HOTARARE Nr.
123 din 7 februarie 2008
pentru modificarea si
completarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului de
admitere in magistratura, precum si procedura de numire in functiile de
judecator si procuror, fara concurs
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 128 din 19 februarie 2008
In temeiul prevederilor art. 133 alin. (5) şi (7) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 33 şi ale art. 106
lit. d) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul privind
organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, precum şi
procedura de numire în funcţiile de judecător şi procuror, fără concurs,
aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 152 din 1
martie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 230 din 14 martie 2006, cu
modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - La concursul de
admitere în magistratură pot participa foştii judecători şi procurori care
si-au încetat activitatea din motive neimputabile, personalul de specialitate
juridică prevăzut la art. 87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, denumită în continuare Legea nr.
303/2004, avocaţii, notarii, asistenţii judiciari,
consilierii juridici, personalul de probaţiune cu studii superioare juridice,
ofiţerii de poliţie judiciară cu studii superioare juridice, grefierii cu
studii superioare juridice, persoanele care au îndeplinit funcţii de
specialitate juridică în aparatul Parlamentului, Administraţiei Prezidenţiale,
Guvernului, Curţii Constituţionale, Avocatului
Poporului, Curţii de Conturi sau al Consiliului
Legislativ, din Institutul de Cercetări Juridice al Academiei Române şi
Institutul Român pentru Drepturile Omului, cadrele didactice din învăţământul
juridic superior acreditat, precum şi magistraţii-asistenţi de la Inalta Curte
de Casaţie şi Justiţie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani, la
data susţinerii testului-grilă, dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art.
14 alin. (2) şi, după caz, la art. 32 din Legea nr. 303/2004."
2. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului,
calendarul de desfăşurare, numărul şi lista posturilor scoase la concurs, taxa
de înscriere, tematica şi bibliografia de concurs se stabilesc prin hotărâre a
Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al
Magistraturii sau a Direcţiei de resurse umane şi organizare din cadrul
Consiliului Superior al Magistraturii, după caz.
(3) Datele prevăzute la alin. (2) se publică pe
paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 45
de zile înainte de data stabilită pentru concurs."
3. La articolul 4,
alineatul (4) se abrogă.
4. La articolul 4, alineatele (6), (8), (9), (10), (11) şi (12) se modifică şi vor avea următorul
cuprins:
„(6) Cererile de înscriere tipizate, emise de Consiliul
Superior al Magistraturii, se înaintează tribunalelor şi parchetelor de pe
lângă acestea, odată cu tematica şi bibliografia stabilite pentru concurs, în
termenul prevăzut la alin. (3).
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(8) Cererile pentru înscrierea la concurs se depun cu
cel puţin 30 de zile înainte de data acestuia, în raport de opţiunea pentru
funcţia de judecător sau procuror, la tribunale, respectiv la parchetele de pe
lângă acestea, în ale căror circumscripţii domiciliază candidaţii.
(9) Candidatul va menţiona în cerere funcţia pentru
care optează, judecător sau procuror, fiind posibilă o singură opţiune, care nu
poate fi modificată după înregistrarea cererii de înscriere. De asemenea,
candidatul va menţiona şi faptul că a primit un exemplar al prezentului
regulament.
(10) La cererea de înscriere se
anexează următoarele acte:
a) certificatul de naştere;
b) actul de identitate;
c) diploma de licenţă;
d) chitanţa de plată a taxei de înscriere;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) declaraţia pe propria răspundere că nu a avut
întreruperi în activitate;
h) curriculum vitae;
i) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale
vechimii în specialitate.
Actele prevăzute la lit. a), b), c) şi i) se depun în
copie certificată pentru conformitate cu originalul de către candidat.
(11) Taxa de înscriere stabilită de Consiliul Superior
al Magistraturii se plăteşte la casieria tribunalului sau, după caz, a
parchetului la care se face înscrierea. Pentru încasarea taxei se va utiliza
chitanţier separat de cel folosit pentru activitatea curentă. Sumele astfel
obţinute se vor vira la Consiliul Superior al Magistraturii prin ordin de
plată.
(12) Taxa de înscriere la concurs se restituie
candidaţilor care au fost respinşi pentru neîndeplinirea condiţiilor prevăzute
la art. 14 alin. (2) lit. a)-d) şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004,
precum şi candidaţilor care se retrag din concurs anterior afişării listelor
finale cu rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la
concurs. Cererea de restituire se depune la Direcţia resurse umane şi
organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi se soluţionează
în termen de 30 de zile de la înregistrare de către Direcţia economică şi
administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii."
5. Articolul 5 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Consiliul Superior al Magistraturii
numeşte comisia de organizare
a concursului, comisia de elaborare a subiectelor şi comisia de contestaţii.
(2) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini, până la gradul al
patrulea inclusiv, în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa
declaraţii în acest sens. Aceeaşi persoană poate face parte dintr-o singură
comisie.
(3) Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (2) se
iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligaţia
să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei, în vederea
înlocuirii sale."
6. La articolul 6,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Comisia de organizare a concursului se compune din:
- preşedinte: secretarul general al Consiliului
Superior al Magistraturii, secretarul general adjunct sau directorii Direcţiei
resurse umane şi organizare, după caz;
- vicepreşedinţi: directorii Institutului Naţional al
Magistraturii sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;
- membri: directori, şefi de serviciu sau birou,
judecători şi procurori detaşaţi în cadrul Consiliului Superior al
Magistraturii sau al Institutului Naţional al Magistraturii, consilieri
asimilaţi magistraţilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii,
experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi
personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al
Institutului Naţional al Magistraturii."
7. La articolul 7,
punctele 1, 7, 9,10,11 şi 12 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„1. transmite cererea tipizată de înscriere, împreună
cu toate datele referitoare la organizarea concursului, către tribunale şi
parchetele de pe lângă acestea;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
7. preia de la comisia de elaborare a subiectelor, pe
bază de delegaţie nominală, subiectele pentru proba scrisă şi baremele de
evaluare şi de notare, în plicuri distincte, închise şi sigilate;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
9. coordonează multiplicarea
subiectelor pentru proba scrisă în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând
apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare sală;
10. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate
pentru proba scrisă;
11. repartizează candidaţii pe
săli, pentru proba scrisă, în ordine alfabetică, dispune afişarea listelor
respective cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea acesteia, pe paginile
de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional
al Magistraturii, precum şi pe uşile sălilor în care se desfăşoară proba;
12. predă comisiei de contestaţii lucrările scrise
contestate, precum şi baremele de evaluare şi de notare;".
8. La articolul 7,
punctul 15 se abrogă.
9. La articolul 7, punctele 16 şi 20 se modifică şi
vor avea următorul cuprins:
„16. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care se
realizează corectarea lucrărilor sau se desfăşoară proba scrisă de concurs să
nu pătrundă persoane străine neautorizate de comisie ori neprevăzute de
prezentul regulament;
........................................................................................................................................................................ .........................................................
20. informează conducerea Consiliului Superior al
Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este
prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care
impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau
desecretizarea unui subiect;".
10. La articolul 9,
alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 9. - (1) Elaborarea subiectelor de concurs şi a
baremelor de evaluare şi notare se realizează de comisia de elaborare a
subiectelor. Soluţionarea contestaţiilor la baremele de evaluare şi notare şi
la punctajul stabilit prin procesare electronică se realizează de comisia de
contestaţii.
(2) Comisiile indicate la alin. (1) sunt numite prin
hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea
Institutului Naţional al Magistraturii, şi sunt conduse de câte un preşedinte.
Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor veghează la respectarea
regulilor de elaborare a subiectelor, stabileşte timpul de concurs şi
coordonează activitatea comisiei."
11. La articolul 9, alineatul (3) se abrogă.
12. La articolul 9, alineatele (6) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(6) Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor şi
de contestaţii vor semna contracte de participare în comisii cu privire la
respectarea atribuţiilor ce le revin potrivit dispoziţiilor prezentului
regulament şi cu privire la modalităţile de plată.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(8) In comisiile prevăzute la alin. (1) vor fi numiţi
şi membri supleanţi care vor înlocui de drept, în ordinea stabilită de
Consiliul Superior al Magistraturii prin hotărârea de numire a comisiilor de
concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot
exercita atribuţiile. Inlocuirea se dispune de preşedintele comisiei din care face parte membrul înlocuit."
13. Articolul 10 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - Numirea membrilor comisiei de elaborare a
subiectelor se face cu cel puţin 10 zile înaintea datei de desfăşurare a probei
scrise."
14. La articolul 11
punctul 1, litera c) se abrogă.
15. La articolul 11 punctul 1, literele g) şi h) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,g) să anunţe/să indice pentru fiecare tip de subiect
atât punctajul prevăzut în barem, cât şi timpul recomandat pentru rezolvare;
h) subiectele nu pot conţine probleme controversate în
doctrină sau în practică."
16. La articolul 11
punctul 1, literele i) şi j) se abrogă.
17. La articolul 11, punctul 2 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„2. predarea către comisia de organizare a concursului,
cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise, a subiectelor şi
baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri închise şi sigilate;".
18. La articolul 11,
punctele 3 şi 4 se abrogă.
19. Articolul 12 se abrogă.
20. La articolul 13, alineatele (2) şi (3) se
modifică şi vor avea următorul cuprins:
„(2) Numirea membrilor comisiei de contestaţii pentru
proba scrisă va avea loc odată cu numirea membrilor comisiei de elaborare a
subiectelor.
(3) Comisia de contestaţii examinează contestaţiile la
barem şi adoptă baremul definitiv, care va fi publicat pe paginile de internet
ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al
Magistraturii."
21. La articolul 13,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
„(4) Comisia de contestaţii reevaluează lucrările ale
căror note iniţiale au fost contestate şi stabileşte notele finale, conform
baremelor de evaluare şi notare."
22. La articolul 14,
alineatele (1), (3) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Verificarea îndeplinirii condiţiilor
prevăzute la art. 14 alin. (2) lit. a) - d), precum şi la art. 33 alin. (1) din
Legea nr. 303/2004 se realizează de comisia de organizare a concursului.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(3) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula
contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe paginile de
internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al
Magistraturii.
........................................................................................................................................................................ .........................................................
(5) Contestaţiile se soluţionează, prin hotărâre
definitivă, de secţia Consiliului Superior al Magistraturii, corespunzătoare
opţiunii din cererea de înscriere."
23. Articolul 16 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 16. - (1) Proba scrisă va consta în susţinerea
unui test-grilă pentru verificarea cunoştinţelor teoretice şi practice.
(2) Testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor
teoretice şi practice cuprinde 70 de întrebări teoretice şi practice din
materiile de concurs prevăzute la art. 15 lit. a)-e), astfel:
a) câte 10 întrebări teoretice
din materiile drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept procesual
penal, respectiv câte 5 întrebări teoretice din materiile organizare judiciară
şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului;
b) 10 întrebări practice din materiile drept civil şi
drept procesual civil şi 10 întrebări practice din materiile drept penal şi
drept procesual penal.
(3) Pentru întrebările teoretice, fiecare răspuns
corect primeşte 0,1 puncte în sistemul de notare de la 0 la 10.
(4) Pentru întrebările
practice, fiecare răspuns corect primeşte 0,25 puncte în sistemul de notare de
la 0 la 10.
(5) Nota lucrărilor care au primit notări între 0 şi 1
va fi 1.
(6) Evaluarea răspunsurilor la întrebările
testului-grilă se realizează prin procesare electronică."
24. Articolul 17 se
abrogă.
25. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 18. - (1) Cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei scrise, comisia de organizare a
concursului repartizează candidaţii pe săli, în ordine alfabetică, şi dispune
publicarea listelor candidaţilor pe paginile de internet ale Consiliului
Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi
afişarea acestora pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul.
(2) Accesul candidaţilor în
săli este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute
înainte de începerea concursului. In mod excepţional, pentru motive temeinic
justificate, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute
înainte de începerea concursului, dar nu şi după deschiderea plicului cu
subiecte.
(3) Inainte de aducerea subiectelor în săli,
supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probei
şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată."
26. Articolul 19 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Se interzice candidaţilor să deţină
asupra lor pe timpul desfăşurării
probei scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea
subiectelor, precum şi orice mijloace de comunicare. Nerespectarea acestor
dispoziţii duce la eliminarea din sală a candidatului.
(2) Candidaţii se aşază în ordine alfabetică, conform
listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate, pe care îşi
scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de
pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru
ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se
ştampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care
supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea
corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează
în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată.
(4) Inscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate
în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar
permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.
(5) Frauda dovedită atrage
eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea
dispoziţiilor alin. (1) şi (4). In aceste cazuri responsabilul de sală
consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar
lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea «fraudă». Procesul-verbal se comunică
comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv."
27. Articolul 20 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Niciun membru al comisiei nu poate
părăsi centrul de concurs şi nu poate comunica în exterior conţinutul
subiectelor de concurs până la încheierea probei scrise.
(2) Responsabilii de săli primesc plicurile cu
subiecte de la preşedinte, vicepreşedinte sau un membru al comisiei de
organizare a concursului, verifică integritatea acestora, le deschid şi
distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.
(3) Pe parcursul desfăşurării probei scrise, membrii
comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da
candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce
modificări subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se
discută direct cu comisia de elaborare a subiectelor.
(4) Baremele de evaluare şi notare se afişează la
centrele de concurs cu 15 minute înainte de încheierea probei scrise. In termen
de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la bareme, care se
depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează în termen de
24 de ore potrivit art. 13 alin. (3). Soluţia se motivează în termen de 3 zile
de la expirarea termenului de 24 de ore prevăzut pentru soluţionarea
contestaţiilor. Baremele definitive stabilite în urma soluţionării
contestaţiilor se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului
Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.
(5) In situaţia în care, în urma soluţionării
contestaţiilor, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă,
punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor.
(6) In ipoteza în care, în urma soluţionării
contestaţiilor, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este
altul decât cel indicat în barem, se va acorda punctajul corespunzător
întrebării respective pentru oricare dintre cele două variante de răspuns.
(7) In cazul admiterii contestaţiilor la barem,
consecinţele suportate de membrii comisiei de elaborare a subiectelor, care
sunt răspunzători pentru această situaţie, pot consta fie în reducerea
drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată în cadrul comisiei,
fie în imposibilitatea de a mai face parte din comisii similare, pe o perioadă
de până la 3 ani.
(8) Măsurile prevăzute la alin. (7) pot fi aplicate de
Consiliul Superior al Magistraturii în urma unei analize a cauzelor care au
determinat această situaţie."
28. Articolul 21 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 21. - (1) Din momentul deschiderii plicului cu
subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală şi
niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi
semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.
(2) In cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită
părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care
supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
(3) Timpul destinat elaborării lucrării scrise, stabilit
de comisia de elaborare a subiectelor, se socoteşte din momentul în care s-a
încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru
fiecare candidat.
(4) Pentru elaborarea lucrării scrise, candidaţii
folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă
hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea
subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise
pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5) In cazul în care unii candidaţi doresc să îşi
transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte
teze tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în
procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite iniţial
se anulează pe loc de către supraveghetori,
menţionându-se pe ele «anulat», se semnează de cei 2 supraveghetori şi se
păstrează în condiţiile stabilite pentru documentele de concurs.
(6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs
tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare."
29. Articolul 22 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - (1) Pe măsură ce
îşi încheie lucrările candidaţii le predau
supraveghetorilor.
(2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau
lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea
timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei
lucrări.
(3) Toţi candidaţii semnează, în momentul predării
lucrărilor, în procesele-verbale de predare-primire a acestora.
(4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal.
(5) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi
se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte
documente de concurs.
(6) Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub
semnătură, reprezentantului comisiei de organizare a concursului."
30. După articolul
22 se introduc şapte noi articole, articolele 221-227, cu următorul cuprins:
„Art. 221. -
Rezultatele se publică simultan pe paginile de internet ale Consiliului
Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii şi se
transmit în vederea afişării la sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă
acestea."
„Art. 222. - (1)
Candidaţii pot contesta notele obţinute la proba scrisă tip grilă.
(2) Contestaţiile se depun, în termen de 48 de ore de
la publicarea rezultatelor, la sediul Institutului Naţional al Magistraturii
ori se trimit, în acelaşi termen, prin fax, Institutului Naţional al
Magistraturii.
(3) In vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările
scrise se renumerotează şi se sigilează, fiind înscrise într-un borderou
separat.
(4) Lucrările se predau comisiei de soluţionare a
contestaţiilor, însoţite de un borderou de predare -primire în care se
menţionează numărul de ordine al lucrărilor.
Art. 223. - Nota
acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi nu poate
fi mai mică decât nota contestată.
Art. 224. - (1) In
urma soluţionării contestaţiilor, comisia de organizare a concursului
întocmeşte listele finale.
(2) Rezultatele finale ale concursului se publică
simultan pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi
Institutului Naţional al Magistraturii şi se transmit în vederea afişării la
sediile tribunalelor şi parchetelor de pe lângă acestea.
Art. 225. - (1)
Pentru a fi declarat admis la concurs candidatul trebuie să obţină cel puţin
nota 7.
(2) La medii egale departajarea
candidaţilor se face în funcţie de vechimea în activitatea juridică. In situaţia
în care există posturi vacante de judecători şi procurori, Plenul Consiliului
Superior al Magistraturii poate suplimenta numărul de posturi scoase la
concurs, astfel încât să poată fi repartizaţi toţi candidaţii care au obţinut
medii egale cu cea a ultimului candidat declarat admis.
Art. 226. - (1)
Candidaţii admişi la proba scrisă vor fi verificaţi sub aspectul bunei
reputaţii de către inspectori din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii,
cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu
privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a
acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi vor fi programaţi
pentru a se prezenta la vizita medicală şi la testarea psihologică.
(2) Candidaţii inapţi pentru exercitarea funcţiei, din
punct de vedere medical sau psihologic, precum şi cei care nu se bucură de o
bună reputaţie sunt declaraţi respinşi.
Art. 227. - Secţiile
Consiliului Superior al Magistraturii verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute
la art. 14 alin. (2) şi la art. 33 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 de către
candidaţii declaraţi admişi la concurs."
31. La articolul 23, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Candidaţii care nu au fost declaraţi admişi pentru
funcţia pentru care au concurat, dar care îndeplinesc condiţiile de medie
prevăzute la art. 225 alin. (1), pot opta pentru posturile rămase neocupate în urma
desfăşurării concursului."
32. După articolul
24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:
„Art. 241. - După
numirea în funcţia de judecător sau de procuror, candidaţii declaraţi admişi
sunt obligaţi să urmeze, pe o perioadă de 6 luni, un curs de formare
profesională în cadrul Institutului Naţional al Magistraturii. Cursul va
cuprinde în mod obligatoriu şi elemente de drept comunitar."
33. La articolul 26,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - (1) Cererile pentru
ocuparea posturilor menţionate la art. 25 se depun la sediul Consiliului
Superior al Magistraturii, în termen de cel mult 30 de zile de la data
afişării, însoţite de înscrisurile prin care se dovedeşte îndeplinirea
condiţiilor prevăzute la art. 33 alin. (5), (7), (8) şi (10) din Legea nr.
303/2004, precum şi de orice alte înscrisuri considerate relevante de
candidat."
34. La articolul 27,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 27. - (1) In termen de 10 zile de la expirarea termenului pentru depunerea cererilor, Direcţia
resurse umane şi organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii
întocmeşte un referat privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14
alin. (2) lit. a) - d) şi la art. 33 alin. (5), (7) şi (8), după caz, din Legea
nr. 303/2004."
35. Articolele 30,
31, 32, 33, 34, 35 şi 36 se abrogă.
36. La articolul 37, alineatele (1), (2), (3) şi (4)
se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 37. - (1) Testarea psihologică constă în
susţinerea unor teste specifice de evaluare psihologică, propuse de specialişti
desemnaţi de către Consiliul Superior al Magistraturii, şi se concretizează
prin acordarea calificativului «admis» sau «respins».
(2) In vederea publicării rezultatelor testării
psihologice, fiecărui candidat îi va fi atribuit un cod alcătuit dintr-o literă
şi 4 cifre. Calificativul acordat se aduce la cunoştinţă prin publicare pe
paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului
Naţional al Magistraturii.
(3) In termen de 3 zile de la comunicare, candidaţii
respinşi pot formula contestaţie, care se depune la Direcţia resurse umane şi
organizare.
(4) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de
reexaminare psihologică, formată din 2 psihologi, desemnaţi de Consiliul
Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi
organizare."
Art. II. - Prezenta hotărâre se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Lidia Bărbulescu