E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1536 din 18 decembrie 2003

privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 25 din 13 ianuarie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. II din Ordonanta Guvernului nr. 24/2003 pentru perfectionarea cadrului legislativ privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase in Romania, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 362/2003, si al art. II din Ordonanta Guvernului nr. 82/2003 privind modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 490/2003,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Titlul va avea urmatorul cuprins:
    "NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului"
    2. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    (1) Detinatorii de bunuri au obligatia sa declare bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului si sa le predea directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in termen de 10 zile de la data primirii documentului care constituie titlu de proprietate a statului asupra acestora, cu exceptia bunurilor care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare si a bunurilor prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare, ordonanta.
    (2) In cadrul termenului prevazut la alin. (1) directiile generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti sau administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz, au obligatia de a prelua bunurile confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului.
    (3) Procedura de declarare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, la directiile generale ale finantelor publice judetene, a municipiului Bucuresti sau la administratiile finantelor publice de sector din cadrul acesteia, precum si de catre unitatile autoritatii vamale, se stabileste prin ordin al ministrului finantelor publice, cu respectarea principiului teritorialitatii.
    (4) Bunurile intrate in proprietatea privata a statului, care nu indeplinesc conditiile legale de comercializare, vor fi distruse pe cheltuiala detinatorului sau, dupa caz, a persoanelor fizice ori juridice de la care au fost confiscate. Distrugerea acestor bunuri se va efectua in prezenta si cu confirmarea prin semnatura a unei comisii de preluare si distrugere formate din cate un reprezentant desemnat de detinator, de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Administratiei si Internelor si de Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    (5) Comisia prevazuta la alin. (4) are ca atributii stabilirea bunurilor care indeplinesc conditiile de comercializare si distrugerea celor care nu le indeplinesc. Bunurile care indeplinesc conditiile de comercializare vor fi predate de detinator organelor de valorificare, pe baza procesului-verbal de predare-primire.
    (6) Dupa distrugerea bunurilor comisia de preluare si distrugere incheie un proces-verbal de distrugere, semnat pentru confirmare de membrii acesteia.
    (7) Membrii comisiei de preluare si distrugere prevazute la alin. (4) pot fi si membri ai comisiei de evaluare prevazute la art. 11 alin. (1) din ordonanta si sunt numiti prin decizie a detinatorului.
    (8) Detinatorii bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului au obligatia sa inventarieze bunurile respective, luand in acelasi timp si masurile de pastrare si de conservare corespunzatoare a acestora."
    3. Alineatul (7) al articolului 2 se abroga.
    4. Alineatul (10) al articolului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "(10) Bunurile mobile si imobile prevazute la art. 7 din Legea nr. 314/2001 pentru reglementarea situatiei unor societati comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, intra de drept, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, titlul de proprietate constituindu-l incheierea judecatorului-delegat prin care s-a dispus radierea. Bunurile se predau de catre lichidatori, pe baza de proces-verbal de predare-primire, organelor de valorificare."
    5. Alineatul (5) al articolului 2^2 se abroga.
    6. Alineatul (5) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori, dupa caz, seful administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti stabileste prin decizie componenta comisiei de evaluare, inclusiv membrii supleanti, in scopul inlocuirii operative a membrilor comisiei in cazul absentei acestora. Prezenta membrilor comisiei de evaluare este obligatorie."
    7. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) La evaluarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, comisia de evaluare va avea in vedere pretul actual pentru produse identice sau similare, din care se deduc comisionul sau adaosul comercial, taxa pe valoarea adaugata aferenta comisionului sau adaosului comercial, accizele si care se corecteaza, dupa caz, in functie de urmatoarele criterii:
    a) gradul de uzura fizica si morala a bunurilor respective;
    b) utilitatea bunurilor pentru potentialii cumparatori;
    c) cantitatea (volumul) bunurilor respective;
    d) caracterul sezonier al bunurilor;
    e) termenul de valabilitate.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica tuturor bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, inclusiv celor pentru care prin legi speciale se stabilesc preturi impuse."
    8. Alineatul (1) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Pentru buna desfasurare a activitatii de evaluare, prin decizie a directorului executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti ori a sefului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, dupa caz, pot fi numite subcomisii ale comisiei de evaluare, care asigura informatii scrise privind preturile actuale pentru produse identice sau similare, in vederea evaluarii bunurilor."
    9. Alineatul (2) al articolului 7 se abroga.
    10. Alineatul (1) al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) In cazul bunurilor care nu au putut fi valorificate prin magazinele proprii, direct de la locul de depozitare sau de la locul de detinere, precum si in regim de consignatie, in termen de 30 de zile de la data punerii in vanzare, comisia de evaluare poate proceda la reducerea preturilor stabilite initial, cu pana la 30% din valoarea stabilita de comisia de evaluare, in functie de caracterul sezonier al bunurilor."
    11. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Alegerea metodei de valorificare se face de catre directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv seful administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti."
    12. Dupa alineatul (2) al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:
    "(3) Valorificarea bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, care nu se afla pe teritoriul Romaniei, se face conform metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului finantelor publice si ministrului afacerilor externe, avand in vedere locul unde acestea se afla."
    13. Alineatul (2) al articolului 11^1 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Vanzarea bunurilor prin magazine proprii se poate face en detail si/sau en gros, la valoarea stabilita de comisia de evaluare."
    14. Alineatele (1), (5), (6), (18), (21) si (26) ale articolului 11^2 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11^2
    (1) Bunurile imobile intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se valorifica numai prin licitatie publica.
    ...........................................................................
    (5) Valoarea de pornire a licitatiei este stabilita de comisia de evaluare.
    (6) In vederea organizarii licitatiei se publica in presa anunturi de vanzare, putandu-se utiliza in plus alte forme de publicitate, care trebuie sa cuprinda urmatoarele informatii privind organizarea licitatiei:
    a) data, ora si locul organizarii licitatiei;
    b) valoarea de pornire a licitatiei;
    c) descrierea bunurilor supuse licitatiei;
    d) pasul licitatiei, stabilit procentual sau valoric.
    ...........................................................................
    (18) Daca la a doua licitatie publica nu se prezinta nici un ofertant, bunurile pot fi supuse valorificarii prin celelalte metode prevazute la art. 11 alin. (1).
    ...........................................................................
    (21) In cazul in care bunurile nu se valorifica nici in urma celei de-a treia licitatii publice, se pot utiliza alte metode de valorificare.
    ...........................................................................
    (26) Garantia depusa de participantii la licitatie se restituie in termen de 5 zile lucratoare de la data incheierii licitatiei."
    15. Alineatul (7) al articolului 11^3 va avea urmatorul cuprins:
    "(7) Pentru nevarsarea la termen a sumelor incasate din valorificarea bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, organele de valorificare calculeaza dobanzi si penalitati potrivit legislatiei fiscale in materie."
    16. Partea introductiva a alineatului (1) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) Ministerul Finantelor Publice poate transmite sau, dupa caz, poate propune Guvernului transmiterea cu titlu gratuit a unor bunuri intrate in proprietatea privata a statului unor persoane fizice sau juridice, astfel:"
    17. La articolul 14 alineatul (1), literele a) si b) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) Secretariatului General al Guvernului - autovehicule, ambulante sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora.
    Repartizarea acestor bunuri se face de catre o comisie interministeriala care va functiona pe langa Secretariatul General al Guvernului, constituita prin decizie a primului-ministru, formata din reprezentanti ai Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finantelor Publice, Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Justitiei, Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
    Transmiterea cu titlu gratuit a acestor bunuri se face prin comunicare periodica Secretariatului General al Guvernului, pe baza datelor centralizate de la directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si de la administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
    Directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti au obligatia de a comunica lunar Ministerului Finantelor Publice situatia nominala privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, pana la data de 5 a lunii urmatoare, conform anexei nr. 1.
    Inscrierea in situatia lunara inaintata Ministerului Finantelor Publice trebuie sa cuprinda numai autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au o situatie clara din punct de vedere juridic, in sensul ca au intrat definitiv in proprietatea privata a statului. Situatiile lunare cuprind autovehiculele care sunt in stare de functionare si corespund din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, conform legislatiei in vigoare.
    In raportul de expertiza tehnica se va preciza in mod expres daca autovehiculul corespunde din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice, precum si gradul de uzura.
    Cererile de atribuire cu titlu gratuit a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora se depun la Secretariatul General al Guvernului.
    Comisia interministeriala va elabora un regulament de organizare si functionare a acesteia in care sa se prevada atributiile ce ii revin cu privire la repartizarea cu titlu gratuit a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora.
    Comisia interministeriala analizeaza cererile de atribuire gratuita a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si a motoarelor atasabile acestora si repartizeaza aceste bunuri in administrarea ministerelor, autoritatilor publice centrale si locale, in limita normativelor de dotare a acestora, precum si unitatilor de cult.
    Prin regulamentul de organizare si functionare a comisiei interministeriale se va stabili modul de solutionare a cererilor de atribuire gratuita a autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si a motoarelor atasabile, nerezolvate.
    Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finantelor Publice, dupa fiecare sedinta a comisiei interministeriale, situatia privind autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care au fost atribuite gratuit, precum si situatia celor neatribuite gratuit.
    Predarea autovehiculelor catre institutiile carora le-au fost atribuite si valorificarea celor neatribuite de catre organul de valorificare se efectueaza pe baza comunicarii exprese a Ministerului Finantelor Publice.
    Transmiterea comunicarilor de catre Ministerul Finantelor Publice atat catre beneficiari, cat si catre organele de valorificare se va face in termen de 10 zile de la data primirii comunicarii de la Secretariatul General al Guvernului.
    Transmiterea de catre beneficiari a acceptului sau refuzului se va face in termen de 15 zile lucratoare de la data comunicarii.
    Inmatricularea autovehiculelor atribuite cu titlu gratuit se face conform reglementarilor legale in vigoare.
    Pentru autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, neatribuite gratuit, Secretariatul General al Guvernului comunica Ministerului Finantelor Publice daca bunurile respective raman la dispozitia sa sau daca acestea pot fi valorificate de Ministerul Finantelor Publice in conditiile prezentelor norme metodologice. Datele tehnice care trebuie comunicate Ministerului Finantelor Publice pentru autovehicule, ambulante sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiuni si motoare atasabile acestora sunt prezentate in anexa nr. 1. Autovehiculele, ambulantele sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunile si motoarele atasabile acestora, care nu indeplinesc conditiile pentru a fi atribuite cu titlu gratuit Secretariatului General al Guvernului, sau cele care nu sunt repartizate de comisia interministeriala pot fi valorificate de catre directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, si de administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, astfel:
    1. prin licitatie publica;
    2. prin vanzare directa de la locul de depozitare sau de la locul unde acestea se afla, daca intrunesc conditiile prevazute la art. 9 alin. (1) din ordonanta;
    3. prin atribuire cu titlu gratuit;
    4. ca piese componente;
    5. prin unitatile de colectare si valorificare a deseurilor;
    6. prin distrugere.
    Expertiza tehnica si evaluarea autovehiculelor, ambulantelor sanitare cu dotarile aferente, ambarcatiunilor si motoarelor atasabile acestora, legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, se efectueaza de catre experti tehnici sau evaluatori autorizati;
    b) creselor, gradinitelor, centrelor de plasament si centrelor de primire a copilului, caminelor de batrani, cantinelor pentru saraci, azilurilor, spitalelor, scolilor, bibliotecilor, institutiilor de cult, persoanelor cu handicap, Societatii Nationale de Cruce Rosie din Romania, precum si persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma dezastrelor, la propunerea directiilor generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a administratiilor finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
    In situatia acceptarii bunurilor, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, la propunerea comisiei de evaluare, pot atribui cu titlu gratuit bunuri in valoare de pana la 50 milioane lei/beneficiar.
    Atribuirea cu titlu gratuit se poate face in urmatoarele situatii:
    1. direct, fara parcurgerea etapelor de valorificare, la propunerea primarilor sau a presedintilor consiliilor judetene ori a serviciilor publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe ale administratiei publice centrale;
    2. in situatia in care comisia de evaluare constata ca valorificarea acestora nu poate fi facuta in cadrul termenului de valabilitate. In aceasta situatie atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor se face cu cel putin 15 zile inainte de expirarea termenului de valabilitate;
    3. in conditiile prevederilor art. 13, respectiv daca bunurile nu se valorifica in termen de 150 de zile de la prima reevaluare.
    Pentru bunurile ce sunt atribuite cu titlu gratuit, in valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar, directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti inainteaza Ministerului Finantelor Publice propuneri concrete si motivate, care vor cuprinde beneficiarii bunurilor si lista bunurilor atat cantitativ, cat si valoric. In vederea atribuirii cu titlu gratuit, bunurile vor fi retrase de la valorificare.
    Se pot atribui cu titlu gratuit bunuri in valoare de peste 50 milioane lei/beneficiar si in baza unei cereri inaintate Ministerului Finantelor Publice. In aceasta situatie Ministerul Finantelor Publice va solicita listele cu bunuri, atat cantitativ, cat si valoric, de la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si de la administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti.
    In situatia producerii unor dezastre, atribuirea bunurilor cu titlu gratuit persoanelor fizice care au avut de suferit de pe urma acestora se face prin intermediul primarilor, a Societatii Nationale de Cruce Rosie sau a institutiilor de cult."
    18. La articolul 14 alineatul (1), dupa litera h) se introduc doua litere noi, literele i) si j), cu urmatorul cuprins:
    "i) persoanelor juridice care administreaza case memoriale, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice;
    j) altor beneficiari, prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice."
    19. Alineatul (2) al articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Atribuirea cu titlu gratuit a bunurilor prevazute la alin. (1) lit. b), c) si e) se face cu aprobarea ministrului finantelor publice, pentru cele care intra in competenta Ministerului Finantelor Publice, sau prin decizie a directorului executiv al directiei generale a finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, ori prin decizie a sefului administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, pentru cele care intra in competenta acestora. Atribuirea bunurilor cu titlu gratuit, in conditiile prevederilor art. 13 din ordonanta, se face pe baza de proces-verbal de predare-primire."
    20. La articolul 15, litera f) va avea urmatorul cuprins:
    "f) transmit debitele constatate organelor de executare silita in vederea aplicarii masurilor de executare silita;"
    21. Alineatele (5) si (10) ale articolului 18 se abroga.
    22. Alineatul (2) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Din sumele colectate directiile generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, precum si administratiile finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti acopera, pe baza de documente legale, cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor respective si retine cota de 1% aferenta bunurilor confiscate de organele de politie, care se vireaza Ministerului Administratiei si Internelor pentru recompensarea politistilor, potrivit dispozitiilor art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, potrivit metodologiei aprobate prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului administratiei si Internelor, avand obligatia ca in termen de 3 zile lucratoare de la incasare sa vireze disponibilitatile ramase in contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate o data cu confiscarea potrivit legii>>, respectiv in contul <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate potrivit legii>> pentru sumele destinate bugetelor locale."
    23. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pentru cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului dupa virarea la bugetul de stat a disponibilitatilor rezultate din valorificare, se prezinta documente justificative, procedandu-se astfel:"
    24. Alineatul (1) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) In categoria cheltuielilor prevazute la art. 19 si 20 se cuprind cheltuielile efectuate in vederea valorificarii bunurilor intrate in proprietatea privata a statului, de la preluarea acestora pana la valorificarea, atribuirea gratuita sau distrugerea lor, respectiv cheltuielile privind sortarea, manipularea, transportarea, depozitarea, conservarea, analiza, fotografierea, filmarea, marcarea, etichetarea si expertizarea, inclusiv cele efectuate pentru stabilirea bunurilor care indeplinesc conditiile de comercializare, asigurarea garantiei pentru bunurile de folosinta indelungata, evaluarea, licitatiile, publicitatea, dezmembrarea, distrugerea, restituirea sumelor incasate gresit sau fara baza legala, a contravalorii bunurilor intrate gresit sau fara baza legala in proprietatea privata a statului, precum si indemnizatiile membrilor comisiilor prevazute la art. 1 alin. (7), art. 7 alin. (2) si la art. 11 alin. (1) din ordonanta. In aceeasi categorie intra si cheltuielile efectuate cu valorificarea bunurilor prin magazine proprii, respectiv: cheltuieli cu pregatirea magazinului conform cerintelor legale in vigoare, cheltuieli cu dotarea magazinului, respectiv cu mobilier, casa de marcat, obiecte de inventar, cheltuieli cu intretinerea, paza sau cu sistemele de asigurare a pazei, cu mijloacele de transport ale magazinului, precum si cheltuielile cu salarizarea si scolarizarea personalului care deserveste activitatea magazinului, precum si cotele pentru constituirea fondului de stimulente, conform reglementarilor in vigoare."
    25. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Medicamentele, materialele consumabile de utilitate medicala, materialele de natura obiectelor de inventar medicale si aparatura medicala se vor pune de catre detinator la dispozitia Ministerului Sanatatii, care stabileste, prin ordin al ministrului, modul de preluare, evaluare, transmitere cu titlu gratuit, comercializare sau, dupa caz, casarea ori distrugerea acestor bunuri."
    26. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Mijloacele de plata in valuta liber convertibila confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se depun de catre detinatorii acestora, in termen de 48 de ore, la banci comerciale selectate de organele de valorificare. Selectarea acestora se face in functie de facilitatile oferite care vor fi stabilite prin protocol.
    (2) Mijloacele de plata in valuta neconvertibila confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se depun de catre detinatorii acestora, in termen de 48 de ore, la Banca Nationala a Romaniei.
    (3) Mijloacele de plata in lei confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului se depun la unitatile Trezoreriei Statului, in contul bugetului de stat 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate o data cu confiscarea potrivit legii>>.
    (4) Restituirea sumelor in lei sau in valuta se face in baza hotararilor judecatoresti ramase definitive si irevocabile sau a unei ordonante emise de procuror. Sumele in lei se restituie de catre unitatile Trezoreriei Statului, iar sumele in valuta se restituie de bancile comerciale, respectiv de catre Banca Nationala a Romaniei.
    (5) Contravaloarea in lei a valutei se restituie bancilor comerciale, Bancii Nationale a Romaniei, de catre unitatile Trezoreriei Statului, din contul 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate o data cu confiscarea potrivit legii>> la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data restituirii."
    27. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    Valorificarea mijloacelor de plata in valuta liber convertibila/neconvertibila, confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, preluate de bancile comerciale, respectiv de catre Banca Nationala a Romaniei, se realizeaza prin virarea la bugetul de stat a contravalorii in lei a mijloacelor de plata in valuta, calculata la cursul de schimb al Bancii Nationale a Romaniei la data decontarii, dupa deducerea cheltuielilor efectuate in vederea valorificarii."
    28. Articolul 31^1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31^1
    Sumele obtinute ca urmare a valorificarii bunurilor prevazute la alin. (2) al art. 4 din ordonanta sunt virate la bugetul de stat in contul 20.22.01.12 <<Incasari din valorificarea bunurilor confiscate, abandonate si alte sume constatate o data cu confiscarea potrivit legii>> dupa deducerea cheltuielilor efectuate conform prevederilor legale in vigoare si a cotei de 1% aplicate asupra disponibilitatilor ramase care se vireaza Ministerului Administratiei si Internelor pentru recompensarea politistilor, potrivit dispozitiilor art. 54 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, aferenta bunurilor confiscate de politisti."
    29. Dupa capitolul VIII se introduce un nou capitol, capitolul VIII^1, cuprinzand articolele 31^2 - 31^6, cu urmatorul cuprins:
    "CAP. 8^1
    Valorificarea metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase, considerate bunuri fara stapan, precum si a celor ridicate in vederea confiscarii ori confiscate in conditiile prevazute de lege"

    Art. 31^2
    Sunt supuse valorificarii metalele pretioase, aliajele acestora si pietrele pretioase, considerate bunuri fara stapan, precum si cele ridicate in vederea confiscarii ori confiscate, denumite in continuare obiecte din metale sau pietre pretioase, pentru care exista un document care atesta intrarea in proprietatea privata a statului.
    Art. 31^3
    (1) Obiectele din metale sau pietre pretioase vor fi evaluate de catre comisia de evaluare constituita in baza prevederilor art. 11 din ordonanta.
    (2) Reprezentantul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor in comisia de evaluare va fi un specialist in metale pretioase desemnat de catre aceasta, care va intocmi un raport de expertiza a obiectelor din metale sau pietre pretioase evaluate, in care se vor prezenta si fotografii ale acestora.
    (3) Evaluarea obiectelor din metale sau pietre pretioase prevazute la alin. (1) se va face la unitatile Trezoreriei Statului unde au fost depuse, in functie de preturile comunicate de Banca Nationala a Romaniei pentru tranzactiile cu metale si pietre pretioase, tinandu-se seama de vechimea si prelucrarea acestora, in maximum 21 de zile de la data expertizarii lor.
    (4) In scopul evaluarii, obiectele din metale sau pietre pretioase vor fi preluate temporar din tezaurul unitatilor Trezoreriei Statului, pe baza de proces-verbal de predare-primire a gropurilor, care va fi semnat astfel:
    a) de comisia constituita la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului;
    b) de comisia de evaluare.
    (5) Unitatile Trezoreriei Statului vor asigura spatiile corespunzatoare desfasurarii activitatii de evaluare.
    (6) Obiectele din metale sau pietre pretioase evaluate se depun la tezaurul Trezoreriei Statului in gropuri sigilate, pe baza de proces-verbal de predare-primire a gropurilor, care se semneaza de catre comisia de evaluare, pentru predare, si de catre comisia constituita la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului, pentru primire.
    Art. 31^4
    In termen de 30 de zile de la evaluare, obiectele din metale sau pietre pretioase se predau de catre comisia constituita la nivelul unitatilor Trezoreriei Statului comisiei de evaluare, pe baza de proces-verbal de predare-primire. Comisia de evaluare preda pe baza de proces-verbal de predare-primire obiectele din metale sau pietre pretioase, in vederea valorificarii, reprezentantului persoanelor juridice autorizate care asigura si transportul la sediul acestuia.
    Art. 31^5
    (1) Pentru valorificarea obiectelor din metale sau pietre pretioase prevazute la art. 31^2 se utilizeaza metoda vanzarii directe.
    (2) Obiectele din metale sau pietre pretioase prevazute la art. 31^2 vor fi valorificate numai prin intermediul persoanelor juridice autorizate de catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
    (3) Valorificarea prin metoda directa se poate face cu plata integrala sau esalonat, pe o perioada de maximum 12 luni. In cazul vanzarii in rate persoana juridica va prezenta o garantie bancara reprezentand contravaloarea a 3 rate lunare si va plati, in momentul ridicarii bunurilor, minimum 50% din valoarea acestora. Ratele lunare se actualizeaza in functie de dobanda de referinta stabilita de Banca Nationala a Romaniei.
    Art. 31^6
    Organele de valorificare restituie obiectele din metale sau pietre pretioase intrate in proprietatea privata a statului sau contravaloarea acestora, la nivelul valorii stabilite de comisia de evaluare in baza unei hotarari judecatoresti ramase definitiva si irevocabila sau a unei ordonante emise de procuror."
    30. Coloana nr. 12 a anexei nr. 3 se va intitula "Restituiri bunuri".
    Art. 2
    In cuprinsul normelor metodologice se va citi: "directorul executiv al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti" in loc de: "directorul general al directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti" si: "seful administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti" in loc de: "directorul administratiei finantelor publice de sector din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti".
    Art. 3
    Directia generala de administrare si control al activelor statului este abilitata sa solutioneze problemele ce vor aparea ca urmare a aplicarii prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobata cu modificari prin Legea nr. 98/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 4
    Normele metodologice de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 128/1998 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor legal confiscate sau intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 514/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 327 din 9 iulie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta hotarare, vor fi republicate, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         p. Ministrul administratiei si internelor,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Presedintele Autoritatii Nationale
                         pentru Protectia Consumatorilor,
                         Rovana Plumb



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1536/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1536 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu