HOTARARE Nr.
1635 din 29 decembrie 2009
privind organizarea si
functionarea Ministerului Mediului si Padurilor
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 22 din 12 ianuarie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind
organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a
ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, precum
şi al art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 115/2009 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în
cadrul administraţiei publice centrale,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului şi Pădurilor
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii generale şi principalele
atribuţii
Art. 1. - (1) Ministerul Mediului şi
Pădurilor se organizează şi funcţionează ca organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate
juridică, în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Mediului şi Pădurilor îşi
desfăşoară activitatea în domeniile: planificare
strategică, dezvoltare durabilă, infrastructura de mediu şi
gospodărirea apelor, meteorologie, hidrologie, hidrogeologie,
schimbări climatice, arii naturale protejate, gestionarea deşeurilor,
gestionarea substanţelor şi preparatelor periculoase, conservarea
biodiversităţii, biosecurităţii, gestionarea
calităţii aerului şi zgomotului ambiental, administrarea
managementului silvic.
(3) Ministerul Mediului şi Pădurilor realizează
politica în domeniile mediului şi gospodăririi apelor la nivel
naţional, elaborează strategia şi reglementările specifice
de dezvoltare şi armonizare a acestor activităţi în cadrul
politicii generale a Guvernului, asigură şi coordonează
aplicarea strategiei Guvernului în domeniile sale de competenţă,
îndeplinind rolul de autoritate de stat, de sinteză, coordonare,
inspecţie şi control în aceste domenii.
(4) Ministerul Mediului şi Pădurilor
asigură coordonarea interministerială a procesului de elaborare a
Strategiei naţionale de dezvoltare durabilă, propune adoptarea
şi urmăreşte implementarea acesteia.
(5) Ministerul Mediului şi Pădurilor
coordonează activitatea de integrare a cerinţelor privind
protecţia mediului în celelalte politici sectoriale, în concordanţă
cu cerinţele şi standardele europene şi internaţionale.
(6) Ministerul Mediului şi Pădurilor este
desemnat ca autoritate de management pentru Programul operaţional
sectorial mediu.
(7) Ministerul Mediului şi Pădurilor este
desemnat ca autoritate competentă pentru aplicarea prevederilor
Regulamentului (CE) nr. 614/2007 al Parlamentului European şi al
Consiliului din 23 mai 2007 privind Instrumentul financiar pentru mediu
(LIFE+).
Art. 2. - Ministerul Mediului şi Pădurilor
are sediul în municipiul Bucureşti, Bd. Libertăţii nr. 12,
sectorul 5.
Art. 3. - Ministerul Mediului şi Pădurilor se
substituie în toate drepturile şi obligaţiile decurgând din toate
actele normative, contractele, convenţiile, înţelegerile,
protocoalele, memorandumurile şi acordurile, precum şi în toate
litigiile în care fostul Minister al Mediului şi fostul Minister al
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale - pentru
activităţile privind pădurile şi activităţile
structurilor specializate în acest domeniu - sunt parte.
Art. 4. - Ministerul Mediului şi Pădurilor
exercită următoarele funcţii:
a) de strategie;
b) de reglementare şi avizare;
c) de reprezentare;
d) de autoritate de stat în domeniile sale de
activitate;
e) de administrare;
f) de implementare şi coordonare a asistenţei
financiare neramburasabile acordate României de Uniunea Europeană în
domeniul mediului şi pădurilor şi a programelor finanţate
din fonduri comunitare, naţionale, precum şi de gestionare a
creditelor externe, altele decât cele comunitare, în domeniile sale de
activitate;
g) de monitorizare, inspecţie şi control.
Art. 5. -In realizarea funcţiilor sale, Ministerul
Mediului şi Pădurilor îndeplineşte următoarele
atribuţii:
I. funcţia de strategie:
1. asigură implementarea politicilor
guvernamentale în domeniile sale de activitate, potrivit reglementărilor
în vigoare;
2. elaborează strategii şi politici în
domeniile mediului, gospodăririi apelor şi dezvoltării durabile
şi silviculturii, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
3. coordonează elaborarea şi supune
aprobării Guvernului Planul naţional de acţiune pentru
protecţia mediului;
4. elaborează studii, analize, planuri şi
fundamentează programe de amenajare a teritoriului şi de dezvoltare a
zonelor împădurite şi a celor cu risc de eroziune a solului;
5. elaborează Planul naţional de acţiune
pentru extinderea suprafeţelor de păduri în România;
6. stabileşte conţinutul-cadru al planurilor
de management şi al regulamentelor ariilor naturale protejate;
7. elaborează Strategia naţională în
domeniul silviculturii şi acţionează pentru apărarea,
conservarea şi dezvoltarea durabilă a fondului forestier proprietate
publică a statului, pe care îl administrează, precum şi pentru
gospodărirea fondurilor de vânătoare atribuite, potrivit legii;
8. elaborează Programul naţional de
ameliorare genetică a cabalinelor, conservarea patrimoniului genetic
naţional, constituit din totalitatea populaţiilor de cabaline cu
valoare genetică ridicată, creştere, ameliorare, calificare
şi perfecţionare a efectivelor de cabaline în rasă pură;
9. elaborează, actualizează şi
urmăreşte aplicarea strategiilor, planurilor şi programelor
naţionale sectoriale în domeniile protecţiei mediului şi
gospodăririi apelor şi silviculturii, după cum urmează:
a) Strategia naţională şi Planul
naţional de acţiune privind protecţia atmosferei;
b) Strategia naţională şi Planul
naţional de acţiune în domeniul schimbărilor climatice;
c) Strategia naţională şi Planul
naţional de gestiune a deşeurilor;
d) strategiile şi planurile naţionale privind
gestionarea substanţelor şi preparatelor periculoase;
e) Strategia naţională şi Planul
naţional pentru conservarea biodiversităţii;
f) Strategia naţională şi Planul
naţional privind biosecuritatea;
g) Strategia naţională de management al
riscului la inundaţii;
h) Strategia naţională şi Planul
naţional de acţiune pentru gospodărirea resurselor de apă;
i) Strategia de management integrat al zonei costiere
şi Planul strategic de acţiune pentru reabilitarea şi
protecţia Mării Negre;
j) Programul naţional de reducere progresivă
a emisiilor de SO2, NO(x), COV şi NH3;
k) Programul naţional de reducere a emisiilor de
SO2, NO(x) şi pulberi provenite din instalaţiile mari de
ardere;
l) Programul operaţional sectorial mediu;
m) Strategia naţională şi Planul de
acţiune în domeniul silviculturii;
II. funcţia de reglementare şi avizare:
1. elaborează documentele de politică
publică în domeniile sale de activitate;
2. elaborează proiecte de acte normative în
domeniile sale de activitate şi avizează proiecte de acte normative
elaborate de alte ministere şi autorităţi ale
administraţiei publice centrale şi locale, care privesc sfera sa de
competenţă;
3. emite acte de reglementare în domeniul său de
activitate, potrivit prevederilor legale;
4. fundamentează şi elaborează programe
privind protecţia mediului şi gospodărirea apelor, în scopul
asigurării dezvoltării durabile în conformitate cu prevederile legale
în vigoare;
5. asigură, în condiţiile legii, elaborarea
de studii şi cercetări necesare domeniilor sale de activitate şi
acţionează pentru valorificarea rezultatelor acestora;
6. identifică şi propune indicatori privind
dezvoltarea durabilă, mediul şi gospodărirea apelor şi
colaborează cu Institutul Naţional de Statistică în scopul
adaptării continue a statisticii la cerinţele naţionale şi al
corelării cu datele statistice internaţionale;
7. iniţiază, negociază şi
asigură punerea în aplicare a prevederilor tratatelor internaţionale
din sfera sa de competenţă, reprezintă interesele statului în
diferite instituţii şi organisme bilaterale şi internaţionale
şi dezvoltă relaţii de cooperare cu instituţii şi
organizaţii similare din alte state, în condiţiile legii;
8. întreprinde acţiuni şi iniţiative,
potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la
acţiunile de cooperare bilaterală şi multilaterală, la
nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea
oportunităţilor şi facilităţilor de
asistenţă financiară, tehnică, tehnologică şi ştiinţifică;
9. exercită şi alte
responsabilităţi, în conformitate cu prevederile legislaţiei
naţionale şi ale actelor juridice internaţionale la care România
este parte;
10. asigură cadrul juridic şi
instituţional pentru facilitarea şi stimularea dialogului asupra
politicilor, strategiilor şi deciziilor privind mediul şi dezvoltarea
durabilă;
11. coordonează elaborarea formei finale a
poziţiei României în promovarea noului acquis de mediu la nivelul Uniunii
Europene;
12. aprobă instrucţiuni privind elaborarea
planurilor locale şi regionale de acţiune pentru protecţia
mediului;
13. elaborează şi promovează acte
normative necesare punerii în aplicare a prevederilor procedurii de organizare
şi coordonare a Schemei de management şi audit de mediu (EMAS), care
permite participarea voluntară a organizaţiilor la această
schemă;
14. asigură elaborarea de cercetări, studii,
prognoze, politici şi strategii în domeniul protecţiei mediului, în
scopul obţinerii datelor şi informaţiilor necesare în vederea
fundamentării deciziilor privind mediul şi dezvoltarea durabilă,
precum şi al promovării programelor de dezvoltare în domeniul
mediului;
15. avizează programele de exploatare a resurselor
naturale, corelate cu capacitatea de suport a ecosistemelor, în raport cu
obiectivele dezvoltării durabile;
16. asigură cadrul naţional privind
biosecuritatea;
17. organizează sistemul naţional de
monitorizare integrată a calităţii şi
radioactivităţii mediului, coordonează activitatea acestuia
şi aprobă raportul anual privind starea mediului;
18. elaborează şi promovează, potrivit
legii, proiecte de acte normative, regulamente, instrucţiuni şi norme
tehnice specifice domeniilor meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei,
gospodăririi apelor şi siguranţei în exploatare a barajelor;
19. avizează planurile de management şi
regulamentele ariilor naturale protejate şi propune aprobarea acestora
conform legislaţiei în vigoare;
20. actualizează, pe baza informaţiilor
primite din partea autorităţilor şi instituţiilor din
cadrul administraţiei publice centrale, Strategia naţională de
dezvoltare durabilă în acord cu politica europeană în materie, pe
care o supune Guvernului spre adoptare;
21. stabileşte metodologia de fundamentare a
sistemului de plăţi în domeniul apelor, precum şi procedura de
elaborare a acesteia;
22. elaborează şi urmăreşte
aplicarea programului de eliminare treptată a emisiilor şi
pierderilor de substanţe periculoase în ape;
III. funcţia de reprezentare:
1. reprezintă Guvernul în relaţiile cu
organisme interne şi internaţionale din domeniile mediului,
gospodăririi apelor şi dezvoltării durabile şi
silviculturii;
2. colaborează cu celelalte autorităţi
ale administraţiei publice centrale şi locale pentru amenajarea
complexă a bazinelor hidrografice, valorificarea de noi surse de apă
în concordanţă cu dezvoltarea economico-socială a
ţării, protecţia apelor împotriva epuizării şi
degradării, precum şi pentru apărarea împotriva efectelor
distructive ale apelor;
3. cooperează în domeniul său de activitate
cu alte autorităţi la nivel central, cu Academia Română, cu
instituţii ştiinţifice specializate, cu instituţii de
învăţământ, cultură, educaţie şi turism, cu
organizaţii economice, organizaţii neguvernamentale, precum şi
cu autorităţile administraţiei publice locale;
IV. funcţia de autoritate de stat în domeniile
sale de activitate:
1. întreprinde acţiuni şi iniţiative,
potrivit competenţelor stabilite de lege, pentru participarea României la
acţiunile de cooperare bilaterală şi multilaterală, la
nivel subregional, regional şi global, pentru valorificarea oportunităţilor
şi facilităţilor de asistenţă financiară,
tehnică, tehnologică şi ştiinţifică;
2. propune autorităţilor competente sau,
după caz, stabileşte, în condiţiile legii, instrumentele
juridice, instituţionale, administrative şi economico-financiare
pentru stimularea şi accelerarea integrării principiilor şi
obiectivelor de mediu în celelalte politici sectoriale;
3. propune şi recomandă
autorităţilor competente sau, după caz, stabileşte
măsuri care să asigure conformarea politicilor şi programelor de
dezvoltare regională şi locală cu Strategia naţională
de dezvoltare durabilă şi cu obiectivele stabilite prin strategiile
pentru protecţia mediului şi gospodărirea apelor;
4. propune şi recomandă
autorităţilor competente şi, după caz, stabileşte
măsuri care să asigure conformarea cu legislaţia comunitară
de mediu;
5. coordonează activitatea de avizare, promovare,
realizare şi monitorizare a investiţiilor de protecţie a
mediului şi de gospodărire a apelor şi silvicultură;
6. asigură, la nivel naţional, controlul
respectării de către persoanele juridice şi fizice a
reglementărilor din domeniile mediului şi gospodăririi apelor
şi silviculturii;
7. asigură organizarea şi dezvoltarea
activităţii de cercetare ştiinţifică şi inginerie
tehnologică şi stabileşte conţinutul şi
priorităţile programelor de dezvoltare şi cercetare în domeniile
sale de activitate;
8. organizează şi coordonează elaborarea
de studii şi proiecte pentru investiţii în domeniile mediului,
gospodăririi apelor, meteorologiei, hidrologiei, hidrogeologiei şi
silviculturii;
9. iniţiază, direct sau prin
unităţile aflate în coordonarea ori sub autoritatea sa, proiecte de
parteneriat public-privat, negociază, semnează şi
realizează contractele de parteneriat public-privat, în conformitate cu
prevederile legale în domeniu;
10. iniţiază şi dezvoltă programe
de educaţie şi de instruire a specialiştilor în domeniul
său de activitate, colaborează cu ministerele, cu celelalte
autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale,
cu instituţiile de învăţământ, ştiinţă
şi cultură, cu reprezentanţii mijloacelor de informare a
publicului;
11. coordonează activitatea administratorilor
şi custozilor ariilor naturale protejate cărora li s-au
încredinţat administrarea şi/sau custodia;
12. reprezintă domeniul ariilor naturale protejate
în relaţiile interne şi externe;
13. solicită autorităţilor şi
instituţiilor din cadrul administraţiei publice centrale
informaţii necesare elaborării Strategiei naţionale de
dezvoltare durabilă în acord cu politica europeană în materie,
elaborează strategia, pe care o supune Guvernului spre adoptare;
14. solicită autorităţilor
administraţiei publice centrale rapoarte cu privire la realizarea
obiectivelor Strategiei naţionale de dezvoltare durabilă pe domeniile
de responsabilitate ale acestora şi propune, după caz, revizuirea
planurilor de acţiune în scopul atingerii ţintelor stabilite prin
strategie;
15. asigură raportarea indicatorilor de mediu din
sistemul indicatorilor de dezvoltare durabilă la organismele
internaţionale, pe baza datelor furnizate de celelalte
autorităţi responsabile de implementarea strategiilor sectoriale;
16. coordonează activităţile în domeniul
schimbărilor climatice în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de
gaze cu efect de seră şi adaptarea la efectele schimbărilor
climatice;
17. coordonează actualizarea anuală a
Registrului naţional privind inventarul instalaţiilor care intră
sub incidenţa prevederilor legale privind prevenirea şi controlul
integrat al poluării şi elaborează raportările solicitate
de instituţiile europene şi internaţionale;
18. îndeplineşte funcţiile de secretariat
tehnic şi administrativ pentru tratatele, convenţiile şi
acordurile internaţionale din domeniile sale de responsabilitate, precum
şi de punct focal naţional şi/sau de autoritate naţională
competentă pentru activităţile aflate în coordonarea unor
instituţii, organisme şi organizaţii internaţionale, în
conformitate cu prevederile tratatelor internaţionale la care România este
parte;
19. asigură secretariatele comisiilor mixte în
domeniul mediului şi gospodăririi apelor, înfiinţate pentru
implementarea acordurilor şi convenţiilor bilaterale;
20. coordonează activităţile privind
evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiental;
21. coordonează activităţile privind
evaluarea şi gestionarea calităţii aerului;
22. coordonează şi supraveghează respectarea
prevederilor privind substanţele şi preparatele periculoase, în
colaborare cu celelalte autorităţi competente, potrivit legii;
23. coordonează şi supraveghează
respectarea prevederilor privind solul, subsolul şi gestionarea
deşeurilor, în colaborare cu celelalte autorităţi competente,
potrivit legii;
24. organizează şi coordonează
activitatea referitoare la protecţia naturii şi conservarea
diversităţii biologice, a habitatelor naturale, a speciilor de
floră şi faună sălbatică, în scopul utilizării
durabile a acestora, dezvoltarea şi buna administrare a reţelei
naţionale de arii protejate, în acord cu politicile şi practicile
specifice aplicate la nivel european şi global, prin crearea structurilor
de administrare proprii pentru ariile protejate care necesită constituirea
acestora, aprobă regimul de administrare a tuturor ariilor naturale
protejate şi executarea controlului privind respectarea legislaţiei
specifice;
25. asigură, prin compartimentele proprii, prin
unităţile subordonate sau prin cele aflate sub autoritatea sa,
secretariatele tehnice specifice activităţilor de protecţie a
mediului şi gospodărire a apelor şi silviculturii;
26. stabileşte regimul de utilizare a resurselor
de apă şi asigură elaborarea de cercetări, studii, prognoze
şi strategii pentru domeniul gospodăririi cantitative şi
calitative a apelor, precum şi elaborarea programelor de dezvoltare a
lucrărilor, instalaţiilor şi amenajărilor de
gospodărire a apelor;
27. coordonează elaborarea şi reactualizarea
schemelor directoare de management şi amenajare a bazinelor hidrografice
şi desfăşurarea activităţilor de interes public din
domeniul meteorologiei şi hidrologiei;
28. coordonează aplicarea prevederilor legale în
domeniul gospodăririi apelor;
29. asigură baza metodologică şi
atestă persoanele juridice şi fizice pentru întocmirea studiilor de
meteorologie, hidrologie şi hidrogeologie, a studiilor şi proiectelor
de gospodărire a apelor, pentru evaluarea stării de
siguranţă în exploatare a barajelor şi a altor lucrări
hidrotehnice;
30. coordonează activitatea de avizare şi de
autorizare, din punctul de vedere al gospodăririi apelor, a
lucrărilor care se construiesc pe ape sau în legătură cu apele,
activitatea de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de
siguranţă în exploatare a barajelor existente şi a proiectelor
barajelor noi, precum şi activitatea de emitere a autorizaţiilor de
funcţionare în condiţii de siguranţă a barajelor aflate în
exploatare şi a acordurilor de funcţionare în siguranţă
pentru barajele noi;
31. stabileşte strategia organizării la nivel
naţional a activităţilor de meteorologie, hidrologie şi
hidrogeologie, a sistemului de informare, prognoză şi avertizare
asupra fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi a sistemului de
avertizare în caz de accident la construcţiile hidrotehnice;
32. coordonează realizarea Planului de management
al fluviului Dunărea pentru teritoriul României;
33. dispune măsuri de instituire a unui regim de
supraveghere specială sau de oprire a activităţii poluatorului
ori a instalaţiei care provoacă poluarea apelor;
34. coordonează activitatea de elaborare a
planurilor de apărare împotriva inundaţiilor;
35. organizează şi certifică corpul de
experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare
a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B,
precum şi activitatea de avizare a specialiştilor pentru asigurarea
stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în
categoriile de importanţă C şi D;
36. aprobă lista definitivă a barajelor, cu
declararea publică a caracteristicilor generale, a categoriei de
importanţă şi a gradului de risc asociat acestora, lista
barajelor cu risc sporit şi a celor din categoria de importanţă
majoră, precum şi fişele de evidenţă a barajelor
administrate de deţinătorii cu orice titlu;
37. certifică personalul de conducere şi
coordonare a activităţii de urmărire în timp a barajelor şi
controlează activitatea acestuia;
38. elaborează lista de specificaţii tehnice
şi metode standardizate pentru analiza şi monitorizarea stării
apelor;
39. coordonează activitatea comitetelor de bazin;
40. coordonează activitatea de elaborare a
politicilor publice în domeniul protecţiei mediului şi
gospodăririi apelor şi silviculturii;
41. asigură administrarea ariilor naturale
protejate din reţeaua naţională şi controlul
activităţilor desfăşurate în interiorul acestora, prin
administraţii aflate în subordinea şi/sau în coordonarea sa
metodologică;
42. dezvoltă şi actualizează bazele de
date privind Reţeaua naţională de arii naturale protejate,
delimitează pe hărţile topografice limitele ariilor naturale
protejate din cadrul reţelei naţionale, actualizează lista
naţională a ariilor protejate;
43. sprijină din punct de vedere tehnic
dezvoltarea de politici şi strategii privind educaţia ecologică
şi conştientizarea publicului în domeniul ariilor protejate;
44. iniţiază, realizează şi
sprijină instruirea şi pregătirea personalului aparţinând
administraţiilor ariilor naturale protejate, pe baza unui program aprobat
anual;
45. stabileşte uniforma şi însemnele specifice
obligatorii pentru administraţiile din subordinea sa şi
eliberează legitimaţiile de control;
46. constituie, în conformitate cu prevederile art. 20
alin. (6) din Legea nr. 555/2004 privind unele măsuri pentru privatizarea
Societăţii Naţionale a Petrolului „Petrom - S.A."
Bucureşti, un organism specializat care să elaboreze documentele pe
baza cărora se gestionează contul din care se vor suporta
cheltuielile pentru pretenţiile de contaminare istorică,
prevăzut la art. 20 alin. (1) din aceeaşi lege;
47. urmăreşte realizarea obiectivelor
Strategiei naţionale de dezvoltare durabilă, pe baza rapoartelor
primite din partea autorităţilor administraţiei publice centrale
pentru domeniile de responsabilitate ale acestora, şi propune, după
caz, revizuirea planurilor de acţiune în scopul atingerii ţintelor
stabilite prin strategie;
48. asigură baza metodologică şi
întocmeşte Registrul naţional al persoanelor fizice şi juridice
care elaborează Raportul de mediu, Raportul privind impactul asupra
mediului, Bilanţul de mediu, Raportul de amplasament, Raportul de
securitate şi Studiul de evaluare adecvată;
49. organizează periodic acţiuni de
verificare a stării tehnice şi funcţionale a lucrărilor
hidrotehnice cu rol de apărare împotriva inundaţiilor, indiferent de
deţinător, şi stabileşte măsurile ce se impun;
V. funcţia de administrare:
1. închiriază, în condiţiile legii, bunurile
imobile proprietate a statului, pe care le are în administrare. Sumele
obţinute din chirii constituie venituri la bugetul de stat;
2. poate închiria sau primi în administrare, în
condiţiile legii, în vederea desfăşurării
activităţii proprii, bunuri mobile şi imobile proprietate
publică sau privată;
3. coordonează activitatea de administrare a
patrimoniului unităţilor aflate în subordinea, în coordonarea sau sub
autoritatea sa;
4. programează, coordonează şi
monitorizează utilizarea asistenţei financiare nerambursabile
acordate României de Uniunea Europeană în domeniile sale de activitate;
5. asigură documentaţiile necesare pentru
concesionarea resurselor de apă şi a lucrărilor de
gospodărire a apelor care aparţin domeniului public sau, după
caz, pentru darea în administrare a acestora şi urmăreşte
îndeplinirea de către concesionar, respectiv administrator a sarcinilor ce
îi revin;
6. atribuie administrarea ariilor naturale protejate pe
bază de contracte de administrare sau convenţii de custodie, conform
legislaţiei în vigoare;
VI. funcţia de implementare şi coordonare
a asistenţei financiare neramburasabile acordate României de Uniunea
Europeană în domeniul mediului şi pădurilor şi a
programelor finanţate din fonduri comunitare, naţionale, precum
şi din alte surse legal constituite:
1. iniţiază, finanţează
şi gestionează, în condiţiile legii, programe şi proiecte
de dezvoltare durabilă în domeniile sale de activitate, precum şi în
alte domenii stabilite prin lege sau prin acte administrative ale
autorităţilor administraţiei publice centrale;
2. elaborează priorităţile, criteriile
de eligibilitate şi procedurile necesare finanţării,
implementării şi monitorizării programelor şi proiectelor
din domeniile sale de activitate;
3. raportează sau, după caz, informează
Comisia Europeană asupra măsurilor legislative adoptate în domeniile
reglementate de acquis-ul comunitar de mediu, potrivit domeniilor sale de
responsabilitate, suplimentar faţă de procesul de notificare a
măsurilor naţionale care transpun acest acquis;
4. coordonează şi urmăreşte
implementarea legislaţiei naţionale armonizate cu prevederile şi
cerinţele legislaţiei comunitare de mediu şi silviculturii;
5. urmăreşte implementarea Planului
naţional de acţiune pentru protecţia mediului;
6. organizează sistemul informaţional
specific domeniului gospodăririi apelor şi evidenţei dreptului
de folosire cantitativă şi calitativă a apelor;
7. stabileşte metodologia de fundamentare a
sistemului de plăţi în domeniul apelor, precum şi procedura de
elaborare a acesteia;
8. elaborează şi urmăreşte
aplicarea Programului de eliminare treptată a emisiilor şi
pierderilor de substanţe periculoase în ape;
9. dispune expertizarea lucrărilor hidrotehnice cu
risc crescut de avarie şi stabileşte, împreună cu autoritatea
publică centrală din domeniul lucrărilor publice, măsurile
operative imediate şi de perspectivă pentru evitarea accidentelor;
10. elaborează şi promovează normele de
calitate a resurselor de apă legate de funcţiile apei privind
calitatea apei brute pentru apa potabilă, calitatea apei necesare
susţinerii vieţii peştilor şi crustaceelor;
11. evaluează anual îndeplinirea obligaţiilor
asumate de părţi prin contractele de administrare şi
convenţiile de custodie;
12. înştiinţează deţinătorii
şi administratorii de terenuri cu privire la propunerile de declarare de
noi arii naturale protejate şi organizează consultări cu
toţi factorii interesaţi;
13. coordonează activităţile privind
introducerea pe piaţă a substanţelor amestecurilor şi
articolelor şi cooperează în acest sens cu Agenţia pentru
Produse Chimice de la Helsinki;
14. întreprinde demersurile şi ia măsurile
necesare pentru a avea acces la baza de date şi informaţii cu
caracter confidenţial a Agenţiei pentru Produse Chimice de la
Helsinki;
15. stabileşte, în condiţiile legii,
proceduri prin care Ministerul Mediului şi Pădurilor şi
institutele din subordinea, de sub autoritatea şi din coordonarea acestuia
pot desfăşura activităţile solicitate de către
Agenţia pentru Produse Chimice de la Helsinki, inclusiv
activităţi remunerate de către această instituţie;
VII. funcţia de monitorizare, inspecţie
şi control:
1. efectuează controlul şi inspecţia
activităţilor şi serviciilor din domeniul său de
activitate;
2. avizează şi urmăreşte realizarea
programelor şi proiectelor de infrastructură din domeniile sale de
activitate;
3. exercită activităţi de audit intern
şi control, atât la nivelul aparatului propriu, cât şi la nivelul
celorlalte entităţi implicate în gestionarea şi utilizarea
fondurilor comunitare, alocate pentru programele şi proiectele de
dezvoltare durabilă;
4. colaborează cu structurile implicate în
activitatea de combatere a infracţiunilor împotriva intereselor financiare
ale Comunităţilor Europene şi asigură comunicarea cu
acestea;
5. asigură controlul utilizării resurselor
financiare alocate prin bugetul de stat şi a resurselor din credite
interne şi externe, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor
comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente, utilizate
necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003,
cu modificările şi completările ulterioare;
6. asigură îndrumarea metodologică şi
procedurală a activităţii structurilor cu atribuţii vizând
implementarea programelor din domeniile sale de activitate;
7. asigură, prin compartimentele proprii sau
unităţile subordonate, controlul respectării legislaţiei în
domeniile protecţiei mediului, gospodăririi apelor şi
siguranţei în exploatare a barajelor şi constată
contravenţiile pentru nerespectarea acesteia, aplică sancţiunile
şi, după caz, sesizează organele de urmărire penală,
potrivit prevederilor legale;
8. organizează periodic acţiuni de verificare
a stării tehnice şi funcţionale a lucrărilor hidrotehnice
cu rol de apărare împotriva inundaţiilor, indiferent de
deţinător, şi stabileşte măsurile ce se impun;
9. coordonează şi monitorizează procesul
de implementare a Schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze
cu efect de seră;
10. propune şi coordonează programe de
cercetare pentru evaluarea stării de conservare a habitatelor naturale, a
diversităţii biologice şi a altor bunuri ale patrimoniului
natural existente pe teritoriul ţării, ce urmează a fi
finanţate din bugetul de stat sau din alte surse, şi analizează
şi promovează rezultatele obţinute.
Art. 6. - Ministerul Mediului şi Pădurilor
exercită următoarele atribuţii cu caracter general:
a) organizează, împreună cu ministerele
şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice
centrale şi locale şi cu alte persoane juridice, după caz,
promovarea acţiunilor derulate în domeniile sale de activitate;
b) colaborează cu asociaţiile profesionale
şi patronale din domeniile sale de activitate şi asigură
dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilă,
în scopul informării reciproce şi perfecţionării cadrului
legislativ existent;
c) participă la sprijinirea dezvoltării
capacităţii administrative a structurilor implicate în programele din
domeniile sale de activitate, precum şi la consolidarea şi extinderea
parteneriatelor;
d) participă, cu experţi desemnaţi, la
întâlnirile grupurilor de lucru în legătură cu domeniile sale de
activitate;
e) participă la schimbul de informaţii
şi experienţă în relaţiile cu instituţiile şi
organismele naţionale şi internaţionale privitoare la domeniile
sale de activitate, în condiţiile legii;
f) fundamentează necesarul de fonduri de la
bugetul de stat, din credite interne, credite externe, precum şi din alte
surse de finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
g) asigură finanţarea activităţii
de reglementare din domeniile sale de activitate;
h) finanţează, în condiţiile legii,
elaborarea/adoptarea versiunilor în limba română a standardelor şi,
după caz, a anexelor naţionale din domeniile sale de activitate;
i) gestionează resursele financiare alocate prin
bugetul de stat, din credite interne, credite externe, precum şi din alte
surse de finanţare legal constituite pentru domeniile sale de activitate;
j) susţine şi mediază constituirea de
parteneriate la nivel central şi local în domeniile sale de activitate, în
condiţiile legii;
k) iniţiază, împreună cu
instituţiile de profil, programe menite să sprijine pregătirea
profesională a funcţionarilor publici şi a personalului angajat,
în domeniile sale de activitate;
l) realizează cercetări de opinie
publică, cantitative şi calitative, prin intermediul unor
instituţii specializate, în vederea fundamentării documentelor
strategice, a campaniilor de comunicare şi a informării opiniei
publice în domeniile de activitate ale ministerului;
m) contractează, în condiţiile legii,
servicii specializate în vederea obţinerii documentelor, studiilor,
colectării datelor şi informaţiilor necesare realizării
atribuţiilor sale, precum şi servicii de consultanţă,
inclusiv servicii de evaluare, prognoză şi statistică;
n) editează, direct sau prin unităţile
subordonate/din coordonarea/sub autoritatea sa, publicaţii de specialitate
şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
o) organizează şi sprijină, în
condiţiile legii, activităţi şi manifestări pentru
promovarea şi susţinerea proiectelor din domeniile sale de activitate
atât în ţară, cât şi în străinătate, prin
expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicări, congrese, colocvii
şi alte asemenea activităţi;
p) monitorizează şi evaluează politicile
publice cu impact asupra domeniilor sale de activitate;
r) facilitează realizarea de schimburi de bune
practici între structurile implicate în derularea programelor din domeniile
sale de activitate;
s) asigură derularea dialogului social şi a
relaţiei cu partenerii sociali pentru problematica ce revine în
responsabilitatea sa;
ş) primeşte şi rezolvă sau,
după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit
competenţelor, sesizările persoanelor fizice şi juridice, în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind
reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
233/2002;
t) asigură protecţia informaţiilor
clasificate, prevenirea şi combaterea terorismului, implementarea
prevederilor legislaţiei Uniunii Europene în domeniile sale de
competenţă, prin activităţi specifice, în condiţiile
legii;
ţ) asigură accesul publicului la
informaţiile de mediu, consultarea şi participarea acestuia la luarea
deciziilor privind mediul.
Art. 7. - (1) Atribuţiile Ministerului Mediului
şi Pădurilor sunt exercitate direct sau prin organisme tehnice
specializate, autorităţi sau instituţii publice aflate în
subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului, prin alte
autorităţi sau societăţi comerciale autorizate.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin,
Ministerul Mediului şi Pădurilor poate solicita şi obţine,
fără plata tarifelor, informaţii privind datele înregistrate în
Registrul comerţului computerizat.
(3) Ministerul Mediului şi Pădurilor
îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniile sale de activitate,
stabilite prin acte normative.
Art. 8. -In exercitarea atribuţiilor sale,
Ministerul Mediului şi Pădurilor colaborează cu celelalte
ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu
autorităţi ale administraţiei publice locale, cu alte
instituţii şi autorităţi, precum şi cu orice alte
persoane juridice.
Art. 9. -In îndeplinirea atribuţiilor sale,
Ministerul Mediului şi Pădurilor este autorizat:
a) să desfăşoare activităţi de
informare, publicitate şi promovare a programelor din domeniile sale de
activitate, potrivit legii;
b) să contracteze, în condiţiile legii,
servicii de specialitate de traduceri, documentare şi arhivare documente;
c) să încheie protocoale de colaborare şi
schimb de informaţii cu alte instituţii publice, private,
organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, potrivit
competenţelor sale;
d) să dea dispoziţii obligatorii pentru
aplicarea măsurilor dispuse ca urmare a exercitării atribuţiilor
sale potrivit legii;
e) să solicite, în condiţiile legii,
informaţiile şi datele necesare realizării atribuţiilor
sale;
f) să efectueze acte de control conform
reglementărilor în vigoare şi regulamentelor naţionale şi
comunitare în domeniile sale de activitate, încheind în acest sens
procese-verbale de control cu valoare de titluri de creanţă ce
constituie titluri executorii în condiţiile legii, în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003, aprobată cu
modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările şi
completările ulterioare. In exercitarea atribuţiilor de control, reprezentanţii
mandataţi solicită documentele şi informaţiile necesare;
g) să efectueze transport în cont propriu, în
condiţiile legii;
h) să aplice sancţiuni prevăzute de lege
în competenţa sa, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
SECŢIUNEA a 2-a
Organizarea Ministerului Mediului şi
Pădurilor
Art. 10. - (1) Structura organizatorică a
Ministerului Mediului şi Pădurilor este prevăzută în anexa
nr. 1.
(2) Numărul maxim de posturi aprobat pentru
Ministerul Mediului şi Pădurilor este de 777, exclusiv demnitarii
şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(3) In structura organizatorică a Ministerului
Mediului şi Pădurilor se organizează şi
funcţionează, în subordinea ministrului şi a secretarilor de
stat, cabinetele demnitarilor.
(4) Atribuţiile şi responsabilităţile
compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Mediului şi
Pădurilor se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică,
prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat
prin ordin al ministrului mediului şi pădurilor.
(5) Statul de funcţii şi structura posturilor
pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau
încetarea raporturilor de serviciu ori a raporturilor de muncă se
aprobă prin ordin al ministrului mediului şi pădurilor, în
termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri.
(6) Ministerul Mediului şi Pădurilor preia
personalul şi fondurile de salarii aferente acestuia de la Ministerul
Mediului, care se reorganizează, şi de la Ministerul Agriculturii, Pădurilor
şi Dezvoltării Rurale - aferent activităţii privind
pădurile şi structurilor specializate în acest domeniu, conform
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2009
privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul
administraţiei publice centrale, cu menţinerea nivelului
salarizării prevăzut de actele normative în vigoare.
(7) In cadrul structurii organizatorice, prin ordin al
ministrului mediului şi pădurilor, se pot organiza servicii, birouri
şi alte compartimente şi se poate stabili numărul posturilor
aferente, cu încadrarea în numărul de posturi aprobat.
(8) Pentru inspectoratele teritoriale de regim silvic
şi de vânătoare se preia un număr de 109 autovehicule, din care
91 autovehicule pentru acţiuni speciale şi 18 autospeciale.
Art. 11. - (1) Ministerul Mediului şi
Pădurilor are în subordine, sub autoritate sau în coordonare
unităţile prevăzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorică, regulamentele de
organizare şi funcţionare, statele de funcţii, numărul de
posturi şi încadrarea personalului din unităţile care
funcţionează în subordinea Ministerului Mediului şi
Pădurilor, prevăzute în anexa nr. 2, se aprobă prin ordin al
ministrului mediului şi pădurilor, în limita numărului maxim de
posturi, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri.
(3) Conducătorii unităţilor
prevăzute în anexa nr. 2 sunt numiţi şi mandataţi să
conducă unităţile şi sunt eliberaţi din funcţie,
după caz, prin ordin al ministrului mediului şi pădurilor,
respectiv prin decizie a primului-ministru sau prin hotărâre a Guvernului,
la propunerea ministrului mediului şi pădurilor, conform
legislaţiei aplicabile în cazul fiecărei unităţi.
Art. 12. - (1) In structura Ministerului Mediului
şi Pădurilor, în cadrul numărului de posturi aprobat,
funcţionează Direcţia generală AM POS Mediu, care
îndeplineşte funcţia de Autoritatea de management pentru Programul
operaţional sectorial mediu şi 8 organisme intermediare pentru
Programul operaţional sectorial mediu, organizate ca direcţii la
nivelul celor 8 regiuni de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind
dezvoltarea regională în România, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Autoritatea de management pentru Programul
operaţional sectorial mediu coordonează organismele intermediare
pentru Programul operaţional sectorial mediu.
Art. 13. - (1) In subordinea Ministerului Mediului
şi Pădurilor se organizează şi funcţionează, în
condiţiile legii, unităţi de management al proiectului şi
unităţi de implementare a proiectelor, conduse de câte un director de
proiect, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul
şi implementarea proiectelor finanţate prin împrumuturi externe
rambursabile sau nerambursabile.
(2) Structura organizatorică, numărul de
personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale
unităţilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al
ministrului mediului şi pădurilor.
(3) Ministrul mediului şi pădurilor
numeşte personalul unităţilor prevăzute la alin. (1)
şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
Art. 14. - (1) Pe lângă Ministerul Mediului
şi Pădurilor funcţionează următoarele organisme
consultative:
a) Comitetul interministerial pentru coordonarea
integrării domeniului protecţiei mediului în politicile şi
strategiile sectoriale la nivel naţional;
b) Comitetul ministerial pentru situaţii de
urgenţă (CMSU);
c) Comisia naţională pentru siguranţa
barajelor şi a altor lucrări hidrotehnice (CONSIB);
d) Comitetul naţional român pentru Programul
hidrologic internaţional;
e) Comisia naţională de acordare a etichetei
ecologice;
f) Comitetul consultativ de organizare şi
coordonare a schemelor de management de mediu şi audit;
g) Comisia tehnico-economică;
h) Centrul român pentru reconstrucţia
ecologică a râurilor şi lacurilor;
i) Comisia naţională privind schimbările
climatice;
j) Consiliul interministerial al apelor;
k) Comitetul de avizare pentru probleme de mediu
Petrom.
(2) Comitetul prevăzut la alin. (1) lit. k) are,
în principal, următoarele atribuţii:
a) urmăreşte, verifică şi inspectează
realizarea obligaţiilor de mediu asumate prin contractul de privatizare
şi decide asupra măsurilor pe care le ia Ministerul Mediului şi
Pădurilor pentru asumarea responsabilităţii execuţiei
acestora;
b) aprobă realizarea expertizelor acolo unde situaţia
o impune;
c) analizează Referatul privind notificările
preliminare şi intermediare, precum şi notificările de
plată primite de la Societatea Comercială „Petrom" - S.A.,
punctele de vedere, observaţiile şi recomandările exprimate
asupra acestora şi decid asupra lor;
d) decide asupra aprobării sau refuzului
plăţilor prevăzute în notificările de plată.
(3) Preşedintele Comitetului de avizare pentru
probleme de mediu Petrom este ministrul mediului şi pădurilor.
(4) Comitetul pentru probleme de mediu Petrom are în
componenţa sa reprezentanţi ai direcţiilor din cadrul
Ministerului Mediului şi Pădurilor, Agenţiei Naţionale
pentru Protecţia Mediului, Gărzii Naţionale de Mediu, ai
agenţiilor regionale şi judeţene pentru protecţia mediului,
ai altor ministere cu atribuţii în acest domeniu în baza legii, precum
şi experţi externi solicitaţi, după caz.
(5) Componenţa comitetului prevăzut la alin.
1 lit. k), atribuţiile specifice şi regulamentul de organizare
şi funcţionare a acestuia se stabilesc prin ordin al ministrului
mediului şi pădurilor.
(6) Membrii organismelor prevăzute la alin. (1)
sunt salarizaţi de unităţile la care sunt angajaţi, iar
secretariatele tehnice permanente ale acestor organisme se asigură de
Ministerul Mediului şi Pădurilor sau de unităţile desemnate
dintre cele prevăzute în anexa nr. 2, în cadrul numărului de posturi
aprobat.
(7) Regulamentele de organizare şi
funcţionare a organismelor consultative prevăzute la alin. (1) lit.
a)-i), precum şi componenţa acestora se aprobă prin ordin al ministrului
mediului şi pădurilor.
SECŢIUNEA a 3-a
Conducerea şi administrarea Ministerului
Mediului şi Pădurilor
Art. 15. - (1) Conducerea Ministerului Mediului şi
Pădurilor se asigură de către ministrul mediului şi
pădurilor.
(2) Ministrul mediului şi pădurilor
reprezintă ministerul în justiţie, în raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autorităţi publice şi organizaţii
interne şi internaţionale, precum şi cu persoane fizice şi
juridice române şi străine.
(3) Ministrul mediului şi pădurilor este ordonator
principal de credite şi îndeplineşte atribuţiile generale
prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu
modificările şi completările ulterioare.
(4) In exercitarea atribuţiilor sale, ministrul
mediului şi pădurilor emite ordine şi instrucţiuni.
(5) Prin ordin al ministrului mediului şi
pădurilor pot fi delegate atribuţii şi persoanelor cu
funcţii de conducere.
Art. 16. - (1) Ministrul mediului şi
pădurilor este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat numiţi
prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general
şi de 2 secretari generali adjuncţi, numiţi în condiţiile
legii.
(2) In cazul în care ministrul mediului şi
pădurilor, din diferite motive, nu îşi poate exercita
atribuţiile curente, desemnează un secretar de stat să exercite
aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru despre
aceasta.
(3) Secretarii de stat exercită atribuţiile
delegate prin ordin al ministrului mediului şi pădurilor.
(4) Secretarul general şi, respectiv, secretarii
generali adjuncţi ai Ministerului Mediului şi Pădurilor au
atribuţiile şi responsabilităţile prevăzute la art. 49
alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările şi completările
ulterioare. Aceştia pot îndeplini şi alte atribuţii
prevăzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a
Ministerului Mediului şi Pădurilor ori încredinţate de ministrul
mediului şi pădurilor.
(5) Atribuţiile direcţiilor, serviciilor,
birourilor şi ale altor compartimente din cadrul Ministerului Mediului
şi Pădurilor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi
funcţionare, care se aprobă prin ordin al ministrului mediului
şi pădurilor.
Art. 17. - (1) Pe lângă ministrul mediului şi
pădurilor funcţionează, ca entităţi consultative,
Colegiul ministerului şi Consiliul consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de
funcţionare ale celor două entităţi consultative
prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului mediului
şi pădurilor.
Art. 18. - Ministerul Mediului şi Pădurilor
poate închiria unor operatori economici sau poate da în administrare altor
instituţii de utilitate publică spaţii situate în imobilele
proprietate publică ori privată a statului în care îşi
desfăşoară activitatea şi pe care le administrează, în
condiţiile legii, în următoarele scopuri:
a) organizarea bufetelor de incintă;
b) instalarea de automate pentru băuturi calde
şi reci;
c) mijloace de publicitate;
d) pentru alte activităţi care au
legătură cu activitatea Ministerului Mediului şi Pădurilor
sau sunt necesare în derularea activităţii acestuia.
Art. 19. - (1) Stabilirea numărului maxim de
autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit
dispoziţiilor legale în vigoare.
(2) Pentru activităţi specifice de control la
unităţile din subordine, pentru deplasări în caz de poluare,
accidente industriale, apărare împotriva inundaţiilor şi
fenomenelor meteorologice periculoase, pentru realizarea atribuţiilor ce
revin organismelor intermediare pentru Programul operaţional sectorial
pentru infrastructura de mediu, în caz de alte urgenţe de mediu şi de
gospodărire a apelor, precum şi pentru inspecţiile silvice se
utilizează un număr de 16 autovehicule cu un consum lunar de 500
litri/autovehicul.
(3) Pentru transportul demnitarilor şi parcul
comun, numărul de autoturisme se stabileşte potrivit Ordonanţei
Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru
autorităţile administraţiei publice şi instituţiile
publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările
şi completările ulterioare.
Art. 20. - Ministerul Mediului şi Pădurilor
este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii generale,
funcţionari publici cu funcţii specifice şi cu personal angajat
cu contract individual de muncă, salarizaţi în conformitate cu
prevederile legale în vigoare.
Art. 21. - (1) Pentru realizarea obiectivelor şi
atribuţiilor sale generale şi specifice, Ministerul Mediului şi
Pădurilor poate colabora cu specialişti în diverse domenii de
activitate, prin încheierea de convenţii civile sau contracte individuale
de muncă cu timp parţial, după caz, în condiţiile legii.
(2) In situaţiile în care persoanele
prevăzute la alin. (1) se deplasează în ţară, în interesul
instituţiei, Ministerul Mediului şi Pădurilor poate suporta
cheltuielile de transport, cazare şi diurnă, în condiţiile
stabilite de lege pentru personalul propriu, în măsura în care prin
convenţiile civile sau prin contractele individuale de muncă cu timp
parţial încheiate s-a prevăzut acest lucru.
Art. 22. - Patrimoniul Ministerului Mediului şi
Pădurilor se constituie prin preluarea bunurilor mobile şi imobile,
aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea Ministerului
Mediului şi Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi
Dezvoltării Rurale - aferent domeniului preluat, inclusiv patrimoniul
acestora, pe baza protocolului de predare-preluare.
CAPITOLUL II
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 23. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte
integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 24. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 9 februarie 2009, cu modificările
şi completările ulterioare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul mediului şi pădurilor,
Borbely Laszlo
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei
sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Mihail Dumitru
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr.11)
* Se organizează, conform legislaţiei în
vigoare, prin ordin al ministrului.
** Se organizează la nivel de compartiment.
*** Se organizează la nivel de serviciu/birou.
**** Se organizează pe direcţii, servicii,
birouri, compartimente, prin ordin al ministrului, după consultarea
prealabilă a MFP.
1) Anexa nr. 1 este
reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2
1. Unităţi care funcţionează în
subordinea Ministerului Mediului şi Pădurilor
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
I. Institutii publice cu personalitate juridică
finanţate integral din bugetul de stat
|
1.
|
Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului
|
2.
|
Administraţia Rezervaţiei Biosferei „Delta
Dunării"
|
3.
|
Garda Naţională de Mediu
|
4.
|
Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare*
|
II. Unităţi cu finanţare externă şi de
la bugetul de stat
|
1.
|
Unităţi de management al proiectului (UMP)
|
2.
|
Unităţi de implementare a proiectului (UIP)
|
NOTĂ:
Numărul maxim de posturi finanţate de la
bugetul de stat pentru instituţiile prevăzute la cap. I este de
4.162, din care:
- Garda Naţională de Mediu - 953 de posturi;
- Agenţia Naţională pentru
Protecţia Mediului - 2.474 de posturi, din care 2.193 de posturi pentru
instituţiile publice din subordine;
- Administraţia Rezervaţiei Biosferei „Delta
Dunării" - 173 de posturi;
- Inspectoratele teritoriale de regim silvic şi de
vânătoare - 562 de posturi.
2. Unităţi care funcţionează sub
autoritatea Ministerului Mediului şi Pădurilor
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
1.
|
Administraţia Naţională de Meteorologie
|
2.
|
Regia Naţională a Pădurilor- Romsilva
|
3. Unităţi care funcţionează în
coordonarea Ministerului Mediului şi Pădurilor
Nr. crt.
|
Denumirea unităţii
|
|
Unităţi finanţate din venituri proprii
|
1.
|
Administraţia Fondului pentru Mediu
|
2.
|
Administraţia Naţională „Apele Române"
|
|
Unităţi finanţate din venituri proprii şi
subvenţii de la bugetul de stat
|
1.
|
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru
Protecţia Mediului
|
* Se preiau inclusiv bunurile mobile şi imobile
ale acestor instituţii.