HOTARARE Nr.
1713 din 17 decembrie 2008
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea in categoria
inaltilor functionari publici, managementul carierei si mobilitatea inaltilor
functionari publici, precum si pentru stabilirea unor masuri in vederea evaluarii
performantelor profesionale individuale ale inaltilor functionari publici
pentru anul 2008
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 881 din 24 decembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului
nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalţilor funcţionari publici,
managementul carierei şi mobilitatea înalţilor funcţionari publici, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12
aprilie 2007, cu completările ulterioare, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 10,
alineatul (5) se abrogă.
2. La articolul 19, litera a) se modifică şi va avea
următorul cuprins:
,,a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu
privire la selecţia dosarelor, precum şi cu privire la notarea fiecărei probe a
concursului;".
3. La articolul 21,
litera a) se abrogă.
4. La articolul 48, alineatul (4) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(4) Evaluarea prevăzută la alin. (2) lit. b) se
realizează o dată la 2 ani, în scopul confirmării cunoştinţelor profesionale,
aptitudinilor şi abilităţilor necesare exercitării unei funcţii publice din
categoria înalţilor funcţionari publici, prin raportarea rezultatelor obţinute
în ultimii 2 ani şi a criteriilor de performanţă la obiectivele strategice
stabilite."
5. La articolul 48,
după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu următorul
cuprins:
„(6) Evaluarea prevăzută la alin. (2) lit. a) se
realizează şi pentru persoanele care exercită cu caracter temporar o funcţie
publică corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici."
6. După articolul 49
se introduce un nou articol, articolul 491, cu următorul cuprins:
„Art. 491. - (1)
Obiectivele operaţionale şi obiectivele strategice trebuie să corespundă
următoarelor cerinţe:
a) să fie specifice
activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de putere publică;
b) să fie cuantificabile - să
aibă o formă concretă de realizare;
c) să fie prevăzute cu termene de realizare;
d) să fie realiste - să poată
fi duse la îndeplinire în termenele de realizare prevăzute şi cu resursele
alocate;
e) să fie flexibile - să poată
fi revizuite în funcţie de modificările intervenite în priorităţile autorităţii
sau instituţiei publice.
(2) Obiectivele operaţionale pot fi revizuite
trimestrial. Modificările se consemnează într-un document datat şi semnat de
persoana care are competenţa de a stabili obiectivele potrivit alin. (1) şi de
înaltul funcţionar public. Documentul se transmite în
copie Comisiei de evaluare.
(3) Pentru fiecare dintre obiective se stabilesc
indicatori de performanţă.
(4) Obiectivele operaţionale se
stabilesc pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie a anului pentru care se face
evaluarea.
(5) Obiectivele strategice se
stabilesc pentru o perioadă de 2 ani, respectiv de la data de 1 ianuarie a
primului an şi până la data de 31 decembrie a anului următor."
7. Titlul secţiunii a
3-a „Aspecte specifice privind evaluarea înalţilor funcţionari publici" se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Procedura de evaluare a înalţilor funcţionari
publici"
8. La articolul 61,
alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Modelul raportului de activitate este prevăzut în
anexa nr. 1."
9. La articolul 61,
după alineatul (2) se introduc trei noi
alineate, alineatele (3)-(5), cu următorul
cuprins:
„(3) Modelul referatului de evaluare este prevăzut în
anexa nr. 2.
(4) Modelul raportului de evaluare este prevăzut în
anexa nr. 3.
(5) Modelul fişei postului
înaltului funcţionar public este prevăzut în anexa nr. 4."
10. După articolul 61
se introduc două noi articole, articolele 611 şi 612, cu următorul cuprins:
„Art. 611. - (1)
Documentele prevăzute la art. 61 alin. (1) sunt transmise Comisiei de evaluare
până la data stabilită de aceasta.
(2) Data prevăzută la alin. (1)
se stabileşte astfel încât să poată fi respectate prevederile art. 60 şi se
comunică fiecărei instituţii sau autorităţi publice în care îşi desfăşoară
activitatea înalţi funcţionari publici.
(3) Comisia de evaluare poate
solicita completarea raportului de activitate sau/şi a referatului de evaluare,
în măsura în care consideră că sunt incomplete sau conţin date eronate,
stabilind şi un termen pentru transmiterea raportului de activitate sau/şi a
referatului de evaluare modificate.
Art. 612. - (1) In
mod excepţional, evaluarea se poate face şi în cursul perioadei evaluate, în
următoarele cazuri:
a) anterior dispunerii
mobilităţii potrivit prevederilor art. 36 alin. (1);
b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de serviciu al înaltului funcţionar public evaluat
încetează, se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii. In acest caz
înaltul funcţionar public va fi evaluat pentru perioada de până la încetarea,
suspendarea sau modificarea raporturilor de serviciu. Calificativul acordat se
va lua în considerare la evaluarea anuală a performanţelor profesionale
individuale, respectiv la evaluarea generală;
c) la expirarea perioadei
pentru care un funcţionar public a exercitat cu caracter temporar o funcţie
publică din categoria înalţilor funcţionari publici.
(2) Persoanele prevăzute de art. 61 alin. (1) lit. b)
întocmesc referatul de evaluare atunci când pe parcursul perioadei evaluate
raportul de serviciu, raportul de muncă sau, după caz, mandatul le încetează,
se suspendă sau se modifică, în condiţiile legii. Referatul de evaluare pentru
înalţii funcţionari publici
din subordine se întocmeşte înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea
raporturilor de serviciu, raporturilor de muncă sau mandatului ori, după caz,
într-o perioadă de cel mult 30 de zile calendaristice de la data intervenirii
acestor situaţii. Documentul se va lua în considerare la evaluarea anuală a
performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea generală.
(3) In situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2),
înaltul funcţionar public şi persoana care întocmeşte referatul de evaluare au
obligaţia ca în termen de 15 zile calendaristice anterior dispunerii măsurii
prevăzute la alin. (1) lit. a), respectiv în termen de 30 de zile
calendaristice de la data intervenirii situaţiilor prevăzute la alin. (1) lit.
b), lit. c) sau alin. (2) să comunice Comisiei de evaluare raportul de
activitate, respectiv referatul de evaluare.
(4) Pe baza documentelor transmise potrivit alin. (3),
Comisia de evaluare realizează evaluarea parţială a
performanţelor profesionale ale înaltului funcţionar public, prin aplicarea
corespunzătoare a prevederilor prezentei hotărâri la perioada evaluată.
Evaluarea parţială se realizează cu celeritate şi se comunică potrivit
dispoziţiilor prezentei hotărâri."
11. Articolul 62 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 62. - (1) Evaluarea performanţelor
profesionale individuale ale
înalţilor funcţionari publici se face parcurgându-se următoarele etape:
a) fiecare obiectiv operaţional
se apreciază cu note de la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a
obiectivului respectiv, în raport cu termenele de realizare şi cu indicatorii
de performanţă;
b) nota acordată pentru îndeplinirea obiectivelor
operaţionale reprezintă media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea
fiecărui obiectiv, inclusiv a obiectivelor operaţionale revizuite, dacă s-a
impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate;
c) nota finală a evaluării
performanţelor profesionale individuale este media aritmetică a notelor
acordate de fiecare membru al Comisiei de evaluare pentru obiectivele
operaţionale potrivit lit. b).
(2) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (1) este
următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim."
12. După articolul 62
se introduc patru noi articole, articolele 621-624, cu următorul cuprins:
„Art. 621. - (1)
Evaluarea generală a înalţilor funcţionari publici are următoarele componente:
a) evaluarea performanţelor profesionale individuale
pentru ultimul an din perioada evaluată;
b) evaluarea gradului de îndeplinire a obiectivelor
strategice pentru ultimii 2 ani din perioada evaluată.
(2) Evaluarea performanţelor
profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici se realizează
potrivit art. 62.
(3) Evaluarea obiectivelor
strategice se realizează astfel:
a) fiecare obiectiv strategic se apreciază cu note de
la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a obiectivului strategic
respectiv, în raport cu termenele de realizare şi indicatorii de performanţă;
b) fiecare criteriu de performanţă se notează de la 1
la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în
realizarea obiectivelor strategice stabilite.
(4) Pentru a obţine nota acordată pentru îndeplinirea
obiectivelor se face media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea
fiecărui obiectiv strategic.
(5) Pentru a obţine nota acordată pentru îndeplinirea
criteriilor de performanţă se face media aritmetică a notelor acordate pentru
îndeplinirea fiecărui criteriu.
(6) Nota finală a evaluării
obiectivelor strategice este media aritmetică a notelor acordate de fiecare
membru al comisiei pentru
obiectivele strategice si criteriile de performanţă, potrivit alin. (4) şi (5).
(7) Nota finală a evaluării
generale este media aritmetică a notelor obţinute prin aplicarea alin. (2) şi
(6).
(8) Semnificaţia notelor prevăzute la alin. (3) lit. a)
şi b) este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
Art. 622. -In
situaţia aplicării art. 612, nota finală a evaluării performanţelor profesionale individuale,
respectiv nota finală a evaluării obiectivelor strategice este media aritmetică
a notelor finale acordate pentru fiecare perioadă care intră în componenţa
perioadei evaluate.
Art. 623. -
Calificativul final al evaluării se stabileşte pe baza notei finale, după cum
urmează:
a) între 1,00-2,00 - nesatisfăcător;
b) între 2,01-3,50 - satisfăcător;
c) între 3,51- 4,50 - bine;
d) între 4,51-5,00 - foarte bine.
Art. 624. - (1) In
situaţia în care există diferenţe între informaţiile cuprinse în raportul de
activitate al înaltului funcţionar public şi referatul de evaluare, organizarea
interviului cu înaltul funcţionar public este obligatorie şi are rolul de a
furniza informaţiile necesare finalizării evaluării.
(2) Interviul prevăzut la alin.
(1) se desfăşoară anterior completării raportului de evaluare de către Comisia
de evaluare.
(3) Inaltul funcţionar public este convocat în faţa
Comisiei de evaluare prin adresă transmisă de preşedintele Comisiei de
evaluare, prin intermediul secretariatului, la sediul autorităţii sau
instituţiei publice unde îşi desfăşoară activitatea, cu cel puţin 5 zile
lucrătoare înainte de data stabilită pentru interviu. La adresa de convocare se
anexează o copie a referatului de evaluare.
(4) Interviul poate fi
reprogramat, la cererea motivată a înaltului funcţionar public, cu aprobarea
preşedintelui Comisiei de evaluare. Convocarea în faţa Comisiei de evaluare se
face cu respectarea prevederilor alin. (3).
(5) Neprezentarea la interviu a
înaltului funcţionar public, convocat în condiţiile alin. (3) şi, după caz, ale
alin. (4), nu împiedică finalizarea evaluării.
(6) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
consemnează de către secretariatul comisiei de evaluare într-o anexă la
procesul-verbal de şedinţă, semnată de înaltul funcţionar public intervievat şi
de către membrii şi secretariatul Comisiei de evaluare."
13. Articolul 63 se modifică
şi va avea următorul cuprins:
„Art. 63. - (1) Fiecare evaluare realizată de Comisia
de evaluare se consemnează în raportul de evaluare a înaltului funcţionar
public, document cu caracter administrativ încheiat în 3 exemplare originale,
dintre care unul anexat la dosarul profesional al înaltului funcţionar public,
unul arhivat la secretariatul tehnic al Comisiei de evaluare şi unul transmis
la persoana care are competenţa legală de numire, conform legii.
(2) Raportul de evaluare se
comunică înaltului funcţionar public în termen de 15 zile de la finalizare.
(3) In măsura în care Guvernul sau primul-ministru,
care are competenţa legală de numire, potrivit legii, consideră că aprecierile
consemnate în raportul de evaluare nu corespund realităţii, poate solicita
Comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat.
(4) Solicitarea prevăzută la
alin. (3) se motivează şi se transmite Comisiei de
evaluare în termen de 15 zile calendaristice de la data primirii raportului de
evaluare.
(5) Comisia de evaluare reanalizează documentele care
au stat la baza evaluării, precum şi solicitarea transmisă potrivit alin. (4)
şi realizează o nouă evaluare în termen de 15 zile de la data primirii
solicitării prevăzute la alin. (4).
(6) Raportul de evaluare se
întocmeşte în 3 exemplare originale şi se comunică potrivit prevederilor alin.
(1) şi (2)."
14. După articolul 63
se introduce un nou articol, articolul 631,
cu următorul cuprins:
„Art. 631. - (1)
Anual, la finalizarea perioadei de evaluare, Comisia de evaluare informează
printr-un raport Secretariatul General al Guvernului în legătură cu rezultatele
evaluării performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari
publici sau, după caz, ale evaluării generale.
(2) Raportul prevăzut la alin. (1) trebuie să conţină
referiri cu privire la:
a) eficienţa, calitatea
activităţii şi modul de îndeplinire a atribuţiilor manageriale de către înalţii
funcţionari publici;
b) gradul de îndeplinire a obligaţiei de perfecţionare
continuă, precum şi priorităţile în domeniul organizării şi derulării
programelor de formare destinate înalţilor funcţionari publici, pentru
îmbunătăţirea rezultatelor activităţii desfăşurate în scopul îndeplinirii
obiectivelor stabilite;
c) dificultăţi obiective
întâmpinate în cursul procesului de evaluare a înalţilor funcţionari publici.
(3) Priorităţile în domeniul organizării şi derulării
programelor de formare destinate înalţilor funcţionari publici se comunică şi
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici."
15. Articolul 64 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 64. -Inalţii funcţionari publici nemulţumiţi de
rezultatele obţinute la
evaluarea performanţelor profesionale individuale, respectiv la evaluarea
generală se pot adresa instanţei de contencios administrativ competente, în
condiţiile legii."
16. Articolul 72 se
abrogă.
17. După articolul 73
se introduce un nou articol, articolul 74, cu următorul cuprins:
„Art. 74. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre."
18. Hotărârea se
completează cu patru anexe, anexele nr. 1-4, având cuprinsul prevăzut în
anexele nr. 1-4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. -Articolele 61, 61"", 612, 62, 621-624, 63 şi 631 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu
completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin
prezenta hotărâre, se aplică pentru perioada de evaluare care începe cu data de
1 ianuarie 2009.
Art. III. - (1) Evaluarea
performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici
pentru anul 2008 se face de către Comisia de evaluare prin evaluarea
activităţii desfăşurate potrivit atribuţiilor stabilite conform legii, pe baza
următoarelor documente:
a) raportul întocmit de înaltul funcţionar public;
b) referatul de evaluare
întocmit de către primul-ministru pentru secretarul general al Guvernului, de
către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în al cărei stat de
funcţii se află funcţia publică, pentru funcţiile publice de secretar general
şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, de către ministrul internelor
şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect,
respectiv de către secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii
guvernamentali;
c) fişa postului înaltului funcţionar public evaluat.
(2) Raportul prevăzut la alin. (1) lit. a) şi referatul
prevăzut la alin. (1) lit. b) cuprind următoarele elemente:
a) modul şi gradul de
îndeplinire a obiectivelor operaţionale stabilite de către conducătorul
autorităţii sau instituţiei publice;
b) modul de îndeplinire a
obiectivelor şi a performanţelor obţinute de structurile
conduse;
c) propunerile privind
eficientizarea activităţii structurilor conduse, prin identificarea
deficienţelor în activitate şi a modului de eliminare a acestora.
(3) La referatul de evaluare
prevăzut la alin. (1) lit. b) se anexează obiectivele operaţionale pentru anul
2008.
Art. IV. - (1) In situaţia în
care există diferenţe între informaţiile cuprinse în raportul de activitate al
înaltului funcţionar public şi referatul de evaluare pentru anul 2008,
organizarea interviului cu înaltul funcţionar public este obligatorie şi are
rolul de a furniza informaţiile necesare finalizării evaluării.
(2) Interviul prevăzut la alin. (1) se desfăşoară
anterior completării raportului de evaluare de către Comisia de evaluare.
(3) Inaltul funcţionar public este convocat în faţa
Comisiei de evaluare prin adresă transmisă de preşedintele Comisiei de
evaluare, prin intermediul secretariatului, la sediul autorităţii sau
instituţiei publice unde îşi desfăşoară activitatea, cu cel puţin 5 zile
lucrătoare înainte de data stabilită pentru interviu. La adresa de convocare se
anexează o copie a referatului de evaluare.
(4) Interviul poate fi reprogramat,
la cererea motivată a înaltului funcţionar public, cu aprobarea preşedintelui
Comisiei de evaluare. Convocarea în faţa Comisiei de
evaluare se face cu respectarea prevederilor alin. (3).
(5) Neprezentarea înaltului
funcţionar public, convocat în condiţiile alin. (3) şi, după caz, alin. (4), la
interviu nu împiedică finalizarea evaluării.
(6) Intrebările şi răspunsurile la interviu se
consemnează de către secretariatul Comisiei de evaluare într-o anexă la
procesul-verbal de şedinţă, semnată de înaltul funcţionar public intervievat şi
de membrii şi secretariatul Comisiei de evaluare.
Art. V. - (1) Evaluarea
performanţelor profesionale individuale ale înalţilor funcţionari publici
pentru anul 2008 se face parcurgându-se următoarele etape:
a) fiecare componentă a raportului de activitate se
apreciază cu note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea din punct de vedere
calitativ, cantitativ şi al termenelor în care au fost realizate obiectivele;
b) pentru a obţine nota
acordată pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale se face media
aritmetică a notelor acordate potrivit lit. a).
(2) Calificativul final al evaluării se stabileşte pe
baza notei finale, astfel:
a) între 1,00-2,00 - nesatisfăcător;
b) între 2,01-3,50 - satisfăcător;
c) între 3,51^,50 - bine;
d) între 4,51-5,00 - foarte bine.
Art. VI. - (1) In vederea
realizării evaluării performanţelor profesionale
individuale pentru anul 2008, persoanele care au
ocupat pe parcursul perioadei evaluate o altă funcţie publică din categoria
înalţilor funcţionari publici decât cea ocupată la momentul realizării
evaluării întocmesc câte un raport distinct pentru fiecare perioadă de
desfăşurare a activităţii în funcţia publică din categoria înalţilor
funcţionari publici.
(2) In situaţia prevăzută la alin. (1), pentru fiecare
funcţie publică ocupată, se întocmeşte de către persoana competentă referatul
de evaluare prevăzut la art. III alin. (1) lit. b), numai pentru perioada
desfăşurării efective a activităţii în respectiva funcţie publică.
(3) Performanţele profesionale individuale ale
persoanelor care au ocupat pe parcursul perioadei evaluate o altă funcţie
publică din categoria înalţilor funcţionari publici decât cea ocupată la
momentul realizării evaluării se evaluează pe baza documentelor prevăzute la alin.
(1) şi (2), avându-se în vedere întreaga activitate ca înalt funcţionar public
în cursul anului 2008.
(4) Rezultatul evaluării
performanţelor profesionale individuale realizate în condiţiile alin. (1)-(3)
se stabileşte prin calcularea mediei aritmetice a notelor acordate pentru
fiecare perioadă evaluată în care persoana a ocupat o funcţie publică din
categoria înalţilor funcţionari publici şi transformarea acesteia în
calificativ de evaluare.
Art. VII. - (1) Evaluarea
înalţilor funcţionari publici pentru anul 2008 se face
în perioada ianuarie - aprilie 2009.
(2) Documentele prevăzute la art. III alin. (1) sunt
transmise Comisiei de evaluare până la data stabilită de aceasta. Data-limită
pentru comunicarea documentelor se stabileşte astfel încât să poată fi
respectate prevederile alin. (1) şi se comunică fiecărei instituţii sau
autorităţi publice în care îşi desfăşoară activitatea înalţi funcţionari
publici.
(3) Raportul de evaluare
întocmit de Comisia de evaluare pentru fiecare înalt funcţionar public se
înaintează Guvernului sau primului-ministru, potrivit competenţei de numire a
înaltului funcţionar public evaluat. In măsura în care aprecierile consemnate nu corespund realităţii, Guvernul sau primul-ministru
pot solicita Comisiei de evaluare reanalizarea calificativului acordat.
(4) Raportul de evaluare se
comunică înaltului funcţionar public evaluat şi persoanei care a întocmit
referatul de evaluare imediat după finalizare sau după reanalizarea
calificativului acordat, după caz, cel mai târziu la data de 31 mai 2009.
(5) Inalţii funcţionari publici nemulţumiţi de
rezultatele obţinute la evaluarea performanţelor profesionale individuale
pentru anul 2008 se pot adresa instanţei de contencios administrativ
competente, în condiţiile legii.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Jozsef Birtalan
ANEXA Nr. 1
RAPORT DE ACTIVITATE
A. Formular standard
pentru raportul de activitate în vederea evaluării performanţelor profesionale
individuale
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării generale anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Autoevaluarea
gradului de îndeplinire de către înaltul funcţionar public a obiectivelor
operaţionale stabilite
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale
|
Termen-
limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Se completează cu stadiul realizării obiectivului: realizat, cu
impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat.
2 Sunt obligatorii
detalierea şi justificarea stadiului realizării
obiectivului, inclusiv a modului în care obiectivul a fost realizat sau a
întârzierilor în realizarea acestuia.
3. Alte observaţii:
Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesională:
|
Data:
Semnătura:
B. Formular standard
pentru raportul de activitate în vederea evaluării generale
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării generale
anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Autoevaluarea
gradului de îndeplinire de către înaltul funcţionar public a obiectivelor
operaţionale stabilite:
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale
|
Termen-
limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Autoevaluarea gradului de îndeplinire de către
înaltul funcţionar public a obiectivelor strategice stabilite
Nr. crt.
|
Obiective strategice
|
Termen-limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Se completează cu stadiul realizării obiectivului: realizat, cu
impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat.
2 Sunt obligatorii
detalierea şi justificarea stadiului realizării obiectivului, inclusiv a
modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea acestuia.
4. Autoevaluarea
gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţă
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Notă
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
1
|
Acţionează respectând interesele României în perspectivă, pe
termen lung, precum şi priorităţile Guvernului
|
|
|
2
|
Promovează valorile etice ale serviciului public, acţionează
pentru prevenirea oricărui risc sau oricărei suspiciuni de corupţie, asigură
încrederea publică în serviciul public printr-o conduită onestă, imparţială
şi transparentă
|
|
|
3
|
Respectă legea în planificarea şi gestionarea activităţilor şi
resurselor în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
4
|
Motivează personalul din subordinea sa şi contribuie la
dezvoltarea profesională a acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de
performanţă şi rezultate
|
|
|
5
|
Organizează propria activitate în
domeniul său de responsabilitate, pentru a atinge standarde înalte de
calitate, respectând termenele şi resursele alocate
|
|
|
6
|
Monitorizează şi verifică
progresele şi realizările înregistrate în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
7
|
Elaborează şi evaluează opţiunile
strategice şi în materie de politici publice, ţinând cont de impactul social,
financiar, cultural şi asupra mediului pentru România, pe termen mediu
|
|
|
8
|
la decizii bazate pe expertiză şi cunoştinţe aprofundate şi îşi
asumă responsabilitatea pentru aplicarea deciziilor
|
|
|
9
|
Oferă consiliere superiorilor ierarhici, pe baza unei analize şi
evaluări fundamentate a impactului propunerilor sale
|
|
|
10
|
Işi fixează obiective care privesc dezvoltarea personală
|
|
|
11
|
Aplică experienţa proprie, precum şi cunoştinţele acumulate din experienţa
altora, se bazează pe idei noi pentru îmbunătăţirea rezultatelor
|
|
|
12
|
Participă activ la dezvoltarea instituţională şi la implementarea de noi metode de lucru
|
|
|
13
|
Işi asumă şi demonstrează responsabilitatea personală pentru producerea de rezultate în domeniul său
de responsabilitate, este un exemplu personal de conduită profesională şi
etică
|
|
|
14
|
Construieşte şi dezvoltă relaţii de încredere cu colegii şi personalul din subordinea sa, în vederea atingerii obiectivelor
|
|
|
15
|
Comunică în mod proactiv cu factorii interesaţi şi experţi,
pentru a asigura sprijinul în vederea elaborării şi
implementării deciziilor în materie de politici publice
|
|
|
5. Alte observaţii
Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare
profesională:
|
Data:
Semnătura:
ANEXA Nr. 2
REFERAT DE EVALUARE
A. Formular standard pentru referatul de evaluare
pentru evaluarea performanţelor profesionale
individuale
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public
evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării generale anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Evaluarea gradului
de îndeplinire de către înaltul funcţionar public a obiectivelor operaţionale
stabilite:
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale
|
Termen-limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Alte observaţii:
Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesională:
|
Data:
Semnătura:
1 Se completează cu stadiul realizării obiectivului: realizat, cu
impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat.
2 Sunt obligatorii
detalierea şi justificarea stadiului realizării obiectivului, inclusiv a
modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea
acestuia.
B. Formular standard
pentru referatul de evaluare pentru evaluarea generală
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării
generale anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Evaluarea gradului
de îndeplinire de către înaltul funcţionar
public a obiectivelor operaţionale stabilite:
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale
|
Termen-limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Evaluarea gradului de îndeplinire de către
înaltul funcţionar public a obiectivelor strategice:
Nr. crt.
|
Obiective strategice
|
Termen-limită
|
Indicatori de performanţă stabiliţi
|
Stadiul
|
Comentarii2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Se completează cu stadiul realizării obiectivului: realizat, cu
impact important/realizat/parţial realizat/nerealizat.
2 Sunt obligatorii
detalierea şi justificarea stadiului realizării obiectivului, inclusiv a
modului în care obiectivul a fost realizat sau a întârzierilor în realizarea
acestuia.
4. Evaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanţă:
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Notă
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
1
|
Acţionează respectând interesele României în perspectivă, pe
termen lung, precum şi priorităţile Guvernului
|
|
|
2
|
Promovează valorile etice ale serviciului public, acţionează
pentru prevenirea oricărui risc sau oricărei suspiciuni de corupţie, asigură
încrederea publică în serviciul public printr-o conduită onestă, imparţială
şi transparentă
|
|
|
3
|
Respectă legea în planificarea şi gestionarea activităţilor şi
resurselor în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
4
|
Motivează personalul din subordinea sa şi contribuie la
dezvoltarea profesională a acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de
performanţă şi rezultate
|
|
|
5
|
Organizează propria activitate în
domeniul său de responsabilitate, pentru a atinge standarde înalte de
calitate, respectând termenele şi resursele alocate
|
|
|
6
|
Monitorizează şi verifică
progresele şi realizările înregistrate în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
7
|
Elaborează şi evaluează opţiunile strategice şi în materie de
politici publice, ţinând cont de impactul social, financiar, cultural şi
asupra mediului pentru România, pe termen mediu
|
|
|
8
|
la decizii bazate pe expertiză şi cunoştinţe aprofundate şi îşi
asumă responsabilitatea pentru aplicarea deciziilor
|
|
|
9
|
Oferă consiliere superiorilor ierarhici pe baza unei analize şi
evaluări fundamentate a impactului propunerilor sale
|
|
|
10
|
Işi fixează obiective care privesc dezvoltarea personală
|
|
|
11
|
Aplică experienţa proprie, precum şi cunoştinţele acumulate din experienţa
altora, se bazează pe idei noi pentru îmbunătăţirea rezultatelor
|
|
|
12
|
Participă activ la dezvoltarea instituţională şi la implementarea de noi metode de lucru
|
|
|
13
|
Işi asumă şi demonstrează responsabilitatea personală pentru producerea de rezultate în domeniul
său de responsabilitate, este un exemplu personal de conduită profesională şi
etică
|
|
|
14
|
Construieşte şi dezvoltă relaţii de încredere cu colegii şi personalul din subordinea sa, în vederea atingerii obiectivelor
|
|
|
15
|
Comunică în mod proactiv cu factorii interesaţi şi experţi,
pentru a asigura sprijinul în vederea elaborării şi
implementării deciziilor în materie de politici publice
|
|
|
5. Alte observaţii:
Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesională:
|
Comentarii suplimentare :
|
Data:
Semnătura:
ANEXA Nr. 3
RAPORT DE EVALUARE
A. Formular standard pentru Raportul de evaluare a
performanţelor profesionale individuale
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării generale anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Evaluarea
performanţelor profesionale individuale:
a) Evaluarea gradului de îndeplinire de către înaltul
funcţionar public a obiectivelor operaţionale
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale,
termene-limită şi indicatori de performanţă
|
Nota 1
|
Nota 2
|
Nota 3
|
Nota 4
|
Nota 5
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Nota finală
3. Alte observaţii:
Propuneri de cursuri/programe de
perfecţionare profesională:
|
Observaţii suplimentare ale Comisiei de evaluare:
|
Data:
Semnăturile membrilor Comisiei de evaluare:
B. Formular standard pentru evaluarea generală a
înalţilor funcţionari publici
1. Date generale:
• Numele înaltului funcţionar public
evaluat
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată
............................................................................................................................................
• Data numirii în funcţia publică deţinută în prezent
............................................................................................................................................
• Funcţia publică ocupată anterior funcţiei publice deţinute în
prezent
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării performanţelor
profesionale individuale anterioare
............................................................................................................................................
• Data, nota şi calificativul evaluării generale anterioare
............................................................................................................................................
• Persoana responsabilă de întocmirea referatului de evaluare
potrivit art. 61 alin. (1) lit. b) din HG nr. 341/2007, cu completările
ulterioare
............................................................................................................................................
|
2. Evaluare:
a) Evaluarea gradului de îndeplinire de către înaltul
funcţionar public a obiectivelor operaţionale stabilite:
Nr. crt.
|
Obiective operaţionale,
termene-limită şi indicatori de performanţă
|
Nota 1
|
Nota 2
|
Nota 3
|
Nota 4
|
Nota 5
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
b) Evaluarea gradului de îndeplinire de către înaltul
funcţionar public a obiectivelor strategice stabilite:
Nr. crt.
|
Obiective strategice,
termene-limită şi indicatori de performanţă
|
Nota 1
|
Nota 2
|
Nota 3
|
Nota 4
|
Nota 5
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
c) Evaluarea gradului
de îndeplinire a criteriilor de performanţă:
Nr. crt.
|
Criteriu
|
Notă
|
Comentarii în sprijinul notei
acordate
|
1
|
Acţionează respectând interesele României în perspectivă, pe
termen lung, precum şi priorităţile Guvernului
|
|
|
2
|
Promovează valorile etice ale serviciului public, acţionează
pentru prevenirea oricărui risc sau oricărei suspiciuni de corupţie, asigură
încrederea publică în serviciul public printr-o conduită onestă, imparţială
şi transparentă
|
|
|
3
|
Respectă legea în planificarea şi gestionarea activităţilor şi
resurselor în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
4
|
Motivează personalul din subordinea sa şi contribuie la
dezvoltarea profesională a acestuia, pentru a atinge cel mai bun nivel de
performanţă şi rezultate
|
|
|
5
|
Işi organizează propria activitate în domeniul său de
responsabilitate, pentru a atinge standarde înalte de calitate, respectând
termenele şi resursele alocate
|
|
|
6
|
Monitorizează şi verifică
progresele şi realizările înregistrate în domeniul său de responsabilitate
|
|
|
7
|
Elaborează şi evaluează opţiunile strategice şi în materie de
politici publice, ţinând cont de impactul social, financiar, cultural şi
asupra mediului pentru România, pe termen mediu.
|
|
|
8
|
la decizii bazate pe expertiză şi
cunoştinţe aprofundate şi îşi asumă responsabilitatea pentru aplicarea
deciziilor
|
|
|
9
|
Oferă consiliere superiorilor ierarhici, pe baza unei analize şi
evaluări fundamentate a impactului propunerilor sale
|
|
|
10
|
Işi fixează obiective care privesc dezvoltarea personală
|
|
|
11
|
Aplică experienţa proprie, precum şi cunoştinţele acumulate din experienţa
altora; se bazează pe idei noi pentru îmbunătăţirea rezultatelor
|
|
|
12
|
Participă activ la dezvoltarea instituţională şi la implementarea de noi metode de lucru
|
|
|
13
|
Işi asumă şi demonstrează responsabilitate personală pentru producerea de rezultate în domeniul său
de responsabilitate; este un exemplu personal de conduită profesională şi
etică
|
|
|
14
|
Construieşte şi dezvoltă relaţii de încredere cu colegii şi personalul din subordinea sa, în vederea atingerii obiectivelor
|
|
|
15
|
Comunică în mod proactiv cu factorii interesaţi şi experţi,
pentru a asigura sprijinul în vederea elaborării şi
implementării deciziilor în materie de politici publice
|
|
|
d) Nota finală
3. Alte observaţii:
Propuneri de cursuri/programe de perfecţionare profesională:
|
Observaţii suplimentare ale Comisiei de evaluare:
|
Data:
Semnăturile membrilor Comisiei de evaluare:
ANEXA Nr. 4
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
|
FIŞA POSTULUI
Nr....................
Informaţii generale privind postul:
1. Denumirea
postului................................................................................................................
2. Nivelul postului......................................................................................................................
3. Scopul principal al
postului.....................................................................................................
Condiţii specifice pentru ocuparea postului1:
1. Studii de
specialitate..............................................................................................................
2. Perfecţionări
(specializări)......................................................................................................
3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi
nivel)........................................
.................................................................................................................................................
4. Limbi străine2 (necesitate şi nivel3 de
cunoaştere)......................................................................................................................................................................................................................
5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini
necesare......................................................................................
6. Cerinţe specifice4...................................................................................................................
7. Competenţa managerială (cunoştinţe de
management, calităţi şi aptitudini manageriale)
.................................................................................................................................................
Atribuţiile postului5:
1...............................................................................................................................................
2...............................................................................................................................................
3...............................................................................................................................................
4...............................................................................................................................................
5...............................................................................................................................................
6...............................................................................................................................................
7...............................................................................................................................................
8...............................................................................................................................................
9...............................................................................................................................................
10.............................................................................................................................................
|
1 Se va completa cu informaţiile corespunzătoare condiţiilor
prevăzute de lege şi stabilite la nivelul autorităţii sau instituţiei publice
pentru ocuparea funcţiei publice corespunzătoare.
2 Dacă este cazul.
3 Se vor stabili
pentru fiecare dintre criteriile „citit",
„scris" şi „vorbit", după cum urmează: „cunoştinţe de bază",
„nivel mediu", „nivel avansat".
4 De exemplu:
călătorii frecvente, delegări, detaşări, disponibilitate pentru lucru în
program prelungit în anumite condiţii.
5 Se stabilesc pe baza activităţilor care presupun exercitarea prerogativelor de
putere publică, în concordanţă cu specificul funcţiei publice corespunzătoare
postului.
Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului:
1. Denumire...............................................................................................................................
2. Vechimea în specialitate
necesară...........................................................................................
Sfera relaţională a titularului postului:
1. Sfera relaţională internă:
a) relaţii ierarhice:
- subordonat faţă
de..................................................................................................................
- superior pentru........................................................................................................................
b) relaţii
funcţionale:...................................................................................................................
c) relaţii de
control:....................................................................................................................
d) relaţii de
reprezentare:............................................................................................................
2. Sfera relaţională externă:
a) cu autorităţi şi instituţii publice:................................................................................................
b) cu organizaţii
internaţionale:....................................................................................................
c)cu persoane juridice
private:....................................................................................................
3. Limite de competenţă6............................................................................................................
4. Delegarea de atribuţii şi competenţă.......................................................................................
|
Intocmit de7:
1. Numele şi prenumele..............................................................................................................
2. Funcţia publică......................................................................................................................
3. Semnătura.............................................................................................................................
4. Data
întocmirii.......................................................................................................................
Luat la cunoştinţă de către ocupantul postului
1. Numele şi prenumele..............................................................................................................
2. Semnătura.............................................................................................................................
3.
Data......................................................................................................................................
|
6 Reprezintă
libertatea decizională de care beneficiază titularul pentru îndeplinirea
atribuţiilor care îi revin.
7 Se întocmeşte de către primul-ministru sau de persoana desemnată de
acesta, pentru secretarul general şi secretarul general adjunct al Guvernului,
de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în al cărei stat de
funcţii se află funcţia publică, pentru funcţiile publice de secretar general
şi secretar general adjunct din cadrul ministerelor şi al altor organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, de către ministrul internelor
şi reformei administrative, pentru funcţiile publice de prefect şi subprefect,
respectiv de către secretarul general al Guvernului, pentru inspectorii guvernamentali.