HOTARARE Nr. 203 din 19 mai 1997
privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru
persoanele ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare
a concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare,
privatizare, lichidare
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 96 din 21 mai 1997
In temeiul art. 28 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru persoanele
ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a
concedierilor colective prin aplicarea programelor de restructurare,
privatizare, lichidare.
Art. 2
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Ministerul Finantelor, Fondul
Proprietatii de Stat, Secretariatul General al Guvernului si Departamentul
pentru Administratie Publica Locala, ministerele de resort si prefecturile vor
lua masurile necesare in vederea aplicarii normelor mentionate la art. 1.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministru de stat,
ministrul reformei,
Ulm Spineanu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
p. Ministru delegat
pe langa primul-ministru
pentru coordonarea
Secretariatului General
al Guvernului
si a Departamentului
pentru Administratie
Publica Locala,
Radu Stroe
ANEXA 1
NORME
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997
cu privire la unele masuri de protectie pentru persoanele ale caror contracte
individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective prin
aplicarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare
Art. 1
In conformitate cu art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997,
denumita in continuare ordonanta, beneficiaza de masurile de protectie
prevazute in acest act normativ salariatii societatilor comerciale sau ai
regiilor autonome care se afla in urmatoarele situatii:
- inregistreaza pierderi evidentiate in formularele de raportare privind
"Situatia patrimoniului" si "Contul de profit si pierderi",
elaborate de Ministerul Finantelor si intocmite pe baza balantei de verificare
din luna anterioara aprobarii programelor de restructurare, privatizare,
lichidare;
- inregistreaza arierate - plati restante -, evidentiate in formularul de
raportare "Plati restante", elaborat de Ministerul Finantelor si
intocmit pe baza balantei de verificare din luna anterioara aprobarii
programelor de restructurare, privatizare, lichidare;
- inregistreaza fluxuri financiare negative, stabilite potrivit anexei nr.
1, pentru luna anterioara aprobarii programelor de restructurare, privatizare,
lichidare.
Art. 2
Documentele prevazute la art. 1, certificate de comisiile de cenzori si
avizate de directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar
de stat judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor insoti programele de
restructurare, privatizare, lichidare.
Art. 3
Numarul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor art. 2 lit. a)
din ordonanta se calculeaza in functie de numarul efectiv de salariati existent
la data aprobarii programului de restructurare, privatizare, lichidare.
Art. 4
Termenul de 60 de zile prevazut la art. 2 lit. b) din ordonanta curge, dupa
caz, de la:
a) data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii adunarii
generale a actionarilor prin care s-a dispus dizolvarea si lichidarea
societatii comerciale;
b) data aprobarii de catre Consiliul de administratie al Fondului
Proprietatii de Stat a programului de restructurare pentru societatile
comerciale avand peste 300 de salariati;
c) data hotararii adunarii generale a actionarilor, in baza mandatului
special dat reprezentantului Fondului Proprietatii de Stat in adunarea generala
a actionarilor, de aprobare a programului de restructurare pentru societatile
comerciale avand pana la 300 de salariati inclusiv;
d) data incheierii contractului de vanzare-cumparare a societatilor
comerciale care se privatizeaza si care cuprinde clauze referitoare la
disponibilizari de personal;
e) data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii Guvernului
sau, dupa caz, a ordinului ministrului de resort privind aprobarea programului
de restructurare, privatizare, lichidare pentru regiile autonome care
functioneaza sub autoritatea ministerelor de resort;
f) data publicarii in monitorul oficial al judetului, respectiv al municipiului
Bucuresti, a hotararii consiliului judetean sau local, dupa caz, privind
aprobarea programelor de restructurare, privatizare, lichidare, pentru regiile
autonome de sub autoritatea acestora.
Art. 5
Prin program de restructurare se intelege ansamblul de masuri de natura
organizatorica, tehnica, tehnologica, manageriala si financiara, destinat sa
asigure eliminarea pierderilor, a platilor restante si a fluxurilor financiare
negative si care are ca efect micsorarea numarului de personal.
Art. 6
In carnetul de munca al persoanei careia i s-a desfacut contractul
individual de munca si care beneficiaza de plata compensatorie, societatea
comerciala sau regia autonoma, dupa caz, va face si mentiunea "beneficiar
de drepturi conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997".
Art. 7
In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanta, in termen de 3
zile de la data aprobarii programelor de restructurare, privatizare, lichidare,
societatile comerciale si regiile autonome sunt obligate sa comunice, in scris,
organizatiilor sindicale sau reprezentantilor salariatilor masurile de
disponibilizare a personalului, precum si informatii privind numarul de
salariati ce urmeaza a fi disponibilizati, motivele care determina aceste masuri,
precum si perioada in care se vor efectua concedierile colective.
Art. 8
In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonanta, pentru
situatia in care sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor nu sunt
de acord cu raspunsul primit la obiectiile formulate, se pot adresa, in termen
de 3 zile de la data primirii raspunsului, organelor prevazute la art. 3 din
ordonanta. Decizia acestor organe se comunica, in scris, in termen de 5 zile si
este definitiva.
Art. 9
(1) Listele cuprinzand salariatii carora li s-a desfacut contractul
individual de munca, prevazute la art. 8 din ordonanta, se vor intocmi potrivit
anexelor nr. 2 a) si 2 b) si se vor transmite in termen de 3 zile directiilor
generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti.
(2) Listele vor fi insotite, dupa caz, de:
a) adresa intocmita potrivit anexei nr. 3, in cazul societatilor comerciale
care se restructureaza;
b) adresa intocmita potrivit anexei nr. 4, in cazul societatilor comerciale
care se dizolva si se lichideaza;
c) adresa intocmita potrivit anexei nr. 5, in cazul societatilor comerciale
care se privatizeaza;
d) adresa intocmita potrivit anexei nr. 6, in cazul regiilor autonome
aflate sub autoritatea ministerelor de resort, care se restructureaza, se
privatizeaza sau se lichideaza;
e) adresa intocmita potrivit anexei nr. 7, in cazul regiilor autonome de
interes local, care se restructureaza, se privatizeaza sau se lichideaza.
Art. 10
(1) In sensul prevederilor art. 9 din ordonanta, constituie servicii de
preconcediere colectiva urmatoarele activitati:
- consiliere privind prevederile legale referitoare la protectia sociala a
somerilor si reintegrarea lor profesionala;
- plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local si
instruirea in modalitati de cautare a unui loc de munca;
- reorientare profesionala in interiorul sau in afara societatilor
comerciale sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta
durata (1-3 saptamani);
- sondarea opiniei salariatilor si informarea acestora cu privire la
masurile active de combatere a somajului.
(2) Serviciile de preconcediere colectiva sunt efectuate de directiile
generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si de grupurile de interventie rapida constituite in cadrul
acestora.
Art. 11
(1) Grupul de interventie rapida se va constitui, la nivel central, prin
ordin al ministrului muncii si protectiei sociale, din specialisti in probleme
de forta de munca si somaj, iar la nivel local, prin decizie a directorului
general al directiei generale de munca si protectie sociala judeteana,
respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) La nivel central si local, grupul de interventie rapida, poate utiliza,
in activitatea sa, servicii de specialitate, in conformitate cu prevederile
art. 16 din ordonanta.
(3) Grupul de interventie rapida la nivel central are urmatoarele
atributii:
- coordoneaza activitatea grupurilor de interventie rapida la nivel local
si informeaza Comitetul National de Coordonare a Masurilor Active de Combatere
a Somajului asupra activitatii desfasurate;
- elaboreaza metodologii si proceduri de lucru destinate intocmirii
programelor de masuri active, in colaborare cu grupurile de interventie rapida
organizate la nivel local;
- dezvolta programe de formare a specialistilor grupurilor de interventie
rapida la nivel local.
Art. 12
Grupurile de interventie rapida la nivel local au urmatoarele atributii:
- asigura serviciile de preconcediere colectiva;
- elaboreaza programe de masuri active de protectie a persoanelor carora li
s-a desfacut contractul individual de munca ca urmare a concedierilor
colective, in colaborare cu conducerile societatilor comerciale sau ale
regiilor autonome aflate in procesul de restructurare, privatizare, lichidare,
cu organizatiile sindicale si patronale si cu alte organizatii si institutii
care pot contribui la realizarea masurilor active;
- inainteaza programele de masuri active pentru combaterea somajului la
comitetul de coordonare judetean, respectiv al municipiului Bucuresti, si
identifica impreuna cu acesta posibile resurse locale necesare acestora;
- in perioada de aplicare a programului de masuri active de combatere a
somajului poate propune grupului de interventie rapida, la nivel central,
modificarea programelor in functie de evolutia situatiei reale pe plan local,
cu incadrarea in suma totala alocata si cu respectarea indicatorilor din programul
initial aprobat.
Art. 13
(1) In vederea aplicarii prevederilor art. 16 din ordonanta, Comitetul
National de Coordonare a Masurilor Active de Combatere a Somajului va propune
Ministerului Muncii si Protectiei Sociale serviciile si masurile active pentru
care vor fi organizate licitatii in conformitate cu prevederile legale in
vigoare.
(2) Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si directiile generale de munca
si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor organiza
licitatii in vederea selectarii furnizorilor de servicii si masuri active.
(3) Realizarea masurilor active pentru combaterea somajului include:
a) activitati pregatitoare pentru recrutarea si instruirea de personal in
vederea realizarii masurilor active;
b) activitati de furnizare a serviciilor si a asistentei specifice pentru
beneficiarii masurilor active;
c) activitati de evaluare a masurilor active.
Art. 14
(1) Prin salariul mediu net lunar pe economie, prevazut la art. 19 alin.
(1) din ordonanta, se intelege castigul salarial mediu net lunar, comunicat de
Comisia Nationala pentru Statistica.
(2) Comisia Nationala pentru Statistica va comunica, in scris, Ministerului
Muncii si Protectiei Sociale, pana la data de 25 a lunii, nivelul castigului
salarial mediu net lunar pe economie pentru luna anterioara.
Art. 15
(1) Directiile generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor calcula initial sumele aferente platilor
compensatorii pe baza castigului salarial mediu net lunar pe economie la data
desfacerii contractului individual de munca si le vor vira Casei de Economii si
Consemnatiuni.
(2) Regularizarea sumelor aferente platilor compensatorii cuvenite se va
face in termen de cel mult 15 zile de la comunicarea de catre Comisia Nationala
pentru Statistica a castigului salarial mediu net pe economie pentru luna in
care s-a stabilit dreptul la plata compensatorie.
(3) In situatiile in care beneficiarii platilor compensatorii solicita incasarea
intregii sume intr-o singura rata, eliberarea sumelor de bani din contul curent
special se va face de catre Casa de Economii si Consemnatiuni, numai dupa
efectuarea regularizarilor prevazute la alin. (2).
Art. 16
Sumele aferente platilor compensatorii nu constituie sursa de venituri in
sensul prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 1/1991, republicata.
Art. 17
(1) Pentru situatiile prevazute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) si c) din
ordonanta, o persoana nu poate primi suplimentar mai mult de 3 salarii medii
nete pe economie.
(2) In cazul in care beneficiarul de plati compensatorii se afla in una
dintre situatiile prevazute la art. 20 alin. (2) lit. a), b) si c) din
ordonanta, va primi suplimentar cate un salariu mediu net pe economie.
(3) Sumele primite suplimentar cu titlu de plata compensatorie se pot
cumula pana la nivelul mentionat la alin. (1).
Art. 18
(1) In sensul celor prevazute la art. 20 alin. (2) lit. a) din ordonanta,
prin zona geografica se intelege judetul in care beneficiarul are domiciliul.
(2) Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) lit. a) din
ordonanta se face luand in calcul rata somajului din luna in care s-a nascut
dreptul la plata compensatorie.
(3) Modificarea sumei totale de bani prevazute la art. 20 alin. (2) din
ordonanta se va face o data cu regularizarea prevazuta la art. 15 alin. (2) din
prezentele norme, dupa cunoasterea ratei somajului pentru luna in care s-a
stabilit dreptul la plata compensatorie.
Art. 19
In baza atributiilor prevazute la art. 15 lit. b) si c) din ordonanta,
comitetele de coordonare judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, vor
identifica zonele geografice unde numarul meseriilor, profesiilor sau
ocupatiilor care se desfasoara este limitat si vor propune directiilor generale
de munca si protectie sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
acordarea drepturilor cuvenite in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2)
lit. b) din ordonanta.
Art. 20
In sensul prevederilor art. 20 alin. (2) lit. c) din ordonanta, meseriile,
profesiile sau ocupatiile de stricta specialitate sunt prevazute in anexa nr.
8.
Art. 21
(1) Directiile generale de munca si protectie sociala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor vira la Casa de Economii si Consemnatiuni sumele de
bani reprezentand plati compensatorii, in termen de cel mult 25 de zile de la
data depunerii de catre societatile comerciale sau regiile autonome a
documentelor prevazute la art. 9 din prezentele norme.
(2) Casa de Economii si Consemnatiuni va efectua plata catre beneficiarii
de plati compensatorii in termen de cel mult 5 zile de la data intrarii in cont
a sumelor virate.
Art. 22
(1) In vederea aplicarii prevederilor art. 21 alin. (2) din ordonanta,
persoanele fizice vor depune la directiile generale de munca si protectie
sociala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, un angajament scris
intocmit in conformitate cu anexa nr. 9.
(2) Efectuarea platilor pentru desfasurarea activitatilor prevazute la art.
21 alin. (2) din ordonanta se va face de catre Casa de Economii si
Consemnatiuni direct beneficiarului sau prin virament in contul persoanei
juridice indicate de titular.
(3) Plata se va face direct beneficiarului, in cazul infiintarii unei
asociatii familiale sau desfasurarii unei activitati comerciale pe cont propriu
pe baza de libera initiativa.
Plata se efectueaza prin virament, daca beneficiarul se angajeaza sa
infiinteze o societate comerciala, sa achizitioneze singur sau prin asociere
utilaje de inventar agricol sau sa cumpere actiuni.
(4) In termen de 90 de zile de la efectuarea platii, beneficiarul va
prezenta directiei generale de munca si protectie sociala judeteana, respectiv
a municipiului Bucuresti:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare, de pe statutul societatii
comerciale infiintate si codul fiscal;
b) autorizatie pentru desfasurarea de activitati pe cont propriu pe baza de
libera initiativa;
c) copie de pe autorizatia de functionare a asociatiei familiale;
d) documente din care sa rezulte utilizarea sumelor, in conformitate cu
prevederile art. 21 alin. (2) din ordonanta.
(5) In cazul in care persoanele care au primit sumele de bani aferente
platilor compensatorii intr-o singura rata nu prezinta documentele prevazute la
alin. (4), in termenul prevazut la acel alineat, sumele acordate constituie
plati nedatorate si se recupereaza in conditiile legii.
Art. 23
Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale si pentru
operatiunile efectuate in acestea, comisionul nu se percepe de la beneficiarii
de plati compensatorii.
Art. 24
Anexele nr. 1-9 fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA 1
la norme
FLUX FINANCIAR
- milioane lei -
_____________________________________
|Corelatii cu | S1| S2| S2-S1|
|bilantul contabil | | | |
|1996*) | | | |
________________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Profit sau pierderi |F 20 rd. 55 sau | | | |
| | | |56 col. 2 | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Amortizari si provizioane |F 20 rd. 24 col. 2 | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |-|Variatia stocurilor (+ -) |F 10 rd. 21 | | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |-|Variatia creantelor (+ -) |F 10 rd. 22 la 25 | | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Variatia furnizorilor |F 10 rd. 71 | | | |
| | |si conturilor |(col. 2 - col. 1) | | | |
| | |asimilate (+ -) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Variatia clientilor |F 10 rd. 72 | | | |
| | |creditori (+ -) |(col. 2 - col. 1) | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Variatia altor |F 10 rd. 73 | | | |
| | |datorii (+ -) |(col. 2 - col. 1) | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
|+|=|Flux de numerar din | | | | |
| | |activitatea de exploatare | | | | |
| | |(A) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Sume din vanzarea si |F 27 rd. (15 + 16) | x | | |
| | |valorificarea activelor |col. 1 | | | |
| | |si mijloacelor fixe | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Alte surse, inclusiv |F 27 rd. (17 + 18) | x | | |
| | |taxa de dezvoltare conform |col. 1 | | | |
| | |Ordonantei Guvernului | | | | |
| | |nr. 29/1994, aprobata prin | | | | |
| | |Legea nr. 136/1994 | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |-|Investitii efectuate |F 27 rd. (20 + 23) | x | | |
| | |- Total, din care: |col. 1+ F 20 | | | |
| | | |rd. 6 col. 2 | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |- Achizitionate + alte |F 27 rd. (20 + 23) | x | | |
| | |cheltuieli de investitii |col. 1 | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |-Executate in regie proprie|F 20 rd. 6 col. 2 | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
|+|=|Flux de numerar din | | x | | |
| | |activitatea de | | | | |
| | |investitii (B) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Variatia creditelor si |F 10 rd. 70 | | | |
| | |a imprumuturilor (+ -) |(col. 2 - col. 1) | | | |
| | |- Total, din care: | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |+ credite si imprumuturi | | x | | |
| | |pentru activitatea curenta | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |- rambursari de credite | | | | |
| | |si imprumuturi pentru | | | | |
| | |activitatea curenta | | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |+ credite si imprumuturi | | | | |
| | |pentru investitii | | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |- rambursari de credite | | | | |
| | |si imprumuturi | | | | |
| | |pentru investitii | | x | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
|+|=|Flux de numerar din | | | | |
| | |activitatea financiara (C) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| | |- Variatia altor elemente |F 10 rd. 43 (col. 2 -| | | |
| | |de activ (+ -) |col. 1) - F 10 rd. 21| | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) - | | | |
| | | |- F 10 rd. 22 la | | | |
| | | |rd. 25 (col. 2 - | | | |
| | | |col. 1) - F 10 | | | |
| | | |rd. 26 la rd. 35 | | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) - | | | |
| | | |- F 27 rd. (20 + 23) | | | |
| | | |col. 1 - F 20 rd. 6 | | | |
| | | |col. 2 | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Variatia altor elemente |F 10 rd. 79 (col. 2 -| | | |
| | |de pasiv (+ -) |col. 1) - F 20 rd. 55| | | |
| | | |sau 56 col. 2 - F 20 | | | |
| | | |rd. 24 col. 2 - F 10 | | | |
| | | |rd. (71 + 72 + 73) | | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) - | | | |
| | | |- F 27 rd. (15 + 16) | | | |
| | | |col. 1 - F 27 | | | |
| | | |rd. (17 + 18) | | | |
| | | |col. 1 - F 10 rd. 70 | | | |
| | | |(col. 2 - col. 1) | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
|+|=|Flux de numerar din alte | | | | |
| | |activitati (D) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |+|Disponibilitati banesti |F 10 rd. 26 la rd. 35| | x | x |
| | |la inceputul perioadei |col. 1 | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
|=|+|Flux de numerar net | | x | x | |
| | |(A+B+C+D) | | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
| |=|Disponibilitati banesti |F 10 rd. 26 la rd. 35| x | | x |
| | |la sfarsitul perioadei |col. 2 | | | |
|_|_|___________________________|_____________________|___|___|______|
*) Pentru determinarea lunara a indicatorilor economico-financiari
prezentati in fluxul financiar, datele se vor prelua din conturile contabile,
cu respectarea stricta a continutului economic si a corelatiilor pe care
acestia le-au avut cu bilantul contabil la finele anului 1996.
NOTA:
S1 = inceputul perioadei; S2 = sfarsitul perioadei.
ANEXA 2 a)
la norme
F.P.S. / MINISTERUL DE RESORT / CONSILIUL LOCAL
Unitatea .............................................
Adresa ...............................................
Telefonul ............................................
Codul fiscal .........................................
Nr. efectiv de salariati .............................
Nr. de salariati disponibilizati .....................
LISTA
persoanelor care beneficiaza de plati compensatorii ca urmare a programului
de restructurare/privatizare/lichidare aprobat prin .......................
din data de*) ......................................,
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997
Castigul salarial mediu net lunar, cunoscut la data stabilirii
dreptului .......
_________________________________________________________________
| | | | | | | | | | 10 |
| | | | | | | | | |-----------------------------|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | | 12 | | |
| | | | | | | | | | 11 |--------------| 16 | 17 |
| | | | | | | | | | | 13 | 14 | 15 | | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|----|----|----|----|----|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|----|----|----|----|----|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|----|----|----|----|----|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|----|----|----|----|----|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|____|____|____|____|____|____|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai sus este urmatoarea:
1. Nr. crt.
2. Numele si prenumele
3. Data si locul nasterii
4. Buletinul de identitate (seria, nr.)
5. Domiciliul stabil*)
6. Data desfacerii contractului individual de munca
7. Nr. deciziei de desfacere a contractului individual de munca
8. Vechimea in munca
9. Meseria (profesia, specialitatea)
10. Suma platii compensatorii*)
11. Conform vechimii in munca
12. Suplimentare
13. Criteriul a)
14. Criteriul b)
15. Criteriul c)
16. Total
17. Nr. contului personal*)
-------------------
*) Data prezentata la art. 4 din normele de aplicare a Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
*) Se va trece adresa de domiciliu completa (localitate, judet, ...).
*) Se va completa de catre D.G.M.P.S.
*) Se va completa de catre C.E.C.
NOTA:
Prezentul tabel a fost intocmit cu respectarea prevederilor art. 2 si 7 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
Director, Reprezentantii salariatilor,
ANEXA 2 b)
la norme
F.P.S . / MINISTERUL DE RESORT / CONSILIUL LOCAL
Unitatea ........................................
Adresa ...........................................
Telefonul ........................................
Codul fiscal .....................................
Nr. efectiv de salariati .........................
Nr. de salariati disponibilizati .................
LISTA
persoanelor disponibilizate ca urmare a programului de
restructurare/privatizare/lichidare, care se incadreaza in prevederile
art. 19 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997
________________________________________
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|____|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|----|
|___|___|___|___|___|___|___|___|___|____|
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai sus este urmatoarea:
1. Nr. crt.
2. Numele si prenumele
3. Data si locul nasterii
4. Buletinul de identitate (seria, nr.)
5. Domiciliul stabil
6. Data desfacerii contractului individual de munca
7. Nr. deciziei de desfacere a contractului individual de munca
8. Vechimea in munca
9. Meseria (profesia, specialitatea)
10. Motivatia, conform prevederilor art. 7 alin. (2) lit. a)-e) din
Ordonanta
de urgenta a Guvernului nr. 9/1997
NOTA:
Prezentul tabel a fost intocmit cu respectarea prevederilor art. 2 si 7 din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997.
Director, Reprezentantii salariatilor,
ANEXA 3
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
D.G.M.P.S. ...................
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala ...............
a fost aprobat programul de restructurare conform Hotararii Consiliului de
administratie al Fondului Proprietatii de Stat*) ................... din data
de .......... / Hotararii adunarii generale a actionarilor*) din data de
........., la care reprezentantul Fondului Proprietatii de Stat a avut mandatul
special nr. ......... din data de ...............
Societatea comerciala se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ... % din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor, la data aprobarii programului de restructurare;
- societatea comerciala se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..........................................
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii programului de restructurare
este de ........... .
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 este de
................... .
Manager,
s.s.
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza societatea comerciala,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 4
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
D.G.M.P.S. .......................
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. a fost aprobat programul de dizolvare si lichidare, conform
hotararii adunarii generale a actionarilor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a*) nr. ........... din data de .................
Societatea comerciala se incadreaza in prevederile art. 1 al Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ......... % din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a hotararii
adunarii generale a actionarilor de dizolvare si lichidare a societatii
comerciale;
- societatea comerciala se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ .........................................................................................................
Numarul efectiv de salariati la data publicarii in Monitorul Oficial al
Romaniei a hotararii adunarii generale a actionarilor de dizolvare si lichidare
a societatii comerciale este de .................
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 este de ...............
Manager,
s.s.
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza societatea comerciala,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 5
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
Vizat
Fondul Proprietatii de Stat,
D.G.M.P.S. ..................
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. s-a incheiat contractul de vanzare-cumparare nr. ........ din
data de ..........
Societatea comerciala se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de
urgenta a Guvernului nr. 9/1997:
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ..... % din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data incheierii contractului de vanzare-cumparare;
- societatea comerciala se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ..........................................
Numarul efectiv de salariati la data incheierii contractului de
vanzare-cumparare este de ...............................
Numarul total de personal disponibilizat in termen de 60 de zile de la data
incheierii contractului de vanzare-cumparare este de .......................
Manager,
s.s.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza societatea comerciala,
potrivit prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 6
la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME
D.G.M.P.S. ...................
Prin prezenta va comunicam ca pentru Regia Autonoma
........................ a fost aprobat programul de
restructurare/privatizare/lichidare, conform Hotararii Guvernului*) nr.
............... din data de ............. / Ordinului ministrului*) nr. ..........
din data de .................
Regia autonoma se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 9/1997:
- regia autonoma se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ........................................................................................................................................................................ ......................
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii programului de
restructurare/privatizare/lichidare este de .....................
Numarul total de salariati disponibilizati in conformitate cu prevederile art.
2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 este de .............
Manager,
s.s.
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza regia autonoma, potrivit
prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997.
ANEXA 7
la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME
D.G.M.P.S. ................
Prin prezenta va comunicam ca pentru Regia Autonoma
........................ a fost aprobat programul de
restructurare/privatizare/lichidare, conform hotararii consiliului
judetean/local, publicata in monitorul oficial al judetului sau al municipiului
Bucuresti*) cu nr. ............ din data de ..................
Regia autonoma se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta
a Guvernului nr. 9/1997:
- regia autonoma se afla in urmatoarea situatie*):
................................................................................................................................................
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii programului de
restructurare/privatizare/lichidare este de ............
Numarul total de salariati disponibilizati in conformitate cu prevederile
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 este de ...............
Manager,
s.s.
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza regia autonoma, potrivit
prevederilor art. 1 din normele de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997.
ANEXA 8
la norme
MESERIILE, PROFESIILE SAU OCUPATIILE DE STRICTA SPECIALITATE,
in sensul art. 20 alin. (2) lit. c) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
9/1997
------------------------------------------------------------
Nr. Meseria / profesia / ocupatia
crt.
------------------------------------------------------------
1. Cocsar
2. Furnalist
3. Otelar
4. Forjor
5. Trefilator
6. Turnator
7. Operator nuclear
8. Operator incarcator-descarcator combustibil nuclear
9. Operator tratare apa grea
10. Reparator instalatii nucleare
11. Specialist radioprotectie
12. Artificier
13. Miner
14. Preparator carbune
15. Preparator minereuri
16. Operator extractie titei, gaze, saramura
17. Operator prelucrare titei
18. Sondor
19. Mecanic masina de extractie
20. Salvator miner
21. Combainier
22. Pregatitor lemn, stuf, paie
23. Preparator pasta si solutii
24. Fierbator, spalator celuloza si hartie
25. Albitor pasta de hartie
26. Masinist la deshidratare pasta de hartie
27. Finisor hartie, carton, mucava
28. Fasonator mecanic forestier
29. Drujbist
30. Cuptorar lianti
31. Morar lianti
32. Prelucrator topitura de sticla la presa
33. Prelucrator topitura de sticla la teava
34. Turnator produse ceramice
35. Fasonator produse ceramice
36. Modelator ceramica
37. Presator produse ceramice
38. Operator la fabricarea sticlei
39. Confectioner dispozitive semiconductoare
40. Confectioner circuite imprimate
41. Confectioner tub cinescop
42. Confectioner lampi cu descarcare
43. Confectioner lampi cu incandescenta
44. Confectioner cablaje
45. Emailator conductori electrici
46. Confectioner baterii si pile electrice
47. Optician
48. Operator tabacitor mineral-argasitor
49. Operator chimist la producerea compusilor organici ai
sulfului si ingrasamintelor fosfatice
50. Operator chimist la producerea diverselor
produse anorganice
51. Operator chimist la fabricarea lacurilor, vopselelor
si uleiurilor
52. Operator chimist la fabricarea colorantilor
53. Operator la obtinerea produselor din
spume poliuretanice si latex
54. Operator chimist la producerea compusilor anorganici
ai azotului si ingrasamintelor azotoase
55. Operator chimist la chimizarea metanului
56. Operator chimist la chimizarea gazelor de rafinare
57. Rafinor
58. Distilator la prelucrarea titeiului
59. Operator cracare, reformare si fabricare bitum
60. Operator chimist la fabricarea altor produse organice
61. Producator de fire, fibre sintetice si artificiale
62. Operator la fabricarea glicerinei si acizilor grasi
63. Operator la fabricarea sapunurilor
64. Operator la produse odorante sintetice
65. Operator la fabricarea detergentilor
66. Operator chimist la produsele farmaceutice si
chimice pure
67. Preparator benzi cauciucate si compozitii emplastre
68. Preparator la prepararea produselor cosmetice si
de parfumerie
69. Confectioner produse pirotehnice
70. Nitrator
71. Pregatitor hartie fotosensibila
72. Operator la fabricarea filmelor fotografice
73. Operator la producerea sodei si
produselor clorosodice
74. Operator la fabricarea altor produse chimice
75. Operator la prelucrarea cauciucului
76. Calandror la finisarea cauciucului
77. Maistru pirotehnist
78. Tragator
79. Pirotragator
80. Piroincarcator
81. Laborant substante pirotehnice
82. Operator unitate nucleara
83. Armurier
84. Gazogenist
85. Piroaratator
86. Artificier
87. Preparator substante pirotehnice
88. Laminator
89. Impiegat miscare cai ferate
90. Mecanic locomotiva, mecanic ajutor locomotiva
91. Revizor puncte periculoase
92. Revizor tehnic vagoane
93. Montator electromecanic TTR, SCB, IFTE
94. Navigator aviatie civila
95. Navigator dirijare radar
96. Navigator dirijare zbor
97. Operator radionavigant aviatie
98. Dragor
99. Scafandru
100. Pilot
101. Ofiter portuar
102. Marinar
103. Timonier
104. Ofiter maritim fluvial
105. Capitan maritim fluvial
106. Tehnician meteorolog
107. Tehnician hidrolog
108. Tehnician hidrogeolog
109. Observator meteorolog
110. Observator hidrolog
111. Observator hidrogeolog
112. Agent hidrotehnic
113. Confectioner produse pirotehnice
114. Mecanic conductor masini de lupta
115. Operator raze GAMA, Rx-2
116. Preparator produse explozive
117. Pregatitor produse explozive
118. Preparator pulberi
119. Recuperator metale vechi
120. Sinterizator
121. Navigator de bord
122. Inginer specialist aviatie (tehnic de bord)
123. Subinginer specialist aviatie
124. Mecanic specialist aviatie
125. Tehnic de bord
126. Radiotelegrafist de bord
127. Agricultor - muncitor calificat cultura mare
128. Legumicultor - muncitor calificat
129. Pomicultor - muncitor calificat
130. Viticultor - muncitor calificat
131. Mecanic agricol
132. Crescator-ingrijitor taurine
133. Crescator-ingrijitor porcine
134. Crescator-ingrijitor ovine
135. Crescator-avicultor
136. Crescator-ingrijitor cabaline
137. Crescator-apicultor
138. Crescator-ingrijitor animale mici
139. Inginer agronom
140. Inginer zootehnist
141. Inginer horticol
142. Inginer mecanic agricol
143. Inginer hidroameliorator
144. Medic veterinar
145. Subinginer agronom
146. Subinginer horticol
147. Subinginer zootehnist
148. Subinginer mecanic agricol
149. Subinginer hidroameliorator
150. Tehnician agronom
151. Tehnician horticol
152. Tehnician mecanic agricol
153. Tehnician zootehnist
154. Tehnician veterinar
155. Tehnician hidroameliorator
156. Agent postal
157. Factor postal
158. Cartator postal
159. Oficiant postal
160. Manuitor de valori
161. Muncitor radioelectronist
162. Electromecanic de radioficare
163. Pilonist-antenist
164. Operator radioficare
165. Telefonist rural
166. Telegrafist rural
ANEXA 9
la norme
Dat in fata noastra
Directia generala de munca si protectie sociala
...............................................
ANGAJAMENT
Subsemnatul ........................, domiciliat in localitatea
..........., str. ..................... nr. ......, bl. .......,
sectorul/judetul .........., posesor al buletinului de identitate seria .......
nr. ...., eliberat de ............... la data de ................, titular al
contului curent personal special, deschis la unitatea C.E.C. ............,
cunoscand prevederile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul in
declaratii, ma angajez ca suma de ......... lei sa o utilizez, in baza
prevederilor art. 21 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
9/1997, in scopul*): ........................................................................................................................................................................ .......................................................................................................................
Ma oblig ca, in termen de 90 de zile de la data la care C.E.C. imi va
elibera suma de bani solicitata, sa prezint directiei generale de munca si
protectie sociala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, copii de pe
actele doveditoare din care sa rezulte utilizarea sumei in scopul de mai sus.
Semnatura,
.....................
Data ................
*) Se va trece una dintre situatiile:
1. infiintarea unei societati comerciale;
2. infiintarea unei asociatii familiale;
3. desfasurarea unei activitati comerciale pe cont propriu;
4. achizitionarea sau asocierea in vederea achizitionarii de inventar
agricol;
5. cumpararea de actiuni.