HOTARARE Nr. 58 din 3 februarie 1999
privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta
a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru
persoanele ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare
a concedierilor colective efectuate in procesul de restructurare, inchidere
operationala a activitatii, privatizare sau lichidare, aprobata si modificata
prin Legea nr. 108/1997, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 52/1998
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 57 din 9 februarie 1999

In temeiul art. 27 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997, cu
modificarile ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele masuri de protectie pentru persoanele
ale caror contracte individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a
concedierilor colective efectuate in procesul de restructurare, inchidere
operationala a activitatii, privatizare sau lichidare, aprobata si modificata
prin Legea nr. 108/1997, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 52/1998, prevazute in anexa care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2
Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, Agentia Nationala pentru Ocupare
si Formare Profesionala, Ministerul Finantelor, Fondul Proprietatii de Stat,
ministerele de resort, Comisia Nationala pentru Statistica, Comisia Nationala a
Valorilor Mobiliare, Departamentul pentru Administratie Publica Locala si
consiliile locale vor lua masurile necesare in vederea aplicarii normelor
mentionate la art. 1.
Art. 3
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 203/1997 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu privire la unele
masuri de protectie pentru persoanele ale caror contracte individuale de munca
vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective prin aplicarea programelor
de restructurare, privatizare, lichidare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 96 din 21 mai 1997.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
p. Presedintele
Consiliului de administratie
al Fondului Proprietatii de Stat,
Victor Eros,
vicepresedinte
ANEXA 1
NORME
pentru aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 cu
privire la unele masuri de protectie pentru persoanele ale caror contracte
individuale de munca vor fi desfacute ca urmare a concedierilor colective
efectuate in procesul de restructurare, inchidere operationala a activitatii,
privatizare sau lichidare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998
Art. 1
In conformitate cu prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in continuare
ordonanta, beneficiaza de masurile de protectie prevazute in acest act normativ
salariatii societatilor comerciale sau ai regiilor autonome care se afla in
urmatoarele situatii:
- inregistreaza pierderi evidentiate in formularele de raportare
"Situatia patrimoniului" si "Contul de profit si pierderi",
elaborate de Ministerul Finantelor si intocmite pe baza balantei de verificare
din luna anterioara aprobarii programelor de restructurare, inchiderii
operationale a activitatii, privatizarii, lichidarii;
- inregistreaza arierate (plati restante) evidentiate in formularul de
raportare "Plati restante", elaborat de Ministerul Finantelor si
intocmit pe baza balantei de verificare din luna anterioara aprobarii
programelor de restructurare, inchiderii operationale a activitatii,
privatizarii, lichidarii.
Art. 2
Documentele prevazute la art. 1, certificate de cenzori si avizate de
directiile generale ale finantelor publice si controlului financiar de stat
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor insoti programul de
restructurare, hotararea de inchidere operationala a activitatii, contractul de
vanzare-cumparare sau hotararea de lichidare.
Art. 3
Numarul persoanelor disponibilizate potrivit prevederilor art. 2 lit. a)
din ordonanta se calculeaza in functie de numarul efectiv de salariati
existent, dupa caz, la data:
a) intocmirii programului de restructurare;
b) emiterii hotararii adunarii generale a actionarilor sau, dupa caz, a
actului normativ de inchidere operationala a activitatii;
c) incheierii contractului de vanzare-cumparare;
d) emiterii hotararii adunarii generale a actionarilor de aprobare a
dizolvarii si lichidarii sau, dupa caz, la data ramanerii definitive a
hotararii pronuntate de tribunal privind aprobarea reorganizarii judiciare si a
falimentului.
Art. 4
(1) Prin inchidere operationala partiala sau totala a activitatii se
intelege incetarea partiala sau totala a activitatii unui agent economic, in
conditiile prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale,
republicata, cu modificarile ulterioare, in vederea:
a) privatizarii, in conditiile prevazute de Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata
prin Legea nr. 44/1998;
b) reorganizarii prin divizare, dizolvarii si lichidarii voluntare
anticipate, in conditiile prevazute de Legea nr. 31/1990, republicata, cu
modificarile ulterioare;
c) reorganizarii judiciare sau falimentului, in conditiile prevazute de
Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/1997.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica si in cazul incetarii activitatii sau
inchiderii unor unitati sau subunitati fara personalitate juridica, prevazuta
de alte acte normative, urmata de concedieri colective realizate in conditiile
si cu procedura stabilite de ordonanta.
Art. 5
In carnetul de munca al persoanei careia i s-a desfacut contractul individual
de munca si care beneficiaza de plata compensatorie societatea comerciala sau
regia autonoma, dupa caz, va face si mentiunea "beneficiar de drepturi
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997, modificata si completata
prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998".
Art. 6
In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) din ordonanta, in termen de 3
zile de la data aprobarii programelor de restructurare, societatile comerciale
si regiile autonome sunt obligate sa comunice, in scris, organizatiilor
sindicale sau reprezentantilor salariatilor masurile de disponibilizare a
personalului, precum si informatii privind numarul de salariati ce urmeaza a fi
disponibilizati, motivele care determina aceste masuri, precum si perioada in
care se vor efectua concedierile colective.
Art. 7
In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (2) din ordonanta, pentru
situatia in care sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor nu sunt
de acord cu raspunsul primit la obiectiunile formulate, se pot adresa, in
termen de 3 zile de la data primirii raspunsului, organelor prevazute la art. 3
din ordonanta. Decizia acestor organe se comunica, in scris, in termen de 5
zile si este definitiva.
Art. 8
(1) Listele cuprinzand salariatii carora li s-a desfacut contractul
individual de munca, prevazute la art. 8 din ordonanta, se vor intocmi potrivit
anexelor nr. 1a) si 1b) la norme si se vor transmite agentiilor pentru ocupare
si formare profesionala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) Listele vor fi insotite, dupa caz, de:
a) adresa intocmita potrivit anexei nr. 2 la norme, in cazul societatilor
comerciale care se restructureaza;
b) adresa intocmita potrivit anexei nr. 3 la norme, in cazul societatilor
comerciale care se dizolva si se lichideaza;
c) adresa intocmita potrivit anexei nr. 4 la norme, in cazul societatilor
comerciale supuse procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului;
d) adresa intocmita potrivit anexei nr. 5 la norme, in cazul societatilor
comerciale care se privatizeaza;
e) adresa intocmita potrivit anexei nr. 6 la norme, in cazul regiilor
autonome, societatilor nationale, companiilor nationale si al societatilor
comerciale care functioneaza sub autoritatea ministerelor;
f) adresa intocmita potrivit anexei nr. 7 la norme, in cazul regiilor
autonome si al societatilor comerciale care functioneaza sub autoritatea
locala;
g) adresa intocmita potrivit anexei nr. 8 la norme, in cazul societatilor
comerciale care disponibilizeaza personal ca urmare a inchiderii operationale a
activitatii.
Art. 9
Responsabilitatea intocmirii listelor conform anexelor nr. 1a) si 1b), cu
respectarea prevederilor art. 7 din ordonanta, revine in exclusivitate
conducerii unitatii care disponibilizeaza personal.
Art. 10
(1) In sensul prevederilor art. 9 din ordonanta, constituie servicii de
preconcediere colectiva urmatoarele activitati:
a) consilierea privind prevederile legale referitoare la protectia sociala
a somerilor si reintegrarea lor profesionala;
b) plasarea pe locurile de munca vacante existente pe plan local si
instruirea in modalitati de cautare a unui loc de munca;
c) reorientarea profesionala in cadrul sau in afara societatilor comerciale
sau regiilor autonome, inclusiv prin cursuri de instruire de scurta durata (1 -
3 saptamani);
d) sondarea opiniei salariatilor si informarea acestora cu privire la
masurile active de combatere a somajului.
(2) Serviciile de preconcediere colectiva sunt efectuate de agentiile
pentru ocupare si formare profesionala judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si de grupurile de interventie rapida constituite in cadrul
acestora.
Art. 11
(1) Grupul de interventie rapida se va constitui, la nivel central, prin
ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocupare si Formare
Profesionala, din specialisti in probleme de forta de munca si somaj, iar la
nivel local, prin decizie a directorului executiv al agentiei pentru ocupare si
formare profesionala judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
(2) La nivel central si local, grupul de interventie rapida poate utiliza
in activitatea sa servicii de specialitate, in conformitate cu prevederile art.
16 din ordonanta.
(3) Grupul de interventie rapida la nivel central are urmatoarele
atributii:
a) coordoneaza activitatea grupurilor de interventie rapida la nivel local
si informeaza Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare
si Formare Profesionala despre activitatea desfasurata;
b) elaboreaza metodologii si proceduri de lucru destinate intocmirii
programelor de masuri active, in colaborare cu grupurile de interventie rapida
organizate la nivel local;
c) dezvolta programe de formare a specialistilor grupurilor de interventie
rapida la nivel local.
Art. 12
Grupurile de interventie rapida la nivel local au urmatoarele atributii:
a) asigura serviciile de preconcediere colectiva;
b) elaboreaza programe de masuri active de protectie a persoanelor carora
li s-a desfacut contractul individual de munca ca urmare a concedierilor
colective, in colaborare cu conducerile societatilor comerciale sau ale
regiilor autonome aflate in procesul de restructurare, inchidere operationala a
activitatii, privatizare sau lichidare, cu organizatiile sindicale si patronale
si cu alte organizatii si institutii care pot contribui la realizarea masurilor
active;
c) inainteaza programele de masuri active pentru combaterea somajului la
consiliul consultativ al agentiei pentru ocupare si formare profesionala judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, si identifica impreuna cu acesta posibilele
resurse locale necesare acestora;
d) in perioada de aplicare a programului de masuri active de combatere a
somajului pot propune grupului de interventie rapida, la nivel central,
modificarea programelor in functie de evolutia situatiei reale pe plan local,
cu incadrarea in suma totala alocata si cu respectarea indicatorilor din
programul initial aprobat.
Art. 13
(1) Selectarea furnizorilor de servicii pentru masurile active mentionate
la art. 10 din ordonanta se va face de catre agentiile pentru ocupare si
formare profesionala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, prin
licitatii organizate in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
(2) Consiliul de administratie al Agentiei Nationale pentru Ocupare si
Formare Profesionala va coordona serviciile si masurile active pentru care vor
fi organizate licitatii in conditiile prevazute la alin. (1).
(3) Masurile active pentru combaterea somajului includ:
a) activitati pregatitoare pentru recrutarea si instruirea de personal in
vederea realizarii masurilor active;
b) activitati de furnizare a serviciilor si a asistentei specifice pentru
beneficiarii masurilor active;
c) activitati de evaluare a masurilor active.
Art. 14
(1) Platile compensatorii acordate in conditiile ordonantei se stabilesc ca
suma neimpozabila al carei cuantum lunar este egal cu castigul salarial mediu
net realizat pe diviziunile sau grupele de diviziuni corespunzatoare
Clasificarii activitatilor din economia nationala (CAEN), dar nu mai mic decat
castigul salarial mediu net pe economie, comunicat de Comisia Nationala pentru
Statistica la data stabilirii dreptului.
(2) Comisia Nationala pentru Statistica va comunica, in scris, Agentiei
Nationale pentru Ocupare si Formare Profesionala, pana la data de 25 a lunii
pentru luna anterioara, nivelul castigului salarial mediu net realizat pe
diviziunile sau grupele de diviziuni corespunzatoare CAEN, precum si castigul salarial
mediu net lunar pe economie.
Art. 15
(1) Agentiile pentru ocupare si formare profesionala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor calcula sumele aferente platilor compensatorii la
data desfacerii contractului individual de munca si le vor vira lunar
sucursalelor Casei de Economii si Consemnatiuni.
(2) Regularizarea sumelor aferente platilor compensatorii cuvenite se va
face in termen de cel mult 15 zile de la data comunicarii de catre Comisia
Nationala pentru Statistica a castigului salarial mediu net pe economie,
respectiv pe diviziuni si subdiviziuni CAEN pentru luna in care s-a stabilit
dreptul la plata compensatorie.
(3) In situatiile in care beneficiarii platilor compensatorii solicita
incasarea intregii sume intr-o singura transa, eliberarea sumelor de bani din
contul curent special se va face de catre Casa de Economii si Consemnatiuni
numai dupa efectuarea regularizarilor prevazute la alin. (2).
Art. 16
Acordarea drepturilor cuvenite potrivit art. 20 alin. (2) din ordonanta se
face luandu-se in calcul rata somajului din luna in care s-a nascut dreptul la
plata compensatorie.
Art. 17
(1) In situatia in care hotararea adunarii generale a actionarilor de
dizolvare si lichidare sau de inchidere operationala a activitatii este anulata
printr-o sentinta judecatoreasca definitiva, dreptul la plata compensatorie
inceteaza la data ramanerii definitive a hotararii judecatoresti.
(2) In situatia in care platile compensatorii au fost achitate in
conditiile art. 21 alin. (2) din ordonanta, sumele primite se restituie intr-o
singura transa, in limita platilor aferente perioadei ulterioare ramanerii
definitive a hotararii judecatoresti.
Art. 18
Sumele de bani aferente platilor compensatorii pot fi acordate intr-o
singura transa pentru dezvoltarea unei societati comerciale la care titularul
detine sub 5% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor sau pentru dezvoltarea unei societati comerciale la care titularul
devine asociat.
Art. 19
(1) Sumele reprezentand prima transa prevazuta la art. 21 alin. (2) lit. b)
din ordonanta se pot acorda, dupa caz, astfel:
a) echivalentul a patru salarii medii care au stat la baza stabilirii
dreptului in vederea constituirii capitalului social minim si acoperirii
cheltuielilor necesare infiintarii societatilor comerciale pentru care legea
prevede un capital social minim;
b) echivalentul a doua salarii medii care au stat la baza stabilirii
dreptului in vederea infiintarii unei societati comerciale pentru care legea nu
prevede capital social minim sau pentru infiintarea unei asociatii familiale.
(2) Sumele reprezentand a doua transa vor fi utilizate pentru majorarea
capitalului social sau pentru dezvoltarea activitatii.
Art. 20
Plata se va face de catre Casa de Economii si Consemnatiuni direct
beneficiarului sau prin virament in contul persoanei juridice indicate de
titular, dupa caz:
a) direct beneficiarului, in cazul desfasurarii unei activitati comerciale
pe cont propriu si, respectiv, in cazul achitarii primei transe pentru
infiintarea sau asocierea in vederea infiintarii unei societati comerciale ori
asociatii familiale;
b) prin virament, in cazul majorarii capitalului social, dezvoltarii sau
asocierii in vederea dezvoltarii unei societati comerciale, achizitionarii sau
asocierii in vederea achizitionarii de inventar agricol ori pentru cumpararea
de actiuni.
Art. 21
In vederea aplicarii prevederilor art. 21 alin. (2) din ordonanta,
persoanele fizice vor depune la agentiile pentru ocupare si formare
profesionala judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, un angajament scris
intocmit in conformitate cu dispozitiile anexei nr. 9 la prezentele norme.
Art. 22
In termen de 90 de zile de la data efectuarii platii beneficiarul va
prezenta agentiilor pentru ocupare si formare profesionala judetene, respectiv
a municipiului Bucuresti, dupa caz, urmatoarele documente justificative:
a) copie de pe certificatul de inmatriculare, de pe statutul societatii
comerciale infiintate si codul fiscal;
b) autorizatie pentru desfasurarea de activitati pe cont propriu pe baza de
libera initiativa;
c) copie de pe autorizatia de functionare a asociatiei familiale;
d) acte prin care se dovedeste achizitionarea de inventar agricol,
cumpararea de actiuni;
e) in cazul dezvoltarii unei societati comerciale, se vor prezenta acte
doveditoare privind achizitionarea de bunuri mobile sau imobile ori majorarea
capitalului social.
Art. 23
(1) Agentiile pentru ocupare si formare profesionala judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti, vor vira lunar Casei de Economii si Consemnatiuni
sumele de bani reprezentand plati compensatorii.
(2) Primul virament se va efectua in termen de cel mult 25 de zile de la
data depunerii de catre societatile comerciale sau de catre regiile autonome a
documentelor prevazute la art. 8 din prezentele norme.
(3) Casa de Economii si Consemnatiuni va efectua plata catre beneficiarii
de plati compensatorii in termen de cel mult 7 zile lucratoare de la data
intrarii in cont a sumelor virate.
Art. 24
Pentru deschiderea de conturi curente personale speciale si pentru
operatiunile efectuate in acestea, comisionul nu se percepe de la beneficiarii
de plati compensatorii.
Art. 25
In aplicarea prevederilor art. 21 alin. (4) din ordonanta vor fi respectate
urmatoarele:
a) persoana beneficiara de plati compensatorii va prezenta cu ocazia
semnarii angajamentului un contract de administrare discretionara a
portofoliului de actiuni incheiat cu o societate de valori mobiliare, precum si
numarul de cont indicat de aceasta in care Casa de Economii si Consemnatiuni va
vira suma de bani;
b) contractul va contine, in mod obligatoriu, clauze referitoare la:
- durata minima de un an, care curge de la data la care beneficiarul
platilor compensatorii devine initial proprietar de actiuni, corespunzator
intregii valori a platilor compensatorii;
- obligativitatea societatii de valori mobiliare de a cumpara actiuni in
numele si pe seama persoanei beneficiare de plati compensatorii in termen de 3
zile lucratoare de la data intrarii banilor in contul indicat de aceasta;
- obligativitatea beneficiarului platilor compensatorii ca pe perioada de
un an sa nu solicite societatii de valori mobiliare sume de bani aflate in
contul sau de numerar si lichidarea contului de actiuni;
- obligativitatea societatii de valori mobiliare ca pe aceeasi durata sa nu
efectueze plati si sa nu lichideze contul de actiuni, la solicitarea
beneficiarului;
c) dovada utilizarii sumei reprezentand plata compensatorie in scopul
cumpararii de actiuni se va face cu extrasul de cont sau, dupa caz, cu situatia
detaliata a contului de actiuni, eliberate de societatea de valori mobiliare;
d) in cazul in care o autoritate cu drept de control solicita, oficial,
societatii de valori mobiliare informatii despre situatia detaliata a contului
de numerar sau despre situatia contului de actiuni, respectiva societate de
valori mobiliare are obligatia sa furnizeze aceste informatii.
Art. 26
Pentru persoanele disponibilizate in baza unor programe de restructurare,
privatizare si lichidare, aprobate anterior datei de 22 decembrie 1998, data
publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 52/1998, la care desfacerea contractului individual de munca se face dupa
data mentionata, dar in termenul de 60 de zile prevazut de ordonanta, se aplica
prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 52/1998.
Art. 27
Anexele nr. 1 - 9 fac parte integranta din prezentele norme.
ANEXA Nr. 1a)
la norme
FONDUL PROPRIETATII DE STAT/MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridica .......................
Adresa ...................................................
Telefonul ................................................
Codul fiscal .............................................
Numarul efectiv de salariati .............................
Numarul de salariati disponibilizati .....................
LISTA
cuprinzand persoanele care beneficiaza de plati compensatorii ca urmare a
programului de restructurare/inchiderii operationale a
activitatii/privatizarii/lichidarii, aprobat prin ......... din data de*) .....,
conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobata si modificata
prin Legea nr. 108/1997, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 52/1998), denumita in continuare ordonanta
Castigul salarial mediu net lunar, pe diviziune sau grupa de
diviziuni/economie, cunoscut la data stabilirii dreptului
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. crt.
B - Numele si prenumele
C - Codul numeric personal sau data si locul nasterii
D - Domiciliul stabil*)
E - Data desfacerii contractului individual de munca
F - Vechimea in munca
G - Numarul de salarii conform vechimii in munca
H - Suma lunara
I - Primul virament
J - Numarul contului personal*)
_________________________________________________________________
| | | | | | | Plata compensatorie*) |
| | | | | | |_______________________________|
| | | | | | | | | | |
| A | B | C | D*)| E | F | G | H | I | J*)|
|___|_____|_____|_____|_____|_____|_______|_______|_______|_______|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|___|_____|_____|_____|_____|_____|_______|_______|_______|_______|
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | |
|___|_____|_____|_____|_____|_____|_______|_______|_______|_______|
NOTA:
Prezentul tabel a fost intocmit cu respectarea prevederilor art. 2, 3 si 7
din ordonanta.
Conducatorul unitatii, Reprezentantii salariatilor,
...................... ...........................
(semnatura si stampila)
------------
*) Data prezentata la art. 3 din ordonanta.
*) Se va trece adresa completa a domiciliului stabil (localitatea, strada,
numarul, judetul)
*) Se va completa de catre agentia pentru ocupare si formare profesionala judeteana,
respectiv a municipiului Bucuresti.
*) Se va completa de catre Casa de Economii si Consemnatiuni.
ANEXA Nr. 1b)
la norme
FONDUL PROPRIETATII DE STAT/MINISTERUL DE RESORT/CONSILIUL LOCAL
Unitatea cu personalitate juridica .......................
Adresa ...................................................
Telefonul ................................................
Codul fiscal .............................................
Numarul efectiv de salariati .............................
Numarul de salariati disponibilizati .....................
LISTA
cuprinzand persoanele disponibilizate ca urmare a programului de
restructurare/inchiderii operationale a activitatii/privatizarii/lichidarii,
care se incadreaza in prevederile art. 19 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998),
denumita in continuare ordonanta
___________________________________________________________________________
| Nr. | Numele si | Codul | Domiciliul | Data desfacerii| Motivatia, |
| crt. | prenumele | numeric | stabil | contractului | conform |
| | | personal | | individual de | prevederilor |
| | | sau data | | munca | art. 7 |
| | | si locul | | | alin. (2) |
| | | nasterii | | | lit. a) - e) |
| | | | | | din ordonanta |
|______|___________|__________|____________|________________|_______________|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|______|___________|__________|____________|________________|_______________|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|______|___________|__________|____________|________________|_______________|
NOTA:
Prezentul tabel a fost intocmit cu respectarea prevederilor art. 2, 3 si 7
din ordonanta.
Conducatorul unitatii, Reprezentantii salariatilor,
....................... ...........................
(semnatura si stampila)
ANEXA Nr. 2
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. a fost aprobat programul de restructurare conform Hotararii*)
Comitetului de directie al Fondului Proprietatii de Stat/Comitetului de
directie al Sucursalei ............... din data de ............./Hotararii*)
adunarii generale a actionarilor din data de ............., la care
reprezentantul Fondului Proprietatii de Stat a avut mandatul special nr.
........ din data de ....... .
Societatea comerciala:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ...........% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data aprobarii programului de restructurare;
- se afla in urmatoarea situatie*): ........................................................................................................................................................................ ............................
.
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii intocmirii programului de
restructurare este de ............. .
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din ordonanta este de ............. .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 3
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. a fost aprobata dizolvarea si lichidarea conform Hotararii*)
adunarii generale a actionarilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei
nr. ..... din data de ....... .
Societatea comerciala:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ...........% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data aprobarii programului de restructurare;
- se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ............................
.
Numarul efectiv de salariati la data emiterii hotararii adunarii generale
de dizolvare si lichidare a societatii comerciale este de ............. .
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din ordonanta este de ............. .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 4
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
.................
a fost pronuntata Hotararea*) Tribunalului ............. nr. ...... din data
de ........., ramasa definitiva la data de .........., pentru aprobarea
planului de reorganizare (sau, dupa caz, de lichidare judiciara), potrivit
Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 58/1997.
Societatea comerciala:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ......% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data aprobarii programului de restructurare;
- se afla in urmatoarea situatie*): ........................................................................................................................................................................ ............................
.
Numarul efectiv de salariati la data ramanerii definitive a hotararii
tribunalului pentru aprobarea planului de reorganizare (lichidare judiciara)
este de ................... .
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din ordonanta este de ............. .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 5
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. s-a incheiat contractul de vanzare-cumparare*) nr. ......
din data de ....... .
Societatea comerciala:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ......% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data aprobarii programului de restructurare;
- se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ............................
.
Numarul efectiv de salariati la data emiterii hotararii adunarii generale
de dizolvare si lichidare a societatii comerciale este de ............. .
Numarul de salariati disponibilizati in conformitate cu prevederile art. 2
din ordonanta este de ............. .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 6
la norme
ANTETUL REGIEI AUTONOME/SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Regia Autonoma/Societatea
Comerciala/Societatea Nationala/Compania Nationala ..................... a fost
aprobat programul de restructurare, conform Hotararii Guvernului*) nr.
......... din data de ............ si Ordinului ministrului*) nr. ...... din
data de ... .
Regia autonoma (societatea comerciala, societatea nationala, compania
nationala):
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si completata
prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in continuare
ordonanta;
- se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ...........................
.
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii programului de restructurare
este de ........... .
Numarul de salariati disponibilizati in conformitate cu prevederile art. 2
din ordonanta este de .......... .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 7
la norme
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE/REGIEI AUTONOME
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala/Regia Autonoma
..................... a fost aprobat programul de restructurare conform
Hotararii*) Consiliului judetean sau local ..................... .
Societatea comerciala/regia autonoma:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- are o structura a actionariatului in care statul (Fondul Proprietatii de
Stat) detine ...........% din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a
actionarilor la data incheierii contractului de vanzare-cumparare;
- se afla in urmatoarea situatie*): ........................................................................................................................................................................ ..............................
..............................................................................
.
Numarul efectiv de salariati la data intocmirii programului de
restructurare este de ............. .
Numarul total de personal disponibilizat in conformitate cu prevederile
art. 2 din ordonanta este de ................... .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 8
la norme
VIZAT
Fondul Proprietatii de Stat
ANTETUL SOCIETATII COMERCIALE
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
Prin prezenta va comunicam ca pentru Societatea Comerciala
................. a fost aprobata inchiderea operationala (partiala sau totala)
a activitatii conform Hotararii*) adunarii generale a actionarilor nr. .......
din data de ..........., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. .....
din ....... .
Societatea comerciala:
- se incadreaza in prevederile art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1997, modificata si
completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/1998), denumita in
continuare ordonanta;
- se afla in urmatoarea situatie*):
........................................................................................................................................................................ ............................
.
Numarul efectiv de salariati la data aprobarii inchiderii operationale a
activitatii este de ............. .
Numarul de salariati disponibilizati in conformitate cu prevederile art. 2
din ordonanta este de ............. .
Conducatorul unitatii,
.......................
(semnatura si stampila)
------------
*) Se anexeaza in copie.
*) Se specifica situatia in care se incadreaza potrivit prevederilor art. 1
din normele de aplicare a ordonantei.
ANEXA Nr. 9
la norme
Dat in fata noastra
AGENTIA PENTRU OCUPARE SI FORMARE PROFESIONALA
A JUDETULUI ........./MUNICIPIULUI BUCURESTI
ANGAJAMENT
Subsemnatul ..............., domiciliat in localitatea
....................,
str. ............ nr. ......, bl ........., et. ....., sectorul/judetul
......., posesor al buletinului de identitate seria ........ nr. ....., cod
numeric personal ..........., eliberat de .......... la data de .........,
titular al contului curent personal special, deschis la unitatea Casei de
Economii si Consemnatiuni ..............., cunoscand prevederile art. 292 din
Codul penal cu privire la falsul in declaratii, ma angajez ca suma de
............... lei sa o utilizez in baza prevederilor art. 1 alin. (2) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/1997 (aprobata si modificata prin Legea
nr. 108/1997, modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 52/1998), denumita in continuare ordonanta, in scopul*):
...............................................................................................................
.
Ma oblig ca, in termen de 90 de zile de la data la care Casa de Economii si
Consemnatiuni imi va elibera suma de bani solicitata, sa prezint agentiei
pentru ocupare si formare profesionala judetene, respectiv a municipiului
Bucuresti, si unitatii ............. copii de pe actele doveditoare*) din care
sa rezulte utilizarea sumei in scopul de mai sus.
Semnatura
......................
Data ...........
------------
*) Se va trece una dintre situatiile:
1. infiintarea sau asocierea in vederea infiintarii unei societati
comerciale;
2. infiintarea sau asocierea in vederea infiintarii unei asociatii
familiale;
3. desfasurarea unei activitati comerciale pe cont propriu;
4. achizitionarea sau asocierea in vederea achizitionarii de inventar
agricol;
5. cumpararea de actiuni;
6. dezvoltarea sau asocierea in vederea dezvoltarii unei societati
comerciale.
*) Conform art. 22 din normele de aplicare a prevederilor ordonantei.