HOTARARE Nr. 203 din 30 martie 1998
privind organizarea si functionarea Consiliului pentru Reforma
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 147 din 13 aprilie 1998
In temeiul prevederilor art. 115 alin. (2) din Constitutia Romaniei si ale
art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/1998 privind reorganizarea
Consiliului pentru Reforma,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se organizeaza Consiliul pentru Reforma, ca organ al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului, in scopul
corelarii si monitorizarii politicilor guvernamentale de reforma si dezvoltare
economico-sociala.
Art. 2
Consiliul pentru Reforma are urmatoarele atributii:
a) analizeaza, coreleaza si avizeaza strategiile si programele de reforma
economico-sociala, elaborate de ministere si de alte organe ale administratiei
publice, care urmeaza a fi aprobate de catre Guvern;
b) urmareste realizarea masurilor de reforma in toate sectoarele de
activitate, prin colaborare cu ministerele, si raporteaza periodic Guvernului
asupra stadiului realizarii masurilor privind reforma economica si sociala;
c) coreleaza politicile de dezvoltare regionala si avizeaza programele de
investitii publice elaborate de ministere si de alte organe ale administratiei
publice;
d) elaboreaza si promoveaza politici pentru dezvoltarea sectorului privat
si programe de dezvoltare si sprijinire a intreprinderilor mici si mijlocii;
e) coreleaza si avizeaza strategii si programe de reforma institutionala;
f) promoveaza politici postprivatizare;
g) analizeaza, impreuna cu Banca Nationala a Romaniei, Ministerul
Finantelor si cu alte organe de specialitate ale administratiei publice,
prognozele macroeconomice si financiar-valutare, in scopul elaborarii de
propuneri privind realizarea si mentinerea echilibrelor macroeconomice;
h) initiaza si elaboreaza, impreuna cu ministerele de resort, proiecte de
acte normative in domeniul reformei si da avize conforme pentru proiectele
inaintate de ministere sau de alte organe ale administratiei publice in acest
domeniu;
i) elaboreaza hotararile guvernului cu privire la programele de dezvoltare
propuse a fi finantate din fondul constituit la dispozitia Guvernului, conform
art. 9 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind
privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998;
j) deruleaza, in domeniul economico-social, programe cu finantare interna
si externa;
k) incheie contracte de asistenta tehnica de specialitate pentru realizarea
programelor in domeniul reformei si administreaza programe conform atributiilor
sale;
l) gestioneaza fondurile alocate pentru investitii sau asistenta in
sectorul intreprinderilor mici si mijlocii;
m) coordoneaza activitatea Secretariatului Permanent al Centrului Balcanic
de Cooperare intre Intreprinderile Mici si Mijlocii;
n) efectueaza, direct sau prin intermediul societatilor de consultanta ori
al organizatiilor neguvernamentale, analize si studii in domeniul dezvoltarii
intreprinderilor mici si mijlocii;
o) colaboreaza si coopereaza in conditiile legii cu institutii
internationale, in scopul promovarii masurilor de reforma;
p) urmareste desfasurarea calendarului Guvernului cu privire la masurile de
reforma ce decurg din angajamentele internationale ale acestuia;
q) intocmeste periodic rapoarte cu privire la stadiul indeplinirii
masurilor de reforma, pe care le pune la dispozitie primului-ministru, in
vederea discutarii in sedinta a Guvernului;
r) efectueaza, direct sau prin intermediul societatilor de consultanta ori
al organizatiilor neguvernamentale, analize si studii in domeniul reformei;
s) promoveaza dialogul social cu structuri ale societatii civile;
t) indeplineste orice alte atributii conferite expres prin acte normative.
Art. 3
(1) Ministrul reformei, presedintele Consiliului pentru Reforma, conduce
intreaga activitate a consiliului, pe care il reprezinta in raporturile cu
Guvernul, cu ministerele, cu alte autoritati ale administratiei publice
centrale sau locale, precum si in raporturile cu persoane fizice si juridice,
romane sau straine.
(2) In exercitarea atributiilor sale, ministrul reformei emite ordine si
instructiuni.
Art. 4
(1) In structura organizatorica a Consiliului pentru Reforma, prevazuta in
anexa care face parte integranta din prezenta hotarare, functioneaza doua
departamente conduse de cate un secretar de stat. In cadrul acestei structuri,
prin ordin al ministrului, se pot organiza servicii si birouri, precum si
colective temporare pentru colaborarea cu organizatii neguvernamentale sau
pentru servicii de consultanta, in conformitate cu prevederile art. 9 din Legea
nr. 40/1991, republicata.
(2) In cadrul Consiliului pentru Reforma se infiinteaza functia de secretar
general, asimilata, din punct de vedere al salarizarii, cu functia de
subsecretar de stat.
(3) Secretariatul Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare intre
Intreprinderile Mici si Mijlocii se organizeaza la nivel de directie.
(4) Atributiile secretarilor de stat, ale secretarului general si ale
compartimentelor din structura organizatorica a Consiliului pentru Reforma se
stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, care se aproba prin
ordin al ministrului.
(5) Ministrul reformei poate delega dreptul de semnatura secretarilor de
stat, secretarului general, cu exceptia atributiei de ordonator de credite,
care poate fi delegata numai inlocuitorului sau de drept.
Art. 5
(1) Pentru elaborarea de strategii si programe finantate pe proiect, pe
langa Consiliul pentru Reforma se constituie, prin ordin al ministrului
reformei, colegii consultative, alcatuite din personalitati, specialisti din
domeniile economic, social, financiar, juridic.
(2) Reuniunile colegiilor consultative sunt organizate, ori de cate ori
este necesar, din initiativa ministrului reformei.
(3) Plata analizelor si studiilor, precum si remunerarea colaboratorilor se
fac in conformitate cu prevederile legale si in limita fondurilor bugetare
disponibile.
Art. 6
(1) Consiliul pentru Reforma preia programele si contractele in derulare,
dotarea existenta si fondurile alocate pentru desfasurarea activitatii
Directiei generale intreprinderi mici si mijlocii si a Secretariatului
Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare intre Intreprinderile Mici si
Mijlocii, care s-au aflat in componenta Agentiei Nationale pentru Privatizare.
(2) Fondurile banesti din asistenta externa, destinate Secretariatului
Permanent al Centrului Balcanic de Cooperare intre Intreprinderile Mici si
Mijlocii, se preiau si sunt utilizate, cu aceeasi destinatie, de catre
Consiliul pentru Reforma.
Art. 7
(1) Numarul maxim de posturi din structura Consiliului pentru Reforma este
de 96, exclusiv demnitarii.
(2) Personalul existent in aparatul de lucru al Guvernului Romaniei, care
isi desfasoara activitatea in cadrul Consiliului pentru Reforma, se considera
transferat si va fi incadrat, conform art. 5 din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 5/1998 si structurii organizatorice prevazute in anexa, prin
ordin al ministrului reformei.
(3) Consiliul pentru Reforma are in dotare un numar de 4 autoturisme,
stabilit potrivit normelor legale in vigoare.
(4) Mijloacele fixe si obiectele de inventar aflate in dotarea
Secretariatului General al Guvernului si in folosinta Consiliului pentru
Reforma se transmit, pe baza de protocol de predare-preluare, Consiliului
pentru Reforma, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a
prezentei hotarari.
Art. 8
Prevederile prezentei hotarari sunt aplicabile incepand cu data intrarii in
vigoare a legii bugetului de stat pe anul 1998.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
p. Ministrul reformei,
presedintele Consiliului
pentru Reforma,
Adrian Ciocanea
Ministru de stat,
ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Daniel Daianu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi: 96 (exclusiv demnitarii)
CONSILIUL PENTRU REFORMA
____________
| MINISTRU*) |
|____________|
|
|
____|____
| CABINET |
|_________|
|
|
|
_______________________ | ______________________
| DEPARTAMENTUL PENTRU | | | DEPARTAMENTUL PENTRU |
| CORELAREA SI | | | DEZVOLTAREA |
| MONITORIZAREA |----|----| SECTORULUI PRIVAT |
| POLITICILOR ECONOMICE | | | |
| SI SOCIALE | | | |
| | | | |
| SECRETAR DE STAT | | | SECRETAR DE STAT |
|-----------------------| | |----------------------|
| CABINET | | | CABINET |
|_______________________| | |______________________|
|
|
_________|________
________| SECRETAR GENERAL |______________
| |__________________| |
| | |
_______|_____ _____|_____ ___________|_______
_|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_ _|_
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | | 7 | | 8 | | 9 | |10 |
|___| |___| |___| |___| |___| |___| |___| |___| |___| |___|
-------------
*) Ministrul reformei, presedintele Consiliului pentru Reforma.
SEMNIFICATIA CIFRELOR:
1 = DIRECTIA PENTRU EVALUAREA SI CORELAREA POLITICILOR
ECONOMICO-SOCIALE
2 = DIRECTIA PENTRU CORELAREA POLITICILOR DE REFORMA
INSTITUTIONALA SI DE DEZVOLTARE A SOCIETATII CIVILE
3 = DIRECTIA DE MONITORIZARE A STADIULUI REFORMEI
4 = DIRECTIA DE RELATII INTERNATIONALE SI INTEGRARE EUROPEANA
5 = DIRECTIA PENTRU ARMONIZAREA LEGISLATIEI IN DOMENIUL REFORMEI
6 = DIRECTIA ECONOMICA, ADMINISTRATIVA, PERSONAL
7 = DIRECTIA PENTRU DEZVOLTAREA I.M.M.
8 = DIRECTIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA
9 = DIRECTIA PROMOVARE POLITICI POSTPRIVATIZARE SI
INVESTITII
10 = SECRETARIATUL PERMANENT AL CENTRULUI BALCANIC PENTRU
COOPERARE INTRE I.M.M.