HOTARARE Nr.
211 din 4 martie 2009
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 405/2007 privind functionarea
Secretariatului General al Guvernului
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 145 din 9 martie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului
nr. 17/2009 privind desfiinţarea Cancelariei Primului-Ministru şi stabilirea
unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea
Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 302
din 7 mai 2007, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după
cum urmează:
1. La articolul 1,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 1. - (1) Secretariatul General al Guvernului
funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică în subordinea primului-ministru, având rolul de a asigura derularea
operaţiunilor tehnice aferente actului de guvernare,
rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale
activităţii Guvernului şi a primului-ministru, reprezentarea Guvernului şi a
primului-ministru în faţa instanţelor judecătoreşti."
2. La articolul 2, litera d)
se modifică şi va avea următorul cuprins:
,,d) funcţia de reprezentare - prin care se asigură
reprezentarea Guvernului, a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului
sau, după caz, a altor structuri care funcţionează sub autoritatea sa, în
relaţiile cu instituţiile şi autorităţile publice din ţară, precum şi cu
organismele, organizaţiile sau instituţiile internaţionale;".
3. La articolul 3 alineatul
(1), punctul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„7. asigură reprezentarea Guvernului şi a
primului-ministru în faţa instanţelor judecătoreşti, împreună cu ministerele
care au obligaţia de a pune în executare actele Guvernului şi deciziile
primului-ministru împotriva cărora s-au formulat acţiuni în justiţie, precum şi
a structurilor din aparatul de lucru al
Guvernului;".
4. La articolul 3 alineatul
(1) punctul 10, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru
aparatul de lucru al Guvernului;
........................................................................................................................................................................ ......................................................
c) executarea operaţiunilor financiare privind
fondurile prevăzute în bugetul propriu şi destinate realizării acţiunilor
iniţiate de structurile din aparatul de lucru al
Guvernului sau de alte structuri stabilite prin acte normative;".
5. La articolul 3 alineatul
(1), punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„11. asigură, la nivelul aparatului de lucru al
Guvernului, organizarea sistemului pentru protecţia informaţiilor clasificate,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecţia
informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale
Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecţia
informaţiilor clasificate ale Organizaţiei Tratatului Atlanticului de Nord în
România, cu modificările ulterioare;".
6. La articolul 3
alineatul (1), după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 111, cu următorul cuprins:
„111. asigură
administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al
Guvernului, precum şi al instituţiilor şi structurilor care funcţionează în
sediul Guvernului. In acest sens:
a) aplică Strategia naţională privind tehnologia
informaţiei la nivelul aparatului de lucru al
Guvernului;
b) implementează politicile privind tehnologia
informaţiei şi design, pentru dezvoltarea coerentă şi unitară de aplicaţii
informatice;
c) administrează domeniul gov.ro
şi stabileşte criteriile şi procedurile necesare
implementării acestuia;
d) defineşte necesităţile în ceea ce priveşte
achiziţiile publice de echipamente, servicii şi produse informatice şi
cerinţele pentru acestea;
e) asigură proiectarea, implementarea şi mentenanţa
sistemului informatic, precum şi dezvoltarea şi configurarea echipamentelor de
comunicaţii pentru buna funcţionare a serviciilor de tehnologie a informaţiei;
f) dezvoltă şi actualizează pagina de internet a
Guvernului, precum şi paginile de internet ale structurilor
din cadrul aparatului de lucru al Guvernului."
7. La articolul 3 alineatul
(1), după punctul 12 se introduc trei noi puncte, punctele 121-123, cu următorul cuprins:
„121. asigură şi
coordonează producerea integrată şi unitară a mesajului public guvernamental şi
coordonează răspândirea informaţiilor publice prin toate mijloacele de
comunicare. In acest sens:
a) pune la dispoziţia mijloacelor de informare în masă
informaţii destinate opiniei publice, în vederea cunoaşterii exacte a
activităţii Guvernului, prin informări şi conferinţe de presă organizate
săptămânal sau ori de câte ori este nevoie;
b) asigură acreditarea jurnaliştilor români şi străini
la biroul de presă al Guvernului, precum şi la acţiunile cu presa ce au loc la
sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de
acesta;
c) asigură informaţiile necesare în vederea
mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în
străinătate şi ale delegaţiilor străine invitate de Guvernul României, precum
şi accesul la informaţie al jurnaliştilor care însoţesc aceste delegaţii;
d) asigură consultanţă tehnică şi, după caz,
coordonează, în limitele competenţelor, gestionarea crizelor şi a conflictelor
de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne şi
internaţionale în legătură cu programele şi acţiunile Guvernului;
e) coordonează şi asigură activitatea de programare şi
de acordare a interviurilor, pentru presa din ţară şi din străinătate, de către
primul-ministru şi demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului;
f) efectuează informarea zilnică a reprezentanţilor
presei şi a altor jurnalişti acreditaţi pe lângă Guvern;
122. asigură
monitorizarea, evaluarea şi derularea proiectelor şi programelor cu finanţare
europeană sau cu finanţare de la bugetul de stat;
123. asigură
realizarea activităţilor referitoare la relaţiile internaţionale, înalţi
reprezentanţi şi protocol."
8. La articolul 5,
alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 5. - (1) Secretariatul General al Guvernului este
condus de un secretar general, cu rang de ministru, ajutat de un secretar
general adjunct, cu rang de secretar de stat, precum
şi, după caz, de unul sau mai mulţi secretari de stat, numiţi, respectiv
eliberaţi din funcţie prin decizie a primului-ministru.
........................................................................................................................................................................ ......................................................
(3) Secretarul general al Guvernului este ordonator
principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului."
9. La articolul 5,
alineatul (5) se abrogă.
10. La articolul 6, alineatul (3) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„(3) Prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
sunt finanţate structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum
şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţiile
publice prevăzute în anexa nr. 2."
11. La articolul 7,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 7. - (1) Structura organizatorică şi numărul
maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se aprobă prin
decizie a primului-ministru."
12. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
„(21) Direcţiile,
serviciile, birourile şi compartimentele din structura Secretariatului General
al Guvernului deservesc şi aparatul propriu de lucru al
primului-ministru."
13. La articolul 7,
alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(5) Statul de funcţii, statul de personal, încadrarea
personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilorde serviciu
ori, după caz, a raporturilorde muncă ale personalului din cadrul
Secretariatului General al Guvernului şi din cadrul structurilor, fără
personalitatejuridica, ce funcţionează în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al
secretarului general al Guvernului. Statul de funcţii, statul de personal,
încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilorde
serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul
structurilor, cu personalitate juridică, ce funcţionează în aparatul de lucru
al Guvernului se aprobă prin ordin al conducătorului acestora, cu avizul
ordonatorului principal de credite."
14. Anexa nr. 2 se modifică
şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
Art. II. - Hotărârea
Guvernului nr. 405/2007 privind funcţionarea Secretariatului General al
Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările
ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta
hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXA (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
405/2007)
Structurile, organele de specialitate ale
administraţiei publice centrale şi instituţiile publice finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului
1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru,
structură fără personalitatejuridica în cadrul
aparatului de lucru al Guvernului
2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului,
structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al
Guvernului
3. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul,
structură cu personalitatejuridica în cadrul aparatului
de lucru al Guvernului
4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structură cu
personalitatejuridica în cadrul aparatului de lucru al Guvernului
5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structură
fără personalitatejuridica în cadrul aparatului de
lucru al Guvernului
6. Departamentul pentru Lupta Antifraudă - DLAF,
structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al
Guvernului
7. Departamentul pentru Relaţii Interetnice, structură
fără personalitatejuridica în cadrul aparatului de
lucru al Guvernului
8. Institutul Naţional de Statistică, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului
9. Agenţia Naţională pentru Romi, organ de specialitate
al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului
10. Oficiul Român pentru Adopţii, organ de specialitate
al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea
Guvernului
11. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului
12. Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi
Monitorizarea Achiziţiilor Publice, instituţie publică cu personalitatejuridica, în subordinea Guvernului
13. Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor,
organism cu activitate administrativ-jurisdicţională, cu personalitatejuridica
14. Agenţia Română pentru Investiţii Străine, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului
15. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului,
instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului
16. Institutul pentru Studierea Problemelor
Minorităţilor Naţionale, instituţie publică cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului şi în coordonarea Departamentului pentru Relaţii
Interetnice
17. Agenţia Naţională Anti-Doping, instituţie publică
cu personalitatejuridica, în subordinea Guvernului
18. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale, organ de
specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în
subordinea Guvernului
19. Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor,
instituţie publică cu personalitate juridica