HOTARARE Nr. 30 din 2 februarie 2005
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica,
asimilat magistratilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului
Superior al Magistraturii
ACT EMIS DE: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 140 din 16 februarie 2005
Avand in vedere dispozitiile art. 2 din Legea nr. 317/2004 privind
Consiliul Superior al Magistraturii,
in temeiul dispozitiilor art. 62 alin. (1) si ale art. 39 alin. (1) din
aceeasi lege,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotaraste:
Art. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului
pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica,
asimilat magistratilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului
Superior al Magistraturii, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
Art. 2
Prezenta hotarare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si
pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecator dr. Dan Lupascu
ANEXA 1
REGULAMENT
privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor
vacante de personal de specialitate juridica, asimilat magistratilor, din
aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Poate ocupa un post de executie de personal de specialitate juridica,
asimilat magistratilor, in aparatul tehnic administrativ al Consiliului
Superior al Magistraturii, persoana care indeplineste conditiile prevazute la
art. 13 alin. (2) lit. a) - e) din Legea nr. 303/2004 privind statutul
magistratilor si a promovat concursul organizat de Consiliul Superior al
Magistraturii.
(2) Numirea pe posturi de personal de specialitate juridica, asimilat
magistratilor, a persoanelor care indeplinesc conditiile prevazute la alin. (1)
se face prin dispozitie a secretarului general al Consiliului Superior al
Magistraturii.
Art. 2
(1) Pentru inscrierea la concurs candidatii vor prezenta:
a) cerere-tip;
b) copie de pe actul de identitate;
c) copie de pe certificatul de nastere si certificatul de casatorie;
d) copie de pe diploma de licenta si foaia matricola a anilor de studii;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) curriculum vitae;
h) copie de pe carnetul de munca sau alte acte doveditoare ale vechimii in
specialitate;
i) chitanta de plata a taxei de inscriere;
j) doua fotografii color tip buletin.
(2) Candidatii vor depune si o recomandare privind profilul profesional si
moral de la ultimul loc de munca. Candidatii care nu au mai fost angajati
anterior vor depune o recomandare de la ultima institutie de invatamant absolvita.
CAP. 2
Organizarea si desfasurarea concursului
ART 3
Examinarea candidatilor se va face prin sustinerea unei probe scrise la o
limba straina la alegere, engleza sau franceza, a unei probe scrise de
verificare a cunostintelor teoretice si a unei probe orale.
Art. 4
Tematica pentru probele de concurs este propusa de compartimentele in care
se afla posturile vacante si se inainteaza Directiei resurse umane si
organizare, care o supune spre aprobare secretarului general al Consiliului
Superior al Magistraturii.
Art. 5
(1) Data si locul sustinerii concursului, tematica, numarul posturilor
vacante, termenul pentru depunerea actelor de inscriere la concurs si cuantumul
taxei de inscriere se aduc la cunostinta celor interesati prin afisare la
sediul Consiliului Superior al Magistraturii, prin intermediul mass-media si
prin publicarea pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii,
cu cel putin 30 de zile inainte de data concursului.
(2) Cererile pentru inscrierea la concurs se adreseaza secretarului general
al Consiliului Superior al Magistraturii si se depun, cu cel putin 15 zile
inainte de data concursului, la Directia resurse umane si organizare.
(3) Cuantumul taxei de inscriere la concurs va fi stabilit prin hotarare a
Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 6
(1) Pentru fiecare proba de concurs, in functie de numarul candidatilor,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste comisiile de examinare a
lucrarilor scrise la o limba straina, de verificare a cunostintelor teoretice
si pentru proba orala, precum si comisiile de solutionare a contestatiilor.
(2) Fiecare comisie este alcatuita din 3 membri.
Art. 7
(1) Comisiile de examinare a lucrarilor scrise la o limba straina si de
verificare a cunostintelor teoretice intocmesc, cu o zi inainte de data
desfasurarii concursului, 3 variante de subiecte pentru fiecare materie de
concurs, care vor fi puse in plicuri separate si sigilate.
(2) Cele 3 plicuri sigilate vor fi prezentate de un delegat al comisiei de
examinare, in ziua concursului, in sala de desfasurare a acestuia.
(3) Un reprezentant al candidatilor va proceda la tragerea la sorti a
plicului cu subiecte, care va fi desigilat si prezentat de delegatul comisiei
de examinare. Delegatul comisiei de examinare comunica subiectele si ora exacta
de incepere si de incheiere a concursului.
Art. 8
Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise la limba straina este de
doua ore din momentul comunicarii subiectelor.
Art. 9
(1) Intrarea candidatilor in salile de concurs se va face pe baza listelor
intocmite pentru fiecare sala si a buletinului/cartii de identitate. Dupa
verificarea identitatii, fiecare candidat va pastra pe banca buletinul/cartea
de identitate, pana la predarea lucrarii scrise. Pe lista se va mentiona
prezenta fiecarui candidat.
(2) Candidatii care nu se vor afla in sala in momentul deschiderii plicului
cu subiecte pierd dreptul de a mai sustine proba scrisa.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidatii inscriu numele si
prenumele pe coltul foii ce urmeaza a fi lipit, dupa care se aplica stampila
Directiei resurse umane si organizare.
(4) Pe toata durata desfasurarii probei scrise la limba straina, in salile
de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care
supravegheaza desfasurarea probei si persoanele desemnate cu aplicarea
stampilei pe coltul indoit al colilor destinate probei scrise.
(5) In vederea elaborarii lucrarii scrise, candidatii vor primi coli de
hartie avand stampila Consiliului Superior al Magistraturii. Se va putea folosi
numai cerneala de culoare albastra sau pix cu pasta de culoare albastra. La
cerere, se pot pune la dispozitie, in mod suplimentar, coli de hartie, iar daca
este necesar, cerneala sau pixuri.
(6) La expirarea timpului prevazut la art. 8, delegatul care a supravegheat
desfasurarea probei strange toate lucrarile in ordinea predarii lor de catre
candidati, sub semnatura, dupa care le preda comisiei de examinare, care le inscrie
intr-un borderou.
(7) Daca examinarea se face in mai multe sali, se va intocmi cate un
borderou pentru lucrarile din fiecare sala.
(8) Lucrarea se considera predata de candidat dupa verificarea starii
acesteia de catre delegatul care a supravegheat desfasurarea probei si dupa
semnarea borderoului de catre candidat.
(9) Pe toata durata desfasurarii probei scrise este interzisa parasirea
salii de concurs de catre candidati. In cazuri exceptionale, parasirea
temporara a salii de concurs se va putea face numai cu insotitor.
(10) Orice frauda sau tentativa de frauda dovedita se sanctioneaza cu
eliminarea din concurs. In aceste cazuri delegatii care supravegheaza lucrarile
sesizeaza de indata comisia de examinare, care intocmeste un proces-verbal
despre constatarile facute si masurile luate, iar lucrarea se anuleaza cu
mentiunea "frauda".
Art. 10
Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa la o limba straina, candidatii
trebuie sa obtina cel putin nota 7.
Art. 11
(1) Candidatii nemultumiti de notele acordate la proba scrisa la o limba
straina pot depune contestatie la Directia resurse umane si organizare din
cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 48 de ore de la data
afisarii rezultatelor.
(2) In vederea solutionarii contestatiilor, colturile lucrarii se vor lipi
din nou.
(3) Contestatiile se solutioneaza de comisia de solutionare a
contestatiilor, prevazuta la art. 6.
Art. 12
(1) Candidatii care au obtinut cel putin nota 7 la proba scrisa la o limba
straina vor sustine o lucrare scrisa de verificare a cunostintelor teoretice la
urmatoarele discipline: drept civil, drept procesual civil, drept penal, drept
procesual penal, organizarea judiciara, statutul magistratilor, organizarea si
functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, elemente de drept comparat
si jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului.
(2) Disciplinele la care candidatii vor sustine lucrarea scrisa de
verificare a cunostintelor teoretice vor fi stabilite pentru fiecare post
vacant, la propunerea compartimentelor in care exista postul vacant, prin
dispozitie a secretarului general al Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 13
Timpul destinat pentru elaborarea lucrarii scrise este de 3 ore din
momentul comunicarii subiectelor.
Art. 14
Dispozitiile art. 9 se aplica in mod corespunzator.
Art. 15
(1) Corectarea lucrarilor scrise de verificare a cunostintelor teoretice se
face pe baza unui barem stabilit de membrii comisiei de examinare.
(2) Lucrarea scrisa la fiecare dintre materiile de concurs se noteaza cu
note de la 1 la 10.
(3) Nota lucrarii scrise de verificare a cunostintelor teoretice o
reprezinta media aritmetica a notelor obtinute la fiecare dintre materiile de
concurs.
Art. 16
Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa de verificare a cunostintelor
teoretice, candidatii trebuie sa obtina cel putin media 7, dar nu mai putin de
nota 5 la fiecare materie de concurs.
Art. 17
(1) Candidatii nemultumiti de notele acordate pot depune contestatie la
Directia resurse umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al
Magistraturii, in termen de 48 de ore de la data afisarii rezultatelor.
(2) Dispozitiile art. 11 alin. (2) si (3) se aplica in mod corespunzator.
Art. 18
(1) Candidatii care au fost declarati admisi la proba scrisa de verificare
a cunostintelor teoretice vor sustine o proba orala.
(2) Din comisia de la proba orala vor face parte si conducatorii
compartimentelor in care sunt posturile vacante scoase la concurs.
Art. 19
(1) Proba orala se noteaza cu note de la 1 la 10 de catre fiecare membru al
comisiei.
(2) Nota finala la proba orala o reprezinta media aritmetica a notelor
acordate de catre fiecare membru al comisiei.
(3) Nu se admit contestatii cu privire la notele obtinute la proba orala.
Art. 20
(1) Media generala de promovare a concursului este cel putin 7.
(2) Media generala a concursului reprezinta media aritmetica a notelor
obtinute la proba scrisa la o limba straina, proba scrisa de verificare a
cunostintelor teoretice si proba orala.
Art. 21
In termen de cel mult 30 de zile de la data finalizarii concursului,
comisiile de examinare vor preda intregul material de concurs Directiei resurse
umane si organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, care va
lua masuri pentru afisarea rezultatelor concursului la sediul acestuia.
Art. 22
(1) Repartizarea candidatilor declarati admisi la concurs se face in
ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute, in limita posturilor
vacante pentru care s-a organizat concursul si in functie de optiunea
candidatilor si de probele de concurs sustinute.
(2) Comisia de repartizare este compusa din secretarul general al
Consiliului Superior al Magistraturii, directorul Directiei resurse umane si
organizare, precum si conducatorii compartimentelor in care sunt posturile
vacante scoase la concurs.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 23
Lucrarile scrise si procesele-verbale privind rezultatele concursului vor
fi anexate la dosarele profesionale ale candidatilor declarati admisi.
Art. 24
Dosarele, lucrarile scrise, procesele-verbale referitoare la ceilalti
candidati si alte lucrari privind concursul se arhiveaza si se pastreaza potrivit
nomenclatoarelor arhivistice.
Art. 25
Taxa de inscriere se restituie candidatilor care isi anunta retragerea, cu
cel putin 15 zile, inainte de prima proba de concurs.
Art. 26
Prezentul regulament se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.