E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 317 2004 modificat si completat de Legea 234 2018
Legea 317 2004 a se vedea Decizia 530 2018
Legea 317 2004 admite exceptie Decizia 381 2018
Legea 317 2004 a se vedea Decizia 61 2018
Legea 317 2004 admite exceptie Decizia 374 2016
Legea 317 2004 admite exceptie Decizia 397 2014
Legea 317 2004 modificat de Legea 255 2013
Legea 317 2004 modificat de Legea 137 2013
Legea 317 2004 admite exceptie Decizia 196 2013
Legea 317 2004 modificat de Hotărârea 824 2012
Legea 317 2004 modificat de Legea 76 2012
Legea 317 2004 completat de Legea 24 2012
Legea 317 2004 modificat de Legea 24 2012
Legea 317 2004 modificat de OUG 195 2008
Articolul 39 din actul Legea 317 2004 in legatura cu Hotărârea 30 2005
Articolul 39 din actul Legea 317 2004 in legatura cu Hotărârea 31 2005
Articolul 39 din actul Legea 317 2004 in legatura cu Hotărârea 166 2004
Articolul 39 din actul Legea 317 2004 in legatura cu Hotărârea 167 2004
Legea 317 2004 promulgat de Decretul 542 2004
Legea 317 2004 republicat de Legea 317 2004
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 317 din  1 iulie 2004

privind Consiliul Superior al Magistraturii

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 599 din  2 iulie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii, reprezentant al autoritatii judecatoresti, este garantul independentei justitiei.
    (2) Consiliul Superior al Magistraturii este independent si se supune, in activitatea sa, numai legii.
    Art. 2
    Consiliul Superior al Magistraturii are personalitate juridica si sediul in municipiul Bucuresti.
    Art. 3
    Prin exercitarea atributiilor sale, Consiliul Superior al Magistraturii asigura functionarea eficienta a sistemului judiciar si respectarea legii in desfasurarea carierei profesionale a magistratilor.

    CAP. 2
    Organizarea Consiliului Superior al Magistraturii

    SECTIUNEA 1
    Structura Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 4
    Consiliul Superior al Magistraturii este alcatuit din 19 membri, din care:
    a) 9 judecatori si 5 procurori, alesi in adunarile generale ale magistratilor, care compun cele doua sectii ale Consiliului, una pentru judecatori si una pentru procurori;
    b) 2 reprezentanti ai societatii civile, specialisti in domeniul dreptului, care se bucura de inalta reputatie profesionala si morala, alesi de Senat;
    c) ministrul justitiei, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, care sunt membri de drept ai Consiliului.
    Art. 5
    Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii este alcatuita din:
    a) 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    b) 4 judecatori de la curtile de apel;
    c) 2 judecatori de la tribunale;
    d) un judecator de la judecatorii.
    Art. 6
    Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii este alcatuita din:
    a) un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie;
    b) un procuror de la Parchetul National Anticoruptie;
    c) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel;
    d) un procuror de la parchetele de pe langa tribunale;
    e) un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii.

    SECTIUNEA a 2-a
    Alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 7
    (1) Magistratii, membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, prevazuti la art. 4 lit. a), sunt alesi in adunarile generale ale judecatorilor sau, dupa caz, ale procurorilor.
    (2) Data la care au loc adunarile generale ale judecatorilor si ale procurorilor se stabileste de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea mandatului membrilor acestuia si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 8
    (1) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii se aleg din randul judecatorilor si procurorilor numiti de Presedintele Romaniei si care au o vechime de cel putin 6 ani in functia de magistrat.
    (2) Judecatorii si procurorii care indeplinesc conditia prevazuta la alin. (1) isi pot depune candidaturile pentru alegerea ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Perioada in care pot fi depuse candidaturile se stabileste de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Candidaturile se depun la colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, la colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la colegiul de conducere al Parchetului National Anticoruptie sau la colegiile de conducere ale curtilor de apel ori ale parchetelor de pe langa acestea, insotite de curriculum vitae.
    (5) Colegiile de conducere ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie, Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetului National Anticoruptie, ale curtilor de apel si ale parchetelor de pe langa acestea verifica indeplinirea conditiei prevazute la alin. (1) de catre judecatorii si procurorii care si-au depus candidaturile.
    Art. 9
    (1) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie aleg, in adunarea generala, prin vor secret, direct si personal, 2 membri pentru Consiliul Superior al Magistraturii, dintre judecatorii care si-au depus candidatura.
    (2) Procurorii de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procurorii de la Parchetul National Anticoruptie aleg, in adunarile generale ale procurorilor din aceste parchete, prin vot secret, direct si personal, cate un membru pentru Consiliul Superior al Magistraturii dintre procurorii care si-au depus candidatura.
    (3) Sunt alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si un procuror de la Parchetul National Anticoruptie, care au obtinut numarul cel mai mare de voturi in adunarile generale.
    (4) In cazul in care 2 sau mai multi candidati au obtinut un numar egal de voturi, este declarat ales magistratul cu cea mai mare vechime efectiva in magistratura.
    Art. 10
    (1) Colegiul de conducere al fiecarei curti de apel si al fiecarui parchet de pe langa acestea centralizeaza candidaturile depuse de judecatorii si procurorii din circumscriptiile lor.
    (2) Candidaturile se centralizeaza pe categorii de instante si parchete si se transmit instantelor si parchetelor din circumscriptia curtii de apel.
    (3) Colegiul de conducere al fiecarei curti de apel organizeaza propria adunare generala, adunarea generala a judecatorilor de la tribunalele si tribunalele specializate din circumscriptia curtii de apel si adunarea generala a judecatorilor de la judecatoriile din circumscriptia curtii de apel.
    (4) Colegiul de conducere al fiecarui parchet de pe langa curtile de apel organizeaza propria adunare generala, adunarea generala a procurorilor de la parchetele de pe langa tribunale si tribunalele specializate din circumscriptia curtii de apel si adunarea generala a procurorilor de la parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia curtii de apel.
    Art. 11
    (1) Judecatorii de la fiecare curte de apel, judecatorii de la toate tribunalele si tribunalele specializate din circumscriptia fiecarei curti de apel si judecatorii de la toate judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti de apel desemneaza, in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii dintre judecatorii care si-au depus candidatura.
    (2) Procurorii de la fiecare parchet de pe langa curtile de apel, procurorii de la toate parchetele de pe langa tribunale si tribunalele specializate din circumscriptia fiecarei curti de apel si procurorii de la parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti de apel desemneaza, in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si personal, cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii dintre procurorii care si-au depus candidatura.
    (3) Sunt desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii judecatorii si procurorii care au obtinut numarul cel mai mare de voturi in adunarile generale prevazute la alin. (1) si (2).
    (4) Judecatorii militari si procurorii militari isi depun candidatura la Curtea militara de apel sau, dupa caz, la parchetul militar de pe langa aceasta curte. Dispozitiile alin. (1) - (3) se aplica in mod corespunzator. Tribunalul militar teritorial si tribunalele militare, precum si parchetele de pe langa acestea desemneaza cate un candidat care va fi inclus pe listele prevazute la art. 12 alin. (1) lit. c) si d).
    (5) Consiliul Superior al Magistraturii intocmeste listele cu judecatorii si procurorii desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii, pe categorii de instante si parchete.
    (6) Listele prevazute la alin. (5) se publica pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (7) Dispozitiile art. 9 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 12
    (1) Listele judecatorilor si ale procurorilor care au fost desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii se transmit instantelor sau, dupa caz, parchetelor, de catre Consiliul Superior al Magistraturii, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru adunarile generale, dupa cum urmeaza:
    a) lista cuprinzand cei 16 candidati de la curtile de apel se transmite tuturor curtilor de apel;
    b) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa curtile de apel se transmite tuturor parchetelor de pe langa curtile de apel;
    c) lista cuprinzand cei 16 candidati de la tribunale si tribunalele specializate se transmite tuturor tribunalelor si tribunalelor specializate;
    d) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa tribunale si tribunalele specializate se transmite tuturor parchetelor de pe langa tribunale si tribunalele specializate;
    e) lista cuprinzand cei 15 candidati de la judecatorii se transmite tuturor judecatoriilor;
    f) lista cuprinzand cei 15 candidati de la parchetele de pe langa judecatorii se transmite tuturor parchetelor de pe langa judecatorii.
    (2) Listele prevazute la alin. (1) se afiseaza la sediile instantelor si parchetelor.
    Art. 13
    (1) Listele prevazute la art. 12 alin. (1) se transmit de catre Consiliul Superior al Magistraturii instantelor si parchetelor, insotite de buletine de vot si de curriculum vitae.
    (2) Consiliul Superior al Magistraturii transmite fiecarei instante si fiecarui parchet un numar de buletine de vot egal cu numarul judecatorilor din cadrul instantei sau al procurorilor din cadrul parchetului.
    (3) Forma si continutul buletinelor de vot se stabilesc de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Tiparirea buletinelor de vot se asigura de Consiliul Superior al Magistraturii.
    Art. 14
    (1) In vederea alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, in cadrul fiecarei instante si al fiecarui parchet se convoaca adunarea generala a judecatorilor sau, dupa caz, a procurorilor.
    (2) Judecatorii de la curtile de apel si procurorii de la parchetele de pe langa acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, prin vot secret, direct si personal, 4 judecatori de la curtile de apel si un procuror de la parchetele de pe langa acestea.
    (3) Judecatorii de la tribunale si tribunalele specializate si procurorii de la parchetele de pe langa acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, prin vot secret, direct si personal, 2 judecatori de la tribunale si tribunalele specializate si un procuror de la parchetele de pe langa acestea.
    (4) Judecatorii de la judecatorii si procurorii de la parchetele de pe langa acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile lor generale, prin vot secret, direct si personal, un judecator de la judecatorii si un procuror de la parchetele de pe langa acestea.
    Art. 15
    (1) In procedura de desemnare a candidatilor si de alegere a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, adunarile generale sunt legal constituite in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau, dupa caz, al procurorilor in functie, inclusiv cei delegati sau detasati de la alte instante sau parchete.
    (2) Adunarile generale sunt prezidate de magistratul cu cea mai mare vechime in magistratura, care nu si-a depus candidatura pentru functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) In procedura de alegere a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, fiecare judecator si procuror are dreptul sa voteze un numar de candidati egal cu numarul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care reprezinta categoria de instante sau parchete la nivelul carora magistratul isi desfasoara activitatea.
    Art. 16
    (1) Magistratul care a prezidat adunarea generala a judecatorilor sau, dupa caz, a procurorilor:
    a) asigura numararea voturilor;
    b) intocmeste procesul-verbal cu privire la desfasurarea alegerilor si rezultatele votului si il transmite Consiliului Superior al Magistraturii;
    c) comunica numele judecatorilor sau al procurorilor desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii potrivit art. 11 alin. (5) ori, dupa caz, alcatuieste si transmite Consiliului Superior al Magistraturii lista cuprinzand candidatii inscrisi in ordinea descrescatoare a voturilor obtinute in adunarile generale prevazute la art. 9 alin. (3) si la art. 14 alin. (2) - (4).
    (2) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1), magistratul care a prezidat adunarea generala este ajutat de 2 judecatori sau, dupa caz, de 2 procurori, desemnati la inceputul lucrarilor adunarii generale dintre magistratii care nu si-au depus candidaturile.
    Art. 17
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii centralizeaza rezultatele votului din circumscriptiile tuturor curtilor de apel si ale parchetelor de pe langa acestea.
    (2) Sunt alesi ca membri al Consiliului Superior al Magistraturii:
    a) 4 judecatori de la curtile de apel, care au obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
    b) 2 judecatori de la tribunale si tribunalele specializate, care au obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
    c) un judecator de la judecatorii, care a obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
    d) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel, care a obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
    e) un procuror de la parchetele de pe langa tribunale si tribunalele specializate si un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii, care au obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national.
    (3) Dispozitiile art. 9 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 18
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii verifica legalitatea procedurilor de alegere, din oficiu sau la sesizarea oricarui magistrat.
    (2) Contestatiile referitoare la legalitatea procedurilor de alegere pot fi depuse la Consiliul Superior al Magistraturii, in termen de 5 zile de la data alegerilor.
    (3) Contestatiile se solutioneaza de catre Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 3 zile de la data sesizarii. Modul de solutionare a contestatiilor se comunica persoanelor care au facut sesizarea.
    (4) In cazul in care se constata incalcari ale legii in procedurile de alegere, Consiliul Superior al Magistraturii dispune masurile necesare pentru inlaturarea acestora, inclusiv repetarea alegerilor, numai la instantele sau parchetele la care incalcarea legii a avut drept consecinta influentarea rezultatului alegerilor.
    Art. 19
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii alcatuieste lista finala cuprinzand magistratii alesi potrivit prevederilor art. 9 alin. (3) si art. 17 alin. (2) si o transmite Biroului Permanent al Senatului.
    (2) Biroul Permanent al Senatului inainteaza lista prevazuta la alin. (1) Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, pentru a examina daca au fost respectate dispozitiile legale cu privire la alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Senatul, in prezenta majoritatii membrilor sai, pe baza raportului Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, valideaza lista cuprinzand magistratii alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii. Refuzul validarii nu poate interveni decat in cazul incalcarii legii in procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii si numai daca aceasta incalcare a legii are drept consecinta influentarea rezultatului alegerilor. Dispozitiile art. 18 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
    Art. 20
    (1) In vederea alegerii celor doi reprezentanti ai societatii civile in Consiliul Superior al Magistraturii, organizatiile profesionale ale juristilor, consiliile profesionale ale facultatilor de drept acreditate, asociatiile si fundatiile, care au ca obiect unic de activitate apararea drepturilor omului, confederatiile sindicale si patronale reprezentative la nivel national, pot propune Biroului Permanent al Senatului cate un candidat.
    (2) Pot fi alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii reprezentanti ai societatii civile, care indeplinesc urmatoarele conditii:
    a) sunt specialisti in domeniul dreptului, cu o vechime de cel putin 18 ani in activitatea juridica sau in invatamantul juridic superior;
    b) se bucura de inalta reputatie profesionala si morala;
    c) nu au calitatea de membru al unui partid politic.
    (3) Propunerile de candidaturi se depun la Biroul Permanent al Senatului, intre a 90-a zi si a 60-a zi inainte de expirarea mandatului membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
    (4) Perioada in care se depun propunerile de candidaturi se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu 30 de zile inainte de inceperea curgerii termenului prevazut la alin. (3).
    (5) Candidatii propusi vor prezenta Senatului un curriculum vitae, declaratia de avere si o declaratie pe propria raspundere ca nu au apartenenta politica.
    (6) Candidaturile se publica pe paginile de Internet ale Senatului si Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 5 zile de la expirarea perioadei de depunere a acestora.
    Art. 21
    Senatul alege, dintre candidatii prevazuti la art. 20, cei 2 reprezentanti ai societatii civile, potrivit procedurii prevazute in Regulamentul acestei Camere.
    Art. 22
    Hotararile Senatului privind validarea si alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    CAP. 3
    Functionarea Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 23
    (1) In termen de 15 zile de la publicarea hotararilor prevazute la art. 22, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie convoaca membrii Consiliului Superior al Magistraturii in sedinta de constituire.
    (2) In sedinta de constituire, prezidata de presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, sunt alesi presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii si se stabilesc responsabilitatile membrilor acestuia, pe domenii de activitate.
    Art. 24
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii functioneaza ca organ cu activitate permanenta. Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se iau in plen sau in sectii, potrivit atributiilor care revin acestora.
    (2) In perioada mandatului, presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii nu exercita activitatea de judecator sau procuror.
    Art. 25
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii este condus de presedinte, ajutat de un vicepresedinte, alesi pentru un mandat de un an, ce nu poate fi reinnoit, dintre magistratii prevazuti la art. 4 lit. a), care fac parte din sectii diferite.
    (2) Presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii sunt alesi de plen, in prezenta a cel putin 15 membri ai Consiliului, cu votul majoritatii membrilor acestuia.
    (3) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii principale:
    a) reprezinta Consiliul Superior al Magistraturii in relatiile interne si internationale;
    b) coordoneaza activitatea Consiliului Superior al Magistraturii si repartizeaza lucrarile pentru plen si sectii;
    c) prezideaza lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia cazului in care la lucrari participa Presedintele Romaniei;
    d) propune plenului masurile necesare pentru inceperea procedurilor de revocare a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii si de ocupare a locurilor devenite vacante;
    e) semneaza actele emise de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii;
    f) sesizeaza Curtea Constitutionala, in vederea solutionarii conflictelor juridice de natura constitutionala dintre autoritatile publice;
    g) numeste comisia de admitere si comisia de elaborare a subiectelor pentru admiterea in Institutul National al Magistraturii, in conditiile prevazute de Regulamentul de organizare a examenului de admitere in Institutul National al Magistraturii;
    h) desemneaza membrii Consiliului Superior al Magistraturii care pot fi consultati pentru elaborarea unor proiecte de acte normative;
    i) prezinta, in sedinta publica a plenului, raportul anual asupra activitatii Consiliului Superior al Magistraturii, care se transmite instantelor si parchetelor si se da publicitatii.
    (4) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii indeplineste orice alte atributii stabilite de lege, de Regulamentul de organizare si functionare administrativa a Consiliului Superior al Magistraturii si de plen.
    (5) In lipsa presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, atributiile prevazute la alin. (3) si (4) se exercita de vicepresedinte.
    (6) In caz de vacanta a functiei de presedinte, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de o luna de la constatarea vacantei, va proceda la alegerea noului presedinte, al carui mandat se exercita in perioada ramasa.
    Art. 26
    Presedintele Romaniei prezideaza, fara drept de vot, lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii la care participa.
    Art. 27
    (1) Lucrarile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt legal constituite in prezenta majoritatii membrilor acestora si sunt prezidate de presedintele sau, dupa caz, de vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii. In lipsa acestora, membrii sectiei aleg un presedinte de sedinta, cu votul majoritatii celor prezenti.
    (2) Magistratul care prezideaza lucrarile sectiei semneaza hotararile si celelalte acte emise de aceasta.
    Art. 28
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii se intruneste in plen si in sectii ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui, a vicepresedintelui sau a majoritatii membrilor plenului ori, dupa caz, ai sectiilor.
    (2) Lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii se desfasoara in prezenta a cel putin 15 membri.
    (3) Hotararile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii se iau cu votul majoritatii membrilor Consiliului, iar hotararile sectiilor se iau cu votul majoritatii membrilor sectiilor.
    Art. 29
    (1) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie participa la lucrarile sectiei pentru judecatori, procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la lucrarile sectiei pentru procurori, iar ministrul justitiei, la lucrarile ambelor sectii.
    (2) Ministrul justitiei, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie nu au drept de vot, in situatiile in care sectiile indeplinesc rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare.
    (3) Reprezentantii societatii civile participa numai la lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 30
    (1) Lucrarile plenului si ale sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt, de regula, publice. Membrii plenului sau ai sectiilor hotarasc, cu majoritate de voturi, situatiile in care sedintele nu sunt publice.
    (2) Ordinea de zi a lucrarilor plenului si ale sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii se aproba de catre acestea, la propunerea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii, in plen si in sectii, se iau prin vot direct si secret.
    (4) Ordinea de zi si hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se publica in Buletinul Oficial al Consiliului Superior al Magistraturii sau pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.

    CAP. 4
    Atributiile Consiliului Superior al Magistraturii

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune

    Art. 31
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii apara corpul magistratilor si membrii acestuia impotriva oricarui act de natura sa aduca atingere independentei sau impartialitatii magistratului in infaptuirea justitiei ori sa creeze suspiciuni cu privire la acestea. De asemenea, Consiliul Superior al Magistraturii apara reputatia profesionala a magistratilor.
    (2) Magistratul care considera ca independenta, impartialitatea sau reputatia profesionala ii sunt afectate in orice mod se poate adresa Consiliului Superior al Magistraturii care, dupa caz, poate dispune verificarea aspectelor semnalate, publicarea rezultatelor acesteia, poate sesiza organul competent sa decida asupra masurilor care se impun sau poate dispune orice alta masura corespunzatoare, potrivit legii.
    (3) Consiliul Superior al Magistraturii asigura respectarea legii si a criteriilor de competenta si etica profesionala in desfasurarea carierei profesionale a magistratilor.
    (4) Atributiile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii si ale sectiilor acestuia, referitoare la cariera magistratilor, se exercita cu respectarea dispozitiilor Legii privind statutul magistratilor nr. 303/2004 si ale Legii privind organizarea judiciara nr. 304/2004.
    Art. 32
    (1) In exercitarea atributiilor sale Consiliul Superior al Magistraturii poate solicita Ministerului Justitiei, instantelor judecatoresti si parchetelor, Institutului National al Magistraturii, altor autoritati si institutii publice, precum si persoanelor fizice sau juridice informatiile sau actele pe care le considera necesare.
    (2) In scopul informarii cu privire la activitatea instantelor si parchetelor, membrii Consiliului Superior al Magistraturii efectueaza deplasari la sediile instantelor si ale parchetelor si organizeaza intalniri cu judecatorii, procurorii si reprezentantii societatii civile.
    Art. 33
    (1) In cazurile in care legea prevede avizul conform, aprobarea sau acordul Consiliului Superior al Magistraturii, punctul de vedere emis de acesta este obligatoriu. Daca legea prevede consultarea sau avizul Consiliului Superior al Magistraturii, punctul de vedere emis de acesta nu este obligatoriu.
    (2) In cazul in care legea nu prevede un termen pentru emiterea avizelor de catre Consiliul Superior al Magistraturii, acestea se emit in 30 de zile de la sesizare. Depasirea de catre Consiliul Superior al Magistraturii a termenului de emitere a avizului nu afecteaza valabilitatea actului.
    Art. 34
    Consiliul Superior al Magistraturii intocmeste si pastreaza dosarele profesionale ale magistratilor, infiinteaza o baza de date referitoare la activitatea lor si asigura actualizarea acesteia.
    Art. 35
    Consiliul Superior al Magistraturii coordoneaza activitatea Institutului National al Magistraturii si a Scolii Nationale de Grefieri.

    SECTIUNEA a 2-a
    Atributiile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 36
    (1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii referitoare la cariera magistratilor:
    a) propune Presedintelui Romaniei numirea in functie si eliberarea din functie a judecatorilor si a procurorilor, cu exceptia celor stagiari. In cazul judecatorilor in functie ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, plenul examineaza si recomandarile primite de la Colegiul de conducere al acestei Curti;
    b) propune Presedintelui Romaniei numirea in functie si revocarea din functie a presedintelui, vicepresedintelui si presedintilor de sectii ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a procurorului general al Parchetului National Anticoruptie, precum si a adjunctilor acestora;
    c) dispune promovarea magistratilor in functiile de executie;
    d) dispune promovarea magistratilor in functiile de conducere din cadrul instantelor si al parchetelor, in urma consultarii magistratilor din cadrul instantelor si parchetelor respective;
    e) numeste judecatorii stagiari si procurorii stagiari, pe baza rezultatelor obtinute la examenul de absolvire a Institutului National al Magistraturii;
    f) elibereaza din functie judecatorii stagiari si procurorii stagiari;
    g) aproba transferul magistratilor;
    h) dispune suspendarea din functie a magistratilor;
    i) numeste, pe perioade determinate, in posturi vacante, magistrati de cariera pensionari;
    j) propune Presedintelui Romaniei conferirea de distinctii pentru magistrati, in conditiile legii.
    Art. 37
    (1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii referitoare la recrutarea, evaluarea, formarea si examenele magistratilor:
    a) la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii, stabileste numarul anual de cursanti ai Institutului National al Magistraturii, aproba anual data si locul pentru organizarea concursului de admitere la Institutul National al Magistraturii, stabileste tematica pentru concursul de admitere la Institutul National al Magistraturii si aproba programul de formare profesionala a auditorilor de justitie, emite avize si adopta regulamente, in cazurile si in conditiile prevazute de lege;
    b) organizeaza si valideaza, potrivit legii si regulamentului, examenul de capacitate al magistratilor si aproba programul de formare profesionala continua a magistratilor, la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii, precum si tematica activitatilor de formare profesionala continua, organizate de curtile de apel si parchetele de pe langa acestea;
    c) dispune organizarea concursului de promovare a magistratilor;
    d) numeste comisiile pentru evaluarea anuala a activitatii profesionale a magistratilor, in conditiile legii;
    e) numeste si revoca directorul si directorii adjuncti ai Institutului National al Magistraturii, la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii, si desemneaza judecatorii si procurorii care vor face parte din Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii;
    f) la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii, aproba structura organizatorica, statele de functii si statele de personal ale Institutului National al Magistraturii;
    g) numeste directorul si directorii adjuncti ai Scolii Nationale de Grefieri si desemneaza magistratii membri in Consiliul de conducere al scolii.
    (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii functioneaza ca instanta de judecata, avand in competenta solutionarea contestatiilor formulate de magistrati impotriva hotararilor pronuntate de sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia celor date in materie disciplinara.
    Art. 38
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii referitoare la organizarea si functionarea instantelor si a parchetelor:
    a) aproba infiintarea si desfiintarea sectiilor curtilor de apel, ale instantelor din circumscriptiile acestora si ale parchetelor de pe langa acestea, precum si infiintarea sediilor secundare ale instantelor judecatoresti si circumscriptiilor acestora, in conditiile legii;
    b) avizeaza proiectul de hotarare a Guvernului privind lista localitatilor care fac parte din circumscriptiile judecatoriilor;
    c) stabileste categoriile de procese sau de cereri care se solutioneaza in municipiul Bucuresti numai de anumite instante, cu respectarea competentei materiale prevazute de lege;
    d) la propunerea presedintilor curtilor de apel, stabileste numarul vicepresedintilor curtilor de apel, ai tribunalelor si ai tribunalelor specializate, precum si judecatoriile la care functioneaza un vicepresedinte;
    e) la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, stabileste numarul adjunctilor procurorilor generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si ai prim-procurorilor parchetelor de pe langa tribunale, precum si parchetele de pe langa judecatorii, unde prim-procurorii sunt ajutati de adjuncti;
    f) convoaca adunarile generale ale magistratilor, in conditiile legii;
    g) aproba masurile pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi pentru instante si parchete;
    h) elaboreaza propriul proiect de buget, cu avizul consultativ al Ministerului Finantelor Publice, si emite avizele conforme pentru proiectele de buget ale instantelor si parchetelor.
    Art. 39
    (1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii adopta Codul deontologic al magistratilor, Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii, Regulamentul privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, precum si alte regulamente si hotarari prevazute in Legea privind statutul magistratilor nr. 303/2004 si in Legea privind organizarea judiciara nr. 304/2004.
    (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii asigura publicarea Codului deontologic al magistratilor si a regulamentelor prevazute la alin. (1) in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizeaza proiectele de acte normative ce privesc activitatea autoritatii judecatoresti.
    (4) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizeaza proiectele de regulamente si ordine care se aproba de ministrul justitiei, in cazurile prevazute de lege.
    (5) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate sesiza ministrul justitiei cu privire la necesitatea initierii sau modificarii unor acte normative in domeniul justitiei.
    (6) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii publica anual, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii, raportul privind starea justitiei.
    Art. 40
    Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste secretarul general si personalul cu functii de conducere din aparatul Consiliului Superior al Magistraturii.

    SECTIUNEA a 3-a
    Atributiile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 41
    Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii au urmatoarele atributii referitoare la cariera magistratilor:
    a) dispun detasarea si delegarea magistratilor, in conditiile legii;
    b) analizeaza indeplinirea conditiilor legale de catre magistratii stagiari care au promovat examenul de capacitate, de catre alti juristi care au fost admisi la concursul de intrare in magistratura, de catre magistratii inscrisi la concursul de promovare in functii de executie si de catre cei care si-au depus candidatura pentru promovarea in functii de conducere;
    c) solutioneaza contestatiile impotriva calificativelor acordate de comisiile de evaluare anuala a activitatii profesionale a magistratilor, constituite in conditiile legii;
    d) emit avizul conform pentru mentinerea in functie a magistratilor sau, dupa caz, pentru reincadrarea in functie a magistratilor pensionati, pana la implinirea varstei de 68 de ani;
    e) iau masuri pentru solutionarea sesizarilor primite de la justitiabili sau de la alte persoane privind conduita necorespunzatoare a magistratilor.
    Art. 42
    (1) Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii incuviinteaza perchezitia, retinerea sau arestarea preventiva a judecatorilor si a magistratilor-asistenti.
    (2) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii incuviinteaza perchezitia, retinerea sau arestarea preventiva a procurorilor.
    (3) Dispozitiile prevazute la alin. (1) si (2) nu se aplica in caz de infractiune flagranta.
    Art. 43
    Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii numeste si promoveaza magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in conditiile legii.

    SECTIUNEA a 4-a
    Atributiile Consiliului Superior al Magistraturii in domeniul raspunderii disciplinare a magistratilor

    Art. 44
    (1) Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste, prin sectiile sale, rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor si a procurorilor, pentru faptele prevazute in Legea privind statutul magistratilor nr. 303/2004, precum si pentru exercitarea functiei cu rea-credinta sau grava neglijenta de catre acestia, daca fapta nu constituie infractiune.
    (2) Sectia pentru judecatori are rolul de instanta disciplinara si pentru magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    Art. 45
    (1) Actiunea disciplinara se exercita de:
    a) Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru presedintele, vicepresedintele, judecatorii si magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, precum si pentru presedintii curtilor de apel;
    b) colegiile de conducere ale curtilor de apel, pentru judecatorii din cadrul curtilor de apel si al instantelor din circumscriptia acestora;
    c) Colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, pentru procurorul general, prim-adjunctul si adjunctii acestuia, precum si pentru procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel;
    d) Colegiul de conducere al Parchetului National Anticoruptie, pentru procurorul general, adjunctii acestuia si procurorii Parchetului National Anticoruptie;
    e) colegiile de conducere ale parchetelor de pe langa curtile de apel, pentru procurorii din cadrul parchetelor de pe langa curtile de apel si al parchetelor din circumscriptia acestora.
    (2) In cazul exercitarii actiunii disciplinare, la lucrarile colegiilor de conducere nu participa judecatorii, judecatorii inspectori sau, dupa caz, procurorii inspectori si magistratul impotriva caruia se exercita actiunea disciplinara.
    Art. 46
    (1) In vederea exercitarii actiunii disciplinare este obligatorie efectuarea cercetarii prealabile, care se dispune de titularul acestei actiuni.
    (2) Cercetarea prealabila se efectueaza de judecatorii desemnati de Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de judecatorii inspectori din cadrul curtilor de apel ori, dupa caz, de procurorii inspectori din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, Parchetului National Anticoruptie sau din cadrul parchetelor de pe langa curtile de apel.
    (3) In cadrul cercetarii prealabile se stabilesc faptele si urmarile acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, existenta sau inexistenta vinovatiei si orice alte date concludente. Ascultarea celui in cauza si verificarea apararilor magistratului cercetat sunt obligatorii. Refuzul magistratului cercetat de a face declaratii sau de a se prezenta la cercetari se constata prin proces-verbal si nu impiedica incheierea cercetarii. Magistratul cercetat are dreptul sa cunoasca toate actele cercetarii si sa solicite probe in aparare.
    (4) Dupa primirea rezultatului cercetarii prealabile, titularul actiunii disciplinare sesizeaza sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, in vederea judecarii actiunii disciplinare.
    (5) Actiunea disciplinara se exercita in termen de 60 de zile de la data inregistrarii actului de constatare a abaterii, dar nu mai tarziu de un an de la data savarsirii abaterii.
    Art. 47
    Cercetarea prealabila in cazul abaterilor disciplinare savarsite de judecatorii, judecatorii inspectori sau procurorii inspectori prevazuti la art. 46 alin. (2) se efectueaza de judecatorii sau, dupa caz, procurorii desemnati de colegiul de conducere al instantei ori al parchetului din care face parte judecatorul, judecatorul inspector sau procurorul inspector.
    Art. 48
    (1) In procedura disciplinara in fata sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii, citarea magistratului impotriva caruia se exercita actiunea disciplinara este obligatorie. Magistratul poate fi reprezentat de un alt magistrat sau poate fi asistat ori reprezentat de un avocat.
    (2) Magistratul si, dupa caz, reprezentantul sau avocatul sau au dreptul sa ia cunostinta de toate actele dosarului si pot solicita administrarea de probe in aparare.
    (3) Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul in care constata ca sesizarea este intemeiata, aplica una dintre sanctiunile disciplinare prevazute de lege, in raport cu gravitatea abaterii disciplinare savarsite de magistrat si cu circumstantele personale ale acestuia.
    Art. 49
    Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii solutioneaza actiunea disciplinara printr-o hotarare care cuprinde, in principal, urmatoarele:
    a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara si incadrarea juridica a acesteia;
    b) temeiul de drept al aplicarii sanctiunii;
    c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de magistrat;
    d) sanctiunea aplicata si motivele care au stat la baza aplicarii acesteia;
    e) calea de atac si termenul in care hotararea poate fi atacata;
    f) instanta competenta sa judece calea de atac.
    Art. 50
    (1) Hotararile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii prin care s-a solutionat actiunea disciplinara se redacteaza, obligatoriu, in termen de cel mult 20 de zile de la pronuntare si se comunica de indata, in scris, magistratului si titularului actiunii disciplinare. Comunicarea hotararilor este asigurata de Secretariatul general al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Impotriva hotararilor prevazute la alin. (1) se poate exercita recurs in termen de 15 zile de la comunicare. Competenta solutionarii recursului apartine Completului de 9 judecatori al Inaltei Curti de Casatie si Justitie. Din Completul de 9 judecatori nu pot face parte membrii cu drept de vot ai Consiliului Superior al Magistraturii si magistratul sanctionat disciplinar.
    (3) Recursul suspenda executarea hotararii sectiei Consiliului Superior al Magistraturii de aplicare a sanctiunii disciplinare.
    (4) Hotararea prin care se solutioneaza recursul prevazut la alin. (2) este irevocabila.
    Art. 51
    In cazul in care s-a dispus excluderea din magistratura a unui judecator sau a unui procuror, hotararea irevocabila se transmite Presedintelui Romaniei, in vederea emiterii decretului de eliberare din functie.

    CAP. 5
    Statutul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 52
    (1) Durata mandatului membrilor alesi ai Consiliului Superior al Magistraturii este de 6 ani. Membrii Consiliului Superior al Magistraturii au calitatea de demnitar.
    (2) Calitatea de reprezentant al societatii civile ales membru al Consiliului Superior al Magistraturii este incompatibila cu calitatea de parlamentar, ales local, functionar public, magistrat in activitate, notar public, avocat, consilier juridic sau executor judecatoresc in exercitiu.
    (3) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii inceteaza, dupa caz, la expirarea mandatului, prin demisie, revocare din functie, nerezolvarea starii de incompatibilitate in termen de 15 zile de la data alegerii ori in caz de pierdere a functiei care a determinat desemnarea ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii, precum si prin deces.
    (4) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii se suspenda de drept, in situatia in care a intervenit, potrivit legii, suspendarea din functia de magistrat.
    Art. 53
    (1) Revocarea din functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii se propune de presedintele sau vicepresedintele Consiliului, in situatia in care persoana in cauza nu mai indeplineste conditiile legale pentru a fi membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii sau in cazul neindeplinirii atributiilor in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la sesizarea presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui Consiliului, poate dispune revocarea din functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Sanctiunea disciplinara aplicata unui magistrat ales ca membru al Consiliului Superior al Magistraturii atrage de drept pierderea calitatii de membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 54
    In cazul incetarii calitatii de membru al Consiliului Superior al Magistraturii inainte de expirarea mandatului, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii propune Senatului validarea magistratului care a obtinut numarul urmator de voturi in cadrul alegerilor desfasurate potrivit art. 9 alin. (3) sau art. 14 ori, dupa caz, alegerea unuia dintre candidatii prevazuti la art. 20. Mandatul noului membru dureaza pana la expirarea mandatului celui in locul caruia a fost ales.
    Art. 55
    (1) Pe perioada mandatului, presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii primesc o indemnizatie lunara egala cu cea a presedintelui, respectiv a vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
    (2) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia celor prevazuti la alin. (1) si (2), primesc lunar, pentru activitatea desfasurata, indemnizatia prevazuta in anexa nr. 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, aprobata prin Legea nr. 347/2003.
    Art. 56
    (1) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii nu pot fi promovati pe durata mandatului.
    (2) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii isi pierd aceasta calitate in cazul transferului sau al detasarii in functii din afara instantelor sau, dupa caz, a parchetelor.
    (3) Din Consiliul Superior al Magistraturii nu pot face parte, in timpul aceluiasi mandat, soti sau rude ori afini pana la gradul IV inclusiv.

    CAP. 6
    Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii

    Art. 57
    Consiliul Superior al Magistraturii dispune de un aparat tehnic administrativ propriu.
    Art. 58
    (1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Consiliului Superior al Magistraturii se asigura de la bugetul de stat.
    (2) Bugetul Institutului National al Magistraturii si al Scolii Nationale de Grefieri sunt cuprinse distinct in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
    (3) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii are calitatea de ordonator principal de credite, care poate fi delegata secretarului general.
    (4) Bugetul pentru curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si judecatorii este gestionat de catre Ministerul Justitiei, ministrul justitiei avand calitatea de ordonator principal de credite.
    Art. 59
    (1) Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este condus de un secretar general, numit pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea reinvestirii.
    (2) Secretarul general este numit de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dintre magistratii care au cel putin 10 ani vechime efectiva in magistratura si indeplinesc celelalte conditii prevazute de lege pentru promovarea in functii de conducere.
    (3) Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii poate fi ajutat de un secretar general adjunct, numit in conditiile prevazute la alin. (1) si (2).
    (4) Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii primeste o indemnizatie lunara egala cu cea a unui secretar de stat, iar adjunctul acestuia, o indemnizatie lunara egala cu cea a unui subsecretar de stat.
    Art. 60
    In cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii functioneaza inspectia judiciara. Inspectorii generali din cadrul inspectiei judiciare sunt numiti de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dintre persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 59 alin. (2).
    Art. 61
    (1) Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este organizat in directii, servicii si birouri.
    (2) Structura organizatorica a aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii se stabileste prin hotarare a plenului, in limitele bugetului.
    Art. 62
    (1) Personalul din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este numit prin concurs sau examen.
    (2) Personalul de conducere din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este numit de plen, iar cel de executie, de secretarul general.
    (3) Functiile de specialitate juridica din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii pot fi ocupate si de judecatori si procurori detasati, in conditiile legii.
    (4) Functionarii publici si personalul contractual din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii sunt salarizati potrivit dispozitiilor legale aplicabile acelorasi categorii de personal din aparatul Parlamentului.
    (5) Statele de functii si de personal se aproba de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, in limitele bugetului.
    Art. 63
    Atributiile secretarului general si ale personalului din aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii, precum si organizarea si functionarea compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii.

    CAP. 7
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 64
    Numarul de posturi necesar functionarii aparatului Consiliului Superior al Magistraturii se stabileste prin hotarare a plenului, in limitele bugetului.
    Art. 65
    Noul Consiliu Superior al Magistraturii isi incepe activitatea in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
    Art. 66
    Lucrarile in curs de solutionare referitoare la atributiile trecute in competenta Consiliului Superior al Magistraturii si dosarele profesionale ale magistratilor in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi se transmit obligatoriu noului Consiliu Superior al Magistraturii, in termen de 30 de zile de la constituirea acestuia.
    Art. 67
    (1) Pana la constituirea noului Consiliu Superior al Magistraturii, consiliul in functie isi continua activitatea, potrivit Constitutiei Romaniei, republicata.
    (2) Consiliul Superior al Magistraturii in functie ia masuri pentru organizarea alegerii membrilor primului Consiliu Superior al Magistraturii, constituit potrivit prezentei legi, in termenul prevazut la art. 65.
    Art. 68
    Personalul din cadrul Ministerului Justitiei si din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, preluat in aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii, se considera transferat.
    Art. 69
    In termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi, Guvernul va asigura un sediu corespunzator Consiliului Superior al Magistraturii.
    Art. 70
    La data intrarii in vigoare a prezentei legi, denumirea Centrul de Pregatire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, cuprinsa in actele normative in vigoare, se inlocuieste cu cea de Scoala Nationala de Grefieri.
    Art. 71
    (1) Paza sediului Consiliului Superior al Magistraturii, a bunurilor si valorilor apartinand acestuia, supravegherea accesului si mentinerea ordinii interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in acest sediu se asigura, in mod gratuit, de catre Jandarmeria Romana.
    (2) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii beneficiaza de protectie, conform legii, in conditiile prevazute prin protocolul incheiat intre presedintele Consiliului Superior al Magistraturii si ministrul administratiei si internelor.
    Art. 72
    (1) Prezenta lege intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 69.
    (2) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, prevederile titlului V "Consiliul Superior al Magistraturii" art. 86 - 90 din Legea pentru organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                        PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                           p. PRESEDINTELE SENATUI,
                               DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 317/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 317 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 317/2004
Legea 234 2018
Decizia 530 2018
Decizia 381 2018
Decizia 61 2018
Decizia 374 2016
Decizia 397 2014
Legea 255 2013
Legea 137 2013
Decizia 196 2013
Hotărârea 824 2012
Legea 76 2012
Legea 24 2012
OUG 195 2008
pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul justitiei
Hotărârea 30 2005
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal de specialitate juridica, asimilat magistratilor, din aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii
Hotărârea 31 2005
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual din aparatul tehnic administrativ al Consiliului Superior al Magistraturii
Hotărârea 166 2004
pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului Superior al Magistraturii
Hotărârea 167 2004
pentru aprobarea Regulamentului privind procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
Decretul 542 2004
pentru promulgarea Legii privind Consiliul Superior al Magistraturii
Legea 317 2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu