LEGE
Nr. 317 din 1 iulie 2004
privind Consiliul Superior al Magistraturii
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 599 din 2 iulie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Consiliul Superior al Magistraturii, reprezentant al autoritatii
judecatoresti, este garantul independentei justitiei.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii este independent si se supune, in
activitatea sa, numai legii.
Art. 2
Consiliul Superior al Magistraturii are personalitate juridica si sediul in
municipiul Bucuresti.
Art. 3
Prin exercitarea atributiilor sale, Consiliul Superior al Magistraturii
asigura functionarea eficienta a sistemului judiciar si respectarea legii in
desfasurarea carierei profesionale a magistratilor.
CAP. 2
Organizarea Consiliului Superior al Magistraturii
SECTIUNEA 1
Structura Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 4
Consiliul Superior al Magistraturii este alcatuit din 19 membri, din care:
a) 9 judecatori si 5 procurori, alesi in adunarile generale ale
magistratilor, care compun cele doua sectii ale Consiliului, una pentru
judecatori si una pentru procurori;
b) 2 reprezentanti ai societatii civile, specialisti in domeniul dreptului,
care se bucura de inalta reputatie profesionala si morala, alesi de Senat;
c) ministrul justitiei, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie
si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie, care sunt membri de drept ai Consiliului.
Art. 5
Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii este
alcatuita din:
a) 2 judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie;
b) 4 judecatori de la curtile de apel;
c) 2 judecatori de la tribunale;
d) un judecator de la judecatorii.
Art. 6
Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii este
alcatuita din:
a) un procuror de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie;
b) un procuror de la Parchetul National Anticoruptie;
c) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel;
d) un procuror de la parchetele de pe langa tribunale;
e) un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii.
SECTIUNEA a 2-a
Alegerea membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 7
(1) Magistratii, membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, prevazuti
la art. 4 lit. a), sunt alesi in adunarile generale ale judecatorilor sau, dupa
caz, ale procurorilor.
(2) Data la care au loc adunarile generale ale judecatorilor si ale
procurorilor se stabileste de catre Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii, cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea mandatului
membrilor acestuia si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a
III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 8
(1) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii se aleg din randul
judecatorilor si procurorilor numiti de Presedintele Romaniei si care au o
vechime de cel putin 6 ani in functia de magistrat.
(2) Judecatorii si procurorii care indeplinesc conditia prevazuta la alin.
(1) isi pot depune candidaturile pentru alegerea ca membri ai Consiliului
Superior al Magistraturii.
(3) Perioada in care pot fi depuse candidaturile se stabileste de Plenul
Consiliului Superior al Magistraturii si se publica in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a Consiliului Superior al
Magistraturii.
(4) Candidaturile se depun la colegiul de conducere al Inaltei Curti de
Casatie si Justitie, la colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta
Curte de Casatie si Justitie, la colegiul de conducere al Parchetului National
Anticoruptie sau la colegiile de conducere ale curtilor de apel ori ale
parchetelor de pe langa acestea, insotite de curriculum vitae.
(5) Colegiile de conducere ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie,
Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si Parchetului
National Anticoruptie, ale curtilor de apel si ale parchetelor de pe langa
acestea verifica indeplinirea conditiei prevazute la alin. (1) de catre
judecatorii si procurorii care si-au depus candidaturile.
Art. 9
(1) Judecatorii Inaltei Curti de Casatie si Justitie aleg, in adunarea
generala, prin vor secret, direct si personal, 2 membri pentru Consiliul
Superior al Magistraturii, dintre judecatorii care si-au depus candidatura.
(2) Procurorii de la Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie si procurorii de la Parchetul National Anticoruptie aleg, in adunarile
generale ale procurorilor din aceste parchete, prin vot secret, direct si
personal, cate un membru pentru Consiliul Superior al Magistraturii dintre
procurorii care si-au depus candidatura.
(3) Sunt alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii 2
judecatori de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, un procuror de la
Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si un procuror de la
Parchetul National Anticoruptie, care au obtinut numarul cel mai mare de voturi
in adunarile generale.
(4) In cazul in care 2 sau mai multi candidati au obtinut un numar egal de
voturi, este declarat ales magistratul cu cea mai mare vechime efectiva in
magistratura.
Art. 10
(1) Colegiul de conducere al fiecarei curti de apel si al fiecarui parchet
de pe langa acestea centralizeaza candidaturile depuse de judecatorii si
procurorii din circumscriptiile lor.
(2) Candidaturile se centralizeaza pe categorii de instante si parchete si
se transmit instantelor si parchetelor din circumscriptia curtii de apel.
(3) Colegiul de conducere al fiecarei curti de apel organizeaza propria
adunare generala, adunarea generala a judecatorilor de la tribunalele si
tribunalele specializate din circumscriptia curtii de apel si adunarea generala
a judecatorilor de la judecatoriile din circumscriptia curtii de apel.
(4) Colegiul de conducere al fiecarui parchet de pe langa curtile de apel
organizeaza propria adunare generala, adunarea generala a procurorilor de la
parchetele de pe langa tribunale si tribunalele specializate din circumscriptia
curtii de apel si adunarea generala a procurorilor de la parchetele de pe langa
judecatoriile din circumscriptia curtii de apel.
Art. 11
(1) Judecatorii de la fiecare curte de apel, judecatorii de la toate
tribunalele si tribunalele specializate din circumscriptia fiecarei curti de
apel si judecatorii de la toate judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti
de apel desemneaza, in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si
personal, cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al
Magistraturii dintre judecatorii care si-au depus candidatura.
(2) Procurorii de la fiecare parchet de pe langa curtile de apel,
procurorii de la toate parchetele de pe langa tribunale si tribunalele
specializate din circumscriptia fiecarei curti de apel si procurorii de la
parchetele de pe langa judecatoriile din circumscriptia fiecarei curti de apel
desemneaza, in cele 3 adunari generale, prin vot secret, direct si personal,
cate un candidat pentru functia de membru al Consiliului Superior al
Magistraturii dintre procurorii care si-au depus candidatura.
(3) Sunt desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului
Superior al Magistraturii judecatorii si procurorii care au obtinut numarul cel
mai mare de voturi in adunarile generale prevazute la alin. (1) si (2).
(4) Judecatorii militari si procurorii militari isi depun candidatura la
Curtea militara de apel sau, dupa caz, la parchetul militar de pe langa aceasta
curte. Dispozitiile alin. (1) - (3) se aplica in mod corespunzator. Tribunalul
militar teritorial si tribunalele militare, precum si parchetele de pe langa
acestea desemneaza cate un candidat care va fi inclus pe listele prevazute la
art. 12 alin. (1) lit. c) si d).
(5) Consiliul Superior al Magistraturii intocmeste listele cu judecatorii
si procurorii desemnati pentru a candida la functia de membru al Consiliului
Superior al Magistraturii, pe categorii de instante si parchete.
(6) Listele prevazute la alin. (5) se publica pe pagina de Internet a
Consiliului Superior al Magistraturii.
(7) Dispozitiile art. 9 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 12
(1) Listele judecatorilor si ale procurorilor care au fost desemnati pentru
a candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii se
transmit instantelor sau, dupa caz, parchetelor, de catre Consiliul Superior al
Magistraturii, cu cel putin 15 zile inainte de data stabilita pentru adunarile
generale, dupa cum urmeaza:
a) lista cuprinzand cei 16 candidati de la curtile de apel se transmite
tuturor curtilor de apel;
b) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa curtile
de apel se transmite tuturor parchetelor de pe langa curtile de apel;
c) lista cuprinzand cei 16 candidati de la tribunale si tribunalele
specializate se transmite tuturor tribunalelor si tribunalelor specializate;
d) lista cuprinzand cei 16 candidati de la parchetele de pe langa tribunale
si tribunalele specializate se transmite tuturor parchetelor de pe langa
tribunale si tribunalele specializate;
e) lista cuprinzand cei 15 candidati de la judecatorii se transmite tuturor
judecatoriilor;
f) lista cuprinzand cei 15 candidati de la parchetele de pe langa
judecatorii se transmite tuturor parchetelor de pe langa judecatorii.
(2) Listele prevazute la alin. (1) se afiseaza la sediile instantelor si
parchetelor.
Art. 13
(1) Listele prevazute la art. 12 alin. (1) se transmit de catre Consiliul
Superior al Magistraturii instantelor si parchetelor, insotite de buletine de
vot si de curriculum vitae.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii transmite fiecarei instante si fiecarui
parchet un numar de buletine de vot egal cu numarul judecatorilor din cadrul
instantei sau al procurorilor din cadrul parchetului.
(3) Forma si continutul buletinelor de vot se stabilesc de Plenul
Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Tiparirea buletinelor de vot se asigura de Consiliul Superior al
Magistraturii.
Art. 14
(1) In vederea alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, in
cadrul fiecarei instante si al fiecarui parchet se convoaca adunarea generala a
judecatorilor sau, dupa caz, a procurorilor.
(2) Judecatorii de la curtile de apel si procurorii de la parchetele de pe
langa acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in
adunarile lor generale, prin vot secret, direct si personal, 4 judecatori de la
curtile de apel si un procuror de la parchetele de pe langa acestea.
(3) Judecatorii de la tribunale si tribunalele specializate si procurorii
de la parchetele de pe langa acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al
Magistraturii, in adunarile lor generale, prin vot secret, direct si personal,
2 judecatori de la tribunale si tribunalele specializate si un procuror de la
parchetele de pe langa acestea.
(4) Judecatorii de la judecatorii si procurorii de la parchetele de pe langa
acestea aleg ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii, in adunarile
lor generale, prin vot secret, direct si personal, un judecator de la
judecatorii si un procuror de la parchetele de pe langa acestea.
Art. 15
(1) In procedura de desemnare a candidatilor si de alegere a membrilor
Consiliului Superior al Magistraturii, adunarile generale sunt legal
constituite in prezenta a cel putin doua treimi din numarul judecatorilor sau,
dupa caz, al procurorilor in functie, inclusiv cei delegati sau detasati de la
alte instante sau parchete.
(2) Adunarile generale sunt prezidate de magistratul cu cea mai mare
vechime in magistratura, care nu si-a depus candidatura pentru functia de
membru al Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) In procedura de alegere a membrilor Consiliului Superior al
Magistraturii, fiecare judecator si procuror are dreptul sa voteze un numar de
candidati egal cu numarul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii, care
reprezinta categoria de instante sau parchete la nivelul carora magistratul isi
desfasoara activitatea.
Art. 16
(1) Magistratul care a prezidat adunarea generala a judecatorilor sau, dupa
caz, a procurorilor:
a) asigura numararea voturilor;
b) intocmeste procesul-verbal cu privire la desfasurarea alegerilor si
rezultatele votului si il transmite Consiliului Superior al Magistraturii;
c) comunica numele judecatorilor sau al procurorilor desemnati pentru a
candida la functia de membru al Consiliului Superior al Magistraturii potrivit
art. 11 alin. (5) ori, dupa caz, alcatuieste si transmite Consiliului Superior
al Magistraturii lista cuprinzand candidatii inscrisi in ordinea descrescatoare
a voturilor obtinute in adunarile generale prevazute la art. 9 alin. (3) si la
art. 14 alin. (2) - (4).
(2) Pentru indeplinirea atributiilor prevazute la alin. (1), magistratul
care a prezidat adunarea generala este ajutat de 2 judecatori sau, dupa caz, de
2 procurori, desemnati la inceputul lucrarilor adunarii generale dintre
magistratii care nu si-au depus candidaturile.
Art. 17
(1) Consiliul Superior al Magistraturii centralizeaza rezultatele votului
din circumscriptiile tuturor curtilor de apel si ale parchetelor de pe langa
acestea.
(2) Sunt alesi ca membri al Consiliului Superior al Magistraturii:
a) 4 judecatori de la curtile de apel, care au obtinut numarul cel mai mare
de voturi la nivel national;
b) 2 judecatori de la tribunale si tribunalele specializate, care au
obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
c) un judecator de la judecatorii, care a obtinut numarul cel mai mare de
voturi la nivel national;
d) un procuror de la parchetele de pe langa curtile de apel, care a obtinut
numarul cel mai mare de voturi la nivel national;
e) un procuror de la parchetele de pe langa tribunale si tribunalele
specializate si un procuror de la parchetele de pe langa judecatorii, care au
obtinut numarul cel mai mare de voturi la nivel national.
(3) Dispozitiile art. 9 alin. (4) se aplica in mod corespunzator.
Art. 18
(1) Consiliul Superior al Magistraturii verifica legalitatea procedurilor
de alegere, din oficiu sau la sesizarea oricarui magistrat.
(2) Contestatiile referitoare la legalitatea procedurilor de alegere pot fi
depuse la Consiliul Superior al Magistraturii, in termen de 5 zile de la data
alegerilor.
(3) Contestatiile se solutioneaza de catre Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii, in termen de 3 zile de la data sesizarii. Modul de solutionare a
contestatiilor se comunica persoanelor care au facut sesizarea.
(4) In cazul in care se constata incalcari ale legii in procedurile de
alegere, Consiliul Superior al Magistraturii dispune masurile necesare pentru
inlaturarea acestora, inclusiv repetarea alegerilor, numai la instantele sau
parchetele la care incalcarea legii a avut drept consecinta influentarea
rezultatului alegerilor.
Art. 19
(1) Consiliul Superior al Magistraturii alcatuieste lista finala cuprinzand
magistratii alesi potrivit prevederilor art. 9 alin. (3) si art. 17 alin. (2)
si o transmite Biroului Permanent al Senatului.
(2) Biroul Permanent al Senatului inainteaza lista prevazuta la alin. (1)
Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, pentru a
examina daca au fost respectate dispozitiile legale cu privire la alegerea
membrilor Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Senatul, in prezenta majoritatii membrilor sai, pe baza raportului
Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunitati si validari, valideaza
lista cuprinzand magistratii alesi ca membri ai Consiliului Superior al
Magistraturii. Refuzul validarii nu poate interveni decat in cazul incalcarii
legii in procedura alegerii membrilor Consiliului Superior al Magistraturii si
numai daca aceasta incalcare a legii are drept consecinta influentarea
rezultatului alegerilor. Dispozitiile art. 18 alin. (4) se aplica in mod
corespunzator.
Art. 20
(1) In vederea alegerii celor doi reprezentanti ai societatii civile in
Consiliul Superior al Magistraturii, organizatiile profesionale ale juristilor,
consiliile profesionale ale facultatilor de drept acreditate, asociatiile si
fundatiile, care au ca obiect unic de activitate apararea drepturilor omului,
confederatiile sindicale si patronale reprezentative la nivel national, pot
propune Biroului Permanent al Senatului cate un candidat.
(2) Pot fi alesi ca membri ai Consiliului Superior al Magistraturii
reprezentanti ai societatii civile, care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt specialisti in domeniul dreptului, cu o vechime de cel putin 18 ani
in activitatea juridica sau in invatamantul juridic superior;
b) se bucura de inalta reputatie profesionala si morala;
c) nu au calitatea de membru al unui partid politic.
(3) Propunerile de candidaturi se depun la Biroul Permanent al Senatului,
intre a 90-a zi si a 60-a zi inainte de expirarea mandatului membrilor
Consiliului Superior al Magistraturii.
(4) Perioada in care se depun propunerile de candidaturi se publica in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a
Consiliului Superior al Magistraturii, cu 30 de zile inainte de inceperea
curgerii termenului prevazut la alin. (3).
(5) Candidatii propusi vor prezenta Senatului un curriculum vitae,
declaratia de avere si o declaratie pe propria raspundere ca nu au apartenenta
politica.
(6) Candidaturile se publica pe paginile de Internet ale Senatului si
Consiliului Superior al Magistraturii, in termen de 5 zile de la expirarea
perioadei de depunere a acestora.
Art. 21
Senatul alege, dintre candidatii prevazuti la art. 20, cei 2 reprezentanti
ai societatii civile, potrivit procedurii prevazute in Regulamentul acestei
Camere.
Art. 22
Hotararile Senatului privind validarea si alegerea membrilor Consiliului
Superior al Magistraturii se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I.
CAP. 3
Functionarea Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 23
(1) In termen de 15 zile de la publicarea hotararilor prevazute la art. 22,
presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie convoaca membrii Consiliului
Superior al Magistraturii in sedinta de constituire.
(2) In sedinta de constituire, prezidata de presedintele Inaltei Curti de
Casatie si Justitie, sunt alesi presedintele si vicepresedintele Consiliului
Superior al Magistraturii si se stabilesc responsabilitatile membrilor
acestuia, pe domenii de activitate.
Art. 24
(1) Consiliul Superior al Magistraturii functioneaza ca organ cu activitate
permanenta. Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se iau in plen sau
in sectii, potrivit atributiilor care revin acestora.
(2) In perioada mandatului, presedintele si vicepresedintele Consiliului
Superior al Magistraturii nu exercita activitatea de judecator sau procuror.
Art. 25
(1) Consiliul Superior al Magistraturii este condus de presedinte, ajutat
de un vicepresedinte, alesi pentru un mandat de un an, ce nu poate fi reinnoit,
dintre magistratii prevazuti la art. 4 lit. a), care fac parte din sectii
diferite.
(2) Presedintele si vicepresedintele Consiliului Superior al Magistraturii
sunt alesi de plen, in prezenta a cel putin 15 membri ai Consiliului, cu votul
majoritatii membrilor acestuia.
(3) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele
atributii principale:
a) reprezinta Consiliul Superior al Magistraturii in relatiile interne si
internationale;
b) coordoneaza activitatea Consiliului Superior al Magistraturii si
repartizeaza lucrarile pentru plen si sectii;
c) prezideaza lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, cu
exceptia cazului in care la lucrari participa Presedintele Romaniei;
d) propune plenului masurile necesare pentru inceperea procedurilor de
revocare a membrilor Consiliului Superior al Magistraturii si de ocupare a
locurilor devenite vacante;
e) semneaza actele emise de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii;
f) sesizeaza Curtea Constitutionala, in vederea solutionarii conflictelor
juridice de natura constitutionala dintre autoritatile publice;
g) numeste comisia de admitere si comisia de elaborare a subiectelor pentru
admiterea in Institutul National al Magistraturii, in conditiile prevazute de
Regulamentul de organizare a examenului de admitere in Institutul National al
Magistraturii;
h) desemneaza membrii Consiliului Superior al Magistraturii care pot fi
consultati pentru elaborarea unor proiecte de acte normative;
i) prezinta, in sedinta publica a plenului, raportul anual asupra
activitatii Consiliului Superior al Magistraturii, care se transmite
instantelor si parchetelor si se da publicitatii.
(4) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii indeplineste orice
alte atributii stabilite de lege, de Regulamentul de organizare si functionare
administrativa a Consiliului Superior al Magistraturii si de plen.
(5) In lipsa presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii,
atributiile prevazute la alin. (3) si (4) se exercita de vicepresedinte.
(6) In caz de vacanta a functiei de presedinte, Plenul Consiliului Superior
al Magistraturii, in termen de o luna de la constatarea vacantei, va proceda la
alegerea noului presedinte, al carui mandat se exercita in perioada ramasa.
Art. 26
Presedintele Romaniei prezideaza, fara drept de vot, lucrarile Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii la care participa.
Art. 27
(1) Lucrarile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii sunt legal
constituite in prezenta majoritatii membrilor acestora si sunt prezidate de
presedintele sau, dupa caz, de vicepresedintele Consiliului Superior al
Magistraturii. In lipsa acestora, membrii sectiei aleg un presedinte de
sedinta, cu votul majoritatii celor prezenti.
(2) Magistratul care prezideaza lucrarile sectiei semneaza hotararile si
celelalte acte emise de aceasta.
Art. 28
(1) Consiliul Superior al Magistraturii se intruneste in plen si in sectii
ori de cate ori este necesar, la convocarea presedintelui, a vicepresedintelui
sau a majoritatii membrilor plenului ori, dupa caz, ai sectiilor.
(2) Lucrarile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii se desfasoara
in prezenta a cel putin 15 membri.
(3) Hotararile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii se iau cu
votul majoritatii membrilor Consiliului, iar hotararile sectiilor se iau cu
votul majoritatii membrilor sectiilor.
Art. 29
(1) Presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie participa la
lucrarile sectiei pentru judecatori, procurorul general al Parchetului de pe
langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, la lucrarile sectiei pentru
procurori, iar ministrul justitiei, la lucrarile ambelor sectii.
(2) Ministrul justitiei, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie
si procurorul general al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie nu au drept de vot, in situatiile in care sectiile indeplinesc rolul
de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare.
(3) Reprezentantii societatii civile participa numai la lucrarile Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 30
(1) Lucrarile plenului si ale sectiilor Consiliului Superior al
Magistraturii sunt, de regula, publice. Membrii plenului sau ai sectiilor
hotarasc, cu majoritate de voturi, situatiile in care sedintele nu sunt
publice.
(2) Ordinea de zi a lucrarilor plenului si ale sectiilor Consiliului
Superior al Magistraturii se aproba de catre acestea, la propunerea
presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui Consiliului Superior al
Magistraturii.
(3) Hotararile Consiliului Superior al Magistraturii, in plen si in sectii,
se iau prin vot direct si secret.
(4) Ordinea de zi si hotararile Consiliului Superior al Magistraturii se
publica in Buletinul Oficial al Consiliului Superior al Magistraturii sau pe
pagina de Internet a Consiliului Superior al Magistraturii.
CAP. 4
Atributiile Consiliului Superior al Magistraturii
SECTIUNEA 1
Dispozitii comune
Art. 31
(1) Consiliul Superior al Magistraturii apara corpul magistratilor si
membrii acestuia impotriva oricarui act de natura sa aduca atingere independentei
sau impartialitatii magistratului in infaptuirea justitiei ori sa creeze
suspiciuni cu privire la acestea. De asemenea, Consiliul Superior al
Magistraturii apara reputatia profesionala a magistratilor.
(2) Magistratul care considera ca independenta, impartialitatea sau
reputatia profesionala ii sunt afectate in orice mod se poate adresa
Consiliului Superior al Magistraturii care, dupa caz, poate dispune verificarea
aspectelor semnalate, publicarea rezultatelor acesteia, poate sesiza organul
competent sa decida asupra masurilor care se impun sau poate dispune orice alta
masura corespunzatoare, potrivit legii.
(3) Consiliul Superior al Magistraturii asigura respectarea legii si a
criteriilor de competenta si etica profesionala in desfasurarea carierei
profesionale a magistratilor.
(4) Atributiile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii si ale
sectiilor acestuia, referitoare la cariera magistratilor, se exercita cu
respectarea dispozitiilor Legii privind statutul magistratilor nr. 303/2004 si
ale Legii privind organizarea judiciara nr. 304/2004.
Art. 32
(1) In exercitarea atributiilor sale Consiliul Superior al Magistraturii
poate solicita Ministerului Justitiei, instantelor judecatoresti si
parchetelor, Institutului National al Magistraturii, altor autoritati si
institutii publice, precum si persoanelor fizice sau juridice informatiile sau
actele pe care le considera necesare.
(2) In scopul informarii cu privire la activitatea instantelor si
parchetelor, membrii Consiliului Superior al Magistraturii efectueaza deplasari
la sediile instantelor si ale parchetelor si organizeaza intalniri cu
judecatorii, procurorii si reprezentantii societatii civile.
Art. 33
(1) In cazurile in care legea prevede avizul conform, aprobarea sau acordul
Consiliului Superior al Magistraturii, punctul de vedere emis de acesta este
obligatoriu. Daca legea prevede consultarea sau avizul Consiliului Superior al
Magistraturii, punctul de vedere emis de acesta nu este obligatoriu.
(2) In cazul in care legea nu prevede un termen pentru emiterea avizelor de
catre Consiliul Superior al Magistraturii, acestea se emit in 30 de zile de la
sesizare. Depasirea de catre Consiliul Superior al Magistraturii a termenului
de emitere a avizului nu afecteaza valabilitatea actului.
Art. 34
Consiliul Superior al Magistraturii intocmeste si pastreaza dosarele
profesionale ale magistratilor, infiinteaza o baza de date referitoare la
activitatea lor si asigura actualizarea acesteia.
Art. 35
Consiliul Superior al Magistraturii coordoneaza activitatea Institutului
National al Magistraturii si a Scolii Nationale de Grefieri.
SECTIUNEA a 2-a
Atributiile Plenului Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 36
(1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii
referitoare la cariera magistratilor:
a) propune Presedintelui Romaniei numirea in functie si eliberarea din
functie a judecatorilor si a procurorilor, cu exceptia celor stagiari. In cazul
judecatorilor in functie ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, plenul
examineaza si recomandarile primite de la Colegiul de conducere al acestei
Curti;
b) propune Presedintelui Romaniei numirea in functie si revocarea din
functie a presedintelui, vicepresedintelui si presedintilor de sectii ai
Inaltei Curti de Casatie si Justitie, a procurorului general al Parchetului de
pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie si a procurorului general al
Parchetului National Anticoruptie, precum si a adjunctilor acestora;
c) dispune promovarea magistratilor in functiile de executie;
d) dispune promovarea magistratilor in functiile de conducere din cadrul
instantelor si al parchetelor, in urma consultarii magistratilor din cadrul
instantelor si parchetelor respective;
e) numeste judecatorii stagiari si procurorii stagiari, pe baza
rezultatelor obtinute la examenul de absolvire a Institutului National al
Magistraturii;
f) elibereaza din functie judecatorii stagiari si procurorii stagiari;
g) aproba transferul magistratilor;
h) dispune suspendarea din functie a magistratilor;
i) numeste, pe perioade determinate, in posturi vacante, magistrati de
cariera pensionari;
j) propune Presedintelui Romaniei conferirea de distinctii pentru
magistrati, in conditiile legii.
Art. 37
(1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii
referitoare la recrutarea, evaluarea, formarea si examenele magistratilor:
a) la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al Magistraturii,
stabileste numarul anual de cursanti ai Institutului National al Magistraturii,
aproba anual data si locul pentru organizarea concursului de admitere la
Institutul National al Magistraturii, stabileste tematica pentru concursul de
admitere la Institutul National al Magistraturii si aproba programul de formare
profesionala a auditorilor de justitie, emite avize si adopta regulamente, in
cazurile si in conditiile prevazute de lege;
b) organizeaza si valideaza, potrivit legii si regulamentului, examenul de
capacitate al magistratilor si aproba programul de formare profesionala
continua a magistratilor, la propunerea Consiliului stiintific al Institutului
National al Magistraturii, precum si tematica activitatilor de formare
profesionala continua, organizate de curtile de apel si parchetele de pe langa
acestea;
c) dispune organizarea concursului de promovare a magistratilor;
d) numeste comisiile pentru evaluarea anuala a activitatii profesionale a
magistratilor, in conditiile legii;
e) numeste si revoca directorul si directorii adjuncti ai Institutului
National al Magistraturii, la propunerea Consiliului stiintific al Institutului
National al Magistraturii, si desemneaza judecatorii si procurorii care vor
face parte din Consiliul stiintific al Institutului National al Magistraturii;
f) la propunerea Consiliului stiintific al Institutului National al
Magistraturii, aproba structura organizatorica, statele de functii si statele
de personal ale Institutului National al Magistraturii;
g) numeste directorul si directorii adjuncti ai Scolii Nationale de
Grefieri si desemneaza magistratii membri in Consiliul de conducere al scolii.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii functioneaza ca instanta
de judecata, avand in competenta solutionarea contestatiilor formulate de
magistrati impotriva hotararilor pronuntate de sectiile Consiliului Superior al
Magistraturii, cu exceptia celor date in materie disciplinara.
Art. 38
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii are urmatoarele atributii
referitoare la organizarea si functionarea instantelor si a parchetelor:
a) aproba infiintarea si desfiintarea sectiilor curtilor de apel, ale
instantelor din circumscriptiile acestora si ale parchetelor de pe langa
acestea, precum si infiintarea sediilor secundare ale instantelor judecatoresti
si circumscriptiilor acestora, in conditiile legii;
b) avizeaza proiectul de hotarare a Guvernului privind lista localitatilor
care fac parte din circumscriptiile judecatoriilor;
c) stabileste categoriile de procese sau de cereri care se solutioneaza in
municipiul Bucuresti numai de anumite instante, cu respectarea competentei
materiale prevazute de lege;
d) la propunerea presedintilor curtilor de apel, stabileste numarul
vicepresedintilor curtilor de apel, ai tribunalelor si ai tribunalelor
specializate, precum si judecatoriile la care functioneaza un vicepresedinte;
e) la propunerea procurorului general al Parchetului de pe langa Inalta
Curte de Casatie si Justitie, stabileste numarul adjunctilor procurorilor
generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel si ai prim-procurorilor
parchetelor de pe langa tribunale, precum si parchetele de pe langa
judecatorii, unde prim-procurorii sunt ajutati de adjuncti;
f) convoaca adunarile generale ale magistratilor, in conditiile legii;
g) aproba masurile pentru suplimentarea sau reducerea numarului de posturi
pentru instante si parchete;
h) elaboreaza propriul proiect de buget, cu avizul consultativ al
Ministerului Finantelor Publice, si emite avizele conforme pentru proiectele de
buget ale instantelor si parchetelor.
Art. 39
(1) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii adopta Codul deontologic
al magistratilor, Regulamentul de organizare si functionare a Consiliului
Superior al Magistraturii, Regulamentul privind procedura alegerii membrilor
Consiliului Superior al Magistraturii, Regulamentul de ordine interioara al
instantelor judecatoresti, precum si alte regulamente si hotarari prevazute in
Legea privind statutul magistratilor nr. 303/2004 si in Legea privind
organizarea judiciara nr. 304/2004.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii asigura publicarea Codului
deontologic al magistratilor si a regulamentelor prevazute la alin. (1) in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de Internet a Consiliului
Superior al Magistraturii.
(3) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizeaza proiectele de
acte normative ce privesc activitatea autoritatii judecatoresti.
(4) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii avizeaza proiectele de
regulamente si ordine care se aproba de ministrul justitiei, in cazurile
prevazute de lege.
(5) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate sesiza ministrul
justitiei cu privire la necesitatea initierii sau modificarii unor acte
normative in domeniul justitiei.
(6) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii publica anual, in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a, si pe pagina de Internet a
Consiliului Superior al Magistraturii, raportul privind starea justitiei.
Art. 40
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii numeste secretarul general si
personalul cu functii de conducere din aparatul Consiliului Superior al
Magistraturii.
SECTIUNEA a 3-a
Atributiile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 41
Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii au urmatoarele atributii
referitoare la cariera magistratilor:
a) dispun detasarea si delegarea magistratilor, in conditiile legii;
b) analizeaza indeplinirea conditiilor legale de catre magistratii stagiari
care au promovat examenul de capacitate, de catre alti juristi care au fost
admisi la concursul de intrare in magistratura, de catre magistratii inscrisi
la concursul de promovare in functii de executie si de catre cei care si-au
depus candidatura pentru promovarea in functii de conducere;
c) solutioneaza contestatiile impotriva calificativelor acordate de
comisiile de evaluare anuala a activitatii profesionale a magistratilor,
constituite in conditiile legii;
d) emit avizul conform pentru mentinerea in functie a magistratilor sau,
dupa caz, pentru reincadrarea in functie a magistratilor pensionati, pana la
implinirea varstei de 68 de ani;
e) iau masuri pentru solutionarea sesizarilor primite de la justitiabili
sau de la alte persoane privind conduita necorespunzatoare a magistratilor.
Art. 42
(1) Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii
incuviinteaza perchezitia, retinerea sau arestarea preventiva a judecatorilor
si a magistratilor-asistenti.
(2) Sectia pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii
incuviinteaza perchezitia, retinerea sau arestarea preventiva a procurorilor.
(3) Dispozitiile prevazute la alin. (1) si (2) nu se aplica in caz de
infractiune flagranta.
Art. 43
Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii numeste si
promoveaza magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in
conditiile legii.
SECTIUNEA a 4-a
Atributiile Consiliului Superior al Magistraturii in domeniul raspunderii
disciplinare a magistratilor
Art. 44
(1) Consiliul Superior al Magistraturii indeplineste, prin sectiile sale,
rolul de instanta de judecata in domeniul raspunderii disciplinare a judecatorilor
si a procurorilor, pentru faptele prevazute in Legea privind statutul
magistratilor nr. 303/2004, precum si pentru exercitarea functiei cu
rea-credinta sau grava neglijenta de catre acestia, daca fapta nu constituie
infractiune.
(2) Sectia pentru judecatori are rolul de instanta disciplinara si pentru
magistratii-asistenti ai Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Art. 45
(1) Actiunea disciplinara se exercita de:
a) Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru
presedintele, vicepresedintele, judecatorii si magistratii-asistenti ai Inaltei
Curti de Casatie si Justitie, precum si pentru presedintii curtilor de apel;
b) colegiile de conducere ale curtilor de apel, pentru judecatorii din
cadrul curtilor de apel si al instantelor din circumscriptia acestora;
c) Colegiul de conducere al Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie
si Justitie, pentru procurorul general, prim-adjunctul si adjunctii acestuia,
precum si pentru procurorii Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si
Justitie si procurorii generali ai parchetelor de pe langa curtile de apel;
d) Colegiul de conducere al Parchetului National Anticoruptie, pentru
procurorul general, adjunctii acestuia si procurorii Parchetului National Anticoruptie;
e) colegiile de conducere ale parchetelor de pe langa curtile de apel,
pentru procurorii din cadrul parchetelor de pe langa curtile de apel si al
parchetelor din circumscriptia acestora.
(2) In cazul exercitarii actiunii disciplinare, la lucrarile colegiilor de
conducere nu participa judecatorii, judecatorii inspectori sau, dupa caz,
procurorii inspectori si magistratul impotriva caruia se exercita actiunea
disciplinara.
Art. 46
(1) In vederea exercitarii actiunii disciplinare este obligatorie
efectuarea cercetarii prealabile, care se dispune de titularul acestei actiuni.
(2) Cercetarea prealabila se efectueaza de judecatorii desemnati de
Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, de judecatorii
inspectori din cadrul curtilor de apel ori, dupa caz, de procurorii inspectori
din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie,
Parchetului National Anticoruptie sau din cadrul parchetelor de pe langa
curtile de apel.
(3) In cadrul cercetarii prealabile se stabilesc faptele si urmarile
acestora, imprejurarile in care au fost savarsite, existenta sau inexistenta
vinovatiei si orice alte date concludente. Ascultarea celui in cauza si
verificarea apararilor magistratului cercetat sunt obligatorii. Refuzul
magistratului cercetat de a face declaratii sau de a se prezenta la cercetari
se constata prin proces-verbal si nu impiedica incheierea cercetarii.
Magistratul cercetat are dreptul sa cunoasca toate actele cercetarii si sa
solicite probe in aparare.
(4) Dupa primirea rezultatului cercetarii prealabile, titularul actiunii
disciplinare sesizeaza sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, in
vederea judecarii actiunii disciplinare.
(5) Actiunea disciplinara se exercita in termen de 60 de zile de la data
inregistrarii actului de constatare a abaterii, dar nu mai tarziu de un an de
la data savarsirii abaterii.
Art. 47
Cercetarea prealabila in cazul abaterilor disciplinare savarsite de
judecatorii, judecatorii inspectori sau procurorii inspectori prevazuti la art.
46 alin. (2) se efectueaza de judecatorii sau, dupa caz, procurorii desemnati
de colegiul de conducere al instantei ori al parchetului din care face parte
judecatorul, judecatorul inspector sau procurorul inspector.
Art. 48
(1) In procedura disciplinara in fata sectiilor Consiliului Superior al
Magistraturii, citarea magistratului impotriva caruia se exercita actiunea
disciplinara este obligatorie. Magistratul poate fi reprezentat de un alt
magistrat sau poate fi asistat ori reprezentat de un avocat.
(2) Magistratul si, dupa caz, reprezentantul sau avocatul sau au dreptul sa
ia cunostinta de toate actele dosarului si pot solicita administrarea de probe
in aparare.
(3) Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii, in cazul in care
constata ca sesizarea este intemeiata, aplica una dintre sanctiunile
disciplinare prevazute de lege, in raport cu gravitatea abaterii disciplinare
savarsite de magistrat si cu circumstantele personale ale acestuia.
Art. 49
Sectiile Consiliului Superior al Magistraturii solutioneaza actiunea
disciplinara printr-o hotarare care cuprinde, in principal, urmatoarele:
a) descrierea faptei care constituie abatere disciplinara si incadrarea
juridica a acesteia;
b) temeiul de drept al aplicarii sanctiunii;
c) motivele pentru care au fost inlaturate apararile formulate de
magistrat;
d) sanctiunea aplicata si motivele care au stat la baza aplicarii acesteia;
e) calea de atac si termenul in care hotararea poate fi atacata;
f) instanta competenta sa judece calea de atac.
Art. 50
(1) Hotararile sectiilor Consiliului Superior al Magistraturii prin care
s-a solutionat actiunea disciplinara se redacteaza, obligatoriu, in termen de
cel mult 20 de zile de la pronuntare si se comunica de indata, in scris,
magistratului si titularului actiunii disciplinare. Comunicarea hotararilor
este asigurata de Secretariatul general al Consiliului Superior al
Magistraturii.
(2) Impotriva hotararilor prevazute la alin. (1) se poate exercita recurs
in termen de 15 zile de la comunicare. Competenta solutionarii recursului
apartine Completului de 9 judecatori al Inaltei Curti de Casatie si Justitie.
Din Completul de 9 judecatori nu pot face parte membrii cu drept de vot ai
Consiliului Superior al Magistraturii si magistratul sanctionat disciplinar.
(3) Recursul suspenda executarea hotararii sectiei Consiliului Superior al
Magistraturii de aplicare a sanctiunii disciplinare.
(4) Hotararea prin care se solutioneaza recursul prevazut la alin. (2) este
irevocabila.
Art. 51
In cazul in care s-a dispus excluderea din magistratura a unui judecator
sau a unui procuror, hotararea irevocabila se transmite Presedintelui Romaniei,
in vederea emiterii decretului de eliberare din functie.
CAP. 5
Statutul membrilor Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 52
(1) Durata mandatului membrilor alesi ai Consiliului Superior al
Magistraturii este de 6 ani. Membrii Consiliului Superior al Magistraturii au
calitatea de demnitar.
(2) Calitatea de reprezentant al societatii civile ales membru al
Consiliului Superior al Magistraturii este incompatibila cu calitatea de
parlamentar, ales local, functionar public, magistrat in activitate, notar
public, avocat, consilier juridic sau executor judecatoresc in exercitiu.
(3) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii inceteaza,
dupa caz, la expirarea mandatului, prin demisie, revocare din functie,
nerezolvarea starii de incompatibilitate in termen de 15 zile de la data
alegerii ori in caz de pierdere a functiei care a determinat desemnarea ca
membru al Consiliului Superior al Magistraturii, precum si prin deces.
(4) Calitatea de membru al Consiliului Superior al Magistraturii se
suspenda de drept, in situatia in care a intervenit, potrivit legii,
suspendarea din functia de magistrat.
Art. 53
(1) Revocarea din functia de membru ales al Consiliului Superior al
Magistraturii se propune de presedintele sau vicepresedintele Consiliului, in
situatia in care persoana in cauza nu mai indeplineste conditiile legale pentru
a fi membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii sau in cazul
neindeplinirii atributiilor in cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2) Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la sesizarea
presedintelui sau, dupa caz, a vicepresedintelui Consiliului, poate dispune
revocarea din functia de membru ales al Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Sanctiunea disciplinara aplicata unui magistrat ales ca membru al Consiliului
Superior al Magistraturii atrage de drept pierderea calitatii de membru al
Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 54
In cazul incetarii calitatii de membru al Consiliului Superior al
Magistraturii inainte de expirarea mandatului, Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii propune Senatului validarea magistratului care a obtinut numarul
urmator de voturi in cadrul alegerilor desfasurate potrivit art. 9 alin. (3)
sau art. 14 ori, dupa caz, alegerea unuia dintre candidatii prevazuti la art.
20. Mandatul noului membru dureaza pana la expirarea mandatului celui in locul
caruia a fost ales.
Art. 55
(1) Pe perioada mandatului, presedintele si vicepresedintele Consiliului
Superior al Magistraturii primesc o indemnizatie lunara egala cu cea a
presedintelui, respectiv a vicepresedintelui Inaltei Curti de Casatie si
Justitie.
(2) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii, cu exceptia celor
prevazuti la alin. (1) si (2), primesc lunar, pentru activitatea desfasurata,
indemnizatia prevazuta in anexa nr. 2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, aprobata prin
Legea nr. 347/2003.
Art. 56
(1) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii nu pot
fi promovati pe durata mandatului.
(2) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii isi
pierd aceasta calitate in cazul transferului sau al detasarii in functii din
afara instantelor sau, dupa caz, a parchetelor.
(3) Din Consiliul Superior al Magistraturii nu pot face parte, in timpul
aceluiasi mandat, soti sau rude ori afini pana la gradul IV inclusiv.
CAP. 6
Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 57
Consiliul Superior al Magistraturii dispune de un aparat tehnic
administrativ propriu.
Art. 58
(1) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Consiliului Superior
al Magistraturii se asigura de la bugetul de stat.
(2) Bugetul Institutului National al Magistraturii si al Scolii Nationale
de Grefieri sunt cuprinse distinct in bugetul Consiliului Superior al
Magistraturii.
(3) Presedintele Consiliului Superior al Magistraturii are calitatea de
ordonator principal de credite, care poate fi delegata secretarului general.
(4) Bugetul pentru curtile de apel, tribunale, tribunale specializate si
judecatorii este gestionat de catre Ministerul Justitiei, ministrul justitiei
avand calitatea de ordonator principal de credite.
Art. 59
(1) Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este condus
de un secretar general, numit pe o perioada de 4 ani, cu posibilitatea
reinvestirii.
(2) Secretarul general este numit de Plenul Consiliului Superior al
Magistraturii dintre magistratii care au cel putin 10 ani vechime efectiva in
magistratura si indeplinesc celelalte conditii prevazute de lege pentru
promovarea in functii de conducere.
(3) Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii poate fi
ajutat de un secretar general adjunct, numit in conditiile prevazute la alin.
(1) si (2).
(4) Secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii primeste o
indemnizatie lunara egala cu cea a unui secretar de stat, iar adjunctul
acestuia, o indemnizatie lunara egala cu cea a unui subsecretar de stat.
Art. 60
In cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al Magistraturii
functioneaza inspectia judiciara. Inspectorii generali din cadrul inspectiei
judiciare sunt numiti de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii dintre
persoanele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 59 alin. (2).
Art. 61
(1) Aparatul propriu al Consiliului Superior al Magistraturii este
organizat in directii, servicii si birouri.
(2) Structura organizatorica a aparatului propriu al Consiliului Superior
al Magistraturii se stabileste prin hotarare a plenului, in limitele bugetului.
Art. 62
(1) Personalul din aparatul propriu al Consiliului Superior al
Magistraturii este numit prin concurs sau examen.
(2) Personalul de conducere din aparatul propriu al Consiliului Superior al
Magistraturii este numit de plen, iar cel de executie, de secretarul general.
(3) Functiile de specialitate juridica din aparatul propriu al Consiliului
Superior al Magistraturii pot fi ocupate si de judecatori si procurori
detasati, in conditiile legii.
(4) Functionarii publici si personalul contractual din aparatul propriu al
Consiliului Superior al Magistraturii sunt salarizati potrivit dispozitiilor
legale aplicabile acelorasi categorii de personal din aparatul Parlamentului.
(5) Statele de functii si de personal se aproba de Plenul Consiliului
Superior al Magistraturii, in limitele bugetului.
Art. 63
Atributiile secretarului general si ale personalului din aparatul propriu
al Consiliului Superior al Magistraturii, precum si organizarea si functionarea
compartimentelor din cadrul aparatului propriu al Consiliului Superior al
Magistraturii se stabilesc prin Regulamentul de organizare si functionare a
Consiliului Superior al Magistraturii.
CAP. 7
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 64
Numarul de posturi necesar functionarii aparatului Consiliului Superior al
Magistraturii se stabileste prin hotarare a plenului, in limitele bugetului.
Art. 65
Noul Consiliu Superior al Magistraturii isi incepe activitatea in termen de
90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Art. 66
Lucrarile in curs de solutionare referitoare la atributiile trecute in
competenta Consiliului Superior al Magistraturii si dosarele profesionale ale
magistratilor in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi se
transmit obligatoriu noului Consiliu Superior al Magistraturii, in termen de 30
de zile de la constituirea acestuia.
Art. 67
(1) Pana la constituirea noului Consiliu Superior al Magistraturii,
consiliul in functie isi continua activitatea, potrivit Constitutiei Romaniei,
republicata.
(2) Consiliul Superior al Magistraturii in functie ia masuri pentru
organizarea alegerii membrilor primului Consiliu Superior al Magistraturii,
constituit potrivit prezentei legi, in termenul prevazut la art. 65.
Art. 68
Personalul din cadrul Ministerului Justitiei si din cadrul Parchetului de
pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, preluat in aparatul tehnic administrativ
al Consiliului Superior al Magistraturii, se considera transferat.
Art. 69
In termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi, Guvernul va
asigura un sediu corespunzator Consiliului Superior al Magistraturii.
Art. 70
La data intrarii in vigoare a prezentei legi, denumirea Centrul de
Pregatire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de
Specialitate, cuprinsa in actele normative in vigoare, se inlocuieste cu cea de
Scoala Nationala de Grefieri.
Art. 71
(1) Paza sediului Consiliului Superior al Magistraturii, a bunurilor si
valorilor apartinand acestuia, supravegherea accesului si mentinerea ordinii
interioare necesare desfasurarii normale a activitatii in acest sediu se
asigura, in mod gratuit, de catre Jandarmeria Romana.
(2) Magistratii alesi membri ai Consiliului Superior al Magistraturii
beneficiaza de protectie, conform legii, in conditiile prevazute prin
protocolul incheiat intre presedintele Consiliului Superior al Magistraturii si
ministrul administratiei si internelor.
Art. 72
(1) Prezenta lege intra in vigoare la 90 de zile de la data publicarii in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 69.
(2) La data intrarii in vigoare a prezentei legi, prevederile titlului V
"Consiliul Superior al Magistraturii" art. 86 - 90 din Legea pentru
organizarea judecatoreasca nr. 92/1992, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 259 din 30 septembrie 1997, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA