HOTARARE Nr. 364 din 10 mai 1999
pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea contractelor de
administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale,
la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar
majoritar, precum si a regiilor autonome
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 213 din 14 mai 1999
In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia Romaniei si ale
art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/1999 privind administrarea
companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul
sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar,
precum si a regiilor autonome,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind incheierea contractelor de
administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale,
la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar
majoritar, precum si a regiilor autonome, prevazute in anexa care face parte
integranta din prezenta hotarare.
Art. 2
Consiliile de administratie ale companiilor/societatilor nationale, ale
societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei
publice locale este actionar majoritar, precum si ale regiilor autonome isi vor
executa mandatul pana la numirea administratorului conform prevederilor
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 49/1999.
Art. 3
Institutiile publice implicate, respectiv Fondul Proprietatii de Stat si
ministerele de resort, precum si autoritatile administratiei publice locale,
dupa caz, vor lua masurile necesare pentru aplicarea Normelor metodologice
privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor
nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a
administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor
autonome.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Presedintele
Agentiei Romane de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu
Ministrul industriei
si comertului,
Radu Berceanu
p. Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Stefan Pete,
secretar de stat
Ministrul transporturilor,
Traian Basescu
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Secretar de stat,
seful Departamentului pentru
Administratie Publica Locala,
Ioan Onisei
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
Ministrul culturii,
Ion Caramitru
Presedintele
Consiliului de administratie
al Fondului Proprietatii de Stat,
Radu Sarbu
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor
nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a
administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor
autonome
Dispozitii generale
Art. 1
Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica
companiilor/societatilor nationale, societatilor comerciale, denumite in
continuare societati comerciale, la care statul sau o autoritate a
administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si regiilor
autonome de interes national sau local, denumite in continuare regii autonome.
Art. 2
Poate avea calitatea de administrator al societatii comerciale/regiei
autonome orice persoana fizica sau juridica, romana ori straina, singura sau in
asociere, care indeplineste conditiile prevazute de prezentele norme
metodologice.
CAP. 1
Organizarea si desfasurarea concursului de selectie a administratorilor
Art. 3
(1) Concursurile de selectie a administratorilor societatilor comerciale se
vor organiza in termen de 90 de zile de la data hotararii adunarii generale
extraordinare a actionarilor privind modificarea prevederilor actului
constitutiv referitoare la administrarea societatii si la inceperea procedurii
de selectie.
(2) In cazul regiilor autonome, concursurile de selectie a
administratorilor se vor organiza in termen de 90 de zile de la data ordinului
ministrului de resort sau, dupa caz, de la data hotararii autoritatii
administratiei publice locale.
Art. 4
(1) In vederea selectarii administratorului, adunarea generala a
actionarilor hotaraste constituirea unei comisii de selectie, formata din cel
mult 5 membri, reprezentanti ai actionarilor, si condusa de un reprezentant al
actionarului majoritar, in calitate de presedinte. Numarul membrilor desemnati
de fiecare actionar va fi proportional cu cota de capital social detinuta de
acesta. In cazul regiilor autonome comisia de selectie este desemnata prin
ordinul ministrului de resort sau, dupa caz, prin hotarare a autoritatii
administratiei publice locale.
(2) Membrii comisiei de selectie vor fi remunerati lunar, pe baza de
conventie civila, conform hotararii adunarii generale a actionarilor sau
ordinului ministrului de resort ori hotararii autoritatii administratiei
publice locale, cu o suma ce reprezinta maximum 40% din salariul de baza brut
lunar al directorului general al societatii comerciale ori al regiei autonome,
dupa caz.
(3) Cheltuielile privind organizarea concursurilor de selectie, incheierea
contractelor de administrare si remunerarea membrilor comisiei sunt suportate
de catre societatea comerciala/regia autonoma.
Art. 5
Comisia de selectie raspunde de:
a) elaborarea cererii de oferta si a criteriilor de selectie a administratorilor;
b) organizarea si desfasurarea concursului de selectie a administratorilor;
c) publicarea intr-un cotidian de mare tiraj si intr-un cotidian local,
precum si afisarea la sediul societatii comerciale sau al regiei autonome a
cererii de oferta, a criteriilor de selectie a administratorilor, a locului si
a datei pana la care se pot depune ofertele. Publicarea se va face de minimum
doua ori la un interval de maximum 5 zile;
d) selectarea si ierarhizarea ofertelor, in functie de punctajul obtinut de
fiecare ofertant;
e) desemnarea castigatorului concursului de selectie si restituirea
ofertelor neselectate, cu specificarea motivelor.
Art. 6
(1) Cererea de oferta si criteriile de selectie a administratorilor se vor
elabora, intr-o forma preliminara, in termen de 5 zile de la data constituirii
comisiei de selectie, pe baza obiectivelor si criteriilor de performanta.
(2) In termen de 5 zile lucratoare de la indeplinirea obligatiilor
prevazute la alin. (1) se va proceda la definitivarea acestor documente,
impreuna cu Fondul Proprietatii de Stat pentru societatile comerciale mari si
cu directiile teritoriale ale Fondului Proprietatii de Stat pentru societatile
comerciale mijlocii si mici sau cu ministerul de resort/autoritatea administratiei
publice locale in cazul companiilor/societatilor nationale ori al regiilor
autonome.
Art. 7
Adunarea generala a actionarilor societatii comerciale sau, in cazul
regiilor autonome, ministrul de resort ori autoritatea administratiei publice
locale, dupa caz, aproba: cererea de oferta, criteriile de selectie a
administratorului si ponderea acordata acestora, grila de evaluare a ofertelor,
data si locul unde are loc concursul de selectie.
Art. 8
Societatea comerciala sau regia autonoma, dupa caz, pune la dispozitie
candidatilor, la data si in locul mentionate in anuntul prevazut la art. 5,
urmatoarele documente:
a) cererea de oferta;
b) criteriile de selectie a administratorilor, ponderea acestora si grila
de evaluare a ofertelor;
c) proiectul contractului de administrare;
d) actul constitutiv al societatii comerciale sau, dupa caz, actul de
infiintare si regulamentul de organizare si functionare ale regiei autonome;
e) contractul colectiv de munca in vigoare;
f) bilanturile contabile ale exercitiilor financiare ce au stat la baza
calculului indicatorilor de referinta, cu anexele si rapoartele semestriale din
anul in curs, vizate de directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti;
g) obiectivele si criteriile de performanta, precum si indicatorii de
referinta, prezentate in anexa nr. 1, respectiv in anexa nr. 2, la prezentele
norme;
h) ultima balanta de verificare, rezultatele financiare, obligatiile
fiscale si situatia patrimoniului, vizate de directia generala a finantelor
publice si controlului financiar de stat judeteana sau, dupa caz, a
municipiului Bucuresti.
Art. 9
Conditiile obligatorii de participare la concursul de selectie a
administratorilor pentru persoane fizice sunt urmatoarele:
a) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
b) sa nu figureze pe lista cuprinzand administratorii carora li s-a revocat
mandatul din motive imputabile acestora, prezentand dovada eliberata de oficiul
registrului comertului;
c) sa prezinte adeverinta medicala din care sa rezulte ca sunt apte din
punct de vedere medical;
d) sa aiba pregatire profesionala corespunzatoare sau experienta in
domeniu, dovedita prin:
1. curriculum vitae (din care sa rezulte ca au o vechime de minimum 5 ani
in activitatea specifica);
2. diploma de studii superioare, in copie legalizata;
3. copii de pe alte diplome sau certificate de absolvire a unor cursuri de
specialitate;
4. referinte profesionale favorabile;
e) sa nu fi suferit condamnari penale definitive care le fac incompatibile
conform art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicata, fapt dovedit prin
certificat de cazier judiciar, in original, pentru persoanele fizice romane sau
prin alt act echivalent, conform legislatiei tarii de origine, autentificat in
limba romana, pentru persoanele fizice straine;
f) sa declare pe propria raspundere ca:
- nu vor avea calitatea de administrator si la o alta societate
comerciala/regie autonoma concurenta sau care are acelasi obiect de activitate,
in situatia in care sunt numiti administratori;
- nu detin actiuni sau parti sociale, care confera mai mult de 5% din
drepturile de vot in adunarea generala a actionarilor, ei sau rudele si afinii
lor pana la gradul al doilea, la o societate comerciala concurenta sau care are
acelasi obiect de activitate.
Art. 10
Conditiile obligatorii de participare la concursul de numire a
administratorilor pentru persoanele juridice sunt urmatoarele:
a) sa aiba personalitate juridica, dovedita, dupa caz, prin:
1. copie de pe certificatul de inmatriculare la oficiul registrului
comertului;
2. dovada existentei legale, in copie autentificata, conform legislatiei
tarii de origine;
b) sa aiba obiect de activitate si experienta in domeniul
administrarii/managementului, dovedite prin unul dintre urmatoarele acte:
1. extras din actul constitutiv certificat de oficiul registrului
comertului, din care sa rezulte ca au ca obiect de activitate administrarea
societatilor comerciale, pentru persoane juridice romane;
2. extras din actul constitutiv similar cu cel eliberat de oficiul
registrului comertului (autentificat in limba romana), din care sa rezulte ca
au ca obiect de activitate managementul societatilor, pentru persoane juridice
straine;
3. referinte profesionale favorabile de la alte societati comerciale/regii
autonome la care au asigurat administrarea sau de la societatile comerciale cu
care au relatii comerciale sau de colaborare;
c) sa aiba bonitate financiara dovedita prin:
1. recomandari de la o banca la care au contul curent, pentru persoane
juridice romane;
2. recomandari acordate de o banca romana sau de o banca straina agreata de
o banca romana, pentru persoanele juridice straine;
d) reprezentantii persoanelor juridice sa nu fi suferit condamnari penale
definitive care ii fac incompatibili conform art. 135 din Legea nr. 31/1990,
republicata, fapt dovedit prin certificat de cazier judiciar, in original, pentru
reprezentantii, persoane fizice romane, sau prin alt act echivalent conform
legislatiei tarii de origine, autentificat in limba romana, pentru
reprezentantii, persoane fizice straine;
e) sa fi platit in termenele legale obligatiile fiscale, fapt dovedit prin
adeverinta eliberata de directia generala a finantelor publice si controlului
financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, pentru persoanele
juridice romane, sau prin recomandare eliberata de autoritatea fiscala din tara
de origine, pentru persoanele juridice straine;
f) sa nu aiba calitatea de administrator si la o alta societate
comerciala/regie autonoma concurenta sau care are acelasi obiect de activitate,
in situatia in care este numita administrator, pe baza de declaratie data de
catre reprezentantii persoanelor juridice;
g) sa nu figureze pe lista cuprinzand administratorii revocati din motive
imputabile acestora, prezentand dovada eliberata de oficiul registrului
comertului.
Art. 11
(1) Actele doveditoare mentionate la art. 9, respectiv la art. 10, pot fi
completate, dupa caz, cu alte dovezi care sa ateste conditiile cerute.
(2) In cazul persoanelor fizice sau juridice straine, actele mentionate la
art. 9, respectiv la art. 10, trebuie sa fie traduse in limba romana si
legalizate de catre un notar public din Romania.
Art. 12
Neindeplinirea conditiilor obligatorii prevazute la art. 9, cu exceptia
prevederilor lit. d) pct. 3, sau, dupa caz, la art. 10 atrage respingerea
ofertei.
Art. 13
Principalele criterii de selectie a administratorilor sunt:
a) aptitudini legate de procesul decizional, precum si cunostinte in
domeniul relatiilor economice internationale, probate prin teste adecvate,
elaborate de societatea de specialitate selectata de Fondul Proprietatii de
Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale,
dupa caz. Sustinerea testelor se dovedeste cu adeverinta eliberata de
societatea de specialitate selectata;
b) absolvirea unor cursuri organizate de institutii in domeniul
administrarii si/sau experienta de conducere intr-o societate comerciala sau
regie autonoma;
c) elaborarea unor propuneri de: restructurare, relansare economica,
ocupare si formare a fortei de munca, precum si de privatizare a societatii
comerciale, aplicabile imediat, avand indicatorii de referinta, obiectivele si
criteriile de performanta care trebuie indeplinite conform ofertei si adecvate
situatiei economico-financiare a societatii comerciale/regiei autonome;
d) pregatire de specialitate si experienta acumulata in activitatea de
conducere;
e) elaborarea unor propuneri de strategii pe termen mediu de dezvoltare a
societatii comerciale/regiei autonome.
Art. 14
Candidatii depun, in plic sigilat, in termen de 30 de zile de la ultima
publicare a cererii de oferta, la locul precizat in anuntul publicitar,
urmatoarele:
- documente care sa ateste indeplinirea conditiilor minime obligatorii
prevazute la art. 9 si la art. 13 lit. a), b) si d) sau, dupa caz, la art. 10;
- oferta cuprinzand propunerile prevazute la art. 13 lit. c) si e).
Art. 15
In termen de maximum 15 zile de la expirarea perioadei de depunere a
ofertelor, comisia de selectie procedeaza la:
a) verificarea ofertelor si respingerea celor care nu indeplinesc
conditiile prevazute la art. 9 si la art. 13 lit. a), b) si d) sau la art. 10,
dupa caz;
b) evaluarea, inclusiv pe baza de interviu, a propunerilor prevazute la
art. 13 lit. c) si e), prezentate de ofertant;
c) punctarea ofertelor conform grilei de evaluare;
d) ierarhizarea ofertelor in functie de punctajul obtinut de fiecare
ofertant si desemnarea castigatorului concursului de selectie a
administratorului;
e) comunicarea, in scris, a rezultatelor selectiei tuturor ofertantilor;
f) transmiterea rezultatelor si a documentelor concursului de selectie
Fondului Proprietatii de Stat sau ministerului de resort pentru a inainta
propunerile de imputernicire a reprezentantilor in adunarea generala a
actionarilor a societatii comerciale privind numirea administratorului si
semnarea contractului de administrare. In cazul regiilor autonome numirea
administratorului si semnarea contractului de administrare, pe baza
rezultatelor si a documentelor concursului de selectie, se fac de ministerul de
resort sau, dupa caz, de autoritatea administratiei publice locale.
Art. 16
(1) Ofertantii pot depune contestatii la sediul Fondului Proprietatii de
Stat, al ministerului de resort sau al autoritatii administratiei publice
locale, dupa caz, in cel mult 5 zile de la comunicarea rezultatului.
(2) Contestatiile sunt analizate de catre o comisie de solutionare a
contestatiilor, desemnata, dupa caz, de Fondul Proprietatii de Stat, de
ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale.
Deciziile comisiei vor fi comunicate petentilor in termen de 10 zile de la
primirea acestora.
(3) Dupa incheierea termenului de solutionare a contestatiilor comisia de
selectie isi inceteaza de drept activitatea.
(4) Daca nici o persoana fizica sau juridica, romana ori straina, nu depune
cerere de oferta sau comisia de selectie nu poate desemna castigatorul
concursului de selectie, procedura se va relua cu respectarea dispozitiilor
prezentelor norme.
Art. 17
(1) Negocierea si semnarea contractului de administrare intre:
a) societatea comerciala/regia autonoma, prin reprezentantul/reprezentantii
desemnat/desemnati de adunarea generala a actionarilor, de ministerul de resort
ori de autoritatea administratiei publice locale; si
b) administratorul selectat
se fac la sediul societatii comerciale/regiei autonome in termen de 10 zile de
la solutionarea, in termenul prevazut la art. 16, a eventualelor contestatii.
Clauzele contractuale se negociaza pornindu-se de la obiectivele si criteriile
din cererea de oferta.
(2) Fondul Proprietatii de Stat, ministerul de resort ori autoritatea
administratiei publice locale, dupa caz, isi va imputernici reprezentantii in
adunarea generala a actionarilor pentru ca, in termenul prevazut la alin. (1),
sa convoace adunarea generala a actionarilor pentru numirea administratorului
selectat, potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile
comerciale, republicata. Pentru regiile autonome numirea administratorului
selectat se face prin ordin al ministrului de resort sau prin hotarare a
autoritatii administratiei publice locale, dupa caz.
(3) Daca partile nu convin asupra continutului contractului de administrare
ori asupra incheierii lui, neintelegerile se vor solutiona in termen de 30 de
zile de catre conducerea Fondului Proprietatii de Stat, a ministerului de
resort ori de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz. In situatia
in care neintelegerile se mentin, se va relua procedura de selectie, cu
respectarea dispozitiilor prezentelor norme.
(4) La negocierea contractului de administrare se va avea in vedere o
clauza reparatorie, pentru situatia prevazuta la art. 17 din anexa nr. 3 la
prezentele norme, care sa asigure administratorului o despagubire pentru lunile
ramase pana la sfarsitul anului calendaristic.
CAP. 2
Contractul de administrare
Art. 18
(1) Contractul de administrare este acordul de vointa dintre o persoana
juridica ce desfasoara o activitate economica si un administrator, persoana
fizica sau/si juridica, singura sau in asociere, care are ca obiect organizarea
si gestionarea activitatii proprietarului, pe baza unor obiective si criterii
de performanta cuantificabile, in schimbul unei indemnizatii.
(2) Obiectivele si criteriile de performanta, parte a contractului de
administrare, sunt aprobate de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de
resort sau de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz.
Continutul-cadru al obiectivelor si criteriilor de performanta este prezentat
in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, iar indicatorii de referinta
la care se raporteaza sunt prezentati in anexa nr. 2 la prezentele norme
metodologice.
(3) Obiectivele si criteriile de performanta reprezinta, in expresie
cantitativa si valorica, principalele rezultate ale societatii
comerciale/regiei autonome pe care administratorul se angajeaza sa le obtina
prin gestionarea si organizarea activitatii acesteia.
(4) Modelul proiectului contractului de administrare este cuprins in anexa
nr. 3 la prezentele norme metodologice.
Art. 19
Contractul de administrare se incheie pe o perioada de 1 - 4 ani.
Contractul incheiat cu administratorul, persoana fizica sau juridica straina,
este guvernat de legislatia romaneasca. In conditiile indeplinirii de catre
administratorul in exercitiu a obligatiilor asumate prin contract, la expirarea
termenului prevazut partile pot conveni prelungirea contractului cu o perioada
care se negociaza, dar care nu poate fi mai mare decat cea stabilita initial
prin contract.
Art. 20
Administratorul, persoana fizica sau/si juridica, singura sau in asociere,
este platit potrivit contractului de administrare, dupa cum urmeaza:
a) cu indemnizatie lunara bruta care se suporta din fondurile societatii
comerciale/regiei autonome si se calculeaza conform anexei nr. 3 a) la
prezentele norme metodologice;
b) prin participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei
autonome, dupa caz, determinat anual la incheierea exercitiului financiar,
numai in cazul in care in anul financiar incheiat rata profitului net este mai
mare decat cea realizata in anul precedent, daca aceasta rata a profitului net
este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat
la baza incheierii contractului de administrare. Participarea administratorului
la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome se determina conform
anexei nr. 3 b) la prezentele norme metodologice.
Art. 21
Administratorul nu poate fi revocat decat in conditiile stabilite prin
contractul de administrare.
Art. 22
Contractul de administrare se incheie in forma scrisa. Contractul semnat se
depune spre inregistrare la oficiul registrului comertului in a carui raza
teritoriala se afla sediul societatii comerciale/regiei autonome, in termen de
15 zile de la numirea administratorului de catre adunarea generala a
actionarilor, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice
locale, dupa caz, potrivit art. 22 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind
registrul comertului, republicata.
CAP. 3
Dispozitii finale
Art. 23
Obiectivele si criteriile de performanta aprobate de Fondul Proprietatii de
Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale
se vor negocia anual de catre partile contractante si vor deveni operante dupa
avizarea lor de catre Fondul Proprietatii de Stat, respectiv de catre
ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale.
Art. 24
Contractele de administrare incheiate cu incalcarea dispozitiilor
prezentelor norme metodologice pe parcursul procesului de organizare a
concursului, selectarii, negocierii si incheierii acestora sunt nule de drept
din momentul dovedirii acestor incalcari.
Art. 25
Lista cuprinzand administratorii revocati din motive imputabile lor se
intocmeste de catre Fondul Proprietatii de Stat, respectiv de catre ministerul
de resort sau autoritatea administratiei publice locale, si se comunica lunar,
pentru afisare, la directiile teritoriale ale Fondului Proprietatii de Stat, la
sediul ministerului de resort, la sediul administratiei publice locale si la
oficiul registrului comertului.
Art. 26
Ministerele de resort sau autoritatile administratiei publice locale,
pentru companiile/societatile nationale si pentru regiile autonome aflate in
coordonarea acestora, pot elabora instructiuni specifice privind aplicarea
prezentelor norme metodologice.
Art. 27
Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica in mod corespunzator
si societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei
publice locale este asociat si detine cel putin jumatate, din drepturile de vot
in adunarea generala a actionarilor.
Art. 28
Anexa nr. 1 "Obiective si criterii de performanta", anexa nr. 2
"Indicatori de referinta" si anexa nr. 3 "Contract de
administrare" fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1
la normele metodologice
OBIECTIVE SI CRITERII DE PERFORMANTA
(continut-cadru)
Obiectivele si criteriile de performanta reprezinta, in expresie
cantitativa si valorica, principalele rezultate ale societatii
comerciale/regiei autonome, pe care administratorul se angajeaza sa le obtina
prin conducerea, gestionarea si organizarea activitatii acesteia.
Obiectivele si criteriile de performanta se stabilesc prin negociere si
prin raportare la indicatorii de referinta determinati conform prevederilor
anexei nr. 2.
Ponderea cu care intra in calcul coeficientul global de indeplinire a
criteriilor de performanta este stabilita in anexa nr. 3 b).
A. Obiective
In functie de situatia concreta a fiecarei societati comerciale/regii
autonome si de strategia propusa pentru intreaga durata a contractului de
administrare, se vor urmari:
1. evolutia volumului de activitate din activitatea de exploatare (cifra de
afaceri, volumul productiei, rotatia stocurilor);
2. evolutia rezultatelor financiare din activitatea de exploatare
(cresterea profitului, diminuarea pierderilor, diminuarea creantelor si a
nivelului datoriilor);
3. evolutia indicatorilor de flux financiar;
4. prioritati ale restructurarii (eforturi si efecte, volumul de
investitii, surse de finantare);
5. imbunatatirea pozitiei pe piata interna si externa: balanta de
import-export, cota de piata, volumul desfacerilor, unde este cazul;
6. pregatirea privatizarii (clarificarea situatiei patrimoniale, atragerea
de investitori, pregatirea dosarului societatii comerciale in vederea
privatizarii).
Exprimarea valorica si cantitativa a fiecarui obiectiv se negociaza avand
ca nivel minim propunerile din cererea de oferta.
B. Criterii de performanta
1. Rata profitului net
Profitul net
----------------- x 100 (%)
Cifra de afaceri
2. Rata rentabilitatii exploatarii
Rezultatul exploatarii
----------------------- x 100 (%)
Cifra de afaceri
3. Rata rentabilitatii economice
Rezultatul exploatarii
----------------------- x 100 (%)
Active total
4. Productivitatea muncii in preturi curente
Cifra de afaceri
--------------------------------- (milioane lei/salariat)
Numarul mediu total de personal
5. Productivitatea muncii in preturi comparabile
Valoarea productiei marfa in preturi comparabile
---------------------------------------------------- (milioane
Numarul mediu de personal in activitatea industriala lei/salariat)
sau pentru societati comerciale cu profil neindustrial
Cifra de afaceri in preturi comparabile
----------------------------------------- (milioane lei/salariat)
Numarul mediu total de personal
6. Perioada de recuperare a creantelor
Creante
------------------------------- x 181 (zile) pentru semestrul I
Cifra de afaceri semestriala
Creante
------------------------------- x 365 (zile) pentru un an
Cifra de afaceri anuala
7. Perioada de rambursare a datoriilor
Datorii
------------------------------ x 181 (zile) pentru semestrul I
Cifra de afaceri semestriala
Datorii
------------------------------- x 365 (zile) pentru un an
Cifra de afaceri anuala
8. Rotatia stocurilor
Cifra de afaceri semestriala
------------------------------ x 2 (rotatii/an) pentru semestrul I
Stocuri
Cifra de afaceri anuala
------------------------- (rotatii/an) pentru un an
Stocuri
9. Rata lichiditatii generale
Active circulante (milioane lei)
----------------------------------------
Datorii pe termen scurt (milioane lei)
Nivelul trebuie sa fie peste 1,5.
10. Rata lichiditatii partiale (intermediare)
[Active circulante - stocuri] (milioane lei)
--------------------------------------------
Datorii pe termen scurt (milioane lei)
Nivelul trebuie sa fie peste 0,5.
11. Ponderea cheltuielilor cu personalul in valoarea adaugata
Cheltuieli cu personalul (milioane lei)
------------------------------------------- x 100 (%)
Valoarea adaugata (milioane lei)
Ponderea trebuie sa fie sub 80%, considerata limita de alarma.
Pentru ramuri mari consumatoare de combustibili si energie, optional se pot
utiliza indicatori privind reducerea consumurilor de energie sau de combustibil
conventional, calculati conform relatiilor:
12. Consum specific de energie electrica in preturi curente
Consum de energie electrica (MWh)
-----------------------------------
Cifra de afaceri (milioane lei)
13. Consum specific de energie electrica in preturi comparabile
Consum de energie electrica (MWh)
------------------------------------------
Cifra de afaceri in preturi comparabile
cu cele din anul precedent (milioane lei)
14. Consum specific de combustibil conventional in preturi curente
Consum de combustibil conventional (tcc)
-------------------------------------------
Cifra de afaceri (milioane lei)
15. Consum specific de combustibil conventional in preturi comparabile
Consum de combustibil conventional (tcc)
--------------------------------------------
Cifra de afaceri in preturi comparabile
cu cele din anul precedent (milioane lei)
NOTA:
Criteriile de performanta se determina pe baza indicatorilor de referinta.
In functie de specificul societatii comerciale/regiei autonome, comisia de
selectie decide numarul criteriilor de performanta si coeficientii de ponderare
a acestora (suma coeficientilor de ponderare fiind 1), negociind nivelul
criteriilor de performanta.
ANEXA Nr. 2
la normele metodologice
INDICATORI DE REFERINTA
Indicatorii de referinta se stabilesc de catre comisia de selectie pe baza
indicatorilor economico-financiari realizati in exercitiile financiare din
ultimii 2 ani. Acestia stau la baza stabilirii obiectivelor si criteriilor de
performanta care se negociaza in cadrul contractului de administrare.
Indicatorii de referinta se actualizeaza anual pe baza datelor din bilantul
contabil anual aprobat si se avizeaza de Fondul Proprietatii de Stat, de
ministerul de resort sau de catre autoritatea administratiei publice locale,
dupa caz.
ANEXA Nr. 3
la normele metodologice
CONTRACT DE ADMINISTRARE*1)
(cadru)
CAP. 1
Partile contractante
Art. 1
In realizarea si dezvoltarea atributiilor administratorilor, prevazute de
Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, precum si in
actul constitutiv, intre
1. Societatea Comerciala/Regia Autonoma ...................., cu sediul in
localitatea ..........., str. ....... nr. ......, sectorul/judetul ............,
inmatriculata la Oficiul registrului comertului .................. la nr.
....., reprezentata prin*2) ....................., in baza hotararii adunarii
generale a actionarilor/asociatilor/ordinului/hotararii din data de
..........., denumita in continuare societate,
si
2.a) Societatea Comerciala ................, de nationalitate ..........,
cu sediul in localitatea ..........., str. ....... nr. .....,
sectorul/judetul/tara ................., inmatriculata la ............... la
nr. ......., reprezentata prin .............., in baza ............., denumita
in continuare administrator,
sau
b) Societatea Comerciala*3) .................., de nationalitate
.........., cu sediul in localitatea ................, str. ................
nr. .........., sectorul/judetul/tara .............., inmatriculata la
......... la nr. ......., reprezentata prin .................., in baza
.................., impreuna cu domnul/doamna ............................,
cetatean ......................, domiciliat/domiciliata in localitatea
.........., str. .......... nr. ........., sectorul/judetul
...................., avand actul de identitate ............... seria ........
nr. ......, eliberat de ................., denumita in continuare
administrator,
sau
c) domnul/doamna*4) ............, cetatean .........,
domiciliat/domiciliata in localitatea ..............., str. ...... nr. ...,
sectorul/judetul ........., avand actul de identitate ............... seria
......... nr. ......., eliberat de ............., denumit/denumita in
continuare administrator,
se incheie prezentul contract de administrare.
------------
*1) Continutul-cadru al contractului de administrare se aplica, cu
modificarile corespunzatoare, si societatilor cu raspundere limitata.
*2) Se nominalizeaza reprezentantii institutiilor publice in adunarea
generala a actionarilor.
*3) Se vor enumera persoanele juridice si/sau fizice care impreuna au
calitatea de administrator.
*4) In cazul in care mai multe persoane fizice si/sau juridice participa in
echipa, contractul de administrare se semneaza cu fiecare in parte.
CAP. 2
Obiectul contractului
Art. 2
In urma acordului de vointa intervenit intre parti, societatea
comerciala/regia autonoma incredinteaza administratorului organizarea si
gestionarea activitatii sale, pe baza unor obiective si criterii de
performanta, acesta reprezentand totodata societatea comerciala/regia autonoma
in raporturile cu tertii si purtand raspunderea pentru modul in care
infaptuieste actele de administrare a societatii comerciale/regiei autonome, in
schimbul unei indemnizatii, potrivit celor convenite prin prezentul contract.
CAP. 3
Durata contractului
Art. 3
Prezentul contract se incheie pe o durata de 1 - 4 ani, daca in actul
constitutiv nu se prevede altfel, incepand cu data semnarii acestuia. In
conditiile indeplinirii de catre administrator a obligatiilor asumate prin
contract, la expirarea termenului partile pot conveni prin act aditional
prelungirea contractului cu o perioada care se va negocia, dar care nu poate fi
mai mare decat cea stabilita prin prezentul contract.
CAP. 4
Drepturile si obligatiile administratorului
Art. 4
Administratorul are urmatoarele drepturi:
(1) Primirea unei indemnizatii lunare brute. Indemnizatia lunara bruta
poate fi supusa indexarilor stabilite si aprobate prin hotarare a adunarii
generale a actionarilor/ordin al ministrului de resort sau prin hotarare a
autoritatii administratiei publice locale, dupa caz, urmand sa se incheie act
aditional la prezentul contract.
Indemnizatia lunara bruta se negociaza conform prevederilor anexei nr. 3 a)
la prezentul contract.
In caz de neindeplinire a criteriilor, indemnizatia lunara bruta acordata
se diminueaza proportional.
(2) Participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome,
din fondul de participare a administratorului la profit, in cazul in care se
obtine o rata a profitului net mai mare in exercitiul financiar analizat fata
de cea realizata in anul de referinta, cu conditia ca aceasta rata sa fie cel
putin egala cu rata profitului net pe care administratorul s-a angajat sa o
obtina pentru respectivul exercitiu financiar. Calculul cotei de participare la
profitul net se face potrivit reglementarilor cuprinse in anexa nr. 3 b).
(3) Decontarea, pe baza documentelor justificative, a cheltuielilor de
cazare, diurna, transport si a altor cheltuieli, pentru deplasarile in interes
de serviciu in tara si in strainatate, in limitele stabilite prin bugetele
anuale.
(4) Drept de informare nelimitata asupra activitatii societatii
comerciale/regiei autonome, avand acces la toate documentele privind
operatiunile comerciale ale acesteia.
(5) Concediu de odihna de ........ zile lucratoare in cazul persoanei
fizice.
Art. 5
Administratorul are obligatiile prevazute de lege, in care sens este dator:
(1) Sa aduca la indeplinire obiectivele si criteriile de performanta ale
societatii comerciale/regiei autonome, care fac parte integranta din prezentul
contract.
In acest scop administratorul dispune de urmatoarele prerogative:
a) concepe si aplica strategii si/sau politici de dezvoltare a societatii
comerciale/regiei autonome;
b) organizeaza selectarea, angajarea si concedierea personalului, cu
respectarea prevederilor legislatiei muncii si a contractului colectiv de
munca;
c) negociaza contractul colectiv de munca si contractele individuale de
munca;
d) reprezinta societatea comerciala/regia autonoma in relatiile cu terte
persoane fizice sau juridice;
e) incheie actele juridice, in numele si pe seama societatii
comerciale/regiei autonome, conform legii;
f) asigura convocarea adunarilor generale ordinare si extraordinare ale
actionarilor pentru societati comerciale;
g) alte prerogative incredintate de adunarea generala a
actionarilor/ministerul de resort sau autoritatea administratiei publice
locale, dupa caz, sau prevazute de lege;
h) asigura realizarea obiectivelor si criteriilor de performanta;
i) promoveaza si asigura intocmirea in termen a documentatiilor de
privatizare, in conformitate cu prevederile programului de guvernare si al
institutiei publice implicate.
(2) Sa prezinte semestrial, in adunarea generala a actionarilor societatii
comerciale sau ori de cate ori se solicita de catre institutia publica
implicata, situatia economico-financiara a societatii comerciale/regiei
autonome, stadiul realizarii investitiilor, stadiul realizarii obiectivelor si
criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, vizate si
certificate de cenzori. La solicitarea scrisa a organizatiei/organizatiilor de
sindicat din societatea comerciala/regia autonoma, administratorul va pune la
dispozitie date privind administrarea societatii comerciale/regiei autonome.
(3) Sa constituie garantiile banesti in conditiile prevazute de lege.
(4) Sa nu cesioneze contractul de administrare altei persoane.
(5) In cadrul procesului de privatizare a societatii comerciale, in
perioada dintre aprobarea de catre Fondul Proprietatii de Stat ori de catre
ministerul de resort, dupa caz, a initierii procedurii de privatizare pentru
vanzarea pachetului/pachetelor de actiuni detinute de aceasta si achitarea
sumei prevazute prin contractul de vanzare-cumparare de actiuni, sa nu
efectueze vanzarea de active, incheierea de contracte de leasing imobiliar,
gajarea de active, angajarea de credite (in afara celor necesare pentru
desfasurarea activitatii curente) sau orice alte activitati de natura sa
impieteze asupra acestui proces. In intervalul acesta administratorul va putea
efectua operatiunile mai sus amintite numai cu mandat special din partea
institutiei publice implicate.
CAP. 5
Obligatiile societatii comerciale/regiei autonome
Art. 6
Societatea comerciala/regia autonoma are urmatoarele obligatii:
a) sa asigure administratorului deplina libertate in organizarea si
gestionarea activitatii societatii comerciale/regiei autonome, in limitele
prevazute de lege, de actul constitutiv si de prezentul contract;
b) sa plateasca administratorului toate drepturile banesti cuvenite
potrivit art. 4 din prezentul contract;
c) sa acorde administratorului celelalte drepturi prevazute la art. 4.
CAP. 6
Indicatorii de referinta, obiectivele si criteriile de performanta
Art. 7
Indicatorii de referinta sunt stabiliti conform anexei nr. 2 la normele
metodologice.
CAP. 7
Loialitate, confidentialitate
Art. 8
Administratorul este obligat sa-si foloseasca intreaga capacitate de munca
in interesul societatii comerciale/regiei autonome, comportandu-se ca un bun
comerciant.
Administratorului ii sunt interzise orice activitati in beneficiul unor
societati comerciale/regii autonome concurente, altor societati
comerciale/regii autonome cu acelasi domeniu de activitate sau al unor
societati comerciale/regii autonome ce se afla in relatii de comert cu
societatea comerciala/regia autonoma, parte la contract.
Aceasta interdictie se extinde si asupra sotului sau sotiei
administratorului, precum si asupra rudelor si afinilor acestuia pana la gradul
al doilea inclusiv.
Art. 9
Pe toata durata prezentului contract administratorul este obligat sa
pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor referitoare la activitatea
societatii comerciale/regiei autonome, care sunt prezentate cu acest caracter.
Aceasta obligatie se mentine si pentru o perioada de 3 ani de la incetarea
contractului de administrare.
CAP. 8
Raspunderea partilor
Art. 10
Pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor
prevazute in prezentul contract partile raspund potrivit legislatiei in
vigoare. Forta majora apara partile de raspundere potrivit prevederilor Codului
civil.
Art. 11
Aprecierea activitatii administratorului se face prin analizarea gradului
global de indeplinire a criteriilor de performanta.
Art. 12
Raspunderea administratorului este angajata, in cazul nerespectarii
prevederilor legale, ale actului constitutiv, ale prezentului contract si a
hotararilor adoptate de adunarea generala a actionarilor pentru societatii
comerciale sau, dupa caz, a ordinului ministrului de resort/hotararii
autoritatii administratiei publice locale pentru regii autonome.
Administratorul raspunde civil pentru daunele produse societatii
comerciale/regiei autonome prin orice act al sau contrar intereselor acesteia,
prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuziva sau neglijenta a
fondurilor societatii comerciale/regiei autonome, daca acestea nu constituie
infractiuni.
Art. 13
Daca adunarea generala a actionarilor societatii comerciale a decis sau,
dupa caz, prin ordinul ministrului de resort/hotararea autoritatii
administratiei publice locale pentru regii autonome s-a decis pornirea actiunii
in raspundere impotriva administratorului, mandatul acestuia inceteaza.
Art. 14
Societatea comerciala/regia autonoma nu raspunde pentru actele sau faptele
ilicite cauzatoare de prejudicii, comise de administrator prin depasirea
mandatului sau.
CAP. 9
Modificarea contractului
Art. 15
Prevederile prezentului contract pot fi modificate, dupa o prealabila
notificare, cu acordul ambelor parti, prin act aditional.
Contractul va fi adaptat corespunzator reglementarilor legale ulterioare
incheierii acestuia, care ii sunt aplicabile.
CAP. 10
Incetarea contractului
Art. 16
Partile semnatare ale prezentului contract stabilesc ca acesta isi poate
inceta efectele in una sau mai multe din urmatoarele situatii:
a) expirarea perioadei pentru care a fost incheiat, iar partile nu l-au
renegociat in vederea prelungirii;
b) revocarea administratorului:
- in cazul neindeplinirii uneia sau mai multor obligatii prevazute in
contract;
- nerespectarea hotararilor adunarii generale a actionarilor pentru
societatile comerciale sau, dupa caz, a ordinului ministrului de
resort/hotararii autoritatii administratiei publice locale pentru regiile
autonome;
- nerespectarea legislatiei in vigoare, aplicabila societatilor comerciale
sau regiilor autonome, dupa caz;
- diminuarea din orice motiv a cuantumului garantiilor pentru administrator
si nereconstituirea acestora in termenele stabilite de lege;
c) renuntarea administratorului la mandatul incredintat;
d) acordul de vointa al partilor semnatare;
e) intervenirea unui caz de incompatibilitate prevazut de lege;
f) decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a administratorului;
g) insolvabilitatea ori lichidarea societatii;
h) scaderea sub 50% a actiunilor detinute de stat sau de o autoritate a
administratiei publice locale in societatea comerciala;
i) nerealizarea, timp de un an, a criteriilor de performanta stabilite in
contract.
Art. 17
(1) In cazul transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, iar
institutia publica implicata este in situatia prevazuta la art. 16 lit. h),
prezentul contract de administrare isi pastreaza valabilitatea numai daca
adunarea generala a actionarilor, in noua sa structura, aproba executarea in
continuare a contractului pana la expirarea duratei sale.
(2) In situatia in care adunarea generala a actionarilor, in noua sa
structura, hotaraste incetarea contractului de administrare, societatea
comerciala va despagubi administratorul pentru lunile ramase pana la sfarsitul
anului calendaristic.
Art. 18
In cazul revocarii sale, administratorul este obligat sa inapoieze
societatii comerciale/regiei autonome toate actele si documentele detinute in
exercitarea atributiilor sale la data expirarii preavizului stabilit.
CAP. 11
Litigii
Art. 19
Litigiile izvorate din incheierea, executarea, modificarea, incetarea si
interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabila sau
arbitrala. In lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi solutionate la
instantele judecatoresti competente romane.*)
------------
*) Contractul incheiat cu persoana fizica sau juridica straina este
guvernat de legislatia romana.
CAP. 12
Dispozitii finale
Art. 20
Administratorul are dreptul sa solicite mediere, consultanta sau alte
masuri de protectie din partea adunarii generale a actionarilor sau, dupa caz,
ministerului de resort/autoritatii administratiei publice locale,
confederatiei, federatiei sau organizatiei patronale din care face parte
societatea comerciala/regia autonoma in solutionarea situatiilor conflictuale
cu sindicatele sau cu alte organizatii legal constituite.
Art. 21
La incetarea contractului in conditiile art. 16 lit. a), c) ori d),
societatea comerciala/regia autonoma poate ca, la cererea fostului
administrator, persoana fizica, sa-i asigure un loc de munca in societatea
comerciala/regia autonoma pe o perioada de cel putin 6 luni, post corespunzator
pregatirii sale profesionale.
Art. 22
Prevederile prezentului contract se completeaza cu dispozitiile Legii nr.
31/1990, republicata, precum si cu prevederile Codului comercial si ale Codului
civil, aplicabile.
Art. 23
Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre parti.
Contractul se depune, impreuna cu semnaturile partilor, spre inregistrare la
oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul
societatii comerciale/regiei autonome, in termen de 15 zile de la semnare.
Incheiat astazi, ................ in ..................
(localitatea)
SOCIETATE COMERCIALA/REGIE AUTONOMA Administrator,
.................
ANEXA 3 a)
CALCULUL
indemnizatiei lunare brute a administratorului
Indemnizatia lunara bruta platita administratorului se negociaza
pornindu-se de la salariul de baza mediu brut pe societate comerciala/regie
autonoma, corespunzator incadrarilor stabilite prin contracte individuale de
munca ale salariatilor, calculat in ultima luna, inainte de numirea
administratorului, inmultita cu un coeficient de ierarhizare a carui valoare
orientativa este prezentata in grila alaturata.
Grila tine seama de realizarea unui anumit nivel anual al cifrei de
afaceri, pe de o parte, si de numarul mediu scriptic de salariati al societatii
comerciale/regiei autonome, pe de alta parte, ambele determinate la data
numirii administratorului.
Cifra de afaceri se determina pe ultimele 12 luni incheiate anterior
numirii administratorului.
GRILA
coeficientilor de ierarhizare
-----------------------------------------------------------------------------
Cifra anuala Numarul salariatilor
de afaceri -------------------------------------------------------------
(miliarde lei) Sub 301-1.000 1.001-3.000 3.001-5.000 5.001-10.000 Peste
300 10.000
-----------------------------------------------------------------------------
Sub 10 4 5 6 7 8 9
10 - 35 9 10 11 12 13 14
35 - 100 14 15 16 17 18 19
100 - 200 19 20 21 22 23 24
200 - 400 24 25 26 27 28 29
400 - 700 29 30 31 32 33 34
700 - 1.000 34 35 36 37 38 39
Peste 1.000 39 40 41 42 43 44
-----------------------------------------------------------------------------
Pentru societatile comerciale/regiile autonome la care in baza bilanturilor
contabile anuale sau a raportarilor semestriale se inregistreaza datorii sau/si
pierderi, coeficientul maximal de ierarhizare se va diminua dupa cum urmeaza:
- in cazul in care societatea comerciala/regia autonoma inregistreaza
pierderi, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proportional cu valoarea
pierderii, cu un procent cuprins intre 0 - 30% . Procentul maxim de diminuare
se aplica in situatia in care pierderile reprezinta 20% sau mai mult din
valoarea capitalului social;
- in cazul in care societatea comerciala/regia autonoma inregistreaza
datorii, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proportional cu valoarea
datoriei, cu un procent cuprins intre 0 - 20% .
Procentul maxim de diminuare se aplica in situatia in care datoriile
inregistreaza o crestere, fata de situatia existenta la data semnarii
contractului de administrare, cu 50% sau mai mult peste indicele de inflatie.
Datoriile sunt constituite din:
- datorii catre furnizori;
- datorii catre bugetul de stat;
- datorii catre bugetul asigurarilor sociale de stat;
- datorii catre bugetele fondurilor speciale;
- datorii catre banci.
Indicele de inflatie se determina, pentru ramura din care face parte
societatea comerciala/regia autonoma, din Buletinul statistic de preturi
(aparitie lunara) al Comisiei Nationale pentru Statistica.
Se va lua in considerare ca document pentru perioada de referinta bilantul
incheiat la data de 31 decembrie, respectiv raportarea economico-financiara la
data de 30 iunie. Diminuarile de mai sus se aplica de la data de 1 aprilie a
fiecarui an pentru rezultatele inregistrate in bilanturile exercitiului
financiar la data de 31 decembrie si de la data de 1 august a fiecarui an
pentru cele inregistrate in raportarile economico-financiare la data de 30
iunie.
In cazul in care situatia economico-financiara se mentine negativa
(pierderi si datorii) pe o perioada mai mare de maximum doua raportari
semestriale, adunarea generala a actionarilor pentru societati comerciale sau,
dupa caz, ministerul de resort ori autoritatea administratiei publice locale
pentru regii autonome va lua in discutie oportunitatea revocarii administratorului.
ANEXA 3 b)
STABILIREA COTEI
de participare a administratorului la profitul net al societatii
comerciale/regiei autonome
Pentru administratorul societatii comerciale/regiei autonome se calculeaza
cota de participare a acestuia la profitul net numai cu conditia ca rata
profitului net sa fie mai mare in exercitiul financiar analizat decat cea
realizata in exercitiul financiar precedent, daca aceasta rata a profitului net
este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat
la baza incheierii contractului de administrare.
Calculul cotei se face prin inmultirea coeficientului global de realizare a
criteriilor de performanta cu procentul de participare la profitul net.
Coeficientul global de indeplinire a criteriilor de performanta se determina
prin inmultirea coeficientului de indeplinire a fiecarui criteriu de
performanta cu coeficientul de ponderare a acestuia, diferentiat pe ramuri ale
economiei nationale, si prin insumarea tuturor rezultatelor astfel obtinute.
Ponderile, diferentiate pe ramuri, ale criteriilor de performanta sunt
prezentate in anexa nr. 3 c).
Procentul de participare la profitul net a administratorului nu va putea
depasi 3% din valoarea absoluta a profitului net.
Sumele cuvenite se vor plati o data cu plata dividendelor pentru actionari.
ANEXA 3 c)
PONDERILE DIFERENTIATE PE RAMURI ALE CRITERIILOR DE PERFORMANTA
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A1 - Codul sectiunii CAEN
B1 - Denumirea subramurii
C1 - Numarul de societati la care se aplica in anul 1999
D1 - Rata profitului net 3.1
D2 - Rata rentabilitatii economice 3.3
D3 - Productivitatea muncii 3.4
D4 - Perioada de recuperare a creantelor 3.6
D5 - Perioada de rambursare a datoriilor 3.7
D6 - Solvabilitatea (lichiditatea) generala 3.9
D7 - Solvabilitatea (lichiditatea) partiala 3.10
D8 - Ponderea cheltuielilor cu personalul, in valoare adaugata 3.11
D9 - Consumul specific de energie electrica 3.12
D10 - Consumul specific de combustibil conventional 3.14
_____________________________________________________________________________
| | | | |
| | | | Denumirea criteriului de performanta |
| A1| B1 |C1|_________________________________________________|
| | | | D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | D6 | D7 | D8 | D9 | D10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
| 0 | 1 |2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| A,| Agricultura, | | | | | | | | | | | |
| B,| silvicultura, | |0,20|0,10|0,15| |0,20| |0,15|0,10| |0,10|
| C | piscicultura | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
|DA,| Industria | | | | | | | | | | | |
|DB | extractiva de | | | | | | | | | | | |
| | produse energetice | |0,20|0,10|0,20| |0,20|0,10| |0,10| |0,10|
| | si neenergetice | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| EA| Industria | | | | | | | | | | | |
| | alimentara, a | | | | | | | | | | | |
| | bauturilor si | |0,20| |0,20|0,10|0,10|0,20| |0,10|0,10| |
| | tutunului | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EB,| Industria textila | | | | | | | | | | | |
|EC | si a pielariei | |0,20| |0,20|0,10|0,10|0,20| |0,10|0,10| |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|ED | Industria | | | | | | | | | | | |
| | prelucrarii | |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10| |0,10|0,10| |
| | lemnului | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EE | Industria celulozei| | | | | | | | | | | |
| | si hartiei | |0,20|0,10|0,20| |0,10|0,10| |0,10|0,20| |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EF,| Industria | | | | | | | | | | | |
|EG,| prelucrarii | | | | | | | | | | | |
|EH | titeiului, chimiei,| |0,20|0,10|0,20| |0,10|0,10| |0,10|0,20| |
| | cauciucului | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EI | Industria altor | | | | | | | | | | | |
| | produse din | |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10| |0,10|0,10| |
| | minerale nemetalice| | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EJ | Industria | | | | | | | | | | | |
| | metalurgica | |0,10|0,10|0,20| |0,20|0,10| |0,10|0,20| |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EK | Industria | | | | | | | | | | | |
| | constructiilor | |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10| |0,10|0,10| |
| | metalice si a | | | | | | | | | | | |
| | produselor | | | | | | | | | | | |
| | din metal | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EL,| Industria de masini| | | | | | | | | | | |
|EM,| si echipamente, | | | | | | | | | | | |
|EN,| echipamente | | | | | | | | | | | |
|EO | electrice, mijloace| |0,20|0,10|0,30|0,10|0,10|0,10| |0,10| | |
| | de transport, alte | | | | | | | | | | | |
| | activitati | | | | | | | | | | | |
| | industriale | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| F | Energie electrica, | | | | | | | | | | | |
| |termica, gaze si apa| |0,20|0,10|0,20| |0,10|0,20| |0,10| |0,10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| G | Constructii | |0,30| |0,20|0,10|0,10|0,20| |0,10| | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| H | Comert cu ridicata | |0,20|0,10|0,15| |0,25| |0,20|0,10| | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
| H | Comert cu produse | | | | | | | | | | | |
| | industriale (ACSA) | |0,20| |0,20|0,20|0,20|0,10| |0,10| | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| I | Hoteluri si | | | | | | | | | | | |
| | restaurante | |0,20|0,10|0,15|0,10|0,25| |0,20| | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| J | Transport si | | | | | | | | | | | |
| | depozitare | |0,20|0,10|0,10| |0,20| |0,20|0,10| |0,10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| M | Tranzactii | | | | | | | | | | | |
| |imobiliare, servicii| | | | | | | | | | | |
| |prestate in special | |0,20| |0,20|0,10|0,20| |0,20|0,10| | |
| |intreprinderilor | | | | | | | | | | | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| R | Alte activitati de | | | | | | | | | | | |
| | servicii colective,| | | | | | | | | | | |
| |sociale si personale| |0,20| |0,20|0,10|0,20| |0,20|0,10| | |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________|