Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 364 din 10 mai 1999

pentru aprobarea Normelor metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 213 din 14 mai 1999


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) din Constitutia Romaniei si ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 49/1999 privind administrarea companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Consiliile de administratie ale companiilor/societatilor nationale, ale societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si ale regiilor autonome isi vor executa mandatul pana la numirea administratorului conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 49/1999.
    Art. 3
    Institutiile publice implicate, respectiv Fondul Proprietatii de Stat si ministerele de resort, precum si autoritatile administratiei publice locale, dupa caz, vor lua masurile necesare pentru aplicarea Normelor metodologice privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Presedintele
                       Agentiei Romane de Dezvoltare,
                       Sorin Fodoreanu

                       Ministrul industriei
                       si comertului,
                       Radu Berceanu

                       p. Ministrul agriculturii
                       si alimentatiei,
                       Stefan Pete,
                       secretar de stat

                       Ministrul transporturilor,
                       Traian Basescu

                       Ministrul muncii
                       si protectiei sociale,
                       Alexandru Athanasiu

                       p. Secretar de stat,
                       seful Departamentului pentru
                       Administratie Publica Locala,
                       Ioan Onisei

                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes

                       Ministrul culturii,
                       Ion Caramitru

                       Presedintele
                       Consiliului de administratie
                       al Fondului Proprietatii de Stat,
                       Radu Sarbu

    ANEXA 1

                           NORME METODOLOGICE
privind incheierea contractelor de administrare a companiilor/societatilor nationale, a societatilor comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si a regiilor autonome

    Dispozitii generale
    Art. 1
    Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica companiilor/societatilor nationale, societatilor comerciale, denumite in continuare societati comerciale, la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si regiilor autonome de interes national sau local, denumite in continuare regii autonome.
    Art. 2
    Poate avea calitatea de administrator al societatii comerciale/regiei autonome orice persoana fizica sau juridica, romana ori straina, singura sau in asociere, care indeplineste conditiile prevazute de prezentele norme metodologice.

    CAP. 1
    Organizarea si desfasurarea concursului de selectie a administratorilor

    Art. 3
    (1) Concursurile de selectie a administratorilor societatilor comerciale se vor organiza in termen de 90 de zile de la data hotararii adunarii generale extraordinare a actionarilor privind modificarea prevederilor actului constitutiv referitoare la administrarea societatii si la inceperea procedurii de selectie.
    (2) In cazul regiilor autonome, concursurile de selectie a administratorilor se vor organiza in termen de 90 de zile de la data ordinului ministrului de resort sau, dupa caz, de la data hotararii autoritatii administratiei publice locale.
    Art. 4
    (1) In vederea selectarii administratorului, adunarea generala a actionarilor hotaraste constituirea unei comisii de selectie, formata din cel mult 5 membri, reprezentanti ai actionarilor, si condusa de un reprezentant al actionarului majoritar, in calitate de presedinte. Numarul membrilor desemnati de fiecare actionar va fi proportional cu cota de capital social detinuta de acesta. In cazul regiilor autonome comisia de selectie este desemnata prin ordinul ministrului de resort sau, dupa caz, prin hotarare a autoritatii administratiei publice locale.
    (2) Membrii comisiei de selectie vor fi remunerati lunar, pe baza de conventie civila, conform hotararii adunarii generale a actionarilor sau ordinului ministrului de resort ori hotararii autoritatii administratiei publice locale, cu o suma ce reprezinta maximum 40% din salariul de baza brut lunar al directorului general al societatii comerciale ori al regiei autonome, dupa caz.
    (3) Cheltuielile privind organizarea concursurilor de selectie, incheierea contractelor de administrare si remunerarea membrilor comisiei sunt suportate de catre societatea comerciala/regia autonoma.
    Art. 5
    Comisia de selectie raspunde de:
    a) elaborarea cererii de oferta si a criteriilor de selectie a administratorilor;
    b) organizarea si desfasurarea concursului de selectie a administratorilor;
    c) publicarea intr-un cotidian de mare tiraj si intr-un cotidian local, precum si afisarea la sediul societatii comerciale sau al regiei autonome a cererii de oferta, a criteriilor de selectie a administratorilor, a locului si a datei pana la care se pot depune ofertele. Publicarea se va face de minimum doua ori la un interval de maximum 5 zile;
    d) selectarea si ierarhizarea ofertelor, in functie de punctajul obtinut de fiecare ofertant;
    e) desemnarea castigatorului concursului de selectie si restituirea ofertelor neselectate, cu specificarea motivelor.
    Art. 6
    (1) Cererea de oferta si criteriile de selectie a administratorilor se vor elabora, intr-o forma preliminara, in termen de 5 zile de la data constituirii comisiei de selectie, pe baza obiectivelor si criteriilor de performanta.
    (2) In termen de 5 zile lucratoare de la indeplinirea obligatiilor prevazute la alin. (1) se va proceda la definitivarea acestor documente, impreuna cu Fondul Proprietatii de Stat pentru societatile comerciale mari si cu directiile teritoriale ale Fondului Proprietatii de Stat pentru societatile comerciale mijlocii si mici sau cu ministerul de resort/autoritatea administratiei publice locale in cazul companiilor/societatilor nationale ori al regiilor autonome.
    Art. 7
    Adunarea generala a actionarilor societatii comerciale sau, in cazul regiilor autonome, ministrul de resort ori autoritatea administratiei publice locale, dupa caz, aproba: cererea de oferta, criteriile de selectie a administratorului si ponderea acordata acestora, grila de evaluare a ofertelor, data si locul unde are loc concursul de selectie.
    Art. 8
    Societatea comerciala sau regia autonoma, dupa caz, pune la dispozitie candidatilor, la data si in locul mentionate in anuntul prevazut la art. 5, urmatoarele documente:
    a) cererea de oferta;
    b) criteriile de selectie a administratorilor, ponderea acestora si grila de evaluare a ofertelor;
    c) proiectul contractului de administrare;
    d) actul constitutiv al societatii comerciale sau, dupa caz, actul de infiintare si regulamentul de organizare si functionare ale regiei autonome;
    e) contractul colectiv de munca in vigoare;
    f) bilanturile contabile ale exercitiilor financiare ce au stat la baza calculului indicatorilor de referinta, cu anexele si rapoartele semestriale din anul in curs, vizate de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti;
    g) obiectivele si criteriile de performanta, precum si indicatorii de referinta, prezentate in anexa nr. 1, respectiv in anexa nr. 2, la prezentele norme;
    h) ultima balanta de verificare, rezultatele financiare, obligatiile fiscale si situatia patrimoniului, vizate de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau, dupa caz, a municipiului Bucuresti.
    Art. 9
    Conditiile obligatorii de participare la concursul de selectie a administratorilor pentru persoane fizice sunt urmatoarele:
    a) sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
    b) sa nu figureze pe lista cuprinzand administratorii carora li s-a revocat mandatul din motive imputabile acestora, prezentand dovada eliberata de oficiul registrului comertului;
    c) sa prezinte adeverinta medicala din care sa rezulte ca sunt apte din punct de vedere medical;
    d) sa aiba pregatire profesionala corespunzatoare sau experienta in domeniu, dovedita prin:
    1. curriculum vitae (din care sa rezulte ca au o vechime de minimum 5 ani in activitatea specifica);
    2. diploma de studii superioare, in copie legalizata;
    3. copii de pe alte diplome sau certificate de absolvire a unor cursuri de specialitate;
    4. referinte profesionale favorabile;
    e) sa nu fi suferit condamnari penale definitive care le fac incompatibile conform art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicata, fapt dovedit prin certificat de cazier judiciar, in original, pentru persoanele fizice romane sau prin alt act echivalent, conform legislatiei tarii de origine, autentificat in limba romana, pentru persoanele fizice straine;
    f) sa declare pe propria raspundere ca:
    - nu vor avea calitatea de administrator si la o alta societate comerciala/regie autonoma concurenta sau care are acelasi obiect de activitate, in situatia in care sunt numiti administratori;
    - nu detin actiuni sau parti sociale, care confera mai mult de 5% din drepturile de vot in adunarea generala a actionarilor, ei sau rudele si afinii lor pana la gradul al doilea, la o societate comerciala concurenta sau care are acelasi obiect de activitate.
    Art. 10
    Conditiile obligatorii de participare la concursul de numire a administratorilor pentru persoanele juridice sunt urmatoarele:
    a) sa aiba personalitate juridica, dovedita, dupa caz, prin:
    1. copie de pe certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comertului;
    2. dovada existentei legale, in copie autentificata, conform legislatiei tarii de origine;
    b) sa aiba obiect de activitate si experienta in domeniul administrarii/managementului, dovedite prin unul dintre urmatoarele acte:
    1. extras din actul constitutiv certificat de oficiul registrului comertului, din care sa rezulte ca au ca obiect de activitate administrarea societatilor comerciale, pentru persoane juridice romane;
    2. extras din actul constitutiv similar cu cel eliberat de oficiul registrului comertului (autentificat in limba romana), din care sa rezulte ca au ca obiect de activitate managementul societatilor, pentru persoane juridice straine;
    3. referinte profesionale favorabile de la alte societati comerciale/regii autonome la care au asigurat administrarea sau de la societatile comerciale cu care au relatii comerciale sau de colaborare;
    c) sa aiba bonitate financiara dovedita prin:
    1. recomandari de la o banca la care au contul curent, pentru persoane juridice romane;
    2. recomandari acordate de o banca romana sau de o banca straina agreata de o banca romana, pentru persoanele juridice straine;
    d) reprezentantii persoanelor juridice sa nu fi suferit condamnari penale definitive care ii fac incompatibili conform art. 135 din Legea nr. 31/1990, republicata, fapt dovedit prin certificat de cazier judiciar, in original, pentru reprezentantii, persoane fizice romane, sau prin alt act echivalent conform legislatiei tarii de origine, autentificat in limba romana, pentru reprezentantii, persoane fizice straine;
    e) sa fi platit in termenele legale obligatiile fiscale, fapt dovedit prin adeverinta eliberata de directia generala a finantelor publice si controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucuresti, pentru persoanele juridice romane, sau prin recomandare eliberata de autoritatea fiscala din tara de origine, pentru persoanele juridice straine;
    f) sa nu aiba calitatea de administrator si la o alta societate comerciala/regie autonoma concurenta sau care are acelasi obiect de activitate, in situatia in care este numita administrator, pe baza de declaratie data de catre reprezentantii persoanelor juridice;
    g) sa nu figureze pe lista cuprinzand administratorii revocati din motive imputabile acestora, prezentand dovada eliberata de oficiul registrului comertului.
    Art. 11
    (1) Actele doveditoare mentionate la art. 9, respectiv la art. 10, pot fi completate, dupa caz, cu alte dovezi care sa ateste conditiile cerute.
    (2) In cazul persoanelor fizice sau juridice straine, actele mentionate la art. 9, respectiv la art. 10, trebuie sa fie traduse in limba romana si legalizate de catre un notar public din Romania.
    Art. 12
    Neindeplinirea conditiilor obligatorii prevazute la art. 9, cu exceptia prevederilor lit. d) pct. 3, sau, dupa caz, la art. 10 atrage respingerea ofertei.
    Art. 13
    Principalele criterii de selectie a administratorilor sunt:
    a) aptitudini legate de procesul decizional, precum si cunostinte in domeniul relatiilor economice internationale, probate prin teste adecvate, elaborate de societatea de specialitate selectata de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz. Sustinerea testelor se dovedeste cu adeverinta eliberata de societatea de specialitate selectata;
    b) absolvirea unor cursuri organizate de institutii in domeniul administrarii si/sau experienta de conducere intr-o societate comerciala sau regie autonoma;
    c) elaborarea unor propuneri de: restructurare, relansare economica, ocupare si formare a fortei de munca, precum si de privatizare a societatii comerciale, aplicabile imediat, avand indicatorii de referinta, obiectivele si criteriile de performanta care trebuie indeplinite conform ofertei si adecvate situatiei economico-financiare a societatii comerciale/regiei autonome;
    d) pregatire de specialitate si experienta acumulata in activitatea de conducere;
    e) elaborarea unor propuneri de strategii pe termen mediu de dezvoltare a societatii comerciale/regiei autonome.
    Art. 14
    Candidatii depun, in plic sigilat, in termen de 30 de zile de la ultima publicare a cererii de oferta, la locul precizat in anuntul publicitar, urmatoarele:
    - documente care sa ateste indeplinirea conditiilor minime obligatorii prevazute la art. 9 si la art. 13 lit. a), b) si d) sau, dupa caz, la art. 10;
    - oferta cuprinzand propunerile prevazute la art. 13 lit. c) si e).
    Art. 15
    In termen de maximum 15 zile de la expirarea perioadei de depunere a ofertelor, comisia de selectie procedeaza la:
    a) verificarea ofertelor si respingerea celor care nu indeplinesc conditiile prevazute la art. 9 si la art. 13 lit. a), b) si d) sau la art. 10, dupa caz;
    b) evaluarea, inclusiv pe baza de interviu, a propunerilor prevazute la art. 13 lit. c) si e), prezentate de ofertant;
    c) punctarea ofertelor conform grilei de evaluare;
    d) ierarhizarea ofertelor in functie de punctajul obtinut de fiecare ofertant si desemnarea castigatorului concursului de selectie a administratorului;
    e) comunicarea, in scris, a rezultatelor selectiei tuturor ofertantilor;
    f) transmiterea rezultatelor si a documentelor concursului de selectie Fondului Proprietatii de Stat sau ministerului de resort pentru a inainta propunerile de imputernicire a reprezentantilor in adunarea generala a actionarilor a societatii comerciale privind numirea administratorului si semnarea contractului de administrare. In cazul regiilor autonome numirea administratorului si semnarea contractului de administrare, pe baza rezultatelor si a documentelor concursului de selectie, se fac de ministerul de resort sau, dupa caz, de autoritatea administratiei publice locale.
    Art. 16
    (1) Ofertantii pot depune contestatii la sediul Fondului Proprietatii de Stat, al ministerului de resort sau al autoritatii administratiei publice locale, dupa caz, in cel mult 5 zile de la comunicarea rezultatului.
    (2) Contestatiile sunt analizate de catre o comisie de solutionare a contestatiilor, desemnata, dupa caz, de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale. Deciziile comisiei vor fi comunicate petentilor in termen de 10 zile de la primirea acestora.
    (3) Dupa incheierea termenului de solutionare a contestatiilor comisia de selectie isi inceteaza de drept activitatea.
    (4) Daca nici o persoana fizica sau juridica, romana ori straina, nu depune cerere de oferta sau comisia de selectie nu poate desemna castigatorul concursului de selectie, procedura se va relua cu respectarea dispozitiilor prezentelor norme.
    Art. 17
    (1) Negocierea si semnarea contractului de administrare intre:
    a) societatea comerciala/regia autonoma, prin reprezentantul/reprezentantii desemnat/desemnati de adunarea generala a actionarilor, de ministerul de resort ori de autoritatea administratiei publice locale; si
    b) administratorul selectat
se fac la sediul societatii comerciale/regiei autonome in termen de 10 zile de la solutionarea, in termenul prevazut la art. 16, a eventualelor contestatii. Clauzele contractuale se negociaza pornindu-se de la obiectivele si criteriile din cererea de oferta.
    (2) Fondul Proprietatii de Stat, ministerul de resort ori autoritatea administratiei publice locale, dupa caz, isi va imputernici reprezentantii in adunarea generala a actionarilor pentru ca, in termenul prevazut la alin. (1), sa convoace adunarea generala a actionarilor pentru numirea administratorului selectat, potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata. Pentru regiile autonome numirea administratorului selectat se face prin ordin al ministrului de resort sau prin hotarare a autoritatii administratiei publice locale, dupa caz.
    (3) Daca partile nu convin asupra continutului contractului de administrare ori asupra incheierii lui, neintelegerile se vor solutiona in termen de 30 de zile de catre conducerea Fondului Proprietatii de Stat, a ministerului de resort ori de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz. In situatia in care neintelegerile se mentin, se va relua procedura de selectie, cu respectarea dispozitiilor prezentelor norme.
    (4) La negocierea contractului de administrare se va avea in vedere o clauza reparatorie, pentru situatia prevazuta la art. 17 din anexa nr. 3 la prezentele norme, care sa asigure administratorului o despagubire pentru lunile ramase pana la sfarsitul anului calendaristic.

    CAP. 2
    Contractul de administrare

    Art. 18
    (1) Contractul de administrare este acordul de vointa dintre o persoana juridica ce desfasoara o activitate economica si un administrator, persoana fizica sau/si juridica, singura sau in asociere, care are ca obiect organizarea si gestionarea activitatii proprietarului, pe baza unor obiective si criterii de performanta cuantificabile, in schimbul unei indemnizatii.
    (2) Obiectivele si criteriile de performanta, parte a contractului de administrare, sunt aprobate de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz. Continutul-cadru al obiectivelor si criteriilor de performanta este prezentat in anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, iar indicatorii de referinta la care se raporteaza sunt prezentati in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    (3) Obiectivele si criteriile de performanta reprezinta, in expresie cantitativa si valorica, principalele rezultate ale societatii comerciale/regiei autonome pe care administratorul se angajeaza sa le obtina prin gestionarea si organizarea activitatii acesteia.
    (4) Modelul proiectului contractului de administrare este cuprins in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
    Art. 19
    Contractul de administrare se incheie pe o perioada de 1 - 4 ani. Contractul incheiat cu administratorul, persoana fizica sau juridica straina, este guvernat de legislatia romaneasca. In conditiile indeplinirii de catre administratorul in exercitiu a obligatiilor asumate prin contract, la expirarea termenului prevazut partile pot conveni prelungirea contractului cu o perioada care se negociaza, dar care nu poate fi mai mare decat cea stabilita initial prin contract.
    Art. 20
    Administratorul, persoana fizica sau/si juridica, singura sau in asociere, este platit potrivit contractului de administrare, dupa cum urmeaza:
    a) cu indemnizatie lunara bruta care se suporta din fondurile societatii comerciale/regiei autonome si se calculeaza conform anexei nr. 3 a) la prezentele norme metodologice;
    b) prin participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome, dupa caz, determinat anual la incheierea exercitiului financiar, numai in cazul in care in anul financiar incheiat rata profitului net este mai mare decat cea realizata in anul precedent, daca aceasta rata a profitului net este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat la baza incheierii contractului de administrare. Participarea administratorului la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome se determina conform anexei nr. 3 b) la prezentele norme metodologice.
    Art. 21
    Administratorul nu poate fi revocat decat in conditiile stabilite prin contractul de administrare.
    Art. 22
    Contractul de administrare se incheie in forma scrisa. Contractul semnat se depune spre inregistrare la oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii comerciale/regiei autonome, in termen de 15 zile de la numirea administratorului de catre adunarea generala a actionarilor, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale, dupa caz, potrivit art. 22 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata.

    CAP. 3
    Dispozitii finale

    Art. 23
    Obiectivele si criteriile de performanta aprobate de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale se vor negocia anual de catre partile contractante si vor deveni operante dupa avizarea lor de catre Fondul Proprietatii de Stat, respectiv de catre ministerul de resort sau de autoritatea administratiei publice locale.
    Art. 24
    Contractele de administrare incheiate cu incalcarea dispozitiilor prezentelor norme metodologice pe parcursul procesului de organizare a concursului, selectarii, negocierii si incheierii acestora sunt nule de drept din momentul dovedirii acestor incalcari.
    Art. 25
    Lista cuprinzand administratorii revocati din motive imputabile lor se intocmeste de catre Fondul Proprietatii de Stat, respectiv de catre ministerul de resort sau autoritatea administratiei publice locale, si se comunica lunar, pentru afisare, la directiile teritoriale ale Fondului Proprietatii de Stat, la sediul ministerului de resort, la sediul administratiei publice locale si la oficiul registrului comertului.
    Art. 26
    Ministerele de resort sau autoritatile administratiei publice locale, pentru companiile/societatile nationale si pentru regiile autonome aflate in coordonarea acestora, pot elabora instructiuni specifice privind aplicarea prezentelor norme metodologice.
    Art. 27
    Prevederile prezentelor norme metodologice se aplica in mod corespunzator si societatilor comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este asociat si detine cel putin jumatate, din drepturile de vot in adunarea generala a actionarilor.
    Art. 28
    Anexa nr. 1 "Obiective si criterii de performanta", anexa nr. 2 "Indicatori de referinta" si anexa nr. 3 "Contract de administrare" fac parte integranta din prezentele norme metodologice.

    ANEXA Nr. 1
    la normele metodologice

                     OBIECTIVE SI CRITERII DE PERFORMANTA
                              (continut-cadru)

    Obiectivele si criteriile de performanta reprezinta, in expresie cantitativa si valorica, principalele rezultate ale societatii comerciale/regiei autonome, pe care administratorul se angajeaza sa le obtina prin conducerea, gestionarea si organizarea activitatii acesteia.
    Obiectivele si criteriile de performanta se stabilesc prin negociere si prin raportare la indicatorii de referinta determinati conform prevederilor anexei nr. 2.
    Ponderea cu care intra in calcul coeficientul global de indeplinire a criteriilor de performanta este stabilita in anexa nr. 3 b).
    A. Obiective
    In functie de situatia concreta a fiecarei societati comerciale/regii autonome si de strategia propusa pentru intreaga durata a contractului de administrare, se vor urmari:
    1. evolutia volumului de activitate din activitatea de exploatare (cifra de afaceri, volumul productiei, rotatia stocurilor);
    2. evolutia rezultatelor financiare din activitatea de exploatare (cresterea profitului, diminuarea pierderilor, diminuarea creantelor si a nivelului datoriilor);
    3. evolutia indicatorilor de flux financiar;
    4. prioritati ale restructurarii (eforturi si efecte, volumul de investitii, surse de finantare);
    5. imbunatatirea pozitiei pe piata interna si externa: balanta de import-export, cota de piata, volumul desfacerilor, unde este cazul;
    6. pregatirea privatizarii (clarificarea situatiei patrimoniale, atragerea de investitori, pregatirea dosarului societatii comerciale in vederea privatizarii).
    Exprimarea valorica si cantitativa a fiecarui obiectiv se negociaza avand ca nivel minim propunerile din cererea de oferta.
    B. Criterii de performanta
    1. Rata profitului net

          Profitul net
       ----------------- x 100 (%)
       Cifra de afaceri

    2. Rata rentabilitatii exploatarii

       Rezultatul exploatarii
       ----------------------- x 100 (%)
          Cifra de afaceri

    3. Rata rentabilitatii economice

       Rezultatul exploatarii
       ----------------------- x 100 (%)
           Active total

    4. Productivitatea muncii in preturi curente

               Cifra de afaceri
       --------------------------------- (milioane lei/salariat)
        Numarul mediu total de personal

    5. Productivitatea muncii in preturi comparabile

       Valoarea productiei marfa in preturi comparabile
       ---------------------------------------------------- (milioane
       Numarul mediu de personal in activitatea industriala  lei/salariat)

    sau pentru societati comerciale cu profil neindustrial

       Cifra de afaceri in preturi comparabile
       ----------------------------------------- (milioane lei/salariat)
          Numarul mediu total de personal

    6. Perioada de recuperare a creantelor

                   Creante
       ------------------------------- x 181 (zile) pentru semestrul I
         Cifra de afaceri semestriala

                   Creante
       ------------------------------- x 365 (zile) pentru un an
            Cifra de afaceri anuala

    7. Perioada de rambursare a datoriilor

                  Datorii
       ------------------------------ x 181 (zile) pentru semestrul I
        Cifra de afaceri semestriala

                  Datorii
       ------------------------------- x 365 (zile) pentru un an
           Cifra de afaceri anuala

    8. Rotatia stocurilor

        Cifra de afaceri semestriala
       ------------------------------ x 2 (rotatii/an) pentru semestrul I
                  Stocuri

        Cifra de afaceri anuala
       ------------------------- (rotatii/an) pentru un an
                Stocuri

    9. Rata lichiditatii generale

           Active circulante (milioane lei)
       ----------------------------------------
        Datorii pe termen scurt (milioane lei)

                                           Nivelul trebuie sa fie peste 1,5.

    10. Rata lichiditatii partiale (intermediare)

        [Active circulante - stocuri] (milioane lei)
        --------------------------------------------
           Datorii pe termen scurt (milioane lei)

                                           Nivelul trebuie sa fie peste 0,5.

    11. Ponderea cheltuielilor cu personalul in valoarea adaugata

          Cheltuieli cu personalul (milioane lei)
        ------------------------------------------- x 100 (%)
              Valoarea adaugata (milioane lei)

              Ponderea trebuie sa fie sub 80%, considerata limita de alarma.

    Pentru ramuri mari consumatoare de combustibili si energie, optional se pot utiliza indicatori privind reducerea consumurilor de energie sau de combustibil conventional, calculati conform relatiilor:
    12. Consum specific de energie electrica in preturi curente

         Consum de energie electrica (MWh)
        -----------------------------------
          Cifra de afaceri (milioane lei)

    13. Consum specific de energie electrica in preturi comparabile

              Consum de energie electrica (MWh)
        ------------------------------------------
         Cifra de afaceri in preturi comparabile
         cu cele din anul precedent (milioane lei)

    14. Consum specific de combustibil conventional in preturi curente

          Consum de combustibil conventional (tcc)
        -------------------------------------------
              Cifra de afaceri (milioane lei)

    15. Consum specific de combustibil conventional in preturi comparabile

          Consum de combustibil conventional (tcc)
        --------------------------------------------
          Cifra de afaceri in preturi comparabile
          cu cele din anul precedent (milioane lei)

    NOTA:
    Criteriile de performanta se determina pe baza indicatorilor de referinta.
    In functie de specificul societatii comerciale/regiei autonome, comisia de selectie decide numarul criteriilor de performanta si coeficientii de ponderare a acestora (suma coeficientilor de ponderare fiind 1), negociind nivelul criteriilor de performanta.

    ANEXA Nr. 2
    la normele metodologice

                           INDICATORI DE REFERINTA

    Indicatorii de referinta se stabilesc de catre comisia de selectie pe baza indicatorilor economico-financiari realizati in exercitiile financiare din ultimii 2 ani. Acestia stau la baza stabilirii obiectivelor si criteriilor de performanta care se negociaza in cadrul contractului de administrare.
    Indicatorii de referinta se actualizeaza anual pe baza datelor din bilantul contabil anual aprobat si se avizeaza de Fondul Proprietatii de Stat, de ministerul de resort sau de catre autoritatea administratiei publice locale, dupa caz.

    ANEXA Nr. 3
    la normele metodologice

                        CONTRACT DE ADMINISTRARE*1)
                                (cadru)

    CAP. 1
    Partile contractante

    Art. 1
    In realizarea si dezvoltarea atributiilor administratorilor, prevazute de Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, precum si in actul constitutiv, intre
    1. Societatea Comerciala/Regia Autonoma ...................., cu sediul in localitatea ..........., str. ....... nr. ......, sectorul/judetul ............, inmatriculata la Oficiul registrului comertului .................. la nr. ....., reprezentata prin*2) ....................., in baza hotararii adunarii generale a actionarilor/asociatilor/ordinului/hotararii din data de ..........., denumita in continuare societate,
    si
    2.a) Societatea Comerciala ................, de nationalitate .........., cu sediul in localitatea ..........., str. ....... nr. ....., sectorul/judetul/tara ................., inmatriculata la ............... la nr. ......., reprezentata prin .............., in baza ............., denumita in continuare administrator,
    sau
    b) Societatea Comerciala*3) .................., de nationalitate .........., cu sediul in localitatea ................, str. ................ nr. .........., sectorul/judetul/tara .............., inmatriculata la ......... la nr. ......., reprezentata prin .................., in baza .................., impreuna cu domnul/doamna ............................, cetatean ......................, domiciliat/domiciliata in localitatea .........., str. .......... nr. ........., sectorul/judetul ...................., avand actul de identitate ............... seria ........ nr. ......, eliberat de ................., denumita in continuare administrator,
    sau
    c) domnul/doamna*4) ............, cetatean ........., domiciliat/domiciliata in localitatea ..............., str. ...... nr. ..., sectorul/judetul ........., avand actul de identitate ............... seria ......... nr. ......., eliberat de ............., denumit/denumita in continuare administrator,
se incheie prezentul contract de administrare.
------------
    *1) Continutul-cadru al contractului de administrare se aplica, cu modificarile corespunzatoare, si societatilor cu raspundere limitata.
    *2) Se nominalizeaza reprezentantii institutiilor publice in adunarea generala a actionarilor.
    *3) Se vor enumera persoanele juridice si/sau fizice care impreuna au calitatea de administrator.
    *4) In cazul in care mai multe persoane fizice si/sau juridice participa in echipa, contractul de administrare se semneaza cu fiecare in parte.

    CAP. 2
    Obiectul contractului

    Art. 2
    In urma acordului de vointa intervenit intre parti, societatea comerciala/regia autonoma incredinteaza administratorului organizarea si gestionarea activitatii sale, pe baza unor obiective si criterii de performanta, acesta reprezentand totodata societatea comerciala/regia autonoma in raporturile cu tertii si purtand raspunderea pentru modul in care infaptuieste actele de administrare a societatii comerciale/regiei autonome, in schimbul unei indemnizatii, potrivit celor convenite prin prezentul contract.

    CAP. 3
    Durata contractului

    Art. 3
    Prezentul contract se incheie pe o durata de 1 - 4 ani, daca in actul constitutiv nu se prevede altfel, incepand cu data semnarii acestuia. In conditiile indeplinirii de catre administrator a obligatiilor asumate prin contract, la expirarea termenului partile pot conveni prin act aditional prelungirea contractului cu o perioada care se va negocia, dar care nu poate fi mai mare decat cea stabilita prin prezentul contract.

    CAP. 4
    Drepturile si obligatiile administratorului

    Art. 4
    Administratorul are urmatoarele drepturi:
    (1) Primirea unei indemnizatii lunare brute. Indemnizatia lunara bruta poate fi supusa indexarilor stabilite si aprobate prin hotarare a adunarii generale a actionarilor/ordin al ministrului de resort sau prin hotarare a autoritatii administratiei publice locale, dupa caz, urmand sa se incheie act aditional la prezentul contract.
    Indemnizatia lunara bruta se negociaza conform prevederilor anexei nr. 3 a) la prezentul contract.
    In caz de neindeplinire a criteriilor, indemnizatia lunara bruta acordata se diminueaza proportional.
    (2) Participarea la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome, din fondul de participare a administratorului la profit, in cazul in care se obtine o rata a profitului net mai mare in exercitiul financiar analizat fata de cea realizata in anul de referinta, cu conditia ca aceasta rata sa fie cel putin egala cu rata profitului net pe care administratorul s-a angajat sa o obtina pentru respectivul exercitiu financiar. Calculul cotei de participare la profitul net se face potrivit reglementarilor cuprinse in anexa nr. 3 b).
    (3) Decontarea, pe baza documentelor justificative, a cheltuielilor de cazare, diurna, transport si a altor cheltuieli, pentru deplasarile in interes de serviciu in tara si in strainatate, in limitele stabilite prin bugetele anuale.
    (4) Drept de informare nelimitata asupra activitatii societatii comerciale/regiei autonome, avand acces la toate documentele privind operatiunile comerciale ale acesteia.
    (5) Concediu de odihna de ........ zile lucratoare in cazul persoanei fizice.
    Art. 5
    Administratorul are obligatiile prevazute de lege, in care sens este dator:
    (1) Sa aduca la indeplinire obiectivele si criteriile de performanta ale societatii comerciale/regiei autonome, care fac parte integranta din prezentul contract.
    In acest scop administratorul dispune de urmatoarele prerogative:
    a) concepe si aplica strategii si/sau politici de dezvoltare a societatii comerciale/regiei autonome;
    b) organizeaza selectarea, angajarea si concedierea personalului, cu respectarea prevederilor legislatiei muncii si a contractului colectiv de munca;
    c) negociaza contractul colectiv de munca si contractele individuale de munca;
    d) reprezinta societatea comerciala/regia autonoma in relatiile cu terte persoane fizice sau juridice;
    e) incheie actele juridice, in numele si pe seama societatii comerciale/regiei autonome, conform legii;
    f) asigura convocarea adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor pentru societati comerciale;
    g) alte prerogative incredintate de adunarea generala a actionarilor/ministerul de resort sau autoritatea administratiei publice locale, dupa caz, sau prevazute de lege;
    h) asigura realizarea obiectivelor si criteriilor de performanta;
    i) promoveaza si asigura intocmirea in termen a documentatiilor de privatizare, in conformitate cu prevederile programului de guvernare si al institutiei publice implicate.
    (2) Sa prezinte semestrial, in adunarea generala a actionarilor societatii comerciale sau ori de cate ori se solicita de catre institutia publica implicata, situatia economico-financiara a societatii comerciale/regiei autonome, stadiul realizarii investitiilor, stadiul realizarii obiectivelor si criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, vizate si certificate de cenzori. La solicitarea scrisa a organizatiei/organizatiilor de sindicat din societatea comerciala/regia autonoma, administratorul va pune la dispozitie date privind administrarea societatii comerciale/regiei autonome.
    (3) Sa constituie garantiile banesti in conditiile prevazute de lege.
    (4) Sa nu cesioneze contractul de administrare altei persoane.
    (5) In cadrul procesului de privatizare a societatii comerciale, in perioada dintre aprobarea de catre Fondul Proprietatii de Stat ori de catre ministerul de resort, dupa caz, a initierii procedurii de privatizare pentru vanzarea pachetului/pachetelor de actiuni detinute de aceasta si achitarea sumei prevazute prin contractul de vanzare-cumparare de actiuni, sa nu efectueze vanzarea de active, incheierea de contracte de leasing imobiliar, gajarea de active, angajarea de credite (in afara celor necesare pentru desfasurarea activitatii curente) sau orice alte activitati de natura sa impieteze asupra acestui proces. In intervalul acesta administratorul va putea efectua operatiunile mai sus amintite numai cu mandat special din partea institutiei publice implicate.

    CAP. 5
    Obligatiile societatii comerciale/regiei autonome

    Art. 6
    Societatea comerciala/regia autonoma are urmatoarele obligatii:
    a) sa asigure administratorului deplina libertate in organizarea si gestionarea activitatii societatii comerciale/regiei autonome, in limitele prevazute de lege, de actul constitutiv si de prezentul contract;
    b) sa plateasca administratorului toate drepturile banesti cuvenite potrivit art. 4 din prezentul contract;
    c) sa acorde administratorului celelalte drepturi prevazute la art. 4.

    CAP. 6
    Indicatorii de referinta, obiectivele si criteriile de performanta

    Art. 7
    Indicatorii de referinta sunt stabiliti conform anexei nr. 2 la normele metodologice.

    CAP. 7
    Loialitate, confidentialitate

    Art. 8
    Administratorul este obligat sa-si foloseasca intreaga capacitate de munca in interesul societatii comerciale/regiei autonome, comportandu-se ca un bun comerciant.
    Administratorului ii sunt interzise orice activitati in beneficiul unor societati comerciale/regii autonome concurente, altor societati comerciale/regii autonome cu acelasi domeniu de activitate sau al unor societati comerciale/regii autonome ce se afla in relatii de comert cu societatea comerciala/regia autonoma, parte la contract.
    Aceasta interdictie se extinde si asupra sotului sau sotiei administratorului, precum si asupra rudelor si afinilor acestuia pana la gradul al doilea inclusiv.
    Art. 9
    Pe toata durata prezentului contract administratorul este obligat sa pastreze confidentialitatea datelor si informatiilor referitoare la activitatea societatii comerciale/regiei autonome, care sunt prezentate cu acest caracter. Aceasta obligatie se mentine si pentru o perioada de 3 ani de la incetarea contractului de administrare.

    CAP. 8
    Raspunderea partilor

    Art. 10
    Pentru neindeplinirea sau indeplinirea necorespunzatoare a obligatiilor prevazute in prezentul contract partile raspund potrivit legislatiei in vigoare. Forta majora apara partile de raspundere potrivit prevederilor Codului civil.
    Art. 11
    Aprecierea activitatii administratorului se face prin analizarea gradului global de indeplinire a criteriilor de performanta.
    Art. 12
    Raspunderea administratorului este angajata, in cazul nerespectarii prevederilor legale, ale actului constitutiv, ale prezentului contract si a hotararilor adoptate de adunarea generala a actionarilor pentru societatii comerciale sau, dupa caz, a ordinului ministrului de resort/hotararii autoritatii administratiei publice locale pentru regii autonome.
    Administratorul raspunde civil pentru daunele produse societatii comerciale/regiei autonome prin orice act al sau contrar intereselor acesteia, prin acte de gestiune imprudenta, prin utilizarea abuziva sau neglijenta a fondurilor societatii comerciale/regiei autonome, daca acestea nu constituie infractiuni.
    Art. 13
    Daca adunarea generala a actionarilor societatii comerciale a decis sau, dupa caz, prin ordinul ministrului de resort/hotararea autoritatii administratiei publice locale pentru regii autonome s-a decis pornirea actiunii in raspundere impotriva administratorului, mandatul acestuia inceteaza.
    Art. 14
    Societatea comerciala/regia autonoma nu raspunde pentru actele sau faptele ilicite cauzatoare de prejudicii, comise de administrator prin depasirea mandatului sau.

    CAP. 9
    Modificarea contractului

    Art. 15
    Prevederile prezentului contract pot fi modificate, dupa o prealabila notificare, cu acordul ambelor parti, prin act aditional.
    Contractul va fi adaptat corespunzator reglementarilor legale ulterioare incheierii acestuia, care ii sunt aplicabile.

    CAP. 10
    Incetarea contractului

    Art. 16
    Partile semnatare ale prezentului contract stabilesc ca acesta isi poate inceta efectele in una sau mai multe din urmatoarele situatii:
    a) expirarea perioadei pentru care a fost incheiat, iar partile nu l-au renegociat in vederea prelungirii;
    b) revocarea administratorului:
    - in cazul neindeplinirii uneia sau mai multor obligatii prevazute in contract;
    - nerespectarea hotararilor adunarii generale a actionarilor pentru societatile comerciale sau, dupa caz, a ordinului ministrului de resort/hotararii autoritatii administratiei publice locale pentru regiile autonome;
    - nerespectarea legislatiei in vigoare, aplicabila societatilor comerciale sau regiilor autonome, dupa caz;
    - diminuarea din orice motiv a cuantumului garantiilor pentru administrator si nereconstituirea acestora in termenele stabilite de lege;
    c) renuntarea administratorului la mandatul incredintat;
    d) acordul de vointa al partilor semnatare;
    e) intervenirea unui caz de incompatibilitate prevazut de lege;
    f) decesul sau punerea sub interdictie judecatoreasca a administratorului;
    g) insolvabilitatea ori lichidarea societatii;
    h) scaderea sub 50% a actiunilor detinute de stat sau de o autoritate a administratiei publice locale in societatea comerciala;
    i) nerealizarea, timp de un an, a criteriilor de performanta stabilite in contract.
    Art. 17
    (1) In cazul transferului dreptului de proprietate asupra actiunilor, iar institutia publica implicata este in situatia prevazuta la art. 16 lit. h), prezentul contract de administrare isi pastreaza valabilitatea numai daca adunarea generala a actionarilor, in noua sa structura, aproba executarea in continuare a contractului pana la expirarea duratei sale.
    (2) In situatia in care adunarea generala a actionarilor, in noua sa structura, hotaraste incetarea contractului de administrare, societatea comerciala va despagubi administratorul pentru lunile ramase pana la sfarsitul anului calendaristic.
    Art. 18
    In cazul revocarii sale, administratorul este obligat sa inapoieze societatii comerciale/regiei autonome toate actele si documentele detinute in exercitarea atributiilor sale la data expirarii preavizului stabilit.

    CAP. 11
    Litigii

    Art. 19
    Litigiile izvorate din incheierea, executarea, modificarea, incetarea si interpretarea clauzelor prezentului contract se rezolva pe cale amiabila sau arbitrala. In lipsa unei clauze compromisorii, litigiile vor fi solutionate la instantele judecatoresti competente romane.*)
------------
    *) Contractul incheiat cu persoana fizica sau juridica straina este guvernat de legislatia romana.

    CAP. 12
    Dispozitii finale

    Art. 20
    Administratorul are dreptul sa solicite mediere, consultanta sau alte masuri de protectie din partea adunarii generale a actionarilor sau, dupa caz, ministerului de resort/autoritatii administratiei publice locale, confederatiei, federatiei sau organizatiei patronale din care face parte societatea comerciala/regia autonoma in solutionarea situatiilor conflictuale cu sindicatele sau cu alte organizatii legal constituite.
    Art. 21
    La incetarea contractului in conditiile art. 16 lit. a), c) ori d), societatea comerciala/regia autonoma poate ca, la cererea fostului administrator, persoana fizica, sa-i asigure un loc de munca in societatea comerciala/regia autonoma pe o perioada de cel putin 6 luni, post corespunzator pregatirii sale profesionale.
    Art. 22
    Prevederile prezentului contract se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 31/1990, republicata, precum si cu prevederile Codului comercial si ale Codului civil, aplicabile.
    Art. 23
    Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii lui de catre parti. Contractul se depune, impreuna cu semnaturile partilor, spre inregistrare la oficiul registrului comertului in a carui raza teritoriala se afla sediul societatii comerciale/regiei autonome, in termen de 15 zile de la semnare.

    Incheiat astazi, ................ in ..................
                                            (localitatea)
    SOCIETATE COMERCIALA/REGIE AUTONOMA                  Administrator,
                                                       .................

    ANEXA 3 a)

                                 CALCULUL
             indemnizatiei lunare brute a administratorului

    Indemnizatia lunara bruta platita administratorului se negociaza pornindu-se de la salariul de baza mediu brut pe societate comerciala/regie autonoma, corespunzator incadrarilor stabilite prin contracte individuale de munca ale salariatilor, calculat in ultima luna, inainte de numirea administratorului, inmultita cu un coeficient de ierarhizare a carui valoare orientativa este prezentata in grila alaturata.
    Grila tine seama de realizarea unui anumit nivel anual al cifrei de afaceri, pe de o parte, si de numarul mediu scriptic de salariati al societatii comerciale/regiei autonome, pe de alta parte, ambele determinate la data numirii administratorului.
    Cifra de afaceri se determina pe ultimele 12 luni incheiate anterior numirii administratorului.

                                  GRILA
                       coeficientilor de ierarhizare

-----------------------------------------------------------------------------
Cifra anuala                         Numarul salariatilor
de afaceri      -------------------------------------------------------------
(miliarde lei)  Sub  301-1.000 1.001-3.000  3.001-5.000  5.001-10.000  Peste
                300                                                    10.000
-----------------------------------------------------------------------------
 Sub 10           4       5         6            7            8           9
 10 - 35          9      10        11           12           13          14
 35 - 100        14      15        16           17           18          19
 100 - 200       19      20        21           22           23          24
 200 - 400       24      25        26           27           28          29
 400 - 700       29      30        31           32           33          34
 700 - 1.000     34      35        36           37           38          39
 Peste 1.000     39      40        41           42           43          44
-----------------------------------------------------------------------------

    Pentru societatile comerciale/regiile autonome la care in baza bilanturilor contabile anuale sau a raportarilor semestriale se inregistreaza datorii sau/si pierderi, coeficientul maximal de ierarhizare se va diminua dupa cum urmeaza:
    - in cazul in care societatea comerciala/regia autonoma inregistreaza pierderi, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proportional cu valoarea pierderii, cu un procent cuprins intre 0 - 30% . Procentul maxim de diminuare se aplica in situatia in care pierderile reprezinta 20% sau mai mult din valoarea capitalului social;
    - in cazul in care societatea comerciala/regia autonoma inregistreaza datorii, coeficientul de ierarhizare se va diminua, proportional cu valoarea datoriei, cu un procent cuprins intre 0 - 20% .
    Procentul maxim de diminuare se aplica in situatia in care datoriile inregistreaza o crestere, fata de situatia existenta la data semnarii contractului de administrare, cu 50% sau mai mult peste indicele de inflatie.
    Datoriile sunt constituite din:
    - datorii catre furnizori;
    - datorii catre bugetul de stat;
    - datorii catre bugetul asigurarilor sociale de stat;
    - datorii catre bugetele fondurilor speciale;
    - datorii catre banci.
    Indicele de inflatie se determina, pentru ramura din care face parte societatea comerciala/regia autonoma, din Buletinul statistic de preturi (aparitie lunara) al Comisiei Nationale pentru Statistica.
    Se va lua in considerare ca document pentru perioada de referinta bilantul incheiat la data de 31 decembrie, respectiv raportarea economico-financiara la data de 30 iunie. Diminuarile de mai sus se aplica de la data de 1 aprilie a fiecarui an pentru rezultatele inregistrate in bilanturile exercitiului financiar la data de 31 decembrie si de la data de 1 august a fiecarui an pentru cele inregistrate in raportarile economico-financiare la data de 30 iunie.
    In cazul in care situatia economico-financiara se mentine negativa (pierderi si datorii) pe o perioada mai mare de maximum doua raportari semestriale, adunarea generala a actionarilor pentru societati comerciale sau, dupa caz, ministerul de resort ori autoritatea administratiei publice locale pentru regii autonome va lua in discutie oportunitatea revocarii administratorului.

    ANEXA 3 b)

                            STABILIREA COTEI
de participare a administratorului la profitul net al societatii comerciale/regiei autonome

    Pentru administratorul societatii comerciale/regiei autonome se calculeaza cota de participare a acestuia la profitul net numai cu conditia ca rata profitului net sa fie mai mare in exercitiul financiar analizat decat cea realizata in exercitiul financiar precedent, daca aceasta rata a profitului net este cel putin egala cu cea cuprinsa in criteriile de performanta care au stat la baza incheierii contractului de administrare.
    Calculul cotei se face prin inmultirea coeficientului global de realizare a criteriilor de performanta cu procentul de participare la profitul net. Coeficientul global de indeplinire a criteriilor de performanta se determina prin inmultirea coeficientului de indeplinire a fiecarui criteriu de performanta cu coeficientul de ponderare a acestuia, diferentiat pe ramuri ale economiei nationale, si prin insumarea tuturor rezultatelor astfel obtinute. Ponderile, diferentiate pe ramuri, ale criteriilor de performanta sunt prezentate in anexa nr. 3 c).
    Procentul de participare la profitul net a administratorului nu va putea depasi 3% din valoarea absoluta a profitului net.
    Sumele cuvenite se vor plati o data cu plata dividendelor pentru actionari.

    ANEXA 3 c)

        PONDERILE DIFERENTIATE PE RAMURI ALE CRITERIILOR DE PERFORMANTA

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:

    A1  - Codul sectiunii CAEN
    B1  - Denumirea subramurii
    C1  - Numarul de societati la care se aplica in anul 1999
    D1  - Rata profitului net 3.1
    D2  - Rata rentabilitatii economice 3.3
    D3  - Productivitatea muncii 3.4
    D4  - Perioada de recuperare a creantelor 3.6
    D5  - Perioada de rambursare a datoriilor 3.7
    D6  - Solvabilitatea (lichiditatea) generala 3.9
    D7  - Solvabilitatea (lichiditatea) partiala 3.10
    D8  - Ponderea cheltuielilor cu personalul, in valoare adaugata 3.11
    D9  - Consumul specific de energie electrica 3.12
    D10 - Consumul specific de combustibil conventional 3.14
 _____________________________________________________________________________
|   |                    |  |                                                 |
|   |                    |  |        Denumirea criteriului de performanta     |
| A1|        B1          |C1|_________________________________________________|
|   |                    |  | D1 | D2 | D3 | D4 | D5 | D6 | D7 | D8 | D9 | D10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
| 0 |        1           |2 | 3  | 4  | 5  | 6  | 7  | 8  | 9  | 10 | 11 | 12 |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| A,| Agricultura,       |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
| B,| silvicultura,      |  |0,20|0,10|0,15|    |0,20|    |0,15|0,10|    |0,10|
| C | piscicultura       |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
|DA,| Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|DB | extractiva de      |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | produse energetice |  |0,20|0,10|0,20|    |0,20|0,10|    |0,10|    |0,10|
|   | si neenergetice    |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| EA| Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | alimentara, a      |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | bauturilor si      |  |0,20|    |0,20|0,10|0,10|0,20|    |0,10|0,10|    |
|   | tutunului          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EB,| Industria textila  |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EC | si a pielariei     |  |0,20|    |0,20|0,10|0,10|0,20|    |0,10|0,10|    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|ED | Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | prelucrarii        |  |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10|    |0,10|0,10|    |
|   | lemnului           |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EE | Industria celulozei|  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | si hartiei         |  |0,20|0,10|0,20|    |0,10|0,10|    |0,10|0,20|    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EF,| Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EG,| prelucrarii        |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EH | titeiului, chimiei,|  |0,20|0,10|0,20|    |0,10|0,10|    |0,10|0,20|    |
|   | cauciucului        |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EI | Industria altor    |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | produse din        |  |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10|    |0,10|0,10|    |
|   | minerale nemetalice|  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EJ | Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | metalurgica        |  |0,10|0,10|0,20|    |0,20|0,10|    |0,10|0,20|    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EK | Industria          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | constructiilor     |  |0,20|0,10|0,20|0,10|0,10|0,10|    |0,10|0,10|    |
|   | metalice si a      |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | produselor         |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | din metal          |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|EL,| Industria de masini|  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EM,| si echipamente,    |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EN,| echipamente        |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|EO | electrice, mijloace|  |0,20|0,10|0,30|0,10|0,10|0,10|    |0,10|    |    |
|   | de transport, alte |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | activitati         |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | industriale        |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| F | Energie electrica, |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   |termica, gaze si apa|  |0,20|0,10|0,20|    |0,10|0,20|    |0,10|    |0,10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| G | Constructii        |  |0,30|    |0,20|0,10|0,10|0,20|    |0,10|    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| H | Comert cu ridicata |  |0,20|0,10|0,15|    |0,25|    |0,20|0,10|    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
| H | Comert cu produse  |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | industriale (ACSA) |  |0,20|    |0,20|0,20|0,20|0,10|    |0,10|    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| I | Hoteluri si        |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | restaurante        |  |0,20|0,10|0,15|0,10|0,25|    |0,20|    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| J | Transport si       |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | depozitare         |  |0,20|0,10|0,10|    |0,20|    |0,20|0,10|    |0,10|
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| M | Tranzactii         |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   |imobiliare, servicii|  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   |prestate in special |  |0,20|    |0,20|0,10|0,20|    |0,20|0,10|    |    |
|   |intreprinderilor    |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________
| R | Alte activitati de |  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   | servicii colective,|  |    |    |    |    |    |    |    |    |    |    |
|   |sociale si personale|  |0,20|    |0,20|0,10|0,20|    |0,20|0,10|    |    |
|___|____________________|__|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
|_____________________________________________________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 364/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 364 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu