HOTARARE Nr. 4
din 17 martie 2010
pentru aprobarea Normei nr.
3/2010 privind procedura de efectuare a controlului entitatilor care desfasoara
activitati în sistemul de pensii private
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 185 din 23 martie 2010
In baza Notei de fundamentare nr. 205 din 11 martie
2010 a Direcţiei reglementare, prezentată în cadrul
şedinţei Consiliului din data de 17 martie 2010, şi a
Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea
preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri
ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere dispoziţiile art. 25 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 313/2005, art. 102 alin. (6) şi
art. 121 alin. (11) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu
modificările şi completările ulterioare, art. 112 alin. (6)
şi art. 141 alin. (11) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate
privat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1), art. 21,
art. 23 lit. c) şi f) şi art. 24 lit. m) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 50/2005, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 3/2010 privind
procedura de efectuare a controlului entităţilor care
desfăşoară activităţi în sistemul de pensii private,
prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma
menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al
României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Direcţia secretariat, directorul general
adjunct şi Direcţia reglementare asigură ducerea la îndeplinire
a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului
de Pensii Private,
Mircea Oancea
ANEXĂ
NORMA Nr. 3/2010
privind procedura de efectuare a controlului
entităţilor care desfăşoară activităţi în
sistemul de pensii private
Având în vedere prevederile art. 25 din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 313/2005, art. 102 alin. (6) şi art. 121 alin. (11) din Legea
nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi
completările ulterioare, art. 112 alin. (6) şi art. 141 alin. (11)
din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 16 alin. (1), art.
21, art. 23 lit. c) şi f) şi art. 24 lit. m) din Ordonanţa de
urgenţă a Guvernului nr. 50/2005, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private, denumită în continuare Comisie, emite
prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Prezenta normă stabileşte
procedura de efectuare a controlului entităţilor care
desfăşoară activităţi în sistemul de pensii private.
(2) Controlul cuprinde ansamblul
activităţilor care au ca scop verificarea realităţii, corectitudinii
şi conformităţii îndeplinirii obligaţiilor prevăzute
de legislaţia în vigoare, verificarea legalităţii
activităţilor şi operaţiunilor întreprinse de
entităţile implicate în sistemul de pensii private, precum şi
activităţile de investigare şi constatare a încălcării
prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - Sunt supuse controlului Comisiei toate
entităţile care desfăşoară activităţi în
sistemul de pensii private, respectiv:
a) administratorii de fonduri de pensii administrate
privat şi/sau fonduri de pensii facultative;
b) fondurile de pensii administrate privat şi
fondurile de pensii facultative;
c) depozitarii activelor fondurilor de pensii
administrate privat şi/sau fondurilor de pensii facultative;
d) agenţii de marketing;
e) societăţile comerciale cărora le-au
fost externalizate activităţi specifice sistemului de pensii private.
Art. 3. - (1) Controlul entităţilor implicate
în sistemul de pensii private se exercită de către persoanele
împuternicite de preşedintele Consiliului Comisiei în acest scop.
(2) In vederea realizării obiectivelor Comisiei
şi în exercitarea atribuţiilor de serviciu, persoanele împuternicite
să efectueze controlul colaborează cu celelalte structuri
organizatorice din cadrul Comisiei, cu instituţii şi
autorităţi, în special de reglementare şi supraveghere a
pieţelor financiare din România şi din alte state, precum şi cu
instituţiile de colectare şi evidenţă a contribuţiilor
de asigurări sociale.
Art. 4. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind
înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 313/2005, la art. 2 din Legea nr.
204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi
completările ulterioare, şi la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind
fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare.
(2) De asemenea, termenii de mai jos au
următoarele semnificaţii:
a) controlul de fond - activitatea de verificare
a operaţiunilor desfăşurate de entitatea controlată şi
a îndeplinirii tuturor obligaţiilor, pentru o perioadă de timp
determinată;
b) controlul tematic - activitatea de
verificare a uneia sau mai multor operaţiuni desfăşurate de
entitatea controlată şi îndeplinirea uneia sau mai multor
obligaţii, pentru o perioadă de timp determinată.
CAPITOLUL II
Reguli privind controlul şi procedura de
efectuare a controlului
SECŢIUNEA 1
Reguli privind controlul
Art. 5. - Urmărirea respectării de către
entităţile care desfăşoară activităţi
specifice sistemului de pensii private a prevederilor legale în domeniu se
realizează de către Comisie pe baza raportărilor transmise de
acestea şi prin verificări efectuate atât la sediul
autorităţii, cât şi la sediul entităţilor.
Art. 6. - Tipurile de control sunt:
a) controlul de fond;
b) controlul tematic.
Art. 7. - (1) In realizarea atribuţiilor, Comisia
poate aplica următoarele metode de efectuare a controlului:
a) controlul anunţat, care reprezintă
controlul desfăşurat cu anunţarea, în prealabil, a
entităţii controlate;
b) controlul inopinat, care reprezintă
controlul desfăşurat fără anunţarea, în prealabil, a
entităţii controlate;
c) controlul încrucişat, care
reprezintă controlul documentelor şi operaţiunilor unei
entităţi în corelaţie cu documentele deţinute de o
altă entitate. Controlul încrucişat poate fi şi inopinat.
(2) Metodele de control se aplică în funcţie
de scopul, obiectivele şi complexitatea activităţii
desfăşurate.
(3) Controlul poate fi efectuat prin sondaj, prin
selectarea operaţiunilor şi a documentelor ce urmează a fi
verificate.
(4) Selectarea operaţiunilor şi a
documentelor ce urmează a fi verificate se face de către persoanele
împuternicite să efectueze controlul, în funcţie de ponderea şi
relevanţa acestora în activitatea entităţii controlate.
Art. 8. - (1) Comisia poate efectua controlul fie la
sediul său, fie la sediul entităţii.
(2) Comisia decide asupra tipului de control
căruia entitatea îi va fi supusă.
Art. 9. - (1) La stabilirea perioadei de timp ce
urmează a face obiectul unui nou control de fond se va avea în vedere
perioada anterior controlată, astfel încât să se asigure continuitate
în verificarea activităţii desfăşurate de entitate.
(2) In situaţia în care, ulterior efectuării
unui control, Comisia intră în posesia unor date şi informaţii
suplimentare, aceasta poate decide reverificarea, integral sau parţial, a
perioadei controlate.
SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de efectuare a controlului
Art. 10. - (1) Activitatea de control se
organizează şi se desfăşoară în baza unui plan anual
al controlului de fond şi, dacă se consideră necesar, a unor
planuri trimestriale şi/sau lunare ale controlului tematic, aprobate de
Comisie.
(2) Comisia decide cu privire la entităţile
ce urmează a fi supuse controlului.
(3) In afara controlului planificat, Comisia poate
efectua control în scopul soluţionării unor plângeri sau
sesizări sau ori de câte ori consideră că este necesar.
Controlul efectuat în scopul soluţionării unor plângeri ori
sesizări are prioritate faţă de cel planificat.
(4) In cazul controlului efectuat în scopul
soluţionării unor plângeri ori sesizări, pot fi verificate
şi alte aspecte care se constată ca fiind încălcări ale
legislaţiei în vigoare în sistemul de pensii private.
Art. 11. - (1) Controlul se declanşează în
baza deciziei emise de către Comisie.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1) cuprinde
cel puţin următoarele elemente:
a) denumirea instituţiei;
b) temeiul legal al emiterii deciziei;
c) tipul controlului;
d) numele, prenumele şi funcţia persoanelor
împuternicite să efectueze controlul;
e) denumirea şi adresa entităţii supuse
controlului;
f) data declanşării controlului;
g) operaţiunile, documentele şi perioadele ce
urmează a fi supuse controlului, după caz;
h) semnătura preşedintelui Comisiei;
i) ştampila Comisiei.
(3) In cazul controlului desfăşurat la
sediul Comisiei, în decizie se menţionează data şi ora la care
reprezentanţii entităţii se prezintă în vederea
efectuării controlului.
(4) Decizia prin care se declanşează
controlul de fond este însoţită de tematica aferentă.
(5) In cazul controlului la sediul
entităţii, numărul şi data deciziei sunt înscrise de
către persoanele împuternicite cu efectuarea controlului în registrul unic
de control al entităţii.
Art. 12. - (1) In cazul controlului anunţat,
entitatea este notificată, printr-o adresă transmisă, după
caz, prin poştă şi prin fax, e-mail, cu cel puţin 7 zile
lucrătoare înainte de data declanşării controlului.
(2) In cazul unui control inopinat, Comisia nu
notifică entitatea cu privire la declanşarea controlului.
Art. 13. - (1) La cererea temeinic justificată a
entităţii, Comisia analizează motivele, apreciază şi
apoi poate dispune amânarea controlului, comunicând entităţii data
reprogramării controlului.
(2) Entitatea supusă controlului poate solicita
amânarea acestuia o singură dată, pentru motive justificate şi
pentru cel mult 5 zile lucrătoare.
(3) Solicitarea de către entitate de amânare a
controlului se face în scris, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de
la primirea adresei prin care se notifică acţiunea de control,
şi trebuie să conţină: denumirea entităţii, adresa
sediului, invocarea adresei Comisiei prin care controlul este notificat,
motivele pentru care se solicită amânarea controlului, eventualele
justificări pentru susţinerea motivelor invocate şi data
până la care se solicită amânarea.
(4) Comisia comunică prin intermediul unei
adrese respingerea sau acceptarea solicitării de amânare şi data la
care se reprogramează controlul, după caz.
(5) In cazul unui control inopinat, entitatea nu are
dreptul de a solicita amânarea acestuia.
Art. 14. - (1) Comisia poate suspenda controlul,
notificând entitatea cu privire la data de la care se suspendă derularea
acţiunilor şi, ulterior, cu privire la data la care este reluat
controlul.
(2) Controlul la sediul entităţii poate fi
suspendat când este îndeplinită una dintre următoarele condiţii
şi numai dacă neîndeplinirea acesteia împiedică finalizarea
controlului:
a) necesitatea efectuării unuia sau mai multor
controale încrucişate;
b) necesitatea obţinerii unui punct de vedere sau
a unor informaţii suplimentare de la alte instituţii şi
autorităţi, în special de reglementare şi supraveghere a
pieţelor financiare din România şi din alte state, precum şi de
la instituţiile de colectare şi evidenţă a
contribuţiilor de asigurări sociale;
c) necesitatea efectuării unei expertize;
d) necesitatea efectuării unor cercetări pe
care Comisia le consideră relevante în vederea identificării şi
stabilirii realităţii unor activităţi, operaţiuni,
tranzacţii etc;
e) solicitarea suspendării de către entitate
ca urmare a apariţiei unei situaţii obiective care împiedică
desfăşurarea controlului la sediul entităţii. Entitatea
solicită Comisiei suspendarea controlului, în scris, temeinic justificat
şi doar o singură dată pe parcursul desfăşurării
controlului.
(3) In situaţia prevăzută la alin. (2)
lit. e), Comisia comunică prin intermediul unei adrese respingerea sau
acceptarea solicitării de suspendare, precum şi data până la
care se suspendă controlul şi data la care acesta se reia.
Art. 15. - (1) Documentele aferente controlului sunt
predate persoanelor împuternicite să efectueze controlul în baza unui
proces-verbal.
(2) In procesul-verbal se menţionează:
a) numele, prenumele şi funcţia persoanelor
împuternicite să efectueze controlul;
b) numele, prenumele şi funcţia
reprezentantului legal al entităţii controlate;
c) denumirea entităţii controlate;
d) toate documentele/situaţiile întocmite la
solicitarea persoanelor împuternicite, copiile de pe toate documentele şi
fişierele ridicate cu ocazia controlului, ştampilate şi semnate
de reprezentantul legal al entităţii pentru conformitate cu
originalul, după caz, cu semnătură electronică
extinsă;
e) toate notele explicative date în scris de
către reprezentantul legal al entităţii controlate şi de
personalul acesteia şi asumate de către reprezentantul legal;
f) menţiunea că toate documentele în
original puse la dispoziţia persoanelor împuternicite să efectueze
controlul au fost restituite;
g) alte documente, date şi informaţii pe
care persoanele împuternicite să efectueze controlul le consideră
relevante.
(3) Procesul-verbal se întocmeşte în două
exemplare, unul pentru persoanele împuternicite de Comisie să efectueze
controlul şi celălalt pentru reprezentantul legal al
entităţii, şi se semnează de ambele părţi.
(4) Ambele exemplare ale procesului-verbal se
înregistrează în registrul de intrări-ieşiri al
entităţii controlate, după caz, în registrul Comisiei, cu
acelaşi număr şi aceeaşi dată.
(5) In cazul în care reprezentantul legal al
entităţii refuză semnarea procesului-verbal, acest fapt se
consemnează în procesul-verbal care se înregistrează în registrul de
intrări-ieşiri al entităţii controlate, după caz, în
registrul Comisiei.
(6) In cazul refuzului reprezentantului legal al
entităţii de a semna procesul-verbal cu ocazia controlului la sediul
Comisiei, acesta se transmite entităţii printr-o scrisoare
recomandată cu confirmare de primire, data primirii de către aceasta
constituind data comunicării.
(7) Numărul şi data procesului-verbal
aferent controlului desfăşurat la sediul entităţii sunt
înscrise de către persoanele împuternicite în registrul unic de control al
acesteia.
Art. 16. - (1) La finalizarea controlului, persoanele
împuternicite să efectueze controlul întocmesc raportul privind controlul
efectuat.
(2) In raport se consemnează, fără a se
limita la acestea, următoarele elemente:
a) data şi locul încheierii raportului;
b) perioada în care s-a desfăşurat controlul;
c) numele, prenumele şi calitatea celor care îl
încheie;
d) decizia Comisiei în baza căreia a fost
declanşat controlul;
e) datele de identificare a entităţii controlate
şi reprezentantul legal al acesteia;
f) descrierea pe scurt a momentelor acţiunii, în
conformitate cu tematica aferentă;
g) procesul-verbal prevăzut la art. 15;
h) descrierea documentelor sau a obiectelor care au
fost verificate;
i) constatări privind respectarea sau
nerespectarea prevederilor legale, precum şi orice aspecte relevante.
(3) Raportul privind controlul efectuat se transmite
entităţii prin unul dintre mijloacele prevăzute la art. 12 alin.
(1).
(4) Entitatea controlată are dreptul de a formula
obiecţiuni la raportul de control, sub semnătura reprezentantului
legal.
(5) Entitatea controlată are obligaţia de a
formula obiecţiile la raportul de control în scris şi de a le
transmite în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acestuia.
Art. 17. - (1) Pe baza raportului privind controlul
şi a observaţiilor la acesta, prin decizie, Comisia poate aplica
sancţiuni potrivit legislaţiei şi/sau dispune măsuri în
scopul prevenirii sau remedierii oricăror situaţii care
prejudiciază interesele participanţilor şi beneficiarilor la
fondurile de pensii private.
(2) Entitatea controlată poate formula plângere
prealabilă împotriva deciziei Comisiei prin care sunt aplicate
sancţiuni sau dispuse măsuri, în conformitate cu dispoziţiile
Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi
completările ulterioare.
CAPITOLUL III
Drepturile şi obligaţiile persoanelor
împuternicite să efectueze controlul şi ale entităţilor
supuse controlului
SECŢIUNEA 1
Drepturile şi obligaţiile persoanelor împuternicite
să efectueze controlul
Art. 18. -In exercitarea atribuţiilor ce le revin,
persoanele împuternicite să efectueze controlul au următoarele
drepturi:
a) să aibă acces în spaţiile în care
entitatea îşi desfăşoară activitatea, precum şi în
spaţiile unde se află documentele şi sistemele informatice de
evidenţă şi prelucrare a datelor;
b) să efectueze verificări în prezenţa
reprezentantului legal al entităţii sau a persoanei desemnate să
le însoţească în orice sediu şi incintă în care entitatea
îşi desfăşoară activitatea, inclusiv în sediile
societăţilor cărora le-au fost externalizate
activităţi specifice sistemului de pensii private;
c) să solicite prezenţa la sediul Comisiei a
reprezentantului legal al entităţii şi a altor persoane cu
competenţe în vederea furnizării de informaţii şi de note
explicative scrise, precum şi a prezentării de documente, înscrisuri,
registre şi evidenţe contabile;
d) să solicite şi să verifice, în
totalitate sau prin sondaj, orice informaţii, documente, fişiere,
înscrisuri, registre şi evidenţe contabile care pot avea
legătură cu activitatea entităţii, inclusiv cu
activităţile externalizate de aceasta, după caz, precum şi
sistemele informatice de evidenţă şi prelucrare a datelor;
e) să ridice orice documente/situaţii întocmite
şi copii ale oricărui document, fişier, înscris, registru
şi înregistrare contabilă;
f) să solicite verbal sau în scris toate
informaţiile şi explicaţiile referitoare la acţiunile
şi operaţiunile desfăşurate de entitatea supusă
controlului;
g) să solicite note explicative scrise
reprezentantului legal al entităţii, tuturor angajaţilor
acesteia, precum şi reprezentantului oricărei alte
societăţi căreia i-au fost externalizate activităţi
specifice sistemului de pensii private;
h) să stabilească şi să prezinte
Comisiei concluziile, sancţiunile şi măsurile ce se
consideră necesar a fi dispuse;
i) să verifice modul de ducere la îndeplinire a
măsurilor dispuse de Comisie ca urmare a controlului efectuat.
Art. 19. -In exercitarea atribuţiilor ce le revin,
persoanele împuternicite să efectueze controlul au următoarele
obligaţii:
a) să se identifice prezentând
entităţii controlate actul de identitate;
b) să prezinte entităţii controlate
decizia de efectuare a controlului;
c) să cunoască şi să aplice corect
prevederile legislaţiei în vigoare în sistemul de pensii private;
d) să păstreze confidenţialitatea
asupra datelor şi informaţiilor obţinute cu ocazia controlului;
e) să efectueze controlul în aşa fel încât
să afecteze cât mai puţin activitatea curentă a entităţii
supuse controlului;
f) să utilizeze eficient timpul alocat
controlului;
g) să respecte programul de lucru al
entităţii. Controlul se poate desfăşura şi în afara
programului de lucru al entităţii, cu acordul scris al
entităţii;
h) să propună măsuri acolo unde se
constată încălcarea legislaţiei aplicabile în sistemul de pensii
private, măsuri care au rolul de a remedia şi înlătura
deficienţele constatate, precum şi de a sancţiona.
SECŢIUNEA a 2-a
Drepturile şi obligaţiile
entităţii controlate
Art. 20. - Pe durata desfăşurării
controlului entitatea are următoarele drepturi:
a) să fie notificată asupra
declanşării controlului, cu excepţia situaţiei în care
controlul are caracter inopinat;
b) să solicite amânarea controlului;
c) să solicite suspendarea controlului;
d) să beneficieze de asistenţă de
specialitate sau juridică pe durata controlului;
e) să beneficieze, din partea persoanelor
împuternicite să efectueze controlul, de un tratament just şi
echitabil;
f) să fie prima căreia i se solicită furnizarea
de informaţii, documente, date şi explicaţii pentru clarificarea
şi justificarea activităţilor şi operaţiunilor
întreprinse;
g) să fie informată cu privire la rezultatele
controlului efectuat;
h) să formuleze obiecţiuni la raportul
privind controlul efectuat;
i) să conteste măsurile şi
sancţiunile dispuse prin actele Comisiei.
Art. 21. - Pe durata desfăşurării
controlului entitatea are următoarele obligaţii:
a) să permită accesul persoanelor
împuternicite să efectueze controlul în spaţiile în care se
desfăşoară activitatea pentru care a fost
autorizată/avizată, precum şi în spaţiile unde se află
documentele aferente activităţii şi sistemele informatice
utilizate;
b) să răspundă, prin
reprezentanţii săi legali, la solicitarea Comisiei de a se prezenta
la data şi locul stabilite pentru efectuarea controlului;
c) să permită şi să asigure
efectuarea în bune condiţii a controlului şi să acorde sprijinul
necesar desfăşurării acestuia;
d) să pună la dispoziţia persoanelor
împuternicite să efectueze controlul toate documentele, informaţiile,
fişierele, înscrisurile, registrele şi evidenţele contabile
aferente activităţii pe care o desfăşoară, ca urmare a
solicitării persoanelor împuternicite să efectueze controlul;
e) să pună la dispoziţia persoanelor
împuternicite să efectueze controlul documentele în original, copiile
certificate ale acestora, precum şi traducerea lor în limba română,
după caz;
f) să colaboreze pe întreaga perioadă de
desfăşurare a controlului în vederea determinării stărilor
de fapt, prin prezentarea în întregime a faptelor cunoscute şi a tuturor
documentelor doveditoare;
g) să formuleze în scris obiecţii la
raportul de control, sub semnătura reprezentantului legal;
h) să pună la dispoziţia persoanelor
împuternicite să efectueze controlul date şi informaţii complete
şi conforme cu realitatea.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 22. - Termenele prevăzute de prezenta
normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau
într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârşitul următoarei
zile lucrătoare.
Art. 23. - Constituie contravenţii
următoarele fapte, dacă nu sunt săvârşite în astfel de
condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni:
a) împiedicarea ori sustragerea de la efectuarea
controlului, prin interzicerea accesului persoanelor împuternicite
să efectueze controlul sau prin neprezentarea documentelor şi a
actelor solicitate;
b) refuzul nejustificat sau obstrucţionarea sub
orice formă a accesului persoanelor împuternicite să efectueze
controlul;
c) nerespectarea celorlalte obligaţii
prevăzute în prezenta normă.
Art. 24. - Săvârşirea de către persoana
fizică sau juridică a vreuneia dintre faptele prevăzute la art.
23 se sancţionează conform prevederilor art. 120 alin. (1), art. 121
alin. (1) lit. k), alin. (2)-(10) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile
facultative, cu modificările şi completările ulterioare,
şi, respectiv, art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g), alin.
(2)-(10) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate
privat, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 25. - Controalele în curs de desfăşurare
la data intrării în vigoare a prezentei norme se vor continua potrivit
acesteia, actele întocmite anterior rămânând valabile.