HOTARARE Nr. 403 din 23 martie 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.574/2003 privind
organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei
Nationale de Administrare Fiscala
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 275 din 30 martie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.
9 alin. (2) din Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, precum si al
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri
de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Hotararea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea
Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare
Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 2 din 5
ianuarie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
1. La alineatul (1) al articolului 3, dupa punctul 61 se introduce un nou
punct, punctul 61^1, cu urmatorul cuprins:
"61^1. initiaza masuri si participa, impreuna cu institutiile de
profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregatirea profesionala a
functionarilor publici in domeniul managementului fondurilor Uniunii
Europene;"
2. Alineatul (1) al articolului 3 se completeaza cu punctele 76 - 84 cu
urmatorul cuprins:
"76. programeaza, coordoneaza si monitorizeaza utilizarea asistentei
financiare nerambursabile acordate Romaniei de Uniunea Europeana si statele
membre ale acesteia si indeplineste rolul de coordonator national al asistentei
in relatia cu Uniunea Europeana si statele membre ale acesteia;
77. asigura managementul tehnic pentru proiectele din cadrul Acordului
privind programul de cooperare economica pe 5 ani, incheiat intre Guvernul
Romaniei si Guvernul Republicii Elene;
78. coordoneaza programarea si monitorizarea Instrumentului pentru politici
structurale de preaderare (ISPA);
79. asigura coordonarea, raportarea, monitorizarea si evaluarea Programului
special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala (SAPARD) si
indeplineste functia de autoritate de management;
80. realizeaza activitatile aferente procesului de ratificare si/sau
amendare a memorandumurilor de finantare (PHARE, ISPA si SAPARD), precum si a
acordurilor interguvernamentale privind acordarea asistentei financiare
nerambursabile acordata de statele membre ale Uniunii Europene;
81. coordoneaza elaborarea Planului national de dezvoltare, denumit in continuare
PND, document de planificare strategica si programare financiara multianuala al
Romaniei, elaborat pe baza strategiilor sectoriale si a strategiei nationale de
dezvoltare regionala si care fundamenteaza fondurile de tip structural alocate
de Uniunea Europeana in perioada de preaderare si fondurile structurale si de
coeziune dupa aderare;
82. stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si locale, sistemul de date,
informatii si raportari periodice privind utilizarea fondurilor comunitare, pe
care le supune analizei si, dupa caz, aprobarii Guvernului;
83. supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind modul de
utilizare a asistentei financiare nerambursabile;
84. coordoneaza participarea Romaniei si indeplineste functia de punct
national de contact la proiectele de infratire institutionala cu statele care
beneficiaza de finantari nerambursabile ale Uniunii Europene."
3. Alineatul (2) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului
Finantelor Publice este de 1.453, exclusiv demnitarii si posturile aferente
cabinetului ministrului."
4. Dupa articolul 8 se introduce un nou articol, articolul 8^1, cu
urmatorul cuprins:
"Art. 8^1
(1) In structura Ministerului Finantelor Publice se organizeaza, la nivel
de directie generala, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin
Comunitar si, la nivel de directie, Autoritatea de Management pentru Fondul de
Coeziune.
(2) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar
functioneaza cu un numar total de 80 de posturi in anul 2005, din care 38 de
posturi in anul 2004.
(3) Autoritatea de Management pentru Fondul de Coeziune functioneaza cu un
numar total de 50 de posturi in anul 2005, din care 16 posturi in anul
2004."
5. Alineatul (8) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(8) Ministrul finantelor publice este ajutat in activitatea de
conducere a ministerului de 6 secretari de stat, numiti prin decizii ale
primului-ministru."
6. Anexa nr. 1 "Structura organizatorica a Ministerului Finantelor
Publice" se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta hotarare.
Art. 2
(1) Posturile si personalul aferente anului 2004, care privesc activitatile
autoritatilor prevazute la art. 8^1 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului
nr. 1.574/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cu
modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, se transfera de la
Ministerul Integrarii Europene la Ministerul Finantelor Publice.
(2) In termen de 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, a prezentei hotarari Ministerul Finantelor Publice si
Ministerul Integrarii Europene vor incheia un protocol de predare-primire prin
care vor fi reglementate transferurile de bunuri mobile, dreptul de utilizare
pe perioada determinata de catre personalul ce urmeaza a fi transferat a
actualelor locatii detinute in sediul Ministerului Integrarii Europene,
cheltuielile de natura salariala, materiale si de capital, proportional cu
numarul de posturi preluate de Ministerul Finantelor Publice, arhiva
corespunzatoare, precum si programele de asistenta PHARE corespunzatoare in
derulare.
(3) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile
in structura bugetului de stat pe anul 2004, pe baza protocolului de
predare-primire prevazut la alin. (2).
(4) In actele normative in vigoare, pentru atributiile preluate de Ministerul
Finantelor Publice de la Ministerul Integrarii Europene potrivit prezentei
hotarari, denumirea "Ministerul Integrarii Europene" se inlocuieste
cu denumirea "Ministerul Finantelor Publice".
(5) In termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, a prezentei hotarari Ministerul Finantelor Publice si
Ministerul Integrarii Europene vor demara masurile necesare in vederea
amendarii memorandumurilor bilaterale in care Romania este parte si care au ca
obiect PND, ISPA, PHARE si SAPARD.
(6) Pana la intrarea in vigoare a legii privind stabilirea sistemului
unitar de salarizare pentru functionarii publici, personalului preluat de
Ministerul Finantelor Publice de la Ministerul Integrarii Europene ca urmare a
aplicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea
unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale i se va
aplica nivelul de salarizare al functiilor specifice Ministerului Integrarii
Europene.
Art. 3
Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 aprilie 2004, cu exceptia
art. II, care intra in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1*)
*) Anexa este reprodusa in facsimil.
Numarul maxim de posturi = 1.453
(exclusiv demnitarii si
posturile
aferente cabinetului
ministrului)
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Finantelor Publice
__________
| |
| MINISTRU |
|__________|
| ____________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA JURIDICA |
| | |____________________________|
| | ____________________________
| | | UNITATEA CENTRALA DE |
|__|___| ARMONIZARE PENTRU |
| | | AUDITUL PUBLIC INTERN*1) |
| | |____________________________|
| | ____________________________
| | | DIRECTIA DE AUDIT PUBLIC |
| |___| INTERN |
| |____________________________|
_______________________________ |
| PURTATOR DE CUVANT SI RELATII | |
| CU MASS MEDIA*2) |________|
|_______________________________| |
...............................|
____:_______________________________|_________________.................
____|___ : ___|____ __|_____ ________ | ____|___ | :
|SECRETAR|:|SECRETAR||SECRETAR||SECRETAR| | |SECRETAR| | :
|DE STAT |:|DE STAT ||DE STAT ||DE STAT | | |DE STAT | | :
|________|:|________||________||________| | |________| | :
| : | | | | | _________|________ :
|____:____|________|_______|_________|_____|_| | :
| : | | | _______|__ | | SECRETAR DE STAT | :
| : | | | | SECRETAR |..| |__________________| :
| : | | | | GENERAL | :| |PRESEDINTE| | | :
| : | | | |__________| :| |__________| | | :
| : | | | ______|___ :| : | | :
| : | | | | SECRETAR | :| : | | :
| : | | | | GENERAL | :| : | | :
| : | | | | ADJUNCT | :| : | | :
| : | | | |__________| :| : | | :
| ...:....|........|.......|.....|........:|......:.......|....|.......:
| : : | : | : :| | : |: : : :| |: :
__|_:_ : | : | : :| | : |: : : :| |: :
_|___ __|:_ _|_:_ __|_: __:|_ _|_:_ __|:_ : : __:|_ _|:__ :
| | || | | || | | | | | : : | || | :
|MODUL|MODUL||MODUL| |MODUL||MODUL| |MODUL| |MODUL| : : |MODUL||MODUL| :
| 1 | 2 || 3 | | 4 || 5 | | 6 | | 7 | : : | 8 || 9 | :
|_____|_____||_____| |_____||_____| |_____| |_____| : : |_____||_____| :
....:.:..... ......:...
:AGENTIA : :AGENTIA
:
:NATIONALA DE:
:NATIONALA:
:ADMINISTRARE: :DE PLATI
:
:FISCALA :
:.........:
:............:
MODUL 1, MODUL 2
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
|
________________________________|________________________________
| | | | |
| | MODUL 1 | | MODUL 2
____|______ ______|______ _____|_______ ______|_______ _______|____
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
|GENERALA DE| | GENERALA DE | |REGLEMENTAREA| | GENERALA A | |GENERALA DE |
| SINTEZA A | | PROGRAMARE | |ACHIZITIILOR | |CONTABILITATII| | CONTROL |
|POLITICILOR| | BUGETARA | | PUBLICE SI | | PUBLICE | | FINANCIAR |
| BUGETARE | |SECTORIALA SI| |PRIORITIZAREA| | | |PREVENTIV*3)|
| | | SECURITATE | |INVESTITIILOR| | | | |
| | | SOCIALA | | PUBLICE | | | | |
|___________| |_____________| |_____________| |______________| |____________|
MODUL 3
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_____________________________|_______________________________
_____|_______ ________|_________ ________|_________ _________|________
| UNITATEA DE | |DIRECTIA GENERALA | |DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA DE |
|MANAGEMENT A | | A FINANTELOR | | PENTRU ACORDURI, | | EVALUARE A |
| TREZORERIEI | | PUBLICE EXTERNE | | COOPERARE SI | | VENITURILOR |
| STATULUI*1) | | | |DECONTARI EXTERNE | |BUGETULUI GENERAL |
| | | | | | | CONSOLIDAT |
|_____________| |__________________| |__________________| |__________________|
MODUL 4
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_________________________|________________________________
_________|_________ _______|________ ________|________ ________|________
| DIRECTIA GENERALA | |OFICIUL DE PLATI| |DIRECTIA GENERALA| |DIRECTIA
GENERALA|
|A FONDULUI NATIONAL| | SI CONTRACTARE | | DE ARMONIZARE | | NOTIFICARE SI
|
| DE PREADERARE | | PHARE*4) | | LEGISLATIVA SI | | URMARIRE AJUTOR
|
| | | | | INTEGRARE | |DE STAT,
PRACTICI|
| | | | | EUROPEANA | | NELOIALE SI
|
| | | | | | | PRETURI
|
| | | | | | | REGLEMENTATE
|
|___________________| |________________| |_________________|
|_________________|
MODUL 5
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
________________|_________________
_________|_________ ___________|___________
| AUTORITATEA DE | | AUTORITATEA DE |
| MANAGEMENT PENTRU | | MANAGEMENT PENTRU |
| CADRUL DE SPRIJIN | | FONDUL DE COEZIUNE*6) |
| COMUNITAR*5) | | |
|___________________| |_______________________|
_________|________
______|________ _______|_____
| DIRECTIA PLAN | | DIRECTIA |
| NATIONAL DE | | COORDONAREA |
| DEZVOLTARE | | PROGRAMULUI |
| | | PHARE |
|_______________| |_____________|
MODUL 6
__________________
| SECRETAR GENERAL |
|__________________|
________|_________
| SECRETAR GENERAL |
| ADJUNCT |
|__________________|
______________________|____________________
________|________ _________|_______ ________|________
|DIRECTIA GENERALA| |DIRECTIA DE BUGET| |DIRECTIA GENERALA|
|A POLITICILOR SI | |SI CONTABILITATE | | A SERVICIILOR |
| RESURSELOR | | INTERNA | | ADMINISTRATIVE, |
| UMANE*7) | | | | PATRIMONIU SI |
| | | | | ARHIVARE |
|_________________| |_________________| |_________________|
MODUL 7
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
_______________________________|_________________________
______|___________ ______|______ ________|_______ ________|___________
|DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA DE | | DIRECTIA | | DIRECTIA GENERALA |
| DE POLITICI SI | |REGLEMENTARI | | PENTRU RELATIA | | DE REGLEMENTARE |
|LEGISLATIE PRIVIND| | CONTABILE | |CU PARLAMENT, | | IN DOMENIUL |
| VENITURILE | | | | SINDICATELE SI | | ACTIVELOR STATULUI |
|BUGETULUI GENERAL | | | | PATRONATUL | | |
| CONSOLIDAT | | | | | | |
|__________________| |_____________| |________________| |____________________|
MODUL 8
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
| PRESEDINTE | |
|_____________| |
__________________|_____
| DIRECTIA GENERALA A |
|TEHNOLOGIEI INFORMATIEI |
|________________________|
MODUL 9
__________________
| SECRETAR DE STAT |
|__________________|
| PRESEDINTE | |
|_____________| |
___________|__________
|DIRECTIA DE AUTORIZARI|
|______________________|
------------
*1) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala.
*2) Include si Serviciul de comunicare si relatii publice.
*3) Organizarea si functionarea sunt reglementate prin Ordonanta Guvernului
nr. 119/1999, republicata.
*4) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie.
*5) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie generala.
*6) Se organizeaza si functioneaza la nivel de directie coordonatoare a
Programelor ISPA si SAPARD.
*7) Include si Scoala de Finante Publice care functioneaza la nivel de
directie.