HOTARARE Nr. 412 din 23 martie 2004
privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 276 din 30 martie 2004
In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 40
alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului
Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, avand sediul in municipiul Bucuresti.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului stabileste
politica in domeniul transporturilor, constructiilor si turismului, la nivel
national, elaboreaza strategia si reglementarile specifice de dezvoltare si de
armonizare a activitatilor de transport, constructii si turism, in cadrul
politicii generale a Guvernului, si indeplineste rolul de autoritate de stat in
domeniul transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 2
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitatea sa
de organ de specialitate al administratiei publice centrale, indeplineste
urmatoarele atributii principale:
1. elaboreaza si supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului
transporturilor, constructiilor si turismului;
2. elaboreaza politica economica in domeniul transporturilor,
constructiilor si turismului;
3. elaboreaza politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale si a
transportului combinat;
4. elaboreaza si implementeaza politicile de aplicare a strategiei
nationale in domeniul lucrarilor publice, amenajarii teritoriului, locuintei si
turismului;
5. aplica si urmareste in sectorul transporturilor, constructiilor si
turismului prevederile Acordului european instituind o asociere intre Romania,
pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de
alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr.
20/1993, si strategia nationala si sectoriala de pregatire a aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana, cu amendamentele ulterioare;
6. elaboreaza strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrarilor
publice, activitatilor de transport, de turism si locuintelor;
7. fundamenteaza si elaboreaza necesarul de fonduri de la bugetul de stat
pentru domeniile sale de activitate;
8. gestioneaza resursele financiare alocate prin bugetul de stat si din
creditele externe, in domeniile sale de activitate;
9. exercita drepturile si obligatiile statului ca actionar la companiile
nationale, societatile nationale si societatile comerciale aflate sub
autoritatea sa, pana la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaboreaza si pune in aplicare strategiile de privatizare in domeniile
sale de activitate si asigura gestionarea intregului proces de privatizare
pentru unitatile de sub autoritatea sa;
11. aproba tarifele percepute pentru eliberarea de autorizatii si licente,
precum si cuantumul redeventelor;
12. asigura organizarea si dezvoltarea cercetarii stiintifice in domeniile
transporturilor, lucrarilor publice, locuintei, amenajarii teritoriului,
urbanism, siguranta constructiilor si turism, prin corelare cu programele
nationale de cercetare in aceste domenii;
13. organizeaza activitatea pentru constituirea fondului propriu de date
statistice din domeniul transporturilor, constructiilor si turismului,
participand la sistemul informational national si international;
14. promoveaza sistemul institutional pentru dezvoltarea pietei libere a
constructiilor, asigura conditiile unui mediu concurential in cadrul fiecarui
mod de transport, precum si intre modurile de transport;
15. elaboreaza si promoveaza cadrul legal in vederea stimularii
investitiilor cu capital autohton si strain in domeniile sale de activitate;
16. asigura conceptia unitara a aplicarii politicii nationale de amenajare
si echipare cu lucrari publice a teritoriului national;
17. initiaza si negociaza, din imputernicirea Guvernului, incheierea de
conventii, acorduri si alte intelegeri internationale sau propune acestuia
intocmirea formelor de aderare la cele existente si ia masuri de aplicare a
acestora, in domeniile sale de activitate;
18. reprezinta interesele statului in cadrul organismelor internationale,
pe baza conventiilor, acordurilor si intelegerilor stabilite, si dezvolta
relatii de colaborare cu organe si organizatii similare din alte state si cu
organisme internationale interesate de domeniul sau de activitate;
19. sustine promovarea intereselor agentilor economici autohtoni de profil
pe pietele internationale;
20. avizeaza si urmareste realizarea programelor si proiectelor de
constructii si infrastructuri;
21. asigura administrarea, dezvoltarea si gestionarea infrastructurilor de
transport si a echipamentelor de interes national din sistemul national de
transport;
22. asigura tuturor utilizatorilor acces egal si nediscriminatoriu la
infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigura beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de
transport, transportatorul si mijlocul de transport;
24. sprijina dezvoltarea si functionarea transportului public;
25. stimuleaza libera initiativa si asigura autonomia transportatorilor;
26. concesioneaza in numele statului, bunurile proprietate publica ori
privata a statului, activitatile si serviciile de interes national din domeniul
transporturilor;
27. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a
infrastructurii feroviare si alte tarife care sunt in competenta de aprobare a
Guvernului;
28. clasifica infrastructurile de transport in conformitate cu standardele
nationale si internationale;
29. stabileste prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului
informational privind transportul public de persoane, in sfera de administrare
a infrastructurii de transport de interes public;
30. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului schema retelei nationale
de transport, care are ca obiective asigurarea deplasarii persoanelor si a
marfurilor intre toate localitatile tarii, precum si conectarea
infrastructurilor nationale de transport la principalele infrastructuri
internationale de transport;
31. incheie, in numele statului, contracte de activitate cu compania
nationala care gestioneaza infrastructura feroviara, cu societatile nationale
si/sau cu societatile comerciale care efectueaza transport feroviar public de
calatori;
32. realizeaza activitati de asigurari de sanatate pentru personalul
propriu, pentru personalul institutiilor publice din subordine, al companiilor
nationale, societatilor nationale, regiilor autonome de sub autoritatea sa,
precum si al societatilor comerciale, care desfasoara activitati in domeniul
transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, lucrari
publice si turism pentru membrii de familie ai acestora, precum si pentru
pensionarii care au lucrat in transporturi si turism si pentru membrii lor de
familie, care folosesc reteaua sanitara proprie;
33. asigura elaborarea Planului de amenajare a teritoriului national, ca
sinteza a politicilor si planurilor sectoriale si locale de amenajare a
teritoriului, urmarind armonizarea lor, si verifica respectarea prevederilor
acestuia, dupa aprobare, potrivit legii;
34. stabileste, impreuna cu autoritatile administratiei publice centrale si
locale care au atributii in domeniu, masuri pentru protejarea zonelor cu
valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, precum si pentru integrarea
acestora in actiunile de modernizare a localitatilor si a zonelor aferente;
35. colaboreaza cu consiliile judetene si locale la elaborarea studiilor si
programelor referitoare la dezvoltarea urbana si rurala, la constructia de
locuinte si lucrarile tehnico-edilitare, in vederea realizarii politicilor
sectoriale din aceste domenii; participa la sustinerea operatiunilor
urbanistice si de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijina si indruma autoritatile administratiei publice locale prin
activitati ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investitii in
infrastructura urbana, reglementari specifice si politici sectoriale in
domeniul serviciilor de gospodarie comunala, care nu pot fi solutionate la
nivelurile de competenta locala;
37. colaboreaza cu coordonatorii cadastrului general, stabiliti prin lege,
pentru organizarea si realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigura evidenta terenurilor din domeniul privat al societatilor
comerciale cu capital integral sau majoritar de stat si elibereaza
certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigura fundamentarea si elaborarea programelor referitoare la
imbunatatirea si dezvoltarea fondului de lucrari publice si locuinte;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investitii finantate
integral sau partial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri
speciale si din credite garantate de stat, precum si pentru lucrarile de
interes national care sunt finantate din alte surse;
41. analizeaza studiile de fezabilitate pentru lucrarile publice din
competenta de aprobare a Guvernului si le prezinta Consiliului interministerial
de avizare lucrari publice de interes national si locuinte sociale, sustinand
necesitatea, oportunitatea si eficienta economica a acestora; participa la
promovarea pentru aprobare a lucrarilor avizate, conform legii;
42. initiaza si supune spre aprobare proiecte de acte normative si
coordoneaza elaborarea de reglementari tehnice in domeniul reducerii riscului
seismic al constructiilor existente, inclusiv a programului pentru educarea
populatiei privind comportarea in caz de seisme;
43. colaboreaza, prin serviciile sale publice deconcentrate, cu
autoritatile administratiei publice locale in actiunea de reducere a riscului
seismic al constructiilor existente;
44. participa la stabilirea masurilor organizatorice de actionare, pe plan
central si local, in cazurile de seisme sau alunecari de teren, in cadrul
sistemului national de aparare impotriva dezastrelor;
45. organizeaza elaborarea, avizarea si aprobarea reglementarilor tehnice
si economice pentru domeniile sale de activitate, precum si documentarea
specialistilor, in conditiile legii; asigura directivarea si asistenta tehnica
pentru implementarea calitatii in constructii, prin reglementari tehnice si
economice, cu participarea specialistilor din cercetare, proiectare, invatamant
superior si executia lucrarilor din domeniile sale de activitate; organizeaza
controlul privind aplicarea reglementarilor tehnice si economice;
46. organizeaza si asigura desfasurarea activitatii comisiilor de atestare
tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii:
verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu executia si experti tehnici;
47. organizeaza activitatea de agrementare tehnica pentru produse, procedee
si echipamente noi in constructii, precum si activitatea de atestare a
masinilor si a echipamentelor tehnologice de constructii noi;
48. asigura conditiile pentru aplicarea unitara a sistemului calitatii in
constructii, conform legii;
49. asigura, potrivit legii, monitorizarea achizitiilor de proiectare si
executie a lucrarilor publice;
50. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea si
punerea in aplicare a normelor tehnice si reglementarilor corespunzatoare,
asigurarea pregatirii profesionale si perfectionarii personalului din
transporturi si turism, efectuarea certificarii si inmatricularii mijloacelor
de transport si asigurarea inspectiei si controlului acestora, in conformitate
cu prevederile legale in vigoare;
51. indeplineste functia de autoritate de implementare a proiectelor majore
de infrastructura din domeniul transporturilor;
52. urmareste respectarea prevederilor legale privind introducerea pe piata
a produselor pentru constructii prin Centrul de Documentare pentru Constructii,
Arhitectura, Urbanism si Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucuresti;
53. coordoneaza programele de asistenta tehnica acordata de Uniunea
Europeana, Organizatia Mondiala a Turismului si de alte organisme
internationale, precum si programul de integrare europeana in domeniul
turismului.
Art. 3
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile publice locale si cu alte organisme
interesate.
Art. 4
(1) In calitatea sa de autoritate de stat in domeniul transporturilor,
constructiilor si turismului, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului are urmatoarele atributii principale, pe care le exercita direct sau
prin organisme tehnice specializate, institutii publice subordonate, unitati
care functioneaza sub autoritatea ori in coordonarea sa sau societati
comerciale autorizate:
1. aproba, potrivit legii, instructiuni si regulamente obligatorii pentru
activitatile specifice feroviare, auto, navale si aeriene;
2. participa la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse in
activitatile de transport;
3. elaboreaza, in conditiile legii, norme de efectuare a transporturilor
speciale;
4. exercita inspectia de stat privind respectarea reglementarilor interne
si internationale in activitatile specifice transporturilor;
5. acorda, pe baza de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plata sau
gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii straini;
6. emite norme obligatorii de licentiere si autorizare a agentilor
economici care efectueaza sau urmeaza sa efectueze activitati de transport ori
activitati specifice sigurantei traficului si stabileste conditiile de acordare,
de suspendare sau de anulare a licentelor si autorizatiilor;
7. stabileste organizarea regionala a transporturilor rutiere, feroviare,
navale si aeriene;
8. aproba utilizarea spatiului aerian, a cailor navigabile in apele
nationale si internationale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului
Apararii Nationale si ale Ministerului Administratiei si Internelor;
9. exercita activitatea de registru, de inspectie de stat si de control in
transporturi;
10. asigura controlul utilizarii resurselor financiare alocate prin bugetul
de stat si a resurselor din credite interne si externe, al stadiului executarii
fizice a lucrarilor de infrastructura si al calitatii acestora;
11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licentiere si
brevetare a personalului care lucreaza in transporturi ori care concura la
siguranta traficului si stabileste conditiile de suspendare, de retragere sau
de anulare a atestatelor, certificatelor, licentelor ori brevetelor acordate;
12. emite norme obligatorii de siguranta a traficului in transporturile
rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum si in transportul multimodal si
combinat si supravegheaza respectarea acestora;
13. autorizeaza functionarea porturilor, aeroporturilor civile, garilor si
a autogarilor;
14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de marfuri
periculoase;
15. certifica starea tehnica a mijloacelor de transport din domeniul civil,
in conformitate cu reglementarile nationale si internationale;
16. asigura certificarea si omologarea de tip sau individuala a mijloacelor
de transport;
17. gestioneaza frecventele de comunicatii alocate;
18. asigura, prin reteaua proprie, controlul medico-sanitar specific
sigurantei circulatiei si navigatiei, precum si controlul sanitar-veterinar
specific tuturor modurilor si activitatilor de transport si emite autorizatii
sanitar-veterinare in toate cazurile in care legea ii recunoaste acest drept;
19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apararii Nationale,
inchiderea unor linii de cale ferata nerentabile sau mentinerea in exploatare a
liniei respective si regimul exploatarii acesteia;
20. asigura reglementarea si organizarea circulatiei aeronavelor civile in
spatiul aerian national, in colaborare cu organele specializate ale
Ministerului Apararii Nationale;
21. organizeaza spatiul aerian national si stabileste principiile si
regulile de folosire a acestuia, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale, in
timp de pace;
22. emite reglementari aeronautice specifice privind inmatricularea
aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de
inmatriculare;
23. emite reglementari aeronautice specifice, prin care se stabilesc
cerintele tehnice, operationale si procedurale pentru infiintarea, functionarea
si dezafectarea aerodromurilor civile;
24. asigura autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea
aeronavelor civile, din punct de vedere al indeplinirii cerintelor tehnice,
operationale, de siguranta a zborului, de securitate aeronautica si de
protectie a mediului, potrivit standardelor internationale acceptate de
Romania;
25. elibereaza licente de lucru agentilor economici care desfasoara
activitati in perimetrul infrastructurii aeroportuare;
26. emite reglementari aeronautice privind desfasurarea activitatilor de
transport aerian public;
27. restrictioneaza operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din
Romania sau in spatiul aerian national, dupa caz, in scopul protectiei
mediului;
28. stabileste aeroporturile din Romania care, in urma derularii
activitatilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, in vederea
implementarii de programe de protectie a mediului, cu avizul ministerului de
resort;
29. aproba, la solicitarea administratorului aeroportului, masuri speciale
pentru operarea aeronavelor civile a caror functionare are impact semnificativ
asupra mediului;
30. emite reglementarile, standardele si procedurile privind evaluarea,
auditarea si autorizarea si/sau licentierea agentilor economici aeronautici
civili;
31. emite permisul de productie pe baza caruia se autorizeaza productia de
serie a aeronavelor civile si a componentelor acestora;
32. elaboreaza Programul national de securitate aeronautica pe baza caruia
se asigura protectia aviatiei civile impotriva actelor de interventie ilicita;
raspunde de dezvoltarea, implementarea si operationalitatea acestui program;
33. reglementeaza, organizeaza si desfasoara activitatile privind ancheta
administrativa a incidentelor si accidentelor de aviatie civila;
34. acorda permisiunea de intrare si de plecare a navelor romanesti si
straine in/din porturile civile romanesti;
35. supravegheaza si controleaza navigatia in apele nationale a navelor sub
pavilion roman, precum si a navelor arborand pavilion strain, dar apartinand
unor persoane fizice sau juridice romane, in marea libera;
36. stabileste, nominal si pe portiuni, apele navigabile ale Romaniei;
pentru apele de frontiera va tine seama si de acordurile bilaterale privind
regimul frontierei de stat;
37. stabileste regulile de navigatie in marea teritoriala, in apele
interioare si in porturile romanesti, in conformitate cu reglementarile
nationale si cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este
parte;
38. acorda dreptul de arborare a pavilionului roman sau poate dispune
suspendarea ori retragerea acestui drept;
39. stabileste, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura
ierarhiei si atributiile functiilor la bordul navelor;
40. emite reglementari cu privire la durata si continutul cursurilor de
pregatire, modul de obtinere a brevetelor si certificatelor de capacitate,
precum si cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate
si a brevetelor dobandite prin examen;
41. organizeaza sistemul de salvare pe mare si pe apele interioare
navigabile, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu Ministerul
Administratiei si Internelor;
42. stabileste caile navigabile, porturile, radele si bazinele portuare in
care pilotajul este obligatoriu;
43. stabileste modul de recrutare, scolarizare si brevetare a pilotilor,
precum si efectuarea serviciului de pilotaj maritim si fluvial;
44. stabileste, cu acordul organelor de graniceri, locurile de acostare si
de ancorare in afara limitelor porturilor, aflate in apele de frontiera sau in
marea teritoriala;
45. elibereaza, printr-o societate de clasificare agreata, certificate de
clasificare a navei si a echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de
navigabilitate, cerute de acordurile si de conventiile internationale la care
Romania este parte;
46. stabileste conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca
vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulatie a acestora,
precum si metodologia de inspectie tehnica periodica;
47. certifica prin omologare sau prin inspectia tehnica periodica, dupa
caz, incadrarea vehiculelor rutiere in normele tehnice privind siguranta
circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei;
48. autorizeaza statiile de inspectie tehnica, supravegheaza si controleaza
activitatea acestora si atesta personalul care efectueaza inspectia tehnica
periodica;
49. acrediteaza institutii publice subordonate, organisme tehnice
specializate si societati comerciale, autorizate, care sa elaboreze si sa puna
in aplicare normele tehnice si reglementarile specifice transportului rutier si
sa asigure inspectia si controlul tehnic de specialitate;
50. autorizeaza infiintarea si functionarea centrelor de pregatire si
perfectionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu exceptia
celor care apartin Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei
si Internelor, Serviciului Roman de Informatii si altor institutii similare;
51. emite norme metodologice si organizeaza pregatirea, examinarea si
atestarea profesionala a instructorilor si a profesorilor necesari in procesul
de pregatire si de perfectionare profesionala a personalului de specialitate
din domeniul transporturilor rutiere;
52. emite norme privind examinarea psihologica medicala in vederea
eliberarii permisului de conducere auto, precum si pentru verificarile
periodice;
53. asigura prin reteaua sanitara proprie asistenta medicala si psihologica
a personalului din transporturi cu atributii in siguranta circulatiei si a
navigatiei;
54. autorizeaza deplasarea pe teritoriul Romaniei a mijloacelor de
transport straine si executa controlul acestei activitati, iar pentru
transporturile speciale, strategice, si cu aprobarea Ministerului Apararii
Nationale;
55. stabileste, potrivit legii, norme si normative tehnice obligatorii de
proiectare, constructii, reparare si exploatare a mijloacelor de transport, a
drumurilor, autostrazilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor si statiilor de
cale ferata si de metrou, astfel incat acestea sa corespunda si nevoilor de
aparare; asigura supravegherea aplicarii acestor norme si autorizeaza agentii
economici sa efectueze astfel de activitati;
56. stabileste, in conditiile legii, in colaborare cu Ministerul Apararii
Nationale si cu Ministerul Administratiei si Internelor, potrivit
reglementarilor interne si internationale, norme unitare ale activitatilor de
interventie, de cautare si salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de
transport, precum si a vietilor omenesti;
57. asigura buna organizare a activitatilor de supraveghere a traficului,
de cercetare a evenimentelor si a situatiilor de pericol, pentru limitarea sau,
dupa caz, inlaturarea acestora, solicitand, la nevoie, sprijinul altor
ministere si organe de stat; coordoneaza sistemul de securitate in transporturi
si activitatile de protectie impotriva actelor de interventie ilicita;
58. controleaza respectarea de catre detinatorii de mijloace de transport a
normelor privind calitatea, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia
mediului, conform reglementarilor interne si internationale;
59. coordoneaza activitatile industriale, de constructii, de cercetare si
proiectare, de sanatate, precum si alte activitati specifice transporturilor si
zonelor libere;
60. emite norme tehnice pentru constructia, reparatia, intretinerea
infrastructurii si mijloacelor de transport;
61. elaboreaza programe de pregatire si de perfectionare pentru personalul
de siguranta din transporturi si organizeaza desfasurarea acestora;
62. asigura dirijarea aeronavelor in spatiul aerian al Romaniei si a
navelor in apele navigabile, in conformitate cu reglementarile nationale si
internationale;
63. editeaza publicatii de specialitate si de informare specifice
domeniilor sale de activitate;
64. emite avizele si aprobarile de specialitate prevazute de lege in
domeniile sale de activitate;
65. asigura secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrari
publice de interes national si locuinte sociale;
66. asigura secretariatul Centrului national pentru asezari umane
(habitat);
67. asigura secretariatul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului
seismic al constructiilor;
68. asigura secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale
specializate pentru prevenirea si apararea impotriva efectelor seismelor si
alunecarilor de teren;
69. asigura secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetarii
prealabile in vederea declararii utilitatii publice pentru lucrarile de interes
national, potrivit legii;
70. asigura secretariatul Comisiei de agrement tehnic in constructii si al
Comisiei nationale de atestare a masinilor si echipamentelor tehnologice de
constructii, precum si secretariatul Consiliului pentru calitate in
constructii;
71. organizeaza si realizeaza activitatea de promovare turistica a Romaniei
atat pe piata interna, cat si pe pietele externe, prin activitati specifice de
promovare turistica direct sau prin Autoritatea Nationala pentru Turism;
72. organizeaza congrese, colocvii, simpozioane si alte actiuni similare,
in tara si in strainatate, in domeniul turismului direct sau prin Autoritatea
Nationala pentru Turism;
73. stabileste orientarea programelor de cercetare, dezvoltare si
investitii publice in turism, la propunerea Autoritatii Nationale pentru
Turism;
74. stabileste politica de promovare si dezvoltare a turismului, pe baza
programelor anuale de marketing si promovare a turismului si a Programului de
dezvoltare a produselor turistice;
75. elaboreaza strategiile de dezvoltare a infrastructurilor de turism;
76. avizeaza documentatiile de urbanism privind zonele si statiunile
turistice, precum si documentatiile privind constructiile in domeniul
turismului, conform legii;
77. coordoneaza, impreuna cu Ministerul Educatiei si Cercetarii, procesul
de instruire din institutii de invatamant din domeniul turismului;
78. coordoneaza, impreuna cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei, programe nationale si judetene de reconversie profesionala in
meseriile specifice activitatii turistice;
79. autorizeaza agentii economici si personalul de specialitate din turism,
respectiv licentierea agentiilor de turism, clasificarea structurilor de
primire turistice, brevetarea personalului de specialitate, prin Autoritatea
Nationala pentru Turism;
80. efectueaza controlul calitatii serviciilor din turism, prin Autoritatea
Nationala pentru Turism;
81. aproba infiintarea reprezentantelor de promovare turistica in tara si
in strainatate la propunerea Autoritatii Nationale pentru Turism.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului indeplineste
orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de
activitate.
Art. 5
(1) Conducerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
este asigurata de ministrul transporturilor, constructiilor si turismului, care
numeste si elibereaza din functie personalul acestuia, in conditiile legii.
(2) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului este ordonator
principal de credite bugetare.
(3) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului conduce
intreaga activitate a ministerului si il reprezinta in raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autoritati publice si organizatii, precum si cu persoane
juridice si fizice din tara si din strainatate.
(4) In exercitarea atributiilor sale ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului emite ordine si instructiuni.
(5) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului este ajutat in
activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat.
(6) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 6
In structura organizatorica a Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului se organizeaza si functioneaza, in subordinea demnitarului,
cabinetul ministrului.
Art. 7
(1) In structura organizatorica a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, prevazuta in anexa nr. 1, functioneaza directii
generale si directii. In cadrul acestora, prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, se pot organiza servicii,
birouri, compartimente, precum si colective temporare.
(2) Corpul de control se organizeaza la nivel de directie generala.
(3) Inspectoratul Aviatiei Civile se organizeaza la nivel de directie.
(4) Numarul maxim de posturi este de 655, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
Art. 8
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, prin Directia
generala relatii financiare externe, indeplineste si atributiile aferente
Organismului intermediar pentru proiecte de infrastructura din domeniul
transporturilor, finantate prin Fondul de coeziune, precum si ale Autoritatii
de management pentru Programul operational sectorial pentru infrastructura de
transport si energie, care ii revin potrivit reglementarilor in vigoare.
Art. 9
(1) Raspunderile si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(2) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului poate delega o
parte din atributiile sale secretarilor de stat.
Art. 10
(1) Secretarul general al ministerului este subordonat ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, coordoneaza buna functionare a
directiilor generale, a directiilor si a activitatilor cu caracter functional
din cadrul ministerului si asigura legatura operativa dintre ministru si
conducatorii tuturor directiilor generale si directiilor din minister si din
unitatile subordonate, fiind ajutat in activitatea sa de 2 secretari generali
adjuncti.
(2) Secretarul general si secretarii generali adjuncti sunt inalti
functionari publici, numiti conform legii.
Art. 11
Atributiile, sarcinile si raspunderile secretarului general, ale
secretarilor generali adjuncti si ale directiilor generale si directiilor din
aparatul propriu al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului,
aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 12
(1) Unitatile aflate in subordinea, in coordonarea si, respectiv, sub
autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt
prevazute in anexa nr. 2.
(2) Structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare
ale unitatilor din subordinea si din coordonarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului se aproba prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, cu exceptia unitatilor pentru
care legea prevede altfel.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor
si statele de functii pentru institutiile publice subordonate, finantate de la
bugetul de stat, se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor,
constructiilor si turismului, in conditiile legii.
(4) Conducatorii unitatilor prevazute la alin. (1) sunt numiti si eliberati
din functie prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.
Art. 13
Spatiile si utilitatile detinute de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si de Compania Nationala de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. in cladirea "Palat C.F.R." si in alte
cladiri sunt prevazute in anexa nr. 3.
Art. 14
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are in dotare un
parc auto stabilit conform reglementarilor in vigoare. Pentru activitatile
specifice de inspectie si control, care se desfasoara pe intregul teritoriu al
tarii, pentru activitatile desfasurate in cadrul programelor PHARE si pentru
transportul delegatiilor, precum si pentru alte activitati specifice, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului are un parc de autovehicule
stabilit conform anexei nr. 4.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 4*) fac parte integranta din prezenta hotarare.
------------
*) Anexele nr. 1 - 4 sunt reproduse in facsimil.
Art. 16
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranta rutiera este
asigurat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
Art. 17
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 740/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 496 din 9 iulie 2003, cu modificarile si
completarile ulterioare, precum si orice alte prevederi contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi =
655,
exclusiv demnitarii si
cabinetul ministrului
STRUCTURA ORGANIZATORICA
A MINISTERULUI TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
__________ _______________________
| | | |
| MINISTRU |______| CABINETUL MINISTRULUI |
|__________| |_______________________|
_______________________ | _______________________
| | | | |
| DIRECTIA GENERALA |__ | __| SECRETARIATUL NATIONAL|
| RELATII CU MASS-MEDIA | | | | | TRACECA |
|_______________________| | | | |_______________________|
_______________________ | | | _______________________
| | | | | | |
| CORPUL DE CONTROL |__|___|___|__| DIRECTIA AUDIT PUBLIC |
| | | | | | INTERN |
|_______________________| | | | |_______________________|
_______________________ | | | _______________________
| | | | | | BIROUL PENTRU PACTUL |
| DIRECTIA TRANSPARENTA |__| | |__| DE STABILITATE PENTRU |
| | | | EUROPA DE SUD-EST |
|_______________________| | |_______________________|
______________________________|________________________________
| | | | __________|__________ |
____|___ ___|____ ____|___ | | SECRETAR GENERAL | ____|___
|SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR| | |_____________________| |SECRETAR|
|DE STAT | |DE STAT | |DE STAT | | |SECRETAR GENERAL ADJ.| |DE STAT |
|________| |________| |________| | |_____________________| |________|
| |SECRETAR GENERAL ADJ.|
| |_____________________|
__________________________________|
| _____________________________________________
| | DIRECTIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA SI |
| ___| RELATII INTERNATIONALE |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
|___|___| DIRECTIA GENERALA RELATII FINANCIARE EXTERNE|
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| | | DIRECTIA RELATII CU PARLAMENT, |
| |___| SINDICATELE SI PATRONATELE |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA CADASTRU |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
|___| | DIRECTIA GENERALA URBANISM SI AMENAJAREA |
| |___| TERITORIULUI |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA TEHNICA |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA CONSTRUCTII LOCUINTE |
| | |_____________________________________________|
|___| _____________________________________________
| |___| DIRECTIA GENERALA INVESTITII SI CONCESIUNI |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA LUCRARI PUBLICE SI TURISM |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA STRATEGIE |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA GENERALA JURIDICA |
| | |_____________________________________________|
|___| _____________________________________________
| |___| DIRECTIA GENERALA ECONOMICA SI BUGET |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| | | DIRECTIA GENERALA ACTIVITATI PATRIMONIALE |
| |___| SI PROTOCOL |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA MEDICALA |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
| ___| DIRECTIA GENERALA TRANSPORT FEROVIAR |
| | |_____________________________________________|
| | _____________________________________________
| |___| DIRECTIA GENERALA AVIATIE CIVILA |
| | |_____________________________________________|
|___| _____________________________________________
|___| DIRECTIA GENERALA TRANSPORT NAVAL |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
|___| DIRECTIA GENERALA TRANSPORT RUTIER |
| |_____________________________________________|
| _____________________________________________
|___| INSPECTORATUL AVIATIEI CIVILE |
|_____________________________________________|
ANEXA 2
A. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Aeroclubul Romaniei Bugetul de stat Bucuresti
2. Autoritatea Nationala Bugetul de stat Bucuresti
pentru Turism
________________________________________________________________________________
NOTA:
Unitatea de la nr. crt. 1 poate utiliza un numar maxim de 311 posturi iar
cea de la nr. crt. 2 un nr. maxim de 93 posturi, exclusiv presedintele cu rang
de secretar de stat.
B. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii prin sistemul de
asigurari sociale de sanatate si din transferuri de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
nr. 1 Cai Ferate asigurari sociale de sanatate si din
Witting Bucuresti transferuri de la bugetul de stat Bucuresti
2. Spitalul General nr. 2 Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Bucuresti asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Bucuresti
3. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Iasi asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Iasi
4. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Cluj-Napoca asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Cluj-Napoca
5. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Timisoara asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Timisoara
6. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Ploiesti asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Ploiesti
7. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Galati asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Galati
8. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Constanta asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Constanta
9. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Brasov asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Brasov
10. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Pascani asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Pascani
11. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Simeria asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Simeria
12. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Oradea asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Oradea
13. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Craiova asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Craiova
14. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate Sibiu asigurari sociale de sanatate si din
transferuri de la bugetul de stat Sibiu
15. Spitalul General Venituri proprii prin sistemul de
Cai Ferate asigurari sociale de sanatate si din
Drobeta-Turnu Severin transferuri de la bugetul de stat
Drobeta-Turnu
Severin
________________________________________________________________________________
NOTA:
Unitatile prevazute la nr. crt. 1 - 15 pot utiliza pentru activitatile
specifice cuprinse in anexa nr. 6 la Hotararea Guvernului nr. 443/1998 privind
reorganizarea si finantarea unor unitati sanitare, cu modificarile si
completarile ulterioare, un numar maxim de 2.975 de posturi si pot primi
transferuri de la bugetul de stat. Numarul maxim de posturi care pot fi
finantate de la bugetul de stat se stabileste pentru fiecare unitate prin ordin
al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
C. UNITATILE*)
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii si din subventii de la
bugetul de stat, in conditiile legii
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Centrul National pentru Venituri proprii si subventii de la
Reducerea Riscului bugetul de stat, in conditiile legii Bucuresti
Seismic
2. Clubul Sportiv "Rapid" Venituri proprii si subventii de la
bugetul de stat, in conditiile legii Bucuresti
3. Agentia Romana de Venituri proprii si subventii de la
Interventii si Salvare bugetul de stat, in conditiile legii Constanta
Navala - ARISN
4. Scoala Superioara de Venituri proprii si alocatii de la
Aviatie Civila bugetul de stat, in conditiile legii Bucuresti
5. Agentia de Sanatate Venituri proprii si subventii de la
Publica a Ministerului bugetul de stat, in conditiile legii Bucuresti
Transporturilor,
Constructiilor si
Turismului
________________________________________________________________________________
*) Numarul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 31,
pentru unitatea de la nr. crt. 2 este de 93, pentru unitatea de la nr. crt. 3
este de 145 posturi), pentru unitatea de la nr. crt. 4 este de 86, iar pentru
cea de la nr. crt. 5 este de 264.
D. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Centrul Roman pentru Venituri proprii Constanta
Pregatirea si
Perfectionarea
Personalului din
Transporturi Navale -
CERONAV
2. Autoritatea Navala Venituri proprii Constanta
Romana
3. Autoritatea Feroviara Venituri proprii Bucuresti
Romana - AFER
4. Autoritatea Rutiera Venituri proprii Bucuresti
Romana - ARR
5. Centrul de Documentare Venituri proprii Bucuresti
pentru Constructii,
Arhitectura, Urbanism
si Amenajarea
Teritoriului - CDCAS -
Bucuresti
6. Centrul National de Venituri proprii Bucuresti
invatamant Turistic
(C.N.I.T.) - isi
desfasoara activitatea
prin baza de aplicatie
________________________________________________________________________________
E. UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului
Transporturilor, Constructiilor si Turismului Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism
(I.N.C.D.T.) Bucuresti
________________________________________________________________________________
F. UNITATILE*)
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane
- S.N.C.F.R. - R.A. Bucuresti
2. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
Bucuresti
3. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
"C.F.R. - Marfa" - S.A.
Bucuresti
4. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori
"C.F.R. - Calatori" - S.A.
Bucuresti
5. Societatea de Administrare Active Feroviare
"S.A.A.F." - S.A.
Bucuresti
6. Societatea Feroviara de Turism "S.F.T. - C.F.R." - S.A.
Bucuresti
7. Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti
"Metrorex" - S.A.
Bucuresti
8. Compania Nationala "Aeroportul International Bucuresti -
Otopeni" - S.A. Comuna
Otopeni
9. Societatea Nationala "Aeroportul International Bucuresti
- Baneasa" - S.A.
Bucuresti
10. Societatea Nationala "Aeroportul International
Constanta" - S.A. Comuna
Mihail
Kogalniceanu
11. Societatea Nationala "Aeroportul International Timisoara
- Traian Vuia" - S.A.
Timisoara
12. Regia Autonoma "Administratia Romana a Serviciilor de
Trafic Aerian - ROMATSA"
Bucuresti
13. Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana"
Bucuresti
14. Societatea Comerciala "Compania Nationala de Transporturi
Aeriene Romane - TAROM" - S.A.
Bucuresti
15. Compania Nationala "Administratia Porturilor
Maritime" - S.A. Constanta
Constanta
16. Compania Nationala "Administratia Canalelor
Navigabile" - S.A.
Constanta
17. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale
"Radionav" - S.A.
Constanta
18. Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos"
Galati
19. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii
Maritime" - S.A. Galati
20. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii
Fluviale" - S.A. Giurgiu
21. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din
Romania - S.A. Bucuresti
22. Regia Autonoma "Registrul Auto Roman"
Bucuresti
23. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Sulina"
Sulina
24. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere
Constanta - Sud si a Zonei Libere Basarabi"
Constanta
25. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Curtici - Arad"
Curtici
26. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii
si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti Bucuresti
27. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Urbanism
si Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucuresti Bucuresti
28. Agentia Nationala pentru Locuinte - A.N.L. Bucuresti
29. Compania Nationala de Investitii "C.N.I." - S.A.
Bucuresti
30. Societatea Comerciala "Maritime Training Centre
Television" - S.A. Constanta
Constanta
31. Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in
Transporturi - "INCERTRANS" - S.A.
Bucuresti
32. Societatea Comerciala "Antrepriza de Lucrari Drumuri si
Poduri Bacau" - S.A. Bacau
33. Societatea Comerciala "Antrepriza Reparatii si Lucrari
- A.R.L. Cluj" - S.A. Cluj
34. Societatea Comerciala "Conas" - S.A. Brasov
35. Societatea Comerciala "Antrepriza Drumuri si Poduri
- A.D.P. Constanta" - S.A.
Constanta
36. Societatea Comerciala "Antrepriza Drumuri si Poduri
- A.D.P. Timisoara" - S.A. Timisoara
37. Societatea Comerciala Transporturi, Intretinere - Drumuri
"Oltenia" - S.A.
Craiova
38. Societatea Comerciala "Societatea de Intretinere si
Reparatii Drumuri" - S.A. Timisoara
39. Societatea Comerciala DRUM TRANS MIXT - S.A. Com. Valea
Lupului
40. Societatea Comerciala "Stard" - S.A.
Fetesti
41. Societatea Comerciala "Drumserv" - S.A. Tg.
Mures
42. Societatea Comerciala "Mecdru" - S.A. Dej
43. Societatea Comerciala "Via Star" - S.A.
Bucuresti
44. Societatea Comerciala de Revizii si Reparatii Echipamente
si Instalatii Ecluze "Repec" - S.A. Ovidiu
Ovidiu
45. Societatea Comerciala de Exploatare, Intretinere si
Reparatii Mijloace de Transport, Utilaje de Constructii
si Instalatii de Ridicat "Agertrans" - S.A. Constanta
Constanta
46. Societatea Comerciala de Constructii, Intretinere si
Reparatii Hidrotehnice "Cons - Canal" - S.A. Basarabi
Basarabi
47. Societatea Comerciala de Remorcaj si Salvare
"Resalv" - S.A. Galati Galati
48. Societatea Comerciala de Dragaj pe Dunare
"Fluvdrag" - S.A. Giurgiu
Giurgiu
49. Societatea Comerciala de Dragaj pe Dunare
"Draf - S.A. Braila Braila
50. Societatea Comerciala de Intretinere si Reparatii
Constructii Hidrotehnice "I.R.C.H." S.A. Tulcea
Tulcea
________________________________________________________________________________
*) Unitatile prevazute la pozitiile 32 - 50 sunt cuprinse in programul de
privatizare al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
ANEXA 3
SPATIILE SI UTILITATILE
detinute de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si de
Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. in cladirea
"Palat C.F.R." si in alte cladiri*
____________________________________________________________________
| Proprietarul | Nivelurile | Suprafata | Suprafata | Ponderea |
| patrimoniului | | construita | utila | (%) |
| | | (mp) | (mp) | |
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
| Ministerul | Subsol | 666,00 | 598,83 | 0,83 |
| Transporturilor, |_____________|____________|___________|__________|
| Constructiilor | Parter | 395,00 | 355,27 | 0,54 |
| si Turismului |_____________|____________|___________|__________|
| | Mezanin | 1.095,00 | 985,32 | 1,47 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul I | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul II | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
| TOTAL I: | | 14.028,00 | 12.624,22 | 18,85 |
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
| Compania | Subsol | 9.250,58 | 7.906,69 | 12,51 |
| Nationala de Cai |_____________|____________|___________|__________|
| Ferate "C.F.R." | Parter | 7.757,58 | 6.981,82 | 10,44
|
| - S.A. |_____________|____________|___________|__________|
| | Mezanin | 6.016,33 | 5.414,70 | 8,10 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul I | 992,25 | 893,03 | 1,33 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul III | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul IV | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul V | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VI | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VIII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul IX | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul X | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul XI | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
| TOTAL II: | | 60.338,94 | 54.394,62 | 81,15 |
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
| TOTAL GENERAL: | | 74.366,94 | 67.018,84 | 100,00 |
|__________________|_____________|____________|___________|__________|
* Spatiile si unitatile detinute de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului in municipiul Bucuresti - Strada Apolodor nr. 17,
sector 5 - suprafata totala - 1373 mp.
ANEXA 4
PARCUL AUTO
pentru activitati specifice
(M.T.C.T.)
______________________________________________________________________________
|Nr. | Activitatea | Tipul mijlocului |Numarul | Consumul maxim de
|
|crt.| | de transport |maxim |carburanti/autovehicul|
| | | |(bucati)| (litri/luna)
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 1 | Inspectie si control | - Autoturism | 26 | 450
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 2 | Transport delegatii | - Autovehicul | 3 | 450
|
| | | pentru transport | |
|
| | | persoane | |
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 3 | Program PHARE | - Autoturism | 2 | 450
|
| | | - Autoturism de | |
|
| | | teren | |
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 4 | Proiect de conservare| - Autoturism | 4 | 450
|
| | a energiei termice | - Autoturism de | |
|
| | (BERD) | teren | |
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 5 | Unitate de finantare | - Autoturism | 6 | 450
|
| | si implementare | | |
|
| | programe comunitare | | | |
|____|______________________|__________________|________|______________________|
| 6 | Aprovizionare | - Autovehicul | 4 | 450
|
| | | pentru transport | |
|
| | | de marfa | |
|
|____|______________________|__________________|________|______________________|
NOTA:
Pentru transportul demnitarilor si parcul comun, numarul de autoturisme se
stabileste potrivit Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si
institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.