HOTARARE Nr. 740 din 3 iulie 2003
privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 496 din 9 iulie 2003
Avand in vedere Hotararea Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea
structurii si componentei Guvernului, art. XVI din titlul III al cartii a II-a
din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in
exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri,
prevenirea si sanctionarea coruptiei,
in temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) din Legea nr.
90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a
ministerelor, precum si al art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a
Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea,
organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul
aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de
specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului este organ de
specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in
subordinea Guvernului, avand sediul in municipiul Bucuresti.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului stabileste
politica in domeniul transporturilor, constructiilor si turismului, la nivel
national, elaboreaza strategia si reglementarile specifice de dezvoltare si de
armonizare a activitatilor de transport, constructii si turism, in cadrul
politicii generale a Guvernului, si indeplineste rolul de autoritate de stat in
domeniul transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 2
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, in calitatea sa
de organ de specialitate al administratiei publice centrale, indeplineste
urmatoarele atributii principale:
1. elaboreaza si supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului
transporturilor, constructiilor si turismului;
2. elaboreaza politica economica in domeniul transporturilor,
constructiilor si turismului;
3. elaboreaza politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale si a
transportului combinat;
4. elaboreaza si implementeaza politicile de aplicare a strategiei
nationale in domeniul lucrarilor publice, amenajarii teritoriului, locuintei si
turismului;
5. aplica si urmareste in sectorul transporturilor, constructiilor si
turismului prevederile Acordului european instituind o asociere intre Romania,
pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de
alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr.
20/1993 si strategia nationala si sectoriala de pregatire a aderarii Romaniei
la Uniunea Europeana;
6. elaboreaza strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrarilor
publice, activitatilor de transport si de turism si locuintelor;
7. fundamenteaza si elaboreaza necesarul de fonduri de la bugetul de stat
pentru domeniile sale de activitate;
8. gestioneaza resursele financiare alocate prin bugetul de stat si din
creditele externe, in domeniile sale de activitate;
9. exercita drepturile si obligatiile statului ca actionar la companiile
nationale, societatile nationale si societatile comerciale aflate sub
autoritatea sa, pana la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaboreaza si pune in aplicare strategiile de privatizare in domeniile
sale de activitate si asigura gestionarea intregului proces de privatizare
pentru unitatile de sub autoritatea sa;
11. aproba tarifele percepute pentru eliberarea de autorizatii si licente,
precum si cuantumul redeventelor;
12. asigura organizarea si dezvoltarea cercetarii stiintifice in domeniile
transporturilor, lucrarilor publice, locuintei, amenajarii teritoriului,
urbanism, siguranta constructiilor si turism, prin corelare cu programele
nationale de cercetare in aceste domenii;
13. organizeaza activitatea pentru constituirea fondului propriu de date
statistice din domeniul transporturilor, constructiilor si turismului,
participand la sistemul informational national si international;
14. promoveaza sistemul institutional pentru dezvoltarea pietei libere a
constructiilor, asigura conditiile unui mediu concurential in cadrul fiecarui
mod de transport, precum si intre modurile de transport;
15. elaboreaza si promoveaza cadrul legal in vederea stimularii
investitiilor cu capital autohton si strain in domeniile sale de activitate;
16. asigura conceptia unitara a aplicarii politicii nationale de amenajare
si echipare cu lucrari publice a teritoriului national;
17. initiaza si negociaza, din imputernicirea Guvernului, incheierea de
conventii, acorduri si alte intelegeri internationale sau propune acestuia
intocmirea formelor de aderare la cele existente si ia masuri de aplicare a
acestora;
18. reprezinta interesele statului in cadrul organismelor internationale,
pe baza conventiilor, acordurilor si intelegerilor stabilite, si dezvolta
relatii de colaborare cu organe si organizatii similare din alte state si cu
organisme internationale interesate de domeniul sau de activitate;
19. sustine promovarea intereselor agentilor economici autohtoni de profil
pe pietele internationale;
20. avizeaza si urmareste realizarea programelor si proiectelor de
constructii si infrastructuri;
21. asigura administrarea, dezvoltarea si gestionarea infrastructurilor de
transport si a echipamentelor de interes national din sistemul national de
transport;
22. asigura tuturor utilizatorilor acces egal si nediscriminatoriu la
infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigura beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de
transport, transportatorul si mijlocul de transport;
24. sprijina dezvoltarea si functionarea transportului public;
25. stimuleaza libera initiativa si asigura autonomia transportatorilor;
26. concesioneaza, in numele statului, bunurile proprietate publica ori
privata a statului, activitatile si serviciile de interes national din domeniul
transporturilor;
27. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a
infrastructurii feroviare si alte tarife care sunt in competenta de aprobare a
Guvernului;
28. clasifica infrastructurile de transport in conformitate cu standardele
nationale si internationale;
29. stabileste prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informational
privind transportul public de persoane, in sfera de administrare a
infrastructurii de transport de interes public;
30. elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului schema retelei nationale
de transport, care are ca obiective asigurarea deplasarii persoanelor si a
marfurilor intre toate localitatile tarii, precum si conectarea
infrastructurilor nationale de transport la principalele infrastructuri
internationale de transport;
31. incheie, in numele statului, contracte de activitate cu compania
nationala care gestioneaza infrastructura feroviara, cu societatile nationale
si/sau cu societatile comerciale care efectueaza transport feroviar public de
calatori;
32. realizeaza activitati de asigurari de sanatate pentru personalul
propriu, pentru personalul institutiilor publice din subordine, al companiilor
nationale, societatilor nationale, regiilor autonome de sub autoritatea sa,
precum si al societatilor comerciale, care desfasoara activitati in domeniul
transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, lucrari
publice si turism pentru membrii de familie ai acestora, precum si pentru
pensionarii care au lucrat in transporturi si turism si pentru membrii lor de
familie, care folosesc reteaua sanitara proprie;
33. asigura elaborarea Planului de amenajare a teritoriului national, ca
sinteza a politicilor si planurilor sectoriale si locale de amenajare a
teritoriului, urmarind armonizarea lor; verifica respectarea prevederilor
acestuia, dupa aprobare, potrivit legii;
34. stabileste, impreuna cu autoritatile administratiei publice centrale si
locale care au atributii in domeniu, masuri pentru protejarea zonelor cu
valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, precum si pentru integrarea
acestora in actiunile de modernizare a localitatilor si a zonelor aferente;
35. colaboreaza cu consiliile judetene si locale la elaborarea studiilor si
programelor referitoare la dezvoltarea urbana si rurala, la constructia de
locuinte si lucrarile tehnico-edilitare, in vederea realizarii politicilor
sectoriale din aceste domenii; participa la sustinerea operatiunilor
urbanistice si de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijina si indruma administratia publica locala prin activitati ce
privesc strategia, monitorizarea programelor de investitii in infrastructura
urbana, reglementari specifice si politici sectoriale in domeniul serviciilor
de gospodarie comunala, care nu pot fi solutionate la nivelurile de competenta
locala;
37. colaboreaza cu coordonatorii cadastrului general, stabiliti prin lege,
pentru organizarea si realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigura evidenta terenurilor din domeniul privat al societatilor
comerciale cu capital integral sau majoritar de stat si elibereaza
certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigura fundamentarea si elaborarea programelor referitoare la
imbunatatirea si dezvoltarea fondului de lucrari publice si locuinte;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investitii finantate
integral sau partial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri
speciale si din credite garantate de stat, precum si pentru lucrarile de
interes national care sunt finantate din alte surse;
41. analizeaza studiile de fezabilitate pentru lucrarile publice din
competenta de aprobare a Guvernului si le prezinta Consiliului interministerial
de avizare lucrari publice de interes national si locuinte sociale, sustinand
necesitatea, oportunitatea si eficienta economica a acestora; participa la
promovarea pentru aprobare a lucrarilor avizate, conform legii;
42. initiaza si supune spre aprobare proiecte de acte normative si
coordoneaza elaborarea de reglementari tehnice in domeniul reducerii riscului
seismic al constructiilor existente, inclusiv a programului pentru educarea
populatiei privind comportarea in caz de seisme;
43. colaboreaza, prin serviciile sale publice descentralizate, cu
autoritatile administratiei publice locale in actiunea de reducere a riscului
seismic al constructiilor existente;
44. participa la stabilirea masurilor organizatorice de actionare, pe plan
central si local, in cazurile de seisme sau alunecari de teren, in cadrul
sistemului national de aparare impotriva dezastrelor;
45. organizeaza elaborarea, avizarea si aprobarea reglementarilor tehnice
si economice pentru domeniile sale de activitate, precum si documentarea
specialistilor, in conditiile legii; asigura directivarea si asistenta tehnica
pentru implementarea calitatii in constructii, prin reglementari tehnice si
economice, cu participarea specialistilor din cercetare, proiectare, invatamant
superior si executia lucrarilor din domeniile sale de activitate; organizeaza
controlul privind aplicarea reglementarilor tehnice si economice;
46. organizeaza si asigura desfasurarea activitatii comisiilor de atestare
tehnico-profesionala a specialistilor cu activitate in constructii:
verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu executia si experti tehnici;
47. organizeaza activitatea de agrementare tehnica pentru produse, procedee
si echipamente noi in constructii, precum si activitatea de atestare a
masinilor si a echipamentelor tehnologice de constructii noi;
48. asigura conditiile pentru aplicarea unitara a sistemului calitatii in
constructii, conform legii;
49. asigura, potrivit legii, monitorizarea achizitiilor de proiectare si
executie a lucrarilor publice;
50. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea si
punerea in aplicare a normelor tehnice si reglementarilor corespunzatoare,
asigurarea pregatirii profesionale si perfectionarii personalului din
transporturi si turism, efectuarea certificarii si inmatricularii mijloacelor
de transport si asigurarea inspectiei si controlului acestora, in conformitate
cu prevederile legale in vigoare;
51. indeplineste functia de autoritate de implementare a proiectelor majore
de infrastructura din domeniul transporturilor;
52. urmareste respectarea prevederilor legale privind introducerea pe piata
a produselor pentru constructii prin Centrul de Documentare pentru Constructii,
Arhitectura, Urbanism si Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucuresti;
53. coordoneaza programele de asistenta tehnica acordate de Uniunea
Europeana, Organizatia Mondiala a Turismului si de alte organisme internationale,
precum si programul de integrare europeana in domeniul turismului.
Art. 3
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Transporturilor, Constructiilor
si Turismului colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile publice locale si cu alte organisme
interesate.
Art. 4
(1) In calitatea sa de autoritate de stat in domeniul transporturilor,
constructiilor si turismului, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si
Turismului are urmatoarele atributii principale, pe care le exercita direct sau
prin organisme tehnice specializate, institutii publice subordonate, unitati
care functioneaza sub autoritatea ori in coordonarea sa sau societati
comerciale autorizate:
1. aproba, potrivit legii, instructiuni si regulamente obligatorii pentru
activitatile specifice feroviare, auto, navale si aeriene;
2. participa la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse in
activitatile de transport;
3. elaboreaza, in conditiile legii, norme de efectuare a transporturilor
speciale;
4. exercita inspectia de stat privind respectarea reglementarilor interne
si internationale in activitatile specifice transporturilor;
5. acorda, pe baza de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plata sau
gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii straini;
6. emite norme obligatorii de licentiere si autorizare a agentilor
economici care efectueaza sau urmeaza sa efectueze activitati de transport sau
activitati specifice sigurantei traficului si stabileste conditiile de
acordare, de suspendare sau de anulare a licentelor si autorizatiilor;
7. stabileste organizarea regionala a transporturilor rutiere, feroviare,
navale si aeriene;
8. aproba utilizarea spatiului aerian, a cailor navigabile in apele
nationale si internationale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului
Apararii Nationale si ale Ministerului Administratiei si Internelor;
9. exercita activitatea de registru, de inspectie de stat si de control in
transporturi;
10. asigura controlul utilizarii resurselor financiare alocate prin bugetul
de stat si a resurselor din credite interne si externe, al stadiului executarii
fizice a lucrarilor de infrastructura si al calitatii acestora;
11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licentiere si
brevetare a personalului care lucreaza in transporturi sau care concura la
siguranta traficului si stabileste conditiile de suspendare, de retragere sau
de anulare a atestatelor, certificatelor, licentelor ori brevetelor acordate;
12. emite norme obligatorii de siguranta a traficului in transporturile
rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum si in transportul multimodal si
combinat si supravegheaza respectarea acestora;
13. autorizeaza functionarea porturilor, aeroporturilor civile, garilor si
a autogarilor;
14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de marfuri
periculoase;
15. certifica starea tehnica a mijloacelor de transport din domeniul civil,
in conformitate cu reglementarile nationale si internationale;
16. asigura certificarea si omologarea de tip sau individuala a mijloacelor
de transport;
17. gestioneaza frecventele de comunicatii alocate;
18. asigura, prin reteaua proprie, controlul medico-sanitar specific
sigurantei circulatiei si navigatiei, precum si controlul sanitar-veterinar
specific tuturor modurilor si activitatilor de transport si emite autorizatii
sanitar-veterinare in toate cazurile in care legea ii recunoaste acest drept;
19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apararii Nationale,
inchiderea unor linii de cale ferata nerentabile sau mentinerea in exploatare a
liniei respective si regimul exploatarii acesteia;
20. asigura reglementarea si organizarea circulatiei aeronavelor civile in
spatiul aerian national, in colaborare cu organele specializate ale
Ministerului Apararii Nationale;
21. organizeaza spatiul aerian national si stabileste principiile si
regulile de folosire a acestuia, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale, in timp
de pace;
22. emite reglementari aeronautice specifice privind inmatricularea
aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de
inmatriculare;
23. emite reglementari aeronautice specifice, prin care se stabilesc
cerintele tehnice, operationale si procedurale pentru infiintarea, functionarea
si dezafectarea aerodromurilor civile;
24. asigura autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea
aeronavelor civile, din punct de vedere al indeplinirii cerintelor tehnice,
operationale, de siguranta a zborului, de securitate aeronautica si de
protectie a mediului, potrivit standardelor internationale acceptate de
Romania;
25. elibereaza licente de lucru agentilor economici care desfasoara
activitati in perimetrul infrastructurii aeroportuare;
26. emite reglementari aeronautice privind desfasurarea activitatilor de
transport aerian public;
27. restrictioneaza operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din
Romania sau in spatiul aerian national, dupa caz, in scopul protectiei
mediului;
28. stabileste aeroporturile din Romania care, in urma derularii
activitatilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, in vederea
implementarii de programe de protectie a mediului, cu avizul ministerului de resort;
29. aproba, la solicitarea administratorului aeroportului, masuri speciale
pentru operarea aeronavelor civile a caror functionare are impact semnificativ
asupra mediului;
30. emite reglementarile, standardele si procedurile privind evaluarea,
auditarea si autorizarea si/sau licentierea agentilor economici aeronautici
civili;
31. emite permisul de productie pe baza caruia se autorizeaza productia de
serie a aeronavelor civile si a componentelor acestora;
32. elaboreaza Programul national de securitate aeronautica pe baza caruia
se asigura protectia aviatiei civile impotriva actelor de interventie ilicita;
raspunde de dezvoltarea, implementarea si operationalitatea acestui program;
33. reglementeaza, organizeaza si desfasoara activitatile privind ancheta
administrativa a incidentelor si accidentelor de aviatie civila;
34. acorda permisiunea de intrare si de plecare a navelor romanesti si
straine in/din porturile civile romanesti;
35. supravegheaza si controleaza navigatia in apele nationale a navelor sub
pavilion roman, precum si a navelor arborand pavilion strain, dar apartinand
unor persoane fizice sau juridice romane, in marea libera;
36. stabileste, nominal si pe portiuni, apele navigabile ale Romaniei;
pentru apele de frontiera va tine seama si de acordurile bilaterale privind
regimul frontierei de stat;
37. stabileste regulile de navigatie in marea teritoriala, in apele
interioare si in porturile romanesti, in conformitate cu reglementarile
nationale si cu acordurile si conventiile internationale la care Romania este
parte;
38. acorda dreptul de arborare a pavilionului roman sau poate dispune
suspendarea ori retragerea acestui drept;
39. stabileste, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura
ierarhiei si atributiile functiilor la bordul navelor;
40. emite reglementari cu privire la durata si continutul cursurilor de
pregatire, modul de obtinere a brevetelor si certificatelor de capacitate,
precum si cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate
si a brevetelor dobandite prin examen;
41. organizeaza sistemul de salvare pe mare si pe apele interioare
navigabile, impreuna cu Ministerul Apararii Nationale si cu Ministerul
Administratiei si Internelor;
42. stabileste caile navigabile, porturile, radele si bazinele portuare in
care pilotajul este obligatoriu;
43. stabileste modul de recrutare, scolarizare si brevetare a pilotilor,
precum si efectuarea serviciului de pilotaj maritim si fluvial;
44. stabileste, cu acordul organelor de graniceri, locurile de acostare si
de ancorare in afara limitelor porturilor, aflate in apele de frontiera sau in
marea teritoriala;
45. elibereaza, printr-o societate de clasificare agreata, certificate de
clasificare a navei si a echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de
navigabilitate, cerute de acordurile si de conventiile internationale la care
Romania este parte;
46. stabileste conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca
vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulatie a acestora,
precum si metodologia de inspectie tehnica periodica;
47. certifica prin omologare sau prin inspectia tehnica periodica, dupa
caz, incadrarea vehiculelor rutiere in normele tehnice privind siguranta circulatiei
rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei;
48. autorizeaza statiile de inspectie tehnica, supravegheaza si controleaza
activitatea acestora si atesta personalul care efectueaza inspectia tehnica
periodica;
49. acrediteaza institutii publice subordonate, organisme tehnice
specializate si societati comerciale, autorizate, care sa elaboreze si sa puna
in aplicare normele tehnice si reglementarile specifice transportului rutier si
sa asigure inspectia si controlul tehnic de specialitate;
50. autorizeaza infiintarea si functionarea centrelor de pregatire si
perfectionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu exceptia
celor care apartin Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei
si Internelor, Serviciului Roman de Informatii si altor institutii similare;
51. emite norme metodologice si organizeaza pregatirea, examinarea si
atestarea profesionala a instructorilor si a profesorilor necesari in procesul
de pregatire si de perfectionare profesionala a personalului de specialitate
din domeniul transporturilor rutiere;
52. emite norme privind examinarea psihologica medicala in vederea
eliberarii permisului de conducere auto, precum si pentru verificarile
periodice;
53. asigura prin reteaua sanitara proprie asistenta medicala si psihologica
a personalului din transporturi cu atributii in siguranta circulatiei si a
navigatiei;
54. autorizeaza deplasarea pe teritoriul Romaniei a mijloacelor de
transport straine si executa controlul acestei activitati, iar pentru
transporturile speciale, strategice, si cu aprobarea Ministerului Apararii
Nationale;
55. stabileste, potrivit legii, norme si normative tehnice obligatorii de
proiectare, constructii, reparare si exploatare a mijloacelor de transport, a
drumurilor, autostrazilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor si statiilor de
cale ferata si de metrou, astfel incat acestea sa corespunda si nevoilor de
aparare; asigura supravegherea aplicarii acestor norme si autorizeaza agentii
economici sa efectueze astfel de activitati;
56. stabileste, in conditiile legii, in colaborare cu Ministerul Apararii
Nationale si cu Ministerul Administratiei si Internelor, potrivit
reglementarilor interne si internationale, norme unitare ale activitatilor de interventie,
de cautare si salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport,
precum si a vietilor omenesti;
57. asigura buna organizare a activitatilor de supraveghere a traficului,
de cercetare a evenimentelor si a situatiilor de pericol, pentru limitarea sau,
dupa caz, inlaturarea acestora, solicitand, la nevoie, sprijinul altor
ministere si organe de stat; coordoneaza sistemul de securitate in transporturi
si activitatile de protectie impotriva actelor de interventie ilicita;
58. controleaza respectarea de catre detinatorii de mijloace de transport a
normelor privind calitatea, prevenirea si stingerea incendiilor si protectia
mediului, conform reglementarilor interne si internationale;
59. coordoneaza activitatile industriale, de constructii, de cercetare si
proiectare, de sanatate, precum si alte activitati specifice transporturilor si
zonelor libere;
60. emite norme tehnice pentru constructia, reparatia, intretinerea
infrastructurii si mijloacelor de transport;
61. elaboreaza programe de pregatire si de perfectionare pentru personalul
de siguranta din transporturi si organizeaza desfasurarea acestora;
62. asigura dirijarea aeronavelor in spatiul aerian al Romaniei si a
navelor in apele navigabile, in conformitate cu reglementarile nationale si
internationale;
63. editeaza publicatii de specialitate si de informare specifice
domeniilor sale de activitate;
64. emite avizele si aprobarile de specialitate prevazute de lege in
domeniile sale de activitate;
65. asigura secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrari
publice de interes national si locuinte sociale;
66. asigura secretariatul Centrului national pentru asezari umane
(habitat);
67. asigura secretariatul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului
seismic al constructiilor;
68. asigura secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale
specializate pentru prevenirea si apararea impotriva efectelor seismelor si
alunecarilor de teren;
69. asigura secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetarii
prealabile in vederea declararii utilitatii publice pentru lucrarile de interes
national, potrivit legii;
70. asigura secretariatul Comisiei de agrement tehnic in constructii si al
Comisiei nationale de atestare a masinilor si echipamentelor tehnologice de
constructii, precum si secretariatul Consiliului pentru calitate in
constructii;
71. organizeaza si realizeaza activitatea de promovare turistica a Romaniei
atat pe piata interna, cat si pe pietele externe, prin activitati specifice
reprezentantelor de promovare turistica din tara si din strainatate;
72. organizeaza congrese, colocvii, simpozioane si alte actiuni similare,
in tara si in strainatate, in domeniul turismului;
73. organizeaza evidenta, atestarea si monitorizarea valorificarii si
protejarii patrimoniului turistic, conform legii;
74. stabileste orientarea programelor de cercetare, dezvoltare si
investitii publice in turism;
75. realizeaza politica de promovare si dezvoltare a turismului, pe baza
programelor anuale de marketing si promovare a turismului si a Programului de
dezvoltare a produselor turistice;
76. avizeaza documentatiile de urbanism privind zonele si statiunile
turistice, precum si documentatiile privind constructiile in domeniul turismului,
conform legii;
77. coordoneaza, impreuna cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului, procesul de instruire din institutii de invatamant din domeniul
turismului;
78. coordoneaza, impreuna cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si
Familiei, programe nationale si judetene de reconversie profesionala in
meseriile specifice activitatii turistice;
79. autorizeaza agentii economici si personalul de specialitate din turism,
respectiv licentierea agentiilor de turism, clasificarea structurilor de
primire turistice, brevetarea personalului de specialitate;
80. efectueaza controlul calitatii serviciilor din turism.
(2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului indeplineste
orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de
activitate.
Art. 5
(1) Conducerea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
este asigurata de ministrul transporturilor, constructiilor si turismului, care
numeste si elibereaza din functie personalul acestuia, in conditiile legii.
(2) Ministrul este ordonator principal de credite bugetare.
(3) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului conduce
intreaga activitate a ministerului si il reprezinta in raporturile cu celelalte
ministere, cu alte autoritati publice si organizatii, precum si cu persoane
juridice si fizice din tara si din strainatate.
(4) In exercitarea atributiilor sale ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului emite ordine si instructiuni.
(5) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului este ajutat in
activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat.
(6) Secretarii de stat exercita atributiile stabilite de ministrul
transporturilor, constructiilor si turismului.
Art. 6
In structura organizatorica a Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului se organizeaza si functioneaza, in subordinea demnitarului,
cabinetul ministrului.
Art. 7
(1) In structura organizatorica a Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului, prevazuta in anexa nr. 1, functioneaza directii
generale si directii. In cadrul acestora, prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, se pot organiza servicii,
birouri, compartimente, precum si colective temporare.
(2) Corpul de control se organizeaza la nivel de directie generala.
(3) Inspectoratul Aviatiei Civile se organizeaza la nivel de directie.
(4) Numarul maxim de posturi este de 798, exclusiv demnitarii si posturile
aferente cabinetului ministrului.
(5) In cadrul numarului maxim de posturi aprobat, Ministerul
Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate organiza reprezentante de
promovare turistica in tara si in strainatate, ale caror atributii sunt
stabilite prin ordin al ministrului.
(6) Activitatea reprezentantelor de promovare turistica se poate desfasura
in spatii inchiriate in conditiile legii, cu suportarea cheltuielilor de catre
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
Art. 8
(1) In structura Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
se organizeaza, la nivel de directie generala, Autoritatea de Implementare
Proiecte de Transport Finantate prin Fondul de Coeziune.
(2) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finantate prin Fondul
de Coeziune indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr.
1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu
coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin
instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finantate prin Fondul
de Coeziune va deveni operationala incepand cu anul 2004 si va functiona cu un
numar total de 53 de posturi in anul 2005, dintre care 40 de posturi in anul
2004.
(4) Numarul maxim de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin
redistribuirea in cadrul numarului total de posturi aprobat ministerului
si/sau, dupa caz, prin suplimentarea acestui numar, cu incadrarea in numarul
total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
(5) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finantate prin Fondul
de Coeziune are structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 2.
(6) Structura functiilor publice si structura organizatorica a Autoritatii
de Implementare Proiecte de Transport Finantate prin Fondul de Coeziune vor fi
definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
Art. 9
(1) Raspunderile si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin
ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
(2) Ministrul transporturilor, constructiilor si turismului poate delega o
parte din atributiile sale secretarilor de stat.
Art. 10
(1) Secretarul general al ministerului este subordonat ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, coordoneaza buna functionare a
directiilor generale, a directiilor si a activitatilor cu caracter functional
din cadrul ministerului si asigura legatura operativa dintre ministru si
conducatorii tuturor directiilor generale si directiilor din minister si din
unitatile subordonate, fiind ajutat in activitatea sa de 2 secretari generali
adjuncti.
(2) Secretarul general si secretarii generali adjuncti sunt inalti
functionari publici, numiti conform legii.
Art. 11
Atributiile, sarcinile si raspunderile secretarului general, ale
secretarilor generali adjuncti si ale directiilor generale si directiilor din
aparatul propriu al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului,
aprobat prin ordin al ministrului.
Art. 12
(1) Unitatile aflate in subordinea, in coordonarea si, respectiv, sub
autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului sunt
prevazute in anexa nr. 3.
(2) Structura organizatorica si regulamentul de organizare si functionare
ale unitatilor din subordinea si din coordonarea Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului se aproba prin ordin al ministrului
transporturilor, constructiilor si turismului, cu exceptia unitatilor pentru
care legea prevede altfel.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor
si statele de functii pentru institutiile publice subordonate, finantate de la
bugetul de stat, precum si atributiile acestora se stabilesc prin ordin al
ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, in conditiile legii.
(4) Conducatorii unitatilor prevazute la alin. (1) sunt numiti si eliberati
din functie prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si
turismului.
Art. 13
Spatiile si utilitatile detinute de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului si de Compania Nationala de Cai Ferate
"C.F.R." - S.A. in cladirea "Palat C.F.R." si in alte
cladiri sunt prevazute in anexa nr. 4.
Art. 14
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are in dotare un
parc auto stabilit conform reglementarilor in vigoare. Pentru activitatile
specifice de inspectie si control, care se desfasoara pe intregul teritoriu al
tarii, pentru activitatile desfasurate in cadrul programelor PHARE si pentru
transportul delegatiilor, precum si pentru alte activitati specifice,
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului are un parc de
autovehicule stabilit conform anexei nr. 5.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranta rutiera este
asigurat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
Art. 17
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si
completarile ulterioare, Hotararea Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Turismului, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, precum si orice alte prevederi
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Miron Tudor Mitrea
Ministrul administratiei si internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul integrarii europene,
Hildegard Carola Puwak
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1 *1)
*1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului
Numarul maxim de posturi: 798
(exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului)
__________ _______________________
| | | |
| MINISTRU |______| CABINETUL MINISTRULUI |
|__________| |_______________________|
_______________________ | _______________________
| | | | |
| DIRECTIA GENERALA |___ | __| SECRETARIATUL NATIONAL|
| RELATII CU MASS-MEDIA | | | | | TRACECA |
|_______________________| | | | |_______________________|
_______________________ | | | _______________________
| | | | | | |
| CORPUL DE CONTROL |___|___|_______| | DIRECTIA AUDIT PUBLIC |
| | | | | | INTERN |
|_______________________| | | | |_______________________|
_______________________ | |_______| _______________________
| | | | | | BIROUL PENTRU PACTUL |
| DIRECTIA TRANSPARENTA |___| | |__| DE STABILITATE PENTRU |
| | | | EUROPA DE SUD-EST |
|_______________________| | |_______________________|
_______________________________|____________________________________
| | | ___| | | |
| | | | __________|__________ | |
____|___ ___|____ ____|___ | |SECRETAR GENERAL | ____|___ ___|____
|SECRETAR| |SECRETAR| |SECRETAR| | |_____________________| |SECRETAR|
|SECRETAR|
|DE STAT | |DE STAT | |DE STAT | | |SECRETAR GENERAL ADJ.| |DE STAT | |DE STAT
|
|________| |________| |________| | |_____________________| |________|
|________|
| |SECRETAR GENERAL ADJ.|
| |_____________________|
|
_______________________________|
| ___________________________________
| | DIRECTIA GENERALA INTEGRARE |
| ___| EUROPEANA SI RELATII |
| | | INTERNATIONALE |
| | |___________________________________|
| | ...................................
| | : AUTORITATEA DE IMPLEMENTARE :
| |___: PROIECTE DE TRANSPORT FINANTATE :
| | : PRIN FONDUL DE COEZIUNE*) :
|__________| :...................................:
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA RELATII |
| | FINANCIARE EXTERNE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
| | |
| ___| DIRECTIA GENERALA CADASTRU |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | DIRECTIA GENERALA URBANISM SI |
| |___| AMENAJAREA TERITORIULUI |
| | |___________________________________|
|__________| ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA TEHNICA |
| |___________________________________|
| ___________________________________
| | DIRECTIA GENERALA CONSTRUCTII |
| ___| LOCUINTE |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | DIRECTIA GENERALA INVESTITII SI |
| |___| CONCESIUNI |
| | |___________________________________|
|__________| ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA LUCRARI PUBLICE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
| | |
| ___| DIRECTIA GENERALA STRATEGIE |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA RESURSE UMANE |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA JURIDICA |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | DIRECTIA GENERALA ECONOMICA SI |
| |___| BUGET |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
|__________| | DIRECTIA GENERALA ACTIVITATI |
| |___| PATRIMONIALE SI PROTOCOL |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA MEDICALA |
| |___________________________________|
| ___________________________________
| | DIRECTIA GENERALA TRANSPORT |
| ___| FEROVIAR |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA AVIATIE CIVILA |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA TRANSPORT NAVAL |
| | |___________________________________|
|__________| ___________________________________
| | | |
| |___| DIRECTIA GENERALA TRANSPORT RUTIER|
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | |
| |___| INSPECTORATUL AVIATIEI CIVILE |
| | |___________________________________|
| | ___________________________________
| | | DIRECTIA RELATII CU PARLAMENT, |
| |___| SINDICATELE SI PATRONATELE |
| |___________________________________|
| ___________________________________
| | DIRECTIA GENERALA AUTORIZARE SI |
| ___| CONTROL IN TURISM |
| | |___________________________________|
|__________| ___________________________________
| | DIRECTIA GENERALA PROMOVARE |
|___| TURISTICA |
|___________________________________|
------------
*) Va deveni operationala incepand cu anul 2004.
NOTA:
Din numarul de posturi care s-au redus, 5 posturi au fost date Ministerului
Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
ANEXA 2
STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Autoritatii de Implementare Proiecte de Transport Finantate prin Fondul de
Coeziune
_________________________________
| Autoritatea de Implementare |
| Proiecte de Transport Finantate |
| prin Fondul de Coeziune |
|_________________________________|
:
................................:..............................
_____:_____ _____:______ __________:_____________ _____:______
|Serviciul | |Serviciul | |Serviciul control | |Serviciul de|
|programare | |monitorizare| |financiar si asistenta | |implementare|
|si evaluare| | | |pentru achizitii publice| |proiecte de |
| | | | | | |transport |
|___________| |____________| |________________________| |____________|
ANEXA 3
A. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Aeroclubul Romaniei Bugetul de stat Bucuresti
2. Grupul de Interventii si Bugetul de stat Constanta
Salvare Navala
________________________________________________________________________________
NOTA:
Unitatile prevazute la nr. crt. 1 si 2 pot utiliza un numar maxim de 460 de
posturi.
Din numarul de posturi care s-au redus, 45 de posturi au fost date
Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
B. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii prin sistemul de
asigurari sociale de sanatate si din transferuri de la bugetul de stat
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Spitalul Universitar nr. 1 Venituri proprii prin sistemul Bucuresti
Cai Ferate Witting Bucuresti de asigurari sociale de
sanatate
2. Spitalul Universitar nr. 2 Venituri proprii prin sistemul Bucuresti
Cai Ferate Bucuresti de asigurari sociale de
sanatate
3. Spitalul Universitar Cai Venituri proprii prin sistemul Iasi
Ferate Iasi de asigurari sociale de
sanatate
4. Spitalul Universitar Cai Venituri proprii prin sistemul Cluj-Napoca
Ferate Cluj-Napoca de asigurari sociale de
sanatate
5. Spitalul Universitar Cai Venituri proprii prin sistemul Timisoara
Ferate Timisoara de asigurari sociale de
sanatate
6. Spitalul Cai Ferate Ploiesti Venituri proprii prin sistemul Ploiesti
de asigurari sociale de
sanatate
7. Spitalul Cai Ferate Galati Venituri proprii prin sistemul Galati
de asigurari sociale de
sanatate
8. Spitalul Universitar Cai Venituri proprii prin sistemul Constanta
Ferate Constanta de asigurari sociale de
sanatate
9. Spitalul Cai Ferate Brasov Venituri proprii prin sistemul Brasov
de asigurari sociale de
sanatate
10. Spitalul Cai Ferate Pascani Venituri proprii prin sistemul Pascani
de asigurari sociale de
sanatate
11. Spitalul Cai Ferate Simeria Venituri proprii prin sistemul Simeria
de asigurari sociale de
sanatate
12. Spitalul Cai Ferate Oradea Venituri proprii prin sistemul Oradea
de asigurari sociale de
sanatate
13. Spitalul Universitar Cai Venituri proprii prin sistemul Craiova
Ferate Craiova de asigurari sociale de
sanatate
14. Spitalul Cai Ferate Sibiu Venituri proprii prin sistemul Sibiu
de asigurari sociale de
sanatate
15. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Drobeta-Turnu
Drobeta-Turnu Severin de asigurari sociale de Severin
sanatate
________________________________________________________________________________
NOTA:
Unitatile prevazute la nr. crt. 1 - 15 pot utiliza pentru activitatile
specifice cuprinse in anexa nr. 6 la Hotararea Guvernului nr. 443/1998 privind
reorganizarea si finantarea unor unitati sanitare, cu modificarile si
completarile ulterioare, un numar maxim de 2.975 de posturi si pot primi
transferuri de la bugetul de stat. Numarul maxim de posturi care pot fi
finantate de la bugetul de stat se stabileste pentru fiecare unitate prin ordin
al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
C. UNITATILE*)
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii si din subventii de la
bugetul de stat, in conditiile legii
*) Numarul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 31,
iar pentru cea de la nr. crt. 2 este de 93.
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Centrul National pentru Venituri proprii si subventii Bucuresti
Reducerea Riscului Seismic de la bugetul de stat, in
conditiile legii
2. Clubul Sportiv "Rapid" Venituri proprii si subventii Bucuresti
de la bugetul de stat, in
conditiile legii
________________________________________________________________________________
D. UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului si care se finanteaza din venituri proprii
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare Localitatea
crt.
______________________________________________________________________________
1. Academia Romana de Aviatie Venituri proprii Bucuresti
2. Centrul Roman pentru
Pregatirea si Perfectionarea
Personalului din
Transporturi Navale -
CERONAV Venituri proprii Constanta
3. Autoritatea Navala Romana Venituri proprii Constanta
4. Autoritatea Feroviara
Romana - AFER Venituri proprii Bucuresti
5. Autoritatea Rutiera
Romana - ARR Venituri proprii Bucuresti
6. Centrul de Documentare
pentru Constructii,
Arhitectura, Urbanism si
Amenajarea Teritoriului
- CDCAS - Bucuresti Venituri proprii Bucuresti
7. Centrul National de
Invatamant Turistic
(C.N.I.T.) - isi desfasoara
activitatea prin baza de
aplicatie Venituri proprii Bucuresti
______________________________________________________________________________
E. UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului
_______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Localitatea
crt.
_______________________________________________________________________________
1. Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Transporturilor, Bucuresti
Constructiilor si Turismului
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Turism Bucuresti
(I.N.C.D.T.)
_______________________________________________________________________________
F. UNITATILE*)
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Constructiilor
si Turismului
*) Unitatile prevazute la pozitiile 32 - 52 sunt cuprinse in programul de
privatizare al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
________________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Localitatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane Bucuresti
- S.N.C.F.R. - R.A.
2. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
Bucuresti
3. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa Bucuresti
"C.F.R. Marfa" - S.A.
4. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori Bucuresti
"C.F.R. Calatori" - S.A.
5. Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A.
Bucuresti
6. Societatea Comerciala de Transport cu Metroul Bucuresti Bucuresti
"Metrorex" - S.A.
7. Compania Nationala "Aeroportul International Comuna
Bucuresti-Otopeni" - S.A.
Otopeni
8. Societatea Nationala "Aeroportul International
Bucuresti
Bucuresti-Baneasa" - S.A.
9. Societatea Nationala "Aeroportul International Comuna
Constanta" - S.A. Mihail
Kogalniceanu
10. Societatea Nationala "Aeroportul International
Timisoara
Timisoara - Traian Vuia" - S.A.
11. Regia Autonoma "Administratia Serviciilor de Trafic Aerian - Bucuresti
ROMATSA"
12. Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana"
Bucuresti
13. Societatea Comerciala "Compania Nationala de Transporturi
Bucuresti
Aeriene Romane - TAROM" - S.A.
14. Compania Nationala "Administratia Porturilor
Constanta
Maritime" - S.A. Constanta
15. Compania Nationala "Administratia Canalelor Navigabile" - S.A.
Constanta
16. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale Constanta
"Radionav" - S.A.
17. Regia Autonoma "Administratia Fluviala a Dunarii de Jos"
Galati
18. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii Galati
Maritime" - S.A.
19. Compania Nationala "Administratia Porturilor Dunarii
Giurgiu
Fluviale" - S.A.
20. Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Bucuresti
Romania"
21. Regia Autonoma "Registrul Auto Roman"
Bucuresti
22. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Sulina"
Sulina
23. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Constanta-Sud
Constanta
si a Zonei Libere Basarabi"
24. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Braila"
Braila
25. Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Curtici - Arad"
Curtici
26. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii Bucuresti
si Economia Constructiilor - INCERC Bucuresti
27. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Urbanism Bucuresti
si Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucuresti
28. Agentia Nationala pentru Locuinte - A.N.L. Bucuresti
29. Compania Nationala de Investitii "C.N.I." - S.A.
Bucuresti
30. Societatea Comerciala "Maritime Trening Centre
Constanta
Television" - S.A. Constanta
31. Societatea Comerciala "Institutul de Cercetari in
Bucuresti
Transporturi - INCERTRANS" - S.A.
32. Societatea Comerciala "Antrepriza de Lucrari Drumuri si Bacau
Poduri Bacau" - S.A.
33. Societatea Comerciala "Antrepriza Reparatii si Cluj
Lucrari - A.R.L. Cluj" - S.A.
34. Societatea Comerciala "Conas" - S.A.
Brasov
35. Societatea Comerciala "Antrepriza Drumuri si Poduri - A.D.P.
Constanta
Constanta" - S.A.
36. Societatea Comerciala "Antrepriza de Lucrari Drumuri si Iasi
Poduri Iasi" - S.A.
37. Societatea Comerciala "Antrepriza Drumuri si Poduri - A.D.P.
Timisoara
Timisoara" - S.A.
38. Societatea Comerciala Transporturi, Intretinere Drumuri Craiova
"Oltenia" - S.A.
39. Societatea Comerciala "Societatea de Intretinere si Reparatii
Timisoara
Drumuri" - S.A.
40. Societatea Comerciala "Drum Trans Mixt" - S.A.
Comuna Valea
Lupului
41. Societatea Comerciala "Stard" - S.A.
Fetesti
42. Societatea Comerciala "Drumserv" - S.A.
Targu Mures
43. Societatea Comerciala "Mecdru" - S.A. Dej
44. Societatea Comerciala "Via Star" - S.A.
Bucuresti
45. Societatea Comerciala de Revizii si Reparatii Echipamente si Ovidiu
Instalatii Ecluze "Repec" - S.A. Ovidiu
46. Societatea Comerciala de Exploatare, Intretinere si Reparatii Constanta
Mijloace de Transport, Utilaje de Constructii si Instalatii
de Ridicat "Agertrans" - S.A. Constanta
47. Societatea Comerciala de Constructii, Intretinere si Basarabi
Reparatii Hidrotehnice "Cons - Canal" - S.A. Basarabi
48. Societatea Comerciala de Remorcaj si Salvare "Resalv" - S.A.
Galati
Galati
49. Societatea Comerciala de Dragaj pe Dunare "Fluvdrag" - S.A.
Giurgiu
Giurgiu
50. Societatea Comerciala de Dragaj pe Dunare "Draf" - S.A.
Braila
Braila
51. Societatea Comerciala de Intretinere si Reparatii Constructii Tulcea
Hidrotehnice "I.R.C.H." - S.A. Tulcea
52. Societatea Comerciala "Ancorad Oltenia" - S.A. Craiova
Craiova
________________________________________________________________________________
ANEXA 4 *1)
*1) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
SPATIILE SI UTILITATILE
detinute de Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului si de Compania
Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. in cladirea "Palat
C.F.R." si in alte cladiri*)
*) Spatiile si utilitatile detinute de Ministerul Transporturilor,
Constructiilor si Turismului in municipiul Bucuresti - str. Apolodor nr. 17,
sectorul 5 - suprafata totala = 1.373 mp.
__________________________________________________________________
| Proprietarul | Nivelurile | Suprafata | Suprafata | Ponderea |
| patrimoniului | | construita | utila | (%) |
| | | (mp) | (mp) | |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
|Ministerul | Subsol | 666,00 | 598,83 | 0,83 |
|Transporturilor, |_____________|____________|___________|__________|
|Constructiilor | Parter | 395,00 | 355,27 | 0,54 |
|si Turismului |_____________|____________|___________|__________|
| | Mezanin | 1.095,00 | 985,32 | 1,47 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul I | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul II | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul V | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
|TOTAL I: | | 18.973,40 | 17.075,08 | 25,50 |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
|Compania | Subsol | 9.250,58 | 7.906,69 | 12,51 |
|Nationala de |_____________|____________|___________|__________|
|Cai Ferate | Parter | 7.757,58 | 6.981,82 | 10,44 |
|"C.F.R." - S.A. |_____________|____________|___________|__________|
| | Mezanin | 6.016,33 | 5.414,70 | 8,10 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul I | 992,25 | 893,03 | 1,33 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul III | 5.936,00 | 5.342,40 | 7,98 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul IV | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VI | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul VIII | 4.945,40 | 4.450,86 | 6,65 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul IX | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul X | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
| |_____________|____________|___________|__________|
| | Etajul XI | 1.884,40 | 1.695,96 | 2,53 |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
|TOTAL II: | | 55.393,54 | 49.943,76 | 74,50 |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
|TOTAL | | 74.366,94 | 67.018,84 | 100,00 |
|GENERAL: | | | | |
|_________________|_____________|____________|___________|__________|
ANEXA 5
PARCUL AUTO
pentru activitati specifice al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si
Turismului
________________________________________________________________________________
Nr. Activitatea Tipul mijlocului Numarul Consumul
crt. de transport maxim maxim de
(bucati) carburanti/
autovehicul
(litri/luna)
________________________________________________________________________________
1. Program PHARE Autoturism 2 450
Autoturism de teren
2. Proiect de conservare a energiei Autoturism 4 450
termice (BERD) Autoturism de teren
3. Transport delegatii Autovehicul pentru
transport de
persoane 4 450
4. Unitate de finantare si Autoturism 6 450
implementare programe comunitare
5. Aprovizionare Autovehicul pentru
transport de marfa 4 450
6. Inspectie si control Autoturism 28 450
7. Program SAPARD Autoturism de teren 12 450
8. Reprezentante de promovare si Autoturism 20 150
informare turistica in
strainatate (Hotararea Guvernului
nr. 1.363/2001)
________________________________________________________________________________
NOTA:
Pentru transportul demnitarilor si parcul comun, numarul de autoturisme se
stabileste potrivit Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor
normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si
institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu
modificarile si completarile ulterioare.