HOTARARE Nr.
452 din 21 iunie 2007
pentru modificarea si
completarea Regulamentului Institutului National al Magistraturii, aprobat prin
Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127/2007
ACT EMIS DE:
CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 530 din 6 august 2007
In temeiul prevederilor art. 134 alin. (4) din
Constituţia României, republicată, şi ale art. 23 alin. (1) din Legea nr.
317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu
modificările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 106 lit. a) din Legea
nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. I. - Regulamentul Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin
Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127 din 1 martie
2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 193 din 21 martie 2007, se modifică
şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Structura organizatorică a Institutului
include:
a) organele de conducere;
b) Departamentul de formare profesională iniţială;
c) Departamentul de formare profesională continuă;
d) Departamentul de formare a formatorilor;
e) Departamentul de concursuri, examene şi politici
publice;
f) Departamentul economico-financiar şi
administrativ."
2. După articolul
30 se introduce un nou capitol, capitolul VI1,
care cuprinde articolul 301, cu
următorul cuprins:
„CAPITOLUL VI1
Departamentul de concursuri, examene şi politici
publice
Art. 301. -
Departamentul de concursuri, examene şi politici publice are următoarele
atribuţii:
a) organizează concursurile şi examenele date în
competenţa Institutului;
b) asigură managementul bazei de date cu magistraţi,
formatori şi membri ai comisiilor concursurilor şi examenelor organizate de
către Institut;
c) face propunerile de modificare a regulamentelor de
concurs sau examen;
d) analizează şi elaborează note, rapoarte şi
formulează puncte de vedere referitoare la activitatea Institutului;
e) evaluează modul în care se desfăşoară examenele şi
concursurile şi redactează rapoarte cu privire la acestea;
f) elaborează propuneri pentru derularea şi
îmbunătăţirea activităţii desfăşurate de Institut;
g) iniţiază şi fundamentează politicile publice în domeniul
judiciar, cu privire la activitatea principală a Institutului;
h) asigură, la nivelul Institutului, respectarea
procedurilor privind planificarea, formularea, implementarea şi evaluarea
politicilor referitoare la strategia de reformă a justiţiei -statul de drept şi
reforma justiţiei;
i) derulează, din punct de vedere operaţional,
programele de asistenţă încheiate de Institut cu instituţii similare din
străinătate şi cu organizaţii internaţionale şi asigură buna desfăşurare a
activităţii din cadrul programelor în domeniul politicilor publice şi
strategiilor în sistemul judiciar;
j) contribuie la buna derulare a relaţiilor pe care
Institutul le are cu instituţii şi organisme internaţionale în domeniul
asistenţei judiciare;
k) proiectează, contractează, implementează,
monitorizează şi evaluează activităţile de formare a formatorilor."
3. Articolul 31 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 31. - Departamentul
economico-financiar şi administrativ este format din:
a) Serviciul contabilitate, achiziţii publice şi
resurse umane;
b) Serviciul protocol, secretariat şi
administrativ."
4. Articolul 32 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 32. - Serviciul contabilitate,
achiziţii publice şi resurse umane
are următoarele atribuţii:
a) asigură buna desfăşurare a activităţii
financiar-contabile;
b) angajează, alături de director, prin semnătura
directorului executiv sau, în lipsa acestuia, a înlocuitorului său Institutul
în toate operaţiunile patrimoniale;
c) organizează efectuarea lucrărilor de planificare
financiară, întocmeşte lucrările cu privire la veniturile şi cheltuielile
Institutului, planul de casă, fondul pentru salarii, precum şi alte lucrări
financiar-contabile, conform legii;
d) organizează şi asigură controlul gestiunii şi
efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
e) păstrează registrele şi dosarele administrative
privind activitatea financiar-contabilă;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter
financiar-contabil prevăzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului;
g) întocmeşte planul de achiziţii pentru bunuri,
servicii sau lucrări şi îl prezintă spre aprobare directorului Institutului;
h) urmăreşte actualizarea permanentă a planului de
achiziţii;
i) asigură aprovizionarea Institutului cu bunurile
materiale necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii, potrivit
procedurii stabilite;
j) asigură contractarea serviciilor şi a lucrărilor
necesare bunei funcţionări a Institutului;
k) ţine evidenţa contractelor şi urmăreşte derularea
lor;
l) organizează activitatea
magaziei şi asigură depozitarea în bune condiţii a materialelor;
m) îndeplineşte orice alte atribuţii privitoare la
achiziţii, prevăzute de lege sau încredinţate de conducerea Institutului;
n) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi
procurorilor, personal contractual şi funcţionari publici din cadrul
Institutului;
o) asigură şi răspunde de respectarea condiţiilor
cerute de lege privind încadrările în grilele şi gradele salariale;
p) completează carnetele de muncă şi registrul de
evidenţă a salariaţilor;
r) urmăreşte întocmirea fişelor de evaluare a
salariaţilor;
s) urmăreşte întocmirea şi păstrarea declaraţiilor de
interese, declaraţiilor de avere şi a celorlalte declaraţii prevăzute de lege
ale personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi
procurorilor şi ale funcţionarilor publici;
t) propune actualizarea statului
de funcţii şi a statului de personal;
u) îndeplineşte orice alte atribuţii referitoare la
resursele umane, încredinţate de conducerea Institutului."
5. Articolul 33 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 33. - Serviciul protocol, secretariat şi administrativ are următoarele atribuţii:
a) păstrează dosarele auditorilor de justiţie;
b) întocmeşte foile matricole, cataloagele şi alte
evidenţe necesare privind activităţile de învăţământ, frecventarea şi
absolvirea cursurilor şi eliberează atestate auditorilor de justiţie;
c) primeşte şi distribuie corespondenţa
Institutului, redactează corespondenţa trimisă de acesta sub semnătura
directorului sau a directorilor adjuncţi;
d) asigură arhivarea documentelor primite sau elaborate
în Institut şi răspunde de păstrarea şi conservarea acestora;
e) comunică celorlalte compartimente datele şi
documentele necesare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
f) răspunde de activitatea administrativ-gospodărească
a Institutului, asigurând aprovizionarea cu bunurile necesare şi gestionarea
acestora;
g) duce la îndeplinire măsurile stabilite pentru
asigurarea condiţiilor corespunzătoare de lucru în Institut, conform normelor
de protecţie a muncii şi celor pentru paza clădirii şi a bunurilor, precum şi
pentru paza contra incendiilor, conform legii;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege
sau încredinţate de conducerea Institutului."
6. Articolul 34 se
abrogă.
Art. II. - Regulamentul
Institutului Naţional al Magistraturii, aprobat prin Hotărârea Plenului
Consiliului Superior al Magistraturii nr. 127 din 1 martie 2007, publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 193 din 21
martie 2007, cu modificările şi completările aduse
prin prezenta hotărâre, se va republica în Monitorul
Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o
nouă numerotare.
Art. III. - Prezenta hotărâre
se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
Nicolae Dan Chiujdea