HOTARARE Nr.
127 din 1 martie 2007
pentru aprobarea
Regulamentului Institutului National al Magistraturii
ACT EMIS DE:
PLENUL CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 193 din 21 martie 2007
In temeiul art. 134 alin. (4) din Constituţia României,
republicată, şi al art. 38 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul
Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
având în vedere dispoziţiile art. 106 lit. b) din Legea
nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare,
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii hotărăşte:
Art. 1. - Se aprobă Regulamentul Institutului Naţional
al Magistraturii, cuprins în anexa care face parte integrantă din prezenta
hotărâre.
Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 320/2005 pentru aprobarea Regulamentului
Institutului Naţional al Magistraturii, publicată în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 850
din 20 septembrie 2005, se abrogă.
Art. 3. - Prezenta hotărâre va fi publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Consiliului Superior al Magistraturii,
judecător Anton Pandrea
ANEXA
REGULAMENTUL
Institutului Naţional al Magistraturii
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - (1) Institutul Naţional al Magistraturii,
denumit în continuare Institut, este organizat şi funcţionează potrivit Legii nr. 304/2004 privind
organizarea judiciară, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată,
cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 317/2004 privind
Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările ulterioare,
precum şi potrivit prevederilor prezentului regulament.
(2) Institutul este instituţie publică aflată sub
coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.
(3) Institutul are personalitate juridică şi sediul
în municipiul Bucureşti.
(4) Institutul realizează formarea profesională
iniţială a judecătorilor şi procurorilor, formarea profesională continuă a
judecătorilor şi procurorilor în funcţie, precum şi formarea formatorilor, în
condiţiile legii.
(5) Institutul nu face parte din sistemul naţional de
învăţământ şi educaţie şi nu este supus dispoziţiilor legale referitoare la
acreditarea instituţiilor de învăţământ superior şi recunoaşterea diplomelor.
CAPITOLUL II
Structura organizatorică a Institutului
Art. 2. - (1) Structura organizatorică a Institutului
include:
a) organele de conducere;
b) Departamentul de formare profesională iniţială;
c) Departamentul de formare profesională continuă;
d) Departamentul de formare a formatorilor;
e) Departamentul economico-financiar şi
administrativ.
(2) Departamentele prevăzute la alin. (1) colaborează
în vederea îndeplinirii
atribuţiilor ce le revin. Personalul acestora exercită atribuţiile stabilite
prin fişa postului, întocmită de conducătorul departamentului şi aprobată de
directorul Institutului.
CAPITOLUL III
Conducerea Institutului
Art. 3. - Organele de conducere
ale Institutului sunt: Consiliul ştiinţific, directorul, 2 directori adjuncţi
şi directorul executiv.
Art. 4. - (1) Consiliul ştiinţific este format din 13
membri după cum urmează: un judecător al Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
un procuror de la Parchetul de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie; un
judecător al Curţii de Apel Bucureşti; un procuror de la Parchetul de pe lângă
Curtea de Apel Bucureşti; 3 profesori universitari de la Facultatea de Drept a
Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Drept a Universităţii „Alexandru
Ioan Cuza" din laşi şi Facultatea de Drept a Universităţii
„Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca; 3 reprezentanţi aleşi ai personalului de
instruire din cadrul Institutului; un reprezentant al auditorilor de justiţie;
un reprezentant al asociaţiilor profesionale, legal constituite, ale
judecătorilor şi procurorilor, precum şi directorul Institutului.
(2) Durata mandatului membrilor Consiliului ştiinţific
este de 3 ani şi poate fi reînnoit, cu excepţia reprezentantului auditorilor de
justiţie, care este ales pentru un an.
(3) Consiliul ştiinţific este convocat de către
directorul Institutului sau, după caz, o treime din numărul membrilor săi,
Consiliul pedagogic ori de Consiliul Superior al Magistraturii.
(4) Şedinţele Consiliului ştiinţific sunt prezidate de
către directorul Institutului, iar în lipsa acestuia, de către unul dintre
membrii Consiliului ştiinţific, desemnat de acesta.
Art. 5. - (1) Desemnarea judecătorilor şi procurorilor
în Consiliul ştiinţific se face dintr-o listă de 3 propuneri, înaintată
Consiliului Superior al Magistraturii de către colegiile de conducere ale
instanţelor şi parchetelor prevăzute la art. 4 alin. (1).
(2) Profesorii universitari de la Facultatea de Drept
a Universităţii din Bucureşti, Facultatea de Drept a
Universităţii „Alexandru Ioan Cuza" din laşi şi Facultatea de Drept a
Universităţii „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca vor fi recomandaţi de
decanatele celor 3 facultăţi, la solicitarea Institutului, transmisă cu 3 luni înainte de expirarea mandatelor.
(3) Reprezentanţii personalului de instruire din
cadrul Institutului sunt aleşi prin vot secret, în adunarea generală a
acestuia, convocată şi prezidată de directorul Institutului.
(4) Reprezentantul auditorilor de justiţie este ales prin vot secret, în adunarea generală a
auditorilor de justiţie, convocată şi prezidată de directorul Institutului.
Alegerea se face în cel mult 30 de zile de la începutul anului de învăţământ.
(5) Reprezentantul asociaţiilor profesionale, legal
constituite, ale judecătorilor şi procurorilor este desemnat de Consiliul
Superior al Magistraturii dintre propunerile formulate de aceste asociaţii.
Criteriile de selecţie a candidaţilor se stabilesc prin hotărâre a Consiliului
Superior al Magistraturii, după consultarea tuturor asociaţiilor profesionale,
legal constituite, ale judecătorilor şi procurorilor.
Art. 6. - Institutul este obligat să solicite
Consiliului Superior al Magistraturii, în condiţiile prezentului regulament,
desemnarea noilor membri cu cel puţin 3 luni anterior expirării mandatelor
membrilor în funcţie.
Art. 7. - (1) Consiliul ştiinţific hotărăşte asupra
problemelor care privesc organizarea şi funcţionarea Institutului.
(2) Consiliul ştiinţific are următoarele atribuţii:
a) propune Consiliului
Superior al Magistraturii planurile de învăţământ pentru cursurile de formare
profesională iniţială a judecătorilor şi procurorilor, organizate sau, după
caz, coordonate de Institut;
b) propune Consiliului Superior al Magistraturii numărul anual de cursanţi ai Institutului, data şi locul organizării
concursului de admitere la Institut, tematica şi bibliografia pentru concursul
de admitere şi programul de formare profesională a auditorilor de justiţie;
c) propune Consiliului Superior al Magistraturii programul de formare profesională continuă a
judecătorilor şi procurorilor;
d) propune Consiliului Superior al Magistraturii
numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi a directorilor adjuncţi ai
Institutului;
e) avizează numirea şi eliberarea din funcţie a
personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor;
f) propune Consiliului Superior al Magistraturii
structura organizatorică, statele de funcţii şi statele de personal ale
Institutului;
g) propune Consiliului Superior
al Magistraturii numirea comisiilor de organizare, de elaborare a subiectelor,
de corectare şi de soluţionare a contestaţiilor pentru concursul de admitere şi
examenul de absolvire a Institutului, concursul de admitere în magistratură,
examenul susţinut de persoanele numite fără concurs în funcţia de judecător sau
de procuror, la finalizarea cursului de 6 luni de formare profesională în
cadrul Institutului, examenul de capacitate, concursul pentru promovarea
judecătorilor şi procurorilor în funcţii de execuţie şi concursul sau examenul
pentru numirea acestora în funcţii de conducere, în condiţiile legii;
h) avizează proiectul de buget al Institutului;
i) aprobă Regulamentul de ordine interioară al
căminului auditorilor de justiţie şi Regulamentul
bibliotecii Institutului;
j) propune Consiliului Superior al Magistraturii
modificarea regulamentului Institutului;
k) aprobă programul relaţiilor externe ale
Institutului.
(3) Consiliul ştiinţific hotărăşte asupra oricăror alte
probleme care privesc organizarea şi funcţionarea Institutului, stabilite de
lege, regulamente ori de Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 8. - (1) Consiliul ştiinţific îşi desfăşoară
activitatea în prezenţa a două treimi din numărul membrilor săi şi adoptă
hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
(2) Şedinţele Consiliului ştiinţific sunt ordinare
sau extraordinare.
(3) Consiliul ştiinţific se întruneşte lunar în
şedinţă ordinară.
(4) Lucrările şedinţei se înregistrează şi se
consemnează într-un proces-verbal care va fi semnat de participanţii la
şedinţă.
(5) Hotărârile Consiliului ştiinţific se semnează de
directorul Institutului sau, după caz, de membrul desemnat care a prezidat
şedinţa.
Art. 9. - (1) Consiliul pedagogic este organul
consultativ al Consiliului ştiinţific.
(2) Din Consiliul pedagogic fac parte directorul şi
directorii adjuncţi ai Institutului, şefii de catedră, titularii de disciplină,
precum şi 2 reprezentanţi ai coordonatorilor de practică, unul pentru grupele
de judecători şi unul pentru grupele de procurori.
(3) Cei 2 reprezentanţi ai coordonatorilor de
practică sunt aleşi anual, în adunările generale ale acestora, convocate şi
prezidate de directorul Institutului.
Art. 10. - Consiliul pedagogic analizează şi formulează
propuneri privind:
a) direcţiile de studiu ale Institutului;
b) programul de învăţământ şi programele analitice
întocmite pentru fiecare disciplină din cadrul formării profesionale iniţiale;
c) domeniile şi temele cuprinse în programul de
formare profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor;
d) modul de organizare a activităţii de formare
profesională iniţială şi activităţii de formare profesională continuă, precum
şi măsurile necesare îndeplinirii obiectivelor de studiu ale Institutului;
e) orice alte aspecte privind
activitatea de studiu desfăşurată de Institut.
Art. 11. - (1) Consiliul pedagogic se întruneşte lunar
sau ori de câte ori este necesar, la convocarea directorului Institutului sau a
unei treimi din numărul membrilor săi.
(2) Consiliul pedagogic îşi
desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul
membrilor săi şi adoptă hotărâri cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi.
(3) Lucrările Consiliului pedagogic sunt conduse de
persoana desemnată la începutul şedinţei dintre membrii săi.
(4) Lucrările Consiliului pedagogic se înregistrează
şi se consemnează într-un proces-verbal, semnat de participanţii la şedinţă.
(5) Hotărârile Consiliului pedagogic se semnează de
persoana care a prezidat şedinţa.
Art. 12. - (1) Directorul
Institutului şi directorii adjuncţi sunt numiţi pentru un mandat de 3 ani de
Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea Consiliului ştiinţific al
Institutului, din rândul personalului de instruire de specialitate juridică al
Institutului, al judecătorilor şi procurorilor sau al cadrelor didactice din
învăţământul superior juridic, acreditat potrivit legii.
(2) Directorul Institutului şi adjuncţii acestuia pot
fi revocaţi din funcţie în conformitate cu dispoziţiile art. 51 din Legea nr.
303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se
aplică în mod corespunzător.
(3) Directorul executiv este numit şi revocat din
funcţie în condiţiile legii.
Art. 13. - (1) Directorul Institutului are, în
principal, următoarele atribuţii:
a) asigură conducerea curentă a activităţii
Institutului;
b) convoacă Consiliul ştiinţific al Institutului în
şedinţe ordinare sau extraordinare şi stabileşte proiectul ordinii de zi;
c) reprezintă Institutul în relaţiile cu autorităţile
şi instituţiile publice, persoanele fizice şi persoanele juridice din ţară şi
din străinătate;
d) este ordonator secundar de credite;
e) numeşte şi eliberează din funcţie, prin decizie,
personalul Institutului, în condiţiile legii;
f) ia măsuri pentru executarea hotărârilor
Consiliului ştiinţific al Institutului.
(2) Directorul Institutului exercită orice alte
atribuţii prevăzute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior
al Magistraturii sau de Consiliul ştiinţific al Institutului.
(3) Directorul Institutului poate delega directorilor
adjuncţi o parte din atribuţiile sale.
Art. 14. - (1) Directorii adjuncţi ai Institutului au,
în principal, următoarele atribuţii:
a) asigură respectarea programelor de studiu şi a
normelor de disciplină interioară;
b) asigură elaborarea, după caz, a proiectelor
programului de învăţământ, de politici şi strategii de formare a judecătorilor
şi procurorilor;
c) coordonează departamentele încredinţate de
directorul Institutului;
d) asigură elaborarea proiectului statului de funcţii
şi statului de personal;
e) asigură elaborarea proiectului programului de
relaţii externe al Institutului;
f) asigură efectuarea lucrărilor necesare pentru
relaţiile cu autorităţile şi instituţiile publice, cu specialiştii români sau
străini, precum şi cu reprezentanţele diplomatice străine din România, în
vederea promovării intereselor Institutului în raporturile cu acestea;
g) asigură relaţiile cu mass-media şi cu publicul;
h) efectuează lucrările privind primirea în audienţă la
conducerea Institutului.
(2) Directorii adjuncţi exercită orice alte atribuţii
prevăzute de lege sau regulamente ori stabilite de Consiliul Superior al
Magistraturii, Consiliul ştiinţific sau de directorul Institutului.
(3) Directorul Institutului
stabileşte, prin decizie, atribuţiile fiecărui director adjunct.
Art. 15. - (1) Directorul executiv conduce activitatea
Departamentului economico-financiar şi administrativ.
(2) Atribuţiile directorului executiv sunt stabilite
prin decizie de către directorul Institutului.
Art. 16. - Şefii de departament sunt numiţi de
directorul Institutului, la propunerea Consiliului ştiinţific, din rândul
personalului de specialitate juridica, asimilat judecătorilor şi procurorilor,
al Institutului şi al judecătorilor şi procurorilor detaşaţi în cadrul
Institutului.
CAPITOLUL IV
Departamentul de formare profesională iniţială
Art. 17. - (1) Durata formării profesionale a
auditorilor de justiţie este de 2 ani. După absolvirea primului an de studiu
auditorii de justiţie optează, în ordinea mediilor şi în raport cu numărul
posturilor stabilite de Consiliul Superior al Magistraturii, pentru funcţia de
judecător sau procuror.
(2) Programul de formare profesională a auditorilor
de justiţie se elaborează de către personalul de instruire al Institutului, în
cadrul catedrelor, şi se supune spre avizare Consiliului ştiinţific.
(3) Programul de formare profesională prevăzut la
alin. (2) se aprobă de Consiliul Superior al Magistraturii, la propunerea
Consiliului ştiinţific.
Art. 18. - (1) In primul an de studii formarea profesională
a auditorilor de justiţie se axează pe aprofundarea cunoştinţelor necesare
pentru profesiile de judecător şi procuror, conform programului de formare.
(2) Numărul de conferinţe şi dezbateri tematice
pentru fiecare disciplină este prevăzut în programul de învăţământ şi se
desfăşoară în conformitate cu programele analitice aprobate.
(3) Programul de învăţământ are la bază programele
analitice pentru fiecare disciplină, cu precizarea temelor şi subtemelor,
precum şi a numărului de ore alocat pentru fiecare.
(4) Auditorii au obligaţia de a întocmi un referat din
una dintre materiile prevăzute în planul de învăţământ, considerat ca o
componentă distinctă în planul de învăţământ şi luat în considerare ca atare la calculul mediei finale.
(5) Nota acordată auditorilor de justiţie la
sfârşitul primului an de studiu, la fiecare materie, reprezintă media dintre
nota obţinută pentru activitatea desfăşurată la dezbaterile tematice şi nota
obţinută la evaluarea finală.
(6) Media finală a primului an de studiu reprezintă
media notelor obţinute la fiecare materie, conform alin. (5).
Art. 19. - (1) In primul an de studiu formarea
profesională a auditorilor de justiţie vizează şi asigurarea unei formări
pluraliste şi dobândirea cunoştinţelor în domenii adiacente dreptului, prin
realizarea de proiecte extracurriculare.
(2) Lista proiectelor extracurriculare este aprobată
în fiecare an de Consiliul ştiinţific.
(3) La realizarea fiecărui proiect colaborează mai
mulţi auditori, sub coordonarea unui formator INM sau a unui profesionist din
domeniul proiectului respectiv.
(4) Realizarea proiectelor are loc în cursul celor doi
ani de studii.
(5) Evaluarea proiectelor extracurriculare se
realizează cu „admis" sau „respins", la finalul celui de-al doilea an
de studiu. Auditorii de justiţie care primesc la evaluare calificativul
„respins" nu se pot înscrie pentru susţinerea examenului de absolvire,
având posibilitatea înscrierii în următoarea sesiune a examenului, în situaţia
completării proiectului şi evaluării cu calificativul „admis".
Art. 20. - (1) Activitatea auditorilor de justiţie din
cel de-al doilea an de studiu se desfăşoară conform programului de practică, în
cadrul instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, precum
şi al altor instituţii, sub îndrumarea coordonatorilor de practică sau a
persoanelor de contact din cadrul respectivelor instituţii, alternativ cu modulele stabilite conform programei institutului.
(2) Stagiile de practică, desfăşurate
la alte instituţii, naţionale şi internaţionale, vor avea o durată minimă
totală de 15 zile.
(3) Coordonatorii de practică sunt judecători şi
procurori de la instanţe şi, respectiv, parchete, ce fac parte din personalul
de instruire al Institutului. Coordonatorii sunt propuşi de Consiliul
ştiinţific şi numiţi de Consiliul Superior al Magistraturii. Persoanele de
contact din cadrul instituţiilor în care se desfăşoară stagiile de practică
sunt desemnate de conducerea acestor instituţii.
(4) Auditorii de justiţie din cel de-al doilea an de
studiu vor primi o notă reprezentând evaluarea continuă a activităţii în
stagiu, constând în media ponderată a evaluărilor coordonatorilor pentru
perioadele de stagiu de la instanţe şi parchete. Media ponderată se calculează
în funcţie de numărul de zile alocate fiecărui stagiu, conform programului de
stagiu aprobat. Această notă va avea o pondere egală cu a celorlalte note
acordate auditorilor de justiţie în al doilea an de studiu, conform alin. (6).
(5) Pe perioada stagiului, auditorii completează
caietul de practică, conţinând toate lucrările cu caracter practic efectuate în
perioada de stagiu, în conformitate cu structura aprobată de Consiliul
ştiinţific la începutul fiecărui an. Evaluarea caietelor de practică se
realizează de o comisie formată din reprezentanţi ai coordonatorilor de
practică şi ai titularilor de catedră. Nota primită la evaluarea caietelor de
practică reprezintă 50% din nota ce reprezintă evaluarea continuă a activităţii
de stagiu, conform alin. (4).
(6) Nota acordată auditorilor de justiţie la
sfârşitul celui de-al doilea an de studiu reprezintă media dintre notele
obţinute la testările menţionate la alin. (8) şi la evaluarea continuă a
stagiilor menţionată la alin. (4) şi (5), conform programului de formare
iniţială.
(7) Auditorii de justiţie din cel de-al doilea an de
studiu continuă, în paralel cu stagiile de practică, formarea în cadrul
Institutului, conform programului de formare iniţială, sub formă de module, cu
caracter preponderent practic.
(8) Auditorii de justiţie din cel de-al doilea an de
studiu susţin pe parcursul anului testări la sfârşitul fiecărei etape a
stagiului de practică, precum şi la terminarea fiecărui modul, conform
programului de practică şi programului de învăţământ.
Art. 21. - (1) Formatorii sunt obligaţi să respecte
programa analitică şi orarul. In mod excepţional, modificarea orarului şi â
programei analitice sau înlocuirea formatorilor se poate face de directorul
Institutului, cu acordul Consiliului ştiinţific.
(2) In cadrul fiecărei catedre/discipline se
organizează lunar sau ori de câte ori este nevoie şedinţa membrilor acesteia,
la convocarea titularului de catedră/disciplină, în scopul asigurării
pregătirii unitare a auditorilor de justiţie.
Art. 22. - (1) Personalul de
instruire evaluează activitatea desfăşurată de auditorii de justiţie, prin
acordarea de note sau, după caz, calificative, într-o fişă individuală.
(2) Criteriile de evaluare se aprobă de Consiliul
ştiinţific al Institutului, la propunerea Consiliului
pedagogic.
(3) Notele şi calificativele se centralizează la
încheierea fiecărei perioade de studiu sau stagiu de practică şi au pondere în
media finală de absolvire.
(4) Nota minimă admisă la fiecare probă este 5,00
(cinci).
(5) Auditorii de justiţie au
dreptul să ceară recorectarea lucrărilor în termen de 48 de ore de la afişarea
rezultatelor la sediul Institutului. Cererea de recorectare trebuie să conţină
motivele pe care se întemeiază, prin raportare la baremul afişat.
(6) Proba sau examenul la care
nu s-a obţinut nota minimă prevăzută la alin. (4) mai poate fi
susţinută/susţinut o singură dată, în prima sesiune anunţată de Institut.
Nepromovarea la cea de-a doua sesiune atrage exmatricularea din Institut, în
baza hotărârii Consiliului ştiinţific.
Art. 23. - Trimestrial sau ori de câte ori este necesar
Consiliul ştiinţific face analiza modului de desfăşurare a procesului de
învăţământ şi a stagiilor de practică, având în vedere şi opiniile auditorilor
de justiţie.
CAPITOLUL V
Departamentul de
formare profesională continuă
Art. 24. - Departamentul de formare profesională
continuă este organizat şi funcţionează în conformitate cu prevederile
Regulamentului privind modul de desfăşurare a cursurilor de formare
profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor şi atestare a
rezultatelor obţinute, aprobat prin hotărâre a Consiliului Superior al
Magistraturii.
Art. 25. - Institutul elaborează programul anual de
formare profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor, pe care îl
supune aprobării Consiliului Superior al Magistraturii până cel mai târziu în
luna noiembrie a anului în curs, pentru anul următor.
Art. 26. - Institutul coordonează activitatea de
formare profesională continuă descentralizată a judecătorilor şi procurorilor,
realizată de curţile de apel şi de parchetele de pe lângă acestea, prin
avizarea tematicii de pregătire, furnizarea materialelor documentare şi
formarea formatorilor.
CAPITOLUL VI
Departamentul de formare a formatorilor
Art. 27. - Institutul realizează
formarea formatorilor, conform dispoziţiilor art. 103 alin. (1) din Legea nr.
304/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 28. - Selecţia candidaţilor care si-au anunţat
intenţia de a deveni formatori ai Institutului se realizează de către o comisie
numită prin hotărâre a Consiliului ştiinţific, conform unei proceduri publice
şi transparente, cu aplicarea unor criterii obiective stabilite prin strategia
de recrutare a formatorilor Institutului, aprobată de Consiliul Superior al Magistraturii.
Art. 29. - (1) După etapa de pregătire şi evaluare
finală a formatorilor, Consiliul ştiinţific propune Consiliului Superior al
Magistraturii numirea acestora.
(2) In mod excepţional, Consiliul ştiinţific poate
folosi ca formatori la formarea continuă şi alţi specialişti decât cei aflaţi
pe lista de formatori, situaţie care va fi comunicată de îndată Consiliului
Superior al Magistraturii, spre aprobare.
Art. 30. - Personalul de instruire al Institutului
beneficiază de formare în domeniul tehnicilor
pedagogice.
CAPITOLUL VII
Departamentul economico-financiar şi administrativ
Art. 31. - Departamentul economico-financiar şi
administrativ este format din:
a) Serviciul financiar-contabil;
b) Serviciul resurse umane;
c) Serviciul secretariat, protocol
şi administrativ;
d) Serviciul documentare.
Art. 32. - Serviciul financiar-contabil are următoarele
atribuţii:
a) asigură buna desfăşurare a activităţii
financiar-contabile;
b) angajează, alături de director, prin semnătura
directorului executiv sau, în lipsa acestuia, a înlocuitorului său, Institutul
în toate operaţiunile patrimoniale;
c) organizează efectuarea lucrărilor de planificare
financiară, întocmirea lucrărilor cu privire la veniturile şi cheltuielile
Institutului, planul de casă, fondul pentru salarii, precum şi a altor lucrări
financiar-contabile, conform legii;
d) organizează şi asigură controlul gestiunii şi
efectuarea inventarierii patrimoniului Institutului;
e) păstrează registrele şi dosarele administrative
privind activitatea financiar-contabilă;
f) îndeplineşte orice alte atribuţii cu caracter
financiar-contabil prevăzute de lege sau încredinţate de conducerea
Institutului.
Art. 33. - Serviciul resurse umane are următoarele
atribuţii:
a) organizează concursurile pentru ocuparea posturilor
vacante de personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi
procurorilor, personal contractual şi funcţionari publici din cadrul
Institutului;
b) asigură şi răspunde de respectarea condiţiilor
cerute de lege privind încadrările în grilele şi gradele salariale;
c) completează carnetele de muncă şi registrul de
evidenţă a salariaţilor;
d) urmăreşte întocmirea fişelor de evaluare a
salariaţilor;
e) urmăreşte întocmirea şi păstrarea declaraţiilor de
interese, declaraţiilor de avere şi a celorlalte declaraţii prevăzute de lege
ale personalului de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi
procurorilor şi ale funcţionarilor publici;
f) propune actualizarea statului de funcţii şi a
statului de personal;
g) îndeplineşte orice alte atribuţii referitoare la
resursele umane, încredinţate de conducerea Institutului.
Art. 34. - Serviciul secretariat, protocol şi
administrativ are următoarele atribuţii:
a) păstrează dosarele auditorilor de justiţie;
b) întocmeşte foile matricole, cataloagele şi alte
evidenţe necesare privind activităţile de învăţământ, frecventarea şi
absolvirea cursurilor şi eliberează atestate auditorilor de justiţie;
c) primeşte şi distribuie corespondenţa Institutului,
redactează corespondenţa trimisă de acesta sub semnătura directorului sau a
directorilor adjuncţi;
d) asigură arhivarea documentelor primite sau
elaborate în Institut şi răspunde de păstrarea şi conservarea acestora;
e) comunică celorlalte compartimente datele şi
documentele necesare, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce le revin;
f) răspunde de activitatea administrativ-gospodărească
a Institutului, asigurând aprovizionarea cu bunurile necesare şi gestionarea
acestora;
g) duce la îndeplinire măsurile stabilite pentru
asigurarea condiţiilor corespunzătoare de lucru în Institut, conform normelor
de protecţie a muncii şi celor pentru paza clădirii şi a bunurilor, precum şi
pentru paza contra incendiilor, conform legii;
h) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege
sau încredinţate de conducerea Institutului.
CAPITOLUL VIII
Drepturile şi obligaţiile auditorilor de justiţie
Art. 35. - (1) Auditorii de justiţie au, în principal,
următoarele drepturi:
a) să beneficieze de o pregătire unitară pentru
funcţia de judecător sau procuror;
b) să utilizeze mijloacele de documentare puse la
dispoziţie prin intermediul bibliotecii Institutului;
c) să beneficieze de cazare în căminul Institutului,
în limita locurilor disponibile, potrivit Regulamentului de ordine interioară
al căminului auditorilor de justiţie;
d) să participe la elaborarea unor publicaţii sau
studii de specialitate, a unor lucrări literare ori ştiinţifice sau la emisiuni
audiovizuale, cu excepţia celor cu caracter politic.
(2) Auditorii de justiţie au orice alte drepturi
prevăzute de lege sau de regulamente.
Art. 36. - (1) Auditorii de justiţie au, în principal,
următoarele obligaţii:
a) să-şi îndeplinească în mod corespunzător
îndatoririle ce le revin şi să-şi respecte obligaţiile cu caracter
administrativ stabilite prin legi, regulamente sau
ordine de serviciu;
b) să respecte Regulamentul Institutului,
Regulamentul bibliotecii şi Regulamentul de ordine interioară al căminului
auditorilor de justiţie;
c) să respecte orarul fixat de conducerea Institutului,
precum şi normele de conduită prevăzute de lege;
d) să nu se servească de actele pe care le îndeplinesc
în exercitarea atribuţiilor de serviciu pentru a-şi exprima sau manifesta
convingeri politice;
e) să aibă o atitudine echidistantă, fără influenţe
legate de rasă, sex, religie, naţionalitate, precum şi de statutul
socioeconomic, politic şi cultural al unei persoane ori alte asemenea criterii
discriminatorii;
f) să nu dezvăluie sau să folosească pentru alte
scopuri decât cele legate direct de exercitarea profesiei informaţiile pe care
le-au obţinut în această calitate;
g) în cazul în care, potrivit legii, lucrările au un
caracter confidenţial, să păstreze materialele respective în incinta
Institutului, instanţei, parchetului sau altei instituţii şi să nu permită
consultarea lor decât în cadrul prevăzut de lege sau regulament;
h) să folosească resursele şi mijloacele materiale care
le sunt puse la dispoziţie, conform destinaţiei lor, exclusiv în interesul
dobândirii de cunoştinţe profesionale.
(2) Auditorii de justiţie au
orice alte obligaţii prevăzute de lege sau de regulamente.
(3) Absenţele auditorilor de justiţie de la programul
de formare profesională iniţială se consemnează în foile de prezenţă de către
personalul de instruire sau, după caz, de coordonatorii de practică ori
persoanele de contact prevăzute la art. 20 alin. (1).
Art. 37. - (1) In cazul în care auditorii de justiţie
săvârşesc o abatere de la îndatoririle ce le revin potrivit dispoziţiilor
legale sau regulamentare, pot fi sancţionaţi disciplinar de către directorul
Institutului sau, după caz, de Consiliul ştiinţific, în conformitate cu art. 18
alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Constituie abateri disciplinare următoarele fapte:
a) desfăşurarea de activităţi publice cu caracter
politic sau manifestarea convingerilor politice în exercitarea atribuţiilor ce
le revin;
b) atitudinile ireverenţioase faţă de colegi, de
personalul de instruire şi de conducere al Institutului, precum şi faţă de
persoanele cu care intră în contact în perioada efectuării stagiului;
c) absenţele nemotivate de la programul de formare
profesională iniţială, dacă acestea depăşesc 8 ore într-o lună.
(3) Sancţiunile disciplinare ce pot fi aplicate auditorilor
de justiţie sunt următoarele:
a) avertismentul;
b) diminuarea indemnizaţiei
proporţional cu numărul absenţelor nemotivate, dacă acestea depăşesc 8 ore
într-o lună;
c) diminuarea indemnizaţiei cu până la 15% pe o
perioadă de la o lună la 3 luni;
d) exmatricularea din Institut.
Art. 38. - (1) Avertismentul se aplică, în scris, de
către directorul Institutului, în termen de 30 de zile de la constatarea
abaterii, şi poate fi contestat la Consiliul ştiinţific, în termen de 30 de
zile de la comunicare.
(2) Sancţiunile prevăzute la art. 26 alin. (3) lit.
b), c) şi d) se aplică de Consiliul ştiinţific al Institutului, în termenul
prevăzut la alin. (1).
(3) Decizia sau, după caz, hotărârea de sancţionare se
motivează şi se comunică în termen de 10 zile de la aplicarea sancţiunii.
(4) Hotărârile Consiliului ştiinţific prevăzute la
alin. (1) şi (2) pot fi atacate la instanţa de contencios administrativ şi
fiscal.
(5) Sancţiunile aplicate auditorilor de justiţie prin
hotărâri irevocabile se consemnează în dosarul personal al acestora.
Art. 39. - (1) Aplicarea sancţiunii disciplinare este
în mod obligatoriu precedată de efectuarea cercetării cu privire la faptele
care constituie încălcări ale prevederilor legale sau regulamentare.
(2) Cercetarea prealabilă se efectuează de către unul
dintre directorii adjuncţi. In cursul acestei proceduri se stabilesc faptele şi
urmările acestora, împrejurările în care au fost săvârşite, existenţa sau
inexistenţa vinovăţiei şi orice alte date concludente. Sunt obligatorii
ascultarea auditorului de justiţie cercetat şi verificarea apărărilor acestuia.
(3) Cercetarea se finalizează
printr-un referat, în care se consemnează rezultatul constatărilor. Persoana
cercetată are dreptul să cunoască toate actele cercetării şi să solicite probe
în apărare.
(4) Răspunderea disciplinară se prescrie în termen de
un an de la săvârşirea faptei.
Art. 40. - Auditorii de justiţie răspund pentru
pagubele aduse patrimoniului Institutului, conform dispoziţiilor legale.
Art. 41. - Pe durata celor 2 ani de studii, dosarul
profesional al auditorilor de justiţie se păstrează la
Institut.
CAPITOLUL IX
Personalul Institutului
SECŢIUNEA 1
Dispoziţii comune
Art. 42. - In cadrul Institutului îşi desfăşoară
activitatea următoarele categorii de personal:
a) judecători şi procurori;
b) personal de specialitate juridică asimilat
judecătorilor şi procurorilor;
c) funcţionari publici;
d) personal contractual;
e) cadre didactice din învăţământul juridic superior,
acreditat conform legii.
Art. 43. - (1) Personalul de instruire al Institutului
este asigurat, de regulă, din rândul judecătorilor şi procurorilor în funcţie,
care pot fi detaşaţi în cadrul Institutului, cu acordul lor şi cu avizul
Consiliului ştiinţific, în condiţiile legii.
(2) Pentru desfăşurarea procesului de formare
profesională Institutul poate folosi, în condiţiile legii, şi cadre didactice
din învăţământul juridic superior, acreditat potrivit legii, alţi specialişti
români şi străini, precum şi personal de specialitate juridică prevăzut la art.
87 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
(3) Personalul de instruire al Institutului are
obligaţia de a asigura desfăşurarea programelor de formare profesională iniţială,
de formare profesională continuă a judecătorilor şi procurorilor, precum şi de
formare a formatorilor, pe baza programelor aprobate.
Art. 44. - (1) Personalul de specialitate juridică
asimilat judecătorilor şi procurorilor îndeplineşte atribuţii specifice de
organizare şi instruire în cadrul departamentelor de formare profesională
iniţială, de formare profesională continuă şi de formare a formatorilor.
(2) Salarizarea personalului de instruire al
Institutului prin plata cu ora se face în funcţie de numărul de ore de seminar
sau de curs susţinute, de indemnizaţia brută lunară a funcţiei de judecător la
Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi de norma didactică stabilită conform
art. 80 alin. (2) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic,
cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Personalul prevăzut la alin. (1) beneficiază de
drepturile şi are îndatoririle prevăzute de lege pentru judecători şi
procurori.
Art. 45. - (1) Posturile de funcţionari publici se
ocupă în conformitate cu prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul
funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare.
(2) Ocuparea posturilor de către personalul
contractual se face în conformitate cu prevederile Codului muncii.
(3) Personalul de conducere al Institutului,
personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor,
funcţionarii publici şi personalul contractual răspund penal, disciplinar şi
civil, conform legii.
Art. 46. - Colaboratorii externi ai Institutului sunt
salarizaţi conform legii.
SECŢIUNEA a 2-a
Ocuparea posturilor vacante de personal de
specialitate juridică asimilat
judecătorilor şi procurorilor
Art. 47. - (1) Poate ocupa un post de execuţie de
personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, în
departamentele de formare a judecătorilor şi procurorilor din cadrul
Institutului, persoana care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 14 alin.
(2) lit. a)-e) din Legea nr. 303/2004, cu modificările şi completările ulterioare,
şi care ocupă postul potrivit dispoziţiilor art. 48 sau care promovează
concursul organizat de Institut.
(2) Numirea pe posturi de personal de specialitate
juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor a persoanelor care îndeplinesc
condiţiile prevăzute la alin. (1) se face prin decizie a directorului
Institutului.
Art. 48. - (1) Candidaţii la concursul de admitere la
Institut care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 27 alin. (1) din
Regulamentul privind concursul de admitere şi examenul de absolvire a
Institutului Naţional al Magistraturii, dar care nu au fost declaraţi admişi în
limita locurilor scoase la concurs, pot ocupa posturile vacante de personal
asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Institutului, menţionate în
lista publicată odată cu anunţul referitor la concursul de admitere la
Institut, după promovarea probei eliminatorii constând în verificarea
cunoştinţelor de limbă străină, reglementată de art. 50 alin. (1) din prezentul
regulament.
(2) Ocuparea posturilor vacante se face în ordinea
descrescătoare a notei obţinute ca medie aritmetică între nota de la concursul
de admitere la Institut şi nota obţinută la proba eliminatorie constând în
verificarea cunoştinţelor de limbă străină. Departajarea candidaţilor cu note
egale se face în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la cele 3 probe ale
concursului de admitere la Institut, în ordinea susţinerii acestora.
(3) Rezultatele concursului de admitere la Institut
pot fi valorificate în termen de un an de la data finalizării concursului.
Posturile de personal asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul
Institutului Naţional al Magistraturii care se vacantează ulterior validării
concursului pot fi ocupate de candidaţii menţionaţi la alin. (1), care optează, în termen de două săptămâni de la anunţul
referitor la vacantarea posturilor, pentru ocuparea acestora şi care promovează
proba eliminatorie constând în verificarea cunoştinţelor de limbă străină,
reglementată de art. 50 alin. (1) din prezentul regulament. Dispoziţiile alin.
(2) se aplică în mod corespunzător.
(4) Posturile vacante de personal asimilat
judecătorilor şi procurorilor din cadrul Institutului, care nu se ocupă
potrivit dispoziţiilor alin. (1) sau (3), se scot la concursul organizat de
Institut.
Art. 49. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii
vor prezenta următoarele acte:
a) cerere-tip;
b) actul de identitate, în copie;
c) certificatul de naştere şi, după caz, certificatul
de căsătorie, în copie;
d) diploma de licenţă şi foaia matricolă a anilor de
studii, în copie;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) curriculum vitae;
h) carnetul de muncă sau alte acte doveditoare ale
vechimii în specialitate, în copie;
i) chitanţa de plată a taxei de înscriere;
j) două fotografii color dimensiunea 2/3 cm.
(2) Copiile actelor menţionate la alin. (1) vor fi
certificate spre conformitate de Serviciul resurse
umane.
(3) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind
profilul moral şi profesional de la ultimul loc de muncă. Candidaţii care nu au
mai fost angajaţi anterior vor depune o recomandare de la ultima instituţie de
învăţământ absolvită.
(4) Candidaţii sunt obligaţi să depună la dosar o
adeverinţă medicală eliberată de medicul de familie, din care să reiasă că sunt
apţi pentru exercitarea funcţiei.
Art. 50. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin
susţinerea unei probe scrise la o limbă străină, la alegere dintre engleză şi
franceză, a unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice şi a unui
interviu.
(2) tematica pentru probele de concurs şi
bibliografia, data şi locul susţinerii concursului, numirea comisiilor de
concurs, numărul de posturi scoase la concurs, precum şi cuantumul taxei de
înscriere la concurs se propun de către directorul Institutului şi se aprobă de
Consiliul ştiinţific.
(3) Data şi locul susţinerii concursului şi numărul
posturilor vacante, termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs
şi cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoştinţă celor interesaţi prin
afişare la sediul Institutului, prin intermediul mass-mediei şi prin publicarea
pe pagina de internet a Institutului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data
concursului. Tematica şi bibliografia se află în permanenţă pe pagina de
internet a Institutului, începând cu data anunţării concursului şi pe toată
durata acestuia.
(4) Cererile-tip pentru înscrierea la concurs se depun cu cel puţin 15 zile înainte de data concursului la Serviciul
resurse umane al Institutului.
(5) Consiliul ştiinţific al Institutului numeşte
comisiile de examinare şi comisiile de contestaţii.
Art. 51. - (1) Comisia de examinare pentru proba scrisă
la limba străină elaborează 3 variante de subiecte, care se depun în plicuri
sigilate.
(2) Cele 3 plicuri vor fi prezentate de un delegat al
comisiei de examinare, în ziua concursului, în sala de desfăşurare a acestuia.
(3) Un reprezentant al candidaţilor va proceda la
tragerea la sorţi a plicului cu subiecte, care va fi desigilat şi prezentat de
delegatul comisiei de examinare. Delegatul comisiei de examinare comunică
subiectele, ora de începere şi ora de încheiere a concursului.
(4) Timpul destinat pentru
elaborarea lucrării scrise la limba străină este de două ore din momentul
comunicării subiectelor.
(5) Intrarea candidaţilor în sălile de concurs se face
pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de identitate. După
verificarea identităţii, fiecare candidat păstrează, la vedere, actul de
identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se menţionează prezenţa fiecărui
candidat.
(6) Candidaţii care nu se află în sală în momentul
deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba.
(7) Inainte de a se comunica subiectele, candidaţii
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se
aplică ştampila Institutului.
(8) Pe toată durata desfăşurării probei scrise la
limba străină, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de
examinare, persoanele care supraveghează desfăşurarea probei şi persoanele
desemnate cu aplicarea ştampilei pe colţul îndoit al colilor destinate probei
scrise.
(9) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
primesc coli de hârtie având ştampila Institutului. Se poate folosi numai
cerneală sau pix cu pastă de culoare neagră.
(10) La expirarea timpului prevăzut la alin. (4),
responsabilul de sală strânge lucrările în ordinea predării lor de către
candidaţi, sub semnătură, după care le predă comisiei de examinare, care le
înscrie într-un borderou.
(11) In cazul în care concursul se desfăşoară în mai
multe săli, se întocmeşte câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.
(12) Lucrarea se consideră
predată de candidat după verificarea stării acesteia de către responsabilul de
sală şi după semnarea borderoului de către candidat.
(13) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se poate face numai cu
însoţitor.
(14) Frauda dovedită se sancţionează cu eliminarea din
concurs. In acest caz, responsabilul de sală întocmeşte un proces-verbal despre
constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea
„fraudă". Procesul-verbal va fi comunicat candidatului şi comisiei de
examinare.
(15) Baremul de corectare stabilit de comisia de
examinare se afişează la centrul de concurs cu 15 minute înainte de încheierea
probei. In termen de 24 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la
barem, care se soluţionează de comisia de contestaţii în cel mult 24 de ore de
la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluţionării
contestaţiilor se afişează la sediul Institutului şi se publică pe pagina de
internet a Institutului.
(16) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă la
limba străină candidaţii trebuie să obţină cel puţin nota 7,00 (şapte).
(17) Rezultatele se afişează la sediul Institutului
şi pe pagina de internet a acestuia.
(18) Candidaţii nemulţumiţi de notele acordate la
proba scrisă la limba străină pot depune contestaţie la Serviciul resurse umane
din cadrul Institutului în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.
(19) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţul
lucrării se lipeşte din nou.
(20) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
contestaţii în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinută la
contestaţii este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
Art. 52. - (1) Candidaţii admişi la proba scrisă la
limba străină susţin o lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice
la două dintre următoarele discipline: drept civil, dreptul
familiei, drept comercial, drept procesual civil,
drept penal, drept procesual penal, organizare judiciară, elemente de drept
comunitar şi protecţia europeană a drepturilor omului.
(2) Disciplinele la care candidaţii susţin lucrarea
scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice se aprobă, pentru fiecare post
vacant, de Consiliul ştiinţific al Institutului, la propunerea directorului
acestuia.
(3) Timpul destinat pentru elaborarea lucrării scrise
de verificare a cunoştinţelor teoretice se stabileşte de comisia de examinare
şi nu poate depăşi 4 ore.
(4) Dispoziţiile art. 51 alin. (5) -(14) se aplică în
mod corespunzător.
Art. 53. - (1) Corectarea lucrărilor scrise de verificare
a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de membrii
comisiei de examinare. Baremul de corectare se afişează la centrul de concurs
cu 15 minute înainte de încheierea probei. In termen de 24 de ore de la afişare
candidaţii pot face contestaţii la barem, care se soluţionează de comisia de
contestaţii în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare.
Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se afişează la sediul
Institutului şi se publică pe pagina de internet a Institutului.
(2) Lucrarea scrisă la fiecare dintre materiile de
concurs se notează cu note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece). Nota 1,00 (unu) se
acordă atunci când punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.
(3) Nota lucrării scrise de verificare a
cunoştinţelor teoretice o reprezintă media aritmetică a notelor obţinute la
fiecare dintre materiile de concurs.
(4) Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă de
verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin
media 7,00 (şapte), dar nu mai puţin de nota 5,00 (cinci) la fiecare materie de
concurs.
(5) Dispoziţiile art. 51 alin. (17)-(20) se aplică în
mod corespunzător.
Art. 54. - (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi
la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor teoretice susţin un interviu în
faţa comisiei de examinare, în scopul identificării aptitudinilor specifice
funcţiei pentru care candidează.
(2) Prestaţia candidatului la interviu se notează cu
note de la 1,00 (unu) la 10,00 (zece) de către fiecare membru al comisiei.
(3) Nota finală la interviu o reprezintă media
aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru
al comisiei.
(4) Nu se admit contestaţii cu privire la notele
obţinute la interviu.
Art. 55. - (1) Media generală de promovare a
concursului este cel puţin 7,00 (şapte).
(2) Media generală a concursului o reprezintă media
aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă la limba străină, proba scrisă de
verificare a cunoştinţelor teoretice şi interviu.
(3) Candidaţii care au obţinut media 7,00 (şapte) vor
fi declaraţi admişi.
(4) Repartizarea candidaţilor declaraţi admişi la
concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, în
limita posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul şi în funcţie de
opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs susţinute.
(5) Rezultatele concursului pot fi valorificate în
termen de 1 an de la data afişării rezultatelor
finale, posturile vacante urmând a fi ocupate de candidaţii declaraţi admişi,
în ordinea mediilor obţinute.
Art. 56. - In termen de 3 zile de la data susţinerii
interviului, comisiile de examinare predau întregul material
de concurs Serviciului resurse umane din cadrul institutului, care va lua măsuri pentru afişarea rezultatelor
concursului la sediul institutului şi pe pagina de
internet a acestuia.
Art. 57. - (1) Lucrările scrise şi celelalte documente
relevante privind concursul se anexează la dosarele profesionale ale
candidaţilor admişi.
(2) Orice alte documente privind concursul se arhivează
şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
(3) Taxa de înscriere se restituie candidaţilor care
îşi anunţă retragerea cu cel puţin 15 zile înainte de prima probă de concurs.
SECŢIUNEA a 3-a
Ocuparea posturilor vacante de personal contractual
din cadrul Departamentului economico-financiar şi administrativ
Art. 58. - Poate ocupa un post de personal contractual în cadrul Institutului persoana care îndeplineşte următoarele
condiţii:
a) este cetăţean român cu domiciliul în România şi are
capacitate deplină de exerciţiu;
b) are studii ce corespund funcţiei;
c) nu are antecedente penale şi se bucură de o bună
reputaţie;
d) este aptă din punct de vedere medical pentru
exercitarea funcţiei;
e) a promovat concursul sau examenul organizat potrivit
prezentului regulament.
Art. 59. - (1) Pentru înscrierea la concurs, candidaţii
vor prezenta:
a) cerere-tip;
b) actul de identitate, în copie;
c) certificatul de naştere şi, după caz, certificatul
de căsătorie, în copie;
d) actul doveditor al studiilor urmate, în copie;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) certificatul de cazier fiscal;
g) curriculum vitae;
h) carnetul de muncă sau alte
acte doveditoare ale vechimii în muncă, în copie;
i) două fotografii color, dimensiunea 2/3 cm;
j) adeverinţa medicală care să ateste starea de
sănătate corespunzătoare.
(2) Candidaţii vor depune şi o recomandare privind
profilul moral şi profesional de la ultimul loc de muncă sau de la ultima
instituţie de învăţământ absolvită, după caz.
(3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se
prezintă însoţite de documentele originale şi vor fi certificate spre
conformitate cu originalul de Serviciul resurse umane.
Art. 60. - (1) Examinarea candidaţilor se face prin
susţinerea unei probe scrise de verificare a cunoştinţelor teoretice sau a unei
probe practice, precum şi a unei probe orale.
(2) Materiile de concurs, tematica şi bibliografia se
propun de şefii compartimentelor în care se află postul vacant şi se aprobă de
conducerea Institutului.
Art. 61. - (1) Data şi locul susţinerii concursului,
numărul posturilor şi termenul pentru depunerea actelor de înscriere la concurs
se aduc la cunoştinţă celor interesaţi la sediul Institutului, prin intermediul
mass-mediei şi prin publicarea pe pagina de internet a Institutului cu cei
puţin 30 de zile înainte de data concursului.
(2) Tematica şi bibliografia se află în permanenţă pe
pagina de internet a Institutului, începând cu data anunţării concursului şi pe
toată durata desfăşurării acestuia.
(3) Cererile pentru înscrierea la concurs se
adresează directorului Institutului şi se depun, cu cel puţin 10 zile înainte
de data concursului, la Serviciul resurse umane.
Art. 62. - In funcţie de specificul posturilor scoase
la concurs şi de numărul candidaţilor, conducerea Institutului stabileşte
comisia de examinare, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 63. - (1) Proba scrisă constă în redactarea unei
lucrări sau în rezolvarea unor teste-grilă.
(2) Comisia de examinare întocmeşte cu o zi înaintea
concursului 3 variante de subiecte (cu excepţia probei constând în test-grilă),
care se depun în plicuri sigilate.
(3) Seturile de subiecte
pentru proba scrisă se semnează de toţi membrii comisiei de examinare şi se
închid în plicuri sigilate.
(4) Durata probei scrise se stabileşte de comisia de
examinare, în funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al
subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
(5) Cele 3 plicuri sigilate vor fi prezentate de un
delegat al comisiei de examinare, în ziua concursului, în sala în care acesta
se desfăşoară.
(6) Un reprezentant al candidaţilor va proceda la
tragerea la sorţi a plicului cu subiecte, care va fi desigilat şi prezentat de
delegatul comisiei de examinare.
(7) Delegatul comisiei de examinare comunică
subiectele, ora de începere şi ora de încheiere a concursului.
Art. 64. - (1) Intrarea candidaţilor în sălile de
concurs se face pe baza listelor întocmite pentru fiecare sală şi a actului de
identitate. După verificarea identităţii, fiecare candidat va păstra la vedere
actul de identitate, până la predarea lucrării scrise. Pe listă se va menţiona
prezenţa fiecărui candidat.
(2) Candidaţii care nu se
află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a
mai susţine proba.
(3) Inainte de a se dicta subiectele, candidaţii îşi
înscriu numele şi prenumele pe colţul foii ce urmează a fi lipit, după care se
aplică ştampila Institutului.
(4) Pe toată durata desfăşurării probei scrise, în
sălile de concurs au acces numai membrii comisiei de examinare, persoanele care
supraveghează desfăşurarea probei şi persoanele desemnate cu aplicarea
ştampilei pe colţul îndoit al colilor destinate probei
scrise.
(5) In vederea elaborării lucrării scrise, candidaţii
vor primi coli de hârtie având ştampila Institutului. Se va putea folosi numai
cerneală de culoare neagră sau pix cu pastă de culoare neagră.
(6) La expirarea timpului
prevăzut la art. 63 alin. (4) delegatul care a supravegheat desfăşurarea probei
strânge toate lucrările, în ordinea predării lor de către candidaţi, sub
semnătură, după care le predă comisiei de examinare, care le înscrie într-un
borderou.
(7) Dacă examinarea se face în mai multe săli, se va
întocmi câte un borderou pentru lucrările din fiecare sală.
(8) Lucrarea se consideră predată de candidat după
verificarea stării acesteia de către delegatul care a supravegheat desfăşurarea
probei şi după semnarea borderoului de către candidat.
(9) Pe toată durata desfăşurării probei scrise este
interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidaţi. In cazuri
excepţionale, părăsirea temporară a sălii de concurs se face numai cu
însoţitor.
(10) Frauda dovedită se sancţionează cu eliminarea din
concurs. In acest caz, responsabilul de sală întocmeşte un proces-verbal despre
constatările făcute şi măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu menţiunea
„fraudă". Procesul-verbal va fi comunicat candidatului şi comisiei de examinare.
Art. 65. - (1) Corectarea lucrărilor scrise de
verificare a cunoştinţelor teoretice se face pe baza unui barem stabilit de
membrii comisiei de examinare.
(2) Lucrarea scrisă la fiecare dintre materiile de
concurs se notează cu note de la 1,00 (unu) la 10,00
(zece). Nota 1,00 (unu) se acordă atunci când
punctajul obţinut este mai mic sau egal cu această notă.
(3) Nota lucrării scrise de verificare a cunoştinţelor
teoretice este media aritmetică a notelor obţinute la fiecare dintre materiile de concurs.
Art. 66. - Pentru a fi declaraţi admişi la proba scrisă
de verificare a cunoştinţelor teoretice, candidaţii trebuie să obţină cel puţin
media 7,00 (şapte).
Art. 67. - (1) Candidaţii nemulţumiţi de notele
acordate pot depune contestaţie la Serviciul resurse umane din cadrul
Institutului, în termen de 48 de ore de la data afişării rezultatelor.
(2) In vederea soluţionării contestaţiilor, colţul
lucrării se lipeşte din nou.
(3) Contestaţiile se soluţionează de comisia de
contestaţii, în termen de 48 de ore de la înregistrare. Nota obţinută la
contestaţie este definitivă şi nu poate fi mai mică decât nota contestată.
Art. 68. - Pentru posturile ce presupun desfăşurarea
unei activităţi de secretariat, administrative, de gospodărire, de
întreţinere-reparaţii şi de deservire, concursul va consta într-o probă
practică şi o probă orală.
Art. 69. - (1) In urma susţinerii probei practice,
candidatul va fi declarat „admis" sau „respins".
(2) Criteriile de evaluare a candidaţilor la proba
practică se stabilesc de comisia de examinare, în funcţie de natura posturilor
vacante scoase la concurs.
(3) Nu se admit contestaţii cu privire la rezultatele
obţinute la proba practică.
Art. 70. - (1) Candidaţii care au fost declaraţi admişi
la proba de verificare a cunoştinţelor teoretice sau, dupa caz, la proba
practică vor susţine o probă orală.
(2) Proba orală se notează cu note de la 1,00 (unu) la
10,00 (zece) de către fiecare membru al comisiei de examinare.
(3) Nota finală la proba orală o reprezintă media
aritmetică a notelor acordate de către fiecare membru al comisiei de examinare.
(4) Nu se admit contestaţii cu privire la notele
obţinute la proba orală.
Art. 71. - (1) Media generală de promovare a
concursului este de cel puţin 7,00 (şapte).
(2) Media generală a
concursului este media aritmetică a notelor obţinute la proba scrisă de
verificare a cunoştinţelor teoretice, respectiv la proba practică şi la proba
orală.
(3) Candidaţii care au obţinut media 7,00 (şapte) vor
fi declaraţi admişi.
(4) Repartizarea candidaţilor
declaraţi admişi la concurs se face în ordinea descrescătoare a mediilor
generale obţinute, în limita posturilor vacante pentru care s-a organizat
concursul şi în funcţie de opţiunea candidaţilor şi de probele de concurs
susţinute.
(5) La medii egale, comisia va
stabili candidatul declarat admis în ordine descrescătoare a notelor obţinute
la cele două probe, în ordinea susţinerii acestora.
Art. 72. - Rezultatele concursului pot fi valorificate
în termen de un an de la data afişării rezultatelor finale, posturile vacante
urmând a fi ocupate de candidaţii declaraţi admişi, în ordinea mediilor
obţinute.
Art. 73. - In termen de cel mult 3 zile de la data
finalizării concursului, comisia de examinare va preda întregul material de
concurs Serviciului resurse umane din cadrul Institutului, care va lua măsuri
pentru afişarea rezultatelor concursului la sediul acestuia.
Art. 74. - Numirea candidaţilor declaraţi admişi la
concurs se face de către directorul Institutului.
Art. 75. - Lucrările scrise şi procesele-verbale
privind rezultatele concursului se anexează la dosarele profesionale ale
candidaţilor declaraţi admişi.
Art. 76. - Candidaţii declaraţi admişi sunt obligaţi să
se prezinte la post în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data
luării la cunoştinţă. In cazul neprezentării nejustificate la post, la termenul
stabilit, postul este declarat vacant, în condiţiile legii, urmând să se
comunice următoarei persoane, declarată reuşită la concurs, posibilitatea de a
se angaja pe postul respectiv.
Art. 77. - Dosarele, lucrările scrise,
procesele-verbale referitoare la ceilalţi candidaţi şi alte lucrări privind concursul
se arhivează şi se păstrează potrivit nomenclatoarelor arhivistice.