În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere prevederile art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, cu modificările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICSe aprobă Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012, cu modificările ulterioare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Ministrul transporturilor, Dan-Coman Şova Ministrul finanţelor publice, Ioana-Maria Petrescu Ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea Ministrul fondurilor europene, Eugen Orlando Teodorovici Ministrul pentru societatea informaţională, Alexandru-Răzvan Cotovelea
ANEXĂACTUL ADIŢIONAL Nr. 1 pe anul 2014 la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Părţile contractante Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, denumit în continuare Contract de activitate a C.F.R. - S.A., se încheie între Ministerul Transporturilor, în numele statului, şi Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., administratorul infrastructurii feroviare publice din România, denumită în continuare C.F.R. - S.A., în concordanţă cu prevederile art. 37 şi 39 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 19 din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. prin reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Hotărârea Guvernului nr. 73/2012 privind aprobarea Contractului de activitate a Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, cu modificările ulterioare. Articolul 2Obiectul şi durata actului adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. Prezentul act adiţional la Contractul de activitate a C.F.R. - S.A. se încheie pentru anul 2014. Capitolul IIObligaţiile specifice ale părţilor pe anul 2014 Articolul 3Obligaţii specifice ale C.F.R. - S.A. pe anul 2014(1) În conformitate cu bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, conform legii, C.F.R. - S.A. va asigura desfăşurarea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.(2) C.F.R. - S.A. va executa lucrări în conformitate cu programele de investiţii, de reabilitare şi reparaţii, în limita alocaţiilor bugetare acordate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor.(3) C.F.R. - S.A., prin programul de întreţinere, reparaţii şi modernizări în anul 2014, va diminua numărul de zone şi numărul de kilometri cu restricţii de viteză, precum şi de puncte periculoase de pe infrastructura feroviară publică şi va contribui la creşterea vitezei existente, în limita alocaţiilor bugetare alocate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor.(4) Prin aplicarea programelor de menţinere şi/sau creştere a parametrilor tehnici şi de exploatare optimă a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. va acţiona în sensul cointeresării operatorilor feroviari de creşterea cerinţelor pieţei de transport feroviar prin:a)eficientizarea transportului feroviar prin aplicarea unei tarifări, tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice şi alte servicii, echitabile şi stimulatoare; b)abordarea unor soluţii tehnice în transportul feroviar compatibile/corelate cu cele din Uniunea Europeană, corespunzătoare programelor prioritare aprobate pentru anul 2014, prin acte adiţionale. (5) C.F.R. - S.A. va raporta trimestrial Ministerului Transporturilor gradul de îndeplinire a programului de investiţii, reabilitare şi reparaţii, precum şi gradul de îndeplinire a programului de întreţinere, reparaţii şi modernizări, în conformitate cu fondurile primite cu această destinaţie de la bugetul de stat.(6) C.F.R. - S.A. va urmări, va certifica şi va transmite spre avizare lunar Ministerului Transporturilor modul de îndeplinire de către operatorii de transport feroviar de călători a pachetului minim social care face obiectul contractelor de servicii publice. Articolul 4Obligaţii specifice ale Ministerului Transporturilor pe anul 2014(1) Ministerul Transporturilor va susţine includerea în bugetul său, în fiecare an, a sumelor necesare pentru execuţia reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia.(2) Ministerul Transporturilor va susţine, în fiecare an, continuarea investiţiilor la infrastructura feroviară publică, inclusiv a celor aflate în curs de realizare, acordându-se prioritate modernizării traseelor coridoarelor europene de transport feroviar, prin includerea în bugetul său a sumelor necesare finanţării acestora.(3) Ministerul Transporturilor va acorda stimulente administratorului infrastructurii feroviare, cu încadrarea în prevederile bugetare aprobate, în vederea reducerii costurilor unitare, îmbunătăţirea indicatorilor privind performanţele activităţii şi reducerea valorii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare. Capitolul IIICondiţiile specifice de funcţionare a infrastructurii feroviare pe anul 2014 Articolul 5Parametrii de performanţă ai infrastructurii feroviare publice pe anul 2014(1) Principalele lucrări de reparaţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2014, necesare pentru menţinerea stării tehnice la parametrii tehnici proiectaţi şi în concordanţă cu normativele privind uzura elementelor componente ale infrastructurii feroviare publice şi intensitatea traficului feroviar, sunt prevăzute în anexa nr. 1.(2) Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2014 sunt prevăzuţi în anexa nr. 2.(3) Pe perioada de valabilitate a prezentului act adiţional, C.F.R. - S.A. va asigura alocarea capacităţilor de infrastructură în limita capacităţilor de circulaţie existente pe infrastructura feroviară publică pentru transportul feroviar de călători şi marfă la nivelul cerinţelor pieţei de transport.(4) Prin programul pe anul 2014, de întreţinere şi reparaţii curente, C.F.R. - S.A. va menţine infrastructura feroviară de pe traseele coridoarelor europene la parametrii realizaţi prin modernizare.(5) Pentru realizarea prevederilor alin. (4), C.F.R. - S.A. va aplica numai proceduri de întreţinere care să menţină linia la nivelul parametrilor proiectaţi şi realizaţi prin modernizarea liniei.(6) C.F.R. - S.A. va derula, în limita resurselor financiare alocate, programe de reabilitare şi modernizare a Coridorului IV în anul 2014, prin care viteza maximă pe calea ferată aflată pe traseul coridoarelor transeuropene să ajungă la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă.(7) Valoarea totală a stimulentelor ce poate fi acordată administratorului infrastructurii feroviare pentru reducerea costurilor unitare, îmbunătăţirii indicatorilor privind performanţele activităţii şi reducerii valorii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare reprezintă suma economisită prin reducerea costurilor unitare aferente pct. 1.2 lit. A1-A5 şi lit. B1-B3 din anexa nr. 1 la prezentul act adiţional. Acordarea stimulentelor este condiţionată de îndeplinirea cumulativă a următorilor indicatori:a)pentru creşterea cu 2% a valorii indicatorilor prevăzuţi la pct. 4.1 lit. b) şi pct. 4.3 din anexa nr. 2 la prezentul act adiţional; b)pentru reducerea cu 2% a valorii indicatorilor prevăzuţi la pct. 4.2 lit. a) şi lit. b) din anexa nr. 2 la prezentul act adiţional; c)pentru reducerea cu 2% a valorii tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare, atât pentru traficul de marfă, cât şi pentru cel de călători. Articolul 6Fonduri alocate pentru funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2014(1) Ministerul Transporturilor va aloca prin bugetul său anual, în limita sumelor aprobate în bugetul său cu această destinaţie, pe perioada valabilităţii Contractului de activitate a C.F.R. - S.A., sumele de la bugetul de stat şi din credite externe necesare pentru asigurarea reparaţiilor infrastructurii feroviare publice şi pentru stoparea degradării tehnice a acesteia, care, pentru anul 2014, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. A din anexa nr. 1.(2) C.F.R. - S.A. îşi va asigura, conform prevederilor art. 22 alin. (3) lit. b) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, venituri proprii care să acopere costul lucrărilor de reparaţii la infrastructura feroviară privată, cu precădere la elementele infrastructurii feroviare private care concură la siguranţa circulaţiei trenurilor, care, pentru anul 2014, sunt prevăzute la pct. 1.2 lit. B din anexa nr. 1. Capitolul IVProgramele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2014 Articolul 7Corelarea programelor prioritare pe anul 2014 Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice se stabilesc conform prevederilor Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicată, şi în concordanţă cu prevederile privind domeniul feroviar din Programul de guvernare 2013-2016. Articolul 8Lista programelor prioritare pe anul 2014(1) Programele prioritare de dezvoltare, modernizare şi investiţii ale infrastructurii feroviare publice pe anul 2014 sunt prevăzute în tabelul nr. 1.Tabelul nr. 1
(2) Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale C.F.R. - S.A. pentru anul 2014, care în prezent sunt în stadiul de execuţie şi de pregătire/propunere, este prevăzută la pct. 3.1.1 din anexa nr. 3.(3) Lista proiectelor şi obiectivelor de investiţii ale C.F.R. - S.A. şi repartizarea creditelor bugetare aprobate înscrise în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe anul 2014 sunt prevăzute la pct. 3.1 din anexa nr. 3.(4) Situaţia contractelor de finanţare şi a cererilor de finanţare depuse, aferente Programului operaţional sectorial Transporturi 2007-2013, denumit în continuare POS-T 2007-2013, şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2014 sunt prevăzute la pct. 3.2 din anexa nr. 3. Capitolul VTariful de utilizare a infrastructurii feroviare pentru traficul feroviar intern Articolul 9Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare(1) Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, se aplică pentru accesul pe infrastructura feroviară publică conform art. 12 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) C.F.R. - S.A. stabileşte TUI conform metodologiei de tarifare a infrastructurii feroviare, aplicând valorile elementelor tarifare de bază pentru calculul TUI care sunt prezentate în documentul de referinţă al reţelei CFR, prevăzut la art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Metodologia de tarifare a infrastructurii feroviare este prevăzută în anexa nr. 4.(4) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie încadrate pe clase de linii este prevăzută în anexa nr. 5.(5) În cazul închiderilor de linii care implică întreruperea traficului sau în cazul secţiunilor de infrastructură cu capacitate saturată, la solicitarea operatorilor de transport feroviar, C.F.R. - S.A. pune la dispoziţia acestora rute alternative de circulaţie fără aplicarea TUI suplimentar faţă de ruta de referinţă.(6) În scopul atragerii de trafic feroviar de tranzit sau de trafic combinat (tip RO-LA sau transcontainere) şi al administrării infrastructurii feroviare pe principii comerciale, C.F.R. - S.A. poate aplica valori reduse ale TUI, în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 10Aplicarea tarifului de utilizare a infrastructurii feroviare publice(1) Tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare sunt nediscriminatorii pentru toţi operatorii de transport feroviar.(2) Se interzice C.F.R. - S.A. să presteze servicii în pierdere, practicând tarife necomerciale care să conducă la eforturi financiare suplimentare ale statului în susţinerea bugetului de venituri şi cheltuieli al acesteia.(3) Plăţile operatorilor feroviari către C.F.R. - S.A. se vor efectua conform contractelor de acces pe infrastructura feroviară. Pentru întârzieri la plata TUI, C.F.R. - S.A. poate proceda la suspendarea temporară a accesului operatorului în cauză la infrastructura feroviară, conform prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(4) Contractele de acces pe infrastructura feroviară vor conţine clauze penalizatoare privind producerea de întârzieri în circulaţia trenurilor, precum şi referitor la nerespectarea altor angajamente contractuale de către părţile contractante. Capitolul VIAlte dispoziţii Articolul 11Tarife pentru activităţi conexe(1) Lista completă a denumirii tarifelor ce pot fi percepute de C.F.R. - S.A. de la operatorii de transport feroviar sau de la alţi operatori economici pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar este prevăzută în anexa nr. 6 la prezentul act adiţional.(2) Nivelul tarifelor prevăzute la alin. (1) se aprobă conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 581/1998, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile legii. Articolul 12Pachetul minim social (1) Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice este prevăzută la pct. 7.1 din anexa nr. 7.(2) În scopul adaptării la cerinţele concrete de piaţă ale serviciului public social de transport feroviar de călători, operatorii de transport feroviar pot face modificări în lista prevăzută la alin. (1), cu respectarea instrucţiunilor feroviare referitoare la introducerea sau scoaterea unui tren în/din circulaţie cu avizul C.F.R. - S.A. şi cu acordul Ministerului Transporturilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(3) În cazul închirierii, în condiţiile legii, a secţiilor feroviare neinteroperabile de circulaţie, pachetul minim social aferent acestor secţii, precum şi numărul de călători-km aferenţi vor fi preluate de operatorul de transport feroviar implicat, cu plata corespunzătoare a compensaţiei de la bugetul de stat, conform prevederilor legale în vigoare şi cu modificarea în mod corespunzător a contractelor de servicii publice a operatorilor de transport feroviar implicaţi.(4) Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2014, dar pe care, la data intrării în vigoare a prezentului act adiţional, nu circulă trenuri de călători, este prezentată la pct. 7.2 din anexa nr. 7. Articolul 13Restul clauzelor contractuale rămân neschimbate, valabile şi executabile conform înţelesului lor iniţial, stabilit de către părţi. Articolul 14Alte prevederi Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul act adiţional. Ministrul transporturilor, Dan-Coman Şova Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. Alexandru Macarie Moldovan, director general ANEXA Nr. 1la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 1 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) 1. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică pe anul 2014 1.1. Alocaţiile pentru lucrările de reparaţii la infrastructura feroviară publică în anul 2014 conform limitelor strategiei fiscal bugetare: 1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate investiţiilor - Reparaţii capitale“:
1.1.1.1. De la bugetul de stat, ca „Alte cheltuieli asimilate la Reparaţii curente“ prevăzute în Proiectul de buget al Ministerului Transporturilor:
1.1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2014:
1.1.3. Principalele lucrări de reparaţii curente la infrastructura feroviară publică finanţate de la bugetul de stat în anul 2014:
1.2. Principalele lucrări de reparaţii la infrastructura feroviară strict necesare în anul 2014:
1.3. Reducerea restricţiilor de viteză şi a punctelor periculoase şi creşterea vitezelor Ve şi Vpi în funcţie de lucrările ce se execută din fondurile alocate anual infrastructurii feroviare publice 1. În prezent, raportul dintre viteza existentă (Ve) şi viteza proiectată iniţial (Vpi) este: Ve/Vpi = 0,799 , unde: – Ve = viteza asigurată (existentă) = definită ca viteza maximă de circulaţie actuală (afectată de restricţii de viteză);
– Vpi = viteza proiectată iniţial (maximă de circulaţie) = definită ca viteza maximă admisă de linie (afectată de limitări de viteză constructive).Pentru menţinerea raportului Ve/Vpi la acest nivel este necesară alocarea resursei financiare x, compusă din : x1 = întreţinere linii ........ ................ ................ ................ .......... 706.813.583 lei x2 = întreţinere instalaţii ........ ................ ................ ........ .......... 225.000.000 lei x3 = reparaţii capitale linii, poduri, instalaţii etc. ........ ........ ........ 400.000.000 lei TOTAL x = x1 + x2 + x3 = ......... 1.331.813.583 lei 2. Pentru ameliorarea raportului Ve/Vpi la valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x + y). Resursa y, pentru ridicarea restricţiilor de viteză şi eliminarea punctelor periculoase, este compusă din: y1 = alte cheltuieli de investiţii - reparaţii capitale la infrastructura feroviară publică pentru recuperarea restanţelor la 1.000 km linii directe şi curente la un preţ mediu unitar de 4.998 mii lei conform standardelor de cost ........ ........ ............ 4.998.000.000 lei y2 = refacere linii şi instalaţii afectate de calamitaţi (BDCE) ........ ................ ................ ................ ................ ........... 0 lei y3 = reabilitare poduri şi tuneluri ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... 721.927.601 lei TOTAL y = y1 + y2 + y2 = ........ ................ ................ ................ ................ ................ ............. 5.719.927.601 lei 3. Pentru creşterea raportului: Ve/Vpi la valoarea 1,0 este necesară alocarea resursei financiare (x + y + z), în care z este compus din:
– fonduri pentru modernizări prin investiţii pentru V = 160 km/h: ........ ........ ............. 9.812.736.555 lei ANEXA Nr. 2la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 2 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) Indicatorii de calitate şi performanţă privind funcţionarea infrastructurii feroviare pe anul 2014
*) Acest parametru poate fi influenţat de pachetul minim social aprobat. **) Acest parametru poate fi influenţat de consecinţele perturbărilor datorate calamităţilor naturale şi a lucrărilor ce se execută pentru reabilitarea Coridorului IV paneuropean. ANEXA Nr. 3la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 3 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R - S.A.) 3.1. Lista privind creditele bugetare în perioada 2012-2015 pentru proiectele şi obiectivele de investiţii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „CFR“ - S.A. – mii lei -
Nr. crt. |
Denumire indicator |
Program 2014, aprobat conform Legii nr. 356/2013 |
Limite 2015 |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
TOTAL CHELTUIELI (I + II) |
2.517.723 |
2.867.295 |
I |
BUGET DE STAT |
2.517.723 |
2.867.295 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
2.413.836 |
2.762.430 |
|
Titlul II. BUNURI ŞI SERVICII |
0 |
0 |
|
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor |
0 |
0 |
|
- Comisioane şi alte costuri aferente împrumuturilor externe |
0 |
0 |
1 |
- Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
0 |
0 |
|
Titlul III. DOBÂNZI |
30.561 |
24.676 |
|
- Dobânzi aferente datoriei publice externe |
30.561 |
24.676 |
|
- Dobânzi aferente creditelor externe contractate de ordonatorii de credite |
30.561 |
24.676 |
1 |
- Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) |
20.232 |
18.858 |
2 |
- Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
825 |
710 |
3 |
- Proiecte de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) |
9.504 |
5.108 |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE |
850.000 |
866.986 |
|
- Transferuri curente |
850.000 |
866.986 |
|
- Întreţinerea infrastructurii feroviare |
850.000 |
866.986 |
|
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI |
247.032 |
310.339 |
|
- Transferuri interne |
247.032 |
310.339 |
|
- Programe cu finanţare rambursabilă |
0 |
0 |
|
- Programe Phare şi alte programe cu finanţare nerambursabilă |
0 |
0 |
|
- Investiţii ale operatorilor economici cu capital de stat, din care: |
27.684 |
97.292 |
A |
Obiective de investiţii în continuare |
14.000 |
60.450 |
1 |
Electrificarea liniei de cale ferată Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv Dispecerat pentru coordonarea activităţii de exploatare în Complexul C.F. Galaţi |
6.000 |
10.000 |
2 |
Modernizarea staţiei CF Focşani la standarde europene |
0 |
0 |
3 |
Linie nouă CF Vâlcele - Râmnicu Vâlcea |
0 |
2.000 |
4 |
Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa |
8.000 |
48.450 |
5 |
Reconstrucţie pod Gura Lotrului km 325 + 704, linia Piatra Olt - Podul Olt |
0 |
0 |
C |
Alte cheltuieli de investiţii, din care: |
13.684 |
36.842 |
b) |
Dotări independente |
0 |
0 |
c) |
Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate şi a altor studii |
17 |
0 |
e) |
Consultanţă, asistenţă tehnică şi alte cheltuieli asimilate investiţiilor (reparaţii capitale) |
13.667 |
36.842 |
|
- Cheltuieli neeligibile ISPA |
69.348 |
60.000 |
1 |
- ISPA 2000/RO/16/P/PT/001 - „Reabilitarea secţiunii Băneasa - Feteşti, de pe linia CF Bucureşti - Constanţa“ |
24.474 |
60.000 |
3 |
- ISPA 2003/RO/16/P/PT/007 - „Reabilitarea secţiunii Câmpina - Predeal de pe linia de CF Bucureşti - Braşov“ |
14.533 |
0 |
4 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PA/003 - „Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din sectorul feroviar finanţate din Fondul de Coeziune“ |
30.145 |
0 |
5 |
- ISPA 2004/RO/16/P/PT/009 - „Construcţia infrastructurii feroviare şi rutiere de acces la cel de-al doilea pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin“ |
196 |
0 |
6 |
- ISPA 2005/RO/16/P/PT/002 - „Reconstrucţia infrastructurii feroviare afectate de inundaţiile din judeţele Vrancea, Bacău şi Giurgiu“ |
0 |
0 |
|
- Reparaţii curente la infrastructura feroviară publică |
150.000 |
153.047 |
|
Titlul VIII. PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE |
1.257.040 |
1.549.275 |
|
- Programe din FEDR |
196.800 |
237.086 |
1 |
Proiectul 1475 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa |
5.000 |
4.340 |
2 |
Proiectul 1604 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Timişoara |
5.500 |
12.000 |
3 |
Proiectul 1477 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Braşov |
5.500 |
8.226 |
4 |
Proiectul 1478 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Iaşi |
4.000 |
18.600 |
5 |
Proiectul 1479 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Cluj |
3.000 |
3.000 |
6 |
Proiectul 1480 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Galaţi |
1.000 |
2.000 |
7 |
Proiectul 1481 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Bucureşti |
4.000 |
29.760 |
8 |
Proiectul 1482 - Lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - Sucursala Regională de Căi Ferate Craiova |
4.000 |
33.289 |
9 |
Proiectul 3129 - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu, intre staţiile CF Vidra şi Grădiştea |
1.000 |
2.261 |
10 |
Proiectul 1489 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din Romania - Staţiile CF Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud |
17.000 |
17.000 |
0 |
1 |
2 |
3 |
11 |
Proiectul 1490 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile Bistriţa, Zalău |
16.500 |
3.682 |
12 |
Proiectul 1491 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Giurgiu Oraş, Slobozia Veche şi Călăraşi Sud |
22.000 |
2.011 |
13 |
Proiectul 1492 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - Staţiile CF Botoşani, Piatra-Neamţ, Vaslui şi Brăila |
7.000 |
7.878 |
14 |
Proiectul 1493 - Modernizarea staţiilor de cale ferată Sfântu Gheorghe, Târgu Mureş |
14.500 |
3.042 |
15 |
Proiectul 1494 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din Romania - Staţia CF Piteşti |
12.000 |
12.000 |
16 |
Proiectul 1495 - Modernizarea unor staţii de cale ferată din Romania - Staţia CF Alexandria |
0 |
0 |
17 |
Proiectul 1485 - Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare |
0 |
0 |
18 |
Proiectul 1486 - Reabilitarea staţiei CF Miercurea-Ciuc |
0 |
0 |
19 |
Proiectul 1487 - Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu |
0 |
0 |
20 |
Proiectul 1488 - Reabilitarea staţiei CF Târgovişte |
0 |
0 |
21 |
Proiectul 1498 - Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată |
14.500 |
14.500 |
22 |
Proiectul 1499 - Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj |
15.300 |
15.300 |
23 |
Proiectul 1501 - Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică pe secţia de circulaţie Siculeni-Adjud |
20.000 |
20.000 |
24 |
Proiectul 1502 - Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse |
15.000 |
15.000 |
25 |
Proiectul 4346 - Terminale intermodale: Centru intermodal regional de transport marfă în zona Iaşi |
2.000 |
2.000 |
26 |
Proiectul 4509 - Centralizare electronică în staţia CF Videle |
4.000 |
4.000 |
27 |
Proiect 5713 - Terminale intermodale: Centru intermodal regional de transport marfă |
3.000 |
5.197 |
28 |
Proiect 5714 - Implementarea Sistemului informaţional geografic la nivelul CNCF „C.F.R.“ - S.A. |
1.000 |
2.000 |
|
- Programe din FC |
1.058.240 |
1.299.190 |
1 |
Proiectul 1506 - Proiect pilot operaţional pentru un sistem ETCS/ERTMS nivelul 2 |
38.754 |
9.152 |
2 |
Proiectul 1508 - Reabilitarea liniei de CF Frontieră-Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul 1: Frontieră - Curtici-Arad - km 614 |
262.001 |
0 |
3 |
Proiectul 1509 - Reabilitarea liniei de CF Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Coşlariu-Simeria |
250.000 |
78.117 |
4 |
Proiectul 1510 - Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, tronsonul Sighişoara-Coşlariu |
382.731 |
99.057 |
5 |
Proiectul 1511 - Lucrări de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre - km 152+149 şi km 165+817, linia CF Bucureşti-Constanţa - Sucursala Regională de Căi Ferate Constanţa |
37.960 |
15.907 |
6 |
Proiectul 3168 - „Linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontiera HU-RO - Bucureşti-Constanţa“ - studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României |
3.000 |
7.350 |
7 |
Proiectul 4266 - „Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, tronsonul Băneasa-Feteşti“ - Lucrări în staţia Feteşti |
5.000 |
33.158 |
8 |
Proiectul 5113 - Reabilitarea liniei CF frontieră Curtici-Simeria parte componentă a Coridorului IV paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteză maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: km 614-Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada-Simeria |
78.794 |
1.056.449 |
0 |
1 |
2 |
3 |
|
Alte facilităţi şi instrumente postaderare - Program TEN-T |
2.000 |
12.999 |
1 |
Proiectul 3091 - „Studii pentru dezvoltarea Proiectului prioritar pentru infrastructura feroviară nr. 22“ - 2007 - EU-22070-S - în domeniul reţelelor transeuropene de transport (TEN-T), Activitatea 3 - Faza B2 (2011-2015) - Studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad |
2.000 |
12.999 |
|
Titlul: ALTE CHELTUIELI |
9.978 |
11.154 |
|
Sume alocate pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale şi a publicităţii imobiliare pentru bunurile imobiliare aflate în concesiunea companiei care administrează infrastructura feroviară |
9.978 |
11.154 |
|
Titlul XI. CHELTUIELI AFERENTE PROGRAMELOR CU FINANŢARE RAMBURSABILĂ |
19.225 |
0 |
|
- intrări de credite |
0 |
0 |
1 |
- Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria |
0 |
0 |
2 |
- Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor |
0 |
0 |
3 |
- Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL |
0 |
0 |
|
- componenta locală |
19.225 |
0 |
1 |
- Împrumut BEI 23.372 - Proiect de reabilitare Curtici-Simeria |
10.700 |
0 |
2 |
- Împrumut BDCE - Proiect eliminarea efectelor inundaţiilor |
0 |
0 |
3 |
- Împrumut DEXIA 51 MEUR - Proiect informatizare gări ALCATEL |
8.525 |
0 |
|
OPERAŢIUNI FINANCIARE |
103.887 |
104.865 |
|
Titlul XIII. RAMBURSĂRI DE CREDITE |
103.887 |
104.865 |
|
- Rambursări de credite externe |
103.887 |
104.865 |
|
- Rambursări de credite externe contractate de ordonatorii de credite |
103.887 |
104.865 |
1 |
- Proiecte de reabilitare cale ferată (Împrumut BIRD 3976/1993) |
41.706 |
43.396 |
2 |
- Proiect de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
7.092 |
7.010 |
3 |
- Reabilitare linie cale ferată Bucureşti-Constanţa (Împrumut JBIC ROM-P3/2001) |
55.089 |
54.459 |
II |
INTRĂRI CREDITE EXTERNE |
0 |
0 |
|
Transport pe calea ferată |
0 |
0 |
|
CHELTUIELI CURENTE |
0 |
0 |
|
Titlul VII. ALTE TRANSFERURI |
0 |
0 |
|
- Transferuri interne |
0 |
0 |
|
- Programe cu finanţare rambursabilă |
0 |
0 |
1 |
- Proiectul de restructurare transporturi etapa a III-a (BIRD 4757) |
0 |
0 |
|
ADMINISTRAŢIE CENTRALĂ |
0 |
0 |
|
- Transferuri interne |
0 |
0 |
|
- Programe cu finanţare rambursabilă |
0 |
0 |
1 |
Program - Împrumut CSFB 60 MUSD, Proiect reabilitare a unor staţii CF importante din România |
0 |
0 |
3.1.1. Lista proiectelor din cadrul programelor prioritare ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. pentru perioada 2012-2015, care în prezent sunt în stadiul de execuţie şi de pregătire/propunere: 1. Programul de modernizare şi reabilitare a liniilor de cale ferată
– Modernizarea liniilor de cale ferată de pe reţeaua TEN-Ti. Modernizarea liniilor de cale ferată de pe Coridorul IV • Proiecte în stadiu de finalizare lucrări:
– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Băneasa-Feteşti
– Reabilitarea şi modernizarea liniei de cale ferată Câmpina-Predeal• Proiecte în stadiu de execuţie:
– Reabilitarea liniei de cale ferată Coşlariu-Simeria
– Reabilitarea liniei de cale ferată Sighişoara-Coşlariu
– Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici - km 614• Proiecte în stadiu de pregătire:
– Modernizarea liniei de cale ferată Predeal-Braşov
– Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov-Sighişoara
– Reabilitarea liniei de cale ferată km 614 - Gurasada
– Reabilitarea liniei de cale ferată Gurasada-Simeria
– Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Calafat• Proiecte propuse:
– Modernizarea liniei de cale ferată Craiova-Caransebeş
– Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeş-Arad
– Modernizarea liniilor de cale ferată de pe reţeaua naţională• Proiecte propuse: 1. Modernizarea reţelei de cale ferată în zona Bucureşti şi perspectiva de dezvoltare a reţelei existente pentru transportul de călători în zona metropolitană (centura Bucureşti) 2. Modernizarea liniei de cale ferată Alba Iulia (Coşlariu)-Dej-Suceava-Paşcani-Iaşi 3. Modernizarea şi electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Oradea-Episcopia Bihor 4. Modernizarea şi electrificarea liniei de cale ferată Constanţa-Mangalia 2. Program de modernizare a staţiilor de cale ferată • Proiecte în stadiu de execuţie: – Modernizarea unor staţii de cale ferată din România - etapa a IV-a (15 staţii: Râmnicu Vâlcea, Slatina, Reşiţa Sud, Piatra-Neamţ, Sfântu Gheorghe, Piteşti, Târgu Mureş, Giurgiu, Bistriţa Nord, Botoşani, Brăila, Călăraşi Sud, Slobozia Veche, Vaslui, Zalău)• Proiecte propuse:
–
Modernizarea şi reabilitarea Complexului c. f. Bucureşti Nord cu transformarea zonelor adiacente în centru comercial (propus pentru finanţare PPP)
– Modernizarea staţiilor de cale ferată - Timişoara
– Reabilitarea unor staţii de cale ferată din România - etapa a III-a (5 staţii: Baia Mare, Satu Mare, Târgu Jiu, Miercurea-Ciuc, Târgovişte)
– Continuarea modernizării staţiilor de cale ferată, a nodurilor feroviare, a platformelor şi peroanelor din staţii, conform standardelor europene
– Continuarea programului de implementare a cerinţelor Schengen pentru controlul în punctele de trecere a frontierei terestre cu ţările non-UE3. Program de creşterea siguranţei în transportul pe calea ferată şi îmbunătăţirea conducerii traficului • Proiecte în stadiu de execuţie:
– Introducerea sistemelor de centralizare electronică în staţia Feteşti
– Instalarea sistemului ERTMS nivel 2 (Sistem european de management al traficului feroviar) - Proiect-pilot, pe tronsonul de cale ferată Ramificaţia Buciumeni - staţia CF Brazi (semnal intrare), cu dezvoltare ulterioară pe toată reţeaua• Proiecte în stadiu de pregătire/lansare: – Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Modernizarea trecerilor la nivel - instalaţii automate SAT (112 locaţii)
– Modernizarea instalaţiilor de centralizare (înlocuirea centralizării electromecanice cu centralizare electronică de linie) pe distanţele Ilia-Lugoj şi Siculeni-Adjud
– Îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române - Sistem de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi frânelor strânse (21 locaţii)
–
Introducerea sistemelor de centralizare electronică în staţii CF mari (etapa I - staţia Videle)
– Centrul Naţional de Management al Traficului, inclusiv comanda centralizată a instalaţiilor de semnalizare şi energoalimentare, centrul de mentenanţă, introducere GSM-R şi migrare de la ETCS Nivel 1 la ETCS Nivel 2 - Etapa I Secţiunea Predeal-Bucureşti-Constanţa• Proiecte propuse:
– Introducerea sistemelor de centralizare electronică în staţii CF mari (etapa I - staţia Brăila)
– Dezvoltarea reţelei de transmisie de date GSM-R pentru sistemul ERTMS
– Sporirea eficienţei economice prin introducerea de instalaţii de semnalizare a trecerilor la nivel, controlul liniilor dintre staţii cu numărătoare de osii, reîntregirea BLA pentru 18 distanţe de circulaţie.
– Continuarea programului de eliminare graduală a trecerilor la nivel de tip SAT
– Instalaţii CED cu costuri reduse şi controlul liniilor din staţie şi dintre staţii cu numărătoare de osii în 12 staţii - etapa I (înlocuirea instalaţiilor CEM pe liniile interoperabile)
– Sistem de monitorizare dispecerizată on-line a funcţionării instalaţiilor de centralizare electronică - informatizarea procesului de mentenanţă şi organizare a intervenţiilor4. Program pentru electrificarea liniilor de cale ferată şi îmbunătăţirea cadrului de furnizare şi gestiune a energiei electrice • Proiecte în stadiu de execuţie lucrări: – Electrificarea liniei CF Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv dispecer pentru coordonarea activităţii de exploatare a Complexului Feroviar Galaţi
– Proiect de modernizare a reţelei electrice feroviare• Modernizare puncte dispecer SCADA • Modernizare substaţii de tracţiune şi posturile căii aferente • Achiziţie vehicule întreţinere catenară • Proiecte în stadiu de pregătire: – Implementarea unui model cu eficienţă sporită pentru sistemul energetic actual al CNCF „C.F.R.“ - S.A.
– Implementarea unui sistem de telegestiune a energiei electrice şi de compensare a factorului de putere la substaţiile de tracţiune• Proiecte propuse: – Reabilitarea instalaţiilor de electroalimentare CED în staţii CF
– Informatizare dispecer energetic feroviar
– Reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor de energoalimentare5. Program de modernizare şi dezvoltare a informaticii feroviare • Proiecte în execuţie – Realizarea interfeţei între sistemele informatice privind programarea şi monitorizarea circulaţiei trenurilor, utilizate de managerii de infrastructură din România şi Ungaria, în conformitate cu prevederile Specificaţiilor de interoperabilitate (TSI), pentru sistemele telematice de marfă (TAF) şi călători (TAP)• Proiecte în stadiu de pregătire/lansare: – Realizarea sistemului geografic de informaţii pentru calea ferată (G.I.S.)• Proiecte propuse: – Dezvoltarea şi extinderea sistemului informatic pentru managementul infrastructurii - IMA (IRIS)6. Program de promovare a transportului intermodal • Proiecte în derulare – Implementarea Coridorului de transport feroviar de marfă nr. 7 „Orient“ implementat în baza Regulamentului Comisiei EU 913/2010/CE• Proiecte în stadiu de pregătire: – Construirea de terminale intermodale în participaţiune cu autorităţile locale, prioritar în locaţiile identificate de „Strategia de transport intermodal în România 2020“ aprobată de MTI şi conform Programului de guvernare actual: Timişoara, Braşov, Constanţa, Bucureşti, Iaşi, Craiova, Cluj-Napoca, Târgu Mureş, Suceava, Giurgiu, Piteşti• Proiecte în stadiu de propunere: – Extinderea construirii de terminale intermodale în participaţiune cu autorităţile locale, în locaţiile identificate de „Strategia de transport intermodal în România 2020“ pentru strategia pe termen lung7. Program de creştere a calităţii serviciilor de transport pe calea ferată şi a serviciilor conexe, şi de asigurarea protecţiei mediului înconjurător • Proiecte în stadiu de execuţie: – Implementarea sistemului de management integrat calitate/mediu
– Elaborarea hărţilor strategice şi planurilor de acţiune ale căilor ferate principale cu un trafic mai mare de 30.000 de treceri de trenuri pe an - etapa a II-a conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 321/2005 privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 1.258/2005 pentru stabilirea unităţilor responsabile cu elaborarea hărţilor de zgomot pentru căile ferate, drumurile şi aeroporturile, aflate în administrarea lor, a hărţilor strategice de zgomot şi a planurilor de acţiune aferente acestora, din domeniul propriu de activitate, precum şi limitele de competenţă ale acestora din domeniul propriu de activitate, cu modificările ulterioare. • Proiecte în stadiu de propunere: – Reducerea impactului activităţii de transport asupra mediului8. Programe pentru îmbunătăţirea activităţii de mentenanţă şi de reabilitare a elementelor infrastructurii feroviare pentru aducerea stării tehnice a acestora la parametri operaţionali şi de siguranţă conform normelor UE de transport feroviar • Programe în stadiu de execuţie: – Program de reparaţie capitală a elementelor infrastructurii feroviare publice
– Program de reparaţii curente la elementele infrastructurii feroviare publice
– Program de eliminare a restricţiilor de viteză şi punctelor periculoase
– Program de mentenanţă a liniilor şi instalaţiilor c.f. reabilitate/modernizate din fonduri europene, conform solicitării organismelor financiare europene
– Reabilitarea utilajelor de întreţinere mecanizată a căii (maşini grele, de mică mecanizare, UAM şi drezine)
– Asigurarea eficienţei activităţilor de exploatare/întreţinere a infrastructurii feroviare (achiziţia de maşini de cale, maşini de mică mecanizare şi utilaje multifuncţionale cu deplasare pe calea ferată)
– Lucrări de reabilitare pentru poduri şi tuneluri pe reţeaua TEN T feroviară• Programe în stadiu de pregătire sau lansare: – Lucrări de reabilitare pentru tuneluri, poduri şi podeţe de cale ferată
– Reabilitarea podurilor dunărene Feteşti şi Cernavodă
– Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu între staţiile CF Vidra şi Grădiştea.• Programe propuse: – Supraînălţare şi consolidare terasamente în zona SHEN Porţile de Fier 1
– Dotarea cu aparate de măsură, echipamente şi mijloace de transport necesare optimizării proceselor de întreţinere a infrastructurii feroviare publice.9. Program de realizare linii noi • Proiecte în stadiu de pregătire: – Linie nouă de cale ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele
– Linie feroviară de mare viteză Budapesta-Bucureşti-Constanţa• Proiecte propuse: – Linia de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“10. Program de asistenţă tehnică pentru promovarea, pregătirea şi execuţia lucrărilor de reabilitare, modernizarea şi mentenanţa infrastructurii feroviare – Asistenţă tehnică pentru pregătirea proiectelor din domeniul feroviar pentru finanţare din Fondul de coeziune
– Servicii pentru cadastru CFR (lucrările de reabilitare şi de modernizare a infrastructurii feroviare nu se pot realiza fără prezentarea extraselor de carte funciară)
– Elaborarea de documentaţii în vederea exproprierilor şi plata exproprierilor aferente, studii de fezabilitate, proiecte tehnice, detalii de execuţie
– Asistenţă tehnică pentru îmbunătăţirea siguranţei traficului pe căile ferate române
– Asistenţă tehnică pentru pregătirea lucrărilor de modernizare a unor staţii de cale ferată din România
– Asistenţă tehnică pentru execuţia lucrărilor finanţate din fonduri europene11. Program de modernizare a sistemului financiar-contabil • Proiecte propuse: – Actualizare module Sistem informatic de management financiar pentru calea ferată - Oracle Financials3.2. Situaţia Contractelor de finanţare şi Cererilor de finanţare depuse, aferente POS-T 2007-2013, şi alocaţiile prevăzute în bugetul de stat pentru anul 2014
Proiecte propuse la finanţare
Nr. crt. |
Domeniul de intervenţie/Titlul proiectului |
Cerere de finanţare/Contract de finanţare |
Cost total estimativ proiect (lei) cu TVA |
Contribuţia UE |
Contribuţia României (Cheltuieli eligibile şi neeligibile) |
Buget 2014 cu încadrare în limitele transmise |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
Reabilitarea staţiilor CF Baia Mare şi Satu Mare |
Contractul de proiectare a fost reziliat în noiembrie 2011. |
0 |
2 |
Reabilitarea staţiei CF Miercurea Ciuc |
0 |
3 |
Reabilitarea staţiei CF Târgu Jiu |
0 |
4 |
Reabilitarea staţiei CF Târgovişte |
0 |
5 |
Modernizarea staţiei CF Alexandria - |
|
6 |
Proiectul 3129 - Redeschiderea circulaţiei feroviare pe podul nou de cale ferată peste râul Argeş, linia CF Bucureşti-Giurgiu, între staţiile CF Vidra şi Grădiştea |
Proiectare şi execuţie lucrări |
263.043.030 |
|
|
1.000.000 |
7 |
Proiectul 4266 - „Reabilitarea liniei de cale ferată Bucureşti-Constanţa, tronsonul Băneasa-Feteşti“ - Lucrări în staţia Feteşti |
Execuţie lucrări |
100.000.000 |
|
|
5.000.000 |
8 |
Proiectul 3168 - „Linie de cale ferată de mare viteză pe ruta Frontiera HU-RO - Bucureşti-Constanţa“ - studiu de prefezabilitate pentru analiza unor variante de traseu pe teritoriul României |
Elaborare SPF |
11.035.000 În urma întocmirii Notei de estimare valoare contract, valoarea estimată a contractului a reieşit a fi de: 8.316.531,60 lei fără TVA |
7.095.000 |
3.255.000 |
3.000.000 |
9 |
Construcţie linie CF Bucureşti Nord - Aeroport Otopeni Henri Coandă |
Proiectare şi execuţie lucrări |
1.605.738.000 |
|
|
|
10 |
Reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri etapa a II a |
Revizuire SF + PTh + Documente cadastrale |
53.460.000 |
|
|
|
11 |
Centrul naţional de management al traficului, inclusiv comanda centralizată a instalaţiilor de semnalizare şi energoalimentare, centrul de mentenanţă, introducere GSM-R, şi migrare |
Pregătire SF |
14.346.800 |
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
3 - Faza B2 (2011-2015) - Studiu de Fezabilitate pentru modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara-Arad |
|
|
|
|
|
22 |
Reabilitarea liniei CF Predeal-Braşov |
Proiectare şi execuţie lucrări |
200.488.000 euro fără TVA |
|
|
|
23 |
Reabilitarea liniei de CF Braşov-Simeria, tronsonul Braşov-Sighişoara |
Execuţie lucrări |
1.739.712.000 euro fără TVA |
|
|
|
24 |
Reabilitarea şi electrificarea liniei CF Cluj Napoca-Episcopia Bihor |
|
543.610.000 euro fără TVA |
|
|
|
25 |
Modernizarea liniei CF Paşcani-Iaşi-Ungheni, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
904.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
26 |
Modernizarea liniei CF Bacău-Paşcani, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
856.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
27 |
Modernizarea liniei CF Focşani-Bacău, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
1.000.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
28 |
Modernizarea liniei CF Ploieşti-Focşani, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
800.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
29 |
Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord-Giurgiu, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
276.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
30 |
Modernizarea liniei CF Giurgiu-Videle-Bucureşti, pentru circulaţia cu viteze sporite |
|
427.000.000 euro fără TVA |
|
|
|
31 |
Linie nouă de cale ferată Vâlcele-Râmnicu Vâlcea |
|
325.234.000 euro fără TVA |
|
|
|
32 |
Proiectul 5714 - Implementarea Sistemului Informaţional Geografic la nivelul CNCF C.F.R. - S.A. |
|
49.555.000 euro fără TVA |
|
|
1.000.000 |
33 |
Energoalimentare/SCADA Buzău şi Adjud |
|
20.518.000 euro fără TVA |
|
|
|
34 |
Energoalimentare Cluj, Dej şi Miercurea-Ciuc |
|
28.748.000 euro fără TVA |
|
|
|
35 |
Energoalimentare/SCADA Craiova-Bucureşti şi Târgu Jiu-Simeria |
|
19.391.000 euro fără TVA |
|
|
|
36 |
Energoalimentare Roman, Iaşi, Câmpulung Moldovenesc, Galaţi |
|
47.801.000 euro fără TVA |
|
|
|
37 |
Reabilitarea liniei cf Coşlariu-Câmpia Turzii-Dej-Suceava- Paşcani-Iaşi |
Elab SF + Proiectare + Lucrări |
6,7 miliarde euro |
|
|
|
ANEXA Nr. 4la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 4 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) Metodologia de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare publice Articolul 1Tariful de utilizare al infrastructurii feroviare publice, denumit în continuare TUI, reprezintă suma plătită de către operatorul de transport feroviar, denumit în continuare OTF, pentru punerea la dispoziţie a infrastructurii feroviare prin asigurarea setului minim de prestaţii pentru circulaţia trenurilor aparţinând OTF şi accesul prin intermediul reţelei la infrastructurile de servicii şi serviciile furnizate în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacităţilor de infrastructură feroviară şi tarifarea utilizării infrastructurii feroviare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 2Pentru infrastructura feroviară publică administrată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A., denumită în continuare C.F.R. - S.A., calculul şi încasarea TUI revin în sarcina C.F.R. – S.A., în calitate de administrator al infrastructurii feroviare în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 3TUI se aplică în mod nediscriminatoriu pentru toţi OTF pentru condiţii similare de transport, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 4Metodologia de calcul a TUI se bazează pe următoarele elemente tarifare: a)distanţa parcursă de tren; b)tonajul brut al trenului; c)tipul de trafic: marfă sau călători; d)ruta de circulaţie; e)clasa secţiei de circulaţie şi dotarea cu sisteme de electrificare pentru asigurarea curentului de tracţiune. Articolul 5TUI se calculează şi se aplică pentru fiecare tren circulat, pe baza elementelor tarifare prevăzute la art. 4. Pe liniile de cale ferată dotate cu sisteme de electrificare, TUI include costurile echipamentului electric, numai pentru trenurile cu tracţiune electrică. Pentru circulaţia locomotivelor izolate se va considera tipul de trafic care generează valoarea cea mai mică a TUI. Articolul 6Secţiile de circulaţie ale infrastructurii feroviare publice se împart pe clase pe baza caracteristicilor tehnice ale fiecărei secţii (viteza maximă admisă de linie), conform tabelului nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie, astfel: Tabelul nr. 1 - Clasificarea secţiilor de circulaţie
Articolul 7(1) Lista cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase este elaborată de C.F.R. - S.A. şi se include în contractul de activitate al companiei naţionale care administrează infrastructura feroviară, încheiat cu Ministerul Transporturilor conform prevederilor art. 23 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Lista prevăzută la alin. (1) se actualizează anual în situaţia în care încadrarea unor secţii de circulaţie în categoriile prevăzute la art. 6 nu mai corespunde datorită modificării caracteristicilor tehnice ale acestora. Articolul 8Pentru stabilirea tarifului pentru fiecare categorie de linie, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se va avea în vedere costul direct rezultat din exploatarea trenurilor care se repartizează corespunzător tipului de trafic de marfă sau călători, astfel: a)costuri fixe în funcţie de trasa folosită reprezentând costuri cu conducerea circulaţiei pe liniile infrastructurii feroviare publice; b)costuri variabile în funcţie de masa brută a trenului reprezentând costuri cu întreţinerea şi funcţionarea infrastructurii feroviare publice. Articolul 9 (1) Elementele tarifare de bază aplicabile pentru determinarea TUI sunt conform tabelului nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI, astfel:Tabelul nr. 2 - Elementele tarifare de bază pentru TUI
Elementele tarifare de bază din tabel au următoarele semnificaţii: Ttse reprezintă tariful pentru utilizarea echipamentelor de electrificare pentru fiecare clasă de secţii electrificate şi nu include valoarea energiei electrice de tracţiune; Ttsn reprezintă tariful în funcţie de tonaj pentru fiecare clasă de secţii neelectrificate; Tmin reprezintă tonajul brut al trenului începând de la care se aplică factorul de tonaj; Ft reprezintă un coeficient de corecţie care se aplică la tonajul brut al trenului; Tc reprezintă tariful pentru circulaţie în funcţie de distanţă pentru fiecare clasă de secţii. (2) Valoarea TUI pentru un tren care parcurge o rută de circulaţie se calculează prin suma tarifelor pentru fiecare distanţă parcursă pe o secţie de circulaţie (TUI secţie), în funcţie de clasa acesteia, aplicând următoarea formulă:TUI = ∑ TUI secţie, unde: TUI secţie = TUI tonaj + TUI circulaţie, iar: • TUI tonaj - reprezintă tariful pentru utilizarea infrastructurii feroviare pe o clasă de secţie de circulaţie în funcţie de distanţa parcursă şi existenţa sistemului de electrificare, precum şi de tonajul ponderat al trenului şi se calculează cu formula: TUI tonaj = Km x Ttsn [1 + (Tonaj brut – Tmin) x Ft], unde: Km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie; Ft = 0 pentru trenurile cu tonaj brut mai mic decât Tmin; Tonaj brut = tonajul brut al trenului conform formularului „Arătarea vagoanelor“, inclusiv locomotivele în acţiune sau tonajul locomotivelor sau automotoarelor în cazul circulaţiei fără material rulant tractat. • TUI circulaţie - reprezintă tariful pentru conducerea circulaţiei în funcţie de distanţa parcursă şi se calculează cu formula: TUI circulaţie = Km x (Tc + Ttse), unde: Km = numărul de km parcurşi pe secţia de circulaţie. Ttse - se aplică pe secţiile electrificate numai pentru trenurile cu tracţiune electrică. Articolul 10 (1) Valoarea elementelor tarifare de bază va fi stabilită de C.F.R. - S.A. pentru fiecare clasă de secţie de circulaţie şi pe tip de trafic de marfă sau călători şi va fi prezentată în documentul de referinţă a reţelei C.F.R. - S.A.(2) Modul de aplicare a TUI va fi prevăzut în contractul de activitate al C.F.R. - S.A. Articolul 11 (1) TUI va fi calculat de C.F.R. - S.A. prin mijloace informatice proprii, pe baza datelor furnizate de sistemele specifice de urmărire a circulaţiei trenurilor. (2) Situaţia detaliată a trenurilor circulate va fi prezentată lunar fiecărui OTF în vederea analizării, convenirii şi avizării acesteia în condiţiile stabilite în contractul de acces prevăzut la art. 18 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 12/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 12În contractul de acces se vor menţiona trasele alocate OTF, precum şi metodologia de determinare a TUI. Articolul 13 (1) În scopul utilizării eficiente a infrastructurii feroviare, C.F.R. - S.A. poate aplica tarife pentru asigurarea respectării utilizării eficiente a traselor alocate în conformitate cu prevederile art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 89/2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 8/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Lista denumirii tarifelor prevăzute la alin. (1) va fi prevăzută în contractul de activitate. Articolul 14(1) După stabilirea elementelor tarifare de bază prevăzute la art. 9 şi a listei cu încadrarea secţiilor de circulaţie pe clase prevăzută la art. 7, C.F.R. - S.A. va pune la dispoziţia OTF cu care a încheiat contract de acces un sistem informativ pentru calcularea TUI.(2) Sistemul de calcul prevăzut la alin. (1) nu garantează însă alocarea trasei. Articolul 15(1) În cazul indisponibilităţii sistemului informatic pentru calculul TUI menţionat la art. 11 alin. (1), TUI se va calcula la valoarea medie statistică a ultimelor 3 luni de trafic pentru fiecare OTF, începând de la data declarării indisponibilităţii sistemului informatic.(2) Declararea indisponibilităţii sistemului informatic se va face de către C.F.R. - S.A., cu informarea OTF şi a conducerii Ministerului Transporturilor în cazul în care indisponibilitatea depăşeşte 10 zile. ANEXA Nr. 5*)la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 5 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) Lista secţiilor de circulaţie încadrate pe clase de linii *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 6la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 7 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) Lista completă a denumirii tarifelor pe anul 2013 ce pot fi percepute de C.F.R. - S.A. de la operatorii de transport feroviar pentru activităţile conexe activităţii de transport feroviar 1. Tarife de bază pentru întocmirea de trase 2. Tarif pentru emitere legitimaţii de călătorie (bilete, abonamente) 3. Tarif pentru completare dosare comerciale 4. Tarif pentru depozitare pe terenurile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 5. Tarife suplimentare pentru nerespectarea sau modificarea programării utilizării traselor 6. Tarif pentru transporturi excepţionale 7. Tarif pentru transporturi lungi cu încărcătură comună pe două sau mai multe vagoane 8. Tarif pentru însoţirea transporturilor excepţionale 9. Tarif pentru tratarea transporturilor excepţionale 10. Tarif de staţionare pe liniile Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. a materialului rulant care nu aparţine Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 11. Tarif pentru manevră pe liniile infrastructurii feroviare 12. Tarif pentru accesul convoaielor de manevră pe infrastructura feroviară 13. Tarif pentru participarea personalului de exploatare al operatorilor economici la şcoala personalului organizată de Compania Naţională de Căi Ferate „C.F.R.“ - S.A. 14. Tarif de rezervare a capacităţilor de infrastructură 15. Tarif de manevră pe liniile infrastructurii feroviare din staţiile sau complexele feroviare cu volum mare de activitate pe zone întinse 16. Tarif pentru efectuarea experimentelor privind tonajul şi remorcarea trenurilor 17. Tarif pentru opririle comerciale ale trenurilor de călători în staţii şi halte de mişcare 18. Tarif pentru conducerea circulaţiei trenurilor pe secţiile neinteroperabile închiriate ANEXA Nr. 7*)la Actul adiţional nr. 1 pe anul 2014 (Anexa nr. 8 la Contractul de activitate pentru perioada 2012-2015 al C.F.R. - S.A.) 7.1. Lista completă a trenurilor de călători ce reprezintă pachetul minim social pe anul 2014 care face obiectul contractelor de servicii publice Trenuri cu circulaţie regulată Secţii interoperabile *) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil. * = Regim de circulaţie (coloana 4 din tabele) LEGENDĂ A Nu circulă sâmbăta, duminica, de sărbătorile legale B Nu circulă 3 zile pe săptămână C Nu circulă de sărbătorile legale D Nu circulă sâmbăta sau duminica E Nu circulă sâmbăta şi duminica ES Circulă extrasezon F Nu circulă sâmbăta sau duminica şi de sărbătorile legale I Circulă două zile pe săptămână S Circulă sezonier SL Circulă de sărbătorile legale U Circulă o dată pe săptămână CV Circulă în vacanţele şcolare V Nu circulă 6, 7, SL şi în vacanţele şcolare VSD Circulă vinerea, sâmbăta şi duminica Z Circulă zilnic xx* Circulă/Nu circulă xx, conform livretelor 7.2. Lista completă a trenurilor de călători care reprezintă pachetul minim social pe anul 2014, dar pe care, la data aprobării prezentului act adiţional, nu circulă trenuri de călători