HOTARARE Nr.
46 din 13 iulie 2007
pentru aprobarea Normei nr.
18/2007 privind aderarea initiala si evidenta participantilor la fondurile de
pensii administrate privat
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 503 din 27 iulie 2007
In temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea
Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări
prin Legea nr. 313/2005,
conform Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006
privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai
Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale
art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de
pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, ale
art. 5 alin. (1) şi ale art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza hotărârii luate în şedinţa Consiliului Comisiei
de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private din data de 13 iulie 2007,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii
Private emite următoarea hotărâre:
Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 18/2007 privind aderarea
iniţială şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate
privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art.
1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I,
şi pe site-ul Comisiei de
Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).
Art. 3. - Departamentul autorizare-reglementare
împreună cu Secretariatul tehnic şi cu directorul general vor urmări ducerea la
îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de
Pensii Private,
Mircea Oancea
ANEXĂ
NORMA Nr. 18/2007
privind aderarea iniţială şi evidenţa
participanţilor la fondurile de pensii administrate privat
Având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) şi ale
art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de
pensii administrate privat, cu modificările şi completările ulterioare, ale
art. 5 alin. (1) şi ale art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind
sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare,
în temeiul dispoziţiilor art. 23 lit. f) din Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi
funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată
cu modificări prin Legea nr. 313/2005,
Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,
denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art. 1. - Prezenta normă reglementează:
a) condiţiile de eligibilitate care trebuie îndeplinite
în vederea dobândirii calităţii de participant la un fond de pensii administrat
privat;
b) procedura care trebuie îndeplinită pentru dobândirea
sau încetarea calităţii de participant;
c) actul-cadru de aderare şi procedura de modificare a
acestuia;
d) procedura de aderare iniţială la un fond de pensii
administrat privat;
e) procedura de validare şi
repartizare aleatorie a participanţilor;
f) evidenţa participanţilor la fondul de pensii
administrat privat.
Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în
prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004
privind fondurile de pensii administrate privat, cu modificările şi
completările ulterioare, denumită în continuare Lege.
(2) Termenii de mai jos au următoarea semnificaţie:
1. instituţia de evidenţă -
Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale, denumită în continuare CNPAS;
2. aderarea iniţială - procesul
cu durată limitată de timp prin care persoanele eligibile devin participanţi
din proprie iniţiativă sau prin repartizarea aleatorie la un fond de pensii
administrat privat de către CNPAS;
3. repartizarea aleatorie - procesul prin care persoanele eligibile care nu au aderat din
proprie iniţiativă la un fond de pensii administrat privat în termenul stabilit
de Lege sau care au semnat mai multe acte individuale de aderare înregistrate
de către CNPAS la finalul perioadei de aderare iniţială sunt repartizate
aleatoriu de către aceasta;
4. validarea - înregistrarea
unei persoane de către CNPAS în Registrul participanţilor ca participant la un
fond de pensii administrat privat.
CAPITOLUL II
Condiţii de eligibilitate a participanţilor
Art. 3. - Participantul la un fond de pensii
administrat privat trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) condiţiile de eligibilitate prevăzute de Lege,
precum şi de prezenta normă;
b) să adere la un fond de pensii administrat privat sau
să fie repartizat aleatoriu de către CNPAS;
c) să contribuie sau/şi în numele acestuia să fie
plătite contribuţii la un fond de pensii administrat privat.
Art. 4. - (1) Persoanele care până la data de 31
decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 35 de ani sau care împlinesc această
vârstă la această dată şi care îndeplinesc prevederile art. 3 trebuie să adere
la un fond de pensii administrat privat.
(2) Persoanele, altele decât cele prevăzute la alin.
(1), care la data de 31 decembrie 2007 nu au împlinit vârsta de 45 de ani sau
care împlinesc această vârstă la această dată şi care îndeplinesc prevederile
art. 3 pot adera la un fond de pensii administrat privat.
Art. 5. - (1) Aderarea la un fond de pensii administrat privat este o opţiune individuală a participantului.
(2) Aderarea la un fond de pensii administrat privat se
face din propria iniţiativă a participantului sau în urma repartizării sale
aleatorii de către CNPAS.
(3) Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) trebuie
să adere la un fond de pensii administrat privat în termen de 4 luni de la data
iniţierii procedurii de aderare iniţială.
(4) Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) care nu
aderă la un fond de pensii administrat privat în termenul de 4 luni stabilit de
Lege sunt repartizate aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat
privat.
(5) Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (2) pot să
adere în orice moment la un fond de pensii administrat privat, începând cu data
iniţierii procedurii de aderare iniţială.
(6) Toţi administratorii autorizaţi de către Comisie
încep activitatea de publicitate şi marketing la aceeaşi dată la care începe
procedura de aderare iniţială la fondurile de pensii administrate privat.
(7) Procedura de aderare iniţială la fondurile de
pensii administrate privat începe la data de 17 septembrie 2007.
CAPITOLUL III
Dobândirea sau încetarea calităţii de participant la
un fond de pensii administrat privat
SECŢIUNEA 1
Dobândirea calităţii de participant
Art. 6. - Persoana care
îndeplineşte condiţiile prevăzute de Lege şi de prezenta normă dobândeşte
calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat prin
îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:
a) a semnat un act individual de aderare sau a fost repartizată aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat
privat;
b) actul individual de aderare a fost validat de către
CNPAS;
c) a efectuat plata unei contribuţii la fondul de
pensii administrat privat.
SECŢIUNEA a 2-a
Incetarea calităţii de participant
Art. 7. - Calitatea de participant la un fond de pensii
administrat privat încetează în următoarele cazuri: a) prin deschiderea
dreptului la pensia privată;
b) prin decesul participantului;
c) prin pensionarea de invaliditate pentru afecţiuni
care nu mai permit reluarea activităţii, definită potrivit Legii nr. 19/2000
privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu
modificările şi completările ulterioare.
CAPITOLUL IV
Actul-cadru de aderare şi actul individual de aderare
SECŢIUNEA 1
Actul-cadru de aderare
Art. 8. - (1) Forma şi conţinutul actului-cadru de
aderare sunt aceleaşi pentru toţi administratorii fondurilor de pensii
administrate privat.
(2) Forma şi conţinutul actului-cadru de aderare sunt
prevăzute în anexa nr. 1.
(3) Pe baza formei şi conţinutului actului-cadru de
aderare prevăzute în anexa nr. 1, administratorul elaborează actul individual
de aderare al fondului de pensii administrat privat pe care îl administrează.
SECŢIUNEA a 2-a
Actul individual de aderare
Art. 9. - (1) Actul individual de aderare este avizat
de către Comisie odată cu autorizarea prospectului schemei de pensii private.
(2) Actul individual de aderare cuprinde:
a) actul-cadru de aderare prevăzut în anexa nr. 1;
b) seria şi numărul unic
alocate de Comisie;
c) sigla administratorului;
d) logoul administratorului;
e) datele de contact ale administratorului.
(3) Seriile şi numerele unice necesare fondatorilor în
vederea obţinerii deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat
privat sunt alocate de Comisie la momentul obţinerii deciziei de avizare a
actului individual de aderare.
(4) Serii şi numere unice, altele decât cele prevăzute
la alin. (3), sunt alocate de Comisie administratorilor autorizaţi în vederea
iniţierii procesului de aderare la data de 10 septembrie 2007, fără a mai fi
necesară îndeplinirea unei alte proceduri de avizare a actului individual de
aderare.
(5)Este interzisă introducerea de către administratori
în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele prevăzute la
alin. (2) lit. b), c), d) şi e).
(6)Actul individual de aderare poate fi modificat de
către administrator conform procedurii prevăzute în secţiunea a 3-a din
prezentul capitol.
Art. 10. - (1) Actul individual de aderare este un contract scris încheiat între o persoană şi administratorul unui fond
de pensii administrat privat.
(2) Actul individual de aderare conţine acordul
persoanei la contractul de societate civilă şi la prospectul schemei de pensii
private, precum şi faptul că a acceptat conţinutul acestora.
(3) Actul individual de aderare este completat de către
agenţii de marketing pe baza datelor furnizate de către persoana interesată să
adere la un fond de pensii administrat privat.
(4) La momentul semnării actului individual de
aderare, agentul de marketing are obligaţia să solicite o copie a actului de
identitate, cu semnătura olografă a persoanei.
(5) Este interzisă delegarea, împuternicirea sau
reprezentarea participantului în relaţia cu agentul de marketing.
Art. 11. -Actul individual de
aderare se redactează în două exemplare, se semnează în original fiecare
exemplar şi se distribuie astfel:
a) un exemplar se păstrează de către administratorul
fondului de pensii administrat privat la care persoana a aderat;
b) un exemplar se păstrează de
către persoana care a aderat la un fond de pensii administrat privat.
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de modificare a actului individual de
aderare
Art. 12.-(1) Administratorul trebuie să obţină avizul
Comisiei pentru propunerile de modificare a actului
individual de aderare.
(2) Decizia de avizare a modificării actului
individual de aderare se eliberează de Comisie în baza unei cereri scrise.
(3) Cererea, însoţită de modificările propuse şi de
nota de fundamentare, se depune şi se înregistrează la Comisie de către
administrator.
Art. 13. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la
eliberarea avizului de modificare a actului individual de aderare, în termen de
10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.
(2) Orice solicitare din
partea Comisiei privind informaţii suplimentare sau modificarea documentelor
prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen
începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări.
(3) Depunerea informaţiilor
suplimentare sau a documentelor cu modificări solicitate de Comisie nu poate fi
făcută, sub sancţiunea respingerii cererii, mai târziu de 10 zile lucrătoare de
la data solicitării Comisiei.
(4) In situaţia în care se constată lipsa unor
documente solicitate sau că documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau
au o formă necorespunzătoare, documentele depuse sunt returnate solicitantului
spre completare ori înlocuire, după caz.
Art. 14. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile
prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de eliberare a avizului
pentru modificarea actului individual de aderare.
(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se
comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea acesteia.
(3) Decizia de respingere poate fi contestată în
termen de 30 de zile de la data comunicării ei, în conformitate cu legislaţia
în vigoare privind contenciosul administrativ.
Art. 15. - O nouă cerere de eliberare a avizului pentru
modificarea actului individual de aderare poate fi adresată Comisiei numai după
ce au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a
cererii iniţiale.
CAPITOLUL V
Evidenţa participanţilor şi procedura de validare şi
repartizare aleatorie a participanţilor
SECŢIUNEA 1
Evidenţa participanţilor
Art. 16. - (1) In vederea identificării numărului total
al persoanelor eligibile, conform prevederilor legale, să adere la un fond de
pensii administrat privat, CNPAS întocmeşte Registrul participanţilor pe baza
datelor existente în sistemul de evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de
pensii.
(2) Registrul participanţilor la fondurile de pensii
administrate privat cuprinde:
a) numele şi prenumele tuturor persoanelor aflate în
evidenţa CNPAS cu vârsta cuprinsă între 16-45 ani, care au fost înregistrate
cel puţin o dată prin declaraţia privind evidenţa nominală a obligaţiilor de
plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, începând cu anul 2001 şi până
în prezent;
b) codul numeric personal al acestora;
c) seria şi numărul actului de
identitate;
d) seria şi numărul unic ale actului individual de
aderare;
e) data semnării actului individual de aderare;
f) numărul de registru al administratorului;
g) numărul de registru al fondului de pensii
administrat privat;
h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului;
i) numărul de registru al agentului de marketing;
j) rezultatul validării.
(3) Pe baza rapoartelor transmise de către
administratori, CNPAS actualizează bilunar Registrul participanţilor.
(4) CNPAS înscrie în Registrul
participanţilor ca „validat temporar" persoanele care sunt înregistrate în
sistemul de evidenţă a asiguraţilor şi care au semnat un singur act individual
de aderare, urmând ca la finalul perioadei de aderare iniţială să stabilească,
pe baza declaraţiilor nominale primite de la angajatori, dacă acestea
îndeplinesc condiţiile de eligibilitate prevăzute de Lege şi să le înregistreze
ca validate în Registrul participanţilor.
(5) Persoanele care au semnat un singur act individual
de aderare, care nu sunt înregistrate în sistemul de
evidenţă a asiguraţilor şi pentru care CNPAS nu primeşte de la angajatori
declaraţii privind evidenţa nominală a obligaţiilor de plată către bugetul
asigurărilor sociale de stat până la finalizarea procesului de aderare iniţială
sunt înscrise de către CNPAS în Registrul participanţilor ca „validat cu
rezervă", urmând a fi validate la momentul primirii de la angajatori a
declaraţiilor nominale.
(6) Persoanele validate cu rezervă pentru care nu se
primesc de la angajatori declaraţiile privind evidenţa nominală a obligaţiilor
de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat în termen de 6 luni de la
finalizarea procesului de aderare iniţială sunt repartizate aleatoriu de CNPAS.
(7) La finalizarea procesului de aderare iniţială, în vederea repartizării aleatorii a persoanelor
eligibile care nu au semnat un act individual de aderare, CNPAS menţine în
Registrul participanţilor persoanele care au fost înregistrate cel puţin o dată
în ultimele 12 luni, prin declaraţia privind evidenţa nominală a obligaţiilor
de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, anterioare datei începerii
procesului de aderare iniţială, şi identifică persoanele care sunt obligate să
adere la un fond de pensii administrat privat şi ale căror date nu au fost
transmise de către niciun administrator.
(8) Până la începerea procesului de aderare iniţială,
în vederea asigurării schimbului de informaţii privind participanţii la
fondurile de pensii administrate privat, precum şi a stabilirii procedurilor de
actualizare, modificare şi control al modului de completare a Registrului
participanţilor, Comisia încheie un protocol de colaborare cu CNPAS.
SECŢIUNEA a 2-a
Procedura
de validare a participanţilor
Art. 17. - (1) Procesul de
aderare iniţială a persoanelor la un fond de pensii administrat privat se
derulează pe parcursul a 4 luni.
(2) In cursul procesului de aderare iniţială,
persoanele pot adera la un singur fond de pensii
administrat privat care a fost autorizat de Comisie.
Art. 18. - (1) De la data demarării procesului de
aderare iniţială administratorii au obligaţia să transmită către CNPAS la
datele de 1 şi 15 ale fiecărei luni, pe suport electronic, sub semnătură
electronică extinsă, un raport care să cuprindă informaţii privind persoanele
care au semnat un act individual de aderare în cele două săptămâni precedente
raportării.
(2) Primul raport bilunar este transmis către CNPAS la
data de 1 octombrie 2007.
(3) Raportul bilunar conţine
următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un
act individual de aderare;
b) codul numeric personal al acestora;
c) seria şi numărul actului de identitate;
d) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;
e) data semnării actului individual de aderare;
f) numărul de registru al administratorului;
g) numărul de registru al fondului de pensii
administrat privat;
h) codul unic de identificare şi denumirea
angajatorului;
i) numărul de registru al agentului
de marketing.
(4) Odată cu transmiterea raportului bilunar către
CNPAS, administratorii au obligaţia să transmită către Comisie, pe suport
electronic, sub semnătură electronică extinsă, imaginea scanată a actelor
individuale de aderare şi a actelor de identitate ale participanţilor ale căror
date au fost înregistrate în raportul bilunar.
(5) Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin.
(4) este memorată în fişiere de tip TIF, după forma xxx CNP, unde xxx
reprezintă seria unică alocată de Comisie administratorului la momentul
obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare şi CNP reprezintă
codul numeric personal al fiecărei persoane înregistrate în raportul bilunar.
(6) In cazul nerespectării termenului de depunere a
raportului bilunar de către administratori, acesta se depune numai la următorul
termen prevăzut la alin. (1).
Art. 19. - Pe baza rapoartelor bilunare transmise de
către administratori, CNPAS efectuează validări bilunare şi verifică:
a) ca persoana să fie înscrisă în Registrul
participanţilor;
b) ca persoana să figureze cu un singur act individual
de aderare raportat la CNPAS.
Art. 20. - Rezultatul procesului de validare bilunară
este după cum urmează:
a) „validat temporar", dacă sunt întrunite
cumulativ condiţiile prevăzute la art. 19;
b) „validat cu rezervă", dacă nu este îndeplinită
condiţia prevăzută la art. 19 lit. a).
Art. 21. - (1) In cazul în care o persoană este
raportată, în cadrul unei raportări bilunare, de unul sau mai mulţi
administratori cu mai multe acte individuale de aderare semnate sau se constată
că este validată temporar în cadrul unei raportări bilunare anterioare, CNPAS
înscrie persoana respectivă în tabelul electronic al dublurilor.
(2) CNPAS transmite tabelul electronic al dublurilor
către administratori şi Comisie în termen de 3 zile lucrătoare de la data
primirii raportului bilunar.
(3) Tabelul electronic al dublurilor cuprinde
următoarele informaţii:
a) numele şi prenumele persoanei;
b) codul numeric personal al acesteia;
c) seria şi numărul unic ale
actului individual de aderare;
d) numărul de registru al agentului de marketing.
(4) Administratorii au obligaţia de a verifica
autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate
având semnătura olografă a persoanei care figurează în tabelul electronic al
dublurilor.
(5) In cazul în care administratorii constată
autenticitatea actului individual de aderare şi a copiei actului de identitate,
aceştia pot retransmite către CNPAS, în următorul raport bilunar, informaţiile de aderare aferente persoanei care a figurat cu mai multe acte
individuale de aderare semnate.
(6) Procesul prevăzut în prezentul articol se
derulează pe toată durata procesului de aderare iniţială.
Art. 22. - (1) Dacă în cadrul procesului de raportare
bilunară un administrator transmite un act individual de aderare pentru o
persoană care figurează în Registrul participanţilor ca fiind validată
temporar, CNPAS procedează în conformitate cu prevederile art. 21.
(2) Procesul prevăzut în prezentul articol se derulează
pe toată durata procesului de aderare iniţială.
Art. 23. - (1) Persoanele care la data finalizării procesului
de aderare iniţială figurează ca validate temporar sunt înregistrate în
Registrul participanţilor ca validate.
(2) Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (2) care la
finalizarea procesului de aderare iniţială nu au semnat un act individual de
aderare se radiază din Registrul participanţilor.
(3) Persoanele care la finalizarea procesului de
aderare iniţială figurează la CNPAS cu mai mult de un act individual de aderare
semnat, se înscriu în Registrul participanţilor ca „invalidate", urmând a
fi repartizate aleatoriu conform prevederilor prezentei norme.
Art. 24. - (1) In baza prevederilor art. 16 alin. (4)
şi (5) şi ale art. 23, CNPAS actualizează Registrul participanţilor şi
completează tabelul centralizator prevăzut în anexa nr. 2 pentru fiecare fond
de pensii administrat privat în parte, în termen de 12 zile lucrătoare de la
data finalizării procesului de aderare iniţială.
(2) CNPAS transmite fiecărui
administrator, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, tabelul
centralizator prevăzut în anexa nr. 2.
Art. 25. - (1) Procesul de aderare iniţială este
finalizat prin întocmirea de către CNPAS a unui proces-verbal de constatare în
care sunt menţionate următoarele informaţii:
a) numărul total al persoanelor validate;
b) numărul total al persoanelor invalidate;
c) numărul total al persoanelor validate cu rezervă;
d) numărul total al persoanelor care urmează a fi
repartizate aleatoriu;
e) numărul total al persoanelor radiate din Registrul
participanţilor.
(2) Rezultatul procesului iniţial de aderare este
comunicat în scris Comisiei în termen de 3 zile lucrătoare de la expirarea
termenului prevăzut la art. 24 alin. (1).
SECŢIUNEA a 3-a
Procedura de repartizare aleatorie a
participanţilor
Art. 26. - In vederea organizării procedurii de
repartizare aleatorie, CNPAS clasifică persoanele care urmează a fi repartizate
în funcţie de următoarele criterii:
a) vârstă, calculată potrivit prevederilor art. 4;
b) gen.
Art. 27. - (1) CNPAS organizează datele persoanelor
după criteriul de vârstă astfel:
a) persoanele cu vârsta cuprinsă între 16-25 de ani;
b) persoanele cu vârsta cuprinsă între 26-35 de ani.
(2) Fiecare categorie de persoane prevăzută la alin.
(1) este împărţită în funcţie de gen, prima grupă fiind cea a persoanelor de
gen feminin.
(3) Categoriile de persoane care urmează a fi
repartizate aleatoriu de către CNPAS sunt:
a) prima grupă de persoane ce urmează a fi repartizată
către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt persoanele
prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul feminin;
b) a doua grupă de persoane ce urmează a fi
repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt
persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul
masculin;
c) a treia grupă de persoane ce urmează a fi
repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt
persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul feminin;
d) a patra grupă de persoane ce urmează a fi
repartizată către fondurile de pensii pe baza repartizării aleatorii sunt
persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul masculin.
Art. 28. - (1) CNPAS repartizează persoanele din
fiecare categorie prevăzută la art. 27 alin. (3) direct proporţional cu numărul
persoanelor validate pe fiecare fond de pensii administrat privat în parte,
raportat la totalul persoanelor validate pentru toate fondurile de pensii
administrate privat.
(2) Repartizarea persoanelor din cadrul fiecărei grupe
se efectuează, una câte una, în ordinea crescătoare a vârstei, începând cu
fondul de pensii administrat privat cu cel mai mare număr de persoane validate.
Art. 29. - La finalizarea procesului de repartizare
aleatorie, CNPAS validează persoanele pentru fiecare fond de pensii administrat
privat în parte şi actualizează informaţiile în Registrul participanţilor.
Art. 30. - (1) In termen de 5 zile lucrătoare de la
înregistrarea în Registrul participanţilor a persoanelor repartizate aleatoriu,
CNPAS notifică fiecărui administrator în parte lista cu persoanele repartizate
aleatoriu şi validate la fondul de pensii administrat privat de către acesta.
(2) In termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea
repartizării aleatorii, CNPAS comunică în scris Comisiei rezultatele finale ale procesului.
(3) După finalizarea procesului de repartizare
aleatorie, CNPAS menţine şi actualizează Registrul participanţilor.
Art. 31. -Administratorul căruia i-au fost repartizaţi
aleatoriu participanţi de către CNPAS are obligaţia de a le notifica acestora,
în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării lor ca
participanţi la fondul de pensii administrat privat, denumirea fondului de
pensii administrat privat şi a administratorului acestuia.
Art. 32. - Până la plata contribuţiei la un fond de
pensii administrat privat, persoanei care a aderat sau care a fost repartizată
aleatoriu de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat îi este
interzis să solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat.
Art. 33. - (1) In termen de 6
luni de la data primirii notificării prevăzute la art. 31, participanţii care
au semnat un singur act individual de aderare şi care au fost repartizaţi
aleatoriu de către CNPAS la un alt fond de pensii administrat privat pot să
depună la Comisie o sesizare scrisă, la care ataşează copia actului individual
de aderare semnat şi o copie a actului de identitate.
(2) Comisia analizează şi hotărăşte soluţionarea
sesizării în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea acesteia.
(3) In termen de 5 zile
lucrătoare de la soluţionarea sesizării, Comisia notifică CNPAS şi
administratorilor apartenenţa participantului la un fond de pensii administrat
privat.
(4) In cazul în care Comisia constată legalitatea
sesizării participantului, acesta împreună cu activul personal sunt transferaţi
la fondul de pensii la care participantul a semnat actul individual de aderare,
fără a se percepe penalitate de transfer.
CAPITOLUL VI
Dispoziţii finale
Art. 34. - Incălcarea prevederilor prezentei norme se
sancţionează conform prevederilor art. 165 alin. (2) şi ale art. 1651 alin. (1) din Lege.
Art. 35. -Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din
prezenta normă.
ANEXA Nr. 1 la normă
ACT-CADRU DE ADERARE
Nr. deciziei de autorizare ca administrator
..................................................................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de
pensii private
...............................................................................................................................
Nr. deciziei de autorizare a fondului de pensii
administrat privat
...................................................................................................................................
Numele şi prenumele participantului ........................................................................................................................................................................ ...
Cod numeric
personal....................................................., B.I./C.I.
seria.................................nr....................,
data naşterii: zz/ll/aaaa:.........................
Adresa de domiciliu
........................................................................................................................................................................ ..........................
(localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc,
scară, etaj, apartament, cod poştal)
Adresa de corespondenţă
........................................................................................................................................................................ .................
(localitate, judeţ/sector) (stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod
poştal)
Numărul de
telefon.............................................., adresă e-mail
................................................................................................................................
Denumirea fondului de pensii administrat
privat............................................................................................................................................................
Administrat de ........................................................................................................................................................................ ..................................
(denumirea
administratorului)
Denumirea
angajatorului.........................................................................................
CUI.............................................................................................
Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind
fondurile de pensii administrate privat, cu
modificările şi completările ulterioare, „administratorului, agentului de
marketing şi persoanelor afiliate acestora le este interzis:
a) să ofere beneficii colaterale în scopul de a
convinge o persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la
acesta;
b) să acorde foloase pentru facilitarea aderării
potenţialilor participanţi".
Declaraţia participantului:
Declar pe propria răspundere că nu am semnat un alt act
individual de aderare la un fond de pensii administrat privat.
Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei
de pensii private şi sunt de acord să fiu parte la contractul de societate
civilă şi la contractul de administrare al fondului de
pensii.............................................................................................................................................................................................
Am luat cunoştinţă de toate informaţiile prevăzute la
art. 12 din Legea nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la
prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date,
cu modificările ulterioare.
Administrator Participant
…………………………..
.......................................
(nume şi prenume)
Reprezentant
legal.....................................
.......................................
(nume şi prenume, semnătură şi
ştampilă)
(semnătura)
Data...............................
Broker de pensii
private.......................................................
(denumire)
Agent.....................................
Nr. de Registru agent..............................
(nume, prenume şi semnătură)
ANEXA Nr. 2 la normă
TABEL CENTRALIZATOR
Nr. crt.
|
Fond de pensii administrat privat
|
Participant
|
Rezultat validare
|
Denumire
|
Număr de registru
|
Nume şi prenume
|
Serie şi număr act de identitate
|
CNP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|