E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 30 din 20 noiembrie 2009

pentru aprobarea Normei nr. 22/2009 privind aderarea si evidenta participantilor la fondurile de pensii administrate privat

ACT EMIS DE: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 843 din 7 decembrie 2009



In baza Notei de fundamentare nr. 734 din 12 noiembrie 2009 a Direcţiei reglementare, prezentată în cadrul şedinţei din data de 20 noiembrie 2009,

în baza Hotărârii Parlamentului României nr. 24/2006 privind numirea preşedintelui, a vicepreşedintelui şi a celorlalţi membri ai Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

având în vedere prevederile art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (1) şi art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, ale art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. c)din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private emite următoarea hotărâre:

Art. 1. - Se aprobă Norma nr. 22/2009 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Prezenta hotărâre şi norma menţionată la art. 1 se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi pe site-ul Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (www.csspp.ro).

Art. 3. - Direcţia secretariat, directorul general şi Direcţia reglementare asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri.

Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private,

Mircea Oancea

ANEXA

NORMA Nr. 22/2009

privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

Având în vedere prevederile art. 41 lit. a), c), d), e) şi i) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5 alin. (1) şi art. 36 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, 22, ale art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. c)din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,

Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezenta normă reglementează:

a) dobândirea şi încetarea calităţii de participant la un fond de pensii administrat privat;

b) forma şi conţinutul actului individual de aderare la un fond de pensii administrat privat şi procedura de modificare a acestuia;

c) aderarea la un fond de pensii administrat privat;

d) validarea şi repartizarea aleatorie a participanţilor la un fond de pensii administrat privat;

e) evidenţa participanţilor la un fond de pensii administrat privat;

f) actualizarea informaţiilor referitoare la participanţi, conţinute în Registrul participanţilor, de către Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale, denumită în continuare CNPAS.

Art. 2. - (1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege.

(2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) Legea pensiilor publice - Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare;

b) aderare - procesul prin care persoanele eligibile semnează din proprie iniţiativă un act individual de aderare sau sunt repartizate aleatoriu de către CNPAS;

c) baza de date a administratorilor- informaţiile înregistrate cronologic şi sistematic cu privire la participanţi şi conturile acestora, la contribuţii, precum şi la modificări ale acestor date, administrate printr-un sistem de evidenţă a informaţiilor, astfel încât să reflecte complet, corect şi consistent toate operaţiunile aferente fondului de pensii administrat privat;

d) contractul de asigurare socială - contractul prevăzut la art. 5 alin. (2) din Legea pensiilor publice, conform anexei nr. 3 la norma de aplicare a acestei legi;

e) declaraţii la sistemul public de pensii - declaraţia privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, declaraţia de asigurare depusă de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) pct. IV şi V din Legea pensiilor publice;

f) listă de atenţionare - documentul transmis de CNPAS administratorilor, prin care sunt semnalate concordanţe în legătură cu informaţiile referitoare la participanţii la un fond de pensii administrat privat;

g) persoană eligibilă - persoana în vârstă de până la 35 de ani la data luării în evidenţă de către CNPAS în sistemul asigurărilor sociale, în baza declaraţiei la sistemul public de pensii, precum şi persoana care nu a împlinit vârsta de 45 de ani la data semnării actului individual de aderare la un fond de pensii administrat privat şi care este asigurată la sistemul public de pensii;

h) repartizare aleatorie - procesul prin care persoanele eligibile în vârstă de până la 35 de ani care nu au aderat din proprie iniţiativă la un fond de pensii administrat privat în termenul stabilit de Lege şi de prezenta normă sau care au semnat mai multe acte individuale de aderare transmise la CNPAS în aceeaşi perioadă de raportare sunt repartizate aleatoriu de către aceasta;

i) validare - procesul ulterior aderării, care constă în înregistrarea de către CNPAS în Registrul participanţilor a unei persoane eligibile, ca participant la un fond de pensii administrat privat, pe baza informaţiilor cuprinse în actul individual de aderare, transmise de către administratori şi/sau în baza datelor din declaraţiile la sistemul public de pensii.

CAPITOLUL II

Dobândirea şi încetarea calităţii de participant la un fond de pensii administrat privat

SECŢIUNEA 1

Dobândirea calităţii de participant

Art. 3. - Persoana eligibilă dobândeşte calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat prin îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii:

a) a aderat la un fond de pensii administrat privat prin semnarea unui act individual de aderare sau prin repartizarea aleatorie de către CNPAS la un fond de pensii administrat privat;

b) CNPAS a validat actul individual de aderare, semnat sau alocat.

SECŢIUNEA a 2-a

Incetarea calităţii de participant

Art. 4. - (1) Calitatea de participant la un fond de pensii administrat privat încetează în următoarele cazuri:

a) prin deschiderea dreptului la pensia privată;

b) prin decesul participantului;

c) prin pensionarea de invaliditate pentru afecţiuni care nu mai permit reluarea activităţii, potrivit prevederilor legale din sistemul public de pensii sau potrivit prevederilor legale incidente din actele normative privind legile speciale, după caz.

(2) Momentul încetării calităţii de participant este data efectuării plăţii prevăzută la art. 6 alin. (4) sau la art. 7 alin. (4), după caz.

Art. 5. - (1) Administratorii notifică CNPAS cu privire la cererile primite de la participanţii care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul I sau II pentru afecţiuni care nu mai permit reluarea activităţii, care au menţiunea „nerevizuibil" în condiţiile Legii pensiilor publice sau potrivit prevederilor legale incidente din alte sisteme de pensii, precum şi de la beneficiarul/beneficiarii participantului decedat, prin care se solicită contravaloarea drepturilor cuvenite, prevăzute la art. 37 şi 38 din Lege.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) este transmisă de către administratori la acelaşi termen şi împreună cu raportul lunar prevăzut la art. 16 alin. (2), având specificaţia „invalid/decedat", după caz, pentru participanţii care se încadrează în luna respectivă în această situaţie.

(3) CNPAS transmite administratorilor, la împlinirea a 12 luni de la data emiterii deciziei de pensionare de invaliditate, respectiv de la data decesului, odată cu raportul prevăzut la art. 18 alin. (2), un raport separat conţinând următoarele informaţii, pentru participanţii respectivi:

a) cifra „0" pentru suma totală virată/reţinută în lună;

b) cifra „0" pentru codul unic de identificare al angajatorului.

(4) In cadrul raportului prevăzut la alin. (3) CNPAS precizează că informaţiile de la lit. a) şi b) reprezintă ultima informaţie în legătură cu viramentele contribuţiilor pentru participanţii în cauză şi nicio modificare referitoare la contribuţii nu mai poate avea loc după această dată.

Art. 6. - (1) Plata contravalorii activului personal net al participantului pensionat de invaliditate se va efectua conform prevederilor art. 6 din Norma nr. 19/2008 privind utilizarea activului personal net al participantului la un fond de pensii administrat privat în caz de invaliditate şi în caz de deces, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 35/2008.

(2) Contul participantului pensionat de invaliditate rămâne activ pe o perioadă de 12 luni de la data deschiderii dreptului la pensia de invaliditate.

(3) In perioada menţionată la alin. (2) se pot primi contribuţii şi se pot efectua regularizări.

(4) După 12 luni de la data deschiderii dreptului la pensia de invaliditate şi în urma primirii raportului de la CNPAS, prevăzut la art. 5 alin. (3), administratorii efectuează, după caz, plata contravalorii activului personal acumulat de la data plăţii prevăzută art. 6 alin. (2) din Norma nr. 19/2008 până în acel moment şi îi închid contul participantului.

Art. 7. - (1) Transferul contravalorii activului personal net al participantului decedat către beneficiarul acestuia se va efectua conform prevederilor art. 8 din Norma nr. 19/2008.

(2) Contul participantului decedat rămâne activ pe o perioadă de 12 luni de la data decesului.

(3) In perioada menţionată la alin. (2) se pot primi contribuţii şi se pot efectua regularizări.

(4) După 12 luni de la data decesului şi în urma primirii raportului de la CNPAS prevăzut la art. 5 alin. (3), administratorii efectuează, după caz, transferul contravalorii activului personal acumulat de la data plăţii prevăzută la art. 9 alin. (4) din Norma nr. 19/2008 până în acel moment şi îi închid contul participantului decedat.

CAPITOLUL III

Dispoziţii generale privind actul individual de aderare şi procedura de modificare a acestuia

SECŢIUNEA 1

Actul individual de aderare utilizat în cadrul procesului de aderare

Art. 8. - (1) Prin semnarea actului individual de aderare persoana îşi exprimă acordul de a fi parte la contractul de societate civilă, acceptul cu privire la conţinutul acestuia şi la prospectul schemei de pensii private.

(2) Actul individual de aderare este completat de către persoana eligibilă care aderă sau de către agentul de marketing pe baza informaţiilor furnizate de către persoana eligibilă şi este semnat în faţa agentului de marketing.

(3) La momentul semnării actului individual de aderare agentul de marketing are următoarele obligaţii:

a) să solicite o copie a actului de identitate valabil, cu semnătura în original a persoanei eligibile pe aceeaşi pagină cu imaginea reprodusă prin copiere;

b) să confrunte datele din actul de identitate original cu copia acestuia, precum şi cu datele înscrise în actul individual de aderare;

c) să prezinte prospectul în vigoare la data semnării şi să înmâneze gratuit un exemplar al acestuia persoanei care aderă;

d) să înmâneze persoanei eligibile un exemplar semnat al actului individual de aderare, în original.

(4) Este interzisă utilizarea sau semnarea unor acte individuale de aderare ale căror formă şi conţinut nu au fost avizate de către Comisie, sub sancţiunea nulităţii absolute a actului individual de aderare.

(5)  Este interzisă delegarea, împuternicirea sau reprezentarea persoanei în relaţia cu agentul de marketing, sub sancţiunea nulităţii absolute a actului individual de aderare încheiat cu nerespectarea acestei prevederi.

Art. 9. - (1) Actul individual de aderare se completează în două exemplare, fiecare exemplar se semnează în original de către persoana eligibilă şi de către agentul de marketing şi se distribuie astfel:

a) un exemplar se păstrează de către administratorul fondului de pensii administrat privat la care persoana eligibilă a aderat;

b) un exemplar se păstrează de către persoana eligibilă care a aderat la un fond de pensii administrat privat.

(2) Pentru actele individuale de aderare deţinute de participanţi, care sunt pierdute sau distruse în mod ireversibil, administratorii eliberează copii, în urma cererilor adresate de participanţi.

Art. 10. - (1) Forma şi conţinutul actului individual de aderare sunt avizate de către Comisie odată cu autorizarea prospectului schemei de pensii private.

(2) Forma şi conţinutul actului-cadru individual de aderare utilizat în cadrul procesului de aderare sunt prevăzute în anexa la prezenta normă.

(3) Seriile şi numerele unice ale actelor individuale de aderare, necesare fondatorilor în vederea obţinerii deciziei de autorizare a fondului de pensii administrat privat, sunt alocate de Comisie la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare.

(4) Comisia alocă numerele şi seriile actelor individuale de aderare pentru fiecare fond de pensii administrat privat.

(5) Este interzisă introducerea de către administratori în actele individuale de aderare a altor informaţii decât cele prevăzute în anexă, cu excepţia seriei şi numărului unic alocate de Comisie, precum şi a siglei şi logoului administratorului.

SECŢIUNEA a 2-a

Modificarea actului individual de aderare utilizat în cadrul procesului de aderare

Art. 11. - (1) Modificarea formei şi conţinutului actului individual de aderare se va face de către administrator numai cu obţinerea în prealabil a avizului Comisiei.

(2) Avizul de modificare a formei şi conţinutului actului individual de aderare se eliberează de Comisie ca urmare a unei cereri scrise depuse la Comisie de către administrator, împreună cu modificările propuse şi cu motivaţia solicitării.

Art. 12. - (1) Comisia hotărăşte cu privire la eliberarea avizului de modificare a formei şi conţinutului actului individual de aderare în termen de 10 zile lucrătoare de la înregistrarea dosarului complet al solicitantului.

(2) Administratorul este obligat ca în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a unei autorizaţii sau a unui aviz de la Comisie care determină modificarea informaţiilor prevăzute în actul individual de aderare, cu privire la administrator şi/sau la fondul de pensii administrat privat, să solicite avizarea modificării actului individual de aderare.

(3) Orice solicitare din partea Comisiei privind informaţii suplimentare sau pentru modificarea documentelor prezentate iniţial întrerupe termenul prevăzut la alin. (1), un nou termen începând să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări.

(4) Depunerea informaţiilor suplimentare sau a documentelor cu modificări solicitate de Comisie nu poate fi făcută, sub sancţiunea respingerii cererii, mai târziu de 10 zile lucrătoare de la data solicitării Comisiei.

(5) In situaţia în care se constată lipsa unor documente solicitate sau documentele depuse sunt incomplete, ilizibile ori au o formă necorespunzătoare, se solicită completarea sau înlocuirea acestora, după caz.

Art. 13. - (1) Neîndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute în prezenta normă duce la respingerea cererii de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare.

(2) Decizia de respingere, scrisă şi motivată, se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la adoptarea acesteia de către Comisie.

(3) Decizia de respingere poate fi contestată în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării ei, în conformitate cu Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 14. - O nouă cerere de eliberare a avizului pentru modificarea actului individual de aderare poate fi adresată Comisiei numai după ce au fost remediate deficienţele care au constituit motivele de respingere a cererii iniţiale.

CAPITOLUL IV

Validarea şi repartizarea aleatorie a persoanelor eligibile în cadrul procesului de aderare

SECŢIUNEA 1

Validarea persoanelor eligibile în cadrul procesului de aderare

Art. 15. - (1) CNPAS întocmeşte Registrul participanţilor, prevăzut la art. 34 din Lege.

(2) CNPAS completează lunar Registrul participanţilor cu informaţiile referitoare la persoanele eligibile prevăzute la:

a) art. 30 alin. (1) din Lege, care sunt obligate să adere la un fond de pensii administrat privat;

b) art. 30 alin. (2) din Lege, care îşi exprimă opţiunea de a adera la un fond de pensii administrat privat.

(3) Registrul participanţilor la fondurile de pensii administrate privat cuprinde:

a) numele, prenumele şi domiciliul tuturor participanţilor aflaţi în evidenţa CNPAS;

b) codul numeric personal al acestora;

c) seria şi numărul actului de identitate;

d) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;

e) data semnării actului individual de aderare;

f) numărul de registru al administratorului din Registrul Comisiei;

g) numărul de registru al fondului de pensii administrat privat din Registrul Comisiei;

h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului sau a angajatorilor, după caz;

i) numărul de registru al agentului de marketing persoană juridică din Registrul Comisiei;

j) numărul de registru al agentului de marketing persoană fizică din Registrul Comisiei.

Art. 16. - (1) Administratorii au obligaţia de a verifica informaţiile înscrise în actele individuale de aderare cu datele înscrise în copia actului de identitate, de a înregistra informaţiile în evidenţele proprii, în maximum 10 zile lucrătoare de la semnarea actului individual de aderare, şi de a transmite informaţiile în vederea validării de către CNPAS la următorul raport lunar.

(2) Administratorii au obligaţia să întocmească lunar un raport care să cuprindă informaţii privind persoanele eligibile care au semnat un act individual de aderare.

(3) Administratorii transmit lunar raportul prevăzut la alin. (2) către CNPAS şi către Comisie, la data de 25 a fiecărei luni, pentru persoanele eligibile care au semnat un act individual de aderare, pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă.

(4) Raportul transmis lunar conţine următoarele informaţii:

a) numele şi prenumele persoanelor care au semnat un act individual de aderare;

b) codul numeric personal al acestora;

c) seria şi numărul actului de identitate;

d) seria şi numărul unic ale actului individual de aderare;

e) data semnării actului individual de aderare;

f) codul de înregistrare a administratorului în Registrul Comisiei;

g) codul de înregistrare a fondului de pensii administrat privat în Registrul Comisiei;

h) codul unic de identificare şi denumirea angajatorului;

i) codul de înregistrare a agentului de marketing persoană juridică în Registrul Comisiei;

j) codul de înregistrare a agentului de marketing persoană fizică în Registrul Comisiei.

(5) Odată cu transmiterea raportului prevăzut la alin. (2), administratorii au obligaţia să transmită Comisiei, prin intermediul mijloacelor tehnice oferite de către aceasta sau pe suport electronic, sub semnătură electronică extinsă, imaginea scanată a actelor individuale de aderare şi a actelor de identitate ale persoanelor ale căror date au fost înregistrate în raport.

(6) Imaginea scanată a documentelor prevăzute la alin. (5) este memorată în fişiere tip TIF, după forma xxx CNP, unde xxx reprezintă seria unică alocată de Comisie administratorului la momentul obţinerii deciziei de avizare a actului individual de aderare, iar CNP reprezintă codul numeric personal al fiecărei persoane înregistrate în raport.

(7) In cazul nerespectării termenului de transmitere a raportului de către administratori, acesta se transmite la următorul termen prevăzut la alin. (3).

(8) In cazul în care pentru o anumită lună un administrator nu încheie niciun act individual de aderare, acesta nu întocmeşte şi nu transmite raportul prevăzut la alin. (2).

Art. 17. - (1) Pe baza raportului transmis lunar de către administratori, CNPAS verifică:

a) dacă persoana este înscrisă în Registrul participanţilor;

b) dacă persoana este înscrisă în Registrul de evidenţă al asiguraţilor din sistemul public de pensii, administrat de CNPAS;

c) dacă persoana figurează cu un singur act individual de aderare raportat la CNPAS, în cadrul aceleiaşi raportări.

(2) Până la data de 10 a lunii următoare celei pentru care se întocmeşte raportul, CNPAS actualizează Registrul participanţilor şi înscrie în acesta, ca validate, informaţiile din actele de aderare pentru persoanele care îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1).

(3) CNPAS invalidează informaţiile din actele de aderare pentru persoanele care:

a) figurează cu un singur act individual de aderare raportat de către administratori, dar nu sunt înregistrate în Registrul de evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de pensii;

b) au aderat anterior raportării lunare curente sau pentru care au fost raportate mai multe acte de aderare în cadrul aceleiaşi raportări lunare;

c) au semnat acte individuale de aderare care nu sunt completate cu toate informaţiile solicitate, cu excepţia denumirii şi codului unic de înregistrare al angajatorului, precum şi a numărului de telefon şi e-mailului persoanelor eligibile.

Art. 18. - (1) In cazul persoanelor ale căror acte individuale de aderare au fost invalidate întrucât acestea nu figurează în Registrul de evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de pensii, dar pentru care administratorul deţine un act individual de aderare completat şi semnat, precum şi copia actului de identitate, administratorul include datele acestora în următoarele minimum 3 rapoarte către CNPAS şi către Comisie, începând cu luna următoare semnării actului individual de aderare.

(2) In data de 12 a fiecărei luni, CNPAS transmite administratorilor şi Comisiei un raport asupra procesului de validare a actelor individuale de aderare ale participanţilor, care conţine informaţiile prevăzute la art. 16 alin. (4), câmpurile aferente codurilor de validare şi motivele invalidărilor pe baza datelor din Registrul de evidenţă a asiguraţilor din sistemul public de pensii, precum şi data validării şi înscrierii în Registrul participanţilor.

(3) In termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii raportului CNPAS prevăzut la alin. (2), administratorul are obligaţia de a notifica în scris persoanelor cu care a semnat un act individual de aderare rezultatul procesului de validare.

(4) Notificarea participanţilor se va face după fiecare raport primit din partea CNPAS, prin orice mijloc care poate fi dovedit ulterior.

SECŢIUNEA a 2-a

Repartizarea aleatorie a persoanelor eligibile în cadrul procesului de aderare

Art. 19. - (1) Persoanele eligibile au la dispoziţie o perioadă de 4 luni de la data la care sunt obligate prin efectul legii pentru a adera la un fond de pensii administrat privat.

(2) In data de 10 a fiecărei luni, CNPAS începe procesul de repartizare aleatorie, prin identificarea persoanelor care sunt obligate să adere la un fond de pensii administrat privat, care nu au semnat niciun act individual de aderare validat la un fond de pensii administrat privat şi pentru care niciun administrator nu a transmis informaţiile prevăzute la art. 16 alin. (4) în rapoartele aferente ultimelor 4 luni de la data la care acestea sunt obligate prin efectul legii să adere.

Art. 20. -In vederea organizării repartizării aleatorii, CNPAS clasifică persoanele eligibile care urmează a fi repartizate în funcţie de următoarele criterii:

a) vârstă;

b)gen.

Art. 21. - (1) CNPAS organizează datele persoanelor pe categorii, după criteriul de vârstă, astfel:

a) persoanele cu vârsta de până la 25 de ani;

b) persoanele cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani.

(2) Fiecare categorie de persoane prevăzută la alin. (1) este împărţită în funcţie de gen, prima grupă fiind cea a persoanelor de gen feminin.

(3) Categoriile de persoane care urmează a fi repartizate aleatoriu de către CNPAS sunt:

a) prima grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii administrate privat conţine persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul feminin;

b) a doua grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii administrate privat conţine persoanele prevăzute la alin. (1) lit. a) de genul masculin;

c) a treia grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii administrate privat conţine persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul feminin;

d) a patra grupă de persoane ce urmează a fi repartizată către fondurile de pensii administrate privat conţine persoanele prevăzute la alin. (1) lit. b) de genul masculin.

Art. 22. - (1) CNPAS repartizează persoanele eligibile din fiecare categorie prevăzută la art. 21 alin. (3) astfel: pe o perioadă de 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei norme, fondurile de pensii administrate privat care deţin o cotă de peste 20% din numărul total de participanţi nu participă la procesul de repartizare aleatorie a persoanelor eligibile. Pentru celelalte fonduri, repartizarea aleatorie a persoanelor eligibile se face direct proporţional cu numărul actelor individuale de aderare validate în luna respectivă.

(2) Repartizarea persoanelor eligibile din cadrul fiecărei grupe se efectuează, una câte una, în ordinea crescătoare a vârstei, începând cu fondul de pensii administrat privat cu cel mai mare număr de persoane validate.

Art. 23. - (1) Repartizarea aleatorie lunară este finalizată de către CNPAS până cel târziu la data de 15 a lunii respective.

(2) La finalizarea repartizării aleatorii, CNPAS înregistrează ca validate persoanele eligibile pentru fiecare fond de pensii administrat privat, generează serii şi numere unice ale actelor individuale de aderare pentru persoanele repartizate aleatoriu şi actualizează informaţiile în Registrul participanţilor.

Art. 24. -In data de 18 a lunii respective, CNPAS notifică fiecărui administrator şi Comisiei lista cu elementele de identificare, precum nume, prenume şi cod numeric personal, şi elementele de contact, precum domiciliul şi seria şi numărul actului de aderare alocat pentru persoanele repartizate aleatoriu, precum şi data validării şi înscrierii în Registrul participanţilor.

Art. 25. - Administratorul căruia i-au fost repartizate aleatoriu persoane eligibile de către CNPAS are obligaţia de a le informa în scris, prin intermediul serviciilor poştale, în termen de 30 de zile calendaristice de la data notificării prevăzută la art. 24 cu privire la denumirea fondului de pensii administrat privat şi a administratorului acestuia, precum şi cu privire la numărul şi seria actului individual de aderare alocat.

CAPITOLUL V

Actualizarea informaţiilor cuprinse în Registrul participanţilor la fondurile de pensii administrate privat

Art. 26. - In cadrul procesului de aderare, CNPAS actualizează Registrul participanţilor în baza:

a) rapoartelor lunare transmise de către administratori cu informaţiile cuprinse în actele individuale de aderare;

b) rapoartelor lunare transmise de către administratori cu informaţiile cu privire la datele de identificare şi de contact ale participanţilor cuprinse în documentele justificative ale participanţilor sau angajatorilor;

c) informaţiilor cuprinse în declaraţiile nominale iniţiale sau rectificative, în declaraţiile de asigurare ori comunicările de modificare sau, după caz, în contractele de asigurare, respectiv actele adiţionale la acestea;

d) informaţiilor primite de la Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor, denumit în continuare CNABDEP;

e) informaţiilor primite de la Oficiul Român pentru Imigrări, denumit în continuare ORI;

f) deciziilor Comisiei.

Art. 27. - (1) Ori de câte ori este cazul, administratorii întocmesc, suplimentar faţă de raportul prevăzut la art. 16 alin. (2), rapoarte pe care le transmit către CNPAS la termenul prevăzut la art. 16 alin. (3), în baza:

a) cererilor primite din partea participanţilor;

b) listelor de atenţionare primite de la CNPAS;

c) cererilor primite de la beneficiari, în cazul decesului participantului;

d) cererilor primite de la participanţi care se află în situaţia prevăzută la art. 30 alin. (1) şi (2) din Lege şi care au obţinut o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de desfiinţare totală a actului individual de aderare.

(2) Cererile primite din partea participanţilor sau beneficiarilor pot fi pentru modificarea unor elemente de identificare ori de contact, pentru executarea unor hotărâri judecătoreşti, ca urmare a deschiderii dreptului la pensie de invaliditate pentru afecţiuni ireversibile, ca urmare a deschiderii dreptului la pensia privată, sau pentru solicitarea contravalorii activului personal net, ca urmare a decesului participantului.

(3) Administratorii au obligaţia efectuării de îndată a tuturor modificărilor cu privire la elementele de identificare şi de contact ale unui participant la fondul de pensii pe care îl administrează, după confirmarea operării acestora în Registrul participanţilor de către CNPAS.

(4) Administratorii au obligaţia înregistrării, evidenţierii cronologice şi păstrării istoricului modificărilor cu privire la elementele de identificare şi de contact ale unui participant la fondul de pensii pe care îl administrează.

Art. 28. - Rapoartele prevăzute la art. 27 alin. (1) transmise la CNPAS de către administratori conţin un cod de descriere a tipului de operaţiuni, cu valori distincte pentru:

a) solicitarea de ştergere a participantului din Registrul participanţilor ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile de desfiinţare totală a actului individual de aderare;

b) solicitarea de schimbare a datelor aferente actului individual de aderare;

c) solicitarea de schimbare a numelui şi prenumelui participantului, a seriei şi numărului actului de identitate;

d) solicitarea de modificare a codului numeric personal al participantului ca urmare a schimbării cetăţeniei;

e) solicitarea de modificare a codului numeric personal al participantului ca urmare a unei erori materiale;

f) solicitarea privind luarea în evidenţă a încetării calităţii de participant prin dobândirea calităţii de pensionar de invaliditate;

g) solicitarea privind luarea în evidenţă a încetării calităţii de participant prin deschiderea dreptului la pensia privată;

h) solicitarea privind luarea în evidenţă a încetării calităţii de participant, prin deces, ca urmare a depunerii de către beneficiar a copiei de pe certificatul de moştenitor.

Art. 29. - (1) Pe baza datelor şi informaţiilor conţinute în rapoartele primite de la administratori, corelate cu informaţiile existente în baza de date a asiguraţilor la sistemul public de pensii, CNPAS actualizează elementele de identificare ale participanţilor referitoare la codul numeric personal, seria şi numărul actului de identitate, numele şi prenumele, domiciliul şi/sau Registrul participanţilor cu privire la încetarea calităţii de participant.

(2) Pe baza datelor primite de la CNABDEP, ORI sau administratori, CNPAS întocmeşte, după caz, liste de atenţionare, prevăzute la art. 30.

Art. 30. - (1) In data de 12 a fiecărei luni, CNPAS transmite administratorilor listele de atenţionare.

(2) Listele de atenţionare cuprind:

a) informaţii referitoare la persoanele eligibile, cu mai multe acte individuale de aderare, care au acelaşi nume şi acelaşi cod numeric personal;

b) informaţii referitoare la persoanele eligibile cu nume diferite, dar având acelaşi cod numeric personal;

c) informaţii referitoare la participanţii decedaţi sau la cei care au pierdut ori au primit cetăţenia română, obţinute lunar de către CNPAS de la CNABDEP;

d) informaţii referitoare la participanţi care au deschise mai multe conturi;

e) informaţii referitoare la participanţii care au dobândit calitatea de pensionar de invaliditate;

f) informaţii referitoare la participanţii ale căror coduri numerice personale nu se regăsesc în baza de date a CNABDEP;

g) alte informaţii referitoare la participanţi care au drept efect modificări în Registrul participanţilor.

Art. 31. - (1) In cel mai scurt timp posibil de la primirea listelor de atenţionare, administratorii analizează situaţia şi se adresează, după caz, fiecărui participant menţionat în listă, angajatorilor sau altor administratori, în vederea clarificării situaţiei notificate.

(2) In cazul notificării participantului de către administrator cu privire la semnalizarea unor erori materiale referitoare la elementele de identificare ale participantului, participantul este obligat să întreprindă toate măsurile necesare în vederea corectării erorii.

(3) Participantul este obligat să notifice în scris administratorului fondului de pensii administrat privat la care a aderat sau a fost repartizat aleatoriu, precum şi angajatorului sau angajatorilor, după caz, orice modificare referitoare la elementele de identificare şi/sau de contact, însoţite de copii ale actelor doveditoare eliberate de instituţiile abilitate, în termen de 30 de zile calendaristice de la eliberarea acestora.

Art. 32. - (1) In cazul în care CNPAS constată că pentru acelaşi cod numeric personal există diferenţe semnificative între numele participantului transmis prin informaţiile cuprinse în actul individual de aderare şi numele din declaraţia nominală transmisă de către angajator, CNPAS notifică administratorului această situaţie în lista de atenţionare.

(2) In cel mai scurt timp posibil de la primirea listei de atenţionare, administratorul se adresează în scris participantului menţionat în listă şi, după caz, angajatorului, în vederea clarificării situaţiei descrise la alin. (1).

(3) In cazul în care se constată că datele aparţin aceluiaşi participant, iar eroarea materială a apărut în declaraţia nominală transmisă de către angajator casei teritoriale de pensii, administratorul notifică participantului să solicite angajatorului îndreptarea erorii materiale şi transmiterea unei declaraţii rectificative casei teritoriale de pensii, care să conţină numele corect.

(4) In cazul în care se constată că datele aparţin aceluiaşi participant, iar numele acestuia s-a modificat ca urmare a unor schimbări legale de nume, respectiv căsătorie, divorţ sau pe cale administrativă, operate în baza de date administrată de CNABDEP, şi modificările nu au fost comunicate angajatorilor de către participant, administratorul notifică participantul să solicite angajatorului înscrierea noului nume în următoarea declaraţie nominală transmisă la CNPAS.

(5) In cazul în care modificările legale de nume sunt comunicate administratorului de către participant, administratorul are obligaţia de a întocmi raportul prevăzut la art. 27 şi de a notifica CNPAS cu privire la noul nume al participantului, prin înscrierea unei poziţii având menţiunea „modificări de elemente de identificare", conţinând noul nume al participantului, în termenul prevăzut la art. 16 alin. (3), ataşând la raport copia actului de identitate.

(6) CNPAS, pe baza rapoartelor primite de la administratori, corelate cu informaţiile existente în baza de date a asiguraţilor la sistemul public de pensii, operează modificarea numelui participantului în Registrul participanţilor şi îl informează pe administrator asupra operării modificării.

Art. 33. - (1) In cazul cererilor primite de administrator de la persoane care se află în situaţia prevăzută la art. 30 alin. (1) din Lege şi care au obţinut o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de desfiinţare totală a actului individual de aderare, iar persoana respectivă are obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat, se întreprind următoarele acţiuni:

a) persoana transmite administratorului la care este înregistrat ca participant, precum şi CNPAS o copie a hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile;

b) la primirea copiei hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile, administratorul comunică CNPAS desfiinţarea actului individual de aderare pentru participantul respectiv, prin înscrierea menţiunii „ştergerea participantului din Registrul participanţilor", îi remite o copie a hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile;

c) CNPAS procedează la recuperarea contribuţiei brute virate până la momentul eliminării din Registrul participanţilor, în vederea returnarii acesteia către Bugetul asigurărilor sociale de stat, prin compensare cu contribuţiile de virat la data următorului virament lunar;

d) CNPAS înscrie în listele nominale de viramente, la următorul termen de virament, pentru participantul în cauză, suma reprezentând contravaloarea contribuţiilor totale brute virate, cu semnul minus, după eliminarea din Registrul participanţilor;

e)în cazul în care activul personal al participantului este mai mic decât valoarea contribuţiilor brute virate la fond, diferenţa se acoperă din veniturile administratorului prevăzute la art. 85 lit. a) din Lege;

f) în cazul în care activul personal al participantului este mai mare decât valoarea contribuţiilor brute virate la fond, diferenţa se face venit din exploatare la fondul respectiv;

g) după efectuarea operaţiunilor prevăzute la lit. a)-f), administratorul închide contul participantului.

(2) In cazul cererilor primite de administrator de la persoane care se află în situaţia prevăzută la art. 30 alin. (2) din Lege şi care au obţinut o hotărâre judecătorească definitivă şi irevocabilă de desfiinţare totală a actului individual de aderare, iar persoana respectivă nu are obligaţia de a adera la un fond de pensii administrat privat, sunt aplicabile prevederile alin. (1).

Art. 34. - (1) In cazul în care CNPAS nu comunică administratorului informaţiile referitoare la domiciliul participanţilor repartizaţi aleatoriu, administratorul procedează astfel:

a) identifică participanţii care au fost repartizaţi aleatoriu la fondul de pensii pe care îl administrează şi care nu figurează cu adresă de domiciliu;

b) identifică angajatorul după codul unic de identificare şi se adresează acestuia, în scris, în vederea identificării adresei de domiciliu a participantului;

c) după primirea adresei de domiciliu de la angajatorul participantului, administratorul solicită în scris participantului transmiterea unei copii de pe actul de identitate, cu semnătură în original pe aceeaşi pagină cu imaginea reprodusă prin copiere;

d) în următorul raport transmis către CNPAS, administratorul comunică adresa participantului prin menţiunea „modificări de date personale" şi ataşează copia actului de identitate.

(2) In baza raportului menţionat la alin. (1) lit. d) şi a documentelor justificative primite, CNPAS înscrie în evidenţele proprii adresa de domiciliu a respectivului participant.

Art. 35. - (1) In cazul în care un cetăţean străin, rezident în România, având un cod numeric personal care începe cu cifra 7 sau 8, participant la un fond de pensii administrat privat, dobândeşte cetăţenia română, acesta are obligaţia notificării administratorului şi angajatorului asupra acestui fapt, în termen de 30 de zile calendaristice de la data eliberării actelor de identitate şi ataşează documentele justificative.

(2) Angajatorul, la primirea notificării prevăzute la alin. (1) şi a copiilor de pe documentele justificative, transmite la casa teritorială de pensii o declaraţie nominală rectificativă, la următorul termen de depunere a declaraţiilor.

(3) Administratorul notificat conform alin. (1) informează CNPAS, prin înscrierea în următorul raport lunar a respectivei modificări, în vederea modificării codului numeric personal al participantului în Registrul participanţilor.

(4) CNPAS, în baza raportului şi a documentelor justificative primite de la administrator, precum şi a declaraţiei nominale rectificative primite de la angajator, operează modificarea codului numeric personal în Registrul participanţilor, după consultarea CNABDEP, şi informează administratorul la data prevăzută la art. 30 alin. (1).

(5) Administratorul, în baza informării din partea CNPAS, operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii.

Art. 36. - (1) In cazul în care din evidenţele CNABDEP rezultă ca a fost modificat codul numeric personal al unui participant şi acesta are un nou act de identitate, participantul are obligaţia de a transmite administratorului o copie după noul act de identitate, cu semnătură în original pe aceeaşi pagină cu imaginea reprodusă prin copiere, în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la eliberarea noului document.

(2) Administratorul notifică CNPAS în vederea înscrierii noului cod numeric personal în Registrul participanţilor, pentru participantul în cauză.

(3) CNPAS, în baza raportului şi a documentelor justificative primite de la administrator, precum şi a declaraţiilor din sistemul public de pensii, operează modificarea codului numeric personal în Registrul participanţilor şi informează administratorul la data prevăzută la art. 30 alin. (1).

(4) Administratorul, în baza informării din partea CNPAS, operează modificarea codului numeric personal al participantului în evidenţele proprii.

Art. 37. - Administratorii au obligaţia de a păstra în evidenţele proprii istoricul operaţiunilor descrise la art. 27 alin. (2), art. 32-36 şi documentele justificative aferente.

CAPITOLUL VI

Dispoziţii finale

Art. 38. - Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare.

Art. 39. - (1) Angajatorii, persoane fizice şi juridice, sunt obligaţi să pună la dispoziţia Comisiei şi administratorilor de fonduri de pensii administrate privat datele şi documentele necesare pentru identificarea participanţilor la fondurile de pensii administrate privat.

(2) Administratorii îşi transmit reciproc informaţii, la solicitarea scrisă a unuia dintre aceştia cu privire la datele participanţilor incluşi în operaţiunile descrise la art. 32, 35 şi 36.

Art. 40. - Nerespectarea dispoziţiilor cuprinse în prezenta normă se sancţionează în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare, respectiv art. 16, art. 81 alin. (1) lit. c), art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi art. 141 alin. (2)-(11) din Lege.

Art. 41. - Toate rapoartele transmise de către CNPAS la Comisie vor fi în format electronic, sub semnătură electronică extinsă, iar formatul acestor rapoarte se va stabili prin act adiţional la protocolul încheiat între cele două instituţii.

Art. 42. -Anexa face parte integrantă din prezenta normă.

Art. 43. - Prezenta normă intră în vigoare la 1 ianuarie 2010.

Art. 44. - La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 18/2007 privind aderarea şi evidenţa participanţilor la fondurile de pensii administrate privat, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 46/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 13 iulie 2007, republicată, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

ANEXĂ la normă

ACT-CADRU DE ADERARE

Nr. deciziei de autorizare ca administrator ..................................................................................................................................................................

Nr. deciziei de autorizare a prospectului schemei de pensii private ...............................................................................................................................

Nr. deciziei de autorizare afondului de pensii administrat privat ....................................................................................................................................

Numele şi prenumele participantului: ........................................................................................................................................................................ ..

Codul numeric personal...........................................................................................................B.I./C.I. seria ................. nr .......................................

Data naşterii: zz/ll/aaaa: ........................................................................................................................................................................ ......................

Adresa de domiciliu (localitate, judeţ/sector, stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Adresa de corespondenţă (localitate, judeţ/sector, stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Numărul de telefon: ............................................................................................................... adresa e-mail ...............................................................

Denumirea fondului de pensii administrat privat ...........................................................................................................................................................

Administrat de (denumirea administratorului) ...............................................................................................................................................................

Adresa de corespondenţă a administratorului (localitate, judeţ/sector, stradă, număr, bloc, scară, etaj, apartament, cod poştal)

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Denumirea angajatorului ..................................................................................... CUI................................................................................................

Conform prevederilor Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, „administratorului, agentului de marketing şi persoanelor afiliate acestora le este interzis:

1. să ofere beneficii colaterale în scopul de a convinge o persoană să adere la un fond de pensii sau să rămână participant la acesta;

2. să acorde foloase pentru facilitarea aderării potenţialilor participanţi."

Declaraţia participantului:

1. Declar pe propria răspundere că mă aflu la prima aderare la un fond de pensii administrat privat şi că nu am mai semnat un alt act individual de aderare la un astfel de fond. |_|

(Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se află la prima aderare.)

2. Declar pe propria răspundere că am semnat acest act individual de aderare în vederea transferului meu de la un alt fond de pensii administrat privat. |_|

(Se marchează cu X de către participant numai în situaţia în care se transferă de la un alt fond de pensii administrat privat.)

3. Am luat cunoştinţă de prevederile prospectului schemei de pensii private şi sunt de acord să fiu parte la contractul de societate civilă şi la contractul de administrare al fondului de pensii administrat privat.

Conform Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, participantul beneficiază de dreptul de acces, de intervenţie, de a nu fi supus unei decizii individuale şi de a se adresa justiţiei. Participantul are dreptul de a se opune prelucrării datelor personale care îl privesc şi de a solicita ştergerea datelor, printr-o cerere scrisă, datată şi semnată, adresată (denumirea administratorului) ................................................. care prelucrează datele participantului conţinute în prezenta anexă, în scopul prevăzut de Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Administrator,

........................................................................

Reprezentant legal,

........................................................................

(numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

Data.................................................................

........................................................................

Broker de pensii private

........................................................................

(denumirea)

Participant,

........................................................................

(numele şi prenumele)

........................................................................

(semnătura)

Agent,

........................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

Nr. de Registru agent

........................................................................


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 30/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 30 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 30/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu