HOTARARE Nr.
529 din 30 mai 2007
pentru aprobarea Procedurii
de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate si a acordului de pret in
avans
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 395 din 12 iunie 2007
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 42 alin. (9) şi (12) din Ordonanţa Guvernului nr.
92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Se aprobă Procedura de emitere a soluţiei
fiscale individuale anticipate şi a acordului de preţ în avans, prevăzută în
anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. - Pe data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 2.164/2004 privind aprobarea
Criteriilor şi documentelor necesare pentru obţinerea soluţiei fiscale
individuale anticipate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.194 din 14 decembrie 2004.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
ANEXĂ
PROCEDURA
de emitere a soluţiei fiscale individuale anticipate
şi a acordului de preţ în avans
CAPITOLUL I
Procedura de emitere a soluţiei fiscale individuale
anticipate
Art. 1. - Soluţia fiscală individuală anticipată,
definită în Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, este denumită în
continuare soluţie fiscală.
Art. 2. - Pot depune cerere pentru emiterea unei
soluţii fiscale contribuabilii înregistraţi la organele fiscale.
Art. 3. - Soluţia fiscală se emite ca urmare a cererii
adresate de către contribuabil Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 4. - (1) Anterior depunerii cererii de emitere a
unei soluţii fiscale şi a documentaţiei, contribuabilul poate solicita în scris
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală o discuţie preliminară în vederea
stabilirii existenţei stării de fapt viitoare pentru emiterea unei soluţii
fiscale.
(2) Cererea pentru discuţia preliminară va conţine
informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului şi ale
reprezentantului legal, precum şi o scurtă prezentare a obiectului discuţiei.
(3) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va
comunica în scris contribuabilului data, ora, locul şi numele persoanelor care
vor participa la discuţia preliminară.
(4) Ca urmare a discuţiei preliminare, se va stabili
numărul de soluţii fiscale necesare reglementării situaţiei fiscale de fapt
viitoare.
Art. 5. - Tariful de emitere a
unei soluţii fiscale se achită în lei şi este în valoare de 1.000 de euro, la
cursul comunicat de Banca Naţională a României în ziua efectuării plăţii.
Art. 6. - (1) Cererea pentru emiterea soluţiei fiscale
trebuie să conţină datele de identificare ale contribuabilului, ale
reprezentantului legal şi prezentarea stării de fapt viitoare pentru care se
solicită emiterea acesteia. O cerere poate conţine prezentarea mai multor stări
de fapt viitoare pentru care se solicită soluţii fiscale.
(2) Cererea va fi însoţită de
documentaţia aferentă şi dovada achitării tarifului de emitere.
Art. 7. - Documentaţia pentru emiterea soluţiilor
fiscale trebuie să conţină următoarele informaţii:
a) situaţia detaliată privind activitatea
contribuabilului, în prezent şi în viitor;
b) prezentarea completă a stărilor de fapt viitoare
pentru care se solicită soluţii fiscale, însoţită de descrierea motivelor de
fapt şi a temeiului de drept;
c) obligaţiile fiscale pentru care se solicită soluţii
fiscale;
d) punctul de vedere al
contribuabilului cu privire la reglementarea fiscală a situaţiilor de fapt
viitoare prezentate în cerere;
e) declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului
că nu există nicio procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs
pentru cazul descris şi pentru care este solicitată emiterea soluţiilor
fiscale;
f) declaraţia pe propria răspundere privind
corectitudinea informaţiilor furnizate prin cerere şi a documentaţiei
prezentate;
g) acte administrative, acte de control sau alte acte
emise în legătură cu cazul descris pentru care se
solicită soluţii fiscale;
h) prezentarea altor elemente considerate relevante de
contribuabil.
Art. 8. - (1) Documentaţia pentru emiterea soluţiei
fiscale va fi depusă la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în două
exemplare. In cazul în care există documente în limba străină, acestea vor fi
însoţite de traduceri în limba română efectuate de traducători autorizaţi.
(2) Documentaţia depusă va fi îndosariată, respectiv
paginile vor fi numerotate şi însoţite de opis.
(3) Documentaţia care este disponibilă şi în format
electronic va fi depusă într-un format accesibil, stabilit de comun acord cu
administraţia fiscală.
(4) In cazul în care ulterior contribuabilul
completează documentaţia cu elemente suplimentare, acestea vor fi însoţite de
trimiteri la documentaţia cu care sunt în legătură, după caz.
Art. 9. - In funcţie de circumstanţele fiecărui caz în
parte, contribuabilul trebuie să furnizeze şi alte informaţii administraţiei
fiscale, la cererea acesteia.
Art. 10. - (1) Cererea pentru
emiterea soluţiei fiscale se respinge în următoarele situaţii:
a) cererea contribuabilului nu conţine cel puţin unul
dintre elementele prevăzute la art. 7 lit. a)-g);
b) documentaţia nu este prezentată conform art. 8 sau
nu este refăcută, după depunere, conform prevederilor menţionate;
c) faptele prezentate sunt aceleaşi cu cele descrise
de contribuabil într-o cerere anterioară pentru care s-a respins cererea pentru
emiterea unei soluţii fiscale;
d) dacă există o procedură fiscală, administrativă
sau judiciară în curs pentru cazul descris;
e) dacă există informaţii reale că faptele declarate
ascund o altă situaţie de fapt sau de drept;
f) contribuabilul nu a prezentat dovada achitării
tarifului pentru emiterea soluţiei fiscale.
(2) Respingerea cererii se comunică în scris
contribuabilului de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termen
de 15 zile de la data adoptării deciziei de respingere.
Art. 11. - Soluţia fiscală conţine următoarele
elemente:
a) denumirea organului fiscal emitent;
b) data la care a fost emisă şi data de la care îşi
produce efectele;
c) datele de identificare ale contribuabilului
beneficiar al soluţiei fiscale;
d) obiectul soluţiei fiscale;
e) motivul de fapt;
f) temeiul de drept;
g) precizări privind
categoria obligaţiilor fiscale pentru care s-a emis soluţia fiscală şi tratamentul
fiscal aplicabil acestora;
h) menţiunea că soluţia fiscală emisă produce efecte
numai faţă de contribuabilul solicitant şi pentru starea de fapt viitoare
pentru care a fost emisă;
i) interpretările contribuabilului şi ale
administraţiei fiscale cu privire la reglementarea fiscală a stării de fapt
viitoare, exprimate în perioada de emitere a soluţiei fiscale.
Art. 12. - Pentru reglementarea fiecărei stări de fapt
viitoare se emite o soluţie fiscală.
CAPITOLUL II
Procedura de emitere a acordului de preţ în avans
Art. 13. - Acordul de preţ în avans definit în
Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, este denumit în continuare acord.
Art. 14. - Pot solicita emiterea unui acord
contribuabilii care desfăşoară tranzacţii cu persoane afiliate, definite
conform Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 15. - Acordul poate fi modificat la solicitarea
contribuabilului.
Art. 16. - (1) Anterior depunerii cererii de
emitere/modificare a unui acord şi a documentaţiei, contribuabilul poate
solicita în scris Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală o discuţie
preliminară în vederea stabilirii existenţei stării de fapt viitoare pentru
încheierea unui acord sau, după caz, a condiţiilor pentru modificarea
acordului.
(2) Cererea pentru discuţia preliminară va conţine
informaţii cu privire la datele de identificare ale contribuabilului şi ale
reprezentantului legal, precum şi suficiente informaţii în legătură cu obiectul
discuţiei.
(3) Agenţia Naţională de Administrare Fiscală va
comunica în scris contribuabilului data, ora, locul şi numele persoanelor care
vor participa la discuţia preliminară.
Art. 17. - (1) Depunerea unei cereri pentru
emiterea/modificarea unui acord este condiţionată de achitarea, în lei, a
tarifului de emitere/modificare, după cum urmează:
a) pentru marii contribuabili:
- tariful de emitere a acordului este în valoare de 20.000 de euro, la cursul comunicat de Banca
Naţională a României în ziua efectuării plăţii;
- tariful de modificare a acordului este de 15.000 de
euro, la cursul comunicat de Banca Naţională a României în ziua efectuării
plăţii;
b) pentru celelalte categorii de contribuabili:
- tariful de emitere a acordului este în valoare de
10.000 de euro, la cursul comunicat de Banca Naţională a României în ziua
efectuării plăţii. In cazul în care valoarea consolidată a tranzacţiilor
incluse în acord depăşeşte echivalentul a 4.000.000 de euro, la cursul
comunicat de Banca Naţională a României la data de 31 decembrie a anului fiscal
pentru care se depune raportul privind modul de realizare a termenilor şi
condiţiilor acordului, sau contribuabilul este încadrat în categoria „mari
contribuabili" în perioada de valabilitate a acordului, tariful de emitere
este cel prevăzut la lit. a);
- tariful de modificare a acordului este de 6.000 de
euro, la cursul comunicat de Banca Naţională a României în ziua efectuării
plăţii. In cazul în care valoarea consolidată a tranzacţiilor incluse în acord
depăşeşte echivalentul a 4.000.000 de euro, la cursul comunicat de Banca
Naţională a României la data de 31 decembrie a anului fiscal pentru care se
depune raportul privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor
acordului, sau contribuabilul este încadrat în categoria „mari
contribuabili" în perioada de valabilitate a acordului, tariful de emitere
este cel prevăzut la lit. a);
(2) Stabilirea valorii consolidate
a tranzacţiilor incluse în acord se efectuează la data depunerii raportului
privind modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului.
(3) Diferenţa tarifului de emitere/modificare, acolo
unde este cazul, se achită la data depunerii raportului privind modul de
realizare a termenilor şi condiţiilor acordului în care se constată depăşirea
plafonului sau încadrarea la categoria „mari contribuabili", potrivit
alin. (1) lit. b).
Art. 18. - Neachitarea diferenţei tarifului de
emitere/modificare duce la anularea acordului.
Art. 19. - (1) Cererea pentru emiterea unui acord
trebuie să conţină datele de identificare ale contribuabilului, ale
reprezentantului legal şi prezentarea stării de fapt viitoare pentru care se
solicită emiterea acordului. Cererea va fi însoţită de documentaţia aferentă
tranzacţiei/ tranzacţiilor între persoane afiliate pentru care se solicită
acordul şi de dovada efectuării plăţii tarifului de emitere.
(2) In vederea obţinerii unui acord, prin
documentaţie, contribuabilul prezintă Agenţiei Naţionale de Administrare
Fiscală o propunere privind metoda de calcul al preţurilor de transfer ce
urmează a fi practicate.
(3) Prin acord se stabileşte metoda de calcul al
preţurilor de transfer conform Legii nr. 571/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
Art. 20. - Documentaţia pentru emiterea unui acord
trebuie să conţină cel puţin următoarele informaţii:
a) structura organizatorică a grupului, legală şi
operaţională, inclusiv participaţiile, istoricul şi datele financiare referitoare la acesta;
b) descrierea generală a activităţii grupului,
strategia de afaceri, inclusiv schimbările din strategia de afaceri faţă de
anul fiscal precedent;
c) descrierea implementării şi aplicării metodologiei
preţurilor de transfer în cadrul grupului, dacă este cazul;
d) prezentarea generală a tranzacţiilor între
persoane afiliate:
- modul de tranzacţionare;
- modul de facturare;
- contravaloarea tranzacţiilor;
e) descrierea generală a funcţiilor şi riscurilor
asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbările intervenite în acest sens
faţă de anul precedent;
f) prezentarea deţinătorilor de active necorporale,
din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) şi redevenţele plătite sau
primite;
g) prezentarea detaliată a tranzacţiilor, produselor,
afacerilor sau înţelegerilor care vor fi acoperite prin acord;
h) analiza comparativă:
- caracteristicile bunurilor sau serviciilor;
- analiza funcţională (funcţii, riscuri, mijloace
fixe utilizate etc);
- termenii contractuali;
- circumstanţele economice;
- strategii de afaceri specifice;
i) prezentarea informaţiilor cu privire la tranzacţii
comparabile externe sau interne;
j) prezumţiile critice care pot afecta preţul de
transfer aferent tranzacţiei sau valabilitatea acordului;
k) persoanele afiliate şi
sediile permanente ale acestora implicate în aceste tranzacţii sau înţelegeri;
l) autorităţile din alte state
cărora li s-a solicitat să participe la emiterea acordului, în situaţia în care
acordul este bilateral sau multilateral;
m) o descriere a metodologiei propuse de preţuri de
transfer, respectiv criteriile de selecţie a acesteia;
n) perioada ce va fi acoperită prin acord;
o) descrierea altor condiţii considerate ca fiind
relevante pentru contribuabil;
p) declaraţia pe propria răspundere privind
corectitudinea informaţiilor furnizate prin cerere şi documentaţia prezentată;
r) declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului
că nu există nicio procedură fiscală, administrativă sau judiciară în curs
pentru cazul descris şi pentru care este solicitată emiterea unui acord.
Art. 21. - (1) Documentaţia pentru emitere/modificare a
unui acord va fi depusă în 3 exemplare. In cazul în care există documente în
limba străină, acestea vor fi însoţite de traduceri în limba română certificate
de traducători autorizaţi.
(2) Documentaţia depusă va fi îndosariată, respectiv
paginile vor fi numerotate şi însoţite de opis.
(3) Documentaţia care este disponibilă în format
electronic va fi transmisă într-un format accesibil, stabilit de comun acord cu
administraţia fiscală.
(4) In cazul în care ulterior contribuabilul
completează documentaţia cu elemente suplimentare, inclusiv în cazul depunerii
unei cereri de modificare a acordului, acestea vor fi însoţite de trimiteri la
documentaţia cu care sunt în legătură, după caz.
Art. 22. - In funcţie de circumstanţele fiecărui caz în
parte, contribuabilul trebuie să furnizeze şi alte informaţii administraţiei
fiscale, la cererea acesteia.
Art. 23. - (1) Cererea pentru emitere/modificare a
acordului se respinge în următoarele situaţii:
a) documentaţia prezentată nu conţine informaţii
suficiente pentru a justifica condiţiile şi modalităţile de determinare a
preţurilor de transfer;
b) dacă există o procedură fiscală, administrativă
sau judiciară în curs pentru cazul descris;
c) în condiţiile în care contribuabilul a prezentat
informaţii eronate în documentaţie;
d) cererea şi documentaţia nu au fost depuse conform
art. 21 şi 22 sau nu sunt refăcute, după depunere, conform prevederilor
menţionate;
e) contribuabilul nu a
prezentat dovada achitării tarifului pentru emiterea/modificarea acordului.
(2) Respingerea cererii se comunică în scris
contribuabilului de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în termen
de 15 zile de la data adoptării deciziei de respingere.
Art. 24. - Acordul conţine următoarele elemente:
a) denumirea organului fiscal emitent;
b) datele de identificare ale contribuabilului
beneficiar al acordului;
c) data la care a fost emis şi data de la care îşi
produce efectele;
d) obiectul acordului;
e) datele de identificare ale persoanelor afiliate care
vor fi acoperite prin acord;
f) termenii şi condiţiile tranzacţiei care fac
obiectul acordului;
g) o descriere a metodologiei de calcul al preţurilor
de transfer aprobate şi alte elemente în legătură cu aceasta;
h) prezumţiile critice pe care se bazează metodologia
de calcul al preţurilor de transfer. Prezumţiile critice, potrivit prezentei
proceduri, reprezintă totalitatea elementelor care conduc la un anumit mod de
calcul al preţurilor de transfer;
i) perioada de valabilitate a acordului;
j) motivele de fapt;
k) temeiul de drept;
l) menţiuni privind
posibilitatea revizuirii, extinderii sau condiţiile desfiinţării;
m) menţiunea că acordul emis produce efecte numai faţă
de contribuabilul solicitant şi pentru situaţiile pentru care a fost emis.
Art. 25. - (1) In perioada de valabilitate acordul
poate fi modificat prin prelungirea valabilităţii, extindere sau, după caz,
revizuire la solicitarea titularului acordului, prin depunerea unei cereri în
acest sens. Prelungirea valabilităţii acordului poate avea loc atunci cand
contribuabilul solicită aceasta în situaţia existenţei aceloraşi termeni şi
condiţii. Extinderea poate avea loc în situaţia în care contribuabilul solicită
includerea în acordul încheiat a altor tranzacţii cu entităţi afiliate.
Revizuirea poate avea loc în situaţia în care intervin circumstanţe şi elemente
de fapt ce nu au fost previzionate sau au fost inexact previzionate la momentul
emiterii acordului şi care pot influenţa termenii şi condiţiile acordului.
(2) Cererea pentru modificarea acordului se depune la
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi trebuie să conţină datele de
identificare ale contribuabilului, ale reprezentantului legal, referiri la
acordul care urmează a fi modificat şi elementele care determină modificarea
acestuia. Cererea va fi însoţită de documentaţia aferentă elementelor care
determină modificarea acordului anterior şi dovada achitării taxei de
modificare.
(3) Acordul poate fi modificat şi la solicitarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cu
acordul contribuabilului.
Art. 26. - Acordul poate fi emis unilateral, bilateral
sau multilateral. Acordul unilateral este emis de autoritatea competentă din
România. Acordul bilateral sau multilateral este emis în comun de către
autoritatea competentă din România şi autorităţile fiscale competente din
statele în a căror jurisdicţie se află entităţile afiliate contribuabilului
solicitant. Acordul bilateral/multilateral poate fi emis numai pentru
tranzacţii cu contribuabili care provin din ţări cu care România are încheiate
convenţii pentru evitarea dublei impuneri. Pentru a se realiza acest obiectiv
urmează a se aplica prevederile articolului „Procedura amiabilă" prevăzut
în convenţiile pentru evitarea dublei impuneri.
Art. 27. - Acordul se emite pentru o perioadă de până
la 5 ani. Prin excepţie, se pot emite acorduri pe o perioadă mai mare, în cazul
contractelor pe termen lung.
Art. 28. - Acordul produce efecte numai pentru viitor,
începând cu anul fiscal următor celui în care s-a
încheiat tranzacţia. Prin excepţie, acordul se poate aplica şi în anul fiscal
în care s-a depus cererea sau s-a emis acordul, în următoarele condiţii:
a) este prevăzut expres în acord;
b) cererea să fie depusă anterior încheierii
tranzacţiei pentru care se solicită acordul.
Art. 29. - (1) Acordul este opozabil şi obligatoriu
faţă de organele fiscale numai dacă termenii şi condiţiile acestuia au fost
respectate de către contribuabil. In caz contrar, acordul îşi încetează
valabilitatea începând cu anul fiscal în care termenii şi condiţiile acestuia
nu au mai fost respectate.
(2) Incetarea valabilităţii se comunică de autoritatea
competentă din România autorităţii competente din statele care au fost parte în
acord, în cazul acordurilor multilaterale.
Art. 30. - (1) Contribuabilul titular al unui acord are
obligaţia de a depune, anual, la organul emitent un raport privind modul de
realizare a termenilor şi condiţiilor acordului, în anul de raportare, care va
include şi valoarea consolidată
a tranzacţiilor incluse în acord, în anul de raportare. Raportul se depune la
termenul prevăzut de lege pentru depunerea situaţiilor financiare anuale.
(2) Nedepunerea raportului anual duce la anularea
acordului.
Art. 31. - Raportul privind
modul de realizare a termenilor şi condiţiilor acordului va fi organizat şi va
cuprinde după cum urmează:
1. Identificarea acordului, cu următoarele informaţii:
a) persoanele afiliate incluse în acord;
b) termenul de valabilitate a acordului;
c) termenul de la care acordul a fost aplicat efectiv;
d) dacă acordul este unul modificat, în orice fel, şi
identificarea precedentului;
e) orice element din acord care a suferit schimbări
faţă de modul cum a fost emis iniţial.
2. Note explicative, care identifică,
descriu, analizează şi explică următoarele:
a) diferenţele dintre modul de operare a activităţii
contribuabilului (funcţii, riscuri, pieţe de desfacere, termeni contractuali,
condiţii economice, servicii, bunuri), în anul de raportare, faţă de modul de
operare a activităţii contribuabilului descris în cererea de acord. Dacă nu
există astfel de diferenţe, se va specifica;
b) diferenţele dintre modul de contabilizare şi
evidenţiere a activităţii, în anul de raportare, faţă de cel care exista în
momentul depunerii cererii de acord. Dacă nu există astfel de diferenţe, se va
specifica;
c) identificarea oricărui element care a condus la
neîndeplinirea prezumţiilor critice, precum şi care dintre prezumţiile critice
din acord au fost afectate. Noi elemente care ar conduce la identificarea de
noi prezumţii critice care ar putea afecta acordul. Dacă nu există astfel de
elemente, se va specifica;
d) orice schimbare cu privire la clasificarea
contribuabilului în anul de raportare. Dacă nu există astfel de schimbări, se
va specifica;
e) informaţii cu privire la tranzacţii de tip
excepţional, respectiv de compensări, anulări de tranzacţii, stornări parţiale
etc, în anul de raportare. Informaţiile vor include cel puţin contravaloarea,
motivul, tipul de tranzacţie (cheltuială, venit, împrumuturi, capital social
etc), analiza impactului financiar;
f) situaţii financiare sau orice detalii
financiar-contabile, aferente anului de raportare, care să susţină aplicarea
acordului, avizate de un expert contabil;
g) situaţii financiare sau
orice detalii financiar-contabile, aferente anului de raportare, care să
susţină aplicarea acordului, suficient de detaliate astfel încât Agenţia
Naţională de Administrare Fiscală să poată verifica metoda de calcul al
preţurilor de transfer;
h) schema organizatorică a persoanelor afiliate, la
nivel mondial, actualizată, care să reflecte participările la capitalul social,
identificarea deţinătorilor de capital social, în legătură cu tranzacţiile
acoperite de acord;
i) alte elemente considerate relevante de contribuabil.
Art. 32. - In situaţia în care acordul nu mai este
valabil întrucât prevederile legale de drept material fiscal în baza cărora a
fost luată decizia se modifică, contribuabilul poate solicita modificarea
acestuia prin depunerea unei cereri în acest sens. In cazul solicitării de
modificare a acordului, cererea va fi însoţită de prezentarea datelor şi
documentelor suplimentare referitoare la dispoziţiile legale în vigoare la
emitere şi modificate ulterior.
CAPITOLUL III
Dispoziţii tranzitorii şi finale
Art. 33. - Valabilitatea soluţiei fiscale şi a
acordului încetează de la data intrării în vigoare a modificărilor
dispoziţiilor legale de drept material fiscal în baza cărora au fost emise.
Art. 34. - Tarifele pentru emiterea
soluţiei fiscale şi/sau a acordului se vor achita în contul 20.33.01.29 al
Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, cod IBAN RO56TREZ70020330129XXXXX,
deschis la Trezoreria operativă a municipiului Bucureşti.
Art. 35. - Contribuabilul va răspunde cererilor de
informaţii inclusiv în situaţia în care acestea nu rezultă direct din modul de
întocmire a evidenţelor contabile şi fiscale.
Art. 36. - Contribuabilul va răspunde cererilor de
informaţii inclusiv în situaţia în care acestea sunt în legătură cu persoanele afiliate acestuia.
Art. 37. - Cererile de emitere a soluţiilor fiscale sau
emitere/modificare a acordurilor pot fi respinse de către Agenţia Naţională de
Administrare Fiscală, în urma analizei documentaţiei aferente, şi în alte
situaţii decât cele prevăzute la art. 10 şi 23, când se constată că acestea nu
vizează aspecte necesare a fi clarificate în condiţiile prevăzute la art. 42
din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, şi în prezenta procedură. Acest fapt va fi comunicat
în scris solicitantului.
Art. 38. - Termenele de emitere a soluţiei fiscale sau
a acordului se suspendă pentru perioada în care organul fiscal solicită date
suplimentare în vederea clarificării situaţiei care face obiectul cererii.
Art. 39. - Un exemplar din soluţia fiscală şi/sau acord
va fi transmis de organul emitent organului fiscal competent pentru
administrarea contribuabilului solicitant.
Art. 40. - Soluţia fiscală şi acordul vor fi aprobate
prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.
Art. 41. - Cererile pentru emiterea unei soluţii
fiscale înaintate Comisiei fiscale centrale până la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri se soluţionează în conformitate cu prevederile prezentei
proceduri.
Art. 42. - (1) Cererile pentru emiterea unei soluţii
fiscale sau acord înaintate şi nesoluţionate până la data intrării în vigoare a
prezentei hotărâri vor fi completate în conformitate cu prevederile prezentei
proceduri.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cererile
depuse în perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a Ordonanţei
Guvernului nr. 35/2006 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală şi data intrării în vigoare a
prezentei proceduri şi nesoluţionate vor fi redepuse conform dispoziţiilor
prezentei proceduri, cu achitarea tarifului de emitere.