HOTARARE Nr.
530 din 2 iunie 2010
pentru aprobarea Programului
„Reabilitare si modernizare - 10.000 km drumuri de interes judetean si drumuri
de interes local", implementat de catre Ministerul Dezvoltarii Regionale
si Turismului, în perioada 2010-2013
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 397 din 15 iunie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 11 lit. f) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea
şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi al
art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu
modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
SECŢIUNEA 1
Principii
Art. 1. - (1) Se aprobă Programul „Reabilitare
şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi
drumuri de interes local", denumit în continuare Program, implementat
de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, care se
derulează în perioada 2010-2013, cu posibilitatea prelungirii acestuia
prin hotărâre a Guvernului.
(2) Programul se implementează de către
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin direcţiile
de specialitate.
Art. 2. -In sensul prezentului program, termenii
şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) drumuri de interes judeţean - drumuri
clasificate şi încadrate, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare, ca drumuri judeţene - DJ;
b) drumuri de interes local - drumuri
clasificate şi încadrate, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare, ca drumuri comunale - DC;
c) beneficiari- unităţile
administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile
administraţiei publice locale.
SECŢIUNEA a 2-a
Obiectivele Programului
Art. 3. - (1) Obiectivele Programului sunt
următoarele:
a) îmbunătăţirea accesului la căile
principale de transport, precum şi spre obiectivele turistice,
industriale, sociale, culturale şi agrozootehnice;
b) descongestionarea căilor rutiere principale,
respectiv drumuri naţionale, oferind operatorilor de transport şi
populaţiei rute alternative, cu facilitarea legăturilor
interjudeţene şi a legăturilor cu şi între căile
rutiere principale;
c) reducerea timpului şi a costurilor de transport
al mărfurilor şi călătorilor;
d) îmbunătăţirea accesului la
pieţele regionale;
e) creşterea eficienţei
activităţilor economice;
f) valorificarea potenţialului economic şi
turistic al tuturor zonelor ţării;
g) desfăşurarea unui trafic rutier în condiţii
normale de siguranţă şi confort.
(2) Beneficiarii direcţi ai Programului sunt
unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de
autorităţile administraţiei publice locale.
(3) Beneficiarii indirecţi ai Programului sunt
locuitorii unităţilor administrativ-teritoriale, turiştii,
precum şi instituţiile publice şi operatorii economici care
utilizează căile de comunicaţie rutiere judeţene şi
locale.
SECŢIUNEA a 3-a
Scopul Programului
Art. 4. - Programul are în vedere implementarea unor
proiecte de reabilitare şi/sau modernizare a drumurilor de interes
judeţean şi de interes local în cele 8 regiuni de dezvoltare ale
României, pe sectoare de drum aprobate de Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului, pe baza propunerilor primite de la beneficiari.
Art. 5. - (1) Obiectivele ce pot fi finanţate în
cadrul Programului sunt:
a) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de
interes judeţean şi/sau de interes local promovate ca obiective noi;
b) reabilitarea şi modernizarea drumurilor de
interes judeţean şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de
execuţie.
(2) In cazul drumurilor de interes judeţean
şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de execuţie, a
căror finanţare s-a realizat din surse proprii ale beneficiarilor,
iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi finalizate,
lungimea rămasă de executat poate face obiectul prezentului program,
cu condiţia evitării dublei finanţări, respectiv prin
prezentarea actelor care certifică lipsa fondurilor.
Art. 6. - In cadrul Programului, prioritate la
finanţare vor avea proiectele de reabilitare şi/sau modernizare a
drumurilor de interes judeţean şi de interes local din
unităţile administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare
prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la
finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice
întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost
finanţate într-o primă etapă din fonduri proprii, iar din cauza
lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral.
Art. 7. - (1) Categoriile de lucrări care pot fi
finanţate în cadrul Programului sunt:
a) reabilitarea şi/sau modernizarea drumurilor de
interes judeţean şi de interes local clasate - de pământ,
pietruite, cu îmbrăcăminţi bituminoase degradate, beton
asfaltic, beton de ciment, drumuri pavate, îmbrăcăminte
asfaltică uşoară;
b) corecţia elementelor geometrice ale drumurilor
de interes judeţean şi de interes local - profiluri transversale
şi longitudinale, curbe, supraînălţări;
c) amenajarea acostamentelor;
d) amenajarea intersecţiilor cu alte drumuri;
e) execuţia de şanţuri colectoare
şi dirijare a apelor pluviale;
f) refacerea şi construcţia de podeţe
şi poduri, ziduri de sprijin, consolidări de taluzuri.
(2) Categoriile de lucrări prevăzute la alin.
(1) lit. b)-f) sunt aferente drumurilor de interes local şi de interes
judeţean, definite conform prevederilor art. 2.
CAPITOLUL II
Promovarea investiţiilor în cadrul Programului
SECŢIUNEA 1
Aprobarea obiectivelor de investiţii
Art. 8. - (1) Până la data de 31 decembrie a
fiecărui an, consiliile judeţene, pe baza datelor înaintate de
către toate consiliile locale, vor întocmi şi transmite la Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului Inventarul privind starea de
viabilitate a drumurilor judeţene şi/sau comunale, în conformitate cu
modelul prevăzut la anexa nr. 1, precum şi lista centralizată a
tuturor drumurilor şi sectoarelor de drum din judeţ care la momentul
întocmirii acesteia nu fac obiectul altor programe de finanţare, conform
modelului prevăzut în anexa nr. 2, în vederea includerii în Program.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1),
pentru anul 2010, consiliile judeţene au obligaţia transmiterii
inventarului şi a listei centralizate, în termen de maximum 30 zile de la
data primirii solicitării de la Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului.
Art. 9. - (1) Necesitatea şi oportunitatea
realizării drumurilor de interes judeţean, respectiv de interes local
sunt stabilite prin studii de fezabilitate aprobate şi finanţate de
beneficiari, conform prevederilor legale în vigoare.
(2) Pentru a putea face obiectul Programului, în
situaţia în care pentru realizarea unui obiectiv sunt necesare exproprieri
în condiţiile legii, se vor ataşa actele doveditoare prin care a fost
aprobat coridorul de expropriere, precum şi cele prin care se
dovedeşte că exproprierile au fost efectuate.
Art. 10. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului centralizează la nivel naţional listele primite de
la consiliile judeţene potrivit prevederilor art. 8, întocmind
lista-sinteză a drumurilor/sectoarelor de drum care urmează a fi
reabilitate şi modernizate, în conformitate cu modelul prevăzut în
anexa nr. 3.
(2) Lista-sinteză întocmită conform
prevederilor alin. (1) se aprobă prin ordin al ministrului
dezvoltării regionale şi turismului.
Art. 11. - Lista-sinteză întocmită şi
aprobată în conformitate cu prevederile art. 10 este documentul care
stă la baza întocmirii listei obiectivelor de investiţii privind
reabilitarea şi modernizarea de drumuri de interes judeţean şi
drumuri de interes local şi fundamentării alocaţiilor bugetare
necesare în vederea finanţării acestora, după aprobarea
indicatorilor tehnico-economici, în limita bugetului aprobat conform
prevederilor legale în vigoare şi în conformitate cu criteriile de
prioritizare, prevăzute în anexa nr. 4.
SECŢIUNEA a 2-a
Promovarea la finanţare a obiectivelor de
investiţii
Art. 12. - (1) Pe baza listei-sinteză,
aprobată conform prevederilor art. 10 şi a criteriilor de
prioritizare, direcţia de specialitate din cadrul Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Turismului întocmeşte lista cu
obiectivele ce urmează a fi supuse avizării Consiliului
tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,
denumit în continuare C.T.E. - M.D.R.T.
(2) In vederea promovării obiectivelor pentru
avizare în C.T.E. - M.D.R.T, Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului solicită beneficiarilor ale căror obiective se
regăsesc în lista prevăzută la alin. (1) transmiterea
următoarelor documente:
a) pentru drumuri de interes judeţean şi/sau
de interes local promovate ca obiective noi, două exemplare din
documentaţia tehnico-economică finanţată de
autorităţile administraţiei publice locale şi aprobată
de acestea, în condiţiile legii, şi certificatele de urbanism
aferente;
b) pentru drumuri de interes judeţean şi/sau
de interes local, aflate în diverse stadii de execuţie, două
exemplare din documentaţia tehnico-economică finanţată de
autorităţile administraţiei publice locale şi aprobată
de acestea, în condiţiile legii, şi devizul general recalculat în
urma procedurii de achiziţie publică, cu menţionarea tuturor
decontărilor efectuate până la data predării-preluării de
către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu
specificarea expresă a lungimii sectorului de drum rămas de executat
şi valoarea actualizată a acestuia, conform prevederilor legale,
inclusiv procesele-verbale de recepţie tehnică a lucrărilor
executate, însoţite de documentele Cărţii tehnice a
construcţiei.
(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului preia de la beneficiari documentaţiile tehnico-economice
prevăzute la alin. (2), pe bază de proces-verbal, al cărui model
este prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 13. - Direcţia de specialitate din cadrul
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului întocmeşte
şi înaintează secretariatului C.T.E.- M.D.R.T. nota de fundamentare,
însoţită de documentaţia prevăzută la art. 12 alin.
(2) lit. a), în vederea avizării în C.T.E. - M.D.R.T. şi, după
caz, în Consiliul interministerial de avizare lucrări publice de interes
naţional şi locuinţe, conform prevederilor Legii nr. 500/2002
privind finanţele publice, cu modificările şi completările
ulterioare.
Art. 14. - Direcţia de specialitate din cadrul
Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului întocmeşte
şi înaintează secretariatului C.T.E. - M.D.R.T. nota de fundamentare,
însoţită de documentaţia prevăzută la art. 12 alin.
(2) lit. b), în vederea avizării în C.T.E. - M.D.R.T. şi, după
caz, în Consiliul Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes
Naţional şi Locuinţe, conform prevederilor Legii nr. 500/2002,
cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 15. - Indicatorii tehnico-economici ai
obiectivelor de investiţii se aprobă în condiţiile legii.
CAPITOLUL III
Finanţarea Programului
Art. 16. - Finanţarea Programului se face din
bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi
Turismului, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie,
potrivit legii, de la bugetele locale, respectiv judeţene ale
unităţilor administrativ-teritoriale beneficiare şi din alte
surse legal constituite.
SECŢIUNEA 1
Derularea finanţării şi
realizării investiţiilor
Art. 17. - (1) După aprobarea indicatorilor
tehnico-economici ai obiectivelor de investiţii conform prevederilor
legale, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin
direcţia de specialitate, întocmeşte lista obiectivelor de
investiţii propuse pentru finanţare, care se aprobă de
ordonatorul principal de credite.
(2) Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului comunică beneficiarilor obiectivul/obiectivele de
investiţii care urmează a fi finanţat/finanţate în anul
respectiv şi solicită acestora transmiterea în administrare a
drumurilor sau sectoarelor de drum ce fac obiectul Programului şi, după
caz, a terenurilor aferente, în condiţiile legii, pe toată perioada
de execuţie a lucrărilor, pe baza protocoalelor de predare-primire,
al căror model este prevăzut în anexa nr. 6, cu specificaţia
expresă că sunt libere de orice sarcini, conform extraselor de carte
funciară sau, după caz, declaraţiei pe propria răspundere a
primarului/preşedintelui consiliului judeţean, în situaţia în
care terenurile respective nu sunt înscrise în cartea funciară. Pe
toată durata de realizare a investiţiei Ministerul Dezvoltării
Regionale şi Turismului are calitatea de beneficiar intermediar.
(3) Modelul declaraţiei pe propria răspundere
referitoare la faptul că terenul este liber de orice sarcini este
prevăzut în anexa nr. 7.
(4) Obligaţiile privind administrarea drumurilor
sau a sectoarelor de drum, altele decât cele cu privire la execuţia
lucrărilor prevăzute la alin. (2), rămân în sarcina consiliului
local sau consiliului judeţean pe toată perioada de execuţie a
lucrărilor, mai puţin cele referitoare la organizarea şi efectuarea
lucrărilor în punctele de lucru.
Art. 18. - Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului întreprinde demersurile necesare completării
şi/sau finalizării documentaţiilor tehnico-economice necesare în
vederea obţinerii autorizaţiilor şi/sau avizelor şi
execuţiei lucrărilor, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare.
Art. 19. - Prin grija Ministerului Dezvoltării
Regionale şi Turismului se declanşează procedurile de
achiziţie în vederea atribuirii contractului de servicii de proiectare
şi/sau a contractului de lucrări aferente obiectivului/obiectivelor,
în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Art. 20. - (1) Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului asigură urmărirea şi supravegherea
tehnico-economică a lucrărilor şi la terminarea acestora
participă împreună cu reprezentanţii beneficiarilor, în
conformitate cu prevederile legale, la recepţia la terminarea
lucrărilor, precum şi la recepţia finală la expirarea
perioadei de garanţie.
(2) Supravegherea tehnico-economică a
lucrărilor de construcţii se realizează de Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului prin personal atestat propriu sau
contractat, conform prevederilor legale.
(3) Beneficiarii pot desemna, pe propria
cheltuială, un reprezentant tehnic pe durata realizării lucrărilor.
Art. 21. - Decontarea lucrărilor se face pe stadii
fizice de execuţie, în conformitate cu prevederile contractului încheiat
între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi
antreprenor, în condiţiile legii.
Art. 22. - (1) După efectuarea recepţiei la
terminarea lucrărilor, Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului va preda beneficiarului, prin protocol, al cărui model este
prevăzut în anexa nr. 8, obiectivul de investiţii realizat şi
terenul aferent acestuia, preluat prin protocol în conformitate cu prevederile
art. 17 alin. (2), Cartea tehnică a construcţiei şi
instrucţiunile de întreţinere şi exploatare, precum şi
instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada de
garanţie, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) In perioada de garanţie, beneficiarul
răspunde de utilizarea şi exploatarea tronsoanelor de drum în
conformitate cu instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada
de garanţie prevăzute la alin. (1).
Art. 23. -Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul dezvoltării regionale şi
turismului,
Elena Gabriela Udrea
p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Mihai Capră,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 1
CONSILIUL
JUDEŢEAN..................................
- Model -
INVENTAR
privind starea de viabilitate a drumurilor la data
de ....................................
Drumuri judeţene şi comunale
Nr. crt.
|
Indicativ
drum
Enumerare
localităţi beneficiare
Lungime
totală în km
|
Poziţii
kilometrice
ale
sectoarelor de drum
de la km
... la km
|
Lungimea
sectoarelor pe tipuri de îmbrăcăminti (km)
|
Localităţi
sau repere între care este cuprins
sectorul
|
Starea de
viabilitate a drumului
|
Lungimea
sectorului de drum (km)
|
Sector de
drum cu restricţii de circulaţie
|
Distanţe
în km pe localităţi
|
beton
asfaltic
|
beton de
ciment
|
pavaj
|
îmbrăcăminti
asfaltice
|
împietruite
|
pământ
|
0
bandă de circulaţie
|
Două
benzi de circulaţie
|
Trei benzi
de circulaţie
|
de la km
|
la km
|
Cauza
şi felul
restricţiei
-
localităţi
apropiate
|
de la km
|
la km
|
de la km
|
la km
|
de la km
|
la km
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
La coloana 10, starea de viabilitate va fi
prezentată după cum urmează:
B - pentru drumuri în
stare bună
M - pentru drumuri în
stare medie
R - pentru drumuri în
stare rea
I - pentru drumuri impracticabile
FB - pentru drumuri în
stare foarte bună
ANEXA Nr. 2
CONSILIUL JUDEŢEAN.....................
- Model -
LISTA CENTRALIZATĂ
a drumurilor de interes judeţean şi de
interes local propuse a fi finanţate în cadrul Programului „Reabilitare
şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes judeţean şi
drumuri de interes local" implementat de către Ministerul
Dezvoltării Regionale şi Turismului în perioada 2010-2013 pentru
anul........................
Nr. crt.
|
Indicativ
|
Localităţi între care
este cuprins sectorul de drum
|
Beneficiar
|
Amplasament
|
Contribuţia beneficiarului
|
Lungime (km)
|
Poziţie km
|
Stadiul execuţiei
(după caz)
|
documentaţia
tehnico-
economică
|
executat
(după caz)
|
altele
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Preşedintele consiliului judeţean,
............................................................
Directorul direcţiei de specialitate,
............................................................
ANEXA Nr. 3
- Model -
LISTA-SINTEZĂ
a drumurilor/sectoarelor de drum care urmează a
fi reabilitate şi modernizate în anul........................în cadrul
Programului „Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de interes
judeţean şi drumuri de interes local"
Nr. crt.
|
Judeţul
|
Indicativ
|
Traseu
|
Lungime traseu
|
Poziţii kilometrice
|
Observaţii
|
|
|
|
|
|
|
|
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
ANEXA Nr. 4
CRITERII DE PRIORITIZARE
Au prioritate următoarele drumuri sau sectoare de
drumuri:
1. drumuri sau sectoare de drumuri pentru care au fost
depuse proiecte pentru finanţare din fonduri europene, dar nu au fost
selectate la finanţare;
2. drumuri sau sectoare de drumuri finanţate
într-o primă etapă din fonduri proprii şi care din lipsă de
fonduri nu au putut fi realizate integral;
3. drumuri sau sectoare de drumuri pentru care sunt
întocmite documentaţiile tehnico-economice (PT. etc);
4. drumurile sau sectoarele de drumuri în funcţie
de importanţa acestora din punctul de vedere al legăturilor,
respectiv:
- cu obiective turistice (se prezintă punându-se
accent pe importanţa acestora şi posibilitatea de dezvoltare a
turismului în urma lucrărilor de reabilitare/modernizare);
- cu obiective industriale (se prezintă punându-se
accent pe posibilitatea dezvoltării prin reabilitarea/modernizarea
drumului);
- cu obiective sociale, culturale şi
agrozootehnice (se prezintă punându-se accent pe posibilitatea
dezvoltării prin reabilitarea/modernizarea drumului);
5. drumuri sau sectoare de drumuri care asigură
reducerea timpului şi a costurilor de transport al mărfurilor şi
călătorilor;
6. drumuri sau sectoare de drumuri care asigură
îmbunătăţirea accesului la pieţele regionale;
7. drumuri sau sectoare de drumuri care asigură
descongestionarea căilor rutiere principale, respectiv a drumurilor
naţionale, oferind operatorilor de transport şi populaţiei rute
alternative, cu facilitarea legăturilor interjudeţene şi a
legăturilor cu şi între căile rutiere principale;
8. drumuri sau sectoare de drumuri care asigură
desfăşurarea unui trafic rutier în condiţii normale de
siguranţă şi confort;
9. contribuţia proprie a consiliului
judeţean/consiliului local.
ANEXA Nr. 5
- Model -
Beneficiar
..........................
Nr. .../...
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Direcţia de specialitate
Nr. .../...
PROCES-VERBAL încheiat astăzi....................
Beneficiarul.........................................................,
cu sediul în..............................................................,
reprezentat prin............................................., în calitate de
predător, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
- Direcţia de specialitate, cu sediul în municipiul Bucureşti,
........................................., sectorul 5, în calitate de primitor,
în baza art. 13 alin. (3) din Hotărârea Guvernului
nr. 530/2010 pentru aprobarea Programului „Reabilitare şi modernizare -
10.000 km drumuri de interes judeţean şi drumuri de interes
local", implementat de către Ministerul Dezvoltării Regionale
şi Turismului, în perioada 2010-2013, am procedat la predarea-primirea
unui număr de........documentaţii tehnico-economice şi a
devizului general (după caz), în două exemplare, conform listei
ataşate.
Lista studiilor de fezabilitate şi
documentaţiilor aferente predate-primite:
Nr. crt.
|
Traseul
|
Lungimea traseului
|
Denumirea
|
Alte documente (după caz)
|
Am predat
Beneficiar,
............................................................
Am primit
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Director general - Direcţia
de specialitate,
ANEXA Nr. 6
- Model -
Beneficiar
Nr...../....
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Direcţia de specialitate
Nr...../....
PROTOCOL
încheiat astăzi....................
1. Beneficiarul
........................................................, cu sediul în
..............................................., reprezentat
prin............................................., în calitate de
predător, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
- Direcţia de specialitate, cu sediul în municipiul Bucureşti,
........................................., sectorul 5, în calitate de primitor,
conform Hotărârii Consiliului Local/Judeţean
nr......./....................., am procedat la predarea-primirea a
............ km de drum judeţean/comunal, de la km ..... la km .......,
reprezentând DJ/DC, care asigură legătura
între..............................
2. Drumul/Sectorul de drum judeţean/comunal
.............................de la km...... la km, care face legătura
între..............................................., se predă, în
condiţiile legii, în administrarea Ministerului Dezvoltării Regionale
şi Turismului, pe durata realizării obiectivului de investiţii.
3. Obligaţiile privind administrarea
drumului/sectorului de drum judeţean/comunal, altele decât cele cu privire
la execuţia lucrărilor ce vizează realizarea obiectivului de
investiţii..............................., rămân în sarcina
beneficiarului........................pe toată perioada de execuţie a
lucrărilor.
4. (Beneficiarul)
................................................................ se obligă
să asigure suprafeţele de teren aferente, libere de sarcini.
5. Imobilele identificate la pct. 1, 2 şi 3 fac parte
din domeniul public al unităţii administrativ-teritoriale, fiind
administrat de ................................................., şi sunt
libere de orice sarcini.
Prezentul protocol a fost încheiat în două
exemplare de valoare juridică egală, câte un exemplar pentru fiecare
parte.
Am predat
Beneficiar,
............................................................
Am primit
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
ANEXA Nr. 7
- Model -
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
Beneficiarul.................................., cu
sediul în................................., reprezentat
prin..................., declar pe propria răspundere, având
cunoştinţă de sancţiunea aplicabilă infracţiunii
de fals în declaraţii, că terenul situat în................., predat
către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului -
Direcţia de specialitate, este liber de orice sarcini.
Data completării.................
Declarant,
............................................................
(numele şi prenumele)
............................................................
(semnătură autorizată)
ANEXA Nr. 8
- Model -
Beneficiar
Nr............................
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Direcţia de specialitate
Nr. ...................................
PROTOCOL încheiat astăzi..................
1. Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului - Direcţia de specialitate, cu sediul în ..........,
reprezentată prin...................................., în calitate de
predător, şi
2. beneficiar......................, reprezentat
prin....................., în calitate de primitor, în conformitate cu
prevederile Programului „Reabilitare şi modernizare - 10.000 km drumuri de
interes judeţean şi drumuri de interes local" implementat de către
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada 2010-
2013, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 530/2010, am procedat la
predarea-primirea drumului/sectorului de drum
judeţean/comunal.............................de la km......la km, care
face legătura între.................................,
reabilitat/modernizat, precum şi a terenului aferent.
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului - Direcţia de specialitate transmite drumul/sectorul de drum
menţionat mai sus şi terenul aferent (se menţionează
beneficiarul)
.......................................................................................................
Prezentul protocol s-a încheiat ca urmare a
Procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor
nr.....din.............şi anulează orice documente încheiate anterior
între părţi.
Odată cu predarea-primirea efectuată pentru
drumul/sectorul de drum sus-menţionat s-a predat beneficiarului (se
menţionează
beneficiarul)................................................................................
Cartea tehnică a construcţiei şi
instrucţiunile de utilizare şi exploatare în perioada de
garanţie.
Prezentul protocol de predare-primire, în conformitate
cu legislaţia în vigoare, a fost încheiat în 4 exemplare cu valoare
juridică egală, câte două exemplare pentru fiecare parte.
Am predat
............................................................
Ministerul Dezvoltării Regionale şi
Turismului
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
Director general - Direcţia
de specialitate,
............................................................
Am primit
............................................................
Beneficiar,
............................................................