E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 626 din  6 iulie 2001

pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 390 din 17 iulie 2001


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 30 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) Ministerele si celelalte autoritati publice sunt obligate sa puna la dispozitie Agentiei Domeniilor Statului, gratuit, datele, informatiile si documentele necesare in vederea aplicarii prevederilor Legii nr. 268/2001, precum si a normelor metodologice aprobate prin prezenta hotarare, in termen de cel mult 10 zile de la solicitare.
    (2) In termen de cel mult 5 zile de la solicitare ministerele si autoritatile publice desemneaza si mandateaza in mod corespunzator persoanele care, potrivit Legii nr. 268/2001, participa la procedurile privind aplicarea acesteia.
    Art. 3
    (1) In exercitarea prerogativelor ce decurg din calitatea de actionar a statului la societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Legea nr. 268/2001 si pentru realizarea privatizarii respectivelor societati comerciale in conditii de eficienta Agentia Domeniilor Statului este imputernicita sa procedeze, in numele statului, la un schimb de actiuni, pe baza de protocol incheiat cu fiecare dintre cele 5 societati de investitii financiare.
    (2) Schimbul de actiuni se face la valoarea nominala a acestora, Agentia Domeniilor Statului urmarind cedarea pachetelor reziduale sau minoritare de actiuni detinute la unele societati comerciale, in scopul realizarii sau imbunatatirii pozitiei majoritare la alte societati comerciale pentru care privatizarea in conditiile Legii nr. 268/2001 devine astfel realizabila in conditii de eficienta economica, inclusiv cu privire la concesionarea terenurilor agricole aferente, dupa caz.
    (3) Protocolul de schimb de actiuni convenit de Agentia Domeniilor Statului cu fiecare societate de investitii financiare, cu privire la societati comerciale la care partile sunt initial coactionari, se aproba de conducerea societatii de investitii financiare, potrivit statutului propriu, si de Consiliul de administratie al Agentiei Domeniilor Statului, cu avizul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    (4) Data avizarii de catre Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor este data la care isi produce efectul cesiunea actiunilor care fac obiectul schimbului astfel aprobat, iar cesiunea se inregistreaza in conditiile legii, conform protocolului avizat de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
    Art. 4
    (1) Agentia Domeniilor Statului va prelua, prin protocol incheiat cu Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor sau cu Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, dupa caz, toate societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din Legea nr. 268/2001, care nu au fost prevazute in anexele nr. 1 - 4.
    (2) In cazul societatilor comerciale care au fost privatizate de catre institutiile mentionate la alin. (1) se vor prelua prin protocol contractele de privatizare, in vederea urmaririi si executarii clauzelor asumate prin contractele incheiate.
    Art. 5
    Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 12/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Punctul 5 din capitolul II "Institutii publice finantate de la bugetul de stat si din venituri extrabugetare" se abroga.
    2. La capitolul III "Alte institutii finantate din venituri extrabugetare" se introduce punctul 3 "Agentia Domeniilor Statului".

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul agriculturii,
                         alimentatiei si padurilor,
                         Ilie Sarbu

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul Autoritatii pentru Privatizare
                         si Administrarea Participatiilor Statului,
                         Ovidiu Tiberiu Musetescu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Maria Manolescu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                              NORME METODOLOGICE
de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Prezentele norme metodologice reglementeaza modul de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, denumita in continuare lege, precum si regimul concesionarii si al arendarii acestor terenuri.
    Art. 2
    Agentia Domeniilor Statului, denumita in continuare A.D.S., este imputernicita sa exercite in numele statului prerogativele ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale prevazute la art. 1 si 2 din lege, denumite in continuare societati comerciale.
    Art. 3
    A.D.S. numeste reprezentantii sai in adunarea generala a actionarilor, mandatandu-i in mod corespunzator.
    Art. 4
    (1) Pentru actiunile detinute de stat la societatile comerciale prevazute in anexele nr. 1, 3 si 4 la lege, in termen de 15 zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, administratorii acestora vor indeplini toate formalitatile legale necesare in vederea inregistrarii ca actionar a A.D.S. la oficiul registrului comertului si la societatea de registru independent cu care au incheiat contract.
    (2) Pentru societatile comerciale preluate de A.D.S. ulterior intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice administratorii societatilor comerciale au obligatia ca in termen de 15 zile de la data incheierii protocoalelor prevazute la art. 4 din prezenta hotarare sa indeplineasca procedurile prevazute la alin. (1).
    Art. 5
    Capitalul social al societatilor comerciale carora li s-a eliberat certificatul de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor se majoreaza de drept cu valoarea terenurilor mentionate in certificat, in cazul in care operatiunea nu a fost deja efectuata.
    Art. 6
    Administratorii sunt obligati sa convoace adunarea generala extraordinara a actionarilor si sa inregistreze majorarea capitalului social la oficiul registrului comertului in termen de cel mult 30 de zile de la data publicarii prezentelor norme metodologice, societatea comerciala fiind scutita de plata taxelor si a oricaror alte obligatii legate de aceasta operatiune.
    Art. 7
    In cazul in care valoarea terenurilor cu destinatie agricola aflate in administrarea A.D.S. a fost inclusa in capitalul social al societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 din lege, A.D.S. va mandata reprezentantii sai in adunarea generala a actionarilor respectivelor societati comerciale sa ceara convocarea adunarii generale extraordinare a actionarilor in vederea reducerii capitalului social cu valoarea acestor terenuri.
    Art. 8
    (1) In cazul societatilor comerciale aflate in procedurile prevazute de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, hotararea de reducere a capitalului social cu valoarea terenului cu destinatie agricola se ia de catre judecatorul-sindic, potrivit procedurii civile.
    (2) Diminuarea capitalului social in urma operatiunilor prevazute la alin. (1) se face cu valoarea actuala de inregistrare a terenurilor din evidentele contabile.
    Art. 9
    (1) Terenurile cu destinatie agricola a caror retrocedare se solicita in conformitate cu prevederile Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 si ale Legii nr. 169/1997, cu modificarile ulterioare, se transmit de A.D.S. comisiilor locale, pe baza de protocol, la cererea comisiilor judetene, conform modelului aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.
    (2) Anterior incheierii protocolului prevazut la alin. (1) vor fi parcurse urmatoarele etape:
    a) prezentarea catre A.D.S. a cererii comisiei judetene de aplicare a Legii fondului funciar, impreuna cu actele ce stau la baza acesteia, precum si a documentatiei de predare a terenurilor cu destinatie agricola, stabilita de Consiliul de administratie al A.D.S.;
    b) verificarea de catre directiile de specialitate din cadrul A.D.S. a legalitatii documentatiei prezentate.
    Art. 10
    Suprafetele de teren cu destinatie agricola care fac obiectul contractelor de concesiune incheiate de A.D.S. anterior reconstituirii sau constituirii dreptului de proprietate conform prevederilor Legii nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000, cu modificarile ulterioare, se diminueaza corespunzator cu suprafetele retrocedate.

    CAP. 2
    Agentia Domeniilor Statului - Organizarea, functionarea si delimitarea patrimoniului acesteia

    SECTIUNEA 1
    Organizarea si functionarea Agentiei Domeniilor Statului. Veniturile si cheltuielile

    Art. 11
    (1) Sediul central al A.D.S. este in municipiul Bucuresti, bd Carol I nr. 17, sectorul 2.
    (2) A.D.S., infiintata in baza art. 4 alin. (1) din lege, preia prin protocol activul si pasivul institutiei infiintate in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999.
    Art. 12
    (1) Atributiile si structura organizatorica ale A.D.S. se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    (2) In cel mult 45 de zile de la data aprobarii structurii organizatorice A.D.S. va organiza concurs pentru angajarea personalului necesar in vederea desfasurarii activitatii.
    Art. 13
    (1) Veniturile incasate de A.D.S. se vireaza semestrial in contul Fondului "Dezvoltarea agriculturii romanesti" dupa deducerea cheltuielilor proprii aprobate in bugetul de venituri si cheltuieli.
    (2) Constituie venituri incasate de A.D.S. urmatoarele:
    a) venituri incasate din vanzarea actiunilor emise de societatile comerciale aflate in portofoliul A.D.S.;
    b) venituri din incasarea redeventei conform contractelor de concesionare a terenurilor, bunurilor, activitatilor si serviciilor;
    c) venituri obtinute din contracte de arenda, precum si cele obtinute in baza altor contracte;
    d) venituri din dobanzi bancare, dobanzi aferente titlurilor de stat etc.;
    e) venituri din dividende;
    f) venituri realizate din vanzarea caietelor de sarcini, a dosarelor de prezentare etc.;
    g) venituri din chirii;
    h) alte venituri prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
    (3) Constituie cheltuieli ale A.D.S. urmatoarele:
    a) cheltuieli proprii de organizare si functionare, efectuate in scopul privatizarii, concesionarii sau arendarii: cheltuieli de personal, cheltuieli materiale si servicii, cheltuieli de capital;
    b) cheltuieli legate de plata onorariilor pentru consultanti, agenti de privatizare, cabinete sau societati profesionale de avocatura si cele pentru realizarea privatizarii societatilor comerciale;
    c) cheltuieli aferente lansarii ofertei de vanzare pe piata de capital, inclusiv comisioanele si taxele;
    d) costuri implicate de inchiderea operationala, reorganizarea si/sau lichidarea societatilor comerciale;
    e) plata rapoartelor de evaluare, cheltuieli de publicitate, taxe notariale, taxe de registru, taxe judiciare si de timbru, taxe pentru avize de mediu;
    f) cheltuieli pentru inregistrarea transferului actiunilor la A.D.S.;
    g) sumele platite efectiv cumparatorilor in executarea garantiilor acordate acestora si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de cumparatori;
    h) sumele platite efectiv concesionarului sau tertilor in executarea contractelor de concesiune, cu titlu de despagubiri pentru nerespectarea obligatiilor de mediu, si/sau cheltuielile efectuate pentru combaterea ori stingerea pretentiilor formulate de acestia;
    i) sumele platite efectiv tertilor prevazuti la art. 85 lit. a), in vederea pregatirii procesului de concesionare;
    j) cheltuielile aferente inventarierii si intabularii dreptului asupra terenurilor proprietate publica sau privata a statului;
    k) cheltuieli corespunzatoare intocmirii balantei terenurilor, stabilirii bonitatii terenurilor pe clase de calitate in vederea calcularii redeventei, pentru verificarea respectarii tehnologiilor culturilor din asolamente, alte impozite si taxe;
    l) cheltuieli pentru preluarea, transportul, depozitarea, conditionarea si valorificarea redeventei sau rentei preluate in natura;
    m) cheltuieli cu asigurarile;
    n) alte cheltuieli cuprinse in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat.
    Art. 14
    (1) Sumele ce se vireaza in contul Fondului "Dezvoltarea agriculturii romanesti" se stabilesc ca diferenta intre veniturile totale incasate efectiv pana la finele semestrului si cheltuielile totale aprobate prin bugetul de venituri si cheltuieli pentru aceeasi perioada.
    (2) Virarea sumelor calculate conform alin. (1) se efectueaza in primele 10 zile lucratoare ale semestrului urmator pentru semestrul expirat.
    (3) A.D.S. are obligatia sa deruleze fondurile rezultate din activitatile desfasurate prin conturi bancare purtatoare de dobanzi.
    Art. 15
    Sumele colectate in contul Fondului "Dezvoltarea agriculturii romanesti" sunt destinate programelor de dezvoltare a pietelor interne si externe, programelor de cercetare, programelor de dezvoltare a fermelor private si altor programe, inclusiv cele de restructurare a societatilor comerciale din domeniul de activitate al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, in scopul privatizarii eficiente a acestora. Aceste programe se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.

    SECTIUNEA a 2-a
    Actiuni pentru delimitarea patrimoniului Agentiei Domeniilor Statului

    Art. 16
    Inventarul terenurilor cu destinatie agricola, intocmit de A.D.S., cuprinde urmatoarele elemente:
    A. Teren agricol productiv:
    (i) arabil;
    (ii) vii;
    (iii) livezi;
    (iv) pepiniere viticole si pomicole;
    (v) plantatii de hamei si duzi;
    (vi) pasuni;
    (vii) fanete;
    (viii) sere si solarii;
    (ix) rasadnite si altele asemenea.
    B. Teren neagricol:
    (i) vegetatie forestiera;
    (ii) pasuni impadurite;
    (iii) constructii si instalatii zootehnice;
    (iv) amenajari piscicole si de imbunatatiri funciare;
    (v) drumuri tehnologice si de exploatare agricola;
    (vi) platforme si spatii de depozitare;
    (vii) terenuri neproductive care pot fi amenajate si folosite pentru productie agricola.
    Art. 17
    (1) A.D.S. va inventaria si terenurile care fac obiectul retrocedarii si improprietaririi in baza unor legi speciale, precum si terenurile pentru care nu exista inregistrat un drept de proprietate. De asemenea, A.D.S. va intocmi si va reactualiza balanta terenurilor agricole care apartin domeniului public sau privat al statului pentru fiecare societate comerciala.
    (2) Oficiile de cadastru, geodezie si cartografie sunt obligate sa intocmeasca planurile cadastrale ale terenurilor cu destinatie agricola, pe categorii de folosinta si clase de calitate, si sa delimiteze suprafetele ce fac obiectul retrocedarii, in conformitate cu prevederile Legii nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000, cu modificarile ulterioare.
    (3) Planurile cadastrale prevazute la alin. (2) vor fi intocmite si inaintate la A.D.S. cu titlu gratuit, fara sa fie necesara vreo cerere prealabila in acest sens.
    Art. 18
    Operatiunile de inventariere prevazute la art. 16 si 17 sunt reglementate prin ordin comun al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor si al ministrului administratiei publice.
    Art. 19
    Terenurile cu destinatie agricola ramase in domeniul public sau privat al statului dupa retrocedare, aflate in administrarea A.D.S., vor avea specificate clasele de calitate.
    Art. 20
    In situatia formularii unor sesizari si reclamatii A.D.S. impreuna cu directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare D.G.A.I.A., si cu oficiile de cadastru, geodezie si cartografie judetene, respectiv al municipiului Bucuresti, denumite in continuare O.C.G.C., verifica legalitatea cererilor care au stat la baza dobandirii calitatii de actionar sau de locator, iar in situatia in care se constata ca au fost savarsite abuzuri prin acte administrative se pot prevala de prevederile art. 60 - 62 din Legea nr. 18/1991, republicata, sau pot sesiza instantele judecatoresti in a caror raza teritoriala este situat terenul agricol.
    Art. 21
    In scopul protejarii exploatatiilor agricole viabile si eficiente, A.D.S. va stabili amplasamentele pentru terenurile care fac obiectul reconstituirii dreptului de proprietate.
    Art. 22
    Inscrierea in cartea funciara a dreptului de proprietate publica sau privata a statului, dupa caz, se face in baza procesului-verbal de inventariere semnat de A.D.S., D.G.A.I.A si O.C.G.C. si a planurilor cadastrale intocmite de O.C.G.C.
    Art. 23
    Societatile comerciale cu capital majoritar de stat, companiile si societatile nationale, institutele si statiunile de cercetare si productie agricola, prevazute in anexele la lege, pot exercita, in termen de maximum 45 de zile de la data publicarii legii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dreptul de preemtiune in concesionarea terenurilor detinute in exploatare si aflate in domeniul public sau privat al statului, pana la privatizarea acestora, formuland in acest sens o cerere catre A.D.S.
    Art. 24
    Contractele de concesiune incheiate cu institutele si statiunile de cercetari si unitatile de invatamant agricol si silvic pentru terenurile proprietate publica a statului, destinate realizarii obiectivului cercetarii, vor avea prevazuta redeventa zero.
    Art. 25
    Redeventa minima va fi stabilita de Consiliul de administratie al A.D.S. in functie de clasele de calitate ale terenurilor concesionate.
    Art. 26
    Contractul de concesiune inceteaza de drept la data privatizarii, precum si in cazul declansarii lichidarii administrative sau a falimentului.
    Art. 27
    In situatia in care exista societati comerciale ale caror pachete majoritare de actiuni au fost vandute anterior intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999, terenul agricol aferent desfasurarii obiectului de activitate al acestor societati va fi concesionat de A.D.S. Aceste societati comerciale pot sa isi exercite un drept de preemtiune in maximum 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    Art. 28
    In situatia in care societatile mentionate la art. 8 alin. (3) din lege si la art. 27 din prezentele norme metodologice nu isi manifesta dreptul de preemtiune, A.D.S. va concesiona terenurile prin metoda licitatiei cu plic inchis.

    CAP. 3
    Vanzarea actiunilor societatilor comerciale ce detin in exploatare terenuri cu destinatie agricola, precum si concesionarea bunurilor proprietate publica sau privata a statului si a activitatilor sau serviciilor apartinand domeniului public al statului

    SECTIUNEA 1
    Pregatirea privatizarii

    Art. 29
    Prin investitor se intelege orice persoana fizica sau juridica, romana sau straina. Investitor nu poate fi o persoana juridica romana de drept public sau o societate comerciala la care statul roman ori o autoritate a administratiei publice locale detine mai mult de 33% din totalul actiunilor cu drept de vot in adunarea generala a actionarilor.
    Art. 30
    Concedentul poate initia procedura de concesionare prin intocmirea studiului de oportunitate, a caietului de sarcini si prin publicarea anuntului privind organizarea licitatiei.
    Art. 31
    Orice investitor interesat poate initia procedura de concesionare prin inaintarea unei scrisori de intentie adresate concedentului, inregistrata de concedent in registrul "Candidaturi si oferte". Scrisoarea de intentie va cuprinde datele de identificare a investitorului, manifestarea ferma si serioasa a intentiei de concesionare, obiectul concesiunii, planul de afaceri.
    Art. 32
    In termen de 30 de zile de la primirea scrisorii de intentie care indeplineste toate conditiile prevazute la art. 31 A.D.S. va comunica investitorului conditiile in care poate participa la cumpararea de actiuni si/sau la concesionarea terenului.
    Art. 33
    A.D.S. intocmeste lista cuprinzand societatile comerciale aflate in lichidare administrativa sau in faliment, ale caror terenuri agricole pot face obiectul procedurii de concesionare fara declansarea procedurii de privatizare.
    Art. 34
    Lista cuprinzand societatile comerciale prevazute la art. 33, ale caror terenuri agricole pot face obiectul procedurii de concesionare fara declansarea procedurii de privatizare, va fi publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, si va cuprinde:
    a) datele de identificare a agentului economic;
    b) suprafata totala de teren agricol ce urmeaza sa fie concesionata.
    Art. 35
    (1) A.D.S. va elabora proceduri interne in baza carora se va desfasura procesul de privatizare si/sau de concesionare. Procedurile vor fi aprobate de Consiliul de administratie al A.D.S. in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice.
    (2) Procedurile privind vanzarea de actiuni, precum si concesionarea terenurilor agricole, aflate in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice, vor continua conform prevederilor acestora, cu recunoasterea valabilitatii actelor si etapelor parcurse.

    SECTIUNEA a 2-a
    Vanzarea de actiuni si oferta publica de vanzare

    Art. 36
    Procesul de privatizare a societatilor comerciale se declanseaza concomitent cu procedura de concesionare a terenurilor cu destinatie agricola din exploatarea acestor societati, pe baza listelor publicate conform legii.
    Art. 37
    (1) A.D.S. va da publicitatii prin intermediul mijloacelor de informare in masa anuntul publicitar elaborat pentru vanzarea actiunilor si concesionarea terenurilor din domeniul public sau privat al statului aflate in exploatarea societatilor comerciale prevazute la art. 1 si 2 din lege, precum si a societatilor comerciale aflate in lichidare administrativa sau in faliment.
    (2) Anuntul va fi publicat atat intr-un cotidian national, cat si in unul local din judetul/judetele in care este situat terenul.
    (3) Presedintii consiliilor de administratie ale societatilor comerciale au obligatia de a afisa de indata la sediul societatii comerciale anuntul publicitar prevazut la alin. (1).
    Art. 38
    Anuntul publicitar va fi intocmit in baza dosarului de prezentare si a studiului de oportunitate intocmit de A.D.S. si va cuprinde informatii minime cu privire la:
    a) denumirea si sediul A.D.S.;
    b) denumirea, sediul social, numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului si codul fiscal ale societatii comerciale care se privatizeaza;
    c) obiectul principal de activitate, capitalul social, numarul total de actiuni, valoarea nominala a unei actiuni si structura actionariatului, conform ultimei cereri de inscriere de mentiuni la registrul comertului;
    d) numarul de actiuni oferite spre vanzare si procentul acestora din totalul actiunilor;
    e) metoda de vanzare;
    f) oferta de pret pentru o actiune si pentru pachetul pus in vanzare;
    g) persoana desemnata sa dea relatii suplimentare (numele si prenumele, numarul de telefon, fax);
    h) criteriile de preselectie, daca este cazul; criteriile de preselectie se stabilesc de A.D.S. si se pot referi la identificarea, bonitatea si capacitatea economico-financiara, tehnica si juridica ale potentialului cumparator de a prezenta o oferta de cumparare corespunzatoare cerintelor A.D.S.;
    i) locul unde si data pana la care se depun documentele care atesta indeplinirea criteriilor de precalificare, daca este cazul;
    j) instructiuni privind conditiile depunerii de oferte finale ori, dupa caz, preliminare si neangajante, precum si data si locul deschiderii acestora; pentru depunerea ofertelor se va stabili un termen de maximum 120 de zile, dar nu mai mic de 20 de zile de la publicarea anuntului de vanzare;
    k) alte date considerate importante.
    Art. 39
    Valabilitatea ofertei de vanzare este de maximum 180 de zile calendaristice de la data primului anunt publicitar.
    Art. 40
    (1) Dosarul de prezentare va cuprinde in principal urmatoarele elemente:
    a) informatii generale: denumirea, forma juridica, sediul principal si, daca este cazul, sediile secundare, numarul de inmatriculare la oficiul registrului comertului, codul fiscal, codul postal, numerele de telefon, fax, capitalul social, inclusiv numarul total de actiuni, valoarea nominala a actiunilor si structura actionariatului, conform ultimei cereri de inscriere de mentiuni la registrul comertului, obiectul de activitate, numarul si structura numerica ale personalului salariat;
    b) date privind situatia patrimoniala, cu referire la:
    (i) terenuri: suprafata, amplasarea, destinatia, valoarea de inregistrare in contabilitate, situatia juridica;
    (ii) cladiri principale: amplasarea, suprafata - construita si desfasurata -, destinatia, vechimea, valoarea de inregistrare in contabilitate, situatia juridica;
    (iii) investitii in curs: descrierea sumara, valoarea totala, procentul de realizare, data finalizarii;
    (iv) participari la alte societati comerciale: denumirea si numarul de inmatriculare ale acestor alte societati, procentul detinut din capitalul social, precum si valoarea nominala a capitalului social detinut;
    (v) bunurile imobile ipotecate si bunurile mobile care fac obiectul unei garantii reale mobiliare, bunurile asupra carora poarta un privilegiu special, precum si bunurile imobile revendicate de terti;
    (vi) bunurile care fac obiectul contractelor de locatie de gestiune, de inchiriere, asociatie in participatiune sau leasing;
    (vii) drepturile de proprietate industriala detinute: brevete de inventie, marci, desene si modele industriale;
    (viii) litigiile cu o valoare mai mare de 500.000.000 lei, prezentate distinct in functie de calitatea procesuala;
    c) date privind situatia economico-financiara: bilant simplificat - conform bilantului pe anul precedent si ultimei balante din anul in curs -, contul de profit si pierderi - la sfarsitul anului precedent si la nivelul unui semestru al anului in curs sau, dupa caz, prin utilizarea datelor efectiv cumulate pana in luna in care se calculeaza - si activul net contabil la data la care se intocmeste dosarul de prezentare, inclusiv obligatiile societatii comerciale fata de Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului rezultate din fonduri pentru restructurare si dividende;
    d) certificatele de sarcini fiscale;
    e) obligatiile de mediu ce trebuie sa fie indeplinite de societatea comerciala, conform avizului de mediu eliberat de autoritatea de mediu competenta, si surse potentiale de raspundere a societatii comerciale pentru daune cauzate mediului, evidentiate in avizul de mediu;
    f) oferta de vanzare si, daca este cazul, de concesionare;
    g) valabilitatea pretului/actiune din oferta de vanzare.
    (2) Continutul dosarului de prezentare a societatii comerciale poate varia de la caz la caz, in raport cu specificul societatii comerciale supuse privatizarii si cu metoda de vanzare.
    Art. 41
    In cazul vanzarii actiunilor prin oferta publica datele si informatiile cuprinse in dosarul de prezentare vor fi cele indicate in Normele emise de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare privind prospectul de oferta publica. In cazul vanzarii de valori mobiliare pe piata de capital internationala se vor respecta regulile de informare a investitorilor, specifice pietei pe care se efectueaza tranzactia respectiva.
    Art. 42
    O data cu dosarul de prezentare A.D.S. va intocmi si un caiet de sarcini care va cuprinde in principal urmatoarele elemente:
    a) instructiunile pentru intocmirea ofertei de cumparare;
    b) documentele de participare ce insotesc oferta de cumparare.
    Art. 43
    In situatia in care privatizarea unei societati comerciale este insotita si de concesionarea terenului aflat in exploatarea ei A.D.S. va intocmi si studiul de oportunitate privind concesionarea, care va cuprinde cel putin elementele prevazute la art. 7 din Legea nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
    Art. 44
    Raspunderea cu privire la realitatea, corectitudinea si actualitatea datelor care stau la baza intocmirii dosarului de prezentare, a calcularii pretului de oferta, a actiunilor, precum si la baza intocmirii prospectului de oferta publica, dupa caz, revine in totalitate administratorilor si cenzorilor societatii comerciale emitente.
    Art. 45
    Actiunile societatilor comerciale se vor vinde la pretul de piata rezultat din raportul dintre cerere si oferta, fara sa existe un pret minim de vanzare. In cazul in care, in urma negocierilor, pretul cel mai bun obtinut este sub pretul de oferta al A.D.S., consiliul de administratie decide asupra oportunitatii incheierii contractului de vanzare-cumparare de actiuni la pretul oferit.
    Art. 46
    A.D.S. dispune intocmirea raportului de evaluare de catre un evaluator autorizat, persoana fizica sau juridica, romana sau straina, agreat de A.D.S. si angajat prin contract. Contractul se incheie cu societatea comerciala sau cu A.D.S., potrivit hotararii consiliului de administratie.
    Art. 47
    In vederea realizarii atributiilor sale A.D.S. va putea angaja serviciile unor firme de consultanta in domeniul financiar-contabil, audit, juridic, evaluari etc., precum si ale unor experti, dupa caz.
    Art. 48
    Pretul stabilit in baza raportului de evaluare intocmit de evaluator si a aprecierilor expertilor din cadrul A.D.S. va fi pretul de pornire al negocierii directe cu preselectie si este valabil pentru toate negocierile desfasurate in termenul de valabilitate a ofertei prevazut la art. 39.
    Art. 49
    (1) Pentru societatile comerciale care au un capital social de pana la 4 miliarde lei si teren agricol de pana la 500 ha si care nu este ocupat cu plantatii, sere, solarii, iazuri etc. raportul de evaluare poate fi intocmit, potrivit hotararii consiliului de administratie, de catre A.D.S., sub forma unui raport de evaluare simplificat.
    (2) Instructiunile privind modul de intocmire a raportului de evaluare simplificat se aproba prin hotarare a Consiliului de administratie al A.D.S.
    (3) Lista cuprinzand societatile comerciale pentru care se intocmeste raport de evaluare simplificat se aproba prin hotarare a Consiliului de administratie al A.D.S.
    Art. 50
    Pentru intocmirea raportului de evaluare presedintii consiliilor de administratie ale societatilor comerciale sunt obligati sa puna la dispozitie evaluatorului toate datele necesare, in termenul stabilit de A.D.S.
    Art. 51
    Metoda de vanzare a actiunilor catre investitorii interesati se stabileste prin hotarare a Consiliului de administratie al A.D.S.
    Art. 52
    Metodele vanzarii de actiuni pot fi oferta publica de vanzare si negocierea directa cu preselectie.
    Art. 53
    Vanzarea de actiuni prin oferta publica de vanzare se face cu respectarea prevederilor Legii nr. 52/1994 privind valorile mobiliare si bursele de valori, precum si ale celorlalte acte normative in domeniu.
    Art. 54
    In cazul vanzarii actiunilor prin oferta publica de vanzare, prin metode specifice pietei de capital, potrivit art. 14 alin. (1) lit. a) din lege, datele si informatiile cuprinse in prospectul de oferta publica vor fi cele indicate in Normele emise de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare privind prospectul de oferta publica ori, dupa caz, in alte reglementari aplicabile tranzactiei respective. In situatia vanzarii de valori mobiliare pe piata de capital internationala se vor respecta regulile de informare a investitorilor, specifice pietei pe care se efectueaza tranzactia respectiva.
    Art. 55
    Vanzarea actiunilor prin oferta publica de vanzare se face prin intermediul unor societati de valori mobiliare agreate de A.D.S. Criteriile de selectie si punctajele pentru licitatia organizata in scopul selectarii societatilor de valori mobiliare agreate se stabilesc prin hotarare a Consiliului de administratie al A.D.S.
    Art. 56
    Prospectul de oferta publica de vanzare va contine si studiul de oportunitate intocmit in vederea concesionarii terenului administrat de societatea comerciala, precum si contractul-cadru de concesiune a terenului.
    Art. 57
    Prin prospectul de oferta publica de vanzare A.D.S. si societatea emitenta vor prezenta in mod distinct, pe baza situatiei cunoscute la data intocmirii prospectului de oferta publica, riscurile pe care si le asuma cumparatorul prin eventuala aplicare a Legii nr. 18/1991, republicata, cu modificarile ulterioare, si ale Legii nr. 1/2000, cu modificarile ulterioare, precum si a oricaror alte acte normative.
    Art. 58
    Oferta publica de vanzare va fi facuta pentru tot pachetul de actiuni detinut de A.D.S., cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (2) din lege, de regula prin metoda "totul sau nimic". Pentru subscrierea in conditiile art. 14 alin. (2) din lege persoanele indreptatite vor prezenta intermediarului dovada calitatii de salariat/membru al conducerii societatii comerciale la data deschiderii ofertei. Dovezile vor ramane in original la intermediar care se va ingriji si de pastrarea acestora.
    Art. 59
    Consiliul de administratie al A.D.S. aproba:
    a) pretul de pornire al procedurii de vanzare prin oferta publica. Pretul include taxa de autorizare, comisionul de intermediere si toate celelalte cheltuieli legate de vanzarea prin oferta publica;
    b) metoda de tranzactionare pe piata de capital, avandu-se in vedere situatia concreta a fiecarei societati comerciale;
    c) continutul proiectului de prospect de oferta publica;
    d) contractul de intermediere incheiat cu una dintre societatile de valori mobiliare agreate, in conditiile art. 55;
    e) pretul de pornire al vanzarii si nivelul minim acceptabil, in cazul metodelor de tranzactionare care presupun proceduri de identificare a pretului de echilibru intre cerere si oferta (licitatie olandeza, licitatie speciala deschisa etc.).
    Art. 60
    A.D.S. elaboreaza proceduri interne referitoare la vanzarea de actiuni prin oferta publica de vanzare.

    Negocierea directa cu preselectie
    Art. 61
    (1) Criteriile de preselectie in vederea alegerii investitorilor care participa la negocierea privind vanzarea de actiuni sunt urmatoarele:
    - pentru persoanele fizice:
    a) pregatirea de specialitate in domeniul agricol, dovedita cu actele eliberate de institutiile de invatamant;
    b) declaratie pe propria raspundere ca nu are contracte reziliate din culpa sa sau restante la platile datorate in baza unor contracte de vanzare-cumparare de actiuni, incheiate cu Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor sau cu alte institutii publice implicate, sau in baza unor contracte de concesionare a terenurilor agricole, incheiate cu A.D.S.;
    - pentru persoanele juridice:
    a) sa faca dovada inregistrarii si functionarii legale (act constitutiv, certificat de inmatriculare, cod fiscal etc.);
    b) sa aiba in obiectul de activitate "activitate agricola" - grupa 01 din Codul CAEN;
    c) sa faca dovada experientei in domeniul agricol;
    d) durata existentei persoanei juridice, potrivit actelor constitutive, sa fie mai mare decat durata concesionarii, daca este cazul;
    e) declaratie pe propria raspundere ca nu are contracte reziliate din culpa sa sau restante la platile datorate in baza unor contracte de vanzare-cumparare de actiuni, incheiate cu Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor sau cu alte institutii publice implicate, sau in baza unor contracte de concesionare a terenurilor agricole, incheiate cu A.D.S.
    (2) Asociatiile constituite in conformitate cu art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, nu sunt supuse prevederilor alin. (1) lit. b) si c) referitoare la persoanele juridice.
    Art. 62
    (1) Pentru participarea la negocierea cu preselectie potentialii cumparatori depun la sediul A.D.S. urmatoarele documente:
    a) dovada privind depunerea garantiilor de participare;
    b) dovada privind achitarea pretului dosarului de prezentare si a caietului de sarcini;
    c) imputernicirea acordata persoanei care reprezinta investitorul la negociere, care trebuie sa fie expresa, iar daca provine din partea unei persoane fizice, sa fie in forma autentica;
    d) documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului, astfel:
    (2) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului persoana juridica romana sunt:
    a) copia legalizata de pe certificatul de inmatriculare eliberat de oficiul registrului comertului, de pe actul constitutiv, inclusiv de pe actele aditionale si de pe certificatul de inregistrare fiscala;
    b) scrisoare de bonitate financiara, eliberata de o banca romana, conform modelului-cadru aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.;
    c) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale catre toti creditorii bugetari, prin prezentarea certificatelor de atestare fiscala eliberate de titularii acestor creante bugetare;
    d) declaratie semnata de reprezentantul legal, potrivit careia societatea comerciala nu se afla in reorganizare judiciara sau in faliment;
    e) documentele mentionate la lit. b), c) si d) vor fi prezentate in original.
    (3) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului persoana juridica straina sunt:
    a) actul de inmatriculare a societatii comerciale straine;
    b) scrisoare de bonitate financiara, eliberata de o banca romana sau de o banca straina cu care o banca romana are relatii de corespondent, conform modelului-cadru aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.;
    c) declaratie semnata de reprezentantul legal, potrivit careia societatea comerciala nu se afla in reorganizare judiciara sau in faliment;
    d) toate documentele depuse de ofertanti, cu exceptia cazului in care acestea reprezinta rapoarte de activitate sau situatii financiare, vor fi prezentate in original si in copie legalizata. Toate aceste documente vor fi insotite de traducerea legalizata in limba romana.
    (4) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului comerciant, persoana fizica sau asociatie familiala, sunt:
    a) copie legalizata de pe actul de identitate si de pe autorizatia de functionare eliberata de autoritatea competenta sau de pe actul legal de constituire, dupa caz;
    b) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale catre toti creditorii bugetari, prin prezentarea unor certificate de atestare fiscala, eliberate de titularii acestor creante bugetare.
    (5) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului, asociatie agricola constituita in baza Legii nr. 36/1991, sunt:
    a) procesul-verbal al adunarii constitutive, in original sau copie legalizata;
    b) acte doveditoare privind calitatile si capacitatile asociatilor/angajatilor acestora: curriculum vitae, diplome de studii - copie legalizata;
    c) certificat de cazier judiciar pentru fiecare membru al asociatiei;
    d) dovada privind achitarea in termenele legale a obligatiilor fiscale prin prezentarea certificatului de atestare fiscala eliberat de organul fiscal competent pentru toti membrii asociatiei;
    e) actele de proprietate asupra terenului (proces-verbal de punere in posesie, titlu de proprietate) ale tuturor membrilor asociatiei - copie legalizata;
    f) acte de donatie, contracte de schimb, acte de vanzare-cumparare privind terenul detinut de fiecare asociat - copii legalizate;
    g) alte acte care atesta dobandirea dreptului de proprietate provenit din succesiune, accesiune, vanzare silita sau uzucapiune etc., pentru fiecare asociat - copie legalizata;
    h) dovada privind intabularea actelor de proprietate in cartea funciara, cu indicarea cotei fiecarui coproprietar, potrivit art. 46 din Legea cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996.
    (6) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului, societate agricola constituita in baza Legii nr. 36/1991, sunt:
    a) dovada privind constituirea legala a societatii agricole:
    - copii legalizate de pe statut si de pe actul de constituire;
    - copie legalizata de pe incheierea judecatoreasca prin care se dispune inscrierea societatii in Registrul societatilor agricole, cu mentionarea pozitiei din registru;
    b) copii legalizate de pe actele aditionale si dovada privind mentionarea acestora in Registrul societatilor agricole;
    c) scrisoare de bonitate financiara, eliberata de o banca romana, conform modelului-cadru aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S.;
    d) dovezi privind achitarea obligatiilor fiscale catre toti creditorii bugetari, prin prezentarea unor certificate de atestare fiscala eliberate de titularii acestor creante bugetare;
    e) declaratie semnata de reprezentantul legal, potrivit careia societatea nu se afla in reorganizare judiciara sau in faliment;
    f) lista cuprinzand asociatii intrati/iesiti in cursul anului curent, cu mentionarea valorii partilor sociale subscrise/retrase, dupa caz;
    g) suma maxima admisa de adunarea generala a asociatilor pana la care consiliul de administratie al societatii poate angaja societatea in cursul anului curent (copie de pe procesul-verbal al adunarii generale a asociatilor);
    (7) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului persoana fizica romana: copie de pe actul de identitate si certificatul de cazier judiciar.
    (8) Documentele care certifica identitatea si calitatea investitorului persoana fizica straina: copie de pe pasaport si certificatul de cazier, traducere legalizata.
    (9) Neprezentarea sau prezentarea incompleta a documentelor de participare conduce la excluderea respectivului ofertant.
    (10) Prezentarea unor declaratii pe propria raspundere, false sau incomplete, da dreptul A.D.S. sa excluda ofertantul din orice faza a procedurii sau, dupa caz, sa rezilieze eventualul contract incheiat cu ofertantul respectiv, urmand reluarea procedurii.
    (11) Rezolutiunea contractului in aceste conditii atrage revenirea intregului pachet de actiuni vandute in patrimoniul A.D.S., fara restituirea sumelor platite pana la data rezolutionarii, care vor fi retinute cu titlu de daune-interese.
    Art. 63
    La negocierea directa cu preselectie pentru societatile comerciale care nu detin terenuri cu destinatie agricola criteriul de departajare a ofertantilor este pretul/actiune, in conditiile art. 14 alin. (3) din lege.
    Art. 64
    La negocierea directa cu preselectie pentru societatile comerciale care detin terenuri cu destinatie agricola vanzarea actiunilor se realizeaza concomitent cu concesionarea acestor terenuri.
    Art. 65
    (1) Departajarea ofertantilor dupa negocierea directa cu preselectie (in baza ofertei finale, ferme si definitive) se face pe baza unei grile de punctare care contine in principal urmatoarele elemente:
    a) pret/actiune, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (3) din lege;
    b) nivelul redeventei oferite;
    c) modalitatea de plata a actiunilor;
    d) investitii pentru dezvoltarea societatii;
    e) investitii minime pentru dezvoltarea exploatatiilor, pentru intretinerea, exploatarea si reabilitarea terenului, cu respectarea obligatiilor de mediu;
    f) pregatirea de specialitate pentru persoanele fizice;
    g) experienta in exploatarea terenului pentru persoane juridice.
    (2) Pentru stabilirea echivalentului pretului/actiune care se ia in calculul grilei de punctare aferente fiecarei oferte se procedeaza astfel:
    a) daca sunt numai ofertanti care beneficiaza de prevederile art. 14 alin. (3) din lege se ia in calcul pretul/actiune inscris in oferta fiecarui investitor. Pretul/actiune va fi cel inscris in oferta castigatoare;
    b) daca sunt atat ofertanti care nu beneficiaza de prevederile art. 14 alin. (3) din lege, cat si ofertanti care beneficiaza de aceste prevederi, iar cel mai mare pret/actiune oferit apartine unui ofertant din a doua categorie, pretul va fi cel inscris in oferta castigatoare;
    c) daca sunt atat ofertanti care nu beneficiaza de prevederile art. 14 alin. (3) din lege, cat si ofertanti care beneficiaza de acestea, iar cel mai mare pret/actiune oferit apartine unui ofertant din prima categorie, pentru ofertantii din a doua categorie care au oferit un pret cu cel mult 40% mai mic decat cel mai mare pret oferit, la calculul grilei de punctare se ia in calcul pretul/actiune al acestora, la care se adauga 40% din cel mai mare pret oferit, iar pretul/actiune ramane cel inscris in oferta.
    (3) In grila de punctare se inscriu si celelalte elemente din oferta finala, ferma si definitiva, se calculeaza punctajul, castigator fiind ofertantul care obtine punctajul cel mai mare.
    Art. 66
    In situatia in care A.D.S. a organizat prin metoda negocierii directe cu preselectie vanzarea de actiuni concomitent cu concesionarea terenurilor, ofertantul declarat castigator va semna in nume propriu contractul de vanzare-cumparare a pachetului majoritar de actiuni, urmand ca dupa inregistrarea la oficiul registrului comertului a noii sale calitati de actionar majoritar sa convoace adunarea generala a actionarilor si sa mandateze noul consiliu de administratie al societatii sa desemneze persoana imputernicita sa incheie contractul de concesionare cu A.D.S., in conditiile asumate prin oferta sa.
    Art. 67
    In cadrul negocierii contractului de vanzare-cumparare se vor stabili clauze pentru pastrarea obiectului de activitate si protectia salariatilor.
    Art. 68
    (1) Asociatiile constituite in conformitate cu art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si societatile comerciale agricole, asociatiile agricole si alte forme asociative din agricultura, cu personalitate juridica, pot cumpara actiuni emise de societatile comerciale, beneficiind de urmatoarele facilitati: plata in rate egale sau descrescatoare, esalonate pe o perioada de maximum 5 ani de la data incheierii contractului de vanzare-cumparare, cu un avans de minimum 20% din pretul de adjudecare si cu o dobanda de 10% pe an.
    (2) Facilitatile prevazute la alin. (1) se acorda doar in cazul privatizarii societatilor comerciale prin metoda negocierii directe cu preselectie.
    Art. 69
    (1) Actiunile dobandite in conformitate cu prevederile art. 15 din lege nu vor putea fi instrainate, sub sanctiunea nulitatii actului de instrainare, si nu vor putea fi distribuite chiar in situatia achitarii lor de catre beneficiarii facilitatilor prevazute la art. 15 din lege si nici nu vor putea fi grevate de sarcini pana la achitarea integrala a intregului pachet de actiuni achizitionat.
    (2) Neindeplinirea din culpa de catre beneficiarii facilitatilor prevazute la art. 15 din lege a oricareia dintre obligatiile contractuale da dreptul A.D.S. sa rezolutioneze contractul.
    (3) Rezolutiunea contractului atrage revenirea intregului pachet de actiuni vandute in patrimoniul A.D.S., fara restituirea sumelor platite pana la data rezolutiunii, care vor fi retinute cu titlu de daune-interese.
    (4) Sanctiunea rezolutiunii va putea fi dispusa prin hotarare a Consiliului de administratie al A.D.S. dupa implinirea a 30 de zile calendaristice de la data notificarii.
    Art. 70
    In aplicarea prevederilor art. 16 alin. (2) din lege Ministerul Finantelor Publice va emite reglementari privind inregistrarea in contabilitate a sumelor respective.
    (2) Ordinea in care se vor face platile prevazute la art. 16 alin. (2) din lege este:
    a) dobanzi;
    b) rate;
    c) credite bancare pentru cumpararea de actiuni;
    d) penalitati de intarziere pentru neachitarea in termen a ratelor.
    Art. 71
    (1) Pentru actiunile vandute cu plata in rate actiunile neachitate se constituie gaj si se elibereaza de sarcinile privind gajul pe masura achitarii lor.
    (2) Contractul de gaj pentru actiunile neachitate se incheie concomitent cu contractul de vanzare-cumparare a actiunilor cu plata in rate si se actualizeaza in functie de platile efectuate.
    Art. 72
    (1) Contractul de gaj pentru realizarea investitiilor necesare in vederea dezvoltarii societatii/aport de capital se incheie concomitent cu contractul de vanzare-cumparare, prin gajarea unui procent din pachetul de actiuni achitat, procent aprobat de Consiliul de administratie al A.D.S. Pentru acoperirea integrala a investitiilor angajate cumparatorul va constitui garantii suplimentare.
    (2) Contractul de gaj va putea fi inregistrat in registrul actionarilor societatii, la Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, la societatea de registru independent sau la registrul comertului, dupa caz, conform dispozitiilor legale.

    SECTIUNEA a 3-a
    Concesionarea sau arendarea terenurilor cu destinatie agricola, precum si concesionarea bunurilor proprietate publica sau privata a statului si a activitatilor si serviciilor publice

    Art. 73
    Procedura concesionarii prin licitatie cu plic inchis se aplica in urmatoarele situatii:
    a) concesionarea catre investitorii interesati numai de concesionarea terenurilor cu destinatie agricola;
    b) concesionarea terenurilor cu destinatie agricola care au fost exploatate de societatile comerciale aflate in lichidare administrativa sau in faliment.
    Art. 74
    (1) In cazul in care un investitor este interesat numai de concesionarea terenului cu destinatie agricola si nu solicita si cumpararea de actiuni ale societatii comerciale care are in exploatare terenul respectiv vor putea fi concesionate numai terenurile care, potrivit studiului de oportunitate intocmit, nu sunt necesare societatii comerciale pentru desfasurarea activitatii.
    (2) Scoaterea la licitatie cu plic inchis se face cu acordul Consiliului de administratie al A.D.S.
    Art. 75
    (1) In situatia in care societatea comerciala se afla in lichidare administrativa sau in faliment A.D.S. va concesiona prin metoda licitatiei cu plic inchis suprafata de teren agricol care s-a aflat in exploatarea societatii.
    (2) In situatia in care dupa organizarea a doua sedinte de licitatie suprafata de teren agricol nu a fost concesionata, A.D.S., pe baza studiului de oportunitate aprobat de consiliul sau de administratie, va putea scoate la concesionare prin metoda licitatiei cu plic inchis parti din suprafata totala de teren, urmarindu-se prin aceasta concesionarea in totalitate a suprafetelor de teren initiale.
    (3) In situatia in care pe suprafata de teren ce urmeaza sa fie concesionata exista investitii (sere, plantatii etc.), A.D.S. va clarifica situatia juridica a investitiei anterior declansarii procedurii de concesionare.
    (4) Concesionarea terenurilor agricole pe care se afla investitii (sere, plantatii etc.) se va realiza prin procedura licitatiei cu plic inchis, cu respectarea urmatoarei proceduri prealabile:
    a) in termen de 5 de zile de la data notificarii de catre A.D.S. persoanele fizice sau juridice care doresc sa se prevaleze de dreptul de proprietate asupra investitiilor, cu prilejul concesionarii terenului respectiv, incheie in scris un acord prealabil cu A.D.S. cu privire la desemnarea unui evaluator dintre cei agreati de A.D.S., punerea la dispozitie acestuia a tuturor documentelor si datelor solicitate, acceptarea neconditionata a raportului de evaluare cu plata justa pentru investitiile respective, ca despagubire prealabila incheierii contractului de concesiune in conditiile prezentelor norme metodologice;
    b) continutul acordului scris si semnat prevazut la lit. a) impreuna cu caietul de sarcini al concesionarii terenului se aproba de Consiliul de administratie al A.D.S., iar garantia de participare la licitatie nu poate fi stabilita la o suma mai mica decat valoarea din raportul de evaluare separata a investitiilor;
    c) la constituirea garantiei de participare persoanelor prevazute la lit. a) li se recunoaste valoarea rezultata din raportul de evaluare si acceptata de parti prin acordul prealabil, cu conditia depunerii unui antecontract, semnat de persoanele imputernicite, de vanzare a investitiei in favoarea castigatorului licitatiei de concesionare, desemnat in conditiile prezentelor norme metodologice.
    Art. 76
    Bunurile, activitatile si serviciile apartinand domeniului public sau privat al statului, aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si care pot fi concesionate, vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, iar concesionarea se va face prin metoda licitatiei cu plic inchis.
    Art. 77
    Procedura licitatiei cu plic inchis se va desfasura intr-o singura etapa, cu respectarea urmatoarelor conditii:
    - Licitatia cu plic inchis se desfasoara la adresa prevazuta in anuntul publicitar, intr-o singura sedinta, la care pot participa un numar nelimitat de ofertanti care au achitat caietul de sarcini si fac dovada constituirii garantiei de participare in cuantumurile valorice si sub formele precizate in caietul de sarcini.
    - Pentru participarea la licitatie in termenul prevazut in anuntul publicitar ofertantii au obligatia sa depuna la adresa prevazuta in anuntul publicitar plicul sigilat cuprinzand:
    a) documentele de participare la licitatie, in conformitate cu art. 62, precum si celelalte documente solicitate in caietul de sarcini;
    b) oferta tehnica si financiara, de asemenea in plic sigilat.
    - Membrii comisiei de licitatie si ofertantii sau reprezentantii acestora vor fi prezenti la data, ora si locul anuntate pentru deschiderea plicurilor.
    - Presedintele comisiei de licitatie va deschide numai plicurile ofertantilor prezenti.
    - Documentele de participare la licitatie ale fiecarui ofertant vor fi semnate pe verso de toti membrii comisiei de licitatie si vor fi contrasemnate de ceilalti ofertanti, in ordinea deschiderii plicurilor.
    - Vor fi exclusi de la licitatie ofertantii care nu au depus toate documentele cu respectarea conditiilor de forma si de continut cerute prin caietul de sarcini, precum si cei care nu au fost prezenti la momentul inceperii licitatiei. Ofertantilor exclusi li se va restitui plicul cu oferta tehnica si financiara, nedesfacut.
    - Presedintele comisiei de licitatie va deschide plicurile continand ofertele tehnice si financiare ale ofertantilor acceptati.
    - Ofertele tehnice si financiare ale fiecarui ofertant vor fi semnate pe verso, pe fiecare pagina, de catre toti membrii comisiei de licitatie si vor fi contrasemnate de ceilalti ofertanti, in ordinea deschiderii plicurilor.
    - Ofertele sunt irevocabile si contin:
    a) numele persoanei fizice/denumirea persoanei juridice si domiciliul/sediul acesteia;
    b) redeventa oferita;
    c) celelalte elemente pe baza carora se stabileste oferta castigatoare conform grilei de punctaj, cum ar fi: investitiile angajate de ofertant, conditiile de exploatare, pregatirea profesionala si dotarea tehnica a ofertantului, obligatiile de mediu solicitate prin caietul de sarcini etc.
    - Comisia de licitatie face evaluarea ofertelor pe baza punctajului din grila de selectie a ofertelor.
    - Membrii comisiei de licitatie vor proceda, pe loc, la evaluarea ofertelor in baza grilei de selectie, stabilind punctajul fiecarui ofertant.
    - Presedintele comisiei de licitatie comunica ofertantilor continutul procesului-verbal de adjudecare a ofertei in favoarea ofertantului care totalizeaza punctajul cel mai mare. In situatia in care mai multi ofertanti au intrunit acelasi punctaj maxim se declara adjudecatar ofertantul care a oferit redeventa cea mai mare. Daca se mentine egalitate de puncte, comisia de licitatie va organiza de indata intre acestia licitatie cu strigare, la care elementul de departajare va fi redeventa, cu un pas de crestere de 5% din valoarea acesteia.
    - In situatia in care la licitatie se prezinta un singur ofertant, iar oferta acestuia indeplineste conditiile impuse de organizatorul licitatiei, obtinand cel putin 60% din punctajul maxim, comisia de licitatie il declara castigator.
    - Adjudecarea licitatiei se consemneaza in procesul-verbal, intocmit in cate un exemplar atat pentru comisia de licitatie, cat si pentru fiecare ofertant si semnat de membrii acesteia, de castigator, precum si de ceilalti ofertanti.
    - Comisia de licitatie va inmana procesul-verbal de adjudecare ofertantului in favoarea caruia s-a adjudecat licitatia, precum si celorlalti participanti la licitatie.
    - Garantia de participare constituita de castigator se retine de organizator. Garantia nu se restituie ofertantului declarat castigator in urmatoarele situatii:
    a) cand a revocat oferta dupa deschiderea plicului continand oferta tehnica si financiara;
    b) cand a refuzat semnarea procesului-verbal de adjudecare;
    c) cand a refuzat semnarea contractului de concesionare in termen de 10 zile lucratoare de la data procesului-verbal de licitatie.
    - Licitatia se anuleaza in conditiile prevazute la lit. b) si c) ale prevederii anterioare, urmand sa fie reluata.
    - Organizatorul licitatiei este obligat sa restituie celorlalti ofertanti garantia de participare in termen de pana la 5 zile de la organizarea licitatiei.
    - Garantia nu se restituie ofertantilor care au facut declaratii false.
    - In termen de 24 ore de la primirea procesului-verbal de licitatie ofertantii pot face contestatii in scris cu privire la modul in care au fost respectate dispozitiile prezentelor norme metodologice prin care se reglementeaza procedura licitatiei cu plic inchis, la sediul organizatorului, potrivit anuntului publicitar.
    - Eventualele contestatii se solutioneaza de comisia de solutionare a contestatiilor in termen de maximum 5 zile lucratoare de la primirea acestora si se comunica petentului prin grija organizatorului licitatiei.
    - Procedurile referitoare la contestatii sunt de aplicabilitate generala.
    Art. 78
    (1) In vederea gestionarii si exploatarii eficiente a terenurilor, A.D.S. va putea da in arenda sau in orice alte forme de exploatare eficienta terenurile aflate in administrarea sa, pana la concesionarea acestora.
    (2) Procedurile privind operatiunile prevazute la alin. (1) vor fi aprobate de Consiliul de administratie al A.D.S.
    (3) Contractele in derulare, incheiate in vederea exploatarii eficiente si viabile a terenurilor agricole de catre societatile comerciale din portofoliul A.D.S., aflate sub incidenta Legii nr. 64/1995, republicata, pot fi preluate de A.D.S. prin subrogare in drepturile societatilor comerciale.
    (4) In vederea gestionarii si exploatarii eficiente a terenurilor, A.D.S. va putea desfasura activitati de protectie a mediului, prevazute la art. 62 alin. (1) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 216/1999.

    SECTIUNEA a 4-a
    Procedura vanzarii actiunilor societatilor comerciale si a concesionarii terenurilor cu destinatie agricola

    Art. 79
    (1) A.D.S., in baza raportului de evaluare si a studiului de oportunitate, precum si a aprecierilor expertilor sai, intocmeste in vederea aprobarii:
    a) nota de pret privind evaluarea actiunilor;
    b) conditiile de acordare a concesiunii.
    (2) In baza notei de pret si a conditiilor de acordare a concesiunii concesionarea terenurilor cu destinatie agricola se aproba de Consiliul de administratie al A.D.S.
    (3) In baza notei de pret si a studiului de oportunitate aprobate se intocmesc:
    a) dosarul de prezentare a societatii comerciale si caietul de sarcini privind oferta de vanzare de actiuni;
    b) caietul de sarcini privind concesionarea terenurilor cu destinatie agricola.
    Art. 80
    (1) Dosarul de prezentare a societatii comerciale si caietul de sarcini vor cuprinde elementele obligatorii prevazute la art. 40 si 42.
    (2) Caietul de sarcini privind concesionarea va cuprinde si elementele obligatorii prevazute la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice-cadru de aplicare a Legii nr. 219/1998, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 216/1998.

    CAP. 4
    Vanzarea de active apartinand societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri cu destinatie agricola

    SECTIUNEA 1
    Pregatirea pentru vanzare

    Art. 81
    Potrivit avizului A.D.S., adunarea generala a actionarilor va aproba restructurarea societatii comerciale prin divizare, vanzare de active, concesionare sau arendare de terenuri.
    Art. 82
    In cazul divizarii societatii comerciale vanzarea actiunilor si concesionarea terenurilor societatilor comerciale rezultate din divizare se fac cu respectarea prevederilor prezentelor norme metodologice.
    Art. 83
    In cazul reorganizarii judiciare a societatilor comerciale A.D.S. impreuna cu creditorii se vor pronunta asupra planului de reorganizare care va prevedea calitatea de creditor preferential al A.D.S. pentru recuperarea redeventei.

    SECTIUNEA a 2-a
    Vanzarea de active cu plata integrala

    Art. 84
    (1) Vanzarea de active se face prin licitatie cu strigare sau prin licitatie cu plic inchis.
    (2) Normele privind vanzarea de active prin licitatie cu strigare sau prin licitatie cu plic inchis se elaboreaza de Consiliul de administratie al A.D.S. si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    Art. 85
    Concesionarea terenurilor agricole aferente constructiilor edificate pe aceste terenuri de catre constructorii de buna-credinta, a terenurilor agricole aferente activelor pentru care exista un contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare si, dupa caz, a eventualelor terenuri agricole aferente unor active cumparate anterior datei intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice se va realiza prin procedura licitatiei cu plic inchis, cu respectarea urmatoarei proceduri prealabile:
    a) in termen de 45 de zile de la data notificarii de catre A.D.S. persoanele fizice sau juridice care doresc sa se prevaleze de o astfel de calitate cu prilejul concesionarii terenului agricol respectiv incheie in scris un acord prealabil cu A.D.S. cu privire la desemnarea unui evaluator dintre cei agreati de A.D.S., punerea la dispozitie acestuia a tuturor documentelor si datelor solicitate, acceptarea neconditionata a raportului de evaluare ca plata justa pentru constructia, pentru valoarea contractului de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare in curs de executare sau, respectiv, pentru activul detinut si acceptarea participarii la licitatia de concesionare si/sau a despagubirii prealabile incheierii contractului de concesionare in conditiile prezentelor norme metodologice;
    b) continutul acordului scris si semnat prevazut la lit. a) impreuna cu caietul de sarcini al concesionarii terenului se aproba de Consiliul de administratie al A.D.S., iar garantia de participare la licitatie nu poate fi stabilita la o suma mai mica decat valoarea din raportul de evaluare separata a constructiei, a contractului de leasing imobiliar sau a activului;
    c) la constituirea garantiei de participare persoanelor prevazute la lit. a) li se recunoaste valoarea rezultata din raportul de evaluare si acceptata de parti prin acordul prealabil, cu conditia depunerii unui antecontract, semnat de persoanele imputernicite, de vanzare a constructiei sau activului, ori de cedare a contractului de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare in favoarea castigatorului licitatiei de concesionare, desemnat in conditiile prezentelor norme metodologice.
    Art. 86
    Incheierea contractelor de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, cu locatarii sau chiriasii, poate fi aprobata in conditiile legii.
    Art. 87
    (1) A.D.S. poate aproba vanzarea de active cu plata in rate salariatilor, precum si societatilor agricole, asociatiilor agricole si altor forme asociative din agricultura, cu personalitate juridica, daca in urma ofertarii unei societati comerciale de doua ori si a oferirii de facilitati conform art. 15 din lege nu s a inregistrat si/sau nu s a acceptat nici o oferta.
    (2) In cazul unor programe nationale privind dezvoltarea prioritara a unor sectoare din domeniul agricol, zootehnic, pomicol, viticol, servicii etc., aprobate in conditiile legii, A.D.S. va putea aproba vanzarea de active unor investitori care fac dovada capacitatilor necesare unor astfel de programe, pe baza de plan de afaceri.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 626/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 626 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 626/2001
Hotărârea 811 2020
Hotărârea 859 2009
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin în administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si înfiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 626/2001
Hotărârea 270 2004
pentru modificarea art. 11 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 626/2001
Hotărârea 28 2003
pentru modificarea si completarea anexei la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 626/2001
Hotărârea 315 2002
pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 626/2001
Ordin 464 2001
pentru aprobarea Normelor privind vanzarea de active prin licitatie cu strigare sau prin licitatie cu plic inchis
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu