HOTARARE Nr. 12 din 4 ianuarie 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 16 din 10 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor este organul de
specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, cu
personalitate juridica.
(2) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor aplica strategia si
Programul Guvernului, in vederea promovarii politicilor in domeniile:
agricultura, industrie alimentara, dezvoltare rurala, sanitar-veterinar si al
padurilor.
(3) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor are rolul de a
asigura dezvoltarea agriculturii si industriei alimentare romanesti, in
conformitate cu cerintele economiei de piata, si de a utiliza mecanismele
financiare pentru stimularea si valorificarea productiei in domeniul
agroalimentar.
(4) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor este autoritatea de
implementare a Planului national pentru agricultura si dezvoltare rurala.
(5) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor este autoritatea
care asigura dezvoltarea durabila a fondului forestier national, gospodarirea
si exploatarea lui rationala, precum si a vegetatiei forestiere din afara
acestuia.
Art. 2
Sediul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor este in
municipiul Bucuresti, bd Carol I nr. 24, sectorul 3.
CAP. 2
Structuri si atributii
SECTIUNEA 1
Structura
Art. 3
(1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor este prevazuta in anexa nr. 1. In cadrul acesteia, prin ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor se pot organiza servicii,
birouri si colective temporare si se poate stabili numarul posturilor de
conducere.
(2) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu
al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor se stabilesc, in
conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul
de organizare si functionare a ministerului, care se aproba prin ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
Art. 4
(1) Se constituie, in conditiile legii, in subordinea Ministerului
Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Unitatea de Management a Proiectului,
denumita in continuare UMP, condusa de un director de proiect, pentru
asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin
imprumuturi externe.
(2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de
organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului
agriculturii, alimentatiei si padurilor.
(3) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor numeste personalul
UMP si stabileste competentele directorului de proiect.
Art. 5
(1) Unitatile aflate in subordinea, sub autoritatea si in coordonarea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor sunt prevazute in anexa
nr. 2.
(2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica, statele de
functii si numarul de personal pentru institutiile publice din subordinea
Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor se aproba prin ordin al
ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
(3) Numirea in functiile de director general, director general adjunct,
director, director adjunct, inginer-sef, director economic, contabil-sef si
asimilatii lor la unitatile din subordine, precum si la Regia Nationala a
Padurilor se face prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor, in conditiile legii.
SECTIUNEA a 2-a
Atributii
Art. 6
In realizarea obiectului sau de activitate, stabilit de legislatia in
vigoare, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor are urmatoarele
atributii principale:
a) asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de
activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
b) elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile: agricultura,
industrie alimentara, dezvoltare rurala, sanitar-veterinar si al padurilor, pe
care le supune Guvernului spre adoptare;
c) elaboreaza si sustine, in domeniul sau de activitate, programe de
dezvoltare rurala, la nivel national, regional si local;
d) elaboreaza studii si fundamenteaza programe de dezvoltare a zonelor
montane si a zonelor rurale defavorizate, in colaborare cu Ministerul
Dezvoltarii si Prognozei, cu organismele internationale in domeniu si cu
Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala;
e) coordoneaza activitatea de avizare, promovare, realizare si monitorizare
a obiectivelor de investitii specifice;
f) elaboreaza studii si propune programe de mecanizare, modernizare si
retehnologizare;
g) coordoneaza si inventariaza, in domeniile sale, activitatea de
patrimoniu a institutiilor publice din subordine;
h) coordoneaza si monitorizeaza concesionarea terenurilor apartinand
domeniului public sau privat al statului, aflate in administrarea unitatilor de
sub autoritatea sa, precum si terenurile agricole sau terenurile aflate permanent
sub luciu de apa, din administrarea societatilor comerciale la care ministerul
este actionar;
i) coordoneaza executarea lucrarilor de specialitate pentru punerea in
posesie a persoanelor care beneficiaza de prevederile Legii fondului funciar
nr. 18/1991, republicata, ale Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului
de proprietate asupra terenurilor agricole si celor forestiere, solicitate
potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991, ale Legii nr.
169/1997 si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 198/1999 privind
privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri agricole
sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa;
j) fundamenteaza si elaboreaza programe privind protectia solului, a
plantelor, a animalelor, a padurilor si a mediului;
k) coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de
activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a
conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce
decurg din acestea;
l) initiaza actiuni in domeniul sau de activitate privind integrarea
europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din
Acordul european de asociere si din Strategia nationala de pregatire pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
m) initiaza si negociaza conventii si acorduri internationale in domeniul
sau de activitate;
n) elaboreaza si promoveaza politici salariale si de resurse umane in
domeniul sau de activitate;
o) asigura organizarea activitatilor prevazute de lege pentru apararea
civila si pentru situatii de mobilizare;
p) desfasoara activitati de control privind respectarea legislatiei in
domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte organe de control abilitate;
r) colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din
subordinea Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte
organisme interne si internationale interesate.
Art. 7
(1) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor are urmatoarele
atributii specifice:
A. In domeniul agriculturii si alimentatiei:
a) elaboreaza politici pe produs, in colaborare cu organizatiile
interprofesionale pe produs;
b) promoveaza programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si
consolidarea pietei;
c) propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Planului
national pentru agricultura si dezvoltare rurala;
d) colaboreaza cu asociatiile si fundatiile de profil, in vederea
sprijinirii producatorilor agricoli, si intreprinde actiuni de asistenta si
consultanta pentru sustinerea activitatii acestora;
e) initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea serviciilor specifice
pentru producatorii agricoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperatiei rurale;
f) asigura coordonarea actiunilor de implementare tehnica si financiara a
Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala -
Agentia SAPARD;
g) acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, agentii economici care
produc, prelucreaza si comercializeaza produse agroalimentare;
h) elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in
conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu
normele FAO si O.M.S.;
i) coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si piscicultura; ia
masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate,
potrivit legislatiei in vigoare;
j) coordoneaza si controleaza activitatea de ameliorare si de reproductie a
animalelor;
k) coordoneaza activitatea privind producerea, controlul calitatii,
comercializarea si folosirea semintelor si a materialului saditor, precum si
inregistrarea soiurilor de plante agricole;
l) organizeaza activitatea de protectie a plantelor, stabileste norme de
carantina fitosanitara, controleaza modul de aplicare a lor si avizeaza
omologarea, producerea si utilizarea pesticidelor, potrivit legislatiei in
vigoare;
m) coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de
restructurare si privatizare ale societatilor nationale aflate sub autoritatea
sa;
n) elaboreaza masuri si asigura restructurarea si privatizarea societatilor
comerciale pe actiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul sau de
activitate, si exercita, in numele statului, toate drepturile ce decurg din
calitatea de actionar la societatile comerciale ce detin in administrare
terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apa;
o) controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta,
protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii
de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
p) avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit
reglementarilor in vigoare;
q) coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie, topografie,
fotogrammetrie, cartografie in domeniul agriculturii, precum si introducerea si
intretinerea cadastrului agricol, cantitativ si calitativ, si asigura
proiectarea si aplicarea in teren a organizarii teritoriului agricol;
r) coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri
funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
s) fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de ameliorare a
terenurilor agricole, privind calitatea solului si pentru efectuarea de lucrari
agrochimice;
t) elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a
producatorilor agricoli si urmareste derularea acestora;
u) intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea
produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
v) organizeaza si coordoneaza, potrivit legii, activitatile sanitare
veterinare, inclusiv strategia in domeniu, de control al medicamentelor si
produselor biologice de uz veterinar, al alimentelor de origine animala si al
furajelor, stabileste norme sanitare veterinare unice si obligatorii pentru
toate persoanele juridice si fizice si controleaza modul de aplicare a acestora,
potrivit legii;
w) urmareste asigurarea unor standarde inalte de securitate a alimentatiei,
prin punerea in practica a unor masuri specifice care sa conduca la diminuarea
incidentei si la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
x) asigura prevenirea introducerii pe teritoriul Romaniei a unor boli
exotice sau epizootice la animale, precum si toate masurile sanitare veterinare
ce vor fi luate in concordanta cu normele europene si internationale;
y) coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si tehnologica
agricola, invatamantul agricol si de perfectionare profesionala;
B. In domeniul padurilor
a) elaboreaza strategia de gospodarire si de exploatare rationala a
resurselor fondului forestier national si de vegetatie forestiera din afara
acestuia;
b) elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind
administrarea si gospodarirea durabila a fondului forestier national, a
vegetatiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui piscicol
din apele de munte;
c) coordoneaza si controleaza activitatea de elaborare, in conceptie
unitara, a amenajamentelor silvice;
d) propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasa
care se exploateaza anual din paduri si din vegetatia forestiera, din afara
fondului forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, in
conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
e) organizeaza cadastrul de specialitate in domeniul forestier, organizeaza
si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie
forestiera, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietatii, si
urmareste furnizarea datelor necesare in vederea realizarii sistemului de
cadastru general;
f) analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege,
solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din circuitul silvic a unor
terenuri, precum si regularizarea perimetrelor padurii, conform Legii nr.
26/1996 - Codul silvic, indiferent de natura proprietatii;
g) coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de
impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinte, infiintarea
perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara de amenajare
a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine hidrografice si
perimetre de ameliorare; fundamenteaza necesitatea asigurarii resurselor
financiare respective;
h) organizeaza sistemul de supraveghere a starii de sanatate a padurilor si
ia masuri pentru reconstructia forestiera a celor in declin;
i) urmareste si sprijina dezvoltarea retelei de drumuri forestiere,
urmarind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
j) controleaza modul in care se asigura integritatea fondului forestier national
si a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
k) controleaza modul de exploatare, valorificare si comercializare a
tuturor produselor specifice fondului forestier, precum si legalitatea
circulatiei acestora; controleaza legalitatea provenientei materialelor
lemnoase de la instalatiile de debitat lemn rotund;
l) organizeaza si controleaza, potrivit legii, direct si prin
inspectoratele silvice teritoriale, respectarea regimului silvic din fondul
forestier, indiferent de natura proprietatii acestuia si de modul de
gospodarire a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, si dispune
masuri corespunzatoare de inlaturare a situatiilor care contravin
reglementarilor legale;
m) atribuie in gestiune, in conditiile legii, fondurile de vanatoare si
exercita atributiile prevazute de lege in domeniul cinegetic;
n) organizeaza si controleaza, direct si prin structurile proprii din
teritoriu, modul de gestionare a vanatului, a fondurilor de vanatoare si
salmonicole, precum si modul de organizare si practicare a vanatorii si
pescuitului in apele de munte; ia, potrivit legii, masurile necesare privind
respectarea reglementarilor legale;
o) urmareste evolutia starii fondului forestier national si prezinta
Guvernului rapoarte anuale;
p) colaboreaza cu institutiile interesate la preluarea in fondul forestier
al statului, in conditiile legii, a terenurilor degradate, proprietate publica
sau privata, pentru ameliorarea carora detinatorii legali nu dispun de
mijloacele necesare;
r) atesta persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de
teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru
executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic.
(2) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor indeplineste orice
alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de
activitate.
SECTIUNEA a 3-a
Conducerea
Art. 8
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor se
exercita de catre ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor.
(2) Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor este sprijinit in
activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat, ale caror
raspunderi si atributii se stabilesc prin ordin al acestuia.
(3) In cazul in care, din diverse motive, ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor nu isi poate indeplini atributiile curente, acesta
deleaga pe unul dintre secretarii de stat sa exercite aceste atributii.
(4) Pe langa ministru functioneaza, ca organ consultativ, Colegiul
ministerului.
(5) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare ale Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si
padurilor.
(6) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor, pentru dezbaterea unor
probleme privind activitatea sa.
(7) Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor conduce activitatea
ministerului si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte
autoritati publice si organizatii, precum si cu persoane juridice si fizice din
tara sau din strainatate.
(8) Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor coordoneaza
activitatea unitatilor bugetare si extrabugetare din subordine si indeplineste
atributiile prevazute la art. 34 din Legea nr. 72/1996 privind finantele
publice, in calitate de ordonator principal de credite.
(9) Ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor coordoneaza
activitatea Academiei de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti".
(10) In exercitarea atributiilor sale ministrul agriculturii, alimentatiei
si padurilor emite ordine si instructiuni.
SECTIUNEA a 4-a
Secretarul general
Art. 9
(1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor este functionar public, numit pe baza de concurs sau prin examen,
potrivit legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului,
continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre
structurile ministerului.
(2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii,
alimentatiei si padurilor.
(3) Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general
sunt urmatoarele:
a) coordoneaza functionarea compartimentelor si a activitatilor cu caracter
functional din cadrul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si
asigura legatura operativa dintre ministru si conducatorii tuturor
compartimentelor din minister si unitatile subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentul de specialitate din cadrul Secretariatului
General al Guvernului si cu secretarii generali din celelalte ministere in
probleme de interes comun;
c) primeste si transmite spre avizare ministerelor proiectele de acte normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte
normative initiate de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor,
pentru a fi discutate in sedintele Guvernului;
e) urmareste si asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern,
care au fost initiate de minister;
f) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice,
prevazute de reglementarile in vigoare;
g) asigura structura optima de functionare cu personal a ministerului, pe
baza atributiilor si responsabilitatilor stabilite prin actul normativ de
organizare si functionare;
h) coordoneaza si raspunde de intreaga activitate a ministerului privind
resursele umane.
(4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor poate indeplini si alte atributii incredintate de ministru, prevazute
in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
CAP. 3
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 10
(1) Numarul maxim de posturi la Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor este 354, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului
ministrului.
(2) Incadrarea personalului in numarul de posturi aprobat se face in termen
de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 11
Directiile pentru ameliorare si reproductie in zootehnie judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, din subordinea Agentiei Nationale pentru
Ameliorare si Reproductie in Zootehnie "Prof. dr. G. K.
Constantinescu", se reorganizeaza ca oficii pentru ameliorare si
reproductie in zootehnie, cu personalitate juridica, in subordinea directiilor
generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a
municipiului Bucuresti.
Art. 12
Oficiile de consultanta agricola judetene, respectiv al municipiului
Bucuresti, trec in subordinea directiilor generale pentru agricultura si
industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
Art. 13
(1) Inspectoratele silvice teritoriale pentru controlul aplicarii regimului
silvic trec in subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
si se reorganizeaza ca inspectorate teritoriale de regim silvic si cinegetic,
institutii publice cu personalitate juridica, finantate de la bugetul de stat.
(2) Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic care se
infiinteaza sunt prevazute in anexa nr. 3.
(3) In structura unitatilor prevazute la alin. (2) functioneaza ocoale de
regim silvic si oficii cinegetice, unitati fara personalitate juridica, ale
caror atributii se stabilesc prin ordin al ministrului.
(4) Activul si pasivul se preiau pe baza de protocol, in termen de 30 de
zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
(5) Personalul incadrat in Directia generala a padurilor din fostul
Minister al Apelor, Padurilor si Protectiei Mediului si la serviciile
specializate, precum si cel incadrat in inspectoratele silvice teritoriale
pentru controlul aplicarii regimului silvic si in oficiile cinegetice trece la
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor.
(6) Personalul incadrat in unitatile prevazute la alin. (1) si (2) se
considera transferat.
Art. 14
Numarul de autoturisme aflat in dotarea Ministerului Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor si consumul normat de carburant pentru acestea se
stabilesc potrivit reglementarilor legale in vigoare.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului
nr. 6/1999 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si
Alimentatiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 20 din
21 ianuarie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice
alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii,
alimentatiei si padurilor,
Ilie Sarbu
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
________________________________
| Numar maxim de posturi |
| (exclusiv demnitarii si |
| posturile aferente |
| cabinetului ministrului) = 354 |
|________________________________|
MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
______________ _| Cabinet ministru
|
| Colegiul |_ _______________ | |_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_|
| ministerului | | | MINISTRU | | _____________________
|______________| | |_______________| |_| Consilier
diplomatic|
_____________ | | |
|_____________________|
| Corpul de | |__________________________|__________| _____________________
| control al |_| | | | Purtator de cuvant
|
|ministrului*)| | | |_|si relatii mass
media|
|_____________| | | |
|_____________________|
_____________ | | | _____________________
| Agentia |_| | |_| Directia de audit
|
| SAPARD | | | intern
|
|_____________| |
|_____________________|
____________________________________|_________________________
______|_______ ____|_____ | | | ______|_______ ____|_____
| SECRETAR || SECRETAR | _______|______ | || SECRETAR || SECRETAR |
| DE STAT || DE STAT || SECRETAR || || DE STAT || DE STAT |
|PENTRU RELATII||DEZVOLTARE|| DE STAT || || INTEGRARE || PENTRU |
|CU PARLAMENT|| RURALA || POLITICI SI || || EUROPEANA SI || PADURI |
|______________||__________|| STRATEGII || || RELATII ||__________|
| | |AGROALIMENTARE|| ||INTERNATIONALE| |
| | |______________|| ||______________| |
| | | _______|__ | | |
| | | | SECRETAR || | |
| | | | GENERAL || | |
| ______________ | | |__________|| | |
| | Directia | | | | | | |
| | relatii cu | ___|___ ___|___ ___|___ | ___|___ ___|___
|_| parlamentul ||MODUL 1||MODUL 2||MODUL 3| | |MODUL 4| |MODUL 5|
|si organizatii||_______||_______||_______| | |_______| |_______|
| parteneriale | | ____________
|______________| |_| DIRECTIA |
| GENERALA |
| BUGET |
| FINANTE |
|____________|
| ______________
| | Directia |
|_|buget, finante|
| |si investitii |
| | bugetare |
| |______________|
| ______________
| | Directia |
| | sustinerea |
|_|producatorilor|
| agricoli |
|______________|
______________
| MODUL 1 |
|______________|
|______________
______________|____________ |
| DIRECTIA GENERALA DE | |
| DEZVOLTARE RURALA | |
|___________________________| |
| ________________________ |
| | Directia programe si | |
|_| strategii dezvoltare | |
| | rurala | |
| |________________________| |
| ________________________ |
| |Directia de implementare| |
|_| proiecte si programe | |
| | dezvoltare rurala | |
| |________________________| |
| ________________________ |
| | Directia servicii in | |
|_| mediul rural | |
|________________________| |
________________________ |
| Directia cercetare | |
| si invatamant |_|
|________________________| |
________________________ |
| Agentia Nationala a | |
| Zonei Montane*) |_|
|________________________|
______________
| MODUL 2 |
|______________|
|
________________|________________
___________|______________ | ______________|___________
| DIRECTIA GENERALA | | | DIRECTIA GENERALA |
| STRATEGII SI POLITICI | | | STRATEGII SI POLITICI |
| IN AGRICULTURA SI | | | IN ZOOTEHNIE |
| INDUSTRIA ALIMENTARA | | | |
|__________________________| | |__________________________|
| ______________________ | | ______________________
| | Directia politici si | | | | Directia politici si |
| | evaluari in | | | | evaluari in |
|_| agricultura si | | |_| zootehnie |
| | industria alimentara | | | | |
| |______________________| | | |______________________|
| ______________________ | | ______________________
| | Directia standarde, | | | | Directia pescuit, |
| | marci si licente, | | | | piscicultura si |
|_|calitatea alimentelor | | |_| inspectii |
| si acreditare | | |______________________|
|______________________| |
______________________ | ________________________
| Directia cadastru si | | | Directia de strategii, |
| imbunatatiri funciare|_|_| sinteze si statistici |
|______________________| | |________________________|
______________________ |
| Directia Fitosanitara|_|
|______________________|
_____________________________
| |
| MODUL 3 |
|_____________________________|
_______________________ |
| Directia juridica |_|
|_______________________| |
_______________________ |
| Directia managementul | |
| resurselor umane |_|
|_______________________| |
_______________________ |
|Directia administrativa|_|
|_______________________| |
_______________________ |
| Directia relatii | |
| publice |_|
|_______________________|
____________________________________
| MODUL 4 |
|____________________________________|
|
| ________________________________
|_| Directia integrare europeana |
| |________________________________|
| ________________________________
| | Directia programe si relatii |
|_| internationale |
| |________________________________|
| ________________________________
| | Directia de promovarea |
| | investitiilor straine, |
|_| exporturilor si acorduri |
| internationale |
|________________________________|
__________________________________
| MODUL 5 |
|__________________________________|
|
| ______________________________
| |Directia strategii si politici|
|_| regim silvic |
| |______________________________|
| ______________________________
| | Inspectia de stat a |
|_| padurilor*) |
| |______________________________|
| ______________________________
| | Directia de vanatoare si |
|_| salmonicultura |
| |______________________________|
| ______________________________
| | Directia managementului |
|_| padurilor private |
|______________________________|
------------
*) Se organizeaza ca directie.
Anexa este reprodusa in facsimil.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
______________________________________________________________________________
I. Institutii publice finantate de la bugetul de stat
1. Directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene
si a municipiului Bucuresti - servicii publice descentralizate, inclusiv
fostele directii fitosanitare judetene si a municipiului Bucuresti si
unitatile subordonate
2. Oficiile de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol judetene
si al municipiului Bucuresti
3. Agentia Nationala de Consultanta Agricola
4. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
"Prof.
dr. G.K. Constantinescu"
5. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
6. Centrul de Calcul
7. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati
8. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
9. Inspectoratele teritoriale de regim silvic si cinegetic
NOTA:
Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru
institutiile prevazute la cap. I este de 13.325.
II. Institutii publice finantate de la bugetul de stat si din venituri
extrabugetare
1. Agentia Nationala Sanitara Veterinara cu unitatile din subordine
2. Agentia Domeniilor Statului
3. Agentia SAPARD
4. Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor si Materialului
Saditor
5. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si materialului
saditor
6. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
7. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse
Vitivinicole
III. Alte unitati finantate din venituri extrabugetare
1. Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
2. Institutul pentru Resurse Agroalimentare
IV. Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat
- Unitatea de management de proiect (UMP)
______________________________________________________________________________
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor
_________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
_________________________________________________________________
1. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
2. Societatea Nationala "Tutunul Romanesc" - S.A.
3. Societatea Nationala "Cai de Rasa" - S.A.
4. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
5. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
6. Societatea Comerciala de Cercetare-Dezvoltare "Ceder" - S.A.
7. Regia Nationala a Padurilor
_________________________________________________________________
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si
Padurilor
- Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti" (sursa de finantare: venituri extrabugetare)
ANEXA 3
Inspectoratele silvice teritoriale si oficiile teritoriale de vanatoare
care se desfiinteaza si unitatile care preiau activitatea
_____________________________________________________________________________
UNITATILE CARE SE DESFIINTEAZA :
_____________________________________________________________________________:
UNITATEA | SEDIUL :
|____________________________________________________:
| STRADA, NUMARUL | :
| SI LOCALITATEA | JUDETUL :
:============================================================================:
:
: UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
:_____________________________________________________________________________
: UNITATEA | SEDIUL | JUDETE ARONDATE
: |___________________________________|
: | STRADA, NUMARUL | |
: | SI LOCALITATEA | JUDETUL |
:_______________________|_____________________|_____________|_________________
1. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul Closca nr. 31, Brasov
silvic teritorial Brasov
Brasov
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul Closca nr. 31, Brasov Brasov, Sibiu
teritorial de regim Brasov
silvic si cinegetic
Brasov
Inspectoratul General Grigore Balan Bistrita- Bistrita-Nasaud,
teritorial de regim nr. 21, Bistrita Nasaud Mures
silvic si cinegetic
Bistrita
Inspectoratul Karoly nr. 5A, Covasna Covasna
teritorial de regim Sfantu Gheorghe
silvic si cinegetic
Covasna
Inspectoratul George Cosbuc Harghita Harghita
teritorial de regim nr. 78,
silvic si cinegetic Miercurea-Ciuc
Harghita
Inspectoratul Mihai Viteazul Hunedoara Alba Iulia,
teritorial de regim nr. 10, Deva Hunedoara
silvic si cinegetic
Hunedoara
2. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul Maresal Antonescu Buzau
silvic teritorial nr. 5, Buzau
Buzau
UNITATEA CARE PREIA ACTIVITATEA
Inspectoratul Maresal Antonescu Buzau Braila, Buzau,
teritorial de regim nr. 5, Buzau Constanta,
silvic si cinegetic Galati, Vrancea,
Buzau Tulcea
3. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul Magheru nr. 31, Municipiul Bucuresti
silvic teritorial sectorul 1,
Bucuresti Bucuresti
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul Magheru nr. 31, Municipiul Calarasi,
teritorial de regim sectorul 1, Bucuresti Giurgiu,
silvic si cinegetic Bucuresti Ialomita, Ilfov,
Bucuresti Teleorman
Inspectoratul Iuliu Maniu Prahova Dambovita,
teritorial de regim nr. 3, Ploiesti Prahova
silvic si cinegetic
Prahova
4. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul Iancu Jianu nr. 15, Dolj
silvic teritorial Craiova
Craiova
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul Colonel Dumitru Gorj Gorj, Mehedinti,
teritorial de regim Petrescu nr. 3, Dolj
silvic si cinegetic Targu Jiu
Gorj
Inspectoratul Carol I nr. 37, Valcea Arges, Olt,
teritorial de regim Ramnicu Valcea Valcea
silvic si cinegetic
Valcea
5. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul George Cosbuc nr. 9, Iasi
silvic teritorial Iasi
Iasi
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul 1 Mai nr. 6, Suceava Botosani, Iasi,
teritorial de regim Suceava Suceava
silvic si cinegetic
Suceava
Inspectoratul Nicolae Titulescu Bacau Bacau,
teritorial de regim nr. 15, Piatra-Neamt,
silvic si cinegetic Bacau Vaslui
Bacau
6. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul 16 Februarie nr. 7, Timis
silvic teritorial Timisoara
Timisoara
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul 16 Februarie nr. 7, Timis Arad, Timis
teritorial de regim Timisoara
silvic si cinegetic
Timis
Inspectoratul Petru Maior Caras-Severin Caras-Severin
teritorial de regim nr. 69 A, Resita
silvic si cinegetic
Caras-Severin
7. UNITATEA CARE SE DESFIINTEAZA
Inspectoratul 1 Mai nr. 1, Salaj
silvic teritorial Zalau
Zalau
UNITATILE CARE PREIAU ACTIVITATEA
Inspectoratul 1 Mai nr. 1, Salaj Bihor, Cluj,
teritorial de regim Zalau Salaj
silvic si cinegetic
Salaj
Inspectoratul Fabricii nr. 80, Satu Mare Satu Mare,
teritorial de regim Satu Mare Maramures
silvic si cinegetic
Satu Mare
______________________________________________________________________________