HOTARARE Nr. 6 din 14 ianuarie 1999
privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 20 din 21 ianuarie 1999
In temeiul prevederilor art. 115 alin. (1) din Constitutia Romaniei,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei este organul administratiei
publice centrale de specialitate care aplica strategia si programul Guvernului
in vederea promovarii politicilor in domeniile: agricultura, industrie
alimentara, dezvoltare rurala si sanitar veterinar.
(2) Ministerul Agriculturii si Alimentatiei are rolul de a orienta
dezvoltarea agriculturii romanesti la cerintele economiei de piata si de a
utiliza mecanismele financiare pentru stimularea si valorificarea sistemelor de
productie in domeniul agroalimentar.
Art. 2
In realizarea obiectului sau de activitate, stabilit de legislatia in
vigoare, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei are urmatoarele atributii
principale:
1. asigura implementarea politicilor guvernamentale in domeniile sale de
activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
2. elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile: agricultura,
industrie alimentara, dezvoltare rurala si sanitar veterinar, pe care le supune
Guvernului spre adoptare;
3. elaboreaza proiecte de acte normative specifice in domeniile sale de
activitate, armonizate cu reglementarile Uniunii Europene;
4. elaboreaza studii de piata pe produse agroalimentare si promoveaza
programe si proiecte de acte normative pentru stimularea si consolidarea
pietei;
5. acrediteaza si verifica, in conditiile legii, agentii economici care
produc, valorifica si comercializeaza produse agroalimentare;
6. elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in
conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu
normele F.A.O. si O.M.S.;
7. coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si piscicultura; ia
masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate,
potrivit legislatiei in vigoare;
8. coordoneaza si controleaza activitatea de ameliorare si de reproductie a
animalelor;
9. coordoneaza activitatea privind producerea, controlul calitatii,
comercializarea si folosirea semintelor si a materialului saditor, precum si
inregistrarea soiurilor de plante agricole;
10. elaboreaza si sustine, in domeniul sau de activitate, programe de
dezvoltare rurala, la nivel national, regional si local;
11. elaboreaza studii si fundamenteaza programe de dezvoltare a zonelor
montane si a zonelor rurale defavorizate, in colaborare cu Agentia Nationala
pentru Dezvoltare Regionala si cu agentiile de dezvoltare regionala;
12. elaboreaza Planul national pentru agricultura si dezvoltare rurala cu
sprijinul agentiilor de dezvoltare regionala;
13. colaboreaza cu asociatiile si fundatiile de profil in vederea
sprijinirii producatorilor agricoli si intreprinde actiuni de asistenta si
consultanta pentru sustinerea activitatii acestora;
14. coordoneaza activitatea de avizare, promovare, realizare si
monitorizare a obiectivelor de investitii specifice;
15. initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea serviciilor
specifice pentru producatorii agricoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperatiei
rurale;
16. organizeaza activitatea de protectie a plantelor, stabileste norme de
carantina fitosanitara, controleaza modul de aplicare a lor si avizeaza
omologarea, producerea si utilizarea pesticidelor, potrivit legislatiei in
vigoare;
17. elaboreaza studii si propune programe de mecanizare, modernizare si
retehnologizare in domeniul agroalimentar;
18. coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de
restructurare si privatizare a regiei autonome si a societatilor nationale
aflate sub autoritatea sa;
19. coordoneaza si inventariaza, in domeniul sau de activitate, activitatea
de patrimoniu a institutiilor publice din subordine;
20. elaboreaza masuri si avizeaza propuneri cu privire la restructurarea si
privatizarea societatilor comerciale pe actiuni cu capital majoritar de stat
din domeniul sau de activitate;
21. organizeaza administrarea domeniului privat al statului, specific activitatii
sale, si elaboreaza strategia in domeniu;
22. elaboreaza procedurile si monitorizeaza modul de derulare a
concesionarii si arendarii in domeniul sau de activitate;
23. controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta,
protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii
de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
24. avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a
terenurilor si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit
reglementarilor in vigoare;
25. coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie, topografie,
fotogrammetrie, cartografie in domeniul agriculturii, precum si introducerea si
intretinerea cadastrului agricol, cantitativ si calitativ, si asigura
proiectarea si aplicarea in teren a organizarii teritoriului agricol;
26. coordoneaza executarea lucrarilor de specialitate pentru punerea in
posesie a persoanelor care beneficiaza de prevederile Legii fondului funciar
nr. 18/1991;
27. coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri
funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
28. fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de ameliorare a
terenurilor agricole privind calitatea solului si lucrari agrochimice si
pedoameliorative;
29. fundamenteaza si elaboreaza programe privind protectia solului, a
plantelor, a animalelor si a mediului;
30. coordoneaza activitatea unitatilor bugetare si extrabugetare din
subordine si indeplineste atributiile prevazute la art. 34 din Legea nr.
72/1996 privind finantele publice, in calitate de ordonator principal de
credite;
31. elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a
producatorilor agricoli si urmareste derularea acestora;
32. coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de
activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a
conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce
decurg din acestea;
33. initiaza actiuni in domeniul sau de activitate privind integrarea
europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din
Acordul european de asociere si din Strategia nationala de pregatire pentru
aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
34. colaboreaza cu Ministerul Industriei si Comertului pentru promovarea si
sprijinirea exportului de produse agroalimentare;
35. organizeaza cadrul institutional menit sa asigure realizarea
Programului Special de Asistenta pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala
(SAPARD) si accesul la fondurile de tip structural, in vederea integrarii in
Uniunea Europeana;
36. intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea
produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
37. organizeaza si coordoneaza, potrivit legii, activitatile sanitare
veterinare, inclusiv strategia in domeniu, de control al medicamentelor si
produselor biologice de uz veterinar, al alimentelor de origine animala si al
furajelor;
38. stabileste norme sanitare veterinare unice si obligatorii pentru toate
persoanele juridice si fizice si controleaza modul de aplicare a acestora,
potrivit legii;
39. coordoneaza activitatea de cercetare si tehnologiile agricole,
invatamantul agricol si perfectionarea profesionala, Academia de Stiinte
Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti", precum si activitatea
de extensie si consultanta pentru producatorii si specialistii agricoli;
40. elaboreaza si promoveaza politici salariale si de resurse umane in
domeniul sau de activitate;
41. asigura organizarea activitatilor prevazute de lege pentru apararea
civila si pentru situatii de mobilizare;
42. desfasoara activitati de control privind respectarea legislatiei in
domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte organe de control abilitate;
43. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru
domeniul sau de activitate.
Art. 3
(1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
este prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta hotarare. In cadrul acesteia, prin
ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei, se pot organiza servicii,
birouri si colective temporare si se poate stabili numarul posturilor de
conducere.
(2) Numarul maxim de posturi este de 376, exclusiv demnitarii.
(3) In structura aparatului propriu al Ministerului Agriculturii si
Alimentatiei functioneaza Agentia Nationala Sanitara Veterinara, asimilata ca
directie generala din minister, avand atributiile si raspunderile cuprinse in
reglementarile legale specifice sectoarelor coordonate de aceasta. Politia
sanitara veterinara se organizeaza la nivel de directie.
Art. 4
(1) Conducerea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei se exercita
exclusiv de catre ministrul agriculturii si alimentatiei.
(2) Ministrul este sprijinit in activitatea de conducere a ministerului de
2 secretari de stat.
(3) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de ministrul
agriculturii si alimentatiei. Raspunderile si atributiile secretarilor de stat
se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si alimentatiei.
(4) In cazul in care, din diverse motive, ministrul nu isi poate exercita
atributiile curente, deleaga pe unul dintre secretarii de stat sa exercite
aceste atributii.
(5) Pe langa ministru functioneaza, ca organ consultativ, Colegiul
ministerului.
(6) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare a Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului.
(7) Colegiul ministerului se intruneste, la cererea si sub presedintia
ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea sa.
(8) Ministrul agriculturii si alimentatiei conduce activitatea ministerului
si il reprezinta in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati
publice si organizatii, precum si cu persoane juridice si fizice din tara sau
din strainatate.
(9) In exercitarea atributiilor sale ministrul agriculturii si alimentatiei
emite ordine si instructiuni.
(10) Secretarul general al ministerului este functionar public de cariera,
numit prin concurs sau prin examen, potrivit legii, pe criterii de
profesionalism. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului,
continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre
structurile ministerului.
(11) In activitatea sa secretarul general este sprijinit de 2 secretari
generali adjuncti, care sunt functionari publici de cariera, numiti prin
concurs sau prin examen, potrivit legii.
(12) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii si
alimentatiei.
(13) Principalele atributii si responsabilitati ale secretarului general
sunt:
a) coordoneaza functionarea compartimentelor si a activitatilor cu caracter
functional din cadrul ministerului si asigura legatura operativa dintre ministru
si conducatorii tuturor compartimentelor din minister si unitatile subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentul de specialitate din cadrul Secretariatului
General al Guvernului si cu secretarii generali din celelalte ministere in
probleme de interes comun;
c) primeste si transmite ministerelor spre avizare proiectele de acte
normative;
d) transmite Secretariatului General al Guvernului proiectele de acte
normative initiate de minister, pentru a fi discutate in sedinta Guvernului;
e) urmareste si asigura finalizarea actelor normative aprobate de Guvern,
care au fost initiate de minister;
f) monitorizeaza si controleaza elaborarea raportarilor periodice prevazute
de reglementarile in vigoare;
g) asigura structura optima a ministerului, pe baza atributiilor si
responsabilitatilor stabilite prin actul normativ de organizare si functionare;
h) coordoneaza intregul personal al ministerului, activitatea de elaborare
a politicilor de personal si principiile directoare pentru managementul de
personal din cadrul directiilor.
(14) Secretarii generali adjuncti coordoneaza activitatile prevazute in
structura de organizare si functionare a ministerului.
(15) Functia de secretar general adjunct se salarizeaza la nivelul
salariului de baza prevazut pentru functia de secretar general in anexa nr. V
la Legea nr. 154/1998, cu modificarile ulterioare, diminuat cu 10% .
(16) Functiile de secretar general si secretar general adjunct se inscriu
in numarul maxim de posturi aprobat prin prezenta hotarare.
(17) Secretarul general al ministerului si secretarii generali adjuncti pot
indeplini si alte atributii prevazute de regulamentul de organizare si
functionare a ministerului ori incredintate de ministru.
(18) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul
propriu al ministerului se stabilesc, in conformitate cu structura
organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare si
functionare a ministerului si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii
si alimentatiei.
Art. 5
(1) Unitatile aflate in subordinea si, respectiv, sub autoritatea sau
coordonarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei sunt prevazute in anexele
nr. 2 - 4 la prezenta hotarare.
(2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica-tip si
statele de functii pentru institutiile publice finantate de la bugetul de stat,
din subordinea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, se aproba prin ordin
al ministrului agriculturii si alimentatiei.
(3) Denumirile urmatoarelor institutii publice din subordinea Ministerului
Agriculturii si Alimentatiei, finantate de la bugetul de stat si prevazute in
anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 390/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei, se modifica astfel:
- Laboratorul Central pentru Controlul Alimentelor de Origine Animala, in
Institutul de Igiena si Sanatate Publica Veterinara;
- Laboratorul Central de Control Stiintific al Produselor Biologice si
Medicamentelor de Uz Veterinar, in Institutul pentru Controlul Produselor
Biologice si Medicamentelor de Uz Veterinar;
- Laboratorul Central Sanitar Veterinar de Diagnostic, in Institutul de
Diagnostic si Sanatate Animala.
(4) Institutiile publice cu denumirile prevazute la alin. (3) isi mentin
atributiile, raspunderile si structura organizatorica prevazute pentru fiecare
in actele normative de infiintare, organizare si functionare.
Art. 6
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Agriculturii si Alimentatiei
colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea
Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte organisme
interne si internationale interesate.
Art. 7
Ministerul Agriculturii si Alimentatiei are in dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, numarul de autoturisme prevazut in anexa nr.
5.
Art. 8
Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 9
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 390/1997, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
nr. 182 din 4 august 1997, cu modificarile ulterioare, precum si orice alte
dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul agriculturii
si alimentatiei,
Ioan Avram Muresan
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi: 376
(exclusiv demnitarii)
MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
: __________ :
____________ : | | :
| Colegiul |____________________| MINISTRU | :
|ministerului| : |__________| :
|____________| : - - - - - - - - - :
: : Cabinet demnitar : :
: : : :
: - - - - - - - - - :
: _______________|__________________ :
: ____|____ | ____|____ :
: |SECRETAR | | |SECRETAR | :
: | DE STAT | | | DE STAT | :
: |_________| | |_________| :
: _ _ _ _ _ _ | _ _ _ _ _ _ :
: : Cabinet : | : Cabinet : :
: : demnitar : | : demnitar : :
: :_ _ _ _ _ _: | :_ _ _ _ _ _: :
:_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ | _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _:
|______________________________________
________|_________
|
| SECRETAR GENERAL |
|
|__________________|
|
_________________________________|_______________________________
|
_____|_____ | | | | | _____|_____
|
| | | | | | | |
||
| MODULUL 1 | | | | | | | MODULUL 2
||
|___________| | | | | |
|___________||
__________| | | | |
|
| | | | | |
___|__________ ______|_____ ______|_______ ___|______ |
|
| Directia || Directia || Directia || Directia | |
|
| generala || generala || generala || generala | |
|
| resurse || patrimoniu,|| pentru ||economica | |
|
| si || fond || integrarea || si | |
|
| politici || funciar, ||strategiilor || relatii | |
|
|agroalimentare|| cadastru si|| si || bugetare | |
|
| ||imbunatatiri|| politicilor || | |
|
| || funciare ||agroalimentare|| | |
|
|______________||____________||______________||__________| |_____________
|
______| ____| __| | |
|
| | | | |
|
| __________ | ____________ | ______________ | __________ ___________ |
|
| | Directia || | Directia || | Directia || | Directia || Directia | |
|
| |productiei|| | fond || | pentru || | buget, ||legislatie,|__|
|
|_| vegetale ||_| funciar, ||_| corelarea si ||_| finante, || contencios| |
|
| | si || | cadastru || | armonizarea || |investitii||___________| |
|
| | animale || | agricol si || | strategiilor || | bugetare | ___________ |
|
| |__________|| |organizarea || | si || |__________| | Directia | |
|
| __________ | |teritoriului|| | politicilor ||_____ |management,|_|
|
| | Directia || |____________|| |agroalimentare| _____|_______ | resurse | |
|
|_|industriei|| | |______________|| Directia || umane | |
|
| |alimentare||__ | ___________ | financiar, ||___________| |
|
| |__________| | |___| Directia | |contabilitate| |
|
| ____________ | _____________ |statistici,| |_____________| |
|
| | Directia | | | Directia || sinteze | ____________ |
|
|_| pescuit, | | | patrimoniu, || si | | Corpul | |
|
| |piscicultura| |_|restructurare|| prognoze | | de | |
|
| | si | | |si pregatire ||___________| | control |_|
|
| | inspectii | | | privatizare | | si |
|
| |____________| | |_____________| |inspectii*)| |
| |__ |____________|
|
| ______________ | _____________
|
| | Directia | | | Directia |
|
|_| piete | |_|concesionare,| ___________________|
| produse | | | arendare | |
|agroalimentare| | |_____________| |
|______________| | _____________ __________|__________
| | Directia | | Agentia Nationala |
|_|imbunatatiri | |Sanitara Veterinara*)|
| funciare si | |_____________________|
| protectia | | ______________
| mediului | | | Directia |
|_____________| | |antiepizootica|
|_| si de |
| | asistenta |
| | veterinara |
| |______________|
| ___________
| | Directia |
|_| de igiena |
| |si sanatate|
| | publica |
| |___________|
| _____________
| | Politia |
|_| sanitara |
|veterinara*)|
|_____________|
MODULUL 1 MODULUL 2
_________________________________ ____________________________________
| | | |
| _____________________________ | | ________________________________ |
| | | | | | | |
| | SECRETAR | | | | SECRETAR | |
| | GENERAL ADJUNCT | | | | GENERAL ADJUNCT | |
| |_____________________________| | | |________________________________| |
| | ____________________ | | | ____________________________ |
| | | Directia cercetare,| | | | | Directia generala | |
| |_| tehnologii, | | | |_| integrare europeana | |
| | | invatamant agricol | | | | | si cooperare | |
| | | si perfectionare | | | | | internationala | |
| | | profesionala | | | | |____________________________| |
| | |____________________| | | | | _______________________ |
| | ____________________ | | | | | Directia integrare | |
| | |Directia serviciilor| | | | |_| europeana si | |
| |_| de mecanizare, | | | | | |programe internationale| |
| | | retehnologizare | | | | | |_______________________| |
| | | in agroindustrie | | | | | _____________________ |
| | |____________________| | | | | | Directia relatii | |
| | ___________________ | | | |_| internationale si | |
| | |Directia protectia | | | | |promovarea exportului| |
| |_| plantelor si | | | | |_____________________| |
| | | carantina | | | | ____________________________ |
| | | fitosanitara | | | | | Directia generala | |
| | |___________________| | | |_| dezvoltare rurala | |
| | ___________________ | | | si programe | |
| | | Directia | | | |____________________________| |
| |_| administrativa | | | | ____________________ |
| | |___________________| | | | |Directia strategii, | |
| | ___________________ | | |_| programe de | |
| | | Directia control | | | | | dezvoltare | |
| |_| financiar propriu | | | | |rurala si investitii| |
| | |___________________| | | | |____________________| |
| | ___________________ | | | ____________________ |
| | | Directia relatii | | | | | Directia zone | |
| |_| publice si | | | |_| defavorizate | |
| | dialog social | | | | | si montane | |
| |___________________| | | | |____________________| |
| | | | ____________________ |
| | | | | Unitatea | |
| | | |_| SAPARD*) | |
| | | |____________________| |
|_________________________________| |____________________________________|
*) Se organizeaza ca directie generala.
*) Se organizeaza ca directie.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
_____________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
_____________________________________________________________________________
I. Institutii publice finantate de la bugetul de stat
1. Directiile generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene
si a municipiului Bucuresti - servicii publice descentralizate, inclusiv
unitatile subordonate directiilor generale
2. Directiile sanitare veterinare judetene si a municipiului Bucuresti -
servicii publice descentralizate
3. Oficiile de cadastru agricol si organizarea teritoriului agricol
4. Agentia Nationala de Consultanta Agricola
5. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
"Prof.
dr. G.K. Constantinescu"
6. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
7. Institutul de Igiena si Sanatate Publica Veterinara
8. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice si Medicamentelor de Uz
Veterinar
9. Institutul de Diagnostic si Sanatate Animala
10. Laboratorul Central pentru Controlul Calitatii Semintelor
11. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
12. Centrul de Calcul
13. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati
14. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
II. Alte unitati finantate din venituri extrabugetare
1. Institutul de Cadastru si Organizarea Teritoriului Agricol
2. Centrul de Perfectionare a Personalului din Agricultura Privata
Baneasa - Bucuresti
3. Centrul de Perfectionare a Personalului din Mecanizarea Agriculturii
Stefanesti
4. Centrul de Perfectionare a Personalului din Horticultura Uzunu
_____________________________________________________________________________
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
______________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitati
crt.
______________________________________________________________________________
1. Regia Autonoma a Imbunatatirilor Funciare
2. Societatea Nationala "Tutunul Romanesc" - S.A.
3. Societatea Nationala "Cai de Rasa" - S.A.
4. Societatea Nationala "Institutul Pasteur" - S.A.
5. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
6. Societatea Comerciala de Cercetare-Dezvoltare Rurala "CEDER" -
S.A.
______________________________________________________________________________
ANEXA 4
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei
- Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe
Ionescu-Sisesti"
(sursa de finantare: venituri extrabugetare)
ANEXA 5
MIJLOACELE DE TRANSPORT SI CONSUMUL DE CARBURANTI
______________________________________________________________________________
Nr. Unitatea Tipul Numarul Consumul maxim
crt. mijlocului maxim de carburant pentru
de transport aprobat un autovehicul
(bucati) (litri/luna)
______________________________________________________________________________
Aparatul propriu:
1. - parc auto propriu autoturism 3 300
2. - parc auto comun autoturism 13*) 300
______________________________________________________________________________
*) Cuprinde un numar de 3 autoturisme necesare pentru extinderea
activitatii de control si pentru deservirea secretarului general si a celor 2
secretari generali adjuncti, precum si autoturisme necesare pentru activitatile
de control la punctele de frontiera de catre Politia sanitara veterinara,
pentru controlul activitatii de protectie a plantelor si al normelor de
carantina fitosanitara, pentru respectarea licentelor de fabricatie a
produselor agroalimentare, pentru controlul pescuitului in apele interioare, pe
Dunare si in Marea Neagra, al sigurantei in exploatare a obiectivelor de
imbunatatiri funciare care necesita interventii si supravegheri deosebite,
pentru aplicarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 si a lucrarilor de
geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie in domeniul agriculturii,
precum si pentru inventarierea patrimoniului institutiilor publice din
subordine, activitati care se desfasoara pe intregul teritoriu al tarii.
NOTA:
1. Directia generala pentru agricultura si industria alimentara a judetului
Tulcea are in dotare si o salupa pentru control si activitate curenta.
2. Nu se considera depasiri la consumul de carburant normat pe autovehicul
consumul care, la nivelul anului, se incadreaza in limita combustibilului
normat in raport cu numarul de autovehicule aprobat.