HOTARARE Nr.
645 din 27 mai 2009
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 1.433/2004 privind aprobarea structurii
organizatorice, a numarului maxim de posturi si a Regulamentului de organizare
si functionare ale Oficiului Roman pentru Adoptii, precum si pentru înfiintarea,
organizarea si functionarea Consiliului consultativ al Oficiului Roman pentru
Adoptii
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 374 din 3 iunie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind
aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a
Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie
2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. Anexa nr. 1
„Structura organizatorică a Oficiului Român pentru Adopţii" se modifică şi
se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.
2. La anexa nr. 2, după capitolul VII se introduce
un nou capitol, capitolul VII1, cu următorul cuprins:
„CAPITOLUL VII 1
Compartimentul de relaţii cu publicul
Art. 111. - Compartimentul de relaţii cu publicul are
următoarele atribuţii principale:
a) primeşte şi înregistrează petiţiile adresate
Oficiului;
b) înaintează petiţiile înregistrate către
compartimentele de specialitate;
c) urmăreşte soluţionarea şi redactarea în termen a
răspunsului la petiţii;
d) expediază răspunsurile către petiţionari;
e) redirecţionează petiţiile greşit îndreptate în
termenul prevăzut de lege;
f) furnizează oricărei persoane sau mijloacelor de
informare în masă informaţiile de interes public prevăzute de lege;
g) întocmeşte şi supune aprobării conducerii Oficiului
lista cu informaţiile de interes public furnizate din oficiu şi la cerere;
h) organizează audienţele acordate la sediul Oficiului;
i) întocmeşte şi asigură publicarea în Monitorul
Oficial al României, Partea a III-a, a raportului periodic de activitate al
Oficiului;
j) ţine evidenţa tuturor documentelor intrate, a celor
întocmite pentru uz intern, precum şi a celor ieşite din cadrul instituţiei,
potrivit legii;
k) păstrează documentele create sau deţinute de Oficiu
în condiţii corespunzătoare;
l) depune spre păstrare permanentă la Arhivele
Naţionale şi la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale documentele
prevăzute de lege."
Art. II. - (1) Se înfiinţează Consiliul
consultativ, organism fără personalitate juridică cu rol consultativ, care
funcţionează pe lângă Oficiul Român pentru Adopţii, în coordonarea secretarului
de stat al Oficiului Român pentru Adopţii, denumit în continuare Consiliu.
(2) Consiliul are următoarele atribuţii principale:
a) asigură cooperarea dintre instituţiile şi
organizaţiile ai căror reprezentanţi îl compun;
b) analizează politicile existente în domeniul
adopţiei şi formulează puncte de vedere/recomandări cu privire la îmbunătăţirea
acestora;
c) analizează necesitatea îmbunătăţirii cadrului
normativ în domeniul adopţiei şi identifică soluţii pentru implementarea
eficientă a normelor legale în vigoare;
d) formulează propuneri privind necesitatea
implementării de programe în domeniu;
e) formulează propuneri privind îmbunătăţirea
cadrului normativ în domeniu;
f) formulează propuneri privind îmbunătăţirea şi
consolidarea relaţiilor interinstituţionale dintre autorităţile publice
implicate în domeniul adopţiei.
Art. III. - (1) Consiliul este alcătuit din câte
un reprezentant al următoarelor instituţii şi organisme:
a) Oficiul Român pentru Adopţii - secretar de stat;
b) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor
Copilului;
c) Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti;
d) Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru
Copil;
e) Asociaţia directorilor direcţiilor generale de
asistenţă socială şi protecţia copilului;
f) Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din
România.
(2) Lucrările Consiliului sunt conduse de secretarul de
stat al Oficiului Român pentru Adopţii.
Art. IV. - (1) Consiliul se întruneşte
trimestrial şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea secretarului de stat
al Oficiului Român pentru Adopţii.
(2) La lucrările Consiliului pot participa, la
invitaţia secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopţii, reprezentanţi
ai altor autorităţi sau instituţii publice decât cele prevăzute la art. III
alin. (1), reprezentanţi ai asociaţiilor/ fundaţiilor părinţilor adoptatori,
specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile.
(3) In realizarea atribuţiilor prevăzute la art. II
alin. (2), Consiliul poate formula recomandări.
Art. V. - (1) Lucrările de secretariat tehnic ale
Consiliului sunt asigurate de Oficiul Român pentru Adopţii.
(2) Convocarea Consiliului se face în scris, cu cel
puţin 15 zile înaintea şedinţelor ordinare sau cu cel puţin două zile înainte
de şedinţele extraordinare. Odată cu notificarea convocării sunt puse la
dispoziţie membrilor Consiliului materialele înscrise pe ordinea de zi.
(3) In invitaţia la şedinţă se vor preciza data, ora,
locul desfăşurării şi ordinea de zi a acesteia.
Art. VI. - Hotărârea Guvernului nr. 1.433/2004 privind
aprobarea structurii organizatorice, a numărului maxim de posturi şi a
Regulamentului de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 869 din 23 septembrie
2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin
prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Daniela Nicoleta Andreescu
Oficiul Român pentru Adopţii,
Bogdan Adrian Panait,
secretar de stat
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor
Copilului,
Ileana Savu,
secretar de stat
ANEXA (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
1.433/2004)
40 posturi, exclusiv demnitarul
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A OFICIULUI ROMAN PENTRU
ADOPŢII