HOTARARE Nr. 682 din 19 iulie 2001
privind aprobarea Normelor metodologice pentru trecerea in proprietatea publica
a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse
executarii silite
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 440 din 6 august 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 109
din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare,
aprobata cu modificari prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice pentru trecerea in proprietatea publica a
statului a unor bunuri imobile ale debitorilor persoane juridice, supuse
executarii silite, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
Art. 2
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 1.009/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale
debitorilor persoane juridice, supuse executarii silite, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 616 din 16 decembrie 1999.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
p. Ministrul muncii
si solidaritatii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
pentru trecerea in proprietatea publica a statului a unor bunuri imobile ale debitorilor
persoane juridice, supuse executarii silite
Art. 1
Debitorul persoana juridica, cu obligatii de plata fata de bugetul de stat
sau bugetul asigurarilor sociale de stat administrat si gestionat prin Casa
Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si de Agentia
Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, aflat in procedura de executare
silita, poate cere organului competent sa aplice procedura de executare silita
din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau al Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale, dupa caz, stingerea unor creante ale bugetului de stat
sau ale bugetului asigurarilor sociale de stat prin darea in plata a unor
bunuri imobile din proprietatea sa, care trec in proprietatea publica a
statului. Acestea pot fi date in administrare, in conditiile legii.
Art. 2
In temeiul prevederilor art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare, denumita in continuare ordonanta, cererea poate fi depusa de
debitor, in scris, in tot cursul executarii silite asupra bunurilor imobile,
incepand cu ziua in care s-a incheiat procesul-verbal prin care bunurile
imobile se indisponibilizeaza. De asemenea, cererea se poate depune in perioada
in care, pana la implinirea termenului de prescriptie, organul competent va
repeta procedura de licitatie.
Art. 3
Cererea va cuprinde, in mod obligatoriu, urmatoarele date:
a) denumirea si sediul debitorului;
b) alte date de identificare a debitorului (codul fiscal, numarul de
inmatriculare la registrul comertului);
c) structura capitalului social, a asociatilor ori a actionariatului, dupa
caz;
d) volumul si natura creantelor bugetare prevazute la art. 1;
e) bunurile imobile supuse executarii silite, pentru care se solicita
stingerea unor creante ale bugetului de stat sau ale bugetului asigurarilor
sociale de stat, dupa caz, prin trecerea in proprietatea publica a statului
(denumirea, datele de identificare a acestora, precum si o scurta descriere);
f) mentiunea asupra actelor doveditoare potrivit carora bunurile imobile
respective constituie proprietatea debitorului;
g) acordul expres al debitorului privind pretul de evaluare a bunurilor
imobile supuse executarii silite, stabilit de organul de executare competent,
prin servicii prestate de organe sau persoane specializate, in conformitate cu
prevederile art. 52 din ordonanta;
h) valoarea de inventar a bunurilor imobile supuse executarii silite,
evidentiata in contabilitate, reevaluata in conformitate cu ultimele
reglementari legale in vigoare;
i) mentiunea debitorului ca a luat cunostinta de prevederile legale din
prezentele norme metodologice, in sensul ca stingerea creantei bugetare se va
face cu valoarea determinata potrivit art. 8 alin. (2) sau (3), dupa caz;
j) mentiunea debitorului ca bunurile imobile nu sunt grevate de drepturi
reale si de alte sarcini, cu precizarea documentelor doveditoare;
k) acceptul debitorului cu privire la compensarea diferentei, potrivit
legii, in cazul in care valoarea bunului imobil, determinata potrivit art. 8
alin. (2) sau (3), dupa caz, este mai mare decat creanta bugetara prevazuta la
art. 1;
l) semnatura reprezentantului legal al debitorului persoana juridica, precum
si stampila acesteia.
Art. 4
(1) Cererea se depune de catre debitor la:
a) unitatea teritoriala subordonata Ministerului Finantelor Publice in a
carei raza este inregistrat ca platitor de obligatii fata de bugetul de stat;
b) Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti, Agentia
judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti,
dupa caz, in a carei raza este inregistrat ca platitor de obligatii fata de
bugetul asigurarilor sociale de stat;
c) directia regionala vamala interjudeteana, pentru taxe si drepturi vamale
cuvenite bugetului de stat.
(2) La cerere se anexeaza copii legalizate de pe actele care atesta dreptul
de proprietate al debitorului asupra bunurilor imobile pentru care solicita
trecerea in proprietatea publica a statului, dovada, in original, ca acestea nu
sunt grevate de drepturi reale si de alte sarcini, emisa de biroul de carte
funciara din cadrul judecatoriei in a carei raza teritoriala se afla bunul
imobil, precum si copii de pe fisa mijlocului fix si de pe balanta analitica a
mijloacelor fixe.
(3) Cererea debitorului se transmite, prin directia generala a finantelor
publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, ori prin Directia
Generala a Vamilor, prin Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti sau prin Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv
a municipiului Bucuresti, dupa caz, directiei de specialitate din cadrul
Ministerului Finantelor Publice sau, dupa caz, din cadrul Casei Nationale de
Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale ori Agentiei Nationale pentru
Ocuparea Fortei de Munca, desemnate prin ordin al ministrului finantelor
publice sau al ministrului muncii si solidaritatii sociale, dupa caz, insotita
de urmatoarele documente:
a) copiile certificate de pe toate actele aflate in dosarul de executare
silita;
b) propunerile organului competent sa aplice procedura de executare silita,
din cadrul unitatilor prevazute la alin. (1);
c) punctul de vedere al directiei generale a finantelor publice judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, ori al Directiei Generale a Vamilor, numai
pentru creantele reprezentand taxe si drepturi vamale cuvenite bugetului de
stat.
(4) Adresa de transmitere a intregii documentatii, precum si referatul
cuprinzand analiza si punctul de vedere vor fi semnate, dupa verificarea
datelor din cererea de stingere a creantelor bugetului de stat sau bugetului
asigurarilor sociale de stat prin trecerea in proprietatea publica a statului a
bunurilor imobile supuse executarii silite si a actelor din dosarul in
sustinerea acesteia, de catre conducatorul directiei generale a finantelor
publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al Directiei Generale a
Vamilor, al Casei judetene de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti, ori
al Agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului
Bucuresti, dupa caz, sau de inlocuitorul acestuia.
(5) O data cu documentele prevazute la alin. (2) directiile generale ale
finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia
Generala a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a
municipiului Bucuresti, dupa caz, vor comunica si solicitarile de bunuri
imobile de felul celor pentru care se cere trecerea in proprietatea publica a
statului, primite de la institutii publice, directiilor de specialitate
prevazute la art. 5 alin. (1).
(6) Solicitarile de bunuri imobile vor fi avizate de ordonatorul principal
de credite. Evidenta solicitarilor de bunuri imobile se tine de directiile
generale ale finantelor publice judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
de Directia Generala a Vamilor, de Casa judeteana de pensii, respectiv a
municipiului Bucuresti, sau de Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de
munca, respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, in registre de evidenta
deschise in acest scop.
Art. 5
(1) La primirea cererii, insotita de documentele anexate, Ministerul
Finantelor Publice, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari
Sociale ori Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, dupa caz, prin
directia de specialitate desemnata, procedeaza la inregistrarea acesteia.
Cererea, insotita de documentatia completa, se prezinta unei comisii numite
prin ordin al ministrului finantelor publice sau al ministrului muncii si
solidaritatii sociale, dupa caz, pentru analizarea si luarea unei decizii.
(2) Modul de lucru al comisiei prevazute la alin. (1) se stabileste prin
regulamentul de organizare si functionare al acesteia, aprobat prin ordin al
ministrului finantelor publice sau al ministrului muncii si solidaritatii
sociale, dupa caz.
(3) Comisia va analiza si va decide asupra fiecarei cereri, avand in vedere
urmatoarele elemente:
a) documentele prezentate de debitor, care atesta dreptul de proprietate
asupra bunurilor imobile pentru care acesta solicita trecerea in proprietatea
publica a statului, precum si dovada ca acestea nu sunt grevate de drepturi
reale si de alte sarcini;
b) existenta solicitarilor pentru obtinerea in administrare a unor bunuri
imobile de felul celor pentru care urmeaza sa se analizeze oportunitatea
trecerii in proprietatea publica a statului;
c) respectarea reglementarilor legale in vigoare referitoare la aplicarea
procedurii de executare silita a creantelor bugetului de stat sau ale bugetului
asigurarilor sociale de stat, dupa caz. Se vor avea in vedere si situatiile in
care suma obtinuta prin aplicarea modalitatilor de valorificare a bunurilor
imobile ar permite realizarea intr-o masura mai mare a creantelor bugetare fata
de debitorul supus executarii silite;
d) impactul reglementarilor legale in vigoare privind retrocedarea
proprietatii, in masura in care acesta poate fi prevazut;
e) propunerile organului competent pentru aplicarea procedurii de executare
silita, precum si punctul de vedere al directiei generale a finantelor publice
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, al Directiei Generale a Vamilor,
al Casei judetene de pensii, respectiv a municipiului Bucuresti, ori al
Agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca, respectiv a municipiului
Bucuresti, dupa caz;
f) cheltuielile necesare, estimate de institutia publica solicitanta a
bunurilor imobile ce urmeaza sa fie trecute in proprietatea publica a statului,
pentru transformarea acestora in sedii corespunzatoare desfasurarii
activitatii;
g) eficienta trecerii bunurilor imobile in proprietatea publica a statului,
rezultata din compararea, de catre directia generala a finantelor publice
judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, ori de catre Directia Generala a
Vamilor, numai pentru creantele reprezentand taxe si drepturi vamale cuvenite
bugetului de stat, sau de catre Casa judeteana de pensii, respectiv a
municipiului Bucuresti, ori Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz, a creantelor bugetare stinse prin
aceasta modalitate, la care se adauga si cheltuielile de amenajare, cu
cheltuielile necesare unei noi constructii sau achizitii.
h) orice alte elemente necesare solutionarii cererii.
(4) Comisia din cadrul Ministerului Finantelor Publice, prevazuta la alin.
(1), aproba stingerea creantelor bugetului de stat prin trecerea in
proprietatea publica a statului a bunurilor imobile necesare desfasurarii
obiectului activitatii Ministerului Finantelor Publice si unitatilor
subordonate acestuia, precum si altor institutii publice finantate de la
bugetul de stat, dupa caz.
Art. 6
In cazul cererilor de realizare a creantelor bugetului asigurarilor sociale
de stat prin trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile
supuse executarii silite, decizia comisiei constituite in acest scop prin ordin
al ministrului muncii si solidaritatii sociale se ia numai cu acordul comisiei
numite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 7
(1) Decizia prevazuta la art. 5 alin. (1) se comunica de directia de
specialitate desemnata din cadrul Ministerului Finantelor Publice, din cadrul
Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale sau din cadrul
Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, dupa caz, organului
competent sa aplice procedura de executare silita, prin directia generala a
finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, Directia
Generala a Vamilor, Casa judeteana de pensii, respectiv a municipiului
Bucuresti, ori prin Agentia judeteana pentru ocuparea fortei de munca,
respectiv a municipiului Bucuresti, dupa caz.
(2) In cazul in care comisia decide stingerea creantelor bugetare prevazute
la art. 1, prin trecerea bunurilor imobile in proprietatea publica a statului,
aceasta solicita organului competent sa aplice procedura de executare silita si
sa intocmeasca procesul-verbal pentru trecerea in proprietatea statului a
bunului imobil, conform modelelor prezentate in anexele nr. 1, 2 si 3 care fac
parte integranta din prezentele norme metodologice.
(3) Incheierea procesului-verbal prevazut la alin. (2) si stingerea
creantei bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, dupa
caz, prin trecerea in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile
supuse executarii silite, este conditionata de prezentarea de catre debitor, la
data incheierii procesului-verbal, a unei noi dovezi, in original, emisa de
biroul de carte funciara din cadrul judecatoriei in a carei raza teritoriala se
afla bunul imobil, care sa ateste ca bunul imobil nu este grevat de drepturi
reale si de alte sarcini. In cazul in care se constata ca bunul imobil este
grevat de drepturi reale si de alte sarcini, organul de executare competent
instiinteaza comisia prevazuta la art. 5 alin. (1), care procedeaza la anularea
deciziei. Despre aceasta este instiintat si debitorul.
(4) Procesul-verbal pentru trecerea in proprietatea statului se intocmeste
in 3 exemplare, dintre care unul se inainteaza debitorului, unul institutiei
publice solicitante, iar al treilea ramane la organul competent sa aplice
procedura de executare silita.
(5) La data intocmirii procesului-verbal pentru trecerea in proprietatea
statului a bunului imobil supus executarii silite, organul competent va
actualiza nivelul majorarilor de intarziere si nivelul cheltuielilor de
executare pana la aceasta data. Totodata se va calcula, potrivit legii, taxa pe
valoarea adaugata datorata bugetului de stat pentru transferul proprietatii
bunului imobil respectiv.
(6) La data intocmirii procesului-verbal pentru trecerea in proprietatea
statului a bunului imobil inceteaza masura de indisponibilizare a acestuia,
precum si calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate, conform
legii.
(7) Institutiile publice care au obtinut in administrare bunuri imobile
trecute in proprietatea publica a statului conform procedurii din prezentele
norme metodologice sunt obligate sa solicite organului competent, potrivit
legii, inregistrarea operatiunilor de modificare a regimului juridic al
bunurilor imobile din domeniul public al statului.
Art. 8
(1) Bunurile imobile, pentru care s-a aprobat trecerea in proprietatea
publica a statului, vor fi evaluate, conform art. 52 din ordonanta, de catre
organele sau persoanele specializate.
(2) In cazul in care valoarea stabilita conform alin. (1) este mai mica
decat valoarea de inventar evidentiata in contabilitatea persoanei juridice
debitoare, se va lua in considerare valoarea stabilita de organele sau de
persoanele specializate.
(3) Daca valoarea stabilita de organele sau de persoanele specializate este
mai mare decat valoarea de inventar evidentiata in contabilitate, se va lua in
considerare valoarea de inventar.
(4) Cu valoarea determinata potrivit alin. (2) sau (3), dupa caz, inclusiv
taxa pe valoarea adaugata calculata conform prevederilor legale in materie, se
sting, total sau partial, creanta bugetara prevazuta la art. 1, precum si
majorarile de intarziere si cheltuielile de executare, actualizate.
Contribuabilii inregistrati ca platitori de taxa pe valoarea adaugata au
obligatia inscrierii T.V.A. in jurnalul de vanzari si in decontul de T.V.A.
pentru luna in curs.
(5) In cazul in care suma care reprezinta valoarea bunului imobil pentru
care s-a aprobat trecerea in proprietatea publica a statului, determinata
potrivit alin. (2) sau (3), dupa caz, inclusiv taxa pe valoarea adaugata
calculata conform prevederilor legale in materie, este mai mica decat creanta
bugetara prevazuta la art. 1, la care se adauga majorarile de intarziere
aferente si cheltuielile de executare silita, actualizate, diferenta urmeaza sa
fie realizata prin aplicarea celorlalte modalitati prevazute de ordonanta.
(6) In cazul in care suma care reprezinta atat creanta bugetara prevazuta
la art. 1, cat si majorarile de intarziere aferente si cheltuielile de
executare, actualizate, este mai mica decat valoarea bunului imobil pentru care
s-a aprobat trecerea in proprietatea publica a statului, determinata potrivit
alin. (2) sau (3), dupa caz, inclusiv taxa pe valoarea adaugata calculata
conform prevederilor legale in materie, cu aceasta diferenta se va proceda la
compensare, potrivit legii.
Art. 9
(1) Cheltuielile necesare pentru transformarea bunurilor imobile, pentru
care s-a aprobat trecerea in proprietatea publica a statului, in sedii sau
spatii corespunzatoare desfasurarii activitatii sunt suportate de institutia
publica solicitanta.
(2) In cazul bunurilor imobile care au incorporate in structura bunuri
mobile sau dotari specifice activitatii, a caror valoare nu este cuprinsa in
valoarea acestor bunuri imobile, cheltuielile cu lucrarile privind
dezafectarea, dezmembrarea, inlaturarea acestora ori altele asemenea, dupa caz,
sunt suportate de catre debitor.
Art. 10
(1) In vederea utilizarii ca sedii, spatii sau altele similare, necesare
pentru desfasurarea obiectului de activitate, bunurile imobile pentru care s-au
intocmit actele de trecere in proprietatea publica a statului sunt date in
administrarea:
a) Ministerului Finantelor Publice sau unitatilor subordonate acestuia,
dupa caz;
b) Directiei Generale a Vamilor ori directiilor regionale vamale
interjudetene, dupa caz;
c) Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Casei Nationale de Pensii
si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentiei Nationale pentru Ocuparea
Fortei de Munca ori unitatilor subordonate acestora, dupa caz;
d) altor institutii publice finantate de la bugetul de stat.
(2) Darea in administrare, prevazuta la alin. (1), se va efectua prin
hotarare a Guvernului, initiata de Ministerul Finantelor Publice sau de
Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale ori de ordonatorii principali de
credite ale bugetului de stat, dupa caz.
Art. 11
(1) Operatiunile legate de stingerea creantelor bugetare prevazute la art.
1 prin preluarea de la debitori a bunurilor imobile si trecerea lor in
proprietatea publica a statului se reflecta in evidenta analitica pe platitori
deschisa la nivelul unitatilor teritoriale subordonate Ministerului Finantelor
Publice sau directiilor regionale vamale interjudetene ori ale Casei Nationale
de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale sau ale Agentiei Nationale
pentru Ocuparea Fortei de Munca, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi au
sediul ori in evidenta carora sunt luati debitorii respectivi, precum si in
evidenta contabila a debitorilor.
(2) Unitatile prevazute la alin. (1) vor stinge in evidenta analitica pe
platitori creantele bugetului de stat sau bugetului asigurarilor sociale de
stat, dupa caz, pe fiecare fel de venit, inclusiv majorarile de intarziere
aferente, in limita valorii bunului imobil trecut in proprietatea publica a
statului.
(3) In situatia in care Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de
Asigurari Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca au
evidentiat in contabilitate debitele de incasat, respectiv veniturile de
realizat din sumele datorate, potrivit legii, de debitori bugetului
asigurarilor sociale de stat, vor proceda la stornarea operatiunilor respective
la nivelul valorii stabilite potrivit art. 8 alin. (4).
Art. 12
In contabilitatea debitorilor operatiunile privind trecerea in proprietatea
publica a statului a unor bunuri imobile supuse executarii silite se reflecta
astfel:
a) transferul in proprietatea publica a statului a bunurilor imobile supuse
executarii silite, evaluate conform prevederilor art. 8, pe baza
procesului-verbal de trecere in proprietatea statului:
461 "Debitori diversi"/ = % - cu valoarea
stabilita
analitic distinct conform art. 8 alin. (2)
sau (3) din normele
metodologice, plus
T.V.A.
Ministerul Finantelor
Publice, Casa Nationala
de Pensii si Alte Drepturi
de Asigurari Sociale,
Agentia Nationala pentru
Ocuparea Fortei de Munca
7721 "Venituri - cu valoarea
stabilita
din cedarea conform art. 8 alin. (2)
activelor" sau (3) din normele
metodologice
4427 "T.V.A. - cu T.V.A.
aferenta;
colectata"
b) scaderea din patrimoniul persoanei juridice debitoare a bunurilor
imobile respective:
% = 212 "Mijloace fixe" - cu valoarea
de
inregistrare in
contabilitate
281 "amortizari privind - cu amortizarea
imobilizarile corporale" calculata
6721 "Cheltuieli privind - cu valoarea
ramasa
activele cedate" neamortizata;
c) efectuarea operatiunii de compensare a datoriei persoanei juridice
debitoare fata de bugetul de stat sau bugetul asigurarilor sociale de stat, la
nivelul celei mai mici sume dintre creanta bugetara si sumele inregistrate din
evaluarea bunurilor imobile supuse executarii silite, inclusiv T.V.A.
calculata:
% = 461 "Debitori diversi"/
analitic distinct
Ministerul Finantelor
Publice Casa Nationala
de Pensii si Alte Drepturi
de Asigurari Sociale
Agentia Nationala pentru
Ocuparea Fortei de Munca
441 "Impozitul pe profit"
4423 "T.V.A. de plata"
444 "Impozitul pe salarii"
446 "Alte impozite, taxe si
varsaminte asimilate"
448 "Alte datorii si creante
cu bugetul statului"
431 "Asigurari sociale"
437 "Ajutor de somaj"
447 "Fonduri speciale -
taxe si varsaminte
asimilate";
d) in cazul in care valoarea bunurilor imobile, determinata potrivit
prevederilor art. 8 alin. (2) sau (3), dupa caz, este mai mare decat creantele
bugetare prevazute la art. 1, suma care depaseste valoarea acestora, aflata in
soldul contului 461 "Debitori diversi"/analitic distinct, va fi
utilizata ulterior pentru compensarea obligatiilor bugetare viitoare ale debitorului,
prin creditarea acestui cont la scadenta obligatiilor bugetare ale debitorului.
Art. 13
(1) Evidentierea distincta in contabilitatea institutiilor publice a
bunurilor imobile se face pe baza hotararii Guvernului de atribuire in
administrare a imobilului respectiv si a procesului-verbal pentru trecerea
acestuia in proprietatea statului.
(2) In contabilitatea institutiilor publice care administreaza bunurile
imobile trecute in proprietatea publica a statului, aceste bunuri se
inregistreaza la valoarea stabilita conform art. 8 alin. (2) sau (3), astfel:
013 = 306
"Mijloace fixe"/ "Fondul bunurilor care
analitice distincte alcatuiesc domeniul
public al statului"
ANEXA 1
la normele metodologice
______________________________________
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE | | Data | Functia|
Semnatura|
D.G.F.P. .........................
|___________|______|________|__________|
Unitatea fiscala ................. | Aprobat | | |
|
Str. ................... nr. .....
|___________|______|________|__________|
Localitatea ...................... | Avizat | | |
|
Dosar de executare nr. .../.......
|___________|______|________|__________|
| Verificat | | |
|
|___________|______|________|__________|
PROCES-VERBAL
pentru trecerea in proprietatea statului a bunului imobil supus executarii
silite
incheiat astazi ....... luna ......... anul ........
In baza art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare, s-au aplicat modalitatile de executare
silita asupra debitorului (persoana juridica) .......................... din
localitatea ............................., str. ............................
nr. ......., nr. de inmatriculare in registrul comertului
........................., codul fiscal nr. ..............., pentru incasarea
obligatiilor catre bugetul de stat asa cum au fost specificate in titlurile
executorii nr. .................., emise de ........................., in suma
totala de ................... lei, din care ramase de recuperat:*)
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Intrucat debitorul nu a platit la termenele stabilite obligatiile prevazute
mai sus, se efectueaza trecerea in proprietatea publica a statului a bunului
imobil inscris in Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr.
...... din ...................., intocmit de catre ...........................,
care se anexeaza la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului imobil (cladire si/sau teren). ......
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
b) Descrierea sumara.
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil. ...............................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ................
lei, plus T.V.A. in suma de ..................... lei
e) Pretul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) .........
lei
f) Suma obligatiilor bugetare ....................... lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare ramase de recuperat [f) - e)] .......... lei
- suma ramasa in plus care urmeaza a fi regularizata conform dispozitiilor
legale in vigoare [e) - f)] ............ lei
h) T.V.A. colectata in sarcina de plata a debitorului ................ lei
Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliara)
.....................................
...............................................................................
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in baza Deciziei nr. ............. din
data de ................... a comisiei din cadrul Ministerului Finantelor
Publice, in ........... exemplare.
Conducatorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
................................... .......................
................................... .......................
................................... .......................
------------
*) Se inscriu sumele ramase de recuperat, pe tipuri de impozite, taxe si
alte venituri ale bugetului de stat, inclusiv majorarile de intarziere si
cheltuielile de executare actualizate.
ANEXA 2
la normele metodologice
MINISTERUL MUNCII SI ______________________________________
SOLIDARITATII SOCIALE | | Data | Functia|
Semnatura|
Casa de pensii a judetului ........
|___________|______|________|__________|
Str. ................ nr. ......... | Aprobat | | | |
Localitatea .......................
|___________|______|________|__________|
Dosar de executare nr. ..../....... | Avizat | | |
|
|___________|______|________|__________|
| Verificat | | |
|
|___________|______|________|__________|
PROCES-VERBAL
pentru trecerea in proprietatea statului a bunului imobil supus executarii
silite
incheiat astazi ....... luna ......... anul ........
In baza art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare, s-au aplicat modalitatile de executare
silita asupra debitorului (persoana juridica) .................................
din localitatea ..........................., str. .............................
nr. ............., nr. de inmatriculare in registrul comertului
..............., codul fiscal nr. ...................., pentru incasarea
obligatiilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat asa cum au fost
specificate in titlurile executorii nr. ..........., emise de ..........................,
in suma totala de ................ lei, din care ramase de recuperat*):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Intrucat debitorul nu a platit la termenele stabilite obligatiile prevazute
mai sus, se efectueaza trecerea in proprietatea publica a statului a bunului
imobil inscris in Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr.
...... din ................, intocmit de catre ........................., care
se anexeaza la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului imobil (cladire si/sau teren):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
b) Descrierea sumara: .....................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil:................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ................
lei, plus T.V.A. in suma de .................. lei.
e) Pretul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ...........
lei
f) Suma obligatiilor bugetare .................... lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare ramase de recuperat [f) - e)] ............... lei
- suma ramasa in plus care urmeaza sa fie regularizata conform
dispozitiilor legale in vigoare [e) - f)] .................. lei
h) T.V.A. colectata in sarcina de plata a debitorului ................ lei
Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliara) ....................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in baza Deciziei nr. ..............
din data de ................. a comisiei din cadrul Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale, in ........... exemplare.
Conducatorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
................................... ....................
................................... ....................
................................... ....................
------------
*) Se inscriu sumele ramase de recuperat, pe tipuri de contributii la bugetul
asigurarilor sociale de stat, inclusiv majorarile de intarziere si cheltuielile
de executare actualizate.
ANEXA 3
(la normele metodologice)
MINISTERUL MUNCII SI ______________________________________
SOLIDARITATII SOCIALE | | Data | Functia|
Semnatura|
Agentia de ocupare a fortei de
|___________|______|________|__________|
munca a judetului ................. | Aprobat | | |
|
Str. ................ nr. .........
|___________|______|________|__________|
Localitatea ....................... | Avizat | | |
|
Dosar de executare nr. .../........
|___________|______|________|__________|
| Verificat | | |
|
|___________|______|________|__________|
PROCES-VERBAL
pentru trecerea in proprietatea statului a bunului imobil supus executarii
silite
incheiat astazi ....... luna ......... anul ........
In baza art. 68^1 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea
creantelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare, s-au aplicat modalitatile de executare
silita asupra debitorului (persoana juridica) .................................
din localitatea .........................., str. ..............................
nr. ............, nr. de inmatriculare la registrul comertului ................,
codul fiscal nr. ............., pentru incasarea obligatiilor catre bugetul
asigurarilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului de
somaj, asa cum au fost specificate in titlurile executorii nr. ............,
emise de .........................., in suma totala de ................ lei,
din care, ramase de recuperat*):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Intrucat debitorul nu a platit la termenele stabilite obligatiile prevazute
mai sus, se efectueaza trecerea in proprietatea publica a statului a bunului
imobil inscris in Procesul-verbal de identificare a bunurilor imobile nr.
......
din .................., intocmit de catre ......................., care se
anexeaza la prezentul proces-verbal.
a) Date privind identificarea bunului imobil (cladire si/sau teren):
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
b) Descrierea sumara: .....................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
c) Documente care atesta dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunului imobil: ...............................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
d) Pretul bunului imobil, acceptat de debitor, este de ................
lei, plus T.V.A. in suma de .................. lei.
e) Pretul bunului imobil, acceptat de debitor (inclusiv T.V.A.) ........
lei
f) Suma obligatiilor bugetare ....................... lei
g) Diferenta, din care:
- obligatii bugetare ramase de recuperat [f) - e)] ............... lei
- suma ramasa in plus care urmeaza sa fie regularizata conform
dispozitiilor legale in vigoare [e) - f)] .................. lei
h) T.V.A. colectata in sarcina de plata a debitorului ................ lei
Documentele din care rezulta ca bunul imobil este liber de orice sarcini
(din evidentele de publicitate imobiliara) ....................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
Prezentul proces-verbal s-a incheiat in baza Deciziei nr. ..............
din data de ..................... a comisiei din cadrul Ministerului Muncii si
Solidaritatii Sociale, in ........... exemplare.
Conducatorul organului de executare, Debitor,
L.S. L.S.
..................................... ......................
..................................... ......................
..................................... ......................
*) Se inscriu sumele ramase de recuperat, pe tipuri de contributii la
bugetul asigurarilor sociale de stat, respectiv Fondul pentru plata ajutorului
de somaj, inclusiv majorarile de intarziere si cheltuielile de executare actualizate.