HOTARARE Nr.
728 din 21 iulie 2010
pentru modificarea si
completarea Hotararii Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si
functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 512 din 22 iulie 2010
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 2 şi 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale şi a activităţii instituţiilor aflate în subordinea, în
coordonarea sau sub autoritatea sa,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41 din 23
ianuarie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se
completează după cum urmează:
1. La articolul 3, alineatul (1), punctul 11 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„11. elaborează politicile şi planurile naţionale de
acţiune ale Guvernului în domeniul egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi
şi coordonează aplicarea acestora;".
2. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 11 se
introduc două noi puncte, punctele 111 şi 112, cu
următorul cuprins:
„111. primeşte reclamaţii/plângeri privind
încălcarea dispoziţiilor normative, referitoare la principiul egalităţii de
şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi şi al nediscriminării după
criteriul sex, de la persoane fizice, persoane juridice, instituţii publice şi
private şi le transmite instituţiilor competente în vederea soluţionării şi
aplicării sancţiunii;
112. avizează proiectele de acte normative,
iniţiate de celelalte ministere şi de alte organe de specialitate ale
administraţiei publice centrale, în vederea integrării şi respectării
principiului egalităţii de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi;".
3. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 24 se
introduc nouăsprezece noi puncte, punctele 241-2419, cu
următorul cuprins:
„241. elaborează şi fundamentează programe
în domeniul protecţiei familiei şi pentru prevenirea şi combaterea violenţei în
familie şi în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului;
242. monitorizează respectarea drepturilor
copilului şi recomandă autorităţilor centrale sau locale luarea măsurilor care
se impun;
243. centralizează şi sintetizează
informaţiile referitoare la respectarea principiilor şi normelor stabilite de
Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificată prin Legea nr.
18/1990, republicată, cu modificările ulterioare, şi urmăreşte şi ia măsurile
necesare pentru punerea în aplicare a recomandărilor Comitetului privind
drepturile copilului;
244. coordonează şi îndrumă metodologic
activităţile serviciilor destinate prevenirii separării copilului de părinţii
săi şi ale celor de protecţie specială a copilului, precum şi activităţile
desfăşurate de comisiile pentru protecţia copilului;
245. elaborează standarde, norme
metodologice şi proceduri de lucru pentru serviciile care asigură prevenirea
separării copilului de părinţii săi, protecţia specială a copilului şi
tânărului, precum şi pentru protecţia familiei, a victimelor violenţei în
familie şi pentru cele destinate agresorilor;
246. elaborează metodologia de licenţiere
şi criteriile de evaluare a serviciilor destinate prevenirii separării
copilului de părinţii săi, protecţiei speciale a copilului şi tânărului şi
victimelor violenţei în familie şi licenţiază aceste servicii;
247. coordonează şi îndrumă metodologic
activităţile de sprijinire a familiei şi victimelor violenţei în familie,
precum şi ale serviciilor destinate acestora;
248. acţionează pentru promovarea
alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizată a persoanelor cu
handicap;
249. monitorizează respectarea drepturilor
persoanelor cu handicap, inclusiv a realizării accesibilităţilor;
2410. elaborează, coordonează şi
monitorizează implementarea strategiei naţionale în domeniul
handicapului/dizabilităţii, precum şi a planului naţional de acţiune;
2411. avizează persoanele juridice de drept
public sau de drept privat să desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei
persoanelor cu handicap şi să înfiinţeze instituţii de asistenţă socială pentru
persoanele cu handicap;
2412. evaluează necesarul şi calitatea
serviciilor, stabileşte planuri de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor
persoanelor cu handicap;
2413. iniţiază şi elaborează metodologii,
norme, instrucţiuni şi alte documente necesare pentru îmbunătăţirea calităţii
serviciilor destinate persoanelor cu handicap;
2414. realizează coordonarea metodologică a
instituţiilor de asistenţă socială pentru persoanele cu handicap;
2415. avizează proiecte de acte normative
referitoare la domeniul şi problematica handicapului/dizabilităţii;
2416. asigură dezvoltarea activităţii
specifice organizaţiilor neguvernamentale ale persoanelor cu handicap prin
subvenţiile acordate conform Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea
drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare;
2417. autorizează unităţile protejate şi
monitorizează respectarea condiţiilor de autorizare;
2418. colectează, prelucrează şi diseminează
date statistice în domeniul de activitate al ministerului;
2419. elaborează, implementează şi
monitorizează sistemul de evaluare a persoanelor cu handicap; coordonează şi
monitorizează activitatea comisiilor de evaluare a persoanelor cu
handicap."
4. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 73 se
introduc cincisprezece noi puncte, punctele 74-88, cu următorul cuprins:
„74. controlează, prin Corpul inspectorilor sociali,
aplicarea corectă şi unitară a legilor şi a altor acte normative care
reglementează domeniul asistenţei sociale;
75. elaborează planul anual de inspecţie pentru
implementarea politicii în domeniul asistenţei sociale;
76. elaborează metode şi proceduri unitare de
inspecţie;
77. controlează respectarea standardelor de calitate
în acordarea serviciilor sociale publice şi private;
78. controlează modul în care sunt respectate
prevederile legale privind stabilirea, acordarea şi promovarea drepturilor
sociale ale cetăţenilor de către autorităţile administraţiei publice centrale
şi locale, precum şi de către alte persoane juridice de drept public sau privat
şi de către unele persoane fizice;
79. controlează modul în care sunt respectate
prevederile legale referitoare la administrarea fondurilor pentru plata
drepturilor sociale, precum şi a celor alocate pentru susţinerea şi dezvoltarea
serviciilor sociale, a proiectelor, programelor şi politicilor din domeniu;
80. constată săvârşirea faptelor prin care se încalcă
prevederile legale din domeniul asistenţei sociale şi, după caz, sesizează
organele de urmărire penală competente în situaţia în care faptele respective
întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni;
81. în cazul în care constată neconformităţi în
funcţionarea serviciilor sociale, solicită comisiilor de acreditare retragerea
acreditării şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse;
82. solicită furnizorului de servicii şi/sau
autorităţilor competente suspendarea ori încetarea temporară sau definitivă a
serviciului social în cazul încălcării grave a prevederilor legale în domeniu
şi urmăreşte îndeplinirea măsurilor dispuse;
83. controlează modul de îndeplinire a prevederilor
legale privind combaterea marginalizării sociale;
84. constată şi aplică sancţiunile contravenţionale
prevăzute în toate actele normative care reglementează domeniul asistenţei
sociale;
85. desfăşoară activităţi de investigare socială
derivate din rezultatele controlului şi formulează propuneri de îmbunătăţire a
activităţii, organizării şi a metodei de acordare a prestaţiilor şi serviciilor
sociale;
86. controlează furnizorii de servicii sociale publici
şi privaţi din punctul de vedere al eficienţei şi performanţei acestora în
îndeplinirea obiectivelor stabilite în conformitate cu standardele de calitate
şi de cost, conform reglementărilor în vigoare;
87. înregistrează, centralizează şi sintetizează
informaţiile referitoare la furnizorii de servicii sociale şi la serviciile
sociale acordate de către aceştia şi gestionează Registrul electronic unic al
serviciilor sociale;
88. controlează şi monitorizează respectarea
prevederilor legale în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor de acordare a
acreditării/licenţierii furnizorilor de servicii sociale şi serviciilor
furnizate de aceştia."
5. La articolul 3, după alineatul (2) se introduce
un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
„(3) Coordonatorul activităţii de egalitate de şanse
între femei şi bărbaţi este preşedintele Comisiei naţionale în domeniul
egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi (CONES)."
6. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 13. - (1) Ministrul muncii, familiei şi
protecţiei sociale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 2
secretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru."
7. La articolul 19, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Numărul maxim de posturi pentru
aparatul de lucru al Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale este
de 660 posturi finanţate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii şi
posturile aferente cabinetului ministrului."
8. La articolul 23, alineatele (2) şi (3) se
abrogă.
9. Anexele nr. 1-3 se modifică şi se înlocuiesc cu
anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. II. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale preia de la Inspecţia Muncii, pe bază de protocol de predare-preluare,
încheiat în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei
hotărâri, patrimoniul aferent desfăşurării activităţii de inspecţie socială.
Art. III. - Incadrarea personalului în numărul
maxim de posturi aprobat şi pe noile funcţii aferente aprobate potrivit legii
se realizează în termenul prevăzut la art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 68/2010 privind unele măsuri de reorganizare a Ministerului
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi a activităţii instituţiilor aflate în
subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea sa, cu respectarea procedurii,
dispoziţiilor legale şi regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de
funcţii, precum şi a procedurii de restructurare şi reorganizare, aprobată prin
ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale cu respectarea
prevederilor legale.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan
Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor
Publici,
Szakal Andras Zsolt
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
ANEXA Nr. 11) (Anexa nr. 1 la Hotărârea
Guvernului nr. 11/2009)
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale
*) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr.
11/2009)
INSTITUŢIILE
care funcţionează în subordinea, în coordonarea sau
sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale
A. In subordine:
1. Inspecţia Muncii (3.236 de posturi)
2. Organisme intermediare regionale pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane (350 de posturi):
a) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Est;
b) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Est;
c) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea
Sud-Muntenia;
d) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Sud-Vest
Oltenia;
e) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Vest;
f) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Nord-Vest;
g) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea Centru;
h) Organismul intermediar regional pentru Programul
operaţional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane - Regiunea
Bucureşti-llfov.
3. Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale (1.032 de
posturi)
B. In coordonare:
1. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifică în
Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale - I.N.C.S.M.P.S. Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare
pentru Protecţia Muncii - I.N.C.D.P.M. „Alexandru Darabont" - Bucureşti
C. Sub autoritate:
1. Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de
Asigurări Sociale
2. Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr.
11/2009)
PARCUL NORMAT
de mijloace de transport şi consumul lunar de
carburanţi pentru Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale si
institutiile din subordine
Nr. crt.
|
Denumirea instituţiei
|
Tipul mijlocului de transport
|
Parcul normat
|
Consumul lunar
de carburanţi
- litri lună/mijloc
de transport -
|
1.
|
Administratia centrală a Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale
|
autoturism
|
- cabinet ministru - 1
- cabinet secretar de stat - 2
- cabinet secretar general - 1
- parc comun - 5*
|
200
200
200
150
|
2.
|
Organismele intermediare regionale pentru Programul operaţional
sectorial „Dezvoltarea resurselor umane"
|
autoturism
|
câte două pentru fiecare organism
|
100
|
3.
|
Agenţia Naţională pentru Prestaţii Sociale
|
autoturism
|
- aparat central - 3
- agenţii teritoriale de prestaţii sociale - 87 (câte două pentru
fiecare agenţie judeţeană şi 3 pentru cea a municipiului Bucureşti)
|
150
100
|
* Dintre care două autoturisme achiziţionate din
fonduri comunitare de preaderare destinate activităţilor specifice Autorităţii
de management pentru Programul operaţional sectorial „Dezvoltarea resurselor
umane".