HOTARARE Nr. 729 din 7 noiembrie 1997
privind organizarea si functionarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 317 din 18 noiembrie 1997
In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei si al celorlalte
reglementari legale,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Ministerul Cercetarii si Tehnologiei este organul administratiei publice
centrale de specialitate care are misiunea de a asigura, pe de o parte,
elaborarea, aplicarea, monitorizarea si evaluarea politicilor in domeniul
cercetarii-dezvoltarii si inovarii, iar pe de alta parte, coordonarea
elaborarii, aplicarii, monitorizarii si evaluarii politicilor pentru dezvoltarea
infrastructurilor calitatii, in acord cu strategia si Programul de guvernare,
in scopul de a fi asigurate, pe aceste baze, largirea patrimoniului national si
international stiintific, tehnologic si de inovare, dezvoltarea economica
durabila, accesul pe piata interna, europeana si pe piete globale, realizarea
societatii informationale bazate pe cunostinte, satisfacerea nevoilor
cetateanului si cresterea calitatii vietii acestuia.
Art. 2
Ministerul Cercetarii si Tehnologiei, in domeniul sau de competenta, are
rolul si responsabilitatea:
a) de a asigura planificarea strategica si tactica;
b) de a defini obiectivele strategice si tactice;
c) de a defini, aplica, monitoriza si evalua politicile necesare realizarii
obiectivelor;
d) de a defini cadrul normativ-metodologic, functional, operational si
financiar necesar aplicarii politicilor, de a urmari armonizarea legislatiei
nationale cu cea a Uniunii Europene si de a prelua acquisurile comunitare;
e) de a asigura comunicarea cu celelalte autoritati publice pentru a
realiza coerenta politicilor guvernamentale;
f) de a asigura comunicarea cu structurile societatii civile si cu
cetateanul, pentru a da consistenta obiectivelor si politicilor;
g) de a defini, finanta, aplica, monitoriza si evalua programe in scopul
atingerii obiectivelor;
h) de a stimula dezvoltarea regionala si locala, precum si pe cea a
sectorului privat;
i) de a stimula dezvoltarea parteneriatului international.
Art. 3
In vederea indeplinirii rolului sau, Ministerul Cercetarii si Tehnologiei
exercita urmatoarele functii:
a) functia politica - functia de reprezentare si de armonizare a punctelor
de vedere politice privind domeniul stiintei, tehnologiei si inovarii;
b) functia de strategie - prin care planifica strategic si asigura
elaborarea si implementarea politicilor in domeniul stiintei, tehnologiei si
inovarii;
c) functia de administrare - prin care prognozeaza, planifica, aloca,
monitorizeaza si evalueaza utilizarea de resurse pentru implementarea
politicilor in domeniu;
d) functia de monitorizare, evaluare si control al realizarii politicilor
in domeniul stiintei, tehnologiei si inovarii;
e) functia de elaborare a cadrului normativ-metodologic, functional,
operational si financiar in care se realizeaza politicile in domeniu;
f) functia de autoritate de stat - prin care se asigura urmarirea si
controlul respectarii reglementarilor din domeniul sau de activitate;
g) functia de reprezentare - prin care se asigura, in numele Guvernului,
reprezentarea in organismele si organizatiile nationale, regionale si
internationale ca autoritate de stat pentru domeniul sau de activitate;
h) functia de comunicare atat cu celelalte structuri ale administratiei
publice, cat si cu societatea civila si cu cetateanul.
Art. 4
In vederea exercitarii functiilor sale, Ministerul Cercetarii si
Tehnologiei are urmatoarele atributii principale:
1. diseminarea de informatii in domeniul cercetarii-dezvoltarii si
inovarii; stimularea cresterii constiintei publice cu privire la rolul
stiintei, tehnologiei si inovarii in procesul dezvoltarii economice durabile,
stimularea si, dupa caz, asigurarea editarii, tiparirii si difuzarii de
publicatii sau de materiale specifice domeniului sau de competenta;
2. dezvoltarea resurselor umane;
3. stimularea transferului tehnologic, valorificarii rezultatelor, a
inovarii, a absorbtiei si difuziei acestora in randul agentilor economici si in
economie in general; definirea, finantarea si implementarea de proiecte,
programe si activitati prin care se creeaza si se utilizeaza instrumente
financiare si scheme de finantare pentru reducerea riscului pe piata al
intreprinderilor, in special al celor mici si mijlocii, in scopul de a stimula
valorificarea rezultatelor cercetarii-dezvoltarii, absorbtia si difuzia in
economie si in societate a acestora, transferul tehnologic si innoirea
tehnologica, precum si in alte scopuri;
4. definirea de politici de restructurare, privatizare si de atragere a capitalului
strain in domeniu;
5. urmarirea armonizarii politicilor proprii cu cele din domeniul
industriei, comertului, educatiei, precum si din alte domenii;
6. atragerea, utilizarea, monitorizarea si evaluarea asistentei tehnice si
a consultantei interne si internationale pentru domeniul sau specific de
competenta;
7. definirea de indicatori specifici, asigurarea elaborarii si
implementarii de scheme de analiza si de monitorizare si evaluare a sistemului
stiintei, tehnologiei si inovarii; publicarea de rapoarte, studii si altele
asemenea; realizarea de studii, analize, monitorizari, evaluari si alte
activitati similare in domeniul cercetarii-dezvoltarii si inovarii, pentru
evaluarea si controlul conducerii programelor si proiectelor, organizarea de
seminarii si mese rotunde, actiuni promotionale de imagine si diseminare de
informatii, traduceri, precum si pentru altele asemenea; in aceste scopuri,
poate contracta servicii de consultanta, expertiza, asistenta tehnica si altele
asemenea;
8. stimularea si monitorizarea participarii Romaniei la programe si
proiecte internationale, europene, comunitare si bilaterale in domeniu;
9. elaborarea si initierea de proiecte de legi, de hotarari si ordonante
ale Guvernului, in domeniu; crearea si dezvoltarea cadrului institutional in
domeniu; avizarea proiectelor de acte normative care contin prevederi ce intra
sub incidenta domeniului sau de competenta;
10. stimularea dezvoltarii regionale si locale, precum si a coeziunii
sociale prin programe si proiecte de dezvoltare a stiintei, tehnologiei si de
stimulare a inovarii; stimularea, infiintarea sau initierea infiintarii si
dezvoltarii de parcuri stiintifice si tehnologice, centre de inovare si
incubare in afaceri, centre de legaturi cu industria, de transfer tehnologic si
altele asemenea, inclusiv organizatii fara scop lucrativ sau patrimonial;
11. conducerea, finantarea, monitorizarea si implementarea de
programe/proiecte de cercetare-dezvoltare si de stimulare a inovarii;
atribuirea conducerii de programe, conform reglementarilor in vigoare,
agentilor economici, institutiilor publice, inclusiv celor cu profil de
cercetare-dezvoltare si inovare, organizatiilor neguvernamentale, in sistem
competitional sau in mod direct;
12. exercitarea atributiilor ce ii revin, potrivit legii, ca organ al
administratiei publice centrale, sub a carui autoritate directa functioneaza
unitati aflate in subordinea sau in coordonarea sa; monitorizarea si evaluarea
de unitati specifice domeniului;
13. elaborarea Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare,
denumit in continuare planul national, pe perioade multianuale, inclusiv
evaluarea surselor necesare; stabilirea si actualizarea obiectivelor strategiei
urmarite prin planul national, in concordanta cu prioritatile politicilor
economice si sociale ale Guvernului;
14. stimularea dialogului cu comunitatea stiintifica si cu alte structuri
ale societatii civile; in acest sens, se consulta si se stimuleaza implicarea
acestor structuri, in mod direct si activ, inclusiv prin sustinere financiara,
in definirea si implementarea politicilor in domeniul stiintei, tehnologiei si
inovarii;
15. aprobarea regulamentului-cadru si a componentei Colegiului Consultativ
pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare, denumit in continuare Colegiul
consultativ, precum si a organelor de lucru ale acestuia; asigurarea
secretariatului Colegiului consultativ si, dupa caz, a organelor de lucru ale
acestuia;
16. evaluarea programelor cuprinse in planul national si detalierea lor
anuala; aprobarea prevederilor anuale ale planului national si informarea
Guvernului asupra realizarii acestora;
17. prognozarea, planificarea si programarea, dupa caz, in proiectul de
buget propriu sau in bugetul propriu a resurselor financiare necesare
realizarii politicilor in domeniul sau de competenta; utilizarea acestor
resurse;
18. implementarea sistemului informatic national pentru stiinta si
tehnologie, elaborarea si implementarea politicilor de dezvoltare a
tehnologiilor informatice;
19. coordonarea si armonizarea politicilor pentru dezvoltarea
infrastructurilor calitatii produselor, procedeelor si serviciilor, in ceea ce
priveste activitatile de standardizare, certificare, acreditare, metrologie,
protectia consumatorilor si coordonarea asistentei tehnice in acest domeniu;
20. colaborarea cu organisme si organizatii nationale si internationale din
domeniul stiintei, tehnologiei si inovarii, precum si din domeniul
infrastructurilor calitatii, dezvoltarea sau stimularea dezvoltarii relatiilor
cu acestea;
21. coordonarea de politici in domeniul proprietatii intelectuale si
stimularea dezvoltarii unui mediu favorabil inovarii;
22. coordonarea activitatii de participare a Romaniei la targuri, expozitii
si alte asemenea manifestari interne si internationale cu caracter
tehnico-stiintific;
23. indeplinirea oricaror alte atributii care ii revin prin alte acte
normative.
Art. 5
Ministerul Cercetarii si Tehnologiei organizeaza, in structura sa, o
directie generala specializata - Agentia Nationala pentru Energie Atomica -
prin care exercita, in domeniul utilizarii fenomenelor si proceselor atomice si
nucleare in scopuri pasnice, si urmatoarele atributii principale:
a) elaborarea si monitorizarea strategiei, politicilor si programelor
guvernamentale pentru utilizarea fenomenelor si proceselor atomice si nucleare
in scopuri pasnice; in acest sens, ia in considerare propunerile pe care le fac
organele de specialitate ale administratiei publice centrale, agentii
economici, unitatile de invatamant si de cercetare-dezvoltare, care au
responsabilitatea promovarii si aplicarii in practica a activitatilor din
domeniul atomic si nuclear;
b) elaborarea, implementarea si monitorizarea strategiei, politicilor si
programelor guvernamentale de cercetare-dezvoltare si inovare;
c) sprijinirea dezvoltarii resurselor umane;
d) stimularea comunicarii si a diseminarii informatiilor
tehnico-stiintifice, in conditiile legii, inclusiv informarea cetatenilor in
legatura cu beneficiile si riscurile asociate activitatilor nucleare, precum si
crearea de atitudini si comportamente adecvate;
e) stimularea dezvoltarii parteneriatului international; colaborarea cu
Agentia Internationala pentru Energie Atomica de la Viena, precum si cu alte organizatii
internationale, regionale sau nationale din alte tari, de profil, precum si
reprezentarea Romaniei in relatiile cu acestea; in acest scop, incheie acorduri
si contracte de cercetare-dezvoltare, de asistenta tehnica, de expertiza, de
informare si/sau specializare a personalului, regionale sau bilaterale, sau
participa la actiuni promotionale si altele asemenea;
f) monitorizarea sau, dupa caz, coordonarea sau controlarea activitatii
unor unitati de cercetare-dezvoltare de profil sau implicate in programe
specifice; in acest sens, Ministerul Cercetarii si Tehnologiei poate da mandat
Institutului de Fizica Atomica, institutie publica din subordinea sa, sa
exercite unele dintre atributiile sale, in special cele legate de programele de
cercetare fundamentala, teoretica sau experimentala, de cercetare aplicativa,
de dezvoltare tehnologica, de creare, la nivel local sau national, a unui mediu
stimulativ pentru inovare si transfer tehnologic, inclusiv prin forme adecvate
de organizare si de parteneriat (cum ar fi: parcuri tehnologice, centre de
inovare si incubare in afaceri etc.) cu actori locali relevanti pentru
dezvoltarea economico-sociala (cum ar fi: universitati, consilii locale si
judetene, primarii, camere de comert, asociatii de intreprinzatori etc.), in
scopul sprijinirii agentilor economici, in special a intreprinderilor mici si
mijlocii, pentru a-si moderniza sau innoi tehnologiile, pentru a produce noi
materiale, produse, procedee, servicii sau pentru altele asemenea;
g) asigura cadrul necesar corelarii politicilor si programelor industriale
si a celor de alta natura, care au relevanta pentru domeniul in cauza, cu
politicile si programele de cercetare-dezvoltare si inovare de profil.
Art. 6
Atributiile Ministerului Cercetarii si Tehnologiei, care, potrivit
regulamentului propriu de organizare si functionare, sunt aduse la indeplinire
de catre Agentia Nationala pentru Energie Atomica, nu inlatura sau nu restrang
competenta ce revine, potrivit legii, ministerelor, altor organe de specialitate
ale administratiei publice centrale, precum si agentilor economici, unitatilor
de invatamant, de cercetare, de sanatate, care desfasoara activitati in
domeniul nuclear-atomic.
Art. 7
(1) Ministerul Cercetarii si Tehnologiei este condus de ministrul
cercetarii si tehnologiei, denumit in continuare ministru.
(2) Ministrul indeplineste, conform legii, functia de ordonator principal
de credite.
(3) Ministrul reprezinta Ministerul Cercetarii si Tehnologiei in
raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si
organizatii, precum si cu persoane juridice si fizice, din tara si din
strainatate.
(4) Inlocuitorul ministrului este secretarul de stat.
(5) Ministrul da mandat secretarului de stat sa indeplineasca unele
atributii si ii stabileste raspunderile.
(6) Ministrul poate delega dreptul de semnatura secretarului de stat,
secretarului general, directorilor generali si presedintelui Agentiei Nationale
pentru Energie Atomica, cu exceptia atributiei de ordonator principal de
credite, care poate fi delegata numai inlocuitorului de drept.
(7) In exercitarea atributiilor sale, ministrul emite ordine si
instructiuni.
Art. 8
(1) Secretarul general este asimilat, in ierarhia functiilor si ca
salarizare, cu directorul general. Secretarul general este numit in functie,
conform legii, prin ordin al ministrului.
(2) Secretarul general indeplineste atributii de conducere administrativa a
ministerului si alte atributii care ii sunt conferite de catre ministru.
Secretarul general actioneaza pentru aducerea la indeplinire a ordinelor si a
masurilor stabilite de ministru, il sprijina in conducerea activitatii si
asigura buna coordonare si comunicare dintre directii si celelalte
compartimente ale ministerului; are raspunderea corectitudinii, din punct de
vedere al legalitatii si oportunitatii, a actelor administrative, informarii cu
acuratete, corecte si in timp util a ministrului, a secretarului de stat si a
membrilor cabinetului ministrului, precum si a planificarii curente a
activitatilor, in acord cu prevederile legale in vigoare si cu masurile
stabilite de ministru.
Art. 9
(1) Structura organizatorica a Ministerului Cercetarii si Tehnologiei,
precum si organismele consultative de pe langa acesta sunt prevazute in anexa
nr. 1.
(2) In structura organizatorica a Ministerului Cercetarii si Tehnologiei
pot functiona directii generale, directii, servicii si birouri. In cadrul
acesteia, prin ordin al ministrului, se pot organiza numai servicii si birouri,
precum si colective temporare, conform prevederilor art. 9 din Legea nr.
40/1991, republicata.
(3) Pe langa ministru functioneaza cabinetul ministrului, format din
secretarul de stat si consilierii ministrului si secretarului de stat,
ministrul ii stabileste functiile si atributiile, in conditiile legii.
(4) Coordonarea compartimentelor de catre secretarul de stat si secretarul
general se stabileste prin ordin al ministrului.
(5) Atributiile si sarcinile compartimentelor din aparatul propriu al
ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare a
ministerului si se aproba prin ordin al ministrului.
(6) Numarul maxim de posturi este de 147, exclusiv demnitarii.
Art. 10
In vederea imbunatatirii comunicarii intre organele administratiei publice
centrale si a armonizarii politicilor elaborate de acestea, pe langa Ministerul
Cercetarii si Tehnologiei functioneaza, cu rol consultativ: Consiliul
Interministerial pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare; Consiliul Interministerial
pentru Infrastructurile Calitatii, Armonizarea Reglementarilor Tehnice si
Protectia Consumatorilor; Consiliul Interministerial pentru Politica Stiintei
si Tehnologiei in domeniul Energiei Atomice; acestea se constituie si
functioneaza, fiecare dintre ele, potrivit hotararii de Guvern specifice, iar
secretariatele lor, potrivit ordinului ministrului.
Art. 11
Agentia Nationala pentru Energie Atomica este condusa de un presedinte,
asimilat ca salarizare cu functia de director general si numit prin ordin al
ministrului.
Art. 12
(1) Unitatile din subordinea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei sunt
prevazute in anexa nr. 2, iar cele in coordonarea sa sunt prevazute in anexa
nr. 3 la prezenta hotarare.
(2) Structura organizatorica, normativele de personal, criteriile de
constituire a compartimentelor si statele de functii pentru unitatile
subordonate, precum si atributiile acestora se stabilesc prin ordin al
ministrului.
(3) Numirea si revocarea membrilor consiliilor de administratie, a
directorilor generali si, dupa caz, a directorilor unitatilor prevazute in
anexele nr. 2 si 3 se fac prin ordin al ministrului, in mod nemijlocit.
(4) Prevederile legale in vigoare, referitoare la numirea si revocarea, in
anumite conditii, a membrilor consiliilor de administratie, a directorilor
generali si, dupa caz, a directorilor unitatilor prevazute in anexele nr. 2 si
3, se inlocuiesc cu cele ale alineatului precedent.
Art. 13
Ministerul Cercetarii si Tehnologiei are in dotare, pentru transportul
persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit conform
Ordonantei Guvernului nr. 63/1994, modificata prin Legea nr. 13/1995, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 41 din 27 februarie 1995,
precum si un autovehicul destinat deplasarilor in teritoriu, pentru
monitorizare si control.
Art. 14
In exercitarea atributiilor sale, Ministerul Cercetarii si Tehnologiei
conlucreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate ale administratiei
publice centrale, cu autoritatile publice locale si cu alte organisme
interesate.
Art. 15
Personalul existent in cadrul Ministerului Cercetarii si Tehnologiei va
putea fi reincadrat in posturi din structura organizatorica aprobata prin
prezenta hotarare, pe baza examinarii profesionale efectuate in scopul
evaluarii aptitudinilor si competentei necesare indeplinirii noilor atributii,
in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii.
Art. 16
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 459/1994 privind organizarea si functionarea Ministerului
Cercetarii si Tehnologiei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea
I, nr. 34 din 16 februarie 1996, cu modificarile ulterioare, precum si orice
alte prevederi contrare.
Art. 17
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA
Contrasemneaza:
Ministrul cercetarii
si tehnologiei,
Bujor Bogdan Teodoriu
Ministru de stat,
ministrul finantelor,
Mircea Ciumara
Ministrul muncii si
protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
ANEXA 1
MINISTERUL CERCETARII SI TEHNOLOGIEI
_________________
| MINISTRU | Numarul maxim de posturi
|_________________| al ministerului = 147
| (exclusiv demnitarii)
.............. | ..................
| COLEGIUL |.. | ..| CONSILIUL |
| CONSULTATIV | |................|................. | | INTERMINISTERIAL |
| PENTRU | | ..............|................ | | PENTRU STIINTA, |
| CERCETARE- | | | ________ | | | | TEHNOLOGIE SI |
| DEZVOLTARE | | | |SECRETAR| | | | | INOVARE |
| SI INOVARE | | | |DE STAT |__| | | ::::::::::::::::::
|..............| | | |________| | __________ | | | CONSILIUL |
| | |__|CONSILIERI| | | | INTERMINISTERIAL |
.............. | | | |__________| | | | PENTRU |
| COMISIA | | |.............|...............| | | INFRASTRUCTURILE |
| CONSULTATIVA | | | _______|__________ | |..| CALITATII, |
| DE DIALOG |..| | | CABINET MINISTRU | | | | ARMONIZAREA |
| SOCIAL | | |__________________| | | | REGLEMENTARILOR |
|..............| |.............................| | | TEHNICE SI |
| ____________ | | PROTECTIA |
| | DIRECTIA | | | CONSUMATORILOR |
| | GENERALA | | |::::::::::::::::::|
| __| JURIDIC | | | CONSILIUL |
|| | SI | | | INTERMINISTERIAL |
|| | CONTENCIOS | | | PENTRU |
|| |____________| | | POLITICA |
|| ____________ | | STIINTEI SI |
|| | DIRECTIA | |..| TEHNOLOGIEI IN |
|| | GENERALA | | DOMENIUL |
|| | CONTROL | | ENERGIEI ATOMICE |
|| | FINANCIAR | | :::::::::::::::: |
|| | PROPRIU, | | SECRETARIATUL |
............... || | CORPUL DE | | CONSILIULUI |
| SECRETARIATUL | || | CONTROL | | INTERMINISTERIAL |
| COLEGIULUI | ||__| AL | ..| PENTRU STIINTA, |
| CONSULTATIV | | | MINISTRULUI| | | TEHNOLOGIE SI |
| PENTRU |___ | | SI AUDIT | | | INOVARE |
| CERCETARE- | | | |____________| | | :::::::::::::::::|
| DEZVOLTARE SI | | _________|________ | | SECRETARIATUL |
| INOVARE | | | SECRETAR GENERAL | | | CONSILIULUI |
|...............| | |__________________| | | INTERMINISTERIAL |
| | | | PENTRU |
............... |..............|..................| | INFRASTRUCTURILE |
| SECRETARIATUL | | | | | CALITATII, |
| COMISIEI | | | |..| ARMONIZAREA |
| CONSULTATIVE | | | | | REGLEMENTARILOR |
| DE DIALOG |___| | | | TEHNICE SI |
| SOCIAL | | | | PROTECTIA |
|...............| | | | CONSUMATORILOR |
| | | :::::::::::::::::|
| | | SECRETARIATUL |
________________________________|___________ | | CONSILIULUI |
_|_ _|_ _|_ _|_ | | INTERMINISTERIAL |
| 1 | | 2 | | 3 | | 4 | |..| PENTRU POLITICA |
|___| |___| |___| |___| | STIINTEI SI |
| ___ | ___ | ____ | ____ | TEHNOLOGIEI IN |
|__| 5 | |__| 8 | |__| 11 | |_| 12 | | DOMENIUL |
| |___| | |___| |____| | |____| | ENERGIEI ATOMICE |
| ___ | ___ | ____ |::::::::::::::::::|
|__| 6 | |__| 9 | |_| 13 |
| |___| | |___| | |____|
| ___ | _____ | ____
|__| 7 | |__| 10*)| |_| 14 |
|___| |_____| | |____|
| ____
|_| 15 |
|____|
Semnificatia cifrelor este urmatoarea:
1. DIRECTIA GENERALA INOVARE, INFRASTRUCTURILE CALITATII, COMUNICARE SI
PARTENERIAT INTERNATIONAL
2. DIRECTIA GENERALA MONITORIZARE PROGRAME SI INSTITUTII
3. DIRECTIA GENERALA DEZVOLTARE INSTITUTIONALA, RESURSE UMANE SI ASISTENTA
TEHNICA
4. DIRECTIA GENERALA POLITICA TEHNOLOGICA, POLITICI BUGETARE SI
REGLEMENTARI
5. DIRECTIA TRANSFER TEHNOLOGIC, DEZVOLTARE LOCALA SI DIFUZIA INOVARII
6. DIRECTIA DISEMINARE INFORMATII, PARTENERIAT INTERNATIONAL SI ACTIVITATI
IN RETEA
7. DIRECTIA INFRASTRUCTURILE CALITATII SI ARMONIZAREA REGLEMENTARILOR
TEHNICE
8. DIRECTIA MONITORIZARE PROGRAME DE CERCETARE-DEZVOLTARE SI DE INOVARE
9. DIRECTIA MONITORIZARE INSTITUTII SI POLITICI DE RESTRUCTURARE
10. AGENTIA NATIONALA PENTRU ENERGIE ATOMICA*)
11. DIRECTIA DEZVOLTARE INSTITUTIONALA SI ASISTENTA TEHNICA
12. DIRECTIA PLANIFICARE STRATEGICA, REGLEMENTARI SI PARTENERIAT SOCIAL
13. DIRECTIA POLITICA STIINTEI, TEHNOLOGIEI SI INOVARII
14. DIRECTIA POLITICI BUGETARE SI DE FINANTARE A PROGRAMELOR
15. DIRECTIA EFICIENTA INVESTITIILOR, ACHIZITII PUBLICE SI PATRIMONIU
*) Se organizeaza la nivel de directie generala.
ANEXA 2
UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei
____________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii Sursa de finantare
crt.
____________________________________________________________________
1. Institutul de Fizica Atomica*1) Venituri extrabugetare
si alocatii de la buget
2. Agentia Spatiala Romana Venituri extrabugetare
3. Institutul de Chimie "Raluca Ripan" Venituri extrabugetare
4. Centrul de Cercetari pentru Venituri extrabugetare
Tehnologii Ecologice
5. Institutul National de Informare Venituri extrabugetare
si Documentare*2) si alocatii de la buget
6. Editura Tehnica, Bucuresti Venituri extrabugetare
7. Institutul National de Inventica Iasi Venituri extrabugetare
8. Centrul Regional de Inovare, Venituri extrabugetare
Implementare si Aplicare a
Inventiilor Iasi
9. Centrul Regional de Inovare, Venituri extrabugetare
Implementare si Aplicare a
Inventiilor Craiova
10. Centrul Regional de Inovare, Venituri extrabugetare
Implementare si Aplicare a
Inventiilor Targu Mures
____________________________________________________________________
1) Un numar maxim de 10 posturi, pentru aparatul administrativ, este
subventionat de la bugetul de stat.
2) Un numar maxim de 20 de posturi, pentru biblioteca, este subventionat de
la bugetul de stat.
ANEXA 3
UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Cercetarii si Tehnologiei
___________________________________________________________________________
Nr. Denumirea unitatii
crt.
___________________________________________________________________________
1. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Optoelectronica
- INOE 2000 Bucuresti
2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Turbomotoare - COMOTI
Bucuresti
3. Institutul Geologic al Romaniei - I.G.R. Bucuresti
4. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Textile si Pielarie
- INCDTP Bucuresti
5. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologie
6. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Aerospatiala "Elie
Carafoli"- INCAS
7. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Masini si Instalatii
Destinate Agriculturii si Industriei Alimentare - INMA
8. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica si Inginerie
Nucleara "Horia Hulubei" - IFIN-HH Bucuresti
9. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Laserilor,
Plasmei si Radiatiei - INFLPR Bucuresti
10. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Tehnica
- IFT Iasi
11. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica
Materialelor - INCDFM Bucuresti
12. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pamantului
- INCDFP Bucuresti
13. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare Chimico-Farmaceutica
- ICCF Bucuresti
14. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Electrochimie si
Materie Condensata - INCEMC Timisoara
15. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Geologie si
Geoecologie Marina - GEOECOMAR Bucuresti
16. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Stiinte Biologice
Bucuresti
17. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Microtehnologie
- IMT Bucuresti
18. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii
Criogenice si Izotopice ICSI Ramnicu Valcea
___________________________________________________________________________