HOTARARE Nr. 794 din 25 iulie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale
bugetelor locale
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 592 din 12 august 2002
![SmartCity3](https://citymanager.online/wp-content/uploads/2018/09/b2-700x300.jpg)
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 30
din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea
arieratelor bugetare, aprobata si modificata prin Legea nr. 491/2002,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
Se aproba Normele metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale
bugetelor locale, prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta
hotarare.
Art. 2
La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 714/1999 pentru aprobarea procedurii si competentelor de acordare
a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor
locale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 13
septembrie 1999.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
NORME METODOLOGICE
privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
(1) In temeiul prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
40/2002*) pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita in continuare
ordonanta de urgenta, autoritatile administratiei publice locale pot acorda
inlesniri la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri restante ale
bugetelor locale, dupa cum urmeaza:
a) amanari si esalonari la plata pentru orice fel de impozite, taxe si alte
venituri restante ale bugetelor locale;
b) scutiri si reduceri la plata pentru impozite, taxe si alte venituri
restante ale bugetelor locale. Pentru impozite si taxe scutirile si reducerile
la plata se pot acorda numai daca actele normative care reglementeaza venitul
respectiv prevad expres posibilitatea acordarii unor asemenea inlesniri la
plata;
c) amanari, esalonari, scutiri si reduceri la plata majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere, calculate pentru neplata in termen
a impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) Esalonarile la plata pot fi acordate pe o perioada de cel mult 5 ani,
cu termen de gratie de pana la 6 luni cuprins in perioada de esalonare, iar
amanarile la plata, pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal in
curs.
(3) Nu se acorda inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii restante
la bugetul local, stabilite prin acte de control, in cazul faptelor ce
constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele judecatoresti au
pronuntat hotarari definitive in legatura cu aceste fapte. In aplicarea
criteriului de performanta prevazut la pct. 14 din anexa la ordonanta de
urgenta, potrivit caruia "contribuabilul a fost sanctionat pentru evaziune
fiscala", se au in vedere situatiile in care debitorul a fost sanctionat
contraventional pentru evaziune fiscala sau situatiile in care debitorul, desi
a fost trimis in judecata pentru infractiune de evaziune fiscala, nu exista la
data cererii hotarare definitiva.
(4) In cazul persoanelor juridice, nu beneficiaza de inlesniri la plata:
a) debitorii care in urma analizei criteriilor obtin un punctaj final egal
sau mai mic de 14 puncte pentru obligatiile la bugetul local restante la data
de 31 decembrie 2001;
b) debitorii al caror principal obiect de activitate il reprezinta
organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat in ultimul bilant
contabil anual.
(5) Numarul de luni de esalonare la plata a impozitelor, taxelor si a altor
venituri ale bugetelor locale, inclusiv a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de orice fel, care includ si perioada de gratie, pentru persoane
juridice, se stabileste in conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanta de
urgenta, astfel:
a) in situatia realizarii unui punctaj intermediar limitelor prevazute la
art. 13 din ordonanta de urgenta, numarul de luni de esalonare se stabileste
proportional cu acesta, prin rotunjire in favoarea debitorului;
b) in situatia in care debitorul opteaza pentru o perioada de esalonare mai
mica decat perioada rezultata pe baza punctajului sau cu o perioada de gratie
mai mica de 6 luni ori fara perioada de gratie, conventia si graficul se
stabilesc in functie de solicitarea debitorului.
(6) Pentru obligatiile la bugetul local reprezentand impozite, taxe si alte
venituri ale bugetelor locale, inclusiv majorari de intarziere si penalitati de
orice fel, datorate si neachitate la termenele legale de plata dupa data de 1
ianuarie 2002 de catre debitori, se acorda numai esalonare sau amanare la
plata.
(7) Pentru obligatiile la bugetul local datorate de persoanele juridice,
reprezentand impozite, taxe si alte venituri ale bugetelor locale, restante la
data de 31 decembrie 2001 si neachitate pana la data depunerii cererii, precum
si pentru majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente
acestora, calculate si datorate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei
de urgenta, pe baza punctajului final, debitorii beneficiaza de inlesniri la
plata, astfel:
a) in situatia realizarii unui punctaj final mai mare de 14 puncte se
acorda inlesnirile prevazute la art. 10 din ordonanta de urgenta;
b) daca dupa data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor la plata si
pana la data aprobarii acesteia debitorii achita 30% din obligatiile la bugetul
local, restante la data de 31 decembrie 2001, cu exceptia majorarilor de intarziere
si a penalitatilor de intarziere, acestia beneficiaza de esalonarea la plata a
diferentei de 70% din obligatiile la bugetul local si de scutirea de plata a
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere aferente acestora,
calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta. Suma
achitata de debitor trebuie sa reprezinte 30% din totalul obligatiilor restante
la bugetul local ce fac obiectul cererii de acordare a inlesnirilor la plata,
inclusiv penalitati si amenzi. Pentru debitorii care solicita inlesniri la
plata, inclusiv pentru sucursalele si punctele de lucru stabile inregistrate ca
platitoare de impozite si taxe, suma reprezentand 30% din totalul obligatiilor
restante, ce trebuie achitata pana la data aprobarii cererii, se refera la
obligatiile la bugetul local aferente fiecarei unitati platitoare;
c) debitorii care au toate obligatiile bugetare achitate, inclusiv cele
aferente anului curent, la data depunerii cererilor de acordare a inlesnirilor
la plata vor beneficia de scutirea de la plata majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere aferente obligatiilor datorate pana la data de 31
decembrie 2001, calculate pana la data intrarii in vigoare a ordonantei de
urgenta, daca obtin peste 63 de puncte. Debitorii beneficiaza de reducerea cu
50% a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, daca obtin un
punctaj cuprins intre 29 si 63 de puncte;
d) prevederile lit. c) se aplica si debitorilor in cazul in care au in
derulare inlesniri la plata ce au ca obiect numai majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere, scutirea acordandu-se pentru suma ramasa de plata
la data depunerii cererii;
e) debitorii care au in derulare esalonari la plata pentru impozite, taxe
si alte venituri ale bugetelor locale, precum si pentru majorari de intarziere
si penalitati de intarziere, acordate in baza reglementarilor legale
anterioare, si care isi achita in termen de 30 de zile de la data intrarii in
vigoare a ordonantei de urgenta debitele ramase de plata din esalonare, precum
si majorarile stabilite conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996
privind executarea creantelor bugetare, aprobata cu modificari prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, recalculate pana la data
achitarii debitelor, beneficiaza de scutirea de plata a majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere ramase de plata din esalonare, cu
conditia sa faca dovada ca la data depunerii cererii de acordare a inlesnirilor
la plata nu mai au alte obligatii de plata la bugetul local, neachitate la
termenele legale de plata.
(8) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea inlesnirilor
la plata pentru persoanele juridice, in conditiile art. 10 si 14 din ordonanta
de urgenta, se face pe baza punctajului obtinut conform anexei la ordonanta de
urgenta, corectat in minus conform prevederilor art. 8 din ordonanta de
urgenta, la care, dupa caz, se pot adauga 40 de puncte, in conditiile art. 9
alin. (2) din aceeasi ordonanta de urgenta.
(9) In aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta se fac
urmatoarele precizari pentru persoanele juridice:
a) in disponibilitatile banesti in lei si in valuta existente in conturile
bancare la data scadentei obligatiilor la bugetul local restante nu se cuprind
sumele necesare platii salariilor;
b) prin activitati pentru care incasarea contravalorii marfii sau a
serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de
proprietate, respectiv a prestarii serviciului, se intelege activitatile
principale ale debitorului desfasurate in domeniile: comert cu amanuntul,
alimentatie publica, activitati hoteliere si alte prestari de servicii catre
populatie.
------------
*) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 a fost aprobata si
modificata prin Legea nr. 491/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 522 din 18 iulie 2002.
CAP. 2
Competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a
altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele juridice
Art. 2
(1) Competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor
si a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, consiliile
locale de sector, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau consiliile
judetene, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a venitului pentru plata
caruia s-a solicitat inlesnirea.
(2) Dosarul complet, intocmit de compartimentul de specialitate din cadrul
autoritatii administratiei publice locale, precum si propunerea de solutionare
a cererii de acordare a inlesnirilor la plata sunt inaintate de catre seful
acestui compartiment primarului, primarului general sau presedintelui
consiliului judetean, dupa caz.
(3) Consiliul local, consiliul local de sector, Consiliul General al
Municipiului Bucuresti sau consiliul judetean, dupa caz, va adopta hotarari de
aprobare, de respingere sau de modificare si completare, dupa caz, a cererii de
acordare a inlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui
venit al bugetului local.
(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei sau a altui venit
al bugetului local va fi instiintat in scris despre hotararea consiliului
local, consiliului local de sector, Consiliului General al Municipiului Bucuresti
sau a consiliului judetean, dupa caz, in termen de 5 zile lucratoare de la data
adoptarii acesteia.
(5) Solicitantul se va prezenta in termen de 3 zile lucratoare de la
aducerea la cunostinta a inlesnirilor aprobate la compartimentul de specialitate
si va contrasemna conventia alaturi de conducatorul compartimentului de
specialitate.
(6) Refuzul de a semna conventia de acordare a inlesnirilor atrage anularea
hotararii de acordare a inlesnirilor, contribuabilul neavand dreptul de a mai
solicita alte inlesniri la plata obligatiilor bugetelor locale o perioada de 12
luni.
CAP. 3
Procedura de solutionare a cererii de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele
juridice
Art. 3
(1) Inlesnirile la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale
bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de acordare a inlesnirilor
la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local, depusa
la compartimentul de specialitate in a carui raza administrativa se afla
bunurile impozabile.
(2) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata respectivului impozit, a
taxei sau a altui venit al bugetului local, depusa de catre debitorii, persoane
juridice, va cuprinde:
a) elementele de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele
acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii,
codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscala, numele si
calitatea celor care reprezinta debitorul in relatiile cu tertii, numarul de
telefon/fax al acestora, certificatul de inmatriculare la registrul comertului;
b) statut/contract de societate, cu actele aditionale la zi;
c) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita
inlesniri la plata, precum si destinatia bugetara a acestora (pe tipuri de
obligatii si pe ani calendaristici);
d) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum si data
scadentei acestora;
e) natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a
posibilitatilor de plata a debitelor pentru care se solicita inlesnirea, felul
inlesnirilor solicitate (numarul de luni pentru care se solicita esalonarea,
din care perioada de gratie sau perioada de amanare, dupa caz, suma totala
pentru care se solicita inlesniri la plata, din care pe tipuri de impozite,
taxe si alte venituri ale bugetelor locale, defalcate pe ani calendaristici,
si, separat, majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere aferente
acestora), numarul contului/conturilor de disponibilitati si societatile
comerciale bancare la care sunt deschise;
f) modul de respectare a eventualelor inlesniri la plata, daca este cazul,
si o succinta prezentare a masurilor cuprinse in programul de restructurare,
respectiv de redresare financiara a debitorilor, persoane juridice, in legatura
cu stingerea obligatiilor restante la bugetul local, respectiv la bugetul de
stat;
g) cauze care au condus la neachitarea obligatiilor la bugetul local.
(3) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane
juridice, trebuie sa fie insotite de urmatoarele documente:
a) copie de pe ultima situatie financiara anuala, compusa din bilant si
contul de profit si pierdere;
b) situatia creditelor curente, contractate si nerambursate;
c) situatia privind soldurile conturilor de disponibilitati in lei si in
valuta si depozitele bancare, inclusiv pe unitati platitoare, la data scadentei
obligatiilor restante la bugetul local, pentru care se solicita inlesnire la
plata;
d) copie de pe ultima balanta de verificare;
e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comertului, care
trebuie sa cuprinda mentiunile la zi cu privire la structura
actionariatului/asociatilor, la mobilitatea sediului si/sau a
actionariatului/asociatilor, inclusiv cele referitoare la declansarea
procedurii de reorganizare sau de faliment potrivit dispozitiilor Legii nr.
64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului,
republicata, cu modificarile ulterioare;
f) copie de pe codul fiscal/codul unic de inregistrare fiscala al
debitorului, persoana juridica, precum si al tuturor sucursalelor si punctelor
de lucru inregistrate ca platitoare de impozite si taxe;
g) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare
financiara, insotita de extrasul din procesul-verbal al adunarii generale a
actionarilor, respectiv a asociatilor, in care s-a discutat si s-a aprobat
programul de restructurare sau de redresare financiara. Pentru debitorii,
persoane juridice, care au ca actionar majoritar statul roman, programul de
restructurare sau programul de redresare financiara trebuie insusit, dupa caz,
de ministerul de resort sau de institutiile publice implicate in procesul de privatizare,
care au in administrare unitatea economica respectiva;
h) situatia privind creantele de incasat de la clienti si/sau debitori,
conform evidentelor contabile, vechimea acestora, masurile de urmarire
intreprinse, numarul litigiilor aflate pe rolul instantelor de judecata si
sumele datorate, stadiul acestor litigii, precum si situatia privind clientii
neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creantelor, cu
exemplificarea principalilor clienti si/sau debitori;
i) situatia clientilor neincasati cu care societatea are legaturi de
capital direct sau prin asociatul/actionarul principal;
j) situatia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea
principalilor furnizori, din care situatia furnizorilor si valoarea avansurilor
acordate acestora pentru care societatea are legaturi de capital direct sau
prin asociatul/actionarul principal;
k) declaratia debitorului privind cota de participare a acestuia la
capitalul social al altor societati comerciale, societati sau companii
nationale, dupa caz, precum si suma investita;
l) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale
administratiei publice locale; in situatia in care prin actul de control s-au
constatat diferente de impozite, taxe si alte venituri ale bugetelor locale, se
va prezenta si o nota cuprinzand totalul obligatiilor la bugetul local aferente
perioadei supuse controlului, declarate de debitor;
m) situatia privind incadrarea in criteriile de performanta
economico-financiara si de disciplina fiscala ce se analizeaza la acordarea
inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul local in vederea
justificarii tipului de inlesnire solicitata;
n) situatia privind obligatiile restante, cuprinzand obligatiile catre
toate bugetele, datorate si neachitate la data depunerii cererii de acordare a
inlesnirilor la plata;
o) orice alte documente considerate utile pentru solutionarea cererii, pe
baza carora sa se poata calcula/verifica punctajul rezultat din incadrarea in
criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta;
p) comunicarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului privind statutul juridic si economico-financiar, daca
este cazul;
r) orice alte documente solicitate de compartimentul de specialitate.
(4) Debitorii, persoane juridice, pot depune orice alte elemente si
documente considerate utile pentru solutionarea cererii de acordare a
inlesnirilor la plata.
(5) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata respectivului impozit, a
taxei si a altui venit al bugetului local, impreuna cu documentele prevazute la
art. 3 se constituie intr-un dosar care se depune de catre debitor la
compartimentul de specialitate al consiliului local, consiliului local de
sector, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau al consiliului
judetean, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a venitului pentru plata
caruia s-a solicitat inlesnirea.
(6) In situatia in care debitorii considera ca se incadreaza in prevederile
art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, documentatia acestora trebuie sa
cuprinda, dupa caz, si urmatoarele:
a) memoriul motivat din care sa rezulte ca debitorii care au o importanta
economico-sociala zonala sau nationala semnificativa se incadreaza in aceasta
categorie;
b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite in urma
calamitatilor naturale, in copie, intocmite de comisiile constituite in acest
scop, in conformitate cu prevederile legale, pana la data depunerii de catre
debitor a cererii de acordare a inlesnirilor la plata.
(7) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata, depuse de catre debitori,
persoane fizice independente sau asociatii familiale fara personalitate
juridica, pentru obligatii datorate bugetului local, altele decat cele datorate
in nume propriu, trebuie sa fie insotite de urmatoarele documente:
a) copie de pe autorizatia de functionare sau de pe actul constitutiv
(contract de asociere), dupa caz;
b) declaratie privind venitul incasat, inregistrat in ultimul an fiscal;
c) copie de pe ultimul act de control intocmit de organele competente ale
administratiei publice locale;
d) alte documente in sustinerea cererii de acordare a inlesnirilor la
plata.
Art. 4
(1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata se inregistreaza intr-un
registru special pentru debitori, persoane juridice, si, separat, pentru
debitori, persoane fizice si asociatii fara personalitate juridica.
(2) Verificarea obligatiilor restante la bugetul local, care fac obiectul
cererilor de acordare a inlesnirilor la plata, se efectueaza pe baza datelor
din evidenta analitica pe platitori de la nivelul organelor fiscale teritoriale
la care debitorii sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe si/sau a
unui document de verificare intocmit de organele de colectare la sediul social
al debitorului, pe baza datelor din ultima balanta de verificare, precum si a
proceselor-verbale de calcul al majorarilor de intarziere si al penalitatilor
de intarziere.
(3) Atunci cand exista diferente intre sumele solicitate de debitori si
cele stabilite de organele fiscale teritoriale ca fiind datorate se procedeaza
la punerea de acord a acestora printr-un control de fond, dupa care organul
fiscal confirma obligatiile pentru care se acorda inlesniri la plata, cererea
completandu-se in mod corespunzator.
(4) Daca prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a
majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere, iar din analiza
criteriilor rezulta ca debitorul nu are un punctaj care sa il indreptateasca sa
obtina inlesnirile solicitate, i se acorda inlesnirea la plata corespunzatoare
punctajului obtinut.
(5) Informatiile necesare stabilirii punctajului in baza criteriilor
prevazute in anexa la ordonanta de urgenta se preiau din ultimul bilant
contabil anual si din anexele la acesta, intocmite de debitor in conformitate
cu prevederile legale in vigoare si depuse la organele fiscale teritoriale,
precum si din documentele si declaratiile anexate la cererea de acordare a inlesnirilor
la plata, conform art. 3.
(6) Documentatia intocmita de debitori, persoane juridice sau asociatii
fara personalitate juridica, depusa la organul fiscal la care sunt inregistrati
ca platitori de impozite si taxe, se completeaza cu referatul intocmit conform
modelului prevazut in anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Pentru
cererile depuse in baza art. 28 din ordonanta de urgenta organul fiscal la care
debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe locale va intocmi un
referat prin care confirma achitarea debitelor ramase de plata din esaloane si
a majorarilor stabilite in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare. Recalcularea majorarilor pana la data achitarii
integrale a debitelor ce au facut obiectul esalonarii se face de organul fiscal
la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
(7) In cazul obligatiilor ce fac obiectul cererilor de acordare a
inlesnirilor la plata ale debitorilor prevazuti la art. 3 alin. (2) din
prezentele norme metodologice, organul fiscal respectiv va solicita organelor
fiscale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt inregistrate ca
platitoare de impozite si taxe intocmirea unor referate prin care se certifica
cuantumul obligatiilor restante la bugetul de stat ale acestora si care cuprind
si informatii referitoare la criteriile prevazute la pct. 8, 10, 11, 13 si 14
din anexa la ordonanta de urgenta.
(8) Pentru debitorii care beneficiaza de prevederile art. 9 alin. (2) din
ordonanta de urgenta organele fiscale locale, ale sectoarelor, judetene sau ale
municipiului Bucuresti, dupa caz, vor intocmi referatul motivat prevazut la
art. 9 alin. (3) din ordonanta de urgenta, pe baza datelor din memoriul
debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca
urmare a calamitatilor naturale, dupa caz.
(9) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit
pierderi ca urmare a calamitatilor naturale referatul intocmit conform alin.
(8) se supune spre avizare comisiei de dialog social constituite la nivelul
prefecturii.
(10) Pentru cererile debitorilor de importanta nationala semnificativa
referatele intocmite conform alin. (8) se supun spre avizare comisiei de dialog
social constituite la nivelul Ministerului Administratiei Publice.
(11) Documentatia intocmita de debitori, persoane fizice, care desfasoara
activitati independente, depusa la organul fiscal de domiciliu, va fi
completata, dupa caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani,
precum si cu actul constatator intocmit cu ocazia verificarii pe teren a
cererii de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de
stat, din care sa rezulte:
a) situatia starii materiale a contribuabilului (bunuri imobile si mobile
ale debitorului si ale membrilor familiei sale);
b) posibilitati de incasare a debitului;
c) alte elemente utile pentru solutionarea cererii.
Art. 5
(1) Inlesnirile la plata se acorda de organele competente prevazute la art.
2 prin incheierea cu debitorii a unor conventii de plata conform modelului
prevazut in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice pentru persoane
juridice, si modelului prevazut in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice
pentru persoane fizice care desfasoara activitati independente si asociatii
familiale.
(2) Conventia cuprinde, printre altele, tipul obligatiilor si suma
acestora, care fac obiectul inlesnirilor la plata, natura inlesnirilor
acordate, perioada de acordare, conditiile ce trebuie indeplinite pentru
mentinerea valabilitatii inlesnirii, cuantumul majorarilor ce trebuie achitate,
precum si graficele de esalonare la plata care fac parte integranta din
aceasta.
(3) Conventia si graficele se intocmesc in 3 exemplare originale, unul
pentru debitor, unul pentru consiliul local, consiliul local de sector,
consiliul judetean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa
caz, care a aprobat inlesnirea, si unul pentru organul fiscal la care debitorul
a depus cererea.
Art. 6
Termenele de solutionare a cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
sunt dupa cum urmeaza:
a) in termen de 15 zile lucratoare, calculate de la data inregistrarii cererii,
organul fiscal finalizeaza instrumentarea cererii si o remite primarului,
presedintelui consiliului judetean sau primarului general, dupa caz, pentru a o
inainta consiliului local, consiliului local de sector, consiliului judetean,
respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz;
b) consiliul local, consiliul local de sector, consiliul judetean,
respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, are obligatia
de a se pronunta in termen de 10 zile lucratoare calculate de la data
inregistrarii cererii;
c) in termen de 5 zile lucratoare de la data adoptarii hotararii
consiliului local, consiliului judetean, respectiv Consiliului General al
Municipiului Bucuresti, dupa caz, aceasta se comunica debitorului, pe baza de
scrisoare recomandata;
d) in cazul in care cererea a fost solutionata favorabil, debitorul are
obligatia de a se prezenta, in termen de 3 zile lucratoare de la comunicarea
hotararii, la organul fiscal si de a contrasemna conventia alaturi de conducatorul
compartimentului fiscal de specialitate.
Art. 7
Inlesnirile la plata obligatiilor datorate bugetului local se acorda in
urmatoarele conditii:
A. Constituirea de catre debitori, persoane juridice, in termen de 60 de
zile calendaristice de la semnarea conventiei, a unei garantii, astfel:
a) o suma egala cu doua rate medii din esalonare, reprezentand obligatii
esalonate si majorari calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, in cazul esalonarilor la plata;
b) o suma rezultata din raportul dintre contravaloarea debitelor amanate si
majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996,
aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare, si numarul de luni aprobate pentru amanare la plata, in cazul
amanarilor;
c) pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la
termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are
obligatii neachitate la bugetul local, inclusiv majorari de intarziere si
penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la
plata;
d) garantia poate fi constituita atat in numerar la trezoreria organului
fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, cat
si sub forma unei scrisori de garantie bancara;
e) garantia poate fi utilizata pentru stingerea atat a ratelor, cat si a
obligatiilor curente in cazurile in care debitorul este in imposibilitate de a
le achita la termenele prevazute in grafic sau la scadenta, dupa caz, cu
conditia reintregirii garantiei pana la urmatorul termen de plata din
esalonare. In cazul scrisorii de garantie utilizarea efectiva a garantiei se
face la solicitarea organului fiscal teritorial, adresata bancii emitente a
scrisorii de garantie bancara pe baza cererii debitorului care invoca
imposibilitatea de plata. Atunci cand s-a constituit garantie in numerar la
trezorerie, aceasta se utilizeaza la cererea debitorului, adresata organului
fiscal teritorial, atat in situatiile mentionate mai sus, cat si pentru plata
ultimelor rate din esalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garantia se
va depune la organul fiscal inaintea termenului de plata a obligatiei, astfel
incat incasarea ratelor prin utilizarea garantiei sa se realizeze cu
respectarea intocmai a graficului;
f) in cazul pierderii valabilitatii inlesnirii la plata organul fiscal
teritorial va executa garantia in contul obligatiilor ramase neachitate.
B. De la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local pentru sumele
esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor
legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada
de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata majorarile
datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se
calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere.
C. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii sunt obligati sa
isi achite obligatiile curente la bugetul local cu termene scadente, incepand
cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care
debitorii nu achita la scadenta obligatiile curente la bugetul local, pot
efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de
intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la
bugetul local, cu scadenta dupa data de 1 octombrie a anului fiscal, impreuna
cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie
achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
D. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii nu vor participa
la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice implicate
sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la alte
societati comerciale sau achizitionarii de alte valori mobiliare ori parti
sociale.
E. Pe perioada derularii inlesnirilor la plata debitorii vor transmite
organului fiscal teritorial la care sunt inregistrati ca platitori de impozite
si taxe orice intentie de instrainare de active pe toata perioada derularii
inlesnirii la plata, cu exceptia debitorilor care se incadreaza in prevederile
art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va putea aproba instrainarea
de active, cu conditia incasarii contravalorii acestora in contul obligatiilor
bugetare pentru care s-au obtinut inlesniri la plata.
Art. 8
Diferentele de majorari de intarziere si penalitati de intarziere, ramase
de plata in sarcina debitorilor dupa acordarea reducerilor prevazute in
ordonanta de urgenta, se datoreaza incepand cu ziua lucratoare imediat
urmatoare celei in care s-a achitat ultima rata din esalonare si se considera
obligatie cu termen de plata in anul curent.
Art. 9
(1) Nerespectarea conventiilor incheiate, respectiv a termenelor de plata
si a conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata, atrage anularea
acestora, inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite
pentru intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de
intarziere si a penalitatilor de intarziere calculate de la data la care
termenele si/sau conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere scutite de plata in conformitate cu prevederile art.
12 din ordonanta de urgenta se inregistreaza in contabilitatea debitorilor, in
cuantumul mentionat in conventie, si se recupereaza la bugetul local conform
prevederilor legale in vigoare.
(2) O noua cerere de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor datorate
bugetului local in conformitate cu prevederile ordonantei de urgenta nu poate
fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii inlesnirilor acordate
anterior in baza aceluiasi act normativ.
Art. 10
(1) Conventiile incheiate in conformitate cu art. 6 din ordonanta de
urgenta intra in vigoare de la data de intai a lunii urmatoare celei in care au
fost semnate.
(2) Incepand cu data incheierii conventiei, pentru obligatiile datorate
bugetului local pentru care s-au aprobat inlesniri la plata executarea silita
nu se porneste sau nu se continua, dupa caz.
Art. 11
(1) De inlesnirile la plata prevazute la art. 1 din ordonanta de urgenta,
pentru obligatiile reprezentand impozite, taxe si alte venituri datorate
bugetului local, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorarile de
intarziere si penalitatile de intarziere aferente acestora, calculate pana la
data intrarii in vigoare a ordonantei de urgenta, beneficiaza si debitorii
aflati in procedura de reorganizare judiciara conform legii.
(2) La cererea debitorului, in proiectul planului de reorganizare va fi
cuprins tipul de inlesnire la plata care se solicita sa fie acordata pentru
obligatiile datorate bugetului local.
(3) Dupa confirmarea planului de reorganizare de catre judecatorul-sindic,
conform prevederilor legale in materie, cererea si documentatia intocmite de
administrator sau de administrator si debitor, dupa caz, vor fi incuviintate de
judecatorul-sindic si vor fi depuse la organul fiscal la care debitorul este
inregistrat ca platitor de impozite si taxe.
(4) Conventia incheiata cu organul fiscal de debitorii prevazuti la alin.
(1) va fi semnata de administratorul societatii debitoare, iar in cazul in care
activitatea debitorului este condusa in parte de administrator, in conformitate
cu atributiile stabilite in sarcina acestuia conform art. 10 lit. c) din Legea
nr. 64/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, conventia
va fi semnata de administrator si de reprezentantul legal al debitorului.
(5) Pentru constituirea garantiei solicitate de organul fiscal, in
conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanta de urgenta, debitorul sau
administratorul, dupa caz, va solicita judecatorului-sindic confirmarea
acesteia.
(6) Pe perioada derularii inlesnirii la plata debitorii pot instraina
active cu informarea organului fiscal, iar sumele vor fi distribuite conform
Legii nr. 64/1995, republicata.
(7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, in cazul in care
administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii
falimentului si atrage pierderea valabilitatii sau anularea, dupa caz, a
inlesnirii acordate, de la data pronuntarii de catre judecatorul-sindic.
Art. 12
Orice suma de restituit de la bugetul local, reprezentand impozite, taxe,
contributii sau alte venituri ale bugetului local, se compenseaza din oficiu cu
sume reprezentand obligatii datorate bugetului local, esalonate sau amanate la
plata, inclusiv cu majorarile calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, datorate in luna in care se face compensarea.
Compensarea se efectueaza cu ratele din esalonare in ordinea termenelor de
plata. Organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca platitor de
impozite si taxe intocmeste un nou grafic, respectand numarul de rate ramase
din esalonare. Organul fiscal care efectueaza compensarea va comunica
debitorului pana la urmatorul termen de plata suma compensata, ratele din
esalonare care au fost stinse, precum si noul grafic de plata. Majorarile
calculate conform art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,
se recalculeaza de organul fiscal la care debitorul este inregistrat ca
platitor de impozite si taxe, la cererea acestuia.
CAP. 4
Procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor,
taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele fizice
Art. 13
(1) Competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor
si a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, Consiliul
General al Municipiului Bucuresti, consiliile locale de sector sau consiliile
judetene, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a venitului pentru plata
caruia s-a solicitat inlesnirea.
(2) Dosarul complet, intocmit de compartimentul de specialitate al
autoritatii administratiei publice locale, precum si propunerea de solutionare
a cererii de acordare a inlesnirilor la plata sunt inaintate de catre seful
acestui compartiment primarului, primarului general sau presedintelui
consiliului judetean, dupa caz.
(3) Consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau
consiliul judetean, dupa caz, va adopta hotarari de aprobare, de respingere sau
de modificare si completare, dupa caz, a cererii de acordare a inlesnirilor la
plata respectivului impozit, a taxei si a altui venit al bugetului local.
(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei si a altui venit al
bugetului local va fi instiintat in scris despre hotararea consiliului local,
Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau a consiliului judetean, dupa
caz, in termen de 5 zile lucratoare de la data adoptarii acesteia.
Art. 14
(1) Inlesnirile la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale
bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de acordare a inlesnirilor
la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local.
(2) Cererea de acordare a inlesnirilor la plata respectivului impozit, a
taxei sau a altui venit al bugetului local va cuprinde:
a) elementele de identificare a contribuabilului;
b) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita
inlesniri la plata, precum si destinatia bugetara a acestora;
c) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum si data
scadentei acestora;
d) natura inlesnirilor solicitate si o succinta prezentare a posibilitatilor
de plata a debitelor pentru care se solicita inlesnirea;
e) modul de respectare a eventualelor inlesniri la plata, daca este cazul.
(3) Debitorii, persoane fizice, pot depune orice alte elemente si documente
considerate utile pentru solutionarea cererii.
Art. 15
Cererea de acordare a inlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei
si a altui venit al bugetului local, impreuna cu documentele prevazute la art.
14 se constituie intr-un dosar care se depune de catre debitor la consiliul
local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti, consiliul local de sector
sau la consiliul judetean, dupa caz, in functie de destinatia bugetara a
venitului pentru plata caruia s-a solicitat inlesnirea.
Art. 16
(1) Inlesnirile la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale
bugetelor locale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii
executarii silite a debitului, cat si in timpul efectuarii acesteia.
(2) Executarea silita nu va fi pornita sau va fi suspendata, dupa caz,
pentru creantele bugetelor locale asupra carora s-au emis hotarari de aprobare
a cererii de acordare a inlesnirilor la plata, de la data comunicarii acestor
hotarari.
Art. 17
(1) Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de acordare a
inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor
locale vor fi avute in vedere urmatoarele:
a) rezultatele verificarilor efectuate de compartimentele de specialitate
ale fiecarei autoritati a administratiei publice locale vor fi cuprinse intr-o
nota de constatare in care vor fi prezentate, in principal:
- realitatea datelor prezentate in cererea de acordare a inlesnirilor la
plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local respectiv;
- respectarea de catre solicitant a reglementarilor legale in vigoare
privind disciplina financiara;
- existenta unor posibilitati concrete de achitare in viitor a obligatiilor
restante;
- orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare,
de respingere sau de modificare si completare a cererii;
b) prevederile din legile speciale, potrivit carora se pot acorda, de la
caz la caz, reduceri si scutiri de la plata impozitelor si a taxelor;
c) documentele justificative prezentate de platitor;
d) propunerea de solutionare a cererii de acordare a inlesnirilor la plata,
elaborata de compartimentul de specialitate din cadrul autoritatii
administratiei publice locale respective;
e) orice alte elemente necesare solutionarii cererii.
(2) Termenul de solutionare a dosarului privind cererea de acordare a
inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor
locale este de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la
autoritatea administratiei publice locale la care s-a depus.
(3) Dosarul privind cererea de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale se claseaza daca
acesta nu poate fi intocmit in mod complet, respectiv daca nu cuprinde toate
elementele prevazute la art. 14, din motive imputabile solicitantului, cum ar
fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispozitie
organelor de control informatiile solicitate, neprezentarea tuturor
documentelor solicitate de compartimentul de specialitate in vederea
definitivarii dosarului etc. Clasarea si motivele acesteia vor fi comunicate in
scris solicitantului in termen de 5 zile de la clasarea dosarului.
Art. 18
De la data comunicarii hotararii de aprobare a cererii de acordare a
inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor
locale se calculeaza majorari conform prevederilor legale.
CAP. 5
Dispozitii finale
Art. 19
Diferentele de impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului
local, precum si majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere
aferente acestora, constatate in urma controalelor efectuate ulterior de
organele competente ale administratiei publice locale, se achita conform
prevederilor legale in vigoare.
Art. 20
(1) Pe perioada amanarii sau esalonarii la plata a obligatiilor datorate
bugetului local, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
orice fel, se datoreaza majorari in conformitate cu art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu
modificarile si completarile ulterioare.
(2) Majorarile mentionate la alin. (1) nu fac obiectul inlesnirilor la
plata reglementate de prevederile ordonantei de urgenta.
Art. 21
Corespondenta dintre criteriile prevazute in anexa la ordonanta de urgenta
si informatiile din bilanturile contabile sau din situatiile financiare, dupa
caz, intocmite de debitori, persoane juridice, este prevazuta in anexa nr. 1 la
prezentele norme metodologice.
Art. 22
Organele abilitate sa acorde inlesniri la plata, indiferent de nivelul de
competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a inlesnirilor la plata
si a inlesnirilor la plata acordate.
Art. 23
(1) Cererile de acordare a inlesnirilor la plata depuse si nesolutionate
inainte de data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi
actualizate si solutionate conform prevederilor acestora.
(2) Inlesnirile la plata acordate anterior se deruleaza in continuare in conditiile
prevazute de actele normative in baza carora au fost acordate, cu exceptia
celor care se incadreaza in prevederile art. 28 din ordonanta de urgenta.
(3) Debitorii care au beneficiat de inlesniri la plata obligatiilor
restante la bugetul de stat, acordate in baza prevederilor legale anterioare
ordonantei de urgenta, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita
acordarea de inlesniri la plata in conditiile ordonantei de urgenta, cu
incadrarea in prevederile acesteia si cu conditia achitarii majorarilor
datorate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta Guvernului nr.
11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr. 108/1996, cu modificarile si
completarile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
Art. 24
(1) Nerespectarea inlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate,
respectiv a termenelor de plata, a cuantumului si conditiilor stipulate, precum
si constatarea declararii de catre debitor a unor date si informatii neconforme
cu realitatea conduc la pierderea valabilitatii acestora, la calcularea
majorarilor de intarziere conform legii, incepand cu data la care aceste
termene si/sau conditii nu au fost respectate, precum si la inceperea sau
continuarea, dupa caz, a procedurii de executare silita.
(2) O noua cerere de acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor fata de
bugetele locale poate fi depusa numai dupa 12 luni de la data constatarii
nerespectarii inlesnirii anterioare.
Art. 25
Daca debitorul solicita, prin cererea de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale, reducerea sau
scutirea de la plata majorarilor de intarziere, iar din analiza intregului
dosar intocmit rezulta ca acordarea acestor inlesniri nu este oportuna,
consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau, dupa caz,
consiliul judetean poate hotari sa acorde o alta inlesnire, respectiv amanare
sau esalonare.
Art. 26
Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate in conditiile
ordonantei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de catre
Ministerul Administratiei Publice in conformitate cu reglementarile legale
privind acordarea ajutorului de stat.
Art. 27
In situatia divizarii debitorului care beneficiaza de inlesniri la plata,
acesta este obligat sa prezinte organului fiscal teritorial la care este
inregistrat ca platitor de impozite si taxe protocolul de predare-primire,
precum si propunerile de defalcare a graficului de esalonare pe baza caruia
organul fiscal teritorial procedeaza la intocmirea noilor grafice de esalonare
pe entitati rezultate din divizare.
Art. 28
(1) Compartimentele de specialitate din cadrul consiliilor locale,
consiliilor locale de sector, Consiliului General al Municipiului Bucuresti sau
consiliilor judetene, dupa caz, vor tine o evidenta speciala si vor urmari
modul de respectare a inlesnirilor acordate la plata impozitelor, taxelor si a
altor venituri ale bugetelor locale.
(2) De asemenea, compartimentele prevazute la alin. (1) au obligatia sa
organizeze evidenta necesara in vederea transmiterii catre Oficiul Concurentei
a informatiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit
reglementarilor legale privind acordarea ajutorului de stat.
(3) Compartimentele prevazute la alin. (1) au obligatia sa tina o evidenta
separata pentru reducerile sau scutirile, acordate conform unor prevederi
legale speciale, la plata impozitelor si taxelor locale datorate de persoane
fizice: veterani de razboi, detinuti politici, raniti in revolutie, persoane cu
handicap si altele.
Art. 29
Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
ANEXA 1*)
la normele metodologice
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
CORESPONDENTA
dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevazute in anexa la
ordonanta de urgenta si informatiile cuprinse in bilanturile contabile
______________________________________________________________________________
| | Persoane juridice care aplica
|
| | Reglementarile contabile armonizate
|
| Denumire indicator | cu Directiva a IV-a a Comunitatilor
|
| | Economice Europene si cu Standardele
|
| | Internationale de Contabilitate
|
|
|________________________________________|
| | formular | nr. rand | coloana
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Cifra de afaceri | Cont de profit si | 01 | 2
|
| | pierdere (cod 20) | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii (datorii bugetare + | Bilant | 47 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Active circulante | Bilant | 37 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Datorii totale sub 1 an | Bilant | 47 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total active | Bilant | 20 + 37 | 2
|
| | | + 38 |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii | Bilant | 47 + 58 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
______________________________________________________________________________
| | Persoane juridice care aplica
situatii|
| |financiare anuale simplificate
(inclusiv|
| | microintreprinderile care intocmesc
|
| Denumire indicator | aceste situatii)
|
| |________________________________________|
| | formular | nr. rand | coloana
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Cifra de afaceri | Cont de profit si | 03 | 2
|
| | pierdere (cod 20) | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii (datorii bugetare + |Situatia creantelor| 47 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | si datoriilor | |
|
| | (col 23) | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Active circulante | Bilant | 37 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Datorii totale sub 1 an |Situatia creantelor| 47 | 2
|
| | si datoriilor | |
|
| | (col 23) | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total active | Bilant | 43 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii | Bilant | 76 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
______________________________________________________________________________
| | Microintreprinderi (care intocmesc
|
| |situatii financiare dupa modelul aprobat|
| Denumire indicator | prin O.M.F.P. nr. 1880/2001)
|
|
|________________________________________|
| | formular | nr. rand | coloana
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Cifra de afaceri | Cont de profit si | 01 | 2
|
| | pierdere (cod 20) | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii (datorii bugetare + | Bilant | 16 | 2
|
| datorii pe termen scurt) | | |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Active circulante | Bilant | 11 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Datorii totale sub 1 an | Bilant | 16 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total active | Bilant | 04 + 11 | 2
|
| | | + 12 |
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
| Total datorii | Bilant | 16 + 22 | 2
|
|_____________________________________|___________________|__________|_________|
ANEXA 2*)
la normele metodologice
MODEL (persoane juridice)
*) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.
Consiliul Local/Judetean/al Mun. Bucuresti SOCIETATEA COMERCIALA
Organ fiscal: .................. ADRESA ______________
CF/CUI ______________
CONVENTIA Nr. ........ din ..........
intre ........................ si Societatea Comerciala ...................
Urmare cererii nr. ________ din data de _________ a S.C. _________________,
inregistrata la ___________________ sub nr. __________ si transmisa la
______________ sub nr. _____________, prin care se solicita acordarea de
inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul de stat si pe baza analizei
documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.
40/2002 si Ordinului Ministrului Administratiei Publice .......................
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul local, s-au
aprobat urmatoarele:
- esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie a
urmatoarelor obligatii:
____________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma (lei) |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa locala 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa locala 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ....... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ..... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente taxei locale ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente taxei locale .... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati | |
|_____________________________________________________|______________|
| Amenzi | |
|_____________________________________________________|______________|
| Altele ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| TOTAL | |
|_____________________________________________________|______________|
- amanarea la plata pana la _______________ (cel mult pana la data de 29
decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
____________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma (lei) |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa locala 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa locala 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ....... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ..... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente taxei locale ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente taxei locale .... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati | |
|_____________________________________________________|______________|
| Amenzi | |
|_____________________________________________________|______________|
| Altele ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| TOTAL | |
|_____________________________________________________|______________|
Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale
ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta
___________________ lei.
Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte
integranta din prezenta conventie.
Amanarea de la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere in suma totala de _______________________ lei pana la ultimul termen
de plata din grafic.
In situatia in care au fost respectate intocmai termenele de plata din
esalonare si conditiile in care aceasta a fost acordata, dupa ultimul termen de
plata din esalonare, debitorul beneficiaza de reducerea cu ___%/scutirea la
plata a la majorarilor de intarziere si a penalitatilor de intarziere,
reprezentand _________________ lei, astfel:
______________________________________________________________________________
| | Suma | Suma
|
| Tipul obligatiei | amanata | reprezentand
|
| | | reducerea
|
| | | /scutirea
|
| | | (50%, 75%,
|
| | | 100%) in
|
| | | conditiile
|
| | | legii
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ....... | |
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ..... | |
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
| Majorari de intarziere aferente taxei locale ...... | |
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente taxei locale .... | |
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
| ... . | | |
|_____________________________________________________|_________|______________|
| TOTAL | |
|
|_____________________________________________________|_________|______________|
Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
____________________________________________________________________
| Obligatia | Art. 12 | Art. 14 | Art. 28 |
|______________________________________|_________|_________|_________|
| Majorari de intarziere pentru ...... | | | |
|______________________________________|_________|_________|_________|
| Penalitati de intarziere pentru .... | | | |
|______________________________________|_________|_________|_________|
| ......... . | | | |
|______________________________________|_________|_________|_________|
| Total | | | |
|______________________________________|_________|_________|_________|
Inlesnirea la plata a obligatiilor la bugetul local se acorda cu
urmatoarele conditii:
a) constituirea de catre debitor, a unei garantii in suma de ______________
lei conform art. 7 din normele metodologice;
b) pana la termenul primei rate de plata din esalonare, respectiv pana la
termenul de plata in cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are
obligatii neachitate la bugetul local, inclusiv majorari de intarziere si
penalitati de intarziere, altele decat cele care fac obiectul inlesnirilor la
plata;
c) de la data incheierii conventiei de acordare a inlesnirilor la plata
impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetului local, pentru sumele
esalonate sau amanate, cu exceptia majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de orice fel, se datoreaza si se calculeaza majorari conform prevederilor
legale, plata acestora efectuandu-se impreuna cu rata respectiva. Pe perioada
de gratie acordata la esalonare si pe perioada amanarii la plata, majorarile
datorate conform legii se achita lunar. Pana la data incheierii conventiei se
calculeaza si se datoreaza majorari de intarziere si penalitati de intarziere;
d) pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul este obligat
sa-si achite obligatiile curente la bugetul local cu termene scadente incepand
cu data de intai a lunii urmatoare incheierii conventiei. In cazul in care
debitorul nu achita la scadenta obligatiile curente la bugetul local, poate
efectua plata acestora in cel mult 90 de zile, impreuna cu majorarile de
intarziere si penalitatile de intarziere aferente. Obligatiile curente la
bugetul local cu scadenta dupa data de 01 octombrie a anului fiscal, impreuna
cu eventualele majorari de intarziere si penalitati de intarziere trebuie
achitate pana cel tarziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
e) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul nu poate
participa la nici o procedura de privatizare organizata de institutiile publice
implicate sau de agentii de privatizare, in vederea cumpararii de actiuni la
alte societati comerciale sau la achizitionarea de alte valori mobiliare ori
parti sociale.
f) Pe perioada derularii inlesnirilor la plata, debitorul va transmite
organului fiscal teritorial unde este inregistrat ca platitor de impozite si
taxe, orice intentie de instrainare de active cu exceptia debitorului care se
incadreaza in prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va
putea aproba instrainarea de active cu conditia incasarii contravalorii
acestora in contul obligatiilor bugetului local pentru care s-au obtinut
inlesniri la plata.
Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a
conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora,
inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru
intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate. Majorarile de intarziere si penalitatile de
intarziere amanate la plata in vederea reducerii/scutirii in conformitate cu
art. 10 se storneaza din contul de ordine si evidenta in care au fost
inregistrate.
Majorarile de intarziere si penalitatile de intarziere scutite de la plata
in conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta, se
inregistreaza in contabilitatea debitorului in cuantumul mentionat in
conventie.
O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata obligatiilor
bugetului local in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data
nerespectarii inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.
ORGANUL FISCAL CARE ACORDA DEBITOR,
INLESNIREA LA PLATA,
ANEXA 3*)
la normele metodologice
MODEL (pers. fiz. autoriz. D.L. 54/1990)
*) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.
Consiliul Local/Judetean/al Mun. Bucuresti SOCIETATEA COMERCIALA
Organ fiscal: ................. ADRESA ______________
CF/CUI ______________
CONVENTIA Nr. ........ din ..........
Intre .................. si A.F. P.F. ................. .
Urmare cererii nr. ______________ din data de _______________ a debitorului
_________________, inregistrata la ___________________ sub nr. ______________
si transmisa la ______________ sub nr. _____________, prin care se solicita
acordarea de inlesniri la plata obligatiilor catre bugetul local si pe baza
analizei documentatiei conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului
nr. 40/2002 si Ordinului Ministrului Administratiei Publice ..................
pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de
acordare a inlesnirilor la plata obligatiilor restante la bugetul de stat
administrate de Ministerul Finantelor Publice, s-au aprobat urmatoarele:
- esalonarea la plata pe ____ luni, cu ____ luni perioada de gratie
cuprinse in perioada de esalonare, a urmatoarelor obligatii:
____________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma (lei) |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ....... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ..... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente taxei ............. | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente taxei ........... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati .............. | |
|_____________________________________________________|______________|
| Amenzi | |
|_____________________________________________________|______________|
| Altele ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| TOTAL | |
|_____________________________________________________|______________|
- amanarea la plata pana la _______________ (cel mult pana la data de 29
decembrie a anului fiscal in curs) a urmatoarelor obligatii:
____________________________________________________________________
| Tipul obligatiei bugetare esalonate | Suma (lei) |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Impozit 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa 1 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Taxa 2 | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente impozitului ....... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente impozitului ..... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Majorari de intarziere aferente taxei ............. | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati de intarziere aferente taxei ........... | |
|_____________________________________________________|______________|
| Penalitati .............. | |
|_____________________________________________________|______________|
| Amenzi | |
|_____________________________________________________|______________|
| Altele ...... | |
|_____________________________________________________|______________|
| TOTAL | |
|_____________________________________________________|______________|
Majorarile calculate in conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, cu completarile si modificarile sale
ulterioare, pentru debitele esalonate si/sau amanate la plata reprezinta
________________ lei.
Graficul de esalonare la plata este prezentat in ANEXA care face parte
integranta din prezenta conventie.
Reducerea/scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor
de intarziere, astfel:
_____________________________________________________
| Obligatia | SUMA (lei) |
|________________________________________|____________|
| Majorari de intarziere pentru: ....... | |
|________________________________________|____________|
| Penalitati de intarziere pentru: ..... | |
|________________________________________|____________|
| ......... . | |
|________________________________________|____________|
| TOTAL | |
|________________________________________|____________|
Inlesnirea la plata a obligatiilor la bugetul local se acorda cu
urmatoarele conditii:
a) ____________________________
b) ____________________________
c) ____________________________
Nerespectarea prezentei conventii, respectiv a termenelor de plata si a
conditiilor in care s-au acordat inlesnirile la plata atrage anularea acestora,
inceperea imediata sau continuarea, dupa caz, a executarii silite pentru
intreaga suma neplatita si obligatia de plata a majorarilor de intarziere si a
penalitatilor de intarziere calculate de la data la care termenele si/sau
conditiile nu au fost respectate.
O noua cerere pentru acordarea unor inlesniri la plata a obligatiilor
bugetului local in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectarii
inlesnirilor acordate anterior in baza aceluiasi act normativ.
ORGANUL COMPETENT CARE DEBITOR,
ACORDA INLESNIREA LA PLATA,
ANEXA 4*)
la normele metodologice
MODEL
*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.
Organul fiscal _______________
(care aproba cererea)
Avizat,
REFERAT
privind calcularea punctajului final in vederea acordarii inlesnirilor la plata
obligatiilor la bugetul local, restante la 31 decembrie 2001
I. DATE DE IDENTIFICARE
Cererea nr. ___________________________ din data de _______________________
Inregistrata la ________________ cu nr. ___________ din data de ___________
Debitorul _________________________________________________________________
Adresa ____________________________________________________________________
Cod fiscal/Cod unic de inregistrare/Cod numeric personal/Cod de
identificare fiscala ________________________________ (codurile fiscale ale
sucursalelor si punctelor de lucru, dupa caz, se prezinta intr-o anexa)
Organ fiscal unde debitorul este inregistrat ca platitor de impozite si
taxe _________________________________
II. DATE DE ANALIZA
1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/aa) ________________
2. Vechime arierate (anul) ________________________________
3. Total datorii (bugetare +
pe termen scurt si mediu) ________________ lei
4. Cifra de afaceri ________________ lei
5. Active circulante ________________ lei
6. Datorii totale sub 1 an ________________ lei
7. Total active ________________ lei
8. Total datorii ________________ lei
9. Numar de declaratii depuse in ultimele
24 de luni ________________ numar
10. Diferente de obligatii bugetare
constatate prin control fiscal ________________ lei
11. Total impozite declarate in cursul
perioadei verificate ________________ lei
12. Total obligatii bugetare ________________ lei
13. Are obligatii neachitate in contul _
impozitelor cu stopaj la sursa? Da |_|
Nu |_|
_
14. A beneficiat de inlesniri? Nu |_|
Da respectate |_|
Da nerespectate |_|
15. Situatia achitarii debitelor anului curent:
15.1. Sume achitate in contul obligatiilor
anului curent ________________ lei
15.2. Total obligatii cu termene de plata in
anul curent ________________ lei
_
neachitate |_|
achitat pana la 30% |_|
achitat intre 30% si 65% |_|
achitat intre 65% si 90% |_|
achitat peste 90% |_|
16. Situatia achitarii integrale a debitelor _
din anii precedenti: Da |_|
Nu |_|
_
17. A fost sanctionat pentru evaziune fiscala? Da |_|
Nu |_|
_
18. Situatia capitalurilor proprii: Negative |_|
Pozitive |_|
19. Mobilitatea contribuabilului _
d.p.d.v. al sediului: sediu stabil in ultimii 5 ani |_|
o schimbare in ultimii 5 ani |_|
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |_|
20. Mentiuni la Registrul Comertului privind schimbarea
actionarului/asociatului principal: _
nici o schimbare sau o schimbare in ultimii 5 ani |_|
2 sau mai multe schimbari in ultimii 5 ani |_|
21. A avut relatii contractuale cu unitati economice
cu finantare bugetara si nu a incasat la termen _
contravaloarea acestora? Da |_|
Nu |_|
22. La data scadentei obligatiilor bugetare a avut
disponibilitati banesti care acopereau in _
intregime nivelul obligatiilor? Da |_|
Nu |_|
23. Desfasoara in principal activitati pentru
care incaseaza contravaloarea marfii sau a
serviciului prestat anticipat ori la data
transferului dreptului de proprietate, _
respectiv a prestarii serviciului? Da |_|
Nu |_|
24. A inregistrat clienti neincasati si avansuri
acordate furnizorilor cu care societatea
comerciala sau actionarii/asociatii acesteia
sunt in relatii de dependenta, relatia de
dependenta fiind cea stabilita in situatia
in care persoana fizica ori juridica este
actionar/asociat semnificativ in ambele
societati comerciale, pe perioada care au _
acumulat obligatii bugetare restante? Da |_|
Nu |_|
25. A platit dividende actionarilor/asociatilor,
altii decat institutiile publice implicate
in procesul de privatizare, in perioada in _
care au acumulat obligatii bugetare restante? Da |_|
Nu |_|
26. Are importanta economico-social nationala
sau zonala semnificativa sau au fost afectati
de calamitati naturale in perioada in care _
au inregistrat obligatii bugetare restante? Da |_|
Nu |_|
27. Principalul obiect de activitate il reprezinta _
organizarea jocurilor de noroc? Da |_|
Nu |_|
28. A fost sanctionat penal pentru infractiuni de _
evaziune fiscala? Da |_|
Nu |_|
29. Sume solicitate
_____________________________________________________________
| Obligatia | Debite | Majorari de | Penalitati |
| | | intarziere | de intarziere |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Impozitul .......... | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Taxa ..... | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Amenzi | | X | x |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Penalitati | | x | X |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Total | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din
ordonanta de urgenta)
_____________________________________________________________
| Obligatia | Debite | Majorari de | Penalitati |
| | | intarziere | de intarziere |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Amenzi | | X | x |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Penalitati | | x | X |
|______________________|________|_____________|_______________|
| Total | | | |
|______________________|________|_____________|_______________|
NOTA
Datele prevazute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 si 30 din acest capitol se
prezinta pe fiecare unitate platitoare de impozite si taxe cu precizarea
organului fiscal unde aceasta este inregistrata platitor de impozite si taxe.
Organul fiscal care primeste si analizeaza cererea
__________________________________________________
Intocmit Verificat
Nume, prenume, functia Nume, prenume, functia
Data _________________
III. CALCULUL PUNCTAJULUI:
a) pe baza criteriilor
1) Vechimea contribuabilului (data de incepere
a activitatii; la societatile rezultate din
divizare, vechimea o da unitatea din care
s-a divizat noua societate) ................. puncte: __________________
2) Raportul dintre vechimea arieratelor si
vechimea contribuabilului ................... puncte: __________________
3) Mobilitatea contribuabilului din punct de
vedere al sediului .......................... puncte: __________________
4) Mentiuni la Registrul Comertului privind
schimbarea actionarului/asociatului
principal ................................... puncte: __________________
5) Indatorare financiara ....................... puncte: __________________
6) Lichiditate globala ......................... puncte: __________________
7) Solvabilitate ............................... puncte: __________________
8) Date privind declaratiile de impozite, taxe
si contributii .............................. puncte: __________________
9) Raportul dintre diferentele de obligatii
bugetare constatate prin control fiscal si
totalul impozitelor declarate in cursul
perioadei verificate (pe feluri de impozite)
............................................. puncte: __________________
10) Obligatii neachitate in contul impozitelor
cu stopaj la sursa: ......................... puncte: __________________
11) Daca a beneficiat anterior de inlesniri ..... puncte: __________________
12) A avut relatii contractuale cu unitati
economice cu finantare bugetara si nu a
incasat la termen contravaloarea acestora
............................................. puncte: __________________
13) Situatia achitarii debitelor anului curent
............................................. puncte: __________________
14) A fost sanctionat pentru evaziune fiscala ... puncte: __________________
15) Raportul dintre suma totala solicitata
pentru inlesniri la plata (debite si
majorari de intarziere si penalitati de
intarziere) si cifra de afaceri ............. puncte: __________________
TOTAL __________________
b) Corectarea punctajului
1) cu minus 10 puncte in situatia in care la
data scadentei obligatiilor bugetare
disponibilitatile banesti ale debitorului
acopereau in intregime nivelul obligatiilor
............................................. puncte: __________________
2) cu minus 40 puncte debitorii care desfasoara
in principal activitati pentru care incaseaza
contravaloarea marfii sau a serviciului
prestat anticipat sau la data transferului
dreptului de proprietate, respectiv, a
prestarii serviciului ....................... puncte: __________________
3) cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe
perioada pentru care au acumulat obligatii
bugetare restante, inregistreaza clienti
neincasati si avansuri acordate furnizorilor
cu care societatea sau actionarii/asociatii
acesteia sunt in relatii de dependenta,
relatia de dependenta fiind cea stabilita
in situatia in care o persoana fizica sau
juridica este actionar/asociat semnificativ
in ambele societati ......................... puncte: __________________
4) cu minus 20 puncte pentru debitorii care
inregistreaza capitaluri proprii negative ... puncte: __________________
5) cu minus 10 puncte pentru debitorii care in
perioada in care au acumulat obligatii
bugetare restante au platit dividende
actionarilor/asociatilor, altii decat
institutiile publice implicate in procesul
de privatizare .............................. puncte: __________________
TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ................ puncte: __________________
c) Punctaj aditional
cu plus 40 de puncte daca debitorul obtine un
punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar
are o importanta economico-sociala zonala sau
nationala semnificativa sau a fost afectat de
calamitati naturale in perioada in care a
inregistrat obligatii bugetare restante ..... puncte: __________________
TOTAL PUNCTAJ FINAL ................... puncte: __________________
IV. Numarul de luni de esalonare la plata
obligatiilor bugetare, inclusiv perioada
de gratie, determinat pe baza raportului
procentual dintre totalul obligatiilor
bugetare si cifra de afaceri ............... luni: ____________________
V. CONCLUZII
1. esalonarea la plata pe o perioada de ___________ luni, cu __________
luni perioada de gratie cuprinse in perioada de esalonare, a obligatiilor
datorate bugetului local, astfel:
_______________________________________________________
|Nr. | Denumirea obligatiei | Suma (lei) |
|crt.| | |
|____|_____________________________________|____________|
| | impozitul ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | maj. de int. pentru ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | penalitati de intarziere pentru ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | taxa ............ | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | maj. de int. ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | penalitati pentru ........... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | amenzi pentru .......... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | TOTAL GENERAL | |
|____|_____________________________________|____________|
2. Amanari la plata pana la ________________, astfel:
_______________________________________________________
|Nr. | Denumirea obligatiei | Suma (lei) |
|crt.| | |
|____|_____________________________________|____________|
| | impozitul ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | maj. de int. pentru ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | penalitati de intarziere pentru ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | taxa ............ | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | maj. de int. ... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | penalitati pentru ........... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | amenzi pentru .......... | |
|____|_____________________________________|____________|
| | | |
|____|_____________________________________|____________|
| | TOTAL GENERAL | |
|____|_____________________________________|____________|
3. Amanarea in vederea reducerii sau scutirii, dupa caz, pana la ultimul
termen de plata din esalonare a majorarilor de intarziere si penalitatilor de
intarziere, astfel:
______________________________________________________________________________
|Nr. | Obligatia | Suma | Reducere | Reducere | Reducere
|
|crt.| | amanata (lei) | 50% | 75% | 100%
|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
| | majorari de intarziere | | | |
|
| | pentru: | | | |
|
| | ...................... | | | |
|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
| | penalitati de | | | |
|
| | intarziere pentru: | | | |
|
| | ...................... | | | |
|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
| | TOTAL GENERAL | | | |
|
|____|________________________|_______________|__________|__________|__________|
Nota:
Reducerea cu 50%, 75% si respectiv 100% se marcheaza cu "X" in
coloana corespunzatoare.
4. Scutirea la plata a majorarilor de intarziere si a penalitatilor de
intarziere, in conditiile art. 12, 14 si 28, dupa caz.
____________________________________________________________________
|Nr. | Obligatia | Art. 12 | Art. 14 | Art. 28 |
|crt.| | Sume (lei) | Sume (lei) | Sume (lei) |
|____|________________________|____________|____________|____________|
| | majorari de intarziere | | | |
| | pentru: | | | |
| | ...................... | | | |
|____|________________________|____________|____________|____________|
|____|________________________|____________|____________|____________|
| | penalitati de | | | |
| | intarziere pentru: | | | |
| | ...................... | | | |
|____|________________________|____________|____________|____________|
|____|________________________|____________|____________|____________|
| | TOTAL GENERAL | | | |
|____|________________________|____________|____________|____________|
5. Majorarile calculate in conformitate cu art. 83 din Ordonanta Guvernului
nr. 11/1996 pentru debitele esalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt
in suma de ........................ lei.
6. Garantia stabilita pentru perioada de esalonare/amanare este de
................ lei.
Intocmit Verificat,
Nume, prenume, functia (sef compartiment)
Nume, prenume
NOTA:
Organele fiscale care primesc si analizeaza cererile de acordare a
inlesnirilor la plata completeaza numai capitolele I si II si semneaza pentru
intocmire;
Organele fiscale care acorda inlesniri la plata verifica documentatia si
modul de completare a capitolelor I si II, preiau datele in produsul informatic
si editeaza referatul in forma completa.