HOTARARE Nr. 8 din 4 ianuarie 2001
privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei
Publice
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 15 din 10 ianuarie 2001
In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind stabilirea de masuri referitoare
la organizarea si functionarea unor ministere,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Art. 1
(1) Ministerul Administratiei Publice se organizeaza si functioneaza ca
organ de specialitate al administratiei publice centrale in subordinea
Guvernului.
(2) Ministerul Administratiei Publice are personalitate juridica.
(3) Ministerul Administratiei Publice, minister de sinteza, asigura
aplicarea strategiei si Programului Guvernului in domeniul administratiei
publice locale si monitorizeaza, in numele Guvernului, elaborarea si aplicarea
programelor de reforma de catre ministere si celelalte autoritati ale
administratiei publice centrale.
Art. 2
Ministerul Administratiei Publice are sediul in municipiul Bucuresti, Piata
Victoriei nr. 1, sectorul 1.
Art. 3
Ca organ de specialitate al administratiei publice centrale Ministerul
Administratiei Publice indeplineste urmatoarele functii:
a) de strategie, prin care se asigura stabilirea obiectivelor sectoriale de
punere in aplicare a Programului de guvernare in domeniul administratiei
publice centrale si locale;
b) de reglementare, avand ca scop elaborarea si supunerea spre aprobare a
cadrului normativ si institutional necesar in vederea realizarii obiectivelor
strategice din domeniul administratiei publice locale, precum si coordonarea
elaborarii de normative si prescriptii tehnice in domeniul gospodariei comunale
si starii civile, pe care le aproba;
c) de reprezentare pe plan intern si extern a statului roman si a
Guvernului in domeniul administratiei publice, precum si a intereselor unor
colectivitati locale, la cererea acestora;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmarirea modului de
aplicare a reglementarilor in domeniul administratiei publice locale si se
stabilesc, dupa caz, masurile legale pentru respectarea acestora; prin aceasta
functie se asigura, de asemenea, buna functionare a institutiilor si
organismelor care isi desfasoara activitatea in subordinea sa;
e) de indrumare, sprijin si control al autoritatilor administratiei publice
locale si al aparatului propriu al acestora in aplicarea corecta a prevederilor
legale si in indeplinirea atributiilor ce le sunt conferite de lege.
Art. 4
(1) In exercitarea functiilor prevazute la art. 3 Ministerul Administratiei
Publice indeplineste urmatoarele atributii principale:
1. In domeniul administratiei publice locale:
a) elaboreaza, cu consultarea organizatiilor neguvernamentale ale
autoritatilor administratiei publice locale, studii si programe pentru
realizarea reformei in acest domeniu si urmareste aplicarea acestora;
b) elaboreaza proiecte de acte normative in domeniul administratiei publice
locale, pe care le supune spre aprobare Guvernului, sau, dupa caz, pentru
exercitarea initiativei legislative; sustine in fata comisiilor permanente ale
Parlamentului, precum si in fata plenului celor doua Camere proiectele
elaborate;
c) analizeaza, in vederea definitivarii, insusirii si supunerii spre
adoptare, proiectele de acte normative elaborate de consiliile judetene, de
Consiliul General al Municipiului Bucuresti sau de prefecti;
d) acorda sprijin si indrumare metodologica autoritatilor administratiei
publice locale si aparatului propriu al acestora, in scopul aplicarii uniforme
a legislatiei in vigoare, pentru interpretarea corecta a legilor si hotararilor
Guvernului si pentru realizarea atributiilor ce le revin potrivit legii;
indrumarile metodologice privind aplicarea unor acte cu caracter normativ emise
de ministere si de alte autoritati ale administratiei publice centrale se
transmit autoritatilor administratiei publice locale de catre emitent numai
impreuna cu Ministerul Administratiei Publice;
e) aproba, impreuna cu ministerele si autoritatile administratiei publice
centrale de resort, norme metodologice si indrumari obligatorii pentru
indeplinirea de catre primari a atributiilor delegate;
f) exercita, impreuna cu ministerele si autoritatile administratiei publice
centrale de resort, inclusiv cu serviciile publice descentralizate ale
acestora, controlul cu privire la modul de indeplinire de catre primari a atributiilor
delegate, stabilite de Legea administratiei publice locale;
g) elaboreaza, pe baza documentatiilor tehnice intocmite de consiliile
judetene, si supune spre aprobare Guvernului propuneri privind acordarea unor
sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, pentru inlaturarea
efectelor unor calamitati naturale;
h) intocmeste si supune spre analiza Guvernului rapoarte cu privire la
constatarile facute in cadrul controalelor tematice efectuate la primarii si la
consiliile judetene; elaboreaza si propune Guvernului masurile de ordin
tehnico-legislativ pentru inlaturarea deficientelor constatate;
i) analizeaza stadiul de implementare in teritoriu a principiilor
autonomiei locale si descentralizarii, de respectare a Cartei Europene a
Autonomiei Locale si a celorlalte documente adoptate de Congresul Puterilor
Locale si Regionale din cadrul Consiliului Europei sau de alte organisme ale
acestuia; elaboreaza si supune spre aprobare, daca este cazul, masurile
necesare de ordin legislativ;
j) analizeaza raporturile dintre autoritatile administratiei publice locale
si serviciile descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe
centrale, organizate in judete si in municipiul Bucuresti, si propune
Guvernului adoptarea de masuri corespunzatoare, inclusiv de mediere a
eventualelor divergente;
k) elaboreaza, impreuna cu celelalte ministere si organe centrale de
resort, propuneri privind imbunatatirea organizarii administrativ-teritoriale a
Romaniei, luand masurile ce se impun pentru consultarea, prin referendum, a
colectivitatilor locale interesate; tine evidenta unitatilor
administrativ-teritoriale, a satelor si celorlalte localitati componente ale
acestora;
l) organizeaza evidenta denumirii unitatilor administrativ-teritoriale si a
satelor si localitatilor componente; elaboreaza, la propunerea autoritatilor
administratiei publice locale, proiecte de legi privind schimbarea sau
actualizarea unor denumiri;
m) organizeaza actiuni de atragere a unor investitii straine pentru colectivitatile
locale; sprijina si indruma autoritatile administratiei publice locale in
demersurile lor referitoare la atragerea unor astfel de investitii;
n) colaboreaza cu Ministerul Finantelor Publice la stabilirea corecta si
echitabila, in concordanta cu resursele existente si cu solicitarile primite
din teritoriu, a prevederilor bugetului de stat referitoare la sumele defalcate
din unele venituri ale bugetului de stat si la transferurile bugetare;
o) coordoneaza activitatea de elaborare a stemelor judetelor, municipiilor,
oraselor si comunelor, elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului proiectele
de acte normative corespunzatoare;
p) colaboreaza cu organele centrale de specialitate pentru crearea si
generalizarea sistemului informatizat integral al administratiei publice
locale;
r) initiaza actiuni de cooperare transfrontaliera si actioneaza pentru
dezvoltarea initiativei autoritatii administratiei publice locale in acest
domeniu; sprijina autoritatile administratiei publice locale in stabilirea si
derularea unor actiuni de cooperare transfrontaliera, interregionala, de
infratire intre localitati, de asociere si cooperare cu autoritati similare din
alte tari; in acest scop colaboreaza cu Ministerul Afacerilor Externe si cu
alte autoritati ale administratiei publice centrale de specialitate;
s) sprijina activitatea organizatiilor neguvernamentale din administratia
publica locala; colaboreaza cu acestea pentru gasirea si stabilirea de masuri
adecvate vizand solutionarea problemelor locale, cresterea autonomiei
administrativ-financiare si a descentralizarii;
s) conlucreaza cu Ministerul Finantelor Publice pentru stabilirea unor
criterii obiective de repartizare pe localitati a sumelor defalcate din
veniturile bugetului de stat; urmareste modul de repartizare a unor astfel de
sume de catre consiliile judetene si propune adoptarea de masuri pentru
evitarea dezechilibrelor si inechitatilor;
t) sprijina autoritatile administratiei publice locale in buna organizare
si desfasurare a activitatilor de relatii cu publicul si cu mass-media;
t) asigura buna organizare si desfasurare a activitatii de formare si
perfectionare a personalului din aparatul propriu al consiliilor locale si
judetene si a celui din unitati subordonate acestora; in acest scop colaboreaza
si sprijina activitatea institutiilor de specialitate existente, atat prin
programarea si stabilirea tematicilor, cat si prin asigurarea personalului de
predare;
u) tine evidenta la zi a alesilor locali, pe categorii de functii, si
propune adoptarea masurilor necesare pentru completarea functiilor de demnitate
publica devenite vacante;
v) colaboreaza cu Ministerul de Interne pentru buna desfasurare a
activitatii gardienilor publici, a jandarmilor si a politiei comunitare; elaboreaza
si supune spre aprobare masuri legislative in acest domeniu, in scopul
asigurarii sigurantei cetatenilor si a bunurilor acestora.
2. In domeniul monitorizarii reformei in administratia publica centrala:
a) avizeaza strategiile si programele de reforma institutionala elaborate
de ministere si de celelalte autoritati ale administratiei publice centrale,
care se supun spre aprobare Guvernului;
b) urmareste modul de aplicare a prevederilor cuprinse in strategiile si
programele de reforma ale administratiei publice centrale, elaborate pe baza
Programului de guvernare;
c) monitorizeaza procesul de restructurare a administratiei publice
centrale in conformitate cu prevederile Programului de guvernare aprobat de
Parlament, cu hotararile Guvernului sau cu alte acte normative; prezinta
informari semestriale Guvernului cu privire la stadiul realizarii masurilor de
reforma in administratia publica centrala;
d) elaboreaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte organe centrale de
specialitate, proiecte de acte normative avand ca obiect aspecte ale reformei
in administratia publica centrala;
e) avizeaza proiectele de acte normative elaborate de autoritatile
administratiei publice centrale, care contin prevederi referitoare la
administratia publica locala;
f) analizeaza si avizeaza, impreuna cu ministerele si cu celelalte
autoritati ale administratiei publice centrale interesate, proiectele de acte
normative si alte reglementari din domeniul serviciilor publice; face propuneri
Guvernului pentru simplificarea unor proceduri administrative;
g) efectueaza studii si analize privind reforma in administratia publica
centrala si prezinta Guvernului concluziile sale, impreuna cu propuneri
concrete de imbunatatire a activitatii si de urgentare a aplicarii masurilor
stabilite;
h) negociaza si incheie contracte de asistenta de specialitate pentru
realizarea programelor de reforma in domeniul sau de activitate, coordoneaza si
urmareste aplicarea acestora;
i) asigura, impreuna cu autoritatile publice centrale interesate,
reprezentarea in relatiile cu organismele internationale in scopul promovarii
si aplicarii politicilor de reforma in administratia publica centrala.
3. In domeniul relatiilor cu prefecturile si cu serviciile descentralizate:
a) realizeaza, in numele Guvernului, controlul ierarhic de specialitate
asupra activitatii prefectilor si aparatului prefecturilor;
b) colaboreaza cu ministerele si cu celelalte autoritati ale administratiei
publice centrale la elaborarea si aplicarea celor mai adecvate masuri pentru
buna functionare a serviciilor publice descentralizate;
c) elaboreaza si prezinta Guvernului, pe baza rapoartelor intocmite de
prefecti si cu sprijinul ministerelor si al celorlalte organe centrale,
informari periodice referitoare la situatia si evolutia starii generale
economice si sociale a fiecarui judet si a municipiului Bucuresti, precum si cu
privire la stadiul realizarii Programului de guvernare in teritoriu;
d) analizeaza ordinele si celelalte acte emise de prefecti si, daca este
cazul, dispune modificarea, suspendarea sau anularea celor ilegale si
informeaza Guvernul;
e) controleaza modul de conlucrare dintre prefecti si autoritatile
administratiei publice locale si face propuneri privind detensionarea unor
eventuale neintelegeri sau incalcari ale principiului autonomiei locale;
f) urmareste modul de organizare de catre prefecti a actiunii de primire si
evidenta a actelor transmise de autoritatile administratiei publice locale, in
vederea exercitarii controlului asupra legalitatii acestora; controleaza modul
de analiza a actelor supuse controlului, respectarea termenelor si exercitarea
cailor de atac;
g) intocmeste rapoarte pe baza constatarilor facute cu ocazia unor
controale la prefecturi, pe care le supune spre analiza Guvernului, impreuna cu
masurile ce se impun;
h) supune spre aprobare Guvernului structura organizatorica a aparatului
tehnic de specialitate al prefecturii, precum si numarul total al posturilor,
cu precizarea numarului functiilor publice; defalcheaza pe judete, respectiv pe
municipiul Bucuresti, numarul de posturi aprobat de Guvern;
i) aproba organizarea oficiilor prefecturale si sediul acestora;
j) asigura pregatirea si elaborarea proiectelor de hotarari privind numirea
si eliberarea din functie a prefectilor si subprefectilor si le supune spre
aprobare Guvernului;
k) analizeaza periodic, impreuna cu ministerele, celelalte organe centrale
interesate si cu prefectii, modul de derulare a raporturilor dintre prefecti si
serviciile publice descentralizate si propune masuri pentru perfectionarea
acestora.
4. In domeniul serviciilor publice de gospodarie comunala:
a) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului strategia in domeniul
serviciilor de gospodarie comunala, in vederea punerii concrete in practica a
obiectivelor Programului de guvernare din acest domeniu;
b) urmareste indeplinirea obiectivelor din programul strategic si sprijina
autoritatile administratiei publice locale pentru implementarea acestora;
c) reprezinta interesele serviciilor de gospodarie comunala in raporturile
cu structurile administratiei publice centrale, cu regiile si societatile
comerciale de interes national prestatoare de utilitati pentru serviciile
publice de gospodarie comunala, precum si cu sindicatele si patronatul;
d) reprezinta interesele serviciilor publice de gospodarie comunala in
raporturile cu structurile similare din alte tari si cu cele existente la nivel
comunitar, in vederea realizarii cerintelor de integrare in structurile
comunitare;
e) initiaza si asigura pregatirea conditiilor de aplicare a unor programe
cu finantare externa in domeniul infrastructurii locale; monitorizeaza
derularea acestora;
f) elaboreaza proiectele de acte normative necesare in domeniul serviciilor
publice de gospodarie comunala, in vederea crearii unui cadru legislativ
unitar, coerent, suplu si eficient;
g) sprijina autoritatile administratiei publice locale in vederea atragerii
de resurse din finantari externe pentru derularea unor programe de introducere
si dezvoltare a alimentarilor cu apa, canalizari, modernizari de drumuri,
pentru introducerea sau extinderea alimentarii cu gaze naturale in mediul
rural, modernizarea infrastructurilor in mediul urban, extinderea transportului
local, inclusiv a transportului scolar;
h) acorda sprijin si asistenta de specialitate autoritatilor administratiei
publice locale in derularea actiunilor de privatizare a serviciilor publice de
gospodarie comunala;
i) acorda sprijin si asistenta tehnica de specialitate pentru solutionarea
situatiilor litigioase aparute in realizarea contractelor de concesionare si
privatizare a serviciilor publice de interes local;
j) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului proiectele de acte
normative prevazute in Legea privind serviciile publice de gospodarie comunala
si acorda sprijin in teritoriu pentru corecta aplicare a acestora;
k) aproba norme departamentale cu caracter tehnic, obligatorii pentru toti
prestatorii de servicii de gospodarie comunala;
l) acorda sprijin pentru intocmirea si derularea de catre autoritatile
administratiei publice locale a unor programe concrete de contorizari;
m) analizeaza reglementarile legale in vigoare in domeniul serviciilor
publice de gospodarie comunala si elaboreaza propuneri pentru imbunatatirea
acestora;
n) acorda sprijin autoritatilor administratiei publice locale in
finalizarea lucrarilor de defalcare a patrimoniului si de inventariere a
tuturor bunurilor din domeniul public si privat de interes local; pregateste
documentatia necesara in vederea aprobarii de catre Guvern a inventarelor,
potrivit prevederilor Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si
regimul juridic al acesteia;
o) actioneaza pentru desfasurarea activitatii regiilor autonome si
societatilor comerciale de interes local, care presteaza servicii publice catre
populatie pe baze economice si pe principiile economiei de piata;
p) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului metodologia referitoare la
avizarea de catre autoritatile de reglementare a preturilor si tarifelor pentru
utilitatile publice, urmarindu-se luarea in calcul a unor cote pentru
dezvoltare si modernizare;
r) actioneaza pentru echilibrarea relatiilor contractuale dintre regiile
autonome si societatile nationale, pe de o parte, si operatorii de servicii
publice locale, pe de alta parte;
s) sprijina extinderea creditului in finantarea proiectelor de
infrastructura, inclusiv prin infiintarea unei banci a autoritatilor locale
care sa faciliteze investitiile in acest domeniu, precum si pentru atragerea
capitalului privat;
s) acorda sprijin autoritatilor administratiei publice locale pentru
dimensionarea corecta, in functie de necesitati si de posibilitati, a agentilor
economici prestatori de utilitati publice, urmarindu-se reducerea cheltuielilor
administrative si de functionare;
t) actioneaza pentru transferul integral si la timp al sumelor prevazute in
bugetul de stat si in bugetele locale pentru regiile autonome si societatile comerciale
de gospodarie comunala si locativa, precum si pentru cele de transport local de
persoane;
t) actioneaza si propune masurile necesare pentru eliminarea intreruperilor
in furnizarea energiei electrice si termice si a gazelor naturale pentru consumatorii
casnici;
u) sprijina autoritatile administratiei publice locale in stabilirea unor
raporturi corecte de indrumare si acordare de asistenta tehnica de
specialitate, pentru asociatiile de locatari si de proprietari;
v) elaboreaza norme tehnice si normative cu caracter orientativ referitoare
la administrarea locuintelor sociale, a celor de interventie si a celor de
serviciu.
5. In domeniul relatiilor cu Parlamentul, sindicatele si patronatul:
a) tine evidenta proiectelor de legi si de ordonante ale Guvernului,
elaborate de minister si inaintate spre adoptare Parlamentului;
b) urmareste circuitul proiectelor de legi elaborate de minister, la
comisiile permanente ale Camerei Deputatilor si Senatului, si participa la
dezbaterea acestora si la intocmirea rapoartelor de specialitate;
c) sustine proiectele de legi in plenul Camerelor Parlamentului, pana la
finalizarea acestora;
d) tine evidenta interpelarilor si intrebarilor formulate de senatori si
deputati, avand ca obiect probleme din domeniile sale de activitate, si asigura
formularea si comunicarea la timp a raspunsurilor, potrivit regulamentelor
Camerelor;
e) conlucreaza cu organizatiile sindicale de ramura si cu patronatul in
vederea gasirii unor solutii eficiente pentru imbunatatirea activitatii in
domeniul serviciilor publice pentru populatie; elaboreaza propuneri vizand
restructurarea regiilor autonome si societatilor comerciale de interes local cu
capital integral sau majoritar de stat, precum si pentru asezarea pe principiile
economiei de piata a relatiilor dintre regiile autonome si societatile
comerciale de interes national si unitatile de interes local specializate.
Totodata actioneaza pentru imbunatatirea conditiilor de munca ale personalului,
pentru dezamorsarea unor situatii care pot genera conflicte de munca si pentru
solutionarea, in conditiile legii, a conflictelor de munca declansate;
f) colaboreaza cu organizatiile sindicale ale functionarilor publici in
vederea elaborarii de propuneri pentru imbunatatirea conditiilor de munca si de
viata ale acestora;
g) organizeaza, impreuna cu patronatul si cu sindicatele de ramura,
consfatuiri, simpozioane si alte asemenea manifestari avand ca obiect
dezbaterea unor probleme stringente ale domeniului si elaborarea de masuri
corespunzatoare solutionarii acestora;
h) colaboreaza cu patronatul pentru solutionarea unor probleme privitoare
la eficientizarea activitatii in domeniul gospodariei comunale.
6. In domeniul armonizarii legislatiei:
a) stabileste, impreuna cu ministerele si cu celelalte autoritati ale
administratiei publice centrale, planuri concrete de analiza a legislatiei
specifice, in vederea elaborarii propunerilor pentru punerea acesteia de acord
cu reglementarile Comunitatii Europene in materie de administratie publica;
urmareste elaborarea de catre autoritatile administratiei publice centrale a
proiectelor noilor reglementari si promovarea acestora in vederea dezbaterii si
aprobarii;
b) analizeaza, impreuna cu organizatiile reprezentative ale autoritatilor
administratiei publice locale, legislatia in vigoare in domeniile de competenta
ale acestora si elaboreaza propunerile necesare pentru armonizarea acesteia cu
reglementarile comunitare si ale Consiliului Europei;
c) elaboreaza proiectele de acte normative necesare in vederea armonizarii
legislatiei din domeniul administratiei publice locale, asigura avizarea
acestora de catre autoritatile centrale si locale interesate, le inainteaza
spre aprobare si le sustine in fata Parlamentului pana la finalizare.
7. In domeniul atragerii de investitii straine:
a) actioneaza pentru atragerea de investitii straine in beneficiul
colectivitatilor locale;
b) sprijina activitatea autoritatilor administratiei publice locale in
vederea atragerii de investitori straini, acordandu-le consultanta necesara si
participand efectiv la derularea negocierilor, la redactarea si semnarea
intelegerilor;
c) urmareste modul de derulare a investitiilor atrase si de indeplinire a
clauzelor convenite, propunand, daca este cazul, masuri corespunzatoare pentru
respectarea intelegerilor incheiate;
d) sprijina autoritatile administratiei publice locale in contractarea de
imprumuturi interne sau externe si in constituirea de garantii;
e) actioneaza in interesul colectivitatilor locale pentru acordarea unor
fonduri din rezerva bugetara, in vederea executarii si finalizarii unor lucrari
edilitare de stricta necesitate, in scopul ridicarii gradului de civilizatie al
localitatilor, in special pentru alimentare cu apa, canalizare, repararea
drumurilor, a cladirilor publice si iluminatul public.
8. In domeniul managementului resurselor umane:
a) actioneaza pentru selectarea personalului din aparatul propriu, exclusiv
pe criterii de competenta;
b) adopta masurile necesare pentru eficientizarea activitatii personalului
din administratia publica; propune masuri in vederea modernizarii activitatilor
de birou si pentru inlaturarea birocratiei;
c) organizeaza actiuni de perfectionare a personalului in tara si in
strainatate si de familiarizare a acestuia cu cerintele in materie ale
Comunitatii Europene;
d) sprijina autoritatile administratiei publice locale pentru aplicarea
corecta a prevederilor Statutului functionarilor publici, pentru selectarea si
incadrarea personalului numai pe criterii de competenta;
e) actioneaza pentru stabilitatea personalului din aparatul propriu al
consiliilor locale, consiliilor judetene si al prefecturilor, pentru punerea
acestuia la adapost de schimbarile intervenite pe plan politic;
f) sprijina autoritatile administratiei publice locale pentru derularea
unor actiuni de perfectionare a pregatirii profesionale a personalului,
participand efectiv la actiuni de instruire, de intelegere si aplicare corecta
a legii.
9. In domeniul alegerilor:
a) elaboreaza si prezinta spre aprobare propuneri cu privire la organizarea
si desfasurarea sub aspect tehnic a alegerilor locale, parlamentare si
prezidentiale;
b) elaboreaza si supune spre aprobare, impreuna cu Ministerul Finantelor
Publice, propunerile privitoare la finantarea operatiunilor tehnice privind
organizarea si desfasurarea alegerilor;
c) asigura buna organizare si desfasurare a lucrarilor Colectivului tehnic
central, inclusiv secretariatul acestuia;
d) asigura dotarea tehnica si materiala a sediului Biroului Electoral
Central; asigura personalul tehnic necesar in vederea bunei desfasurari a
activitatii acestuia;
e) elaboreaza si supune spre aprobare Guvernului proiectele de hotarari
avand ca obiect buna desfasurare a alegerilor si asigurarea logisticii
necesare;
f) urmareste si sprijina autoritatile administratiei publice locale pentru
organizarea unor alegeri partiale, determinate de dizolvarea, in conditiile
legii, a unor consilii locale sau judetene ori de vacantarea unor posturi de
primari;
g) elaboreaza propuneri pentru perfectionarea legislatiei electorale;
intocmeste proiectele de acte normative necesare, le supune spre adoptare
Guvernului sau, dupa caz, pentru exercitarea dreptului de initiativa
legislativa; sustine in fata comisiilor permanente si a plenului celor doua
Camere ale Parlamentului proiectele elaborate, pana la finalizarea acestora;
h) elaboreaza, impreuna cu Ministerul Justitiei, propuneri pentru
infiintarea Biroului Electoral Central permanent.
10. In domeniul serviciilor comunitare pentru evidenta persoanelor:
a) organizeaza si asigura evidenta informatizata centralizata a
persoanelor;
b) indruma si controleaza, impreuna cu Ministerul de Interne, actiunea de
organizare de catre consiliile judetene, municipale si orasenesti a evidentei
persoanelor;
c) indruma si controleaza activitatea de intocmire, eliberare si evidenta a
cartilor de identitate; dispune masurile necesare pentru urgentarea actiunii de
preschimbare a buletinelor de identitate si inlocuire a acestora cu cartile de
identitate;
d) sprijina unitatile de evidenta a populatiei din subordinea autoritatilor
administratiei publice locale in actiunea de intocmire a listelor electorale
permanente, precum si de intocmire si eliberare a cartilor de alegator;
controleaza desfasurarea ritmica, la termenele legale, a actiunii de
reactualizare a listelor electorale permanente, potrivit reglementarilor
existente, precum si indeplinirea obligatiei de comunicare intre autoritatile
competente a schimbarilor intervenite in statutul unei persoane si de operare a
acestor schimbari in listele electorale permanente;
e) initiaza actiuni de verificare cu privire la modul de pastrare de catre
cetateni a cartilor de alegator;
f) aproba norme tehnice obligatorii privind intocmirea, eliberarea si
evidenta documentelor de identitate;
g) adopta norme tehnice cu privire la desfasurarea activitatii de stare
civila si asigura aplicarea uniforma pe intreg teritoriul tarii a prevederilor
acestora si a altor reglementari legale in materie;
h) elaboreaza si supune Guvernului propuneri, inclusiv de ordin legislativ,
privind perfectionarea activitatii de stare civila;
i) controleaza modul de desfasurare a activitatii de stare civila,
dispunand masuri obligatorii pentru primar;
j) organizeaza actiuni de instruire, impreuna cu Ministerul de Interne,
Ministerul Afacerilor Externe si Ministerul Apararii Nationale, a ofiterilor de
stare civila si a persoanelor carora le sunt delegate astfel de atributii;
k) elaboreaza, impreuna cu Institutul National de Statistica si Studii
Economice si cu Ministerul de Interne, propuneri pentru imbunatatirea si
simplificarea formularisticii utilizate in activitatea de stare civila.
11. In domeniul activitatii de pasapoarte:
a) indruma si controleaza activitatea de eliberare si evidenta de catre
serviciile comunitare specializate din subordinea autoritatilor administratiei
publice locale a pasapoartelor simple si a altor acte de calatorie in
strainatate, in conformitate cu prevederile legii, ale tratatelor si
conventiilor internationale la care Romania este parte;
b) elaboreaza si supune spre aprobare propuneri privind perfectionarea
normelor legale in domeniu, urmarind compatibilizarea acestora cu
reglementarile existente pe plan european, in vederea uniformizarii
procedurilor si conditiilor de trecere a frontierei.
12. In domeniul serviciilor comunitare pentru situatii de urgenta
(incendii, inundatii, cutremure etc.):
a) coordoneaza activitatea de elaborare a masurilor necesare pentru
prevenirea sau reducerea la minimum a efectelor fenomenelor naturale
periculoase si ale catastrofelor de orice fel; in acest scop colaboreaza cu
Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, cu Ministerul de Interne si cu
Ministerul Apararii Nationale;
b) urmareste aplicarea in teritoriu a masurilor stabilite, executarea si
intretinerea in buna stare a lucrarilor specifice;
c) asigura elaborarea normelor tehnice de prevenire a efectelor distructive
ale fenomenelor naturale si ale catastrofelor si participa la organizarea si
derularea de actiuni vizand insusirea acestora de catre cetateni;
d) sprijina si indruma activitatea autoritatilor administratiei publice
locale pentru buna organizare si desfasurare a activitatii serviciilor
comunitare pentru situatii de urgenta (incendii, inundatii, cutremure etc.);
e) exercita controlul asupra modului de aplicare a prevederilor legale
privind prevenirea si stingerea incendiilor si acorda asistenta tehnica de
specialitate in acest domeniu;
f) sprijina autoritatile administratiei publice locale in organizarea unor
formatiuni complexe pentru situatii de urgenta, dotarea acestora cu tehnica
necesara si instruirea personalului;
g) asigura atentionarea din timp a autoritatilor locale si a populatiei cu
privire la iminenta producerii unor fenomene naturale periculoase si emite
indrumarile necesare, specifice pentru fiecare dintre acestea;
h) urmareste sa fie proiectate si executate adaposturi pentru populatie si
alte obiective specifice; controleaza modul de intretinere si pastrare a
acestora in stare permanenta de utilizare, precum si dotarea lor potrivit
normativelor existente; in acest scop colaboreaza cu Ministerul Lucrarilor
Publice, Transporturilor si Locuintei, cu institutele de proiectare si cu
autoritatile administratiei publice locale;
i) organizeaza actiuni de instruire periodica a sefilor serviciilor
comunitare pentru situatii de urgenta, precum si a altor persoane cu atributii
in acest domeniu.
13. In domeniul cadastrului general:
a) indruma si controleaza activitatea Oficiului National de Cadastru,
Geodezie si Cartografie;
b) urmareste modul de derulare a actiunii de introducere pe intreg
teritoriul tarii a evidentei imobiliare prin cadastrul general;
c) dispune masurile necesare pentru urgentarea finalizarii actiunii de
introducere a cadastrului general;
d) face propuneri Guvernului pentru asigurarea fondurilor si logisticii
necesare in vederea introducerii cadastrului;
e) elaboreaza si supune spre aprobare masuri concrete pentru imbunatatirea
reglementarilor in domeniu si simplificarea procedurilor;
f) prezinta informari Guvernului cu privire la stadiul actiunii de
introducere a cadastrului.
14. In domeniul functiei publice:
a) analizeaza proiectele de acte normative elaborate de Agentia Nationala a
Functionarilor Publici si le supune spre aprobare Guvernului;
b) analizeaza si aproba normele cu caracter tehnic si instructiunile
elaborate de Agentia Nationala a Functionarilor Publici conform competentelor
ce ii revin potrivit legii;
c) controleaza indeplinirea de catre Agentia Nationala a Functionarilor
Publici a functiilor si atributiilor stabilite prin lege si prin hotararea de
organizare si functionare a acesteia.
(2) Ministerul Administratiei Publice indeplineste orice alte atributii
stabilite prin legi sau prin hotarari ale Guvernului, precum si insarcinari
incredintate de primul-ministru.
Art. 5
(1) Ministerul Administratiei Publice preia, in vederea aducerii la
indeplinire, toate atributiile stabilite prin actele normative in vigoare
pentru Ministerul Functiei Publice, precum si atributiile aferente
activitatilor pe care le va prelua de la alte autoritati publice centrale,
potrivit legii.
(2) Ministerul Administratiei Publice poate intocmi si derula proiecte si
programe cu finantare interna si internationala in domeniul reformei
administratiei publice locale, tine evidenta unor astfel de programe intocmite
de autoritatile administratiei publice locale si monitorizeaza aplicarea
acestora.
Art. 6
In exercitarea atributiilor sale Ministerul Administratiei Publice
colaboreaza cu celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale si cu organizatiile
neguvernamentale ale acestora, cu institutii publice de specialitate, precum si
cu alte persoane juridice si fizice.
Art. 7
Pentru indeplinirea functiilor si atributiilor ce ii revin Ministerul
Administratiei Publice poate solicita ministerelor si celorlalte autoritati
publice centrale si locale, precum si institutiilor publice documentatii, date
si informatii, iar acestea sunt obligate sa i le puna la dispozitie.
Art. 8
(1) Ministerul Administratiei Publice indruma si controleaza, impreuna cu
Ministerul Educatiei si Cercetarii, activitatea centrelor de formare continua a
functionarilor publici si a persoanelor incadrate cu contract individual de
munca in aparatul propriu al consiliilor judetene si locale, precum si al
prefecturilor. In acest scop solicita conducerilor centrelor de formare
continua sa intocmeasca programe concrete de actiune si sa i le prezinte spre
analiza si aprobare.
(2) Programele prevazute la alin. (1) vor fi comunicate in timp util
presedintelui consiliului judetean si prefectului, care raman raspunzatori de
aducerea acestora la cunostinta primarilor. Primarii raspund de selectarea si
participarea personalului din subordine la formele de pregatire, conform
graficului intocmit impreuna cu persoanele responsabile din aparatul propriu al
consiliului judetean. Primarii raspund, de asemenea, de cuprinderea in bugetul
local a sumelor necesare pentru aceste actiuni.
(3) Ministerul Administratiei Publice impreuna cu Ministerul Educatiei si
Cercetarii vor prezenta Guvernului propuneri pentru organizarea si functionarea
unui sistem performant - national si regional - de formare si perfectionare a
functionarilor publici din administratia publica centrala si locala, precum si
a alesilor locali.
Art. 9
(1) Ministerul Administratiei Publice este condus de ministru.
(2) Ministrul administratiei publice reprezinta ministerul in raporturile
cu Guvernul, cu celelalte ministere si autoritati ale administratiei publice
centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu alte institutii
publice, precum si cu persoane juridice si fizice, romane sau straine.
(3) In exercitarea atributiilor ce ii revin ministrul administratiei
publice emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
Art. 10
(1) Ministrul administratiei publice indeplineste urmatoarele atributii
principale:
a) organizeaza, coordoneaza si controleaza aplicarea legilor si hotararilor
Guvernului de catre aparatul propriu al ministerului, de catre prefecti si de
autoritatile administratiei publice locale, precum si de institutiile si
organismele aflate in coordonarea si sub autoritatea ministerului; de asemenea,
organizeaza si controleaza aplicarea propriilor ordine si instructiuni de catre
toate autoritatile si persoanele carora le sunt adresate;
b) organizeaza elaborarea proiectelor de legi, ordonante si hotarari ale
Guvernului, potrivit metodologiilor existente; avizeaza proiectele de acte
normative care contin prevederi referitoare la domeniile de activitate ale
ministerului;
c) actioneaza pentru aplicarea strategiei proprii a ministerului si
urmareste armonizarea prevederilor acesteia cu strategia de dezvoltare
economico-sociala a Guvernului;
d) elaboreaza si fundamenteaza propunerile pentru bugetul anual al
ministerului si al prefecturilor si le inainteaza Guvernului; colaboreaza cu
ministrul finantelor publice la elaborarea si fundamentarea prevederilor din
bugetul de stat privitoare la autoritatile administratiei publice locale;
actioneaza pentru luarea in considerare a propunerilor justificate ale
acestora;
e) reprezinta interesele ministerului si ale autoritatilor administratiei
publice locale in organele si organismele internationale, potrivit acordurilor
si conventiilor la care Romania este parte si altor intelegeri convenite in
acest scop; actioneaza pentru dezvoltarea relatiilor de colaborare si
conlucrare cu organe si organizatii similare din alte state si cu organizatii
internationale care au ca obiect de activitate administratia publica centrala
si locala;
f) initiaza si participa, din imputernicirea Presedintelui Romaniei sau a
Guvernului, la negocierea si incheierea de conventii, acorduri si alte
intelegeri internationale sau propune intocmirea formelor de aderare la cele
existente;
g) urmareste si controleaza aplicarea de catre autoritatile administratiei
publice locale a conventiilor si acordurilor internationale la care Romania
este parte si dispune masuri pentru indeplinirea conditiilor de integrare in
structurile europene;
h) coordoneaza si urmareste elaborarea si implementarea de politici si
strategii in domeniul administratiei publice centrale si locale si armonizarea
acestora cu Programul Guvernului;
i) analizeaza si avizeaza, in conditiile legii, propunerile de infiintare a
unor organizatii neguvernamentale in domeniul sau de activitate si coopereaza
cu acestea la realizarea scopului pentru care au fost infiintate;
j) colaboreaza cu institutiile de specialitate pentru formarea si
perfectionarea pregatirii profesionale atat a personalului din aparatul
propriu, cat si a celui din aparatul propriu al consiliilor locale, judetene si
al prefecturilor;
k) avizeaza propunerile de salarizare a personalului din aparatul propriu
al consiliilor locale si judetene si al prefecturilor; avizul are caracter
conform;
l) aproba editarea unor publicatii de specialitate;
m) transmite prefectilor, in numele Guvernului, dispozitii cu caracter
obligatoriu, in limitele legii;
n) poate anula sau modifica ordinele prefectilor pe care le considera
ilegale sau inoportune.
(2) Ministrul administratiei publice indeplineste si alte atributii
specifice stabilite prin acte normative sau insarcinari date de
primul-ministru.
(3) Ministrul administratiei publice isi indeplineste atributiile ce ii
revin si insarcinarile primite in mod direct sau, dupa caz, prin folosirea
aparatului propriu al ministerului, precum si prin cel al institutiilor ori al
altor organisme aflate in subordinea ministerului.
Art. 11
Ministrul administratiei publice conduce aparatul propriu al ministerului,
numeste si elibereaza din functie personalul acestuia.
Art. 12
Ministrul administratiei publice este ordonator principal de credite.
Art. 13
(1) In indeplinirea atributiilor si a insarcinarilor primite ministrul
administratiei publice este asistat de 4 secretari de stat si de un secretar
general.
(2) Secretarii de stat indeplinesc atributiile si insarcinarile stabilite
de ministrul administratiei publice si coordoneaza unele compartimente,
potrivit organigramei prevazute in anexa nr. 1.
(3) Secretarul general este functionar public de cariera. El este numit in
functie in conditiile legii, exclusiv pe criterii profesionale. Secretarul general
trebuie sa aiba studii superioare juridice, economice sau administrative de
lunga durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.
Art. 14
(1) Secretarul general indeplineste urmatoarele atributii:
a) coordoneaza buna functionare a compartimentelor si activitatilor cu
caracter functional din cadrul ministerului si asigura legatura operativa
dintre ministru si conducatorii compartimentelor din minister si cu cei ai
unitatilor subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul
Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte
ministere si organe centrale, precum si cu secretarii generali ai judetelor si
al municipiului Bucuresti si cu secretarii generali de prefectura, pentru
solutionarea unor probleme de interes comun;
c) urmareste elaborarea rapoartelor periodice prevazute de reglementarile
in vigoare, precum si prezentarea sau depunerea acestora la forurile ierarhice
superioare competente;
d) coordoneaza intregul personal al ministerului, activitatea de elaborare
a politicilor de personal si a principiilor directoare pentru managementul de
personal din cadrul compartimentelor.
(2) Secretarul general al ministerului coordoneaza nemijlocit unele
compartimente de specialitate din cadrul ministerului, potrivit prevederilor
anexei nr. 1.
(3) Secretarul general al ministerului indeplineste si alte atributii
stabilite prin legi sau hotarari ale Guvernului, precum si insarcinari
prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului ori
incredintate de ministrul administratiei publice.
Art. 15
In cazul in care ministrul administratiei publice nu isi poate exercita
atributiile mai mult de 3 zile consecutive, indiferent de motive, acestea vor
fi exercitate de unul dintre secretarii de stat, desemnat prin ordin. In
celelalte situatii nominalizarea inlocuitorului se face verbal. In ambele
situatii primul-ministru va fi incunostintat.
Art. 16
(1) Pe langa ministrul administratiei publice se organizeaza si
functioneaza Colegiul ministerului, ca organ consultativ.
(2) Componenta si Regulamentul de organizare si functionare a Colegiului
ministerului se aproba prin ordin al ministrului administratiei publice.
(3) Colegiul ministerului se intruneste o data pe luna sau ori de cate ori
este necesar. Sedintele sunt prezidate de ministru. In cadrul acestora se
dezbat probleme importante privind activitatea ministerului.
Art. 17
(1) Structura organizatorica a Ministerului Administratiei Publice este
prevazuta in anexa nr. 1.
(2) Structura organizatorica a directiilor si directiilor generale
prevazute in anexa nr. 1 se detaliaza in servicii si birouri, respectiv in
directii, servicii si birouri, prin ordin al ministrului administratiei
publice.
(3) Atributiile compartimentelor, sarcinile concrete ale personalului,
precum si circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de
organizare si functionare a aparatului propriu, care se aproba prin ordin al
ministrului administratiei publice.
Art. 18
(1) Numarul de posturi in aparatul propriu al ministerului este de 150,
exclusiv demnitarii si cabinetele acestora.
(2) Incadrarea personalului din aparatul propriu al ministerului, precum si
din unitatile subordonate acestuia, in numarul maxim de posturi aprobat se face
in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 19
Statul de functii al Ministerului Administratiei Publice se aproba prin
ordin al ministrului, in limita posturilor prevazute la art. 18.
Art. 20
Stabilirea numarului de autoturisme si a consumului lunar de carburanti se
face potrivit prevederilor legale in vigoare.
Art. 21
De la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari Ministerul
Administratiei Publice devine titular al contractelor si programelor de
asistenta interna si externa derulate de Ministerul Functiei Publice si
continua derularea acestora.
Art. 22
(1) Pana la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 2001 activitatea
Ministerului Administratiei Publice se va derula in limita fondurilor stabilite
in bugetul de stat pe anul 2000 pentru Ministerul Functiei Publice, precum si a
fondurilor aferente activitatilor preluate de la alte ministere sau organe
centrale.
(2) Ministerul Finantelor Publice va introduce in bugetul de stat pe anul
2001 sumele necesare pentru infiintarea, organizarea si functionarea
Ministerului Administratiei Publice, potrivit prevederilor prezentei hotarari.
(3) Bunurile mobile aflate in dotarea Ministerului Functiei Publice se
preiau, pe baza de protocol, de Ministerul Administratiei Publice.
Art. 23
(1) Personalul care se preia de la Ministerul Functiei Publice, precum si
de la alte ministere sau organe centrale, in urma sustinerii si promovarii unor
teste cu caracter strict profesional, se considera transferat in interesul
serviciului.
(2) Cheltuielile aferente intretinerii si repararii spatiilor in care isi
desfasoara activitatea Ministerul Administratiei Publice vor fi incluse in
bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia si vor forma obiectul
regularizarii cu Secretariatul General al Guvernului.
Art. 24
Autoritatile publice centrale care se organizeaza si functioneaza in
subordinea Ministerului Administratiei Publice sunt prevazute in anexa nr. 2.
Art. 25
Prevederile art. 4 pct. 10 lit. a) - f), pct. 11 si 12 se aplica dupa
preluarea de la Ministerul de Interne a activitatilor respective, potrivit
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind stabilirea
de masuri referitoare la organizarea si functionarea unor ministere.
Art. 26
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 27
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea
Guvernului nr. 77/2000 privind organizarea si functionarea Ministerului
Functiei Publice, cu modificarile ulterioare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 51 din 2 februarie 2000, precum si orice alte prevederi
contrare.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul administratiei publice,
Octav Cozmanca
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
ANEXA 1
Numarul maxim de posturi = 150,
exclusiv demnitarii si cabinetele acestora
ORGANIGRAMA
Ministerului Administratiei Publice
________________________
| PURTATOR DE CUVANT SI*)|
_____________ ___| RELATII MASS-MEDIA |
| COLEGIUL |___ | |________________________|
| MINISTERULUI| | ____________ | ________________________
|_____________| |____| MINISTRU |____|___| |
| |____________| | | CONSILIER DIPLOMATIC |
_____________ | | | |________________________|
| CABINETUL |___| | | ________________________
| MINISTRULUI | | | | CORPUL DE CONTROL AL |
|_____________| | |___| MINISTRULUI |
| |________________________|
________________________|________________________________________
____|____ ____|____ ___|____ ____|___ ____|____ _______|_______
| | | | | | | | | | | DIRECTIA
|
| MODUL 1 | | MODUL 2 | |MODUL 3 | | MODUL 4| | MODUL 5 | | GENERALA
|
|_________| |_________| |________| |________| |_________| | PENTRU |
| EVIDENTA
|
| PASAPOARTELOR
|
|_______________|
_________
| |
| MODUL 1 |
|_________|
_________|________
| SECRETAR DE STAT |
| PENTRU RELATIA |
| CU PARLAMENT |
|__________________|
_______________________|__________________________
_____|_______ _______|_____ _____|__________ _____|________
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA |
| PENTRU | | PENTRU | | GENERALA | | GENERALA - |
| RELATIA CU | | RELATII CU | | PENTRU | | REGLEMENTARI |
| PARLAMENT | | SINDICATELE | | MONITORIZAREA | | JURIDICE |
| | | SI | | REFORMEI | | |
| | | PATRONATUL | | INSTITUTIONALE | | |
|_____________| |_____________| |________________| |______________|
_________
| |
| MODUL 2 |
|_________|
_________|________
| SECRETAR DE STAT |
| PENTRU RELATIILE |
| CU PREFECTURILE |
|__________________|
____________________|____________________
__________|________ _________|__________ _______|_________
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA PENTRU | | DIRECTIA PENTRU |
| PENTRU RELATIILE | | SERVICIILE PUBLICE | | MONITORIZAREA |
| CU PREFECTURILE | | DESCENTRALIZATE | | TEHNICA A |
| | | | | ALEGERILOR |
|___________________| |____________________| |_________________|
_________
| |
| MODUL 3 |
|_________|
________|_________
| |
| SECRETAR GENERAL |
|__________________|
_______________________|____________________
__________|________ ___________|__________ ______|__________
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA BUGET SI | | DIRECTIA PENTRU |
| MANAGEMENT SI | | ECONOMICO-FINANCIARA | | RELATII PUBLICE |
| RESURSE UMANE | | | | |
|___________________| |______________________| |_________________|
_________
| |
| MODUL 4 |
|_________|
________|_________
| SECRETAR DE STAT |
| PENTRU |
| COMUNITATILE |
| LOCALE |
|__________________|
_____________________|_____________________
___________|_________ ________|_________ ________|__________
| DIRECTIA GENERALA | | DIRECTIA PENTRU | | DIRECTIA GENERALA |
|PENTRU ALESII LOCALI | | RELATIILE CU | | SERVICII PENTRU |
| | | ORGANIZATIILE | | POPULATIE |
| | | NEGUVERNAMENTALE | | |
|_____________________| |__________________| |___________________|
_________
| |
| MODUL 5 |
|_________|
_________|________
| SECRETAR DE STAT |
| PENTRU INTEGRARE |
| EUROPEANA SI |
| RELATII EXTERNE |
|__________________|
_____________________________|_________________________
______|______ _________|_______ ________|________ ______|_______
| DIRECTIA | | DIRECTIA | | DIRECTIA PENTRU | | UNITATEA DE |
| GENERALA | | RELATII | | PROMOVAREA DE | | MONITORIZARE |
| PENTRU | | INTERNATIONALE | | INVESTITII | | A PROGRAMELOR |
| ARMONIZAREA | | SI IMPLEMENTARE | | STRAINE IN | | (U.M.P.) |
| LEGISLATIEI | | PROGRAME | | GOSPODARIA | | |
| | | | | COMUNALA | | |
|_____________| |_________________| |_________________| |_______________|
*) Se organizeaza la nivel de directie.
ANEXA 2
AUTORITATILE PUBLICE CENTRALE
din subordinea Ministerului Administratiei Publice
1. Agentia Nationala a Functionarilor Publici
2. Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie
3. Inspectoratul National pentru Situatii de Urgenta
4. Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor.