HOTARARE Nr.
807 din 15 iulie 2009
pentru modificarea si
completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitarii semintelor
de consum, regimul certificatelor de depozit pentru acestea si constituirea Fondului
de garantare pentru certificatele de depozit si pentru stabilirea
contraventiilor si a modului de sanctionare a acestora, aprobate prin Hotararea
Guvernului nr. 82/2003
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 506 din 22 iulie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. IV alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 7/2009 pentru
instituirea sistemului temporar de sprijinire a derulării afacerilor în
domeniul comerţului cu seminţe de consum, precum şi pentru modificarea unor
acte normative,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. I. - Normele metodologice de aplicare a
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002 privind
reglementarea depozitării seminţelor de consum, regimul certificatelor de
depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de garantare pentru
certificatele de depozit şi pentru stabilirea contravenţiilor şi a modului de
sancţionare a acestora, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 82/2003,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 19 februarie
2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează
după cum urmează:
1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 1. - (1) Comisia pentru acordarea licenţelor de
depozit pentru seminţele de consum, denumită în continuare Comisie, prevăzută
la art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002 privind
reglementarea depozitării seminţelor de consum, regimul certificatelor de
depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de garantare pentru
certificatele de depozit, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
149/2003, cu modificările şi completările ulterioare, este un organism
deliberativ, fără personalitate juridică.
(2) Comisia se întruneşte la sediul Ministerului
Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare ministerul
de resort, în vederea analizării cererilor depuse, desemnării organismelor
de audit, acordării, prelungirii, suspendării, anulării sau retragerii licenţei
de depozit pentru seminţele de consum, ori de câte ori este nevoie, după caz.
(3) Din componenţa Comisiei fac parte:
a) 5 reprezentanţi ai ministerului de resort, din care
un preşedinte şi un secretar;
b) 3 reprezentanţi ai depozitarilor;
c) 2 reprezentanţi ai Federaţiei Naţionale a
Producătorilor Agricoli din România;
d) 2 reprezentanţi ai Federaţiei Patronale Române din
Industria Alimentară - Romalimenta;
e) 2 reprezentanţi ai Comisiei Naţionale de Gradare a
Seminţelor de Consum, din care unul cu funcţia de secretar al Comisiei;
f) un reprezentant al Bursei Române de Mărfuri.
(4) Nominalizarea reprezentanţilor se aprobă prin ordin
al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale.
(5) Deciziile Comisiei sunt valide prin voturile
exprimate cu majoritatea calificată din numărul membrilor Comisiei şi sunt
consemnate de secretarul Comisiei într-un proces-verbal.
(6) Comisia desemnează organismele de audit în vederea
verificării şi certificării condiţiilor financiare şi tehnice ale operatorilor
economici care solicită licenţa."
2. Articolul 2 se
abrogă.
3. Articolul 3 se abrogă.
4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 4. - (1) Operatorii economici prevăzuţi la art. 3
alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, solicită acordarea licenţei, distinct pentru fiecare
depozit, printr-o cerere scrisă, după modelul prevăzut în anexa nr. 1, care se
depune prin delegat sau prin poştă la biroul unic din cadrul ministerului de
resort.
(2) Prin cererea de eliberare a licenţei, depozitarul
se angajează să respecte prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
141/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezentelor norme
metodologice.
(3) Cererile de licenţă se înregistrează separat
într-un registru şi se transmit la secretariatul Comisiei.
(4) După înregistrarea cererilor, secretarul Comisiei
convoacă întrunirea Comisiei, în vederea desemnării organismelor de audit
pentru verificarea şi certificarea condiţiilor financiare şi tehnice ale
operatorilor economici care solicită licenţa.
(5) Comisia transmite în scris reprezentanţilor
organismelor de audit prevăzute la art. 41 decizia de începere a
acţiunii de verificare şi certificare a condiţiilor financiare şi tehnice
pentru depozitele care au depus cereri de acordare a licenţei."
5. După articolul 4 se introduce un nou articol,
articolul 41, cu următorul cuprins:
„Art. 41. - (1) Organismele de audit se
constituie în fiecare judeţ din:
a) 2 reprezentanţi ai direcţiei pentru agricultură şi
dezvoltare rurală judeţene, respectiv cel care se ocupă de autorizarea
spaţiilor de depozitare în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2006
pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei pe filiera cerealelor şi
a produselor procesate din cereale, aprobată cu modificări prin Legea nr.
225/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi un auditor, numiţi
prin decizie de directorul coordonator;
b) un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor
publice judeţene, desemnat de conducerea acesteia.
(2) Organismul de audit judeţean desemnat, împreună cu
reprezentantul operatorului economic care a depus cererea pentru acordarea
licenţei, se deplasează la depozitul care urmează să fie verificat.
(3) Administratorul depozitului are obligaţia să pună
la dispoziţia organismului de audit următoarele documente:
a) autorizaţia de depozit;
b) actul constitutiv sau statutul societăţii;
c) certificatul de înregistrare al firmei;
d) documentele de proprietate asupra depozitului pentru
care se solicită acordarea licenţei şi/sau contractul de închiriere;
e) contractul de muncă şi/sau de prestări de servicii
încheiat cu cel puţin un gradator autorizat, în condiţiile legii;
f) buletinul de verificare metrologică anuală a
aparatelor de măsură şi cântărire;
g) contractul de asigurare a depozitului pentru care se
solicită acordarea licenţei şi dovada plăţii primelor de asigurare;
h) autorizaţia sanitară de funcţionare a depozitului
pentru care se solicită acordarea licenţei;
i) autorizaţia de protecţie a muncii;
j) autorizaţia sau acordul privind paza contra
incendiilor, după caz;
k) autorizaţia de mediu;
l) contractul de muncă încheiat cu personalul de
specialitate calificat - laboranţi, gestionari, operatori, silozari - care să
asigure în condiţii corespunzătoare recepţionarea şi restituirea cantitativă şi
calitativă a seminţelor de consum depozitate, precum şi o bună stare de
conservare a acestora pe perioada depozitării, în conformitate cu legislaţia în
vigoare;
m) cazierul fiscal al depozitarului eliberat în
condiţiile legii din care să rezulte că nu au fost săvârşite fapte sancţionate
de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi de cele care privesc
disciplina financiară, inactivitatea fiscală şi neatragerea răspunderii
solidare;
n) certificat de atestare fiscală eliberat de organele
fiscale competente din care să rezulte că nu înregistrează obligaţii fiscale la
bugetul general consolidat;
o) contractul de asigurare a seminţelor de consum.
(4) Organismele de audit verifică caracteristicile
tehnice ale depozitului, operaţiunile din fluxul tehnologic, modul în care sunt
verificaţi şi controlaţi parametrii de calitate, utilajele şi instalaţiile
tehnologice din dotare, întocmind în acest sens un raport de audit care va fi
pus la dispoziţia Comisiei, având anexate copii certificate de pe documentele
prevăzute la alin. (3)."
6. Articolul 5 se abrogă.
7. Articolul 6 se abrogă.
8. Articolul 7 se abrogă.
9. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 9. - Depozitul trebuie să fie racordat la reţeaua
de alimentare cu energie electrică şi alimentare cu apă."
10. Articolul 10 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 10. - Intrarea/Ieşirea în/din incinta depozitului
se face pe o singură cale de acces specifică mijlocului de transport, iar de-a
lungul căii de acces trebuie să existe următoarele:
a) rampa de prelevare a probelor pentru determinarea
calităţii produselor aduse cu mijloace de transport;
b) dispozitiv de pază şi pentru incendiu;
c) încăpere pentru persoanele care predau sau cărora li
se restituie seminţele de consum;
d) echipamente pentru determinarea cantitativă a
seminţelor de consum intrate sau ieşite în/din depozit, cu excepţia celor
intrate/ieşite pe calea ferată sau pe apă."
11. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 11. - Depozitul trebuie să aibă următoarele:
a) încăpere pentru determinări cantitative şi laborator
pentru gradarea seminţelor de consum;
b) spaţii tehnologice pentru următoarele operaţiuni;
- descărcarea mijloacelor de transport;
- încărcarea mijloacelor de transport;
- manipulări interioare;
- depozitarea subproduselor rezultate din condiţionare,
până la valorificarea lor;
- depozitare pe termen lung;
c) utilaje pentru condiţionarea seminţelor de consum
aduse la depozit;
d) linii tehnologice de transport al produselor în/din
depozit."
12. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 12. - Laboratorul pentru gradarea seminţelor de
consum trebuie să fie dotat cu:
a) instrumente de prelevare a probelor;
b) recipiente pentru colectarea probelor;
c) instrumente pentru divizarea şi omogenizarea
probelor de laborator;
d) instrumente şi aparatura necesară pentru
determinarea factorilor de gradare;
e) panou special pentru afişarea planurilor de gradare;
f) încăpere destinată păstrării probelor-martor."
13. Articolul 13 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 13. - Spaţiile tehnologice pentru condiţionarea
seminţelor, aferente depozitului, trebuie să fie dotate cu:
a) echipamente pentru separarea corpurilor străine;
b) echipamente de protecţie împotriva poluării cu praf;
c) instalaţii de uscare."
14. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 15. - Depozitarul trebuie să îndeplinească
următoarele condiţii financiare:
a) să prezinte certificat de atestare fiscală eliberat
de organele fiscale competente din care să rezulte că nu înregistrează
obligaţii fiscale la bugetul general consolidat;
b) obligaţia de bază se constituie îndeplinită şi în
cazul contribuabililor care au depuse la organul fiscal deconturi cu suma
negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau cereri de restituire, dacă:
1. suma obligaţiilor de plată este mai mică sau egală
cu suma de rambursat/restituit;
2. sunt îndeplinite dispoziţiile referitoare la data
stingerii în cazul compensării conform art. 122 alin. (1) din Codul de
procedură fiscală. Diferenţele rezultate în urma soluţionării deconturilor cu
suma negativă de TVA cu opţiune de rambursare şi/sau a cererilor de restituire
se consideră obligaţii de plată începând cu data comunicării modului de
soluţionare a acestora;
c) să prezinte ultimul bilanţ contabil înregistrat la
organul fiscal competent în administrarea depozitarului cu excepţia unităţilor
nou-înfiinţate;
d) să prezinte certificat constatator eliberat de
registrul comerţului din care să rezulte că nu sunt depuse cereri privind
declararea procedurii insolvenţei şi că nu se află în dizolvare;
e) să prezinte cazierul fiscal al depozitarului
eliberat în condiţiile legii din care să rezulte că nu au fost săvârşite fapte
sancţionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum şi de cele care
privesc disciplina financiară, inactivitatea fiscală şi neatragerea răspunderii
solidare."
15. Articolul 16 se
abrogă.
16. Articolul 17 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 17. - Depozitarul este obligat să asigure
organismului de audit desemnat accesul în incinta spaţiilor de depozitare şi să
pună la dispoziţia acestuia documentele necesare în vederea acordării
licenţei."
17. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 18. - (1) In vederea acordării licenţei de către
Comisie, organismul de audit verifică în teren îndeplinirea condiţiilor tehnice
şi financiare menţionate.
(2) Secretarul Comisiei convoacă întrunirea acesteia,
imediat după primirea rapoartelor de audit, pentru analizarea şi pronunţarea cu
privire la acordarea licenţei sau respingerea cererii.
(3) După luarea deciziei, secretarul Comisiei
înştiinţează în scris depozitarul asupra celor decise.
(4) Licenţa de depozit se eliberează contra unei taxe
care se face venit la bugetul de stat."
18. Articolul 20 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 20. - In cazul în care unui depozitar i-a fost
respinsă definitiv cererea de eliberare a licenţei, acesta se poate adresa cu o
nouă cerere după ce a luat măsurile de remediere a deficienţelor tehnice
constatate de organismul de audit şi face dovada îndeplinirii condiţiilor
tehnice şi financiare."
19. La articolul 23,
alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) In caz de restrângere a capacităţii de depozitare
pentru care s-a acordat licenţa, depozitarul solicită printr-o cerere
eliberarea unei noi licenţe. Eliberarea noii licenţe se va face simultan cu
anularea celei vechi, cu plata taxei de eliberare."
20. Articolul 24 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 24. - (1) Licenţa, al cărei model este prevăzut
în anexa nr. 2, se acordă pentru o perioadă de 5 ani de la data emiterii ei,
pentru fiecare depozit.
(2) Secretarul Comisiei are obligaţia de a deschide un
registru de evidenţă pentru licenţele de depozit eliberate, prelungite,
suspendate, anulate sau expirate, al cărui model este prevăzut în anexa nr.
3."
21. Articolul 26 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 26. - Depozitele pentru care un depozitar a
primit licenţa vor fi utilizate pentru desfăşurarea activităţii de depozitare a
seminţelor de consum."
22. Articolul 29 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 29. - Licenţele se suspendă de Comisie în
următoarele situaţii:
a) neîndeplinirea condiţiilor tehnice existente la data
acordării licenţei;
b) neîndeplinirea condiţiilor financiare care au stat
la baza acordării licenţei;
c) neprelungirea contractelor de asigurare împotriva
factorilor naturali şi de risc, pentru spaţiile de depozitare şi seminţele de
consum depozitate;
d) nepăstrarea seminţelor de consum pentru care s-au
eliberat certificate de depozit în depozitele pentru care s-a acordat licenţa;
e) nefurnizarea informaţiilor şi/sau a documentelor
referitoare la licenţiere, specificate în prezentele norme metodologice, cerute
de organismele de audit, şi nefacilitarea accesului acestora în toate
încăperile/celulele depozitului licenţiat;
f) neafişarea licenţei de depozit şi a tarifului de
depozitare practicat, într-un loc vizibil, în spaţiile destinate relaţiei cu
publicul;
g) neplata către bugetul schemei de garantare pentru
certificatele de depozit a cotei de 0,5% din valoarea seminţelor de consum
depozitate."
23. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 30. - (1) Suspendarea licenţei se dispune atunci
când una sau mai multe dintre situaţiile prevăzute la art. 29 au fost
constatate, pe bază de proces-verbal, de către organismele de audit.
(2) Suspendarea durează până la remedierea
deficienţelor care au determinat-o, dar nu mai mult de 6 luni."
24. Articolul 31 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 31. - Licenţa se anulează în următoarele
situaţii:
a) transmiterea de date şi informaţii voit eronate
privind respectarea condiţiilor tehnice şi/sau financiare;
b) eliberarea unei noi licenţe pentru o capacitate de
depozitare extinsă sau restrânsă;
c) la deschiderea procedurii de insolvenţă a
depozitarului. In acest caz se anulează toate licenţele depozitarului;
d) depozitarul emite fără acoperire un certificat de
depozit;
e) depozitarul nu a remediat deficienţele în termen de
6 luni de la suspendarea licenţei;
f) eliberarea certificatelor de depozit pentru o
cantitate de seminţe de consum ce depăşeşte capacitatea de depozitare înscrisă
în licenţă;
g) depozitarul refuză predarea cantităţii de seminţe de
consum înscrise în certificatul de depozit, la gradul determinat la recepţie.
Nu se consideră refuz nepredarea cantităţii de seminţe de consum a cărei
valoare este egală cu valoarea cheltuielilor de depozitare neachitate;
h) depozitarul nu mai are în posesie seminţele de
consum, conform datelor înscrise în certificatul de depozit."
25. Articolul 35 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 35. - Depozitarul a cărui licenţă este
suspendată, anulată sau retrasă este obligat să anunţe, în termen de 7 zile de
la data suspendării, anulării sau retragerii licenţei, după caz, toţi
deţinătorii de certificate de depozit eliberate de acesta."
26. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 36. - Constituie contravenţii următoarele fapte:
a) neîndeplinirea condiţiilor tehnice existente la data
acordării licenţei;
b) nerespectarea de către depozitar a obligaţiei
transmiterii poliţei de asigurare a seminţelor de consum cesionate în favoarea
Administratorului, precum şi neprelungirea contractelor de asigurare împotriva
factorilor naturali şi de risc pentru depozitul licenţiat şi pentru seminţele
de consum depozitate, aferente certificatelor de depozit eliberate;
c) neremiterea deţinătorului de certificate de depozit
a seminţelor de consum în aceeaşi cantitate şi de aceeaşi calitate cu cele
specificate în certificatul de depozit;
d) nepăstrarea seminţelor de consum pentru care s-au
eliberat certificate de depozit în depozitele licenţiate;
e) nefurnizarea tuturor informaţiilor şi documentelor
cerute de organismele de audit şi nepermiterea accesului acestora în
încăperile/celulele depozitului licenţiat;
f) neafişarea tarifului de depozitare practicat, la loc
vizibil;
g) emiterea certificatelor de depozit pentru o
cantitate sau calitate a seminţelor de consum diferită de cea predată în
vederea depozitării de deponenţi;
h) neanunţarea de către depozitar a tuturor
deţinătorilor de certificate de depozit eliberate de acesta, în termen de 7
zile de la data suspendării, anulării sau retragerii licenţei, după caz, a
faptului că i s-a suspendat, anulat sau retras licenţa."
27. Articolul 37 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 37. - Contravenţiile prevăzute la art. 36 se
sancţionează după cum urmează:
a) cu amendă de la 1.500 lei la 2.500 lei, faptele
prevăzute la lit. b) şi f);
b) cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei, faptele
prevăzute la lit. a);
c) cu amendă de la 5.000 lei la 8.000 lei, faptele
prevăzute la lit. c) şi e);
d) cu amendă de la 8.000 lei la 10.000 lei, faptele
prevăzute la lit. d) si h);
e) cu amendă de la 10.000 lei la 12.500 lei, faptele
prevăzute la lit. g)."
28. Articolul 38 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 38. - (1) Constatarea contravenţiilor şi
aplicarea sancţiunilor prevăzute se fac de către persoanele împuternicite prin
ordin al ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale. (2)
Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la
data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării
acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute la art. 37, agentul
constatator făcând menţiune despre această posibilitate în
procesul-verbal."
29. Articolul 39 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 39. - Contravenţiilor prevăzute la art. 36 le
sunt aplicabile prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."
30. Articolul 40 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 40. - (1) Administratorul va ţine evidenţa
certificatelor de depozit tipărite şi distribuite depozitarilor licenţiaţi în
Registrul special al certificatelor de depozit, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 4a).
(2) Ministerul de resort încheie contracte de tipărire
a licenţelor de depozit cu Compania Naţională «Imprimeria Naţională» -
S.A."
31. Articolul 41 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 41. - (1) Administratorul va prelua certificatele
de depozit tipărite de «Imprimeria Naţională» - S.A. pe bază de proces-verbal
de predare-primire încheiat cu aceasta.
(2) Administratorul va preda certificatele de depozit
depozitarilor licenţiaţi, la cererea acestora, pe baza licenţei de depozit şi a
procesului-verbal de predare-primire încheiat cu aceştia."
32. La articolul 42,
alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 42. - (1) Certificatul de depozit este documentul
în formă materială care constituie titlu de credit negociabil, reprezentativ al
mărfii, la ordin, emis de un depozitar care are licenţă de depozit, a primit
certificate de depozit de la Administrator şi le poate elibera la cererea
deponenţilor pentru seminţele de consum depozitate în condiţiile Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 149/2003, cu modificările şi completările ulterioare."
33. La articolul 42,
după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul
cuprins:
„(4) Depozitarul este obligat să transmită către
Administrator la data încheierii contractului de asigurare, poliţa de asigurare
pentru seminţele de consum pentru care s-a emis certificatul de depozit,
cesionată în favoarea acestuia."
34. Articolul 43 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 43. - (1) Modelul certificatului de depozit este
prevăzut în anexele nr. 5a)-5c).
(2) Certificatul de depozit prevăzut în anexa nr. 5a)
se eliberează deponentului la predarea seminţelor de consum şi se reţine de
depozitar la restituirea seminţelor predate.
(3) Certificatul de depozit prevăzut în anexa nr. 5b)
se eliberează deponentului în situaţia în care acesta doreşte să gajeze
seminţele de consum depozitate.
(4) Certificatul de depozit prevăzut în anexa nr. 5c)
se păstrează la depozitar."
35. La articolul 45,
alineatul (1) se abrogă.
36. Articolul 48 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 48. - Reprezentantul Administratorului şi
persoanele abilitate de ministerul de resort sunt împuternicite să examineze
toate registrele, evidenţele, actele, documentele şi contractele depozitarului
căruia i s-a eliberat licenţa de depozit."
37. Articolul 49 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 49. - Depozitarii sunt obligaţi ca la eliberarea
certificatelor de depozit să ţină evidenţa acestora într-un registru întocmit
conform anexei nr. 6 şi să comunice Administratorului, în termen de 5 zile de
la eliberarea unui certificat de depozit, acest registru de evidenţă pentru
înscrierea în Registrul special al certificatelor de depozit."
38. Articolul 50 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 50. -Administratorul va evidenţia în Registrul
special al certificatelor de depozit circulaţia certificatelor de depozit puse
la dispoziţia depozitarilor licenţiaţi la data primirii de la aceştia a
comunicării prevăzute la art. 49."
39. Articolul 51 se
abrogă.
40. La articolul 52, alineatul (1) se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 52. - (1) Modelul registrului special al
certificatelor de depozit este prevăzut în anexa nr. 4a)."
41. Articolul 53 se abrogă.
42. Articolul 54 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 54. - Depozitarii sunt obligaţi să ţină evidenţa
certificatelor de depozit în registru conform modelului prevăzut în anexa nr.
6."
43. Articolul 64 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 64. - In situaţia în care depozitarul nu mai
deţine seminţele de consum, conform datelor înscrise în certificatul de
depozit, protejarea intereselor financiare ale deponenţilor se realizează prin
schema de garantare pentru certificatele de depozit."
44. Articolul 69 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 69. - Schema de garantare pentru certificatele de
depozit este administrată de Fondul de Garantare a Creditului Rural - IFN -
S.A."
45. Articolul 70 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 70. - (1) Administratorul trebuie să acopere
minimum 10% şi maximum 20% din valoarea totală a certificatelor de depozit
emise şi aflate în evidenţa sa.
(2) In situaţia în care prin emiterea certificatelor de
depozit valoarea disponibilităţilor Administratorului, constituite conform art.
31 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, se situează sub nivelul minim de 10%, Administratorul
va notifica Comisia, care va decide cu privire la expunere."
46. Articolul 71 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 71. - (1) Cota prevăzută la art. 31 alin. (3)
lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, se virează de către depozitar prin ordin de plată în
contul Administratorului, în termen de 5 zile de la data efectuării
depozitării, calculată la preţul de despăgubire.
(2) Depăşirea termenului prevăzut la alin. (1) se
sancţionează cu plata penalităţii de întârziere de 0,1% pentru fiecare zi de
întârziere, calculată începând cu ziua următoare celei în care trebuia să se
efectueze plata cotei prevăzute la alin. (1)."
47. Articolul 72 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 72. - Corectitudinea calculării şi virării sumei
datorate de depozitari revine Administratorului."
48. Articolul 73 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 73. -In cazul în care deţinătorul certificatului
de depozit în situaţiile prevăzute în prezentele norme metodologice nu intră în
posesia seminţelor de consum, acesta sau creditorul gajist poate solicita,
printr-o cerere argumentată cu dovezi, să fie despăgubit de către
Administratorul schemei de garantare a certificatului de depozit. In acest
scop, va prezenta pe lângă cererea de despăgubire şi următoarele documente:
a) certificat de depozit valabil sau, după caz, talon
de gaj în copie;
b) contract de depozitare în copie;
c) solicitarea, depusă de către deponent către
depozitar, privind eliberarea cantităţilor înscrise în certificat şi
înregistrată la sediul depozitarului cu cel puţin 14 zile lucrătoare în urmă
sau, după caz, confirmarea inexistenţei sau indisponibilităţii stocurilor
înscrise în certificatul de depozit de către administratorul
judiciar/lichidatorul numit în condiţiile legii privind procedura insolvenţei,
cu precizarea numărului de înregistrare în evidenţele depozitarului."
49. Articolul 74 se modifică şi va avea următorul
cuprins:
„Art. 74. - (1) Administratorul va efectua o verificare
la sediul depozitarului, în prezenţa acestuia, cu privire la existenţa stocului
de seminţe de consum înscrise în certificatul de depozit indisponibil, în urma
căreia va întocmi un proces-verbal prin care va constata situaţia stocului şi
cauza indisponibilităţii seminţelor de consum. Procesul-verbal va fi încheiat
între reprezentantul Fondului de Garantare a Creditului Rural - IFN - S.A., în
calitate de Administrator, şi reprezentanţii depozitarului, iar propunerile
conţinute în acest document vor fi supuse aprobării Comisiei.
(2) In termen de 30 de zile de la primirea cererii de
despăgubire, pe baza procesului-verbal de constatare, Administratorul va
proceda la stabilirea valorii certificatului de depozit indisponibil, calculată
la preţul de despăgubire valabil la data cererii de eliberare a cantităţilor de
seminţe de către depozitar."
50. Articolul 75 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 75. - In termen de maximum 30 de zile de la data
aprobării cererii de despăgubire, Administratorul va plăti contravaloarea
certificatului de depozit."
51. Articolul 76 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 76. - (1) Deţinătorul certificatului de depozit
sau creditorul gajist păgubit primeşte contravaloarea seminţelor de consum
înscrise în certificatul de depozit de la Fondul de Garantare a Creditului
Rural - IFN - S.A., după ce restituie certificatul de depozit şi talonul de gaj
acestuia în original.
(2) Contravaloarea seminţelor de consum se calculează
la preţul de despăgubire valabil la data solicitării deponentului a restituirii
de către depozitar a seminţelor de consum.
(3) Preţul de despăgubire al seminţelor de consum
stabilit de Comisia prevăzută la art. 3 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
149/2003, cu modificările şi completările ulterioare, va fi comunicat
Administratorului de către preşedintele acesteia în fiecare zi de vineri din
săptămână şi va fi cel valabil până la următoarea comunicare.
(4) Preţul de despăgubire prevăzut la alin. (3) va fi
publicat de către Administrator în presa de largă circulaţie, cu adresabilitate
mediului rural, precum şi în media TV şi pe site-urile www.madr.ro şi www.fgcr.ro".
52. Articolul 77 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 77. - (1) In cazul plăţilor efectuate de către
Administrator, acesta va recupera sumele plătite deţinătorului certificatului
de depozit sau creditorului gajist de la depozitar în procedura prevăzută la
art. 31 alin. (8) şi (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) In cazul în care plata este făcută din fondurile
alocate de către ministerul de resort şi din dobânzile încasate de
Administrator la depozitele constituite prin plasarea sumelor alocate de
ministerul de resort, înscrisul care constituie titlul executoriu şi care va
cuprinde elementele actului administrativ fiscal prevăzute de Codul de
procedură fiscală, precum şi elementele specifice, acolo unde este necesar, va
fi transmis pentru executare silită organelor fiscale competente ale Agenţiei
Naţionale de Administrare Fiscală, iar în procedura insolvenţei Administratorul
va participa în nume propriu, având rangul unui creditor privilegiat.
Formularul înscrisului care constituie titlul executoriu va fi aprobat prin
ordin comun al ministrului finanţelor publice şi al ministrului agriculturii,
pădurilor şi dezvoltării rurale.
(3) In cazul în care plata este făcută din sursele
constituite de depozitari şi dobânda aferentă, creanţele rezultate vor fi
realizate de către Administrator prin procedura comună de executare, conform
Codului de procedură civilă şi Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei,
cu modificările şi completările ulterioare, având calitatea de creditor
chirografar."
53. Articolul 78 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 78. - (1) Administratorul va garanta în baza
prezentelor norme metodologice rambursarea valorii seminţelor de consum
nerestituite din cantităţile datorate specificate în certificatele de depozit,
emise de depozitarii cărora li s-a acordat licenţa de depozit, deţinătorilor
certificatelor de depozit şi/sau creditorilor şi va gestiona registrul
certificatelor de depozit.
(2) Administratorul va utiliza disponibilităţile
constituite conform art. 31 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
141/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu
modificările şi completările ulterioare, pentru plata contravalorii seminţelor
de consum pentru care s-au emis certificate de depozit, atunci când depozitele
devin indisponibile, în următoarea ordine de priorităţi:
a) contribuţia depozitarilor acumulată în schema de
garantare pentru certificatele de depozit, inclusiv dobânda aferentă;
b) creanţele Administratorului rezultate din utilizarea
surselor de la lit. a) pentru plata certificatelor de depozit;
c) dobânda acumulată la suma de 42.000 mii lei, alocată
Administratorului de ministerul de resort;
d) suma alocată de ministerul de resort.
(3) In situaţia în care depozitarul nu mai are în
posesie seminţele de consum specificate în certificatul de depozit, precum şi
în cazul în care depozitarul este declarat în insolvenţă şi administratorul
judiciar/lichidatorul numit în condiţiile legii privind procedura insolvenţei
confirmă inexistenţa sau indisponibilitatea stocurilor înscrise în certificatul
de depozit, protejarea intereselor financiare ale deponentului se realizează de
către Administrator prin plata contravalorii seminţelor înscrise în acesta.
(4) Administratorul va proceda la stabilirea
contravalorii certificatului de depozit indisponibil, calculată la preţul de
despăgubire, în termen de maximum 30 de zile de la data sesizăm de către
deponenţi şi/sau creditori.
(5) In termen de maximum 30 de zile de la stabilirea
contravalorii certificatelor de depozit indisponibile, Administratorul va
despăgubi deţinătorii certificatelor de depozit şi/sau creditorii, în
conformitate cu prevederile art. 73 şi 75.
(6) Bugetul ministerului de resort pe anul 2009 se
suplimentează cu suma de 42.000 mii lei, prin diminuarea corespunzătoare a
bugetului Ministerului Finanţelor Publice pe anul 2009 cu aceeaşi sumă, aceasta
asigurându-se prin diminuarea sumei alocate majorării capitalului social al CEC
Bank - S.A., conform prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 141/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
149/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
(7) Ministerul de resort va pune la dispoziţia Fondului
de Garantare a Creditului Rural - IFN - S.A. suma de 42.000 mii lei, în baza
unei convenţii prin care se stabilesc drepturile şi obligaţiile părţilor.
(8) Ministerul de resort va evidenţia în contabilitate
operaţiunile privind sumele alocate de la bugetul de stat Administratorului, pe
baza contului de execuţie transmis lunar de acesta."
54. Anexele nr. 1,
2a), 2b), 2c) şi 3 se abrogă.
55. Se introduc anexele nr. 1, 2, 3, 4a), 5a), 5b),
5c) şi 6, prevăzute în anexele nr. 1-8*) la prezenta hotărâre.
Art. II. - Depozitarii care solicită acordarea licenţei
de depozit în anul 2009 vor putea depune cereri scrise în termen de 10 zile
lucrătoare de la publicarea prezentei hotărâri.
Art. III. - Punctele 26, 27 şi 28 ale articolului I
intră în vigoare la 15 zile de la publicarea prezentei hotărâri în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Art. IV. - Hotărârea Guvernului nr. 752/2008 privind
aprobarea Statutului Fondului de garantare pentru certificatele de depozit,
publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 686 din 8 octombrie
2008, se abrogă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
*) Anexele nr. 1-8 sunt reproduse în facsimil.
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la normele metodologice)
....................................................................................
(denumire operator economic şi forma de organizare)
adresa.....................................................................
telefon................................fax................................
cod unic de
înregistrare..........................................
cont nr.................................deschis
la.....................
capital
social..........................................................
Nr...............................din........................................
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE
Nr................/...............
CERERE
PENTRU ACORDAREA/ PRELUNGIREA/
EXTINDEREA/RETRAGEREA/ANULAREA LICENŢEI DE DEPOZIT PENTRU SEMINŢE DE CONSUM
Subsemnatul................................................reprezentant
al.......................................în calitate
de..............................................legitimat
cu.......................................vă rog să acordaţi:
licenţa de
depozit
|_____|
prelungirea licenţei de depozit
nr................................. |_____|
extinderea/retragerea licenţei de depozit nr.....................
|_____|
anularea licenţei de depozit
nr........................................... |_____|
Pentru depozitul situat în :
..............................................................................................................................................................
(localitatea, judeţul)
Spaţiul de depozitare
(Siloz, Bază orizontală)
|
Număr celule
|
Capacitate tone
|
Magazii
|
Capacitate tone
|
Capacitate totală
tone
|
|
|
|
|
|
|
Prin prezenta cerere pentru acordarea licenţei de
depozit în calitate de depozitar mă oblig să respect prevederile Codului
comercial, precum şi celelalte dispoziţii legale în vigoare cu privire la
acordarea licenţei de depozit.
Data
Semnătura
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la normele metodologice)
|
ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR
SI DEZVOLTĂRII RURALE
|
LICENŢĂ
de depozit pentru seminţele de consum
Nr........................Seria..............
MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII
RURALE ,
Comisia pentru acordarea licenţelor de depozit,
în baza art. 5 alin (1) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 141/2002 privind reglementarea depozitării seminţelor de consum,
regimul certificatelor de depozit pentru acestea şi constituirea Fondului de
garantare pentru certificatele de depozit, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 149/2003, cu modificările si completările ulterioare, acordă
|
(denumire)
|
|
(sediu)
|
|
(cod unic de înregistrare)
|
Licenţa de depozit şi dreptul de a elibera certificate
de depozit pentru depozitul .......situat în
localitatea......judeţul......pentru capacitatea de depozitare de......tone.
Spaţiul de depozitare
( Siloz, Bază orizontală)
|
Număr celule
|
Capacitate tone
|
Magazii
|
Capacitate tone
|
Capacitate totală
tone
|
|
|
|
|
|
|
Termen de valabilitate
|
|
-
|
|
Termen de prelungire
|
|
-
|
|
Licenţa de depozit pentru seminţele de consum se poate
prelungi conform art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 141/2002,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 149/2003, cu modificările
şi completările ulterioare.
PREŞEDINTE
ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la normele metodologice)
Registrul de evidenţă a licenţelor de depozit
Nr. crt.
|
Denumirea si
sediul depozitarului
|
Codul unic de înregistrare al
depozitarului
|
Adresa depozitului
licenţiat
|
Licenţa
eliberată cu
seria, nr., la
data
|
Capacitatea
pentru care
s-a eliberat
licenţa
-to-
|
Numărul si
data prelungirii/
anulării/
suspendării/
expirării
licenţei
|
Numele si prenumele delegatului
|
Legitimat cu........
|
Semnătura
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 4 [Anexa nr. 4a) la normele metodologice]
Registrul special al certificatelor de depozit
Nr.
crt.
|
Denumirea si sediul depozitarului
|
Codul unic de înregistrare al
depozitarului
|
Adresa
depozitului
licenţiat
|
Licenţa
eliberată cu
seria, nr., la
data
|
Capacitatea
pentru care
s-a eliberat
licenţa
-to-
|
Nr. si data
prelungirii/
suspendării/
anulării
licenţei
|
Seria si
numărul
certificatelor
de depozit
primite
|
Seria şi
numărul
certificatelor
de depozit
eliberate
|
Seria si
numărul
certificatelor
de depozit
returnate
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 5 [Anexa nr. 5a) la normele metodologice]
CERTIFICAT DE DEPOZIT
-faţă-
LICENŢA DE DEPOZIT Nr.
___________/____________
|
SERIE ŞI NUMĂR
CERTIFICAT DE DEPOZIT
FGR 0000001
|
CERTIFICAT DE DEPOZIT PENTRU
SEMINŢE DE CONSUM
Eliberat la data de ________/_________ /_________ Valabil până la
__________/________ /_____
De către: (nume
depozitar)___________________________________________________
Adresa
depozitar___________________________________________________________
Cod unic de înregistrare ai
depozitarului________________________________________
Adresa
depozit_____________________________________________________________
DEPOZIT LICENŢIAT în
conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 141/2002,
cu modificările şi completările ulterioare
Cantitatea şi calitatea (greutatea şi gradul) sunt cele
determinate de către gradatori autorizaţi conîorm legislaţiei în vigoare.
Seminţele de consum depozitate sunt asigurate în totalitate de către
depozitarul semnatar, conform legislaţiei. Deţinătorul acestui certificat va
solicita predarea seminţelor în cel mult un an de zile de la data înscrisă în
certificat. Depozitarul este obligat să predea seminţele de consum conform
cantităţii şi calităţii înscrise în certificatul de depozit în termen de
maximum 7 zile de la data comunicării dispoziţiei de restituire.
|
Contract de depozitare nr.
______________/_________
Incheiat ia data de
_____/______ /___
DEPONENT
_________________________
_______________________
Seminţe de consum recepţionate la data de: ____/_______ /_____
Denumire punct de recepţie:
|
Completarea frauduloasă,
modificarea sau îndepărtarea ilegală a părţilor
reprezentate de certificatul de depozit se pedepseşte conform legii
|
|
|
Contravaloarea depozitării.....
din care:
|
Plata depozitării până la
|
Seminţe de consum
_____________
|
Cantitate certificată (kg)
_____________
|
Grad alocat
_____________
|
Umiditatea %
____________
|
Masa hectolitrică (kg/hl)
_____________
|
Impurităţi ŞI/sau corpuri străine %
_____________
|
Plătit în avans
- lei -
|
Rest de plătit -lei-
|
Zi
|
Lună
|
An
|
ELIBERAT DE DEPOZITUL (nume depozit)
__________________________________________
REPREZENTAT DE (nume şi prenume depozitar sau reprezentantul
acestuia)___________________
Semnătură autorizată ____________________________ Loc
ştampilă________________________
|
Tarifele includ operaţiunile de recepţie, uscare, condiţionare,
asigurare, depozitare, păstrare şi restituirea seminţelor de consum.
|
Spărturi(%)_______________________Conţinutul de gluten umed (%)
___________ Indice de deformare a glutenului(mm) _____________
Conţinut ulei*(%)________________________Alte caracteristici
fizico-chimice________________________________
*)dupa caz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(verso)
SPAŢIU DESTINA
T DEŢINĂ TORULUI DE CERTIFICA T DE DEPOZIT
Subsemnatul, deponent, cedez acest certificat de
depozit pentru seminţele de consum în favoarea beneficiarului şi confirm
faptul că la data înscrisă am calitatea de proprietar pentru cele înscrise şi
menţionez că nu există alte gajuri asupra seminţelor de consum respective.
Date identificare proprietar Nume
|______________________________| Prenume
|_______________________________________|
Cod numeric |_______________________| Cod unic de înregistrare
|__________________| Adresa |_________________________|
Beneficiar |_______________________|
Adresa
|_______________________| Dată
transfer proprietate |_____|_____|_____|
Semnătura şi |________________________|
ştampila
|
ANEXA Nr. 6 [Anexa nr. 5b) la normele metodologice]
CERTIFICAT DE DEPOZIT- TALON GAJ)
-faţă-
LICENŢA DE DEPOZIT Nr.
___________/____________
|
SERIE ŞI NUMĂR
CERTIFICAT DE DEPOZIT
FGR 0000001
|
CERTIFICAT DE DEPOZIT PENTRU
SEMINŢE DE CONSUM
Eliberat la data de _______/___________ /_________ Valabil până
la __________/________ /_____
De către: (nume
depozitar)___________________________________________________
Adresa
depozitar___________________________________________________________
Cod unic de înregistrare ai
depozitarului________________________________________
Adresa
depozit_____________________________________________________________
DEPOZIT LICENŢIAT în
conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 141/2002,
cu modificările şi completările ulterioare
Cantitatea şi calitatea (greutatea şi gradul) sunt cele
determinate de către gradatori autorizaţi conîorm legislaţiei în vigoare.
Seminţele de consum depozitate sunt asigurate în totalitate de către
depozitarul semnatar, conform legislaţiei. Deţinătorul acestui certificat va
solicita predarea seminţelor în cel mult un an de zile de la data înscrisă în
certificat. Depozitarul este obligat să predea seminţele de consum conform
cantităţii şi calităţii înscrise în certificatul de depozit în termen de
maximum 7 zile de la data comunicării dispoziţiei de restituire.
|
Contract de depozitare nr.
______________/_________
Incheiat ia data de
_____/______ /___
DEPONENT
_________________________
_______________________
Seminţe de consum recepţionate la data de: ____/_______ /_____
Denumire punct de recepţie:
|
Completarea frauduloasă,
modificarea sau îndepărtarea ilegală a părţilor
reprezentate de certificatul de depozit se pedepseşte conform legii
|
|
|
Contravaloarea depozitării.....
din care:
|
Plata depozitării până la
|
Seminţe de consum
_____________
|
Cantitate certificată (kg)
_____________
|
Grad alocat
_____________
|
Umiditatea %
____________
|
Masa hectolitrică (kg/hl)
_____________
|
Impurităţi ŞI/sau corpuri străine %
_____________
|
Plătit în avans-
lei
|
Rest de plătit -lei
|
Zi
|
Lună
|
An
|
ELIBERAT DE DEPOZITUL (nume depozit)
__________________________________________
REPREZENTAT DE (nume şi prenume depozitar sau reprezentantul
acestuia)___________________
Semnătură autorizată ____________________________ Loc
ştampilă________________________
|
Tarifele includ operaţiunile de recepţie, uscare, condiţionare,
asigurare, depozitare, păstrare şi restituirea seminţelor de consum.
|
Spărturi(%)_______________________Conţinutul de gluten umed (%)
___________ Indice de deformare a glutenului(mm) _____________
Conţinut ulei*(%)________________________Alte caracteristici
fizico-chimice________________________________
*)dupa caz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1)Creditat...........................................................................
Creditor...........................................................................
Credit în sumă
de............................................................
Dobânda.....................................alte
cheltuieli.................
Scadenţa..........................................................................
Observaţii..........................................................................
Data acordării
creditului....................................................
......................................................LS.
Semnătura creditatului
2)Creditat...........................................................................
Creditor...........................................................................
Credit în sumă
de............................................................
Dobânda.....................................alte
cheltuieli.................
Scadenţa..........................................................................
Observaţii..........................................................................
Data acordării creditului....................................................................
......................................................LS.
Semnătura creditatului
Atestarea plăţilor
1 )Am primit
a) Suma
de......................................................................
reprezentând...............................................................
.........................................................................................
b)
Documentul..................................................................
reprezentând..............................................................
Emis la
ordinui............................................................
Conform.....................................................................
Creditor......................................................................
Data.........................................................................
Semnătura
creditorului......................................LS.
|
ANEXA Nr. 7 [Anexa nr. 5c) la normele metodologice]
CERTIFICAT DE DEPOZIT(care rămâne la depozitar)
LICENŢA DE DEPOZIT Nr.
___________/____________
|
SERIE ŞI NUMĂR
CERTIFICAT DE DEPOZIT
FGR 0000001
|
CERTIFICAT DE DEPOZIT PENTRU
SEMINŢE DE CONSUM
Eliberat la data de ________/_________ /_________ Valabil până la
__________/________ /_____
De către: (nume
depozitar)___________________________________________________
Adresa
depozitar___________________________________________________________
Cod unic de înregistrare ai
depozitarului________________________________________
Adresa
depozit_____________________________________________________________
DEPOZIT LICENŢIAT în
conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 141/2002,
cu modificările şi completările ulterioare
Cantitatea şi calitatea (greutatea şi gradul) sunt cele
determinate de către gradatori autorizaţi conîorm legislaţiei în vigoare.
Seminţele de consum depozitate sunt asigurate în totalitate de către
depozitarul semnatar, conform legislaţiei. Deţinătorul acestui certificat va
solicita predarea seminţelor în cel mult un an de zile de la data înscrisă în
certificat. Depozitarul este obligat să predea seminţele de consum conform
cantităţii şi calităţii înscrise în certificatul de depozit în termen de
maximum 7 zile de la data comunicării dispoziţiei de restituire.
|
Contract de depozitare nr.
______________/_________
Incheiat ia data de
_____/______ /___
DEPONENT
_________________________
_______________________
Seminţe de consum recepţionate la data de: _____/______ /_____
Denumire punct de recepţie:
|
Completarea frauduloasă,
modificarea sau îndepărtarea ilegală a părţilor
reprezentate de certificatul de depozit se pedepseşte conform legii
|
|
|
Contravaloarea depozitării.....
din care:
|
Plata depozitării până la
|
Seminţe de consum
_____________
|
Cantitate certificată (kg)
_____________
|
Grad alocat
_____________
|
Umiditatea %
____________
|
Masa hectolitrică (kg/hl)
_____________
|
Impurităţi si/sau corpuri străine %
_____________
|
Plătit în avans-
lei
|
Rest de plătit -lei
|
Zi
|
Lună
|
An
|
ELIBERAT DE DEPOZITUL (nume depozit)
__________________________________________
REPREZENTAT DE (nume şi prenume depozitar sau reprezentantul
acestuia)___________________
Semnătură autorizată ____________________________ Loc
ştampilă________________________
|
Tarifele includ operaţiunile de recepţie, uscare, condiţionare,
asigurare, depozitare, păstrare şi restituirea seminţelor de consum.
|
Spărturi(%)_______________________Conţinutul de gluten umed (%)
___________ Indice de deformare a glutenului(mm) _____________
Conţinut ulei*(%)________________________Alte caracteristici
fizico-chimice________________________________
*)dupa caz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 8 (Anexa nr. 6 la normele metodologice)
Registrul de evidenţă a certificatelor de depozit
Depozitarul.................................
Sediul.......................................
C.U.I.......................................
Registrul Comerţului...................
Nr. licenţă de depozit..................
Certificate de depozit primite
|
Certificate de depozit eliberate
|
Certificate de depozit anulate
|
Certificate de depozit necompletate
|
Certificate de depozit restituite
|
Seria si nr.
|
Cantitate
to
|
Seria şi nr
|
Cantitate
to
|
Seria şi nr
|
Cantitate
to
|
Seria şi nr.
|
Cantitate
to
|
seria FGR
nr...............
la seria FGR
nr. ..............
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0001-0005
|
0001-0003
|
|
-
|
|
0004-0005
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|