HOTARARE Nr. 81 din 11 februarie 1999
privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari
pentru Electrotehnica - ICMET Craiova
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 69 din 18 februarie 1999
In temeiul art. 25 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind
reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare,
aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare,
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
(1) Se infiinteaza Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari
pentru Electrotehnica - ICMET Craiova in coordonarea Ministerului Industriei si
Comertului, prin reorganizarea Institutului de Cercetari si Proiectari pentru
Masini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice si Tractiune - ICMET
Craiova, care isi inceteaza activitatea.
(2) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru Electrotehnica
- ICMET Craiova este persoana juridica romana care functioneaza in conformitate
cu prevederile art. 17 - 21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind
reglementarea organizarii si finantarii activitatii de cercetare-dezvoltare,
aprobata si modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(3) Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova are sediul in municipiul Craiova, Calea
Bucuresti nr. 144, judetul Dolj.
Art. 2
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova are ca obiect principal de activitate:
a) cercetare-dezvoltare in domeniul echipamentului electrotehnic;
b) cercetare-dezvoltare in domeniul fortelor mari;
c) incercari de inalta tensiune si mare putere;
d) calibrari;
e) masuratori;
f) autorizari si certificari de conformitate in domeniu.
Art. 3
Structura organizatorica a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si
Incercari pentru Electrotehnica - ICMET Craiova este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 4
Patrimoniul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari
pentru Electrotehnica - ICMET Craiova, reevaluat potrivit reglementarilor
legale in vigoare, este de 2.698.527 mii lei si se preia de la Institutul de
Cercetari si Proiectari pentru Masini Electrice, Transformatoare, Echipamente
Electrice si Tractiune - ICMET Craiova, pe baza de protocol de
predare-preluare, conform bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie
1998.
Art. 5
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova isi desfasoara activitatea in conformitate cu
reglementarile legale in vigoare si cu regulamentul de organizare si functionare
prevazut in anexa nr. 2.
Art. 6
(1) Personalul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari
pentru Electrotehnica - ICMET Craiova se preia prin transfer de la Institutul
de Cercetari si Proiectari pentru Masini Electrice, Transformatoare,
Echipamente Electrice si Tractiune - ICMET Craiova si isi pastreaza salariile
avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de
munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat si inregistrat la
directia generala de munca si protectie sociala in termen de 60 de zile de la
data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
Art. 7
Ministerul Industriei si Comertului, in calitate de minister coordonator,
va cuprinde in bugetul sau de venituri si cheltuieli fondurile necesare pentru
realizarea unor investitii, dotari, aparatura, echipamente si instalatii.
Art. 8
Anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea si
functionarea Ministerului Industriei si Comertului se modifica in mod
corespunzator prevederilor prezentei hotarari.
Art. 9
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
PRIM-MINISTRU
RADU VASILE
Contrasemneaza:
Ministrul industriei si comertului,
Radu Berceanu
Agentia Nationala pentru Stiinta,
Tehnologie si Inovare
Laniy Szabolcs,
presedinte
Ministrul muncii
si protectiei sociale,
Alexandru Athanasiu
p. Ministrul finantelor,
Iosefina Morosan,
secretar de stat
ANEXA 1
INSTITUTUL NATIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE
SI INCERCARI PENTRU ELECTROTEHNICA - ICMET CRAIOVA
____________________________
| |
| CONSILIUL DE ADMINISTRATIE |
|____________________________|
_________|_________ ______________________
| | | |
|COMITET DE DIRECTIE|- - -| CONSILIUL STIINTIFIC |
|___________________| |______________________|
_________|_________
| |
| DIRECTOR GENERAL |
|___________________|
|
__________________________|_________________________
________|________ | _________|_________
| | | | |
| Oficiul juridic | | | Control financiar |
| | | | de gestiune |
|_________________| | |___________________|
|
_____________________________|______________________________
| | | |
________|_________ _________|____________ | _______|______
| | | | | | |
| DIRECTOR ADJUNCT | | DIRECTOR ADJUNCT | | | CONTABIL-SEF |
| STIINTIFIC | | PRODUCTIE, MARKETING | | | |
|__________________| |______________________| | |______________|
| | | |
_____|_____ _________|________ _____|_____ _____|_____
/ \ / \ / \ / \
| DEPARTAMENTUL | | DEPARTAMENTUL | | DEPARTAMENTUL | | DEPARTAMENTUL |
| LABORATOARE | | ACTIONARI ELECTRICE | | ASISTENTA | | FINANCIAR, |
| CERCETARE, | | SI ECHIPAMENTE | | TEHNICA | | CONTABILITATE |
| INCERCARI, | | ELECTROMECANICE | | | | |
| ETALONARI | | SPECIALE | | | | |
\_____________/ \____________________/ \_____________/ \_____________/
ANEXA 2
REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si
Incercari pentru Electrotehnica - ICMET Craiova
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Institutul National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru
Electrotehnica - ICMET Craiova, denumit in continuare institut, este persoana
juridica romana in coordonarea Ministerului Industriei si Comertului, care
functioneaza conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea si
finantarea activitatii de cercetare-dezvoltare, aprobata si modificata prin
Legea nr. 51/1996, cu modificarile ulterioare, si isi desfasoara activitatea pe
baza prevederilor legale si a prezentului regulament.
Art. 2
(1) Structura organizatorica a institutului este cuprinsa in anexa nr. 1 la
hotarare.
(2) Institutul poate infiinta, in cadrul structurii sale, si alte
subunitati fara personalitate juridica, necesare pentru realizarea obiectului
sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora si relatiile lor in
cadrul institutului si cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de
organizare si functionare.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate
Art. 3
Institutul este infiintat in scopul desfasurarii activitatii de cercetare
stiintifica, dezvoltare tehnologica in domeniul echipamentelor electrotehnice,
participarii la elaborarea strategiei domeniului si realizarii obiectivelor
stiintifice si tehnologice cuprinse in Planul national pentru
cercetare-dezvoltare si inovare.
Art. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
A. Activitati de cercetare-dezvoltare
a) in cadrul Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare
institutul realizeaza:
- cercetare-dezvoltare in domeniile:
- aparataj electric de medie si inalta tensiune;
- transformatoare speciale si de masura;
- echipament si tehnologie neconventionale, inclusiv pentru protectia
mediului;
- echipament si tehnologii electromecanice, pneumatice si hidraulice
speciale;
- actionari electrice reglabile;
- masurarea tensiunilor inalte, a curentilor tari si fortelor mari;
- magnetoelasticitate;
- compatibilitate electromagnetica;
- electronica de forta si comanda, pentru vehicule feroviare si urbane;
- automatizarea proceselor industriale;
- echipamente electrice pentru foraj terestru;
- metode, scheme si instalatii de incercare;
- substatii de tractiune urbana si miniera;
- dezvoltarea etaloanelor nationale pentru forte mari si tensiuni inalte
si asigurarea trasabilitatii la etaloanele internationale;
- cercetari experimentale pentru determinarea nivelului de performanta a
echipamentelor din domeniu;
- modelarea si proiectarea asistata de calculator;
- studii si activitate de standardizare in domeniile abordate;
- transfer tehnologic al rezultatelor cercetarilor proprii;
- elaborarea de studii si cercetari aplicative in vederea restructurarii,
retehnologizarii si modernizarii ramurilor, sectoarelor si intreprinderilor
economice;
- elaborarea de strategii, studii de diagnoza si prognoza privind
dezvoltarea domeniilor proprii;
- colaborare stiintifica internationala;
b) in afara Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare:
- cercetare aplicativa si dezvoltare tehnologica finantata de agentii
economici, care conduce la modernizarea unor procese industriale;
- cercetare tehnologica care vizeaza aplicarea unor tehnologii noi;
- valorificarea inventiilor rezultate din activitatea proprie;
- elaborare de studii si bilanturi energetice.
B. Activitati conexe activitatii de cercetare-dezvoltare:
- asistenta tehnica, consultanta, furnizare de servicii stiintifice si
tehnologice agentilor economici sau oricaror beneficiari interesati;
- incercari acreditate, de inalta tensiune, mare putere, forte mari,
compatibilitate electromagnetica si tractiune feroviara si urbana;
- calibrari (etalonari) acreditate pentru dispozitive de masurare a
fortelor, maselor, tensiunilor inalte;
- certificari de conformitate a calitatii produselor electrotehnice;
- incercari climatice la subansambluri si produse;
- incercari la materiale electrotehnice;
- activitati de comert, import-export, prestari de servicii si inchirieri
de utilaje.
C. Formare si specializare de cercetatori in domeniul propriu de activitate
D. Activitati de transfer tehnologic al rezultatelor cercetarii din
domeniul propriu de activitate catre agentii economici
E. Executie de modele, prototipuri si echipamente de serie mica, rezultate
din cercetare, in cadrul activitatii de microproductie a institutului.
CAP. 3
Patrimoniul
Art. 5
Conform bilantului contabil incheiat la data de 30 iunie 1998, institutul
are un patrimoniu propriu in valoare de 2.698.527 mii lei, care cuprinde
imobilizari corporale si necorporale.
Art. 6
(1) Institutul administreaza, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri
proprietate publica, precum si alte bunuri dobandite in conditiile legii.
Bunurile proprietate publica, precum si cele dobandite se afla in administrarea
institutului si se evidentiaza distinct in patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetarilor concretizate in active corporale si
necorporale, efectuate si finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri,
sunt bunuri dobandite, daca prin contract nu se prevede altfel, si se
inregistreaza in evidenta contabila a institutului.
(3) In exercitarea drepturilor sale institutul poseda si foloseste bunurile
aflate in patrimoniul sau si, dupa caz, dispune de acestea in conditiile legii,
in scopul realizarii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele
utilizarii acestora.
(4) Concesionarea sau inchiderea unor subunitati, servicii sau activitati
se poate face numai in scopul stimularii transferului rezultatelor activitatii
de cercetare-dezvoltare, in conditiile prevederilor legale corespunzatoare si
cu aprobarea Ministerului Industriei si Comertului, organul coordonator, si cu
avizul Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si Inovare.
(5) Patrimoniul Institutului poate fi modificat conform prevederilor legale
in vigoare.
CAP. 4
Structura organizatorica si functionala
Art. 7
(1) Institutul poate avea in structura departamente, sectii, laboratoare si
alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de
activitate.
(2) In functie de specificul activitatii, se pot organiza colective
specializate sau colective interdisciplinare proprii sau in colaborare cu alte
unitati din cercetare, din invatamant, cu societati comerciale din tara sau din
strainatate.
Art. 8
Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate in
structura institutului, precum si relatiile acestora cu tertii, putand acorda
acestor subunitati imputerniciri de reprezentare in numele institutului, cu
avizul consiliului de administratie.
Art. 9
Conducatorii departamentelor si ai subunitatilor din structura Institutului
raspund in fata consiliului de administratie si a directorului general de
indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si competentelor
incredintate de acestia.
CAP. 5
Organele de conducere
Art. 10
Conducerea institutului este asigurata de catre:
- consiliul de administratie;
- directorul general.
Orientarea si coordonarea activitatii tehnico-stiintifice din institut sunt
asigurate de consiliul stiintific.
Art. 11
(1) Consiliul de administratie al institutului este format din 7 membri
numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.
(2) Structura consiliului de administratie este alcatuita din:
- un presedinte;
- un vicepresedinte;
- 5 membri.
Art. 12
(1) Din consiliul de administratie fac parte, in mod obligatoriu:
- directorul general al institutului - presedinte;
- un reprezentant al Ministerului Industriei si Comertului;
- un reprezentant al Agentiei Nationale pentru Stiinta, Tehnologie si
Inovare;
- un reprezentant al Ministerului Finantelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale;
- presedintele consiliului stiintific.
(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi cercetatori,
cadre universitare si alti specialisti din domeniu.
(3) Consiliul de administratie isi desemneaza vicepresedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al
ministrului industriei si comertului.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave
sau pentru lipsa de activitate in executarea mandatului se face de acelasi
organ care a facut numirea.
Art. 13
(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetateni romani care:
a) isi pastreaza calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la
care provin, toate drepturile si obligatiile decurgand din aceasta calitate;
b) sunt remunerati, pentru activitatea desfasurata in aceasta calitate, cu
o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie si nu
pot participa in aceeasi calitate la societatile comerciale cu care institutul
are relatii contractuale sau interese concurente.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de
administratie cei care, personal ori sotul, copiii sau rudele pana la gradul al
doilea inclusiv, sunt, in acelasi timp, patroni sau asociati la societati
comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla
in relatii comerciale directe sau concurente.
Art. 14
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza
regulamentului propriu de functionare si cu respectarea legislatiei in vigoare.
El hotaraste in problemele privind activitatea Institutului, cu exceptia celor
care, potrivit legii, sunt date in competenta altor organe.
Art. 15
(1) Consiliul de administratie se intruneste o data pe luna sau ori de cate
ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia facandu-se de catre
presedinte sau la solicitarea a cel putin unei treimi din numarul membrilor
consiliului.
(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de presedintele
acestuia, iar in lipsa lui, de catre vicepresedinte.
Art. 16
(1) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in prezenta a cel
putin doua treimi din numarul membrilor sai. Daca nu este indeplinita aceasta
conditie, sedinta consiliului de administratie poate fi reprogramata intr-un
interval de cel mult 15 zile, avand aceeasi ordine de zi.
(2) Hotararile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor
membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumatate plus unul din numarul total al
membrilor.
Art. 17
La sedintele consiliului de administratie este invitat reprezentantul
sindicatului, in conditiile legii.
Art. 18
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administratie poate atrage
in activitatea de analiza consilieri si consultanti din diferite sectoare.
Activitatea acestora va fi recompensata material, conform prevederilor legale.
Art. 19
(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, in conditiile
legii, pentru indeplinirea atributiilor care le revin.
(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luarii unei
decizii care s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, daca au
consemnat expres punctul lor de vedere in registrul de sedinte al consiliului
de administratie si au anuntat in scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile
art. 13 alin. (1) lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare
a acestui fapt.
Art. 20
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) avizeaza modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului, infiintarea, desfiintarea si comasarea de subunitati din
structura institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului stiintific, strategia si programele concrete
de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de varf si de
modernizare a celor existente, in concordanta cu strategia generala din
domeniul propriu;
c) aproba programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care il inainteaza
Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare si Inovare;
d) analizeaza si avizeaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, pe
care il depune la Ministerul Industriei si Comertului in vederea aprobarii prin
hotarare a Guvernului;
e) analizeaza si avizeaza bilantul contabil si contul de profit si
pierderi, pe care le supune aprobarii Ministerului Finantelor, si aproba
raportul de gestiune asupra activitatii desfasurate de institut in anul
precedent;
f) analizeaza raportarea trimestriala privind activitatea realizata de
institut, aproba masuri pentru desfasurarea acesteia in conditii de echilibru
al bugetului de venituri si cheltuieli;
g) analizeaza, aproba sau, dupa caz, propune spre aprobare, potrivit
prevederilor legale, investitiile care urmeaza a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, in conditiile legii, majorarea sau diminuarea
patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor
bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, in vederea
realizarii de activitati comune care prezinta interes pentru asociati si care
se incadreaza in obiectul de activitate al institutului, cu respectarea
prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor
legale;
k) fundamenteaza si prezinta organului coordonator propuneri pentru
asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri si cheltuieli al acestuia,
pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activitatii
institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevazute la art. 36 si stabileste
modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitatilor in valuta;
n) adopta mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
o) executa orice alte atributii stabilite potrivit prevederilor legale.
Art. 21
In primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta
organului coordonator un raport asupra activitatii desfasurate in anul
precedent si asupra programului de activitate pentru anul in curs.
Art. 22
Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut,
atributiile secretariatului fiind prevazute in regulamentul de functionare a
consiliului de administratie.
Art. 23
Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de
directie compus din directorul general si directorii din structura
organizatorica a institutului.
Art. 24
Comitetul de directie executa actiunile concrete necesare pentru realizarea
obiectivelor rezultate din:
- strategia programelor de dezvoltare a institutului;
- programul anual de cercetare-dezvoltare;
- bugetul de venituri si cheltuieli;
- programul de investitii;
- sistemul de asigurare a calitatii;
- alte obligatii.
Art. 25
Comitetul de directie se intruneste decadal si ori de cate ori interesele
institutului o impun.
Art. 26
Comitetul de directie exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor stabilite de conducerea institutului si aprobate de consiliul de
administratie.
Art. 27
(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizeaza si functioneaza
comitetul de conducere care isi desfasoara activitatea in conformitate cu
propriul regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de
administratie al institutului, si este prezidat de directorul subunitatii
respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atributii si are raspunderi in limita
competentelor stabilite de directorul general al institutului si aprobate de
consiliul de administratie.
Art. 28
Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general numit
prin ordin al ministrului industriei si comertului, pe baza rezultatelor
concursului organizat conform conditiilor si criteriilor stabilite de consiliul
stiintific al institutului.
Art. 29
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si
responsabilitati:
a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului in
relatiile cu celelalte organe, organizatii si agenti economici, precum si cu
persoanele fizice din tara si din strainatate;
b) stabileste atributiile, competentele si relatiile compartimentelor de la
toate nivelurile organizatorice ale institutului si relatiile acestora cu
tertii;
c) propune modificarea structurii organizatorice si functionale a
institutului;
d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul
institutului si a salariilor personalului institutului, prin comitetul de
directie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
e) ii numeste si ii revoca pe conducatorii compartimentelor de munca din
aparatul propriu, precum si pe directorii din structura organizatorica a
institutului, cu avizul consiliului de administratie;
f) angajeaza si concediaza personalul propriu al institutului;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea personalului de
cercetare-dezvoltare, la propunerea consiliului stiintific;
h) are atributii si raspunderi similare unui ordonator de credite pentru
sumele alocate institutului de la bugetul de stat, in conditiile art. 21 alin.
(1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995, aprobata si modificata prin Legea nr.
51/1996, precum si ale Ordonantei Guvernului nr. 8/1997, aprobata si modificata
prin Legea nr. 95/1998;
i) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea
prevederilor legale;
j) adopta masuri si urmareste realizarea operatiunilor de comert exterior,
prin compartimentele proprii specializate;
k) exercita atributiile si are raspunderile care ii revin din prevederile
legale, aproba si ia masuri privind activitatea institutului, cu exceptia celor
date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe;
l) exercita orice alte atributii care ii sunt delegate de catre consiliul
de administratie;
m) poate delega, in conditiile legii, o parte din atributiile sale
celorlalte persoane din conducerea institutului.
Art. 30
(1) Consiliul stiintific este format din maximum 15 membri reprezentand
toate subunitatile stiintifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul stiintific este alcatuit din cercetatori cu realizari
deosebite, cu capacitate de sinteza si de prospectare in domeniu, cadre
didactice din invatamantul superior, salariati ai institutului sau din afara
acestuia, alesi prin vot secret de catre cadrele cu studii superioare din
institut.
(3) Consiliul stiintific este condus de un presedinte si de 2
vicepresedinti, alesi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de catre membrii
acestuia. Din consiliul stiintific fac parte, de drept, directorul general si
directorul stiintific al institutului.
(4) Consiliul stiintific se organizeaza si functioneaza in conformitate cu
regulamentul propriu. Intrunirile consiliului stiintific se tin lunar sau ori
de cate ori este nevoie.
Art. 31
Atributiile principale ale consiliului stiintific sunt urmatoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitatii de
cercetare-dezvoltare si la elaborarea Planului national pentru
cercetare-dezvoltare si inovare in domeniul propriu de activitate;
b) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice si tehnologice ale
Planului national pentru cercetare-dezvoltare si inovare;
c) examineaza si avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum si
realizarea acestora;
d) avizeaza hotararile care implica politica de cercetare a institutului si
a ramurii;
e) propune masuri pentru perfectionarea profesionala, incadrarea
personalului de cercetare in grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de incadrare
si promovare a personalului de cercetare-dezvoltare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile
si confirma rezultatele concursului;
h) organizeaza si coordoneaza desfasurarea actiunilor cu caracter
stiintific;
i) avizeaza actiunile de cooperare, interne si internationale, cu scop
stiintific;
j) avizeaza acordarea de burse de studii si stagii de perfectionare in tara
si in strainatate;
k) stabileste criteriile si conditiile de organizare a concursului pentru
functia de director general al institutului.
CAP. 6
Bugetul de venituri si cheltuieli si administrarea acestuia. Relatii
financiare
Art. 32
(1) Institutul intocmeste anual bugetul de venituri si cheltuieli, bilantul
contabil si contul de profit si pierderi, potrivit normelor metodologice
elaborate de Ministerul Finantelor.
(2) Bilantul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finantelor
si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Art. 33
(1) Veniturile si cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru
fiecare exercitiu financiar.
(2) Bugetul de venituri si cheltuieli se aproba de catre Guvern, la
propunerea Ministerului Industriei si Comertului.
Art. 34
Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul
determina anual volumul de venituri realizat si cheltuielile totale de
efectuat.
Art. 35
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform
reglementarilor cuprinse in contractele colective de munca, in limita fondului
total destinat platii salariilor, cuprins in bugetul de venituri si cheltuieli.
Art. 36
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, in situatia in care, in cursul
unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate
contracta credite cu bancile, in valoare de cel mult 20% din veniturile brute,
in termeni reali, realizate in anul precedent. Contractarea de credite peste
plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finantelor.
Art. 37
(1) Institutul hotaraste cu privire la investitiile care urmeaza a fi
realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din
surse proprii si din credite bancare, cu exceptia investitiilor care intra sub
incidenta art. 6 si 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993.
(2) In cazul investitiilor, altele decat cele prevazute la art. 6 din
Ordonanta Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau partial de la bugetul
de stat, limita de finantare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora,
iar institutul are obligatia ca in executia bugetului de venituri si cheltuieli
sa se incadreze in alocatiile bugetare aprobate.
(3) Executia investitiilor prevazute la alin. (1) si (2) se adjudeca pe
baza de licitatie publica potrivit legii privind achizitiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului
anterior, in vederea realizarii de investitii de natura celor prevazute la
alin. (1) si (2), se efectueaza cu aprobarea organului coordonator, pe baza
avizului prealabil al Ministerului Finantelor.
Art. 38
Operatiunile de incasari si plati ale institutului se efectueaza prin conturi
deschise la banci comerciale cu sediul in Romania.
(2) Institutul poate efectua operatiuni de incasari si plati in lei si in
valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa si a
normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative
in vigoare.
(3) Institutul poate efectua operatiuni de comert exterior potrivit legii.
Operatiunile de incasari si plati cu strainatatea vor fi efectuate prin conturi
bancare deschise la unitatile bancare specializate cu sediul in Romania.
Art. 39
Institutul isi va organiza controlul financiar preventiv si controlul
financiar de gestiune, potrivit legii.
CAP. 7
Reglementarea litigiilor
Art. 40
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe
cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instantelor de judecata romane
competente, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
CAP. 8
Dispozitii finale
Art. 41
(1) Prezentul regulament de organizare si functionare se completeaza cu
celelalte reglementari legale care se refera la activitatea institutelor de
cercetare-dezvoltare.
(2) Modificarile si completarile regulamentului de organizare si
functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu
respectarea actelor normative in vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei
si Comertului.
Art. 42
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament de
organizare si functionare se aplica prevederile care, potrivit dispozitiilor
legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
Art. 43
Statutul de institut national de cercetare dezvoltare se reinnoieste prin
reacreditare, care are loc intr un interval de maximum 5 ani.