Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 983 din  1990

privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 105 din 14 septembrie 1990


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Ministerul Mediului este organul central de specialitate al administratiei de stat care, pentru imbunatatirea calitatii vietii, infaptuieste, pe baze moderne, gospodarirea rationala si eficienta a apelor tarii, intretinerea si exploatarea padurilor, supravegherea si protectia mediului inconjurator, mentinerea echilibrului ecologic, ameliorarea factorilor de mediu si controlul activitatilor nucleare.
    Art. 2
    Ministerul Mediului indeplineste functia de organ central coordonator pentru domeniile sale de activitate atat in raport cu unitatile din subordinea proprie, cat si in raport cu unitatile din subordinea celorlalte organe centrale sau locale, unitatile cu caracter mixt sau privat si cu cetatenii tarii.
    Art. 3
    Ministerul Mediului colaboreaza cu celelalte ministere, avand dreptul de a solicita acestora documentatii, date si informatii necesare realizarii atributiilor sale.
    Art. 4
    Ministerul Mediului indeplineste urmatoarele atributii principale:
    A. Prin Departamentul apelor
    a) actioneaza in mod unitar, pe bazine hidrografice, prin lacurile de acumulare, derivatiile de debite, regularizarile de albii, alimentarile cu apa complexe, nodurile hidrotehnice si alte lucrari de gospodarire a apelor, pentru utilizarea optima in complex a apei, apararea impotriva efectelor distructive ale apelor, producerea de energie, piscicultura si alte folosinte;
    b) actioneaza pentru amenajarea complexa a cursurilor de apa si pentru valorificarea unor noi surse de apa in concordanta cu dezvoltarea economico-sociala a tarii;
    c) raspunde de supravegherea meteorologica, hidrologica si hidrogeologica, asigura informarea permanenta cu date si prognoze asupra apelor, avertizeaza in caz de fenomene periculoase;
    d) asigura dezvoltarea si modernizarea sistemului informational decizional in domeniul gospodaririi apelor;
    e) coreleaza lucrarile de gospodarire a apelor cu cele de combatere a eroziunii solului, de desecare, de impadurire a terenurilor degradate, cu dezvoltarea folosintelor de apa si cu lucrarile de protectie impotriva poluarii apelor;
    f) asigura aplicarea legislatiei pentru folosirea rationala a resurselor de apa, exploatarea coordonata a lucrarilor hidrotehnice, indiferent de detinatori; avizeaza aceste lucrari, in calitate de proprietar al tuturor albiilor minore ale raurilor si a surselor de apa din tara;
    g) elaboreaza norme de consum de apa si normative in domeniul apelor, asigura aplicarea conventiilor internationale in domeniul utilizarii apelor.
    B. Prin Departamentul padurilor
    a) asigura integritatea, conservarea si gospodarirea unitara a fondului forestier si a vegetatiei lemnoase din afara acestuia, intensificarea si diversificarea functiilor de protectie, sociale si de productie a padurilor, in concordanta cu cerintele mentinerii echilibrului ecologic si imbunatatirii conditiilor de mediu;
    b) raspunde de aplicarea unui regim normal de taiere in paduri, la nivelul posibilitatii reale de productie ale acestora, stabilite prin amenajamentele silvice, in conditii tehnico-economice cat mai avantajoase care sa asigure valorificarea integrala si superioara a masei lemnoase destinata productiei industriale si nevoilor locale; initiind in acest sens, din 1991 si forma de licitare a acesteia; urmareste efectuarea sistematica a controlului privind modul de respectare a regulilor silvice de exploatare a lemnului de catre beneficiarii acestuia;
    c) organizeaza si indruma lucrarile de regenerare a padurilor pe cale naturala si prin impaduriri si  actioneaza impreuna cu ceilalti detinatori de terenuri pentru readucerea in circuitul economic, prin plantatii forestiere, a terenurilor degradate din afara fondului forestier, inapte altor folosinte;
    d) actioneaza impreuna cu unitatile interesate, pentru infiintarea de perdele forestiere de protectie, precum si pentru refacerea si ingrijirea celor existente; coordoneaza lucrarile de corectare a torentilor in fondul forestier si asigura realizarea de astfel de lucrari intr-o conceptie unitara, impreuna cu alti factori interesati, pe ansamblul bazinelor hidrografice;
    e) urmareste aplicarea intregului complex de masuri tehnico-organizatorice care asigura o stare de sanatate corespunzatoare padurilor si vegetatiei lemnoase din afara fondului forestier; previne prejudicierea acestora prin taieri ilegale de arbori;
    f) asigura realizarea efectivelor optime pe toate fondurile de vanatoare si pescuit in apele de munte, valorificarea superioara a acestora, inclusiv cu vanatori straini, precum si antrenarea in circuitul economic a tuturor resurselor din fondul forestier cu desfacere asigurata la intern si export - fructe de padure, ciuperci comestibile, plante medicinale si aromate si alte produse ale padurii;
    g) urmareste coordonarea din punct de vedere tehnic a modului de gospodarire a vanatului pe toate categoriile de fonduri de vanatoare;
    h) elaboreaza si propune guvernului proiecte de acte normative in vederea imbunatatirii activitatii de gospodarire unitara si intensiva a fondului forestier si a vegetatiei lemnoase din afara acestuia, atragerii in circuitul silvoproductiv a tuturor terenurilor degradate inapte folosintelor agricole.
    C. Prin Departamentul mediului
    a) asigura protectia apelor, aerului, solului si a celorlalti factori de mediu in conditiile utilizarii rationale a resurselor naturale, prevenirea si combaterea agresiunii sau a degradarii prin activitati umane, mentinerea echilibrului ecologic, ameliorarea calitatii vietii;
    b) asigura prin sisteme de supraveghere cunoasterea parametrilor de calitate ai tuturor factorilor de mediu, evolutia acestora si intervine in situatii de depasire a valorilor normate;
    c) coordoneaza elaborarea de norme privind continutul admisibil de noxe in mediul inconjurator, de programe de cercetare, de programe de realizare a investitiilor in domeniul prevenirii si combaterii poluarii mediului, precum si de producere in tara sau procurare din import a unor utilaje, echipamente, instalatii, aparatura de masura si control;
    d) promoveaza studii de impact ale diverselor activitati asupra factorilor de mediu si emite acorduri, avize si autorizatii de functionare pentru toate activitatile care pot afecta conditiile de calitate a factorilor de mediu;
    e) avizeaza producerea si utilizarea substantelor chimice, inclusiv pesticide, in conditii care sa nu afecteze mediul ambiant;
    f) urmareste aplicarea masurilor ce se impun in domeniul apelor de catre toti cei care folosesc apa, detin lucrari pe apa sau in legatura cu apele;
    g) urmareste modul in care unitatile respecta conditiile legale impuse prin actele de reglementare si asigura aplicarea legislatiei in domeniul protectiei mediului;
    h) infiinteaza comisii de supraveghere a calitatii apei pentru cursurile de apa, locurile sau zonele maritime care necesita masuri deosebite pentru prevenirea si combaterea poluarii si numeste, cu acordul ministerelor, organelor centrale si locale interesate, membrii acestor comisii;
    i) asigura relatii de colaborare cu organizatii similare din alte state si cu organizatii sau organisme internationale;
    j) organizeaza si indruma activitatea economica, stiintifica, de turism si agrement in Delta Dunarii.
    D. Prin Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare
    a) emite norme tehnice si instructiuni cu caracter obligatoriu, precum si ghiduri de securitate nucleara privind asigurarea calitatii si functionarea in conditii de siguranta la radiatii a obiectivelor si instalatiilor nucleare, protectia impotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional, a populatiei, mediului inconjurator si bunurilor materiale, protectia fizica, evidenta, pastrarea si transportul materialelor radioactive si materialelor fisionabile speciale, precum si gestiunea deseurilor radioactive;
    b) elibereaza autorizatii de asigurare a calitatii si de securitate nucleara unitatilor care desfasoara activitati in domeniul nuclear si acorda personalului permisul de exercitare a acestor activitati, in conditiile prevazute de lege si normele tehnice specifice;
    c) controleaza respectarea legii si a normelor de securitate nucleara cu privire la desfasurarea activitatilor in domeniul nuclear de catre unitatile si persoanele autorizate sa exercite aceste activitati;
    d) avizeaza planurile de interventie pentru cazurile de accident nuclear si participa, potrivit legii, la asigurarea interventiei;
    e) controleaza aplicarea prevederilor programului de asigurare a calitatii la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si la intreprinderile si unitatile care proiecteaza, produc si monteaza echipamentele, sistemele si constructiile cu functii de securitate nucleara;
    f) controleaza, la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, listele de furnizori acceptati de produse si servicii si actualizarea corecta a acestor liste in ceea ce priveste respectarea cerintelor de asigurare a calitatii de catre beneficiari, furnizori si subfurnizorii acestora, la toate nivelurile de derulare a raporturilor contractuale, efectuind si controalele prin sondaj necesare in acest scop;
    g) aproba planurile anuale de examinari tehnice pentru asigurarea calitatii, elaborate de beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare cu privire la activitatea proprie si a furnizorilor de produse si servicii si inspecteaza modul de aplicare a acestora;
    h) in indeplinirea sarcinilor de control, stabileste masurile necesare, cu termene de indeplinire a acestora, si aplica sanctiunile prevazute de lege;
    i) stabileste si percepe taxe pentru efectuarea evaluarilor, expertizelor, analizelor si controalelor in vederea emiterii autorizatiilor prevazute de lege;
    j) stabileste relatii cu alte ministere si organisme nationale specializate din tara, precum si cu organisme nationale din alte tari si cu organizatii internationale de profil;
    k) avizeaza importul de licente, documentatii, tehnologii de fabricatie, echipamente, aparatura, surse de radiatii si asistenta tehnica necesare obiectivelor si instalatiilor nucleare din tara;
    l) controleaza aplicarea prevederilor acordurilor internationale in vigoare privind controlul garantiilor, protectia fizica, transportul materialelor fisionabile si radioactive, protectia contra radiatiilor, asigurarea calitatii si securitatea nucleara a instalatiilor;
    m) avizeaza proiectele actelor normative care au implicatii in domeniul nuclear, elaborate de organele competente.
    Art. 5
    (1) Pentru indrumarea si controlul intregii activitati stiintifice, de turism si agrement din Delta Dunarii se infiinteaza "Delta Dunarii" - rezervatie a biosferei -, institutie cu personalitate juridica in subordinea Departamentului mediului.
    (2) Unitatile agricole si celelalte activitati economice existente in cadrul Centralei "Delta Dunarii" trec din subordinea Ministerului Agriculturii si Alimentatiei in subordinea Prefecturii Tulcea cu activul si pasivul la 30 septembrie 1990.
    (3) Teritoriul rezervatiei cuprinde Delta Dunarii, Complexul lagunar Razelm - Sinoe, zona Somova - Parches, litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pana la Capul Midia, inclusiv Izobata de 20 m si Dunarea maritima - pana la Cotul Pisicii.
    (4) Rezervatia are urmatorul obiect de activitate:
    - redresarea ecologica a Deltei Dunarii si conservarea genofondului (biodiversitatii) ecofondului;
    - cunoasterea capacitatii productive si dimensionarea exploatarii resurselor din Delta Dunarii, in limitele ecologice admisibile;
    - coordonarea lucrarilor hidrotehnice pentru asigurarea unei mai bune circulatii a apei pe canale, ghioluri si lacuri, cat si pentru impiedicarea fenomenelor de eroziune a platformei maritime;
    - cercetarea fenomenelor deltaice;
    - stabilirea locurilor de vanatoare si pescuit si a conditiilor de desfasurare a acestor activitati;
    - stabilirea modului de circulatie si acces in Delta Dunarii a barcilor, salupelor, a navelor fluviale si maritime, a persoanelor si a grupurilor de cercetatori;
    - stabilirea criteriilor de dezvoltare a asezarilor umane si dezvoltarea turismului;
    - prezentarea de propuneri pentru stabilirea de taxe si tarife pentru sanctionarea abaterilor de la regulile de desfasurare a activitatii in Delta Dunarii.
    (5) Rezervatia isi are sediul in municipiul Tulcea si este condusa de un consiliu stiintific, a carui componenta se aproba de ministrul de stat pentru calitatea vietii. Presedintele consiliului stiintific este guvernatorul rezervatiei si, in acelasi timp, presedintele consiliului de administratie a Centralei "Delta Dunarii". Functia de guvernator este asimilata cu functia de inspector de stat sef din Ministerul Mediului.
    (6) Guvernatorul rezervatiei este reprezentantul partii romane in relatiile internationale legate de activitatea din Delta Dunarii.
    (7) Institutul de cercetari si proiectari "Delta Dunarii" Tulcea si Institutul roman de cercetari marine Constanta trec de la Ministerul Agriculturii si Alimentatiei la Ministerul Mediului cu personalul, activul si pasivul stabilit la 30 septembrie 1990, pastrandu-si profilul de activitate.
    (8) Patrimoniul rezervatiei se compune din fondurile Institutului de cercetari si proiectari "Delta Dunarii" Tulcea, Agentiei de supraveghere si protectia mediului Tulcea si Corpului de paza si inspectie Tulcea.
    (9) Infiintarea unitatilor de orice fel - publice, particulare sau mixte - care ar urma sa-si desfasoare activitatea in Delta Dunarii se face numai dupa obtinerea autorizatiei prealabile de la guvernatorul rezervatiei.
    Art. 6
    (1) Se infiinteaza Corpul de paza si inspectie "Delta Dunarii", care va functiona in structura organizatorica a rezervatiei.
    (2) Structura organizatorica, numarul de personal, statul de functii, nivelurile de salarizare, atributiile si sarcinile Corpului de paza si inspectie se stabilesc prin ordin al ministrului mediului, cu acordul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si Ministerului Finantelor.
    Art. 7
    (1) Conducerea Ministerului Mediului este asigurata de ministru, consiliul de administratie si colegiul de conducere.
    (2) Ministrul reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte ministere si organizatii din tara, precum si in relatiile internationale.
    Art. 8
    (1) Structura organizatorica a Ministerului Mediului este prevazuta in anexa nr. 1*).
---------------------
    *) Anexa se comunica unitatilor interesate.
    (2) Structura organizatorica a compartimentelor, statul de functii, atributiile si sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al ministrului. Statele de functii se aproba si cu avizul Ministerului Finantelor.
    (3) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu  este de 380, exclusiv demnitarii.
    (4) Numarul maxim al posturilor de conducere este de 20% din numarul total al personalului.
    Art. 9
    (1) Ministerul Mediului are in subordine directa unitatile publice prevazute in anexa nr. 2*).
    (2) Directiile de ape, Intreprinderea "Stanca" Iasi, Intreprinderea de exploatare a lucrarilor hidrotehnice Bucuresti, agentiile pentru supravegherea si protectia mediului, "Delta Dunarii" - rezervatie a biosferei, Corpul de paza si inspectie Tulcea, unitatile scolare, centrul de calcul al ministerului, oficiul de informare si documentare sunt unitati bugetare cu personalitate juridica, finantate de la bugetul de stat, si pot avea in subordine subunitati si activitati care functioneaza pe baza de autofinantare. Pe masura autofinantarii intregii activitati, unitatile de mai sus pot fi organizate ca unitati autofinantate.
    (3) Infiintarea si desfiintarea unitatilor subordonate, obiectul de activitate al acestora, structurile organizatorice, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor si gradele de organizare se aproba de ministrul mediului.
    (4) Infiintarea si desfiintarea unitatilor finantate de la bugetul de stat se face cu acordul Ministerului Finantelor.
    Art. 10
    Numarul posturilor de inginer (economist, meteorolog, hidrolog) principal I va fi de cel mult 10%, cel de inginer (economist, meteorolog, hidrolog) principal II, cel mult 15%, iar cel de inspector general va fi de cel mult 10%, din numarul total de personal cu studii superioare.
    Art. 11
    Ministerul Mediului va utiliza un parc propriu de transport atat pentru aparatul central, cat si pentru unitatile subordonate, ce se stabileste prin ordin al ministrului, cu acordul ministrului de stat coordonator.
    Art. 12
    (1) Ministerul Mediului coordoneaza activitatea Comisiei centrale de aparare impotriva inundatiilor si gheturilor, Comisiei nationale pentru evaluarea trofeelor cinegetice, Comisiei pentru protectia mediului inconjurator, Comitetul National Roman al marilor baraje si Comitetul National Roman pentru programul hidrologic international al UNESCO. Aceste comisii au cate un secretariat tehnic permanent ce se asigura in cadrul numarului de posturi aprobat ministerului.
    (2) Membrii comisiilor de mai sus sunt salarizati de unitatile la care sunt angajati.
    Art. 13
    Personalul transferat in interesul serviciului, trecut in functii cu niveluri de salarizare mai mici sau ramas disponibil, ca urmare a aplicarii prezentei hotarari, beneficiaza de salariul tarifar avut, sporul de vechime si indemnizatia de conducere, dupa caz, pe o perioada de 3 luni de la intrarea in vigoare a hotararii.
    Art. 14
    In aplicarea prevederilor prezentei hotarari ministrul mediului poate emite ordine si instructiuni.
    Art. 15
    (1) Ministerul Finantelor, Ministerul Agriculturii si Alimentatiei si Ministerul Resurselor si Industriei vor introduce modificarile corespunzatoare care decurg din aplicarea prezentei hotarari in indicatorii economici si financiari pe anul 1990.
    (2) Ministerul Apararii Nationale si Ministerul de Interne vor sprijini nemijlocit Ministerul Mediului pentru realizarea atributiilor sale in legatura cu Delta Dunarii.
    Art. 16
    Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 septembrie 1990. Pe aceeasi data se abroga Hotararea Consiliului de Ministri nr. 778 din 1 iulie 1973, Hotararea Guvernului nr. 86 din 29.01.1990, Hotararea Guvernului nr. 687 din 14.06.1990 si Hotararea Guvernului nr. 873 din 27.07.1990, precum si orice alte dispozitii contrare.

                       PRIM MINISTRU
                        PETRE ROMAN
                                      


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 983/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 983 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 983/1990
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu