HOTARARE Nr. 264 din 12 aprilie 1991
privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 99 din 9 mai 1991
Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Ministerul Mediului este autoritatea centrala de stat care organizeaza
cadrul institutional, dezvolta, indruma si perfectioneaza activitatea de
protectie a mediului, la scara nationala.
Pentru asigurarea unei dezvoltari economice si sociale durabile, precum si
pentru imbunatatirea calitatii vietii, Ministerul Mediului fundamenteaza si
promoveaza masurile de protectie si conservare a resurselor naturale, de
gospodarire rationala a acestora, in acord cu cerintele de ameliorare a starii
de calitate a mediului, de mentinere a diversitatii biologice si a echilibrului
ecologic.
Art. 2
Ministerul Mediului colaboreaza cu celelalte ministere, precum si cu alte
organe centrale, avand dreptul de a solicita acestora documentatii, informatii
si date necesare realizarii atributiilor sale.
Art. 3
Ministerul Mediului indeplineste urmatoarele atributii:
a) elaboreaza studii, prognoze si strategii de dezvoltare pentru protectia
sistemelor ecologice, silvicultura, gospodarirea apelor, meteorologie,
hidrologie si in domeniul protectiei nucleare;
b) elaboreaza propuneri de reglementare in domeniul protectiei mediului si
propune dezvoltarea sistemului de legi si acte normative pentru reglementarea
gospodaririi rationale si responsabile a resurselor, armonizarea dezvoltarii
economico-sociale cu cerintele protectiei mediului, ca baza pentru o dezvoltare
durabila a tarii;
c) asigura coordonarea activitatii de reconstructie ecologica a zonelor
deteriorate, elaboreaza harta ecoregiunilor si fundamenteaza dezvoltarea
retelei de arii protejate;
d) evalueaza impactul actiunilor economico-sociale, diferentiaza conditiile
care trebuie respectate pentru garantarea mentinerii echilibrului ecologic, le
transmite agentilor economici si verifica modul cum acestea se implementeaza si
se respecta in procesul de realizare a investitiilor si a productiei;
e) asigura integrarea Romaniei in activitatea de protectie a mediului la
nivel regional si global, reprezentand Guvernul in organismele internationale
de specialitate, guvernamentale si neguvernamentale; participa la realizarea
programelor si a masurilor prevazute in conventiile si acordurile
internationale, la care tara noastra este parte;
f) coordoneaza activitatea retelei de arii protejate - rezervatii naturale,
parcuri nationale, rezervatii ale biosferei, monumente ale naturii - pentru
conservarea diversitatii biologice si a eterogenitatii structurilor ecologice
ale cadrului natural;
g) coordoneaza programele de cercetare in domeniul ecologiei si protectiei
mediului, gospodaririi apelor si padurilor, urmareste rezultatele cercetarilor
si valorificarea acestora;
h) asigura, la nivel national, respectarea de catre persoanele fizice si
juridice a legilor si reglementarilor din domeniul protectiei mediului si al
gospodaririi resurselor naturale;
i) asigura relatiile dintre Guvern si organizatiile nationale
neguvernamentale, grupuri sociale si publice, in domeniul protectiei mediului.
Initiaza si dezvolta programele de formare a specialistilor si de educatie
ecologica. In acest sens, colaboreaza cu ministerele economice, cu celelalte
autoritati ale administratiei centrale si locale, cu institutiile de
invatamant, stiinta si cultura, cu mijloacele mass-media;
j) organizeaza activitatea de informare si documentare, editarea de
publicatii si actiuni de popularizare a legislatiei referitoare la gospodarirea
resurselor naturale si protectia mediului;
k) elaboreaza propuneri legislative, cu avizul Ministerului Finantelor,
privind taxele pentru efectuarea expertizelor, analizelor si controalelor,
precum si pentru emiterea acordurilor si autorizatiilor in domeniile de
activitate ale ministerului.
Art. 4
In domeniul gospodaririi resurselor de apa, Ministerul Mediului are
urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategia organizarii, la nivel national, a gospodaririi
apelor, in scopul satisfacerii cerintelor de apa ale populatiei si agentilor
economici, asigurand folosirea rationala a resurselor de apa, protectia impotriva
epuizarii si poluarii acestora, precum si apararea impotriva efectelor
distructive ale apelor;
b) actioneaza pentru amenajarea complexa a bazinelor hidrografice, pentru
valorificarea unor noi surse de apa in concordanta cu dezvoltarea economico- sociala
a tarii, asigurand corelarea lucrarilor de alimentari cu apa, apararea
impotriva efectelor distructive ale apelor, hidroenergetice, de irigatii,
piscicultura, navigatie sau alte folosinte;
c) coordoneaza intocmirea planurilor si schemelor-cadru de amenajare a
bazinelor hidrografice;
d) avizeaza si autoriza lucrarile ce se executa sau sunt in exploatare pe
ape sau in legatura cu apele;
e) organizeaza intocmirea si tinerea la zi a cadastrului general al apelor
tarii si a evidentei drepturilor de folosire cantitativa si calitativa a
apelor;
f) stabileste organizarea activitatii de hidrometeorologie si a sistemului
de informare, prognoza si avertizare asupra fenomenelor hidrometeorologice
periculoase;
g) aproba utilizarea fondului apelor constituit conform prevederilor
legale.
Art. 5
In domeniul gospodaririi fondului forestier, Ministerul Mediului are
urmatoarele atributii:
a) elaboreaza strategia nationala si prognoze pentru gospodarirea padurilor
proprietate de stat si privata, precum si a vegetatiei forestiere din afara
fondului forestier, pe principiul aplicarii unitare a regimului silvic, in
contextul intensificarii functiilor de protectie si de productie ale acestora,
mentinerii echilibrului ecologic si imbunatatirii conditiilor de mediu;
b) elaboreaza studii si programe pentru imbunatatirea starii padurilor si a
vegetatiei forestiere din afara fondului forestier, pentru cresterea
productivitatii lor, si urmareste aplicarea masurilor necesare;
c) asigura controlul gospodaririi si exploatarii unitare, pe principii
ecologice si in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice si cu
normele tehnice in vigoare, a padurilor, indiferent de detinatori, precum si a
vegetatiei forestiere din afara fondului forestier;
d) stabileste, in conformitate cu legislatia in vigoare, pe baza
amenajamentelor silvice, volumul de masa lemnoasa ce se poate taia anual din
paduri, pe structura si destinatii, in conditiile asigurarii continuitatii
recoltarii acesteia;
e) coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati din
agricultura, administratia centrala si locala de stat, actiunile de impadurire
a terenurilor degradate, inapte pentru alte folosinte, atat prin preluarea
acestora in fondul forestier, cat si prin plantarea lor de catre detinatori,
precum si de infiintare a perdelelor forestiere de protectie; asigura o
conceptie unitara de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a
torentilor, in complex, pe bazine hidrografice si perimetre de ameliorare;
f) analizeaza si - dupa caz, in raport cu competentele legal stabilite -
aproba sau avizeaza solicitarile de scoatere definitiva ori temporara a unor
terenuri din fondul forestier, sau de defrisare a unor paduri ori vegetatii
forestiere din afara fondului forestier;
g) controleaza modul in care se asigura integritatea fondului forestier si
a vegetatiei forestiere din afara acestuia, paza padurilor, precum si
legalitatea circulatiei materialului lemnos si a functionarii instalatiilor de
prelucrare a acestuia in cherestea;
h) stabileste si controleaza modul de gospodarire a tuturor fondurilor de
vanatoare si salmonicole, precum si respectarea legalitatii privind
concesionarea si inchirierea acestor fonduri, organizarea si desfasurarea
actiunilor de vanatoare si de pescuit - inclusiv cu strainii.
Art. 6
In domeniul controlului activitatilor nucleare, Ministerul Mediului are
urmatoarele atributii:
a) emite norme tehnice si instructiuni cu caracter obligatoriu, precum si
ghiduri de securitate nucleara privind asigurarea calitatii si functionarea in
conditii de siguranta la radiatii a obiectivelor si instalatiilor nucleare,
protectia impotriva radiatiilor nucleare a personalului expus profesional, a
populatiei, mediului inconjurator si bunurilor materiale, protectia fizica,
evidenta, pastrarea si transportul materialelor radioactive si materialelor
fisionabile speciale, precum si gestiunea deseurilor radioactive;
b) elibereaza autorizatii de asigurare a calitatii si de securitate
nucleara unitatilor care desfasoara activitati in domeniul nuclear si acorda
personalului permisul de exercitare a acestor activitati, in conditiile
prevazute de lege si normele tehnice specifice;
c) controleaza respectarea legii si a normelor de securitate nucleara cu
privire la desfasurarea activitatilor in domeniul nuclear de catre unitatile si
persoanele autorizate sa exercite aceste activitati;
d) avizeaza planurile de interventie pentru cazurile de accident nuclear si
participa, potrivit legii, la asigurarea interventiei;
e) controleaza aplicarea prevederilor programului de asigurare a calitatii
la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare, precum si la
intreprinderile si unitatile care proiecteaza, produc si monteaza
echipamentele, sistemele si constructiile cu functii de securitate nucleara;
f) controleaza, la beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare,
listele de furnizori acceptati, de produse si servicii si actualizarea corecta
a acestor liste in ceea ce priveste respectarea cerintelor de asigurare a
calitatii de catre beneficiari, furnizori si subfurnizorii acestora, la toate
nivelurile de derulare a raporturilor contractuale;
g) aproba planurile anuale de examinari tehnice pentru asigurarea
calitatii, elaborate de beneficiarii obiectivelor si instalatiilor nucleare cu
privire la activitatea proprie si a furnizorilor de produse si servicii, si
inspecteaza modul de aplicare a acestora;
h) in indeplinirea sarcinilor de control, stabileste masurile necesare, cu
termene de indeplinire a acestora, si aplica sanctiunile prevazute de lege;
i) avizeaza importul de licente, documentatii, tehnologii de fabricatie,
echipamente, aparatura, surse de radiatii si asistenta tehnica necesare
obiectivelor si instalatiilor nucleare din tara;
j) controleaza aplicarea prevederilor acordurilor internationale in vigoare
privind controlul garantiilor, protectia fizica, transportul materialelor
fisionabile si radioactive, protectia contra radiatiilor, asigurarea calitatii
si securitatea nucleara a instalatiilor;
k) avizeaza proiectele actelor normative care au implicatii in domeniul
nuclear, elaborate de organele competente.
Art. 7
a) Conducerea Ministerului Mediului este asigurata de ministru si colegiul
ministerului.
b) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului si il reprezinta in
raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere, alte organe de stat si
organizatii din tara, precum si cu organismele similare din strainatate.
Art. 8
a) Structura organizatorica a Ministerului Mediului este prevazuta in anexa
nr. 1*).
b) Structura organizatorica a compartimentelor, statul de functii,
atributiile si sarcinile aparatului propriu se aproba prin ordin al ministrului
mediului.
c) In cadrul Inspectiei de stat a padurilor vor functiona in limita a
maximum 50 de posturi, inspectii zonale cu atributii de garda forestiera la
Bacau, Brasov, Bucuresti, Caransebes si Cluj pentru urmarirea aplicarii unitare
a regimului de gospodarire si exploatare pe toate terenurile cu vegetatie
forestiera, indiferent de forma de proprietate a acestora.
Principalele atributii ale inspectiilor zonale sunt cele stabilite in anexa
nr. 2.
Delimitarea teritoriala a zonelor de inspectie se face prin ordin al
ministrului mediului.
Personalul silvic de specialitate din Inspectia de stat a padurilor,
inclusiv cel din inspectiile zonale, este obligat sa poarte uniforma in timpul
desfasurarii activitatii de teren. Uniforma se atribuie de Ministerul Mediului,
potrivit reglementarilor in vigoare.
d) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu este de 350, exclusiv
demnitarii.
e) Numarul maxim al posturilor de conducere este de 20% din numarul total
al personalului.
-----------------
*) Anexa se comunica unitatilor interesate.
Art. 9
a) Ministerul Mediului are in subordine unitatile din anexa nr. 3.
b) Agentiile pentru supravegherea si protectia mediului, Administratia
rezervatiei biosferei "Delta Dunarii", Oficiul de informare si
documentare, Institutul de cercetari pentru ingineria mediului Bucuresti,
Institutul roman de cercetari marine Constanta sunt institutii publice, cu
personalitate juridica, finantate de la bugetul administratiei de stat.
c) Agentiile pentru supravegherea si protectia mediului si Administratia
rezervatiei biosferei "Delta Dunarii" functioneaza cu un numar maxim
aprobat de 3.600 persoane.
d) Structurile organizatorice, normativele de personal si de dotare,
criteriile de constituire a compartimentelor si cele de aplicare a Legii salarizarii,
pentru unitatile subordonate prevazute la anexa nr. 3, se aproba de ministrul
mediului.
Art. 10
a) Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii" are
urmatorul obiect de activitate:
- redresarea ecologica a Deltei Dunarii si conservarea genofondului
(biodiversitatii) ecofondului;
- cunoasterea capacitatii productive si dimensionarea exploatarii
resurselor din Delta Dunarii, in limitele ecologice admisibile;
- coordonarea lucrarilor hidrotehnice pentru asigurarea unei mai bune
circulatii a apei pe canale, ghioluri si lacuri, cat si pentru impiedicarea
fenomenelor de eroziune a platformei marine;
- cercetarea fenomenelor deltaice;
- stabilirea locurilor de vanatoare si de pescuit, precum si a conditiilor
de desfasurare a acestor activitati;
- stabilirea modului de circulatie si acces in Delta Dunarii al barcilor,
salupelor, navelor fluviale si maritime, persoanelor si grupurilor de
cercetatori;
- stabilirea criteriilor de dezvoltare a asezarilor umane si de dezvoltare
a turismului;
- prezentarea de propuneri privind stabilirea de penalitati pentru
sanctionarea abaterilor de la regulile de desfasurare a activitatii in Delta
Dunarii.
b) Teritoriul rezervatiei cuprinde: Delta Dunarii, Complexul lagunar Razelm-
Sinoe, zona Somova-parches, litoralul Marii Negre de la bratul Chilia pana la
Capul Midia, inclusiv Izobata de 20 m si Dunarea maritima pana la Cotul
Pisicii.
Limita vestica continentala a Rezervatiei biosferei "Delta
Dunarii" este reprezentata de soseaua care leaga localitatile Midia -
Corbu de Jos - Sinoe - Mihai Viteazu - Ceamurlia de Jos - Babadag - Sarighiol -
Agighiol - Murighiol - Tulcea - Somova - Isaccea.
c) Rezervatia isi are sediul in municipiul Tulcea si este condusa de un
consiliu stiintific, a carui componenta se aproba de ministrul mediului.
Presedintele consiliului stiintific este guvernatorul rezervatiei.
d) Infiintarea unitatilor de orice fel - publice, particulare sau mixte -
care ar urma sa-si desfasoare activitatea in Delta Dunarii se face numai dupa
obtinerea autorizatiei prealabile de la guvernatorul rezervatiei.
e) Institutul de cercetari si proiectari "Delta Dunarii" Tulcea,
Corpul de paza si inspectie Tulcea si Agentia pentru supravegherea si protectia
mediului Tulcea, sunt subordonate Administratiei rezervatiei biosferei
"Delta Dunarii". Ele vor functiona ca unitati fara personalitate
juridica, avand competentele stabilite de Rezervatia biosferei "Delta
Dunarii".
f) Patrimoniul rezervatiei se compune din patrimoniul natural al zonei
delimitate la alin. h), constituit de suprafetele terestre si acvatice impreuna
cu resursele naturale pe care le genereaza, apartinand domeniului public, si
din fondurile Institutului de cercetari si proiectari "Delta Dunarii"
Tulcea, Corpului de paza si inspectie Tulcea si Agentiei pentru supravegherea
si protectia mediului Tulcea.
g) Stabilirea patrimoniului natural al Rezervatiei biosferei "Delta
Dunarii", precum si modul de administrare a acestuia, se fac prin hotarare
a Guvernului.
Art. 11
Ministerul Mediului va utiliza un parc propriu de transport persoane si
interventii pentru aparare impotriva inundatiilor, poluarilor accidentale,
incendiilor la paduri si controlul activitatilor nucleare, atat pentru aparatul
central, cat si pentru unitatile bugetare subordonate, ce se stabileste prin
ordin al ministrului, cu acordul ministrului de stat coordonator.
Art. 12
a) Ministerul Mediului coordoneaza activitatea Comisiei pentru inundatii,
fenomene meteorologice periculoase si accidente la constructii hidrotehnice,
Comisiei nationale pentru evaluarea trofeelor cinegetice, Comitetului national
roman al marilor baraje, Comitetului national roman pentru programul hidrologic
international al U.N.E.S.C.O. Acestea au cate un secretariat tehnic permanent
ce se asigura in cadrul numarului de posturi aprobat ministerului.
b) Membrii comisiilor si comitetelor de mai sus sunt salarizati de
unitatile la care sunt angajati.
Art. 13
In aplicarea prevederilor prezentei hotarari, ministrul mediului emite
ordine si instructiuni.
Art. 14
Finantarea tuturor cheltuielilor aferente inspectiilor zonale se face din
bugetul administratiei centrale de stat alocat Ministerului Mediului.
Art. 15
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 16
Prezenta hotarare intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991. Pe aceeasi
data se abroga hotararile Guvernului nr. 482/1990, nr. 483/1990, nr. 693/1990,
nr. 983/1990 si orice alte dispozitii contrare.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 2
PRINCIPALELE ATRIBUTII ALE INSPECTIILOR ZONALE *) (GARZILOR FORESTIERE)
I. Prevederi generale
1. Supravegheaza si controleaza aplicarea si respectarea regimului silvic
de catre filialele teritoriale ale Regiei autonome a padurilor
"Romsilva", precum si de catre toti ceilalti detinatori de paduri si
de terenuri cu vegetatie forestiera din afara fondului forestier, indiferent de
forma de proprietate.
2. In exercitarea atributiilor colaboreaza cu filialele teritoriale si
ocoalele silvice ale "Romsilva" -R.A., precum si cu organele locale
ale administratiei de stat, politiei, jandarmeriei, procuraturii, justitiei si
administratiei financiare.
3. Raspund fata de Ministerul Mediului - Inspectia de stat a padurilor de
realizarea atributiilor ce le sunt stabilite.
II. Principalele atributii ale inspectiilor zonale
4. (1) Pe linia aplicarii regimului silvic:
- urmaresc mentinerea integritatii fondului forestier, indiferent de
detinatori, precum si a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier,
atat in cadrul circulatiei juridice a terenurilor forestiere, cat si in
directia prevenirii taierilor ilegale de arbori, defrisarilor si pasunatului
abuziv in paduri, precum si a altor fapte pagubitoare;
- organizeaza si tin evidenta padurilor si a celorlalte terenuri cu
vegetatie forestiera (pasuni impadurite si altele), care se restituie fostilor
proprietari sau mostenitorilor legali ai acestora, in conditiile Legii fondului
funciar, precum si a vegetatiei forestiere de pe terenurile situate in afara
fondului forestier;
- verifica, la fata locului, solicitari de scoatere definitiva ori
temporara din circuitul forestier a unor terenuri proprietate a persoanelor
juridice si fizice sau de defrisare a unor paduri si vegetatii forestiere,
pentru diferite nevoi, si face propuneri Ministerului Mediului - Inspectiei de
stat a padurilor, in legatura cu acestea;
- controleaza modul in care se respecta volumul de masa lemnoasa ce se
atribuie anual filialelor "Romsilva" -R.A., spre taiere, pentru
industrie si nevoi locale, si urmaresc respectarea reglementarilor in vigoare
privind volumul de masa lemnoasa ce poate fi recoltat anual din padurile si
vegetatia forestiera din afara fondului forestier, proprietate a persoanelor
fizice;
- urmaresc respectarea normelor legale in vigoare privind regimul silvic,
accesul, exploatarea si transportul lemnului din paduri, indiferent de
detinatorii acestora, precum si pe terenurile cu vegetatie forestiera din afara
fondului forestier, valorificarea integrala si superioara a masei lemnoase;
- urmaresc regenerarea la zi a suprafetelor de pe care se recolteaza masa
lemnoasa, inclusiv de pe terenurile proprietate a persoanelor fizice,
impadurirea terenurilor degradate, inapte altor folosinte - atat a celor
preluate in fondul forestier, cat si prin detinatori, precum si infiintarea de
perdele forestiere de protectie;
- controleaza aplicarea corespunzatoare a masurilor de protectie a
vegetatiei forestiere impotriva bolilor si daunatorilor, precum si pentru
prevenirea si stingerea incendiilor de padure;
- acorda asistenta tehnica de specialitate persoanelor fizice si juridice
detinatoare de terenuri cu vegetatie forestiera, precum si acelora care vor sa
realizeze plantatii silvice, la solicitarea acestora.
4. (2) In activitatea de vanatoare si salmonicultura:
- stabilesc si controleaza modul de gospodarire a fondurilor de vanatoare
si salmonicole, indiferent de detinatorii acestora, potrivit normelor tehnice
in vigoare;
- stabilesc si urmaresc aplicarea masurilor necesare pentru realizarea
efectivelor optime de vinat si salmonide, pe toate fondurile de vanatoare si,
respectiv, de pescuit in apele de munte, inclusiv pe cele inchiriate si
concesionate;
- verifica aplicarea masurilor de ocrotire a vanatului, de combatere a
rapitoarelor acestuia, a bolilor si braconajului;
- controleaza respectarea nivelurilor de recolta a vanatului, aprobate pe
specii, pentru fiecare fond de vanatoare in parte;
- urmaresc respectarea dispozitiilor in vigoare la organizarea si
desfasurarea actiunilor de vanatoare si de pescuit sportiv in apele de munte,
inclusiv cu cetateni straini, precum si incadrarea acestor actiuni in sezoanele
legal aprobate;
- controleaza autenticitatea documentelor ce atesta calitatea de vinator
pentru cetatenii straini, avizeaza contractele si licentele de vanatoare;
- controleaza respectarea legalitatii privind concesionarea si inchirierea
fondurilor de vanatoare si de pescuit in apele de munte;
- controleaza stricta aplicare a instructiunilor in vigoare privind
evaluarea trofeelor de vinat recoltate atat de vanatorii romani, cat si de cei
straini, precum si respectarea dispozitiilor privind scoaterea din tara a
acestor trofee.
4. (3) Atributii de garda forestiera:
- controleaza operativ, inopinat, modul de organizare si desfasurare a
actiunilor de paza a padurilor, indiferent de detinatori, precum si a
vegetatiei forestiere din afara fondului forestier si dispun masuri obligatorii
de luat pentru prevenirea oricaror prejudicii ce pot fi aduse acestora;
- iau masurile prevazute de legislatia in vigoare, in cazurile in care se
constata taierea de arbori nemarcati, pasunat ilegal in paduri, precum si
diminuarea suprafetelor cu vegetatie forestiera si schimbarea folosintei
acestora, in mod abuziv; sesizeaza sectiile financiare asupra taierilor ilegale
de arbori, de pe terenurile cu vegetatie forestiera proprietate a persoanelor
fizice, comunicindu-le volumul masei lemnoase respective si valoarea pe picior
a acesteia, in vederea impozitarii corespunzatoare a detinatorilor, in
conditiile legii;
- verifica si controleaza legalitatea circulatiei materialului lemnos si a
functionarii instalatiilor de prelucrare a acestuia in cherestea si dispune
aplicarea masurilor necesare intrarii in legalitate;
- controleaza, atat la agentii economici, cat si la punctele vamale,
respectarea reglementarilor legale in vigoare privind exportul de material
lemnos brut si semiprelucrat;
- initiaza actiuni de perchezitie in incinta unitatilor economice si
institutiilor de stat ori particulare, precum si in localuri publice sau
particulare (case, dependinte, curti, gradini), cu consimtamantul conducerii
acestor unitati sau institutii si, respectiv, al proprietarilor in cauza, ori
cu autorizatia procurorului, in conditiile prevazute de lege. In caz de
infractiuni flagrante, consimtamantul sau autorizatia nu sunt necesare;
- controleaza respectarea normelor legale privind importul si exportul de
material forestier de reproducere (seminte, butasi, puieti), pomi de iarna,
precum si de alte produse ale padurii;
- controleaza modul de administrare si gospodarire a sediilor de cantoane,
brigazi-districte silvice, precum si a caselor si cabanelor de vanatoare din
patrimoniul silvic;
- exercita orice alte atributii date in competenta, potrivit legii.
Personalul cu atributii exprese de garda forestiera este militarizat,
necazarmat, fiind in drept sa pastreze si sa foloseasca armamentul si alte
mijloace din dotare, in conditiile legii.
5. Personalul tehnico-ingineresc din Inspectia de stat a padurilor, din
inspectiile zonale, in exercitarea atributiilor:
- incheie, potrivit legii, procese-verbale de constatare a contraventiilor
si infractiunilor silvice, aplica sanctiunile prevazute de lege pentru
contraventiile constatate si sesizeaza prin conducerea Inspectiei de stat a
padurilor, organele de urmarire penala, in legatura cu infractiunile constatate
- inclusiv cele de braconaj;
- retine, in conditiile legii, in vederea confiscarii, produsele lemnoase,
vinatoresti, salmonicole si alte produse ale padurii, pentru care nu se
prezinta documente legale de provenienta, ori care nu corespund cu datele
inscrise in acestea, precum si mijloacele care au servit la savarsirea
infractiunilor si contraventiilor silvice; retine, totodata, documentele aflate
in neregula, care pot servi la dovedirea infractiunilor si contraventiilor
constatate.
-----------------------
*) pot fi modificate si completate prin ordin al ministrului mediului.
ANEXA 3
UNITATI SUBORDONATE MINISTERULUI MEDIULUI
1. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Alba Iulia;
2. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Arad;
3. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Pitesti;
4. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bacau;
5. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Oradea;
6. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bistrita-nasaud;
7. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Botosani;
8. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Brasov;
9. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Braila;
10. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Buzau;
11. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Resita;
12. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Calarasi;
13. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Cluj;
14. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Constanta;
15. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Sfintul Gheorghe;
16. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targoviste;
17. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Craiova;
18. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Galati;
19. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Giurgiu;
20. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targu Jiu;
21. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Miercurea-Ciuc;
22. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Deva;
23. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Slobozia;
24. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Iasi;
25. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Baia Mare;
26. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Drobeta-Turnu
Severin;
27. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Targu Mures;
28. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Piatra-neamt;
29. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Slatina;
30. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Ploiesti;
31. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Satu Mare;
32. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Zalau;
33. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Sibiu;
34. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Suceava;
35. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Alexandria;
36. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Timisoara;
37. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Vaslui;
38. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Ramnicu Valcea;
39. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Focsani;
40. Agentia pentru supravegherea si protectia mediului Bucuresti;
41. Institutul de cercetari si ingineria mediului Bucuresti;
42. Administratia rezervatiei biosferei "Delta Dunarii";
43. Oficiul de informare si documentare Bucuresti;
44. Institutul roman de cercetari marine Constanta.