INSTRUCTIUNI
Nr. 3 din 17 februarie 2011
pentru punerea în aplicare a
art. 253 din Legea educatiei nationale nr. 1/2011
ACT EMIS DE:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII, TINERETULUI SI SPORTULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 126 din 18 februarie 2011
In baza prevederilor art. 94 şi 253 din Legea educaţiei
naţionale nr. 1/2011,
în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului
educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 3.753/2011 privind
aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ,
în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 81/2010 privind
organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, cu modificările ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului emite următoarea instrucţiune:
Art. 1. - (1) Cadrele didactice netitulare calificate încadrate în învăţământul preuniversitar prin suplinire în
anul şcolar 2010-2011, care au participat la concursul naţional unic de
titularizare în ultimii 3 ani anteriori intrării în vigoare a Legii educaţiei
naţionale nr. 1/2011, au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) şi au ocupat un post
didactic/o catedră, devin titulare ale unităţii de învăţământ respective dacă
sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii generale:
a) se certifică viabilitatea postului/catedrei;
b) consiliul de administraţie
al unităţii de învăţământ respective este de acord.
(2) Incepând cu data de 1 septembrie 2011, poate deveni
titular pe postul didactic/catedra ocupat(ă) prin suplinire într-o unitate sau
două unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, în anul şcolar 2010-2011,
în condiţiile alin. (1), cadrul didactic calificat care, la data solicitării,
îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii specifice:
a) a fost repartizat în anul şcolar 2010-2011 la
nivelul unui singur judeţ/municipiului Bucureşti pe un post didactic/o catedră
vacantă/rezervată prin suplinire, continuitate pentru suplinire sau ca
suplinitor cu post redus, în una sau două unităţi de învăţământ cu
personalitate juridică, în baza notei de cel puţin 7 (şapte) obţinute la unul
dintre concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor
vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat susţinute în specialitatea
postului didactic/catedrei, în iulie 2010, iulie 2009 sau iunie-iulie 2008, în
şedinţă publică organizată până la data începerii cursurilor anului şcolar
2010-2011;
b) solicită un post didactic/o catedră care este
complet(ă), nu este rezervat(ă) şi are o viabilitate de cel puţin 4 ani;
c) respectă condiţiile de ocupare a postului
didactic/catedrei, aşa cum au fost prevăzute de art. 1 din Metodologia privind
mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr.
5.616/2010, şi de Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile
şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2011, aprobat prin
Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului si sportului nr.
3.184/2011;
d) are avizele şi atestatele
necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei, conform Metodologiei
privind mişcarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar,
aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului nr. 5.616/2010.
(3) In situaţia în care un post
didactic/o catedră este solicitat(ă) de mai multe cadre didactice netitulare
care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (2), pentru
departajare se va lua în calcul nota cea mai mare de la concursul/concursurile
susţinut/susţinute în iunie-iulie 2008, iulie 2009 şi/sau iulie 2010. La note
egale, pentru departajare se folosesc criteriile şi punctajele prevăzute in anexa nr. 2 la Metodologia privind mişcarea
personalului didactic din învăţământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul
ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.616/2010.
(4) In situaţia în care nici aplicarea criteriilor
prevăzute la alin. (3) nu conduce la departajare, se aplică în ordine
următoarele criterii de departajare:
a) media aritmetică, cu 4
zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei
examenului de licenţă/stat/absolvire. Pentru absolvenţii liceelor
pedagogice/şcolilor echivalente, departajarea se face pe baza mediei aritmetice
cu 4 zecimale, calculată prin trunchiere, a mediei anilor de studii şi a mediei
examenului de bacalaureat/absolvire;
b) domiciliul în localitatea unde se află postul
didactic/catedra vacant(ă). Dacă un candidat are domiciliul în localitatea în
care se află postul didactic/catedra, atunci este avantajat. Dacă postul
didactic/catedra este într-un sat ce aparţine de o comună/un oraş, candidatul
din comună/oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra este într-un sat
ce aparţine de o comună/un oraş, candidatul cu domiciliul într-un alt sat ce
aparţine de acea comună/acel oraş este avantajat. Dacă postul didactic/catedra
este într-o comună/într-un oraş, candidatul cu domiciliul într-o localitate ce
aparţine de localitatea postului este avantajat. Toate celelalte cazuri sunt
cazuri de egalitate.
Art. 2. - (1) Cadrele didactice care se încadrează în
prevederile art. 1 alin. (2) se adresează, în scris, consiliului/consiliilor de
administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ unde sunt încadrate prin
suplinire în anul şcolar 2010-2011, prin depunerea unei cereri-tip, conform
modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta
instrucţiune, până la data de 25 februarie 2011. Consiliul/Consiliile de
administraţie analizează cererile individuale şi comunică inspectoratului
şcolar acordul/refuzul, până la data de 1 martie 2011.
(2) Consiliul/Consiliile de administraţie al/ale
unităţii/unităţilor de învăţământ comunică în scris, până la data de 2 martie
2011, cadrelor didactice solicitante motivele acordului/refuzului acordării
titularizării pe postul didactic/catedra ocupat(ă) prin suplinire în anul
şcolar 2010-2011.
Art. 3. - Comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de
mobilitate a personalului didactic verifică situaţiile transmise de unităţile
de învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele didactice
netitulare propuse pentru a deveni titulare începând cu data de 1 septembrie
2011, pe care le supune validării consiliului de administraţie al
inspectoratului şcolar până la data de 7 martie 2011. Listele finale validate
de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar se afişează la
inspectoratul şcolar până la data de 8 martie 2011.
Art. 4. - (1) Contestaţiile se depun la inspectoratul
şcolar în termen de 2 (două) zile lucrătoare de la afişarea listei şi se
soluţionează de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, până la data de 11 martie 2011.
Hotărârea consiliului de administraţie este definitivă şi poate fi atacată
numai la instanţa de contencios administrativ.
(2) După soluţionarea contestaţiilor, inspectorul
şcolar general emite decizia de repartizare pe perioadă nedeterminată, începând
cu data de 1 septembrie 2011, pentru personalul didactic validat de consiliul
de administraţie al inspectoratului şcolar în condiţiile prezentei
instrucţiuni, cu precizarea unităţii de învăţământ cu personalitate juridică,
postului didactic/catedrei, nivelului de învăţământ, limbii de predare şi a
regimului de mediu. In decizie nu se precizează viabilitatea postului
didactic/catedrei, iar structura/structurile unităţilor de învăţământ cu
personalitate juridică se precizează numai în situaţia în care regimul de mediu
al structurii/structurilor este diferit de regimul de mediu al unităţii de învăţământ cu
personalitate juridică.
Art. 5. - In baza deciziei de
repartizare emise de inspectoratul şcolar conform art. 4 alin. (2), directorii
unităţilor de învăţământ încheie contractul individual de muncă pe perioadă
nedeterminată, începând cu data de 1 septembrie 2011, cu personalul didactic
repartizat.
Art. 6. - Direcţia generală management, resurse umane
şi reţea şcolară din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, inspectoratele şcolare şi unităţile de învăţământ preuniversitar duc
la îndeplinire prevederile prezentei instrucţiuni.
Art. 7. - Prezenta instrucţiune se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi
sportului,
Daniel Petru Funeriu
ANEXĂ
- model -
Se certifică exactitatea datelor.
Director,
.......................
(numele şi prenumele)
Domnule director,
Subsemnatul(a) (iniţiala tatălui), ........................................................................................................................................., născut(ă) la data de....................., cod numeric personal |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|,
cu domiciliul în localitatea....................., judeţul
(sectorul)............................,
str.............................nr........, bl.............., sc........,
ap.........., telefon................, posesor/posesoare al/a B.I./cărţii de identitate
seria...........nr................, eliberat(ă) de Poliţia.............la data
de............., vă rog să
îmi aprobaţi încadrarea ca titular începând cu anul şcolar 2011-2012, pe postul didactic/catedra........................................ de la (unitatea/unităţile de învăţământ)
.........................................................................
....................................................................,
localitatea........................., în baza
notei...........şi a rezultatului „admis" la proba practică/orală de (*).............................. obţinute la concursul naţional din iulie
2008 sau la concursul organizat pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor
vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar din judeţele nominalizate în
Hotărârea Guvernului nr. 1.942/2004 privind nominalizarea judeţeior-pilot care
vor aplica noul sistem de finanţare şi administrare a unităţilor de învăţământ
preuniversitar de stat, din iunie-iulie 2008, la concursul de ocupare a
posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din 15 iulie 2009 şi/sau la
concursul din 14 iulie 2010.
Prezint următoarea situaţie:
1. Studii finalizate cu examen de
absolvire/licenţă/bacalaureat:
a) universitatea, institutul,
academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala
de maiştri, liceul pedagogic etc
.........................................................................................................................
facultatea
.....................................................................................................................................
........................................., nivelul
studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă,
universitare de lungă durată, ciclul II de studii
universitare de masterat)
................................................................
................................................................................................................................
...................., cu durata studiilor
de.........ani (zi, seral, f.f.), promoţia
........................, cu specialitatea principală .......................................................................,
secundară
.........................................................................., cu media la examenul de stat (licenţă)/absolvire...............,
media de departajare...............;
b) universitatea, institutul,
academia, institutul pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala
de maiştri, liceul pedagogic
etc......................................................................................................................................................................................
facultatea ........................................................................................................................................................................ ............,
nivelul studiilor (medii, postliceale, universitare de
scurtă durată, ciclul I de
studii universitare de licenţă, universitare de lungă durată, ciclul II de studii universitare de masterat)
.....................................
.................................................................................
..............................................................................................,
cu durata studiilor de.........ani (zi, seral, f.f.),
promoţia........................, cu specialitatea principală ........................................................................,
secundară ..........................................................................,
cu media la examenul de stat
(licenţă)/absolvire..............., media de
departajare...............;
(*) Se completează numai de cadrele didactice care au
susţinut probe practice/orale în cadrul concursului.
c) universitatea, institutul, academia, institutul
pedagogic de 3 ani, colegiul, şcoala postliceală, şcoala de maiştri, liceul
pedagogic
etc.................................................................................................................... facultatea
........................................................................................................................................
............................................., nivelul
studiilor (medii, postliceale, universitare de scurtă durată, ciclul I de studii universitare de licenţă,
universitare de lungă durată, ciclul II de studii
universitare de masterat)
.......................................................
......................................................................
.................................................................., cu durata
studiilor de.........ani (zi, seral, f.f.),
promoţia........................, cu specialitatea principală ........................................................................,
secundară
.........................................................................., cu
media la examenul de stat (licenţă)/ absolvire..............., media de departajare................
2. După absolvirea cu diplomă
de licenţă a studiilor universitare de lungă durată am absolvit cursuri
postuniversitare (studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii
postuniversitare de specializare), după cum urmează:
a) instituţia (universitatea, institutul, academia) .......................................................................................................................,
cu specializarea
.............................................................................
..................................................................................................,
cu durata studiilor de.......ani,
promoţia.................., media de absolvire...............,
media de departajare...............;
b) instituţia (universitatea, institutul, academia) ................................................
......................................................................., cu
specializarea .................................
..............................................................................................................................................,
cu durata studiilor de.......ani,
promoţia.................., media de absolvire..............., media de departajare...............;
c) instituţia (universitatea, institutul,
academia)......................................................................................................................., cu specializarea
.....................................................................................
..........................................................................................,
cu durata studiilor de.......ani,
promoţia.................., media de absolvire..............., media de departajare................
3. Am obţinut definitivatul în
anul...................., cu media...................., gradul II în anul...................., cu media...................., gradul
I în anul...................., cu media...................., doctoratul în
anul...................., la
specialitatea.............................................
4. Categorii dobândite (pentru antrenori):
anul....................categoria....................disciplina
sportivă...................................................................;
anul....................categoria....................disciplina
sportivă...................................................................;
anul....................categoria....................disciplina
sportivă...................................................................;
anul....................categoria....................disciplina
sportivă...................................................................;
anul....................categoria....................disciplina
sportivă..................................................................
5. In anul şcolar 2010-2011 sunt încadrat(ă) ca suplinitor(oare) pe/la
postul/catedra de..................................................... de la
........................................................................................................................................................................ ..........................
6. La 1 septembrie 2010 am avut.............ani
întregi................vechime în învăţământ.
7. Avize şi atestate:
Tipul avizului de culte:.....................
Tipul avizului de alternativă:...............................................
Tipul avizului unităţii de învăţământ
militar:...............................................
Atestat educaţie specială: |_| Aviz IGP/ARR: |_| Avizul liceului pedagogic: |_|
8. Calificativul obţinut în anul şcolar
2008-2009..................................şi în anul şcolar
2009-2010...............................
NOTE:
a) Pentru absolvenţii promoţiei 2010 si debutanţii în
primul an de activitate se ia în considerare calificativul parţial din anul
şcolar 2010-2011.
b) Pentru absolvenţii promoţiei
2009 şi debutanţii în al doilea an de activitate se iau în considerare
calificativul din anul şcolar 2009-2010 şi calificativul parţial din anul
şcolar 2010-2011.
9. Am întrerupt activitatea în învăţământ pentru motivul ..............................................................................,
cu (fără) acordul inspectorului
şcolar.........................., prin Decizia
nr..............., conform art..............din Legea nr. 53/2003 - Codul
muncii, cu modificările şi completările ulterioare.
10. Sunt/Nu sunt unic întreţinător de familie.
Am...........copii în întreţinere. Soţul/Soţia este/nu este angajat(ă)în muncă.
11. Prezint Avizul medical nr....................din
data de..............................., emis
de............................................................., din care rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ şi că
îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 din Legea nr. 128/1997 privind
Statutul personalului didactic, cu modificările şi completările ulterioare,
pentru a fi încadrat(ă) în învăţământ.
Răspund de exactitatea datelor înscrise în această
cerere şi declar că voi suporta consecinţele dacă am comunicat date eronate.
Data...................
Semnătura....................
Anexez, în următoarea ordine, actele certificate pentru
conformitate cu originalul de către directorul unităţii la care sunt încadrat
în anul şcolar 2010-2011:
1. copie de pe decizia de repartizare pe postul
didactic de la unitatea de învăţământ la care sunt încadrat ca suplinitor în
anul şcolar 2010-2011;
2. copie de pe buletin/cartea de identitate din care
reiese domiciliul;
3. acte doveditoare în situaţia
schimbării numelui (dacă este cazul);
4. copii legalizate de pe actele de studii (inclusiv
foaia matricolă);
5. copii de pe certificatele de grade didactice
dobândite/categorii pentru antrenori, respectiv avize şi atestate;
6. adeverinţe privind
calificativele acordate pentru anii şcolari 2008-2009 şi 2009-2010 (conform
fişei de evaluare). Adeverinţă privind calificativul parţial acordat pentru
anul şcolar 2010-2011 pentru absolvenţii promoţiilor 2009 şi 2010 şi debutanţii
în primii 2 ani de activitate;
7. fişa/fişele de evaluare a activităţii metodice şi
ştiinţifice la nivel de şcoală, judeţ, naţional, însoţită/însoţite de
documentele justificative;
8. copii ale programelor şcolare elaborate şi aprobate,
ale coperţilor manualelor şcolare, ghidurilor şi cărţilor, ale studiilor şi
articolelor publicate, documentele prin care s-au omologat materialele didactice;
9. copii ale adeverinţelor/diplomelor din care reiese
participarea la activităţi desfăşurate în cadrul programelor de reformă
coordonate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi/sau
participarea la activităţi desfăşurate în cadrul programelor de formare
continuă;
10. adeverinţa de vechime în
învăţământ;
11. documentele care atestă punctajul acordat, eventual
pentru criteriile social-umanitare;
12. acordul Ministerului
Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului/inspectoratului
şcolar/întreprinderii de întrerupere a activităţii (dacă este cazul);
13. copie de pe carnetul de
muncă şi/sau copia filei corespunzătoare din registrul general de evidenţă a
salariaţilor;
14. avizul medical din care
rezultă că sunt apt(ă) pentru a preda în învăţământ.