E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Legea 101 1998 abrogat de articolul 58 din actul Legea 312 2004
Articolul 12 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Norma 4 2004
Articolul 51 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Norma 4 2004
Articolul 26 din actul Legea 101 1998 modificat de Legea 407 2002
Articolul 3 din actul Legea 101 1998 modificat de OUG 136 2001
Articolul 26 din actul Legea 101 1998 modificat de OUG 136 2001
Articolul 55 din actul Legea 101 1998 modificat de OUG 136 2001
Articolul 54 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Legea 341 2001
Articolul 54 din actul Legea 101 1998 modificat de OUG 273 2000
Articolul 53 din actul Legea 101 1998 in legatura cu OUG 118 2000
Legea 101 1998 in legatura cu OUG 20 2000
Articolul 54 din actul Legea 101 1998 modificat de Legea 156 1999
Articolul 5 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Regulament 4 1998
Articolul 8 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Regulament 4 1998
Articolul 5 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Regulament 4 1998
Articolul 8 din actul Legea 101 1998 in legatura cu Regulament 4 1998
Legea 101 1998 promulgat de Decretul 174 1998
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 101 din 26 mai 1998

privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 203 din  1 iunie 1998


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Statutul legal
    (1) Banca Nationala a Romaniei este banca centrala a statului roman, avand personalitate juridica.
    (2) Banca Nationala a Romaniei are sediul central in Bucuresti si poate avea sucursale si agentii in capitala si in alte localitati din tara.
    Art. 2
    Obiectivul fundamental
    (1) Obiectivul fundamental al Bancii Nationale a Romaniei este asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
    (2) Pentru atingerea obiectivului sau fundamental, Banca Nationala a Romaniei elaboreaza, aplica si raspunde de politica monetara, valutara, de credit, de plati, precum si de autorizarea si supravegherea prudentiala bancara, in cadrul politicii generale a statului, urmarind functionarea normala a sistemului bancar si participarea la promovarea unui sistem financiar specific economiei de piata.
    Art. 3
    Colaborarea cu autoritatile statului
    (1) Banca Nationala a Romaniei colaboreaza cu autoritatile publice centrale si locale pentru indeplinirea obiectivelor sale.
    (2) In vederea indeplinirii obiectivului sau fundamental, Bancii Nationale a Romaniei i se va solicita punctul de vedere asupra actelor normative ale autoritatilor publice, care privesc direct politica monetara, activitatea bancara, regimul valutar si datoria publica.
    (3) La elaborarea proiectelor bugetelor administratiei publice centrale, Banca Nationala a Romaniei este consultata in ceea ce priveste stabilirea conditiilor imprumuturilor sectorului public.
    (4) Pentru necesitatile proprii si ale autoritatilor publice, Banca Nationala a Romaniei elaboreaza studii si analize privind moneda, regimul valutar, creditul si operatiunile sistemului bancar si de plati.
    Art. 4
    Cooperarea internationala
    (1) Din imputernicirea Parlamentului, Banca Nationala a Romaniei poate participa la organizatii internationale cu caracter financiar, bancar, monetar sau de plati si poate sa devina membru al acestora.
    (2) Banca Nationala a Romaniei poate participa, in numele statului, la tratative si negocieri externe in probleme financiare, monetare, valutare, de credit si de plati, precum si in domeniul autorizarii si supravegherii bancare.
    (3) Banca Nationala a Romaniei exercita drepturi si indeplineste obligatii care revin Romaniei in calitate de membru al Fondului Monetar International, inclusiv utilizarea facilitatilor acestei institutii de finantare pe termen mediu si lung pentru nevoile balantei de plati si consolidarea rezervelor internationale ale tarii.
    (4) Banca Nationala a Romaniei poate negocia si incheia acorduri, conventii sau alte intelegeri privind imprumuturi pe termen scurt si alte operatiuni financiar-bancare cu institutii financiare internationale, banci centrale, societati bancare si nebancare, cu conditia rambursarii acestora in termen de un an.
    (5) Banca Nationala a Romaniei poate incheia in nume propriu sau in numele statului, in contul si din dispozitia acestuia, acorduri de decontare si de plati sau orice alte contracte avand acelasi scop cu institutii publice sau private care isi au sediul in strainatate.

    CAP. 2
    Politica monetara si valutara

    Art. 5
    Politica monetara
    In cadrul politicii monetare pe care o promoveaza, Banca Nationala a Romaniei utilizeaza proceduri si instrumente specifice pentru operatiuni de piata monetara, de creditare a bancilor si de control al lichiditatii prin rezerve minime obligatorii.
    Art. 6
    Operatiuni de piata monetara
    Banca Nationala a Romaniei poate sconta, dobandi, lua in gaj sau vinde creante, titluri sau alte valori asupra statului, bancilor sau altor persoane juridice si poate atrage depozite de la banci, in conditiile pe care le considera necesare pentru a realiza obiectivele politicii monetare.
    Art. 7
    Operatiuni de creditare
    (1) Banca Nationala a Romaniei poate acorda credite in conditii de rambursare, garantare si dobanda, care se stabilesc prin reglementari proprii, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
    (2) Creditarea de catre Banca Nationala a Romaniei pe descoperit de cont este interzisa.
    Art. 8
    Rezerve minime obligatorii
    (1) Banca Nationala a Romaniei stabileste regimul rezervelor minime obligatorii pe care bancile trebuie sa le mentina in conturi deschise la aceasta.
    (2) Pentru depozitele in valuta, rezervele minime obligatorii se constituie numai in valuta.
    (3) La rezervele minime obligatorii, Banca Nationala a Romaniei va bonifica dobanzi cel putin la nivelul ratei dobanzii medii la depunerile la vedere practicate de bancile comerciale.
    Art. 9
    Politica valutara
    (1) Banca Nationala a Romaniei elaboreaza si aplica politica privind cursul de schimb, stabileste si urmareste aplicarea regimului valutar pe teritoriul Romaniei.
    (2) Banca Nationala a Romaniei este agent al statului in ceea ce priveste aplicarea reglementarilor legale vizand controlul valutar la persoanele juridice carora le-a acordat autorizatie si de la care este in drept sa solicite si sa primeasca toate informatiile si orice documente necesare indeplinirii atributiilor ce-i revin, fiind imputernicita a lua masuri pentru impunerea respectarii reglementarilor sale.
    Art. 10
    Stabilirea regimului valutar
    In administrarea regimului valutar, Banca Nationala a Romaniei raspunde de:
    a) emiterea reglementarilor cu privire la operatiunile cu active externe si aur, in vederea protejarii monedei nationale;
    b) elaborarea balantei de plati si a altor lucrari privind pozitia investitionala internationala a tarii;
    c) stabilirea cursurilor de schimb pentru operatiuni proprii pe piata valutara, calcularea si publicarea cursurilor medii pentru evidenta statistica;
    d) autorizarea si retragerea autorizatiei, precum si supravegherea persoanelor juridice care au obtinut autorizatia de a efectua tranzactii valutare;
    e) stabilirea de plafoane si alte limite pentru detinerea de active externe si operatiuni cu aur si active externe pentru persoane juridice si fizice;
    f) stabilirea plafonului si a conditiilor indatorarii externe a persoanelor juridice si fizice care intra sub incidenta regimului valutar;
    g) pastrarea si administrarea rezervelor internationale ale statului.
    Art. 11
    Reglementari valutare
    Banca Nationala a Romaniei elaboreaza reglementari privind monitorizarea, controlul tranzactiilor valutare pe teritoriul tarii si emite autorizatii pentru transferuri in strainatate, tranzactii pe pietele valutare si pentru alte operatiuni specifice.
    Art. 12
    Monitorizare si raportare
    Pentru monitorizarea tranzactiilor valutare, persoanele juridice autorizate sa desfasoare operatiuni valutare raporteaza Bancii Nationale a Romaniei asupra tranzactiilor efectuate, prin documente ale caror forma si continut se stabilesc de aceasta.

    CAP. 3
    Emisiunea monetara

    Art. 13
    Dreptul exclusiv de emisiune
    Banca Nationala a Romaniei este unica institutie autorizata sa emita insemne monetare, sub forma de bancnote si monede metalice, ca mijloace legale de plata pe teritoriul Romaniei.
    Art. 14
    Unitatea monetara
    Moneda nationala este leul, iar subdiviziunea acestuia, banul.
    Art. 15
    Insemnele monetare
    (1) Banca Nationala a Romaniei este singura in drept sa stabileasca valoarea nominala, dimensiunile, greutatea, desenul si alte caracteristici tehnice ale bancnotelor si monedelor metalice.
    (2) Bancnotele poarta semnatura guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si a casierului central.
    (3) Falsificarea sau contrafacerea bancnotelor si monedelor metalice constituie infractiune si se pedepseste conform legii.
    (4) Dispozitiile legale privitoare la titlurile la purtator pierdute sau furate nu sunt aplicabile bancnotelor si monedelor metalice emise de Banca Nationala a Romaniei.
    (5) Grafica bancnotelor si a monedelor metalice este protejata prin inregistrarea la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci din Romania. Orice reproducere color a acestora, la scara 1/1, partiala sau integrala, in scop publicitar, de informare sau in alte scopuri comerciale se poate face numai cu acordul prealabil, in scris, al Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 16
    Programul de emisiune monetara
    (1) Banca Nationala a Romaniei elaboreaza programul de emisiune a bancnotelor si a monedelor metalice, astfel incat sa se asigure necesarul de numerar in stricta concordanta cu nevoile reale ale circulatiei banesti.
    (2) Suma totala a bancnotelor si monedelor metalice in circulatie, care exclude rezerva de numerar, se evidentiaza ca pasiv in contabilitatea Bancii Nationale a Romaniei.
    (3) Transa de numerar in circulatie, emisa de Banca Nationala a Romaniei peste nivelul rezervelor internationale stabilite si mentinute conform prevederilor art. 31, trebuie acoperita integral de urmatoarele active:
    a) titluri de stat detinute in portofoliul de investitii;
    b) active rezultate din credite acordate bancilor si altor persoane juridice, in conditiile legii;
    c) cecuri, cambii si alte titluri de credit scontate sau detinute in portofoliu.
    Art. 17
    Mijloace legale de plata
    Bancnotele si monedele metalice emise si neretrase din circulatie de catre Banca Nationala a Romaniei reprezinta insemne monetare care trebuie acceptate la valoarea nominala pentru plata tuturor obligatiilor publice si private.
    Art. 18
    Emisiunea si punerea in circulatie a insemnelor monetare
    (1) Banca Nationala a Romaniei asigura tiparirea bancnotelor si baterea monedelor metalice si ia masuri pentru pastrarea in siguranta a celor care nu sunt puse in circulatie, precum si pentru custodia si distrugerea, cand aceasta este necesara, a matritelor, cernelurilor si a bancnotelor si monedelor metalice retrase din circulatie.
    (2) Banca Nationala a Romaniei distribuie emisiunea monetara realizata si administreaza rezerva de numerar sub forma de bancnote si monede metalice.
    (3) Bancnotele si monedele metalice uzate sau necorespunzatoare vor fi retrase din circulatie si distruse de catre Banca Nationala a Romaniei, inlocuindu-se cu bancnote si/sau cu monede metalice noi.
    (4) Banca Nationala a Romaniei inlocuieste, fara taxe si comisioane, bancnotele si monedele metalice emise si neretrase din circulatie.
    (5) Banca Nationala a Romaniei poate refuza inlocuirea bancnotelor si a monedelor metalice care prezinta deformari, sunt ilizibile sau daca lipseste mai mult de 40% din suprafata lor. Aceste insemne monetare vor fi retrase din circulatie si distruse fara acordarea de compensatii detinatorilor, exceptand cazurile speciale mentionate in regulamentele proprii.
    (6) Banca Nationala a Romaniei nu poate fi obligata sa acorde compensatii pentru bancnotele sau monedele metalice care au fost pierdute, furate, distruse, contrafacute sau falsificate.
    Art. 19
    Schimbarea insemnelor monetare
    (1) Banca Nationala a Romaniei poate hotari anularea sau retragerea din circulatie a oricaror bancnote sau monede metalice care au fost emise si, in locul acestora, punerea in circulatie a altor tipuri de insemne monetare.
    (2) Modalitatea si perioada de preschimbare se publica in Monitorul Oficial al Romaniei si in cel putin doua ziare de circulatie nationala.
    (3) La expirarea perioadei de preschimbare, bancnotele si monedele metalice retrase din circulatie, fara a intra in contradictie cu prevederile art. 17, nu mai pot fi utilizate pentru plata obligatiilor publice si private.
    (4) Suma totala a bancnotelor si monedelor metalice retrase din circulatie, dar nepreschimbate in termenul stabilit, se scade din totalul numerarului in circulatie inregistrat in evidentele contabile si se inregistreaza ca venit al Bancii Nationale a Romaniei.

    CAP. 4
    Operatiuni cu bancile

    Art. 20
    Creditarea bancilor
    In cadrul politicii sale monetare, valutare, de credit si plati, Banca Nationala a Romaniei poate acorda bancilor credite pe termene ce nu pot depasi 90 de zile, garantate cu:
    a) titluri de stat provenite din emisiuni publice cu scadente de plata in termen de maximum un an de la data constituirii garantiei prin remiterea lor in portofoliul Bancii Nationale a Romaniei;
    b) cambii si bilete la ordin trase sau subscrise pentru plata unor prestatii comerciale, industriale sau agricole de catre persoane juridice eligibile, potrivit normelor emise de Banca Nationala a Romaniei;
    c) warante sau recipise de depozit emise cu privire la bunuri fungibile sau alte bunuri valabil asigurate contra riscurilor de pierdere, distrugere sau deteriorare;
    d) depozite constituite la Banca Nationala a Romaniei sau la alte persoane juridice agreate de Banca Nationala a Romaniei, constand din orice active pe care aceasta le poate vinde, cumpara, ori tranzactiona.
    Art. 21
    Conditii si costuri de creditare
    (1) Banca Nationala a Romaniei stabileste si face publice conditiile de creditare, nivelul minim al ratei dobanzii la creditele care se acorda bancilor si criteriile ce trebuie indeplinite de banci pentru a putea solicita credite pe baze competitive.
    (2) Banca Nationala a Romaniei poate stabili plafoane de creditare, niveluri ale ratei dobanzii, termene de rambursare si alte conditii in care se pot acorda credite discretionare sau pe baze competitive.
    (3) Pentru toate operatiunile efectuate, Banca Nationala a Romaniei stabileste si incaseaza dobanzi, comisioane si alte forme de acoperire a costurilor de functionare si a riscurilor asumate, cu exceptia operatiunilor efectuate prin contul curent general al Trezoreriei statului.
    Art. 22
    Conturi bancare
    (1) Banca Nationala a Romaniei deschide cate un cont curent pentru Trezoreria statului, pentru fiecare banca si pentru fiecare sucursala a unei banci, persoana juridica straina, autorizata sa functioneze in Romania.
    (2) Banca Nationala a Romaniei poate deschide conturi curente de decontare si alte conturi pentru case de compensatii interbancare rezidente, precum si pentru banci centrale si institutii internationale nerezidente.
    (3) Prin conturile curente se efectueaza decontarea finala si irevocabila a operatiunilor de incasari si plati intre titularii de conturi.
    Art. 23
    Sisteme de plati
    Banca Nationala a Romaniei emite reglementari generale privind instrumentele de plata, coordoneaza si supravegheaza sistemele de plati de interes national si stabileste masurile necesare pentru prevenirea si eliminarea oricarei situatii care pericliteaza buna functionare a sistemelor de plati.
    Art. 24
    Servicii de compensare, depozitare si plata
    (1) Banca Nationala a Romaniei poate asigura servicii de compensare, depozitare si plata prin intermediul conturilor deschise in evidentele sale.
    (2) Banca Nationala a Romaniei poate, pe cont propriu ori in numele si pe contul statului, sa participe la aranjamente de compensare, depozitare si plata sau la alte contracte avand acest scop, incheiate cu institutii centrale sau cu organizatii colective de specialitate, publice si private, avand sediul in strainatate.
    Art. 25
    Prevenirea si limitarea riscurilor
    Pentru prevenirea si limitarea riscurilor de plata si credit, Banca Nationala a Romaniei presteaza servicii de colectare si difuzare, la cerere, contra cost, de date si informatii privind incidentele de plati si riscurile de creditare in sistemul bancar, in conditii de asigurare a secretului operatiunilor bancare.

    CAP. 5
    Supravegherea bancara

    Art. 26
    Autorizarea si supravegherea prudentiala bancara
    (1) Banca Nationala a Romaniei are competenta exclusiva de autorizare a functionarii bancilor si raspunde de supravegherea prudentiala a bancilor pe care le-a autorizat sa opereze in Romania, in conformitate cu prevederile Legii bancare.
    (2) Pentru asigurarea viabilitatii si functionarii sistemului bancar, Banca Nationala a Romaniei este imputernicita:
    a) sa emita reglementari, sa ia masuri pentru impunerea respectarii acestora si sa aplice sanctiunile legale in cazurile de nerespectare;
    b) sa controleze si sa verifice pe baza raportarilor primite si prin inspectii la fata locului registrele, conturile si orice alte documente ale bancilor autorizate, pe care le considera necesare pentru indeplinirea atributiilor sale de supraveghere.
    Art. 27
    Protejarea contra riscului de sistem bancar
    In scopul limitarii riscului de sistem bancar si de plati, in mod exceptional si numai de la caz la caz, Banca Nationala a Romaniei poate acorda bancilor si alte credite negarantate sau garantate cu alte active decat cele prevazute la art. 20.

    CAP. 6
    Operatiuni pe contul statului

    Art. 28
    Contul Trezoreriei statului
    (1) Banca Nationala a Romaniei tine in evidentele sale contul curent general al Trezoreriei statului, deschis pe numele Ministerului Finantelor.
    (2) Functionarea contului curent general al Trezoreriei statului si inregistrarea operatiunilor in acest cont se stabilesc prin conventii incheiate intre Banca Nationala a Romaniei si Ministerul Finantelor.
    Art. 29
    Operatiuni cu Trezoreria statului
    (1) Banca Nationala a Romaniei primeste incasarile pentru contul curent general al Trezoreriei statului si efectueaza platile in limita disponibilitatilor existente in acest cont.
    (2) Banca Nationala a Romaniei nu percepe comisioane la decontarea operatiunilor prin contul curent general al Trezoreriei statului, deschis in evidentele sale, si plateste dobanzi la disponibilitatile din acest cont.
    (3) In cursul exercitiului financiar anual, pentru acoperirea decalajului temporar dintre incasarile si platile din contul curent general al Trezoreriei statului, Banca Nationala a Romaniei poate acorda imprumuturi cu termene de rambursare de cel mult 180 de zile si in conditii de dobanda la nivelul pietei, pe baza de conventii incheiate cu Ministerul Finantelor.
    (4) Suma totala a imprumuturilor acordate nu poate depasi in nici un exercitiu financiar anual echivalentul a 7% din veniturile bugetului de stat realizate in anul precedent, iar soldul permanent al imprumuturilor acordate si nerambursate nu poate depasi in nici un moment suma totala rezultata din dublarea capitalului si a fondului de rezerva al Bancii Nationale a Romaniei.
    (5) Banca Nationala a Romaniei poate actiona ca agent al statului in stabilirea bancilor eligibile a primi depozite ale Trezoreriei statului, in conditii care vor fi stabilite impreuna cu Ministerul Finantelor.
    Art. 30
    Operatiuni cu titluri de stat
    (1) In baza conventiilor incheiate in prealabil cu Ministerul Finantelor si in conformitate cu reglementarile proprii, Banca Nationala a Romaniei poate actiona ca agent pe contul statului, in ceea ce priveste:
    a) plasarea emisiunilor de titluri de stat si alte efecte negociabile de indatorare a statului roman;
    b) exercitarea functiilor de agent de inregistrare, depozitare si transfer al titlurilor de stat;
    c) plata capitalului, dobanzilor, comisioanelor si a spezelor aferente;
    d) executarea decontarilor in contul curent general al Trezoreriei statului;
    e) alte operatiuni in conformitate cu obiectivele si responsabilitatile principale ale bancii centrale;
    f) efectuarea de plati aferente celor de mai sus prin conturi deschise in evidentele sale, inclusiv a celor aferente serviciului datoriei emitentilor si altor costuri de tranzactionare si operare.
    (2) Imprumuturile pe baza de titluri de stat se efectueaza conform conventiilor incheiate intre Banca Nationala a Romaniei si Ministerul Finantelor, prin care se stabilesc cel putin urmatoarele elemente: valoarea imprumutului, data scadentei, rata dobanzii si modul de calcul al dobanzii pe toata durata creditului, costurile serviciului datoriei, precum si date privind titlurile de stat negociabile, emise pentru fiecare imprumut.

    CAP. 7
    Operatiuni cu aur si active externe

    Art. 31
    Rezervele internationale
    (1) Banca Nationala a Romaniei, respectand regulile generale privind lichiditatea si riscul specific activelor externe, stabileste si mentine rezerve internationale, in astfel de conditii inca sa poata determina periodic marimea lor exacta, rezerve alcatuite cumulativ ori selectiv din urmatoarele elemente:
    a) aur detinut in tezaur in tara sau depozitat in strainatate;
    b) active externe, sub forma de bancnote si monede metalice sau disponibil in conturi la banci sau la alte institutii financiare in strainatate, exprimate in acele monede si detinute in acele tari pe care le stabileste Banca Nationala a Romaniei;
    c) orice alte active de rezerva recunoscute pe plan international, inclusiv dreptul de a efectua cumparari de la Fondul Monetar International in cadrul transei de rezerva, precum si detinerile de drepturi speciale de tragere;
    d) cambii, cecuri, bilete la ordin, precum si obligatiuni si alte valori mobiliare, negociabile sau nu, emise sau garantate de persoane juridice nerezidente, clasificate in primele categorii de catre agentiile de apreciere a riscurilor, recunoscute pe plan international, exprimate si platibile in valuta in locuri acceptabile pentru Banca Nationala a Romaniei;
    e) bonuri de tezaur, obligatiuni si alte titluri de stat, emise sau garantate de guverne straine sau de institutii financiare interguvernamentale, negociabile sau nu, exprimate si platibile in valuta in locuri acceptabile pentru Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Banca Nationala a Romaniei, urmareste, impreuna cu Ministerul Finantelor, mentinerea rezervelor internationale la un nivel pe care il apreciaza ca fiind adecvat tranzactiilor externe ale statului.
    (3) Daca exista pericolul diminuarii rezervelor internationale pana la un nivel care ar periclita tranzactiile internationale ale statului, precum si in cazul in care diminuarea s-a produs, Banca Nationala a Romaniei va prezenta Guvernului si Parlamentului un raport privind situatia rezervelor internationale si cauzele care au condus sau care pot conduce la o astfel de reducere. Raportul va contine recomandari si propuneri de masuri ale Bancii Nationale a Romaniei, necesare pentru preintampinarea sau remedierea situatiei.
    Art. 32
    Administrarea rezervelor internationale
    Banca Nationala a Romaniei este autorizata, in conditiile pe care le stabileste si le poate modifica periodic, sa efectueze urmatoarele operatiuni:
    a) sa cumpere, sa vanda si sa faca alte tranzactii cu lingouri si monede din aur si cu alte metale pretioase;
    b) sa cumpere, sa vanda si sa faca alte tranzactii cu valute;
    c) sa cumpere, sa vanda si sa faca alte tranzactii cu bonuri de tezaur, obligatiuni si alte titluri emise sau garantate de guverne straine sau de organizatii financiare interguvernamentale;
    d) sa cumpere, sa vanda si sa faca alte tranzactii cu valori mobiliare emise sau garantate de banci centrale, de institutii financiare internationale, de societati bancare si nebancare;
    e) sa deschida si sa mentina conturi la banci centrale si autoritati monetare, societati bancare si la institutii financiare internationale;
    f) sa deschida si sa tina conturi si sa efectueze operatiuni de corespondent pentru institutii financiare internationale, banci centrale si autoritati monetare, societati financiare si bancare, organizatii financiare interguvernamentale din strainatate, precum si pentru guverne straine si agentiile lor.

    CAP. 8
    Conducerea si administrarea

    Art. 33
    Conducerea Bancii Nationale a Romaniei
    (1) Banca Nationala a Romaniei este condusa de un consiliu de administratie.
    (2) Conducerea executiva a Bancii Nationale a Romaniei se exercita de catre guvernator, prim-viceguvernator si de doi viceguvernatori, in conditiile stabilite prin regulamentul intern aprobat de consiliul de administratie.
    (3) Activitatea consiliului de administratie este reglementata de prevederile prezentei legi si de regulamentele Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 34
    Consiliul de administratie
    (1) Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei hotaraste, in conditiile legii:
    a) politicile in domeniile monetar, valutar, de credit si plati, urmarind aducerea la indeplinire a acestora;
    b) masurile in domeniul autorizarii si supravegherii prudentiale a bancilor pe care le-a autorizat;
    c) directiile principale in conducerea operatiunilor si raspunderile ce revin personalului Bancii Nationale a Romaniei;
    d) organizarea interna, indemnizatiile, salariile si alte drepturi banesti ale personalului;
    e) delegarea temporara a competentelor sale catre conducerea executiva, atunci cand situatii speciale pot impune aceasta solutie.
    (2) Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei este compus din 9 membri, astfel:
    a) un presedinte, care este si guvernator al Bancii Nationale a Romaniei;
    b) un vicepresedinte, care este si prim-viceguvernator;
    c) sapte membri, dintre care doi sunt si viceguvernatori, iar ceilalti cinci membri nu sunt salariati ai Bancii Nationale a Romaniei.
    (3) Membrii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei, cu nominalizarea conducerii executive, sunt numiti de Parlament, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale celor doua Camere ale Parlamentului.
    (4) Numirile se fac pe o perioada de 6 ani, cu posibilitatea reinnoirii mandatului.
    (5) In cazul descompletarii Consiliului de administratie, completarea locurilor vacante se face pe functia respectiva si numai pentru perioada ramasa pana la expirarea mandatului celor inlocuiti, cu respectarea prevederilor alin. (3).
    (6) Revocarea din functie a oricarui membru al consiliului de administratie se face de Parlament, la propunerea comisiilor permanente de specialitate ale celor doua Camere ale Parlamentului, pentru fiecare caz in parte, daca:
    a) nu mai este eligibil in conformitate cu prevederile art. 35;
    b) impotriva acestuia a fost pronuntata o condamnare penala cu pedeapsa privativa de libertate si daca hotararea este definitiva;
    c) in timpul mandatului s-a angajat in actiuni vadit inadecvate, care prejudiciaza in mod substantial interesele Bancii Nationale a Romaniei.
    (7) Nici un membru al Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei nu va fi schimbat din functie din alte motive sau prin alta procedura decat cea prevazuta la alin. (6).
    (8) Numirile, retragerile si revocarile din functie ale membrilor Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (9) La sedintele Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei pot participa ministrul finantelor si directorul Trezoreriei statului, fara drept de vot.
    Art. 35
    Incompatibilitati si conflicte de interese
    (1) Membrii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei nu pot fi parlamentari sau membri ai unui partid politic si nu pot face parte din autoritatea judecatoreasca sau din administratia publica.
    (2) Membrilor consiliului de administratie si angajatilor cu functii de conducere ai Bancii Nationale a Romaniei li se interzice sa reprezinte, direct sau indirect, vreun interes financiar, comercial sau de alta natura care i-ar pune intr-o pozitie in care interesul lor personal ar intra in conflict cu obligatiile si indatoririle lor fata de Banca Nationala a Romaniei.
    (3) Fara aprobarea expresa a Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei:
    a) pe timpul mandatului lor, guvernatorul, prim-viceguvernatorul si viceguvernatorii nu isi vor consacra capacitatile profesionale altor interese decat celor ale Bancii Nationale a Romaniei si nu vor putea ocupa nici o alta functie, remunerata sau onorifica, in societati comerciale financiare, bancare sau nebancare, cu exceptia activitatii didactice;
    b) pe durata cat este angajat cu contract individual de munca la Banca Nationala a Romaniei, nici un salariat al acesteia nu va putea detine concomitent o alta functie, remunerata sau onorifica, la o societate comerciala sau la alt agent economic care, prin activitatea sa statutara, urmareste obtinerea de profit.
    Art. 36
    Atributiile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei
    (1) Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei dispune masuri pentru executarea dispozitiilor legale, a hotararilor consiliului de administratie, precum si a altor reglementari privind Banca Nationala a Romaniei. Guvernatorul poate delega prim-viceguvernatorului si viceguvernatorilor unele dintre atributiile sale, in conditiile stabilite de consiliul de administratie.
    (2) Guvernatorul numeste in functie personalul din aparatul central al Bancii Nationale a Romaniei si pe directorii sucursalelor si ai agentiilor.
    (3) Guvernatorul reprezinta Banca Nationala a Romaniei in relatiile cu tertii, semnand, direct sau prin persoane imputernicite de el, toate tratatele sau conventiile incheiate.
    (4) In numele consiliului de administratie, guvernatorul prezinta Parlamentului, pana la data de 30 iunie a anului urmator, raportul anual al Bancii Nationale a Romaniei, care cuprinde:
    a) principalele evolutii economice, financiare, monetare si valutare;
    b) politica monetara in anul precedent si orientarile pentru anul urmator;
    c) reglementarea si supravegherea prudentiala bancara;
    d) activitatile Bancii Nationale a Romaniei, bilantul anual si contul de profit si pierderi.
    (5) In cazul absentei sau imposibilitatii guvernatorului de a actiona, acesta va fi suplinit de prim-viceguvernator.
    Art. 37
    Comisia de cenzori
    (1) Comisia de cenzori, formata din 5 membri, dintre care unul este presedinte, se numeste in conditiile art. 34 alin. (3) si (4).
    (2) Comisia de cenzori verifica respectarea normelor legale privind evaluarea patrimoniului Bancii Nationale a Romaniei, intocmirea bilantului contabil si a contului de profit si pierderi, in concordanta cu registrele, existenta valorilor in casa, precum si a titlurilor in proprietate sau primite in gaj, cautiune sau custodie, precum si executia bugetului de venituri si cheltuieli.
    (3) Anual, comisia de cenzori intocmeste un raport asupra bilantului contabil si contului de profit si pierderi, precum si asupra executiei bugetului de venituri si cheltuieli.
    Art. 38
    Expertiza externa
    Conturile si evidentele Bancii Nationale a Romaniei vor putea fi supuse analizei unor firme de audit financiar, care vor fi selectate de catre consiliul de administratie pe baza de licitatie.

    CAP. 9
    Situatii financiare

    Art. 39
    Capitalul Bancii Nationale a Romaniei
    (1) Capitalul Bancii Nationale a Romaniei este de 100 miliarde lei si apartine in intregime statului. Majorarea capitalului va fi efectuata prin utilizarea partiala a profitului net anual, pana la un nivel echivalent cu 5% din pasivele monetare agregate din bilantul de la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar anual.
    (2) Capitalul de 100 miliarde lei se constituie prin preluarea capitalului inregistrat la data de 31 decembrie 1997, de 5 miliarde lei, si prin alocarea sumei de 95 miliarde lei de la fondul de rezerva al Bancii Nationale a Romaniei.
    (3) Pasivele monetare agregate ale Bancii Nationale a Romaniei se stabilesc ca suma totala a bancnotelor si monedelor metalice in circulatie si a valorilor mobiliare emise, precum si a soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise, pe titulari, in evidentele sale.
    Art. 40
    Fondul de rezerva
    Fondul de rezerva al Bancii Nationale a Romaniei se constituie in limita unei cote de 20% din profitul brut pana cand acesta ajunge sa fie egal cu capitalul propriu, dupa care cota respectiva se reduce la 10% pana cand fondul de rezerva ajunge sa fie egal cu dublul capitalului propriu si, ulterior, cota se stabileste la 5% .
    Art. 41
    Planul de conturi
    (1) Operatiunile Bancii Nationale a Romaniei sunt contabilizate potrivit planului propriu de conturi, avizat de Ministerul Finantelor, pe exercitii financiare anuale, incepand cu data de 1 ianuarie si terminand cu data de 31 decembrie.
    (2) Banca Nationala a Romaniei va mentine conturi si evidente si va intocmi rapoarte anuale care sa reflecte operatiunile si rezultatele financiare, inclusiv provizioanele constituite pentru credite neperformante, in conformitate cu legislatia in domeniu si cu principiile contabile acceptate pe plan international pentru bancile centrale.
    Art. 42
    Bugetul de venituri si cheltuieli
    Bugetul anual de venituri si cheltuieli se aproba de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei si se verifica in executie de comisia de cenzori.
    Art. 43
    Contul de profit si pierderi
    (1) Pentru fiecare exercitiu financiar anual, profitul sau pierderea Bancii Nationale a Romaniei se calculeaza, in concordanta cu standardele contabile internationale, ca diferenta intre veniturile si cheltuielile din activitatea operationala.
    (2) In cazul in care in bilantul Bancii Nationale a Romaniei valoarea activelor scade sub suma angajamentelor, fondului de rezerva si a capitalului propriu, Ministerul Finantelor va transfera Bancii Nationale a Romaniei, la cererea acesteia, titluri de stat negociabile la pretul pietei, in suma necesara acoperirii acestui deficit. In termen de 5 ani aceste titluri de stat vor fi rascumparate prin utilizarea profiturilor nete realizate de Banca Nationala a Romaniei sau vor fi renegociate.
    Art. 44
    Reevaluarea activelor si pasivelor
    Banca Nationala a Romaniei efectueaza anual reevaluarea activelor si pasivelor exprimate in aur, argint, alte metale si pietre pretioase, drepturi speciale de tragere si monede straine, ca urmare a modificarii valorii sau a cursului in lei al acestora, iar diferentele rezultate se evidentiaza intr-un cont special de reevaluari.
    Art. 45
    Determinarea si utilizarea profitului net
    (1) Profitul brut al Bancii Nationale a Romaniei se constituie numai din veniturile nete din activitatea operationala.
    (2) Diferentele favorabile nete din reevaluari, dupa deducerea pierderilor nete din operatiuni, se aloca contului special de reevaluari.
    (3) Profitul net al Bancii Nationale a Romaniei se aloca si se utilizeaza in urmatoarea ordine de prioritate:
    a) pentru cresterea capitalului propriu pana la un nivel echivalent cu 5% din pasivele monetare agregate, inregistrate in bilant la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar anual;
    b) pentru rascumpararea titlurilor de stat transferate Bancii Nationale a Romaniei de catre Ministerul Finantelor, in conditiile prevazute la art. 43 alin. (2);
    c) pentru constituirea fondului de dezvoltare;
    d) pentru fondul de participare a salariatilor la profit, in limita a 10%;
    e) pentru alte destinatii care se stabilesc de catre Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei;
    f) profitul ramas se vireaza in totalitate la bugetul de stat, pana cel mai tarziu la data de 1 iunie a urmatorului exercitiu financiar anual.
    Art. 46
    Repartizarea pierderilor nete
    Daca intr-un exercitiu financiar anual Banca Nationala a Romaniei inregistreaza o pierdere neta, aceasta se repartizeaza astfel:
    a) daca pierderea neta este compusa din pierderi nete din operatiuni si diferente nefavorabile nete din reevaluari, suma pierderilor nete din operatiuni se suporta, in ordine, din fondul de rezerva si din capitalul propriu, iar suma diferentelor nefavorabile nete din reevaluari se aloca contului special de reevaluari;
    b) daca pierderea neta este compusa din venituri nete din operatiuni si diferente nefavorabile nete din reevaluari, veniturile nete din operatiuni se constituie in profit brut, iar diferentele nefavorabile nete din reevaluari vor fi alocate contului special de reevaluari;
    c) daca pierderea neta este compusa din pierderi nete din operatiuni si diferente favorabile nete din reevaluari, pierderea neta se acopera, in ordine, din fondul de rezerva si din capitalul propriu;
    d) daca pierderea neta nu se acopera din fondul de rezerva, capitalul propriu si disponibilul din contul special de reevaluari, pentru suma ramasa Ministerul Finantelor va transfera Bancii Nationale a Romaniei titluri de stat, in conditiile prevazute la art. 43 alin. (2).
    Art. 47
    Raspunderea de inregistrare
    Pentru eventualele erori la plati sau la inregistrari in conturile titularilor, Banca Nationala a Romaniei raspunde numai pana la limita sumei eronat platite sau inregistrate in cont, inclusiv de penalitatile aferente care se varsa la bugetul de stat, suportate de titularii de cont in cazurile prevazute de lege, daca este sesizata cu reclamatie scrisa pana la expirarea termenului stabilit si comunicat titularilor de cont.
    Art. 48
    Publicarea bilantului
    Bilantul anual si contul de profit si pierderi al Bancii Nationale a Romaniei, certificate de comisia de cenzori, dupa adoptarea lor de catre consiliul de administratie, se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 49
    Legislatia aplicabila
    (1) Operatiunile Bancii Nationale a Romaniei sunt supuse legislatiei generale, in masura in care Legea bancara si prezenta lege nu dispun altfel.
    (2) Operatiunile comerciale efectuate de Banca Nationala a Romaniei, care se reflecta in bugetul de venituri si cheltuieli, in bilantul anual si in contul de profit si pierderi, sunt supuse controlului ulterior al Curtii de Conturi.
    Art. 50
    Reglementarile Bancii Nationale a Romaniei
    (1) Banca Nationala a Romaniei este imputernicita sa emita reglementarile necesare pentru a pune in aplicare si a impune respectarea prevederilor legale.
    (2) Reglementarile Bancii Nationale a Romaniei pot fi sub forma de regulamente, ordine, norme si circulare, avand caracter obligatoriu pentru persoanele juridice publice si private, precum si pentru persoanele fizice.
    Art. 51
    Informatii statistice
    (1) Banca Nationala a Romaniei va contribui la armonizarea regulilor si practicilor privind colectarea, prelucrarea si distribuirea informatiilor statistice in domeniile sale de competenta.
    (2) Banca Nationala a Romaniei colecteaza informatii statistice primare, care sunt necesare pentru aducerea la indeplinire a atributiilor sale legale, de la autoritatile publice, banci, institutii financiare si alte persoane juridice si fizice.
    (3) Bancile si celelalte persoane juridice publice sau private, care au fost autorizate sau care au conturi la Banca Nationala a Romaniei, sunt obligate sa furnizeze acesteia orice date sau informatii solicitate pentru aducerea la indeplinire a atributiilor stabilite prin lege.
    (4) Banca Nationala a Romaniei poate publica astfel de date si informatii, in intregime sau in parte, dar numai in forma agregata.
    Art. 52
    Garantii speciale
    (1) Conventiile, contractele sau orice alte aranjamente de creditare incheiate de Banca Nationala a Romaniei constituie titluri executorii, in caz de neplata pentru intregul sold al creantei de platit, inclusiv dobanzile sau alte costuri aferente.
    (2) Organele de stat financiare sau judecatoresti executa creanta Bancii Nationale a Romaniei pe baza simplei notificari din partea acesteia.
    (3) In cazul in care debitorul nu isi indeplineste angajamentele asumate, Banca Nationala a Romaniei este in drept sa procedeze la recuperarea creantelor prin executarea garantiilor, astfel:
    a) vanzarea totala sau partiala, pe contul debitorului, a titlurilor si efectelor care i-au fost date in garantie, in termen de maximum 3 zile, dupa o simpla somatie printr-un act extrajudiciar;
    b) din venitul rezultat din vanzare se recupereaza creantele, avansurile, dobanzile si orice alte cheltuieli efectuate de Banca Nationala a Romaniei, iar eventualul surplus ramas se remite debitorului.
    Art. 53
    Operatiuni in favoarea tertilor
    (1) Banca Nationala a Romaniei poate efectua unele operatiuni in favoarea tertilor, numai in conditiile prezentarii documentelor pe care le considera necesare. Banca Nationala a Romaniei poate, ori de cate ori considera necesar, sa ceara constituirea de garantii reale sau personale.
    (2) Cu exceptia cazurilor in care prezenta lege autorizeaza in mod expres aceasta, Banca Nationala a Romaniei nu va acorda asistenta financiara sub forma de credite, angajamente de resurse, preluare integrala sau partiala a obligatiilor aferente unui imprumut ori altui instrument de indatorare, asumare a unei datorii sau a unui pasiv adiacent ori in vreo alta forma.
    (3) Cu respectarea prevederilor de la alin. (2), Banca Nationala a Romaniei poate:
    a) sa investeasca resursele sale financiare in valori mobiliare cu grad mare de lichiditate, emise de debitori cu bonitate;
    b) sa achizitioneze, in cursul executarii creantelor pe care le are, orice fel de drepturi care pot fi valorificate;
    c) sa acorde salariatilor sai cate un credit pentru locuinte si credite pentru bunuri de folosinta indelungata, cu dobanda la nivelul dobanzii medii lunare de la bancile comerciale.
    Art. 54
    Facilitati fiscale
    Capitalul Bancii Nationale a Romaniei, fondul de rezerva si provizioanele de risc, lingourile, monedele si alte obiecte din aur, argint si din alte metale si pietre pretioase sunt scutite de taxe si impozite.
    Art. 55
    Secretul profesional bancar
    (1) Membrii Consiliului de administratie si salariatii Bancii Nationale a Romaniei sunt obligati sa pastreze secretul asupra oricarei informatii nedestinate publicarii, de care au luat cunostinta in cursul exercitarii functiilor lor, si nu vor folosi aceste informatii pentru obtinerea de avantaje personale, orice abatere fiind pedepsita conform legii.
    (2) Dezvaluirea secretului profesional bancar se poate face in cadrul unei proceduri judiciare, numai in conditiile aprobate de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei.
    Art. 56
    Indemnizatii
    Membrii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei si cenzorii primesc indemnizatii.
    Art. 57
    Participatii de capital
    Banca Nationala a Romaniei nu poate participa cu capital, direct sau indirect, la nici o societate comerciala sau regie autonoma, cu exceptia propriilor sale intreprinderi de imprimare a biletelor de banca si de batere a monedei metalice si a altor societati care pot contribui la realizarea atributiilor sale.
    Art. 58
    Proprietati imobiliare
    Banca Nationala a Romaniei poate face investitii imobiliare numai pentru necesitatile sale de functionare si pentru nevoile colective ale personalului, stabilite de consiliul sau de administratie.
    Art. 59
    Comunicarea cu publicul
    (1) Toate reglementarile emise de Banca Nationala a Romaniei se publica in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (2) Banca Nationala a Romaniei va deschide si va mentine un registru public al reglementarilor sale publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (3) Banca Nationala a Romaniei publica periodic raportul anual, rapoarte privind balanta de plati si pozitia investitionala internationala a tarii, buletine privind evolutia monedei si a creditului, studii si alte materiale cuprinzand informatii destinate publicitatii.
    Art. 60
    Sanctiuni
    (1) Pentru nerespectarea reglementarilor emise de catre Banca Nationala a Romaniei, in cazurile care nu cad sub incidenta Legii bancare, conducerea executiva a Bancii Nationale a Romaniei poate aplica urmatoarele sanctiuni:
    a) avertisment scris;
    b) amenda de la 1 milion lei la 100 milioane lei; amenzile incasate se fac venit la bugetul de stat;
    c) suspendarea, pe un termen de pana la 90 de zile, partiala sau totala, a autorizatiei acordate de Banca Nationala a Romaniei;
    d) retragerea autorizatiei acordate de Banca Nationala a Romaniei.
    (2) Contestatiile pot fi formulate in termen de 15 zile de la data comunicarii sanctiunii si se solutioneaza de Consiliul de administratie al Bancii Nationale a Romaniei in maximum 30 de zile de la primirea acestora.
    (3) In termen de 15 zile de la comunicare, deciziile Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei pot fi contestate la Curtea Suprema de Justitie.
    Art. 61
    Intrarea in vigoare
    Prezenta lege intra in vigoare la 30 de zile de la publicarea ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    Art. 62
    Abrogari
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 34/1991 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 aprilie 1991, precum si orice alte dispozitii contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta din 5 mai 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

               p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                      PAULA MARIA IVANESCU

                   p. PRESEDINTELE SENATUI
                      MIRCEA IONESCU QUINTUS



SmartCity5

COMENTARII la Legea 101/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 101 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 101/1998
Legea 312 2004
privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
Norma 4 2004
privind raportarea statistica a datelor pentru elaborarea balantei de plati a Romaniei
Legea 407 2002
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 136/2001 pentru modificarea si completarea Legii nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
OUG 136 2001
pentru modificarea si completarea Legii nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
Legea 341 2001
privind respingerea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 273/2000 pentru modificarea Legii nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
OUG 273 2000
pentru modificarea Legii nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
OUG 118 2000
pentru autorizarea Bancii Nationale a Romaniei de a acorda o linie de credit Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar
OUG 20 2000
pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 39/1996 privind infiintarea si functionarea Fondului de garantare a depozitelor in sistemul bancar, aprobata si modificata prin Legea nr. 88/1997 si ulterior modificata si completata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 110/1999
Legea 156 1999
pentru modificarea si completarea Legii nr. 101/1998 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
Regulament 4 1998
privind regimul rezervelor minime obligatorii
Regulament 4 1998
al Bancii Nationale a Romaniei privind regimul rezervelor minime obligatorii
Decretul 174 1998
pentru promulgarea Legii privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu