Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 110 din 21 noiembrie 1995

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992, si a schimbului de note-anexa

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 275 din 24 noiembrie 1995


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992, si schimbul de note-anexa care face parte integranta din acord.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 octombrie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

           PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                   ADRIAN NASTASE

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 7 noiembrie 1995, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

             p. PRESEDINTELE SENATUI
                    RADU VASILE

                            ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei, denumite in cele ce urmeaza parti contractante,
    in dorinta de a dezvolta relatiile de cooperare economica existente intre cele doua tari si de a crea conditii favorabile pentru investitiile investitorilor unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante,
    constiente de necesitatea crearii si mentinerii unui cadru stabil, de natura sa stimuleze efectuarea de investitii, in scopul utilizarii maxime si eficiente a resurselor economice ale fiecarei tari,
    recunoscand ca incurajarea si protejarea reciproca a investitiilor, conform prezentului acord, sunt de natura sa stimuleze initiativa in acest domeniu si sa contribuie la cresterea prosperitatii ambelor tari,
    au convenit cele ce urmeaza:

    Art. 1
    Definitii
    In sensul acestui acord:
    (1) Termenul investitie desemneaza orice fel de active detinute de catre un investitor al unei parti contractante, constand din bunuri, drepturi si mijloace financiare, investite pe teritoriul celeilalte parti contractante, in conformitate cu legile si reglementarile acesteia. Termenul desemneaza in special, dar nu exclusiv:
    a) drepturi de proprietate mobila sau imobila, precum si orice alte drepturi reale;
    b) actiuni, obligatiuni, parti sociale si alte forme de participare la societati constituite pe teritoriul unei parti contractante;
    c) beneficii reinvestite;
    d) drepturi de creanta sau alte drepturi referitoare la prestari avand o valoare economica sau financiara;
    e) drepturi de proprietate industriala si intelectuala, cum sunt: drepturi de autor, marci de comert, nume comerciale, brevete, procedee tehnice, know-how, goodwill, precum si alte drepturi similare;
    f) concesiuni conferite prin lege sau in virtutea unui contract, in special concesiunile legate de prospectarea, explorarea, extractia si exploatarea de resurse naturale, inclusiv cele din zonele maritime aflate sub jurisdictia uneia dintre partile contractante.
    Orice modificare a formei in care sunt investite sau reinvestite activele nu va afecta caracterul lor de investitie.
    (2) Termenul investitor desemneaza:
    a) cu privire la Romania: orice persoana fizica care, in conformitate cu legile in vigoare, are cetatenia romana, precum si orice persoana juridica constituita potrivit legilor romane si avand sediul social in Romania;
    b) cu privire la Iordania: orice persoana fizica care, in conformitate cu legile in vigoare, are cetatenia iordaniana, precum si orice persoana juridica constituita potrivit legilor iordaniene si avand sediul social in Iordania.
    (3) Termenul venituri desemneaza sumele produse de o investitie si include in special, dar nu exclusiv, beneficii, dividende, dobanzi, sporuri de capital, redevente, prime de conducere, drepturi de asistenta tehnica sau alte onorarii, indiferent de forma in care este platit venitul.
    Art. 2
    Promovarea si protejarea investitiilor
    (1) Fiecare parte contractanta va incuraja si va crea conditii favorabile pentru investitiile efectuate pe teritoriul sau de catre investitori ai celeilalte parti contractante.
    (2) Investitiile vor fi admise in conformitate cu prevederile legale ale partii contractante pe al carei teritoriu se efectueaza si se vor bucura de protectia si de garantiile prevazute in acest acord.
    (3) Fiecare parte contractanta se angajeaza sa asigure pe teritoriul sau un tratament just si echitabil pentru investitiile investitorilor celeilalte parti contractante. Nici una dintre partile contractante nu va impiedica, prin masuri arbitrare, nerezonabile sau discriminatorii, conducerea, mentinerea sau utilizarea investitiilor, precum si dreptul de a dispune de acestea.
    (4) Investitorilor fiecarei parti contractante li se va permite sa angajeze personal de conducere si tehnic superior, la alegerea lor, indiferent de nationalitate, in masura permisa de legislatia statului gazda. Sub rezerva legilor privind intrarea si sederea strainilor, nationalilor oricarei parti contractante li se va permite sa intre si sa ramana pe teritoriul celeilalte parti contractante in vederea efectuarii si administrarii investitiei lor.
    (5) Fiecare parte contractanta se angajeaza sa asigure mijloace eficiente de sustinere a pretentiilor si a drepturilor in legatura cu acordurile privind realizarea de investitii, autorizatiile pentru investitii si proprietati. Fiecare parte contractanta nu va impiedica dreptul investitorilor celeilalte parti contractante de a avea acces la tribunalele sale judiciare, tribunalele si institutiile sale administrative, precum si la orice alte organisme care exercita o autoritate de jurisdictie.
    (6) Fiecare parte contractanta va publica toate legile si reglementarile care au legatura sau afecteaza investitiile de pe teritoriul sau ale investitorilor celeilalte parti contractante.
    Art. 3
    Tratamentul natiunii cele mai favorizate
    (1) Fiecare parte contractanta va acorda investitiilor efectuate pe teritoriul sau de catre investitori ai celeilalte parti contractante un tratament nu mai putin favorabil decat cel pe care il acorda, in situatii asemanatoare, investitiilor investitorilor oricarui stat tert.
    (2) Fiecare parte contractanta va acorda investitorilor celeilalte parti contractante, in ceea ce priveste conducerea, mentinerea, utilizarea sau dispunerea de investitiile lor, un tratament nu mai putin favorabil decat cel pe care il acorda investitorilor oricarui stat tert.
    (3) Prevederile acestui acord, referitoare la acordarea tratamentului natiunii cele mai favorizate, nu vor fi interpretate in sensul de a obliga o parte contractanta sa extinda asupra investitorilor celeilalte parti contractante avantajele rezultand din:
    a) orice uniune economica sau vamala, o zona de liber schimb sau o organizatie economica regionala, la care oricare dintre partile contractante este sau ar putea sa devina parte;
    b) orice acord, international sau regional, sau alt aranjament referitor, in totalitate sau in principal, la impozitare sau din aplicarea propriei legislatii interne referitoare, in totalitate sau in principal, la impozitare.
    (4) Fiecare parte contractanta va respecta toate celelalte obligatii asumate cu privire la investitorii celeilalte parti contractante, investitiile si beneficiile lor.
    Art. 4
    Exproprierea si despagubirea
    (1) Investitiile efectuate de catre investitori ai unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante nu vor fi expropriate, nationalizate sau supuse altor masuri avand un efect similar (la care se face referire in continuare ca expropriere), decat daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) masurile sunt adoptate in interes public si printr-o procedura legala corespunzatoare;
    b) masurile nu sunt discriminatorii in raport cu cele luate fata de investitiile si investitorii tarilor terte;
    c) este prevazuta o procedura adecvata pentru determinarea sumei si a modalitatii de plata a despagubirii.
    2) Despagubirea va trebui sa corespunda valorii investitiei care a facut obiectul uneia dintre masurile mentionate la paragraful (1) al acestui articol, sa fie prompta, adecvata si efectiva.
    (3) Suma despagubirii va fi determinata in conformitate cu principiile recunoscute de evaluare, cum sunt valoarea justa de piata a investitiei la data cand a fost luata masura de expropriere.
    In situatia in care valoarea de piata nu poate fi stabilita cu usurinta, despagubirea va fi determinata pe baza unor principii echitabile, tinandu-se seama, intre altele, de: capitalul investit, aprecierea sau deprecierea acestuia, veniturile curente, valoarea de inlocuire si alti factori pertinenti.
    (4) La cererea investitorului afectat, cuantumul despagubirii va putea fi supus revizuirii de catre un tribunal sau alt organ competent, in cadrul jurisdictiei partii contractante pe teritoriul careia a fost efectuata investitia.
    (5) Suma despagubirii, stabilita definitiv, va fi platita imediat investitorului, care va avea dreptul sa transfere aceasta suma fara intarziere, in valuta liber convertibila. In situatia in care plata despagubirii intarzie, investitorul va avea dreptul la o dobanda pentru orice perioada de intarziere nejustificata in efectuarea platii.
    Art. 5
    Despagubirea pentru pierderi
    Investitorilor unei parti contractante ale caror investitii efectuate pe teritoriul celeilalte parti contractante au suferit pierderi ca urmare a unui razboi sau altui conflict armat, unei stari de necesitate nationala, revolutiei, revoltei, insurectiei sau altor evenimente similare, inclusiv pierderi ocazionate de rechizitionare, li se vor acorda de catre aceasta din urma parte contractanta, in ceea ce priveste masurile pentru repararea pierderilor, un tratament nu mai putin favorabil decat cel pe care il acorda investitorilor oricarui stat tert. Sumele care ar putea rezulta din aplicarea acestui articol vor fi liber transferabile.
    Art. 6
    Transferurile valutare
    (1) Fiecare parte contractanta garanteaza investitorilor celeilalte parti contractante, cu privire la investitiile lor, in conformitate cu legile si reglementarile sale, transferul:
    a) veniturilor curente provenind din investitie;
    b) sumelor provenind din vanzarea, instrainarea sau lichidarea, totala sau partiala, a investitiei;
    c) platilor efectuate pentru rambursarea creditelor pentru investitii si a dobanzilor cuvenite;
    d) unei parti adecvate din castigurile cetatenilor celeilalte parti contractante, provenind din munca si serviciile prestate de ei in legatura cu o investitie realizata pe teritoriul sau;
    e) despagubirilor la care se face referire la art. 4 si 5.
    (2) Fiecare parte contractanta va acorda, dupa indeplinirea obligatiilor legale ce revin investitorilor, autorizatiile necesare pentru a asigura, fara intarziere, executarea acestor transferuri.
    (3) Transferurile mentionate mai sus vor fi efectuate in valuta convertibila in care a fost realizata investitia sau in orice valuta liber convertibila, daca s-a convenit astfel, la cursul de schimb in vigoare la data transferului.
    (4) Fara intarziere, in sensul acestui articol, sunt considerate transferurile ce se efectueaza intr-un termen care este necesar, in mod normal, pentru intocmirea formalitatilor de transfer. Termenul curge din ziua in care a fost inaintata autoritatilor competente, in modul prevazut de reglementarile in vigoare, cererea de transfer impreuna cu documentele necesare si nu trebuie sa depaseasca, in nici un caz, o perioada de doua luni.
    Art. 7
    Subrogarea
    Daca una dintre partile contractante (sau institutia desemnata de aceasta) efectueaza plati propriilor sai investitori, in virtutea unei garantii pe care a acordat-o in legatura cu o investitie sau cu o parte a acesteia, efectuata pe teritoriul celeilalte parti contractante, ultima parte contractanta va recunoaste:
    a) transferul, fie ca efect al legii sau ca urmare a unei operatiuni juridice, al oricarui drept, pretentie si obligatie de la acest investitor la prima parte contractanta sau institutia desemnata de aceasta; si
    b) ca prima parte contractanta sau institutia desemnata de aceasta este indreptatita, in virtutea subrogarii, sa exercite drepturile, sa sustina pretentiile acelui investitor si ca isi va asuma obligatiile legate de investitie, inclusiv plata impozitelor si taxelor.
    Prima parte contractanta este indreptatita, in masura in care doreste, sa exercite orice astfel de drept sau de pretentie in aceleasi limite si supusa acelorasi restrictii ca si predecesorul sau in titlu.
    Art. 8
    Reglementarea diferendelor privind investitiile
    (1) Orice diferend dintre o parte contractanta si un investitor al celeilalte parti contractante privind o investitie a acestui investitor pe teritoriul primei parti contractante va fi solutionat, pe cat posibil, pe cale amiabila, prin consultari si negocieri intre partile la diferend.
    (2) Daca diferendul nu poate fi solutionat prin consultari si negocieri, in termen de 3 luni de la data cererii pentru reglementare, diferendul va fi supus spre rezolvare in conformitate cu procedurile specifice de solutionare a diferendelor convenite anterior intre partea contractanta si investitorul celeilalte parti contractante.
    (3) In situatia in care un diferend privind investitiile intre un investitor al unei parti contractante si cealalta parte contractanta, pe al carei teritoriu s-a realizat investitia, continua sa existe dupa hotararea finala a tribunalului sau a altui organ competent din tara in care a fost efectuata investitia, oricare dintre acestia este indreptatit sa supuna diferendul, in termen de doua luni de la epuizarea cailor interne de recurs, Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investitii, pentru conciliere sau arbitraj, in conformitate cu procedura prevazuta in Conventia pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, deschisa spre semnare la Washington la 18 martie 1965.
    (4) Totusi conditia mentionata la paragraful (3) al acestui articol, referitoare la epuizarea cailor de recurs prevazute de legislatia partii contractante pe teritoriul careia a fost realizata investitia, nu va mai putea fi opusa de catre aceasta parte contractanta investitorului celeilalte parti contractante dupa un termen de 6 luni de la data primului act de procedura contencioasa pentru reglementarea acestui diferend de catre tribunale.
    (5) Partea contractanta care este parte la un diferend nu va invoca in apararea sa, in nici un moment in timpul desfasurarii procedurilor implicand un diferend privind investitiile, imunitatea sa, precum si faptul ca investitorul a primit, in baza unui contract de asigurare, o despagubire care acopera, in intregime sau partial pagubele sau pierderile suferite.
    Art. 9
    Reglementarea diferendelor dintre partile contractante
    (1) Diferendele dintre partile contractante privind interpretarea sau aplicarea acestui acord vor fi solutionate, pe cat posibil, prin negocieri intre cele doua parti contractante. Daca un astfel de diferend nu poate fi astfel reglementat intr-un termen de 6 luni de la inceperea negocierilor, el va fi supus, la cererea oricareia dintre partile contractante, unui tribunal arbitral in conformitate cu prevederile acestui articol.
    (2) Tribunalul arbitral va fi constituit, pentru fiecare caz in parte, in modul urmator: fiecare parte contractanta desemneaza un arbitru; cei doi arbitri aleg apoi un cetatean al unui stat tert, care, prin aprobarea celor doua parti contractante, va fi numit presedinte al tribunalului. Arbitrii vor fi numiti intr-un termen de 3 luni, iar presedintele intr-un termen de 5 luni de la primirea cererii de arbitraj.
    (3) Daca in decursul oricareia dintre perioadele mentionate la paragraful (2) nu au fost efectuate numirile necesare, oricare parte contractanta poate sa invite pe presedintele Curtii Internationale de Justitie sa faca numirile necesare. Daca presedintele este cetatean al uneia dintre partile contractante sau este impiedicat sa exercite functia mentionata, va fi invitat vicepresedintele Curtii Internationale de Justitie sa faca numirile necesare. Daca vicepresedintele este cetatean al uneia dintre partile contractante sau daca el este, de asemenea, impiedicat sa exercite functia mentionata, membrul Curtii Internationale de Justitie care urmeaza imediat in grad si nu este cetatean al uneia dintre partile contractante va fi invitat sa faca numirile necesare.
    (4) Tribunalul arbitral va adopta hotararea sa pe baza prevederilor prezentului acord, ale altor acorduri incheiate intre partile contractante, precum si a principiilor si normelor generale ale dreptului international. Hotararea va fi adoptata prin minoritate de voturi. Aceasta hotarare va fi definitiva si obligatorie.
    (5) Fiecare parte contractanta va suporta cheltuielile pentru arbitrul pe care l-a desemnat, precum si pe cele privind reprezentarea sa in procedura arbitrala. Cheltuielile pentru presedinte si celelalte cheltuieli vor fi suportate, in parti egale de catre partile contractante.
    (6) Tribunalul arbitral isi va stabili propria procedura.
    Art. 10
    Aplicarea
    Acest acord se va aplica si investitiilor realizate de catre investitorii unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante inainte de intrarea in vigoare a acestui acord si aprobate in conformitate cu prevederile legale in vigoare ale fiecarei parti contractante. Totusi acordul nu se va aplica diferendelor survenite anterior intrarii sale in vigoare.
    Art. 11
    Mentinerea drepturilor
    Acest acord nu va inlocui, prejudicia sau deroga intr-un alt mod de la legile si reglementarile oricareia dintre partile contractante, de la obligatiile juridice internationale sau de la angajamentele asumate de oricare dintre partile contractante, inclusiv cele cuprinse intr-un acord privind investitiile sau o autorizatie de investitii, care dau dreptul la un tratament mai favorabil decat cel acordat in situatii asemanatoare de catre acest acord.
    Art. 12
    Intrarea in vigoare, valabilitatea si expirarea
    (1) Prezentul acord va fi supus ratificarii, conform procedurilor legale ale fiecarei parti contractante, si va intra in vigoare dupa schimbul de notificari confirmand ca toate cerintele legale au fost indeplinite.
    (2) Acordul va ramane in vigoare pentru o perioada de 10 ani si se va reinnoi prin tacita reconductiune pe noi perioade de 10 ani, cu exceptia cazului denuntarii in scris de catre una dintre partile contractante cu cel putin un an inainte de expirare. Dupa expirarea perioadei initiale de valabilitate, acordul poate fi denuntat in orice moment, cu un preaviz de cel putin un an.
    (3) Pentru investitiile efectuate in cursul perioadei de valabilitate a acordului, prevederile acestuia vor continua sa se aplice, in caz de incetare a valabilitatii, pentru o perioada de 10 ani, incepand de la data expirarii sale.
    Incheiat la Bucuresti la 2 iulie 1992, in doua exemplare originale, in limbile romana, araba si engleza.
    In cazul unor diferente privind interpretarea acestui acord, vor prevala textul in limba engleza.

              Pentru Guvernul Romaniei,
              George Marius Danielescu,
              ministrul economiei si finantelor

              Pentru Guvernul Regatului Hasemit
              al Iordaniei,
              Kamel Abu Jaber,
              ministrul afacerilor externe

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE AL ROMANIEI
    Nr. I.2/6.896

    Ministerul Afacerilor Externe isi prezinta complimentele Ambasadei Regatului Hasemit al Iordaniei si are onoarea de a se referi la textul Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992.
    Partea romana solicita acordul autoritatilor iordaniene de a amenda articolele 1 si 8 ale documentului sus-mentionat.
    Drept urmare, Ministerul Afacerilor Externe comunica ambasadei propunerea ca articolele mentionate sa fie redactate dupa cum urmeaza:

    Articolul 1: "Definitii"- un nou paragraf (4):
    "(4) Termenul teritoriu desemneaza teritoriul partilor contractante, inclusiv marea teritoriala, precum si platoul continental si zona economica exclusiva asupra carora statul respectiv exercita, in conformitate cu dreptul international, suveranitate, drepturi suverane sau jurisdictie."
    Articolul 8: "Reglementarea diferendelor privind investitiile":
    - Paragraful (2) se elimina.
    - Paragrafele (3) si (4) se elimina si se inlocuiesc cu un nou paragraf (2):
    "(2) Daca aceste consultari nu duc la o solutionare in termen de 3 luni de la data cererii pentru reglementare, investitorul poate supune diferendul, la alegerea sa, spre reglementare, fie:
    a) instantei judecatoresti competente a partii contractante pe teritoriul careia a fost facuta investitia; fie
    b) Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investitii, prevazut de Conventia pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, deschisa spre semnare la Washington la 18 martie 1965."
    - Paragraful (5) devine (3).
    Deoarece propunerile de mai sus au fost deja acceptate de autoritatile iordaniene, aceasta nota verbala si nota verbala a dumneavoastra confirmand acordul in legatura cu aceasta vor fi considerate ca parte integranta din Acordul privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992, cu toate consecintele care rezulta din aceasta.
    Ministerul Afacerilor Externe se foloseste de aceasta ocazie pentru a reinnoi Ambasadei Regatului Hasemit al Iordaniei asigurarea inaltei sale consideratii.

    Bucuresti, 7 noiembrie 1994.
    Ambasadei Regatului Hasemit al Iordaniei/Bucuresti

    MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE AL REGATULUI
    HASEMIT AL IORDANIEI
    Nr. ATH-25-3-5788
    Data: 18.06.1995

    Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Hasemit al Iordaniei isi prezinta complimentele Ambasadei Romaniei si are onoarea de a se referi la textul Acordului dintre Guvernul Regatului Hasemit al Iordaniei si Guvernul Romaniei privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992.
    Drept urmare, Ministerul Afacerilor Externe comunica ambasadei propunerea ca articolele mentionate sa fie redactate dupa cum urmeaza:

    Articolul 1: "Definitii" - un nou paragraf (4):
    "(4) Termenul teritoriu desemneaza teritoriul partilor contractante, inclusiv marea teritoriala, precum si platoul continental si zona economica exclusiva asupra carora statul respectiv exercita, in conformitate cu dreptul international, suveranitate, drepturi suverane sau jurisdictie."
    Articolul 8: "Reglementarea diferendelor privind investitiile":
    - Paragraful (2) se elimina.
    - Paragrafele (3) si (4) se elimina si se inlocuiesc cu un nou paragraf (2):
    "(2) Daca aceste consultari nu duc la o solutionare in termen de 3 luni de la data cererii pentru reglementare, investitorul poate supune diferendul, la alegerea sa, spre reglementare, fie:
    a) instantei judecatoresti competente a partii contractante pe teritoriul careia a fost facuta investitia; fie
    b) Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investitii, prevazut de Conventia pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, deschisa spre semnare la Washington la 18 martie 1965."
    - Paragraful (5) devine (3).
    Deoarece propunerile de mai sus au fost deja acceptate de autoritatile romane, aceasta nota verbala si nota verbala a dumneavoastra confirmand acordul in legatura cu aceasta vor fi considerate ca parte integranta din Acordul privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bucuresti la 2 iulie 1992, cu toate consecintele care rezulta din aceasta.
    Ministerul Afacerilor Externe se foloseste de aceasta ocazie pentru a reinnoi Ambasadei Romaniei asigurarea inaltei sale consideratii.

        Ambasadei Romaniei/Amman

                                            



SmartCity5

COMENTARII la Legea 110/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 110 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu