E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 129 din 16 octombrie 1996

privind transportul pe caile ferate romane

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR: 268 din 30 octombrie 1996


SmartCity3



    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) In sensul prezentei legi, prin transport public feroviar se intelege transportul de calatori, bagaje, marfuri si alte bunuri, efectuat pe caile ferate.
    (2) Transporturile publice feroviare de calatori, bagaje, marfuri si alte bunuri se efectueaza pe baza de contract de transport.
    (3) Contractul de transport se incheie si se executa in conformitate cu prevederile Codului comercial, ale Regulamentului de transport al cailor ferate romane si ale conventiilor internationale la care Romania este parte.
    Art. 2
    Transportul public feroviar constituie, prin natura sa, un sector strategic, de interes national, reprezinta un serviciu esential pentru societate, contribuie la satisfacerea dreptului la libera circulatie, la rezolvarea unor interese majore ale economiei, asigura transportul persoanelor, al marfurilor si al altor bunuri in interiorul tarii si in trafic international, cu inalt grad de siguranta, in conditii ecologice, eficiente, si indeplineste sarcini specifice pentru nevoile de aparare a tarii, potrivit legii.
    Art. 3
    (1) Transportul public feroviar se organizeaza si se efectueaza pe principii comerciale de piata, in principal de catre Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane, denumita prescurtat S.N.C.F.R., cu sigla C.F.R., care are statut de regie autonoma de interes national, sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Aceasta functioneaza pe baza de gestiune economica si autonomie financiara si beneficiaza de alocatii de la bugetul de stat in conditiile contractului de activitate prevazut la art. 45.
    (2) Alocatiile bugetare se atribuie pentru infrastructura cailor ferate romane si pentru realizarea proiectelor de importanta nationala care asigura integrarea Romaniei in sistemul de transport feroviar european. Pentru serviciile sociale, efectuate din dispozitia autoritatilor publice competente, prin actul normativ care a prevazut efectuarea acestor servicii se vor asigura de S.N.C.F.R. compensatiile corespunzatoare.
    Art. 4
    S.N.C.F.R. are in administrare infrastructura cailor ferate romane, proprietate publica a statului, si detine in proprietatea sa bunurile pe care le are in dotare si pe cele dobandite in nume propriu cu orice titlu.
    Art. 5
    In conditiile prezentei legi, pot fi autorizate sa realizeze transport public feroviar si alte persoane juridice pe infrastructura cailor ferate romane de interes local, aflata in administrarea S.N.C.F.R.

    CAP. 2
    Autoritatea de stat in domeniul transporturilor feroviare

    Art. 6
    Ministerul Transporturilor este autoritatea de stat in domeniul transporturilor feroviare, care, in aceasta calitate, exercita urmatoarele atributii:
    a) aproba normele si regulamentele general obligatorii de siguranta a circulatiei in transporturile feroviare si asigura supravegherea respectarii acestora;
    b) exercita controlul de stat, prin organ propriu de inspectie, control si supraveghere, privind respectarea reglementarii interne si internationale in activitatile specifice transporturilor feroviare;
    c) exercita autoritatea de registru prin Registrul feroviar roman;
    d) autorizeaza persoanele juridice pentru efectuarea transportului public si asigura autorizarea, din punct de vedere tehnic, a agentilor care efectueaza lucrarile de constructie, intretinere si reparatie a elementelor infrastructurii cailor ferate romane si a materialului rulant;
    e) aproba norme si regulamente obligatorii pentru detinatorii de linii ferate industriale si de mijloace de transport pe calea ferata care au acces pe infrastructura cailor ferate romane, si, dupa caz, pentru beneficiarii de transport;
    f) aproba instructiuni de exploatare tehnica cu privire la functionarea infrastructurii cailor ferate romane;
    g) aproba parametrii minimi ai infrastructurii cailor ferate romane, corespunzatori normelor interne, internationale sau stabiliti prin acorduri la care Romania este parte;
    h) stabileste norme tehnice obligatorii de proiectare, de constructie si de reparare a mijloacelor de transport, astfel incat acestea sa corespunda si in cazurile de aparare nationala;
    i) aproba norme specifice de protectie a muncii in transporturile feroviare in concordanta cu legislatia interna si cu acordurile internationale la care Romania este parte;
    j) coordoneaza sistemul de securitate a transporturilor publice feroviare si activitatile de prevenire si combatere a faptelor ilicite;
    k) aproba studii de fezabilitate, finantate de la bugetul de stat, pentru modernizari si obiective noi, care privesc activitatea de transport public feroviar, in limita competentelor stabilite de legislatia in vigoare;
    l) aproba, in conditiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale.

    CAP. 3
    Infrastructura cailor ferate romane si asigurarea functionarii acesteia

    Art. 7
    (1) Infrastructura cailor ferate romane constituie proprietate publica a statului, fiind formata din ansamblul elementelor necesare circulatiei materialului rulant in scopul efectuarii serviciului public de transport feroviar, in conditii de siguranta, potrivit tehnologiilor si reglementarilor specifice transportului feroviar.
    (2) Elementele ansamblului care formeaza infrastrucura cailor ferate romane sunt:
    a) liniile ferate deschise circulatiei publice, terenul aferent pe care acestea sunt efectiv construite si terenurile situate de o parte si de alta a axei caii ferate, necesare exploatarii, in limitele concrete stabilite prin standarde de stat si prin hotarari ale Guvernului, pe baza propunerilor S.N.C.F.R., insusite de Ministerul Transporturilor;
    b) lucrarile de arta: poduri, tunele, viaducte si altele asemenea, aferente liniilor ferate deschise circulatiei publice;
    c) lucrarile geotehnice de protectie si de consolidare, plantatiile de protectie a liniilor ferate si terenurile aferente pe care sunt amplasate;
    d) instalatiile de siguranta si de conducere operativa a circulatiei feroviare;
    e) triajele de retea ale caii ferate si terenurile aferente acestora;
    f) instalatiile de electrificare, statiile de transformare si terenurile aferente acestora;
    g) instalatiile de telecomunicatii care asigura transmiterea informatiei pentru siguranta si conducerea operativa a circulatiei;
    h) cladirile care contin numai instalatii de centralizare, electrificare si telecomunicatii feroviare, inclusiv constructiile de orice fel afectate lor si terenurile aferente;
    i) dotarile care sunt utilizate pentru intretinerea, repararea si modernizarea infrastructurii cailor ferate romane.
    (3) Elementele concrete ale ansamblului care formeaza infrastructura cailor ferate romane se vor stabili prin hotarare a Guvernului.
    (4) Nu fac parte din infrastructura cailor ferate romane:
    a) instalatiile de siguranta a circulatiei, de control al vitezei, de schimb de date cale-tren si de telecomunicatii, aflate pe materialul rulant;
    b) constructiile de orice fel, terenurile si liniile ferate utilizate pentru activitatea tehnologica de transport feroviar;
    c) instalatiile, echipamentele si terminalele de telecomunicatii si de prelucrare electronica a datelor, care sunt utilizate numai pentru exploatarea comerciala a serviciilor de transport public pe caile ferate.
    Art. 8
    Functionarea infrastructurii cailor ferate romane se asigura in mod neintrerupt de catre S.N.C.F.R. si se realizeaza prin:
    a) asigurarea starii de functionare a tuturor liniilor, instalatiilor si celorlalte elemente ale infrastructurii, la parametrii stabiliti conform art. 6 lit. g);
    b) conducerea operativa a circulatiei trenurilor si a manevrei acestora pentru miscarea materialului rulant de la si catre liniile de garare, liniile industriale, triaje, depouri, remize si alte zone care dau acces materialului rulant pe liniile deschise circulatiei publice;
    c) dotarile cu material rulant care se suporta de la bugetul de stat, dupa folosirea resurselor financiare proprii, in conditiile prevazute de reglementarile legale.
    Art. 9
    Parametrii elementelor infrastructurii cailor ferate romane trebuie sa corespunda normelor interne, internationale sau stabilite prin acorduri specifice la care Romania este parte. Acesti parametri trebuie sa asigure compatibilitatea infrastructurii cailor ferate romane, in intregul ei sau pe directii si culoare de transport, cu ansamblul international al cailor ferate feroviare.
    Art. 10
    Parametrii elementelor infrastructurii cailor ferate romane, stabiliti conform art. 9, se specifica in contractul de activitate al S.N.C.F.R., prevazut la art. 44.
    Art. 11
    Elementele infrastructurii cailor ferate romane, inclusiv terenurile pe care sunt amplasate aceste bunuri, precum si terenurile destinate acestui scop, din momentul intrarii lor in posesie, sunt scutite de orice taxe si impozite.
    Art. 12
    (1) Accesul si circulatia pe infrastructura sunt permise in conditiile respectarii normelor si prescriptiilor feroviare specifice si numai cu avizul S.N.C.F.R.
    (2) Grupurile internationale care realizeaza transport combinat sunt acceptate pentru circulatie pe infrastructura cailor ferate romane in conditiile legii si ale acordurilor internationale la care Romania este parte.
    Art. 13
    Gestiunea infrastructurii cailor ferate romane se realizeaza de catre S.N.C.F.R. prin indeplinirea ansamblului functiilor economice si tehnice necesare pentru:
    a) evidenta si conducerea circulatiei si manevrei materialului rulant pe infrastructura;
    b) evidenta tuturor lucrarilor in domeniul infrastructurii, oricare ar fi faza acestora;
    c) evidenta financiar-contabila a infrastructurii cailor ferate romane, cu reflectarea tuturor cheltuielilor aferente acesteia.
    Art. 14
    Realizarea unei noi infrastructuri a cailor ferate romane sau de proiecte majore de modificari structurale si/sau tehnologice ale infrastructurii cailor ferate romane se supune legislatiei privind lucrarile publice si se avizeaza de catre Ministerul Apararii Nationale, in scopul incadrarii acestora in infrastructura sistemului national de aparare.
    Art. 15
    Executia lucrarilor de modernizare si adaptare a infrastructurii cailor ferate romane la cerinte tehnice si tehnologice impuse de considerente de siguranta sau de rentabilitate economica se avizeaza de catre S.N.C.F.R. si se aproba potrivit legii.
    Art. 16
    (1) Lucrarile de intretinere, reparatii capitale, modernizare si investitii din domeniul infrastructurii cailor ferate romane, asa cum este definita la art. 7, se finanteaza de la bugetul de stat potrivit legii.
    (2) Promovarea proiectelor pentru constructii si tronsoane noi de cale ferata, pentru modernizarea si/sau dezvoltarea unor tronsoane existente, precum si pentru magistralele destinate vitezelor ridicate se face de catre Ministerul Transporturilor, la propunerea fundamentata a S.N.C.F.R.
    (3) Cheltuielile pentru proiectele de constructii, modernizari si/sau dezvoltari de tronsoane de cale ferata vor fi finantate de la bugetul de stat, din tarife sau din credite interne si externe garantate de stat, dupa caz.
    Art. 17
    In conditiile legii, se pot concesiona sau inchiria portiuni ale infrastructurii cu avizul Ministerului Apararii Nationale.
    Art. 18
    (1) Liniile ferate pe care, din considerente de rentabilitate economica, nu se desfasoara transport public pot fi inchise pentru circulatia feroviara publica.
    (2) Hotararea privind mentinerea in exploatare a liniei respective, a regimului exploatarii sau inchiderea acesteia pentru circulatia publica prin conservare sau dezafectare se aproba de catre Guvern, la propunerea Ministerului Transporturilor si cu avizul Ministerului Apararii Nationale, pe baza documentatiei elaborate de catre S.N.C.F.R, in colaborare cu organele administratiei publice locale.
    (3) Pierderile rezultate prin mentinerea in exploatare a liniilor nerentabile, hotarata conform prevederilor art. 18 alin. (2), se suporta de la bugetul de stat.
    Art. 19
    In cazul unor calamitati naturale, dezastre sau evenimente de cale ferata, elementele afectate ale infrastructurii cailor ferate romane vor fi repuse in functiune in cel mai scurt timp, utilizandu-se resursele ce pot fi mobilizate in acest scop in conditiile legii, ale ordinelor si ale instructiunilor specifice caii ferate.

    CAP. 4
    Protectia infrastructurii cailor ferate romane

    Art. 20
    (1) In scopul desfasurarii in bune conditii a circulatiei feroviare si al prevenirii evenimentelor de cale ferata, se instituie zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane.
    (2) Prin zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane se intelege terenurile limitrofe, situate de o parte si de alta a axei caii ferate, indiferent de proprietar, in limita a maximum 100 de metri de la zona caii ferate, marcata corespunzator, precum si terenurile destinate sau servind, sub orice forma, la asigurarea functionarii infrastructurii cailor ferate romane. Limitele concrete ale zonelor de protectie ale infrastructurii cailor ferate romane se stabilesc pe baza normativelor emise de Ministerul Transporturilor privind constructia si protectia caii ferate, prin standarde de stat si sunt aprobate prin hotarare a Guvernului.
    (3) In zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane se pot executa lucrari numai pe baza avizului S.N.C.F.R. si cu aprobarea Ministerului Transporturilor.
    Art. 21
    In zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane se interzic:
    a) amplasarea oricaror constructii, fie si cu caracter temporar, depozitarea de materiale sau infiintarea de plantatii care impiedica vizibilitatea liniei si a semnalelor feroviare;
    b) utilizarea indicatoarelor si a luminilor de culoare rosie, galbena, verde sau albastra, care ar putea crea confuzie cu semnalizarea feroviara;
    c) efectuarea oricaror lucrari care prin natura lor ar putea provoca alunecari de teren, surpari sau afectarea stabilitatii solului, inclusiv prin taierea copacilor, arbustilor, extragerea de materiale de constructie sau modificarea echilibrului freatic;
    d) depozitarea de materiale substante sau deseuri care ar putea provoca degradarea infrastructurii cailor ferate romane, a zonei de protectie a infrastructurii cailor ferate romane, precum si a conditiilor de desfasurare normala a traficului.
    Art. 22
    (1) In zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane, S.N.C.F.R. poate amplasa temporar materiale si utilaje necesare intretinerii infrastructurii cailor ferate romane, in scopul eliminarii consecintelor evenimentelor de cale ferata sau prevenirii oricarui pericol iminent pentru asigurarea circulatiei feroviare. In cazul producerii de pagube, S.N.C.F.R. va acorda proprietarilor bunurilor afectate o justa despagubire, corespunzatoare pagubei, stabilita pe baza de negocieri, in termen de maximum 30 de zile de la terminarea lucrarii. In caz de neintelegere, acordarea de despagubiri si cuantumul acestora se stabilesc prin hotarare judecatoreasca.
    (2) Dreptul de ocupare temporara a terenului nu este conditionat de plata prealabila a despagubirii.
    Art. 23
    Pe traseul liniilor ferate supus inzapezirilor, S.N.C.F.R. este in drept sa utilizeze zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane pentru instalarea de parazapezi. In cazul producerii de pagube, cu aceasta ocazie, sunt aplicabile dispozitiile art. 22.
    Art. 24
    Traversarea caii ferate de catre alte cai de comunicatie se infiinteaza, se amenajeaza, se doteaza si se mentine in conformitate cu prevederile standardelor de stat si cu reglementarile emise de catre Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne si de catre organele administratiei publice locale.
    Art. 25
    (1) Traversarea caii ferate de catre pietoni, vehicule sau animale se face numai prin locurile special amenajate si numai cu respectarea normelor si a prescriptiilor in vigoare.
    (2) S.N.C.F.R. nu raspunde in cazul producerii de accidente sau de alte pagube cauzate de nerespectarea dispozitiilor prevazute la alin. (1).

    CAP. 5
    Organizarea transporturilor publice feroviare

    Sectiunea 1
    Dispozitii comune
    Art. 26
    Transporturile publice pe caile ferate vor fi organizate astfel incat sa asigure un sistem unitar, echilibrat si functional, potrivit specificului sigurantei circulatiei, confortului si tehnologiilor de transport pe calea ferata, in care sa fie realizata functionalitatea infrastructurii cailor ferate romane in scopul dezvoltarii intregii game de oferte pentru serviciile de transport public pe caile ferate, compatibile cu cele realizate pe plan international.
    Art. 27
    Transporturile publice de interes national pe caile ferate romane se organizeaza de catre S.N.C.F.R.
    Art. 28
    (1) Pentru efectuarea de servicii de transport public pe caile ferate de interes local pot fi autorizate si alte persoane juridice, cu respectarea prevederilor prezentei legi.
    (2) Autorizarea se poate obtine, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii:
    a) au ca obiect de activitate, in principal, transporturile de calatori, marfuri si alte bunuri;
    b) detin material rulant de tractiune necesar pentru remorcarea trenurilor si trenuri automotoare cu caracteristicile tehnice si de dotare impuse de prescriptiile de siguranta a circulatiei feroviare si de calitatea ceruta de serviciul de transport;
    c) respecta intocmai prescriptiile tehnice, tehnologice, de organizare si de desfasurare a circulatiei si a manevrei trenurilor, stabilite pentru accesul si circulatia pe infrastructura cailor ferate romane in conditii de deplina siguranta;
    d) dispun de personal atestat de S.N.C.F.R. pentru conducerea trenurilor si a materialului rulant motor si de personal atestat pentru efectuarea operatiunilor de pregatire si de verificare a trenurilor si a materialului rulant motor introdus in circulatie in conformitate cu prescriptiile specifice in vigoare;
    e) au incheiata cu S.N.C.F.R. o conventie care reglementeaza regimul circulatiei, obligatiile si drepturile de utilizare a infrastructurii cailor ferate romane si a altor dotari.
    Art. 29
    Autorizarea persoanelor juridice pentru efectuarea serviciilor de transport public pe caile ferate de interes local se acorda de catre Ministerul Transporturilor, pe baza metodologiei stabilite prin ordin al ministrului si numai dupa confirmarea de catre S.N.C.F.R. si Registrul feroviar roman a indeplinirii conditiilor prevazute la art. 28.
    Art. 30
    Pe parcursul desfasurarii activitatii, persoanele juridice autorizate sunt obligate sa realizeze, la termenele si la parametrii tehnici prevazuti in prescriptiile pentru siguranta circulatiei feroviare, toate operatiunile de verificare, intretinere si reparatii pentru materialul rulant aflat sau introdus in circulatie.
    Art. 31
    Personalul cu sarcini in siguranta circulatiei al persoanelor juridice autorizate pentru efectuarea de servicii de transport public pe caile ferate se supune regimului de lucru si atributiilor prevazute in normele de siguranta a circulatiei feroviare si in prescriptiile de siguranta a circulatiei privind selectionarea, scolarizarea, examinarea periodica a cunostintelor si aptitudinilor si atestarea pentru sarcinile specifice in siguranta circulatiei feroviare.
    Art. 32
    Autorizarea obtinuta potrivit art. 28 se mentine numai daca persoana juridica respectiva prezinta organului de specialitate pentru siguranta circulatiei feroviare, la termenele prevazute, documentele cerute in instructiunile specifice care atesta indeplinirea obligatiilor prevazute la art. 28 si 30.

    Sectiunea a 2-a
    Organizarea S.N.C.F.R.
    Art. 33
    (1) S.N.C.F.R. are ca obiect de activitate efectuarea transportului de calatori, de bagaje, de marfuri si de alte bunuri pe calea ferata si administrarea infrastructurii cailor ferate romane in scopul satisfacerii interesului public si de aparare a tarii.
    (2) S.N.C.F.R. exercita atributii in conformitate cu prezenta lege, precum si cu alte dispozitii legale.
    Art. 34
    (1) Conducerea S.N.C.F.R. se asigura, in conditiile legii, de catre presedinte si de catre consiliul de administratie compus din 11-15 persoane.
    (2) Presedintele S.N.C.F.R. este si presedintele consiliului de administratie.
    (3) Presedintele S.N.C.F.R. si consiliul de administratie se numesc de catre ministrul transporturilor.
    Art. 35
    Structura organizatorica, functionarea si atributiile S.N.C.F.R. se aproba de catre consiliul de administratie, cu avizul ministrului transporturilor.
    Art. 36
    (1) Structura organizatorica a S.N.C.F.R. se stabileste astfel incat domeniul de activitate care cuprinde functionarea, gestiunea si dezvoltarea infrastructurii cailor ferate romane sa fie organizat distinct, cu contabilitate separata, in cadrul contabilitatii generale a regiei autonome.
    (2) Domeniile de activitate care realizeaza serviciul de transport public feroviar trebuie sa fie organizate pe compartimente care sa corespunda principalelor segmente de piata ale transportului public feroviar de calatori si de marfuri.
    (3) S.N.C.F.R. isi stabileste structura proprie interna, atributiile si dimensiunea compartimentelor functionale si stabileste structura, gradul de autonomie decizionala si atributiile subunitatilor, filialelor, sucursalelor, agentiilor si reprezentantelor.
    (4) In structura S.N.C.F.R. functioneaza o directie generala pentru infrastructura care intocmeste bilant propriu, privind gestionarea infrastructurii, parte integranta a bilantului incheiat de S.N.C.F.R.
    Art. 37
    S.N.C.F.R. trebuie sa asigure efectuarea transportului de calatori si de marfuri in conditii de rentabilitate economica, in care scop:
    a) stabileste si adapteaza, in conditiile reglementarilor in vigoare, tarifele pentru transporturile publice feroviare de calatori si de marfuri, precum si alte prestatii si servicii din domeniul sau de activitate;
    b) elaboreaza prescriptiile, stabileste tehnologiile, normativele si normele de munca specifice activitatii proprii;
    c) initiaza si incheie, in conditiile legii, conventii si contracte de transport international potrivit reglementarilor internationale in vigoare;
    d) participa in nume propriu la organismele similare internationale de cooperare in domeniul feroviar sau in domenii conexe;
    e) infiinteaza sucursale, filiale, agentii si reprezentante in tara si in strainatate;
    f) negociaza obtinerea de credite curente, garantate cu bunurile pe care le are in proprietate;
    g) poate sa detina sau sa participe cu capital social la alte persoane juridice, sa decida, in conditiile legii, asocierea cu persoane juridice romane sau straine, fara a se infiinta o noua persoana juridica;
    h) se poate asocia cu terte persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in scopul crearii de noi societati comerciale;
    i) poate acorda unor persoane fizice sau juridice facilitati si gratuitati de calatorie sau transport pe caile ferate romane, la propunerea Consiliului de administratie al S.N.C.F.R. si cu aprobarea Guvernului;
    j) poate organiza functionarea autonoma a unor activitati constituite in structura sa organizatorica, inclusiv prin asociere cu societati comerciale cu capital privat;
    k) in scopul organizarii judicioase a transportului public feroviar, are dreptul sa introduca sau sa retraga servicii de transport, sa introduca sau sa retraga serviciul din statii de calatori sau de marfuri, cu respectarea conditiilor contractului de activitate prevazut la art. 44 si a prevederilor prezentei legi;
    l) organizeaza si asigura functionarea propriilor structuri de paza si pastrare a ordinii, in conditiile prezentei legi;
    m) elaboreaza proiectul bugetului de venituri si cheltuieli, care se aproba de catre Guvern, cu avizul Ministerului Transporturilor.
    Art. 38
    (1) S.N.C.F.R. poate organiza si poate efectua si activitati de productie, turism, comert intern si international, prestari de servicii, precum si de transport bazat pe alte tehnologii decat cea feroviara, cu respectarea normelor legale in vigoare care reglementeaza aceste activitati. Desfasurarea activitatilor respective se face pe principiul autogestiunii economice.
    (2) De asemenea, S.N.C.F.R. poate organiza activitatea proprie de cercetare, proiectare, informatica, invatamant, asistenta medicala, medicina si psihologia muncii, psihologie aplicata, perfectionare profesionala, luand masuri pentru inzestrarea cu mijloace tehnico-materiale necesare; editeaza publicatii si lucrari privitoare la productie, stiinta si tehnica, specifice activitatilor pe care le desfasoara; face propuneri privind standardele de stat in domeniul transporturilor feroviare, al constructiilor si realizarilor tehnice in domeniu.

    Sectiunea a 3-a
    Personalul S.N.C.F.R.
    Art. 39
    (1) Personalul S.N.C.F.R. este supus prevederilor Statutului personalului Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobat prin hotarare a Guvernului, contractului colectiv de munca incheiat anual, la nivelul S.N.C.F.R., precum si ordinelor si instructiunilor specifice transportului pe caile ferate.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplica si personalului unitatilor de asistenta medicala, medicina si psihologie a muncii, psihologie aplicata si al unitatilor de invatamant organizate in structura S.N.C.F.R.

    CAP. 6
    Siguranta circulatiei feroviare

    Art. 40
    Transportul public pe caile ferate trebuie sa se desfasoare intr-un climat de disciplina ferma asigurandu-se conditiile necesare pentru deplina siguranta a calatorilor si a bunurilor transportate.
    Art. 41
    In scopul realizarii sigurantei circulatiei feroviare, S.N.C.F.R. exercita, in limita competentelor aprobate, urmatoarele atributii:
    a) asigura conditiile generale de transport public feroviar si aplica masurile de siguranta a circulatiei pe calea ferata, in scopul prevenirii evenimentelor de cale ferata;
    b) elaboreaza si propune norme, instructiuni si regulamente privind activitatile pe care le desfasoara, obligatorii, dupa caz, si pentru beneficiarii de transport, pentru persoanele juridice autorizate sa presteze activitati de transport public pe caile ferate de interes local si pentru detinatorii de linii industriale si de mijloace de transport pe calea ferata cu acces pe infrastructura cailor ferate romane;
    c) elaboreaza si aproba instructiuni de exploatare tehnica;
    d) organizeaza si exercita, prin organe proprii specializate, controlul permanent al activitatii de exploatare, productie si siguranta a circulatiei feroviare;
    e) exercita controlul permanent in probleme legate de buna functionare, intretinere, reparare a mijloacelor de transport, a liniilor de cale ferata, instalatiilor, utilajelor si masinilor si actioneaza pentru prevenirea oricaror cauze care pot produce perturbatii in desfasurarea transportului public feroviar si a proceselor de productie;
    f) ia masuri pentru folosirea rationala si in conditii de siguranta a mijloacelor de transport feroviar, a instalatiilor, utilajelor si masinilor, pentru respectarea normativelor tehnice privind intretinerea si repararea acestora;
    g) propune spre aprobare sau aproba, in conditiile legii, studiile de fezabilitate pentru modernizari si obiective de investitii noi care privesc transporturile pe caile ferate, proiectarea sau executia de obiective de investitii noi si participa la receptia si la punerea in functiune a acestora, in conformitate cu programele aprobate;
    h) stabileste caracteristicile de constructie ale mijloacelor de transport feroviar si solutii tehnice pentru lucrarile de constructie si de dare in exploatare a liniilor de cale ferata noi si a instalatiilor de transport pe caile ferate, precum si in cazul modernizarii celor existente;
    i) avizeaza functionarea mijloacelor de transport feroviar si exercita controlul tehnic pe liniile de cale ferata care au acces la infrastructura cailor ferate romane, verifica pregatirea si capacitatea personalului care le deserveste, in conditiile stabilite de regulamentele in vigoare, proprii cailor ferate romane;
    j) avizeaza caracteristicile tehnice ale instalatiilor complexe ce urmeaza a fi importate, precum si ale masinilor si instalatiilor unicat, de mare importanta, ce urmeaza a fi procurate din tara sau din strainatate, pentru transporturile pe caile ferate; avizeaza, in conformitate cu reglementarile in vigoare, executarea de orice fel de lucrari de constructii si instalatii care se executa in zona infrastructurii cailor ferate romane sau care pot afecta stabilitatea si siguranta cailor si instalatiilor feroviare;
    k) propune spre aprobare norme tehnice privind exploatarea, intretinerea si repararea mijloacelor de transport;
    l) aproba normative, regulamente si instructiuni de serviciu pentru exploatare, intretinere, siguranta a circulatiei feroviare, proiectare si reparare a liniilor de cale ferata, instalatiilor, materialului rulant, constructiilor si tuturor utilajelor din dotare;
    m) asigura si urmareste executarea lucrarilor de constructii-montaj si de reparatie a mijloacelor din dotare;
    n) organizeaza receptia materialului rulant, a liniilor de cale ferata, instalatiilor, echipamentelor etc., la unitatile furnizoare si reparatoare, in scopul asigurarii unei calitati corespunzatoare si sigurantei acestora pentru circulatia feroviara;
    o) stabileste, cu respectarea prevederilor legale, normele de munca, normativele de personal, functiile si meseriile din activitatea de cai ferate, precum si raspunderea acestora fata de siguranta circulatiei;
    p) elaboreaza si propune spre aprobare criteriile de clasificare a echipamentelor, materialului si componentelor in raport cu importanta lor in siguranta circulatiei feroviare;
    r) elaboreaza si propune spre aprobare normele metodologice pentru verificarea si atestarea calitatii, in conditii de siguranta in sens feroviar, a tuturor echipamentelor, materialului si componentelor care se utilizeaza in circulatia cailor ferate romane si care au importanta pentru siguranta circulatiei feroviare;
    s) elaboreaza si propune spre aprobare normele metodologice pentru selectionarea, scolarizarea, verificarea cunostintelor si a aptitudinilor psihofizice ale intregului personal cu atributii in siguranta circulatiei pe caile ferate romane;
    t) elaboreaza si propune normele metodologice si de calitate pentru intretinerea si repararea tuturor echipamentelor, materialului si componentelor utilizate, cu relevanta in siguranta circulatiei pe caile ferate;
    u) omologheaza toate echipamentele, materialele si componentele care trebuie sa indeplineasca conditii de siguranta in sens feroviar si avizeaza tehnologiile de productie, de reparatii si de intretinere pentru instalatii, echipamente si material rulant;
    v) autorizeaza personalul cu raspunderi in siguranta circulatiei pe calea ferata, precum si pe cel care indeplineste sarcini de verificare si indrumare metodologica pentru siguranta circulatiei feroviare;
    x) exercita controlul propriu permanent in orice probleme legate de siguranta circulatiei feroviare si actioneaza pentru prevenirea oricaror cauze care pot provoca abateri de la aceasta;
    z) coopereaza, prin organele proprii de specialitate, in conformitate cu reglementarile specifice feroviare, dupa caz, cu organele Parchetului, Ministerului de Interne, Ministerului Sanatatii si cu alte organe prevazute de lege, pentru salvarea si evacuarea persoanelor si a bunurilor periclitate de evenimentele de cale ferata, pentru limitarea si inlaturarea urmarilor provocate de acestea si pentru reluarea traficului feroviar, precum si pentru stabilirea cauzelor, imprejurarilor si vinovatiilor care au condus la producerea unor astfel de evenimente.
    Art. 42
    In cadrul exercitarii atributiilor privind siguranta circulatiei feroviare, S.N.C.F.R. aplica reglementarile legale in vigoare pentru autorizarea si controlul activitatii de transport feroviar pe liniile industriale.
    Art. 43
    S.N.C.F.R. este depozitara normelor, metodologiilor, prescriptiilor si instructiunilor cu specific feroviar, care se aplica in mod unitar pe caile ferate romane.

    CAP. 7
    Raporturile dintre S.N.C.F.R. si institutiile publice

    Art. 44
    Raporturile dintre S.N.C.F.R. si institutiile publice se reglementeaza pe baza contractului de activitate al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, incheiat intre Ministerul Transporturilor, in calitate de reprezentant al Guvernului, si S.N.C.F.R.
    Art. 45
    (1) Contractul de activitate al S.N.C.F.R. se intocmeste de catre S.N.C.F.R. impreuna cu Ministerul Transporturilor si va cuprinde, in principal, urmatoarele:
    a) principalii indicatori cantitativi si calitativi ai activitatii de transport de marfuri si de calatori, ce urmeaza a fi indepliniti de S.N.C.F.R.;
    b) activitatile S.N.C.F.R. in exercitarea atributiilor de asigurare a functionarii, intretinerii si dezvoltarii infrastructurii cailor ferate romane;
    c) lista completa a serviciilor sociale ce urmeaza a fi executate de S.N.C.F.R., in conformitate cu prevederile actelor normative in vigoare;
    d) activitatea S.N.C.F.R. in asigurarea de servicii privind asistenta specifica medico-sanitara, de invatamant si cultural-sportiva;
    e) raspunderile Guvernului privind buna functionare a transportului public feroviar, incluzand transferurile din bugetul de stat pentru infrastructura feroviara, pentru activitatea de invatamant si de asistenta medico-sanitara, precum si sumele necesare compensarii S.N.C.F.R. pentru servicii sociale, in limita in care actele normative prevad necesitatea acordarii de facilitati la transportul pe calea ferata.
    (2) Este interzisa prevederea in contractul de activitate a efectuarii transporturilor feroviare pe segmente de infrastructura care nu corespund normelor de siguranta a circulatiei pe calea ferata.
    (3) Diferenta dintre tarifele transportului public feroviar, stabilite cu acordul Guvernului, si costurile efective se suporta de la bugetul de stat, potrivit legii.
    Art. 46
    Contractul de activitate al S.N.C.F.R. se incheie pentru o durata de 4 ani, se aproba de catre Guvern si se actualizeaza anual, dupa aprobarea bugetului de stat.
    Art. 47
    S.N.C.F.R. poate incheia conventii cu autoritatile administratiei publice locale si cu persoane juridice, pentru activitati de transport de interes local, solicitate de acestia, cu obligatia de acoperire de catre solicitantul transportului a diferentei de cost, in cazul in care veniturile din efectuarea transportului nu acopera costurile.
    Art. 48
    Persoanele juridice autorizate, care desfasoara activitati de transport public pe calea ferata de interes local, incheie conventii cu beneficiarii, in conditii similare, nediscriminatorii, in raport cu cele incheiate de catre S.N.C.F.R.

    CAP. 8
    Asigurarea pazei, ordinii publice si combaterea faptelor antisociale in transportul public pe caile ferate romane

    Art. 49
    Ordinea publica, potrivit dispozitiilor legale, in trenuri, gari si in alte locuri de pe teritoriul cailor ferate, precum si paza unor transporturi se asigura de catre inspectoratele de politie-transporturi, din structura Politiei Romane, pe baza de protocol incheiat intre Ministerul Transporturilor si Ministerul de Interne, precum si de catre Corpul de gardieni feroviari, constituit potrivit legii.
    Art. 50
    (1) Paza obiectivelor de importanta strategica din administrarea si dotarea S.N.C.F.R. se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale si/sau Ministerul de Interne pe baza de conventie incheiata cu S.N.C.F.R.
    (2) Ministerul Apararii Nationale asigura paza transporturilor militare si a celor de importanta strategica, potrivit programelor stabilite impreuna cu Ministerul Transporturilor si cu S.N.C.F.R.
    Art. 51
    (1) S.N.C.F.R. are in structura sa Corpul de gardieni feroviari, a carui activitate se desfasoara pe baza regulamentului de organizare si functionare aprobat prin hotarare a Guvernului.
    (2) Personalul Corpului de gardieni feroviari asigura paza bunurilor si a altor valori ale caii ferate romane, a bunurilor incredintate de persoanele juridice sau fizice, beneficiari ai transportului feroviar, participa nemijlocit la combaterea manifestarilor de violenta, a furturilor si distrugerilor de bunuri, la neutralizarea actiunilor de natura sa impiedice desfasurarea normala a activitatii pe caile ferate romane, in gari, trenuri si in alte spatii feroviare, precum si la combaterea oricaror alte fapte care aduc atingere ordinii si linistii publice pe teritoriul cailor ferate romane.
    (3) In cazul infractiunilor flagrante, personalul Corpului de gardieni feroviari are dreptul si obligatia sa-l imobilizeze pe faptuitor si sa-l predea, de indata, celui mai apropiat organ de politie, impreuna cu mijloacele materiale de proba si cu procesul-verbal privind luarea acestor masuri.
    Art. 52
    Personalul Corpului de gardieni feroviari nu poate organiza sau participa la actiuni greviste.
    Art. 53
    (1) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul Corpului de gardieni feroviari are in dotare uniforma, insemne C.F.R., distinctive potrivit functiei, echipament de protectie, arme de foc si munitie aferenta, arme albe, catuse, statii de radio emisie-receptie, bastoane din cauciuc, dispozitive cu substante iritant-lacrimogene si alte mijloace de aparare individuala, precum si caini, conform prevederilor legale si normelor stabilite in regulamentul de organizare si functionare.
    (2) Armele de foc si munitia aferenta necesare pentru dotarea personalului Corpului gardienilor feroviari se asigura, in mod gratuit, de catre organele Ministerului de Interne, iar fondurile necesare pentru uniforme, insemne, echipament si mijloace de protectie si de aparare individuala si munitia folosita se asigura din fondurile proprii ale S.N.C.F.R.
    Art. 54
    Personalul S.N.C.F.R. cu atributii de serviciu privind paza, ordinea publica si controlul trenurilor, garilor si altor unitati de pe teritoriul cailor ferate este asimilat, in exercitarea atributiilor de serviciu, persoanelor care indeplinesc o functie ce implica exercitiul autoritatii publice.
    Art. 55
    Personalul Corpului de gardieni feroviari are dreptul si obligatia sa constate si sa sanctioneze, in conditiile legii si ale hotararilor Guvernului, si contraventiile date in competenta de constatare si sanctionare gardienilor publici, potrivit Legii nr. 26/1993, daca faptele sunt savarsite in trenuri, gari sau in alte unitati de pe teritoriul cailor ferate romane.

    CAP. 9
    Elementele de patrimoniu ale S.N.C.F.R.

    Art. 56
    (1) Elementele de patrimoniu ale S.N.C.F.R. sunt constituite din bunuri aflate in proprietatea sa si din structura cailor ferate romane, proprietate publica a statului, data acesteia in administrare.
    (2) Nominalizarea si evaluarea elementelor de patrimoniu se fac potrivit legii, pe baza evidentelor legale privind provenienta si a titlurilor care justifica temeiurile juridice ale dobandirii.
    Art. 57
    In scopul tinerii evidentei bunurilor imobiliare aflate in proprietatea sau in administrarea S.N.C.F.R., al asigurarii opozabilitatii titlurilor acestora fata de terti si al initierii actiunilor necesare pentru recuperarea sau dobandirea de noi valori patrimoniale, S.N.C.F.R. intocmeste evidente si documentatii proprii de cadastru, in conditiile legii.

    CAP. 10
    Sanctiuni

    Art. 58
    Deteriorarea si/sau afectarea sub orice forma a liniei ferate, a instalatiilor de siguranta a circulatiei feroviare, a celor de telecomunicatii, a oricaror bunuri sau dotari aferente infrastructurii cailor ferate romane se pedepseste conform legii penale.
    Art. 59
    In cazul nerespectarii prevederilor art. 21, S.N.C.F.R. va actiona imediat, pe caile legale, pentru oprirea oricaror lucrari sau pentru desfiintarea constructiilor interzise de lege fara plata nici unei despagubiri, precum si pentru recuperarea pagubelor produse in zona de protectie a infrastructurii cailor ferate romane.
    Art. 60
    Neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 30 si 32 atrage dupa sine retragerea totala sau partiala a autorizarii efectuarii de servicii de transport public, precum si raspunderea penala sau contraventionala, dupa caz, a persoanei juridice sau fizice responsabile pentru consecintele generate de astfel de situatii.
    Art. 61
    Faptele care constituie contraventii la normele privind transporturile pe caile ferate romane, inclusiv cele care constituie contraventii la normele de protectie a infrastructurii cailor ferate romane, sanctiunile care se aplica si organele imputernicite sa sanctioneze aceste fapte se stabilesc prin hotarare a Guvernului.
    Art. 62
    Pentru nerespectarea dispozitiilor cuprinse in cap. VI si VII, S.N.C.F.R. raspunde potrivit legii.

    CAP. 11
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 63
    (1) In termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a prezentei legi, S.N.C.F.R. impreuna cu Ministerul Transporturilor intocmesc si inainteaza spre aprobare Guvernului contractul de activitate al Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane.
    (2) In acelasi termen, Ministerul Transporturilor va inainta Guvernului proiectul de statut al personalului S.N.C.F.R.
    Art. 64
    (1) Prezenta lege intra in vigoare dupa 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei. Pe aceeasi data se abroga: Legea privind exploatarea si politia Cailor Ferate Romane nr. 118/1937, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 76 din 1 aprilie 1937; Decretul nr. 523/1973 privind aprobarea tarifelor etalon reasezate, precum si unele masuri pentru stabilirea tarifelor reasezate, pentru transporturile de marfuri pe calea ferata si cu mijloace auto, publicat in Buletinul Oficial nr. 146 din 28 septembrie 1973; Decretul nr. 311/1987 privind aprobarea tarifelor in transporturi, posta si telecomunicatii; H.C.M. nr. 57/1952 privind planificarea operativa a transporturilor, publicata in Buletinul Oficial nr. 3 din 15 ianuarie 1952; H.C.M. nr. 2.026/1952 privind micsorarea termenului de incarcare, descarcare a marfurilor, precum si majorarea contrastaliilor si taxelor de locatie pentru depasirea termenelor libere de incarcare, descarcare cu mijloace feroviare, navale si auto, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 1 din 10 octombrie 1952; H.C.M. nr. 2.138 din 30 octombrie 1954 privind preluarea indeplinirii formalitatilor de vamuire de catre Intreprinderea de stat pentru transport si expeditiuni internationale "Romtrans"; H.C.M. nr. 941/1959 privind unele masuri referitoare la circulatia marfurilor intre organizatiile socialiste, in scopul asigurarii integritatii marfurilor la expeditie, transport si destinatie, publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 26 din 25 iulie 1959; H.C.M. nr. 362/1960 pentru aprobarea modificarii Regulamentului privind receptia, expeditia si primirea marfurilor, precum si stabilirea raspunderii expeditorului, carausului si destinatarului in circulatia marfurilor intre organizatiile socialiste, aprobat prin H.C.M. nr. 941 din 25 iulie 1959 si publicata in Colectia de hotarari si dispozitii ale Consiliului de Ministri nr. 17 din 18 mai 1960; H.C.M. nr. 1.034 din 15 iulie 1970 privind unele masuri in vederea optimizarii transporturilor pe calea ferata ale materiilor prime si materialelor de masa, precum si orice alte dispozitii contrare.
    (2) In termen de 30 de zile de la data publicarii prezentei legi, Ministerul Transporturilor va prezenta Guvernului proiectul legii privind regulamentul de transport pe calea ferata.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 30 septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE SENATUI
                         ION SOLCANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 30 septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

               PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                        ADRIAN NASTASE





SmartCity5

COMENTARII la Legea 129/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 129 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 129/1996
Legea 124 1999
privind respingerea Ordonantei Guvernului nr. 40/1997 pentru modificarea si completarea Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane
OUG 12 1998
privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane
Ordonanţa 40 1997
pentru modificarea si completarea Legii nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane
Ordonanţa 41 1997
privind aprobarea Regulamentului de transport pe caile ferate din Romania
Legea 111 1997
privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/1997 pentru modificarea si completarea articolului 16 din Legea nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane
OUG 14 1997
pentru modificarea si completarea articolului 16 din Legea nr. 129/1996 privind transportul pe caile ferate romane
Decretul 515 1996
pentru promulgarea Legii privind transportul pe caile ferate romane
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu