Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 170 din  9 iunie 2005

pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 526 din 21 iunie 2005


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005, denumit in continuare Acordul.
    Art. 2
    (1) Proiectul pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura, denumit in continuare Proiectul, se realizeaza de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si de catre Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. In acest sens, Unitatea de Management al Proiectului "Sprijinirea serviciilor din agricultura", infiintata in cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, va fi dotata cu personal corespunzator pentru implementarea Proiectului, adecvat ca numar si atributii.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va incheia acorduri de imprumut subsidiar cu Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si cu Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, prin care se va delega acestora intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea Proiectului si in utilizarea sumelor din imprumut.
    Art. 3
    Contributia partii romane la finantarea Proiectului se va asigura incepand cu anul 2005, in limita echivalentului in lei al sumei de 18,48 milioane euro de la bugetul de stat, astfel:
    a) prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale - 16.317.968 euro;
    b) prin bugetul Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor - 2.162.032 euro.
    Art. 4
    Plata serviciului datoriei publice aferent imprumutului, respectiv rambursarea acestuia, achitarea dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente imprumutului vor fi asigurate de catre Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si de Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor din sume cu aceasta destinatie, alocate anual de la bugetul de stat in bugetele proprii, incepand cu anul 2005.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca prin Ministerul Finantelor Publice, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile concrete de derulare a Acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura pe componente, precum si alte modificari care nu sunt de natura sa majoreze obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la Acord, convenite cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare potrivit alin. (1), se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                             MIRON TUDOR MITREA

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU

    Imprumut nr. 4758 RO

                              ACORD DE IMPRUMUT
(Proiectul pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura) intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare*)

                             28 ianuarie 2005

    *) Traducere.

    Acord, datat 28 ianuarie 2005, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)
    Intrucat Imprumutatul, declarandu-se satisfacut in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea proiectului descris in anexa nr. 2 la prezentul acord (Proiectul), a solicitat Bancii sa sprijine finantarea acestuia,
    intrucat Banca a fost de acord, pe baza, intre altele, a celor de mai sus, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si conditiile stabilite in acest acord,
    partile convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii, datate 30 mai 1995 (astfel cum au fost amendate pana la 1 mai 2004) (Conditiile generale) constituie parte integranta a acestui acord.
    Sectiunea 1.02. In afara cazului in care contextul cere altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul la prezentul acord au intelesurile respective, iar urmatorii termeni suplimentari au intelesurile urmatoare:
    a) ANCA inseamna Agentia Nationala de Consultanta Agricola infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 676/1998, care raspunde de serviciile de consultanta agricola si functioneaza sub autoritatea MAPDR, sau orice succesor al acesteia;
    b) ANSVSA inseamna Agentia Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor sau orice succesor al acesteia;
    c) ASSP inseamna Proiectul de servicii pentru sprijinirea agriculturii, care este implementat de Imprumutat si pentru care Banca a acordat imprumutul ASSP;
    d) imprumut ASSP inseamna imprumutul acordat de Banca Romaniei in baza Acordului de imprumut dintre Banca si Imprumutat din data de 27 martie 2000;
    e) Manual operativ SGC inseamna manualul de functionare a Schemei de granturi competitive, ce urmeaza a fi adoptat de MAPDR conform prevederilor paragrafului 1 al partii C din anexa nr. 5 la acest acord;
    f) Comitetul pentru granturi competitive inseamna comitetul infiintat de MAPDR pentru supravegherea Schemei de granturi competitive si care functioneaza conform prevederilor Manualului operativ SGC si ale paragrafului 3 al partii C din anexa nr. 5 la acest acord;
    g) Schema de granturi competitive inseamna schema adoptata de MAPDR pentru promovarea inovatiilor si perfectionarilor in furnizarea de servicii de cercetare si dezvoltare cu ajutorul granturilor de cercetare acordate beneficiarilor care se califica pe baze competitive si care se desfasoara incepand din anul 2000 sub auspiciile MAPDR in contextul ASSP, cu finantare din imprumutul ASSP;
    h) Plan de management al mediului inseamna planul din data de 29 iulie 2004, intocmit si adoptat de Imprumutat, satisfacator pentru Banca, si care descrie masurile de reducere a impactului asupra mediului, de monitorizare si institutionale ale Proiectului;
    i) raport de monitorizare financiara sau RMF inseamna fiecare raport intocmit in conformitate cu sectiunea 4.02 a prezentului acord;
    j) MAPDR inseamna Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale al Imprumutatului sau orice succesor al acestuia;
    k) UMP (PMU) inseamna Unitatea de Management al Proiectului infiintata in cadrul MAPDR pentru gestionarea implementarii Proiectului;
    l) Plan de achizitii inseamna planul de achizitii al Imprumutatului, datat 31 august 2004, care acopera perioada primelor 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului si care urmeaza sa fie actualizat periodic conform prevederilor sectiunii 3.02 a acestui acord, pentru a acoperi in continuare perioadele succesive de cate 18 luni (sau mai mult) de implementare a Proiectului;
    m) planuri de actiune si implementare a reformei inseamna planuri care urmeaza sa fie elaborate, aprobate si adoptate, conform prevederilor paragrafelor 1 si 2 din partea B a anexei nr. 5 la prezentul acord, de catre institutele de cercetare agricola participante la Programul de dezvoltare a institutelor de cercetari agricole in cadrul partii B.2 a Proiectului;
    n) grant de cercetare inseamna un grant acordat sau propus a fi acordat de MAPDR unui beneficiar care se califica, selectat pe baza Schemei de granturi competitive pentru realizarea unei propuneri de servicii de cercetare aplicata in cadrul partii B.3 a Proiectului, propunere care trebuie sa fi fost aprobata de Comitetul pentru granturi competitive conform prevederilor paragrafului C.2 din anexa nr. 5 la acest acord; si
    o) conturi speciale inseamna conturile la care se face referire in sectiunea 2.02 b) a prezentului acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in prezentul acord, o suma egala cu patruzeci si unu milioane patru sute mii euro (euro 41.400.000).
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord, pentru: (i) cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care urmeaza sa fie efectuate), privind costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor si serviciilor, instruirii si costurilor marginale de operare necesare Proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului; si (ii) sumele platite (sau, daca Banca va fi de acord, sumele care urmeaza sa fie platite) in contul tragerilor efectuate pentru acoperirea costurilor rezonabile ale bunurilor, lucrarilor si serviciilor necesare pentru un grant de cercetare acordat in cadrul partii B.3 a Proiectului, pentru care se solicita tragerea din contul imprumutului.
    b) Imprumutatul poate, pentru scopurile fiecareia dintre: (i) partile A.1, A.2, A.3, A.4 si A.6 ale Proiectului (contul special A), care vor fi administrate de ANSVSA; si (ii) partile A.5, B, C, si D ale Proiectului (contul special B), care vor fi administrate de MAPDR, sa deschida si sa mentina in euro un cont special de depozit separat la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, protejat corespunzator impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depozitele in si platile din fiecare cont special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la prezentul acord.
    Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 30 septembrie 2010 sau o data ulterioara, dupa cum va stabili Banca. Banca va notifica Imprumutatului aceasta data ulterioara cu promptitudine.
    Sectiunea 2.04. Imprumutatul va plati Bancii un comision initial egal cu un procent (1%) din suma imprumutului, Banca putand sa renunte la o parte din acest comision, dupa cum va stabili periodic. Comisionul va fi platit intr-un interval de cel mult 60 de zile dupa data intrarii in vigoare.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati periodic Bancii un comision de angajament la o rata de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicata la suma neutilizata din imprumut.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumelor trase din imprumut si nerambursate, la o rata egala cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR, aferente fiecarei perioade de dobanda.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la si incluzand data prezentului acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii care survine dupa aceasta, iar dupa perioada initiala, fiecare perioada de la si incluzand data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, data de plata a dobanzii imediat urmatoare;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna fiecare data specificata in sectiunea 2.07 din prezentul acord;
    (iii) rata dobanzii de baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza la depozitele pe 6 luni in euro, valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, rata valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda sau in ziua imediat urmatoare), asa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata in procente pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderenta pentru o astfel de perioada de dobanda, mai mica (sau mai mare) decat ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta la depozitele pe 6 luni, aplicata la imprumuturile nerambursate ale Bancii ori la portiuni din acestea, alocate de catre Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta, sau la portiuni din acestea care includ imprumutul, dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an.
    c) Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatul in legatura cu rata dobanzii de baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, de indata ce acestea vor fi determinate.
    d) Ori de cate ori, avand in vedere schimbarile survenite in practica pietei, care ar putea afecta determinarea ratelor dobanzii la care se face referire in aceasta sectiune 2.06, Banca decide ca este in interesul tuturor imprumutatilor sai si al Bancii sa aplice o modalitate de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica modalitatea de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, nu mai devreme de 6 luni de la notificarea Imprumutatului cu privire la noua modalitate. Noua modalitate va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, in afara cazului in care Imprumutatul instiinteaza Banca, in decursul perioadei mentionate, asupra obiectiilor sale, caz in care modificarea respectiva nu va fi aplicata in cadrul imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte comisioane vor fi platite semestrial, cumulativ, la datele de 15 aprilie si 15 octombrie ale fiecarui an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa imprumutul in conformitate cu graficul de rambursare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executia Proiectului
    Sectiunea 3.01. a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele Proiectului si in acest scop va realiza partea A a Proiectului prin ANSVSA si MAPDR, iar partile B, C si D ale Proiectului, prin MAPDR, cu aplicarea si eficienta cuvenite si in conformitate cu practicile financiare, tehnice si administrative corespunzatoare, furnizand cu promptitudine, in functie de necesitati, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare realizarii Proiectului.
    b) Fara a limita prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va realiza Proiectul in conformitate cu Programul de implementare stabilit prin anexa nr. 5 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. a) Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarii bunurilor, lucrarilor si serviciilor de consultanta necesare realizarii Proiectului si care urmeaza a fi finantate din sumele imprumutului ii vor fi aplicabile prevederile anexei nr. 4 la acest acord, prevederi care pot fi detaliate in continuare in Planul de achizitii.
    b) Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va actualiza Planul de achizitii in conformitate cu instructiuni acceptabile pentru Banca si va pune la dispozitia Bancii, spre aprobare, aceasta actualizare nu mai tarziu de 12 luni de la data aprobarii de catre Banca a Planului de achizitii anterior.
    Sectiunea 3.03. In sensul sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a limita prevederile acesteia, Imprumutatul:
    a) va elabora pe baza unor instructiuni acceptabile pentru Banca si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 6 luni de la data inchiderii sau o data ulterioara convenita in acest scop intre Imprumutat si Banca, un plan care sa asigure realizarea in continuare a obiectivelor Proiectului; si
    b) va oferi Bancii posibilitatea rezonabila a unui schimb de opinii cu Imprumutatul pe marginea planului mentionat mai sus.
    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va elabora situatii financiare in conformitate cu standardele de contabilitate consecvent aplicate, acceptabile pentru Banca, adecvate reflectarii operatiunilor, resurselor si cheltuielilor legate de Proiect.
    b) Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA:
    (i) va audita situatiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile si conturile pentru conturile speciale pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit aplicate consecvent, acceptabile pentru Banca, de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii de indata ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni de la incheierea fiecarui an fiscal: (A) copii certificate ale situatiilor financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni pentru anul respectiv (sau o alta perioada agreata de Banca), auditate ca atare; si (B) o opinie a auditorilor mentionati asupra acestor situatii, suficient de cuprinzatoare si detaliata pentru a raspunde solicitarii rezonabile a Bancii; si
    (iii) va furniza Bancii orice informatii referitoare la astfel de inregistrari si conturi si auditul unor astfel de situatii financiare si cu privire la auditorii respectivi, pe care Banca le poate solicita periodic, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care tragerile din contul imprumutului s-au facut pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA:
    (i) va mentine sau va determina sa se mentina, conform paragrafului a) din aceasta sectiune, inregistrarile si conturile separate care evidentiaza aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra timp de cel putin un an dupa primirea de catre Banca a raportului de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, chitante, recipise sau alte documente) care dovedesc aceste cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa analizeze aceste inregistrari; si
    (iv) va asigura ca aceste inregistrari si conturi sa fie incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca in raportul asupra acestui audit respectivii auditori sa isi expuna separat opinia asupra masurii in care se poate conta pe declaratiile de cheltuieli prezentate in cursul anului fiscal, precum si pe procedurile si masurile de control intern legate de elaborarea acestora, ca baza pentru sumele retrase.
    Sectiunea 4.02. a) Imprumutatul, prin MAPDR, va elabora si va transmite Bancii un raport de monitorizare financiara, satisfacator pentru Banca din punctul de vedere al formei si continutului, care:
    (i) stabileste sursele si utilizarea fondurilor Proiectului, atat cumulat, cat si aferente perioadei la care face referire in raportul mentionat, evidentiind separat fondurile furnizate in cadrul imprumutului, si explica diferentele dintre utilizarile efective si cele previzionate ale acestor fonduri;
    (ii) descrie stadiul fizic al implementarii Proiectului, atat cumulat, cat si pe perioada la care face referire raportul mentionat, si explica diferentele dintre implementarea efectiva si cea prognozata a Proiectului; si
    (iii) prezinta stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului, la sfarsitul perioadei la care face referire raportul mentionat.
    b) Primul RMF va fi transmis Bancii nu mai tarziu de 45 de zile de la incheierea primului trimestru calendaristic dupa data intrarii in vigoare si va acoperi perioada cuprinsa intre data la care a fost efectuata prima cheltuiala in cadrul Proiectului si sfarsitul primului trimestru calendaristic; in continuare, fiecare RMF va fi furnizat Bancii nu mai tarziu de 45 de zile de la incheierea fiecarui trimestru calendaristic si va acoperi un astfel de trimestru calendaristic.
    Art. 5
    Data intrarii in vigoare
    Sectiunea 5.01. Data ce survine la 150 de zile de la data prezentului acord este cea specificata in sensul prevederilor sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 6
    Reprezentantul Imprumutatului. Adrese
    Sectiunea 6.01. Ministrul finantelor publice al Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului in sensul sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 6.02. In sensul sectiunii 11.01 din Conditiile generale se specifica urmatoarele adrese:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania
    Telex:        Fax:
    11239         4021 312 6792

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    1818 H Street, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Telegraf          Telex:           Fax:
    INTBAFRAD         248423 (MCI) ori (202) 477-6391
    Washington, D.C.  64145 (MCI)

    Drept urmare partile la acest acord, actionand prin reprezentantii lor autorizati, au convenit ca prezentul acord sa fie semnat de catre acestia in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si anul mentionate la inceput.

                         Pentru Romania,
                         Ionel Popescu,
                         ministrul finantelor publice,
                         reprezentant autorizat

                         Pentru Banca Internationala
                         pentru Reconstructie si Dezvoltare,
                         Anand K. Seth,
                         director,
                         reprezentant autorizat

    ANEXA 1

                         TRAGERI DIN IMPRUMUT

    1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de cheltuieli care urmeaza sa fie finantate din imprumut, alocarea sumelor din imprumut pentru fiecare categorie, precum si procentul in care urmeaza sa fie finantate cheltuielile in cadrul fiecarei categorii:
________________________________________________________________________________
           Categoria             Suma alocata   % din cheltuieli
                                 din imprumut   ce urmeaza a fi finantat
                                 (exprimata
                                 in euro)
________________________________________________________________________________
(1) Bunuri                                      100% din cheltuielile externe,
    (a) In cadrul partilor A.1,     4.120.000   100% din cheltuielile locale
    A.2, A.3, A.4 si A.6 ale                    (cost franco uzina) si 80% din
    Proiectului                                 cheltuielile locale pentru alte
                                                bunuri achizitionate de pe piata
                                                interna
    (b) In cadrul partilor A.5,     3.610.000
    B.1, C si D ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(2) Servicii de consultanta,                    85% din cheltuielile externe si
    inclusiv audit                              75% din cheltuielile locale
    (a) In cadrul partilor A.1,     2.360.000
    A.2, A.3, A.4 si A.6 ale
    Proiectului
    (b) In cadrul partilor A.5,     5.000.000
    B.1, C si D ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(3) Pregatire - instruire                       100%
    (a) In cadrul partilor A.1,       300.000
    A.2, A.3, A.4 si A.6 ale
    Proiectului
    (b) In cadrul partilor A.5,     4.020.000
    B.1, C si D ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(4) Lucrari civile                              100% din cheltuielile externe si
    (a) In cadrul partilor A.1,                 80% din cheltuielile locale
    A.2, A.3, A.4 si A.6 ale        3.670.000
    Proiectului
    (b) In cadrul partilor A.5,        20.000
    B.1, C si D ale Proiectului
________________________________________________________________________________
(5) (a) Elaborarea Programului        290.000   85% din cheltuielile externe si
    institutelor de cercetare                   75% din cheltuielile locale
    in cadrul partii B.2 a
    Proiectului
    (b) Implementarea              11.990.000   80%
    Programului institutelor de
    cercetare in cadrul partii
    B.2 a Proiectului
________________________________________________________________________________
(6) Granturi de cercetare prin      3.920.000   49%
    Schema de granturi
    competitive in cadrul
    partii B.3 a Proiectului
________________________________________________________________________________
(7) Costuri marginale de                        85% pana la 31 decembrie 2007,
    operare
    (a) In cadrul partilor A.1,       410.000   70% pana la 31 decembrie 2009 si
    A.2, A.3, A.4 si A.6 ale                    25% dupa aceasta data
    Proiectului
    (b) In cadrul partilor A.5,     1.690.000
    B.1, C si D ale Proiectului
________________________________________________________________________________
    TOTAL:                         41.400.000
________________________________________________________________________________

    2. In sensul acestei anexe:
    a) cheltuieli externe inseamna cheltuieli efectuate in moneda oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei alte tari decat cea a Imprumutatului;
    b) cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului pentru bunuri si servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) costuri marginale de operare inseamna salariile personalului UMP-urilor; costul consumabilelor de birou si laborator; costul exploatarii, intretinerii si asigurarii vehiculelor si echipamentului de birou; comisioane bancare; comunicatii (inclusiv Internet); costul renovarii si reamenajarii birourilor; costul transportului intern, inclusiv diurna si cazarea pentru UMP, ANCA, ANSVSA, unitatea SGC, Comitetul pentru granturi competitive si unele institute selectate de cercetari agricole in cadrul partii B.2 a Proiectului;
    d) elaborarea Programului institutelor de cercetare inseamna sprijinul acordat de MAPDR unor institute de cercetari agricole in cadrul partii B.2 a Proiectului, pentru elaborarea unui plan detaliat de actiune si implementare a reformei si a bugetului care sa fie aprobate de MAPDR si consiliile de conducere ale respectivelor institute de cercetari agricole, cu acordul Bancii in conformitate cu prevederile paragrafului 2 al partii B din anexa nr. 5 la prezentul acord; si
    e) implementarea Programului institutelor de cercetare inseamna sprijinul acordat de MAPDR unor institute de cercetari agricole in cadrul partii B.2 a Proiectului, pentru implementarea masurilor specifice de reforma si a programelor de lucrari convenite pe o perioada de timp precizata, in cadrul planurilor de actiune si implementare a reformei adoptate in baza prevederilor paragrafului 2 din partea B a anexei nr. 5 la prezentul acord.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nu se va face nici o tragere pentru: a) plata cheltuielilor efectuate anterior datei prezentului acord; b) nici o cheltuiala din cadrul oricarei categorii prevazute in tabelul de la paragraful 1 de mai sus, decat daca Bancii i-a fost achitat integral comisionul initial prevazut in sectiunea 2.04 a acestui acord; si c) plata unor cheltuieli de implementare a Programului institutelor de cercetare din cadrul categoriei (5) (b) prevazute in tabelul de la paragraful 1 de mai sus pentru orice institut de cercetare agricola, inainte ca un astfel de institut de cercetare agricola: (i) sa se fi transformat, daca nu este deja, intr-un institut national conform prevederilor Legii nr. 324/2003; si (ii) planul de actiune si implementare a reformei si bugetul pentru un astfel de institut sa fi fost aprobate de MAPDR, consiliul de conducere al institutului de cercetari respectiv si de Banca si sa fie in curs de implementare conform prevederilor paragrafelor 3 si 4 ale sectiunii B din anexa nr. 5 la prezentul acord.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza devizelor de cheltuieli, pentru cheltuieli in baza contractelor privind: a) pregatire - instruire; b) bunuri in cadrul contractelor cu valoare mai mica decat echivalentul a 100.000 dolari SUA fiecare; c) lucrari in cadrul contractelor cu valoare mai mare decat echivalentul a 200.000 dolari SUA fiecare; d) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu consultanti individuali cu valoare mai mica decat echivalentul a 50.000 dolari SUA fiecare; e) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu firme de consultanta cu valoare mai mica decat echivalentul a 100.000 dolari SUA fiecare; f) elaborarea Programului institutelor de cercetare in cadrul categoriei (5) (a) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus; g) granturi de cercetare pe baza Schemei de granturi competitive in cadrul categoriei (6) din tabelul de la paragraful 1 de mai sus; si h) cheltuieli de functionare, toate in termenii si conditiile pe care Banca le va notifica Imprumutatului.

    ANEXA 2

                           DESCRIEREA PROIECTULUI

    Proiectul are drept obiectiv sprijinirea Guvernului in vederea cresterii competitivitatii producatorilor agricoli si prelucratorilor de produse agricole in conditiile aderarii la Uniunea Europeana (UE) prin: (i) o mai buna implementare a masurilor de control prin inspectie, managementul riscurilor si comunicare in probleme de siguranta alimentara: (ii) intarirea capacitatii sistemului national de cercetare de a furniza cunostinte si informatii si de a crea deprinderi agricole pe baza nevoilor subsectorului agricol-alimentar conform cerintelor UE; (iii) cresterea capacitatii specialistilor in cercetare, dezvoltare si siguranta alimentara de a satisface nevoile producatorilor agricoli in contextul UE; si (iv) acces sporit al agricultorilor si prelucratorilor la cunoasterea tehnologiilor de productie, control al calitatii, sigurantei alimentare, prelucrare si desfacere a alimentelor pentru a face fata cerintelor UE.
    Proiectul este alcatuit din urmatoarele parti, sub rezerva modificarilor ce pot fi convenite periodic intre Imprumutat si Banca in vederea atingerii obiectivelor sale:

    Partea A. Intarirea Agentiei Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA)
    1. Dezvoltarea capacitatii institutionale
    (i) Implementarea masurilor de dezvoltare a capacitatii prin intarirea sistemului de comunicatii al ANSVSA cu sprijin pentru tehnologia informatiei (TI) si instruire; si
    (ii) Dezvoltarea unui sistem eficace de constientizare publica, inclusiv crearea unui birou de presa.
    2. Laboratoare necesare in conditiile UE
    a) Dezvoltarea si echiparea a doua laboratoare nationale de referinta: Institutul de Igiena si Sanatate Publica si un laborator de analiza a hranei animalelor; si
    b) Furnizarea echipamentului esential unui numar de 3 laboratoare regionale.
    3. Sprijinirea punctelor de inspectie de la frontiera
    Construirea si echiparea punctelor de inspectie de la frontiera cu instalatii pentru unitatea veterinara si instalatii pentru unitatea fitosanitara pentru a putea lucra cu materialele saditoare
    4. Bunastarea animalelor
    Realizarea unui program de bunastare a animalelor in productia animala prin crearea unei amenajari cu scop demonstrativ si de instruire
    5. Laboratoare centrale fitosanitare
    Consolidarea a doua laboratoare nationale de referinta si a laboratoarelor regionale in subordinea MAPDR prin completarea echipamentului de laborator si TI pentru a putea fi acreditate
    6. Program de pregatire
    Sprijinirea ANSVSA in realizarea programului de pregatire TI a personalului sau si instruire a inspectorilor alimentari

    Partea B. Sprijin acordat cercetarii agricole
    1. Acordarea sprijinului pentru ca doua laboratoare nationale de referinta sa asigure serviciile de analiza necesare satisfacerii cerintelor UE
    2. Asigurarea asistentei tehnice anumitor institute selectate de cercetare prioritara pentru elaborarea strategiilor de reforma si realizarea unui program agreat de investitii pentru reforma
    3. Implementarea Schemei de granturi competitive conform Manualului operativ SGC agreat

    Partea C. Sprijin acordat Sistemului de consultanta si informatii
    1. Infiintarea unui centru de pregatire si informare la Universitatea de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Bucuresti, cu legaturi cu universitatile de stiinte agricole din Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara
    2. Cresterea eficacitatii serviciilor de consultanta prin: (i) activitati de dezvoltare pe baza contractuala; si (ii) perfectionarea sistemului public de consultanta existent.

    Partea D. Unitatea de Management al Proiectului
    Acordarea de sprijin UMP pentru coordonarea si administrarea Proiectului
    Se prevede ca Proiectul sa fie finalizat pana la data de 31 martie 2010.

    ANEXA 3

                       GRAFIC DE RAMBURSARE

___________________________________________________________________
              Data scadentei                    Rata de capital
                                                (exprimata in euro)
___________________________________________________________________
La fiecare data de 15 aprilie si 15 octombrie,
incepand cu 15 aprilie 2010 si pana la
15 octombrie 2021                                   1.725.000
___________________________________________________________________

    ANEXA 4

                                ACHIZITII

    Sectiunea I
    Generalitati

    A. Toate bunurile, lucrarile si serviciile (altele decat serviciile de consultanta) vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din "Instructiunile pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor AID" din luna mai 2004 (Instructiuni privind achizitiile) si cu prevederile prezentei anexe.
    B. Toate serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu sectiunile I si IV din "Instructiunile cu privire la selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale" din luna mai 2004 (Instructiuni cu privire la consultanti) si cu prevederile prezentei anexe.
    C. Toti termenii scrisi cu majuscula si utilizati in prezenta anexa, care descriu anumite metode de achizitie sau metode de evaluare de catre Banca a anumitor contracte, au sensul care le este atribuit in Instructiunile privind achizitiile sau Instructiunile cu privire la consultanti, dupa caz.

    Sectiunea II
    Metode speciale de achizitie a bunurilor, lucrarilor si serviciilor (altele decat serviciile de consultanta)

    A. Licitatia internationala competitiva. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea B a prezentei sectiuni, contractele vor fi adjudecate pe baza licitatiei internationale competitive. Prevederile paragrafelor 2.55 si 2.56 ale Instructiunilor privind achizitiile, referitoare la preferinta pentru bunurile de productie interna, se vor aplica bunurilor produse pe teritoriul Imprumutatului.
    B. Alte proceduri de achizitie:
    1. licitatie nationala competitiva. Bunurile al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 250.000 dolari SUA pe contract si lucrarile al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 3.000.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza licitatiei nationale competitive si a prevederilor suplimentare consemnate in documentul atasat prezentei anexe;
    2. cumparare. Bunurile al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 100.000 dolari SUA pe contract si lucrarile al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 250.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate pe baza de contracte adjudecate in conformitate cu procedurile de cumparare.

    Sectiunea III
    Metode speciale de achizitie a serviciilor de consultanta

    A. Selectia pe baza de calitate si cost. Cu exceptia cazului in care se specifica altfel in partea B a prezentei sectiuni, serviciile consultantilor vor fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza selectiei in functie de calitate si cost. In sensul prevederilor paragrafului 2.7 din Instructiunile cu privire la consultanti, lista scurta a consultantilor pentru servicii al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 200.000 dolari SUA pe contract poate cuprinde in totalitate consultanti nationali.
    B. Alte proceduri:
    1. selectia pe baza calitatii. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca este de acord ca intrunesc cerintele prevazute in paragraful 3.2 din Instructiunile cu privire la consultanti pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza selectiei in functie de calitate, conform prevederilor paragrafelor 3.1 - 3.4 din Instructiunile cu privire la consultanti;
    2. selectia in cadrul unui buget fix. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca este de acord ca intrunesc cerintele prevazute in paragraful 3.5 din Instructiunile cu privire la consultanti pot fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza selectiei in baza unui buget fix, conform prevederilor paragrafelor 3.1 si 3.5 din Instructiunile cu privire la consultanti;
    3. selectia pe baza celor mai mici costuri. Serviciile pentru activitati in legatura cu care Banca este de acord ca intrunesc cerintele prevazute in paragraful 3.6 din Instructiunile cu privire la consultanti pot fi achizitionate prin contracte adjudecate prin selectia pe baza celor mai mici costuri, conform prevederilor paragrafelor 3.1 si 3.6 din Instructiunile cu privire la consultanti;
    4. selectia pe baza calificarii consultantilor. Serviciile al caror cost este estimat a reprezenta echivalentul a mai putin de 200.000 dolari SUA pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1, 3.7 si 3.8 din Instructiunile cu privire la consultanti;
    5. selectia dintr-o singura sursa. Serviciile pentru desfasurarea unui program pentru bunastarea animalelor si de pregatire pentru instructori si agenti de dezvoltare, inspectori alimentari si cercetatori in materie de siguranta alimentelor pot, cu acordul prealabil al Bancii, sa fie achizitionate conform prevederilor paragrafelor 3.9 - 3.13 inclusiv din Instructiunile cu privire la consultanti;
    6. consultanti individuali. Serviciile pentru activitati care intrunesc cerintele prevazute in prima fraza a paragrafului 5.1 din Instructiunile cu privire la consultanti pot fi achizitionate prin contracte acordate consultantilor individuali conform prevederilor paragrafelor 5.2 si 5.3 din Instructiunile cu privire la consultanti. In situatiile descrise in paragraful 5.4 din Instructiunile cu privire la consultanti, astfel de contracte pot fi acordate consultantilor individuali pe baza unei surse unice sub rezerva oricarei analize anterioare a Bancii prevazute in Planul de achizitii.

    Sectiunea IV
    Analizarea de catre Banca a deciziilor de achizitie

    Planul de achizitii va prevedea acele contracte care vor face obiectul analizei anterioare a Bancii. Daca in Planul de achizitii se prevede analiza prealabila a contractelor de angajare a consultantilor individuali, document de fundamentare pentru astfel de contracte, la care se face referire in paragraful 5 din anexa 1 la Instructiunile cu privire la consultanti, acestea vor constitui obiectul analizei anterioare a Bancii. Toate celelalte contracte vor constitui obiectul analizei ulterioare a Bancii.

    Document atasat anexei nr. 4

    Prevederi obligatorii pentru achizitiile in cadrul contractelor finantate de Banca care fac obiectul licitatiei nationale competitive

    Contractele pentru bunuri sau lucrari pentru care anexa nr. 4 la acord permite achizitionarea in baza prevederilor paragrafelor 3.3 si 3.4 din Instructiunile cu privire la achizitii pot fi achizitionate conform prevederilor legilor si reglementarilor nationale, cu urmatoarele exceptii:

    A. Proceduri
    Procedura deschisa, asa cum este ea definita in art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achizitiile publice, se va aplica in toate cazurile, indiferent de valoare. Solicitarile de oferta se vor publica in cel putin un ziar de larga circulatie nationala sau in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a VI-a, astfel incat sa permita minimum 30 de zile pentru pregatirea si depunerea ofertelor.

    B. Evaluarea calificarii ofertantilor
    In cazul in care lucrari mari sau complexe fac necesara precalificarea, invitatiile pentru precalificare vor fi publicate in cel putin un ziar de larga circulatie nationala sau in Monitorul Oficial al Romaniei cu cel putin 30 de zile inainte de data limita pentru depunerea cererilor de precalificare. Conditiile minime de experienta si cerintele tehnice si financiare vor fi explicit prevazute in documentele de precalificare si vor fi evaluate prin metoda "admis/respins", si nu printr-un sistem pe baza de punctaj. In cazul in care nu se va utiliza precalificarea, calificarea ofertantului recomandat pentru a-i fi acordat contractul se va evalua prin postcalificare, pe baza cerintelor minime de experienta, tehnice si financiare care vor trebui sa fie explicit enuntate in documentele licitatiei.

    C. Participarea intreprinderilor de stat
    Intreprinderile de stat din Romania vor putea participa la licitatie numai daca pot demonstra ca sunt autonome din punct de vedere juridic si financiar, functioneaza pe baza dreptului comercial si nu sunt agentii care depind de autoritatea contractanta. In plus, ele vor face obiectul acelorasi cerinte de garantare a ofertei si performantei ca si ceilalti ofertanti.

    D. Documentele licitatiei
    Entitatile achizitoare vor utiliza documentele standard de licitatie corespunzatoare pentru achizitia bunurilor, lucrarilor sau serviciilor, care vor contine proiectul de contract si conditiile contractuale acceptabile pentru Banca. Instructiunile pentru licitatie vor prevedea clar ca rabatul, in cazul in care exista, va trebui sa fi declarat de ofertant fie intr-o scrisoare insotitoare, fie in formularul de oferta. In cazul societatilor mixte, conditiile de licitatie vor prevedea raspunderea solidara si distincta a tuturor partenerilor din societatea mixta.

    E. Depunerea, deschiderea si evaluarea ofertelor, adjudecarea contractului
    a) Ofertele se vor depune intr-un singur plic continand informatii referitoare la calificarea ofertantului, ofertele tehnice si de preturi, care va fi deschis in cadrul deschiderii publice a ofertelor. In cazul in care ofertele sunt depuse in doua sau mai multe plicuri, toate plicurile vor fi deschise in cadrul deschiderii publice a ofertelor.
    b) Ofertele vor fi deschise in public imediat dupa expirarea termenului limita pentru depunerea lor. Nici o oferta nu va fi respinsa la deschiderea acestora. Numele ofertantului, suma totala a fiecarei oferte si orice rabat vor fi citite cu voce tare si consemnate in procesul-verbal al deschiderii publice a ofertelor. La evaluare nu se va tine seama de nici o reducere care nu este mentionata in scrisoarea insotitoare sau in formularul de oferta.
    c) Evaluarea ofertelor se va face prin respectarea cu strictete a criteriilor masurabile in termeni monetari, prevazute in documentele de oferta, si nu se va utiliza un sistem pe baza de punctaj sau de apreciere pe baza "realizarilor tehnice sau economico-financiare".
    d) Prelungirea valabilitatii ofertei va fi permisa doar o singura data pentru maximum 30 de zile. Nu se vor mai solicita si alte prelungiri fara aprobarea prealabila a Bancii.
    e) Contractele vor fi acordate ofertantilor calificati care au depus oferta evaluata ca raspunzand cel mai bine cerintelor la pretul evaluat cel mai scazut.
    f) In cadrul licitatiei nationale competitive nu se va aplica nici o preferinta.
    g) Nu se va desfasura nici o negociere, nici chiar cu cel a carui oferta evaluata are cel mai mic pret, fara acordul prealabil al Bancii.
    h) Rezultatele evaluarii si numele ofertantului castigator vor fi publicate.

    F. Modificarea pretului
    Contractele pentru lucrari publice de lunga durata (de exemplu, cele care depasesc 18 luni) vor contine o clauza de ajustare corespunzatoare a pretului.

    G. Respingerea tuturor ofertelor
    a) Nu vor putea fi respinse toate ofertele si nu vor putea fi solicitate noi oferte fara acordul scris prealabil al Bancii.
    b) In cazul in care numarul ofertelor primite este mai mic de 2, reluarea licitatiei nu se va face fara acordul prealabil al Bancii.

    H. Garantii
    Nu se va efectua nici o plata in avans contractantilor fara o garantie corespunzatoare pentru plata in avans. Textul tuturor garantiilor de acest fel va fi inclus in documentele licitatiei si va trebui sa fie acceptabil pentru Banca.

    ANEXA 5

                           PROGRAM DE IMPLEMENTARE

    A. Responsabilitatile de implementare si supraveghere a Proiectului
    1. Imprumutatul, prin MAPDR, va mentine personalul, resursele si termenii de referinta satisfacatori pentru Banca si ii va incredinta responsabilitatea coordonarii generale a Proiectului UMP pana la finalizarea Proiectului.
    2. Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA:
    a) va mentine politici si proceduri corespunzatoare care sa ii permita o monitorizare si o evaluare continua, conform indicatorilor acceptabili pentru Banca, derularea Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia;
    b) va intocmi, pe baza unor termeni de referinta satisfacatori pentru Banca, si va furniza Bancii, la sau in jurul datei de 30 septembrie 2007, un raport care inglobeaza rezultatele activitatilor de monitorizare si evaluare intreprinse in baza prevederilor paragrafului a) de mai sus cu privire la progresele realizate in desfasurarea Proiectului pe parcursul perioadei anterioare datei raportului amintit si precizeaza masuri recomandate pentru asigurarea derularii eficiente a Proiectului si indeplinirii obiectivelor acestuia in perioada ulterioara acestei date; si
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 30 noiembrie 2007 sau la o data ulterioara solicitata de Banca, raportul la care se face referire in paragraful b) de mai sus, dupa care va lua toate masurile necesare asigurarii finalizarii eficiente a Proiectului si indeplinirii obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si a opiniilor Bancii asupra acestui subiect.
    3. Imprumutatul, prin ANSVSA si MAPDR, va intreprinde masurile cerute prin Planul de management al mediului in timp util si in conformitate cu: a) standarde de mediu satisfacatoare pentru Banca; si b) toate legile si reglementarile Imprumutatului care se aplica si au legatura cu sanatatea, siguranta si protectia mediului.

    B. Programul de dezvoltare al institutelor de cercetari agricole in cadrul partilor B.1 si B.2 ale Proiectului
    Imprumutatul, prin MAPDR, se va asigura ca:
    1. in primul an de implementare a Proiectului, fiecare dintre institutele de cercetari agricole selectate va elabora planuri detaliate de actiune (planuri de actiune si implementare a reformei), de reforma a capacitatii tehnice a institutului si de dezvoltare a unei noi capacitati de realizare a unor programe de cercetare prioritare, care sa satisfaca MAPDR si Banca in contextul obiectivelor generale ale Proiectului;
    2. respectivul plan de actiune si implementare a reformei, constand in masuri detaliate de reforma, si programul activitatii de cercetare ce urmeaza sa fie realizate intr-o anumita perioada de timp convenita in cursul implementarii Proiectului, impreuna cu bugetul estimat pentru implementarea acestora, vor fi analizate si aprobate de MAPDR, de consiliul de conducere al institutului respectiv si de Banca;
    3. dreptul institutului de cercetari beneficiar de a primi sumele respective aprobate ca sprijin al implementarii reformei institutionale si a programului de cercetare va depinde de stabilirea periodica de catre MAPDR, cu acordul Bancii, a faptului ca respectivul institut de cercetari a realizat progrese satisfacatoare in implementarea planului de actiune si implementare a reformei; si
    4. institutele de cercetari agricole selectate vor derula respectivele planuri de actiune si implementare a reformei, conform programului de activitate, calendarului si bugetului aprobate, si nu vor abroga sau modifica de o maniera substantiala planurile de actiune si implementare a reformei fara aprobarea prealabila a MAPDR si a Bancii.

    C. Implementarea Schemei de granturi competitive in cadrul partii B.3 a Proiectului
    1. Manualul operativ SGC
    Imprumutatul va determina MAPDR sa adopte, in decursul a 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentului acord, un manual satisfacator pentru Banca (Manualul operativ SGC) pentru functionarea Schemei de granturi competitive si apoi sa mentina acest manual cel putin pana la finalizarea Proiectului si sa nu revoce, sa nu abroge sau sa nu amendeze substantial Manualul operativ SGC fara aprobarea prealabila a Bancii.
    2. Proceduri pentru granturile de cercetare
    Imprumutatul, prin MAPDR, se va asigura:
    a) ca propunerile pentru granturi de cercetare facute de SGC pentru serviciile de cercetare aplicata din cadrul partii B.3 a Proiectului vor fi solicitate si evaluate conform principiilor si procedurilor prevazute in Manualul operativ SGC;
    b) ca primul grup de propuneri din partea SGC pentru acordarea granturilor de cercetare va fi prezentat Bancii pentru evaluare si aprobare; si
    c) ca acordarea granturilor de cercetare se va face conform contractului standard a carui forma este inclusa in Manualul operativ SGC, prin care: (i) propunerea pentru realizarea careia se acorda grantul de cercetare este descrisa corespunzator; (ii) beneficiarului unui grant de cercetare i se va cere sa realizeze respectiva propunere asa cum este ea descrisa si in limitele bugetului stabilit in contract si sa achizitioneze bunurile si serviciile necesare realizarii propunerii in conformitate cu procedurile prezentate sau la care se face referire in contract; si (iii) Comitetul pentru granturi competitive va fi imputernicit, in cazul neindeplinirii de catre un astfel de beneficiar a obligatiilor contractuale, sa desfaca acest contract, sa sisteze eliberarea sumelor furnizate din acest grant si sa solicite alte compensatii corespunzatoare conform legii.
    3. Comitetul pentru granturi competitive
    Imprumutatul va asigura consultarea corespunzatoare a Bancii de catre MAPDR inainte de a efectua o schimbare in componenta sau functiile Comitetului pentru granturi competitive. Imprumutatul va determina MAPDR sa mentina Comitetul pentru granturi competitive la nivelul de dotare cu personal, facilitati si resurse necesar acestuia pentru implementarea partii B.3 a Proiectului.

    ANEXA 6

                            CONTURILE SPECIALE

    1. In sensul prezentei anexe:
    a) categorii eligibile inseamna categoriile (1)(a), (2)(a), (3)(a), (4)(a) si (7)(a) prevazute in tabelul de la paragraful 1 al anexei nr. 1 la prezentul acord, in legatura cu contul special A, si categoriile (1)(b), (2)(b), (3)(b), (4)(b), (5), (6) si (7)(b) prevazute in tabelul sus-amintit, in legatura cu contul special B;
    b) cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli legate de costul rezonabil al bunurilor si serviciilor necesare Proiectului si care urmeaza sa fie finantate din fondurile imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la prezentul acord; si
    c) alocatie autorizata inseamna suma de 500.000 euro pentru contul special A si o suma echivalenta cu 1.000.000 euro pentru contul special B ce urmeaza sa fie trasa din contul imprumutului si depusa in conturile speciale conform prevederilor paragrafului 3 a) al prezentei anexe, cu specificarea ca, in afara cazului in care Banca va conveni altfel, alocatia autorizata va fi limitata la suma de 250.000 euro pentru contul special A si la o suma reprezentand echivalentul a 500.000 euro pentru contul special B, pana cand: (i) pentru contul special A al Proiectului, suma totala a tragerilor din contul imprumutului alocate categoriilor (1)(a), (2)(a), (3)(a), (4)(a) si (7)(a) plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca conform prevederilor sectiunii 5.02 din Conditiile generale pentru partile A.1, A.2, A.3, A.4 si A.6 ale Proiectului va fi egala cu sau va depasi echivalentul a 1.000.000 euro; si (ii) pentru contul special B, suma totala a tragerilor din contul imprumutului alocate categoriilor (1)(b), (2)(b), (3)(b), (4)(b), (5), (6) si (7)(b) plus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca conform prevederilor sectiunii 5.02 din Conditiile generale pentru partile A.5, B, C si D ale Proiectului va fi egala cu sau va depasi echivalentul a 4.000.000 euro.
    2. Platile din contul special respectiv se vor efectua numai pentru cheltuieli eligibile in conformitate cu prevederile prezentei anexe, incluzand plati in moneda locala efectuate direct catre furnizori si contractanti prin conturi corespunzatoare de transfer deschise la banci comerciale, conform regulilor si procedurilor acceptabile pentru Banca.
    3. Dupa ce Banca a primit dovezi satisfacatoare pentru deschiderea contului special, tragerile din alocatia autorizata si tragerile ulterioare pentru realimentarea respectivului cont special se vor efectua dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerile din alocatia autorizata, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va trimite Bancii o cerere sau cereri pentru depuneri in contul special respectiv ale unei sau unor sume care sa nu depaseasca suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei sau unor astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special respectiv suma solicitata sau sumele solicitate de Imprumutat, prin MAPDR si ANSVSA;
    b) (i) pentru realimentarea contului special respectiv, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va trimite Bancii cereri de depuneri in respectivul cont special la intervalele specificate de Banca;
    (ii) inainte de sau la data fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va inainta Bancii documentele sau alte dovezi necesare, in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care a fost solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri, Banca, in numele Imprumutatului, va trage din contul imprumutului si va depune in contul special respectiv suma care va fi fost solicitata de Imprumutat si demonstrata cu documentele mentionate si alte dovezi ca a fost platita din respectivul cont special pentru cheltuieli eligibile. Toate aceste depuneri vor fi trase de Banca din contul imprumutului in cadrul respectivelor categorii eligibile si in respectivele sume echivalente, dupa cum vor fi fost justificate cu documentele mentionate si alte dovezi.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Imprumutat, prin MAPDR si ANSVSA, din respectivul cont special, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, va furniza Bancii intr-un interval de timp solicitat rezonabil documentele si alte dovezi care sa evidentieze ca plata respectiva a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa efectueze alte depozite in nici un cont special:
    a) daca, in orice moment, Banca stabileste ca toate tragerile care urmeaza ar trebui efectuate de catre Imprumutat, prin MAPDR si ANSVSA, direct din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) din sectiunea 2.02 a prezentului acord;
    b) daca Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, nu a furnizat Bancii, in intervalul de timp mentionat in sectiunea 4.01 b) (ii) a prezentului acord, vreunul dintre rapoartele de audit solicitate a fi transmise Bancii, asa cum se specifica in sectiunea mentionata in legatura cu auditul inregistrarilor si conturilor aferente conturilor speciale;
    c) daca, in orice moment, Banca va fi notificat Imprumutatului intentiile sale de a suspenda total sau partial dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului, in baza prevederilor sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) din momentul in care suma totala netrasa din imprumut, alocata categoriilor eligibile pentru contul special respectiv, minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale restante asumate de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale va fi egala cu echivalentul a de doua ori suma alocatiei autorizate.
    Dupa aceasta, tragerea din contul imprumutului a sumei netrase ramase din imprumut, alocata categoriilor eligibile pentru contul special respectiv, va respecta procedurile pe care Banca le va notifica Imprumutatului. Astfel de trageri ulterioare se vor efectua numai dupa ce si in masura in care Banca se va fi declarat satisfacuta ca toate aceste sume ramase in respectivul cont special la data notificarii vor fi utilizate pentru plata unor cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca, in orice moment, Banca va constata ca oricare dintre platile din oricare cont special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este eligibila in conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe; sau (ii) nu este justificata prin dovezile furnizate Bancii, Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, cu promptitudine dupa notificarea din partea Bancii: (A) va furniza Bancii documentele justificative suplimentare pe care aceasta le poate solicita; sau (B) va depune in respectivul cont special (sau, daca Banca va solicita astfel, va returna Bancii) o suma egala cu suma acestei plati sau a partii din aceasta care nu este eligibila ori justificata. Daca Banca nu va stabili altfel, aceasta nu va mai face nici o depunere in nici un cont special pana cand Imprumutatul, prin MAPDR si ANSVSA, nu va fi transmis documentele respective sau nu va fi depus suma respectiva ori nu o va fi rambursat, dupa caz.
    b) Daca, in orice moment, Banca va constata ca orice suma ramasa din orice cont special nu va mai fi necesara pentru acoperirea unor cheltuieli eligibile ulterioare, Imprumutatul va rambursa Bancii suma respectiva ramasa, imediat dupa primirea notificarii din partea Bancii.
    c) Imprumutatul poate rambursa Bancii, la notificarea acesteia, toate sau orice parte din fondurile depozitelor din conturile speciale.
    d) Rambursarile catre Banca efectuate in conformitate cu paragrafele a), b) si c) de mai sus vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale prezentului acord, inclusiv ale Conditiilor generale.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 170/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 170 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 170/2005
Hotărârea 300 2013
Hotărârea 1363 2010
pentru aprobarea amendamentului convenit intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin schimbul de scrisori semnate la Washington la 1 iunie 2010 si la Bucuresti la 25 iunie 2010, la acordurile de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare aflate in implementare
Legea 57 2007
privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare pentru finantarea Proiectului privind prevenirea si combaterea extinderii gripei aviare, semnat la Bucuresti la 5 octombrie 2006, si privind modificarea alin. (1) al art. 2 din Legea nr. 170/2005 pentru ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind finantarea Proiectului pentru modernizarea sistemului de informare si cunoastere in agricultura, semnat la Bucuresti la 28 ianuarie 2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu