LEGE
Nr. 209 din 27 mai 2004
pentru acceptarea unor amendamente adoptate prin rezolutii de catre Organizatia
Maritima Internationala la Londra la 24 mai 2002 si, respectiv, la 12 decembrie
2002, la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii
omenesti pe mare, amendata
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 517 din 9 iunie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se accepta Amendamentele la anexa la Conventia internationala din 1974
pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.123 (75) a Comitetului Securitatii
Maritime la Londra la 24 mai 2002.
Art. 2
Se accepta Amendamentele la anexa la Conventia internationala din 1974
pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata, adoptate de Organizatia
Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.134 (76) a Comitetului Securitatii
Maritime la Londra la 12 decembrie 2002.
Art. 3
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile
necesare in vederea punerii in aplicare a amendamentelor prevazute la art. 1 si
2.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 14 aprilie
2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 mai 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DAN MIRCEA POPESCU
REZOLUTIA MSC.123 (75)*)
(adoptata la 24 mai 2002)
*) Traducere.
ADOPTAREA AMENDAMENTELOR
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare,
amendata
Comitetul Securitatii Maritime,
amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime
Internationale referitor la functiile Comitetului,
amintind si art. VIII(b) din Conventia internationala din 1974 pentru
ocrotirea vietii omenesti pe mare (denumita in continuare Conventia) referitor
la procedura de amendare aplicabila anexei la Conventie, cu exceptia
prevederilor cap. I al acesteia,
luand in considerare, la cea de-a 75-a sesiune a sa, amendamentele la
Conventie, propuse si difuzate in conformitate cu art. VIII(b)(i) la aceasta,
1. adopta, in conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele
la Conventie, al caror text este dat in anexa la prezenta rezolutie;
2. stabileste, in conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie, ca
amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2003, cu exceptia
cazului in care, inainte de aceasta data, mai mult de o treime din guvernele
contractante la Conventie sau guvernele contractante ale caror flote comerciale
reprezinta in total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale
mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invita guvernele contractante la Conventie sa noteze ca, in conformitate
cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie, amendamentele vor intra in vigoare la 1
ianuarie 2004, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. VIII(b)(v) din
Conventie, sa transmita tuturor guvernelor contractante la Conventie copii
certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute in
anexa;
5. solicita in plus secretarului general sa transmita copii ale acestei
rezolutii si ale anexei la aceasta membrilor Organizatiei care nu sunt guverne
contractante la Conventie.
ANEXA 1
la Rezolutia MSC.123 (75)
AMENDAMENTE
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare,
amendata
CAP. 4
Radiocomunicatii
REGULA 1
Aplicare
1. Paragrafele 3, 4, 5, 6 si 7 se elimina.
2. Paragraful 8 existent se renumeroteaza ca paragraful 3.
REGULA 3
Scutiri
3. Cuvantul "; sau" de la sfarsitul paragrafului 2.1 se
inlocuieste cu punct (.).
4. Paragraful 2.3 se elimina.
REGULA 4
Cerinte functionale
5. In paragraful 1.6, referirea la "V/12(g) si (h)" se
inlocuieste cu "V/19.2.3.2".
REGULA 7
Echipament radio: Generalitati
6. Paragrafele 2, 3 si 4 se elimina.
7. Paragraful 5 existent se renumeroteaza ca paragraful 2.
REGULA 12
Ascultarea
8. Paragraful 4 se elimina.
REGULA 14
Standarde de performanta
9. In paragraful 1, la a doua propozitie, se elimina cuvintele "Sub
rezerva paragrafului 2".
10. Paragraful 2 se elimina.
CAP. 5
Siguranta navigatiei
REGULA 21
Codul international de semnale
11. Titlul regulii se inlocuieste cu urmatorul text:
"Codul international de semnale si Manualul IAMSAR"
12. Paragraful existent se numeroteaza ca paragraful 1.
13. Se adauga un nou paragraf 2:
"2. Toate navele trebuie sa aiba o copie actualizata a vol. III din
Manualul international pentru cautare si salvare aeronautica si maritima
(Manualul IAMSAR)."
CAP. 6
Transportul de marfuri
REGULA 2
Informatia asupra marfii
14. In paragraful 2.3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se
inlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, asa cum s-a definit in regula
VII/1.1".
REGULA 5
Arimare si siguranta
15. In paragraful 1 existent, cuvintele "Marfa si unitatile de marfa"
se inlocuiesc cu cuvintele "Marfa, unitatile de marfa si unitatile de
transport marfa".
16. In paragraful 2 existent, cuvintele "marfa transportata in
unitatea de marfa" se inlocuiesc cu cuvintele "marfa, unitatile de
marfa si unitatile de transport marfa".
17. In paragraful 4 existent, cuvintele "unitatile de marfa" se
inlocuiesc cu cuvintele "unitatile de marfa si unitatile de transport
marfa" (in doua locuri).
18. In paragraful 5 existent, cuvantul "Containere" se
inlocuieste cu cuvintele "Containerele de transport" si la ultimul
rand, dupa "(CSC)", la sfarsitul frazei, se adauga cuvintele
"asa cum a fost amendata".
19. Paragraful 6 existent se inlocuieste cu urmatorul text:
"Toate marfurile, altele decat marfurile solide si lichide in vrac,
unitatile de marfa si unitatile de transport marfa trebuie sa fie incarcate,
arimate si asigurate pe toata durata voiajului, in conformitate cu Manualul de
asigurare a marfii, aprobat de Administratie. La navele cu incaperi ro-ro, asa
cum au fost definite in regula II-2/3.41, asigurarea tuturor acestor marfuri,
unitati de marfa si unitati de transport marfa, in conformitate cu Manualul de
asigurare a marfii, trebuie sa fie efectuata inainte ca nava sa paraseasca
dana. Manualul de asigurare a marfii trebuie intocmit la un standard cel putin
echivalent cu instructiunile relevante elaborate de Organizatie."
REGULA 6
Conditii de acceptare pentru transportul marfurilor
20. In paragraful 3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se
inlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, asa cum s-a definit in regula
VII/1.1".
CAP. 7
Transportul marfurilor periculoase
21. Partea A existenta se inlocuieste cu urmatoarea noua parte A si partea
A-1:
"PARTEA A
Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata
REGULA 1
Definitii
In sensul acestui capitol, daca nu se prevede in mod expres altfel:
1. Codul IMDG inseamna Codul maritim international pentru marfuri
periculoase (IMDG), adoptat de Comitetul Securitatii Maritime al Organizatiei
prin Rezolutia MSC.122 (75), asa cum poate fi amendat de Organizatie, cu
conditia ca aceste amendamente sa fie adoptate, sa intre in vigoare si sa aiba
efect conform prevederilor art. VIII din prezenta Conventie referitor la
procedurile de amendare aplicabile anexei, cu exceptia cap. I.
2. Marfuri periculoase inseamna substante, materiale si produse incluse in
Codul IMDG.
3. Forma ambalata inseamna forma de ambalare specificata in Codul IMDG.
REGULA 2
Aplicare
1. Daca nu se prevede in mod expres altfel, aceasta parte se aplica
transportului de marfuri periculoase sub forma ambalata la bordul tuturor
navelor carora li se aplica prezentele reguli si la bordul navelor de marfa cu
un tonaj brut mai mic de 500.
2. Prevederile acestei parti nu se aplica proviziilor si echipamentelor
navei.
3. Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata este interzis daca
nu se face in conformitate cu prevederile acestui capitol.
4. Suplimentar fata de prevederile acestei parti, fiecare guvern
contractant trebuie sa emita sau sa determine emiterea instructiunilor
detaliate privind interventia si primul ajutor medical acordat in caz de
urgenta, cerute in cazul incidentelor care implica marfuri periculoase sub
forma ambalata, tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie.
REGULA 3
Cerinte pentru transportul marfurilor periculoase
Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata trebuie sa corespunda
prevederilor relevante ale Codului IMDG.
REGULA 4
Documente
1. In toate documentele privind transportul pe mare al marfurilor
periculoase sub forma ambalata trebuie folosita denumirea tehnica a acestora
(nu se vor folosi doar denumirile comerciale) si descrierea corecta trebuie
facuta in conformitate cu clasificarea mentionata in Codul IMDG.
2. Documentele de transport intocmite de expeditor trebuie sa includa sau
sa fie insotite de un certificat sau o declaratie semnate care sa ateste ca
marfa de expediat este corect ambalata, marcata, etichetata sau are afise
aplicate corect, dupa caz, si ca ea corespunde conditiilor cerute pentru
transport.
3. Persoana/persoanele responsabila/responsabile cu ambalarea/incarcarea
marfurilor periculoase intr-o unitate de transport marfa trebuie sa dea un
certificat de ambalare semnat pentru container/vehicul, in care se mentioneaza
ca marfa a fost corect ambalata si asigurata in unitate si ca s-au respectat
toate cerintele aplicabile pentru acest transport. Acest certificat poate face
parte din documentul mentionat la paragraful 2.
4. In cazul in care exista un motiv de a suspecta faptul ca o unitate de
transport marfa, in care sunt ambalate marfuri periculoase, nu respecta
cerintele paragrafului 2 sau 3 ori in cazul in care nu se prezinta un certificat
de ambalare pentru container/vehicul, unitatea de transport marfa nu se accepta
pentru imbarcare.
5. Fiecare nava care transporta marfuri periculoase sub forma ambalata
trebuie sa aiba o lista speciala sau un manifest de marfuri care, in conformitate
cu clasificarea mentionata in Codul IMDG, sa cuprinda marfurile periculoase
aflate la bord si amplasarea lor. In locul acestei liste speciale sau manifest
se poate utiliza un plan detaliat de incarcare, care identifica dupa clase si
indica locul de amplasare a tuturor marfurilor periculoase la bord. Inaintea
plecarii, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau
organizatiei desemnate de autoritatea statului portului.
REGULA 5
Manualul de asigurare a marfii
Marfa, unitatile de marfa si unitatile de transport marfa trebuie sa fie
incarcate, arimate si asigurate pe toata durata voiajului, in conformitate cu
Manualul de asigurare a marfii, aprobat de Administratie. Manualul de asigurare
a marfii trebuie sa fie intocmit la un standard cel putin echivalent cu
instructiunile elaborate de Organizatie.
REGULA 6
Raportarea incidentelor care implica marfuri periculoase
1. Cand are loc un incident care implica sau risca sa implice pierderea
peste bord a unor marfuri periculoase sub forma ambalata, comandantul sau alta
persoana responsabila pentru nava trebuie sa raporteze imediat
particularitatile acestui incident si cat mai pe larg posibil autoritatii celui
mai apropiat stat riveran. Raportul va fi intocmit pe baza principiilor
generale si a instructiunilor elaborate de Organizatie.
2. In cazul in care o nava aflata in situatia din paragraful 1 este
abandonata sau in cazul in care raportul privind o astfel de nava este
incomplet sau imposibil de obtinut, compania, asa cum s-a definit in regula
IX/1.2, trebuie sa-si asume cat se poate mai mult din obligatiile ce revin
comandantului prin aceasta regula.
PARTEA A-1
Transportul marfurilor periculoase solide in vrac
REGULA 7
Definitii
Marfuri periculoase solide in vrac inseamna orice materiale, altele decat
cele lichide sau gazoase, care se compun dintr-o combinatie de particule,
granule sau orice bucati mai mari de material, avand in general o compozitie
uniforma, care sunt incluse in Codul IMDG si incarcate direct in spatiile de
marfa ale unei nave fara intermediul vreunei forme de ambalare si care includ
astfel de materiale incarcate intr-o barja de pe o nava port-barja.
REGULA 7-1
Aplicare
1. Daca nu se prevede in mod expres altfel, aceasta parte se aplica
transportului de marfuri periculoase solide in vrac de la bordul tuturor
navelor carora li se aplica prezentele reguli si de la bordul navelor de marfa
cu un tonaj brut mai mic de 500.
2. Transportul marfurilor periculoase solide in vrac este interzis daca nu
se face in conformitate cu prevederile acestei parti.
3. Suplimentar fata de prevederile acestei parti, fiecare guvern
contractant trebuie sa emita sau sa determine emiterea instructiunilor
detaliate privind transportul in siguranta al marfurilor periculoase solide in
vrac, care trebuie sa includa instructiunile cu privire la interventia si
primul ajutor medical acordat in caz de urgenta, cerute in cazul incidentelor
care implica marfuri periculoase in vrac, tinandu-se seama de instructiunile
elaborate de Organizatie.
REGULA 7-2
Documente
1. In toate documentele referitoare la transportul pe mare al marfurilor
periculoase solide in vrac trebuie folosita denumirea tehnica a acestora (nu se
vor folosi doar denumirile comerciale).
2. Fiecare nava care transporta marfuri periculoase solide in vrac trebuie
sa aiba o lista speciala sau un manifest de marfuri care sa cuprinda marfurile
periculoase aflate la bord si locul lor de amplasare. In locul acestei liste
speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de incarcare, care
identifica dupa clase si indica locul de amplasare a tuturor marfurilor
periculoase la bord. Inaintea plecarii, o copie a unuia dintre aceste documente
se va prezenta persoanei sau organizatiei desemnate de autoritatea statului
portului.
REGULA 7-3
Cerinte de arimare si separare a marfii
1. Marfurile periculoase solide in vrac trebuie sa fie incarcate si arimate
in mod corespunzator si in siguranta, tinandu-se seama de natura marfurilor.
Marfurile incompatibile trebuie sa fie separate unele de altele.
2. Marfurile periculoase solide in vrac susceptibile de incalzire sau
combustie spontana nu trebuie sa fie transportate, in afara de cazul in care au
fost luate masurile adecvate pentru reducerea la minim a posibilitatii de
izbucnire a incendiului.
3. Marfurile periculoase solide in vrac care emana vapori periculosi
trebuie sa fie depozitate intr-o incapere de marfa bine ventilata.
REGULA 7-4
Raportarea incidentelor care implica marfuri periculoase
1. Cand are loc un incident care implica sau risca sa implice pierderea
peste bord a unor marfuri periculoase solide in vrac, comandantul sau alta
persoana responsabila pentru nava trebuie sa raporteze particularitatile
acestui incident imediat si cat mai pe larg posibil autoritatii celui mai
apropiat stat riveran. Raportul va fi intocmit pe baza principiilor generale si
a instructiunilor elaborate de Organizatie.
2. In cazul in care o nava aflata in situatia mentionata la paragraful 1
este abandonata sau in cazul in care raportul privind o astfel de nava este
incomplet sau imposibil de obtinut, compania, asa cum s-a definit in regula
IX/1.2, trebuie sa-si asume cat se poate mai mult din obligatiile ce ii revin
comandantului prin prezenta regula."
PARTEA D
Cerinte speciale pentru transportul sub forma ambalata la bordul navelor a
combustibilului nuclear iradiat, plutoniului si deseurilor cu un inalt grad de
radioactivitate
REGULA 14
Definitii
22. Paragraful 2 existent se inlocuieste cu urmatorul text:
"2. Marfa INF inseamna combustibil nuclear iradiat, plutoniu si
deseuri cu un inalt grad de radioactivitate, transportate sub forma ambalata ca
marfuri, in conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG."
23. Paragraful 6 existent se elimina.
APENDICE
Certificate
- Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranta pentru nava de
pasageri (formular P)
24. In sectiunea 3, punctele 7 si 8 impreuna cu notele de subsol aferente
se elimina.
- Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranta radio pentru nava
de marfa (formular R)
25. In sectiunea 2, punctele 7 si 8 impreuna cu notele de subsol aferente
se elimina.
26. Sectiunea 4 se elimina.
REZOLUTIA MSC.134 (76)*)
(adoptata la 12 decembrie 2002)
*) Traducere.
ADOPTAREA AMENDAMENTELOR
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare,
amendata
Comitetul Securitatii Maritime,
amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime
Internationale referitor la functiile Comitetului,
amintind si art. VIII(b) din Conventia internationala din 1974 pentru
ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) (denumita in continuare Conventia)
referitor la procedura de amendare aplicabila anexei la Conventie, cu exceptia
prevederilor cap. I al acesteia,
luand in considerare, la cea de-a 76-a sesiune a sa, amendamentele la
Conventie, propuse si difuzate in conformitate cu art. VIII(b)(i) la aceasta,
1. adopta, in conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele
la Conventie, al caror text este dat in anexa la prezenta rezolutie;
2. stabileste, in conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie, ca
amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2004, cu
exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, mai mult de o treime din
guvernele contractante la Conventie sau guvernele contractante ale caror flote
comerciale reprezinta in total cel putin 50% din tonajul brut al flotei
comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invita guvernele contractante la Conventie sa noteze ca, in conformitate
cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie, amendamentele vor intra in vigoare la 1
iulie 2004 dupa acceptarea lor, in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. VIII(b)(v) din
Conventie, sa transmita tuturor guvernelor contractante la Conventie copii
certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute in
anexa;
5. solicita in plus secretarului general sa transmita copii ale acestei
rezolutii si ale anexei la aceasta membrilor Organizatiei care nu sunt guverne
contractante la Conventie.
ANEXA 1
la Rezolutia MSC.134 (76)
AMENDAMENTE
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare,
amendata
CAP. 2-1
Constructie - structura, compartimentare si stabilitate, masini si
instalatii electrice
PARTEA A-1
Structura navelor
1. Urmatoarea noua regula 3-6 se adauga dupa regula 3-5 existenta:
"REGULA 3-6
Accesul la si in spatiile din zona de marfa a petrolierelor si vrachierelor
1. Aplicare
1.1. Cu exceptia celor prevazute la paragraful 1.2, aceasta regula se
aplica petrolierelor cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si vrachierelor,
asa cum s-a definit in regula IX/1, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu
20.000, construite la 1 ianuarie 2005 sau dupa aceasta data.
1.2. Petrolierele cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite la
1 octombrie 1994 sau dupa aceasta data, dar inainte de 1 ianuarie 2005, trebuie
sa corespunda prevederilor regulii II-1/12-2 adoptate prin Rezolutia MSC.27
(61).
2. Mijloacele de acces in spatiile din zona de marfa si in alte spatii
2.1. Fiecare spatiu din zona de marfa trebuie sa fie prevazut cu mijloace
de acces permanente pentru a se putea, pe intreaga durata de viata a navei, sa
se efectueze inspectii generale si amanuntite, precum si masuratori de grosime
la elementele structurale ale navei, de catre Administratie si companie, asa
cum s-a definit in regula IX/1, si de catre personalul navei si alte persoane,
daca este necesar. Aceste mijloace trebuie sa corespunda cerintelor
paragrafului 5 si Prevederilor tehnice pentru mijloacele de acces pentru
inspectii, adoptate de Comitetul Securitatii Maritime prin Rezolutia MSC.133
(76), asa cum pot fi amendate de Organizatie, cu conditia ca aceste amendamente
sa fie adoptate, sa intre in vigoare si sa aiba efect in conformitate cu
prevederile art. VIII din prezenta Conventie cu privire la procedurile de
amendare aplicabile anexei, cu exceptia cap. I.
2.2. Daca un mijloc de acces permanent poate fi susceptibil de deteriorare
in timpul operatiunilor normale de incarcare si descarcare sau daca nu este
posibila in practica instalarea mijloacelor permanente de acces, Administratia
poate autoriza, in locul acestora, utilizarea mijloacelor de acces mobile sau
portabile, asa cum s-a specificat in Prevederile tehnice, cu conditia ca
mijloacele de fixare, asamblare, suspendare sau sustinere a mijloacelor
portabile de acces sa faca parte permanent din structura navei. Intregul
echipament portabil trebuie sa poata fi imediat instalat sau desfasurat de
personalul navei.
2.3. Constructia si materialele tuturor mijloacelor de acces si
dispozitivelor lor de fixare de structura navei trebuie sa fie considerate
satisfacatoare de catre Administratie. Mijloacele de acces trebuie sa fie
inspectate inainte de a fi utilizate pentru efectuarea inspectiilor in
conformitate cu regula I/10 sau in paralel cu acestea.
3. Accesul in siguranta la magaziile de marfa, tancurile de marfa,
tancurile de balast si in alte spatii
3.1. Accesul in siguranta la magaziile de marfa, coferdamuri, tancurile de
balast, tancurile de marfa si in alte spatii din zona de marfa trebuie sa se
faca direct de pe puntea deschisa si astfel incat sa asigure inspectarea
completa a acestor spatii. Accesul in siguranta in spatiile dublului fund se
poate face printr-un compartiment de pompe, coferdam adanc, tunel de
tubulaturi, magazie de marfa, spatiu din dublu corp sau printr-un compartiment
similar care nu este destinat transportului de hidrocarburi sau marfurilor
periculoase.
3.2. Tancurile si peretii lor, cu lungimea mai mare sau egala cu 35 m,
trebuie sa fie prevazute cu cel putin doua guri si scari de acces, in masura in
care este posibil. Tancurile cu lungimea mai mica de 35 m trebuie sa fie
deservite de cel putin o gura si o scara de acces. Daca un tanc este
compartimentat de unul sau mai multi pereti diafragma sau obstacole similare
care nu permit mijloace de acces imediat la alte parti din tanc, trebuie
instalate cel putin doua guri si scari de acces.
3.3. Fiecare magazie de marfa trebuie sa fie prevazuta cu cel putin doua
mijloace de acces, in masura in care este posibil. In general, aceste mijloace
de acces trebuie sa fie dispuse in diagonala, de exemplu o intrare de acces in
babord, langa peretele prova, si alta in tribord, langa peretele pupa.
4. Manualul de acces la structura navei
4.1. Mijloacele de acces ale unei nave, care permit efectuarea inspectiilor
generale si amanuntite si a masuratorilor de grosime, trebuie sa fie descrise
in Manualul de acces la structura navei, aprobat de Administratie, a carui
copie actualizata trebuie pastrata la bord. Pentru fiecare spatiu din zona de
marfa, Manualul de acces la structura navei trebuie sa includa urmatoarele:
1. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces la spatiul respectiv,
impreuna cu specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare;
2. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces in interiorul fiecarui
spatiu, care sa permita efectuarea unei inspectii generale, impreuna cu
specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare. Aceste planuri trebuie
sa indice de unde poate fi inspectata fiecare zona din spatiu;
3. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces in interiorul fiecarui
spatiu, care sa permita efectuarea inspectiilor amanuntite, impreuna cu
specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare. Planurile trebuie sa
indice pozitiile zonelor critice ale structurii, daca mijloacele de acces sunt
permanente sau portabile si de unde poate fi inspectata fiecare zona;
4. instructiuni pentru inspectarea si mentinerea rezistentei structurale a
tuturor mijloacelor de acces si a dispozitivelor de fixare, tinandu-se seama de
o eventuala atmosfera corosiva din interiorul spatiului respectiv;
5. instructiuni de utilizare in siguranta a plutelor pneumatice la
efectuarea inspectiilor amanuntite si a masuratorilor de grosime;
6. instructiuni privind instalarea si utilizarea in siguranta a mijloacelor
de acces portabile;
7. un inventar al tuturor mijloacelor de acces portabile; si
8. evidente ale inspectiilor periodice si operatiunilor de intretinere a
mijloacelor de acces ale navei.
4.2. In sensul acestei reguli, expresia "zone critice ale structurii"
reprezinta locurile care, prin calcul, au fost identificate ca trebuie
supravegheate continuu sau care, in urma analizei istoricului exploatarii
navelor similare sau surori, au fost identificate a fi predispuse la fisurare,
flambare, deformare sau coroziune, care ar putea slabi rezistenta structurala a
navei.
5. Specificatii tehnice generale
5.1. Deschiderile orizontale de acces, gurile de incarcare sau gurile de
vizitare orizontale trebuie sa aiba dimensiuni suficiente pentru a permite unei
persoane purtand un aparat de respiratie autonom cu aer si un echipament de
protectie sa urce sau sa coboare orice scara fara sa fie incomodata si, de
asemenea, sa permita ridicarea cu usurinta a unei persoane ranite din partea
cea mai de jos a spatiului considerat. Dimensiunile minime ale acestor
deschideri libere nu trebuie sa fie mai mici de 600 mm x 600 mm. Daca accesul
la o magazie de marfa se face prin gura de magazie, capatul superior al scarii
trebuie sa fie situat cat mai aproape posibil de rama gurii de magazie. Ramele
de acces ale gurii de magazie, cu o inaltime mai mare de 900 mm, trebuie sa
aiba de asemenea trepte, la exterior, in corespondenta cu scara.
5.2. Deschiderile verticale de acces sau gurile de vizitare verticale, din
peretii diafragma, varange, carlingi si coaste intarite care permit traversarea
spatiului pe toata lungimea si latimea sa, trebuie sa aiba dimensiunile minime
de 600 mm x 800 mm si sa fie situate la o inaltime de cel mult 600 mm de la
invelisul fundului spatiului, cu exceptia cazului in care sunt prevazute
gratare sau alte reazeme pentru picioare.
5.3. Pentru petroliere mai mici de 5.000 tone deadweight, Administratia
poate accepta, in cazuri speciale, dimensiuni mai mici pentru deschiderile
mentionate la paragrafele 5.1 si 5.2, daca se poate demonstra, spre satisfactia
Administratiei, ca este posibila trecerea prin acele deschideri sau evacuarea
unei persoane ranite."
PARTEA B
Compartimentare si stabilitate
REGULA 12-2
Accesul in spatiile din zona de marfa a petrolierelor
2. Regula 12-2 existenta se elimina.
PARTEA C
Instalatii de masini
REGULA 31
Comanda masinilor
3. Dupa paragraful 2 al regulii se adauga un nou subparagraf 10:
"10. sistemele de automatizare trebuie sa fie proiectate in asa fel
incat acestea sa asigure ca semnalul de alarma privind pericolul ori iminenta
incetinirii sau opririi sistemului de propulsie este dat la timp ofiterului de
cart de pe puntea de comanda in vederea evaluarii conditiilor de navigatie in
caz de urgenta. In special, sistemele de automatizare trebuie sa aiba o functie
de comanda, supraveghere, semnalizare si alarmare si trebuie sa actioneze in
siguranta pentru incetinirea sau oprirea sistemului de propulsie, dand
ofiterului de cart de pe puntea de comanda posibilitatea de a interveni manual,
cu exceptia cazurilor in care interventia manuala ar produce rapid defectarea
totala a masinilor si/sau echipamentului de propulsie, de exemplu in cazul
supraturatiei."
CAP. 2-2
Constructie - protectie contra incendiului, detectarea si stingerea
incendiului
REGULA 3
Definitii
4. La paragraful 20, se inlocuiesc cuvintele "regula VII/2" cu
cuvintele "Codul IMDG, asa cum a fost definit in regula VII/1.1".
REGULA 19
Transportul marfurilor periculoase
5. In tabelul 19.3, in coloanele verticale 7 si 8 (referitor la punctele de
aprindere pentru marfuri periculoase din clasa 3), numerele "3.1.3.2"
si, respectiv, "3.3" se inlocuiesc cu numarul "3".
6. In tabelul 19.3, in coloana verticala 13 (referitor la clasa 5.2),
caracterul "X" din randurile 15 (referitor la paragraful 3.10.1) si
16 (referitor la paragraful 3.10.2) se inlocuieste cu caracterul
"X^16" si o noua nota 16 se adauga dupa cum urmeaza:
"16) Conform prevederilor Codului IMDG, asa cum a fost amendat,
arimarea marfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau in incaperile ro-ro
inchise este interzisa."
CAP. 3
Mijloace si dispozitive de salvare
REGULA 26
Cerinte suplimentare pentru navele de pasageri ro-ro
7. La sfarsitul paragrafului 1 se adauga urmatorul nou subparagraf 4:
"4. inainte de 1 iulie 2004, trebuie sa corespunda prevederilor
paragrafului 2.5 nu mai tarziu de data primei inspectii sau dupa aceasta
data."
8. La sfarsitul paragrafului 2 se adauga urmatorul nou subparagraf 5:
"5. Plutele de salvare de la bordul navelor de pasageri ro-ro trebuie
sa fie dotate cu un transponder radar, in numar de un transponder la fiecare
patru plute de salvare. Transponderul trebuie sa fie montat in interiorul
plutei de salvare astfel incat antena sa sa fie la mai mult de un metru
deasupra nivelului marii atunci cand pluta de salvare este desfacuta, cu
exceptia celui pentru plutele de salvare reversibile cu tenda, la care transponderul
trebuie sa fie dispus astfel incat sa fie imediat accesibil supravietuitorilor
si sa fie montat de acestia. Containerele plutelor de salvare prevazute cu
transpondere trebuie sa fie marcate in mod vizibil."
CAP. 12
Masuri suplimentare de siguranta pentru vrachiere
9. Urmatoarele noi reguli 12 si 13 se adauga dupa regula 11 existenta:
"REGULA 12
Detectoare de nivel al apei in spatiile de magazie, de balast si uscate
(Aceasta regula se aplica vrachierelor, indiferent de data constructiei
lor.)
1. Vrachierele trebuie sa fie prevazute cu detectoare de nivel al apei dupa
cum urmeaza:
1. in fiecare magazie de marfa trebuie sa fie prevazute detectoare de
nivel al apei care dau alarme sonore si vizuale, una atunci cand intr-o magazie
nivelul apei ajunge deasupra dublului fund la o inaltime de 0,5 m si alta la o
inaltime de cel putin 15% din inaltimea magaziei de marfa, dar nu mai mult de 2
m. La vrachierele la care se aplica regula 9.2 este necesara instalarea
detectoarelor care declanseaza numai aceasta ultima alarma. Detectoarele de
nivel al apei trebuie sa fie instalate la extremitatea pupa a magaziilor de
marfa. In cazul in care magaziile de marfa sunt utilizate pentru apa de balast,
poate fi instalat un dispozitiv de neutralizare a alarmei. Alarmele vizuale
trebuie sa semnalizeze in mod distinct cele doua niveluri diferite de apa
detectate in fiecare magazie;
2. in orice tanc de balast situat in fata peretelui de coliziune
prevazut de regula II-1/11 trebuie sa fie prevazute detectoare de nivel al apei
care declanseaza o alarma sonora si vizuala in cazul in care lichidul din tanc
atinge un nivel ce nu depaseste 10% din capacitatea tancului. Se poate instala
un dispozitiv de neutralizare a alarmei care va fi activat atunci cand este
utilizat tancul; si
3. in orice spatiu, uscat sau gol, altul decat putul lantului, care are
o parte ce se extinde in fata magaziei de marfa prova, trebuie sa fie prevazute
detectoare de nivel al apei care declanseaza o alarma sonora si vizuala la un
nivel al apei de 0,1 m deasupra puntii. Nu este necesar sa se prevada aceste
alarme in spatiile inchise al caror volum nu depaseste 0,1% din deplasamentul
volumetric maxim al navei.
2. Alarmele sonore si vizuale specificate in paragraful 1 trebuie sa fie
situate pe puntea de comanda.
3. Vrachierele construite inainte de 1 iulie 2004 trebuie sa corespunda
cerintelor acestei reguli cel mai tarziu la data inspectiei anuale,
intermediare sau de reinnoire care se va efectua dupa 1 iulie 2004, si anume,
la data la care de efectueaza prima dintre acestea.
REGULA 13
Disponibilitatea instalatiilor de santina
(Aceasta regula se aplica vrachierelor, indiferent de data construirii
lor.)
1. La vrachiere, mijloacele de drenare si pompare a tancurilor de balast
din fata peretelui de coliziune si santinele spatiilor uscate, care au o parte
a lor ce se extinde in fata magaziei de marfa prova, trebuie sa poata fi puse
in functiune dintr un spatiu inchis, imediat accesibil, la care se poate ajunge
de pe puntea de comanda sau din postul de comanda al masinilor de propulsie
fara traversarea puntii expuse de bord liber sau a puntilor expuse ale
suprastructurii. Daca tubulaturile care deservesc aceste tancuri sau santine
trec prin peretele de coliziune, se poate accepta ca valvulele sa fie puse in
functiune prin dispozitive cu comanda de la distanta, in locul celor prevazute
la regula II 1/11.4, cu conditia ca amplasarea acestor comenzi de valvule sa
corespunda acestei reguli.
2. Vrachierele construite inainte de 1 iulie 2004 trebuie sa corespunda
cerintelor acestei reguli cel mai tarziu la data primei inspectii intermediare
sau de reinnoire care se va efectua dupa 1 iulie 2004, dar in nici un caz mai
tarziu de 1 iulie 2007."