LEGE
Nr. 41 din 17 iunie 1994
privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si
Societatii Romane de Televiziune
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 153 din 18 iunie 1994
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Se infiinteaza Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de
Televiziune, ca servicii publice autonome de interes national, independente
editorial, prin reorganizarea Radioteleviziunii Romane.
Art. 2
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
sunt persoane juridice, au sediul in municipiul Bucuresti si isi desfasoara
activitatea sub controlul Parlamentului, in conditiile prezentei legi si in
conformitate cu conventiile internationale la care Romania este parte.
Art. 3
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au
obligatia sa asigure, prin intreaga lor activitate, pluralismul, libera
exprimare a ideilor si opiniilor, libera comunicare a informatiilor, precum si
informarea corecta a opiniei publice.
Continutul programelor Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii
Romane de Televiziune trebuie sa raspunda standardelor profesionale in materie.
Art. 4
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
sunt obligate sa prezinte, in mod obiectiv, impartial, realitatile vietii
social-politice si economice interne si internationale, sa asigure informarea
corecta a cetatenilor asupra treburilor publice, sa promoveze cu competenta si
exigenta valorile limbii romane, ale creatiei autentice culturale, stiintifice
nationale si universale, ale minoritatilor nationale, precum si valorile
democratice, civile, morale si sportive, sa militeze pentru unitatea nationala
si independenta tarii, pentru cultivarea demnitatii umane, adevarului si
justitiei.
La indeplinirea atributiilor pe care le au, Societatea Romana de
Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune trebuie sa respecte
principiile ordinii constitutionale din Romania.
Art. 5
Programele Societatii Romane de Radiodifuziune si ale Societatii Romane de
Televiziune nu trebuie sa serveasca sub nici un motiv ca mijloace de defaimare
a tarii si a natiunii, sa nu indemne la razboi de agresiune, la ura nationala,
rasiala, de clasa sau religioasa, sa nu incite la discriminare, la separatism
teritorial sau violenta publica, sa nu propage manifestarile obscene, contrare
bunelor moravuri.
Difuzarea de programe nu trebuie sa prejudicieze masurile de protectie a
tinerilor. Emisiunile care, prin continutul lor, ameninta dezvoltarea
psihomorala sau fizica a copiilor si a tinerilor nu vor fi difuzate intre orele
6,00 si 23,00.
Minorii cu comportament deficitar sau care au savarsit incalcari ale legii
vor putea fi prezentati fara elemente care sa permita identificarea lor.
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
trebuie sa rezerve o parte din spatiul de emisie partidelor politice
reprezentate in Parlament. Timpul afectat partidelor politice nu poate depasi o
sutime din intregul timp de emisie saptamanal. Repartizarea timpului de emisie
pe partide politice se face in raport cu ponderea reprezentantilor acestora in
Parlament, luandu-se in calcul o unitate de timp pentru fiecare parlamentar,
inclusiv pentru reprezentantii minoritatilor nationale.
Programele nu trebuie sa prejudicieze demnitatea, onoarea, viata
particulara a persoanei si nici dreptul la propria imagine.
Art. 6
Difuzarea reclamelor de catre serviciile publice de radiodifuziune si de
televiziune se poate face numai prin contract incheiat cu beneficiarul
reclamei, producatorul programului publicitar sau reprezentantii autorizati ai
acestora, in conditiile stabilite de normele obligatorii*) elaborate de
Consiliul National al Audiovizualului, publicate in Monitorul Oficial al
Romaniei.
Nerespectarea normelor stabilite de Consiliul National al Audiovizualului
privind realizarea publicitatii in cadrul programelor de radiodifuziune si de
televiziune se sanctioneaza potrivit Legii audiovizualului nr. 48/1992.
------------
*) Normele obligatorii au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 303 din 22 decembrie 1993.
Art. 7
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune vor
promova si vor incuraja difuzarea de creatii audiovizuale romanesti.
Ponderea creatiilor audiovizuale romanesti in programele serviciilor
publice de radiodifuziune si de televiziune trebuie sa fie de cel putin 40% .
Delimitarea termenului de creatie in cadrul Societatii Romane de Radiodifuziune
si al Societatii Romane de Televiziune se va face prin statutele proprii.
Societatea Romana de Televiziune va coopera, cu prioritate, cu
cinematografia nationala in vederea realizarii unor filme romanesti artistice,
de fictiune, documentare si de animatie.
Art. 8
Activitatea serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune este
autonoma si independenta editorial.
Autonomia si independenta editoriala a serviciilor publice de
radiodifuziune si de televiziune sunt garantate prin lege, iar programele
acestora sunt ocrotite de orice ingerinte ale autoritatilor publice, precum si
de influentele oricaror partide, formatiuni social-politice, sindicale,
organisme comerciale si economice sau grupuri de presiune.
Nu constituie ingerinte aplicarea normelor obligatorii stabilite de
Consiliul National al Audiovizualului, in conditiile Legii audiovizualului nr.
48/1992.
Retelele de comunicatii inchiriate in vederea transmiterii programelor
nationale ale serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune sunt la
dispozitia exclusiva a Societatii Romane de Radiodifuziune si a Societatii
Romane de Televiziune pe intreaga perioada de inchiriere. Dreptul de a
transmite pe aceste retele apartine celor doua societati.
Art. 9
Serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune sunt obligate sa
transmita, cu prioritate si in mod gratuit, comunicatele sau mesajele de
interes public primite de la Parlament, Presedintele Romaniei, Consiliul Suprem
de Aparare a Tarii sau de la Guvern.
Art. 10
Personalul de specialitate din serviciile publice de radiodifuziune si de
televiziune se bucura, pe durata exercitarii functiei, de protectia legii si de
drepturile stabilite prin statutul ziaristului de radiodifuziune si, respectiv,
statutul ziaristului de televiziune.
Statutele cuprinzand drepturile si obligatiile ziaristilor vor fi elaborate
de o comisie paritara formata din membri ai fiecarui consiliu de administratie
si delegati ai plenului realizatorilor de emisiuni de radio si de televiziune
si sunt aprobate de consiliile de administratie ale societatilor pe baza
avizului comisiilor parlamentare de resort.
Comisia isi alege un presedinte, iar in cazul in care acesta nu este ales
in termen de 15 zile, el va fi desemnat de comisiile parlamentare de
specialitate reunite.
Statutele vor cuprinde in mod obligatoriu norme care sa garanteze:
a) apararea ziaristilor si a celorlalti realizatori de emisiuni fata de
incercarile de a li se stirbi independenta profesionala si de a li se leza
drepturile;
b) participarea la luarea deciziilor care privesc statutul ziaristilor si
al celorlalti realizatori de emisiuni;
c) ascultarea persoanei in cauza in situatia in care urmeaza sa-i fie
aplicate sanctiuni prevazute de lege sau de statut;
d) exercitarea profesiei de ziarist si de realizator de emisiuni in
conditii de raspundere profesionala, morala sau juridica, dupa caz;
e) solutionarea divergentelor privitoare la aplicarea statutului de catre o
instanta interna de arbitraj.
Art. 11
Personalul de specialitate din serviciile publice de radiodifuziune si de
televiziune se bucura, pe durata indeplinirii functiei, de aceeasi protectie a
legii ca si functionarul public.
Pe durata indeplinirii functiei, personalul prevazut la alin. 1 poate ocupa
sau exercita o alta functie publica sau privata numai cu acordul comitetului
director al serviciului public in care lucreaza.
Se considera personal de specialitate personalul care redacteaza,
elaboreaza, coordoneaza emisiuni sau programe ori participa direct sau indirect
la realizarea lor.
Personalul de specialitate are drepturile si obligatiile rezultand din
profesia de ziarist, precum si cele prevazute in statutul redactional, codul
deontologic si regulamentul de organizare si functionare a fiecarei societati.
Este interzisa exercitarea oricarei forme de constrangere fizica sau psihica,
a oricarei presiuni sau actiuni de intimidare impotriva personalului de
specialitate din serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune, de
natura sa-l impiedice de exercitarea profesiei sau sa aduca atingere
prestigiului sau social si profesional.
Art. 12
Personalul prevazut la art. 11 poate colabora la publicatii de specialitate
cu caracter literar, stiintific sau social, altele decat cele editate de
serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune in care isi desfasoara
activitatea.
Materialele create in calitate de salariat al serviciului public, destinate
elaborarii sau realizarii de emisiuni sau programe, nu pot fi folosite in afara
societatii, mai inainte de 2 ani de la data realizarii lor, decat cu
incuviintarea serviciului public in cadrul caruia au fost create.
Art. 13
Personalul de specialitate prevazut la art. 11 nu poate face parte din
partide sau alte formatiuni politice si nici nu poate promova prin activitatea
pe care o desfasoara ideile sau programele acestora.
Salariatii prevazuti la alin. 1 nu pot face parte din conducerea altor
societati de radiodifuziune sau de televiziune si nici nu pot cumula functii de
executie in cadrul acestora.
Salariatii prevazuti la alin. 1 pot colabora la alte societati de
radiodifuziune sau de televiziune numai cu acordul comitetului director al
serviciului public in care lucreaza.
Nerespectarea dispozitiilor alin. 1 si 2 se sanctioneaza cu desfacerea
disciplinara a contractului de munca sau, dupa caz, cu destituirea din functie.
Daca prin nerespectarea dispozitiilor alin. 1 si 2 s-a cauzat o paguba
societatii in care lucreaza, salariatul va fi obligat la repararea acesteia
potrivit legii.
Modul in care vor fi aduse la indeplinire dispozitiile prezentului articol
va fi prevazut in regulamentul de organizare si functionare a fiecarei
societati.
Art. 14
In cadrul programelor de stiri, informatiile trebuie transmise in mod
fidel, iar comentarea lor trebuie facuta cu onestitate, fara vreo influenta din
partea autoritatilor publice sau a altor persoane juridice de drept public sau
privat.
Se interzice orice atitudine interesata in tratarea informatiilor.
Stirile si informatiile care urmeaza sa fie difuzate sub forma de texte sau
imagini trebuie sa fie verificate. Sensul lor nu trebuie sa fie deformat sau
fabricat prin modul de formulare, titluri sau comentarii.
Raspunderea pentru informatia sau pentru creatia adusa la cunostinta
publica revine, dupa caz, in conditiile legii, realizatorului de emisiuni sau
programe, autorului, precum si serviciului public de radiodifuziune, respectiv
de televiziune.
Stirile difuzate sau informatiile care ulterior se dovedesc inexacte sau
false trebuie rectificate.
Difuzarea unor informatii prin care se lezeaza drepturile unei persoane sau
interesele legitime ale acesteia ii da dreptul sa ceara redactiei de
specialitate, in cel mult 7 zile calendaristice de la difuzarea informatiei,
rectificarea acesteia.
In caz de refuz, persoana care se considera vatamata intr-un drept sau
interes legitim poate cere directorului general al societatii, in cel mult 6
zile dupa expirarea termenului de la alin. 6, acordarea dreptului la replica.
Rectificarea si replica vor fi difuzate in cadrul aceleiasi emisiuni si la
aceeasi ora la care dreptul sau interesul persoanei a fost lezat.
Raspunderea pentru difuzarea rectificarii apartine conducatorului redactiei
in cauza, iar raspunderea pentru acordarea dreptului la replica revine
directorului general al societatii.
Nedifuzarea rectificarii si neacordarea dreptului la replica sunt supuse
contenciosului administrativ, la cererea persoanei lezate.
Celelalte cazuri privind dreptul la replica se exercita conform normelor
obligatorii stabilite de Consiliul National al Audiovizualului, publicate in
Monitorul Oficial al Romaniei.
Caracterul confidential al surselor de informare a personalului de
specialitate, la care se face referire in art. 11, este garantat prin lege.
Dezvaluirea acestor surse, motivata prin incalcarea interesului public,
poate fi facuta numai in cazuri exceptionale, in baza dispozitiei emise de o
instanta judecatoreasca sau a unei ordonante a procurorului.
In exercitarea atributiilor profesionale de catre ziaristi si alti
realizatori de emisiuni, informatiile nu pot fi obtinute decat prin mijloace
legale si morale, iar utilizarea acestora nu poate fi facuta in scop personal.
CAP. 2
Obiectul de activitate
Art. 15
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au,
fiecare dupa profilul sau, ca obiect de activitate:
a) realizarea programelor de radiodifuziune sau de televiziune in limba
romana, in limbile minoritatilor nationale sau in alte limbi, cu scop
informativ, cultural, educativ si de divertisment;
b) difuzarea programelor prin statii de emisie si linii pentru transmiterea
programelor aflate in proprietate sau prin inchirierea retelelor de
telecomunicatii audiovizuale, radioelectrice, proprietate a regiilor autonome
sau a societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, inclusiv prin
satelit, cablu sau alte mijloace tehnice;
c) organizarea si realizarea, in studiourile proprii sau in colaborare cu
alti parteneri interni sau externi, de programe radiofonice, de televiziune,
inregistrari pe discuri, pe suport magnetic, filme artistice de televiziune,
seriale de televiziune, filme documentar-stiintifice, necesare programelor
proprii si pentru schimb cu organizatii similare din tara si din strainatate
sau pentru valorificare;
d) desfasurarea activitatii de impresariat pentru propriile formatii
artistice, organizarea de concerte, festivaluri si spectacole cu public, precum
si concursuri cu formatii artistice proprii sau in colaborare cu alti artisti,
inclusiv concursuri si jocuri de inteligenta sau aleatorii, incheierea de
contracte cu artisti si impresari romani sau straini, pentru emisiunile,
concertele si spectacolele pe care le organizeaza, platind onorarii si
efectuand incasari in conditiile legii;
e) realizarea de activitati publicitare prin emisiunile si publicatiile
proprii, pentru beneficiari din tara si din strainatate;
f) organizarea activitatii de documentare in problemele specifice, editarea
si transmiterea spre difuzare a programelor, materialelor publicitare si a
altor publicatii legate de activitatea radiofonica si de televiziune;
g) realizarea de emisiuni in sprijinul procesului de formare a tineretului
sub aspect instructiv-educativ, moral-religios si patriotic, in colaborare cu
persoane juridice de drept public si persoane juridice de drept privat, fara
scop lucrativ;
h) elaborarea studiilor de perspectiva pentru dezvoltarea retelelor proprii
de emitatoare si translatoare de radiodifuziune si de televiziune, in
colaborare cu Ministerul Comunicatiilor, precum si avizarea studiilor privind
modificarea sau dezvoltarea retelelor de difuzare a programelor publice ale
Societatii Romane de Radiodifuziune si ale Societatii Romane de Televiziune;
i) acordarea, la cerere, de asistenta de specialitate, cu plata, privind
amplasarea, parametrii si punerea in functiune de noi statii de radiodifuziune
si de televiziune, precum si cu privire la eficienta altor mijloace tehnice
puse in functiune in acest scop;
j) efectuarea activitatii de cercetare si proiectare, precum si lucrari
specifice tehnicii audio si video, pentru nevoile proprii sau ale altor
beneficiari din tara sau din strainatate, urmarirea rezultatelor cercetarii
stiintifice si valorificarea acestora in conditiile legii, promovarea
progresului tehnic si stiintific in activitatea societatii;
k) avizarea tehnica, la cerere, a fabricarii de prototipuri ale
echipamentelor de studio pentru radiodifuziune si televiziune, radioficare si
electroacustica, precum si a echipamentelor din aceasta categorie prevazute a
se importa;
l) efectuarea direct, in conditiile legii, in domeniul de activitate, de
operatiuni de comert exterior si de plati in lei si in valuta;
m) organizarea coproductiilor cu parteneri externi in domeniul unor
programe radiofonice si de televiziune si realizarea productiei, prelucrarii,
schimbului, exportului si importului de filme ori programe pentru programele de
televiziune sau de radiodifuziune, dupa caz;
n) reprezentarea posturilor nationale de radiodifuziune si de televiziune
in relatiile cu organismele internationale, precum si cu cele din alte tari,
incheierea conventiilor si stabilirea relatiilor de colaborare cu organizatiile
de radiodifuziune si de televiziune din alte tari si cu organizatiile
internationale din domeniul radiodifuziunii si al televiziunii;
o) realizarea si trimiterea in strainatate, in vederea difuzarii, potrivit
acordurilor incheiate cu organizatii similare, a programelor radiofonice, de
televiziune si film;
p) organizarea de schimburi de realizatori de emisiuni si de corespondenti
cu organizatii de radiodifuziune si de televiziune din alte tari, oferind
posibilitatea unei informari reciproce directe asupra realitatilor din Romania
si din tarile respective;
r) organizarea si exploatarea unor noi servicii de transmitere a
informatiilor pe retelele destinate difuzarii programelor publice ale
Societatii Romane de Televiziune si ale Societatii Romane de Radiodifuziune;
s) pastrarea si arhivarea inregistrarilor audiovizuale si a documentelor
care prezinta interes pentru patrimoniul national; perioadele de pastrare si
conditiile de arhivare si de acces la inregistrarile si documentele arhivate se
vor stabili prin regulamentele de organizare si functionare a celor doua
societati, in conditiile legii;
t) orice alte activitati stabilite potrivit legii.
Art. 16
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
elaboreaza si transmit spre difuzare, in conditiile prezentei legi, programe de
radiodifuziune si de televiziune in limba romana si in alte limbi, adresate
ascultatorilor si telespectatorilor din intreaga lume, pentru a promova
imaginea Romaniei si politica sa interna si externa, precum si punctele de
vedere ale autoritatilor publice romane in legatura cu situatia internationala.
In acest scop, in cadrul Societatii Romane de Radiodifuziune functioneaza
Departamentul general al emisiunilor pentru strainatate, care emite sub
denumirea "Radio Romania International".
In cadrul Societatii Romane de Televiziune va functiona un compartiment
similar.
Art. 17
In realizarea obiectului de activitate, Societatea Romana de Radiodifuziune
si Societatea Romana de Televiziune au urmatoarele drepturi:
a) sa utilizeze retelele proprii de emitatoare si relee, precum si cele
puse la dispozitie prin inchiriere, cu drept de preemtiune in conditiile
prezentei legi, pentru programele nationale, sa predea semnalele
corespunzatoare emisiunilor de radiodifuziune si de televiziune la intrarile in
retelele de telecomunicatii ale regiilor autonome sau societatilor comerciale
cu capital majoritar de stat, in vederea transportului si difuzarii lor conform
programului stabilit de comun acord si la indicii de calitate tehnica stabiliti
prin contract;
b) sa amplaseze, pe orice constructii sau terenuri, indiferent de forma de
proprietate, in conditiile legii, echipamente pentru legaturile ocazionale si
temporare necesare transmisiunilor de radiodifuziune si de televiziune; in
cazul in care amplasarea se face pe o proprietate publica, aceasta se face fara
plata, iar in cazul proprietatii private, cand titular este o alta persoana
decat statul, amplasarea se face cu acordul si in conditiile stabilite cu
proprietarul. Daca amplasarea urmeaza sa se faca pe constructii sau terenuri
destinate apararii nationale, se va solicita avizul Ministerului Apararii
Nationale. Pagubele produse se suporta, in toate cazurile, de societatea de
radiodifuziune sau de televiziune care a dispus amplasarea de echipamente,
indiferent de natura proprietatii;
c) sa transmita direct prin radio si televiziune sau sa inregistreze, fara
plata, dezbateri publice ale autoritatilor publice, mitinguri, demonstratii,
manifestatii, procesiuni, alte intruniri religioase sau comemorative, precum si
orice alte evenimente sau actiuni cu caracter public, indiferent de locul in
care acestea se desfasoara. Transmiterea radiofonica ori prin televiziune sau
inregistrarea in vederea transmisiei, fara plata, a operelor de orice fel, din
salile de spectacol sau din locurile publice in care acestea sunt reprezentate,
executate sau expuse, precum si a manifestarilor culturale, artistice si
sportive se poate face in scop informativ numai o singura data, cu o durata de
cel mult 3 minute, in afara de cazul in care s-a convenit in alt mod cu
organizatorul de spectacol sau cu detinatorul dreptului de autor;
d) sa inregistreze si sa foloseasca, in programele lor, operele pentru care
au incheiat un contract, precum si, fara incheiere de contract, operele de
orice fel care au fost reproduse sau difuzate, reprezentate, executate sau
expuse in public, cu respectarea dreptului de autor;
e) sa consulte, prin mijloace specifice, ascultatorii si telespectatorii
asupra profilului si calitatii programelor, sa mentina legatura cu acestia prin
modalitati diverse, solicitandu-le opinia pentru imbunatatirea continua a
emisiunilor;
f) sa stabileasca, in conditiile legii, preturile si tarifele in lei si in
valuta pentru activitatile si serviciile pe care le presteaza, in domeniul
specific al activitatii pe care o desfasoara, cu exceptia taxelor de abonament;
g) sa organizeze retele proprii de corespondenti in tara si in strainatate.
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au
acces neingradit la informatiile publice privind evenimentele politice,
sociale, cultural-artistice, sportive, care au loc in Romania.
Art. 18
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
colaboreaza cu institutiile publice, cu agentii economici, cu persoane juridice
de drept privat fara scop lucrativ si se sprijina pe colaborarea cu
ascultatorii si telespectatorii in scopul realizarii obiectului lor de
activitate.
CAP. 3
Organizare si functionare
Art. 19
Conducerea serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune, in
cadrul fiecarei societati, este asigurata de:
a) consiliul de administratie;
b) directorul general;
c) comitetul director.
Consiliul de administratie se organizeaza pentru fiecare societate si este
compus din 13 persoane, din care una indeplineste functia de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie este directorul general al
societatii.
Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza propriului
regulament de organizare si functionare.
Art. 20
Presedintele si membrii Consiliului de administratie al Societatii Romane
de Radiodifuziune, respectiv al Societatii Romane de Televiziune, se numesc de
catre Parlament.
Consiliul de administratie al fiecarei societati se compune din 13 membri,
desemnati prin votul majoritatii deputatilor si senatorilor in sedinta comuna a
celor doua Camere. Listele de candidati se inainteaza birourilor permanente ale
celor doua Camere, dupa cum urmeaza:
a) grupurile parlamentare din cele doua Camere inainteaza propuneri pentru
8 locuri;
b) Presedintele Romaniei pentru 1 loc;
c) Guvernul pentru 1 loc;
d) personalul de specialitate prevazut la art. 11 alin. 3 din prezenta lege
desemneaza, prin vot secret, candidati pentru 2 locuri;
e) grupurile parlamentare ale minoritatilor nationale, pentru 1 loc.
Propunerile pentru locurile prevazute la alineatul precedent nu pot depasi
dublul numarului de locuri stabilite.
Birourile permanente ale celor doua Camere inainteaza listele catre
comisiile permanente de resort, in vederea audierii si selectionarii
candidatilor.
Comisiile lucreaza in sedinta comuna si decid asupra candidatilor propusi
cu votul a doua treimi din membrii acestora. Ele propun plenului celor doua
Camere cate o lista de 13 candidati pentru fiecare societate, conform
structurii prevazute la alin. 2.
Metodologia audierii in comisiile permanente de resort se stabileste in
sedinta comuna a celor doua comisii si va fi data publicitatii cu 15 zile
inainte de data audierii.
Presedintii consiliilor de administratie se numesc de catre Parlament in
sedinta comuna, dintre membrii consiliilor, la propunerea comisiilor permanente
de resort, cu respectarea procedurilor de audiere si de vot prevazute in acest
articol.
Art. 21
Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4 ani.
Membrii Parlamentului si ai Guvernului nu pot face parte din consiliile de
administratie ale celor doua societati.
Comisiile permanente de resort reunite ale celor doua Camere ale
Parlamentului, la sesizarea consiliului de administratie al fiecarei societati,
propun Parlamentului, cu votul a doua treimi din numarul membrilor lor,
inlocuirea unui membru a carui activitate este necorespunzatoare, precum si
completarea locurilor vacante ivite din diferite motive, in perioada
mandatului. Membrul numit va functiona numai pana la indeplinirea acestei
perioade.
Locurile vacante in consiliul de administratie al fiecarei societati sunt
anuntate public in termen de 15 zile.
Comisiile pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa ale Camerei
Deputatilor si Senatului, reunite, organizeaza audieri publice pentru candidati
si prezinta Parlamentului propuneri pentru ocuparea locurilor vacante in termen
de 30 de zile de la data anuntarii.
Art. 22
Presedintele si membrii consiliului de administratie depun in fata
Parlamentului urmatorul juramant: "Jur sa respect Constitutia si legile
tarii, sa apar interesele Romaniei, drepturile si libertatile fundamentale ale
cetatenilor, sa-mi indeplinesc cu onoare, constiinta si fara partinire
atributiile ce-mi revin potrivit functiei si sa pastrez secretul profesional.
Asa sa-mi ajute Dumnezeu!"
Art. 23
Membrii consiliului de administratie care au calitatea de angajati ai
Societatii Romane de Radiodifuziune sau, dupa caz, ai Societatii Romane de
Televiziune, isi pastreaza toate drepturile si obligatiile derivand din aceasta
calitate.
Membrii consiliului de administratie primesc pentru activitatea desfasurata
o indemnizatie lunara egala cu 1/4 din salariul directorului general. Ei au
dreptul la decontarea, in conditiile legii, a cheltuielilor de transport si de
cazare ocazionate de participarea la sedintele consiliului de administratie.
Membrii consiliului de administratie nu pot face parte din alt consiliu de
administratie sau participa la societati comerciale cu care Societatea Romana
de Radiodifuziune sau, dupa caz, Societatea Romana de Televiziune intretine
relatii de afaceri sau are interese contrare.
Art. 24
Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cate ori
interesele societatii o impun.
Consiliul este convocat de presedinte, care propune ordinea de zi, sau la
solicitarea a cel putin o treime din membrii sai.
Art. 25
Pentru adoptarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza colaboratori externi.
Art. 26
Lucrarile consiliului de administratie sunt conduse de presedinte, iar in
lipsa acestuia, de un alt membru al consiliului, daca a fost desemnat de
presedinte, sau de cel mai in varsta membru al consiliului.
Consiliul de administratie lucreaza legal in prezenta majoritatii membrilor
sai, iar hotararile se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul
total al membrilor acestuia. Neintrunirea cvorumului duce la reprogramarea
sedintei, in cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
Neintrunirea consiliului de administratie la termenul prevazut la alineatul
precedent duce la dizolvarea de drept a acestuia. Dizolvarea consiliului se
aduce la cunostinta Parlamentului in termen de 24 de ore, de catre directorul
general al societatii, iar in termen de 60 de zile Parlamentul va numi noul
consiliu de administratie.
Art. 27
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia de dezvoltare a societatii si normele privitoare la
strategia si structura programelor; supravegheaza respectarea modului in care
societatea isi indeplineste obligatiile asumate in schema de programe si in
licenta de emisie eliberata de Consiliul National al Audiovizualului;
b) aproba structurile organizatorice ale departamentelor, directiilor si
structurilor teritoriale, in limita numarului de posturi aprobat anual prin
bugetul de venituri si cheltuieli;
c) elaboreaza si aproba reglementari detaliate pentru a preciza functiile
serviciului public prevazute in aceasta lege si in reglementarile
internationale;
d) aproba proiectul bugetului si asigura executia acestuia; repartizeaza
bugetele unitatilor si studiourilor teritoriale dupa aprobare;
e) analizeaza bilantul si contul de profit si pierderi anual si le
inainteaza spre aprobare organelor prevazute de lege;
f) aproba sau propune spre aprobare, potrivit competentelor, investitiile
ce urmeaza a se realiza de catre societate;
g) stabileste, in conditiile legii, masuri de extindere sau de restrangere
a activitatii societatii, de infiintare sau de desfiintare a unor studiouri
teritoriale;
h) aproba functionarea de consilii de conducere la unitatile din structura;
i) stabileste si aproba relatiile compartimentelor din aparatul propriu si
al unitatilor subordonate in cadrul societatii si cu tertii, in domeniul
tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar, juridic si altele;
j) stabileste si aproba competentele si atributiile unitatilor din
componenta societatii;
k) prezinta Ministerului Finantelor propuneri de subventii pentru a fi
incluse in bugetul de stat, in vederea aprobarii de catre Parlament;
l) aproba volumul maxim al creditelor bancare;
m) aproba propunerile de depasire a cheltuielilor totale prevazute in
buget, in cazul in care exista un plus de venituri care sa acopere plusul de
cheltuieli;
n) aproba competentele privind angajarea si efectuarea de cheltuieli de
orice natura, inclusiv investitii, tranzactii financiare si comerciale, vanzari
sau inchirieri de bunuri mobile si imobile care nu mai sunt necesare sau al
caror cheltuieli cu intretinerea sunt nejustificate, in conditiile legii;
o) analizeaza raportul trimestrial al societatii privind activitatea pe
baza de bilant si aproba masuri pentru desfasurarea activitatii viitoare;
p) trateaza si stabileste, impreuna cu organele Ministerului de Interne,
relatiile si conditiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor si a
bunurilor;
q) analizeaza si aproba propunerile comitetului director de participare la
realizarea unor activitati cu alte societati cu capital roman sau strain, de
inchiriere a unor canale radio sau televiziune, de reprezentare a posturilor
nationale de radiodifuziune si de televiziune in relatiile cu organismele
internationale, precum si cele privitoare la incheierea conventiilor si
stabilirea relatiilor de colaborare cu organisme similare din alte tari;
r) aproba inchirierea de cladiri, spatii si terenuri ale societatii;
s) isi da acordul la propunerile de concesionari, potrivit legii;
t) aproba utilizarea fondului valutar in conditiile legii;
u) asigura, in domeniul sau de activitate, respectarea dispozitiilor legale
privind protectia mediului inconjurator;
v) aproba raportul anual pentru Parlament;
x) aproba regulamentul de organizare si functionare a societatii;
z) exercita orice alte atributii care-i revin din prevederile legale si din
regulamentul sau de organizare si functionare si aproba orice alte masuri
privind activitatea societatii, cu exceptia celor date, potrivit legii, in
competenta altor organe.
Art. 28
Directorul general are, in principal, urmatoarele atributii si raspunderi:
a) asigura, impreuna cu comitetul director, conducerea curenta a
societatii;
b) dispune, controleaza si raspunde de executarea hotararilor consiliului
de administratie, precum si a conventiilor incheiate de societate;
c) aproba, la propunerea comitetului director, normative, regulamente si
instructiuni de serviciu pentru exploatarea, intretinerea, siguranta in
functionare si utilizarea retelelor proprii de emitatoare si relee, a
echipamentelor din dotare, proiectarea si repararea constructiilor si tuturor
utilajelor din dotarea societatii, precum si pentru operatiunile comerciale,
financiar-contabile specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea
personalului;
d) aproba, in conditiile legii, angajarea si concedierea personalului
societatii si numeste, cu avizul consiliului de administratie, sefii
departamentelor, conducatorii unitatilor direct subordonate; de asemenea, poate
delega competente conducatorilor unitatilor subordonate;
e) aproba, in conditiile legii, angajarea de specialisti, pe termen
limitat, pentru efectuarea de studii, lucrari, determinari si altele asemenea,
necesare societatii;
f) aproba trimiterea de delegati sau participa personal la reuniuni interne
sau internationale, intalniri de afaceri sau studii de interes pentru
societate;
g) exercita orice alte atributii care-i revin din prevederile legale si din
regulamentul de organizare si functionare a consiliului de administratie si
aproba orice alte masuri privind activitatea societatii, cu exceptia celor
date, potrivit reglementarilor legale, in competenta altor organe.
Art. 29
Directorul general reprezinta, personal sau prin delegat, Societatea Romana
de Radiodifuziune sau, dupa caz, Societatea Romana de Televiziune, in
raporturile cu celelalte organe si organizatii din tara, precum si in relatiile
internationale.
In exercitarea atributiilor ce ii revin, directorul general emite ordine,
instructiuni si alte acte prevazute de lege.
Art. 30
Directorul general poate delega o parte din atributiile sale directorilor
generali adjuncti sau secretarului general.
In lipsa directorului general, atributiile sale sunt indeplinite de unul
dintre directorii generali adjuncti sau de secretarul general, numit prin ordin
al directorului general.
Art. 31
Comitetul director este compus din directorul general, directorii generali
adjuncti, secretarul general, 3 directori, 1 - 3 directori ai studiourilor
teritoriale si un consilier juridic, desemnati conform regulamentului.
Directorii generali adjuncti, directorii, secretarul general si directorii
studiourilor teritoriale se numesc de catre presedintele consiliului de
administratie in urma promovarii concursului pentru ocuparea functiei. In caz
de vacanta a functiei, directorul general poate dispune preluarea temporara a
acesteia de catre un alt membru al comitetului director, dar nu mai mult de 60
de zile.
Art. 32
Comitetul director isi desfasoara activitatea in conformitate cu propriul
sau regulament de organizare si functionare, aprobat de consiliul de
administratie, si are urmatoarele atributii principale:
a) elaboreaza si propune spre examinare si aprobare consiliului de
administratie strategia de programe;
b) examineaza si avizeaza toate problemele care se supun hotararii
consiliului de administratie si asigura aducerea la indeplinire a hotararilor
acestuia;
c) aproba angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura si a
tranzactiilor comerciale si financiare in limita competentelor aprobate de
consiliul de administratie;
d) analizeaza proiectele de norme, normative, regulamente si instructiuni
de serviciu, care se supun aprobarii directorului general;
e) examineaza si avizeaza normele de munca, normativele de personal,
functiile si meseriile necesare, care se aproba de catre consiliul de
administratie;
f) exercita orice atributii ce-i revin din prevederile legale si din
regulamentul sau de organizare si functionare si aproba orice alte masuri
privind activitatea societatii, care ii sunt conferite de consiliul de
administratie.
Art. 33
Comitetul director se intruneste saptamanal sau ori de cate ori este
necesar.
Hotararile comitetului director se iau cu majoritatea voturilor membrilor
sai.
Art. 34
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au
in structura lor studiouri teritoriale si alte unitati fara personalitate
juridica, necesare realizarii obiectului specific de activitate, carora li se
acorda imputerniciri de reprezentare in domeniul tehnic, economic, comercial,
administrativ, financiar si juridic.
Coordonarea activitatii studiourilor teritoriale in cadrul celor doua
societati se va realiza de catre departamente distincte apartinand fiecarei
societati in parte.
Unitatile din structura societatilor, prevazute la alin. 1, nu intretin
relatii directe cu bugetul de stat, nu pot promova documentatii pentru
obtinerea de subventii decat prin societate si nu pot incheia operatiuni de
comert exterior sau conventii de cooperare internationala.
Art. 35
Consiliile de administratie ale societatilor stabilesc, prin regulamentele
lor de organizare si functionare, relatiile unitatilor in cadrul societatilor
si cu tertii.
Conducerile unitatilor subordonate societatilor, inclusiv studiourile
teritoriale, raspund in fata consiliilor de administratie ale celor doua
societati de indeplinirea tuturor atributiilor, responsabilitatilor si
competentelor incredintate de acestea prin hotarari, regulamente si decizii de
delegare.
Art. 36
Atributiile departamentelor, directiilor si celorlalte compartimente,
precum si ale unitatilor componente se stabilesc prin regulamente aprobate de
consiliile de administratie ale societatilor.
Art. 37
Conducerea studiourilor teritoriale si a celorlalte unitati fara
personalitate juridica din structura fiecarei societati este asigurata de
consilii de conducere proprii, numite de catre consiliile de administratie ale
celor doua societati, in limitele competentelor care le-au fost delegate.
Art. 38
Salariile de baza si celelalte drepturi de personal pentru salariatii
Societatii Romane de Radiodifuziune si ai Societatii Romane de Televiziune se
stabilesc, in limita veniturilor proprii, prin contracte colective de munca,
incheiate in conditiile legii.
Salariile se compenseaza si se indexeaza cu procentul stabilit, prin
hotarare a Guvernului, pentru regiile autonome si societatile comerciale, in
raport cu posibilitatile financiare ale fiecarei societati.
Art. 39
In scopul coordonarii programelor si a emisiunilor de radiodifuziune si de
televiziune teritoriale, precum si a programelor si emisiunilor de
radiodifuziune si televiziune nationale, pentru a preveni desfasurarea unor
activitati care sa impiedice bunul mers al fiecarei societati, se constituie
cate o comisie pentru coordonarea programelor, formata din directorii generali
adjuncti, care coordoneaza programele interne, directorii studiourilor
teritoriale, 3 directori din cadrul fiecarei societati si 9 reprezentanti ai
principalelor segmente ale societatii civile, care se intrunesc trimestrial, se
informeaza reciproc asupra activitatii anterioare si hotarasc asupra
recomandarilor ce urmeaza sa fie facute pentru programele viitoare.
Comisiile prevazute la alineatul precedent vor colabora permanent pentru
coordonarea programelor si emisiunilor celor doua societati.
Componenta comisiilor pentru coordonarea programelor se aproba de
consiliile de administratie in termen de 60 de zile de la constituirea
acestora.
Art. 40
Orientarea programelor pentru strainatate transmise de "Radio Romania
International" si a celor similare de televiziune este stabilita cu
sprijinul unui consiliu consultativ, in care sunt reprezentate: comisiile de
politica externa si de cultura ale Parlamentului, Ministerul Afacerilor
Externe, Departamentul Informatiilor Publice al Guvernului, Ministerul
Culturii, Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de
Televiziune. Calitatea de membru al Consiliului emisiunilor radiofonice sau de televiziune
pentru strainatate este onorifica.
CAP. 4
Activitatea financiara
Art. 41
Patrimoniul Societatii Romane de Radiodifuziune, precum si cel al
Societatii Romane de Televiziune se preiau de la Radioteleviziunea Romana pe
baza de protocol ce se va incheia in termen de 30 de zile de la numirea
consiliului de administratie, potrivit bilantului special incheiat.
Cladirile, spatiile si terenurile proprietate de stat, care sunt in prezent
utilizate de Radiodifuziune, Televiziune si studiourile teritoriale, precum si
alte bunuri aflate in folosinta, cu titlu legal, prevazute in anexele nr. 1 si
2, trec in folosinta si in administrarea Societatii Romane de Radiodifuziune
sau, dupa caz, ale Societatii Romane de Televiziune.
Art. 42
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune,
fiecare in parte, administreaza bunurile din patrimoniul lor sau, dupa caz,
dispun de ele sub control parlamentar.
Programele I si II ale Televiziunii Romane, precum si programele
Radiodifuziunii Romane, existente la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, se constituie in servicii publice, ca posturi
nationale de radiodifuziune si de televiziune.
Art. 43
Pentru fondurile primite de la bugetul de stat, directorul general al
Societatii Romane de Radiodifuziune si cel al Societatii Romane de Televiziune
au calitatea de ordonatori principali de credite bugetare, in conditiile legii.
Activitatea financiara a Societatii Romane de Radiodifuziune si a Societatii
Romane de Televiziune se desfasoara pe baza bugetelor proprii.
Sursele financiare se asigura din venituri proprii, alte surse, precum si
din alocatii de la bugetul de stat, pentru destinatiile prevazute in prezenta
lege.
Conturile de executie a bugetelor celor doua societati vor fi prezentate
Parlamentului o data cu rapoartele anuale, cu avizul comisiilor pentru cultura,
arta si mijloace de informare in masa, precum si al celor pentru buget,
finante, reunite, ale celor doua Camere ale Parlamentului si vor fi date
publicitatii.
Art. 44
Veniturile proprii ale societatii provin din taxe de abonament de radio si
de televizor, din surse realizate potrivit obiectului de activitate, precum si
din donatii sau sponsorizari.
Posesorii receptoarelor de radio si de televiziune sunt obligati sa
plateasca o taxa de abonament catre serviciile publice de radiodifuziune si de
televiziune.
Abonamentul se obtine pe baza unei cereri-tip care contine si angajamentul
de plata al abonatului. Cererea aprobata are caracterul unui act autentic ce
constituie titlu executoriu si se executa dupa aceeasi procedura ca si sumele
datorate fiscului.
Nivelul taxelor de abonament pe categorii de platitori, modalitatea de
incasare, precum si faptele care constituie contraventie se stabilesc prin
hotarare a Guvernului.
Art. 45
Prin legea bugetara anuala se aproba fondurile de la bugetul de stat
alocate Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune
pentru acoperirea cheltuielilor de dezvoltare, inclusiv a celor valutare pentru
achizitionarea de echipamente si piese de schimb radio si televiziune, precum
si fondurile pentru utilizarea statiilor de emisie, a radioreleelor si a
circuitelor video si fonice, datorate agentilor economici din sistemul
comunicatiilor.
Celelalte cheltuieli se acopera din veniturile proprii.
Art. 46
Finantarea necesara producerii si difuzarii emisiunilor radiofonice si de
televiziune adresate strainatatii, precum si dezvoltarii acestei activitati, se
asigura din fondurile alocate de la bugetul de stat.
Sumele necesare se evidentiaza separat in bugetul fiecarei societati, pe
baza programelor stabilite de comun acord cu consiliul prevazut la art. 40.
Art. 47
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune se
pot asocia intre ele sau cu terti in vederea realizarii de activitati comune
care prezinta interes pentru asociati, fara a se modifica prin aceasta statutul
juridic al serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune.
Art. 48
Utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat, pentru Societatea
Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune, este supusa
controlului Curtii de Conturi.
Curtea de Conturi poate cere, ori de cate ori considera necesar, rapoarte
cu privire la utilizarea fondurilor prevazute la alin. 1, precum si cu privire
la indeplinirea obligatiilor financiare fata de bugetul de stat.
CAP. 5
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 49
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi se
constituie Consiliul de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune si
Consiliul de administratie al Societatii Romane de Televiziune si se numesc
presedintii acestora.
Art. 50
Studiourile teritoriale ale Societatii Romane de Radiodifuziune si ale
Societatii Romane de Televiziune se reorganizeaza si trec, pe baza de protocol,
in termen de 60 de zile, ca unitati fara personalitate juridica, in structura
fiecarei societati, potrivit obiectului lor specific de activitate.
Art. 51
Dupa 60 de zile de la constituirea consiliilor de administratie ale celor
doua societati, acestea vor prezenta spre avizare comisiilor pentru cultura,
arta si mijloace de informare in masa ale Parlamentului regulamentele de
organizare si functionare, inclusiv regulamentul privind pastrarea, arhivarea,
accesul si schimburile documentare si patrimoniale cu societati similare din
tara si din strainatate.
Art. 52
Consiliul de administratie al Societatii Romane de Radiodifuziune si cel al
Societatii Romane de Televiziune prezinta anual Parlamentului, sau cand acesta
hotaraste, rapoarte asupra activitatii desfasurate in anul precedent si cu
privire la programul de activitate pentru anul in curs.
Art. 53
Obligatiile financiare ale Radioteleviziunii Romane, pana la intrarea in
vigoare a prezentei legi, rezultate din inchirierea emitatoarelor,
radioreleelor si circuitelor video si fonice, se acopera de la bugetul de stat,
din fondul de rezerva bugetara aflat la dispozitia Guvernului si din venituri
suplimentare.
Art. 54
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.
Bunurile Radioteleviziunii Romane se preiau de catre Societatea Romana de
Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune, pe baza de proces-verbal,
in termen de 90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Decretul-lege nr.
136/1990 privind unele masuri referitoare la Radioteleviziunea Romana, Decretul
nr. 29/1975 privind acordarea unor indemnizatii speciale, precum si orice alte
dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor si de Senat in sedinta
comuna din 19 aprilie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) si
ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, a fost reexaminata de Camera
Deputatilor in sedinta din 6 iunie 1994 si de Senat in sedinta din 8 iunie
1994, precum si in sedinta comuna a celor doua Camere din data de 17 iunie
1994, potrivit art. 145 din Constitutia Romaniei, in urma Deciziei Curtii
Constitutionale nr. 48 din 17 mai 1994.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
PRESEDINTELE SENATUI
prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN
ANEXA 1
SOCIETATEA ROMANA DE RADIODIFUZIUNE
SITUATIA CLADIRILOR SI A TERENURILOR
----------------------------------------------------------------------------
Localitatea Adresa imobilului Actualul detinator
----------------------------------------------------------------------------
1 2 3
----------------------------------------------------------------------------
A. Bucuresti 1. Str. General Berthelot nr. 60 - 64 Radiodifuziunea
Sediul Radiodifuziunii, format din Romana
3 corpuri si sala de concerte:
- corpul A 8.530 mp - 2 subsoluri,
parter si 6 etaje
- corpul B 6.436 mp - subsol, parter
si 10 etaje
- corpul C 5.914 mp - subsol, parter
si 6 etaje
- corpul vechi 4.692 mp - subsol,
parter si 4 etaje
- sala de concerte 10.530 mp - subsol,
parter si etaj
Teren 9.200 mp
2. Str. General Berthelot nr. 71
- Cladire formata din subsol, parter
si 2 etaje
- Magazie si baraca metalica
Teren 585 mp
3. Str. Stirbei Voda
- Cladire cu o suprafata construita
de 35.000 mp si o suprafata
desfasurata de 151.800 mp
4. Str. Plevnei nr. 20 bis
- Cladire garaj cu suprafata
desfasurata de 1.594 mp
Teren 1.776 mp
5. Str. Buzesti nr. 26
- Cladire formata din 3 corpuri:
- corpul A - 21 mp cladire
- corpul B - 314 mp magazii
- corpul C - 112 mp magazii
Teren 1.059 mp
B. Cluj-Napoca 1. Str. Donath nr. 160 Studioul de
- Cladire compusa din subsol, Radiodifuziune si
parter si etaj Televiziune Cluj
- Garaj
Teren 10.178 mp
C. Constanta 1. Vila nr. 1 Mamaia Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune
parter si etaj Constanta
Teren 1.674 mp
D. Craiova 1. Str. Stirbei Voda nr. 3 Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune
parter si etaj cu o suprafata Craiova
construita de 425 mp
- Garaj de 119 mp
- Cladire cu dependinte si subsol
de 84 mp
- Cabina portar, in suprafata de
7 mp si un foisor de 2,6 mp
Teren 1.640 mp
2. Str. Lotrului nr. 6
- Garaj
Teren 315,6 mp
E. Iasi 1. Str. Lascar Catargi nr. 44 Studioul de
- Cladire cu subsol si parter Radiodifuziune si
- Doua garaje Televiziune Iasi
(spatii de emisie
Teren 1.387 mp si de productie si
2. Str. Pinului nr. 6 spatii redactionale)
- Garaj
Teren 295 mp
F. Timisoara 1. Str. Pestalozzi nr. 14 Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune
parter si 4 etaje in suprafata Timisoara
de 1.000 mp
- Garaj anexa de 252 mp
- Platforma garaj auto de 980 mp
Teren 4.291 mp
G. Targu Mures 1. B-dul 1 Decembrie 1918 nr. 109 Studioul de
- Cladire compusa din parter si etaj, Radiodifuziune
cu o suprafata de 1.392 mp Targu Mures
- Garaj in suprafata de 117 mp
- Magazie cu o suprafata de 56 mp
- Cabina portar, cu o suprafata
de 4 mp
Teren 2.859 mp
----------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
SOCIETATEA ROMANA DE TELEVIZIUNE
SITUATIA CLADIRILOR SI A TERENURILOR
---------------------------------------------------------------------------
Localitatea Adresa imobilului Actualul detinator
---------------------------------------------------------------------------
1 2 3
---------------------------------------------------------------------------
A. Bucuresti 1. Calea Dorobantilor nr. 191 Televiziunea
- Centrul de televiziune format din: Romana
- blocul redactional cu subsol,
parter si 13 etaje
- corp studiouri cu subsol, parter
si 2 etaje
- corp ateliere cu subsol, parter
si 2 etaje
- corp film cu subsol si parter
- baza de transmisii exterioare,
cu subsol
- corp birou informatii
- cabina poarta
Teren 68.102 mp
2. Str. Moliere nr. 2
- Corp administratie
- Corp B - cladire studiouri
- Corp C - cladire depozite
- Corp D - cladire redactional
si garaj
Teren 12.100 mp
3. Str. Sergiu nr. 36
- Corp cladire autobaza cu subsol
si parter
Teren 2.795 mp
4. Sos. Pipera nr. 63 - 65
Teren 50.000 mp
B. Sectorul 1. Str. Sabarului nr. 2 Televiziunea Romana
agricol - Arhiva de filme si benzi magnetice (parter si 2 etaje)
Ilfov - Cladire cu parter si 3 etaje si Radiodifuziunea
Teren 778 mp Romana (un etaj)
C. Cluj-Napoca 1. Str. Donath nr. 107 Studioul de
Teren 5.000 mp Radiodifuziune si
Televiziune Cluj
D. Iasi 1. Str. Lascar Catargi nr. 33 Studioul de
- Cladire cu parter si 2 etaje Radiodifuziune si
Teren 4.800 mp Televiziune Iasi
(spatii de emisie
si de productie
Televiziune, spatii
redactionale,
administratie Radio
si Televiziune)
2. Str. Lascar Catargi nr. 47
- Trei garaje
Teren 410 mp