LEGE
Nr. 41 din 17 iunie 1994 * Republicata
privind organizarea si functionarea Societatii Romane de Radiodifuziune si
Societatii Romane de Televiziune
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 636 din 27 decembrie 1999
*) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 124 din 22 iunie 1998,
publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 22 iunie
1998, dandu-se textelor o noua numerotare.
Legea nr. 41 din 17 iunie 1994 a fost publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 153 din 18 iunie 1994 si a mai fost modificata prin
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 89 din 24 decembrie 1997, publicata in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 378 din 29 decembrie 1997
(aprobata prin Legea nr. 69 din 2 aprilie 1998, publicata in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 7 aprilie 1998).
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
Se infiinteaza Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de
Televiziune, ca servicii publice autonome de interes national, independente
editorial, prin reorganizarea Radioteleviziunii Romane.
Art. 2
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
sunt persoane juridice, au sediul in municipiul Bucuresti si isi desfasoara
activitatea sub controlul Parlamentului, in conditiile prezentei legi si in
conformitate cu conventiile internationale la care Romania este parte.
Art. 3
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
au obligatia sa asigure, prin intreaga lor activitate, pluralismul, libera
exprimare a ideilor si opiniilor, libera comunicare a informatiilor, precum si
informarea corecta a opiniei publice.
(2) Continutul programelor Societatii Romane de Radiodifuziune si
Societatii Romane de Televiziune trebuie sa raspunda standardelor profesionale
in materie.
Art. 4
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de
Televiziune, ca servicii publice in realizarea obiectivelor generale de
informare, educatie, divertisment, sunt obligate sa prezinte, in mod obiectiv,
impartial, realitatile vietii social-politice si economice interne si
internationale, sa asigure informarea corecta a cetatenilor asupra treburilor
publice, sa promoveze, cu competenta si exigenta, valorile limbii romane, ale
creatiei autentice culturale, stiintifice, nationale si universale, ale
minoritatilor nationale, precum si valorile democratice, civice, morale si
sportive, sa militeze pentru unitatea nationala si independenta tarii, pentru
cultivarea demnitatii umane, a adevarului si justitiei.
(2) In indeplinirea atributiilor pe care le au, Societatea Romana de
Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune trebuie sa respecte principiile
ordinii constitutionale din Romania.
Art. 5
(1) Programele Societatii Romane de Radiodifuziune si ale Societatii Romane
de Televiziune nu trebuie sa serveasca sub nici un motiv ca mijloace de
defaimare a tarii si a natiunii, sa nu indemne la razboi de agresiune, la ura
nationala, rasiala, de clasa sau religioasa, sa nu incite la discriminare, la
separatism teritorial sau la violenta publica, sa nu propage manifestarile
obscene, contrare bunelor moravuri.
(2) Emisiunile care, prin continutul lor, ameninta dezvoltarea psihomorala
sau fizica a copiilor si a tinerilor nu vor fi difuzate intre orele 5,00 -
24,00.
(3) Minorii cu comportament deficitar sau persoanele prezumate ca au
savarsit incalcari ale legii vor putea fi prezentate astfel incat imaginile sa
nu permita identificarea lor. Exploatarea vizuala a deficientelor psihosomatice
ale persoanelor prezentate in emisiunile de televiziune este interzisa.
(4) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
trebuie sa rezerve o parte din spatiul de emisie partidelor politice
reprezentate in Parlament. Timpul afectat partidelor politice nu poate depasi o
sutime din intregul timp de emisie saptamanal. Repartizarea timpului de emisie
pe partide politice se face in raport cu ponderea reprezentantilor acestora in
Parlament, luandu-se in calcul o unitate de timp pentru fiecare parlamentar,
inclusiv pentru reprezentantii minoritatilor nationale.
(5) Programele nu trebuie sa prejudicieze demnitatea, onoarea, viata particulara
a persoanei si nici dreptul la propria imagine.
Art. 6
(1) Difuzarea reclamelor de catre serviciile publice de radiodifuziune si
de televiziune se poate face numai prin contract incheiat cu beneficiarul
reclamei, producatorul programului publicitar sau reprezentantii autorizati ai
acestora, in conditiile stabilite de normele obligatorii*) elaborate de
Consiliul National al Audiovizualului, publicate in Monitorul Oficial al
Romaniei.
(2) Nerespectarea normelor stabilite de Consiliul National al
Audiovizualului privind realizarea publicitatii in cadrul programelor de
radiodifuziune si de televiziune se sanctioneaza potrivit Legii audiovizualului
nr. 48/1992.
------------
*) Normele obligatorii, in forma revizuita, au fost publicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 290 din 7 august 1998.
Art. 7
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
vor promova si vor incuraja difuzarea de creatii audiovizuale romanesti.
(2) In termen de cel mult 4 ani de la intrarea in vigoare a prezentei legi
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune vor
rezerva creatiilor europene un procentaj majoritar al timpului de emisie, in
calculul caruia nu vor intra emisiunile informative si sportive, jocurile,
publicitatea si serviciile de teletext.
(3) Din creatia europeana difuzata cel putin 30% va fi creatie romaneasca,
inclusiv creatii specifice minoritatilor nationale.
(4) Din creatia romaneasca cel putin 35% va fi creatie culturala.
(5) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
vor rezerva, in conditiile alin. (2) - (4), cel putin 10% din timpul lor de
emisie creatiilor realizate de producatorii independenti, din tara sau din
strainatate.
(6) Aplicarea prevederilor alin. (2) - (5) se va face treptat, in etape ale
caror termene vor fi stabilite de Consiliul National al Audiovizualului.
Art. 8
(1) Autonomia si independenta editoriala a serviciilor publice de
radiodifuziune si de televiziune sunt garantate prin lege, iar programele
acestora sunt ocrotite de orice ingerinte ale autoritatilor publice, precum si
de influentele oricaror partide, formatiuni social-politice, sindicale,
organisme comerciale si economice sau grupuri de presiune.
(2) Nu constituie ingerinte aplicarea normelor obligatorii stabilite de
Consiliul National al Audiovizualului, in conditiile Legii audiovizualului nr.
48/1992.
(3) Retelele si echipamentele de comunicatii, care constituie suport tehnic
pentru transmiterea programelor nationale ale serviciilor publice de
radiodifuziune si de televiziune, sunt puse la dispozitie Societatii Romane de
Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune, pe intreaga perioada de
difuzare, pe baza de contract.
Art. 9
Serviciile publice de radiodifuziune si de televiziune sunt obligate sa
transmita, cu prioritate si in mod gratuit, comunicatele sau mesajele de
interes public primite de la Parlament, Presedintele Romaniei, Consiliul Suprem
de Aparare a Tarii sau de la Guvern.
Art. 10
(1) Personalul de specialitate din serviciile publice de radiodifuziune si
de televiziune se afla, pe toata durata contractului de munca, sub protectia
prezentei legi.
(2) Categoriile de persoane care se bucura de statutul ziaristului de
radiodifuziune si, respectiv, de statutul ziaristului de televiziune, pe toata
durata contractului de munca, se stabilesc prin regulamentul de organizare si
functionare a fiecarei societati.
(3) Statutele cuprinzand drepturile si obligatiile ziaristilor vor fi
elaborate de o comisie paritara, formata din membri ai fiecarui consiliu de
administratie si din delegati ai plenului realizatorilor de emisiuni de radio
si de televiziune, si vor fi aprobate de consiliile de administratie ale societatilor
pe baza avizului comisiilor parlamentare de resort.
(4) Comisia isi alege un presedinte, iar in cazul in care acesta nu este
ales in termen de 15 zile, el va fi desemnat de comisiile parlamentare de
specialitate reunite.
(5) Statutele vor cuprinde in mod obligatoriu norme care sa garanteze:
a) apararea ziaristilor si a celorlalti realizatori de emisiuni fata de
incercarile de a li se stirbi independenta profesionala si de a li se leza
drepturile;
b) participarea la luarea deciziilor care privesc statutele ziaristilor si
ale celorlalti realizatori de emisiuni;
c) ascultarea persoanei in cauza, in situatia in care urmeaza sa ii fie
aplicate sanctiuni prevazute de lege sau de statut;
d) exercitarea profesiei de ziarist si de realizator de emisiuni in
conditii de raspundere profesionala, morala sau juridica, dupa caz;
e) solutionarea divergentelor privitoare la aplicarea statutului de catre o
instanta interna de arbitraj.
Art. 11
(1) In sensul prezentei legi, face parte din personalul de specialitate
orice persoana care realizeaza, produce, redacteaza, elaboreaza sau coordoneaza
emisiuni ori programe sau care are o participare directa si cu continut creator
la realizarea acestora. Prin statutele proprii, cele doua societati vor
nominaliza functiile care se incadreaza in prevederile prezentului alineat.
(2) Pe durata angajarii personalul prevazut la alin. (1) nu poate ocupa sau
exercita alte functii, cu exceptia celor didactice, decat cu acordul
comitetului director al serviciului public in care lucreaza.
Art. 12
(1) Creatia audiovizuala urmeaza regimul general al legislatiei privind
dreptul de autor si drepturile conexe.
(2) Materialele create in calitate de salariat al serviciului public,
destinate elaborarii sau realizarii de emisiuni ori de programe, pot fi
folosite in afara societatii numai cu aprobarea scrisa a persoanelor autorizate
din serviciul public respectiv.
Art. 13
(1) Personalul de specialitate prevazut la art. 11 nu poate face parte din
partide sau din alte formatiuni politice si este obligat sa pastreze
echidistanta politica in intreaga sa activitate profesionala, asigurand
respectarea diversitatii de opinii.
(2) Salariatii prevazuti la alin. (1) nu pot face parte din conducerea altor
societati de radiodifuziune sau de televiziune si nici nu pot cumula functii de
executie in cadrul acestora.
(3) Salariatii prevazuti la alin. (1) pot colabora la alte societati de
radiodifuziune sau de televiziune numai cu acordul comitetului director al
serviciului public in care lucreaza.
(4) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) si (2) se sanctioneaza cu
desfacerea disciplinara a contractului individual de munca sau, dupa caz, cu
destituirea din functie.
(5) Daca prin nerespectarea dispozitiilor alin. (1) si (2) s-a cauzat o
paguba societatii in care lucreaza, salariatul va fi obligat la repararea
acesteia potrivit legii.
(6) Modul in care vor fi aduse la indeplinire dispozitiile prezentului
articol va fi prevazut in regulamentul de organizare si functionare a fiecarei
societati.
Art. 14
(1) Stirile si informatiile trebuie difuzate in mod fidel, iar comentarea
lor trebuie facuta cu obiectivitate, fara nici o influenta din partea
autoritatilor publice sau a altor persoane juridice de drept public, privat ori
a unor persoane fizice.
(2) Stirile si informatiile care urmeaza sa fie difuzate sub forma de texte
sau imagini trebuie sa fie verificate. Sensul lor nu trebuie sa fie deformat
sau fabricat prin modul de formulare, titluri sau comentarii.
(3) Raspunderea pentru informatia sau pentru creatia adusa la cunostinta
publica revine, dupa caz, in conditiile legii, realizatorului de emisiuni sau
de programe, autorului, precum si serviciului public de radiodifuziune,
respectiv de televiziune.
(4) Stirile sau informatiile difuzate, care, ulterior, se dovedesc
inexacte, trebuie rectificate in conditii similare difuzarii.
(5) Difuzarea unor informatii prin care se lezeaza drepturile sau
interesele legitime ale unei persoane fizice sau juridice ii da dreptul
acesteia sa ceara redactiei de specialitate rectificarea lor, care trebuie sa
aiba loc in termen de 48 de ore de la solicitarea persoanei fizice sau juridice
interesate.
(6) In caz de refuz, persoana care se considera vatamata intr-un drept sau
interes legitim poate cere directorului general al societatii, in cel mult 6
zile dupa expirarea termenului de la alin. (5), acordarea dreptului la replica.
(7) Dreptul la replica va fi difuzat in cadrul aceleiasi emisiuni si la
aceeasi ora la care dreptul sau interesul legitim al persoanei a fost lezat, in
termen de 48 de ore de la solicitarea persoanei in cauza.
(8) Raspunderea pentru difuzarea rectificarii apartine conducatorului
redactiei in cauza, iar raspunderea pentru acordarea dreptului la replica
revine directorului general al societatii.
(9) Nedifuzarea rectificarii si neacordarea dreptului la replica pot face
obiectul sesizarii instantelor judecatoresti.
(10) Celelalte cazuri privind dreptul la replica se exercita conform
normelor obligatorii*) stabilite de Consiliul National al Audiovizualului,
publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.
(11) Caracterul confidential al surselor de informare a personalului de
specialitate este garantat prin lege.
(12) Dezvaluirea acestor surse, motivata prin incalcarea interesului
public, poate fi facuta numai in baza dispozitiei emise de o instanta
judecatoreasca.
(13) In exercitarea atributiilor profesionale de catre ziaristi si alti
realizatori de emisiuni, informatiile nu pot fi obtinute decat prin mijloace
legale si morale, iar utilizarea acestora nu poate fi facuta in scop personal.
------------
*) Normele obligatorii au fost publicate in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 303 din 22 decembrie 1993.
CAP. 2
Obiectul de activitate
Art. 15
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au,
fiecare dupa profilul sau, ca obiect de activitate:
a) realizarea programelor de radiodifuziune sau de televiziune in limba
romana, in limbile minoritatilor nationale sau in alte limbi, cu scop
informativ, cultural, educativ si de divertisment;
b) difuzarea programelor prin statii de emisie si linii pentru transmiterea
programelor, aflate in proprietate, sau prin inchirierea retelelor de
telecomunicatii audiovizuale, radioelectrice, inclusiv prin satelit, cablu sau
alte mijloace tehnice;
c) organizarea si realizarea, in studiourile proprii sau in colaborare cu
alti parteneri interni sau externi, de programe radiofonice, de televiziune,
inregistrari pe discuri, pe suport magnetic, filme artistice de televiziune,
seriale de televiziune, filme documentar-stiintifice, necesare programelor
proprii si pentru schimb cu organizatii similare din tara si din strainatate
sau pentru valorificare;
d) desfasurarea activitatii de impresariat pentru propriile formatii
artistice, organizarea de concerte, festivaluri si spectacole cu public, precum
si concursuri cu formatii artistice proprii sau in colaborare cu alti artisti,
inclusiv concursuri si jocuri de inteligenta sau de noroc, incheierea de
contracte cu artisti si impresari romani sau straini, pentru emisiunile,
concertele si spectacolele pe care le organizeaza, platind onorarii si
efectuand incasari in conditiile legii;
e) realizarea de activitati publicitare prin emisiunile si publicatiile
proprii, pentru beneficiari din tara si din strainatate;
f) organizarea activitatii de documentare in problemele specifice, editarea
si transmiterea spre difuzare a programelor, materialelor publicitare si a
altor publicatii legate de activitatea radiofonica si de televiziune;
g) realizarea de emisiuni in sprijinul procesului de formare a tineretului
sub aspect instructiv-educativ, moral-religios si patriotic, in colaborare cu
persoane juridice de drept public, persoane juridice de drept privat si
persoane fizice;
h) efectuarea activitatii de cercetare si proiectare, precum si de lucrari
specifice tehnicii audio si video, pentru nevoile proprii sau ale altor
beneficiari din tara sau din strainatate, urmarirea rezultatelor cercetarii
stiintifice si valorificarea acestora in conditiile legii, promovarea
progresului tehnic si stiintific in activitatea societatii;
i) efectuarea direct, in conditiile legii, in domeniul de activitate, de
operatiuni de comert exterior si de plati in lei si in valuta;
j) organizarea coproductiilor cu parteneri externi in domeniul unor
programe radiofonice si de televiziune si realizarea productiei, prelucrarii,
schimbului, exportului si importului de filme ori programe pentru programele de
televiziune sau de radiodifuziune, dupa caz;
k) reprezentarea in relatiile cu organismele internationale de profil la
care Romania este parte, incheierea conventiilor si stabilirea relatiilor de
colaborare cu organizatiile de radiodifuziune si de televiziune din alte tari;
l) realizarea si trimiterea in strainatate, in vederea difuzarii, potrivit
acordurilor incheiate cu organizatii similare, a programelor radiofonice, de
televiziune si film;
m) organizarea de schimburi de realizatori de emisiuni si de corespondenti
cu organizatii de radiodifuziune si de televiziune din alte tari, oferind
posibilitatea unei informari reciproce directe asupra realitatilor din Romania
si din tarile respective;
n) pastrarea si arhivarea inregistrarilor audiovizuale si a documentelor
care prezinta interes pentru patrimoniul national; perioadele de pastrare si
conditiile de arhivare si de acces la inregistrarile si documentele arhivate se
vor stabili prin regulamentele de organizare si functionare a celor doua
societati, in conditiile legii;
o) orice alte activitati stabilite potrivit legii.
Art. 16
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
elaboreaza si transmit spre difuzare programe in limba romana si in alte limbi,
adresate ascultatorilor si telespectatorilor din intreaga lume, pentru a
promova imaginea Romaniei si politica sa interna si externa.
(2) In acest scop, in cadrul Societatii Romane de Radiodifuziune si al
Societatii Romane de Televiziune functioneaza departamente de emisiuni pentru
strainatate.
Art. 17
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune au
urmatoarele drepturi:
a) sa utilizeze retelele proprii de emitatoare si relee, precum si cele
puse la dispozitie prin inchiriere;
b) sa transmita sau sa inregistreze, fara plata, dezbateri publice ale
autoritatilor publice, mitinguri, demonstratii, manifestatii si alte evenimente
sau actiuni la care accesul publicului este neingradit. Transmiterea
radiofonica ori prin televiziune sau inregistrarea in vederea transmisiei, fara
plata, a operelor de orice fel din salile de spectacol sau din locurile publice
in care acestea sunt reprezentate, executate sau expuse, precum si a
manifestarilor culturale, artistice si sportive se poate face in scop
informativ numai o singura data, cu o durata de cel mult 3 minute, cu conditia
respectarii legislatiei privind dreptul de autor si drepturile conexe;
c) sa inregistreze si sa foloseasca in programele lor creatiile culturale
din toate domeniile, cu respectarea legislatiei privind dreptul de autor si
drepturile conexe;
d) sa stabileasca, in conditiile legii, preturile si tarifele in lei si in
valuta pentru activitatile si serviciile pe care le presteaza, in domeniul
specific al activitatii pe care o desfasoara, cu exceptia taxelor de abonament;
e) sa organizeze retele proprii de corespondenti in tara si in strainatate.
CAP. 3
Organizare si functionare
Art. 18
(1) Conducerea serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune, in
cadrul fiecarei societati, este asigurata de:
a) consiliul de administratie;
b) directorul general;
c) comitetul director.
(2) Consiliul de administratie se organizeaza pentru fiecare societate si
este compus din 13 persoane, dintre care una indeplineste functia de
presedinte.
(3) Presedintele consiliului de administratie este directorul general al
societatii.
(4) Consiliul de administratie isi desfasoara activitatea in baza
propriului regulament de organizare si functionare.
Art. 19
(1) Membrii Consiliului de administratie al Societatii Romane de
Radiodifuziune, respectiv al Societatii Romane de Televiziune, sunt desemnati
prin votul majoritatii deputatilor si senatorilor in sedinta comuna a celor
doua Camere.
(2) Listele de candidati se inainteaza birourilor permanente ale celor doua
Camere, dupa cum urmeaza:
a) grupurile parlamentare reunite din cele doua Camere inainteaza propuneri
pentru 8 locuri, potrivit configuratiei politice si ponderii lor in Parlament;
b) Presedintele Romaniei, pentru un loc;
c) Guvernul, pentru un loc;
d) personalul angajat al fiecarei societati desemneaza, prin vot secret,
candidatii pentru doua locuri, in cadrul unui scrutin organizat de conducerea
societatii respective;
e) grupurile parlamentare ale minoritatilor nationale, pentru un loc.
(3) Propunerile facute vor nominaliza candidatul pentru postul de titular,
precum si candidatul pentru postul de supleant si se inainteaza birourilor
permanente ale celor doua Camere in termen de 15 zile de la declansarea
procedurii de numire.
(4) Birourile permanente ale celor doua Camere inainteaza listele de
candidati comisiilor permanente de specialitate, in vederea audierii acestora
in sedinta comuna.
(5) In urma audierii, comisiile permanente de specialitate vor intocmi un
aviz comun consultativ, motivat, pe care il vor prezenta in sedinta Camerei
Deputatilor si a Senatului, insotit de cate o lista de candidati propusi pentru
posturile de titulari si de cate o lista de candidati propusi pentru posturile
de supleanti, dar nu mai putin de 9 pentru fiecare societate in parte, conform
structurii prevazute la alin. (2). In situatia in care nu s-au facut
propunerile in termenul prevazut la alin. (3), consiliul de administratie
functioneaza valabil in componenta a cel putin 9 membri validati.
(6) Listele de candidati se supun in intregime votului in sedinta comuna a
Camerei Deputatilor si Senatului si se aproba cu votul majoritatii deputatilor
si senatorilor. Votul este secret si se exprima cu bile.
(7) Presedintele Consiliului de administratie al Societatii Romane de
Radiodifuziune, respectiv al Societatii Romane de Televiziune, se numeste de
catre Parlament, in sedinta comuna, dintre membrii titulari ai consiliilor, la
propunerea comisiilor permanente de specialitate, cu respectarea procedurilor
de audiere si de vot prevazute in acest articol. In vederea propunerii,
comisiile permanente de specialitate vor examina cu prioritate, in termen de 7
zile, candidatul recomandat de catre membrii titulari ai consiliilor de
administratie. Audierea candidatului se face de catre comisii, in prezenta
membrilor consiliului de administratie respectiv.
Art. 20
(1) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pe o perioada de 4
ani.
(2) Membrii Parlamentului si ai Guvernului nu pot face parte din consiliile
de administratie ale celor doua societati.
(3) Comisiile permanente de specialitate, reunite, ale celor doua Camere
pot propune, cu votul majoritatii membrilor plenului Parlamentului, demiterea
oricarui membru al consiliului de administratie, a carui activitate este
necorespunzatoare. Parlamentul decide prin votul majoritatii. Locul devenit vacant
in acest mod sau din orice alt motiv se ocupa de catre supleantul titularului.
(4) In cazul in care locul vacant nu poate fi ocupat de supleant, cei
prevazuti la art. 19 alin. (2) vor face o propunere de inlocuire, care urmeaza
sa fie supusa votului, in conditiile in care s-a facut numirea initiala.
Mandatul membrilor astfel numiti expira o data cu mandatul intregului consiliu
de administratie.
(5) Locurile vacante in consiliul de administratie al fiecarei societati
sunt anuntate public in termen de 15 zile.
Art. 21
(1) In situatia in care procedura de numire a consiliului de administratie
nu este definitivata de catre Parlament in decursul legislaturii in care a fost
declansata, dupa constituirea noului Parlament aceasta se va relua.
(2) Daca, din cauza situatiei prevazute la alin. (1), consiliul de
administratie caruia ii expira mandatul nu poate fi inlocuit, acestuia i se
prelungeste mandatul pana la numirea noului consiliu de administratie.
(3) Cand situatia prevazuta la alin. (1) intervine intr-un moment in care,
din diferite motive, nu exista nici consiliu de administratie, nici presedinte
legal numit, Parlamentul, la propunerea comisiilor permanente de specialitate,
numeste un director interimar, cu mandat bine definit.
(4) Prelungirea mandatului sau durata interimatului nu poate fi mai mare de
6 luni.
Art. 22
Presedintele si membrii consiliului de administratie depun in fata
Parlamentului urmatorul juramant: "Jur sa respect Constitutia si legile
tarii, sa apar interesele Romaniei, drepturile si libertatile fundamentale ale
cetatenilor, sa-mi indeplinesc cu onoare, constiinta si fara partinire
atributiile ce-mi revin potrivit functiei si sa pastrez secretul profesional.
Asa sa-mi ajute Dumnezeu!"
Art. 23
(1) Membrii consiliului de administratie, care au calitatea de salariati ai
Societatii Romane de Radiodifuziune sau, dupa caz, ai Societatii Romane de
Televiziune, isi pastreaza toate drepturile si obligatiile ce decurg din
aceasta calitate, mai putin dreptul de a detine in acelasi timp si functii de
conducere in societatea respectiva.
(2) Directorul general al Societatii Romane de Radiodifuziune, precum si
directorul general al Societatii Romane de Televiziune primesc un salariu brut
lunar, asimilat functiei de ministru.
(3) Ceilalti membri ai Consiliului de administratie al Societatii Romane de
Radiodifuziune si, respectiv, al Societatii Romane de Televiziune primesc,
lunar, o indemnizatie reprezentand 25% din salariul brut lunar al directorului
general al societatii respective. Membrii consiliului de administratie au
dreptul la decontarea, in conditiile legii, a cheltuielilor de transport si de
cazare, ocazionate de participarea la sedintele consiliului de administratie.
(4) Membrii consiliului de administratie si membrii comitetului director nu
pot face parte din consiliul de administratie al unei societati comerciale care
are activitate in domeniul audiovizualului si nu pot participa la societati
comerciale cu care Societatea Romana de Radiodifuziune sau, dupa caz,
Societatea Romana de Televiziune intretine relatii de afaceri sau are interese
contrare.
Art. 24
(1) Consiliul de administratie se intruneste lunar si ori de cate ori
interesele societatii o impun.
(2) Consiliul de administratie este convocat de presedinte, care propune
ordinea de zi, sau la solicitarea a cel putin o treime din numarul membrilor
sai.
Art. 25
Pentru adoptarea unor decizii complexe, consiliul de administratie poate
atrage in activitatea de analiza colaboratori externi.
Art. 26
(1) Lucrarile consiliului de administratie sunt conduse de presedinte, iar
in lipsa acestuia, de un alt membru al consiliului, daca a fost desemnat de
presedinte, sau de cel mai in varsta membru al consiliului.
(2) Consiliul de administratie lucreaza legal in prezenta majoritatii
membrilor sai, iar hotararile se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unul
din numarul total al membrilor acestuia. Neintrunirea cvorumului duce la
reprogramarea sedintei, in cel mult 15 zile, cu aceeasi ordine de zi.
(3) In cazul neintrunirii consiliului de administratie la termenul prevazut
la alineatul precedent, presedintele acestuia va informa comisiile pentru
cultura, arta si mijloace de informare in masa ale celor doua Camere asupra
situatiei create. Dupa analizarea sesizarii, comisiile reunite pot propune
plenului Parlamentului inlocuirea unuia sau mai multor membri ai consiliului de
administratie sau dizolvarea acestuia. Propunerile comisiilor vor fi aduse la
cunostinta birourilor permanente ale celor doua Camere in termen de 24 de ore
de la data deciziei, iar in caz de dizolvare, Parlamentul va numi in termen de
60 de zile noul consiliu de administratie.
(4) Presedintele consiliului de administratie dizolvat ramane in functia de
director general pana la numirea noului consiliu de administratie sau pana la
numirea unui director general interimar.
Art. 27
Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
a) aproba conceptia de dezvoltare a societatii si normele privitoare la
strategia si structura programelor; supravegheaza respectarea modului in care
societatea isi indeplineste obligatiile asumate in schema de programe si in
licenta de emisie eliberata de Consiliul National al Audiovizualului;
b) aproba structura organizatorica a societatii, precum si restructurarile
economice si de personal necesare pentru functionarea eficienta a societatii;
c) aproba conditiile de organizare a concursurilor pentru numirea membrilor
comitetului director;
d) aproba reglementari detaliate pentru a preciza functiile serviciului
public, prevazute in aceasta lege si in reglementarile internationale;
e) aproba proiectul bugetului si urmareste executia acestuia; repartizeaza
bugetele unitatilor functionale autonome, dupa aprobare;
f) aproba bilantul si contul de profit si pierderi, anuale, le inainteaza
organelor prevazute de lege si le face publice;
g) aproba, potrivit competentei, investitiile ce urmeaza sa se realizeze de
catre societate;
h) stabileste, in conditiile legii, masuri de extindere sau de restrangere
a activitatii societatii, de infiintare sau de desfiintare a unor activitati
functionale autonome;
i) aproba componenta comitetelor directoare ale unitatilor din structura;
j) aproba regulamentul de organizare si functionare a societatii;
k) prezinta Ministerului Finantelor propuneri de subventii pentru a fi
incluse in bugetul de stat, in vederea aprobarii de catre Parlament;
l) aproba volumul maxim al creditelor bancare;
m) aproba propunerile de modificare a bugetului in limitele veniturilor
proprii;
n) aproba competentele structurilor organizatorice ale societatii privind
angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura, inclusiv investitii,
tranzactii financiare si comerciale, inchirieri de bunuri mobile sau imobile,
in conditiile legii;
o) analizeaza rapoartele curente privind activitatea societatii si aproba
masuri pentru desfasurarea activitatii viitoare;
p) aproba conditiile de colaborare pentru asigurarea pazei obiectivelor si
a bunurilor, stabilite impreuna cu Ministerul de Interne;
q) aproba propunerile comitetului director de participare la realizarea
unor activitati cu alte societati cu capital roman sau strain, de inchiriere a
unor spatii de emisie pe canalele de radio sau de televiziune;
r) aproba propunerile de reprezentare a societatilor nationale de
radiodifuziune si, respectiv, de televiziune, in relatiile cu organismele
internationale, precum si cele privitoare la incheierea conventiilor si la
stabilirea relatiilor de colaborare cu organisme similare din alte tari;
s) aproba propunerile de vanzari si concesionari, potrivit legii;
t) aproba masurile de respectare a dispozitiilor legale privind protectia
mediului inconjurator;
u) prezinta raportul anual catre Parlament si orice alte rapoarte cerute de
comisiile permanente de specialitate ale celor doua Camere;
v) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit prevederilor legale
si regulamentului de organizare si functionare.
Art. 28
Directorul general are urmatoarele atributii si raspunderi:
a) asigura, impreuna cu comitetul director, conducerea curenta a
societatii;
b) dispune, controleaza si raspunde de executarea hotararilor consiliului
de administratie, precum si a conventiilor incheiate de societate;
c) aproba, la propunerea comitetului director, normative, regulamente si
instructiuni de serviciu pentru exploatarea, intretinerea, siguranta in
functionare si utilizarea retelelor proprii de emitatoare si relee, a
echipamentelor din dotare, proiectarea si repararea constructiilor si a tuturor
utilajelor din dotarea societatii, precum si pentru operatiunile comerciale,
financiar-contabile specifice, recrutarea, pregatirea si perfectionarea
personalului;
d) aproba angajarea si concedierea personalului societatii si numeste sefii
departamentelor si conducatorii unitatilor direct subordonate, dupa concurs, in
conditiile legii;
e) aproba, in conditiile legii, angajarea de specialisti, pe termen
limitat, pentru efectuarea de studii, lucrari, determinari si altele asemenea,
necesare societatii;
f) aproba participarea si mandatul delegatiilor la reuniuni interne sau
internationale, intalniri de afaceri sau studii de interes pentru societate;
g) exercita orice alte atributii care ii revin din prevederile legale si
din regulamentul de organizare si functionare aprobat de consiliul de
administratie si aproba orice alte masuri privind activitatea societatii.
Art. 29
Directorul general reprezinta Societatea Romana de Radiodifuziune sau, dupa
caz, Societatea Romana de Televiziune in raporturile cu celelalte organe si
organizatiile din tara, precum si in relatiile internationale si participa, cu
aprobarea si mandatul date de consiliul de administratie, la reuniunile
internationale.
Art. 30
(1) Directorul general poate delega atributiile sale personalului din
subordine, cu exceptia atributiilor prevazute la art. 28 lit. c) si d).
(2) Directorul general interimar are atributiile prevazute la art. 28 - 30.
Numirile si angajarile efectuate de directorul general interimar se fac pe
perioade determinate, pana la limita mandatului acestuia.
Art. 31
Comitetul director al Societatii Romane de Radiodifuziune si, respectiv, al
Societatii Romane de Televiziune este compus din directorul general si din
maximum 7 membri, isi desfasoara activitatea in conformitate cu regulamentul de
organizare si functionare si are urmatoarele atributii:
a) pune in executie hotararile si deciziile consiliului de administratie;
b) elaboreaza si propune spre aprobare consiliului de administratie
strategia de program;
c) avizeaza documentele care se supun hotararii consiliului de
administratie;
d) aproba angajarea si efectuarea de cheltuieli de orice natura si a
tranzactiilor comerciale si financiare, in limita competentelor aprobate de
consiliul de administratie;
e) avizeaza proiectele de norme, normative, regulamente si instructiuni,
care se supun aprobarii directorului general;
f) avizeaza normele de munca, normativele de personal, functiile si
meseriile necesare, care se aproba de consiliul de administratie;
g) asigura respectarea dispozitiilor legale privind paza bunurilor;
h) asigura respectarea dispozitiilor legale privind protectia mediului;
i) exercita orice alte atributii care ii revin potrivit prevederilor legale
si regulamentului de organizare si functionare.
Art. 32
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune
pot avea in structura lor studiouri teritoriale si alte unitati functionale
autonome fara personalitate juridica, necesare realizarii obiectului specific
de activitate, carora li se acorda competente in domeniul tehnic, economic,
comercial, administrativ, financiar, precum si delegare in probleme juridice.
(2) Studiourilor teritoriale li se atribuie frecvente cu acoperire zonala,
in conditiile legii.
(3) Coordonarea activitatii studiourilor teritoriale in cadrul celor doua
societati se va realiza de catre departamentele distincte apartinand fiecarei
societati in parte.
(4) Unitatile functionale autonome, prevazute la alin. (1), sunt ordonatori
secundari de credite si au dreptul sa realizeze venituri proprii pentru
sustinerea si dezvoltarea activitatii.
Art. 33
Conducerile unitatilor functionale autonome, inclusiv ale studiourilor
teritoriale, raspund in fata consiliului de administratie al societatii
respective de indeplinirea tuturor atributiilor incredintate de acesta prin
hotarari, regulamente si decizii de delegare.
Art. 34
Atributiile departamentelor, directiilor si ale celorlalte compartimente,
precum si ale unitatilor autonome componente se stabilesc prin regulamente
aprobate de consiliile de administratie ale celor doua societati.
Art. 35
(1) Conducerea studiourilor teritoriale si a celorlalte unitati functionale
autonome este asigurata de comitete directoare proprii, numite de consiliul de
administratie al societatii respective, in limitele competentelor care le-au
fost delegate.
(2) Daca studiourile teritoriale au si emisiuni in limbile minoritatilor
nationale, comitetele directoare ale acestora vor cuprinde reprezentanti ai
realizatorilor acestor emisiuni.
Art. 36
(1) Salariile de baza si celelalte drepturi de personal pentru salariatii
Societatii Romane de Radiodifuziune si ai Societatii Romane de Televiziune se
negociaza prin contracte colective si individuale de munca, incheiate in
conditiile legii.
(2) Salariile se compenseaza si se indexeaza cu procentul stabilit prin hotarare
a Guvernului pentru regiile autonome si societatile comerciale, in raport cu
posibilitatile financiare ale fiecarei societati.
CAP. 4
Activitatea financiara
Art. 37
(1) Patrimoniul Societatii Romane de Radiodifuziune, precum si cel al
Societatii Romane de Televiziune se preiau de la Radioteleviziunea Romana pe
baza de protocol ce se va incheia in termen de 30 de zile de la numirea
consiliului de administratie, potrivit bilantului special incheiat.
(2) Cladirile, spatiile si terenurile proprietate de stat, care sunt in
prezent utilizate de Radiodifuziune, Televiziune si studiourile teritoriale,
precum si alte bunuri aflate in folosinta, cu titlu legal, prevazute in anexele
nr. 1 si 2, trec in folosinta si in administrarea Societatii Romane de
Radiodifuziune sau, dupa caz, ale Societatii Romane de Televiziune.
(3) Bunurilor prevazute la alin. (2), care fac parte din patrimoniul
cultural national, li se aplica legislatia nationala din domeniu.
Art. 38
(1) Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de
Televiziune, fiecare in parte, administreaza bunurile din patrimoniul lor sau,
dupa caz, dispun de acestea sub control parlamentar.
(23 Programele 1 si 2 ale Televiziunii Romane, precum si programele
Radiodifuziunii Romane, existente la data publicarii prezentei legi in
Monitorul Oficial al Romaniei, se constituie in servicii publice, ca posturi
nationale de radiodifuziune si de televiziune.
Art. 39
(1) Sursele financiare ale celor doua societati se constituie din alocatii
de la bugetul de stat, din venituri proprii si din alte surse.
(2) Pentru fondurile primite de la bugetul de stat, directorul general al
Societatii Romane de Radiodifuziune si cel al Societatii Romane de Televiziune
au calitatea de ordonatori principali de credite bugetare, in conditiile legii.
(3) Activitatea financiara a Societatii Romane de Radiodifuziune si a
Societatii Romane de Televiziune se desfasoara pe baza bugetelor proprii.
(4) Conturile de executie a bugetelor celor doua societati vor fi
prezentate Parlamentului o data cu rapoartele anuale, cu avizul comisiilor
pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa, precum si al celor
pentru buget, finante, reunite, ale celor doua Camere ale Parlamentului si vor fi
date publicitatii.
(5) Din veniturile realizate din alte surse, consiliul de administratie
poate hotari utilizarea unor sume pentru dotari si retehnologizare.
Art. 40
(1) Veniturile proprii ale societatilor provin din taxe de abonament de radio
si de televizor, din surse realizate potrivit obiectului de activitate, precum
si din donatii sau sponsorizari.
(2) Posesorii receptoarelor de radio si de televiziune sunt obligati sa
plateasca o taxa de abonament catre serviciile publice de radiodifuziune si de
televiziune.
(3) Abonamentul se obtine pe baza unei cereri-tip care contine si
angajamentul de plata al abonatului. Cererea aprobata are caracterul unui act
autentic ce constituie titlu executoriu si se executa dupa aceeasi procedura ca
si sumele datorate fiscului.
(4) Nivelul taxelor de abonament, pe categorii de platitori, modalitatea de
incasare, precum si faptele care constituie contraventie se stabilesc prin
hotarare a Guvernului.
Art. 41
(1) Prin legea bugetara anuala se aproba fondurile de la bugetul de stat,
alocate Societatii Romane de Radiodifuziune si Societatii Romane de Televiziune
pentru acoperirea unor cheltuieli de dezvoltare, pentru achizitionarea de
echipamente si piese de schimb radio si televiziune, materiale consumabile
necesare desfasurarii activitatii specifice, precum si, integral, fondurile
necesare pentru utilizarea statiilor de emisie, a radioreleelor si a
circuitelor video si fonice, datorate agentilor economici din sistemul
comunicatiilor; pentru asigurarea pazei, ca obiectiv de interes national;
pentru achitarea cotizatiilor cuvenite organizatiilor guvernamentale
internationale.
(2) Celelalte cheltuieli se acopera din veniturile proprii.
Art. 42
(1) Finantarea necesara producerii si difuzarii emisiunilor radiofonice si
de televiziune adresate strainatatii, precum si dezvoltarii acestei activitati
se asigura din fondurile alocate de la bugetul de stat.
(2) Sumele necesare se evidentiaza separat in bugetul fiecarei societati,
pe baza programelor stabilite potrivit legii.
Art. 43
Societatea Romana de Radiodifuziune si Societatea Romana de Televiziune se
pot asocia intre ele sau cu terti in vederea realizarii de activitati comune
care prezinta interes pentru asociati, fara a se modifica prin aceasta statutul
juridic al serviciilor publice de radiodifuziune si de televiziune.
Art. 44
Utilizarea fondurilor Societatii Romane de Radiodifuziune si ale Societatii
Romane de Televiziune este supusa controlului organelor abilitate prin lege,
potrivit provenientei fondurilor respective.
CAP. 5
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 45
Studiourile teritoriale ale Societatii Romane de Radiodifuziune si ale
Societatii Romane de Televiziune se reorganizeaza si trec, pe baza de protocol,
ca unitati fara personalitate juridica, in structura fiecarei societati,
potrivit obiectului lor specific de activitate.
Art. 46
(1) In cadrul activitatii de control parlamentar, prevazut la art. 31 alin.
(5) din Constitutie si la art. 2 din prezenta lege, comisiile parlamentare
pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa ale Camerei Deputatilor
si Senatului au dreptul sa solicite urmatoarele:
a) un raport anual, impreuna cu contul de executie bugetara al fiecarei
societati;
b) rapoarte cu privire la probleme specifice activitatii celor doua
societati;
c) orice fel de informatii si documente privitoare la activitatea celor
doua societati.
(2) In legatura cu cele prevazute la alineatul precedent, comisiile au dreptul
sa faca verificari proprii.
(3) Raportul anual, impreuna cu contul de executie bugetara al fiecarei
societati, va fi depus pana la data de 15 aprilie a anului urmator si, cu
avizul comisiilor pentru cultura, arta si mijloace de informare in masa, vor fi
supuse dezbaterii si aprobarii celor doua Camere reunite.
(4) Rapoartele si informatiile prevazute la alin. (1) lit. b) si c) se vor
solicita prin hotarare a comisiei permanente de specialitate din Senat sau,
respectiv, din Camera Deputatilor, cu referire la abateri grave privind
obiectivele generale ale activitatii celor doua societati si la incalcari ale
deontologiei profesionale.
(5) Rapoartele, informatiile si documentele vor fi depuse in termenele
stabilite de comisii, dar nu mai mari de 10 zile, comisiile avand dreptul sa
decida, cu privire la solutionare.
(6) In cazul nerespectarii termenelor prevazute la alin. (3) si (5),
comisiile reunite pot propune plenului celor doua Camere demiterea
presedintelui consiliului de administratie, care este raspunzator de
intarziere.
(7) Respingerea de catre Parlament a raportului anual atrage demiterea, de
drept, a consiliului de administratie respectiv.
Art. 47
Obligatiile financiare ale Societatii Romane de Radiodifuziune si ale Societatii
Romane de Televiziune, contractate pana la intrarea in vigoare a prezentei legi
si rezultate: din inchirierea emitatoarelor, radioreleelor si a circuitelor
video si fonice, din T.V.A., inclusiv majorarile; din taxe locale, inclusiv
majorarile; pentru asigurarea pazei militare; pentru achitarea cotizatiilor
datorate organismelor internationale; pentru realizarea emisiunilor pentru
strainatate, se acopera de la bugetul de stat, din Fondul de rezerva bugetara
aflat la dispozitia Guvernului.
Art. 48
(1) Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta lege.
(2) Bunurile Radioteleviziunii Romane se preiau de Societatea Romana de
Radiodifuziune si de Societatea Romana de Televiziune, pe baza de
proces-verbal, in termen de 90 de zile de la numirea consiliului de
administratie.
(3) Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Decretul-lege
nr. 136/1990 privind unele masuri referitoare la Radioteleviziunea Romana,
Decretul nr. 29/1975 privind acordarea unor indemnizatii speciale, precum si
orice alte dispozitii contrare.
ANEXA 1
SOCIETATEA ROMANA DE RADIODIFUZIUNE
SITUATIA CLADIRILOR SI A TERENURILOR
______________________________________________________________________________
Localitatea Adresa imobilului Actualul detinator
______________________________________________________________________________
1 2 3
______________________________________________________________________________
A. Bucuresti 1. Str. General Berthelot nr. 60 - 64 Radiodifuziunea Romana
Sediul Radiodifuziunii, format din
3 corpuri si sala de concerte:
- corpul A 8.530 mp - 2 subsoluri,
parter si 6 etaje
- corpul B 6.436 mp - subsol, parter
si 10 etaje
- corpul C 5.914 mp - subsol, parter
si 6 etaje
- corpul vechi 4.692 mp - subsol,
parter si 4 etaje
- sala de concerte 10.530, mp -
subsol, parter si etaj
Teren 9.200 mp
2. Str. General Berthelot nr. 71
- Cladire formata din subsol, parter
si 2 etaje
- Magazie si baraca metalica
Teren 585 mp
3. Str. Plevnei nr. 20 bis
- Cladire garaj cu suprafata
desfasurata de 1.594 mp
Teren 1.776 mp
4. Str. Buzesti nr. 26
- Cladire formata din 3 corpuri:
- corpul A - 21 mp cladire
- corpul B - 314 mp magazii
- corpul C - 112 mp magazii
Teren 1.059 mp
B. Cluj-Napoca 1. Str. Donath nr. 160 Studioul de
- Cladire compusa din subsol, Radiodifuziune si
parter si etaj Televiziune Cluj
- Garaj
Teren 10.178 mp
C. Constanta 1. Vila nr. 1 Mamaia Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune
parter si etaj Constanta
Teren 1.674 mp
D. Craiova 1. Str. Stirbei Voda nr. 3 Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune
parter si etaj, cu o suprafata Craiova
construita de 425 mp
- Garaj de 119 mp
- Cladire cu dependinte si subsol
de 84 mp
- Cabina portar, in suprafata de
7 mp, si un foisor de 2,6 mp
Teren 1.640 mp
2. Str. Lotrului nr. 6
- Garaj
Teren 315,6 mp
E. Iasi 1. Str. Lascar Catargi nr. 44 Studioul de
- Cladire cu subsol si parter Radiodifuziune si
- Doua garaje Televiziune Iasi
Teren 1.387 mp (spatii de emisie si
de productie si spatii
redactionale)
2. Str. Pinului nr. 6
- Garaj
Teren 295 mp
F. Timisoara 1. Str. Pestalozzi nr. 14 Studioul de
- Cladire compusa din demisol, Radiodifuziune si
parter si 4 etaje, in suprafata Studioul de
de 1.000 mp Televiziune Timisoara
- Garaj-anexa de 252 mp (spatii de emisie si
- Platforma garaj auto de 980 mp de productie si spatii
Teren 4.291 mp redactionale)
G. Targu Mures 1. Bd 1 Decembrie 1918 nr. 109 Studioul de
- Cladire compusa din parter si Radiodifuziune si
etaj, cu o suprafata de 1.392 mp Targu Mures
- Garaj in suprafata de 117 mp
- Magazie cu o suprafata de 56 mp
- Cabina portar, in suprafata de
4 mp
Teren 2.859 mp
______________________________________________________________________________
ANEXA 2
SOCIETATEA ROMANA DE TELEVIZIUNE
SITUATIA CLADIRILOR SI A TERENURILOR
______________________________________________________________________________
Localitatea Adresa imobilului Actualul detinator
______________________________________________________________________________
A. Bucuresti 1. Calea Dorobantilor nr. 191 Televiziunea Romana
Centrul de televiziune format din:
- bloc redactional, cu subsol,
parter si 13 etaje
- corp studiouri, cu subsol, parter
si 2 etaje
- corp ateliere, cu subsol, parter
si 2 etaje
- corp film, cu subsol si parter
- baza de transmisii exterioare, cu
subsol
- corp birou informatii
- cabina poarta
Teren 68.102 mp
2. Str. Moliere nr. 2
- Corp administratie
- Corp B - cladire studiouri
- Corp C - cladire depozite
- Corp D - Cladire corp redactional
si garaj
Teren 12.100 mp
3. Str. Sergiu nr. 36
- Corp cladire autobaza, cu subsol
si parter
Teren 2.795 mp
4. Sos. Pipera nr. 63 - 65
Teren 50.000 mp
B. Judetul 1. Str. Sabarului nr. 2 Televiziunea Romana
Ilfov - Arhiva de filme si benzi (parter si 2 etaje) si
magnetice Radiodifuziunea Romana
- Cladire cu parter si 3 etaje (un etaj)
Teren 778 mp
C. Cluj-Napoca 1. Str. Donath nr. 107 Studioul de
Teren 5.000 mp Radiodifuziune si
Televiziune Cluj
D. Iasi 1. Str. Lascar Catargi nr. 33 Studioul de
- Cladire cu parter si 2 etaje Radiodifuziune si
Teren 4.800 mp Televiziune Iasi
2. Str. Lascar Catargi nr. 47 (spatii de emisie si
- Trei garaje de productie
Teren 410 mp televiziune, spatii
redactionale,
administratie radio si
televiziune)
______________________________________________________________________________