LEGE
Nr. 52 din 29 iulie 1991
cu privire la salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 163 din 7 august 1991
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Salarizarea personalului din organele puterii judecatoresti, ale
procuraturii, din notariatele de stat, laboratoarele de criminalistica,
Directia generala a penitenciarelor si unitatile acesteia se face tinind seama
de rolul, importanta si raspunderea care revin in exercitarea fiecarei functii,
potrivit anexelor nr. 1-7, care fac parte integranta din prezenta lege.
Art. 2
Salariile de baza pentru functiile de conducere si functiile de executie de
specialitate din Curtea Suprema de Justitie sint prevazute in anexa nr. 1.
Art. 3
Salariile de baza si indemnizatiile pentru functiile de conducere din
Procuratura Generala si Ministerul Justitiei sint prevazute in anexa nr. 2.
Art. 4
Salariile functiilor de la instantele judecatoresti, unitatile de
procuratura, notariatele de stat, laboratoarele de criminalistica, Directia
generala a penitenciarelor si unitatile acesteia sint cuprinse in anexele nr.
3-7.
Art. 5
Personalul militar din Ministerul Justitiei, cu atributii in domeniul
coordonarii activitatii penitenciarelor, precum si cel din Directia generala a
penitenciarelor si unitatile acesteia este salarizat potrivit prevederilor
legale aplicabile militarilor din Ministerul de Interne.
Art. 6
Salariile de baza pentru personalul de executie sint diferentiate pe
functii si, in cadrul fiecarei functii, pe grade sau trepte profesionale.
Salariile de baza pentru fiecare grad sau treapta sint stabilite pe 3-4
gradatii.
Art. 7
Salariile de baza pentru personalul de conducere sint cele corespunzatoare
functiei de executie, gradului sau treptei profesionale si gradatiei in care
este incadrat, la care se adauga o indemnizatie de conducere, stabilita anual,
care face parte din salariul de baza, diferentiata in raport cu raspunderea
functiei de conducere indeplinite, precum si cu ponderea muncii respective fata
de activitatea de executie pe care o realizeaza.
Art. 8
Pentru rezultate deosebite in activitatea desfasurata, personalul incadrat
pe functii de specialitate poate primi un salariu de merit, mai mare cu pina la
15% fata de cel prevazut la gradatia la care este incadrat.
Persoanele care beneficiaza de salariu de merit si nivelul concret al
acestuia, in limita prevazuta la alin. 1, se stabilesc de colegiile organelor
centrale, atit pentru personalul de specialitate din aparatul propriu, cit si
pentru cel din unitatile exterioare sau subordonate acestora, pe baza unor
criterii elaborate in acest scop de fiecare dintre aceste organe.
Salariul de merit se poate acorda pentru cel mult 5% din numarul
personalului de specialitate pe total minister sau organ central. Activitatea
persoanelor respective se analizeaza in fiecare an si in raport cu rezultatele
obtinute se stabileste mentinerea sau retragerea salariului de merit.
Art. 9
Trecerea personalului in gradatia imediat superioara se face o data pe an
pentru intreg personalul, de regula la inceputul anului bugetar, tinindu-se
seama de calitatile personale concretizate in rezultatele obtinute in
activitatea profesionala, notate cu calificativul "bine" sau
"foarte bine".
Vechimea minima necesara pentru trecerea la gradatia imediat superioara
este de 2 ani. Fac exceptie de la aceasta prevedere persoanele incadrate ca
debutant sau stagiar, la care vechimea minima pentru trecerea la gradatia
imediat superioara este de 1 an.
Art. 10
Avansarea personalului de specialitate, in grade sau trepte profesionale,
se face prin examen, in conditiile legii, in raport cu vechimea minima in
specialitate, competenta profesionala si rezultatele obtinute in activitate.
Incadrarea la avansare se face in toate cazurile la gradatia 1.
Vechimea minima in grad sau treapta profesionala pentru avansarea in gradul
sau treapta imediat superioara este de cel putin 3 ani. Fac exceptie de la
aceasta prevedere persoanele incadrate in functiile prevazute cu salariul de
debutant.
In mod exceptional, pentru persoane cu o competenta profesionala deosebita,
vechimea minima prevazuta la alin. 2 poate fi redusa la jumatate.
Art. 11
Activitatea profesionala se apreciaza anual cu calificativele: "foarte
bine", "bine", "satisfacator" sau "slab".
Art. 12
Persoanele salarizate potrivit prevederilor prezentei legi beneficiaza de un
spor de vechime in munca de pina la 15%, calculat la salariul de baza,
corespunzator timpului efectiv lucrat in program normal de lucru, astfel:
------------------------------------------------------
Transe de vechime in munca Cota procentuala
din salariul
de baza
------------------------------------------------------
- intre 3 si 5 ani 3%
- de la 5 la 10 ani 6%
- de la 10 la 15 ani 9%
- de la 15 la 20 ani 12%
- peste 20 ani 15%
------------------------------------------------------
Sporul de vechime in munca se plateste cu incepere de la 1 al lunii
urmatoare in care s-a implinit vechimea in munca.
Sporul de vechime se ia in calcul la stabilirea pensiei si a
indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca.
Art. 13
Personalul din Directia generala a penitenciarelor si unitatile acesteia
beneficiaza de sporuri pentru activitati ce solicita o incordare psihica foarte
ridicata sau se desfasoara in conditii deosebite de munca.
Locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporurilor
si conditiile de acordare sint prevazute in anexele nr. 6 si 7.
Art. 14
Dispozitiile legale cu privire la premii si celelalte drepturi de personal,
prevazute pentru personalul din unitatile bugetare, se aplica in mod
corespunzator.
Art. 15
Premiul anual poate fi redus sau anulat in cazul salariatilor care, in
cursul anului, au desfasurat o activitate profesionala slaba sau
necorespunzatoare, ori au savirsit abateri pentru care au fost sanctionati
displicinar. Aceste drepturi se anuleaza in cazul salariatilor care au savirsit
fapte in legatura cu serviciul, pentru care au fost condamnati penal, sau care
ii fac necorespunzatori functiei pe care o ocupa.
Art. 16
Acordarea sporurilor si premiilor pentru personalul din organele centrale,
prevazute de prezenta lege, se face in conditiile stabilite de lege pentru
personalul ministerelor si altor organe centrale.
Art. 17
Pe linga drepturile de salariu mentionate in prezenta lege, personalul din
unitatile mentionate la art. 1 beneficiaza si de drepturile stabilite prin acte
normative speciale.
Art. 18
Salarizarea personalului de specialitate auxiliar de la Curtea Suprema de
Justitie si Procuratura Generala este cea prevazuta in anexa nr. 3 pentru
personalul instantelor judecatoresti si al unitatilor de procuratura.
Art. 19
Salarizarea personalului de specialitate juridica din Ministerul Justitiei
si Procuratura Generala se stabileste prin asimilarea functiilor acestuia cu
gradele profesionale ale judecatorilor si procurorilor, in raport cu vechimea
in specialitate si competenta profesionala, prin ordin al ministrului justitiei
si, respectiv, al procurorului general.
Art. 20
Salariile de baza pentru functiile de conducere si de executie, altele decit
cele de specialitate juridica si auxiliare activitatii de judecata din Curtea
Suprema de Justitie, Ministerul Justitiei si Procuratura Generala, sint cele
stabilite pentru ministere si alte organe centrale.
Art. 21
Incadrarea judecatorilor la judecatorii si tribunale, a procurorilor,
notarilor, expertilor criminalisti si executorilor judecatoresti se face prin
ordin al ministrului justitiei si, dupa caz, al procurorului general, iar a
celuilalt personal de specialitate din unitatile de justitie, procuratura si
notariate, de catre presedintele tribunalului, de procurorul sef al
procuraturii judetene sau a municipiului Bucuresti, respectiv de notarul sef al
notariatului judetean sau al municipiului Bucuresti, in conditiile prezentei
legi si ale legilor de organizare.
Art. 22
Judecatorii, procurorii si notarii se incadreaza pe grade profesionale I,
II, III, IV si V.
La tribunalele si procuraturile judetene si ale municipiului Bucuresti se
incadreaza numai judecatori si, respectiv, procurori de grade profesionale I,
II si III.
Judecatorii si procurorii stagiari, precum si notarii debutanti, dupa
promovarea examenului de definitivat, sint incadrati in gradul profesional V.
La numirea in functie si stabilirea gradului profesional pentru judecatorii
si procurorii care nu au mai exercitat aceste functii si provin din alte
sectoare de activitate, vechimea in specialitate se majoreaza cu 3 ani.
Art. 23
Incadrarea si salarizarea expertilor criminalisti se fac pe trei grade
profesionale.
Art. 24
Numirea judecatorilor si procurorilor in functii de conducere la instantele
judecatoresti si unitatile de procuratura judetene, ale municipiului Bucuresti
si locale se face dintre judecatorii si procurorii de gradul I-IV, in functie
de calitatile lor profesionale si organizatorice, prin ordin al ministrului
justitiei si, respectiv, al procurorului general.
Art. 25
Numirea notarilor in functii de conducere la notariatele judetene si al
municipiului Bucuresti, precum si la notariatele locale, se face indiferent de
gradul acestora, in functie de calitatile lor profesionale, prin ordin al
ministrului justitiei. Judecatorii care sint incadrati ca notari pe grade
profesionale pot fi numiti notari sefi din momentul incadrarii.
Art. 26
In functiile de conducere de la Laboratorul central de expertize
criminalistice si laboratoarele interjudetene vor fi numiti, prin ordin al
ministrului justitiei, experti criminalisti, indiferent de grad, desemnati in
functie de calitatile lor profesionale si organizatorice.
Art. 27
In unitatile prevazute la art. 1 pot fi utilizate, in raport cu specificul
unor activitati, si alte functii, cu niveluri de salarizare prevazute de lege
pentru unitatile bugetare.
Art. 28
Personalul de specialitate trimis in strainatate, invitat pe contul
organizatiilor sau altor parteneri externi, pentru actiuni stiintifice,
culturale, artistice sau sportive, beneficiaza in tara de drepturile stabilite
prin hotarirea Guvernului pentru unitatile bugetare.
Pe postul celor trimisi in strainatate, potrivit alin. 1, pentru o perioada
mai mare de o luna, pot fi angajate, pe durata determinata, alte persoane,
potrivit legii.
Art. 29
La aplicarea prezentei legi se va proceda la reincadrarea intregului personal
pe noile functii, grade si trepte profesionale, precum si pe gradatii, astfel
ca noul salariu sa nu fie inferior salariului tarifar avut. La reincadrare se
va tine seama de competenta profesionala reflectata in rezultatele obtinute
pina la data reincadrarii, precum si de nivelul de pregatire al fiecarei
persoane.
Art. 30
In legatura cu modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, se pot face
contestatii, dupa caz, la Colegiul Curtii Supreme de Justitie, al Ministerului
Justitiei sau la Procuraturii Generale, de catre personalul incadrat de aceste
organe, in termen de 5 zile de la data luarii la cunostinta a masurii.
Contestatiile se solutioneaza in termen de 20 de zile.
Contestatiile, formulate de personalul incadrat de conducerile tribunalelor
si celorlalte unitati exterioare ale Ministerului Justitiei sau ale
procuraturii judetene si a municipiului Bucuresti se pot adresa comisiilor
constituite in acest scop de Ministerul Justitiei si Procuratura Generala;
prevederile alin. 1 se aplica in mod corespunzator.
Art. 31
Salariile prevazute de prezenta lege sint brute si impozabile, potrivit
legii. Ele nu cuprind suma fixa acordata sub forma de indexare si nici
compensatiile pentru cresterea preturilor.
Art. 32
Statele de personal ale unitatilor exterioare subordonate Ministerului
Justitiei si Procuraturii Generale se aproba de Ministerul Muncii si Protectiei
Sociale si Ministerul Economiei si Finantelor. Statele de functii pentru aceste
unitati se aproba de Ministerul Justitiei si, respectiv, Procuratura Generala.
Statul de functii al Curtii Supreme de Justitie, intocmit potrivit
prevederilor legale, se aproba de colegiul de conducere al curtii.
Statele de functii se intocmesc in limita posturilor aprobate, potrivit legii.
Art. 33
Dispozitiile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 aprilie 1991,
data pina la care ramin valabile reglementarile privind salarizarea in vigoare
la 1 martie 1991.
Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga Legea nr. 14/1990
privind salarizarea membrilor Curtii Supreme de Justitie si a aparatului
acesteia, Decretul-lege nr. 140/1990 privind incadrarea si salarizarea
personalului din unitatile de justitie si procuratura, art. 7 din Hotarirea
Guvernului nr. 987/1990 privind organizarea si functionarea Ministerului
Justitiei, precum si orice alte dispozitii contrare.
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 iulie 1991.
PRESEDINTELE SENATUI
academician ALEXANDRU BIRLADEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Adunarea Deputatilor in sedinta din 26
iulie 1991.
PRESEDINTELE ADUNARII DEPUTATILOR
MARTIAN DAN
In temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea
parlamentului si a Presedintelui Romaniei,
promulgam Legea cu privire la salarizarea personalului din organele puterii
judecatoresti si dispunem publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei.
PRESEDINTELE ROMANIEI
ION ILIESCU
ANEXA 1
SALARIILE
de baza pentru functiile de conducere si de executie de specialitate din Curtea
Suprema de Justitie
----------------------------------------------------------------
Nr. Functia Salariul
crt. de baza
lunar
-lei-
----------------------------------------------------------------
A. Functii de conducere
1. Presedintele Curtii Supreme de Justitie 32.000
2. Vicepresedinte la Curtea Suprema de
Justitie 28.000
3. Presedinti de sectie la Curtea Suprema de
Justitie 26.000
B. Functii de executie de specialitate juridica
4. Judecator 24.000
----------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. Functia studiilor ---------------------- minima in
Gradatia specialitate
------------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------
C. Functii de executie de specialitate juridica
pe grade profesionale
5. Consultant S 18.900 19.600 20.300 21.050 14 ani
juridic gr. I
6. Consultant S 16.400 16.950 17.600 18.250 11 ani
juridic gr. II
7. Consultant S 14.350 14.850 15.350 15.850 8 ani
juridic gr. III
8. Consultant S 12.700 13.100 13.500 13.900 5 ani
juridic gr. IV
9. Consultant S 11.550 11.900 12.300 - 2 ani cu
juridic gr. V examen de
definitivat
sau, dupa
caz, 5 ani
in alte
functii de
specialitate
D. Functii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatia de
crt. conducere
-lei-
--------------------------------------------------------------------------
10. Consultant juridic Salariul de baza Indemnizatia de
sef corespunzator conducere maxima
functiei de executie 2.900
--------------------------------------------------------------------------
ANEXA 2
SALARIILE
de baza si indemnizatiile pentru functiile de conducere din Procuratura
Generala si Ministerul Justitiei
A. Functii din conducerea Procuraturii Generale
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Salariul
crt. de baza
lunar
-lei-
--------------------------------------------------------------------------
1. Procuror general 28.000
2. Prim-adjunct al procurorului general 26.000
3. Adjunct al procurorului general 24.000
B. Indemnizatii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatia de
crt. conducere
maxima
-lei--
--------------------------------------------------------------------------
4. Director, procuror sef directie 4.500
5. Director adjunct, procuror sef directie adjunct 4.000
6. Judecator inspector, procuror inspector 3.600
7. Sef serviciu, procuror sef serviciu 3.300
8. Sef birou, procuror sef birou 3.000
--------------------------------------------------------------------------
ANEXA 3
INSTANTE JUDECATORESTI SI UNITATI DE PROCURATURA
Salarii de baza pentru functiile de specialitate
A. Functii de executie
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. Functia studiilor ---------------------- minima in
Gradatia specialitate
------------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------
a) Functii de executie pe grade profesionale
1. Judecator,
procuror; gr. I S 18.900 19.600 20.300 21.050 14 ani
2. Judecator,
procuror; gr. II S 16.400 16.950 17.600 18.250 11 ani
3. Judecator,
procuror; gr. III S 14.350 14.850 15.350 15.850 8 ani
4. Judecator,
procuror; gr. IV S 12.700 13.100 13.500 13.900 5 ani
5. Judecator, 2 ani
procuror gr. V S 11.550 11.900 12.300 - cu examen de
definitivat
sau, pentru
judecatori,
dupa caz, 5
ani in alte
functii de
specialitate,
conform
legii
6. Judecator,
procuror; stagiar S 8.600 8.850 - -
7. Executor 5 ani
judecatoresc I S 11.200 11.550 11.900 12.300 in functii
auxiliare
sau
economice
8. Executor 3 ani
judecatoresc II S 10.550 10.850 11.200 11.550 in functii
auxiliare,
juridice
sau
economice
9. Executor S 1 an
judecatoresc III 9.100 9.350 9.650 9.950 in functii
auxiliare,
juridice
sau
economice
10. Executor
judecatoresc
debutant S 8.100 - - - -
b) Functii de executie pe trepte profesionale
11. Grefier instanta 8 ani
judecata, secretar in functii
procuratura; I auxiliare
M 7.650 7.950 8.250 8.850 juridice
12. Grefier instanta 6 ani
judecata, secretar in functii
procuratura, auxiliare
grefier-dactilograf; juridice
II M 6.850 7.100 7.350 7.650
13. Grefier instanta 4 ani
judecata, secretar in functii
procuratura, auxiliare
grefier-dactilograf; juridice
III M 5.900 6.100 6.350 6.600
14. Grefier instanta 1 an
judecata, secretar in functii
procuratura, auxiliare
grefier-dactilograf; juridice
IV M 5.100 5.300 5.500 5.700
15. Grefier, instanta
judecata, secretar
procuratura,
grefier-dactilograf;
debutant M 4.450 - - - -
16. Executor 6 ani
judecatoresc I M 7.950 8.250 8.550 8.850 in functii
auxiliare
juridice,
economice
sau
administrative
17. Executor 4 ani
judecatoresc II M 6.850 7.100 7.350 7.650 in functii
auxiliare
juridice,
economice
sau
administrative
18. Executor 3 ani
judecatoresc III M 5.900 6.100 6.350 6.600 in functii
auxiliare
juridice,
economice
sau
administrative
19. Executor 1 an
judecatoresc IV M 5.100 5.300 5.500 5.700 in functii
auxiliare
juridice,
economice
sau
administrative
20. Executor M
judecatoresc
debutant 4.450 - - - -
21. Arhivar-
registrator I M 6.100 6.350 6.600 6.850 -
22. Arhivar-
registrator II M 5.300 5.500 5.700 5.900 -
23. Arhivar-
registrator III M 4.600 4.750 4.900 5.100 -
G
24. Arhivar-
registrator
debutant M 4.000 - - - -
25. Agent procedural G 4.750 4.900 5.100 5.300 -
26. Aprod G 4.450 4.600 4.750 4.900 -
B Functii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatia de
crt. conducere
maxima
-lei-
--------------------------------------------------------------------------
1. Presedinte tribunal, Salariul
procuror sef procuratura corespunzator
judeteana si a functiei de
municipiului Bucuresti executie 3.600
2. Vicepresedinte tribunal,
procuror sef adjunct
procuratura judeteana si
a municipiului Bucuresti -"- 3.200
3. Judecator inspector,
procuror inspector -"- 2.900
4. Presedinte sectie
tribunal, procuror sef
birou -"- 2.900
5. Presedinte judecatorie,
procuror sef
procuratura locala -"- 2.900
6. Vicepresedinte judecatorie,
procuror sef adjunct
procuratura locala -"- 2.100
7. Prim-grefier tribunal,
secretar sef procuratura
judeteana -"- 800
8. Grefier sef sectie
tribunal, judecatorie,
secretar sef procuratura
locala -"- 500
----------------------------------------------------------------------------
NOTA:
a) La numirea in functie si stabilirea treptei profesionale pentru grefier
si secretar de procuratura pot fi luate in considerare perioadele lucrate in
functii economice si administrative si, in acest caz, vechimea minima in
specialitate, prevazuta in anexa, se majoreaza cu 3 ani.
b) Judecatorii si procurorii stagiari pot fi trecuti de la gradatia 1 la
gradatia 2 dupa trecerea unei perioade de 1 an, cu indeplinirea si a celorlalte
conditii prevazute de lege pentru acordarea gradatiei superioare.
ANEXA 4
NOTARIATE DE STAT
Salarii de baza pentru functiile de specialitate
A. Functii de executie
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. Functia studiilor ---------------------- minima in
Gradatia specialitate
------------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------
a) Functii de executie pe grade profesionale
1. Notar gradul I S 15.850 16.400 16.950 17.600 13 ani
2. Notar gradul II S 13.900 14.350 14.850 15.350 10 ani
3. Notar gradul III S 12.300 12.700 13.100 13.500 7 ani
4. Notar gradul IV S 11.200 11.550 11.900 - 4 ani
5. Notar gradul V S 10.250 10.550 10.850 - 1 an
6. Notar debutant S 8.350 - - - -
b) Functii de executie pe trepte profesionale
7. Secretar I M 7.350 7.650 7.950 8.250 6 ani in
functii
auxiliare
juridice,
economice si
administrative
8. Secretar, M 6.600 6.850 7.100 7.350 4 ani in
secretar- functii
dactilograf; II auxiliare
juridice,
economice si
administrative
9. Secretar, M 5.900 6.100 6.350 6.600 2 ani in
secretar- functii
dactilograf; III auxiliare
juridice,
economice si
administrative
10. Secretar, M 5.700 5.900 6.100 - 1 an in
secretar- functii
dactilograf; IV auxiliare
juridice,
economice si
administrative
11. Secretar debutant M 4.000 - - - -
12. Conducator M 6.100 6.350 6.600 6.850 5 ani
carte funciara I in functii
auxiliare
juridice,
economice si
administrative
13. Conducator M 5.700 5.950 6.100 6.350 3 ani
carte funciara II in functii
auxiliare
juridice,
economice si
administrative
14. Conducator M 4.750 4.900 5.100 - 1 an
carte funciara III in functii
auxiliare
juridice,
economice si
administrative
15. Conducator carte
funciara debutant M 4.000 - - - -
16. Arhivar M 4.750 4.900 5.100 - -
G
17. Aprod G 4.300 4.450 4.600 4.750 -
--------------------------------------------------------------------------
B. Functii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatia de
crt. conducere
maxima
-lei--
--------------------------------------------------------------------------
1. Notar sef la notariatul judetean sau al
municipiului Bucuresti 2.900
2. Notar sef adjunct la notariatul judetean
sau al municipiului Bucuresti 2.100
3. Notar sef la notariatul local 2.100
4. Notar sef adjunct la notariatul local 1.500
5. Secretar sef 500
--------------------------------------------------------------------------
NOTA:
Functia de secretar sef se poate folosi la notariatele se stat judetene si
al municipiului Bucuresti, precum si la notariatele locale cu volum mare de
activitate, stabilite de Ministerul Justitiei.
In functia de secretar sef pot fi incadrati numai secretari treapta I-II,
tinind seama de calitatile lor profesionale si organizatorice.
ANEXA 5
LABORATOARE DE CRIMINALISTICA
Salarii de baza pentru functiile de specialitate
A. Functii de executie pe grade profesionale
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Nivelul Salariul de baza - lei Vechimea
crt. Functia studiilor ---------------------- minima in
Gradatia specialitate
------------------------------
1 2 3 4
--------------------------------------------------------------------------
1. Expert S 13.500 13.900 14.350 14.850 12 ani
criminalist gr. I
2. Expert S 11.900 12.300 12.700 13.100 10 ani
criminalist gr. II
3. Expert S 10.550 10.850 11.200 11.550 6 ani
criminalist gr. III
4. Asistent S 9.650 9.950 10.250 - 4 ani
criminalist I
5. Asistent S 8.850 9.100 9.350 - 1 an
criminalist II
6. Asistent
criminalist debutant S 8.100 - - - -
--------------------------------------------------------------------------
B. Functii de conducere
--------------------------------------------------------------------------
Nr. Functia Indemnizatia de
crt. conducere
maxima
-lei-
--------------------------------------------------------------------------
1. Sef laborator central de expertiza
criminalistica 2.900
2. Sef adjunct laborator central de expertiza
criminalistica 2.100
3. Sef laborator interjudetean de expertiza
criminalistica 2.100
--------------------------------------------------------------------------
ANEXA 6
SALARIZAREA
personalului civil din Directia generala a penitenciarelor si unitatilor
acesteia
1. Personalul civil din Directia generala a penitenciarelor este salarizat
in conditiile prevazute de lege pentru aparatul ministerelor si celorlalte
organe centrale de stat.
Personalul civil din unitatile exterioare ale Directiei generale a
penitenciarelor este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile in
unitatile bugetare.
2. Salarizarea functiilor de specialitate specifice din Directia generala a
penitenciarelor si unitatile acesteia se face prin asimilare cu functiile de
specialitate din aparatul ministerelor si altor organe centrale si, respectiv,
din unitatile bugetare.
3. Personalul civil din Directia generala a penitenciarelor si din
unitatile acesteia beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pina la
25% . Aceasta majorare face parte din salariul de baza.
4. Personalul didactic si auxiliar didactic, precum si personalul
medico-sanitar din unitatile subordonate Directiei generale a penitenciarelor
beneficiaza de o majorare a salariului de baza cu pina la 30% .
5. Personalul civil din Penitenciarul Poarta Alba si Sectia Chilia Veche,
din subordinea Penitenciarului Tulcea, beneficiaza in continuare de
indemnizatia de 20% la salariul de baza, pentru prestarea serviciului in
dispozitiv permanent de lupta.
6. Acordarea drepturilor prevazute la pct. 4 si 5 nu exclude majorarea
salariului de baza stabilit la pct. 3.
ANEXA 7
SPORURI
la solda personalului militar din unitatile Directiei generale a
penitenciarelor din subordinea Ministerului Justitiei
1. Personalul militar care, pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin,
presteaza, de regula, serviciul in timpul noptii, are dreptul la un spor pentru
munca de noapte de 15%, care se calculeaza la solda de baza.
2. Subofiterii care asigura paza si supravegherea detinutilor, retinutilor,
arestatilor preventiv si sanctionatilor cu inchisoare contraventionala, precum
si minorilor internati in penitenciare, scoli speciale de munca si reeducare,
spitale penitenciare, in sectii (ateliere) de productie, puncte de lucru sau in
mijloace de transport au dreptul - pe timpul efectiv prestat in astfel de
conditii - la o indemnizatie pentru paza si supraveghere de 5% din solda de
baza. Indemnizatia de paza si supraveghere se ia in calcul la stabilirea
pensiei militare de stat si a pensiei suplimentare.
3. Subofiterii de penitenciare care asigura, minimum 10 ore pe zi, paza
detinutilor care muncesc, carora nu li se poate compensa timpul prestat
suplimentar cu timp liber corespunzator, au dreptul la o indemnizatie de 5-15%
din solda de baza, care se stabileste prin ordin al ministerului justitiei.
Pe timpul cit beneficiaza de indemnizatia prevazuta la alin. 1, subofiterii
nu vor primi indemnizatia prevazuta la pct. 2 pentru paza si supravegherea
detinutilor.
4. Subofiterii prevazuti la pct. 3, care aduc o contributie deosebita la
realizarea si depasirea planului de venituri al unitatii, pot fi recompensati,
la propunerea comandantilor de penitenciare, dintr-un fond de 0,5% calculat la
fondul de salarii al subofiterilor de penitenciare, care se constituie la
dispozitia Ministerului Justitiei pentru Directia generala a penitenciarelor.
5. Subofiterii care au in primire cai sau ciini de serviciu au dreptul, pe
perioada respectiva, la o indemnizatie de 5% din solda de baza.