E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Legea 595 2004 modifica articolul 20 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 21 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 22 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 23 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 24 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 abrogă articolul 25 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 26 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 27 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 adauga dupa articolul 28 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 29 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 30 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 31 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 32 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 33 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 34 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 37 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 38 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 39 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 40 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 aproba OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 1 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 2 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 5 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 6 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 7 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 8 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 9 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 10 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 12 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 13 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 14 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 15 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 16 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 17 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 18 din actul OUG 158 1999
Legea 595 2004 modifica articolul 19 din actul OUG 158 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 595 din 15 decembrie 2004

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1239 din 22 decembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158 din 19 octombrie 1999 privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 26 octombrie 1999, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Titlul ordonantei de urgenta va avea urmatorul cuprins:
    "ORDONANTA DE URGENTA
privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare"
    2. La articolul 1, partea introductiva si litera c) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Sunt supuse regimului de control prevazut in prezenta ordonanta de urgenta urmatoarele operatiuni cu produse militare:
    ............................................................................
    c) activitatea de intermediere;"
    3. La articolul 1 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Se excepteaza de la prevederile prezentei ordonante de urgenta operatiunile de scoatere sau introducere, in regim definitiv sau temporar, tranzitul international si transbordarile de produse militare efectuate in legatura cu participarea Romaniei la misiuni militare externe sau a esaloanelor militare ale celorlalte state membre ale NATO".
    4. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Se supun controlului, de asemenea, destinatia si utilizarea finala ale produselor militare care fac obiectul operatiunilor prevazute la art. 1."
    5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) produse militare - armamente, munitii, rachete, bombe, torpile, mine, vehicule terestre, aeriene si maritime si alte produse, echipamente si sisteme proiectate si realizate pentru scopuri militare, componente, parti si accesorii ale acestora, precum software si tehnologia aferenta pentru realizarea acestora;
    b) asistenta tehnica - orice sprijin tehnic referitor la dezvoltarea, fabricarea, asamblarea, testarea, intretinerea, repararea sau orice serviciu tehnic sub forma de instruire, perfectionare, transmisia de informatii sau calificari operationale ori servicii de consultanta pentru produse militare. Asistenta tehnica include si formele de asistenta transmise oral;
    c) operatiuni de comert exterior - operatiunile cu produse militare prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) si c);
    d) transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice - transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax, internet sau telefon catre o destinatie din afara Romaniei; aceasta nu vizeaza transmiterea de tehnologie pe cale orala prin telefon decat in situatia in care un document sau parti pertinente din acesta sunt citite corespondentului prin telefon ori ii sunt descrise prin mijloace de o maniera sa obtina acelasi rezultat;
    e) activitatea de intermediere - activitatile desfasurate de o persoana privind:
    - negocierea sau organizarea tranzactiilor care presupun transferul dintr-o tara terta catre o alta tara terta de produse militare cuprinse in listele aprobate prin hotarare a Guvernului; sau
    - cumpararea, vanzarea ori transferul de produse militare aflate in posesia sa, dintr-o tara terta catre o alta tara terta."
    6. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Listele cuprinzand produsele militare supuse regimului de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni se stabilesc prin hotarare a Guvernului."
    7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Exportul, reexportul si transmisia de software si tehnologie, inclusiv prin mijloace electronice, de produse militare care nu figureaza in listele cuprinzand produsele militare stabilite prin hotarare a Guvernului se supun procedurii de licentiere, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de urgenta, in conditiile in care exportatorul este informat de catre agentie ca produsele respective sunt ori pot fi destinate, in intregime sau in parte, sa contribuie la:
    a) dezvoltarea, producerea, intretinerea, stocarea sau utilizarea de produse militare; sau
    b) dezvoltarea, producerea, intretinerea, stocarea sau utilizarea de mijloace capabile sa transporte si sa duca la tinta arme de distrugere in masa.
    (2) Daca exportatorul are cunostinta ca unele produse care nu figureaza in listele cuprinzand produsele militare stabilite prin hotarare a Guvernului sunt destinate, in intregime sau in parte, unuia dintre scopurile prevazute la alin. (1), acesta este obligat sa informeze agentia, care decide asupra oportunitatii de a supune licentierii exportul respectiv.
    (3) Operatiunile prevazute la alin. (1) si (2) se supun regimului de control prevazut de prezenta ordonanta de urgenta prin ordin al presedintelui agentiei si se comunica persoanelor interesate."
    8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare se realizeaza cu respectarea:
    a) orientarilor fundamentale ale politicii externe a Romaniei;
    b) intereselor de securitate nationala si economice ale Romaniei;
    c) principiilor si criteriilor Codului de conduita al Uniunii Europene privind exporturile de arme;
    d) obligatiilor care decurg prin aplicarea embargourilor privind transferurile de arme instituite printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, pozitie comuna sau actiune comuna adoptata de Consiliul Uniunii Europene, decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa sau instituite de state membre NATO;
    e) obiectivelor neproliferarii armelor de distrugere in masa, a mijloacelor purtatoare de asemenea arme si a altor produse militare utilizate in scopul acumularilor destabilizatoare;
    f) conventiilor, tratatelor, acordurilor internationale, mecanismelor de neproliferare la care Romania este parte si a altor angajamente internationale asumate de Romania ca stat participant la regimurile internationale de neproliferare si de control al exporturilor;
    g) principiului cooperarii cu statele care promoveaza politici de neproliferare similare cu ale Romaniei in acest domeniu."
    9. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Agentia Nationala de Control al Exporturilor, reglementata prin Legea nr. 387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse si tehnologii cu dubla utilizare, ca autoritate nationala in domeniul controlului exporturilor de produse si tehnologii cu dubla utilizare, denumita in continuare agentie, preia in responsabilitate controlul exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare si raspunde de aplicarea politicii Guvernului si in acest domeniu."
    10. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    Persoanele juridice prevazute la art. 3 pot efectua operatiuni de comert exterior cu produse militare numai pe baza autorizatiei eliberate de catre agentie sau de catre alte organe abilitate, potrivit legii."
    11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Operatiunile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) se efectueaza pe baza de licente, care pot fi incadrate in una dintre urmatoarele categorii:
    a) licenta individuala - se acorda unei persoane romane autorizate, pentru efectuarea unei operatiuni cu unul sau mai multe produse militare din aceeasi categorie, catre sau de la un singur partener extern;
    b) licenta globala - se acorda unei persoane romane autorizate, pentru efectuarea de operatiuni cu unul sau mai multe produse militare, catre sau de la mai multi parteneri externi.
    (2) Operatiunile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. c) se efectueaza in baza unei licente individuale."
    12. La articolul 13, alineatele (3) si (7) vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) Persoanele prevazute la art. 3 au obligatia sa declare agentiei destinatia produselor militare, precum si destinatarul sau utilizatorul final al acestora.
    ............................................................................
    (7) Cererile de autorizatie, de licenta sau de permis, impreuna cu datele si informatiile cu privire la oricare dintre elementele referitoare la operatiunile cu produse militare, vor fi facute de catre persoanele fizice sau, dupa caz, de catre conducatorii persoanelor juridice interesate."
    13. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Titularii autorizatiilor, ai licentelor sau ai permiselor sunt obligati sa declare agentiei orice modificari sau diferente fata de datele inscrise in autorizatii, licente, respectiv permise, constatate in documente, precum si la predarea sau preluarea produselor militare respective. In cazul in care asemenea modificari ori diferente schimba conditiile in temeiul carora a fost emisa autorizatia, licenta sau permisul, acestea sunt anulate, iar declararea acestor modificari ori diferente poate fi considerata ca o noua cerere de autorizatie, licenta sau permis, dupa caz."
    14. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Valabilitatea licentelor sau a permiselor, altele decat cele prevazute la alin. (3), este de maximum un an."
    15. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Persoanele prevazute la art. 3 au obligatia de a declara si de a prezenta produsele militare, pentru vamuire, numai la unitatile vamale stabilite in documentele eliberate de agentie.
    (2) Tranzitul si transbordarea de produse militare pe teritoriul Romaniei se efectueaza numai prin unitatile vamale stabilite potrivit alin. (1)."
    16. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) In cazul exporturilor de produse militare, exportatorul este obligat sa solicite partenerului extern certificatul international de import ori un document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competenta din tara importatorului, prin care acesta se angajeaza sa respecte destinatia si utilizarea finala declarate si sa nu reexporte produsele importate decat cu aprobarea prealabila, scrisa, a autoritatilor romane abilitate potrivit legii. Certificatul international de import sau documentul echivalent, in original, se anexeaza in mod obligatoriu la cererea de licenta de export.
    (2) Dupa ce a avut loc livrarea produselor militare, dar nu mai tarziu de 4 luni de la acest moment, exportatorul trebuie sa obtina de la partenerul extern certificatul de control al livrarii ori alt document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competenta din tara importatoare, atestand ca marfa a ajuns la destinatie.
    (3) Certificatul de control al livrarii sau documentul echivalent se prezinta agentiei, in original, in termenul prevazut la alin. (2)."
    17. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    (1) In cazul importurilor de produse militare, importatorul, la cererea partenerului extern, este obligat sa solicite agentiei eliberarea certificatului international de import ori a documentului echivalent, emis sau certificat in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara exportatorului.
    (2) Dupa efectuarea importului, dar nu mai tarziu de doua luni din acest moment, importatorul, la cererea partenerului extern, este obligat sa solicite agentiei eliberarea certificatului de control al livrarii ori a documentului echivalent, emis sau certificat in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara exportatorului.
    (3) In cazul in care partenerul extern solicita o dovada suplimentara a efectuarii importului, Autoritatea Nationala a Vamilor va elibera o asemenea confirmare."
    18. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    In cazul operatiunilor necomerciale de scoatere, in regim definitiv sau temporar, din teritoriul Romaniei a produselor militare, solicitantul de permis trebuie sa obtina de la partenerul extern documente cuprinzand garantiile acestuia, din care sa rezulte ca produsele transferate nu vor fi folosite in scopuri care sa prejudicieze obligatiile sau angajamentele internationale asumate de Romania. Aceste documente se anexeaza la cererea de permis pentru operatiuni necomerciale."
    19. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    In cazul operatiunilor necomerciale de introducere, in regim definitiv sau temporar, in teritoriul Romaniei a produselor militare, solicitantul de permis trebuie sa obtina de la agentie documentele cerute de partenerul extern, potrivit reglementarilor din tara acestuia."
    20. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) In aplicarea regimului de control prevazut in prezenta ordonanta de urgenta, agentia coordoneaza activitatea sistemului national de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare.
    (2) Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate, agentia are urmatoarele atributii principale:
    a) initiaza proiecte de acte normative, elaboreaza reglementari proprii si comune cu alte autoritati abilitate in domeniu, potrivit legii, si colaboreaza cu acestea pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta;
    b) autorizeaza persoanele prevazute la art. 3, altele decat cele mentionate la art. 26 alin. (1), sa efectueze operatiuni de comert exterior cu produse militare;
    c) verifica, scriptic sau faptic, atunci cand este necesar, aspectele relevante privind incheierea, derularea sau finalizarea operatiunilor prevazute la art. 1 avand ca obiect produse militare, precum si respectarea destinatiei si utilizarii finale ale acestora;
    d) verifica conformitatea si exactitatea declaratiilor persoanelor care desfasoara operatiunile prevazute la art. 1;
    e) evalueaza si accepta, dupa caz, certificatul international de import ori documentele echivalente, emise sau certificate de autoritatile competente din tarile partenerilor importatori, in vederea eliberarii licentelor de export de produse militare;
    f) elibereaza certificatul international de import sau alt document echivalent, precum si certificatul de control al livrarii pentru importurile de produse militare;
    g) examineaza si aproba, cu avizul Consiliului interministerial, cererile de licenta privind exportul sau importul de produse militare;
    h) elibereaza licentele de export sau de import de produse militare;
    i) examineaza si aproba cererile de permis pentru operatiuni necomerciale, de tranzit international si de transbordare pe teritoriul Romaniei;
    j) elibereaza permise pentru operatiuni necomerciale, permise de tranzit international, permise de transbordare pe teritoriul Romaniei, precum si documentele solicitate de partenerii externi pentru operatiuni necomerciale de transfer in teritoriul Romaniei;
    k) dispune, in cazul incalcarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta, oprirea ori interzicerea derularii operatiunilor de export, import, tranzit, transbordare sau alte transferuri de produse militare, precum si sanctionarea persoanelor prevazute la art. 3 care se fac vinovate de aceste incalcari;
    l) informeaza anual Guvernul asupra operatiunilor cu produse militare care sunt reglementate de prezenta ordonanta de urgenta;
    m) organizeaza, cu sprijinul ministerelor si institutiilor implicate, programe de informare a agentilor economici in legatura cu principiile, obiectivele, normele si procedurile privind regimul exporturilor si importurilor de produse militare;
    n) acorda, la cerere, gratuit, consultanta de specialitate agentilor economici si altor persoane interesate in efectuarea operatiunilor de export, import sau a altor operatiuni cu produse militare, supuse regimului de control reglementat prin prezenta ordonanta de urgenta;
    o) controleaza modul de indeplinire a obligatiilor si a angajamentelor asumate de Romania prin tratatele, acordurile si aranjamentele internationale in domeniu;
    p) impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe, reprezinta Romania in cadrul activitatilor desfasurate de organizatiile si organismele internationale cu responsabilitati in domeniul controlului exporturilor si importurilor de produse militare;
    q) coopereaza cu autoritatile similare din alte state, in scopul:
    - informarii reciproce si consultarii in cazul cererilor de licenta sau al permisului pentru produse militare, daca exista indicii temeinice privind posibilitatea utilizarii acestora in alte scopuri decat cele declarate;
    - actualizarii si aplicarii uniforme a reglementarilor in materie, inclusiv a listelor de produse militare;
    - sesizarii incalcarilor regimului de control, in vederea sanctionarii acestora de catre organele competente din fiecare tara;
    r) initiaza, impreuna cu institutiile competente, actualizarea listelor de produse militare supuse regimului de control, in conformitate cu obligatiile si angajamentele internationale asumate de Romania;
    s) initiaza, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe si cu alte institutii interesate, actiuni de promovare a intereselor specifice Romaniei in relatiile cu organizatiile si organismele internationale de control al exporturilor si importurilor de produse militare;
    s) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege in domeniul reglementarii, autorizarii si controlului exporturilor si importurilor de produse militare."
    21. La articolul 22, alineatele (2), (4), (5) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cheltuielile de expertiza tehnica a produselor, efectuata in laboratoare, institute de cercetare sau in alte institutii specializate in domeniu, in vederea clasificarii sau nu ca produs militar supus regimului de control prevazut de prezenta ordonanta de urgenta, se suporta financiar de catre persoana in beneficiul careia se desfasoara activitatea de clasificare. In situatii deosebite, legate de fapte care pot aduce atingere securitatii nationale, cheltuielile de expertiza tehnica se suporta din bugetul agentiei.
    ............................................................................
    (4) Persoanele prevazute la art. 3 sunt obligate sa transmita, la cererea agentiei, documentele, datele si informatiile solicitate, la termenele stabilite, si sa asigure, in conditiile legii, accesul neingradit al corpului de control al acesteia in sediile lor si in orice spatii care le apartin, in vederea verificarii aspectelor relevante privind incheierea, derularea sau finalizarea operatiunilor prevazute la art. 1, precum si a celor privind destinatia si utilizarea finala ale produselor militare.
    (5) Persoanele juridice prevazute la art. 3 si autoritatile publice cu atributii in domeniu au obligatia de a pastra timp de 15 ani documentele privind operatiunile efectuate cu produse militare supuse controlului.
    (6) Persoanele implicate in aplicarea regimului de control al produselor militare, care iau cunostinta de informatii ce constituie secrete de stat, de serviciu sau comerciale, sunt obligate sa respecte caracterul lor si sa le faca cunoscute numai autoritatilor indreptatite, in conditiile legii."
    22. La articolul 23, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    (1) In cadrul sistemului national de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare se constituie Consiliul interministerial, alcatuit din reprezentanti, cel putin la nivel de director, ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor, Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Autoritatii Nationale a Vamilor si ai agentiei.
    ............................................................................
    (4) Consiliul interministerial examineaza si avizeaza cererile de licenta pentru:
    a) exportul si importul de produse militare;
    b) activitatea de intermediere."
    23. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    Cererile de autorizatie, de licenta si de permis pentru operatiunile cu produse militare se aproba prin ordin al presedintelui agentiei."
    24. Articolul 25 se abroga.
    25. La articolul 26, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) Solutionarea cererilor de licenta ale agentilor economici din subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si securitate nationala pentru exportul sau importul de produse militare este conditionata si de prezentarea de catre solicitantul de licenta a autorizatiei de export sau de import, emisa de Ministerul Apararii Nationale.
    (2) Solutionarea cererilor de licenta ale altor persoane decat cele prevazute la alin. (1), pentru exportul sau importul de produse militare, este conditionata si de prezentarea de catre solicitantul de licenta a avizului Ministerului Apararii Nationale."
    26. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Rezolvarea cererilor de licenta pentru exportul sau importul de produse militare, altele decat cele prevazute la art. 26, este conditionata si de prezentarea de catre solicitantul de licenta a autorizatiei de a efectua operatiuni de comert exterior cu produse militare, eliberata de catre agentie."
    27. Dupa articolul 28 se introduce articolul 28^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 28^1
    (1) Agentia refuza eliberarea unei licente pentru operatiuni cu produse militare daca statul destinatarului final este supus unui embargo privind transferurile de arme instituit printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate al Natiunilor Unite, pozitie sau actiune comuna adoptata de Consiliul Uniunii Europene ori decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa.
    (2) Agentia poate refuza eliberarea unei licente pentru operatiuni cu produse militare, cu avizul Consiliului interministerial, daca statul destinatarului final sau destinatarul final este supus unui embargo unilateral privind transferurile de arme ori unor masuri restrictive, dupa caz, instituite de state membre NATO."
    28. La articolul 29, alineatele (2), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Agentia are acces neingradit, in conditiile legii, la toate informatiile care privesc operatiuni cu produse militare, precum si la informatiile necesare evaluarii oricaror forme de activitati cu asemenea produse.
    ............................................................................
    (4) La solicitarea agentiei, Ministerul Administratiei si Internelor sau alte institutii abilitate efectueaza verificari specifice si o informeaza in vederea luarii masurilor legale.
    (5) Autoritatea Nationala a Vamilor va pune la dispozitie agentiei, la solicitarea acesteia, toate datele necesare referitoare la exportul, importul si la alte operatiuni cu produse militare."
    29. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta referitoare la operatiunile cu produse militare, precum si a celor privind sinceritatea declaratiilor, care constituie infractiuni potrivit legii, se pedepseste conform prevederilor Codului penal."
    30. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Eliberarea autorizatiilor, licentelor de export sau de import de produse militare, precum si a permiselor, fara respectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta, atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara, administrativa sau penala, potrivit legii."
    31. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    Nerespectarea destinatiei si utilizarii finale ale produselor militare, inscrise in documente in baza declaratiei prevazute la art. 13 alin. (3), constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la 100 milioane lei."
    32. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Incalcarea prevederilor art. 7 alin. (2), art. 17 alin. (2) si (3) si ale art. 22 alin. (5) si (6), in masura in care faptele nu sunt considerate, potrivit legii, infractiuni, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la 50 milioane lei.
    (2) Incalcarea prevederilor art. 14 si ale art. 22 alin. (4), in masura in care faptele nu sunt considerate, potrivit legii, infractiuni, constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la 100 milioane lei."
    33. La articolul 34, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Agentia sesizeaza organele de urmarire penala in cazul in care faptele constatate sunt considerate, potrivit legii, infractiuni."
    34. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 37
    Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia dispozitiilor art. 28 si 29."
    35. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38
    Daca incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta este de natura sa produca consecinte grave regimului exporturilor si importurilor de produse militare si indeplinirii obligatiilor si angajamentelor internationale asumate de Romania in acest domeniu, agentia poate suspenda sau retrage autorizatiile, licentele ori permisele pe care le-a eliberat sau poate solicita organelor competente suspendarea ori retragerea actelor de autorizare eliberate de acestea, conform legii."
    36. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    Agentia face parte, ca membru de drept, din structurile decizionale ale tuturor organismelor create la nivel national, care desfasoara activitati ce au legatura cu regimul produselor militare."
    37. La articolul 40, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    (1) Agentia este reprezentata, in cadrul misiunilor diplomatice ale Romaniei in strainatate, pe langa organismele internationale de control al exporturilor de produse militare, al interzicerii armelor chimice, precum si in tarile cu care Romania desfasoara curent operatiuni comerciale cu asemenea produse, prin personal detasat in Ministerul Afacerilor Externe."

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 595/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 595 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu