LEGE
Nr. 595 din 15 decembrie 2004
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/1999 privind
regimul exporturilor si importurilor de produse strategice
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1239 din 22 decembrie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
ARTICOL UNIC
Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158 din 19 octombrie 1999
privind regimul exporturilor si importurilor de produse strategice, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 519 din 26 octombrie 1999, cu
urmatoarele modificari si completari:
1. Titlul ordonantei de urgenta va avea urmatorul cuprins:
"ORDONANTA DE URGENTA
privind regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu
produse militare"
2. La articolul 1, partea introductiva si litera c) vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 1
Sunt supuse regimului de control prevazut in prezenta ordonanta de urgenta
urmatoarele operatiuni cu produse militare:
............................................................................
c) activitatea de intermediere;"
3. La articolul 1 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Se excepteaza de la prevederile prezentei ordonante de urgenta
operatiunile de scoatere sau introducere, in regim definitiv sau temporar,
tranzitul international si transbordarile de produse militare efectuate in
legatura cu participarea Romaniei la misiuni militare externe sau a esaloanelor
militare ale celorlalte state membre ale NATO".
4. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 2
Se supun controlului, de asemenea, destinatia si utilizarea finala ale
produselor militare care fac obiectul operatiunilor prevazute la art. 1."
5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos
au urmatoarele semnificatii:
a) produse militare - armamente, munitii, rachete, bombe, torpile, mine,
vehicule terestre, aeriene si maritime si alte produse, echipamente si sisteme
proiectate si realizate pentru scopuri militare, componente, parti si accesorii
ale acestora, precum software si tehnologia aferenta pentru realizarea
acestora;
b) asistenta tehnica - orice sprijin tehnic referitor la dezvoltarea,
fabricarea, asamblarea, testarea, intretinerea, repararea sau orice serviciu
tehnic sub forma de instruire, perfectionare, transmisia de informatii sau
calificari operationale ori servicii de consultanta pentru produse militare.
Asistenta tehnica include si formele de asistenta transmise oral;
c) operatiuni de comert exterior - operatiunile cu produse militare
prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) si c);
d) transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice -
transmisia de software sau tehnologie prin mijloace electronice, prin fax,
internet sau telefon catre o destinatie din afara Romaniei; aceasta nu vizeaza
transmiterea de tehnologie pe cale orala prin telefon decat in situatia in care
un document sau parti pertinente din acesta sunt citite corespondentului prin
telefon ori ii sunt descrise prin mijloace de o maniera sa obtina acelasi
rezultat;
e) activitatea de intermediere - activitatile desfasurate de o persoana
privind:
- negocierea sau organizarea tranzactiilor care presupun transferul dintr-o
tara terta catre o alta tara terta de produse militare cuprinse in listele
aprobate prin hotarare a Guvernului; sau
- cumpararea, vanzarea ori transferul de produse militare aflate in posesia
sa, dintr-o tara terta catre o alta tara terta."
6. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
Listele cuprinzand produsele militare supuse regimului de control al
exporturilor, importurilor si altor operatiuni se stabilesc prin hotarare a
Guvernului."
7. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
(1) Exportul, reexportul si transmisia de software si tehnologie, inclusiv
prin mijloace electronice, de produse militare care nu figureaza in listele
cuprinzand produsele militare stabilite prin hotarare a Guvernului se supun
procedurii de licentiere, in conformitate cu prevederile prezentei ordonante de
urgenta, in conditiile in care exportatorul este informat de catre agentie ca
produsele respective sunt ori pot fi destinate, in intregime sau in parte, sa
contribuie la:
a) dezvoltarea, producerea, intretinerea, stocarea sau utilizarea de
produse militare; sau
b) dezvoltarea, producerea, intretinerea, stocarea sau utilizarea de
mijloace capabile sa transporte si sa duca la tinta arme de distrugere in masa.
(2) Daca exportatorul are cunostinta ca unele produse care nu figureaza in
listele cuprinzand produsele militare stabilite prin hotarare a Guvernului sunt
destinate, in intregime sau in parte, unuia dintre scopurile prevazute la alin.
(1), acesta este obligat sa informeze agentia, care decide asupra oportunitatii
de a supune licentierii exportul respectiv.
(3) Operatiunile prevazute la alin. (1) si (2) se supun regimului de
control prevazut de prezenta ordonanta de urgenta prin ordin al presedintelui
agentiei si se comunica persoanelor interesate."
8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
Regimul de control al exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu
produse militare se realizeaza cu respectarea:
a) orientarilor fundamentale ale politicii externe a Romaniei;
b) intereselor de securitate nationala si economice ale Romaniei;
c) principiilor si criteriilor Codului de conduita al Uniunii Europene
privind exporturile de arme;
d) obligatiilor care decurg prin aplicarea embargourilor privind
transferurile de arme instituite printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate
al Natiunilor Unite, pozitie comuna sau actiune comuna adoptata de Consiliul
Uniunii Europene, decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in
Europa sau instituite de state membre NATO;
e) obiectivelor neproliferarii armelor de distrugere in masa, a mijloacelor
purtatoare de asemenea arme si a altor produse militare utilizate in scopul
acumularilor destabilizatoare;
f) conventiilor, tratatelor, acordurilor internationale, mecanismelor de
neproliferare la care Romania este parte si a altor angajamente internationale
asumate de Romania ca stat participant la regimurile internationale de neproliferare
si de control al exporturilor;
g) principiului cooperarii cu statele care promoveaza politici de
neproliferare similare cu ale Romaniei in acest domeniu."
9. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
Agentia Nationala de Control al Exporturilor, reglementata prin Legea nr.
387/2003 privind regimul de control al exporturilor de produse si tehnologii cu
dubla utilizare, ca autoritate nationala in domeniul controlului exporturilor
de produse si tehnologii cu dubla utilizare, denumita in continuare agentie,
preia in responsabilitate controlul exporturilor, importurilor si altor
operatiuni cu produse militare si raspunde de aplicarea politicii Guvernului si
in acest domeniu."
10. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
Persoanele juridice prevazute la art. 3 pot efectua operatiuni de comert
exterior cu produse militare numai pe baza autorizatiei eliberate de catre
agentie sau de catre alte organe abilitate, potrivit legii."
11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Operatiunile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) se efectueaza pe
baza de licente, care pot fi incadrate in una dintre urmatoarele categorii:
a) licenta individuala - se acorda unei persoane romane autorizate, pentru
efectuarea unei operatiuni cu unul sau mai multe produse militare din aceeasi
categorie, catre sau de la un singur partener extern;
b) licenta globala - se acorda unei persoane romane autorizate, pentru
efectuarea de operatiuni cu unul sau mai multe produse militare, catre sau de
la mai multi parteneri externi.
(2) Operatiunile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. c) se efectueaza in
baza unei licente individuale."
12. La articolul 13, alineatele (3) si (7) vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Persoanele prevazute la art. 3 au obligatia sa declare agentiei
destinatia produselor militare, precum si destinatarul sau utilizatorul final
al acestora.
............................................................................
(7) Cererile de autorizatie, de licenta sau de permis, impreuna cu datele
si informatiile cu privire la oricare dintre elementele referitoare la
operatiunile cu produse militare, vor fi facute de catre persoanele fizice sau,
dupa caz, de catre conducatorii persoanelor juridice interesate."
13. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Titularii autorizatiilor, ai licentelor sau ai permiselor sunt obligati sa
declare agentiei orice modificari sau diferente fata de datele inscrise in
autorizatii, licente, respectiv permise, constatate in documente, precum si la
predarea sau preluarea produselor militare respective. In cazul in care
asemenea modificari ori diferente schimba conditiile in temeiul carora a fost
emisa autorizatia, licenta sau permisul, acestea sunt anulate, iar declararea
acestor modificari ori diferente poate fi considerata ca o noua cerere de
autorizatie, licenta sau permis, dupa caz."
14. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Valabilitatea licentelor sau a permiselor, altele decat cele
prevazute la alin. (3), este de maximum un an."
15. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Persoanele prevazute la art. 3 au obligatia de a declara si de a
prezenta produsele militare, pentru vamuire, numai la unitatile vamale
stabilite in documentele eliberate de agentie.
(2) Tranzitul si transbordarea de produse militare pe teritoriul Romaniei
se efectueaza numai prin unitatile vamale stabilite potrivit alin. (1)."
16. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) In cazul exporturilor de produse militare, exportatorul este obligat sa
solicite partenerului extern certificatul international de import ori un
document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competenta din tara
importatorului, prin care acesta se angajeaza sa respecte destinatia si
utilizarea finala declarate si sa nu reexporte produsele importate decat cu
aprobarea prealabila, scrisa, a autoritatilor romane abilitate potrivit legii.
Certificatul international de import sau documentul echivalent, in original, se
anexeaza in mod obligatoriu la cererea de licenta de export.
(2) Dupa ce a avut loc livrarea produselor militare, dar nu mai tarziu de 4
luni de la acest moment, exportatorul trebuie sa obtina de la partenerul extern
certificatul de control al livrarii ori alt document echivalent, emis sau
certificat de autoritatea competenta din tara importatoare, atestand ca marfa a
ajuns la destinatie.
(3) Certificatul de control al livrarii sau documentul echivalent se
prezinta agentiei, in original, in termenul prevazut la alin. (2)."
17. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
(1) In cazul importurilor de produse militare, importatorul, la cererea
partenerului extern, este obligat sa solicite agentiei eliberarea
certificatului international de import ori a documentului echivalent, emis sau
certificat in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara
exportatorului.
(2) Dupa efectuarea importului, dar nu mai tarziu de doua luni din acest moment,
importatorul, la cererea partenerului extern, este obligat sa solicite agentiei
eliberarea certificatului de control al livrarii ori a documentului echivalent,
emis sau certificat in conditiile cerute de autoritatea competenta din tara
exportatorului.
(3) In cazul in care partenerul extern solicita o dovada suplimentara a
efectuarii importului, Autoritatea Nationala a Vamilor va elibera o asemenea
confirmare."
18. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
In cazul operatiunilor necomerciale de scoatere, in regim definitiv sau
temporar, din teritoriul Romaniei a produselor militare, solicitantul de permis
trebuie sa obtina de la partenerul extern documente cuprinzand garantiile
acestuia, din care sa rezulte ca produsele transferate nu vor fi folosite in
scopuri care sa prejudicieze obligatiile sau angajamentele internationale
asumate de Romania. Aceste documente se anexeaza la cererea de permis pentru
operatiuni necomerciale."
19. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
In cazul operatiunilor necomerciale de introducere, in regim definitiv sau
temporar, in teritoriul Romaniei a produselor militare, solicitantul de permis
trebuie sa obtina de la agentie documentele cerute de partenerul extern,
potrivit reglementarilor din tara acestuia."
20. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21
(1) In aplicarea regimului de control prevazut in prezenta ordonanta de
urgenta, agentia coordoneaza activitatea sistemului national de control al
exporturilor, importurilor si altor operatiuni cu produse militare.
(2) Pentru indeplinirea obiectului sau de activitate, agentia are
urmatoarele atributii principale:
a) initiaza proiecte de acte normative, elaboreaza reglementari proprii si
comune cu alte autoritati abilitate in domeniu, potrivit legii, si colaboreaza
cu acestea pentru aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta;
b) autorizeaza persoanele prevazute la art. 3, altele decat cele mentionate
la art. 26 alin. (1), sa efectueze operatiuni de comert exterior cu produse
militare;
c) verifica, scriptic sau faptic, atunci cand este necesar, aspectele
relevante privind incheierea, derularea sau finalizarea operatiunilor prevazute
la art. 1 avand ca obiect produse militare, precum si respectarea destinatiei
si utilizarii finale ale acestora;
d) verifica conformitatea si exactitatea declaratiilor persoanelor care
desfasoara operatiunile prevazute la art. 1;
e) evalueaza si accepta, dupa caz, certificatul international de import ori
documentele echivalente, emise sau certificate de autoritatile competente din
tarile partenerilor importatori, in vederea eliberarii licentelor de export de
produse militare;
f) elibereaza certificatul international de import sau alt document
echivalent, precum si certificatul de control al livrarii pentru importurile de
produse militare;
g) examineaza si aproba, cu avizul Consiliului interministerial, cererile
de licenta privind exportul sau importul de produse militare;
h) elibereaza licentele de export sau de import de produse militare;
i) examineaza si aproba cererile de permis pentru operatiuni necomerciale,
de tranzit international si de transbordare pe teritoriul Romaniei;
j) elibereaza permise pentru operatiuni necomerciale, permise de tranzit
international, permise de transbordare pe teritoriul Romaniei, precum si
documentele solicitate de partenerii externi pentru operatiuni necomerciale de
transfer in teritoriul Romaniei;
k) dispune, in cazul incalcarii prevederilor prezentei ordonante de
urgenta, oprirea ori interzicerea derularii operatiunilor de export, import,
tranzit, transbordare sau alte transferuri de produse militare, precum si
sanctionarea persoanelor prevazute la art. 3 care se fac vinovate de aceste
incalcari;
l) informeaza anual Guvernul asupra operatiunilor cu produse militare care
sunt reglementate de prezenta ordonanta de urgenta;
m) organizeaza, cu sprijinul ministerelor si institutiilor implicate,
programe de informare a agentilor economici in legatura cu principiile,
obiectivele, normele si procedurile privind regimul exporturilor si
importurilor de produse militare;
n) acorda, la cerere, gratuit, consultanta de specialitate agentilor
economici si altor persoane interesate in efectuarea operatiunilor de export,
import sau a altor operatiuni cu produse militare, supuse regimului de control
reglementat prin prezenta ordonanta de urgenta;
o) controleaza modul de indeplinire a obligatiilor si a angajamentelor
asumate de Romania prin tratatele, acordurile si aranjamentele internationale
in domeniu;
p) impreuna cu Ministerul Afacerilor Externe, reprezinta Romania in cadrul
activitatilor desfasurate de organizatiile si organismele internationale cu
responsabilitati in domeniul controlului exporturilor si importurilor de
produse militare;
q) coopereaza cu autoritatile similare din alte state, in scopul:
- informarii reciproce si consultarii in cazul cererilor de licenta sau al
permisului pentru produse militare, daca exista indicii temeinice privind
posibilitatea utilizarii acestora in alte scopuri decat cele declarate;
- actualizarii si aplicarii uniforme a reglementarilor in materie, inclusiv
a listelor de produse militare;
- sesizarii incalcarilor regimului de control, in vederea sanctionarii
acestora de catre organele competente din fiecare tara;
r) initiaza, impreuna cu institutiile competente, actualizarea listelor de
produse militare supuse regimului de control, in conformitate cu obligatiile si
angajamentele internationale asumate de Romania;
s) initiaza, in colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe si cu alte
institutii interesate, actiuni de promovare a intereselor specifice Romaniei in
relatiile cu organizatiile si organismele internationale de control al
exporturilor si importurilor de produse militare;
s) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege in domeniul
reglementarii, autorizarii si controlului exporturilor si importurilor de
produse militare."
21. La articolul 22, alineatele (2), (4), (5) si (6) vor avea urmatorul
cuprins:
"(2) Cheltuielile de expertiza tehnica a produselor, efectuata in
laboratoare, institute de cercetare sau in alte institutii specializate in
domeniu, in vederea clasificarii sau nu ca produs militar supus regimului de
control prevazut de prezenta ordonanta de urgenta, se suporta financiar de
catre persoana in beneficiul careia se desfasoara activitatea de clasificare.
In situatii deosebite, legate de fapte care pot aduce atingere securitatii
nationale, cheltuielile de expertiza tehnica se suporta din bugetul agentiei.
............................................................................
(4) Persoanele prevazute la art. 3 sunt obligate sa transmita, la cererea
agentiei, documentele, datele si informatiile solicitate, la termenele
stabilite, si sa asigure, in conditiile legii, accesul neingradit al corpului
de control al acesteia in sediile lor si in orice spatii care le apartin, in
vederea verificarii aspectelor relevante privind incheierea, derularea sau
finalizarea operatiunilor prevazute la art. 1, precum si a celor privind
destinatia si utilizarea finala ale produselor militare.
(5) Persoanele juridice prevazute la art. 3 si autoritatile publice cu
atributii in domeniu au obligatia de a pastra timp de 15 ani documentele
privind operatiunile efectuate cu produse militare supuse controlului.
(6) Persoanele implicate in aplicarea regimului de control al produselor
militare, care iau cunostinta de informatii ce constituie secrete de stat, de
serviciu sau comerciale, sunt obligate sa respecte caracterul lor si sa le faca
cunoscute numai autoritatilor indreptatite, in conditiile legii."
22. La articolul 23, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 23
(1) In cadrul sistemului national de control al exporturilor, importurilor
si altor operatiuni cu produse militare se constituie Consiliul
interministerial, alcatuit din reprezentanti, cel putin la nivel de director,
ai Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului
Economiei si Comertului, Ministerului Administratiei si Internelor, Serviciului
Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Autoritatii Nationale a
Vamilor si ai agentiei.
............................................................................
(4) Consiliul interministerial examineaza si avizeaza cererile de licenta
pentru:
a) exportul si importul de produse militare;
b) activitatea de intermediere."
23. Articolul 24 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 24
Cererile de autorizatie, de licenta si de permis pentru operatiunile cu
produse militare se aproba prin ordin al presedintelui agentiei."
24. Articolul 25 se abroga.
25. La articolul 26, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Solutionarea cererilor de licenta ale agentilor economici din
subordinea si coordonarea institutiilor din sistemul national de aparare si
securitate nationala pentru exportul sau importul de produse militare este
conditionata si de prezentarea de catre solicitantul de licenta a autorizatiei
de export sau de import, emisa de Ministerul Apararii Nationale.
(2) Solutionarea cererilor de licenta ale altor persoane decat cele
prevazute la alin. (1), pentru exportul sau importul de produse militare, este
conditionata si de prezentarea de catre solicitantul de licenta a avizului
Ministerului Apararii Nationale."
26. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
Rezolvarea cererilor de licenta pentru exportul sau importul de produse
militare, altele decat cele prevazute la art. 26, este conditionata si de
prezentarea de catre solicitantul de licenta a autorizatiei de a efectua
operatiuni de comert exterior cu produse militare, eliberata de catre
agentie."
27. Dupa articolul 28 se introduce articolul 28^1 cu urmatorul cuprins:
"Art. 28^1
(1) Agentia refuza eliberarea unei licente pentru operatiuni cu produse
militare daca statul destinatarului final este supus unui embargo privind
transferurile de arme instituit printr-o rezolutie a Consiliului de Securitate
al Natiunilor Unite, pozitie sau actiune comuna adoptata de Consiliul Uniunii
Europene ori decizie a Organizatiei pentru Securitate si Cooperare in Europa.
(2) Agentia poate refuza eliberarea unei licente pentru operatiuni cu
produse militare, cu avizul Consiliului interministerial, daca statul
destinatarului final sau destinatarul final este supus unui embargo unilateral
privind transferurile de arme ori unor masuri restrictive, dupa caz, instituite
de state membre NATO."
28. La articolul 29, alineatele (2), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Agentia are acces neingradit, in conditiile legii, la toate
informatiile care privesc operatiuni cu produse militare, precum si la
informatiile necesare evaluarii oricaror forme de activitati cu asemenea
produse.
............................................................................
(4) La solicitarea agentiei, Ministerul Administratiei si Internelor sau
alte institutii abilitate efectueaza verificari specifice si o informeaza in
vederea luarii masurilor legale.
(5) Autoritatea Nationala a Vamilor va pune la dispozitie agentiei, la
solicitarea acesteia, toate datele necesare referitoare la exportul, importul
si la alte operatiuni cu produse militare."
29. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
Incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta referitoare la
operatiunile cu produse militare, precum si a celor privind sinceritatea
declaratiilor, care constituie infractiuni potrivit legii, se pedepseste
conform prevederilor Codului penal."
30. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 31
Eliberarea autorizatiilor, licentelor de export sau de import de produse
militare, precum si a permiselor, fara respectarea prevederilor prezentei
ordonante de urgenta, atrage, dupa caz, raspunderea disciplinara,
administrativa sau penala, potrivit legii."
31. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
Nerespectarea destinatiei si utilizarii finale ale produselor militare,
inscrise in documente in baza declaratiei prevazute la art. 13 alin. (3),
constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la
100 milioane lei."
32. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 33
(1) Incalcarea prevederilor art. 7 alin. (2), art. 17 alin. (2) si (3) si
ale art. 22 alin. (5) si (6), in masura in care faptele nu sunt considerate,
potrivit legii, infractiuni, constituie contraventie si se sanctioneaza cu
amenda de la 20 milioane lei la 50 milioane lei.
(2) Incalcarea prevederilor art. 14 si ale art. 22 alin. (4), in masura in
care faptele nu sunt considerate, potrivit legii, infractiuni, constituie
contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 20 milioane lei la 100 milioane
lei."
33. La articolul 34, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Agentia sesizeaza organele de urmarire penala in cazul in care
faptele constatate sunt considerate, potrivit legii, infractiuni."
34. Articolul 37 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 37
Contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta le sunt
aplicabile dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia dispozitiilor
art. 28 si 29."
35. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 38
Daca incalcarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta este de natura
sa produca consecinte grave regimului exporturilor si importurilor de produse
militare si indeplinirii obligatiilor si angajamentelor internationale asumate
de Romania in acest domeniu, agentia poate suspenda sau retrage autorizatiile,
licentele ori permisele pe care le-a eliberat sau poate solicita organelor
competente suspendarea ori retragerea actelor de autorizare eliberate de
acestea, conform legii."
36. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
Agentia face parte, ca membru de drept, din structurile decizionale ale
tuturor organismelor create la nivel national, care desfasoara activitati ce au
legatura cu regimul produselor militare."
37. La articolul 40, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Agentia este reprezentata, in cadrul misiunilor diplomatice ale Romaniei
in strainatate, pe langa organismele internationale de control al exporturilor
de produse militare, al interzicerii armelor chimice, precum si in tarile cu
care Romania desfasoara curent operatiuni comerciale cu asemenea produse, prin
personal detasat in Ministerul Afacerilor Externe."
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA