LEGE
Nr. 60 din 26 decembrie 1968
pentru organizarea si functionarea Procuraturii Republicii Socialiste Romania
ACT EMIS DE: MAREA ADUNARE NATIONALA
ACT PUBLICAT IN: BULETINUL OFICIAL NR. 169 din 27 decembrie 1968
CAP. 1
Art. 1
Procuratura Republicii Socialiste Romania, in infaptuirea politicii
partidului si statului de asigurare si intarire continua a legalitatii
socialiste, apara cuceririle revolutionare ale poporului, oranduirea sociala
si de stat, proprietatea socialista, drepturile si interesele legitime ale
organizatiilor socialiste, ale celorlalte persoane juridice, precum si ale
cetatenilor.
Art. 2
Prin intreaga sa activitate, Procuratura Republicii Socialiste Romania
contribuie la aplicarea justa si unitara a legii, la prevenirea si combaterea
infractiunilor si a altor fapte de incalcare a ordinii de drept, la educarea
cetatenilor in spiritul respectarii legilor si a regulilor de convietuire
sociala.
CAP. 2
Art. 3
Procuratura Republicii Socialiste Romania are urmatoarele atributii:
a) asigura efectuarea urmaririi penale si exercita supravegherea acesteia;
supravegheaza respectarea legalitatii la locurile de retinere si detinere
preventiva;
b) vegheaza la respectarea legii in cauzele de orice fel la instantele
judecatoresti, precum si in ce priveste activitatea acestora de punere in
executare a hotararilor si a celorlalte titluri executorii;
c) supravegheaza respectarea legii in activitatea organelor de executare a
hotararilor judecatoresti penale si a organelor de la locurile de executare a
pedepselor, a masurilor educative si a masurilor de siguranta;
d) rezolva reclamatiile si sesizarile referitoare la incalcarea legalitatii
si ia masuri pentru restabilirea acesteia in cazurile in care nu este prevazuta
o procedura jurisdictionala;
e) organizeaza si desfasoara activitatea ce ii revine in problemele de
criminalistica si de prevenire a infractiunilor;
f) exercita orice alte atributii ce ii sunt date prin lege.
Art. 4
Atributiile organelor procuraturii se exercita de catre acestea, numai in
baza legii si a dispozitiilor organelor ierarhic superioare.
Art. 5
Procurorul ierarhic superior poate sa indeplineasca oricare din atributiile
procurorilor in subordine sau sa suspende ori sa anuleze actele si dispozitiile
acestora.
Dispozitiile procurorului ierarhic superior sunt obligatorii pentru
procurorii in subordine.
Art. 6
Procurorul isi exercita atributiile fara vreo imixtiune sau substituire in
activitatea altor organe de stat, el avand obligatia sa actioneze, in limitele
competentei sale, numai in vederea asigurarii respectarii legii.
Art. 7
In vederea indeplinirii atributiilor sale, procurorul poate cere actele,
lucrarile, datele sau explicatiile necesare, de la ministere si celelalte
organe centrale ale administratiei de stat, de la organele locale ale
administratiei de stat, organizatiile economice, intreprinderile si
institutiile de stat, organizatiile cooperatiste si alte organizatii obstesti,
precum si de la orice persoana care exercita o functie sau indeplineste o
insarcinare in cadrul organizatiilor socialiste prevazute mai sus, care sunt
obligate sa dea urmare cererii procurorului.
CAP. 3
Art. 8
Procurorul poate sa efectueze orice act de urmarire penala, in orice cauza.
In cazurile prevazute de lege, urmarirea penala se efectueaza in mod
obligatoriu de procuror.
Art. 9
Procurorul supravegheaza ca urmarirea penala sa fie efectuata cu
respectarea legii. In indeplnirea acestei activitati, procurorul da dispozitii
organelor de cercetare penala sau ia alte masuri necesare cu privire la
efectuarea oricarui act de urmarire penala.
Procurorul da dispozitii si ia masuri in scris si motivat.
Dispozitiile date de procuror sunt obligatorii pentru organul de cercetare
penala.
Art. 10
Procurorul vegheaza ca orice infractiune sa fie la timp descoperita si
complet stabilita, ca orice infractor sa fie tras la raspundere penala si ca
nici o persoana sa nu fie urmarita penal decat in cazurile si in conditiile
prevazute de lege.
De asemenea, vegheaza la respectarea libertatii individuale a cetatenilor,
verificind temeinicia si legalitatea retinerii sau arestarii preventive,
astfel ca nici o persoana sa nu fie lipsita de libertate decat in cazurile si
in conditiile prevazute de lege.
Art. 11
Procurorul pune in miscare actiunea penala, ia masurile preventive
prevazute de lege, dispune trimiterea in judecata si sesizeaza instanta ori da
alte solutii ce intra in competenta sa.
El rezolva plangerile impotriva masurilor si actelor de urmarire penala.
Plangerea impotriva masurilor luate sau a actelor efectuate de procuror ori
efectuate pe baza dispozitiilor date de acesta se rezolva de procurorul sef al
unitatii.
In cazul cand masurile si actele sunt ale procurorului sef, ori sunt luate
sau efectuate pe baza dispozitiilor date de catre acesta, plangerea se
rezolva de procurorul ierarhic superior.
Art. 12
Procurorul poate sa ceara spre verificare orice dosar de la organul de
cercetare penala, care este obligat sa-l trimita cu toate actele, materialele
si datele privitoare la data si fapta care formeaza obiectul cercetarii.
Art. 13
Procurorul incuviinteaza, autoriza, confirma sau infirma, dupa caz, actele
sau masurile procesuale ale organului de urmarire penala.
Art. 14
Procurorul verifica la locurile de retinere sau de detinere preventiva
legalitatea masurilor de retinere si arestare preventiva, precum si a
conditiilor de retinere si detinere, luand masurile prevazute de lege.
Dispozitiile art. 25 alin. 1, 2 si 3 se aplica in mod corespunzator si in
cazul verificarilor prevazute de alineatul precedent.
Art. 15
Procurorul participa la dezbateri in cauzele in care legea prevede
obligatoriu aceasta, iar in celelalte cauze numai cand apararea unor interese
de stat, obstesti sau ale partilor face necesara participarea sa.
Participarea procurorului la dezbaterea recursului in cauzele penale,
precum si a recursului extraordinar oricare ar fi obiectul cauzei, este
obligatorie.
Art. 16
In desfasurarea cercetarii judecatoresti si a dezbaterilor, procurorul are
rol activ in vederea aflarii adevarului si a respectarii dispozitiilor legii,
formulind cereri si punind concluzii.
Cererile si concluziile procurorului trebuie sa fie motivate.
Art. 17
Procurorul sustine invinuirea in cauzele penale, potrivit legii. Cand
cercetarea judecatoreasca nu confirma invinuirea sau cand a intervenit o cauza
de incetare a procesului penal, procurorul pune, dupa caz, concluzii de
achitare a inculpatului sau de incetare a procesului penal.
Art. 18
Procurorul examineaza hotararile judecatoresti, iar cand considera ca
acestea sunt netemeinice sau nelegale, foloseste caile de atac prevazute de
lege.
In cauzele civile, aplicarea dispozitiilor alineatului precedent este
obligatorie numai in cazul hotararilor care se comunica procurorului, potrivit
legii, sau cand este sesizat de alte persoane decat cele care pot sa exercite
caile de atac.
Art. 19
Procurorul general poate cere spre examinare dosarele privind procesele
definitiv judecate, de la orice judecatorie sau tribunal, si sa atace cu
recurs extraordinar, la sesizare sau din oficiu, hotararile definitive cand
considera ca prin acestea s-a adus o incalcare esentiala legii sau ca ele
sunt vadit netemeinice.
Art. 20
Procurorul general poate sesiza Tribunalului Suprem, ca acesta sa emita
decizii de indrumare, in vederea aplicarii unitare a legii in activitatea de
judecata.
Art. 21
Procurorul general participa la sedintele Tribunalului Suprem in care se
dau decizii de indrumare.
Art. 22
Procurorul vegheaza ca actele si lucrarile de punere in executare a
hotararilor judecatoresti si a altor titluri executorii sa fie executate de
catre instantele judecatoresti cu respectarea legii.
Art. 23
Procurorul verifica daca organele militiei efectueaza in termen si cu
respectarea dispozitiilor legii lucrarile de aducere la indeplinire a
mandatelor de executare.
Daca constata ca exista mandate de executare care nu au fost aduse la
indeplinire, ia masurile ce intra in competenta sa ori sesizeaza organele
competente sa ia masurile necesare.
Art. 24
Procurorul supravegheaza respectarea de catre organele de la locurile de
executare a pedepselor, locurile de munca ale condamnatilor, locurile de
executare a masurilor educative luata fata de minori, precum si de catre
organele din institutiile sanitare in care sunt internati medical bolnavi pe
baza hotararilor judecatoresti.
Procurorul are acces deplin la locurile si institutiile prevazute in
alineatul precedent, verificind legalitatea detinerii sau internarii, precum si
a conditiilor de detinere sau internare prevazute de dispozitiile legii.
Art. 25
Procurorul se deplaseaza la locurile de executare a pedepselor si la
locurile de munca ale condamnatilor si examineaza ordinele, instructiunile,
dispozitiile si orice alte acte referitoare la legalitatea detinerii si a
conditiilor de detinere, precum si dosarele personale ale condamnatilor.
Procurorul examineaza cererile sau reclamatiile verbale ori scrise ale
condamnatilor, iar la cererea lor sau cand considera necesar, ii asculta pe
acestia fara prezenta altor persoane.
Daca constata cazuri de detinere ilegala sau alte cazuri de nerespectare a
legii, ia masurile ce intra in competenta sa ori sesizeaza organele
competente sa ia masurile necesare.
Dispozitiile alineatelor precedente se aplica in mod corespunzator si in ce
priveste locurile in care se executa masuri educative luate fata de minori,
precum si in ce priveste institutiile sanitare in care sunt internati medical
bolnavi pe baza hotararilor judecatoresti.
Art. 26
Procurorul care indeplineste atributiile prevazute in prezenta sectiune
verifica, in cazul infractiunilor savarsite de detinutii si internatii din
locurile si institutiile prevazute de art. 24, daca cercetarea penala se
efectueaza potrivit legii.
Art. 27
Procurorul primeste, examineaza si rezolva reclamatiile si sesizarile
organizatiilor socialiste si ale cetatenilor, referitoare la incalcari ale
dispozitiilor legii savarsite de catre functionarii organelor si organizatiilor
socialiste prevazute in art. 7.
Dispozitiile alineatului precedent nu sunt aplicabile cererilor de
competenta instantelor judecatoresti sau a altor organe cu activitate
jurisdictionala.
Art. 28
Procurorul, in exercitarea atributiilor prevazute de art. 27, cand constata
incalcari ale dispozitiilor legii, ia, dupa caz, masurile prevazute de legea
penala sau sesizeaza organul in activitatea caruia s-a constatat incalcarea, in
vederea restabilirii legalitatii, cerind totodata organului competent sa aplice
dispozitiile legale privitoare la raspunderea administrativa, disciplinara sau
materiala.
Organul prevazut in alineatul precedent este obligat sa rezolve sesizarea
si sa ia masurile necesare pentru restabilirea legalitatii si de sanctionare a
celor vinovati, comunicand procurorului, in termen de 30 zile de la primirea
sesizarii, masurile luate.
Daca organul sesizat nu ia masurile necesare sau acestea nu sunt
corespunzatoare dispozitiilor legii, procurorul incunostinteaza pe procurorul
ierarhic superior, pana la procurorul general, in vederea introducerii
sesizarii la organul ierarhic superior celui prevazut in alin. 1.
Art. 29
Daca aplicarea masurilor prevazute in articolul precedent nu este posibila
datorita implinirii prescriptiei sau altor cauze legale, procurorul, prin
sesizarea sa, va cere organului competent sa ia masuri de inlaturare si
prevenire a cauzelor care determina nerespectarea legii.
Cand constata cazuri frecvente de nerespectare a legii in una sau mai multe
unitati, in afara masurilor ce se iau potrivit art. 28, procurorul sesizeaza
direct sau, dupa caz, face propuneri in vederea sesizarii organului ierarhic
superior al unitatilor in activitatea carora s-au constatat cazuri de
nerespectare a legii.
Organul sesizat potrivit art. 1 si 2 este obligat sa raspunda procurorului
in termen de 60 zile de la primirea sesizarii.
Art. 30
Cand din actele si lucrarile efectuate in exercitarea atributiilor
prevazute in sectiunile I, II si III din prezentul capitol, precum si in cazul
cand din orice alte lucrari ce intra in competenta organelor procuraturii
se constata incalcari ale legii, procurorul se sesizeaza si, efectuind
verificarile necesare, procedeaza potrivit art. 28 si 29.
Art. 31
Procuratura Republicii Socialiste Romania organizeaza introducerea si
aplicarea in practica de urmarire penala a metodelor stiintifice si mijloacelor
tehnice criminalistice, pentru ridicarea continua a calitatii urmaririi penale
si a calificarii profesionale a procurorilor.
Art. 32
Procuratura Republicii Socialiste Romania studiaza si generalizeaza
experienta practicii de urmarire penala, efectueaza lucrari de laborator si
contribuie la stabilirea metodelor stiintifice si mijloacelor tehnice
criminalistice pentru descoperirea, cercetarea si prevenirea infractiunilor.
Art. 33
Procurorul general poate dispune infiintarea cabinetelor de criminalistica
la procedurile judetene.
CAP. 4
Art. 34
Procurorul militar are urmatoarea competenta:
a) efectueaza urmarirea penala potrivit legii, supravegheaza activitatea
organelor care efectueaza cercetarea penala in cauzele de competenta
tribunalelor militare, precum si a organelor de la locurile de retinere si
detinere preventiva a invinuitilor din aceste cauze;
b) vegheaza la respectarea legii in cauzele penale la instantele militare
precum si in activitatea de punere in executare de catre acestea a hotararilor
pronuntate;
c) supravegheaza respectarea legii in activitatea unitatilor si
formatiunilor militare in legatura cu aducerea la indeplinire a mandatelor de
executare emise de instantele judecatoresti, precum si in activitatea organelor
de la locurile de executare a pedepselor pronuntate de tribunalele militare
pentru infractiuni contra securitatii statului sau a pedepselor pronuntate cu
executarea intr-o unitate militara disciplinara;
d) rezolva reclamatiile si sesizarile referitoare la incalcari ale legii
savarsite de militarii si angajatii civili din organele, institutiile,
unitatile si formatiunile militare, luand masurile prevazute de lege.
Cand din actele si lucrarile efectuate in exercitarea atributiilor
prevazute la lit. a-c inclusiv, precum si in cazul cand din orice alte lucrari
ce intra in competenta organelor de procuratura militara rezulta incalcari ale
legii, ale juramantului militar sau ale obligatiilor referitoare la datoria,
ordinea si disciplina militara, procurorul militar se sesizeaza si ia masurile
prevazute de lege.
Art. 35
In desfasurarea activitatii prevazute de art. 34, procurorul exercita
atributiile si foloseste mijloacele prevazute de prezenta lege, ale carei
dispozitii se aplica in mod corespunzator si procurorilor militari.
CAP. 5
Art. 36
Procuratura Republicii Socialiste Romania este condusa de procurorul
general, ajutat de un colegiu.
Colegiul este format din procurorul general, adjunctii acestuia, precum si
din alte persoane cu functii de conducere in organele procuraturii.
Componenta colegiului se aproba de Consiliul de Stat, la propunerea
procurorului general.
Procurorul general este presedintele colegiului si coordoneaza activitatea
acestuia.
Colegiul Procuraturii Republicii Socialiste Romania este organ deliberativ
care isi desfasoara activitatea potrivit muncii si conducerii colective.
Colegiul dezbate si ia hotarari in principalele probleme din domeniul de
activitate al procuraturii. El se intruneste cel putin o data pe luna, lucreaza
in prezenta a cel putin 2/3 din numarul membrilor sai si ia hotarari cu
jumatate plus unu din numarul total al membrilor ce-l compun.
Daca procurorul general nu este de parerea majoritatii, informeaza despre
aceasta Consiliul de Stat, pentru a decide.
Membrii colegiului raspund in fata colegiului si a procurorului general
pentru indeplinirea sarcinilor ce le sunt repartizate.
Procurorul general si adjunctii acestuia asigura aducerea la indeplinire a
hotararilor colegiului si exercita conducerea operativa a activitatii
procuraturii.
Art. 37
Procurorul general raspunde in fata Marii Adunari Nationale de activitatea
procuraturii, iar in intervalul dintre sesiuni, in fata Consiliului de Stat.
Art. 38
In indeplinirea atributiilor sale, procurorul general emite ordine si
instructiuni, pe baza si in vederea aplicarii legii, precum si pentru toate
organele de urmarire penala in ceea ce priveste desfasurarea activitatii de
urmarire penala.
Ordinele si instructiunile procurorului general pot fi anulate sau
suspendate de catre Marea Adunare Nationala, iar in intervalul dintre sesiuni,
de catre Consiliul de Stat.
Art. 39
Procurorul general poate face Consiliului de Stat propuneri cu caracter
legislativ; de asemenea, poate sesiza Consiliul de Stat spre a se da legilor
in vigoare interpretarea general obligatorie.
Art. 40
Procuratura Republicii Socialiste Romania are urmatoarele organe:
Procuratura Generala, procuraturile judetene, procuraturile locale si
procuraturile militare.
Procuratura municipiului Bucuresti are aceeasi organizare si competenta ca
procuratura judeteana.
In fiecare judet si in sectoarele municipiului Bucuresti functioneaza
procuraturi locale.
Numarul procuraturilor locale si raza lor teritoriala sunt aceleasi ca ale
judecatoriilor. Sediile procuraturilor locale si judetene precum si denumirea
acestora, se stabilesc prin ordinul procurorului general.
Numarul, sediile si raza de activitate a procuraturilor militare se
stabilesc de Consiliul de Stat.
Art. 41
Statutele de organizare ale organelor de procuratura militara se stabilesc
de procurorul general, de acord cu ministrul fortelor armate.
CAP. 6
Art. 42
Personalul Procuraturii Republicii Socialiste Romania este compus din
procurori, personal administrativ, tehnic si de serviciu.
Art. 43
Poate fi procuror persoana care:
a) este cetatean roman si are exercitiu deplin al drepturilor civile si
politice;
b) este doctor sau licentiat in drept;
c) nu a fost condamnat penal si se bucura de o reputatie nestirbita.
Art. 44
Procurorul general este ales de Marea Adunare Nationala, pe durata
legislaturii, in prima sesiune a acesteia si functioneaza pana la alegerea
noului procuror general.
Adjunctii procurorului general se numesc prin decret al Consiliului de
Stat, la propunerea procurorului general.
Art. 45
Procurorii sefi ai judetelor si procurorul sef al municipiului Bucuresti
sunt alesi in functie si revocati de consiliile populare judetene sau al
municipiului Bucuresti, la propunerea procurorului general.
Procurorii sefi prevazuti la alineatul precedent sunt alesi pe durata
mandatului consiliului popular si functioneaza pana la alegerea noilor
procurori sefi.
Procurorii sefi ai judetelor si procurorul sef al municipiului Bucuresti
prezinta anual in sesiunile consiliilor populare judetene si al municipiului
Bucuresti, dari de seama despre cele constatate cu privire la respectarea
legalitatii in unitatile administrativ-teritoriale in care aceste consilii sunt
alese.
Art. 46
Numirea, transferarea, avansarea si incetarea functiei altor procurori
decat cei prevazuti in art. 45 se fac de procurorul general.
Numirea procurorilor militari se face cu acordul ministrului fortelor
armate.
Art. 47
Procurorii nou numiti vor efectua un stagiu de practica de 2 ani, dupa
terminarea caruia sunt supusi unui examen de capacitate obligatoriu.
Judecatorii care au promovat examenul de capacitate, in aceasta calitate,
nu mai au obligatia de a sustine un asemenea examen, ca procuror.
La examenul de capacitate se pot prezenta, fara indeplinirea conditiei de
stagiu, cei care au o vechime in munca juridica de cel putin 2 ani ca
judecator, consultant la Tribunalul Suprem, jurisconsult, avocat, notar de
stat, arbitru de stat si consultant arbitral.
Dispozitiile alineatului precedent se aplica si in cazul activitatii
desfasurate ca membru al corpului didactic din invatamantul juridic superior,
redactor la o revista juridica sau la o editura cu specific juridic, lucrator
in specialitate juridica la Institutul de Cercetari Juridice al Academiei
Republicii Socialiste Romania sau in Ministerul Justitiei ori in laboratoarele
de expertiza criminalistica de pe langa Ministerul Justitiei, precum si la
unele directii, sectii sau birouri cu atributii speciale de legislatie sau
studii juridice.
Art. 48
Acordarea gradelor militare si inaintarea in grad a personalului militar
din organele de procuratura militara se fac potrivit normelor aplicabile
cadrelor permanente ale Ministerului Fortelor Armate.
Art. 49
Personalul din organele de procuratura militara intra in efectivul
Ministerului Fortelor Armate.
Personalul militar prevazut in art. 48 face parte din cadrele permanente
ale fortelor armate, fiindu-i aplicabile prevederile legilor, decretelor, hotararilor
Consiliului de Ministri, statutelor, regulamentelor si instructiunilor
privitoare la drepturile si obligatiile cadrelor permanente.
Acordarea recompenselor si aplicarea masurilor disciplinare personalului
prevazut la alineatul precedent apartin organelor ierarhic superioare din
Procuratura Republicii Socialiste Romania.
Procurorii militari sunt subordonati organelor ierarhic superioare din
Procuratura Republicii Socialiste Romania.
Art. 50
Procurorii sunt obligati sa indeplineasca constiincios indatoririle de
serviciu, sa respecte cu strictete dispozitiile legii, hotararile si ordinele
organelor ierarhic superioare si sa lupte pentru apararea si intarirea
legalitatii socialiste. Ei sunt datori ca atat in activitatea de serviciu, cat
si in relatiile sociale, sa aiba o comportare corecta si demna, compatibila cu
prestigiul functiei ce indeplinesc.
Savarsirea unor fapte penale ori a altor fapte nedemne care aduc atingere
reputatiei de procuror atrage pierderea dreptului de a mai indeplini aceasta
functie.
Art. 51
Procurorii raspund disciplinar pentru abaterile de la indatoririle de
serviciu sau de la regulile de convietuire sociala ori pentru comportari ce
dauneaza interesului serviciului sau prestigiului functiei.
Art. 52
Sanctiunile ce se aplica pentru abaterile disciplinare sunt:
a) observatia;
b) mustrarea;
c) suspendarea temporara de la avansare pe termen de 1-3 ani;
d) retrogradarea in functie pe termen de cel mult 3 luni, cu reducerea corespunzatoare
a salariului;
e) transferarea disciplinara;
f) desarcinarea din functie, prin revocare sau prin desfacerea contractului
de munca, dupa caz.
Daca cel sanctionat nu da urmare transferarii, se va putea dispune
desarcinarea din functie.
Art. 53
Sanctiunile prevazute de art. 52 lit. c-f inclusiv se aplica de procurorul
general direct sau prin adjunctii sai desemnati in acest scop.
Competenta de aplicare a celorlalte sanctiuni disciplinare poate fi
delegata si procurorilor sefi.
Procurorii invinuiti de abateri grave pot fi suspendati din functie pana la
terminarea cercetarilor.
In caz de punere in miscare a actiunii penale impotriva acestora,
suspendarea din functie pana la terminarea definitiva a procesului penal este obligatorie.
Masurile prevazute de alin. 3 si 4 se iau de catre procurorul general.
Art. 54
Salarizarea procurorilor se stabileste prin hotarare a Consiliului de
Ministri.
Salarizarea personalului din organele de procuratura militara se stabileste
potrivit reglementarilor in vigoare pentru personalul din unitatile militare
bugetare. Pentru personalul militar, toate celelalte drepturi, precum si
conditiile de pensionare si drepturile la pensie, sunt cele stabilite pentru
militari.
Art. 55
In afara cazurilor prevazute de art. 52 alin. 1 lit. f si alin. 2, functia
de procuror inceteaza prin:
a) pensionare;
b) demisie;
c) transferare in alta functie decat aceea de procuror;
d) eliberare din functie.
Art. 56
In aplicarea prezentei legi si a prevederilor din legislatia muncii,
procurorul general va stabili prin ordin conditiile de transferare, incetare
a functiei, efectuare a stagiului de practica, sustinere a examenului de
capacitate, notare, acordare a recompenselor, aplicare a sanctiunilor
disciplinare, precum si celelalte drepturi si obligatii ale procurorilor.
Art. 57
Numirea, avansarea, transferarea, desfacerea contractului de munca si
aplicarea masurilor disciplinare personalului administrativ, tehnic si de
serviciu al Procuraturii Republicii Socialiste Romania se fac de catre
procurorul general, direct sau prin delegatii sai, in conditiile prevazute de
legislatia muncii.
CAP. 7
Dispozitii finale si tranzitorii
Art. 58
Structura organizatorica a Procuraturii Generale, functiile procurorilor si
ierarhia acestora, precum si conditiile de vechime pentru avansarea in functie,
se stabilesc de Consiliul de Stat.
Art. 59
Procurorii, cu exceptia celor care efectueaza stagiul de practica, aflati
in functie la data intrarii in vigoare a prezentei legi, sunt considerati ca
indeplinesc conditiile prevazute de art. 47, precum si conditiile de vechime
pentru functiile pe care le ocupa.
Dispozitiile alin. 1 se aplica si fostilor procurori si judecatori alesi
ori numiti in organizatiile obstesti sau in aparatul de stat, in functii legate
de activitatea justitiei.
Art. 60
Procurorii care participa la dezbaterile instantelor de judecata poarta
tinuta vestimentara de sedinta.
Art. 61
Prezenta lege intra in vigoare pe data de 1 ianuarie 1969.
Pe aceeasi data Legea nr. 6 din 21 iunie 1952 pentru infiintarea si
organizarea Procuraturii Republicii Socialiste Romania, republicata in
Buletinul Oficial nr. 14 din 29 mai 1961, cu modificarile ulterioare, Decretul
nr. 88 din 8 februarie 1956, publicat in Buletinul Oficial nr. 10 din 23
martie 1956, cu modificarile ulterioare, precum si orice dispozitii contrare
prezentei legi, se abroga.