Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 8 din  3 februarie 1997

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei, pe de o parte, si Uniunea Economica Belgo-Luxemburgheza, pe de alta parte, privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bruxelles la 4 martie 1996

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 20 din  6 februarie 1997


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei, pe de o parte, si Uniunea Economica Belgo-Luxemburgheza, pe de alta parte, privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor, semnat la Bruxelles la 4 martie 1996.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 iunie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                PRESEDINTELE SENATUI
                     PETRE ROMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 20 ianuarie 1997, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

            PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                    ION DIACONESCU

                               ACORD
intre Guvernul Romaniei, pe de o parte, si Uniunea Economica Belgo-Luxemburgheza, pe de alta parte, privind promovarea si protejarea reciproca a investitiilor

    Guvernul Romaniei, pe de o parte, si Guvernul Regatului Belgiei, actionand atat in numele sau, cat si in numele Guvernului Marelui Ducat de Luxemburg, in virtutea acordurilor existente, Guvernul Regiunii Valone, Guvernul Regiunii Flamande si Guvernul Regiunii Bruxelles - Capitala, pe de alta parte, denumite in continuare parti contractante,
    dorind sa intareasca cooperarea lor economica creand conditii favorabile realizarii de investitii de catre investitori ai unei parti contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante,
    convinsi ca incheierea, pe baza egalitatii si interesului reciproc, a unui acord privind promovarea si protejarea investitiilor poate sa stimuleze initiativele investitorilor si sa contribuie astfel la cresterea prosperitatii economice a partilor contractante,
    au convenit cele ce urmeaza:

    Art. 1
    Definitii
    1. Termenul investitori desemneaza:
    a) orice persoana fizica care, potrivit legislatiei romane, belgiene sau luxemburgheze, este considerata cetatean al Romaniei, respectiv al Regatului Belgiei sau al Marelui Ducat de Luxemburg;
    b) orice persoana juridica constituita conform legislatiei romane, belgiene sau luxemburgheze si avand sediul sau social pe teritoriul Romaniei, respectiv al Regatului Belgiei sau al marelui Ducat de Luxemburg.
    2. Termenul investitii desemneaza orice element de activ si orice aport in numerar, in natura sau in servicii, investit in orice sector de activitate economica, in conformitate cu legile si cu reglementarile partii contractante pe teritoriul careia a fost efectuata investitia.
    Sunt considerate, in special, dar nu exclusiv, ca investitii, in sensul prezentului acord:
    a) bunurile mobile si imobile, ca si orice alte drepturi reale ca ipoteci, privilegii, gajuri, uzufruct si drepturi similare;
    b) actiunile, partile sociale si orice alte forme de participare la societati constituite pe teritoriul uneia dintre partile contractante;
    c) obligatiunile, creantele si drepturile la orice prestatii avand o valoare economica;
    d) drepturile de autor, drepturile de proprietate industriala (ca brevete de inventie, licente, marci inregistrate, modele si machete industriale), procedeele tehnice, know-how, numele inregistrate si fondurile de comert;
    e) concesiunile de drept public sau contractuale, in special cele referitoare la prospectarea, cultivarea, extractia sau exploatarea resurselor naturale;
    f) beneficiile reinvestite.
    Termenul investitii desemneaza, totodata, investitiile detinute sau controlate de catre investitorii uneia dintre partile contractante si realizate pe teritoriul celeilalte parti contractante prin intermediul unui investitor dintr-un stat tert.
    Nici o modificare a formei juridice in care au fost investite sau reinvestite activele si capitalurile nu afecteaza caracterul lor de investitii, in sensul prezentului acord.
    3. Termenul venituri desemneaza sumele produse de o investitie si include in special, dar nu exclusiv, beneficiile, dividendele, dobanzile, cresterile de capital, redeventele, primele de conducere, indemnizatiile, drepturile de asistenta tehnica.
    4. Termenul teritoriu desemneaza teritoriul national, precum si zonele maritime, adica zonele marine si submarine, asupra carora unul dintre statele contractante exercita, conform legilor sale si dreptului international, suveranitate, drepturi suverane sau jurisdictia.
    Art. 2
    Promovarea investitiilor
    1. Fiecare dintre partile contractante incurajeaza pe teritoriul sau investitiile investitorilor celeilalte parti contractante si admite aceste investitii in conformitate cu legile si reglementarile sale.
    2. In particular, fiecare parte contractanta va autoriza incheierea si executarea de contracte de licenta si de conventii de asistenta comerciala, administrativa sau tehnica, in masura in care aceste activitati au legatura cu investitiile.
    3. Fiecare parte contractanta va lua, daca este cazul, toate masurile necesare pentru eliberarea autorizatiilor solicitate in vederea realizarii investitiilor.
    4. Fiecare parte contractanta aplica legile si reglementarile sale in ceea ce priveste problemele referitoare la intrarea, rezidenta, munca si circulatia pe teritoriul sau ale investitorilor si nationalilor celeilalte parti contractante, angajati in cadrul activitatilor legate de investitiile acoperite prin prezentul acord.
    Art. 3
    Protejarea investitiilor
    1. Toate investitiile, efectuate de catre investitorii uneia dintre partile contractante, se bucura pe teritoriul celeilalte parti contractante, de un tratament just si echitabil.
    2. Sub rezerva masurilor necesare mentinerii ordinii publice, aceste investitii se bucura de o siguranta si o protectie constante, excluzand orice masura nejustificata sau discriminatorie care ar putea sa impiedice, de drept sau in fapt, gestionarea, intretinerea, utilizarea fructificarea sau lichidarea lor.
    3. Tratamentul si protectia, definite la paragrafele 1 si 2, sunt cel putin egale cu cele pe care fiecare parte contractanta le rezerva propriilor sai investitori sau investitorilor oricarui stat tert, daca tratamentul si protectia acordate acestora din urma sunt mai favorabile. In nici un caz acestea nu vor fi mai putin favorabile decat cele recunoscute prin dreptul international.
    4. Totusi acest tratament si aceasta protectie nu se extind privilegiilor pe care o parte contractanta le acorda investitorilor unui stat tert, in virtutea:
    a) participarii sau asocierii sale la o zona de liber schimb, o uniune vamala, o piata comuna sau la oricare alt acord international de cooperare economica regionala;
    b) unei conventii de evitare a dublei impuneri fiscale sau oricarei alte conventii in domeniul impozitelor.
    Art. 4
    Expropriere si despagubire
    1. Fiecare dintre partile contractante se angajeaza sa nu ia pe teritoriul sau nici o masura de expropriere sau nationalizare, nici orice alta masura al carei efect este de a deposeda direct sau indirect pe investitorii celeilalte parti contractante de investitiile ce le apartin.
    2. Daca cerinte de interes public, de securitate sau de interes national justifica o derogare de la paragraful 1, urmatoarele conditii trebuie indeplinite:
    a) masurile sunt luate conform unei proceduri legale;
    b) ele nu sunt nici discriminatorii, nici contrare unui angajament specific;
    c) ele sunt insotite de dispozitii care prevad plata unei despagubiri prompte, adecvate si efective, conform principiilor aplicabile ale dreptului international.
    3. Cuantumul despagubirilor va corespunde valorii reale a investitiilor respective, in ajunul zilei in care masurile au fost luate sau au devenit publice.
    Despagubirile se platesc intr-o valuta liber convertibila. Ele vor fi platite fara intarziere si vor fi liber transferabile. Ele vor fi purtatoare de dobanzi la rata comerciala normala, de la data stabilirii lor pana la data platii.
    4. In virtutea legilor si a reglementarilor partii contractante pe al carei teritoriu s-a efectuat investitia, investitorul interesat are dreptul ca legalitatea exproprierii, evaluarea investitiei sale si cuantumul despagubirii sa fie examinate rapid de catre autoritatea judiciara sau administrativa competenta a acelei parti contractante, conform principiilor stabilite prin prezentul articol.
    5. Pentru problemele reglementate prin prezentul articol, fiecare parte contractanta va acorda investitorilor celeilalte parti contractante un tratament cel putin egal celui pe care il acorda pe teritoriul sau investitorilor natiunii celei mai favorizate.
    6. Daca o parte contractanta expropriaza activele unei societati constituite pe teritoriul sau, in virtutea legilor si reglementarilor sale, si ale carei parti sociale sau actiuni sunt detinute de investitorii celeilalte parti contractante, partea contractanta care expropriaza va aplica prevederile prezentului articol pentru a garanta despagubirea prompta, adecvata si efectiva a investitorilor celeilalte parti contractante pentru investitiile lor.
    Art. 5
    Forta majora
    Investitorii uneia dintre partile contractante, ale caror investitii ar suferi pagube datorate unui razboi sau oricarui alt conflict armat, revolutiei, starii de necesitate nationala sau revoltei survenite pe teritoriul celeilalte parti contractante, vor beneficia, din partea acesteia din urma, de un tratament cel putin egal celui acordat investitorilor natiunii celei mai favorizate, in ceea ce priveste restituirile, indemnizatiile, compensatiile sau alte despagubiri.
    Art. 6
    Transferuri
    1. Fiecare parte contractanta, pe teritoriul careia au fost efectuate investitii de catre investitorii celeilalte parti contractante, acorda acestor investitori transferul liber al lichiditatilor lor si, in special:
    a) al veniturilor din investitii, inclusiv beneficiile, dobanzile, veniturile din capital, dividendele, redeventele;
    b) al sumelor necesare rambursarii imprumuturilor contractate in mod regulat;
    c) al sumelor din recuperarea creantelor, din lichidarea totala sau partiala a investitiilor, incluzand plusvalorile sau sporurile de capital investit;
    d) al despagubirilor platite potrivit art. 4 si 5;
    e) al redeventelor si al altor plati decurgand din drepturile de licenta si de asistenta comerciala, administrativa sau tehnica.
    2. Nationalii fiecareia dintre partile contractante, autorizati sa lucreze in cadrul unei investitii admise pe teritoriul celeilalte parti contractante, sunt, de asemenea, autorizati sa transfere in tara lor de origine o cota corespunzatoare din remuneratia lor.
    3. Fiecare dintre partile contractante va elibera autorizatiile necesare pentru a asigura efectuarea fara intarziere a transferurilor si aceasta fara alte cheltuieli decat taxele si cheltuielile uzuale.
    Sunt considerate ca efectuate fara intarziere transferurile operate in termenul normal cerut pentru indeplinirea formalitatilor prevazute de reglementarile partilor contractante si a carui durata nu poate, in nici un caz, sa depaseasca o perioada de doua luni. Garantiile prevazute prin prezentul articol sunt cel putin egale celor acordate, in situatii asemanatoare, investitorilor natiunii celei mai favorizate.
    4. Fiecare parte contractanta isi rezerva dreptul, in situatii de dificultati exceptionale ale balantei de plati, sa stabileasca, in mod echitabil si de buna-credinta, limitari la transferuri, in conformitate cu drepturile si obligatiile rezultate din calitatea sa de membru al Fondului Monetar International.
    5. Transferurile vizate in prezentul articol se efectueaza la cursurile de schimb aplicabile la data acestora si in virtutea reglementarilor privind schimburile in vigoare in statul pe teritoriul caruia a fost efectuata investitia.
    Art. 7
    Subrogarea
    1. Daca una dintre partile contractante sau un organism public al acesteia plateste despagubiri propriilor sai investitori in virtutea unei garantii acordate pentru o investitie, cealalta parte contractanta recunoaste ca drepturile investitorilor despagubiti au fost transferate partii contractante sau organismului public respectiv, in calitatea sa de asigurator.
    2. In aceeasi masura ca si investitorii si in limitele drepturilor astfel transferate, asiguratorul poate, pe calea subrogarii, sa exercite si sa valorifice drepturile numitilor investitori si revendicarile legate de acestea.
    Subrogarea drepturilor se intinde si asupra drepturilor de transfer si de arbitraj prevazute la art. 6 si 10.
    Aceste drepturi si actiuni pot fi exercitate de catre asigurator, in limitele cotei-parti a riscului, acoperita prin contractul de garantie, si de catre investitorul beneficiar al garantiei, in limitele cotei-parti a riscului, neacoperita prin contract.
    3. In ceea ce priveste drepturile transferate, cealalta parte contractanta poate valorifica, in ceea ce-l priveste pe asiguratorul subrogat in drepturile investitorilor despagubiti, obligatiile ce revin, legal sau contractual, acestora din urma.
    Art. 8
    Reguli aplicabile
    Cand o problema privind investitiile este reglementata concomitent prin prezentul acord si prin legile si reglementarile uneia dintre partile contractante sau prin conventii internationale existente sau la care se va adera de catre partile contractante in viitor, investitorii celeilalte parti contractante se pot prevala de dispozitiile care le sunt mai favorabile.
    Art. 9
    Acorduri specifice
    1. Investitiile care fac obiectul unui acord specific intre una dintre partile contractante si un investitor al celeilalte parti contractante vor fi guvernate de catre dispozitiile prezentului acord si de cele ale acestui acord specific.
    2. Fiecare dintre partile contractante asigura, in orice moment, respectarea angajamentelor care vor fi luate fata de un investitor al celeilalte parti contractante.
    Art. 10
    Reglementarea diferendelor dintre o parte contractanta si un investitor al celeilalte parti contractante
    1. Orice diferend privind investitiile, intre un investitor al uneia dintre partile contractante si cealalta parte contractanta, face obiectul unei notificari scrise, insotita de un aide-memoire suficient detaliat, din partea partii interesate.
    In masura in care este posibil, acest diferend se solutioneaza pe cale amiabila intre partile aflate in diferend si, daca nu este posibil, prin conciliere intre partile contractante, pe cale diplomatica.
    2. Daca diferendul nu poate fi astfel reglementat timp de 6 luni incepand de la notificarea sa, investitorul poate sa-l supuna, fie jurisdictiilor nationale ale partii contractante pe al carei teritoriu a fost realizata investitia, fie arbitrajului international.
    In acest ultim caz, diferendul este supus Centrului International pentru Reglementarea Diferendelor relative la Investitii (C.I.R.D.I.), creat prin Conventia pentru reglementarea diferendelor relative la investitii intre state si persoane ale altor state, deschisa spre semnare la Washington la 18 martie 1965.
    In acest scop, fiecare dintre partile contractante consimte, anticipat si irevocabil, ca orice diferend sa fie supus acestui centru. Acest consimtamant implica faptul ca ele renunta sa pretinda epuizarea cailor administrative sau judiciare interne.
    3. Nici una dintre partile contractante, parte la un diferend, nu va ridica obiectii in nici un stadiu al unei proceduri, nici al executarii unei hotarari privind faptul ca investitorul, parte adversa la diferend, ar fi primit o despagubire acoperind total sau partial pierderile sale, in executarea unei polite de asigurare sau a garantiei prevazute la art. 7 al prezentului acord.
    4. C.I.R.D.I. va decide pe baza dreptului national al partii contractante in litigiu, pe teritoriul careia se situeaza investitia, inclusiv a regulilor referitoare la conflictele de legi, dispozitiilor prezentului acord, termenilor acordului specific care ar interveni in problema investitiei, ca si a principiilor de drept international.
    5. Hotararile C.I.R.D.I. sunt definitive si obligatorii pentru partile in diferend. Fiecare parte contractanta se angajeaza sa execute hotararile in conformitate cu legislatia sa nationala.
    Art. 11
    Natiunea cea mai favorizata
    Pentru toate problemele privind tratamentul investitiilor, investitorii fiecareia dintre partile contractante beneficiaza, pe teritoriul celeilalte parti contractante, de tratamentul natiunii celei mai favorizate.
    Art. 12
    Diferendele de interpretare sau de aplicare intre partile contractante
    1. Orice diferend referitor la interpretarea sau la aplicarea prezentului acord trebuie reglementat, pe cat posibil, pe cale diplomatica.
    2. Daca nu este posibila reglementarea pe cale diplomatica, diferendul se supune unei comisii de experti, compusa din reprezentanti ai celor doua parti contractante; aceasta se reuneste la cererea partii contractante interesate, fara intarziere nejustificata.
    3. Daca comisia de experti nu poate reglementa diferendul, acesta va fi supus, la cererea uneia sau alteia dintre partile contractante, unei proceduri de arbitraj, instituita, pentru fiecare caz in parte, in felul urmator:
    Fiecare parte contractanta va desemna un arbitru intr-un interval de 3 luni incepand de la data la care una dintre partile contractante a comunicat celeilalte intentia sa de a supune diferendul arbitrajului. Intr-o perioada de doua luni dupa desemnarea lor, cei doi arbitri desemneaza, de comun acord, un reprezentant al unui stat tert, care va fi presedintele colegiului de arbitri.
    Daca aceste termene nu au fost respectate, una sau cealalta parte contractanta il va invita pe presedintele Curtii Internationale de Justitie sa procedeze la numirea arbitrului sau a arbitrilor nedesemnati.
    Daca presedintele Curtii Internationale de Justitie este cetatean al uneia sau al celeilalte parti contractante sau al unui stat cu care una sau cealalta parte contractanta nu intretine relatii diplomatice, sau daca, din alt motiv, este impiedicat sa exercite aceasta functie, vicepresedintele Curtii Internationale de Justitie va fi invitat sa faca aceasta numire.
    Daca vicepresedintele este cetatean al uneia sau al celeilalte dintre partile contractante sau al unui stat cu care una sau cealalta dintre partile contractante nu intretine relatii diplomatice, sau daca, din alt motiv, este impiedicat sa exercite aceasta functie, membrul Curtii cu vechimea cea mai mare va fi invitat sa faca aceasta numire.
    4. Comisia astfel constituita isi va fixa propriile sale reguli de procedura. Deciziile sale vor fi luate cu majoritate de voturi; ele vor fi definitive si obligatorii pentru partile contractante.
    5. Fiecare parte contractanta va suporta cheltuielile legate de desemnarea arbitrului sau. Cheltuielile inerente desemnarii celui de-al treilea arbitru si cheltuielile de functionare a comisiei vor fi suportate, in parti egale, de catre partile contractante.
    Art. 13
    Investitii anterioare
    Prezentul acord se aplica si investitiilor efectuate de catre investitori ai uneia dintre partile contractante pe teritoriul celeilalte parti contractante, inainte de intrarea sa in vigoare, in conformitate cu legile si reglementarile sale. El nu se aplica diferendelor aparute inaintea intrarii sale vigoare.
    Art. 14
    Intrarea in vigoare si durata
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la o luna incepand de la data la care partile contractante au schimbat instrumentele de ratificare.
    El ramane in vigoare pentru o perioada de 15 ani.
    Daca una dintre partile contractante nu-l denunta cu cel putin 6 luni inainte de expirarea perioadei sale de valabilitate, acordul se prelungeste prin tacita reconductiune pentru o noua perioada de 15 ani, fiecare parte contractanta rezervandu-si dreptul sa-l denunte printr-o notificare introdusa cu cel putin 6 luni inainte de data expirarii perioadei de valabilitate.
    2. De la intrarea in vigoare a prezentului acord, prevederile Acordului dintre Republica Socialista Romania, pe de o parte, si Uniunea Economica Belgo-Luxemburgheza, pe de alta parte, privind promovarea, protejarea si garantarea reciproca a investitiilor, semnat la Bruxelles la 8 mai 1978, isi vor inceta valabilitatea intre Romania si Uniunea Economica Belgo-Luxemburgheza.
    3. In caz de denuntare, investitiilor efectuate anterior datei de expirare a prezentului acord li se aplica prevederile acestui acord pe o perioada de 15 ani incepand de la aceasta data.
    Drept pentru care, reprezentantii subsemnati, deplin autorizati de catre guvernele lor, au semnat prezentul acord.
    Incheiat la Bruxelles la 4 martie 1996, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, franceza si neerlandeza, cele trei texte fiind egal autentice.

               Pentru Guvernul Romaniei,
               Dan Ioan Popescu,
               ministrul comertului

               Pentru Uniunea Economica
               Belgo-Luxemburgheza,
               Philippe Maystadt,
               viceprim-ministru,
               ministrul finantelor si
               comertului exterior

               Pentru Guvernul Regatului Belgiei,
               actionand atat in numele sau,
               cat si in numele Guvernului Marelui
               Ducat de Luxemburg,
               Philippe Maystadt,
               viceprim-ministru,
               ministrul finantelor si
               comertului exterior

               Pentru Guvernul Regiunii Valone,
               Jean-Pierre Grafe,
               ministrul relatiilor internationale

               Pentru Guvernul Regiunii Flamande,
               Eric Van Rompuy,
               ministrul economiei

               Pentru Guvernul Regiunii
               Bruxelles-Capitala,
               Jos Chabert,
               ministrul relatiilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 8/1997

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 8 din 1997
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu