Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.0 din 17.03.2011

pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, realizate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 216 din 29 martie 2011



SmartCity1

Capitolul I

Prevederi generale Articolul 1


(1) Proiectele prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, denumit în continuare P.N.D.I., pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are calitatea de ordonator principal de credite, se realizează prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantă.
(2) În acest scop, în cadrul Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, îşi desfăşoară activitatea Unitatea de implementare a P.N.D.I., denumită în continuare U.I.P.N.D.I., care are ca scop implementarea şi derularea proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I.
(3) P.N.D.I. cuprinde următoarele proiecte prioritare pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului are calitatea de ordonator principal de credite:a)10.000 km drumuri judeţene şi de interes local; b)modernizarea localităţilor; c)sisteme de canalizare, epurare a apelor uzate şi alimentarea cu apă a localităţilor, proiect prioritar format din două proiecte.
(4) Proiectul prioritar prevăzut la alin. (3) lit. c) este format din două proiecte:a)sistem de canalizare şi epurare a apelor uzate; b)alimentarea cu apă a localităţilor.
(5) În cadrul proiectelor prioritare prevăzute la alin. (3) se pot realiza obiective de investiţii noi, obiective de investiţii aflate în diferite stadii de execuţie şi care necesită finalizare, precum şi obiective care necesită modernizare şi/sau reabilitare.
(6) Se pot include în program, în condiţiile legii, şi obiective de investiţii aflate în diferite stadii de execuţie, care nu au putut fi finalizate din motive obiective şi pentru care beneficiarii finali prezintă documente justificative care să ateste faptul că nu fac obiectul altui contract în curs de executare. Pentru aceste obiective beneficiarii trebuie să prezinte stadiul fizic şi valoric actualizat la zi al restului de executat.
(7) În sensul prezentelor norme metodologice, prin beneficiari finali se înţelege unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale.
Articolul 2


(1) Obiectivele de investiţii din cadrul proiectelor prioritare prevăzute la art. 1 alin. (3) se amplasează pe terenuri proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.


(2) Terenurile aparţinând domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale se preiau în folosinţă gratuită de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe perioada realizării proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I., prin protocol încheiat cu beneficiarii finali pe baza hotărârii consiliului judeţean sau, după caz, a hotărârii consiliului local, cu excepţia drumurilor judeţene şi de interes local, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, cu specificaţia expresă că terenurile sunt libere de orice sarcini şi că nu se află în litigiu.
(3) Drumurile judeţene şi de interes local aparţinând domeniului public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale se preiau în administrare de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe perioada realizării proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I., prin protocol încheiat cu beneficiarii finali pe baza hotărârii consiliului judeţean sau, după caz, a hotărârii consiliului local, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, cu specificaţia expresă că terenurile sunt libere de orice sarcini şi că nu se află în litigiu.
(4) Modelul declaraţiei pe propria răspundere referitoare la faptul că terenul este liber de orice sarcini şi că nu se află în litigiu este prevăzut în anexa nr. 3.


(5) Pe terenurile destinate realizării proiectelor prioritare prevăzute la art. 1 alin. (3), în funcţie de tipul proiectului, se realizează utilităţile şi dotările tehnico-edilitare de către beneficiarii finali, conform documentelor urbanistice şi în corelare cu graficele de execuţie ale obiectivelor de investiţii prioritare semnate de executanţi, cu respectarea reglementărilor în vigoare.

Articolul 3Beneficiarii finali răspund de întocmirea şi transmiterea către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a documentaţiilor necesare care stau la baza solicitărilor de realizare a obiectivelor de investiţii din cadrul fiecărui proiect prioritar al P.N.D.I. Capitolul IIPromovarea investiţiilor Articolul 4
(1) La solicitarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului beneficiarii finali transmit propunerile pentru realizarea obiectivelor de investiţii, defalcate pe fiecare proiect prioritar în parte, însoţite de documentaţiile tehnico-economice, întocmite în conformitate cu prevederile legale în vigoare, aprobate şi finanţate de aceştia.
(2) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii au obligaţia de a elibera certificatul de urbanism şi de a obţine acordurile şi avizele necesare şi de a le pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului centralizează propunerile transmise de beneficiarii finali, defalcate pe fiecare proiect.


(4) Obiectivele de investiţii centralizate se prioritizează de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, conform prevederilor art. 12, 14, 15 şi 17 care aprobă indicatorii tehnico-economici după avizarea acestora în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, şi, după caz, al Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe, conform legislaţiei în vigoare.


(5) Beneficiarii finali împreună cu proiectanţii înaintează spre avizare documentaţiile aferente obiectivelor de investiţii, pe care ulterior le susţin în şedinţele de avizare ale Consiliului tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului şi, după caz, ale Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe.
(6) Documentaţiile tehnico-economice se actualizează prin grija beneficiarilor finali în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi se prezintă pentru avizare în Consiliul tehnico-economic al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului şi, după caz, în Consiliul interministerial de avizare lucrări publice de interes naţional şi locuinţe.
(7) În cuprinsul documentaţiilor tehnico-economice actualizate se adaugă şi cheltuielile de finanţare-operare.
Articolul 5
(1) Pentru obiectivele de investiţii aprobate la finanţare, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului preia de la beneficiarii finali, pe durata de realizare a investiţiei, potrivit legii, terenurile aferente construcţiilor şi/sau sectoare de drum, după caz, în funcţie de tipul proiectului prioritar, conform protocoalelor prevăzute în anexa nr. 1 sau, după caz, în anexa nr. 2, cu specificaţia expresă că sunt libere de sarcini, conform extraselor de carte funciară sau declaraţiei pe propria răspundere a primarului/preşedintelui consiliului judeţean, în situaţia în care terenurile nu sunt înscrise în cartea funciară.
(2) Protocoalele prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 cuprind în mod explicit şi imperativ obligativitatea beneficiarului final de a asigura, în condiţiile legii, suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea şantierului, precum şi racordurile pentru utilităţi, aferente construcţiei, până la limita amplasamentului şantierului, corelat cu graficul de execuţie al obiectivului de investiţii prioritar, anexă la contractul de execuţie a lucrărilor.
(3) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii au obligaţia de a elibera şi de a pune la dispoziţia Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului autorizaţia de construire.
(4) Beneficiarii finali ai obiectivelor de investiţii participă la urmărirea bunei realizări a lucrărilor, inclusiv pe faze de execuţie, primesc în custodie, pe măsura realizării acestora şi pe răspunderea executanţilor, până la data recepţiei prevăzute la art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, părţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul său şi asigură din bugetul lor folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, în măsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi întreţinerea acestuia.
(5) Beneficiarii finali ai proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I. vor desemna un reprezentant care, pe durata contractului de lucrări încheiat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului cu executantul, va avea următoarele atribuţii:a)să participe activ la predarea amplasamentului, prin convocarea deţinătorilor de utilităţi; b)să sprijine Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului prin reînnoirea avizelor şi permiselor, precum şi prin prelungirea autorizaţiei de construire, dacă este cazul; c)să asigure legătura dintre autorităţile locale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului pe parcursul execuţiei lucrărilor; d)să participe la şedinţele de măsurători organizate de inspectorul de şantier în vederea verificării situaţiei de lucrări pregătite de executant; e)să avizeze situaţiile de lucrări pregătite de executant şi verificate de inspectorul de şantier, în prealabil ca acestea să fie acceptate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului; f)să formuleze punctele de vedere ale beneficiarului final în cazul în care intervin modificări de soluţii tehnice; g)să participe ca membru în comisia de recepţie la terminarea lucrărilor organizată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului; h)să semnaleze Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe parcursul perioadei de notificare a defecţiunilor, în termen de 5 zile de la apariţie, orice defecţiune; i)să participe ca membru în comisia de recepţie finală organizată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
(6) În vederea asigurării folosinţei/operării provizorii a bunului primit în custodie potrivit alin. (4), autorităţile şi instituţiile publice cu rol de reglementare vor emite custodelui avize/ acorduri/autorizaţii cu caracter provizoriu până la recepţia finală a proiectului de investiţii, potrivit prevederilor art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, urmată de transferul proprietăţii sau administrării, după caz, către beneficiarul final şi obţinerea de către acesta a avizelor/acordurilor/autorizaţiilor definitive.
Capitolul IIIDerularea achiziţiei, finanţării şi realizării investiţiilor Articolul 6
(1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantă, organizează şi derulează procedurile de atribuire a contractelor de lucrări, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


(2) Procedura de atribuire a contractului de lucrări se desfăşoară pe calupuri de proiecte prioritare prevăzute la art. 1 alin. (3) şi care sunt stabilite de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în calitate de autoritate contractantă.

Articolul 7
(1) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului întocmeşte lista obiectivelor de investiţii, pe surse de finanţare, detaliată pe fiecare obiectiv în parte, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(2) Lista de investiţii se aprobă de ordonatorul principal de credite.
(3) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului comunică beneficiarilor finali obiectivul/obiectivele de investiţii care urmează a fi finanţat/finanţate în cadrul P.N.D.I. şi solicită transmiterea terenurilor aferente construcţiilor şi/sau sectoarelor de drum, după caz, în funcţie de tipul proiectului prioritar, conform protocoalelor de predare-primire în condiţiile art. 5.
Articolul 8
(1) Finanţarea proiectelor prioritare din cadrul P.N.D.I. se asigură din sume alocate anual cu această destinaţie din fonduri externe rambursabile şi nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite, pe baza documentaţiilor tehnico-economice aprobate conform legislaţiei în vigoare.
(2) Pe perioada realizării lucrărilor, finanţarea este asigurată de prestatorii, executanţii şi furnizorii cărora le sunt atribuite calupuri de lucrări, în urma procedurii de achiziţie publică, din surse financiare proprii şi/sau din credite bancare, pentru perioada 2011-2020, în condiţiile legii.
(3) Plata sumelor datorate prestatorilor, executanţilor şi furnizorilor, aferente lucrărilor recepţionate în cadrul proiectelor prioritare, se realizează eşalonat, în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, în perioada 2013-2020, conform anexei la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, şi graficului de plăţi anexă la contractul de execuţie lucrări.
(4) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului realizează evidenţa economico-financiară, prin personalul propriu, iar supravegherea tehnico-economică pe toată perioada derulării şi implementării proiectelor prioritare, prin firme specializate selectate prin procedura de achiziţii de servicii, conform legii.
(5) Situaţiile de lucrări întocmite de executant şi însuşite de inspectorii de şantier şi de beneficiarii finali se depun la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului în 4 exemplare, până la data de 10 a fiecărei luni, în vederea urmăririi şi monitorizării realizării obiectivului de investiţii.
(6) Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, după verificarea situaţiilor prevăzute la alin. (5), certifică datele înscrise în situaţiile de lucrări, planificând suma din situaţia de lucrări prezentată conform graficului de plăţi anexă la contractul de execuţie lucrări.
(7) Plata lucrărilor finalizate şi recepţionate se face pe bază de factură, emisă conform situaţiilor de lucrări prevăzute la alin. (5) întocmite de executant, verificate şi aprobate conform legii, începând din anul 2013, în limita fondurilor alocate anual cu această destinaţie în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului.
Articolul 9Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului organizează recepţia la terminarea lucrărilor şi recepţia finală, în condiţiile legii. Articolul 10
(1) După efectuarea recepţiei, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, prin U.I.P.N.D.I., predă beneficiarului final, pe bază de protocol, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4, terenul şi obiectivul de investiţii realizat, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
(2) Protocolul prevăzut în anexa nr. 4 cuprinde în mod expres obligativitatea transmiterii cu titlu gratuit a obiectivelor de investiţii către beneficiarul final.
Capitolul IVDispoziţii specifice cu privire la proiectele prioritare IV.1. 10.000 km drumuri judeţene şi de interes local Articolul 11
(1) Obiectivele care pot fi finanţate în cadrul proiectului prioritar sunt:a)reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local promovate ca obiective noi; b)reabilitarea şi modernizarea drumurilor de interes judeţean şi/sau de interes local aflate în diferite stadii de execuţie.
(2) În cazul obiectivelor de investiţii prevăzute la alin. 1 lit. b), a căror finanţare s-a realizat din surse proprii ale beneficiarilor finali, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi finalizate, lungimea rămasă de executat poate face obiectul prezentului proiect prioritar cu condiţia evitării dublei finanţări prin prezentarea actelor care certifică lipsa fondurilor.
Articolul 12În cadrul proiectului prioritar, au prioritate la finanţare proiectele de reabilitare şi modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local din unităţile administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primă etapă din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi drumuri de interes judeţean şi de interes local care deservesc obiective de interes turistic. IV.2. Modernizarea localităţilor Articolul 13
(1) Proiectul prioritar are ca scop realizarea următoarelor obiective de investiţii:a)drumuri judeţene şi de interes local; b)grădiniţe; c)creşe.
(2) Obiectivele de investiţii prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c) se pot realiza şi pe bază de proiecte-tip deţinute sau achiziţionate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, în condiţiile legii.

Articolul 14În cadrul proiectului prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. a), au prioritate la finanţare proiectele de reabilitare şi modernizare a drumurilor de interes judeţean şi de interes local din unităţile administrativ-teritoriale prevăzute la art. 12. Articolul 15În cadrul proiectului prevăzut la art. 13 alin. (1) lit. b) şi c), au prioritate la finanţare proiectele care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, cele care au fost finanţate într-o primă etapă din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi cele din localităţile unde nu există grădiniţe şi creşe sau numărul de locuri din acestea este insuficient. IV.3. Sistem de canalizare, epurare a apelor uzate şi alimentarea cu apă a localităţilor Articolul 16Proiectul prioritar are ca scop:

a)realizarea reţelelor de canalizare şi staţii de epurare a apelor uzate; b)realizarea reţelelor de alimentare cu apă a localităţilor. Articolul 17În cadrul proiectului prioritar, au prioritate la finanţare proiectele de realizare a reţelelor de canalizare şi a staţiilor de epurare a apelor uzate, precum şi realizarea reţelelor de alimentare cu apă a localităţilor care au solicitat finanţare prin programe finanţate din fonduri europene, dar nu au fost selectate la finanţare, sau care dispun de documentaţii tehnico-economice întocmite conform legislaţiei în vigoare, precum şi cele care au fost finanţate într-o primă etapă din fonduri proprii, iar din cauza lipsei surselor de finanţare nu au putut fi realizate integral, precum şi localităţile din zone cu resurse turistice. Articolul 18Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA Nr. 1la normele metodologice Beneficiar .................. Nr. ......../.......... Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Nr. .........../............. PROTOCOL încheiat astăzi ...................... 1. Beneficiarul ................., cu sediul în ........................., reprezentat prin ..................., în calitate de predător, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului - U.I.P.N.D.I, cu sediul în municipiul Bucureşti, .........................., sectorul 5, în calitate de primitor, conform Hotărârii Consiliului Local/Judeţean nr. ..../..........., am procedat la predarea-primirea unui nr. de ............. imobile, în suprafaţă totală de ........., identificate potrivit ........................ ..........................................., după cum urmează:
Nr. crt. Imobilul Suprafaţa Categoria de folosinţă
2. Imobilul ce se predă Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului este destinat .......................... şi se dă în folosinţă gratuită pe durata realizării construcţiilor. 3. ..................................... se obligă să asigure suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea (beneficiarul) şantierului, precum şi racordurile pentru utilităţi, aferente construcţiei, până la limita amplasamentului şantierului, conform graficului de execuţie anexă la contractul de execuţie a lucrărilor. 4. ........................................ se obligă să asigure pe cheltuiala lui avizele şi autorizaţiile legale, să participe la urmărirea (beneficiarul) bunei realizări a lucrărilor, inclusiv pe faze de execuţie. 5. ......................................... se obligă să primească în custodie, pe măsura realizării acestora şi pe răspunderea (beneficiarul) executanţilor, până la data recepţiei prevăzute la art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, părţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul său. 6. ......................................... se obligă să asigure pe cheltuiala lui folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, (beneficiarul) în măsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi să asigure întreţinerea acestuia. 7. Imobilul identificat la pct. 1 face parte din domeniul public sau privat al statului/unităţii administrativ-teritoriale, fiind administrat de .............. şi este liber de orice sarcini. 8. Obiectivul de investiţie realizat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, împreună cu terenul aferent, se va preda beneficiarului după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. Prezentul protocol a fost încheiat în două exemplare cu valoare juridică egală, câte un exemplar pentru fiecare parte. Am predat. Beneficiar, ............................... Conducătorul unităţii, .................................... Am primit. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Director general, ........................................ ANEXA Nr. 2la normele metodologice Beneficiar ....................... Nr. ......../.......... Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Nr. .........../............. PROTOCOL încheiat astăzi .............. 1. Beneficiarul ................., cu sediul în ........................., reprezentat prin ..................., în calitate de predător, şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului - U.I.P.N.D.I, cu sediul în municipiul Bucureşti, .........................., sectorul 5, în calitate de primitor, conform Hotărârii Consiliului Local/Judeţean nr. .../..........., am procedat la predarea-primirea a ............ km de drum judeţean/comunal, de la km .......... la km .........., reprezentând DJ/DC, care asigură legătura între .............................. . 2. Drumul/sectorul de drum judeţean/comunal ............. de la km ....... la km, care face legătura între ................................., se predă, în condiţiile legii, în administrarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, pe durata realizării obiectivului de investiţii. 3. .......................................... se obligă să asigure suprafeţele de teren necesare pentru depozitare şi pentru organizarea (beneficiarul) şantierului, precum şi racordurile pentru utilităţi, până la limita amplasamentului şantierului, conform graficului de execuţie anexă la contractul de execuţie a lucrărilor. 4. ........................................... se obligă să asigure pe cheltuiala lui avizele şi autorizaţiile legale, să participe la urmărirea (beneficiarul) bunei realizări a lucrărilor, inclusiv pe faze de execuţie. 5. ......................................... se obligă să primească în custodie, pe măsura realizării acestora şi pe răspunderea (beneficiarul) executanţilor, până la data recepţiei prevăzute la art. 3 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 15/2011, cu completările ulterioare, părţi funcţionale din proiect sau proiectul în întregul său. 6. ........................................... se obligă să asigure pe cheltuiala lui folosinţa/operarea provizorie a bunului primit în custodie, (beneficiarul) în măsura în care acest lucru este posibil din punct de vedere tehnic, precum şi să asigure întreţinerea acestuia. 7. Imobilul identificat la pct. 1 face parte din domeniul public sau privat al statului/unităţii administrativ-teritoriale, fiind administrat de .............., şi este liber de orice sarcini. 8. Obiectivul de investiţie realizat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, împreună cu terenul aferent, se va preda beneficiarului după semnarea procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor. Prezentul protocol a fost încheiat în două exemplare cu valoare juridică egală, câte un exemplar pentru fiecare parte. Am predat. Beneficiar, ............................... Conducătorul unităţii, .................................... Am primit. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Director general, ........................................ ANEXA Nr. 3la normele metodologice DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE Beneficiarul ........................................, cu sediul în .............................., reprezentat prin .............................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că imobilul situat în ..........................., predat către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, este liber de orice sarcini şi nu se află în litigiu. Data completării ................... Declarant …………….......... (semnătură autorizată) ANEXA Nr. 4

la normele metodologice Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Beneficiar U.I.P.N.D.I. ................... Nr. ……/……………. Nr. ……/……………….. PROTOCOL încheiat astăzi …………………. 1. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, cu sediul în ................., reprezentat prin ........................ .........................., în calitate de predător, şi 2. Beneficiarul .............................................., reprezentat prin ...................................., în calitate de primitor, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 251/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, cu completările ulterioare, realizate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, am procedat la predarea-primirea imobilului situat în ..........., compus din ........................ .................................................., către ........................ ............................................... ................................................. . (se menţionează beneficiarul). Beneficiarul prevăzut la pct. 2 nu poate schimba destinaţia investiţiei, respectiv ........................ ...................................., şi se angajează să întreţină imobilul ................. pe perioada de funcţionare. Prezentul protocol s-a încheiat ca urmare a Procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor nr. ......... din .................... şi anulează orice documente încheiate anterior între părţi. Odată cu predarea-primirea efectuată pentru imobilul sus-menţionat, s-a predat beneficiarului ............................................. şi cartea tehnică a construcţiei. Prezentul protocol de predare-primire, în conformitate cu legislaţia în vigoare, a fost încheiat în 4 exemplare cu valoare juridică egală, câte două exemplare pentru fiecare parte. Am predat. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului Director general, ................................. Am primit. Beneficiar, …………………. Conducătorul unităţii, ...................................



SmartCity5

COMENTARII la Norma 0/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 0 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 0/2011
Ordin 1836 2011
pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.156/2011 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea, aprobarea şi acordarea finanţării prin programul de interes naţional „Dezvoltarea reţelei naţionale de cămine pentru persoanele vârstnice“
Hotărârea 251 2011
privind aprobarea Normelor metodologice pentru derularea proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, realizate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului
Hotărârea 255 2011
privind aprobarea Normelor metodologice pentru implementarea unitară a proiectelor prioritare din cadrul Programului naţional de dezvoltare a infrastructurii, aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2010, gestionate de Ministerul Mediului şi Pădurilor
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu