Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.1 din 18.01.2016

pentru modificarea şi completarea Reglementărilor contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate ale entităţilor care desfăşoară activitate de asigurare şi/sau reasigurare, aprobate prin Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 41/2015
ACT EMIS DE: Autoritatea de Supraveghere Financiara
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 67 din 26 ianuarie 2017



SmartCity1

În conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) lit. b), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 5 lit. b) şi ale art. 6 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 4 alin. (3) lit. b) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, al prevederilor art. 173 alin. (1) lit. t) şi art. 179 alin. (4) din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările ulterioare, în urma deliberărilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară din cadrul şedinţei din data de 20 decembrie 2016,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite prezenta normă. Articolul IReglementările contabile privind situaţiile financiare anuale individuale şi situaţiile financiare anuale consolidate ale entităţilor care desfăşoară activitate de asigurare şi/sau reasigurare, aprobate prin Norma Autorităţii de Supraveghere Financiară nr. 41/2015, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 şi 2 bis din 4 ianuarie 2016, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La punctul 2, după a doua liniuţă se introduce o nouă liniuţă, cu următorul cuprins: Directiva 2014/95/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 22 octombrie 2014 de modificare a Directivei 2013/34/UE în ceea ce priveşte prezentarea de informaţii nefinanciare şi de informaţii privind diversitatea de către anumite întreprinderi şi grupuri mari, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 330 din data de 15 noiembrie 2014. 2. După punctul 481 se introduce un nou punct, punctul 4811, cu următorul cuprins: 4811. - (1) Societăţile de asigurare şi/sau reasigurare care, la data bilanţului, depăşesc criteriul de a avea un număr mediu de 500 de angajaţi în cursul exerciţiului financiar includ în raportul administratorilor o declaraţie nefinanciară care conţine, în măsura în care acestea sunt necesare pentru înţelegerea dezvoltării, performanţei şi poziţiei societăţii şi a impactului activităţii sale, informaţii privind cel puţin aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea drepturilor omului şi combaterea corupţiei şi a dării/luării de mită, inclusiv: a)o descriere succintă a modelului de afaceri al societăţii; b)o descriere a politicilor adoptate de societate în legătură cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenţă necesară aplicate; c)rezultatele politicilor prevăzute la lit. b); d)principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operaţiunile societăţii, inclusiv, atunci când este relevant şi proporţional, relaţiile sale de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective şi modul în care societatea gestionează riscurile respective; e)indicatori-cheie de performanţă nefinanciară relevanţi pentru activitatea specifică a societăţii.(2) Dacă societatea nu pune în aplicare politici în ceea ce priveşte unul sau mai multe dintre aspectele prevăzute la alin. (1), declaraţia nefinanciară oferă o explicaţie clară şi motivată cu privire la această opţiune.(3) Declaraţia nefinanciară prevăzută la alin. (1) conţine, de asemenea, după caz, trimiteri şi explicaţii suplimentare privind sumele raportate în situaţiile financiare anuale.(4) Informaţiile referitoare la evoluţiile iminente sau aspectele în curs de negociere pot fi omise în cazuri excepţionale în care, potrivit avizului justificat în mod corespunzător al membrilor organelor de administrare, de conducere şi de control, care acţionează în limitele competenţelor conferite de legislaţia naţională şi poartă o răspundere colectivă pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informaţii ar aduce prejudicii grave poziţiei comerciale a societăţii, cu condiţia ca aceste omisiuni să nu împiedice o înţelegere corectă şi echilibrată a dezvoltării, performanţei şi poziţiei societăţii şi a impactului activităţii sale.(5) Pentru prezentarea informaţiilor prevăzute la alin. (1), societăţile se pot baza pe cadrul legal naţional, al Uniunii Europene sau internaţional, cu menţionarea cadrului legal pe care s-au bazat.(6) Se consideră că societăţile care îndeplinesc obligaţia prevăzută la alin. (1) şi-au îndeplinit obligaţia legată de analiză a informaţiilor nefinanciare prevăzută la pct. 480 alin. (3).(7) O societate care este filială este scutită de obligaţia prevăzută la alin. (1) dacă societatea respectivă şi filialele sale sunt incluse în raportul consolidat al administratorilor sau în raportul separat al unei alte entităţi, întocmit în conformitate cu prevederile prezentului punct şi ale secţiunii 8.14 «Raportul consolidat al administratorilor».(8) Dacă o entitate întocmeşte un raport separat corespunzător aceluiaşi exerciţiu financiar, indiferent dacă acest raport se bazează sau nu pe cadrul legal naţional, al Uniunii Europene sau internaţional, care cuprinde informaţiile cerute pentru declaraţia nefinanciară conform prevederilor alin. (1), entitatea respectivă este scutită de obligaţia de a întocmi declaraţia nefinanciară prevăzută la alin. (1), cu condiţia ca acest raport separat: a)să fie publicat împreună cu raportul administratorilor, în conformitate cu prevederile secţiunii 9.1 «Aprobarea, depunerea şi obligaţia generală de publicare a situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate»; sau b)să fie pus la dispoziţia publicului într-un termen de maximum 6 luni de la data bilanţului, pe site-ul entităţii, şi să fie menţionat în raportul administratorilor. (9) Prevederile alin. (6) se aplică în mod corespunzător şi entităţilor care elaborează un raport separat, conform prevederilor alin. (8).(10) Auditorul statutar sau firma de audit statutar verifică dacă s-a furnizat declaraţia nefinanciară prevăzută la alin. (1) sau raportul separat prevăzut la alin. (8). 3. La punctul 482 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins: f)o descriere a politicii de diversitate aplicate în ceea ce priveşte organele de administrare, de conducere şi de control ale societăţii referitor la aspecte precum vârsta, genul sau educaţia şi experienţa profesională, obiectivele acestei politici de diversitate, modul în care a fost pusă în aplicare şi rezultatele în perioada de raportare; dacă nu se aplică o astfel de politică, declaraţia conţine o explicaţie în acest sens. 4. După punctul 547 se introduce un nou punct, punctul 5471, cu următorul cuprins: 5471. - (1) Societăţile de asigurare şi/sau reasigurare care sunt societăţi-mamă ale unui grup mare care, la data bilanţului pe o bază consolidată, depăşesc criteriul de a avea un număr mediu de 500 angajaţi în cursul exerciţiului financiar, includ în raportul consolidat al administratorilor o declaraţie nefinanciară consolidată care conţine, în măsura în care acestea sunt necesare pentru înţelegerea dezvoltării, performanţei şi poziţiei grupului şi a impactului activităţii sale, informaţii privind cel puţin aspectele de mediu, sociale şi de personal, respectarea drepturilor omului, combaterea corupţiei şi a dării/luării de mită, inclusiv: a)o descriere succintă a modelului de afaceri al grupului; b)o descriere a politicilor adoptate de grup în legătură cu aceste aspecte, inclusiv a procedurilor de diligenţă necesară aplicate; c)rezultatele politicilor prevăzute la lit. b); d)principalele riscuri legate de aceste aspecte care decurg din operaţiunile grupului, inclusiv, atunci când este relevant şi proporţional, relaţiile de afaceri, produsele sau serviciile sale care ar putea avea un impact negativ asupra domeniilor respective şi modul în care grupul gestionează riscurile respective; e)indicatori-cheie de performanţă nefinanciară relevanţi pentru activităţile specifice.(2) Dacă grupul nu pune în aplicare politici în ceea ce priveşte unul sau mai multe dintre aspectele prevăzute la alin. (1), declaraţia nefinanciară consolidată oferă o explicaţie clară şi motivată în acest sens.(3) Declaraţia nefinanciară consolidată prevăzută la alin. (1) conţine, după caz, trimiteri şi explicaţii suplimentare privind sumele raportate în situaţiile financiare consolidate.(4) Informaţiile referitoare la evoluţiile iminente sau aspectele în curs de negociere pot fi omise în cazuri excepţionale în care, potrivit avizului justificat în mod corespunzător al membrilor organelor de administrare, de conducere şi de control, care acţionează în limitele competenţelor conferite de legislaţia naţională şi poartă o răspundere colectivă pentru avizul respectiv, prezentarea acestor informaţii ar aduce prejudicii grave poziţiei comerciale a grupului, cu condiţia ca aceste omisiuni să nu împiedice o înţelegere corectă şi echilibrată a dezvoltării, performanţei şi poziţiei grupului şi a impactului activităţii sale.(5) Pentru prezentarea informaţiilor prevăzute la alin. (1), societăţile-mamă se pot baza pe cadrul legal naţional, al Uniunii Europene sau internaţional, cu menţionarea cadrului legal pe care s-au bazat.(6) Se consideră că societăţile-mamă care îndeplinesc obligaţia prevăzută la alin. (1) şi-au îndeplinit obligaţia legată de analiza informaţiilor nefinanciare prevăzută la secţiunea 8.14 «Raportul consolidat al administratorilor» coroborată cu prevederile pct. 480 alin. (3).(7) O societate-mamă care este, de asemenea, filială este scutită de obligaţia prevăzută la alin. (1) dacă respectiva societate şi filialele sale sunt incluse în raportul consolidat al administratorilor sau în raportul separat al unei alte entităţi, întocmit în conformitate cu prevederile prezentului punct şi ale secţiunii 8.14 «Raportul consolidat al administratorilor».(8) Dacă o societate-mamă întocmeşte un raport separat corespunzător aceluiaşi exerciţiu financiar, care se referă la întregul grup, indiferent dacă acest raport se bazează sau nu pe cadrul legal naţional, al Uniunii Europene sau internaţional, care cuprinde informaţiile cerute pentru declaraţia nefinanciară consolidată conform alin. (1), respectiva societate-mamă este scutită de obligaţia de a întocmi declaraţia nefinanciară consolidată prevăzută la alin. (1), cu condiţia ca acest raport separat: a)să fie publicat împreună cu raportul consolidat al administratorilor, în conformitate cu prevederile secţiunii 9.1 «Aprobarea, depunerea şi obligaţia generală de publicare a situaţiilor financiare anuale şi a situaţiilor financiare consolidate»; sau b)să fie pus la dispoziţia publicului într-un termen de maximum 6 luni de la data bilanţului, pe site-ul societăţii-mamă, şi să fie menţionat în raportul consolidat al administratorilor. (9) Prevederile alin. (6) se aplică în mod corespunzător şi societăţilor-mamă care elaborează un raport separat, conform prevederilor alin. (8).(10) Auditorul statutar sau firma de audit statutar verifică dacă s-a furnizat declaraţia nefinanciară consolidată prevăzută la alin. (1) sau raportul separat prevăzut la alin. (8). 5. La punctul 560, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: 560. - (1) Membrii organelor de administrare, de conducere şi de control ale unei societăţi de asigurare şi/sau reasigurare, care acţionează în limitele competenţelor conferite de legislaţia naţională, au responsabilitatea colectivă de a asigura faptul că situaţiile financiare anuale individuale, raportul administratorilor şi, dacă este cazul, raportul separat prevăzut la pct. 4811 alin. (8), respectiv situaţiile financiare anuale consolidate, rapoartele consolidate ale administratorilor şi, dacă este cazul, raportul separat prevăzut la pct. 5471 alin. (8), sunt întocmite şi se publică în conformitate cu cerinţele prezentelor reglementări. 6. La punctul 561 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera e1), cu următorul cuprins: e1) o opinie privind gradul de conformitate a raportului administratorilor cu cerinţele legale aplicabile. 7. La punctul 561 alineatul (2), litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins: f)opinia referitoare la informaţiile pregătite în temeiul pct. 482 alin. (1) lit. c) şi pct. 482 alin. (2) şi verifică dacă au fost prezentate informaţiile menţionate la pct. 482 alin. (1) lit. a), b), d), e) şi f). 8. La punctul 561 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins: g)o declaraţie bazată pe cunoaşterea dobândită în cursul auditului cu privire la societate şi la situaţia acesteia, cu privire la identificarea unor informaţii eronate semnificative prezentate în raportul administratorilor, cu indicarea naturii acestor informaţii eronate. 9. La punctul 561, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:(4) Prevederile alin. (2) şi (3) se aplică situaţiilor financiare anuale şi raportului administratorilor, precum şi situaţiilor financiare anuale consolidate şi raportului consolidat al administratorilor, cu excepţia declaraţiei nefinanciare prevăzute la pct. 4811 alin. (1)-(5) şi a declaraţiei nefinanciare consolidate prevăzute la pct. 5471 alin. (1)-(5) sau a rapoartelor separate menţionate la pct. 4811 alin. (8), respectiv la pct. 5471 alin. (8). Articolul IIPrezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, intră în vigoare la data publicării şi se aplică începând cu exerciţiul financiar care începe la 1 ianuarie 2017. Preşedintele Autorităţii de Supraveghere Financiară, Mişu Negriţoiu


SmartCity5

COMENTARII la Norma 1/2017

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 1 din 2017
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Nabídka půjčky!!! Potřebujete půjčku s nízkou úrokovou sazbou 2%? Byla vám banka odepřena půjčka, protože nemáte žádné zajištění nebo špatný úvěr? Potřebujete půjčku k zahájení vašeho osobního podnikání? Jste unaveni z bankovního stresu? Pokud potřebujete další finanční prostředky na dlouhodobé a krátkodobé půjčky od 5 000 Kč do 80 000 000 Kč, pak jste na správném místě kontaktujte nás na e-mailu: Radeknovotny777@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Norma 1/2017
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu