NORME
METODOLOGICE Nr. 4566TB/22948 din 13 decembrie 1999
privind constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Nr. 4.566TB din 13 decembrie 1999
MINISTERUL FINANTELOR
Nr. 22.948 din 17 decembrie 1999
PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL NR. 33 din 28 ianuarie 2000
CAP. 1
Dispozitii generale
Art. 1
In baza prevederilor art. 1 din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si
utilizarea Fondului special al drumurilor publice, republicata, astfel cum a
fost modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr. 110/1999, pentru
completarea surselor de finantare necesare in vederea constructiei,
modernizarii, intretinerii si repararii drumurilor publice se infiinteaza
Fondul special al drumurilor publice, administrat de Ministerul
Transporturilor.
Ministrul transporturilor, in calitate de administrator de fonduri,
indeplineste atributiile ordonatorului principal de credite, stabilite de Legea
nr. 72/1996 privind finantele publice, cu modificarile si completarile
ulterioare.
Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie dupa cum
urmeaza:
1. prin aplicarea unei cote de 25% asupra:
a) pretului cu ridicata la rafinarie, exclusiv accizele, pentru carburantii
auto livrati la intern de catre producatori, precum si pentru carburantii auto
consumati de catre acestia pentru autovehiculele si remorcile proprii
inmatriculate;
b) valorii in vama, stabilita conform legii, pentru carburantii auto
importati;
2. prin aplicarea unei cote de 5% asupra:
a) pretului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru autovehiculele si
remorcile livrate la intern de catre producatorii din tara si destinate vanzarii
pe piata interna, cu exceptia tractoarelor si a vehiculelor specializate pentru
lucrari agricole, inmatriculabile, pentru care se va aplica o cota de 2,5%
incepand cu data de 1 ianuarie 1998;
b) valorii in vama a autovehiculelor si remorcilor importate, indiferent de
regimul vamal acordat, inclusiv a celor introduse in tara in scopul utilizarii
in sistem leasing ori inchiriate din strainatate, cu exceptia tractoarelor si a
vehiculelor specializate pentru lucrari agricole, inmatriculabile, inclusiv cele
introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori inchiriate din
strainatate, inmatriculabile, pentru care se va aplica o cota de 2,5%;
3. prin plata de catre proprietarii sau detinatorii cu orice titlu a
dreptului de folosinta asupra autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor sau
vehiculelor specializate pentru lucrari agricole, inclusiv asupra celor
introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori inchiriate din
strainatate, supuse inmatricularii in Romania, a unor sume fixe anuale.
Aplicarea cotelor prevazute la alin. 3 pct. 1 si 2 se va reflecta in
nivelul preturilor cu ridicata si al preturilor cu amanuntul, fara sa intre in
baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata.
Sumele fixe anuale vor fi actualizate anual, prin hotarare a Guvernului, in
functie de rata inflatiei, pana la data de 31 decembrie a anului precedent.
Dispozitiile alin. 3 pct. 2 nu se aplica autovehiculelor special amenajate
pentru persoanele cu handicap, precum si autovehiculelor si remorcilor
achizitionate din fonduri nerambursabile PHARE, inclusiv tractoarelor si
vehiculelor specializate pentru lucrari agricole, inmatriculabile,
achizitionate din astfel de fonduri.
Platitorilor li se elibereaza documentul care atesta dreptul de utilizare a
drumurilor publice, denumit rovigneta, individualizat in functie de categoria
autovehiculului si valabil numai pentru anul calendaristic pentru care a fost
eliberat.
Modelul, forma si conditiile de eliberare a rovignetei se stabilesc anual,
pana la data de 30 noiembrie a fiecarui an premergator anului de aplicare, prin
ordin al ministrului transporturilor, la propunerea Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", cu avizul
directiilor de specialitate din Ministerul Transporturilor. Editarea
rovignetelor se face prin grija si pe cheltuiala Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania". Rovignetele sunt
documente nepurtatoare de valoare.
Art. 2
In aplicarea prevederilor art. 5 din Legea nr. 118/1996, republicata,
astfel cum a fost modificat si completat prin Ordonanta Guvernului nr.
110/1999, se va proceda dupa cum urmeaza:
Persoanele fizice si juridice, producatori din tara sau importatori de
carburanti auto, de autovehicule si remorci si detinatorii de autovehicule si
de remorci introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori
inchiriate din strainatate, indiferent de forma de organizare, de titularul
dreptului de proprietate si de detinatorul produsului importat, de regimul
vamal aplicabil sau de facilitatile vamale acordate, sau importatori de
carburanti auto sunt obligati sa inscrie in documentele de livrare emise,
precum si in evidentele lor patrimoniale, pe propria raspundere, in mod
distinct:
a) cantitatile si valorile carburantilor auto vanduti sau consumati de
catre producator in scopul utilizarii la alimentarea vehiculelor auto proprii
care folosesc drumurile publice, pentru care cota de 25% este calculata conform
prevederilor art. 1 pct. 1 din prezentele norme metodologice;
b) cantitatile si valorile carburantilor auto vanduti cumparatorilor pentru
folosirea in consum, in scopul desfasurarii altor activitati decat cea
mentionata la lit. a). In aceste cazuri cumparatorii vor prezenta comanda si
declaratia pe propria raspundere, din care va reiesi scopul achizitiei.
Daca se efectueaza livrari de carburanti fara documentele mentionate la
art. 2 alin. 2 lit. b) din prezentele norme metodologice, pentru cantitatile
respective agentul economic datoreaza cota de 25% la Fondul special al
drumurilor publice.
Persoanele juridice au obligatia ca in evidentele patrimoniale sa reflecte
in mod distinct consumul de carburanti tip auto aprovizionati fara cota de 25%
.
Obligatia de a calcula si de a varsa sumele datorate la Fondul special al
drumurilor publice revine producatorilor din tara sau importatorilor de
carburanti auto, de autovehicule si remorci si detinatorilor de autovehicule si
remorci introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori inchiriate
din strainatate, persoane fizice sau persoane juridice, indiferent de forma de
organizare, de titularul dreptului de proprietate si de detinatorul produsului
importat, de regimul vamal aplicabil sau de facilitatile vamale acordate.
Pentru eventualele modificari la autovehiculele si remorcile inmatriculate nu
se datoreaza cota prevazuta la art. 1 pct. 2 din prezentele norme metodologice.
Proprietarii sau detinatorii cu orice titlu ai dreptului de folosinta
asupra autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor sau vehiculelor specializate
pentru lucrari agricole, inclusiv asupra celor introduse in tara in scopul
utilizarii in sistem leasing ori inchiriate din strainatate, supuse
inmatricularii in Romania, au obligatia de a plati sumele fixe stabilite anual,
potrivit art. 1 alin. 3 pct. 3 din prezentele norme metodologice, exceptie
facand:
a) proprietarii sau detinatorii, dupa caz, de autovehicule si de remorci,
radiate din circulatie sau neutilizate temporar (cel putin 3 luni consecutiv in
cursul unui an) in constructii sau in agricultura, ca urmare a intreruperii
activitatii productive din cauza caracterului sezonier sau a calamitatilor,
pentru care cuantumul sumei fixe anuale se determina proportional cu perioada
in care acestea sunt temporar inmatriculate sau utilizate;
b) proprietarii si/sau utilizatorii rulotelor turistice, motocicletelor,
motoretelor, precum si ai autovehiculelor si remorcilor autorizate provizoriu
pentru anumite perioade, numai pentru aceste categorii de vehicule;
c) persoanele cu handicap, proprietare ale unei singure autoutilitare sub
3,5 tone sau ale unui singur autoturism amenajat pentru persoane cu handicap,
pentru care in cartea de identitate este confirmata amenajarea in acest scop,
pe care acestea le utilizeaza, in exclusivitate, potrivit declaratiei date pe
propria raspundere si prezentate la Sectia de drumuri nationale din subordinea
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania",
cu ocazia eliberarii rovignetei cu mentiunea "Gratuit";
d) obligatia de a plati sumele fixe stabilite anual pe o perioada de 12
luni de la data primei inmatriculari.
Proprietarii sau detinatorii cu orice titlu ai dreptului de folosinta
asupra autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor sau vehiculelor specializate
pentru lucrari agricole, inclusiv asupra celor introduse in tara in scopul
utilizarii in sistem leasing ori inchiriate din strainatate, supuse
inmatricularii in Romania, au obligatia sa aplice rovigneta pe parbrizul
fiecarui autovehicul, in coltul din stanga jos, pe interior, sau in loc sigur
si vizibil, in cazul remorcilor.
CAP. 2
Elaborarea bugetului Fondului special al drumurilor publice
Art. 3
Bugetul Fondului special al drumurilor publice se elaboreaza si se
fundamenteaza la termenele prevazute pentru fundamentarea bugetului de stat in
Legea nr. 72/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
Ministerul Transporturilor elaboreaza, o data cu proiectul bugetului de
stat, proiectul bugetului Fondului special al drumurilor publice, care se fundamenteaza,
conform anexelor nr. 1 si 1.1 la prezentele norme metodologice pe elementele
prezentate de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", dupa care se prezinta Ministerului Finantelor la termenul
stabilit.
Bugetul Fondului special al drumurilor publice se aproba anual ca anexa la
legea bugetului de stat.
Veniturile anuale ale bugetului Fondului special al drumurilor publice se
fundamenteaza de Ministerul Transporturilor la termenele prevazute pentru
elaborarea bugetului de stat in Legea nr. 72/1996, cu modificarile ulterioare,
pe baza datelor statistice ale anului anterior si a prognozelor pentru anul de
referinta, pe categorii de surse ale veniturilor, stabilite potrivit
clasificatiei bugetare.
Art. 4
Fondul special al drumurilor publice se repartizeaza astfel:
a) 65% pentru drumurile nationale;
b) 35% pentru drumurile judetene si comunale.
Din incasarile la Fondul special al drumurilor publice se pot efectua
cheltuielile prevazute in anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
Criteriile in baza carora se elaboreaza si se fundamenteaza programele
anuale si, respectiv, se aloca sumele din Fondul special al drumurilor publice
sunt cuprinse in anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.
In cazuri bine justificate, pe parcursul executiei bugetare anuale, dar nu
mai tarziu de data de 31 octombrie, ministrul transporturilor, la propunerea
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania",
cu avizul directiilor de specialitate din Ministerul Transporturilor, poate
aproba modificarea repartizarii sumelor pe obiective, pe lucrari, pe trimestre
si pe luni, cu conditia incadrarii in bugetul anual aprobat.
In situatia in care, potrivit art. 137 alin. (3) din Constitutia Romaniei,
legea bugetului de stat si legea bugetului asigurarilor sociale de stat nu au
fost adoptate cu cel putin 3 zile inainte de expirarea exercitiului bugetar, se
aplica in continuare, pana la adoptarea noilor bugete, bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale
ale anului precedent.
Angajarea si efectuarea cheltuielilor se vor face pe structura aprobata, in
limita surselor financiare prevazute si realizate in aceste bugete si numai
pentru cele pentru care exista certitudinea continuarii si cuprinderii in
bugetul anului urmator.
Obiectivele si lucrarile finantate din Fondul special al drumurilor publice
se aproba prin programe anuale care stau la baza elaborarii bugetului acestui
fond.
Programele anuale pentru drumurile nationale se elaboreaza si se
fundamenteaza de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania".
Programele anuale pentru drumurile aflate in administrarea consiliilor
judetene si locale se supun verificarii si controlului conform prevederilor
Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997 pentru exercitarea
controlului privind utilizarea sumelor alocate consiliilor judetene si
consiliilor locale din Fondul special al drumurilor publice si se vor transmite
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
prin grija unitatilor sale teritoriale organizate potrivit prevederilor
Hotararii Guvernului nr. 1.275/1990 privind infiintarea Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", cu modificarile
si completarile ulterioare.
Programele anuale pentru drumurile din administrarea consiliilor locale,
altele decat cele aflate in administrarea municipiilor, se vor include in
programele consiliilor judetene.
Propunerile consiliilor locale se vor transmite Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" prin grija
consiliilor judetene.
Programele pentru consiliile judetene si locale se transmit Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" dupa aprobarea
bugetului Fondului special al drumurilor publice, cu incadrarea stricta in
veniturile alocate in acest sens pe capitole de cheltuieli.
Programele anuale, cu repartizarea pe trimestre si pe luni a bugetului
Fondului special al drumurilor publice, se avizeaza de Consiliul de
administratie al Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", de Directia generala tehnica, investitii, domeniu public si
concesiuni, Directia generala economica si relatii bugetare, de secretarul de
stat care coordoneaza Departamentul transporturilor terestre si se aproba de
ministrul transporturilor.
CAP. 3
Stabilirea obligatiilor catre Fondul special al drumurilor publice
Art. 5
Obligatia de a calcula si de a varsa sumele care constituie sursele
Fondului special al drumurilor publice revine persoanelor fizice si persoanelor
juridice, care:
- produc sau importa carburanti auto;
- produc sau importa autovehicule si remorci;
- produc si livreaza pe piata interna tractoare si vehicule specializate
pentru lucrari agricole, pentru care se aplica cota de 2,5% incepand cu data de
1 ianuarie 1998;
- sunt detinatoare sau utilizatoare de autovehicule si de remorci,
introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori inchiriate din
strainatate, indiferent de forma de organizare, de titularul dreptului de
proprietate si de detinatorul produsului importat;
- sunt proprietare sau detinatoare cu orice titlu ale dreptului de
folosinta asupra autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor sau vehiculelor
specializate pentru lucrari agricole, cu exceptiile prevazute la art. 5 alin. 4
si 5 din Legea nr. 118/1996, republicata, modificata si completata prin
Ordonanta Guvernului nr. 110/1999. Prevederile de mai sus se aplica si
persoanelor fizice sau juridice straine, in masura in care prin tratate
internationale la care Romania este parte nu se stabileste altfel.
Art. 6
Sumele datorate se stabilesc:
a) la data livrarii la intern de catre producator sau de unitatile sale a
carburantilor auto si, respectiv, a autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor
si vehiculelor specializate pentru lucrari agricole;
b) la data efectuarii formalitatilor de vamuire pentru produsele din
import, inclusiv pentru cele introduse in tara in scopul utilizarii in sistem
leasing, indiferent de regimul vamal aplicabil;
c) prin hotarare a Guvernului, in functie de rata inflatiei, pana la data
de 31 decembrie a anului precedent, pentru sumele fixe anuale datorate de
proprietarii sau de detinatorii cu orice titlu ai dreptului de folosinta asupra
autovehiculelor, remorcilor, tractoarelor sau vehiculelor specializate pentru
lucrari agricole, inclusiv asupra celor introduse in tara in scopul utilizarii
in sistem leasing sau inchiriate din strainatate, persoane fizice sau persoane
juridice, indiferent de data achizitionarii.
Pentru carburantii auto produsi in tara sau importati, precum si pentru
autovehiculele sau remorcile importate ori produse si destinate folosirii in
interesul propriu al agentilor economici se datoreaza cotele stabilite potrivit
prevederilor art. 1 alin. 3 pct. 1 - 3 din prezentele norme metodologice, la
data trecerii in consum propriu sau in utilizare.
Sumele calculate si datorate de persoanele fizice si de persoanele
juridice, care se incadreaza in prevederile lit. a) si b), se varsa in contul
Fondului special al drumurilor publice pana la data de 10 a lunii urmatoare
celei in care au fost stabilite.
La inmatricularea autovehiculelor sau a remorcilor importate persoanele
fizice si juridice vor prezenta, in mod obligatoriu, documentele care atesta
plata sumelor aferente cotei de 5% prevazute la art. 1 alin. 3 pct. 2 din
prezentele norme metodologice.
CAP. 4
Incasarea veniturilor la Fondul special al drumurilor publice
Art. 7
Varsarea sumelor datorate conform prevederilor art. 1 alin. 3 pct. 1 si 2
din prezentele norme metodologice se face prin ordin de plata emis de
persoanele juridice in contul nr. 30184192855 "Disponibil din Fondul
special al drumurilor publice", deschis la Trezoreria municipiului
Bucuresti pe seama Ministerului Transporturilor, cont in care se vor incasa
veniturile si din care se vor efectua platile.
Pana la organizarea de catre Ministerul Transporturilor a sistemului propriu
de incasare a sumelor fixe anuale, acestea se incaseaza prin unitatile C.E.C.
in aceleasi conditii stabilite de Ministerul Finantelor, prin conventie, pentru
incasarea veniturilor bugetare.
De asemenea, unitatile C.E.C. vor incasa si amenzile datorate, stabilite
potrivit prevederilor Legii nr. 118/1996, de catre persoanele fizice sau
juridice, proprietare de autovehicule ori de remorci, dupa caz.
Persoanele fizice sau juridice, producatori din tara sau importatori de
carburanti auto, de autovehicule si remorci, si detinatorii de autovehicule si
de remorci introduse in tara in scopul utilizarii in sistem leasing ori
inchiriate din strainatate, indiferent de forma de organizare, de titularul
dreptului de proprietate si de detinatorul produsului importat, de regimul
vamal aplicabil sau de facilitatile vamale acordate, au obligatia de a mentiona
pe documentele de plata catre bugetul Fondului special al drumurilor publice
urmatoarele informatii:
- baza de calcul prevazuta la art. 1 alin. 3 pct. 1 si 2 din prezentele
norme metodologice;
- cantitatea de carburanti auto, livrata, consumata de producatori in
interes propriu sau importata;
- perioada pentru care s-a calculat obligatia si pentru care se efectueaza
plata.
Producatorii interni si/sau importatorii de autovehicule si de remorci auto
vor organiza, pe propria raspundere, evidenta livrarii, retinerii din productie
pentru interes propriu si/sau importului acestora, astfel incat sa se poata
stabili numarul autovehiculelor si al remorcilor, precum si baza de calcul
pentru sumele datorate la Fondul special al drumurilor publice.
Producatorii interni de autovehicule si de remorci auto au obligatia de a
mentiona pe documentele de plata catre bugetul Fondului special al drumurilor
publice urmatoarele informatii:
- perioada pentru care se efectueaza plata;
- tipul si numarul de identificare ale fiecarui autovehicul.
In cazul efectuarii platii pentru mai multe tipuri de autovehicule, la
ordinul de plata se va anexa un tabel cu datele mai sus mentionate, completat
pe propria raspundere de conducatorul agentului economic respectiv.
Tabelul se va pastra si ca anexa la ordinul de plata vizat de banca
platitorului.
Pentru achitarea unor obligatii restante se va emite un ordin de plata
distinct, in care se vor defalca cota reprezentand 25%, 2,5% sau 5%, dupa caz,
si majorarile de intarziere stabilite ca urmare a neachitarii la termen si
integral a sumelor datorate.
Importatorii de autovehicule vor mentiona in ordinul de plata tipul
autovehiculelor, datele de identificare - seria sasiului, seria motorului -,
numarul autovehiculelor si valoarea in vama a acestora.
Suma fixa anuala se datoreaza si pentru autovehiculele si remorcile aflate
in patrimoniul agentilor economici care efectueaza transport de calatori in
comun si al institutiilor publice, care au fost exceptate de la plata potrivit
prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 20/1997, a caror perioada
de gratuitate, de 12 luni de la data primei inmatriculari, expira dupa data de
27 august 1998, data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, a
Ordonantei Guvernului nr. 72/1998.
In cazul distrugerii sau al deteriorarii rovignetelor din cauze
neimputabile proprietarului autovehiculului sau al remorcii, acesta se va
adresa, proband cu documentele emise de Inspectoratul General de Politie, dupa
cum urmeaza:
- unitatilor C.E.C. la care a efectuat plata, pentru a obtine o adeverinta
privind dovada platii sumei fixe anuale;
- Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", pentru a obtine o noua rovigneta, pe baza adeverintei din care
rezulta plata sumei fixe anuale, mentionata la alineatul precedent, insotita de
actul constatator emis de Inspectoratul General de Politie.
Pentru neplata in termen a sumelor datorate la Fondul special al drumurilor
publice de agentii economici se aplica o majorare pentru fiecare zi de
intarziere conform legislatiei fiscale. Sumele aferente majorarilor de
intarziere se vireaza in contul nr. 30184192855 "Disponibil din Fondul
special al drumurilor publice", deschis pe seama Ministerului
Transporturilor la Trezoreria municipiului Bucuresti.
CAP. 5
Utilizarea sumelor pentru finantarea cheltuielilor aprobate din Fondul
special al drumurilor publice
Art. 8
Din sumele colectate in Fondul special al drumurilor publice Ministerul
Transporturilor aloca Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" sume pentru finantarea cheltuielilor, dupa
urmatoarea procedura:
Pentru drumurile nationale unitatile teritoriale transmit lunar Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania", pana la
data de 27 a fiecarei luni, cereri justificative pentru cheltuielile curente si
de capital necesare in luna urmatoare, conform modelului prezentat in anexele
nr. 3a) si 3b) la prezentele norme metodologice.
Pentru drumurile judetene si comunale cererile justificative [anexele nr.
3a) si 3b)], intocmite de consiliile judetene si de consiliile locale, se
transmit Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" pana la data de 27 a fiecarei luni, prin unitatile teritoriale
din subordine.
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
prezinta ministrului transporturilor lunar, pana la data de 5 a lunii, cererile
justificative pentru necesarul de cheltuieli ce urmeaza a se efectua in luna
respectiva, conform anexelor nr. 4a), 4b) si 4c) la prezentele norme
metodologice, atat pentru drumuri nationale, cat si pentru drumuri judetene si
comunale. Datele se fundamenteaza cu incadrarea in prevederile programelor
aprobate si in limita disponibilitatilor colectate in contul Fondului special
al drumurilor publice, existente in ultima zi a lunii precedente. Cererile vor
fi prezentate spre aprobare ministrului transporturilor, dupa avizarea de catre
Directia generala tehnica, investitii, domeniu public si concesiuni, Directia
generala economica si relatii bugetare si de secretarul de stat care
coordoneaza Departamentul transporturilor terestre.
Situatia privind repartizarea pe subunitatile Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" si, respectiv, pe
consilii judetene si locale, astfel cum a fost aprobata de ministrul
transporturilor, se transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania".
Cu sumele primite in plus fata de cheltuielile prezentate prin deconturile
justificative intocmite de Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" si de consiliile judetene si locale se vor diminua
sumele rezultate din cererile justificative intocmite pentru luna urmatoare.
Art. 9
Dupa verificarea si aprobarea cererilor justificative Ministerul
Transporturilor vireaza, pana la data de 10 a fiecarei luni, sumele
fundamentate conform art. 8 din prezentele norme metodologice.
Viramentele se efectueaza in contul nr. 30181590155 "Disponibil din
cota de 65% repartizata din Fondul special al drumurilor publice", deschis
pe seama Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" la Trezoreria municipiului Bucuresti. Pentru sumele cuvenite
consiliilor judetene si locale viramentele se efectueaza in contul nr.
30181590155 "Disponibil din cota de 35% repartizata din Fondul special al
drumurilor publice", deschis pe seama Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" la Trezoreria municipiului Bucuresti.
La solicitarea Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" trezoreriile din teritoriu vor deschide pe seama directiilor
regionale de drumuri si poduri si pentru activitatea proprie din cadrul Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" conturi
distincte cu simbolul 50.25... "Disponibil din cota repartizata din Fondul
special al drumurilor publice".
Sumele incasate de consiliile judetene si locale in conturile bancare
deschise la unitatile teritoriale ale trezoreriei statului se evidentiaza la
capitolul 3102 "Venituri cu destinatie speciala" subcapitolul
31.02.03 "Venituri din Fondul special al drumurilor publice".
Art. 10
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania", in baza viramentelor transmise de Ministerul Transporturilor,
efectueaza alimentarea conturilor mentionate mai sus, deschise la unitatile
teritoriale ale trezoreriei statului pe seama unitatilor de administrare a
drumurilor publice nationale sau a consiliilor judetene si locale, dupa caz.
Art. 11
Raspunderea pentru modul de utilizare a sumelor din Fondul special al
drumurilor publice revine Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" si unitatilor din subordinea sa, pentru sumele
aferente drumurilor nationale din administrare si, respectiv, consiliilor
judetene si locale, pentru drumurile din administrarea acestora.
Sumele primite din Fondul special al drumurilor publice de consiliile
judetene si locale se utilizeaza pentru realizarea programelor finantate din
Fondul special al drumurilor publice si se inregistreaza la capitolul bugetar
96.02 "Cheltuieli cu destinatie speciala" subcapitolul 96.02.02
"Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice".
Cheltuielile de capital finantate din Fondul special al drumurilor publice
se efectueaza in conformitate cu Normele metodologice privind finantarea
investitiilor institutiilor publice prin trezoreria statului, aprobate prin
Ordinul ministrului finantelor nr. 2.487/1996 si republicate in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 134 din 30 iunie 1997.
Art. 12
Fondurile ramase disponibile la sfarsitul anului in conturile deschise la
trezoreriile statului si, respectiv, la Banca Comerciala Romana - S.A. -
Sucursala municipiului Bucuresti, pe seama Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania", a unitatilor teritoriale de drumuri
ale Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si a consiliilor judetene si locale se vireaza la Ministerul
Transporturilor in contul nr. 30184192855 "Disponibil din Fondul special
al drumurilor publice", deschis la Trezoreria municipiului Bucuresti, fara
a se solicita acceptul titularului de cont.
CAP. 6
Raportarea utilizarii sumelor din Fondul special al drumurilor publice
Art. 13
Soldul Fondului special al drumurilor publice, ramas neutilizat la data de
31 decembrie, se utilizeaza de Ministerul Transporturilor in anul urmator
pentru finantarea cheltuielilor prevazute sa fie efectuate in acel an.
Art. 14
Lunar, pana la data de 16, unitatile teritoriale de drumuri ale Regiei
Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" vor
verifica si apoi vor transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" decontul justificativ privind utilizarea sumelor
primite pana la sfarsitul lunii anterioare [anexa nr. 5a) la prezentele norme
metodologice], intocmit de consiliile judetene si locale pentru care au fost
stabilite sarcini conform prevederilor Ordinului ministrului transporturilor
nr. 457/1997 pentru exercitarea controlului privind utilizarea sumelor alocate
consiliilor judetene si consiliilor locale din Fondul special al drumurilor
publice.
Art. 15
Lunar, pana la data de 20, pe baza datelor rezultate din balantele de
verificare contabile, Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania" va depune la Ministerul Transporturilor decontul justificativ
privind utilizarea sumelor primite pana la sfarsitul lunii anterioare din
Fondul special al drumurilor publice atat de catre Regia Autonoma
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" (pentru drumurile
nationale), cat si de consiliile judetene si locale. Anexat se va prezenta o
copie de pe deconturile justificative primite de la unitatile teritoriale ale
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
si, respectiv, de la consiliile judetene si locale.
Deconturile justificative se vor intocmi pe baza datelor rezultate din
balantele contabile lunare [anexele nr. 5a) si 5b)] la prezentele norme
metodologice.
Deconturile justificative anuale se intocmesc pe baza balantei de
verificare anuale si se depun la Ministerul Transporturilor pana la data de 25
ianuarie pentru anul expirat. Pentru sumele neutilizate si virate dupa data de
25 ianuarie de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si, respectiv, de consiliile judetene si locale, dupa caz, se
percep majorari de intarziere conform prevederilor legale.
Inregistrarea pe cheltuielile Ministerului Transporturilor a sumelor
utilizate din Fondul special al drumurilor publice se face pe baza decontului
justificativ prezentat de Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania", avizat de directiile de specialitate din cadrul
Ministerului Transporturilor, si se aproba de ministrul transporturilor.
Art. 16
Ministerul Transporturilor va raporta lunar, pana la data de 18,
Ministerului Finantelor, contul de executie privind Fondul special al
drumurilor publice pentru Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" si pentru consiliile judetene si locale, pe
formularul cuprins in anexa nr. 15b) la darea de seama trimestriala si anuala,
pe structura prevazuta in anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice.
CAP. 7
Contabilitatea executiei Fondului special al drumurilor publice
Art. 17
La nivelul Ministerului Transporturilor:
a) conturi contabile utilizate:
- 148 "Disponibil din Fondul special al drumurilor publice";
- 220 "Debitori" (analitic "Debitori din Fondul special al
drumurilor publice");
- 348 "Fondul special al drumurilor publice";
- 448 "Cheltuieli din Fondul special al drumurilor publice";
b) inregistrari contabile:
- primirea sumelor virate de persoanele fizice si de persoanele juridice,
platitoare ale sumelor ce se constituie in Fondul special al drumurilor publice
148 = 348
- virarea sumelor catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" in vederea efectuarii cheltuielilor prevazute de
lege
220 = 148
- la prezentarea deconturilor justificative de cheltuieli
448 = 220
- la sfarsitul anului, inchiderea contului de cheltuieli
348 = 448.
Art. 18
La nivelul consiliilor judetene si locale:
- sume incasate de consiliile judetene si locale, reprezentand venituri din
Fondul special al drumurilor publice:
103 500
"Disponibil al bugetului local "Venituri
la trezoreria statului" proprii"
- cheltuieli efectuate de ordonatorii de credite, preluate pe baza
extraselor de cont prezentate de trezorerie si a conturilor de executie ale
acestora:
400 103
"Cheltuielile "Disponibil al bugetului local
bugetului local" la trezoreria statului"
Evidenta analitica a incasarilor si a cheltuielilor efective in cadrul
conturilor de disponibil si cheltuieli se organizeaza distinct, pe
subdiviziunile clasificatiei veniturilor si cheltuielilor Fondului special al
drumurilor publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor nr. 1.394/1995
pentru aprobarea clasificatiei indicatorilor privind finantele publice.
Sumele cheltuite din Fondul special al drumurilor publice se raporteaza
trimestrial la directiile generale ale finantelor publice si controlului
financiar de stat judetene si a municipiului Bucuresti de catre consiliile
judetene si locale, pe formularul "Disponibil din fonduri cu destinatie
speciala", prezentat in anexa nr. 15 la darea de seama trimestriala si
anuala si, respectiv, pe structura formularului prevazut in anexa nr. 6 la
prezentele norme metodologice pe formularul "Contul de executie al
Fondului special al drumurilor publice la data de ...", prezentat in anexa
nr. 15b) la darea de seama trimestriala si anuala. Un exemplar din contul de
executie se transmite Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" pana la data de 20 a lunii urmatoare incheierii
fiecarui trimestru.
Art. 19
La nivelul Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" repartizarea, utilizarea si gestionarea fondurilor primite de
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania" se
vor reflecta in contabilitatea proprie, potrivit metodologiei stabilite pentru
agentii economici.
Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania"
si unitatile sale teritoriale evidentiaza sumele primite si folosirea acestora
prin conturile contabile (analitic distinct) prevazute in "Planul de
conturi general" al agentilor economici.
In evidenta contabila a Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania" operatiunile contabile se reflecta astfel:
a) primirea sumelor de la Ministerul Transporturilor:
5121 = %
481 - cota de 65% cuvenita Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din Romania";
462 - cota de 35% cuvenita consiliilor judetene si locale;
b) virarea sumelor de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania":
- la directiile regionale de drumuri si poduri
481 = 5121
- la consiliile judetene si locale
462 = 5121.
Art. 20
Din sumele repartizate conform programelor anuale aprobate se suporta si
taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor finantate si executate din Fondul
special al drumurilor publice, creditele interne, creditele externe,
imprumuturile nerambursabile sau contributia Guvernului Romaniei la creditele
contractate.
Regimul taxei pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor executate in
antrepriza sau in regie proprie de Regia Autonoma "Administratia Nationala
a Drumurilor din Romania" sau de subunitatile sale este cel stabilit prin
Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adaugata, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, si prin normele metodologice pentru
aplicarea acesteia, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 512/1998, cu
modificarile si completarile ulterioare.
Art. 21
Agentii economici care datoreaza sume in conformitate cu prevederile Legii
nr. 118/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
inregistreaza cronologic in evidentele contabile, la data efectuarii
operatiunilor, sumele destinate Fondului special al drumurilor publice in
creditul contului 447 "Fonduri speciale - taxe si varsaminte
asimilate", analitic "Sume datorate Fondului special al drumurilor
publice" prin debitul contului 635 "Cheltuieli cu alte impozite, taxe
si varsaminte asimilate", analitic distinct.
Evidentierea modului de constituire si de varsare de catre agentii
economici a sumelor datorate la Fondul special al drumurilor publice se
raporteaza semestrial prin formularul "Impozite, taxe si alte obligatii
datorate si varsate", anexa nr. 5c) la bilantul contabil, respectiv anexa
nr. 4 la raportarea semestriala contabila.
CAP. 8
Controlul asupra constituirii obligatiilor si varsarea sumelor datorate la
Fondul special al drumurilor publice
Art. 22
Controlul asupra calculului sumelor datorate la Fondul special al
drumurilor publice, respectarii termenului de plata si concordantei dintre
utilizarea reala si cea din declaratia data pe propria raspundere, prevazuta la
art. 2 alin. 2 lit. b) din prezentele norme metodologice, se realizeaza conform
programelor de control aprobate de ministrul transporturilor. Controlul se
executa de Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" si de organele abilitate ale Ministerului Transporturilor
constituite in mod distinct pentru aceasta activitate.
La solicitarea organelor de control agentii economici au obligatia de a
pune la dispozitie documente, situatii si justificari, pe propria raspundere,
in legatura cu modul de determinare si de achitare a obligatiilor de plata la
Fondul special al drumurilor publice, respectiv de utilizare in consum a
carburantilor aprovizionati fara cota.
Art. 23
Efectuarea controlului se va realiza cu respectarea prevederilor Legii nr.
32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile si
completarile ulterioare, ale Ordonantei Guvernului nr. 11/1996 privind
executarea creantelor bugetare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale
Ordonantei Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal, aprobata si
modificata prin Legea nr. 64/1999, cu modificarile ulterioare, ale Hotararii
Guvernului nr. 625/1998 privind organizarea si functionarea Autoritatii Rutiere
Romane - A.R.R., ale Ordinului ministrului finantelor nr. 2.051/1997 privind
aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor din Ordonanta
Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creantelor bugetare, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1996, modificata si completata prin Ordonanta
Guvernului nr. 53/1997, referitoare la compensarea, restituirea si scaderea
pentru cauze de insolvabilitate a obligatiilor bugetare, ale Ordinului
ministrului transporturilor nr. 313/1997 pentru exercitarea controlului privind
constituirea si utilizarea Fondului special al drumurilor publice si ale
Ordinului ministrului transporturilor nr. 457/1997, precum si ale altor
reglementari in vigoare.
Art. 24
In cazul constatarii neachitarii la termen si integral a sumelor fixe
anuale, datorate potrivit prevederilor art. 1 alin. 3 pct. 3 din prezentele
norme metodologice, organele de control ale Regiei Autonome "Administratia
Nationala a Drumurilor din Romania" si ale Ministerului Transporturilor
vor intocmi procese-verbale de contraventie conform anexei nr. 10a) si 10b) la
prezentele norme metodologice.
Rezultatele controalelor efectuate si propunerile aferente vor fi
prezentate Ministerului Transporturilor - Directia generala economica si
relatii bugetare in vederea aprobarii de catre ministrul transporturilor.
Art. 25
Platile efectuate in plus sau eronat in contul Fondului special al
drumurilor publice pot fi retinute din obligatiile ulterioare ale agentului
economic sau pot fi solicitate Ministerului Transporturilor pentru rambursare.
Persoanele juridice care solicita rambursarea vor anexa la cerere
documentele din care sa rezulte suma real datorata si dovada platii acesteia.
Sumele vor fi restituite de Ministerul Transporturilor in urma efectuarii
de catre Regia Autonoma "Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania" sau de organele abilitate ale Ministerului Transporturilor a
verificarii temeiniciei cererii, scop in care se va incheia o nota de
constatare vizata de Directia generala economica si relatii bugetare si de
Directia generala juridica si contencios si aprobata de ministrul
transporturilor.
Verificarea si restituirea sumelor virate in plus sau eronat se vor efectua
in termen de 30 de zile lucratoare de la data inregistrarii cererii la
Ministerul Transporturilor, avandu-se in vedere prevederile art. 86 - 91 din
Ordonanta Guvernului nr. 11/1996, aprobata si modificata prin Legea nr.
108/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordinului
ministrului finantelor nr. 2.051/1997.
Sumele solicitate nu pot fi retinute, din propria initiativa a persoanei
juridice, din obligatiile de plata ulterioare transmiterii cererii de
restituire la Ministerul Transporturilor.
Persoanele fizice care solicita Ministerului Transporturilor restituirea
eventualelor sume virate eronat sau in plus in contul Fondului special al
drumurilor publice vor anexa documentele legalizate care atesta baza de calcul
al obligatiilor, precum si platile efectuate.
Restituirea sumelor se va efectua pe baza notei intocmite de organele
Ministerului Transporturilor abilitate sa efectueze controlul respectarii
prevederilor Legii nr. 118/1996, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare. Nota va fi vizata de Directia generala economica si relatii
bugetare si de Directia generala juridica si contencios din cadrul Ministerului
Transporturilor si va fi aprobata de ministrul transporturilor.
Art. 26
Contravaloarea comisioanelor bancare sau a taxelor postale aferente
operatiunilor de restituire se suporta de beneficiarii sumelor respective.
Art. 27
Executarea creantelor la bugetul Fondului special al drumurilor publice se
face potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/1996, aprobata si
modificata prin Legea nr. 108/1995, cu modificarile si completarile ulterioare,
si ale Ordonantei Guvernului nr. 14/1999 privind unele masuri specifice pentru
asigurarea resurselor Fondului special al drumurilor publice si executarea
silita a creantelor la bugetul acestui fond, prin imputernicitii proprii ai
Ministerului Transporturilor.
CAP. 9
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 28
Eliberarea cartii de identitate a autovehiculului sau a remorcii se va face
de organele abilitate numai dupa prezentarea dovezii virarii cotelor stabilite
potrivit prevederilor art. 1 alin. 3 pct. 2 din prezentele norme metodologice.
La acordarea licentei de transport prevazute la art. 34 din Ordonanta
Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, astfel cum a fost
modificat prin Ordonanta Guvernului nr. 73/1998, se va face dovada achitarii
sumei fixe anuale prezentate la art. 1 alin. 3 pct. 3 din prezentele norme
metodologice.
Art. 29
Pot fi utilizate pentru efectuarea transporturilor rutiere numai acele
autovehicule si remorci pentru care a fost platita suma fixa anuala, potrivit
prevederilor art. 1 alin. 3 pct. 3 din prezentele norme metodologice.
Pentru exceptiile prevazute la art. 2 alin. 6 lit. a) din prezentele norme
metodologice, cuantumul sumei fixe anuale datorate se calculeaza pe baza
documentelor doveditoare ale platitorului, proband cazurile de exceptie, la
unitatile teritoriale ale Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania". Sumele datorate Fondului special al drumurilor
publice se achita de catre platitor, in numerar, la unitatile teritoriale ale
Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din Romania",
prezentate in anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.
Pentru exceptiile prevazute la art. 2 alin. 5 lit. b), c) si d) din
prezentele norme metodologice, incepand cu anul 1999 se va elibera o rovigneta,
cu mentiunea GRATUIT, valabila numai pe perioada de exceptare de la plata.
Rovigneta cu mentiunea "Gratuit" se elibereaza prin sectiile de
drumuri nationale ale Regiei Autonome "Administratia Nationala a
Drumurilor din Romania", nominalizate in anexa nr. 9 la prezentele norme
metodologice.
Sectiile de drumuri nationale vor elibera rovigneta cu mentiunea GRATUIT,
valabila pentru perioada de exceptare de la plata, aferenta anului 1999, si
proprietarilor de autovehicule care au beneficiat de gratuitate in anul 1998.
La eliberarea rovignetei se va retine documentul eliberat in anul 1998 privind
gratuitatea.
In cazul in care la controlul in trafic efectuat de organele abilitate ale
Ministerului de Interne, conducatorii auto nu prezinta rovigneta prevazuta la
art. 1 alin. 3 pct. 3 din prezentele norme metodologice, se va intocmi de catre
agentul constatator un proces-verbal de constatare a contraventiei (anexa nr.
10).
Art. 30
Lunar, pentru stabilirea reala a obligatiilor de plata ale agentilor
economici prevazute la art. 2, Ministerul Finantelor, prin Directia Generala a
Vamilor, va transmite Ministerului Transporturilor situatia privind
importatorii de carburanti si cantitatile importate pentru luna anterioara.
Art. 31
In sensul prezentelor norme metodologice, carburanti auto sunt numai acei
carburanti clasificati la urmatoarele coduri din Tariful vamal de import al
Romaniei:
1. 27 10 00 27, 27 10 00 29, 27 10 00 32, pentru benzina pentru motoare, cu
continut de plumb care sa nu depaseasca 0,013 g/l;
2. 27 10 00 34, 27 10 00 36, pentru benzina pentru motoare, cu continut de
plumb de peste 0,013g/l;
3. 27 10 00 66, 27 10 00 67, 27 10 00 68, pentru motorina.
Daca la controlul efectuat de Regia Autonoma "Administratia Nationala
a Drumurilor din Romania" sau de organele abilitate ale Ministerului
Transporturilor se constata inscrieri eronate in Declaratia vamala de import
privind codul carburantilor importati, Ministerul Transporturilor va sesiza in
scris Ministerul Finantelor - Directia Generala a Vamilor si Ministerul de
Interne.
Art. 32
Anexele nr. 1 - 10 fac parte integranta din prezentele norme metodologice.
Pe data intrarii in vigoare a prezentelor norme metodologice se abroga
Normele metodologice nr. 4.815/1998 - 15.476/1999 privind constituirea si
utilizarea Fondului special al drumurilor publice, emise de Ministerul
Transporturilor si de Ministerul Finantelor, publicate in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 202 din 11 mai 1999.
Prezentele norme metodologice se publica in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, prin grija Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor
din Romania".
p. Ministrul transporturilor,
Adrian Gheorghe Marinescu,
secretar de stat
Ministrul finantelor,
Decebal Traian Remes
ANEXA 1
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
BUGETUL
Fondului special al drumurilor publice pe anul .........
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Capitol
B - Subcapitol
C - Titlu/Articol
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Repartizarea pe
A B C Denumirea indicatorului Program trimestre
anual ---------------
I II III IV
_______________________________________________________________________________
0012 VENITURI - TOTAL
1112 I. VENITURI CURENTE
3312 A. VENITURI FISCALE
1212 A2. IMPOZITE INDIRECTE
1712 ALTE IMPOZITE INDIRECTE*)
07 Cota asupra pretului cu ridicata,
exclusiv accizele, pentru
carburantii auto livrati la intern
de catre producatori si asupra
valorii in vama pentru carburantii
auto importati
08 Cota asupra pretului cu ridicata,
exclusiv accizele, pentru
autovehiculele si remorcile livrate
de catre producatorii din tara pe
piata interna si asupra valorii in
vama a autovehiculelor si
remorcilor importate
09 Suma fixa anuala platita de
proprietarii de autovehicule si
remorci pentru utilizarea
drumurilor publice
5012 CHELTUIELI - TOTAL*)
01 CHELTUIELI CURENTE
02 CHELTUIELI DE PERSONAL*)
10 Cheltuieli cu salariile
11 Contributia pentru asigurari
sociale de stat
12 Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului de
somaj
14 Contributii pentru constituirea
Fondului de asigurari sociale de
sanatate
20 CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII*)
27 Reparatii curente, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
30 Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a
Fondului special al drumurilor
publice)
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor
nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de
stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITE EXTERNE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane la
credite externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITE INTERNE
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
6812 ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
6912 a) Pentru drumuri nationale
01 CHELTUIELI CURENTE
02 CHELTUIELI DE PERSONAL*)
10 Cheltuieli cu salariile
11 Contributia pentru asigurari
sociale de stat
12 Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului de
somaj
14 Contributii pentru constituirea
Fondului de asigurari sociale de
sanatate
20 CHELTUIELI MATERIALE SI
SERVICII*)
27 Reparatii curente, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
30 Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a
Fondului special al drumurilor
publice)
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor
nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de
stat
85 RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITE EXTERNE
8501 Rambursari de credite externe
8502 Plati de dobanzi si comisioane la
credite externe
88 RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE,
PLATI DE DOBANZI SI COMISIOANE LA
CREDITE INTERNE
8801 Rambursari de credite interne
8802 Plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
05 Drumuri si poduri
7012 b) Pentru drumuri locale
7112 ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
01 CHELTUIELI CURENTE
20 CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII
27 Reparatii curente, intretinere si
administrare
28 Reparatii capitale
30 Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a
Fondului special al drumurilor
publice)
70 CHELTUIELI DE CAPITAL
73 Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor
nationale si societatilor
comerciale cu capital majoritar de
stat
9812 EXCEDENT/DEFICIT
_______________________________________________________________________________
*) Inclusiv incasarile din restantele din anii precedenti, care in executie
se vor evidentia distinct.
*) Disponibilul din anii precedenti la Fondul special pentru dezvoltarea si
modernizarea drumurilor publice se va utiliza in limita cheltuielilor aprobate.
*) Cheltuielile de personal aferente personalului care executa cheltuieli
de intretinere, reparare, modernizare la drumurile nationale, cu exceptia celui
prevazut la art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 1.275/1990, cu modificarile si
completarile ulterioare.
*) Inclusiv diferenta ramasa neacoperita de la bugetul de stat pentru
contributia partii romane la lucrarile realizate din imprumuturi externe.
ANEXA 1.1
FUNDAMENTAREA
bugetului Fondului special al drumurilor publice pe anul ............
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Denumirea indicatorului Cod Realizari Programul Propuneri
rand in anul pentru pentru anul
precedent anul bugetar
curent
_______________________________________________________________________________
1. VENITURI - TOTAL 01
1. Cota asupra pretului cu ridicata,
exclusiv accizele, pentru carburantii
auto livrati la intern de catre
producatori si asupra valorii in vama
pentru carburantii auto importati 02
2. Cota asupra pretului cu ridicata,
exclusiv accizele, pentru
autovehiculele si remorcile livrate de
catre producatorii din tara pe piata
interna si asupra valorii in vama a
autovehiculelor si remorcilor importate 03
3. Suma fixa anuala platita de
proprietarii de autovehicule si remorci
pentru utilizarea drumurilor publice 04
2. CHELTUIELI - TOTAL
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI DE PERSONAL*),
din care:
- Cheltuieli cu salarii
- Contributii pentru asigurari sociale
de stat
- Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului de
somaj
- Contributii pentru constituirea
Fondului de asigurari sociale de
sanatate
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*),
din care:
- Reparatii curente, intretinere si
administrare
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a Fondului
special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor nationale
si societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITE
EXTERNE,
din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la
credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITE
INTERNE,
din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
a) Pentru drumuri nationale
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI DE PERSONAL*),
din care:
- Cheltuieli cu salarii
- Contributii pentru asigurari sociale
de stat
- Cheltuieli pentru constituirea
Fondului pentru plata ajutorului de
somaj
- Contributii pentru constituirea
Fondului de asigurari sociale de
sanatate
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*),
din care:
- Reparatii curente, intretinere si
administrare
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a Fondului
special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor nationale
si societatilor comerciale cu capital
majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITE
EXTERNE,
din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la
credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE
DOBANZI SI COMISIOANE LA CREDITE
INTERNE,
din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
b) Pentru drumuri locale
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII,
din care:
- Reparatii curente, intretinere si
administrare
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (comisioane si alte
cheltuieli de administrare a Fondului
special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL,
din care:
- Investitii ale regiilor autonome,
societatilor si companiilor nationale
si ale societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
_______________________________________________________________________________
*) Cheltuielile de personal aferente personalului care executa lucrari de
intretinere, reparare, exploatare, modernizare si reabilitare la drumurile
nationale, cu exceptia celui prevazut la art. 6 din Hotararea Guvernului nr.
1.275/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
*) Inclusiv diferenta ramasa neacoperita de la bugetul de stat pentru
contributia partii romane la lucrarile realizate din imprumuturi externe.
ANEXA 2
LISTA
cuprinzand principalele cheltuieli finantate din Fondul special al drumurilor
publice
I. Cheltuieli curente,
din care:
A. Cheltuieli pentru reparatii curente si de intretinere a drumurilor si
podurilor, a constructiilor, utilajelor, echipamentelor si a mijloacelor de
transport specifice sectorului de drumuri, inclusiv taxa pe valoarea adaugata
aferenta lucrarilor astfel nominalizate, variatiei stocului de materiale,
precum si avansurilor lunare acordate potrivit prevederilor legale,
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de intretinere,
reparare, modernizare si reabilitare la drumurile nationale, cu exceptia celui
prevazut la art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 1.275/1990 privind infiintarea
Administratiei Nationale a Drumurilor din Romania, cu modificarile si
completarile ulterioare.
B. Reparatii capitale la drumuri, poduri si constructiile aferente
acestora, inclusiv taxa pe valoarea adaugata aferenta lucrarilor astfel
nominalizate, variatiei stocului de materiale, precum si avansurilor lunare
acordate potrivit prevederilor legale,
din care:
- cheltuieli cu salariile personalului care executa lucrari de intretinere,
reparare, modernizare si reabilitare la drumurile nationale, cu exceptia celui
prevazut la art. 6 din Hotararea Guvernului nr. 1.275/1990, cu modificarile si
completarile ulterioare.
C. Comisionul si alte cheltuieli de administrare a Fondului special al
drumurilor publice:
- comision, taxe de timbru, cheltuieli de judecata, cheltuieli pentru
aprovizionarea si distribuirea de rovignete.
II. Cheltuieli de capital
III. Rambursari de credite externe, plati de dobanzi si comisioane la
credite externe
IV. Rambursari de credite interne, plati de dobanzi si comisioane la
credite interne
ANEXA 3
CRITERIILE
de elaborare, fundamentare si alocare a sumelor in cadrul programelor anuale
din Fondul special al drumurilor publice
a) Pentru drumurile nationale din administrarea Administratiei Nationale a
Drumurilor din Romania.
Repartizarea surselor financiare anuale pentru drumurile nationale se face
pe fiecare luna si activitate, in conformitate cu anexa nr. 2 la normele
metodologice, in functie de lungimea retelei de administrare si de necesitatile
acesteia, pe categorii de lucrari.
b) Pentru drumurile din administrarea consiliilor judetene si locale
Repartizarea surselor financiare anuale si lungimea retelei din
administrare se stabilesc de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania,
in functie de starea tehnica a retelei si de datele din recensamantul de
trafic.
In cadrul cheltuielilor curente se va prevedea o cota de minimum 15% din
totalul volumului acestora pentru actiuni si lucrari privind siguranta
circulatiei rutiere.
c) Repartizarea articolului bugetar "30. Alte cheltuieli (comisioane
si alte cheltuieli de administrare a Fondului special al drumurilor
publice)" se face corespunzator sumelor retinute de unitatile C.E.C., in
proportie de 65% pentru drumurile nationale si de 35% pentru drumurile locale.
ANEXA 3a)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Directia regionala de drumuri si poduri ...............
Consiliul Judetean ....................................
Consiliul Local .......................................
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice, pentru luna ....... anul .......
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
TOTAL, din care:
____________________________________
Reparatii Contributia
Denumirea indicatorului curente, Reparatii Guvernului
intretinere, capitale Romaniei
administrare pentru
reabilitari
ale
drumurilor
nationale
_______________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual
aprobat
2. Valoarea programului, cumulat
pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate
de la inceputul anului pana la
finele lunii precedente lunii
in care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul
anului, alocate pana la finele
lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza
cererilor justificative
anterioare
5. Sumele de alocat conform
programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de
decontul justificativ prezentat
la finele lunii precedente lunii
in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform
programului
8. Sumele de alocat in limita
disponibilului
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director, Director economic,
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte, a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de catre Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania in limita disponibilului comunicat de Ministerul Transporturilor.
ANEXA 3b)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Consiliul Judetean .............................
Consiliul Local ................................
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice, pentru luna ....... anul .......
- mii lei -
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele lunii
pentru care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul
anului pana la finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate
pana la finele lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza cererilor
justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul justificativ
prezentat la finele lunii precedente lunii in care
se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului
8. Sumele de alocat in limita disponibilului
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
D.R.D.P.
Director, Director economic,
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se va prezenta repartizarea sumelor de alocat pentru lucrarile
nominalizate in programele aprobate, cu precizarea, pentru fiecare pozitie in
parte, a indicatorilor 1 - 7 din cererea justificativa.
Randul 8 se va completa de catre Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania in limita disponibilului comunicat de Ministerul Transporturilor.
ANEXA 4a)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Aprobat
Ministru
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile curente care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice, pentru luna ....... anul .......
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
TOTAL, din care:
____________________________________
Reparatii Contributia
Denumirea indicatorului curente, Reparatii Guvernului
intretinere, capitale Romaniei
administrare pentru
reabilitari
ale
drumurilor
nationale
_______________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual
aprobat
2. Valoarea programului cumulat
pana la finele lunii pentru care
se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate
de la inceputul anului pana la
finele lunii precedente lunii in
care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul
anului, alocate pana la finele
lunii precedente lunii pentru
care se face solicitarea in baza
cererilor justificative
anterioare
5. Sumele de alocat conform
programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de
decontul justificativ prezentat
la finele lunii precedente lunii
in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform
programului
8. Sumele de alocat in limita
disponibilului
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Randul 8 se va completa de catre Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania in limita disponibilului comunicat de Ministerul Transporturilor.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat, pentru fiecare
consiliu judetean si local in parte, indicatorii 1 - 8.
ANEXA 4b)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Aprobat
Ministru
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru cheltuielile de capital care se finanteaza din
Fondul special al drumurilor publice, pentru luna ....... anul .......
- mii lei -
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele lunii
pentru care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la inceputul anului
pana la finele lunii precedente lunii in care se face
solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului, alocate pana
la finele lunii precedente lunii pentru care se face
solicitarea in baza cererilor justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul justificativ
prezentat la finele lunii precedente lunii in care se
face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului
8. Sumele de alocat in limita disponibilului
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate
NOTA:
In anexa se va prezenta, pentru drumurile nationale, repartizarea sumelor
de alocat in limita disponibilului pentru lucrarile nominalizate conform
programelor aprobate.
Randul 8 se va completa de catre Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania in limita disponibilului comunicat de Ministerul Transporturilor.
Administratia Nationala a Drumurilor din Romania intocmeste separat pentru
drumurile locale o anexa in care se prezinta centralizat, pentru fiecare
consiliu judetean si local in parte, indicatorii 1 - 8.
ANEXA 4c)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Aprobat
Ministru
CERERE JUSTIFICATIVA
privind sumele necesare pentru rambursari de credite interne (externe), plati
de dobanzi si comisioane la credite care se finanteaza din Fondul special al
drumurilor publice pentru drumurile nationale, pentru luna ....... anul .......
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
TOTAL, din care:
______________________
Explicatii Rambursari Plati de
de credite dobanzi si
comisioane
_______________________________________________________________________________
1. Valoarea programului anual aprobat
2. Valoarea programului cumulat pana la finele
lunii pentru care se face solicitarea
3. Valoarea realizarilor cumulate de la
inceputul anului pana la finele lunii
precedente lunii in care se face solicitarea
4. Sumele cumulate de la inceputul anului,
alocate pana la finele lunii precedente
lunii pentru care se face solicitarea in
baza cererilor justificative anterioare
5. Sumele de alocat conform programului (2 - 4)
6. Sumele primite in plus fata de decontul
justificativ prezentat la finele lunii
precedente lunii in care se face solicitarea
7. Sumele de alocat conform programului
8. Sumele de alocat in limita disponibilului
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe raspunderea noastra.
Director general, Director economic,
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate
NOTA:
Prezenta anexa se intocmeste separat pentru rambursari de credite, plati de
dobanzi si comisioane la credite interne si externe.
Randul 8 se va completa de catre Administratia Nationala a Drumurilor din
Romania in limita disponibilului comunicat de Ministerul Transporturilor.
ANEXA 5a)
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Directia regionala de drumuri si poduri ...........
Consiliul Judetean ................................
Consiliul Local ...................................
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice, pentru luna
.............. anul ......
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Explicatii Luna pentru Cumulat de
care se la inceputul
justifica anului
_______________________________________________________________________________
I. Sume alocate din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de:
A. Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia in lei a partii romane*)
B. Cheltuieli de capital
II. Sume utilizate pentru cheltuieli totale,
din care:
A. Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia in lei a partii romane*)
B. Cheltuieli de capital
III. Diferenta de regularizat (I - II)
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe propria raspundere.
D.R.D.P.
Director, Director economic
(Contabil-sef),
CONSILIUL JUDETEAN
Presedinte, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
CONSILIUL LOCAL
Primar, Contabil-sef, Vizat
D.R.D.P.
NOTA:
In anexa se vor prezenta:
- pentru cheltuieli curente, repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si pe luna) pentru lucrarile nominalizate conform programelor
aprobate;
- pentru cheltuieli de capital, repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si pe luna) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari, conform
programelor aprobate.
*) Contributia in lei a partii romane la cofinantarea lucrarilor si
obiectivelor cuprinse in acordurile de imprumut incheiate de statul roman sau
de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania, avand garantia statului,
cu organisme financiare internationale.
ANEXA 5b)
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Aprobat
Ministru
DECONT JUSTIFICATIV
privind sumele primite din Fondul special al drumurilor publice, pentru luna
.............. anul ......
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Explicatii Luna pentru Cumulat de
care se la inceputul
justifica anului
_______________________________________________________________________________
I. Sume alocate din Fondul special al drumurilor
publice pentru efectuarea de:
A. Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia in lei a partii romane*)
B. Cheltuieli de capital
C. Rambursari de credite externe, plati de
dobanzi si comisioane, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane
D. Rambursari de credite interne, plati de dobanzi
si comisioane, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane
II. Sume utilizate pentru cheltuieli totale,
din care:
A. Cheltuieli curente, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia in lei a partii romane*)
B. Cheltuieli de capital
C. Rambursari de credite externe, plati de
dobanzi si comisioane, aferente acestora,
din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane
D. Rambursari de credite interne, plati de dobanzi
si comisioane, aferente acestora, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane
III. Diferenta de regularizat (I - II)
IV. Sume utilizate pentru alte cheltuieli
(comisioane si alte cheltuieli de administrare a
Fondului special al drumurilor publice)
_______________________________________________________________________________
Datele se confirma pe propria raspundere.
ADMINISTRATIA NATIONALA A DRUMURILOR DIN ROMANIA
Director general, Director economic,
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Avizat
Secretar de stat, Directii de specialitate
NOTA:
In anexa se vor prezenta:
- pentru cheltuieli curente, repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si pe luna) pentru lucrarile nominalizate conform programelor aprobate;
- pentru cheltuieli de capital, repartizarea veniturilor si cheltuielilor
(cumulat si pe luna) pe obiective, utilaje, echipamente si alte dotari, conform
programelor aprobate.
*) Contributia in lei a partii romane la cofinantarea lucrarilor si
obiectivelor cuprinse in acordurile de imprumut incheiate de statul roman sau
de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania, avand garantia statului,
cu organisme financiare internationale.
ANEXA 6
MINISTERUL TRANSPORTURILOR
CONT DE EXECUTIE
privind Fondul special al drumurilor publice la data de .............
- mii lei -
_______________________________________________________________________________
Denumirea indicatorilor Program Realizari
_______________________________________________________________________________
I. VENITURI - TOTAL
Venituri curente
A. Venituri fiscale
A2. Impozite indirecte
Alte impozite indirecte*)
- Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele,
pentru carburantii auto livrati la intern de catre
producatori si asupra valorii in vama pentru
carburantii auto importati
- Cota asupra pretului cu ridicata, exclusiv accizele,
pentru autovehiculele si remorcile livrate de
producatorii din tara pe piata interna si asupra
valorii in vama a autovehiculelor si remorcilor
importate
- Suma fixa anuala platita de proprietarii de
autovehicule si de remorci pentru utilizarea drumurilor
publice*)
II. CHELTUIELI - TOTAL*)
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI DE PERSONAL*), din care:
- Cheltuieli cu salariile
- Contributii pentru asigurari sociale de stat
- Cheltuieli pentru constituirea Fondului pentru plata
ajutorului de somaj
- Contributii pentru constituirea Fondului de asigurari
sociale de sanatate
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII*), din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (Comisioane si alte cheltuieli de
administrare a Fondului special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si
companiilor nationale si societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE, PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANE LA CREDITE EXTERNE, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANE LA CREDITE INTERNE, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
a) Pentru drumuri nationale
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI DE PERSONAL*), din care:
- Cheltuieli cu salariile
- Contributii pentru asigurari sociale de stat
- Cheltuieli pentru constituirea Fondului pentru plata
ajutorului de somaj
- Contributii pentru constituirea Fondului de asigurari
sociale de sanatate
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Contributia in lei a partii romane*)
- Alte cheltuieli (Comisioane si alte cheltuieli de
administrare a Fondului special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome, societatilor si
companiilor nationale si societatilor comerciale cu
capital majoritar de stat
RAMBURSARI DE CREDITE EXTERNE, PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANE LA CREDITE EXTERNE, din care:
- Rambursari de credite externe
- Plati de dobanzi si comisioane la credite externe
RAMBURSARI DE CREDITE INTERNE, PLATI DE DOBANZI SI
COMISIOANE LA CREDITE INTERNE, din care:
- Rambursari de credite interne
- Plati de dobanzi si comisioane la credite interne
- Drumuri si poduri
b) Pentru drumuri locale
COMISION DE COLECTARE A FONDULUI SPECIAL AL DRUMURILOR
PUBLICE
ACTIUNI ECONOMICE
TRANSPORTURI SI COMUNICATII
CHELTUIELI CURENTE
CHELTUIELI MATERIALE SI SERVICII, din care:
- Reparatii curente, intretinere si administrare
- Reparatii capitale
- Alte cheltuieli (Comisioane si alte cheltuieli de
administrare a Fondului special al drumurilor publice)
CHELTUIELI DE CAPITAL, din care:
- Investitii ale regiilor autonome si ale societatilor
comerciale cu capital de stat
- Drumuri si poduri
_______________________________________________________________________________
*) Inclusiv incasarile din restantele din anii precedenti.
*) Inclusiv venituri pentru plata comisionului si alte cheltuieli pentru
administrarea Fondului special al drumurilor si podurilor, retinute de C.E.C.
pentru operatiunile efectuate.
*) Disponibilul din anii precedenti la Fondul special pentru dezvoltarea si
modernizarea drumurilor publice se va utiliza in limita cheltuielilor aprobate.
*) Cheltuielile de personal aferente personalului care executa lucrari de
intretinere, reparare, exploatare, modernizare si reabilitare la drumurile
nationale, cu exceptia celui prevazut la art. 6 din Hotararea Guvernului nr.
1.275/1990, cu modificarile si completarile ulterioare.
*) Contributia in lei a partii romane la cofinantarea lucrarilor si
obiectivelor cuprinse in acordurile de imprumut incheiate de statul roman sau
de Administratia Nationala a Drumurilor din Romania, avand garantia statului,
cu organisme financiare internationale.
ANEXA 7
_______________________________________________________________________________
Sucursale C.E.C. D.R.D.P.
--------------------------- Adresa de
Judetene Orasenesti legatura
_______________________________________________________________________________
Alba Alba Iulia, piata Iuliu Maniu nr. 13 Cluj
Aiud Aiud, piata Cuza Voda nr. 24
Arad Arad, Bd Revolutiei nr. 5 - 7 Timisoara
Arges Pitesti, Bd Republicii bl. E3b, centru Bucuresti
Campulung Campulung, str. Nicolae Leonard bl. A10
Bacau Bacau, Bd Unirii nr. 11 Iasi
Moinesti Moinesti, str. Tudor Vladimirescu bl. F
Onesti Onesti, bd Belvedere nr. 1
Bihor Oradea, Piata Independentei bl. A3 - A4 Cluj
Bistrita-Nasaud Bistrita, str. Mihai Eminescu nr. 2 Cluj
Botosani Botosani, Piata Revolutiei nr. 3 Iasi
Dorohoi Dorohoi, str. C. Dobrogeanu-Gherea nr. 6 Iasi
Brasov Brasov, Str. Muresenilor nr. 6 Brasov
Fagaras Fagaras, Bd Unirii nr. 6B
Braila Braila, Bd Independentei bl. A2+A2bis Constanta
Buzau Buzau, Bd Unirii bl. 141JK 15A Bucuresti
Caras-Severin Resita, piata 1 Decembrie 1918 nr. 9 Craiova
Caransebes Caransebes, str. Mihai Viteazul nr. 12
Calarasi Calarasi, Str. Progresului nr. 23 Constanta
Oltenita Oltenita, Str. Argesului nr. 78
Cluj Cluj-Napoca, bd 21 Decembrie nr. 23 - 35 Cluj
Dej Dej, str. 1 Mai nr. 9
Turda Turda, Piata Romana nr. 14, bl. O
Constanta Constanta, bd Tomis nr. 79 - 89 Constanta
Medgidia Medgidia, Str. Halei nr. 1
Covasna Sfantu Gheorghe,
str. Mihai Viteazul nr. 2 Brasov
Dambovita Targoviste, Bd Independentei nr. 3 Bucuresti
Gaesti Gaesti, str. 1 Decembrie nr. 4
Dolj Craiova,
str. Sfantu Dumitru bl. 1 - 3 - 5 Craiova
Bailesti Bailesti, Str. Victoriei nr. 166
Galati Galati, Str. Domneasca nr. 24, bl. Modern Iasi
Tecuci Tecuci, str. Ion Petrovici nr. 2
Giurgiu Giurgiu, Str. Garii nr. 1, bl. 48 Bucuresti
Gorj Targu-Jiu, str. Traian bl. C1 Craiova
Harghita Miercurea-Ciuc, str. N. Balcescu nr. 2/A Brasov
Gheorgheni Gheorgheni, str. N. Balcescu nr. 15
Odorheiu Odorheiu Secuiesc, bd Kossuth Lajos nr. 1
Secuiesc
Hunedoara Deva, bd 22 Decembrie nr. 90, bl. 26 Timisoara
Hunedoara Hunedoara, str. Avram Iancu nr. 14
Petrosani Petrosani, str. 1 Decembrie 1918 nr. 61
Ialomita Slobozia, str. Matei Basarab bl. A5 Constanta
Iasi Iasi, str. A. Panu nr. 38, bl. 1 - A1 Iasi
Pascani Pascani, Piata Moldovei bl. Moldova
Maramures Baia Mare, Bd Unirii nr. 12A Cluj
Sighetu Sighetu Marmatiei,
Marmatiei piata 1 Decembrie nr. 1
Mehedinti Drobeta-Turnu Severin,
str. D. Cantemir nr. 6 Craiova
Mures Targu Mures, bd 1 Decembrie 1918 nr. 1 Brasov
Reghin Reghin, Bd Unirii bl. 19
Sighisoara Sighisoara,
str. 1 Decembrie 1918 nr. 8 - 10
Neamt Piatra-Neamt, str. Ozana nr. 2, bl M1 Iasi
Roman Roman, Piata Stefan cel Mare bl. 6
Olt Slatina, bd Alexandru Ioan Cuza nr. 32 Craiova
Caracal Caracal, Str. Trandafirilor bl. ABC
Prahova Ploiesti, str. Cuza Voda bl. B1 - B2 Bucuresti
Campina Campina, str. Carol I bl. BC 32 - 34
Satu Mare Satu Mare, Calea Traian nr. 2 Cluj
Carei Carei,
str. Mihai Viteazul nr. 2, bl. MV 18 - 20
Salaj Zalau, bd Mihai Viteazul bl. D Cluj
Sibiu Sibiu, str. Samuel Brukenthal nr. 2 Brasov
Medias Medias, str. L. Roth nr. 19
Suceava Suceava, str. Curtea Domneasca bl. 14 Iasi
Campulung Campulung Moldovenesc,
Moldovenesc str. Dimitrie Cantemir bl. 31
Radauti Radauti, Aleea Primaverii
Vatra Vatra Dornei, str. Mihai Eminescu nr. 42
Dornei
Teleorman Alexandria, str. Bucuresti nr. 59 Bucuresti
Rosiori Rosiori de Vede, Calea Dunarii nr. 32
de Vede
Turnu Turnu Magurele,
Magurele Str. Independentei bl. D16
Timis Timisoara, str. E. Karusso nr. 1 Timisoara
Lugoj Lugoj, str. Astalas nr. 1 - 3
Tulcea Tulcea, str. Babadag nr. 11, bl. 5 Constanta
Vaslui Vaslui,
str. Stefan cel Mare nr. 75, bl. 75 Iasi
Barlad Barlad,
Str. Republicii nr. 200, bl. D1 - 8
Husi Husi, str. General Teleman nr. 1, bl. A1
Valcea Ramnicu Valcea,
Calea lui Traian nr. 150, bl. Anton Pann Craiova
Dragasani Dragasani, str. Gib Mihaescu bl. A1
Vrancea Focsani, str. Alexandru Vlahuta nr. 27 Iasi
Sucursala de Bucuresti, Calea Victoriei nr. 11 Bucuresti
Economii a sectorul 1 Bucuresti,
Municipiului sos. Stefan cel Mare nr. 1 - 3, bl. 1
Bucuresti sectorul 2 Bucuresti,
sos. Stefan cel Mare nr. 31, bl. 29
sectorul 3 Bucuresti,
str. Dristor nr. 81 - 88, bl. B13P
sectorul 4 Bucuresti, Str. Straduintei nr. 2,
Complex Metalurgiei
sectorul 5 Bucuresti, str. Iatropol nr. 35
sectorul 6 Bucuresti, str. Ion Campineanu nr. 23
_______________________________________________________________________________
ANEXA 8
MINISTERUL DE INTERNE
Inspectoratul de Politie al Judetului ...................
Politia .................................
PROCES-VERBAL
Seria A
Data ............., ora ......, localitatea ............................
Agent ....................., posesor al ecusonului nr. ............,
constat ca .................., in varsta de ........ ani, cu cetatenia
................, avand domiciliul in ......................., str.
..................... nr. ..., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul
......., judetul ............., ocupatia ......................., locul de
munca .............................., localitatea ........................, str.
.......................... nr. ....., sectorul .........., judetul
........................., posesor al legitimatiei, buletinului/cartii de
identitate seria ............... nr. ...................., eliberat/eliberata
de ................................ la data de ............., parinti/tutore
..............., in ziua de ..........., in jurul orei ........., a savarsit
urmatoarele: ....................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
...........................................................................,
fapta prevazuta la art. ...... din .........................................
Contravenientul declara ca .............................................
............................................................................
............................................................................
.......................................................................... .
Contravenientul nu se obliga/se obliga ca in decurs de 48 de ore sa achite
la C.E.C., in contul Ministerului de Interne nr. ................., jumatate
din minimul amenzii, adica .................... lei, si sa trimita chitanta la
politie.
amenda
Stabilesc ----------- ....................... (...................) lei.
avertisment
Avarii auto ...................... Avarii auto ......................
.................................. ..................................
.................................. ..................................
.................................. ..................................
Contravenientul nu este de fata/refuza/nu poate sa semneze prezentul
proces-verbal. De fata a fost martorul .........................., cu
domiciliul in ....................., str. ............................ nr.
...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul ......., judetul
......................., posesor al buletinului/cartii de identitate seria
......... nr. ..............., eliberat/eliberata de
................................. la data de .......... .
Drept care am incheiat prezentul proces-verbal.
Agent constatator, Martor, Contravenient,
..................... .................... ..................
Am primit copia de pe procesul-verbal.
INSPECTORATUL GENERAL AL POLITIEI
Inspectoratul de Politie al ...............
Nr. ......... din .................
Catre
......................,
(numele si prenumele)
Comuna
________ ......................, str. .................. nr. ...., bl.
....,
orasul
sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul ......, judetul .....................
Va trimitem in copie procesul-verbal de constatare a contraventiei (verso).
Contravenientul este obligat sa plateasca amenda in termen de 15 zile de la
comunicare. In caz contrar se va proceda la executare silita.
Seful Inspectoratului de Politie, RECOMANDAT
L.S.
................................. Nr. ........ din ............
__________________________________________________________________________
| |
| Subsemnatul ........................................................, |
| (numele si prenumele cu majuscule) |
| detinator al .........................................................., |
| domiciliul |
| avand ------------- in str. ........................ nr. ...., bl. ...., |
| adresa |
| sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul ......, judetul ................, |
| conducator auto profesionist, asigurat/neasigurat*) in baza conditiilor |
| speciale prin Contractul nr. ........... pentru anul ......, emis de |
| ASIROM - S.A., municipiul/judetul ................, pentru autovehiculul |
| nr. .........., incuviintez/consimt ca despagubirea datorata persoanei |
| pagubite sa se stabileasca pe baza intelegerii dintre parti, cu acordul |
| ASIROM - S.A. |
| |
| *) Subsemnatul, conducator auto profesionist, neasigurat in baza |
| conditiilor speciale, ma oblig sa suport contravaloarea pagubelor ce vor |
| fi stabilite si platite de ASIROM - S.A. |
| |
| Semnatura conducatorului auto/detinatorului |
| ........................................... |
| |
| Prezenta tine loc si de instiintare la ASIROM - S.A. de catre |
| asigurat, persoana fizica, despre producerea accidentului. |
| |
| NOTA: |
| Se anuleaza textul care nu corespunde. |
| Data in fata noastra ................................................ |
| (semnatura organului de politie) |
|__________________________________________________________________________|
ANEXA 9
SECTIILE DIN TERITORIU
ale Administratiei Nationale a Drumurilor din Romania, care distribuie
rovigneta
cu mentiunea "gratuit"
D.R.D.P. Bucuresti Bucuresti, bd Dinicu Golescu nr. 38 fax: 6387385
Sectii:
Bucuresti-Nord sos. Chitila nr. 232, sectorul 1
Bucuresti-Sud autostrada Bucuresti - Pitesti km 10+200
Alexandria judetul Teleorman,
str. 1 Mai nr. 107, bl. 11, sc. A, et. 3
Pitesti judetul Arges, Str. Depozitelor nr. 14 bis
Targoviste judetul Dambovita, Str. Rodnei nr. 41
Ploiesti judetul Prahova, str. Maramures nr. 6
Buzau judetul Buzau, Str. Independentei nr. 63
D.R.D.P. Craiova Craiova, str. N. Titulescu nr. 171A, judetul Dolj
fax: 051/182231
Sectii
Craiova judetul Dolj
Drobeta-Turnu Severin judetul Mehedinti, Str. Topolnitei nr. 24
Targu Jiu judetul Gorj, Calea Severinului nr. 213
Ramnicu Valcea judetul Valcea, Calea lui Traian nr. 15
Slatina judetul Olt, str. Pitesti nr. 187
D.R.D.P. Timisoara Timisoara, Str. Giurgiului nr. 18, judetul Timis
fax: 190609
Sectii:
Arad judetul Arad, Calea Ardealului
Caransebes judetul Caras-Severin, str. Sesul Rosu nr. 12A
Deva judetul Hunedoara, Str. Randunicii nr. 3A
Orsova judetul Mehedinti, Str. Garii nr. 9
Timisoara judetul Timis, str. Emile Zola nr. 159
D.R.D.P. Cluj Cluj-Napoca, str. Karl Marx nr. 128, judetul Cluj
fax: 432446
Sectii:
Cluj judetul Cluj, Str. Dunarii nr. 24
Bistrita judetul Bistrita-Nasaud, str. Petru Maior nr. 1
Alba Iulia judetul Alba, Str. Garii nr. 2
Baia Mare judetul Maramures, str. Horea nr. 2
Oradea judetul Bihor, Str. Sucevei
Zalau judetul Salaj, Str. Nucilor nr. 1
Satu Mare judetul Satu Mare, str. Gheorghe Baritiu nr. 127
D.R.D.P. Brasov Brasov, Str. Castelului nr. 148, judetul Brasov
fax: 152343
Sectii:
Brasov judetul Brasov, Str. Spicului nr. 2
Sibiu judetul Sibiu, Str. Graului nr. 27
Miercurea-Ciuc judetul Harghita, str. Pictor Nagy Imre nr. 77
Sfantu Gheorghe judetul Covasna, Str. Ciucului nr. 139
Targu Mures judetul Mures, str. Sinaia nr. 4
D.R.D.P. Iasi Iasi, str. Gh. Asachi nr. 19, judetul Iasi fax: 214432
Sectii:
Iasi judetul Iasi, str. Ghica Voda nr. 46
Barlad judetul Vaslui, calea Tecuci nr. 12
Suceava judetul Suceava, str. Alex. Ghica nr. 10
Botosani judetul Botosani, str. Victoria nr. 9
Piatra-Neamt judetul Neamt, str. Elena Cuza nr. 8
Galati judetul Galati, str. Traian nr. 397
Bacau judetul Bacau, str. C. Musat nr. 1
Campulung Moldovenesc judetul Suceava, str. Ciprian Porumbescu nr. 33
Focsani judetul Vrancea, Str. 1 Decembrie 1918
D.R.D.P. Constanta Constanta, str. I. C. Bratescu nr. 1, judetul Constanta
fax: 674371
Sectii:
Constanta judetul Constanta, str. Alba Iulia nr. 17
Tulcea judetul Tulcea, Str. Isaccei nr. 123
Braila judetul Braila, str. Grivita nr. 205
Fetesti judetul Ialomita, Str. Depoului nr. 57
Atelierul mecanic
Constanta judetul Constanta, bd I.C. Bratianu nr. 140
Calarasi judetul Calarasi, prelungirea Bucuresti nr. 389
Slobozia judetul Ialomita, Str. Viilor nr. 633
Agentia de taxare
Agigea telefon: 041/742728
Agentia de taxare
Negru Voda comanda 222
Agentia de taxare
Giurgeni telefon: 041/870245
Agentia de taxare
Fetesti telefon: 043/362822
ANEXA 10a)
(Persoana juridica)
Nr. ......../.......
PROCES-VERBAL DE CONTRAVENTIE
Nr. .................
Astazi ..........., luna ............, anul ...., subsemnatul
............., avand functia de .................. la ................, cu
sediul in ........., str. ................. nr. ...., sectorul/judetul
....................., in baza Autorizatiei nr. ...., eliberata de
........................,
am constatat urmatoarele:
1. Persoana juridica ......................, cu sediul in
................., str. ..................... nr. ...., sectorul/judetul
....................., cod fiscal ............., nr. de inmatriculare la
registrul comertului J/...... /...... /.................., a savarsit
urmatoarele:
- pentru anul ................. nu a achitat la termen si in cuantumul
legal sumele fixe anuale datorate Fondului special al drumurilor publice pentru
mijloacele de transport auto aflate in proprietate. Obligatia de plata reala
este de ................ lei, cu scadenta la data de .................. . Suma
achitata efectiv este de ............... lei, cu Ordin de plata (chitanta
C.E.C.) nr. ........ din ..................;
- pentru anul ............ nu a achitat la termen si in cuantumul legal
sumele fixe anuale datorate Fondului special al drumurilor publice pentru
mijloacele de transport auto aflate in proprietate. Obligatia de plata reala
este de .............. lei, cu scadenta la data de ............ . Suma achitata
efectiv este de ...................... lei, cu Ordin de plata (chitanta C.E.C.)
nr. .............. din ...................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
2. Faptele prevazute la pct. 1 constituie contraventie conform prevederilor
art. 9^1 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si
utilizarea Fondului special al drumurilor publice, republicata, cu modificarile
si completarile ulterioare, si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la
10.000.000 lei.
3. In perioada in care a fost comisa contraventia persoana juridica a fost
reprezentata de ................................................., avand
functia
(conducatorul unitatii)
de .................... legitimat cu buletinul/cartea de identitate/pasaportul
seria ..... nr. ..........., eliberat de ................. la data de
........., cu domiciliul in ........................., str.
............................... nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...,
sectorul/judetul ............. .
Potrivit prevederilor art. 9^1 alin. 2 din Legea nr. 118/1996, republicata,
cu modificarile si completarile ulterioare, sanctiunea se aplica conducatorului
persoanei juridice, respectiv domnului/doamnei ......................... .
Contravenientul declara ca:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
Contravenientul nu se obliga/se obliga*) ca in decurs de 48 de ore sa
achite la C.E.C., in contul ............., deschis la .............. pe numele
......................., jumatate din minimul amenzii, adica ........... lei,
si sa trimita chitanta la organul care a aplicat amenda, respectiv
............, cu sediul in ............................., str.
........................ nr. ...., sectorul/judetul ......................
Stabilesc amenda in suma de ............... (.....................) lei.
Contravenientul nu este de fata/refuza/nu poate*) sa semneze prezentul
proces-verbal. De fata a fost martorul .........................., cu
domiciliul in ........................, str. .................. nr. ...., bl.
..., sc. ..., et. ..., ap. ..., sectorul/judetul
................................., posesor al buletinului/cartii de
identitate/pasaportului seria ......... nr. ............., eliberat de
.............. la data de ....................... .
Contravenientul este obligat sa achite la C.E.C. amenda in termen de 15
zile de la inregistrarea procesului-verbal la registratura persoanei juridice
pe care o conduce. In caz contrar se va proceda la executarea silita.
Contravenientul are dreptul sa introduca la Ministerul Transporturilor, cu
sediul in Bucuresti, bd Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, o plangere impotriva
prezentului proces-verbal in termen de 15 zile de la inregistrarea acestuia la
registratura persoanei juridice pe care o conduce.
Drept care am incheiat prezentul proces-verbal in 3 (trei) exemplare.
Agent constatator, Martor, Contravenient,
.................. ........... ..................
Am primit copia
de pe procesul-verbal
------------
*) Se vor anula cu o linie formularile care nu corespund.
ANEXA 10b)
(Persoana fizica)
PROCES-VERBAL DE CONTRAVENTIE
Nr. .................
Astazi ..........., luna ............, anul ...., subsemnatul
............., avand functia de .................. la ................, cu
sediul in ........., str. ................. nr. ...., sectorul/judetul
....................., in baza Autorizatiei nr. ...., eliberata de
........................,
am constatat urmatoarele:
1. Persoana fizica .........................................., cu
domiciliul
[proprietarul/detinatorul*)]
in .............................., str. .............................. nr.
...., bl. ....., sc. ....., et. ....., ap. ....., sectorul/judetul
.................., ocupatia ....................., locul de munca
................................, localitatea .................., str.
...................... nr. ...., sectorul ........, judetul
..................., posesor al legitimatiei de serviciu .................,
buletinului/cartii de identitate/pasaportului seria ......... nr.
............., eliberat/eliberata de .............. la data de ............, a
savarsit urmatoarele:
- pentru anul .......... nu a achitat la termen si in cuantumul legal
sumele fixe anuale datorate Fondului special al drumurilor publice pentru
mijloacele de transport auto aflate in proprietate/detinute*). Obligatia de
plata reala este de ................ lei, cu scadenta la data de
.................. . Suma achitata efectiv este de ............... lei,
Chitanta C.E.C. nr. ........ din ..................;
- pentru anul ............ nu a achitat la termen si in cuantumul legal
sumele fixe anuale datorate Fondului special al drumurilor publice pentru
mijloacele de transport auto aflate in proprietate/detinute*). Obligatia de
plata reala este de .............. lei, cu scadenta la data de ............ .
Suma achitata efectiv este de ...................... lei, Chitanta C.E.C. nr.
.............. din .........................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
2. Faptele prevazute la pct. 1 constituie contraventie conform prevederilor
art. 9^1 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 118/1996 privind constituirea si utilizarea
Fondului special al drumurilor publice, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000.000 lei la
10.000.000 lei.
3. Potrivit prevederilor art. 9^1 alin. 2 din Legea nr. 118/1996,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sanctiunea se aplica
proprietarului/detinatorului*), respectiv domnului/doamnei ...................
.
Contravenientul declara ca:
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
............................................................................
nu se obliga/se obliga*) ca in decurs de 48 de ore sa achite la C.E.C., in
contul ............., deschis la .............. pe numele
....................., jumatate din minimul amenzii, adica ........... lei, si
sa trimita chitanta la organul care a aplicat amenda, respectiv ............,
cu sediul in ......................, str. ......................... nr. ....
sectorul/judetul ..................... .
Stabilesc amenda in suma de ............... (.....................) lei.
Contravenientul nu este de fata/refuza/nu poate*) sa semneze prezentul
proces-verbal. De fata a fost martorul .........................., cu
domiciliul in ......................, str. .................. nr. ...., bl.
...., sc. ...., et. ...., ap. ...., sectorul/judetul
................................., posesor al buletinului/cartii de
identitate/pasaportului seria ....... nr. ............, eliberat de
.............. la data de ....................... .
Contravenientul este obligat sa plateasca amenda la C.E.C. in termen de 15
zile de la comunicare. In caz contrar se va proceda la executarea silita.
Contravenientul are dreptul sa introduca la Ministerul Transporturilor, cu
sediul in Bucuresti, bd Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, plangere impotriva
prezentului proces-verbal in termen de 15 zile de la comunicarea acestuia.
Drept care am incheiat prezentul proces-verbal in 3 (trei) exemplare.
Agent constatator, Martor, Contravenient,
.................. ........... ..................
Am primit copia
de pe procesul-verbal
*) Se vor anula cu o linie formularile care nu corespund.